Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:09
Ik heb nu een hele degelijke Htc Desire S. Hij valt regelmatig hard maar blijft al 2 jaar heel.
Hoe zit dit met de HTC One (mini)? Doe eens een mooie valtest!

Breng heb snel naar je oor maar laat heb dan schieten, zo vliegt ie met een mooie boog over je schouder op het beton. Met de aluminium Desire S geen probleem!

Dit valt dus onder het mogelijk beschadigen van de telefoon, we doen het dus niet

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
KlaasHof schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:46:
Ik heb nu een hele degelijke Htc Desire S. Hij valt regelmatig hard maar blijft al 2 jaar heel.
Hoe zit dit met de HTC One (mini)? Doe eens een mooie valtest!

Breng heb snel naar je oor maar laat heb dan schieten, zo vliegt ie met een mooie boog over je schouder op het beton. Met de aluminium Desire S geen probleem!
Zoals ook in de topic staat; toestel en tester mogen geen gevaar lopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
Beste testteam,

Ik ben benieuwd of het toestel een kwalitatief filmpje kan maken tijdens een concert met harde muziek en veel lichten.

Ik verbaas mij altijd hoeveel mensen er tijdens een live concert aan het filmen zijn met hun smartphone. Opzich is het niet heel vreemd, een goed concert is tenslotte een belevenis die je graag nog eens terug ziet, maar wanneer je het filmpje de dag erna terug wilt zien blijkt de kwaliteit verre van acceptabel.

Het geluid dat onder de video zit, is zo overbelast opgenomen dat er alleen maar harde ruis te horen is. Dacht jij net een exclusieve opname te hebben gemaakt van dat ene duet dat Rihanna en Lady Gaga tijdens de EMA's deden, waarbij jij helemaal vooraan stond, blijk je het geen eens terug te kunnen luisteren.

Tegelijkertijd is het beeld bewogen en overbelicht. Je ziet dus helemaal niks van die supervette lichtshow en dat afsluitende vuurwerk dat je tijdens Tomorrowland heb mogen ervaren. Dat er mensen om je heen aan het springen zijn is wel duidelijk, jij hebt tenslotte daar ook flink staan springen en dansen. Helaas valt er nu weinig te zien want het beeld vliegt met vele vegen van rechts naar links en op en neer.

Kortom, als de HTC One de ultieme telefoon is, met de ultieme camera (Ultrapixel), is hij dan goed genoeg om de ultieme ervaringen vast te leggen? Kunnen we nu wel een keer gaan nagenieten van dat ene concert? Of is naast dat je lekker wilt dansen, de slechte opname kwaliteit van je smartphone nog steeds een goede reden om die telefoon niet uit je broekzak te halen?

Succes met testen, we kijken uit naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tester hier; ik heb zelf een Nexus 5 en Nexus 4 nog. Zijn er bepaalde dingen die getest moeten worden specifiek in vergelijking met deze toestellen? Ik las namelijk iets over het verschil tussen S600 en S800, maar misschien hebben jullie nog meer ideeën ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
Bolletje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:32:
Tester hier; ik heb zelf een Nexus 5 en Nexus 4 nog. Zijn er bepaalde dingen die getest moeten worden specifiek in vergelijking met deze toestellen? Ik las namelijk iets over het verschil tussen S600 en S800, maar misschien hebben jullie nog meer ideeën ;)
Misschien het openen van apps bij dagelijks gebruik? Dus een tabel met daarin hoe snel de apps openen op de toestellen? En wat ben ik jaloers op jouw geweldige Nexus 5 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Geef eens een voorzet, welke apps zou je in dat lijstje willen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Beste HTC en Tweakers,
Zoals jullie misschien wel weten ben in gefascineerd door de ruimte en technologie (vandaar ook mijn studiekeuze Lucht en Ruimtevaarttechniek). Echter kan je nergens zo veel extremen vinden als in de ruimte. De ruimte is de plek waar alles gebeurd, waar wij op een planeetje staan en waar supernova's plaatsvinden, pulsars pulseren en zwarte gaten alles opslurpen. Er is dus maar 1 plek waar wij een apparaat kunnen testen, de plek waar de uitersten nog veel verder kunnen gaan dan Leonardo da Vinci ooit gedroomd zou hebben: de Ruimte. Maar dan rijst natuurlijk de vraag op: Gaan we dat ding dan de ruimte inschieten? Om eerlijk te zijn zou dat wel héél erg stoer zijn maar ook ik weet dat ons dat niet zal gaan lukken. Echter bestaat er een ander mooi fenomeen genaamd ''de weerballon.'' Deze ballonnen kunnen makkelijk hoger komen dan het vliegtuig waarin jij in de zomer met je HTC telefoon spelletjes zit te spelen. Dit lijkt mij de ultieme test om de degelijkheid te testen. Het moet toch mogelijk zijn HTC? Natuurlijk laten we tijdens de vlucht de filmcamera aan staan en die monteren we uiteindelijk tot één van de leukste video's in de geschiedenis van HTC.

Zeg nou eerlijk, wie houdt er nou niet van dit soort plaatjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.scientias.nl/wp-content/uploads/2013/06/atmosfeer.jpg

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaozumble
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-08-2024
Een vriend van mij heeft een Iphone 5, hij kan in ongeveer 5 seconden zijn telefoon uit zijn broek halen focussen dan ong. 5 foto's per seconden nemen. Is soms erg leuk met gezellige momenten, je legt elke emotie vast. Maar ook erg praktisch, hij kon snel (en op tijd) een kenteken fotograferen bij een aanrijding.

Hoe snel kan de One uit de broekzak gehaald worden, focussen en de eerste foto maken?

Hoeveel foto's kunnen (scherp) genomen worden? (maak 30 seconden foto's zo snel je kan en deel het door 30)

Leuke actie trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 16:28
Ik zou graag willen weten of de telefoon een ongelukje met water overleeft, terwijl je minimale hulpmiddelen binnen handbereik hebt.

Stel, je gaat naar het toilet voor een grote boodschap, trekt door en ziet tot je verbazing dat er nog wat remsporen zijn achtergelaten. Je wilt de toiletborstel pakken om het toilet toonbaar achter te laten voor degene die na jou komt. Je bukt voorover, alleen de HTC valt op dat moment uit jouw borstzak zo de toiletpot in. Je aarzelt geen moment en haalt de HTC uit de pot. De enige 'hulpmiddelen' die je hebt is het rolletje toiletpapier die naast je hangt (het hoeft niet per se thuis te gebeuren, maar kan ook op het toilet op Schiphol gebeuren oid). Overleeft het toestel dit en heeft dit verder geen gevolgen (je kunt je toestel niet drogen in een bakje rijst of uit elkaar bovenop de verwarming leggen oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Stef602 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:28:
Beste HTC en Tweakers,
Echter bestaat er een ander mooi fenomeen genaamd ''de weerballon.'' Deze ballonnen kunnen makkelijk hoger komen dan het vliegtuig waarin jij in de zomer met je HTC telefoon spelletjes zit te spelen. Dit lijkt mij de ultieme test om de degelijkheid te testen. Het moet toch mogelijk zijn HTC? Natuurlijk laten we tijdens de vlucht de filmcamera aan staan en die monteren we uiteindelijk tot één van de leukste video's in de geschiedenis van HTC.

Zeg nou eerlijk, wie houdt er nou niet van dit soort plaatjes?
[afbeelding]
helaas, we gaan geen risico lopen met de testtoestellen anders dan "normaal" gebruik, een HTC One met een weerballon doen oplaten stijgen valt hier niet onder.
dennisvalk schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:47:
Ik zou graag willen weten of de telefoon een ongelukje met water overleeft, terwijl je minimale hulpmiddelen binnen handbereik hebt.

Stel, je gaat naar het toilet voor een grote boodschap, trekt door en ziet tot je verbazing dat er nog wat remsporen zijn achtergelaten. Je wilt de toiletborstel pakken om het toilet toonbaar achter te laten voor degene die na jou komt. Je bukt voorover, alleen de HTC valt op dat moment uit jouw borstzak zo de toiletpot in. Je aarzelt geen moment en haalt de HTC uit de pot. De enige 'hulpmiddelen' die je hebt is het rolletje toiletpapier die naast je hangt (het hoeft niet per se thuis te gebeuren, maar kan ook op het toilet op Schiphol gebeuren oid). Overleeft het toestel dit en heeft dit verder geen gevolgen (je kunt je toestel niet drogen in een bakje rijst of uit elkaar bovenop de verwarming leggen oid)?
Nee, dit soort testen doen we niet, we gaan niet testen hoeveel risico een toestel kan lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 10:38 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Ik kan niet vinden hoeveel tests je mag aandragen (die dan individueel kans maken om te winnen) maar ik ga er van uit dat het oneindig is?

Test: Netflix via de MediaLink op een TV! Testen hoe dit werkt. Als het mogelijk is zelfs proberen te testen om het geluid van Netflix via BoomSound te laten verlopen. Mogelijk (goede) alternatief voor tv's zonder speakers/defecte speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 20:00
Beste tweakers en HTC,

Een sportieve uitdaging die ik als "dagelijks" gebruik ervaar;)
Als fervent loper gebruik ik mijn smartphone regelmatig als gps/muziekspeler tijdens het lopen, vandaar volgende test: Eerst gebruiken jullie de gps in de auto om naar de "training" te gaan. Hiervoor gebruiken jullie de auto-houder van HTC en ondertussen filmen jullie de rit. Hiermee kan je testen hoe stabiel de autohouder wel is en of deze niet teveel trilt. Ik kan me daaraan ergeren, en als men een app gebruikt als Dailyroads voyager (die je autorit opneemt bij een ongeval voor de verzekering) is het belangrijk dat je smartphone stabiel staat. Ondertussen kan men ook de optische beeldstabilistie van de HTC One testen;)

Vervolgens lopen/joggen jullie, met de gsm in de hand, door een park of bos met runkeeper aan. Als loper heb ik regelmatig gehad dat mijn training niet volledig goed is opgenomen doordat mijn smartphone het GPS-signaal verliest door de bomen. Dit kunnen jullie ook testen bij de One. Ook kan je ondertussen muziek laten afspelen via de speaker en kijken of het geluid nog goed hoorbaar is tijdens het lopen/joggen. Dit zou moeten zijn aangezien de speakers een hot item is bij de One.

