Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
HTC actie

Vrienden,

De komende twee weken krijgen vijf moderators een HTC One te leen, inclusief diverse accessoires. Zij testen gedurende twee weken de HTC One en leggen hierbij de focus op ervaringen bij het dagelijks gebruik. Hun bevindingen delen zij gedurende de testperiode in dit topic, waar je ook terecht kunt voor testverzoeken. Want natuurlijk heb jij het beste testidee! :)

janvanduschoten, Bullet NL, PaT, Bolletje en Creepy zullen van 7 tot en met 21 november twee weken lang de HTC One gaan testen. Dat programma gaan ze niet helemaal zelf invullen, jullie mogen verzinnen hoe ze dat gaan doen. Verzin een originele test en hou daarbij rekening met juist het dagelijks gebruik. Wat vind jij nou belangrijk dat een telefoon moet kunnen doen? De mods krijgen er een Car Kit (Auto launch HTC Car mode) en een HTC Media Link HD bij om te testen. Neem die zeker mee bij je testvoorstel.

Om jullie een beetje te prikkelen verloten we één toestel met accessoires onder de Tweakers met de beste/leukste/uitdagendste testopdrachten. Daarbij zijn er wel een paar beperkingen. Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. De test is in de normale binnen of buitenruimte uit te voeren. Jouw idee mag inclusief voorbereiding niet langer dan 30 minuten duren. Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test.

De modjes gaan aan de slag met onder andere jullie tests en zullen na afloop bepalen wie het testtoestel krijgt. Ondertussen zullen ze hun ervaringen met jullie delen via dit topic. Je kan ook vragen stellen over het gebruik en hun ervaring met de HTC One en die zullen de modjes zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ja, de overige vier testtoestellen gaan retour naar HTC.

We zijn benieuwd naar jullie voorstellen.

PS: over de uitslag van de actie wordt niet gecorrespondeerd. Personeel van HTC en crew van Tweakers zijn uitgesloten van de verloting. Maar jullie mogen wel gewoon ideeën inleveren. ;) De testperiode duurt tot 21 november, we maken de winnaar voor 28 november bekend.

[ Voor 189% gewijzigd door janvanduschoten op 07-11-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Ik ben benieuwd of jullie het voor elkaar kunnen krijgen om de intensiteit van het trilsignaal kunnen wijzigen? Een maat van mij krijgt dat namelijk niet voor elkaar. Hij vindt het trilsignaal veel te hard en daarom vraag ik me af of die functie aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toonborgers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-08 14:00
androidlover schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:29:
Ik ben benieuwd of jullie het voor elkaar kunnen krijgen om de intensiteit van het trilsignaal kunnen wijzigen? Een maat van mij krijgt dat namelijk niet voor elkaar. Hij vindt het trilsignaal veel te hard en daarom vraag ik me af of die functie aanwezig is.
Ik twijfel er eerlijk gezecht een beetje aan. Als je de klasse in de API bekijkt zie je dat je alleen een patroon kunt meegeven maar geen sterkte.

Zou me sterk lijken moest dit lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-scratch
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 11:19
Ik ben benieuwd of de HTC sense interface de machine vertraagt of niet bij de HTC desire was het toch wel wat langzamer met de nieuwere sense versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:39
Ik zou graag willen zien dat een mod als echte tweaker de telefoon direct voorziet van een custom rom en zijn ervaringen dan vergelijkt met de andere mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
Nixo schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:59:
Ik zou graag willen zien dat een mod als echte tweaker de telefoon direct voorziet van een custom rom en zijn ervaringen dan vergelijkt met de andere mods.
zeef schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:25:
Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test.
;)

[ Voor 21% gewijzigd door Brecht.A op 07-11-2013 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers

Dit lijkt mij een zeer goed initiatief. Meestal als je een nieuwe gsm koopt kan je deze niet testen. Daarom leer je de mankementen pas later kennen van een gsm, maar via deze actie kan je dit nu echt testen en hierdoor zulle andere mensen ook meer te weten komen over deze gsm.

Dit is een win win situatie die de verkoop van de gsm kan doen stijgen.

Fredjer :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Een vraagje i.v.m. het bereik ;

Hoe zit het met het bereik tijdens omschakeling van Wifi naar dataverbinding of LTE verbinding?
Tegenwoordig zijn er heel wat telefoon die tijdens omschakeling van gsm-band/wifi band een signaalverlies vertonen, op dat moment ben je dus even niet bereikbaar en dat willen we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Nixo schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:59:
Zoals in de tekst al staat, gaan ze dat niet doen.
Brecht.A was me voor

Ik wil graag weten:
- hoe de batterij zich houdt...Met email check om de zoveel tijd, beetje surfen, whatsapp, muziek luisteren (15-30 min) en is een foto (video) maken.
- hoe is de kwaliteit van foto's en video's in donkere omstandigheden.
- en hoe is de geluids kwaliteit in drukke omstandigheden,...zowel voor telefoon gesprekken als video opname

[ Voor 2% gewijzigd door Alternative op 07-11-2013 08:09 . Reden: Brecht.A was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
androidlover schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:29:
Op mijn HTC One was dat vrij snel mogelijk na het rooten en een custom kernel, met trickster mod kan ik het aanpassen :P

Afbeeldingslocatie: http://i1081.photobucket.com/albums/j343/semdoc/Screenshot_2013-06-27-16-04-19_zps3c2eca5c.png

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt een Sony Xperia Z 30 min. 1 meter onder water leggen volgens de specs. Dat kan handig zijn maar is wellicht niet essentieel. Iets dat wat mij betreft wel essentieel is, is dat een telefoon ook in de regen te gebruiken moet zijn. Het zal de meeste mensen niet ontgaan zijn dat we daar de laatste tijd nogal wat van gehad hebben. :X

Ook als je je in open terrein bevindt en geen mogelijkheid tot schuilen hebt moet je in een regenbui een belangrijk telefoontje kunnen beantwoorden en gedurende geruime tijd kunnen voeren. Mensen willen ook af van het veel te vaak gehoorde argument om een toestel niet onder garantie te repareren omdat er sprake van vochtschade zou zijn. Het is de hoogste tijd dat fabrikanten hun toestellen standaard minimaal spatwaterdicht gaan maken.

Mensen zullen niet graag met hun eigen dure telefoon gaan uitproberen of die tegen een regenbuitje kan dus dat lijkt me iets dat mooi gedaan kan worden door een van onze koene mods. Daar zit vast wel een waterbestendig exemplaar tussen. :p

Opdracht is dus om die 30 min. van een test het toestel in de regen te gebruiken en kijken of die dat overleeft. Iets dat je misschien voor de zekerheid meer tegen het einde van de testperiode zou willen doen als je niet over een reservetoestel beschikt alhoewel je het weer natuurlijk niet voor het uitkiezen hebt dus de weersverwachting is ook niet onbelangrijk bij die keuze. ;)

Regenpak aan dus en bellen maar. Of zit er misschien een Ingress spelende moddereter tussen de testers? 8)

Een stukje video zou natuurlijk goed bewijsmateriaal zijn dat het toestel ook echt in de regen gebruikt is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-11-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
Of het toestel veel of weinig schade heeft als je het laat vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:19:
Je kunt een Sony Xperia Z 30 min. 1 meter onder water leggen volgens de specs. Dat kan handig zijn maar is wellicht niet essentieel. Iets dat wat mij betreft wel essentieel is, is dat een telefoon ook in de regen te gebruiken moet zijn. Het zal de meeste mensen niet ontgaan zijn dat we daar de laatste tijd nogal wat van gehad hebben. :X

Ook als je je in open terrein bevindt en geen mogelijkheid tot schuilen hebt moet je in een regenbui een belangrijk telefoontje kunnen beantwoorden en gedurende geruime tijd kunnen voeren. Mensen willen ook af van het veel te vaak gehoorde argument om een toestel niet onder garantie te repareren omdat er sprake van vochtschade zou zijn. Het is de hoogste tijd dat fabrikanten hun toestellen standaard minimaal spatwaterdicht gaan maken.

