Toon posts:

[actie] HTC One moderator testpanel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.335 views

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-12 14:20

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Bij mij 6 sec. voordat ik het witte HTC bootscreen zie en hij vibreert, 45 seconden als ik de pincode in kan gaan geven.
Ik sluit hem dus eerst helemaal af, wacht ff en start hem dan weer op.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• NinjaTuna
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 01-12 14:03
Bolletje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:
[...]

Circa 13 seconden bij mij. Dat is inclusief het invoeren van de code voor de simkaartlock. Dus dat ik op het homescreen ben. Hij doet het echt verrassend snel :Y

Edit: ik weet niet waarom, maar bij opnieuw opstarten duurt die er veel langer over: ~75 seconden.
Je bent dus sneller als je hem handmatig afsluit en weer handmatig opstarten. Dan ben je onder de 20 seconden klaar. :s Het lijkt er dus op dat de HTC One misschien wel in een andere soort standby gaat.
http://androidworld.nl/nieuws/htc-fast-boot-in-beeld/

• boulangier
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 16-11-2013
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 05:10:
[...]

Ja.

Verder:

Mijn eerste idee voor een test was om te kijken of de HTC One je kan voorzien van voldoende warmte als hij veel gebruikt om iemand te redden van onderkoeling. Gezien geen van de modjes bereid lijkt te zijn een gevaarlijke test te doen (Goh... :P), moet het maar wat anders worden dan.

Ik ben benieuwd of je de HTC One kan gebruiken om voedsel weer redelijk warm te maken (bijvoorbeeld een pizzapunt) of zelfs iets te ontdooien voordat de batterij leeg is en hoe lang dit dan duurt.
Voorbeeld: start een benchmark die om de x zoveel minuten CPU+GPU intensieve tests draait, dan blijft het aluminium lekker warm. Leg de pizzapunt in een plek waar het niet tocht en gewoon een goede kamertemperatuur is. Leg een boterhamzakje tussen pizzapunt (bijvoorbeeld) en apparaat, voor hygiene en om het toestel schoon te houden/beschermen, en na 30 minuten kijken of de pizzapunt een beetje te vreten is of te koud is. Je hebt of een kleine pizzapunt nodig of 2 tot 3 HTC One's hoe groter de punt is, het moet wel een beetje evenredig verdeeld zijn natuurlijk... Indien het toch te groot is en er is maar 1 One beschikbaar: neem er dan een hap van ofzo...

Gezien het aluminium zo'n 45 graden kan worden, moet het toch een redelijk temperatuurtje kunnen geven aan het eten... Ideaal is als je er naderhand een voedsel thermometer in prikt.
De echte truc zou zijn om het met normaal gebruik voor elkaar te boksen, maar dat neemt wat meer tijd in beslag en mogelijk niet te doen in 30 minuten; al zou je natuurlijk gewoon facebook aan kunnen zetten: dat is nog zwaarder dan de meeste benchmarks met die grafcode van ze.

Kijken of het een echte Bear Grylls telefoon is, want wie wil er nu niet in de wildernis zonder bereik in iedergeval iets warms kunnen eten. (... Of gewoon een luie nerd die niet naar de oven/magnetron wil lopen ;))
In de topicstart staat dat het over dagelijks gebruik gaat; ik weet niet of jij dagelijks pizza opwarmt met je smartphone of niet, maar dat doe ik niet 8)7 :P

• gram501
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:07
@ Tweakers

Graag zou ik willen zien of het toestel het met normaal gebruik minimaal 3 dagen op 1 accu lading uithoud.
Dat mag het toestel van mij de naan "The One" (aka de film Matrix) mogen dragen.
Want dan is dat eindelijk hét toestel om bij je te dragen...

• sobbereng
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:31
Beste Tweakers,

Volstaan de Boomsound-speakers om de beltoon te horen op een overvolle bus? Graag testen alstublieft.
En hier nog wat inspiratie voor het testprotocol:
YouTube: Tragger Hippy - GSM in boot

Vergeet het niet te filmen :-)

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 03-12 15:13

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou eigenlijk graag willen zien hoe een toestel reageert nadat hij uit je zak valt tijdens het fietsen, mijn htc 8x is het bijna fataal geworden. Maar als functionele test zou ik graag willen zien hoe deze HTC One zou kunnen functioneren in het centrum van mijn woonkamer als een soort draagbaar multimedia apparaat wat zich makkelijk kan verbinden met de TV en ook films en misschien op hoge kwaliteit uitzending gemist kan afspelen, zonder dat daar een tv voor nodig is met brakke internet apps... (Philips NET TV ;( )

#vote

• nowherebound123
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:23
janvanduschoten schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:47:
Bij mij 6 sec. voordat ik het witte HTC bootscreen zie en hij vibreert, 45 seconden als ik de pincode in kan gaan geven.
Ik sluit hem dus eerst helemaal af, wacht ff en start hem dan weer op.
Das raar. Heb het even met mijn One geprobeerd en na 12 seconden kon ik de pincode invoeren.

• edklavertje
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 26-11 11:26
Hallo testteam

Al veel dingen voorbij zien komen maar ik ben erg nieuwsgierig (is voor mij ook absoluut een noodzaak) naar multitasking van deze phone. Stel je zit volop in een you tube film; er wordt gebeld en je moet zoeken naar een contact en deze door what's appen of sms'n. In dat telefoongesprek wordt ook nog gezegd dat er iets interessants staat als reactie op je FB pagina. Hoe gaat dat met de One ? Soepel of toch met enig zoekwerk vanwege de skin ?

• inorde
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 02-12 17:06
ToFast schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:52:
- Bouw een kleine app, waarmee je de infraroodsensor mee aanspreekt.
- De GUI hoeft niet gebruiksviendelijk of mooi te zijn
- test of je met een enkele druk op een knop(in GUI van app) bij 1 apparaat verschillende functies achterelkaar kunt aanspreken.
- test of je met een enkele druk op een andere knop 2 apparaten kan aanspreken/aansturen.
Natuurlijk kan dit, kwestie van verschillende codes sturen. Een signaal bestaat uit niet meer dan een patroon van lichtflitsen, welke je overigens wel van tevoren moet weten.

Om deze even uit te pluizen, of een recorder te maken, lijkt me al meer dan een halfuur kosten.

Maar ik kan je verzekeren dat het kan. Gewoon een kwestie van de benodigde codes eventueel met onderbrekingen achter elkaar sturen.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 01-12 20:55

Kiswum

Gadget reviewer

gram501 schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:10:
@ Tweakers

Graag zou ik willen zien of het toestel het met normaal gebruik minimaal 3 dagen op 1 accu lading uithoud.
Dat mag het toestel van mij de naan "The One" (aka de film Matrix) mogen dragen.
Ik denk dat het handig is om "normaal" te definiëren.