Als laatste probeert men het filmpje dat opgenomen werd in de auto te streamen met de HTC Media Link HD die jullie gekregen hebben. Om het de One moeilijk te maken downloadt men grote bestanden tijdens het streamen. Als men 1080p niet vloeiend kan streamen kan men kijken tot welke resolutie men kan gaan tot er lag optreed.

Kortom, men test de gps, de camera met de optische beeldstabilisatie, de speakers, de autohouder en de HTC Media Link HD, de ideale test dus, en dit binnen het half uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Laatst online: 20:08
De volgende test lijkt mij geschikt:

Stel, je bent verdwaald in een plaats waar je niet vaak komt. Je hebt een half uur om bij je vriend aan te komen waarmee je hebt afgesproken. Het regent buiten, je luistert wat muziek, zoekt ondertussen op google maps waar je heen moet met gps aan, en ondertussen maak je foto's van waar je bent en die upload je op een social media zodat jou vriend kan zien waar je bent.

Dit gebeurd natuurlijk niet dagelijks, maar je vraagt wel veel van je telefoon.
Daarom moet er een half uur getest worden of je uit de brand geholpen kan worden door je toestel.
Ik zou dus wel een test willen zien die aantoont of een smartphone wel echt zo smart is als er word gesuggereerd. En of een smartphone je echt uit de brand helpt als het nodig is.

Liefst in onbekend gebied voor de tester om zo goed gebruik te maken van je smartphone als hulpmiddel
- max 30 min
- gps aan, google maps gebruiken
- muziek streamen of luisteren
- foto's maken en uploaden
- bellen (5min)
- zware game spelen (5 min) (fifa 14 bijv)
- verplaatsen door gebied (gebouwen, parken, winkelcentra)
- batterij resultaat voor en na vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

corewillem schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:15:
Hoe goed is het gps signaal ? (hoe snel krijgt de htc one de locatie + nauwkeurigheid )
Bijna instant, wanneer ik de navigatie app opstart (buiten) dan heb ik zo goed als direct GPS signaal. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat de locatie instellingen van Android aanstaan.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
janvanduschoten schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:59:
Geef eens een voorzet, welke apps zou je in dat lijstje willen?
whatsapp, Youtube, facebook, tweakers app, twitter, etc etc, misschien een zware game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zo, ik mag mij hier ook eindelijk melden. De HTC One en de accessoires zijn binnen. Het toestel ligt aan de lader voor een goedde eerste laadbeurt, dus vanaf morgen aan de slag.

De eerste indruk: Ik zou dus nooit een witte nemen. Die combi samen met het metaal aan de voorzijde en het zwarte scherm maakt het wat druk wat mij betreft. Het toestel is verder keurig vorm gegeven en HTC heeft ook veel aandacht besteed aan de verpakking.

Door de metalen achterkant is hij wel wat zwaarder dan de directe concurrentie. De komende tijd ga ik ervaren hoe ik dat vind.

To be continue...

Overigens zijn mijn referentietoestellen een hele vloot Windows Phones en een LG G2. Eens kijken hoe de HTC One zich daar tegen houdt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09-2024

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Het zit tegenwoordig meestal wel goed met de gesprekskwaliteit. Toch een onderwerp dat bij testen van telefoons op tweakers nooit aan bod komt, maar wat ik ondanks een internet/bel verhouding van 5 tegen 1 wel een belangrijk onderwerp vind: Hoe zit het met de gesprekskwaliteit?

Standaard, maar ook wanneer je je in een rumoerige ruimte bevind of bijvoorbeeld op de fiets zit!
Kun je je gesprekpartner verstaan? Kan je gesprekspartner jou verstaan? En hoe verhoudt zich dit tot andere toestellen.

En als je dan toch op de fiets zit! Verstuur eens een sms'je met een hand.

[ Voor 12% gewijzigd door HJHiaatje op 08-11-2013 20:29 ]

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Qua herrie kan ik alvast het volgende zeggen: ik werd gebeld terwijl aan de andere kant van de lijn een alarm stond te loeien terwijl ik in een ruimte met muziek stond. Mijn oren deden pijn van het geluid dat uit de speakers kwam (zonder kraken!) en de persoon aan de andere kant kon mij prima verstaan ondanks dat harde alarm daar en de muziek bij mij.

En de infrarood is goud. Afstandsbediening app en gaan. Instellen is erg makkelijk en hij bedient uiteraard meerdere apparaten tegelijk ala een Harmony.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleafers
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-08 08:26
Hoe warm word het toestel na hevig gebruik van onder andere gamen op de mobiel. Hierbij denkend aan gta anniversery edition, fifa 14 enz enz. Na het spelen hiervan, de applicatie op de achtergrond late. Draaien en andere dingen doen. Dit om te testen hoeveel het daadwerkelijk van het werkgeheugen afneemt, maar ook hoe veel langzamer hij is na deze applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 23:54
Ik had laatst wat leuks gelezen en als test is het een beetje 'out of the box thinking'

http://www.dailymail.co.u...rn-mobile-expert-kit.html

Zou dit met de HTC ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjankoot
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 11:34
Het lijkt mij erg handig om te weten hoe snel er te schakelen is tussen diverse actieve applicaties die veel van het systeem vragen. Bijvoorbeeld: tijdens het bellen in je emailberichten een telefoonnummer van iemand terug zoeken. Of tijdens het bellen een foto opzoeken en mailen. Bij de veel telefoons gaat dit hortend en stotend. Ben benieuwd of dit bij deze telefoon vloeiend en snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:15
Beste modjes

Onder het mom van een praktisch test
Zoals terug kwam in de review van de htc one bleek de accuduur erg goed te zijn. Maar wat als je een dag weg bent van huis, en geen oplader in de buurt is om even bij te tanken. Onderweg naar je werk of school een uurtje muziek luistert, regelmatig whatsapp berichten sturen en een youtube video bekijken.

Met het beeldscherm automatisch en alle standaard features aan. 3g en wifi indien beschikbaar. Het lijkt me wel leuk als alle 5 testers hun resultaten aan het eind van de dag naast elkaar leggen. Met een beknopte toelichting wat hij of zij met de telefoon gedaan heeft of misschien registreren welke apps er gebruikt zijn en hoelang.

Lijkt me eigenlijk wel interessant om te weten wat de accuprestaties zijn bij praktisch gebruik

[ Voor 11% gewijzigd door NomadTitan op 09-11-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

Ik kan eigenlijk nauwelijks inschatten hoeveel tijd sommige testen kosten maar het zou mij wel eens leuk lijken om dit HTC topmodel te vergelijken met de vorige HTC topmodellen (met nieuwste officiele update). Nou weet ik ook niet of daar aan te komen is maar het lijkt me wel leuk om te zien hoeveel vooruitgang HTC nou heeft geboekt de afgelopen jaren.

het gaat me daarbij om allerhande praktische zaakjes als:
-geluids-/belkwaliteit
-opstarttijden veelgebruikte apps: whatsapp, facebook, snel een foto maken. dat soort shit
-snelheid en precisie GPS fix (ook in auto, dat is waar ik mijn GPS het meeste gebruik(te)
-schermen (grootte en kwaliteit)
met daaraan verwant:
-broekzakruimte (wat is de beste grootte)

met als laatste jullie mening over of de algehele smartphone beleving er echt op vooruitgaat de laatste jaren of kon alles wat je nu doet eigenlijk ook al met de HTC Desire bijvoorbeeld.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Wij hebben thuis twee Android foons, een windows mobile en een iPhone. Maken gebruik van dezelfde (gmail) agenda synchroniseren op elkaars foon gaat alleen goed met de hand (niet automatisch) anders kun je er donder op zeggen dat sommige afspraken missen in de agenda van de ander... Kunnen jullie testen hoe de HTC one synchroniseert met andere systemen?

Groetjes Marieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Een onderbelichte feature van de HTC One is de zeer goede microfoon.

Test: Neem muziek op met de One en Nexus 5/4. Muziek liefst hard door speakers. Daarna testen met muziek iets zachter maar probeer je iets te zeggen en kijken of de noise-cancelation zijn werk doet.

Al kan het zijn dat noise-cancelation alleen actief is tijdens gesprekken.

---

De Snapdragon S800 van de Nexus 5 ondersteund Quick Charge 2.0: New Quick Charge 2.0 integrated for up to 75% faster battery charging

De S600 van de HTC One heeft Quick Charge versie 1.0: Qualcomm Quick Charge 1.0 integrated for up to 40% faster battery charging

Beide toestellen hebben een 2.300mAh batterij.

Test: Beide toestellen op de lader zetten bij 5%, terwijl een app als CurrentWidget laat zien hoeveel ampère de telefoon binnenstroomt. En natuurlijk kijken welke van de twee als eerste helemaal vol zit (via CurrentWidget is dit makkelijker te controleren.

Google Play: CurrentWidget: Battery Monitor

[ Voor 51% gewijzigd door SAWYER op 10-11-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Al die vergelijkingen met andere toestellen zijn leuk, maar voor mij wordt dat lastig. De One hebben we ter test opgestuurd gekregen, maar geen andere toestellen ;) Ik persoonlijk heb alleen nog een S3 en een Ace 2 in de buurt om mee te testen indien nodig.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik vraag me af of de HTC One een trip naar de ruimte overleefd. Ik stel voor dat jullie hem lanceren tot ongekende hoogte en hem met een parachute weer naar de aarde laten komen.

Edit: Laat maar. Was al geopperd en het machine zou wel eens kunnen beschadigen. Jammer hoor..... ;)

Misschien is het leuk om de performance op alle verschillende netwerken te testen, om te kijken of er grote verschillen zijn in ontvangst en batterydrain per provider?