Mensen zullen niet graag met hun eigen dure telefoon gaan uitproberen of die tegen een regenbuitje kan dus dat lijkt me iets dat mooi gedaan kan worden door een van onze koene mods. Daar zit vast wel een waterbestendig exemplaar tussen. :p

Opdracht is dus om die 30 min. van een test het toestel in de regen te gebruiken en kijken of die dat overleeft. Iets dat je misschien voor de zekerheid meer tegen het einde van de testperiode zou willen doen als je niet over een reservetoestel beschikt alhoewel je het weer natuurlijk niet voor het uitkiezen hebt dus de weersverwachting is ook niet onbelangrijk bij die keuze. ;)

Regenpak aan dus en bellen maar. Of zit er misschien een Ingress spelende moddereter tussen de testers? 8)
Goed idee; Best wel op het einde van de testperiode doen dus :D

Spatwaterdicht is een garantie dat ze moeten leveren. Maar ik gebruik mijn HTC One X meer dan vaak genoeg in de gietende regen als ik buiten ben met de hond. Heel het scherm ligt dan vol met druppels (heel de telefoon dus ook) en hij werkt perfekt. Doe dit al een jaar.

Ook zit hij dan vaak in een broekzak die doorweekt. Toen ik hem er onlangs uithaalde lag er gewoon water op de achterkant.

Dus een beetje water kan deze wel tegen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38

RvL

Wat ik wel zou willen weten is hoe zacht het geluid kan als er een normale headset op aangesloten is. Vaak wordt er wel gekeken hoe hard iets kan, maar zacht vind ik net zo belangrijk ;)

Probleem waar ik vaak tegenaan loop met mijn huidige toestellen (HTC Sensation, Samsung Wave 723 Bada) is dat het volume bij gebruik van een headset zelfs op z'n zachts vaak nog erg hard klinkt. En dan gebruik ik gewoon de standaard oordoppen die bij de Sensation zijn geleverd. Vooral als ik in een rustige ruimte zit is dat gewoon niet prettig.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:47

Trygve

Redacteur
Graag zou ik wel een goeie test met de GPS willen zien.

Het gedoe rondom smartphones met een aluminium behuizing is altijd dat signalen (gedeeltelijk) worden geblokkeerd of verstoord. Zoals bekend is, heeft HTC met de behuizing van de One daar om gedacht. De witte lijntjes op de achterkant zijn antennes voor het mobiele signaal en de GPS. Ze zitten dus in de behuizing verwerkt. Maar hoe goed werkt dit nou echt?
In het verlengde hiervan kun je de CarKit meteen ook gebruiken, maar voor de test heb je niet perse een auto nodig. Neem naast de One je huidige smartphone mee en gebruik voor allebei een app als GPS Test.
Terwijl je per auto/trein/bus/fiets opweg bent naar je werk/school/sport/tech-beurs kun je een aantal dingen meten:
  • Algemeen: hoeveel sattellieten vinden beide telefoons? (Binnen, buiten, tussen gebouwen en in een open gebied)
  • Vinden van een fix: hoe snel zijn beide telefoons? (Time to fix: Cold, warm & hot fix)
En is de One daarmee geschikt als telefoon om te navigeren? Heb je echt niet meer een los navigatie-apparaat nodig? (Als je de carkit maar hebt? ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Trygve op 07-11-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:23
Bolletje heeft toch helemaal geen tijd? Of is hij al uitgespeeld met zn Nexus 5?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Als je dan toch de gps test: hoe geschikt is hij voor geocaching? Een veel gebruikte app is c:geo, maar als een van de testers toevallig al PM is bij gc.com zou ik gdak aanraden. Beide apps zijn gratis te gebruiken.
Ik ben benieuwd of de waterdichtheid, robuustheid en precisie van de gps voldoende zijn voor geocaching of dat dat tegenvalt. En hoe snel registreert hij dat je een stap naar voren/achteren/opzij doet (dus langzame verplaatsingen)? En hoe goed werkt het kompas?

[ Voor 16% gewijzigd door Fotogravinnetje op 07-11-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 00:33
Misschien is een audiotest(shoot-out) met vergelijkbare toestellen een leuke toevoeging. Een van de usp's van HTC is natuurlijk boomsound icm beatsaudio maar hoe verhoudt zich dat met de concurentie? Zowel een test via de speakers als via de hoofdtelefoon is dan gewenst. Er zijn een hoop gebruikers die hun toestel ook als muziekspeler gebruiken en beslissen mede hierom of een toestel aan hun eisen voldoet.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Runkeeper; hoe gaat deze telefoon om met de nadelen van het sporten:

- Headphone jack mag niet kraken of te makkelijk loskomen
- Oortjes moeten goed zijn
- Reageert het scherm nog in deze kou buiten
- Wat met bezwete vingers
- Gps i.c.m. Runkeeper
-...

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23

4play

-Nintendo- fan

Ik zou wel eens willen zie hoe snel de batterij leeg gaat als je op een plek staat waar je geen tot weinig GSM signaal hebt. Op mijn werk zitten er metalen platen tegen de gevels geschroefd en dat houd best wel veel radio straling tegen. Dat betekend dat we binnen slecht GSM signaal hebben, aangezien de telefoons tegenwoordig een vaste accu hebben ben ik een beetje bang dat het elke keer wel/niet/wel een beetje/niet/ weownee tochniet gebruik van de GSM antenne (in 3g) de batterij binnen 6 uur tot een minimum beperkt.

Ik heb momenteel mijn GSM op 2g staan en heb alsnog bijna altijd mijn telefoon aan de lader hangen anders is hij gewoon leeg als ik weer naar huis ga en dan is de terugreis zo "saai" zonder muziek en podcast.

Dus test even hoe lang de batterij goed blijft bij een slechte/vaak wegvallende ontvangst.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thabasmann21
  • Laatst online: 28-08 12:05
Het winterweer komt er weer aan, stel je verliest je telefoon...
kun je de ONE terugvinden met behulp van een app?...en hoelang houdt de ONE het vol in sneeuw / ijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik ben geïnteresseerd in iets heel simpels.
Als je een telefoongesprek hebt. Hoe luid gaat dan de speaker. En niet op handsfree, maar gewoon die aan je oor.

Ik zit met het probleem dat als er een beetje lawaai is dat ik dan mijn HTC One X bijna in mijn oor moet duwen eer ik het gesprek versta en zelfs dan is het nog maar vaag.
Als ik hem op speaker zit komt het geluid van de speaker die vanachter zit en kan iedereen meeluisteren.

Omdat de HTC One boomsound heeft met speakers vooraan dus een dubbele test.

Versta je op het luidste een gesprek in een iets luidere kamer. Een radio aan, mensen die praten. Iets zoals een fitness. (dus het luidste zonder dat de handsfree aan gaat).
En als je hem op handsfree zet, kan je dan luider gaan, maar toch zacht genoeg dat zoals op een fitness niet iedereen je gesprek mee kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan.Z
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 21:17
Kan je de ONE probleemloos gebruiken na een rondje hard lopen? (met bezweette handen)?

Skoftig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuintMidas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 10:45
Is het mogelijk om de muziekmogelijkheden eens stevig te testen? Ik heb zelf meerdere malen een htc gehad (Touch, Touch Pro II, One X). Ik gebruikte ze (naast bellen) voornamelijk als muziekspeler. Dit deden ze an sich allemaal prima, maar het viel mij wel op dat de meegeleverde headsets het binnen een paar weken begaven (Over het algemeen een ouderwetse draadbreuk bij het plugje). Ik ben heel benieuwd of dit aan de kwaliteit van het materiaal ligt, of aan de wijze van gebruik (bijvoorbeeld telefoon + headset in broekzak).

Overigens misschien ook wel aardig om te vermelden in deze, is het avontuur met mijn One X op dit vlak: Een week of 3 na aanschaf ging de meegeleverde headset op de gebruikelijke wijze met een draadbreuk bij het plugje kapot. Ik heb vervolgens een officiële HTC headset aangeschaft met een brede platte draad in de veronderstelling dat deze het wellicht langer vol zou houden. Welnu, qua draadbreuk was dat inderdaad het geval, maar tot mijn grote verbazing brak het topje van het plugje af ín de aansluiting (Als je een plugje bekijkt: op het eerste plastic streepje). Met veel gemier heb ik met behulp van secondenlijm en een plastic buisje uit een balpen (instructies via youtube) het uiteinde uit de aansluitng weten te halen. Vervolgens heb ik weer een headset aangeschaft, maar nu bleek de aansluiting steeds slechter te worden, tot het punt waar ik nu ben aanbeland en dat is dat de aansluiting het helemaal niet meer doet. Wellicht dat jullie begrijpen dat ik dit dus graag getest zou zien.