Voor de een is het normaal om hem met alles te verbinden en vervolgens het volgende per dag uit te voeren. In dit geval zou je 2 dagen kunnen halen (36 uur)
30 minuten Bluetooth muziek
3 uur Internet via Wifi
2 uur social media (wa/fb/skype)
1 uur werkmail
1 uur privemail

Voor de ander is het normaal om wifi/bt/gps alleen aan te zetten als dit wordt gebruikt.
In dit geval zou je net 1 dag kunnen halen (13 uur per dag)

8 uur muziek via headset
1 uur bellen
1 uur films/series bekijken bij openbaar vervoer
1 uur internet via wifi
1 uur games
1 uur mail checken

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• ruby01
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-01-2016
gram501 schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:10:
@ Tweakers

Meer informatie over het batterijverbruik kan je vinden bij de review van tweakers.net zelf:
reviews: HTC One: een schoonheid met kleine imperfecties
Daar staat dat je met gewoon gebruik 2 dagen meekan, en met heel licht gebruik 6 dagen (dit is zoveel aangezien het scherm de grote verbruiker is).

Ik heb nog een klein vraagje voor de testers: is het mogelijk om out-of-the-box een powerpoint-presentatie te geven met de media-link? Of moet men eerst nog een powerpoint-viewer installeren? En als dit out-of-the-box gaat, werken ook alle animaties in de powerpoint? Ik heb namelijk een prof die zijn powerpoints volzet met animaties en bewegende figuren en deze kan ik niet zien op mijn smartphone :-(

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Als er een app is die de presentatie kan afspelen dan wel, de media link zet het beeld van het toestel over op een tv/ monitor met HDMI. Hangt dus af of er een app is die het af kan spelen, de One kan het in theorie wel.

Qua batterijgebruik red ik het net op 1 dag maar ik beschouw mezelf niet als een standaard gebruiker :) De batterij is wel beter dan die van mijn OneX, die red het niet met mijn veelvuldige gebruik van het toestel. Het valt of staat met hoe je zelf het toestel gebruikt. Ik heb dan wel alles aan staan, locatietoegang, wifi, 3g, facebook app, Google Now, etc. Nu mijn OneX ligt te liggen haalt hij ook met gemak 4 á 5 dagen.

[Voor 49% gewijzigd door janvanduschoten op 18-11-2013 16:52]

• Trygve
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:32
Bolletje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:
[...]

Circa 13 seconden bij mij. Dat is inclusief het invoeren van de code voor de simkaartlock. Dus dat ik op het homescreen ben. Hij doet het echt verrassend snel :Y

Edit: ik weet niet waarom, maar bij opnieuw opstarten duurt die er veel langer over: ~75 seconden.
Je bent dus sneller als je hem handmatig afsluit en weer handmatig opstarten. Dan ben je onder de 20 seconden klaar. :s Het lijkt er dus op dat de HTC One misschien wel in een andere soort standby gaat.
Nou dat lijkt me wel duidelijk, fast boot staat nog aan ;) Dan is handmatig afsluiten eigenlijk een hibernate, de hele zooi wordt naar het ram gekopieerd dat op een superlage spanning actief blijft, maar je accu wel (erg langzaam) leeg eet. Als je 'Snel Opstarten' (zo heet het op m'n Desire HD) uitzet krijg je waarden die vergelijkbaar zijn met opnieuw opstarten (en wordt je telefoon werkelijk uitgezet).

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:46

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Qua batterij gebruik is dit voor mij nu dag 3 en ik heb op dit moment nog 14% batterij over (morgenochtend om 07.30 is het precies 3 dagen). Dat is met Wifi, bluethooth, locatievoorzieningen etc aan. Qua apps Facebook,twitter en whatsapp die op de achtergrond blijven lopen. Paar keer even kort gebeld, SMS'jes, mailtjes en whatsappjes, facebook e.d. gelezen. Maar zodra ik thuis ben moet ie aan de lader dus ik haal net geen volle 3 dagen met mijn verbruik.

'sNachts verlies ik 6% van de accu.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een kleine update van mijn kant over de One en een beschrijving van mijn indrukken van dit toestel.

Het is waanzinnig mooi vorm gegeven, maar ik vind hem niet lekker in de hand liggen. Hij is relatief zwaar en omdat ik kunststof toestellen gewend ben is het aluminium behoorlijk wennen.
Qua performance kom je he-le-maal niets te kort. Alles werkt prima. Heel af en toe zie je dat de smartphone ook met andere dingen bezig is.

Van Sense kan ik maar geen fan worden. De gecombineerde Facebook/Twitter/Nieuws/Kalender feed is heel goed, maar verder zit ik met enige regelmaat te stoeien met de interface.

Qua foto en video werk ga ik deze zaterdag eens even flink testen, dus die zal ik als nabrander toevoegen aan deze pagina. Dan zal ik ook nog even met de medialink aan de slag gaan. Mijn eerste ervaringen daarmee waren niet onverdeeld positief. Voor eenvoudige foto's delen werkt het goed, maar zwaardere bestanden geven wat meer problemen. Ik vraag mij dan ook af of een accessoire van 50 euro daar nu wel de meest voor de hand liggende optie voor is.

Over de carkit hebben mijn collega's al genoeg gemeld, en bij hun bevindingen sluit ik mij aan.

Overal zou ik dit toestel een 7 of een 8 geven tot nu toe, simpelweg omdat er voor een vergelijkbaar bedrag op dit moment betere toestellen te krijgen zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• inorde
PaT schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:35:Van Sense kan ik maar geen fan worden. De gecombineerde Facebook/Twitter/Nieuws/Kalender feed is heel goed, maar verder zit ik met enige regelmaat te stoeien met de interface.
Je zou de stock versie kunnen flashen, hoewel er officiele "Google Editions" zijn van de One, kun je in context van deze wedstrijd dit denk ik niet doen. Groot nadeel is ook dat je Zoe verliest. EDIT - Nee je kunt het niet out-of-the-box regelen via HTC. Een No-Go dus.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen van Zoe/foto's maken. Het klinkt allemaal prachtig, maar ik heb een beetje mijn twijfels of het allemaal zo mooi werkt als HTC ons doet geloven.

Toch heeft Zoe (net als enkele featured van de S4 en Nokia toestellen) enkele features die goed gaan werken op het net. Je kunt je foto's/video een stuk leuker en dynamischer delen dan voorheen, en met de social netwerk-gekte is dat juist waar je simpelweg met je HTC One kan uitblinken.... als het zo mooi werkt als HTC zegt...

[Voor 3% gewijzigd door inorde op 20-11-2013 10:51. Reden: Gecontroleerd of HTC een "Google Edition" installatie ondersteund.]

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Installeer Google Play: FigureRunning en loop een Tweakers-logo en deel die met ons.