[ Voor 43% gewijzigd door Hoppa! op 10-11-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Runkeeper installeren en daarmee een hardloop of fietstocht op de Veluwe of Posbank met (Gps aan) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mworks better
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-01 12:44
Hoe doet het toestel het met "niet HTC-materiaal"? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan batterijen met meer capaciteit van een andere fabrikant (die wel geschikt zijn voor het toestel natuurlijk...), het gebruik van (auto)opladers die niet HTC zijn. Blackberry laadt namelijk ook niet met alle opladers die micro-usb hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mworks better schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:49:
Hoe doet het toestel het met "niet HTC-materiaal"? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan batterijen met meer capaciteit van een andere fabrikant (die wel geschikt zijn voor het toestel natuurlijk...), het gebruik van (auto)opladers die niet HTC zijn. Blackberry laadt namelijk ook niet met alle opladers die micro-usb hebben.
Andere batterij gaat het niet worden, dan moet het toestel uit elkaar en dat is niet de bedoeling.
Ik heb alleen maar HTC autoladers dus die kan ik oon niet even voor je testen. Ik heb de meegeleverde autohouder met lader al wel een paar keer gebruikt en die doet het goed. Als ik hem gebruik als navigatie en met de helderheid op automatisch dan houd hij de batterij op peil. Hij laad niet echt bij maar er gaan ook geen procenten af.
Ik vind de autohouder wel een handige, de speakers blijven allebei vrij en hij start automatisch de "auto" app.
De app heeft mooie grote knoppen, die kun je zelf ook nog configureren. Standaard staat Google navigatie er in , maar ik heb bijvoorbeeld ook Waze in gebruik en die kun je eenvoudig toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Ik heb Navigon erop gezet en ook die is uiteraard direct aan de "auto" app toe te voegen. Mocht je je toestel verticaal willen gebruiken in de auto dan kan dat lastig zijn. Als je een wat schuinere voorruit hebt dan kan het net zijn dat de bovenkant van het toestel de ruit raakt en je het toestel dus niet recht kan zetten. In mijn auto scheelde dat een millimeter of 2. Het toestel horizontaal plaatsten levert uiteraard geen problemen op.

De GPS fix vind ik overigens erg snel (als in near instant), t.o.v. mijn S3 die daar toch wat langer over doet.

Qua "andere" laders werkt dat uiteraard gewoon. Het blijft een standaard micro-usb aansluiting. Mijn Samsung laders en no-name autolader werkt prima met dit toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 11-11-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
Ik heb gezien dat de auto-accessoire met USB werkt, is het dan mogelijk om tijdens de navigatie muziek te laten afspelen door de auto-speakers? En zoja, wat gebeurt er dan met het geluid van de muziek als de GPS zegt dat je moet afslaan? Verstilt de muziek dan? En als de auto-speakers gebruikt worden, maakt de GPS dan ook gebruik van deze speakers voor de richting aan te geven of gebeurt dit met de speakers van de smartphone?

Ook een mogelijke test om te doen: wat gebeurt er met het batterijniveau bij tegelijk gebruik van de GPS en muziek? Bij alleen GPS blijft het constant, dus ik veronderstel dat het daalt als je ook muziek afspeelt? En kan je de tracks zelf kiezen als je de autospeakers gebruikt? Als ik mijn GSM via USB koppel kan ik niet zien welk liedje hij gaat afspelen na het huidige liedje. Ik kan alleen volgende/vorige kiezen, en dus niet zelf tracks kiezen. Kan dat met de auto-app wel?

[ Voor 16% gewijzigd door ruby01 op 11-11-2013 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 10:12
PaT schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:59:
Zo, ik mag mij hier ook eindelijk melden. De HTC One en de accessoires zijn binnen.

De eerste indruk: Ik zou dus nooit een witte nemen. Die combi samen met het metaal aan de voorzijde en het zwarte scherm maakt het wat druk wat mij betreft. Het toestel is verder keurig vorm gegeven en HTC heeft ook veel aandacht besteed aan de verpakking.

Door de metalen achterkant is hij wel wat zwaarder dan de directe concurrentie. De komende tijd ga ik ervaren hoe ik dat vind.

Overigens zijn mijn referentietoestellen een hele vloot Windows Phones en een LG G2. Eens kijken hoe de HTC One zich daar tegen houdt.
Ik ben vooral heel nieuwsgierig naar het vergelijken van de One met de LG G2. Qua prestaties zal het een open deur zijn en G2 dit winnen (800 processor) van de One (600) maar het gaat dan juist meer om de "looks and feels". Al direkt eens met de opmerking over het witte exemplaar van de One. In elke telewinkel tot nu toe legt men een wit exemplaar (helaas) als een show model ipv een zwart exemplaar.
Ik vind het toestel in wit helemaal niet goed ogen; scherm llijkt kleiner vergeleken met de concurrentie en de bezels abnormaal groot. In het zwart is dit al anders. Qua geluid zal de One winnen met beats sound (testen is beste methode ;) ) maar is dat ook zo op camera gebied ? Hoe bevalt Sense vergeleken met de LG shell ? Hoe is de One qua bereik en stabiliteit op het gebied van Wifi en bij overschakeling naar een G netwerk ? Kortom ik ben benieuwd en zal dit draadje volgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
Hoe snel raakt de batterij van de HTC One eigenlijk leeg als je de medialink gebruikt? Dit is wel makkelijk te testen en is uit te drukken in %batterijverlies/min streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Vraag 1) Hoe snel kun je verbinden met de wifi in de trein/bus? Soms duurt het minuten voordat de pop-up omhoog komt.
Vraag 2) Wat is de ervaring met het switchen tussen apps, dus mail/internet/agenda/contacten...
Vraag 3) Hoe is de GPS ontvangst achter een autoruit met een UV-filter/beschermlaag?
Vraag 4) Will it blend? :9

[ Voor 15% gewijzigd door Vitruvius op 11-11-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ga de One niet 1-op-1 vergelijken met de G2, daar is dit topic niet voor bedoeld. Wel kan ik melden dat in dagelijks gebruik je vrijwel geen verschil merkt in snelheid.

Ik ben nog steeds niet dol op de Sense skin, maar begin hem wel steeds beter te begrijpen qua logica.

Het standaard toetsenbord vind ik fijn typen en de autocorrect werkt vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadw96
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoe lang en hoe goed kun je Zelda OOT spelen met de N64 emulator uit de Playstore op een HTC One? Redelijk makkelijk en leuk te testen lijkt mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo Testteam,

Toen ik de HTC one bij een vriend van mij had gehoord was ik verbaasd over de kwaliteit van het geluid. Dit brengt mij op een idee voor een goede test;

Laat het gehele testteam 15 minuten lang een skype conference call houden:

leg de telefoons op tafel na verbinding gemaakt te hebben en houd een gesprek.

Wanneer deze test slaagt, is het voor converences niet meer nodig om dure apparatuur aan te schaffen, maar volstaat een HTC one mini. Tot dusver heb ik dit gevoel nog niet gehad met andere telefoons door het zachte/blikkerige geluid en zeker met meerdere mensen tegelijk.

Ik stel me ook zo voor dat ik zit te gamen op deze manier (kan ook een goede viral/reclame zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAEP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 12:12
Ik weet niet of deze al genoemd was. Maar blijkbaar word ik aardig vaak gebeld op de fiets. Maar bij mn telefoon is het best moeilijk om mijzelf verstaanbaar te maken door de verschillende soorten wind die er rond mn hoofd heen blaast.

Meeste nieuwe telefoons hebben een extra microfoon om de achtergrondgeluiden te verwijderen, maar werkt niet altijd even goed.

Dus als test lijkt het mij fijn om eens goed te kijken of die functie ook echt werkt, bijvoorbeeld door een lekker fietstochten te maken door de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DaveAEP schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:56:
Ik weet niet of deze al genoemd was. Maar blijkbaar word ik aardig vaak gebeld op de fiets. Maar bij mn telefoon is het best moeilijk om mijzelf verstaanbaar te maken door de verschillende soorten wind die er rond mn hoofd heen blaast.

Meeste nieuwe telefoons hebben een extra microfoon om de achtergrondgeluiden te verwijderen, maar werkt niet altijd even goed.

Dus als test lijkt het mij fijn om eens goed te kijken of die functie ook echt werkt, bijvoorbeeld door een lekker fietstochten te maken door de stad.
Dit heb ik toevallig van de week gedaan, niet op de fiets, maar een combinatie van in de metro, wachten op het station met veel wind en zelfs wat regen en vervolgens wandelend naar huis. Degene die ik belde verstond mij meer dan prima en ook ik had niets te klagen over het geluid. Wat geluidskwaliteit betreft is dit toestel wel echt een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:41

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Aangezien jullie 5 toestellen hebben om mee te testen, lijkt het mij wel leuk om de onderlinge verschillen te testen. Soms zie je bij elektronica behoorlijke schommelingen in productiekwaliteit dus laten we eens kijken hoe HTC zijn kwaliteitscontrole voor elkaar heeft.

Dingen waar ik eventueel verschillen zou verwachten, zijn:

- kwaliteit camera / fotos: schieten alle toestellen dezelfde kwaliteit foto's onder diverse omstandigheden?
- speakers: hoe hard kunnen de speakers en hoe is de geluidskwaliteit?
- accu: hoe lang gaan de toestellen mee bij gelijk gebruik?
- scherm: helderheid en kleurechtheid

Maar ook andere tests (benchmarks, boot time, wifi en GSM bereik) zijn interessant. En mocht ik dan winnen, wil ik natuurlijk het beste toestel ontvangen :P

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:46
Test team:
Hoe zuinig kan je de GSM krijgen?
Ik heb een zeer oude Android telefoon en vroeger ging die een dag of 3 mee maar tegenwoordig doen ik er nog maar 2 dagen maximum mee. Ik neem aan dat hoe nieuwer het toestel is hoe beter de batterij. Nu om te testen zou je kunnen proberen alles zoveel mogelijk af te zetten. Email binnen hallen 1 keer per uur / sync van contacten 1 keer per dag / ... Ik weet dat jullie bij Tweakers normaal dit soort test doen met een vast test scenario omdat het anders moeilijk te vergelijken is, maar in deze zou dat geen probleem zijn. Vergelijk de meest economische stand met de meeste intensieve stand met elkaar en eventueel onderling tussen de toestellen om vast te stellen of er verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Wat ik een beetje mis in de tests en wat ik wel een reëel scenario vind, is multitasking.
En dan bedoel ik niet zomaar meerdere apps tegelijk draaien en wisselen met de taskmakanger, maar fysiek multitasken.

Bijvoorbeeld: Hoe gaat de telefoon om met bluetooth audio in bijvoorbeeld de auto, terwijl navigatiesoftware je de goede kant op stuurt, terwijl je een via bluetooth een telefoontje beantwoord, waarbij je tijdens het bellen (op een parkeerplek ;) ) een afspraak in je agenda wil inplannen en even een mailtje wil terugzoeken?

