Ja, ik ben er helemaal klaar mee. Heb 20 uur door gebikkeld en alle fouten (bugs) en Pay2Win geprobeerd te negeren maar de frustratie is het niet waard. Een game moet leuk zijn, niet frustrerend!
Er zal vast wel een hogere laag in zitten, wat betreft de totale oorlog en squads deployen op bepaalde maps enzo maar als beginner heb ik daar geen boodschap aan! In hoeverre je na 20 uur kan spreken van een beginnende speler. In dezelfde tijd kan je ook 2 singleplayer games uitspelen tegenwoordig.
Waarom is dit stukje walgelijke Pay2Win software zo frustrerend?
ALLES, maar dan ook alles, is met echt geld te unlocken. Pay2Win is betalen om op gameplay/gamebalance voordeel te halen en dat doet dit spel als geen ander. Als je nog geen potje gespeeld hebt kan je je credit-card pakken en een volledig geupgrade soldaat kopen met tank of vliegtuig. Oftewel, 100% Pay2Win.
Als gratis speler kan je ook alles unlocken! Dus sommige zullen daarom zeggen dat het geen Pay2Win is. Maar gezien er geen enkele vorm van matchmaking te vinden is in dit spel kom je als beginnende gratis speler tegenover godmode overpowered volledige geupgrade spelers.
Het is al frustrerend in een spel als je dood gaat omdat de andere betere wapens of tanks hebben en je daardoor geen kans maakt. Wat dit spel nog meer frustrerend maakt, is dat je je niet kan aanpassen op de situatie en je dus geen invloed meer hebt op het spelverloop!
Immers, je hebt maar 1 soldaar, 1 basis infantry die niet van wapens kan wisselen midden in het spel. Ook niet als je deze zou hebben. Dus kan je niks beginnen tegen tanks of vliegtuigen of snipers.
En stel je hebt 1 infantry geupgrade die eindelijk, na honderden uren spelen en doorbijten, een full upgraded tank heeft. Dan kan je niet zomaar even een sniper pakken, of bedenken dat vliegen je leuker lijkt. Nee!!! Deze soldaat is nu gelocked als tank-driver en kan niks anders.
Wil je toch snipen of vliegen, dan betekend dat je eerst een nieuwe infantry moet kopen en weer van voren af aan moet beginnen. Dus alles opnieuw moet gaan unlocken!!!
Basis bazooka is al iets van 140.000 credits en dan te bedenken dat je voor 30 min spelen ongeveer 4.000 verdient! Dus bazooka unlocken kost je ongeveer 18 uur, mits je geen kosten hebt aan munitie, onderhoud upgrades en mits je de ribbon unlocked hebt dat je de bazooka uberhaubt mag kopen!
Ja, naast hoge credit kosten zitten wapens en tanks ook nog eens gelocked achter ribbons. Zo kan je de sniper unlocken als je BA-rifle ribbon rank x hebt. Dus moet je eerst een BA-rifle kopen en daarmee vele uren spelen voordat je rank x ribbon hebt! En een tank is pas te unlocken als je driver ribbon rank x hebt welke je krijgt als je veel voertuigen bestuurd. Dus voordat je tank kan kopen moet je eerst een jeep kopen en deze vele uren besturen!
En dan ben je niet eens op gelijk niveau want wapens zijn zo te upgraden dat ze van zwak naar overpowered gaan. Denk aan van 3-4 hit kills (geen headshots) naar 1 hit kills. Basis wapens zijn dus per definitie zwakker!
En dat maakt het frusterend! Dat je je gewoon niet kan aanpassen aan de situatie!
Neem battlefield even ter vergelijking. Als je daar 2 tot 3 keer dood bent gegaan door snipers, dan pak ik zelf een sniper en schiet ik ze neer. Problem solved!
Of ik loop steeds tegen tanks aan, dan pak ik de bazooka of C4 class en maak ik een redelijke kans. Of beter, ik pak een van de tanks op de map om tank vs tank battle te winnen (hopelijk).
Dus walgelijke stukje Pay2Win software is voor 2 (of 3) soorten mensen, namelijk de mensen die hun credit card graag gebruiken om te winnen en alles met echt geld unlocken (echt geld omzeilt alles, zelfs ribbon restricties) en voor mensen die houden van hersenloze grinds en graag kanonvoer zijn.
Derde groep is misschien de georganiseerde gamer die met vrienden (die al tanks e.d. hebben) samenwerken. Deze groep kan ik nog van inzien dat die het spel gratis leuk vinden.
Lang bericht maar ik ben er echt klaar mee. Ontwikkelaars die zo geld willen verdienen hebben geen respect en zullen nooit ook maar 1 cent van mij krijgen. Ook al speelt het spel behoorlijk lekker en is de sfeer en setting zeker goed!