Terwijl je rondloopt of rijdt icm de Carkit en radio luistert, maak je genoeg filmpjes,
geluidsopnames en foto's voor een mooie Tweaker-logo-figure-running-Zoe >:)

Zo test je de GPS, film- en fotokwaliteiten, geluidsopnames en kun je kijken of alle verbindingen constant blijven. Blijft de GPS goed tracken, werkt de FM-radio ook goed als je je verplaatst? Tevens multitask je redelijk met het toestel en het zelf samenstellen van de Zoe, is dan de kaars op de taart om te showen via de HD-medialink aan je vrienden en familie op jullie televisie onder het genot van een hapje. Film en fotografeer hun bevindingen van jullie Tweaker-logo-figure-running-Zoe, maak daar weer een Zoe van en deel die met ons!!!

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 20-11-2013 12:15]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In het kader van zwaar belasten en multitasken is het volgende misschien wel interessant om uit te proberen.

Gebruik in de auto tegelijkertijd:

- Een dashcam app die video registreert en evt. gelijk om de zoveel tijd foto's maakt als de app dat ondersteunt.
- Een navigatie app met spraakaanwijzing en real-time file-informatie.
- Een app die lokaal een GPS-track registreert en gelijk een live remote tracking signaal verstuurt. De GPS track kan evt. door de Nav-app geregistreerd worden als die dat ondersteunt.
- Speel muziek af over bluetooth. Bij voorkeur streaming over het internet of zelfs de audio van een YouTube video in de achtergrond.
- Laat een Wardrive app de WiFi netwerken registreren.
- En kijk dan of je nog een telefoongesprek kunt voeren. Als het even kan wordt dan de muziek niet onderbroken maar op een zacht niveau doorgespeeld.

Kijk dan ook of de accu aan de autolader dan nog oplaadt of dat die ontlaadt.

Als dat allemaal lukt laat dan gelijk in de achtergrond een flinke app-installatie of update door de Play Store installeren. Het ding doet LTE nietwaar? Dat willen we weten ook. ;)

En wat je er evt. zelf nog bij kunt bedenken. 8)

Neem wel een passagier mee die de aandacht bij dit alles kan houden of een chauffeur die het rijden voor zijn/haar rekening neemt. Veiligheid voor alles natuurlijk. :)

Lijkt me wel een aardige torture-test. :p

Edit: Bedacht de Wardrive functie erbij. Nog meer accudrain door WiFi en nog meer taken. :*)

[Voor 5% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-11-2013 13:12]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CLB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:05:
Installeer Google Play: FigureRunning en loop een Tweakers-logo en deel die met ons.

Terwijl je rondloopt of rijdt icm de Carkit en radio luistert, maak je genoeg filmpjes,
geluidsopnames en foto's voor een mooie Tweaker-logo-figure-running-Zoe >:)

Zo test je de GPS, film- en fotokwaliteiten, geluidsopnames en kun je kijken of alle verbindingen constant blijven. Blijft de GPS goed tracken, werkt de FM-radio ook goed als je je verplaatst? Tevens multitask je redelijk met het toestel en het zelf samenstellen van de Zoe, is dan de kaars op de taart om te showen via de HD-medialink aan je vrienden en familie op jullie televisie onder het genot van een hapje. Film en fotografeer hun bevindingen van jullie Tweaker-logo-figure-running-Zoe, maak daar weer een Zoe van en deel die met ons!!!
En dat allemaal in een half uurtje :?

Origineel, maar :N

• Conroe
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-11 14:30
Bij deze alsnog mijn ultieme combinatie testopdracht voor onze lieve modjes! _/-\o_

Ik heb laatstleden namelijk beurs bezocht met mijn ouders en had het voorrecht om er in poepsjieke Mercedes S400 te mogen zitten met vooraan volledig digitaal dashboard aan bestuurderszijde en achteraan in de hoofdsteunen natuurlijk ook nog bijhorende schermen! :9~
Vandaar dat ik me nu afvraag of het mogelijk is om zowel HTC Car Kit als HTC Media Link HD te combineren?
M.a.w. hoe verloopt streaming naar andere mobiele devices (hier dus digitale schermen reeds aanwezig in auto maar dit hoeft niet persé) én dit natuurlijk terwijl je aan het rijden bent?
Zo ja, lukt dit zonder schokken/haperingen/framedrops/lag?
Want als ik op trein zit, dan valt mijn internet-verbinding vaak uit of tergend traag (al dan niet door andere gebruikers waarschijnlijk) laat staan dat er dan nog gestreamed moet worden...

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Björn

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd... Hoeveel verschil maakt het nou daadwerkelijk voor je batterijverbruik als je die Energiebesparing inschakeld? ;)
En hoeveel irritatie levert het op :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:40

3DDude

I void warranty's

Ik heb er zelf ook een *sinds deze week*
Als tweaker zijnde geroot en al die pre-installed bende eraf gegooid.

Nou zag ik ook dat er Wifi gebaseerd op de AC standaard in zit.
Ik wil graag wat performance tests zien.

- Hoeveel sneller is dat nou tegenover N netwerken?
- Is het bereik beter / verder?
- Verbruikt het meer of minder stroom dan een N of G netwerk?

Ik heb zelf helaas geen AC netwerk. maar ik merk hier thuis dat ik met 5 Ghz een stuk sneller een aantal streepjes minder heb met de One... Met het 2.4Ghz N wifi, gaat het wel een stuk beter.

Ik vraag dit omdat ik misschien - en AC compatible router dan wil halen..

Google Play: WiFi Speed Test

Dit is wel een mooie app denk ik zo .. (komen jullie mag ik hopen.. wel uit?) :)

[Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 20-11-2013 18:34]

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• CLB
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:56:
En dat allemaal in een half uurtje :?

Origineel, maar :N
Ach beetje doorzetten ;)
10 minuten figuur maken, 2 minuten Zoe'en, 10 minuten Medialinken, 2 minuten Zoe'en, uploaden en delen!

Kan ook mn LG G2 fotomozaiek-idee weer van stal halen, maar die werd vorige keer ook niet gemaakt helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

CLB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:52:
[...]

Ach beetje doorzetten ;)
10 minuten figuur maken, 2 minuten Zoe'en, 10 minuten Medialinken, 2 minuten Zoe'en, uploaden en delen!

Kan ook mn LG G2 fotomozaiek-idee weer van stal halen, maar die werd vorige keer ook niet gemaakt helaas.
Ho ho ho,die heb ik wel degelijk gemaakt, maar daar was het resultaat zo teleurstellend van dat dat nou niet echt mijn ultieme moment goed in beeld bracht.
3DDude schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:33:
Ik heb er zelf ook een *sinds deze week*
Als tweaker zijnde geroot en al die pre-installed bende eraf gegooid.

Nou zag ik ook dat er Wifi gebaseerd op de AC standaard in zit.
Ik wil graag wat performance tests zien.

- Hoeveel sneller is dat nou tegenover N netwerken?
- Is het bereik beter / verder?
- Verbruikt het meer of minder stroom dan een N of G netwerk?

Ik heb zelf helaas geen AC netwerk. maar ik merk hier thuis dat ik met 5 Ghz een stuk sneller een aantal streepjes minder heb met de One... Met het 2.4Ghz N wifi, gaat het wel een stuk beter.