Mijn DesireHD begint al te zweten bij navigatie en muziek tegelijkertijd over bluetooth. Als dan ook nog eens iemand belt, raakt de telefoon echt in de stress.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Nog een idee:
Een ander USP is Zoë, in combinatie met de 'automatische' gebeurtenis-filmpjes van 30 seconden. Het valt me op dat ik verdacht weinig zie of hoor van Zoë en de filmpjes.
Het enige wat je ziet, zijn de commercials ervan (die duidelijk met professionele filmapparatuur zijn vastgelegd).

Zou een van de testers eens kunnen proberen om een weekend vast te leggen met Zoë, om er vervolgens een paar gebeurtenis-filmpjes van te maken? Zoek a.u.b. een leuk weekend uit, met wat diverse activiteiten (ga wat geinen in de Ikea, pik eens een feestje of een verjaardag mee of ga op stap, laat de hond uit...).

Ik ben namelijk benieuwd of het echt zo leuk en praktisch werkt als waarmee het vermarkt wordt :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
Indien jullie Zoë zouden testen zoals hierboven gevraagd, is het dan ook mogelijk om de volgende eigenschappen te testen:

-Het verwijderen van ongewenste personen op een foto: werkt dit even goed als in de reclame of "ziet" de camera soms enkele mensen niet zodanig dat je ze niet kan verwijderen? En kan de camera buiten mensen ook nog andere ongewenste dingen zien, zoals een auto die juist voorbij rijdt?

-Slow motion-filmen: kan dit ook in full-HD? En zoja hoeveel meer geheugen neemt een slow-motionfilmpje in, vergeleken met een even lang gewoon full-HD-filmpje?

-Probeer eens een groepsfoto te maken met Zoë en probeer dan iedereen te laten lachen met de software. Herkent de software iedereen? En zoja ook als er veel (10) mensen opstaan?

En is er bij de 1e en 3e test geen motionblur of andere discontinuïteiten doordat je de foto verandert?

Edit: is Zoë (en al de bijbehorende opties) intuïtief te gebruiken?
Alvast bedankt om deze features te testen!

[ Voor 10% gewijzigd door ruby01 op 12-11-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acribo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zou graag een test zien waarbij de geluids-chip in de HTC One wordt beoordeeld.
Hoeveel ruis er bijvoorbeeld bij komt en hoe accuraat het wordt weergegeven.

Ik zou ook graag willen zien hoe het gebruik van andere muziek app invloed kan hebben op het geluid.
Bijvoorbeeld met een app als Poweramp (verkrijgbaar op google play) of Apollo.
(apollo is op de xda devellopers site verkrijgbaar http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1665441
als deze QR-code wordt gescant zou de .apk moeten worden gedownload http://tinyurl.com/kl6e47s)

In de test zou ik graag hebben dat er een goede koptelefoon wordt gebruikt en die met de HTC One wordt gebruikt en dat dezelfde koptelefoon ook wordt gebruikt met een pc met een goede geluidskaart.
Uiteraard wordt dezelfde muziek file getest die het liefst zo min mogelijk compressed is.

Ik hoop dat jullie deze test uitvoeren, het lijkt me erg interresant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3h4ppy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-12-2024
Is de carkit en media link hd zijn prijs waard? Heeft het een duidelijke toegevoegde waarde om dit aan te schaffen? Ik ben nog niet overtuigd. Dus overtuig me.

Vraag aan 15 random mensen en 15 vrienden/kennis/familie de volgende drie vragen.
1. Vind je de HTC een geslaagd design?
Als ja: Zou je het kopen gebaseerd op de design alleen?
ALs nee. Waarom niet?

2. Denk je dat de HTC mini populair zal worden?
Als ja: waarom?
ALs nee: waarom?

3.Wat moet de HTC hebben om jou te laten switchen voor deze mini als jou abonnement afloopt?

mijn verzoek is dus een Hybrid kan ik dat zou noemen?
Testpanel mag ons\mij vertellen of de extra gadgets hun geld waard zijn.
Andere is een klein marktonderzoek.
Het voldoet niet aan alle eisen, maar zie ze wel graag beantwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 18:20
Ik zou graag weten hoe presteert de camera tijdens een evenement/optreden waarbij niet altijd perfecte lichtomstandigheden zijn. En dan voor zowel foto's als film waarbij bij de laatste ook de kwaliteit van het geluid nog van belang is. Ook wat doet de accu als je de telefoon zo een half uur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

commentator schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:52:
Ik zou graag weten hoe presteert de camera tijdens een evenement/optreden waarbij niet altijd perfecte lichtomstandigheden zijn. En dan voor zowel foto's als film waarbij bij de laatste ook de kwaliteit van het geluid nog van belang is. Ook wat doet de accu als je de telefoon zo een half uur gebruikt.
Het is wel jammer, ik ga 2 dagen na beëindiging van deze test serie naar de night of the proms. Ik zal dan nog even wat shots en filmpjes uploaden.

Verder ben ik de One als hoofdtoestel gaan gebruiken. Het toestel presteert meer dan goed. Je merkt nauwelijks verschil met toestellen met de krachtigere Snapdragon 800 soc. Tot nu toe heb ik alleen bij Minion Rush (een Tempel run variant) gemerkt dat de Snapdragon 600 soms wat moeite heeft met de snelheid van deze game en dan ook nog zeker niet op een hinderlijke wijze.

Verder ben ik nog niet zo overtuigd van de Sense schil. Het ziet er erg mooi uit, maar is daardoor wellicht ook iets complexer dan strikt noodzakelijk. Regelmatig gebeuren er dingen die ik niet helemaal begrijp. Voorbeeld is de app-list waar ik voor mijn gevoel ineens apps mis, die ik dan via de zoekfunctie wel terug kan vinden. Dit zal vooral een kwestie van wennen zijn, maar wel iets om rekening mee te houden als je van een ander merk overstapt naar de HTC One.

Het toestel vat heel duurzaam aan, heel stevig ook. Wat mij betreft wel iets te stevig. Soms bekruipt mij het gevoel dat het wel iets lichter had gemogen.

Ondanks dat is de One echt een prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Omdat jullie rasechte tweakers zijn, hierbij een test die niet alleen uitdaging (het bedenken van) van onze kant vraagt, maar tegelijkertijd ook van jullie:

- Bouw een kleine app, waarmee je de infraroodsensor mee aanspreekt.
- De GUI hoeft niet gebruiksviendelijk of mooi te zijn
- test of je met een enkele druk op een knop(in GUI van app) bij 1 apparaat verschillende functies achterelkaar kunt aanspreken.
- test of je met een enkele druk op een andere knop 2 apparaten kan aanspreken/aansturen.

De eigen gemaakt app kan je instaleren door het vinkje aan te zetten dat bestanden buiten de play store om geïnstalleerd mogen worden. Dit lijkt me geen probleem en veilig genoeg want het is geheel in jullie handen.

Moet te doen zijn in een half uurtje.

Waarom dit leuk en interessant is? Ik denk dat vele tweakerts bij het zien van de mogelijkheden en bijvoorbeeld de voorbeeld code, zelf of zelfs samen een app kunnen ontwikkelen, die de (logitech) universele afstandsbedieningen overtreffen in efficiëntie, effectiviteit, gebruiksgemak, leergemak en satisfactie.

Wellicht dat 2 tweakers zich hier samen op kunnen storten en het half uur voorbereiding en testen mogen combineren tot een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Even voor de goede orde: dit testteam test de HTC One. Niet de HTC One Mini

Mijn eerste indrukken van het toestel: Het toestel voelt zeer solide aan, o.a. door de metalen achterkant. Wel wat zwaar, maar nog wel handzaam. Wel is de powerbutton en de volumerocker redelijk verzonken in de behuizing, waardoor die lastiger zijn in te drukken.
De geluidskwaliteit is erg goed! Speakers aan de voorkant voegt zeker wat toe. Je hoort alles veel beter.

Ik vind de HTC Sense skin en bijbehorend zwart-wit-kleurenschema wel mooi eigenlijk. Het maakt hem wat zakelijker en professioneler. Bij andere merken zie je vooral veel kleurtjes voorbij komen. Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. Wat daarbij wel mag is dat er meer applicatie-icoontjes in de appdrawer mogen. Het is nu 4*3 icoontjes. Dat kan prima verhoogd worden naar 4*4 of zelfs 5*4 (toestel is langwerpig). Ik heb toestellen in gebruik gehad die op een kleinere oppervlakte 5*5 huisvesten.

Wat ik persoonlijk niet zo fijn vind is de powerbutton aan de bovenkant van het toestel. Het toestel is vrij langwerpig (o.a. door de extra speakers aan weerskanten) waardoor je hem in principe niet met één hand kan ontgrendelen. Het gaat althans vrij moeilijk. Bij andere toestellen zit de powerbutton bijv. aan de rechterkant wat al een stuk makkelijker gaat met het ontgrendelen.

Enkele testjes die ik tot nu toe gedaan heb:
Iemand anders het toestel geven
Het ging al mis met het ontgrendelen. De persoon drukte, of dacht te drukken, op de powerbutton maar er gebeurde niets in eerste instantie omdat die knop zo verzonken is. Na nog een poging ging het al wel goed. Voor de rest was het vooral wennen aan de interface. Een foto maken ging vrij snel, maar er werd al snel overgegaan op burstmode (als je de knop heel iets langer inhoudt). Dat was allemaal nieuw, wat voor vreemde gezichten zorgde.

Ik zal proberen wat meer mensen de telefoon in handen te geven.

Kort gebruik van de carkit
Waarbij de telefoon voor een groot deel van aluminium is gemaakt, is de carkit gewoon van simpel (zwart) plastic. Dat contrast tussen bouwkwaliteit is redelijk groot. Daarnaast valt het op dat de telefoon op geen andere manier in de carkit vastzit dan de micro-usb-aansluiting. Dus geen vernauwing/schuim waardoor het toestel fysiek een stuk stabieler in de carkit zit. Nu is het begrijpbaar dat de telefoon dan misschien minder makkelijk in de aansluiting glijdt, maar het voelt nu niet goed afgewerkt aan. Dit betekent ook dat je de carkit niet kan gebruiken zonder usb-aansluiting. Dan glijdt de HTC One er zo uit als die in landscape-modus is. Beetje verraderlijk, want je kan hem dus niet gebruiken zoals afgebeeld door HTC.