(Overigens ben ik verder meer dan tevreden met de One X, maar als je hem mede als muziekspeler aanschaft, dan is bovenstaande toch best een teleurstelling...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
Beste testteam
In geen enkele review van tweakers zelf staat hoe warm de toestellen worden bij zwaar gebruik. Het is altijd leuk om te weten dat het toestel niet te warm word bij zwaar gebruik. Ik heb zo al telefoons gehad die zeer warm worden als je bijvoorbeeld een zwaar spel speelt of lang op 3g zit te surfen. Een goede test die ik dan voorstel is dan ook om testen hoe warm de htc one nu eigenlijk word bij zwaar gebruik, hoe snel hij warm word en hoe snel hij terug afgekoeld is. Dit is een test die ik ook graag zie in reviews in de toekomst bij Tweaker artikelen.
Veel plezier met het testen

[ Voor 3% gewijzigd door swimmer4 op 07-11-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCoBu
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 20:32
He Test Crew,
Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar hoe die Media Link HD werkt in de praktijk. Wordt een HD film goed en vloeiend getoond en wat voor effect heeft het op je batterijverbruik. Maar bijvoorbeeld ook: werkt het om andere content van je telefoon te tonen en kan je bijvoorbeeld iets van een Powerpoint presentatie ermee doen?
Misschien dat de test op een lekker groot scherm gedaan kan worden om goed te zien wat de kwaliteit van het beeld is (bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, mocht je er zelf geen thuis hebben staan, zie: http://www.mediamarkt.nl/...82,889964.html?langId=-11).

Succes met het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 14:42
Zoals gewoonlijk ben ik weer geinteresseerd in de camerafeatures, wat mij betreft 1 van de 2 belangrijkste dingen waarin dit toestel zich onderscheid. Zoe moet veel leuke features hebben om meer te doen dan alleen foto’s maken. De meeste kenmerkende features op de website betreffen overigens ook de camera.

Ding 2 is de Media Link HD accessoire. Dit lijkt me een mooie stap richting draagbare multimediapowerhouse. Ik gebruik nu iMediaShare om content af te spelen, maar dat is een moeizaam proces.

Mijn 30 minuten workout voor jullie. Waarschijnlijk werkt deze het beste bij een activiteit/event/sportevenemet.

Stap 1, content opnemen, met name Zoe:
  • Allereerst: noteer het percentage van je batterij, laat je scherm op automatische brightness. Als je onderstaande opdrachten niet achter elkaar kunt uitvoeren, kun je dan een schatting geven van het batterijverbruik op het einde?
  • Test stabilisatie door te filmen tijdens het lopen. Probeer focus te houden op een object wat je passeert. Ik zie de video graag, maar je eigen mening over de kwaliteit ten opzichte van bijvoorbeeld de Nokia 1020 of LG G2 vind ik ook interessant.
  • Remove unwanted objects, maak een foto met Zoe, van een shot waarbij mensen/auto’s door het beeld komen. Kijk met Reoutch, Object Removal, of je ‘ongewenste objecten’ verwijderd krijgt.
  • Maak een groepsfoto met Zoe van 2,3 mensen. Kijk of je met Retouch, Always Smile, de foto beter kunt maken, iedereen laten lachen en ogen open natuurlijk.
  • Zet Zoe aan en maak “actievolle” foto/video.
  • Maak een Sequence Shot van een persoon die voorbij rent/springt/fietst. (meerdere foto’s maken door de shutterbutton in te houden en dan met Retouch een Sequence Shot maken.
  • Video highlights, Als je tijdens een event of avond foto’s maakt. Wat vind je van de Video Hightlights die de HTC One voor je maakt?
  • Deel bovenstaande foto’s video’s met HTC Share
Stap 2, content delen:
  • Deel bovenstaande foto’s video’s met HTC Share
  • Speel je content af met de Media Link HD
Stap 3, observeren:
  • Is Zoe echt zo nuttig als de HTC website je laat geloven, kun je er echt leuke dingen mee? Zie je het als een (grote) plus?
  • Kunnen wij de HTC Share content makkelijk zien?
  • Hoe is de HTC Share content afgeschermd?
  • Kan de Media Link HD de content op de TV krijgen zoals je dat bedoeld hebt toen je de foto’s video’s bewerkte?
  • Hoeveel werk was het om de content op TV te krijgen? Met andere woorden, hoe eenvoudig vond je het?
  • Wat kun je met Zoe bestanden zonder HTC Share? Kun je de 3 seconden video’s dan ook delen op een andere manier?
  • Hoe soepel werkte al dit? Sommige bewerkingen zijn volgens mij intensief voor de CPU, merkte je dit goed (lag/haperen) of niet?
  • Wat voor impact heeft deze workout op je batterij gehad? Hoeveel % ben je inmiddels verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nshrnvgl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 07:04
Hoi mods,

Ik gebruik mijn oude galaxy s2 dagelijks als navigatie systeem, daarnaast speelde ik soms muziek van het internet af via de bluetooth. Tijdens dit zware gebruik wordt mijn galaxy s2 niet alleen heel heet, en valt hij soms na een tijd uit, daarnaast gaat de batterij sneller leeg dan de usb kabel hem oplaadt.

Ik vraag mij af hoe de HTC one het er vanaf brengt.

Taken:
  • Muziek afspelen van mobiel internet via bluetooth speakers (HD youtube video als je het nog heftiger wilt maken)
  • Navigatie aan.
  • Telefoon aangesloten op pc of laptop of vergelijkbare stroombron.
  • Voor de volledigheid kun je nog wat emails whatsappjes en smsjes naar de telefoon sturen.
  • Liefst als je in een auto zit (als bijrijder natuurlijk) of in een trein, anders gewoon statisch.
Vragen:
  • Hoe warm wordt de HTC na 20-30 minuten?
  • Blijft hij reageren op bijvoorbeeld het wisselen van apps, binnenkomen van emails etc.?
  • Laadt de HTC nog op?
Dit is in mijn geval dus een realistisch scenario, ik speel nu maar muziek af via een oude MS Zune, omdat mijn telefoon het niet trekt.

Ik heb ook nog een simpele aanvullende vraag:
Wat is de gemiddelde tijd voor een gps fix zonder internet/a-gps en is het mogelijk deze te behouden met het scherm uit. Voor mij een belangrijk punt als ik hem bijvoorbeeld gebruik als gps bij het wandelen.

Succes ermee! :-P

Max

[ Voor 3% gewijzigd door nshrnvgl op 07-11-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32
Ik ben benieuwd of de Media Link HD te gebruiken is voor het spelen van games op je TV via de HTC One. Bijvoorbeeld de 2011 versie van Sonic CD, de 2013 versie van Sonic 1, MD of SNES emulators, 3D games, etc.
Ik wil dan vooral graag weten of het zonder lag werkt en of het beeld van de game in 1080p op de TV kan worden weergegeven. En is het dan misschien ook mogelijk om het geluid over een surround set af te spelen? Het hoeft dan niet 5.1 geluid te zijn, stereo is ook prima en zal over een surround set beter klinken dan via de TV. Ik denk overigens niet dat Android games surround sound hebben of wel? Als een game wel surround sound heeft dan is het interessant om dat via de Media Link HD te testen op een surround set naar keuze :)

Ik ben ook nieuwsgierig naar het geluid van de HTC One zelf tijdens het spelen van games. Is het van goede kwaliteit en is het ook echt stereo?

Ik heb nu een Xperia Play als smartphone en die kan niet op een TV worden aangesloten, maar is wel heel fijn om mee te gamen. Deze heeft ook goede stereo speakers en geeft een mooi geluid tijdens gamen.
Vandaar mijn interesse in het game aspect van de HTC One (i.c.m. de Media Link HD) want misschien wordt dit dan wel mijn volgende smartphone.

[ Voor 25% gewijzigd door Sonicfreak op 07-11-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:44
Hallo,

Mijn vraag is hoelang het scherm aanspringt nadat je op de unlock knop drukt. Bij mij S3 is daar namelijk een aanzienlijke vertraging en is bloedirritant. Hoe zit dat bij de HTC One?

Verder kan de HTC verbinding maken met een KPN hotspot (stations) in de spitsuren, met mijn S3 is dat niet mogelijk terwijl veel iPhones het wel kunnen.

Hoe zit dat nou bij de HTC? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:01
Zouden jullie de grens van het opnemen van geluid (in filmpjes) op kunnen zoeken?
De One is een topper qua geluid opnemen, maar op hoeveel decibel ligt de grens? Wanneer begint het geluid te vervormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 23:56
Wat mij ontzettend stoort is slijtage bij smartphones, vaak al na enkele weken.