Ik vraag dit omdat ik misschien - en AC compatible router dan wil halen..

Google Play: WiFi Speed Test

Dit is wel een mooie app denk ik zo .. (komen jullie mag ik hopen.. wel uit?) :)
Zonder dit expliciet te testen (ik heb ook geen Wifi AC) is het logisch dat je rap minder streepjes heb op 5Ghz. Het is een relatief rustige band met veel minder storingen van andere netwerken, maar door de hogere frequentie is het bereik aanzienlijk minder dan op de 2,4Ghz band. Moet het snel en niet te ver dan is de 5 GHz band je vriend, moet je wat verder of zitten er meer wanden en/of vloeren tussen, dan ben je vaak beter af met de 2,4 GHz band.

[Voor 58% gewijzigd door PaT op 20-11-2013 22:06]

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

PaT schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:04:
[...]

Ho ho ho,die heb ik wel degelijk gemaakt, maar daar was het resultaat zo teleurstellend van dat dat nou niet echt mijn ultieme moment goed in beeld bracht.

[...]

Zonder dit expliciet te testen (ik heb ook geen Wifi AC) is het logisch dat je rap minder streepjes heb op 5Ghz. Het is een relatief rustige band met veel minder storingen van andere netwerken, maar door de hogere frequentie is het bereik aanzienlijk minder dan op de 2,4Ghz band. Moet het snel en niet te ver dan is de 5 GHz band je vriend, moet je wat verder of zitten er meer wanden en/of vloeren tussen, dan ben je vaak beter af met de 2,4 GHz band.
Dat snap ik ook wel: ik heb zelf genoeg benches gedaan.. (productreview: TP-Link TL-WDR4300 review door 3DDude)

De vraag is vooral is er verschil met AC wifi.. en zoiets hebben jullie vast bij tweakers ? of een van de tweakers.
Als het goed is zit er een nieuw soort directional techniek in wat voor een optimale verbinding en dus ook range zorgt:
Consequently, the 5GHz spectrum tends to be 'quiet', meaning much less interference from neighbourhood Wi-Fi. This more than counters the fact that, in lab conditions, 5GHz signals do not actually broadcast as far as 2.4GHz signals. 5GHz is also necessary to support the faster speeds of wireless ac.
beamforming
The second key factor is 802.11ac makes ‘beamforming’ a core part of its spec. Rather than throw out wireless signal equally in all directions, WiFi with beamforming detects where devices are and intensifies the signal in their direction(s).

This technology has been around in proprietary form (it made a huge impact in the D-Link DIR-645), but now it will be inside every 802.11ac router and every 802.11ac device.
Read more at http://www.trustedreviews...rence#sHh5j3S7tzOxWFba.99
Oftewel dat je rap minder streepjes hebt met 5GHz met N - i know that.. been there done that zullen we maar zeggen. --Maar is dat met AC ook zo?? :P ;) >:)

[Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 21-11-2013 09:35]

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• TiMMieJ
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-12 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb een kleine opdracht/vraag over de One. Gezien het zakelijke aspect zit ik veel op de weg en vind ik bijvoorbeeld carkit belangrijk. Maar vooral belangrijk vind ik hoe goed/makkelijk of slecht/ongemakkelijk is het om auto te rijden met de HTC one in je Rechter broekzak (ivm gas geven). Een IT'er/tweaker is lui dus wil geen telefoon uit zijn zak moeten halen als hij/zij in de auto stapt :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TiMMieJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:33:
Ik heb een kleine opdracht/vraag over de One. Gezien het zakelijke aspect zit ik veel op de weg en vind ik bijvoorbeeld carkit belangrijk. Maar vooral belangrijk vind ik hoe goed/makkelijk of slecht/ongemakkelijk is het om auto te rijden met de HTC one in je Rechter broekzak (ivm gas geven). Een IT'er/tweaker is lui dus wil geen telefoon uit zijn zak moeten halen als hij/zij in de auto stapt :)
Dat gaat op zich best wel. Soms vergeet ik hem inderdaad wel eens uit mijn zak te halen en voor een niet al te lange rit gaat dat best. Op een gegeven moment wordt het wel storend.

• clerris
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-12-2013
Hallo,

Ik heb momenteel zelf een HTC One X, echt een prima toestel.

Als ik ergens naar toe fiets, gebruik ik deze ook als muziek speler (met in ear oordopjes). Ondanks dat ik veelal naar metal luister, wil ik (nog) niet doof worden. Vandaar heb ik het meestal op een relatief laag volume staan. Wanneer ik niet weet waar ik naar toe moet, zet ik dan direct de google navigatie aan. Deze dempt de muziek wanneer deze wil praten, dus voor normaal gebruik is dit ideaal.

Het probleem waar ik dan tegen aan loop, is dat de navigatie dan hetzelfde volume, als de muziek speler, hanteert. Hierdoor is de spraak dusdanig zacht, dat deze niet meer te verstaan is. Vandaar ik zou graag willen zien of hier aan de kant van HTC danwel Google, gedacht is om de navigatie beter te kunnen verstaan.

[Voor 3% gewijzigd door clerris op 21-11-2013 17:18]

• Conroe
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-11 14:30
Gezien het vandaag laatste dag van testperiode is...
Willen de modjes mij nog van antwoord voorzien a.u.b.?
Thanks very much in advance!!!
Conroe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:07:
Bij deze alsnog mijn ultieme combinatie testopdracht voor onze lieve modjes! _/-\o_

Ik heb laatstleden namelijk beurs bezocht met mijn ouders en had het voorrecht om er in poepsjieke Mercedes S400 te mogen zitten met vooraan volledig digitaal dashboard aan bestuurderszijde en achteraan in de hoofdsteunen natuurlijk ook nog bijhorende schermen! :9~
Vandaar dat ik me nu afvraag of het mogelijk is om zowel HTC Car Kit als HTC Media Link HD te combineren?
M.a.w. hoe verloopt streaming naar andere mobiele devices (hier dus digitale schermen reeds aanwezig in auto maar dit hoeft niet persé) én dit natuurlijk terwijl je aan het rijden bent?
Zo ja, lukt dit zonder schokken/haperingen/framedrops/lag?
Want als ik op trein zit, dan valt mijn internet-verbinding vaak uit of tergend traag (al dan niet door andere gebruikers waarschijnlijk) laat staan dat er dan nog gestreamed moet worden...

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Björn

• edklavertje
En en ? Stel je mag kiezen de One of de G2 welke wordt het ?

• ruby01
Ik ben wel benieuwd naar de foto's van PaT vanop The Night Of the proms :)
Zou je ook eens een slow-motion filmpje kunnen maken?

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:06

Bullet NL

Eigen Wijs

Conroe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:05:

[...]
Het is via de Media Link alleen mogelijk te streamen naar apparaten met een HDMI aansluiting.
Nu heb ik wel 2 TV schempjes in de auto voor de kids, alleen deze hebben geen HDMI in.