Als je de speciale micro-usb-aansluiting hebt ingeplugd wordt automatisch de HTC carmode gestart. GPS en bluetooth worden dan ook automatisch gestart. Mooie grote knoppen met de mogelijkheid om zelf knoppen te verwijderen en toe te voegen. Dit werkt erg gebruiksvriendelijk. Wat alleen niet zo mooi is, is dat de knop naar de navigatie gewoon een snelkoppeling is naar Google Maps / Google Navigatie. De letters zijn dan nog erg klein, alsmede de knoppen voor tekstinvoer. De integratie lijkt simpelweg niet zo heel geslaagd.

GPS fix is erg snel. Dit is nu puur op gevoel, ik zal proberen concrete tijden te meten.

Er werd hier de vraag gesteld of de carkit het geld waard is. Als je puur naar het materiaal kijkt zou ik zeggen van niet; het is simpelweg wat plastic. Dan lijkt het relatief duur. Zie je het echter als vervanger van je huidige carkit (ie. je hoeft geen aparte carkit aan te schaffen) dan is het een schijntje. Ik heb de vergelijking gemaakt met het nieuwe navigatiesystemen van Mercedes Benz (auto is van afgelopen zomer) en dan vind ik de combinatie van HTC One + carkit prettiger in gebruik. Uiteraard kan je niet de hendeltjes en knoppen van het stuur gebruiken, maar dat werkt bij Mercedes toch al matig.

Zoals het er nu uit ziet zou de carkit met HTC One zeker een uitkomst zijn voor sommige personen die ik ken. :Y

Morgen ben ik op pad met het toestel. Ik ga onder andere een paar uur reizen. GPS fix, Zoë en accuduur bij algemeen gebruik staan dan centraal.

sys64738 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:25:
Aangezien jullie 5 toestellen hebben om mee te testen, lijkt het mij wel leuk om de onderlinge verschillen te testen. Soms zie je bij elektronica behoorlijke schommelingen in productiekwaliteit dus laten we eens kijken hoe HTC zijn kwaliteitscontrole voor elkaar heeft.

Dingen waar ik eventueel verschillen zou verwachten, zijn:

- kwaliteit camera / fotos: schieten alle toestellen dezelfde kwaliteit foto's onder diverse omstandigheden?
- speakers: hoe hard kunnen de speakers en hoe is de geluidskwaliteit?
- accu: hoe lang gaan de toestellen mee bij gelijk gebruik?
- scherm: helderheid en kleurechtheid

Maar ook andere tests (benchmarks, boot time, wifi en GSM bereik) zijn interessant. En mocht ik dan winnen, wil ik natuurlijk het beste toestel ontvangen :P
Bedenk wel dat wij als moderators door het gehele land verspreid zijn (één van de redenen ook om een divers testteam te hebben). Goed vergelijken is daarom lastig. Ofja, je kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Deze toestellen komen waarschijnlijk ook nog uit één batch.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 13-11-2013 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:00

Deze heb ik zelf gefilmd in Juni geloof ik. Dit was zoals ik hem uit de fabriek kreeg, dus met android 4.1.2, de film kwaliteit is onder 4.3 wel verbeterd, dat kan ik eventueel ook wel even uploaden als daar vraag naar is!
PaT schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:46:
[...]
Tot nu toe heb ik alleen bij Minion Rush (een Tempel run variant) gemerkt dat de Snapdragon 600 soms wat moeite heeft met de snelheid van deze game en dan ook nog zeker niet op een hinderlijke wijze.
Ik heb dit spel ook op mijn toestel staan maar dit merk ik echt niet hoor!
Bolletje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 03:14:
Wat daarbij wel mag is dat er meer applicatie-icoontjes in de appdrawer mogen. Het is nu 4*3 icoontjes. Dat kan prima verhoogd worden naar 4*4 of zelfs 5*4 (toestel is langwerpig). Ik heb toestellen in gebruik gehad die op een kleinere oppervlakte 5*5 huisvesten.
Dit kun je aanpassen. Als je in je menu naar beneden swipet als je helemaal bovenaan bent krijg je die drie instellingen bolletjes, als je daar op klikt kan je de rastergrootte aanpassen naar 4x5!

[ Voor 20% gewijzigd door HansAnders07 op 13-11-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teigetje!
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 11:39
Ik wil graag weten hoe gemakkelijk het is om de standaard apps (alles wat zit meegeleverd bij de telefoon) te verwijderen en evt te vervangen zijn door andere uit de appstore. Bijv van de galery, ik heb gehoord dat het orgineel een vervelende app is. Zelf heb ik nog een sensation waarop een aantal games staan die ik er maar niet af krijg.

Verder de accuduur in geval de media link actief wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haunting_Spirit
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-08 15:19
Testers,

Kijk eens hoe de telefoon zo koud mogelijk blijft op welke ondergrond of met welk hoesje. Mijn HTC ONE wordt namelijk erg warm en ik wil dat zoveel mogelijk beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Teigetje! schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:52:
Ik wil graag weten hoe gemakkelijk het is om de standaard apps (alles wat zit meegeleverd bij de telefoon) te verwijderen en evt te vervangen zijn door andere uit de appstore. Bijv van de galery, ik heb gehoord dat het orgineel een vervelende app is. Zelf heb ik nog een sensation waarop een aantal games staan die ik er maar niet af krijg.

Verder de accuduur in geval de media link actief wordt gebruikt.
Verwijderen zal niet gaan, je kunt ze wel uitschakelen en uit de app drawer halen.

He media link is wel een leuke accessoire, je kunt het scherm van de One eenvoudig delen met je TV. Enige nadeel is wel dat het scherm van de HTC dan wel aan blijft en dus stroom blijft gebruiken.
Ik heb een LG TV waar ik ook via Twonky de telefoon kan benaderen en media kan streamen, het scherm blijft dan wel uit en kost dus naar verwachting minder energie. Nadeel van Twonky is dat ik geen ondertiteling aan kan zetten, dat kan met de media link wel. Ik heb de medialink gebruikt om te browsen en MX player om een HD serie te bekijken, gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
janvanduschoten schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:05:
[...]

Verwijderen zal niet gaan, je kunt ze wel uitschakelen en uit de app drawer halen.

He media link is wel een leuke accessoire, je kunt het scherm van de One eenvoudig delen met je TV. Enige nadeel is wel dat het scherm van de HTC dan wel aan blijft en dus stroom blijft gebruiken.
Ik heb een LG TV waar ik ook via Twonky de telefoon kan benaderen en media kan streamen, het scherm blijft dan wel uit en kost dus naar verwachting minder energie. Nadeel van Twonky is dat ik geen ondertiteling aan kan zetten, dat kan met de media link wel. Ik heb de medialink gebruikt om te browsen en MX player om een HD serie te bekijken, gaat prima :)
Full-Hd gaat zonder lag? En wat als je tegelijkertijd een grote app binnenhaalt via de playstore en de media link gebruikt? Zijn er dan nog altijd geen problemen met full-HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Of het waar is dat de case dual dip hardshell (of een andere) om de HTC ervoor zorgt dat de ontvanger je niet goed kan verstaan. Of de case ervoor zorgt dat het bereik niet optimaal is of verzwakt?

Ik krijg met mijn HTC regelmatig te horen dat het klinkt alsof ik ver weg ben of me in een hele holle ruimte bevind. Op internet lees ik soortgelijke problemen terug.
Daar zegt men dat dit komt door de dual dip hardshell case.

Klopt het dat door de case het bereik verslechterd t.o.v. geen case? Of voor een echo zorgt bij de ontvanger?
Succes Mythbusters!

[ Voor 5% gewijzigd door Biatch op 13-11-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

ruby01 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:17:
[...]

Full-Hd gaat zonder lag? En wat als je tegelijkertijd een grote app binnenhaalt via de playstore en de media link gebruikt? Zijn er dan nog altijd geen problemen met full-HD?
Ga ik vanavond even voor je proberen, een full hd streamen en dan een grote app binnenhalen. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
janvanduschoten schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:27:
[...]

Ga ik vanavond even voor je proberen, een full hd streamen en dan een grote app binnenhalen. Ben benieuwd :)
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
ToFast schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:52:
...
Moet te doen zijn in een half uurtje.
...
Je gaat geen app bouwen die de IR gebruikt en waarmee je meerdere apparaten kan bedienen in een half uur. Ik wil van de week best even spelen met de OpenSense SDK waar de IR ondersteuning voor de One in zit om te kijken of ik er iets mee voor elkaar krijg, maar reken op meer dan een half uur tijd daarvoor ;)

Overigens heeft de OpenSense SDK al example code voor het gebruik van de IR.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 13-11-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
Ik heb een half uur filmpje opgenomen op standaard kwaliteit (dat is 1080P in dit geval). Het slurpt je accu leeg. Ik zal vanavond even een wat uitgebreider verslagje hiervan uitwerken want ik heb tijden en accu percentages genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Creepy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:02:
[...]

Ik heb een half uur filmpje opgenomen op standaard kwaliteit (dat is 1080P in dit geval). Het slurpt je accu leeg. Ik zal vanavond even een wat uitgebreider verslagje hiervan uitwerken want ik heb tijden en accu percentages genoteerd.
Je kan dat toch gewoon in zo een grafiekje bij je power usage zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Op draadje XDA http://forum.xda-develope...ad.php?t=2317507&page=354
wordt verslag gedaan door vele gebruikers van de One die de beruchte blauwe/paarse waars op foto's krijgen. Kennelijk wordt het voor velen opgelost door een vervanging dus nieuwe camerasensor. Ben zeer benieuwd of jullie mods ook kunnen constateren dat er geen probleem meer is met de fotos van de One bij lowlight. Ik ga namelijk uit van feit dat jullie Ones tot de meest recente batch behoren. Daarbij dit dan wel testen in verschillende omstandigheden; na intensief gebruik (dus warm lopen) van de One komt dit probleem- zegt een enkeling- namelijk terug. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoord dat dit ding goede microfoon en speakers heeft...

Zet 'm op zijn hardst en vraag aan je buren of ze kunnen horen welk nummer je draait.

Kun je in je auto (natuurlijk wanneer je niet rijdt) een geluidsopname maken van de radio, vervolgens thuis afspelen over die Boomsound speakers en kijken of tegelijkertijd het nummer wordt herkend via Shazam? Als ie 'm vind kun je vervolgens de Youtube clip afspelen op je tv via de media link. Of als het moeilijker moet schreeuw tijdens het opnemen door de muziek of gebruik een tweede radio om ergens anders geluid vandaan te laten komen om te testen hoe de microfoon is gericht.