Ik zou daarom graag een test zien die de HTC One vergelijkt met andere smartphones in hetzelfde segment wanneer ze worden blootgesteld aan een ruwe behandeling (om het proces van krassen, laten vallen etc. wat sneller te laten verlopen). Hoe ziet de telefoon eruit nadat 'ie een paar keer over een tafel is geschoven, als 'ie een keer op de zijkant valt, etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soebo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09
Hoe goed voel je de telefoon trillen tijdens het uitgaan; café of club... ergens waar het druk is en waar het geluid hard staat.

Ik voel mijn telefoon namelijk nooit trillen tijdens het uitgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:11
Steeds vaker vragen oudere familie-leden en kenissen wat nu een goede telefoon is. Die iPhone is toch zo geweldig? Naar mijn mening is Android net zo makkelijk. Zelf kan ik op een i-dingetje helemaal niet uit de voeten bijv.

Om dit kracht bij te zetten en Android te promoten voor de groep die een tablet een iPad noemt.....:

Geef de One eens aan je oma / bejaarde buurvrouw.
- Kan ze er mee bellen?
- Kan ze een foto maken?
- Wat vinden ze van de mogelijkheden (demo filmpje afspelen, foto's laten zien, NOS-app o.i.d. (de "krant" is meestal heilig ;)))

Alle andere tests (batterij, scherm, snelheid, fotokwaliteit) etc worden toch wel gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Laatst online: 21-04 10:19
Leuke actie Tweakers!
Voor in de categorie gebruiksgemak en algemene opinie:

Vraag een aantal mensen (jong, oud, whatever) in een willekeurige stad (Amsterdam voor jullie denk ik) of ze een bepaalde opdracht willen uitvoeren op de HTC. Dit zouden dan iets ingewikkeldere dingen moeten zijn dan "bel dit nummer", bijvoorbeeld "maak een foto op die resolutie" of "vind de afstandbedieningsfunctie". Welke acties toepasselijk zijn op een HTC One kunnen jullie beter inschatten na hem even gebruikt te hebben.

Naast het feit dat je kunt zien of de telefoon voor zich spreekt voor een willekeurig publiek, krijg je ongetwijfeld ook de nodige extra meningen mee. Draagt allemaal extra bij aan de beeldvorming zou ik zeggen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
De HTC One vind ik nog steeds een prima toestel die er ook top uitziet. Inmiddels hebben we daarover veel kunnen lezen, dus daarom wil ik me gaan richten op het testen van de accessoires.

Media Link:
- Hoe is de beeldkwaliteit bij het streamen van een full-hd video? Scherp beeld? Vloeiend beeld?
- Hoe is de geluidkwaliteit bij het streamen van een full-hd video? Loopt het geluid goed mee met de film (dus geen sync problemen)? Gaat dit ook nog goed als je een stuk van de film skipt (voor- en achteruit spoelen)?
- Hoelang kan er ongeveer gebruik worden gemaakt van streaming voordat de batterij leeg is? Is daar een inschatting van te maken?

Car Kit:
- Wordt het toestel altijd (automatisch) herkent door de car kit? Of gaat dit wel eens fout en moet je soms een tweede poging doen?
- Wordt het toestel heel warm tijdens het navigeren in de car kit? In deze periode zal er weinig zon te zien zijn, maar ik kan me voorstellen dat tijdens de zomermaanden dit nog wat erger kan worden.

Heel veel succes (en plezier) met testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 19:42
Ik vraag me af hoe het opnemen werkt in situaties met veel muziek. een concert, een festival. Zowel video (al dansend) als audio. Als je dan gesprekken nog kan verstaan terwijl de muziek ook nog fatsoenlijk is. go test it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:59

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Als ik 'm win, zou ik 'm laten testen door de beste tester die er is.... Mijn vrouw!
Dat is de ultieme test voor een toestel. Als die tevreden is, dan is het toestel zeker aan te raden.
Een bijkomende reden is dat haar huidige Desire X ter repartie terugkan omdat WiFi het niet meer doet.
Heeft ze mooi een toestel ter overbrugging.

[ Voor 28% gewijzigd door magic_nl op 07-11-2013 10:40 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Interressante telefoon, ik ben zelf benieuwd naar de batterijduur in een 'longest run'-scenario, met schermhelderheid laag, kortstondig gebruik en alle verbindingen uit behalve 2g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe hufter proof is de software? kan je de instellingen zo door elkaar halen dat het toestel niet meer goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricepwnd
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-07 16:49
Ik ben benieuwd of hij een weekje met mij bij de landmacht aankan. Wel met goed zorg natuurlijk. De iphone 4s houd dat al 2 jaar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Miyamoto schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:04:
Steeds vaker vragen oudere familie-leden en kenissen wat nu een goede telefoon is. Die iPhone is toch zo geweldig? Naar mijn mening is Android net zo makkelijk. Zelf kan ik op een i-dingetje helemaal niet uit de voeten bijv.

Om dit kracht bij te zetten en Android te promoten voor de groep die een tablet een iPad noemt.....:

Geef de One eens aan je oma / bejaarde buurvrouw.
- Kan ze er mee bellen?
- Kan ze een foto maken?
- Wat vinden ze van de mogelijkheden (demo filmpje afspelen, foto's laten zien, NOS-app o.i.d. (de "krant" is meestal heilig ;)))

Alle andere tests (batterij, scherm, snelheid, fotokwaliteit) etc worden toch wel gedaan ;)
Dat verschilt per persoon natuurlijk, ik moet mijn moeder (60) regelmatig nog wat uitleg geven aangezien ze sinds het begin van dit jaar een Android smartphone heeft.
Ze weet nu geloof ik wel het verschil tussen whatsapp en sms'n haha..
Maar ik vind het wel een leuke opdracht, kan je goed zien hoe gebruiksvriendelijk / wat de gebruikers ervaring is bij het oudere volk zullen we maar zeggen.. >:)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
als "helemaal future proof" zou ik graag zien hoe NFC zich houdt in dagelijk gebruik. Bij deze dus de opdracht om tijdens een uitstapje/uitgebreid boodschappenrondje zoveel mogelijk met de telefoon proberen te betalen (+ kijken wat mensen er van vinden dat je het probeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-09 13:19
Aangezien er al redelijk veel bekend is over de One in het algemeen richt ik mij meer op de accessoires.

Car:
  • Ervan uitgaande dat er een Navigatie modus in de Car mode zit ga ik er vanuit dat deze standaard Google Navigation is? Kun je deze aanpassen naar je eigen navigatie software (dus bijvoorbeeld Sygic,TomTom oid) de reden dat ik dit vraag is dat er voor Gmaps 3g nodig is welke je mogelijk niet wilt gebruiken wanneer je in het buitenland bent. En blijft de GPS goed werken (mogelijke blokkades van de carkit, weet niet precies waar de GPS module zit).
  • Zit er spraakherkenning in de car modus en zoja, ook in het Nederlands?
  • Hoort de ander je goed als de car accessoire aan het raam geplakt/gemonteerd zit en je aan het bellen bent.
Media Link
  • Speelt de Medialink de gangbare formaten "smooth" zonder sync issues
tot zover de puntjes die ik in gedachte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 15:12

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als er mensen media willen laten testen, dan graag opgeven wat voor soort video je wilt testen, welk formaat e.d.
Zodra ik de HTC One binnen heb (ik verwacht vandaag) kan het testen beginnen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Laatst online: 10-04-2022
dyrc schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:49:
als "helemaal future proof" zou ik graag zien hoe NFC zich houdt in dagelijk gebruik. Bij deze dus de opdracht om tijdens een uitstapje/uitgebreid boodschappenrondje zoveel mogelijk met de telefoon proberen te betalen (+ kijken wat mensen er van vinden dat je het probeert).
Dat gaat niet lukken, aangezien er geen NFC op de mini zit :P

Oeps.... :+
@janvanduschoten
De link van http://tweakers.net/plan/...nis-weg-om-te-testen.html verwijst toch echt hier heen.
Vandaar mijn comment

[ Voor 16% gewijzigd door Alternative op 07-11-2013 11:16 . Reden: Kleine aanpassing naam toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Dit gaat niet over de mini, dit gaat over de One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ins0mniA
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-02-2024

Ins0mniA

Uber Pwnerer

Ik wil testen hoe lang je een youtube filmpje kan afspelen voordat hij leeg is.
Ik wil testen hoe lang je kan gamen op dat ding.
Ik wil testen hoe lang je muziek kan luisteren.