Cogitationis poenam nemo patitur

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ruby01 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 17:02:
Ik ben wel benieuwd naar de foto's van PaT vanop The Night Of the proms :)
Zou je ook eens een slow-motion filmpje kunnen maken?
As we speak mee bezig, maar heb niet te hoge verwachtingen. Wat ik hier op het scherm zie, is niet bijster indrukwekkend....

EDIT:

Nou, Youtube was eindelijk genegen om mijn filmpjes te uploaden, dus bij deze alvast de eerste. Het geluid wordt hier erg goed vastgelegd. Helaas kan het beeld daar niet helemaal bij aansluiten.

Bij onderstaande foto probeerde ik in te zoomen op iemand die serieus circusartiest moet zijn. Hij kwam via een touwladder op een stellage met verlichting... Helaas is daar weinig van terug te zien op de foto

En een shot vanaf de 2e ring van Ahoy van het fantastische orkest. Helaas krijg je met de HTC One maar lastig de focus op de juiste plek (dar is de One overigens niet de enige van die dat probleem heeft)

En nog een shot van een dreigende lucht vanaf mijn werkplek...

En nog wat meer video's:

Dit is een lefgozer die zomaar even voor (bijna) 10.000 man gaat zitten pingel achter een piano. Wederom wat moeite met de focus.

Gewoon wat mooie muziek :)

En als laatste, lekker het publiek opzwepen. Mooi om te horen dat geluid van ver en dichtbij mooi overkomt.

Wat ik positief vind aan de camera van de HTC One is dat je tijdens het filmen kan zoomen. Veel smartphones kunnen dat niet. Helaas krijg je door het zoomen niet altijd het object ook echt veel beter in beeld.

[Voor 85% gewijzigd door PaT op 24-11-2013 13:28]

• ruby01
De foto's in het donker zijn inderdaad niet zo speciaal...
Dat 3e filmpje is echter zeer goed, vooral als je niet inzoomt en je die mensen dichtbij in het donker ziet. Bedankt om dit te testen :-)

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:46

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

TiMMieJ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:33:
Hij is plat genoeg om in je broekzak te laten zitten. Ik kan er prima mee rijden, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die daar anders overdenken. Het is natuurlijk niet echt een kleine telefoon.
Conroe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:05:

[...]
Ik heb simpelweg geen mogelijkheid om dat te testen in de auto. Maar de telefoon heeft een directe verbinding met de medialink dus het wegvallen van een internetverbinding mag het streamen niet beïnvloeden

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Niemand die AC wifi wil testen of beschikbaar heeft ?

oh well jammer dan..

[Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 26-11-2013 12:37]

• inorde
Puntje van kritiek, misschien is er nog spul onderweg, maar tot zover ben ik niet echt onder de indruk van de tests die gedaan zijn.

Ik moet zeggen: Ik mis de Zoe tests en HTC Share. HTC's grootste aandachtspunten die deze telefoon moeten onderscheiden van de rest blijven schijnbaar volledig links liggen in deze thread.

Juist Zoe biedt wat onderscheidende functionaliteit zoals Video highlights, Always Smile, Sequence Shot en Remove Unwanted Object (ok de S4 kan dit geloof ik ook sommige van deze zaken), maar alles wat ik hier zie zijn enkele normale video/foto opname die ik met mijn Galaxy Nexus ook wel kan doen. Er worden allerlei zinloos complexe tests bedacht om de CPU te laten zweten, maar de echte 'features' zie ik niet voorbij komen. Bij een high-end toestel verwacht ik voldoende snelheid voor dat soort dingen, bij een nieuwe laptop ga ik toch ook niet 50 applicaties openen om te kijken hoe het multitasken gaat? Mijn Galaxy Nexus is nu 2 jaar oud en multitasked zonder problemen, nogal logisch dat de One hier geen moeite mee gaat hebben (in realistische scenarios).

Kan zijn dat Zoe en HTC Share waardeloos zijn, maar dan had ik dat graag gelezen. Ik zie alleen tests die elke high-end telefoon zonder problemen moet doorstaan, een hoop open deuren.

Fijn om te weten dat alles netjes werkt, en dat de camera (wat mij betreft), een beetje tegenvalt, maar ik had gehoopt op meer creativiteit. (zie gallery: inorde)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

3DDude schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:37:
Niemand die AC wifi wil testen of beschikbaar heeft ?

oh well jammer dan..
Ik zou het wel willen testen, alleen heb de wifi ac standaard niet beschikbaar.
De telefoon doet het wel prima op de 5 GHz band, echter dat is niet je vraag ;)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

inorde schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:39:
Puntje van kritiek, misschien is er nog spul onderweg, maar tot zover ben ik niet echt onder de indruk van de tests die gedaan zijn.

Ik moet zeggen: Ik mis de Zoe tests en HTC Share. HTC's grootste aandachtspunten die deze telefoon moeten onderscheiden van de rest blijven schijnbaar volledig links liggen in deze thread.

Juist Zoe biedt wat onderscheidende functionaliteit zoals Video highlights, Always Smile, Sequence Shot en Remove Unwanted Object (ok de S4 kan dit geloof ik ook sommige van deze zaken), maar alles wat ik hier zie zijn enkele normale video/foto opname die ik met mijn Galaxy Nexus ook wel kan doen. Er worden allerlei zinloos complexe tests bedacht om de CPU te laten zweten, maar de echte 'features' zie ik niet voorbij komen. Bij een high-end toestel verwacht ik voldoende snelheid voor dat soort dingen, bij een nieuwe laptop ga ik toch ook niet 50 applicaties openen om te kijken hoe het multitasken gaat? Mijn Galaxy Nexus is nu 2 jaar oud en multitasked zonder problemen, nogal logisch dat de One hier geen moeite mee gaat hebben (in realistische scenarios).

Kan zijn dat Zoe en HTC Share waardeloos zijn, maar dan had ik dat graag gelezen. Ik zie alleen tests die elke high-end telefoon zonder problemen moet doorstaan, een hoop open deuren.

Fijn om te weten dat alles netjes werkt, en dat de camera (wat mij betreft), een beetje tegenvalt, maar ik had gehoopt op meer creativiteit. (zie gallery: inorde)
De One kan prima multitasken, wanneer je het toestel vergelijkt met één van 2 jaar geleden is met name het extra geheugen echt een toevoeging (al hoewel 2Gb tegenwoordig minimaal de standaard is) kan de HTC One lekker multitasking. Meerdere apps draaien is geen enkel probleem en het toestel handeld alles goed af. 50 apps openen op een telefoon is niet zinvol. Maar echt multitasking als navigeren via Sygic waarbij Flitsservice op de achtergrond draait en ook nog eens bellen gaat uitstekend en zonder probleem.

Je vraagt specifiek naar de extra "video/foto" opties. Het is heel moeilijk om hier een oordeel over te geven aangezien het niets met beeldkwaliteit te maken heeft. Het werk prima, de telefoon voert de bewerkingen snel uit. Maar omdat het toestelspecifieke dingen zijn is het wat lastig vergelijken.