Hebben jullie goede relatie met je buren? Zoniet, kan dan ook worden getest wat het hardste en zachtste geluid dat op een bepaalde afstand - bijvoorbeeld een meter - herkenbaar kan worden opgenomen? Speelt een van jullie een instrument? Speel een stukje, neem het op en kijk vervolgens op welke andere apparaten in je huis het resultaat goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chezrene
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08 17:40
Mobieltjes ontwikkelen zich in rap tempo, maar op een paar punten blijven ze toch achter. Dat zijn de punten die ik graag getest zou zien.

Ten eerste het geluid van de speakers. Dit is vaak niet om aan te horen. Terwijl je soms toch je vrienden een filmpje wilt laten zien of een nummertje wil laten horen op je telefoon zonder gedoe met oortjes.
Het gaat dus niet (alleen) om de geluidssterkte, maar ook om het geluid zelf. Mijn challenge: doe een blinde test met een aantal vrienden waarbij je hetzelfde orkestrale nummer afspeelt op verschilllende mobieltjes en zie welke het beste uit de bus komt. Let hierbij op geluidsvervorming, lage klanken en algehele geluidssterkte. Hou je test lekker subjectief, ga geen geluidsspectra meten of iets dergelijks. Maar zorg wel dat het volledig blind gebeurt voor je vrienden.

Ten tweede hecht ik veel waarde aan een goede camera op een telefoon. Vaak is het overdag wel prima gesteld met foto's, maar 's nachts of binnen blijft het vaak behelpen. Challenge: maak 's nachts portretfoto's met flitser en vergelijk hoe natuurlijk ze eruit zien in vergelijking met de telefoons van je vrienden. Maak daarnaast een weidse foto zonder flits en kijk hoe de sensor en stabilisatie zich houden in deze omstandigheden.

Ten derde vind ik de designs van telefoons de laatste tijd weinig origineel, de designs gaan steeds meer op elkaar lijken. De HTC One heeft duidelijk karakteristieke trekjes. Challenge: als mensen je zien met je nieuwe telefoon en vragen voor één het is, probeer dan vol overtuiging een heel ongeloofwaardig verhaal op te hangen over de telefoon. Dat die ontwikkeld in bij CERN in Zwitserland door Swatch of iets dergelijks, ga lekker los. En kijk hoever je hier in kan doordrijven zonder dat je verhaal in twijfel wordt getrokken ;) Scherm met je vinger wel het logo af, anders val je snel door mand :+

[ Voor 5% gewijzigd door chezrene op 13-11-2013 21:34 . Reden: Korte toevoeging aan derde challenge ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
Revadebe schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:24:
Mobieltjes ontwikkelen zich in rap tempo, maar op een paar punten blijven ze toch achter. Dat zijn de punten die ik graag getest zou zien.

Ten eerste het geluid van de speakers. Dit is vaak niet om aan te horen. Terwijl je soms toch je vrienden een filmpje wilt laten zien of een nummertje wil laten horen op je telefoon zonder gedoe met oortjes.
Het gaat dus niet (alleen) om de geluidssterkte, maar ook om het geluid zelf. Mijn challenge: doe een blinde test met een aantal vrienden waarbij je hetzelfde orkestrale nummer afspeelt op verschilllende mobieltjes en zie welke het beste uit de bus komt. Let hierbij op geluidsvervorming, lage klanken en algehele geluidssterkte. Hou je test lekker subjectief, ga geen geluidsspectra meten of iets dergelijks. Maar zorg wel dat het volledig blind gebeurt voor je vrienden.

Ten tweede hecht ik veel waarde aan een goede camera op een telefoon. Vaak is het overdag wel prima gesteld met foto's, maar 's nachts of binnen blijft het vaak behelpen. Challenge: maak 's nachts portretfoto's met flitser en vergelijk hoe natuurlijk ze eruit zien in vergelijking met de telefoons van je vrienden. Maak daarnaast een weidse foto zonder flits en kijk hoe de sensor en stabilisatie zich houden in deze omstandigheden.

Ten derde vind ik de designs van telefoons de laatste tijd weinig origineel, de designs gaan steeds meer op elkaar lijken. De HTC One heeft duidelijk karakteristieke trekjes. Challenge: als mensen je zien met je nieuwe telefoon en vragen voor één het is, probeer dan vol overtuiging een heel ongeloofwaardig verhaal op te hangen over de telefoon. Dat die ontwikkeld in bij CERN in Zwitserland door Swatch of iets dergelijks, ga lekker los. En kijk hoever je hier in kan doordrijven zonder dat je verhaal in twijfel wordt getrokken ;) Scherm met je vinger wel het logo af, anders val je snel door mand :+
Een voorwaarde voor de test is dat ie in 30 minuten uit te voeren is.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
HansAnders07 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:15:
Dit kun je aanpassen. Als je in je menu naar beneden swipet als je helemaal bovenaan bent krijg je die drie instellingen bolletjes, als je daar op klikt kan je de rastergrootte aanpassen naar 4x5!
Klopt, ik kwam er naderhand ook achter. Desondanks bedankt!
Ik had de systeemtaal op Nederlands gezet (i.v.m. de spraakherkenning bij navigatie) en toen zag ik die hele knop over het hoofd. Normaal is alles Engels bij mij :P
Biatch schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:21:
Of het waar is dat de case dual dip hardshell (of een andere) om de HTC ervoor zorgt dat de ontvanger je niet goed kan verstaan. Of de case ervoor zorgt dat het bereik niet optimaal is of verzwakt?

Ik krijg met mijn HTC regelmatig te horen dat het klinkt alsof ik ver weg ben of me in een hele holle ruimte bevind. Op internet lees ik soortgelijke problemen terug.
Daar zegt men dat dit komt door de dual dip hardshell case.

Klopt het dat door de case het bereik verslechterd t.o.v. geen case? Of voor een echo zorgt bij de ontvanger?
Succes Mythbusters!
We hebben geen case bij de telefoon geleverd gekregen. Dus dat kunnen we helaas niet testen.

• edklavertje
Testje; hoe houdt de One zich als afstandsbediening/multi media remote. Ideal van smartphone is het "smart" zijn. Rondslingerende afstandsbedieningen e.d. is een ieder een doorn in het oog. Een phone die dit klusje in zijn eentje klaart is wat waard (he dat rijmt :+ ). Lukt het de One om simpel taken 1:1 over te nemen van TV, mediaplayer e.d..

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb dat toevallig gisterenavond geprobeerd en dat werkt buitengewoon goed bij mij. Ik heb een LG TV en een UPC Horizon box en die kan hij uitstekend bedienen, had ik niet verwacht. Ik heb ook nog een Dune mediaspeler, die heb ik nog niet geprobeerd.

Ik moet sowieso nog wat testen vanavond, dan kan ik de Dune ook eens gaan proberen met de app.

• ruby01
Bolletje schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:47:
[...]

Klopt, ik kwam er naderhand ook achter. Desondanks bedankt!
Ik had de systeemtaal op Nederlands gezet (i.v.m. de spraakherkenning bij navigatie) en toen zag ik die hele knop over het hoofd. Normaal is alles Engels bij mij :P

[...]

We hebben geen case bij de telefoon geleverd gekregen. Dus dat kunnen we helaas niet testen.
Werkt de spraakherkenning eigenlijk goed? Ook bij omgevingsgeluid?
PS heeft een moderator al eens Zoë getest? Ik had nog enkele testvoorstellen gestuurd dinsdag, wil wel eens zien hoe goed deze lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisteren wat tijd gehad om het een en ander te testen. Ik heb allereerst een 1080 HD film op de One gezet en deze dmv de Media Link HD naar de TV gestreamd. Dat ging goed. Daarna een app Google Play: Hill Climb Racing laten downloaden en installeren op de achtergrond, dat vond hij minder leuk. Artifacts, stilstaand beeld en geluid en wat haperingen tijdens het proces. Daarna Google Play: Twonky Mobile erop gezet en via Twonky de film naar de TV gepushed en dat ging prima. Tijdens het afspelen weer een spel erop gezet Google Play: Cut the Rope FULL FREE, en dat ging zonder haperingen.
De media link is prima geschikt om foto's en zelf geschoten filmpjes op je tv te bekijken, te browsen of wat dan ook maar ik zou het niet gebruiken om HD films naar de TV te streamen, daar is het ook niet voor bedoeld. Foto's en filmpjes gaan prima, geen probleem.

Ook nog hardgelopen met de One in de ene zak en de One X in de andere en Google Play: Sports Tracker aan op beide toestellen.
Het eerste wat mij opvalt is dat de One direct al binnen een sterke GPS fix heeft, de One X pas als ik even buiten ga staan. Soweiso hij hij al buiten een vrijwel instant fix bij mij maar binnen in een nieuwbouwhuis van 2 jaar oud dus ook wat ik erg knap vind. Beide toestellen dus aan, en op de One ook muziek aangezet. Rondje gelopen en de One registreert keurige nette strakke lijnen, de One X helaas niet, die zijn bij mij wiebelig en resulteren ook in een langer gelopen afstand. De One is dus een stuk nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

(jarig!)
edklavertje schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:52:
Testje; hoe houdt de One zich als afstandsbediening/multi media remote. Ideal van smartphone is het "smart" zijn. Rondslingerende afstandsbedieningen e.d. is een ieder een doorn in het oog. Een phone die dit klusje in zijn eentje klaart is wat waard (he dat rijmt :+ ). Lukt het de One om simpel taken 1:1 over te nemen van TV, mediaplayer e.d..
Ik heb hem tot nu toe elke keer gebruikt als afstandsbediening i.p.v. de afstandsbediening van mijn Ziggo kastje (die ook mijn TV kan bedienen). Je moet het even eenmalig instellen op de juiste apparaten maar dat gaat erg makkelijk met de TV app.. Dus ik bedien mijn TV en mijn HD ontvanger/recorder er mee zonder problemen. Een eventuele geluidsinstallatie kan er ook nog bij.

Je kan zelfs meerdere profielen toevoegen om zo per profiel een set van apparaten tegelijk te kunnen bedienen.

Dus als afstandsbediening houdt hij zich erg goed. Het enige nadeel is dat je wat vaker op je telefoon scherm moete kijken dan dat je naar een echte afstandsbediening zou doen omdat je je de knoppen niet kan voelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Creepy op 15-11-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even heel wat anders maar wel iets dat mij persoonlijk aanspreekt, de opstarttijden van apps. Ik gebruik hetzelfde rijtje apps die ik ook heb getest op de G2. Ik heb alleen de tijden van de HTC One, dan kun je ze vergelijken met je huidige toestel of gewenste toestel.
Het is gedaan in een omgeving met een goede wifi verbinding

Google Play: Facebook 4s

Google Play: Candy Crush Saga 7 s (+ 2 voor aanmelden op facebook maar is dus niet noodzakelijk)

Google Play: Hill Climb Racing 3 s

Google Play: Ruzzle Free 3 s

Google Play: NU.nl 1 á 3 s incl. syncen naar nieuwe artikelen

Google Play: Het Weer <1s, start vrijwel instant

Mochten mensen meer tijden van apps willen zien dan posten incl. Play linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
janvanduschoten schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:57:
Even heel wat anders maar wel iets dat mij persoonlijk aanspreekt, de opstarttijden van apps. Ik gebruik hetzelfde rijtje apps die ik ook heb getest op de G2. Ik heb alleen de tijden van de HTC One, dan kun je ze vergelijken met je huidige toestel of gewenste toestel.
Het is gedaan in een omgeving met een goede wifi verbinding

Google Play: Facebook 4s

Google Play: Candy Crush Saga 7 s (+ 2 voor aanmelden op facebook maar is dus niet noodzakelijk)

Google Play: Hill Climb Racing 3 s

Google Play: Ruzzle Free 3 s

Google Play: NU.nl 1 á 3 s incl. syncen naar nieuwe artikelen

Google Play: Het Weer <1s, start vrijwel instant

Mochten mensen meer tijden van apps willen zien dan posten incl. Play linkje.
Indien mogelijk gelieve carmageddon eens te testen; deze app duurt bij mij het langst om op te starten:
Google Play: Carma Free

Ik heb de betaalde versie (die hetzelfde is, maar met meer levels), en om op te starten duurt het een goede 20 seconden op een Galaxy nexus, wat eerder traag is...
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Bedoel je Carmageddon in het spel laten opstarten of vanaf je homescreen?
In mijn geval zie ik 8 seconden het opstartfilmpje met grijze logo vanaf je homescreen
Vanuit het spel vanuit een nieuw game naar de positie waar je met je auto wilt starten is 8 seconden.

(getest met de Carmageddon promo versie bij de release, net na de benodigde update. Toestel Xiaomi Mi2

edit: Vanaf homescreen tot het startknop zit ik op 17 seconden. Ik zal het topic nu niet meer vervuilen met mijn bevindingen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 15-11-2013 18:07 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het duurt 15 seconden voordat ik op [start] kan drukken, filmpje tap ik gelijk weg.
Dus vanaf mijn homescreen aantappen, wachten, filmpje wegtappen en dan op [start] kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
Kiswum schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:41:
Bedoel je Carmageddon in het spel laten opstarten of vanaf je homescreen?
In mijn geval zie ik 8 seconden het opstartfilmpje met grijze logo vanaf je homescreen
Vanuit het spel vanuit een nieuw game naar de positie waar je met je auto wilt starten is 8 seconden.

(getest met de Carmageddon promo versie bij de release, net na de benodigde update. Toestel Xiaomi Mi2
Ik bedoel zoals janvanduschoten zegt hierboven :)
Scheelt duidelijk veel (25%). Bedankt om zo snel te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Graag zou ik een simpel testje getest zien:
Een belangrijke feature die bij veel android telefoons lijkt te missen:
Gaat een alarm wel af? Ook als de telefoon UIT staat?

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJHiaatje

HJHiaatje

SV Goud op Hattrick.org

Creepy schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:32:
Qua herrie kan ik alvast het volgende zeggen: ik werd gebeld terwijl aan de andere kant van de lijn een alarm stond te loeien terwijl ik in een ruimte met muziek stond. Mijn oren deden pijn van het geluid dat uit de speakers kwam (zonder kraken!) en de persoon aan de andere kant kon mij prima verstaan ondanks dat harde alarm daar en de muziek bij mij.
Dank je wel! Niet zo fijn dus eigenlijk, dat harde geluid. Je zou eigenlijk willen dat je het alarm bij je gesprekspartner maar tendele hoort. En vooral zijn spraak hoort.

Uit een andere post (lastig te ontgrendelen met 1 hand) begrijp ik dat het lastig is om met 1 hand een sms'je te versturen terwijl je op de fiets zit. Of trek ik deze conclusie te snel?

HJHiaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
HJHiaatje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:28:
Graag zou ik een simpel testje getest zien:
Een belangrijke feature die bij veel android telefoons lijkt te missen:
Gaat een alarm wel af? Ook als de telefoon UIT staat?
Ja.

Verder:

Mijn eerste idee voor een test was om te kijken of de HTC One je kan voorzien van voldoende warmte als hij veel gebruikt om iemand te redden van onderkoeling. Gezien geen van de modjes bereid lijkt te zijn een gevaarlijke test te doen (Goh... :P), moet het maar wat anders worden dan.

Ik ben benieuwd of je de HTC One kan gebruiken om voedsel weer redelijk warm te maken (bijvoorbeeld een pizzapunt) of zelfs iets te ontdooien voordat de batterij leeg is en hoe lang dit dan duurt.
Voorbeeld: start een benchmark die om de x zoveel minuten CPU+GPU intensieve tests draait, dan blijft het aluminium lekker warm. Leg de pizzapunt in een plek waar het niet tocht en gewoon een goede kamertemperatuur is. Leg een boterhamzakje tussen pizzapunt (bijvoorbeeld) en apparaat, voor hygiene en om het toestel schoon te houden/beschermen, en na 30 minuten kijken of de pizzapunt een beetje te vreten is of te koud is. Je hebt of een kleine pizzapunt nodig of 2 tot 3 HTC One's hoe groter de punt is, het moet wel een beetje evenredig verdeeld zijn natuurlijk... Indien het toch te groot is en er is maar 1 One beschikbaar: neem er dan een hap van ofzo...

Gezien het aluminium zo'n 45 graden kan worden, moet het toch een redelijk temperatuurtje kunnen geven aan het eten... Ideaal is als je er naderhand een voedsel thermometer in prikt.
De echte truc zou zijn om het met normaal gebruik voor elkaar te boksen, maar dat neemt wat meer tijd in beslag en mogelijk niet te doen in 30 minuten; al zou je natuurlijk gewoon facebook aan kunnen zetten: dat is nog zwaarder dan de meeste benchmarks met die grafcode van ze.

Kijken of het een echte Bear Grylls telefoon is, want wie wil er nu niet in de wildernis zonder bereik in iedergeval iets warms kunnen eten. (... Of gewoon een luie nerd die niet naar de oven/magnetron wil lopen ;))

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 16-11-2013 05:22 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esholmwood
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-08 09:02
Ik heb een tweetal dingen die ik graag getest zou zien worden.
Ten eerste zit er bij de HTC One een afstandsbediening functie. Ik zou graag zien dat er gekeken wordt hoe makkelijk te in te stellen is en te gebruiken. En in hoeverre dit werkt, kan je het makkelijk als soort van vervanger van bijvoorbeeld een Logitech Harmony device gebruiken. Dus kan je en natuurlijk als dat wel mogelijk is hoe makkelijk kan je verschillende apparaten tegelijk bedienen.

En ten tweede als dit niet al bedacht is, hoe makkelijk is het om de contacten/agenda te beheren en synchroniseren met de computer met behulp van bijvoorbeeld Outlook. Ook moet er gekoppeld worden aan sociale media. Dat was namelijk bij mijn HTC One X een ramp, ik heb nu voor veel mensen 5 of 6 meldingen dat ze jarig zijn. En veel worden een dag te vroeg getoond.

Misschien ook op verschillende manieren dit testen. Dus niet alleen via draad/bluetooth maar ook via Google. Kijken wat het makkelijkste is te automatiseren.

Succes met testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

De HTC One wordt vooral geprezen/gepromoot om zijn haarscherpe scherm en ultrapixel camera.

Test: maak een foto van boombladeren/legoblokjes/tijdschriften/etc., leg de telefoon met de foto op het scherm tussen die boombladeren/legoblokjes/tijdschriften/etc. en vraag iemand of hij/zij de telefoon kan onderscheiden van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
noppert schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:04:
De HTC One wordt vooral geprezen/gepromoot om zijn haarscherpe scherm en ultrapixel camera.

Test: maak een foto van boombladeren/legoblokjes/tijdschriften/etc., leg de telefoon met de foto op het scherm tussen die boombladeren/legoblokjes/tijdschriften/etc. en vraag iemand of hij/zij de telefoon kan onderscheiden van de rest.
Hé, wat is dat rare ding met die zilveren/zwarte randen, dat HTC-logo en dat spiegelende scherm, daar tussen die blaadjes 8)7
Denk dat je te maken moet hebben met slechtzienden, wil je dat een willekeurige telefoon niet opvalt tussen een stapel legosteentjes/blaades/whatever :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkyMe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-07-2020
Test:
De HTC 30 minuten aan een baby geven om mee te spelen, kijken wat de schade daarna is.
Als deze hem laat vallen weer terug geven.

Schade opmeten naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
DarkyMe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:33:
Test:
De HTC 30 minuten aan een baby geven om mee te spelen, kijken wat de schade daarna is.
Als deze hem laat vallen weer terug geven.

Schade opmeten naderhand.
Zie topicstarter: toestel mag geen schade ondervinden.

Misschien iets dat nog gemakkelijk te testen is: hoe lang duurt het voordat de htc One opgestart is? Dus vanaf het moment dat je de powerbutton indrukt tot je je pincode moet invoeren. Deze data kon ik niet vinden in de review van Tweakers.net. Ik zet elke dag mijn gsm uit dus dit is toch ook belangrijk om te weten en te kunnen vergelijken.
Een galaxy nexus doet er 47 seconden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
ruby01 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:33:
[...]

Zie topicstarter: toestel mag geen schade ondervinden.

Misschien iets dat nog gemakkelijk te testen is: hoe lang duurt het voordat de htc One opgestart is? Dus vanaf het moment dat je de powerbutton indrukt tot je je pincode moet invoeren. Deze data kon ik niet vinden in de review van Tweakers.net. Ik zet elke dag mijn gsm uit dus dit is toch ook belangrijk om te weten en te kunnen vergelijken.
Een galaxy nexus doet er 47 seconden over.
Circa 13 seconden bij mij. Dat is inclusief het invoeren van de code voor de simkaartlock. Dus dat ik op het homescreen ben. Hij doet het echt verrassend snel :Y

Edit: ik weet niet waarom, maar bij opnieuw opstarten duurt die er veel langer over: ~75 seconden.
Je bent dus sneller als je hem handmatig afsluit en weer handmatig opstarten. Dan ben je onder de 20 seconden klaar. :s Het lijkt er dus op dat de HTC One misschien wel in een andere soort standby gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 16-11-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:25
Ik ben benieuwd of testers met de HTC one natuurfoto kunnen maken van één van Neerlandse vogels op ongeveer 100mtr afstand mbv een Spotting scope.
Ben benieuwd naar het resultaat.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Bij mij 6 sec. voordat ik het witte HTC bootscreen zie en hij vibreert, 45 seconden als ik de pincode in kan gaan geven.
Ik sluit hem dus eerst helemaal af, wacht ff en start hem dan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Bolletje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:
[...]

Circa 13 seconden bij mij. Dat is inclusief het invoeren van de code voor de simkaartlock. Dus dat ik op het homescreen ben. Hij doet het echt verrassend snel :Y

Edit: ik weet niet waarom, maar bij opnieuw opstarten duurt die er veel langer over: ~75 seconden.
Je bent dus sneller als je hem handmatig afsluit en weer handmatig opstarten. Dan ben je onder de 20 seconden klaar. :s Het lijkt er dus op dat de HTC One misschien wel in een andere soort standby gaat.
http://androidworld.nl/nieuws/htc-fast-boot-in-beeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 05:10:
[...]

Ja.

Verder:

Mijn eerste idee voor een test was om te kijken of de HTC One je kan voorzien van voldoende warmte als hij veel gebruikt om iemand te redden van onderkoeling. Gezien geen van de modjes bereid lijkt te zijn een gevaarlijke test te doen (Goh... :P), moet het maar wat anders worden dan.

Ik ben benieuwd of je de HTC One kan gebruiken om voedsel weer redelijk warm te maken (bijvoorbeeld een pizzapunt) of zelfs iets te ontdooien voordat de batterij leeg is en hoe lang dit dan duurt.
Voorbeeld: start een benchmark die om de x zoveel minuten CPU+GPU intensieve tests draait, dan blijft het aluminium lekker warm. Leg de pizzapunt in een plek waar het niet tocht en gewoon een goede kamertemperatuur is. Leg een boterhamzakje tussen pizzapunt (bijvoorbeeld) en apparaat, voor hygiene en om het toestel schoon te houden/beschermen, en na 30 minuten kijken of de pizzapunt een beetje te vreten is of te koud is. Je hebt of een kleine pizzapunt nodig of 2 tot 3 HTC One's hoe groter de punt is, het moet wel een beetje evenredig verdeeld zijn natuurlijk... Indien het toch te groot is en er is maar 1 One beschikbaar: neem er dan een hap van ofzo...

Gezien het aluminium zo'n 45 graden kan worden, moet het toch een redelijk temperatuurtje kunnen geven aan het eten... Ideaal is als je er naderhand een voedsel thermometer in prikt.
De echte truc zou zijn om het met normaal gebruik voor elkaar te boksen, maar dat neemt wat meer tijd in beslag en mogelijk niet te doen in 30 minuten; al zou je natuurlijk gewoon facebook aan kunnen zetten: dat is nog zwaarder dan de meeste benchmarks met die grafcode van ze.

Kijken of het een echte Bear Grylls telefoon is, want wie wil er nu niet in de wildernis zonder bereik in iedergeval iets warms kunnen eten. (... Of gewoon een luie nerd die niet naar de oven/magnetron wil lopen ;))
In de topicstart staat dat het over dagelijks gebruik gaat; ik weet niet of jij dagelijks pizza opwarmt met je smartphone of niet, maar dat doe ik niet 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@ Tweakers

Graag zou ik willen zien of het toestel het met normaal gebruik minimaal 3 dagen op 1 accu lading uithoud.
Dat mag het toestel van mij de naan "The One" (aka de film Matrix) mogen dragen.
Want dan is dat eindelijk hét toestel om bij je te dragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 12:05
Beste Tweakers,

Volstaan de Boomsound-speakers om de beltoon te horen op een overvolle bus? Graag testen alstublieft.
En hier nog wat inspiratie voor het testprotocol:
YouTube: Tragger Hippy - GSM in boot

Vergeet het niet te filmen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Ik zou eigenlijk graag willen zien hoe een toestel reageert nadat hij uit je zak valt tijdens het fietsen, mijn htc 8x is het bijna fataal geworden. Maar als functionele test zou ik graag willen zien hoe deze HTC One zou kunnen functioneren in het centrum van mijn woonkamer als een soort draagbaar multimedia apparaat wat zich makkelijk kan verbinden met de TV en ook films en misschien op hoge kwaliteit uitzending gemist kan afspelen, zonder dat daar een tv voor nodig is met brakke internet apps... (Philips NET TV ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:37
janvanduschoten schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:47:
Bij mij 6 sec. voordat ik het witte HTC bootscreen zie en hij vibreert, 45 seconden als ik de pincode in kan gaan geven.
Ik sluit hem dus eerst helemaal af, wacht ff en start hem dan weer op.
Das raar. Heb het even met mijn One geprobeerd en na 12 seconden kon ik de pincode invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
Hallo testteam

Al veel dingen voorbij zien komen maar ik ben erg nieuwsgierig (is voor mij ook absoluut een noodzaak) naar multitasking van deze phone. Stel je zit volop in een you tube film; er wordt gebeld en je moet zoeken naar een contact en deze door what's appen of sms'n. In dat telefoongesprek wordt ook nog gezegd dat er iets interessants staat als reactie op je FB pagina. Hoe gaat dat met de One ? Soepel of toch met enig zoekwerk vanwege de skin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:16
ToFast schreef op woensdag 13 november 2013 @ 00:52:
- Bouw een kleine app, waarmee je de infraroodsensor mee aanspreekt.
- De GUI hoeft niet gebruiksviendelijk of mooi te zijn
- test of je met een enkele druk op een knop(in GUI van app) bij 1 apparaat verschillende functies achterelkaar kunt aanspreken.
- test of je met een enkele druk op een andere knop 2 apparaten kan aanspreken/aansturen.
Natuurlijk kan dit, kwestie van verschillende codes sturen. Een signaal bestaat uit niet meer dan een patroon van lichtflitsen, welke je overigens wel van tevoren moet weten.

Om deze even uit te pluizen, of een recorder te maken, lijkt me al meer dan een halfuur kosten.

Maar ik kan je verzekeren dat het kan. Gewoon een kwestie van de benodigde codes eventueel met onderbrekingen achter elkaar sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

gram501 schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:10:
@ Tweakers

Graag zou ik willen zien of het toestel het met normaal gebruik minimaal 3 dagen op 1 accu lading uithoud.
Dat mag het toestel van mij de naan "The One" (aka de film Matrix) mogen dragen.
Ik denk dat het handig is om "normaal" te definiëren.

Voor de een is het normaal om hem met alles te verbinden en vervolgens het volgende per dag uit te voeren. In dit geval zou je 2 dagen kunnen halen (36 uur)
30 minuten Bluetooth muziek
3 uur Internet via Wifi
2 uur social media (wa/fb/skype)
1 uur werkmail
1 uur privemail

Voor de ander is het normaal om wifi/bt/gps alleen aan te zetten als dit wordt gebruikt.
In dit geval zou je net 1 dag kunnen halen (13 uur per dag)

8 uur muziek via headset
1 uur bellen
1 uur films/series bekijken bij openbaar vervoer
1 uur internet via wifi
1 uur games
1 uur mail checken

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruby01
gram501 schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:10:
@ Tweakers

Meer informatie over het batterijverbruik kan je vinden bij de review van tweakers.net zelf:
reviews: HTC One: een schoonheid met kleine imperfecties
Daar staat dat je met gewoon gebruik 2 dagen meekan, en met heel licht gebruik 6 dagen (dit is zoveel aangezien het scherm de grote verbruiker is).

Ik heb nog een klein vraagje voor de testers: is het mogelijk om out-of-the-box een powerpoint-presentatie te geven met de media-link? Of moet men eerst nog een powerpoint-viewer installeren? En als dit out-of-the-box gaat, werken ook alle animaties in de powerpoint? Ik heb namelijk een prof die zijn powerpoints volzet met animaties en bewegende figuren en deze kan ik niet zien op mijn smartphone :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als er een app is die de presentatie kan afspelen dan wel, de media link zet het beeld van het toestel over op een tv/ monitor met HDMI. Hangt dus af of er een app is die het af kan spelen, de One kan het in theorie wel.

Qua batterijgebruik red ik het net op 1 dag maar ik beschouw mezelf niet als een standaard gebruiker :) De batterij is wel beter dan die van mijn OneX, die red het niet met mijn veelvuldige gebruik van het toestel. Het valt of staat met hoe je zelf het toestel gebruikt. Ik heb dan wel alles aan staan, locatietoegang, wifi, 3g, facebook app, Google Now, etc. Nu mijn OneX ligt te liggen haalt hij ook met gemak 4 á 5 dagen.

[ Voor 49% gewijzigd door janvanduschoten op 18-11-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:47

Trygve

Redacteur
Bolletje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:
[...]

Nou dat lijkt me wel duidelijk, fast boot staat nog aan ;) Dan is handmatig afsluiten eigenlijk een hibernate, de hele zooi wordt naar het ram gekopieerd dat op een superlage spanning actief blijft, maar je accu wel (erg langzaam) leeg eet. Als je 'Snel Opstarten' (zo heet het op m'n Desire HD) uitzet krijg je waarden die vergelijkbaar zijn met opnieuw opstarten (en wordt je telefoon werkelijk uitgezet).
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat de toestellen en/of testers risico's lopen. "gevaarlijke" testen als kras-, val-, water- of weerballon-testen e.d. zijn dus uitgesloten. Ook op het rooten en het voor zien van een custom rom op een van de toestellen kunnen we niet in gaan.

Het gaat dus om functionele testen, niet om "slooptesten"