Sure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Geachte Testers,

Ik ben een pragmatisch persoon en ik zie een smartphone als extensie van mijn informatiebenodigheden en werk.
Dus, mijn grootste vraag/test gaat in feite over 'opgelopen irritatie tijdens werkgebruik'.
Ik hou van Android, maar ook Microsoft spul. Ik wil weten hoe goed de HTC One presteert in een werkscenario met Office365. In feite; email met document link, document openen, bewerken, opslaan, comments geven, takenlijst bijwerken, taak doorsturen naar collega, overleggen, business case afsluiten.
De grootste kwalen die ik tegenkom zijn: trage downloads, apps die niet goed kunnen communiceren met O365, authenticatie mysteries, slechte weergave op scherm van daadwerkelijke content.

Requirements:
-Office 365 omgeving; met een document library (check out/in required, één extra metadata keuzekolom) takenlijst, approval workflow.
-Minstens twee users
-Apps: Office Mobile for Office 365, Lync 2013

Business Scenario:
Je schrijft een belangrijke rapport die je collega z.s.m. moet redigeren en terugsturen.
Het document wordt op kantoor geschreven op een PC. Daarna wordt een approval workflow gestart met de andere.
De andere HTC One tester is 'in het veld' zonder laptop, alleen met de HTC One. Hij krijgt een email binnen, met daarin een link naar zijn taak en een link naar de desbetreffende document die gecheckt moet worden.

Hij moet de document openen, iets toevoegen (het liefst, een bestaand referentiedocument die op de telefoon is opgeslagen - dus een document in een document embedden), iets verwijderen (beetje tekst), een foto erin zetten van zijn waarnemingen "in het veld", opslaan, metadata tag toevoegen, inchecken, en dan weer de workflow doorzetten.
Dus, zijn taak moet op "Voltooid" gezet worden, zodat zijn collega weet dat hij het document heeft bewerkt en goegekeurd.

Last but not least: wil ik dat allebei users via de Lync 2013 app, een videochat sessie doen van 2 minuten over de details van hun "rapport". Het liefst, start je de sessie door op de usernaam van je collega te klikken in de O365 omgeving.

Gedurend dit proces wil ik weten:
Hoe makkelijk is het om te verbinden naar een O365 omgeving?
Hoe snel/traag verlopen de taken/werkzaamheden?
Is het makkelijk om de taken te voltooien?
Zijn er enige problemen met openen/opslaan van documenten?
Hoe is de weergave van documenten?
Hoe verloopt de communicatie via Lync? Soepel? Traag?

Misschien lijkt dit een hele saaie test, maar dit vind ik relevant en belangrijk. Vooral voor mensen die in een BYOD organisatie werken. Een device moet gewoon goed werken met huidige werkomgevingen.
Bovendien zie ik dit soort tests NERGENS. Terwijl ze hele belangrijke informatie geven over een device.

Voor mijn part zouden er zulke tests moeten gebeuren met elke device vanaf nu.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Actie 1:
Net als bij de LG test, wil ik het ook wel bij deze HTC One mini willen weten.
Wellicht is het interessant om te weten hoeveel foto's je kunt maken totdat je telefoon gaat bufferen en de foto's 1 voor 1 gaat maken ipv in een burst.
Hier is de gratis app Fast burst camera:
Google Play: Fast Burst Camera Lite

Test duurt ongeveer 10 minuten (voor een beginner) incl. installatie.
1. Zorg ervoor dat de resolutie zo hoog mogelijk staat.
2. Zorg ervoor dat er geen vertraging tussen de foto's zit.
3. Laat het geluid aan staan voor het leuke effect.
4. Begin maar met je burstschot en schiet door totdat je geheugen vol is.
5. Vermeld hier hoeveel foto's je kon maken totdat de burst modes trager werd en je foto's 1 voor 1 werden gemaakt.
6. Zet eventueel het geluid uit.
Alvast bedankt!

p.s. zit er een burst modes in het toestel? Hoe snel is deze en welke vind je fijner?

Actie 2:
Ik ben zelf een beetje een fan geworden van de Miui rom vanwege de heerlijke features en snelle updates/fixes.
Zouden jullie de look naar Miui kunnen veranderen door middel van de gratis launcher. Waarschijnlijk zal het toetsel ietsjes trager kunnen worden.
Merk je dat hij trager is?
Wat voelt lekkerder aan?
Kun je via benchmarks aantonen welke sneller is? (bijv. AnTuTu, Quadrant, RL Benchmark of een andere benchmark ).
Om toeval uit te sluiten is het beter om een bechmark meerdere keren te laten draaien zodat je daarvan een gemiddelde kan krijgen.

Optionele actie3:
Als je dan toch bezig bent met benchmarks.
Hoe snel is je accu leeggelopen tijdens de benchmarks na bijv. 1 uur?
Merk je verschil in de scores als je het met of zonder oplader uitvoerd?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
-Ik zou graag willen weten hoe deze telefoon het doet als remote voor een pc. Ik ken windows phone apps die letterlijk perfect zijn voor het bekijken van het bureaublad, besturen van de muis en nog veel meer features. Dit in combinatie met een programmaatje op de computer.

-De apps die gebruik maken van windows eigen remote desktop zijn allemaal wat minder fijn en het scherm reageert traag.

Hoe zit dit bij de htc one mini? Houd hier rekening met afstand tot wifi spot, gebruik van intensieve programmas op host pc. Framerate bij het kijken van een simpele video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polshoogte
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09-2023
Lief testteam,

ik ben erg benieuwd wat een HTC One doet met je bewegingsvrijheid als deze in je broekzak zit. Net als bij vele andere grote telefoons loert het gevaar dat je je telefoon breekt als je voorover bukt b.v. om je schoenveters terug in het gareel te krijgen, of je op z'n minst getrakteerd wordt met een priemende telefoon in je lies-zone. Mijn test zou zijn: hoe lekker zit de One in een spijkerbroek? En wat kun je daarna nog aan beweging doen? Hoe voelen de randen van de One aan bij bukken en krijg je hem makkelijk in en uit je zak als je in de auto zit (niet achter het stuur natuurlijk, appen doe je op een P :P )
Of is de kleinere One mini wellicht beter passend in de denim-zak?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartienB
  • Laatst online: 14:24
Als autoliefhebber ben ik gedesinteresseerd in hoe de HTC One Mini zich verhoud tot zijn naamgenoot de Mini One.

Ik ben dan vooral geinteresseerd in de volgende vergelijkingen
  • Hoelang kan je met een volle accu mee
  • Waterdichtheid bij X meter diep
  • Alarmfunctie
  • Valschade X meter hoog
  • Draagbaarheid
  • Vervoer van grote bestanden
  • Geluidskwaliteit van radiofunctie
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxSpecxx
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo Testers!

Ik ben benieuwd hoe nauwkeurig het signaal van de GPS is. Dit wordt vaak bij het testen niet meegenomen. Tegenwoordig zijn er veel apps die bijvoorbeeld bij het sporten je afgelegde afstand en snelheid berekeken. Ook bij Maps kun je de GPS bij een routebeschrijving gebruiken.

Het lijkt me interessant om dit eens goed te testen.

Succes aan de testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niyesuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-08 16:09

niyesuh

Trainer

Beste Tweakers,

Vrijdag krijg ik een septum correctie waardoor ik veel meer vrije tijd heb gekregen. Deze vrije tijd wil ik het liefst besteden door een vergelijking te maken tussen de HTC One Mini en de gouden iPhone 5s 64gb die een vriend heeft. Tijdens de vergelijking ga ik kijken naar meer zaken dan gebruikelijk wordt gedaan tijdens reviews en het zal dan ook een komische tint krijgen. Het wordt gehouden op een hele drukke openbare plek met heel veel mensen (publiek) en de review zal ook als het ware samen met de publiek worden gehouden.

Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden van mijn idee.

Veel plezier met het testen en succes.

Nintendo 3DS FC: 3024-8481-2744 / IGN Hüseyin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoSonic
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07 16:17
Ik wil wel weten hoe het toestel zich houd bij bepaalde temperaturen. Zo zijn er bepaalde telefoons die bij koud winter weer niet reageren het aanraken van het scherm. Ook zijn natte vingers zoals hierboven werd genoemd ook vaak een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Voor mij is toch een van de belangrijkste functies op een telefoon de batterij duur. Nu zijn er al talloze recensies die de accuduur van de One melden, dus dat zou een overbodige vraag zijn. Wat ik wel een enorm handige test zou vinden is hoe bepaalde 'Juice Defender' apps zich manifesteren op de One. Denk dat enorm veel mensen dat interessant vinden. Je kunt dan bijvoorbeeld een bepaalde app nemen als maatstaf, en die een week (de laatste) gebruiken. Dan kun je achteraf eens kijken of het iets met de accuduur deed.
Denk dat dit een enorm interessant dingetje is om eens naar te kijken, ook gezien hoeveel vragen er komen over het nut van Juice Defenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
niyesuh schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:44:
Beste Tweakers,

Vrijdag krijg ik een septum correctie waardoor ik veel meer vrije tijd heb gekregen. Deze vrije tijd wil ik het liefst besteden door een vergelijking te maken tussen de HTC One Mini en de gouden iPhone 5s 64gb die een vriend heeft. Tijdens de vergelijking ga ik kijken naar meer zaken dan gebruikelijk wordt gedaan tijdens reviews en het zal dan ook een komische tint krijgen. Het wordt gehouden op een hele drukke openbare plek met heel veel mensen (publiek) en de review zal ook als het ware samen met de publiek worden gehouden.

Ik ben benieuwd naar wat jullie vinden van mijn idee.

Veel plezier met het testen en succes.
Aanmelden voor de HTC One mini test kan alleen hier. :)
MartienB schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:38:
Als autoliefhebber ben ik gedesinteresseerd in hoe de HTC One Mini zich verhoud tot zijn naamgenoot de Mini One.

Ik ben dan vooral geinteresseerd in de volgende vergelijkingen
  • Hoelang kan je met een volle accu mee
  • Waterdichtheid bij X meter diep
  • Alarmfunctie
  • Valschade X meter hoog
  • Draagbaarheid
  • Vervoer van grote bestanden
  • Geluidskwaliteit van radiofunctie
:+
Ik zoek nog een Mini One voor de val & onderwatertest. Mogen we die van jou gebruiken? :+

[ Voor 35% gewijzigd door zeef op 07-11-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Test de invloed van de door HTC geïntegreerde schil bovenop android voor wat betreft:
- accuduur
- performance

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

manvanstaal schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:49:
Test de invloed van de door HTC geïntegreerde schil bovenop android voor wat betreft:
- accuduur
- performance
Hoe zou je dat willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:50
In de volksmond is Android onveilig, is de Iphone wel veilig en de Windows phone ook, zo ook de Blackberrie.
Dit is niet mijn mening, maar wel de mening vaak in management.

Wat heeft HTC gedaan om de telefoon veiliger te maken en welke features kunnen van Android benut worden voor het beveiligen?

Paar voorbeelden:

- encryptie van opslag
- sandboxing van Apps (voor veilgheid app)
- beperken van toestaan allerhande uitwisselingen (locatie weten, contactpersonen raadplegen (wanneer niet nodig, etc.)
- standaard https in browser
- etc. (ben geen security expert, er is vast nog meer te bedenken)

Veel van bovenstaande zal beschikbaar zijn in Android, maar vraag is wat HTC doet om dit te vereenvoudigen (1) en hoe de telefoon performt bij het gebruik van deze encryptiemogelijkheden (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Best testteam ,

Graag zou ik willen weten hoeveel en welke roms(cyanogenmod, AOKP etc) nou het beste draaien op het toestel!
Uitzoeken welke rom het beste presteert voor gaming , multimedia en allround browsen/chatten.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 07:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

strikey schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:00:
Best testteam ,

Graag zou ik willen weten hoeveel en welke roms(cyanogenmod, AOKP etc) nou het beste draaien op het toestel!
Uitzoeken welke rom het beste presteert voor gaming , multimedia en allround browsen/chatten.

mvg
Lees Brecht.A in "[actie] HTC One moderator testpanel" voor de gein eens ;) Dus (helaas) geen ge-root en ge-flash.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkptrs
  • Laatst online: 10-09-2015
Mijn vraag:
Hoe lang gaat de batterij mee als je muziek streamt naar bijv. een bluetooth box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 15-07 12:13
Ik zou graag de betrouwbaarheid en acuratesse van de GPS willen laten testen en wel op de volgende manier:

Alle Modjes een rondje op circuitpark Zandvoort. Natuurlijk tijd en route tracken met 'the One'.

Dan alle resultaten in een mooie overlay gepresenteerd.
Kunnen we eindelijk eens duidelijk zien na deze review ronde wie 'The best One' is.
En of de GPS acuraat genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeyssensD
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Testopdracht:
Maak een kort filmpje van 30 sec met:
HTC Zoë's
Sequence Shot
Slow motion
Bewerkte beelden
met muziek: What is love Baby don't hurt me (denk Jim Carrey)
Make it a good One ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Is de Sense schil niet te verwijderen of uit te schakelen, dus terug naar native Android?

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

GPS test.
De GPS is een onderschoven kindje van het mobieltje, wat eigenlijk heel veel mensen gebruiken, maar te weinig wordt getest.

1. Download een gratis variant van Sygic (1 week te testen) en probeer een opstelling te maken zoals ik ook ongeveer heb gedaan.
http://youtu.be/ZeC4fweMKbk
2. ga naar instellingen -> hardware instelingen -> GPS satelieten.
Hier zie je de settings van de satellieten zoals ik het ook heb gebruikt.
3. Film dit met zoveel mogelijk toestellen in de auto (of desnoods te voet/fiets op een open plek) met zo veel mogelijk andere toestellen.
4. plaats het filmpje op YouTube en vanaf daar kun je het eventueel bewerken zodat je fastforward aan kunt zetten zodat je nagenoeg hetzelfde effect als ik kunt creeren.
5. Plaat de link hier in het topic en in je persoonlijke review :)
Probeer ook te kijken of je verschillen ziet tijdens het navigeren. Dit kun je het beste ook via een filmpje testen want je moet uiteraard op het verkeer letten of bijrijder zijn.

p.s. merk je dat het signaal wegvalt tijdens GPS signaaltest of blijft hij net zo stabiel als bij 1 van mijn 3 Android toestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 07-11-2013 12:46 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thazard
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 12:57
Testen hoe gebruiksvriendelijk hij is onder de mensen die nog nooit een smartphone of android toestel gehad hebben.
Daarna vraag je ze of ze het toestel er mooi uit vinden zien, zowel interface als design van het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davinci1991
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-06-2022
Ga naar een studie als Industrieel Ontwerper: mensen die meer weten van design dan jij en ik. Vraag een klas van 4e jaars of hoger wat hun professioneel oordeel zou zijn over het design van de HTC One. Hoe is het in vergelijking met hun eigen smartphones. Ik vind persoonlijk dat HTC daarin een enorme voorsprong pakt op zijn concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loppy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik zou graag willen weten of het toestel een dag lang een studentenleven uit kan houden. Die dag ziet er volgens mij zo uit:

-8:00 een ochtendjournaal kijken (NOS)
-9:00 tot 12:00 college, dat neemt een moderne student natuurlijk op op zijn telefoon. Is de video goed te lezen (powerpoint zichtbaar?) en is het verhaal goed te verstaan?
- 13:00 tot 17:00 "studeren" Telefoon wordt met name gebruikt om whatsappjes/mails te sturen en 9gag te lezen
- 18:00-19:00 koken, telefoon wordt gebruikt als kookboek. Is de telefoon hier een beetje handig voor?
- 19:00 eten, eerste biertje wordt opengetrokken. Een beetje student kan hier natuurlijk van alles voor gebruiken, maar kan je ook met een HTC One een biertje openmaken?
- 23:00 huisfeest, onbekend huis, dus 15 min onderweg met GPS. Heeft de telefoon snel een fix zodat de student niet in de regen hoeft te wachten?
-2:00 op het feestje worden een paar foto's gemaakt. Heeft de telefoon nog genoeg accu om foto's te maken met flits?
-4:00 slapen. Is de telefoon op dit tijdstip nog niet uitgevallen?

Ben benieuwd naar jullie test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Beste testeam,

Kunnen jullie testen hoe goed de zaklamp functie werkt op de HTC One? Het komt best vaak voor dat je ergens iets onder hebt laten vallen en je even een lichtje nodig hebt om hetgeen weer te vinden. Om naar een zaklamp te zoeken duurt zo lang dus meestal pak ik mijn telefoon erbij. Sommige geven meer en beter licht dan andere telefoons, dus daarom het voorstel:

Hoe verhoud het licht van de zaklamp functie zich ten opzichte van andere telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Laatst online: 15:01
loppy schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:17:
Ik zou graag willen weten of het toestel een dag lang een studentenleven uit kan houden. Die dag ziet er volgens mij zo uit:

-8:00 een ochtendjournaal kijken (NOS)
-9:00 tot 12:00 college, dat neemt een moderne student natuurlijk op op zijn telefoon. Is de video goed te lezen (powerpoint zichtbaar?) en is het verhaal goed te verstaan?
- 13:00 tot 17:00 "studeren" Telefoon wordt met name gebruikt om whatsappjes/mails te sturen en 9gag te lezen
- 18:00-19:00 koken, telefoon wordt gebruikt als kookboek. Is de telefoon hier een beetje handig voor?
- 19:00 eten, eerste biertje wordt opengetrokken. Een beetje student kan hier natuurlijk van alles voor gebruiken, maar kan je ook met een HTC One een biertje openmaken?
- 23:00 huisfeest, onbekend huis, dus 15 min onderweg met GPS. Heeft de telefoon snel een fix zodat de student niet in de regen hoeft te wachten?
-2:00 op het feestje worden een paar foto's gemaakt. Heeft de telefoon nog genoeg accu om foto's te maken met flits?
-4:00 slapen. Is de telefoon op dit tijdstip nog niet uitgevallen?

Ben benieuwd naar jullie test!
Haha deze is vet! Ik heb er zelf een maar ik denk dat ie het wel moeilijk gaat krijgen met het filmen van het college, verder moet ie het wel aardig redden hoor.
Mijn vorige telefoon ging op festivals / nachtfeesten tot 7u altijd leeg halverwege, maar met de One heb ik op het eind nog zo'n 70% batterij over na het maken van filmpjes, foto's, whatsappen/smsen/bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik heb momenteel de eigenlijke voorloper van de HTC One Mini, namelijk de HTC One S. Naast dat dit een erg mooi toestel is tot op heden heeft hij enkele dingen die mij opvallen en waarom ik wil testen:

- Voor mijn werk kom ik bij bedrijven het hele land door. Hier maak ik heel veel wifi oplossingen mee en is het bereik qua telefoon en wifi heel erg varierend aan in welk gebouw ik zit e.d. Zo heb ik enkele klanten waarbij het bereik binnen het pand structureel heel slecht is. Bij sommige heb ik alleen bereik wanneer ik mijn telefoon vlak voor het raam houd. De verschillen hiertussen zou ik graag willen testen. Zowel in dagelijks gebruik, als met tools als Wifi Analyzer. Kort gezegd dus, bereikbaarheid.

- Daarnaast ben ik gewoon een intensieve gebruiker, ik gebruik mijn toestel op het werk, onderweg (zonder handjes natuurlijk O-) ) op de fiets en thuis. Ik heb smartphones vanaf een van de eerste momenten gehad, met de XDA Pocket PC M1000, tot nu, naar eigen zeggen dus veel ervaring.

- Meest belangrijke punt, de HTC one is erg gaaf, de mini is hopelijk net zo mooi maar dan iets compacter. Het lijkt me gewoon erg mooi om deze goed te testen en te reviewen. Daarnaast ben ik benieuwd hoe dit formaat zich weerhoudt tegenover zijn grotere broertje en of hij zich waardig onder de vlag HTC One mag scharen. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi testteam,

Ik ben benieuwd naar de Zoe Sequence shot.
Werkt dit goed en kun je er echt creatief mee zijn of heeft het toch beperkingen?
Ben benieuwd naar jullie foto resultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

manvanstaal schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:24:
[...]

Is de Sense schil niet te verwijderen of uit te schakelen, dus terug naar native Android?
Sense kun je niet uitschakelen. Je kunt er uiteraard wel een andere launcher opzetten maar Sense blijf altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 23:14
Op geen enkele manier zinvol, dus weg.

[ Voor 79% gewijzigd door janvanduschoten op 07-11-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27
Wat ik wel graag zou willen weten is of de One nou een echte alles-kunner is! Het was enkele maanden geleden tijdens de lancering het eerste toestel dat een infrarood poort had om te kunnen functioneren als afstandsbediening. Is het nou echt mogelijk om de afstandsbediening van al je apparaten weg te doen en alleen gebruik te maken van de One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

guppie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:40:
Wat ik wel graag zou willen weten is of de One nou een echte alles-kunner is! Het was enkele maanden geleden tijdens de lancering het eerste toestel dat een infrarood poort had om te kunnen functioneren als afstandsbediening. Is het nou echt mogelijk om de afstandsbediening van al je apparaten weg te doen en alleen gebruik te maken van de One?
Dat is inderdaad wel interresant. Beetje harmony one vervanger in dat geval!

[ Voor 10% gewijzigd door geerttttt op 07-11-2013 14:43 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik heb met mijn huidige telefoon last van dat de frontpage van tweakers onleesbaar is wanneer het helemaal uitgezoomd is. Is het scherm van de HTC goed genoeg om de tekst te kunnen lezen zonder in te zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik zou graag willen weten of jullie de telefoon voornamelijk met een hand bedienen, of geneigd zijn hem altijd met twee handen te gebruiken (vasthouden met een, bedienen met de ander).

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 19:29

Hedva

Blobfish

En nu dan een echte belangrijke vraag die er echt toe doet voor de gewone man.

Lukt het nog om fatsoenlijke foto's/video's te maken als je dronken bent?
Op feestjes, verjaardagen, in de kroeg, festivals heb heb je aardig wat bier (of wijn) in je mik, maar worden ook veel foto's gemaakt. Met mijn huidige telefoon (HTC Wildfire S) loop ik soms echt veel te lang te kloten om 'snel' een fototje/filmpje te maken.

Dus is de software zo simpel mogelijk om beeldmateriaal te schieten als je zelf niet helemaal in heldere staat (goed aangeschoten/dronken) bent? Aka snel/eenvoudig maken van beeldmateriaal en kunnen delen op social media of chat apps als whatsapp.

Edit: Ben er serieus benieuwd naar. Huige telefoon kan ik video/foto maken ja. Maar als ik niet nuchter ben dan ben ik er serieus heel erg moeilijk mee aan t kloten vanwege allerlei tierelantijnen aan de software.

[ Voor 13% gewijzigd door Hedva op 07-11-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 11:13
Creepy schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:15:
[...]

Lees Brecht.A in "[actie] HTC One moderator testpanel" voor de gein eens ;) Dus (helaas) geen ge-root en ge-flash.
Meh .. dan ist niet interessant .. jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.vandergaag
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik zou graag zien dat de wifi-receiver wordt getest.
Door de stijgende prijzen zullen veel mensen vaker gebruik maken van wifi. ( zeker in huis) en niet iedereen zal een range-extender hebben.

dus concreet de vraag:
-Tot welke afstand blijft de wifi ontvangst van de HTC ONE " werkbaar"? ( bijvoorbeeld als je in je tuin zit)
-Hoeveel signaalvermindering zie je als je modem/router in de woonkamer staat en je bent zelf op zolder?

voor de test zou ik graag uitgaan van de standaard modems die op het moment worden geleverd bij ziggo, upc, etc omdat veel consumenten hier genoegen mee nemen.

groetjes,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasmol
  • Laatst online: 21-02 22:27
Hallo Tweakers,

Ik heb veel gehad aan de eerste testronde. Allerlei positieve en minder goede zaken komen dan aan de orde. Het uittesten door tweakers is altijd goed. De apparaten worden door en door getest. Vaak ook praktisch en niet alleen maar technisch.
Ik ben benieuwd of HTC de hevige strijd aan kan. Misschien zijn we soms te kritisch.

Hartelijke groet,

Klaas Mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 20:06
Is het de bedoeling dat ik mijn test plan/ opdracht in deze post message achterlaat binnen dit forum topic? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tico66
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:46
Beste testteam,

Wat ik graag zou willen weten of je met deze telefoon betrouwbaar kan bellen en gebeld worden met SIP over 4G met alleen een databundel.

Wat ik graag getest zou willen zien is deze telefoon met het programma van www.voipyo.com (bellen vast en mobiel voor € 0.006 per minuut) en daarnaast ook nog het programma CSipSimple.
CSipSimple in combinatie met bv een vast NL of BE nummer van www.cheapconnect.net (€ 8,95 per jaar)

Ik ben benieuwd of je met deze combinatie:
Kwalitatief goed kan bellen en gebeld worden,
Of het betrouwbaar is.
En als laatste of deze combinatie niet al halverwege de dag je batterij leegtrekt.

Werkt dit goed dan is deze telefoon heel leuk met alleen een goedkope databundel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06 20:06
Beste TestTeam

Graag testen:

- Past Car kit met hoesje?
- De infrarood functionaliteit, als je op werk een televisie hebt neem de afstandsbediening mee naar de wc programmeer de volume en next/prev channel functies in je telefoon en maak een collega daarna wijs dat de tv stuk is. Geen tv op werk probeer dan bij vrienden of buurman. (applicatie voor IR? HTC IR Universal Remote)
- Indien tijd over leg reactie vast met 1080p camera om kwaliteit te testen. (Die zou even goed moeten zijn als de HTC One of er staat in iedergeval dat daar niet op bezuinigd is is dat waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel_bertens
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo testpanel,

Ik ben wel benieuwd naar een test over de kwaliteit van de belfunctie van de HTC One. Origineel was dit natuurlijk het belangrijkste aspect van een telefoon, maar tegenwoordig wordt dit een beetje overschaduwd door alle andere opties. In een review van een telefoon kom ik eigenlijk nooit iets tegen over de geluidskwaliteit, zowel binnenkomend als uitgaand. Ik merk echter dat ik met mijn eigen telefoon regelmatig slecht verstaanbaar ben voor de andere partij. Ik ben beneiuwd of dit met de HTC One ook zo is of wat de oorzaken kunnen zijn van slechte bel-eigenschappen (bijv. bereik, kwaliteit microfoon en speaker). Zouden jullie dit, d.m.v. een test eventueel in vergelijking met andere beschikbare telefoons, uit kunnen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(HTC One of HTC one mini? omdat de htc one mini uitkomet wordt de HTC ONE getest?)

Goed...Testcase: Hoe goed is het toestel om ingress te spelen.

Opdracht: Installeer Ingress. (geen invite meer nodig sinds november 2013).

Installeer ook een of andere batterij monitor ( b.v. battery bot )Die inschat hoe lang de batterij nog meegaat bij het huiidge verbruik
===========
  • Speel de eerste traininglevels aan het bureau zodat je iets van het spelletje snapt.
  • Ga naar buiten en hack een portal, zoek ook een lege portal en plaats resonators erop.
  • Zoek een portal met een slechte foto. Maak er een betere foto van en submit die.
-Batterij verbruik.(ingress zuipt!)
-Bruikbaarheid scherm buiten. (ja , voor dit spel moet je naar buiten, bij voorkeur in een stad.
-Kwaliteit GPS, hoe nauwkeurig en snel is de lock.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PseudoNimi
  • Laatst online: 15-07 10:10
Ik zou persoonlijk wel eens graag een testje willen zien waar de HTC One wordt vergeleken met andere toestellen op vlak van responsiviteit. HTC beweert dat de Snapdragon 600 snel genoeg is, maar ik blijf me toch afvragen of toestellen met de Snapdragon 800 niet net dat beetje vlotter werken. Ik neem aan dat het beeld niet gaat stotteren als je door de menuutjes scrollt, maar ik zou wel graag weten of er een merkbaar verschil zit in het openen van apps, ... Zouden jullie dus eens kunnen testen of hier een merkbaar verschil in zit? En met een Snapdragon 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* aan dit soort opmerkingen hebben we natuurlijk helemaal niets.

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
Ik zou tweaks willen testen om de batterijduur zo lang mogelijk te verlengen.
En bijvoorbeeld het IMEI-nummer van een Nokia 3310 te imiteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jydis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 10:58
Probeer een stukje te schrijven (het maakt niet uit waarover, bijvoorbeeld wie de pinda heeft uitgevonden), waarvoor je de informatie ter plekke in de browser opzoekt. Hiermee test je het multitasken, de browser en het toetsenbord. En eventueel als extraatje kan je de test uitvoeren terwijl je aan het bellen bent, zo leg je nog wat extra nadruk op het multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:32
Geef een 'feestje' met als muziek op dat feestje puur het geluid van de HTC One.
Tot hoeveel mensen is het geluid van de HTC One hard genoeg? (Bij gepraat op normaal volume.)

Dit is te testen door bijvoorbeeld om de zoveel minuten weer iemand anders binnen te laten komen :)

Het geluid is namelijk één van de verkooppunten van de HTC One dus ik ben benieuwd hoe dit echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabletmen
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 21:52
*knip* Het is niet nodig om de Topic Start volledig te quoten

Ik wil de telefoon testen voor de jeugd

Hier kunnen we toch helemaal niets mee? We zijn erg blij met leuke testvoorstellen, maar onzinnige voorstellen waar bij je zelf ook wel in kan schatten dat we die toch niet uit (kunnen) voeren kunnen beter achterweg blijven.

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 08-11-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-08 15:31
Misschien is een test van het touchscreen wel leuk, waarbij het touchscreen getest wordt op correctheid bij bijvoorbeeld typen, of iets aanduiden, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf zou de volgende test willen zien: "Een avondje op de bank."
Hierbij kun je de infrarood testen om te zien of hij werkt op je tv en andere accessoires. Hierna kun je dan, als je favoriete soap gedaan is, overschakelen naar YouTube filmpjes (via de Medialink), meer bepaald de trailers van wat films, en dan via de Medialink een film kopen/huren en hem bekijken. Tijdens dat dit gebeurt zou het ook interessant zijn om via de browser of app van IMDB wat info op te zoeken over de films. De vraag is dan, lukt dit allemaal vlot, is het goed op elkaar afgestemd, en ook of je batterij dit allemaal nog aankan na een normale gebruiksdag zonder extra bijladen.
En als kers op de taart, raak je je One dan even snel kwijt als een normale afstandsbediening? :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:05
Hoe goed is het gps signaal ? (hoe snel krijgt de htc one de locatie + nauwkeurigheid )

[ Voor 13% gewijzigd door corewillem op 07-11-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
"HTC BoomSound™: Glashelder, voller, harder.
Op de meeste telefoons is het delen van muziek of video's met je vrienden ronduit frustrerend. Een piepkleine luidspreker helpt de beste muziek om zeep. Maar met BoomSound™ van de nieuwe HTC One komt daar een einde aan. De twee stereo frontspeakers met ingebouwde versterker geeft een voller geluid met minder ruis en meer detail".

Zoals je kunt lezen adverteert HTC veel met zijn BoomSound speakers. Het is dan ook een USP.

Mijn verzoek aangezien veel mensen hun telefoon ook gebruiken om filmpjes en muziek mee te bekijken/beluisteren, zonder gedoe met oordopjes: Test de speakerkwaliteit van de HTC One met alle apparaten die jullie hebben en/of kunnen lenen van vrienden/buren. Denk aan telefoons, laptops, tablets.
Doe dit op de volgende manier:
- Speel op maximaal volume een lied af op de HTC One en meet als dat mogelijk is het aantal decibel.
- Speel daarna op het andere apparaat ook op maximaal volume hetzelfde lied af en vergelijk de waardes.
- Doe dit voor alle apparaten.
- Noteer ook het verschil in kwaliteit van het geluid van de HTC One en het andere apparaat. In welke opzichten is het beter (of misschien wel slechter)? (Volume, kwaliteit, helder of niet, voller etc).

Daarnaast zou ook de kwaliteit van het geluid verbeterd zijn, als je oordopjes gebruikt. De spanning op de 3,5 mm ingang zou verhoogd zijn, wat voor beter geluid zou moeten zorgen. Ook heeft de HTC One Beats Audio. Maakt dit echt een groot verschil? Testen dus! En lekker veel muziek (blijven) luisteren!!

Dit lijkt mij (en waarschijnlijk veel anderen) een hele leuke test. Veel succes!

[ Voor 14% gewijzigd door Dr_Luigi0 op 14-11-2013 16:29 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat de toestellen en/of testers risico's lopen. "gevaarlijke" testen als kras-, val-, water- of weerballon-testen e.d. zijn dus uitgesloten. Ook op het rooten en het voor zien van een custom rom op een van de toestellen kunnen we niet in gaan.

Het gaat dus om functionele testen, niet om "slooptesten"