Nogmaals, alle bewerkingsmogelijkheden van film en video werken prima, het maken van een Zoe en uploaden gaan ook zonder enkel probleem. Het is erg leuk dat de telefoon het kan, bijvoorbeeld dat je de galery opent en dat de telefoon zelf een korte bewegende beleden expressie geeft. Maar feitelijk is dit niet meer dan eye candy. Iets wat zich wederom weer lastig laat vergelijken.

• inorde
Ben je in staat om zaken te delen met HTC Share? Kan het uberhaupt handig op die manier?

Ik kan me voorstellen dat HTC Share beperkt is tot alleen vrienden/contacten die je kiest. Of zelfs dat het gewoon helemaal niet fatsoenlijk werkt. Het heeft niks met de kwaliteit van de camera te maken, maar het is wel een selling point van het toestel.

Juist die eye-candy kan erg leuk zijn, mits dit goed gedeeld kan worden. Het is een mooie verfrissing op alle eenvoudige flickr/youtube media.

[Voor 12% gewijzigd door inorde op 27-11-2013 10:17]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ja, je kan Zoe's delen met HTC Share, het gaat heel simpel vanuit je galerij.

Je maakt gewoon foto's waarbij de Zoe-mode aanstaat. Vervolgens ga je naar galerij en kies je de media, effecten en muziek op het vervolgens via HTC Share te publiceren. Heel eenvoudig! Het hele concept is zeker doordacht, de effecten en muziekjes zijn erg leuk. De vraag is alleen hoe vaak maak je er gebruik van. Wanneer ik een foto maak dan wil ik meestal gewoon een "still" Afijn, het concept is goed, de werking prima maar het is heel persoonlijk hoe vaak je het gebruikt ;)

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik noem het eye candy, maar het werkt allemaal wel goed! Het voegt dus zeker iets toe.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Spannend, de laatste dag voordat de winnaar bekend wordt gemaakt :)
De testperiode duurt tot 21 november, we maken de winnaar voor 28 november bekend.

• ruby01
Kiswum schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:46:
Spannend, de laatste dag voordat de winnaar bekend wordt gemaakt :)

[...]
Er staat Voor 28 november, dus ik veronderstel dat ze de winnaar vandaag bekend maken :)

• inorde
Bullet NL schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:31:
Ja, je kan Zoe's delen met HTC Share, het gaat heel simpel vanuit je galerij.
Toch zie ik nergens in deze thread links naar dergelijke galerijen... ik hoopte dat iemand van jullie kon laten zien hoe dat voor buitenstaanders er dan uitziet. :)

• Trygve
En en en? Wie heeft 'm gewonnen? :) Jullie hebben nog drie minuten :p

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We hebben een winnaar!!! *O*

Maar ik ga lekker niet vertellen wie... :+

• ruby01
Kan je dan een tip geven?:p
Of de beste 3 waaruit jullie iemand gekozen hebben ;)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

De winnaar en de reden waarom wordt allemaal op korte termijn bekend gemaakt!

Nog even geduld, ik ga het ook lekker niet vertellen :+

• CLB
  • Niet online
Congrats alvast!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

no offence ofzo..

Kan mij nou schelen wie dr wint >_< (*kheb dr zelf al een :P )
Ik wil eigenlijk gewoon antwoord op mijn vraag.. moet ik een AC routert halen of maakt het geen kont uit..

Wel raar verhaal dat geen van de testers dit tot zijn beschikking heeft..

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

3DDude schreef op donderdag 28 november 2013 @ 18:36:
no offence ofzo..

Kan mij nou schelen wie dr wint >_< (*kheb dr zelf al een :P )
Ik wil eigenlijk gewoon antwoord op mijn vraag.. moet ik een AC routert halen of maakt het geen kont uit..

Wel raar verhaal dat geen van de testers dit tot zijn beschikking heeft..
Waarom is het raar dat geen van de testers geen AC router heeft?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Ik heb er helaas ook geen thuis, anders had ik het wel voor je getest :)

• CLB
  • Niet online
Wat ik wel vind, net als bij de LG G2 is dat er een harde datum wordt genoemd in de TS wanneer de winnaar bekend is, maar die niet gehaald wordt. Voor jullie is het leuk, testen and that's it. Voor de eventuele, potentiële winnaars is het nagel bijten totdat de winnaar bekend is. Nu staat er weer in de TS 'voor 28 november', wat het inmiddels al is... Niet waar dus, zelfde als bij de LG G2, waar het ook nog even duurde... Communiceer dat niet of zorg ervoor dat je de winnaar / winnares gewoon echt bekend maakt op de datum :)

[Voor 5% gewijzigd door CLB op 28-11-2013 19:05]

• Fotogravinnetje
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-10 17:49
Inderdaad. Voor 28 november de winnaar bekend maken als de testweek tot 21 november loopt, dan verwacht je ergens vanaf 22 november, maar uiterlijk 27 november dat de winnaar bekend gemaakt zal zijn. Letterlijk genomen. En aangezien het aantal mensen met autisme op dit forum relatief hoog zal zijn, zal ook een groot deel het zo letterlijk nemen. Zeg dan dat je uiterlijk 28 november bepaalt wie de winnaar is....

• ruby01
Blijf eens rustig ;)
Op die dag steekt het nu ook weer niet en laten we eerlijk zijn, de kans dat jij of ik hem win is klein, ga er gewoon vanuit dat je hem niet wint en het kan alleen maar beteren ;)

Wel goed gevonden van dat autisme :P

[Voor 9% gewijzigd door ruby01 op 28-11-2013 19:44]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hey, de winnaar is al lang bekend....

Alleen niet bij jullie :+
Geen idee wat het op houdt, misschien is zeef nog een integriteitscheck aan het uitvoeren op de winnaar :?

• ruby01
PaT schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:45:
Hey, de winnaar is al lang bekend....

Alleen niet bij jullie :+
Geen idee wat het op houdt, misschien is zeef nog een integriteitscheck aan het uitvoeren op de winnaar :?
Integriteitscheck? :P

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:44
CLB schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:04:
Wat ik wel vind, net als bij de LG G2 is dat er een harde datum wordt genoemd in de TS wanneer de winnaar bekend is, maar die niet gehaald wordt. Voor jullie is het leuk, testen and that's it. Voor de eventuele, potentiële winnaars is het nagel bijten totdat de winnaar bekend is. Nu staat er weer in de TS 'voor 28 november', wat het inmiddels al is... Niet waar dus, zelfde als bij de LG G2, waar het ook nog even duurde... Communiceer dat niet of zorg ervoor dat je de winnaar / winnares gewoon echt bekend maakt op de datum :)
Laat winnaars informeren maar aan ons over. Komt helemaal goed, voor zover het dat nog niet is. ;)

• ruby01
De winnaar is dus al persoonlijk geïnformeerd?

