ilhanko schreef op maandag 11 november 2013 @ 17:05:
Het is mij ook gelukt dankzij de eerder genoemde, diverse methodes en de hulp van glennl. Neteller account gemaakt, account geverifieerd met kopie paspoort, geld erop zetten (Google checkt of de creditcard werkt door 1 euro te reserveren, die je na een paar uur weer 'terugkrijgt') en bestellen maar. Ik weet dus nog niet 100% zeker of het gaat lukken, maar het is gelukt om mijn creditcard te koppelen en te bestellen, dus afwachten maar. Hieronder een update van de methode die o.a. marnix11 heeft gehanteerd:
Wat heb je nodig:
Creditcard en PayPal account (voor credit MailboxDE)
PC met Windows
ShellfireVPN (
https://www.shellfire.de/vpn/?&utm_nooverride=1)
Google account
Mailboxde
Stap 1: Ga naar
www.mailboxde.com en maak een account aan. Je krijgt dan je 'eigen' Duitse adres toegestuurd in de mail.
Stap 2: Upgrade je credit (linksboven) dmv PayPal. € 20 is genoeg normaal gesproken. Dit mag ook later, aangezien je toch moet wachten totdat je pakketje is verzonden door Google.
Creditcard
Stap 3: Maak een account aan bij
Neteller. Je kan een gratis, virtuele creditcard aanmaken. Vul hier gewoon je 'echte' gegevens in (dus niet je Duitse adres).
Stap 4: Verifieer je account door bijvoorbeeld een kopie van je paspoort of rijbewijs te uploaden.
Stap 5: Wacht op de verificatie (dit was bij mij binnen een uur geregeld).
Stap 6: Upload 410 euro. Dit kan pas nadat je geverifieerd bent, omdat je account limit dan pas hoog genoeg is om de Nexus 5 te kopen.
Stap 6.1 (optioneel): ik heb ook mijn bankrekening laten verifiëren. Ze storten dan een paar cent op je rekening, waarna je dit moet bevestigen (duurt een paar dagen). Mocht e.e.a. mislukken, dan kun je het geld terug laten storten op je rekening.
Google account
Stap 7: Maak een Duits Google-account.
VPN
Stap 8: Installeer ShellfireVPN en maak een account aan. Log in en klik op Connect. Verbinding zal dan gemaakt worden.
Stap 9: Ga naar play.google.com
Stap 10: Log in met je Duitse Google-account en bestel de Nexus 5.
Stap 11: Betaal met je Neteller creditcard en vul het Mailboxde als VERZENDadres in, zoals je in de mail krijgt vanuit Mailboxde (naam Mailboxde op 1e regel, je eigen naam en ID op de 2e regel)
Stap 12: Vul als FACTUURadres het adres in van Mailboxde, maar dan wel je eigen naam (de naam van je creditcard) in de eerste regel.
Mailboxde
Stap 13: Wacht tot je pakketje binnenkomt. Je wordt hierover op de hoogte gebracht dmv een mail.
Stap 14: Log in op MailboxDE en selecteer de verzender (marnix11 heeft DHL Priority gekozen). Het totaalbedrag zal automatisch van je credit worden afgeschreven.
Stap 15: Wacht af totdat je een verzendbevestiging krijgt. Daarin staat ook het T&T nummer.
Stap 16: Afwachten!