• CLB
  • Niet online
zeef schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 02:11:
Laat winnaars informeren maar aan ons over.
Komt helemaal goed, voor zover het dat nog niet is. ;)
Uiteraard, maar voor forumleden is het iets spannender dan voor de crew, daar doelde ik op :)

• ruby01
Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:23:

Wie is nu eigenlijk de winnaar en waarom?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ruby01 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:21:
[...]

Wie is nu eigenlijk de winnaar en waarom?
Zeef zal op korte termijn bekend maken wie de winnaar is, nog heel even geduld ;)

• ruby01
Bullet NL schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:38:
[...]

Zeef zal op korte termijn bekend maken wie de winnaar is, nog heel even geduld ;)
Maar de winnaar zelf heeft al een mail gehad dan?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

[...]

Laat winnaars informeren maar aan ons over. Komt helemaal goed, voor zover het dat nog niet is. ;)
Dat, zeef regelt het. Als zeef zegt dat het goed komt dan kun je daar wel van uit gaan :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

offtopic:
Ik heb mijn mailadres voor de zekerheid nog even naar Zeef gestuurd, in het geval hij hem kwijt is geraakt ;)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kiswum schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:23:
offtopic:
Ik heb mijn mailadres voor de zekerheid nog even naar Zeef gestuurd, in het geval hij hem kwijt is geraakt ;)
:')

Verdorie, nou moeten we een nieuwe winnaar aanwijzen...want Tweakertjes die vragen, worden overgeslagen! :P :+

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 18:28

BillsGate

...en er stralend uitzien

offtopic:
offtopic:
Ik kwam hier om een bijdehandte grap te maken, maar Kiswum was me voor. Chapeau :+

Congrats aan de winnaar! :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Alternative
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 02-12 05:04
offtopic:
offtopic:
Gelukkig kunnen ze me ook bereiken via dm ;)

• ruby01
Congrats aan de winnaar ;)

• edklavertje
gefeliciteerd

• ruby01
Kan zeef gewoon niet zeggen wie de winnaar is? :p
Mijn efficiëntie daalt namelijk als ik constant deze pagina zit te checken :p

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ruby01 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:50:
Kan zeef gewoon niet zeggen wie de winnaar is? :p
Mijn efficiëntie daalt namelijk als ik constant deze pagina zit te checken :p
Je zou eventueel in Firefox de add on "auto refresh of auto reload" kunnen gebruiken.
Werkt ook prima voor Iboothunts.

Als moet ik bekennen dat de pagina's van GOT sowieso refreshen, zodra er een nieuwe reactie is geplaatst, dan zie je dat bovenin je tabblad en onderaan de pagina.

• inorde
Tja, tot nu toe moeten we het doen met "er is een winnaar gekozen, hij/zij wordt ingelicht". Niet echt een effectief einde van de wedstrijd...

• ruby01
Heeft er hier iemand eigenlijk al een bericht gehad dat hij/zij gewonnen heeft?

Aan de modjes: zit de winnaar tussen 1 van de mensen die hier de laatste 2 dagen iets heeft gepost? ;)

• Alternative
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 02-12 05:04
Tweakers is doorgaans vrij laat met het doorgeven dat de winnaar(s) bekend zijn.
Zo houden ze de spanning er in :P
En over het algemeen geven ze ook geen naam van de winnaar(s) door.
Waarschijnlijk ivm privacy
Het staat de winnaar(s) vrij om dit zelf bekend te maken.

Ik ga er vanuit dat de winnaar bericht heeft gehad, en inmiddels kan spelen met z'n nieuwe Phone ;)

Wie ook gewonnen heeft....Gefeliciteerd

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Over het algemeen wordt het niet bekend gemaakt (check hier voor een aantal voorbeelden), een enkele keer is dat wel het geval zoals hier. We zullen dus gewoon moeten wachten totdat de winnaar heeft gereageerd op zijn/haar mail. Want als een winnaar/winnares niet heeft gereageerd binnen een bepaalde tijd, dan schuift de prijs toch door naar nr.2 of niet?

• ruby01
Ik veronderstelde dat het zoals de actie met de lg g2 ging zijn en dat ze gewoon hier de winnaar bekend maken. Als het de keuze van de winnaar is om zichzelf bekend te maken dan moet je niet zeggen dat de winnaar, en de reden waarom, "binnenkort" bekend gemaakt worden. No offence ;)

Proficiat aan de persoon die gewonnen heeft, wie het ook mag zijn ;)

[Voor 11% gewijzigd door ruby01 op 01-12-2013 12:00]

• Trygve
Zolang er nog geen winnaar bekend genoemd is blijf ik stiekem hopen, wie weet ben ik het wel ;)

[Voor 7% gewijzigd door Trygve op 01-12-2013 12:53]

• ruby01
[...]

Gewoon ter info: is er een winnaar geïnformeerd en wilt deze anoniem blijven en is het daarom dat er niets over de winnaar gepost wordt of geeft de winnaar geen antwoord op zijn/haar mail dat hij/zij gewonnen heeft?

• zeef
ruby01 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:54:
[...]

Gewoon ter info: is er een winnaar geïnformeerd
Ja
en wilt deze anoniem blijven en is het daarom dat er niets over de winnaar gepost wordt of geeft de winnaar geen antwoord op zijn/haar mail dat hij/zij gewonnen heeft?
Met alle respect: none of your business. :)

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 03:36

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Overbodig...

[Voor 92% gewijzigd door NeHoX op 05-12-2013 08:26]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ruby01 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 17:54:
[...]

Gewoon ter info: is er een winnaar geïnformeerd en wilt deze anoniem blijven en is het daarom dat er niets over de winnaar gepost wordt of geeft de winnaar geen antwoord op zijn/haar mail dat hij/zij gewonnen heeft?
De openingspost is nog niet aangepast, bewust of onbewust?
Ze houden de spanning er goed in ;)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Je zou voor de grap eens 2 posts boven je moeten kijken :)
Is de spanning meteen weg ;)

• CLB
  • Niet online
Er blijkt dus een winnaar gekozen te zijn, dat is leuk, aardig.

Maar ik wil toch nogmaals kwijt dat ik het vooral deze keer echt erg slecht geregeld vind. Er wordt een harde datum genoemd in de TS, maar daar wordt (weer) niks mee gedaan. Op desbetreffende datum en dagen daarna wordt er niks vermeld en moeten wij - potentiële en in spanning zijnde winnaars - 't maar doen met niks.

Wat is er moeilijk aan een post met 'Winnaar bekend, heeft persoonlijk bericht gehad', dan is de kous af.

Met de LG G2-wedstrijd was het ook al het geval en nogmaals, top die acties, jullie kunnen lekker testen en vinden dat leuk. Maar het is wel zo charming om je userbase dan ook gewoon netjes te blijven berichten!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
Welke test heeft er nou gewonnen? Lijkt me toch niet echt een vraag waarmee privacy echt geschonden wordt en voor de mensen die niet hebben gewonnen is het leuk om te zien welke test heeft gewonnen. Dus...

• rappeldoorn
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 02-07 09:22
Ik zou wel eens willen weten of het toestel goed te gebruiken is als ik mijn hoortoestellen in heb.
Is het toestel dan nog goed hoorbaar, of stoort deze zodanig op mijn toestellen dat ik helemaal niet meer hoor..

Ik hoor het graag van jullie ;-)

succes met testen

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

rappeldoorn schreef op donderdag 05 december 2013 @ 20:36:
Ik zou wel eens willen weten of het toestel goed te gebruiken is als ik mijn hoortoestellen in heb.
Is het toestel dan nog goed hoorbaar, of stoort deze zodanig op mijn toestellen dat ik helemaal niet meer hoor..

Ik hoor het graag van jullie ;-)

succes met testen
Ik heb ook gehoorapparaten. De One stoorde bij mij totaal niet. Zal ook van het type gehoorapparaat afhangen natuurlijk.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

janvanduschoten schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:36:
Je zou voor de grap eens 2 posts boven je moeten kijken :)
Is de spanning meteen weg ;)
Winnaar is geïnformeerd
De vraag is, heeft de winnaar zich ook gemeld en is het toestel dus opgestuurd of is er nog geen reactie en is daardoor de OP nog niet aangepast zodat er een volgende winnaar gekozen kan worden.

OP status:
janvanduschoten wijzigde deze reactie 07-11-2013 11:17 (189%)

• Dr_Luigi0
Jammer dit

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een beetje adequate communicatie schijnt voor velen erg moeilijk te zijn. Het is helaas nogal wijdverbreid.

• zeef
Jongens, waar gaat dit nu nog over? Er is een winnaar, het toestel is verzonden. Of de winnaar bekend wil worden, dat is aan de winnaar zelf. Hebben jullie dan geen enkel respect voor andermans privacy? Of willen jullie soms met een controlecommissie op bezoek komen om te verifiëren of een pris is verzonden? Doe eens normaal! Er bestaat ook zoiets als overvragen.

:N

• Dr_Luigi0
zeef schreef op maandag 09 december 2013 @ 21:44:
Jongens, waar gaat dit nu nog over? Er is een winnaar, het toestel is verzonden. Of de winnaar bekend wil worden, dat is aan de winnaar zelf. Hebben jullie dan geen enkel respect voor andermans privacy? Of willen jullie soms met een controlecommissie op bezoek komen om te verifiëren of een pris is verzonden? Doe eens normaal! Er bestaat ook zoiets als overvragen.

:N
Voor mij gaat het niet om controle oid. Ten eerste ven ik gewoon erg benieuwd welke test heeft gewonnen. Ten tweede was er niet echt een eenduidig antwoord dat er een winnaar is gekozen. Ook is de pagina niet veranderd. Ik heb wel degelijk respect voor andermans privacy, maar voor de overige tweakers is het wel zo prettig ok te weten welke test heeft gewonnen, en vooral wat de uitkomsten van die test waren. Want wij krijgen helemaal niks te horen over de uitkomsten. Het lijkt me dat deze hele test dan weinig zin heeft gehad.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ehhh, als je weet welke test gewonnen heeft, dan weet je toch ook welke tweaker de winnaar is? :?
Zoals zeef het zegt, dat moet de bewuste persoon dus maar zelf bepalen of hij/zij dat hier komt melden?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het is toch niet zo moeilijk te zeggen dat de winnaar heeft gereageerd op de winst en het toestel in ontvangst heeft genomen/gaat nemen?
Het is toch ook niet moeilijk om dit bij de openingspost erbij te zetten middels een update?

Fijn dat de kogel dan eindelijk door de kerk is.
Ik hoop dat er in het vervolg rekening gehouden kan worden om een simpele vraag te beantwoorden, bij deze is het duidelijk.
P.s. dat er niet bij wordt gezegd "wie" het heeft gewonnen, dat snap ik wel en is ook logisch en daar zal ook niemand over vallen.

[Voor 13% gewijzigd door Kiswum op 09-12-2013 23:09]

• CLB
  • Niet online
zeef schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:25:
we maken de winnaar voor 28 november bekend.
Dat dat niet gebeurd is op die datum zegt al genoeg, daarbij wijzende op m'n vorige posts, erg zonde .

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat de meeste mensen vinden dat het hier over gaat.

zeef schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:25:
De testperiode duurt tot 21 november, we maken de winnaar voor 28 november bekend.
Ik denk nl. dat velen met mij dit interpreteren als dat er niet later dan 27 november een berichtje zou zijn gepost in de trant van: "Medetweaker [forumnaam] is de gelukkige winnaar van de HTC One. Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe smartphone".

Dat is wat de meeste mensen onder "bekend maken" verstaan. Dat is nu niet gebeurd en dat verbaast de mensen. Ik lig er verder niet wakker van, ik constateer het alleen (ook) maar.

Meer niet. Daar wordt volgens mij (en volgens velen met mij?) helemaal niemands privacy mee geschonden en wordt het topic op een doodnormale manier afgesloten. Door in dit topic een suggestie te posten heb je je wat mij betreft akkoord verklaard dat jouw forumnaam evt. in een dergelijk berichtje vermeld zal worden. Ik ben zeker zeer op mijn privacy gesteld maar (zelfs) ik zou er geen probleem mee hebben als ik op een dergelijke manier genoemd zou zijn.

That's it. :)

• ruby01
Ik denk dat het misverstand ontstaan is hierdoor:
Bullet NL schreef op donderdag 28 november 2013 @ 08:23:

Maar dit is oude koeien uit de gracht halen. Kan er geen slotje op dit forum? Er wordt toch niets zinnig meer gezegd.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ruby01 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 07:59:
Ik denk dat het misverstand ontstaan is hierdoor:

[...]

Maar dit is oude koeien uit de gracht halen. Kan er geen slotje op dit forum? Er wordt toch niets zinnig meer gezegd.
Dit was van voor het moment dat wij wisten dat de winnaar liever niet publiekelijk bekend gemaakt wou worden. Nu had ik mijn bericht wel willen verwijderen, maar dan zouden we weer worden beschuldigd dat we niet transparant zijn. Kortom, we kunnen het in deze nooit goed doen.

Ik denk dat we respect moeten hebben voor de gene die het toestel gewonnen heeft, ben je het verder niet eens met de uitslag en/of wil je op een andere manier je hart luchten betreffende de dit topic dan kan je vanaf nu terecht in het feedback forum en/of een DM sturen naar een mod.

Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

• zeef
Toen kwam er een olifant met een lange snuit, die blies het mooie verhaaltje uit.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zeef schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:58:
Toen kwam er een olifant met een lange snuit, die blies het mooie verhaaltje uit.
Laat hem eens wat harder blazen....

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat de toestellen en/of testers risico's lopen. "gevaarlijke" testen als kras-, val-, water- of weerballon-testen e.d. zijn dus uitgesloten. Ook op het rooten en het voor zien van een custom rom op een van de toestellen kunnen we niet in gaan.

Het gaat dus om functionele testen, niet om "slooptesten"

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee