[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste
Acties:
  • 75.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39
ik ben na 7 potjes gestopt. 2 wins...de meeste teamgenoten zaten rond the 43% WR. Nu ben ik geen hoogvlieger met mijn 49%, maar jeetje mina zeg.

Van de week maar weer lekker spelen. door de week is het een stuk minder...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Hmz ondanks dat ik de churchill I gewoon zuigend vind om mee te spelen, schijn ik er toch een 68% winrate mee te hebben :X Dus toch wat meer gegrind met deze tank en inderdaad mijn grootste irritatie is eigenlijk dat dit ding zo fucking traag is, Waar ik er met de Proto niet zo veel problemen mee heb dat hij traag is irritieer ik mij er met deze tank echt mateloos aan.

E-25 voor wat testruns genomen, en besloten dat het een goed plan is om 20x de zogenaamde noobshells O-) mee te nemen, echter nog niet gebruikt. Maar wat is deze tank fun om te rijden :D

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Mensen klagen over dat dit weekend de teams weer tomaten waren.. maar ik heb ook vaak zat gehad dat het voor een groot deel appels waren! met een paar blauwe erbij.. en dan wordt je nog geowned!. dus het maakt echt niet uit wat voor kleur je team is... als de RNG die dag tegen je is.. your gonna lose..

ik heb gister 45% gewonnen.. en toen was het klaar.. ik kon gewoon NIET winnen met bepaalde tanks.. dus nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Ik ga vandaag eindelijk de Obj.704 unlocken en kopen, na een maandje of 2 met de ISU gespeeld te hebben. Na het lezen van alle positieve verhalen over deze TD kan ik niet wachten :D

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559085

atticus182 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:11:
Ik ga vandaag eindelijk de Obj.704 unlocken en kopen, na een maandje of 2 met de ISU gespeeld te hebben. Na het lezen van alle positieve verhalen over deze TD kan ik niet wachten :D
ik heb vandaag ook voor het eerst mijn obj. gekocht, moet niog mijn eerste potje doen omdat ik na het kopen niet genoeg geld had voor de kogels:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Anoniem: 559085 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:15:
[...]

ik heb vandaag ook voor het eerst mijn obj. gekocht, moet niog mijn eerste potje doen omdat ik na het kopen niet genoeg geld had voor de kogels:P
Kogel is best een raar woord eigenlijk voor zo iets groot.. ik kan geen ander woord verzinnen dan projectiel in het Nederlands?.

hoe heet het in het spel eigenlijk? (ik gebruik de Engelse taal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Shells :)
oh wacht in het nederlands, geen idee :P enige waar ik ook op kan komen zou projectiel zijn inderdaad. of granaat.

[ Voor 86% gewijzigd door Bokkie op 02-12-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Bokkie schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:21:
Shells :)
oh wacht in het nederlands, geen idee :P enige waar ik ook op kan komen zou projectiel zijn inderdaad. of granaat.
dus wij hebben er geen woord voor.. :+

uch! je hebt je tekst aangepast.. :P nee okee.. ik denk ook alleen projectiel...

KaapUser weet het vast wel, die heeft de boel deels vertaald. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Jip99 op 02-12-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

mja gebruik shell, iedereen weet hier wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:02
Jip99 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:23:
Kaap weet het vast wel, die heeft de boel deels vertaald. :)
Hmm...

Laat Kaap dat niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

User schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:28:
[...]
Hmm...

Of user, die het echt vertaald heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:28:
[...]
Hmm...

oh wacht jij was het User :P het is tevroeg voor mij op maandag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Toch leuk dat wikipedia :p

Projectiel is de verzamelnaam voor van alles van steen tot granaat. Een kogel lijkt dan weer uit een kleiner wapen te komen. Voor onze fijne HE lijkt granaat goed in de buurt te komen.

Maar ik denk dat i.p.v. kogels je ook wel munitie kan zeggen...

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Of je zegt gewoon shell. Niet alles hoeft in het nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
AcXeller schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:35:
Toch leuk dat wikipedia :p

Projectiel is de verzamelnaam voor van alles van steen tot granaat. Een kogel lijkt dan weer uit een kleiner wapen te komen. Voor onze fijne HE lijkt granaat goed in de buurt te komen.

Maar ik denk dat i.p.v. kogels je ook wel munitie kan zeggen...
AP shell -> Pantsergranaat
HE shell -> Brisantgranaat
dynosu schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:37:
Of je zegt gewoon shell. Niet alles hoeft in het nederlands :)
Shush you! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

I prefer to use the world "shells" as well :)
Voor de taalkundigen onder ons: Wikipedia: Patroon (munitie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Cute, wanneer werkte dat ooit bij mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 18:44

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jip99 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:19:
[...]

Kogel is best een raar woord eigenlijk voor zo iets groot.. ik kan geen ander woord verzinnen dan projectiel in het Nederlands?.

hoe heet het in het spel eigenlijk? (ik gebruik de Engelse taal)
De correcte Nederlandse term is granaat.
* Edmin is oud tankcommandant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 15:24

skoozie

SCSI

MrOleo schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:17:
Weekend..... |:( |:(

Typisch tier 8 potje in mijn tier 6:

[afbeelding]

:F
Doet me denken aan mijn potje in een T71 in een T8 battle. aan onze kant had ik de meeste damage gedaan 2048 of zo iets. De enige die meer damage deden waren tegenstanders een franse arty 155 nogwat en een 50 100 die 10 damage meer gedaan had. gelukkig hadden we wel gewonnen.
wel een vreemde gewaarwording dat mijn light de top damage dealer was...

potje was: Cliff, start zuid.
ik race naar rechts richting de grote berg om over het veld uit te kijken, vang meteen wat shells en ben half dood, stond redelijk open dus viel ik terug naar het zuiden omdat er wat tanks om de berg heen kwamen. een SU152, IS en lowe via de zijkant kunnen schieten. nadat die 3 opgeruimd waren (samem met team) weer terug naar links gecrossed omdat het daar al uitgedunt werd. beide hadden 4 tanks over. zag nog een franse opmerking over T71 voorbijkomen van de su152 wat ik niet kon verstaan. ik rijd via de 2 lijn het hoekje van hun berg kant om om net een 110 te ontwijken, ik kan met 1 shell hem finishen. op dat moment spot ik hun arty links achter in de hoek, kachel daar heen, los al rijdend 2 shells om hem op te ruimen om vervolgens hun laatste speler te spotten op base (JaggedPanther 2) kan hem 2 keer raken voor hij op mij inzoemt, ik achter een huisje schuilen tot mijn team kwam, toen ik zijn aim weg zag draaien (geweldige mod!) kon ik hem net niet meer raken met de laatste kogel in mijn magazijn. wel een mooie winst 2048 damage, 13xx assisted damage en top damage drealer in een light! Dat na een enorme lose streak, maar dit potje blijft me bij :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:40:
[...]

Interessant. Wanneer zat je in dienst?

M'n pa was schutter/lader in '66/'67. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:40:
[...]

Thanks Ed!
En dan bij deze: discussie gesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19
Jip99 schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:23:
[...]
KaapUser weet het vast wel, die heeft de boel deels vertaald. :)
LOL :+

Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het wel Nederlandse vertalingen van games. Met je "Meesterschapsbadge: Tank Aas" en "Magere Hein" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Kaap schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:10:
[...]

Als ik ergens een grafhekel aan heb zijn het wel Nederlandse vertalingen van games. Met je "Meesterschapsbadge: Tank Aas" en "Magere Hein" :+
Jij mag het best beter doen hoor. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:58
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:26:
[...]
Of iig beginnen met een fatsoenlijk voorstel te geven :+

(toch apart, een keertje niet tegen maar met User trollen :D)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
redwing schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:29:
[...](toch apart, een keertje niet tegen maar met User trollen :D)
:*)

En om nog harder te trollen: In 8.10 zitten best wat interessante dingetjes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

User schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:26:
[...]
Gaat er niet zozeer om dat de vertaling niet klopt, maar dat door gewenning het gewoon raar staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Kaap schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:10:
[...]

Sommige dingen hoeven geen vertaling. Het doet een beetje afbreuk aan de sfeer/geloofwaardigheid van de game.
Iedere Nederlandse speler zal Tank Ace en Grim Reaper ook wel verstaan of kunnen googlen...
Nederlandse vertaling is wel handig voor jongere spelers om door de menu's, tutorial, video settings, ... te geraken. Eventueel de uitleg van de medaille in het NL maar de titel kan best uniform engels blijven.

Persoonlijk zet ik games nooit in het Nederlands. Ten eerste zijn ze voor mij als Belg te "Hollands" vertaald en meestal ook te letterlijk.

Om een of andere reden moest ik terug effe glimlachen over iets dat ik gisteren op TS hoorde. Iemand z'n neefje omschreef arty als "die rare tank die omhoog schiet" :D

Gisteren trouwens topdagje, 73% winrate na 37 battles, waarvan 10 wins op rij in de Churchil VII. 1e game van de dag was met de Hellcat in een T8 game waar ik 9kills haalde, en daarme 2390xp haalde, Radley-Water's, Halonen's, Topgun, Sniper, ...

[ Voor 20% gewijzigd door Inrage op 02-12-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:39
Bokkie schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:33:
[...]

Gaat er niet zozeer om dat de vertaling niet klopt, maar dat door gewenning het gewoon raar staat. :)
Dat komt denk ik doordat Engels redelijk ingenesteld in onze taal zit.
De vertaling van Engels naar Nederlands in spellen is al moeilijk zat omdat voor sommige woorden het best lastig is (zie "shell" :) ). Dus kudo's voor iedereen die daar moeite in stopt.

Zelf vind ik dat sommige vertalingen inderdaad niet helemaal lekker uit de verf komen. Maar dat ligt niet aan de vertaling, maar aan de brakke Nederlandse woordenschat.

Als je dat dus niet lekker vind, installeer dan lekker de Engelse versie. Dat heb ik ook gedaan. Als ik met vrienden speel die de NL versie hebben, dan hoor ik inderdaad woorden voorbij komen die me echt aan het lachen maken.

Heb ik geen last van.

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Inrage schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:48:
[...]

Sommige dingen hoeven geen vertaling. Het doet een beetje afbreuk aan de sfeer van de game.
Iedere Nederlandse speler zal Tank Ace en Grim Reaper ook wel verstaan of kunnen googlen...
Nederlandse vertaling is wel handig voor jongere spelers om door de menu's, tutorial, video settings, ... te geraken. Eventueel de uitleg van de medaille in het NL maar de titel kan best uniform engels blijven.
Tsja, als je dingen in het Engels laat terwijl er een prima vertaling is, wat is dan nog het nut van een vertaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:01:
[...]
Tsja, als je dingen in het Engels laat terwijl er een prima vertaling is, wat is dan nog het nut van een vertaling?
Wat ik dus net zei...
Selectief vertalen zonder afbreuk te doen aan sfeer/geloofwaardigheid van de game.

"Magere hein" is dus bijvoorbeeld een woord dat ik België al zo goed als door niemand gebruikt wordt. Toch in deze eeuw niet meer... Door de titel engels te laten en enkel de description te vertalen behoud je de kracht van het origineel zonder het onbegrijpelijk te maken voor iemand die niet met Engels overweg kan. Een 'prima vertaling' of 'correcte vertaling' is leuk maar heeft in vele gevallen niet dezelfde kracht als het origineel.

Toen ik de game in het begin in het NL speelde stoorde ik mij erg aan dit soort flauwe/oubollige vertalingen van woorden die gewoon veel beter in het engels klinken. Ik zal de game nog eens op NL moeten zetten om nog meer voorbeelden aan te halen. Maar eigenlijk, kan het mij weinig schelen, in het Engels blijft alles van games/films/series leuker.

Je hoeft je ook niet constant persoonlijk aangevallen te voelen als het over een vertaling gaat. Wat ga jij snel in de verdediging zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Inrage schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:14:
Je hoeft je ook niet constant persoonlijk aangevallen te voelen als het over een vertaling gaat. Wat ga jij snel in de verdediging zeg...
Oh nou sorry hoor, het spijt me zeer dat ik me 'aangevallen voel' als het over mijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 12:27
Inrage schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:14:
[...]

Wat ik dus net zei...
Selectief vertalen zonder afbreuk te doen aan sfeer/geloofwaardigheid van de game.

"Magere hein" is dus bijvoorbeeld een woord dat ik België al zo goed als door niemand gebruikt wordt. Toch in deze eeuw niet meer... Door de titel engels te laten en enkel de description te vertalen behoud je de kracht van het origineel zonder het onbegrijpelijk te maken voor iemand die niet met Engels overweg kan. Een 'prima vertaling' of 'correcte vertaling' is leuk maar heeft in vele gevallen niet dezelfde kracht als het origineel.

Toen ik de game in het begin in het NL speelde stoorde ik mij erg aan dit soort flauwe/oubollige vertalingen van woorden die gewoon veel beter in het engels klinken. Ik zal de game nog eens op NL moeten zetten om nog meer voorbeelden aan te halen. Maar eigenlijk, kan het mij weinig schelen, in het Engels blijft alles van games/films/series leuker.

toon volledige bericht
Waar ligt de grens dan? mijn moeder weet niet wat reaper is hoor. En dan kun je zeggen "maar de gemiddelde gamer wel", maar dan kun je ook zeggen dat de gemiddelde gamer ook gewoon engels kan en dat een vertaling niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Ik snap beide kanten wel, maar ik speel dan ook in het engels. Films en series kijk ik met engelse ondertiteling voor als er lastige woorden in zitten of je het even niet kan volgen.
Maar de helft vertalen vind ik echt niet kunnen. los van hoe dingen vertaald worden krijg je de vraag of dingen vertaald moeten worden, je krijgt dan echt een allegaartje

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
O mijn god, wat doen mensen toch moeilijk over die vertaling. Als je het zo goed zelf weet hoe het moet, doe dan een voorstel aan Wargaming zoals User en loop niet constant zijn werk te bashen.

Het idee van een vertaling is dat het werkt voor iemand die helemaal geen andere talen spreekt, niet om een mengelmoes te maken van een beetje van dit en een beetje van dat. Iemand die geen Engels kan moet alles kunnen begrijpen.

Ik zelf heb geen probleem met Engels en sommige naar Nederlandse vertalingen komen op mij wat vreemd over, maar als ik dan eens zelf diep ga graven kom ik geen beter alternatief tegen, dus waarom dan klagen. Ja het is wellicht wat vreemd in vergelijking met het Engelse woord, maar als mensen helemaal geen Engels kunnen, zullen zij het " vreemde " niet merken.

Dus User hier even een ander geluid. Ga door met je werk aan de vertaling! Zo wordt het spel voor alleen maar mensen toegankelijk.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:19:
[...]
Oh nou sorry hoor, het spijt me zeer dat ik me 'aangevallen voel' als het over mijn werk gaat.
In plaats van even inhoudelijk te reageren bevestig je nog even mijn statement, waarvoor dank.. ;)

Je ligt steeds te zeuren dat je veel moet doen en weinig betaald wordt. Met kritiek/feedback kan je duidelijk niet om, terwijl het misschien wel nuttig kan zijn voor toekomstige vertalingen of eventueel iets kan zijn om over na te denken in de toekomst. Uiteindelijk is het maar een game, geen britse comedy..

Aan de andere kant vermeld (/ uitpakken met) je wel bijna iedere pagina dat je voor WG werkt en weer eens wat inside info hebt gekregen die je niet mag delen... dus zo erg vind je het dan toch niet dat het onderbetaald werk is?
Gizzy schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:26:
O mijn god, wat doen mensen toch moeilijk over die vertaling. Als je het zo goed zelf weet hoe het moet, doe dan een voorstel aan Wargaming zoals User en loop niet constant zijn werk te bashen.
Ik bash z'n werk niet, ... misschien wel z'n houding maar goed das een ander verhaal...

Je hebt wel gelijk dat het een mengelmoes kan worden als je 2 talen gaat combineren. Grappige is wel dat ik veel Nederlanders (op vakantie of op televisie) maar al te graag wat engels in hun woordenschat zie gebruiken. Het is mij er niet om te doen om de boel verwarrend te maken, gewoon om de geloofwaardigheid te behouden.

Misschien gewoon de menig van iemand afwachten die de game constant in de NL versie speelt. Het is uiteindelijk voor die personen bedoeld. Als zij er gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om er over te zeuren...

[ Voor 37% gewijzigd door Inrage op 02-12-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Laten we ophouden over de vertalingen. Sommige mensen spelen er liever wel mee, sommigen spelen liever gewoon engels. Maakt niet uit welke je kiest.

Als je commentaar heb op 1 van de vertalingen (welke taal dan ook), dan meld je dat via de juiste kanalen en met suggesties voor verbeteringen erbij. Als het een goede verbetering is, dan zet user die er echt wel bij.

Onthou ook dat user niet alleen rekening moet houden met 1 woord, maar ook de connectie richting anderen. Tank Aas klinkt mischien wat vreemd soms, maar als je dan bijvoorbeeld Meester Tank of Tank meester voorsteld, dan heb je ook die achievement reeks weer. Je kan niet 2x hetzelfde gebruiken voor verschillende dingen.

Echter alleen maar zeuren om te zeuren op de vertaling is niet nuttig en daar krijgen we alleen van dit soort gezaag mee.

Dus lets leave it at that shall we ?

En user is user ... deal with it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
@inrage Vertaling = vertaling niet Vertaling = interpretatie van mijn eigen idee van een vertaling + mengelmoes van Engels.
Ik snap totaal jouw drang om user aan te vallen niet.

Zoals Gizzy zegt: klinkt voor geen meter, lekker hard om lachen maar blijft juist.

skullcrusher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Inrage schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:28:
Je ligt steeds te zeuren dat je veel moet doen en weinig betaald wordt. Met kritiek/feedback kan je duidelijk niet om, terwijl het misschien wel nuttig kan zijn voor toekomstige vertalingen of eventueel iets kan zijn om over na te denken in de toekomst.
Leugens. Keiharde leugens.

Ik zeur nergens dat het te veel is. Het is zo nu en dan best 'veel', maar mij hoor je niet klagen dat het te veel is. En dat ik zeur dat ik te weinig betaald wordt, is helemaal een keiharde leugen. Ik heb uberhaupt nooit verteld hoeveel we betaald krijgen, maar ik kan je wel vertellen dat het genoeg is.

Ik kan prima met feedback om. Ik heb altijd al gezegd, en blijf zeggen: Suggesties, verbeteringen en dergelijke blijven welkom. Maar opmerkingen zoals 'Er klopt niets van', 'Ik vindt het niet goed', etc heb ik geen ene bal aan en zit ik dus ook niet op te wachten.

De opmerkingen van Ed_L (?) een poosje terug had ik eerst ook geen ene bal aan, maar later wees hij redelijk duidelijk aan waar hij precies tegenaan liep. Dan kan ik het wel niet eens zijn mijn de manier/toon waarop het gezegd wordt, maar ik neem het wel degelijk mee.
Misschien gewoon de menig van iemand afwachten die de game constant in de NL versie speelt. Het is uiteindelijk voor die personen bedoeld. Als zij er gelukkig mee zijn, wie ben ik dan om er over te zeuren...
Je geeft hier zelf toe dat je zit te zeuren, en dan mij de grond in trappen omdat ik in de verdediging schiet? Komop zeg. :X

En verder, om aan het argument 'Jullie doen niets om de vertaling beter te maken!' een einde te maken:
We willen wel een evenement organiseren om een betere vertaling te krijgen en ook de spelers er in te betrekken, maar WG EU wil niet. WG RU (onze opdrachtgevers) vonden het absoluut een goed idee, maar WG EU steekt de kop in het zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Beetje jammer dat nu om de paar pagina's gezeur moet terugkomen om de vertaling. Gewoon op Engels zetten en spelen, heb je ook nergens last van als het 'een steen des aanstoots' is. Respect voor User dat hij dit werk doet, waarvoor mijn dank. Het zal niet altijd even eenvoudig zijn kan ik mij zo voorstellen.

Laten we ons richten op de game zelf die ons zo aan het hart ligt, namelijk World of Tanks!

Ik heb recent de AMX50 100 gekocht. Erg leuke tank moet ik zeggen. Los daarvan zit ik met een vraag over de shells van de Object 704, die ik ook recent heb aangeschaft. Toen ik vol enthousiasme aan mijn eerste battle begon, bleek hij vol te liggen met HE, dat had ik even niet in de gaten. Nu was dat opzich niet zo'n probleem, want de minimale damage die ik daarvan voorbij zag komen was zo'n 500 en het maximale lag op de 1100. Nu heb ik hem vol liggen met een combinatie van AP, APCR en HE. Maar vreemd genoeg lijkt AP hier soms niet goed mee te werken.. Een IS-3 vol in zijn zijkant schieten? Gefeliciteerd, 590 damage. Zo kwam ik meer 'rare' hits tegen. Lig dit aan mij? Wat gebruiken jullie aan shells voor dit lieftallig tankje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Plato1989 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:49:
Ik heb recent de AMX50 100 gekocht. Erg leuke tank moet ik zeggen. Los daarvan zit ik met een vraag over de shells van de Object 704, die ik ook recent heb aangeschaft. Toen ik vol enthousiasme aan mijn eerste battle begon, bleek hij vol te liggen met HE, dat had ik even niet in de gaten. Nu was dat opzich niet zo'n probleem, want de minimale damage die ik daarvan voorbij zag komen was zo'n 500 en het maximale lag op de 1100. Nu heb ik hem vol liggen met een combinatie van AP, APCR en HE. Maar vreemd genoeg lijkt AP hier soms niet goed mee te werken.. Een IS-3 vol in zijn zijkant schieten? Gefeliciteerd, 590 damage. Zo kwam ik meer 'rare' hits tegen. Lig dit aan mij? Wat gebruiken jullie aan shells voor dit lieftallig tankje?
De ammo layout is soms gigantisch vaag inderdaad. Ik pas dat altijd direct aan. Hop, hele zooi AP shells d'r in en een stuk of 5 HE shells.

De reden dat AP soms een lage damage roll doet, komt door de spreiding van +-25%. Met een shell die gemiddeld 750 damage doet, heb je een minimum van 563 en een maximum van 938 damage. Soms zit het mee, soms zit het tegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 10:12
Obj. 704 met BL-10? AP uiteraard. Hooguit een klein aantal APCR meenemen voor de zwaar gepantserde tanks en wat HE voor de juist niet gepantserde tanks (lees: Waffentragers).

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
BramSd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:53:
Obj. 704 met BL-10? AP uiteraard. Hooguit een klein aantal APCR meenemen voor de zwaar gepantserde tanks en wat HE voor de juist niet gepantserde tanks (lees: Waffentragers).
Kwam laatst een setje waffletragers tegen in mijn Black Prince. Hop, HE d'r in en gaan met die handel! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
BramSd schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:53:
BL10 heeft toch iets van 278 pen ofzo.. met AP.. ik zou niet eens apcr mee nemen :/ met zoveel pen knal je overal doorheen toch?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Laatst online: 02-05 14:13
dynosu schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:43:
Dus lets leave it at that shall we ?
Amen _/-\o_
dynosu schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:43:
En user is user ... deal with it. :)
Beetje een raar statement vind je niet? Als je dat door trekt krijg je: Een moordenaar is een moordenaar, deal with it...
Omdat user user is geeft het dat nog geen vrijbrief om bij tijd en wijlen een knip te zijn.

Genuanceerder mag wel

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 02-12-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Hij is geen asshole en dat zo blunt neerzetten vind ik niet netjes.

User heeft een gebruiksaanwijzing is alles wat ik ermee wil zeggen. Maar hem uitschelden vind ik echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
dynosu schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:57:
Hij is geen asshole en dat zo blunt neerzetten vind ik niet netjes.

User heeft een gebruiksaanwijzing is alles wat ik ermee wil zeggen. Maar hem uitschelden vind ik echt niet kunnen.
User weet dat ik er zo over denk, ik heb ook de tijd genomen om met hem hierover te praten. Ik ga er van uit dat hij er niet offended door is. Daar komt bij dat ik hem niet uitscheld echter een waarde oordeel aan zijn gedrag geef. Waar ook nog eens bij vermeld staat dat het bij tijd en wijlen is.

Al met al vond ik het bericht wel kunnen, echter zal ik de eerste zijn om sorry te zeggen als user zich offended voelt. Dat is immers niet de bedoeling van dit fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Mja iemand uitschelden vind ik te ver gaan. Je mag iemand niet heel erg mogen of zelfs een hekel aan iemand hebben. Maar dat kan je ook op beschaafde manier mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Volgens mij mis je mijn punt. Het is niet mijn bedoeling om user uit te schelden. Ik noem het beestje bij zijn naam en draai er niet om heen, iets wat user volgens mij wel kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Waren we niet klaar met de discussie? Straks komt psychoclown er een einde aan maken.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:57
vandaag 16% winrate.. afgelopen 70 potjes zit ik ongeveer op 35% winrate en toch gemiddelde van 2000 WN7. why? just why? Vandaag was mijn team in een paar minuten weggevaagd. keer op keer en soms een paar spannende potjes die we zouden moeten winnen, maar dan komt het typische trackpad spel..

Oh en dank User voor al je vertaal werk. Heb zelf totaal niks met die vertalingen, maar er zijn genoeg spelers die het zeer op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:36
oosterhofjf schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:16:
vandaag 16% winrate.. afgelopen 70 potjes zit ik ongeveer op 35% winrate en toch gemiddelde van 2000 WN7. why? just why? Vandaag was mijn team in een paar minuten weggevaagd. keer op keer en soms een paar spannende potjes die we zouden moeten winnen, maar dan komt het typische trackpad spel..
is dit een openlijke sollicitatie voor Why?

kwam gisteren nog een why platoon tegen. 1 verschrikkelijk nare why speler (ook nog belg ook geloof ik) gemold, maar uiteindelijk helaas verloren :(

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Bean77 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:21:
[...]

is dit een openlijke sollicitatie voor Why?
Die snap ik niet.

Meer even mijn hart luchten op het foum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Mja omdat je meerdere malen WHY zegt, bad pun van boontje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-05 23:23
Okee, dit gaat de verkeerde kant op heren!

Teveel kritiek op de goedbedoelde inzet van anderen en teveel FAIL in de game. BOEM! Tijd om te gaan knallen en clubbing them seals!

Afbeeldingslocatie: http://www.stolendroids.com/wp-content/uploads/2013/11/clubbing_baby_seals_by_godessfae-d51bh2j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
dynosu schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:26:
Mja omdat je meerdere malen WHY zegt, bad pun van boontje :P
Oh haha :P
pkregting schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:26:

Teveel kritiek op de goedbedoelde inzet van anderen en teveel FAIL in de game. BOEM! Tijd om te gaan knallen en clubbing them seals!
Sounds good :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

sealclubbert83 in the house \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:33

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

ShockWave schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:32:
[...]

Serverside crosshair ook aan?
Server kan nog aan het aimen zijn
Ja zal dat wel geweest zijn, kan ook niet anders.
Maar er zat echt wel al een dikke seconde tussen het stoppen met draaien van turret en aimen. (ik speel niet graag met die serverside crosshair, die voelt dronken aan) Blijft altijd beetje zuur, zeker als je 17 seconden met reloaden... :'(

Verder blijf ik een beetje twijfelen tussen de 12.8 en de 15 cm op de Rhm Borsig. Die hoge alfa is altijd leuk, maar voor de rest geeft die 15cm weinig sterke punten. Accuracy is net dat niet, shell traveltime is een stuk hoger en vooral, weinig penn. Je moet vaak naar gold overschakelen en dat komt met 6k/shell nogal snel duur uit. Momenteel heb ik zo een 50/50 feeling dat ik soms de juiste gun meeheb en soms weer de foute. Zuiver afhankelijk van de map en het huidige verloop van het potje.
En over de Borsig geen klagen, ok een hit op je hull is 30% van de keren een dooie engine en op je turret een dode lader of kapotte gun. Maar je camo is zo over tze top dat je maar moet zien dat je ninja blijft. Abslouut geen beginnertank. Als je deze goed kan spelen mag je stoppen met jezelf noob te noemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
In Clan Wars gebruikt iedereen de 12.8cm. De 15cm is leuk voor de damage, maar de rest is inderdaad een beetje 'meh'.

Als je vind dat de Rheinmetall te vaak een dooie engine heeft, moet je de Waffletrager auf Pz IV niet gaan spelen. Als die een treffer op de romp krijgt, is je engine _altijd_ aan puin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-06 21:13
Hoppakkee! KAZNA is tweede ge-eindigd in de tweede stage. x2 multiplier en heb nu 100k fame points. De VK 72.01 is binnen! (Je hebt waarschijnlijk 60k famepoints nodig voor de VK 72.01 aan het eind van de campaign).

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik was eigenlijk inderdaad niet van plan verder te gaan in die tree :P
Of toch in ieder geval de tier VIII te houden. Maar goed om te weten.

Maar euhm, preventive maintenance is toch enkel om brand te voorkomen e? Niet tegen kapotte motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58

wontcachme

You catch me? No you wont

filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:45:
Hoppakkee! KAZNA is tweede ge-eindigd in de tweede stage. x2 multiplier en heb nu 100k fame points. De VK 72.01 is binnen! (Je hebt waarschijnlijk 60k famepoints nodig voor de VK 72.01 aan het eind van de campaign).

Babs out!
Ik heb de hele 2e stage niet gespeeld en zit nu op de 170k :P. Eerste ronde hadden wij de 2x en kwam ik na de bonus en de verdubbeling uit op 113k ongeveer en nu de 1.5x dus er weer 57k bij :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

Babs out!
Gratz!

Die post van WG over het einde van Stage 2 is ook enorme faal zegt, ze hebben gewoon de Stage 2 announcement post repost. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 22:34
De 15mm heb ik op de Rhm Borsig twee dagen gebruikt, maar die werkte voor mij helemaal niet. Voor mij is de Rhm Borsig een pure lange afstandssniper en dan wil je nauwkeurigheid en snelle granaten.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018

[afbeelding]
Nu voel ik me aangevallen :+ !!

Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Die 15cm is soms grappig, maar die 12.8 is gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Anoniem: 559085 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:19:
en ja ik heb vroeger voor elke tier een nieuwe crew genomen en nu heb ik voor het eerst een 6th sense erop die ik liever niet kwijt wil
Tip: lees de TS (Topic Start) en de officiële wiki van WoT want volgens mij mis je echt veel (essentiële) basiskennis.

Daarnaast is er een Edit-knop om je bericht te kunnen aanpassen, voor elk wissewasje een nieuwe post (zeker wanneer je de laatste was die gereageerd heeft) is niet de bedoeling.
Bokkie schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:27:
[...]

Wil je de 6th sense weer laten werken zul je ze moeten retrainen voor de huidige tank. dit kan naar de 100% voor gold, maar ook voor credits naar een lagere level. Let wel op hierdoor kan je crew exp van 6th sense in theorie verloren gaan.
Dat klopt niet helemaal, zonder crew retrainen zullen de perks actief zijn. Mits ze 100% zijn als ze enkel op 100% werken, skills werken uiteraard ook. Zonder retrainen level je de skills en perks maar 'geniet' je wel van een penalty. Verder is het verliezen van exp zoals Bokkie bedoelt de exp die je opbouwd om naar een volgend % te gaan, iets meer daarover staat ook kort in de TS.

Babs out!
Nu pas binnen? :P
Seal9 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:54:
[...]

Hehe.
Haha :+
BramSd schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:05:
Waren we niet klaar met de discussie? Straks komt psychoclown er een einde aan maken.
Pff, ik word heel erg moe om het te zien en dat terwijl ik nog zo trots ben op het volwassen gedrag in dit topic (kijk voor de gein eens in de console topics.. wat een ellende soms :X). Het is dat ik kort even pauze heb voor ik door ga naar de behandelpoli maar ik hoop dat men toch wel een beetje klaar is met die onzin discussie.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:19

Babs out!
Ik heb sinds Dinsdag niet meer gespeeld. Ik zal in stage 3 nog paar matches securen voor de famepoints.

Maar man oh man, wat een faal campaign was dit weer zeg. Stage 2 was echt belachelijk. 3 treinen voor heel fucking europa :') Ook deze alliance was volledig nutteloos. Managements van de betrokken clans moeten nog maar eens goed een lesje volgen in wat het woord alliance eigenlijk inhoudt. Ook intern in onze community ben ik niet echt te spreken over de gang van zaken. Maar goed, dat heb ik op zijn Kaaps geventileerd naar mijn deputy commanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559085

ik zal proberen om alles wat ik zeg zoveel mogelijk te editen en niet alleen maar nieuwe reacties te plaatsen

en dat van de perks en skills begrijp ik nu ook dus dat is goed gekomen met mijn obj. (btw hele fijne tank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Kaap schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:07:
[...]

Ik heb sinds Dinsdag niet meer gespeeld. Ik zal in stage 3 nog paar matches securen voor de famepoints.

Maar man oh man, wat een faal campaign was dit weer zeg. Stage 2 was echt belachelijk. 3 treinen voor heel fucking europa :') Ook deze alliance was volledig nutteloos. Managements van de betrokken clans moeten nog maar eens goed een lesje volgen in wat het woord alliance eigenlijk inhoudt. Ook intern in onze community ben ik niet echt te spreken over de gang van zaken. Maar goed, dat heb ik op zijn Kaaps geventileerd naar mijn deputy commanders.
Ik vond de zeer beperkte aantal treinen eigenlijk wel een aardig idee van WG. Het is enorm anti-alliance dus met die alliance vlotte het inderdaad niet zo. Voor ons niet fijn, maar ik kan me voorstellen dat WG zijn doel bereikt heeft.

Wat ik wel vond is dat er te weinig fame points verdeelt werden in deze stage. Hoop dat het er de volgende stage weer wat meer zijn, anders krijgen we RSOP niet van die nummer 1 af.

En Kaap met je 78k fame points ben je echt al wel binnen hoor :P.
[b][message=41338764,noline]psychoclown schreef op maandag 02 december 2013 @
Nu pas binnen? :P
Yup, en ik heb lekker meer fame points dan jij, lekker puh :P

Babs out!

[ Voor 8% gewijzigd door filipy23 op 02-12-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ik zit op 56k op dit moment, maar daar komt nog wat FP bij van de missies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:35:
Ik zit op 56k op dit moment, maar daar komt nog wat FP bij van de missies. :)
Dan ben je ook binnen. Gefeliciteerd :P

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:39:
[...]

Dan ben je ook binnen. Gefeliciteerd :P

Babs out!
Ik ga Stage 3 nog gewoon af en toe meespelen, om er zeker van te zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:40:
[...]
Ik ga Stage 3 nog gewoon af en toe meespelen, om er zeker van te zijn. :P
Ik weet niet welke missie je hebt gehaald, maar als je er nog 20k fp bijkrijgt zit je lekker veilig.

De minimum fame point required voor de top 10k staat nu op 40.2k. Er zijn nog twaalf dagen te gaan. Elke dag gaat de top 10k met ongeveer 1.6k omhoog. 40.2k + (12 * 1.6) = 59.4k. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het de laatste dagen iets harder gaat omdat alle clans de spelers die net niet in de top zitten zullen proberen te pushen, maar ik verwacht dat de requirement toch echt niet hoger uitkomt dan 65-70k.

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Seal9 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:54:
[...]

Hehe.
Seal 7(8)7 Clubbing was nog nooit zo voordelig })

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:42:
[...]
Interessant. Wanneer zat je in dienst?

M'n pa was schutter/lader in '66/'67. :)
Ik was tankcommandant en pelotonscommandant in 2001 - 2004. Daarna heb ik voornamelijk om de tanks heen gewerkt en er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:51:
[...]

Ik was tankcommandant en pelotonscommandant in 2001 - 2004. Daarna heb ik voornamelijk om de tanks heen gewerkt en er niet meer in.
Cool! Mijn pa was ritmeester (eskadroncommandant) op de leopard 1's. Heeft in de jaren 60 ook nog een jaar in Duitsland gezeten. Ben dit jaar met hem naar Bovington geweest. Hij vond het geweldig om die leopards weer te zien!

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:51:
[...]

Ik weet niet welke missie je hebt gehaald, maar als je er nog 20k fp bijkrijgt zit je lekker veilig.

De minimum fame point required voor de top 10k staat nu op 40.2k. Er zijn nog twaalf dagen te gaan. Elke dag gaat de top 10k met ongeveer 1.6k omhoog. 40.2k + (12 * 1.6) = 59.4k. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het de laatste dagen iets harder gaat omdat alle clans de spelers die net niet in de top zitten zullen proberen te pushen, maar ik verwacht dat de requirement toch echt niet hoger uitkomt dan 65-70k.

Babs out!
Ik krijg er 30k bij. :P 20k van Brandenburg en 10k van Kiev. 8)

Ik probeer gewoon elke week 2-3 keer te spelen, dan zit ik gewoon goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:57:
[...]
Ik krijg er 30k bij. :P 20k van Brandenburg en 10k van Kiev. 8)
Zijn die allebei in de tweede stage gehaald? Of zijn de missiebonussen van de eerste stage ook nog niet verrekend?

Als dat zou is, kan dat natuurlijk wel wat impact hebben op de minimum requirements.

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:51:
[...]

Dan vind je het vast niet erg als ik je een paar vraagjes ga stellen. ;)

We hebben AP en HE vertaald met Pantser en Brisant, en dat is gewoon goed, maar ik zit nog te twijfelen over de vertalingen van HEAT en APCR. Die zijn momenteel vertaald met Pantserbrisant en 'Pantser; keramisch'. Ik ben er aardig zeker van dat Pantserbrisant goed is, maar ik heb zo het vermoeden dat 'Pantser; keramisch' niet correct is. Op dat moment was dat het beste wat we hadden, maar ik ben er nog niet echt tevreden over.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij als oud-tankcommandant en oud-pelotonscommandant wel weet hoe ze wel heten. ;)
filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:58:
[...]

Zijn die allebei in de tweede stage gehaald? Of zijn de missiebonussen van de eerste stage ook nog niet verrekend?

Als dat zou is, kan dat natuurlijk wel wat impact hebben op de minimum requirements.

Babs out!
Alle missies worden pas aan het eind van de hele campaign verrekend. Maar ik denk niet dat heel veel clans die missies gehaald hebben. EXNO/0M zat op Brandenburg en Engeland, en ZER0 zat op Kiev. :P

[ Voor 23% gewijzigd door User op 02-12-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
User schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:02:
[...]

We hebben AP en HE vertaald met Pantser en Brisant, en dat is gewoon goed, maar ik zit nog te twijfelen over de vertalingen van HEAT en APCR. Die zijn momenteel vertaald met Pantserbrisant en 'Pantser; keramisch'. Ik ben er aardig zeker van dat Pantserbrisant goed is, maar ik heb zo het vermoeden dat 'Pantser; keramisch' niet correct is. Op dat moment was dat het beste wat we hadden, maar ik ben er nog niet echt tevreden over.
Ik heb zo'n vermoeden dat jij als oud-tankcommandant en oud-pelotonscommandant wel weet hoe ze wel heten. ;)
Pantsergranaat met harde kern?

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:11:
[...]

Pantsergranaat met harde kern?

Babs out!
omg hooligangranaat :+

Hehehe, sorry bad pun ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:57:
[...]

Cool! Mijn pa was ritmeester (eskadroncommandant) op de leopard 1's. Heeft in de jaren 60 ook nog een jaar in Duitsland gezeten. Ben dit jaar met hem naar Bovington geweest. Hij vond het geweldig om die leopards weer te zien!

Babs out!
Om die oude bakken te zien kan je ook gewoon naar België gaan, daar rijden ze nog steeds rond met hun leopards :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Laatst online: 12-06 10:16
Heb zelf net de Leopard PT A geunlocked maar ik vind het (nog) geen verbetering tne opzichte van de Indien panzer waar ik zo fijn mee speelde. Nu als een gek achter de l7 gun aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:02:
[...]

[/quote]
Er zit een klein verschil in technische vertaling en daadwerkelijk gebruikte terminologie. Wij gebruikten twee hoofdsoorten munitie: APFSDS-T en HEAT, oftewel: Armour-Piercing Fin-Stabilized Discarding Sabot- Tracer en High Explosive Anti Tank. Een andere variant die we niet meer gebruikten, maar nog wel in de Leo1 zat, was de HESH: High Explosive Squash Head. Niemand gebruikt die termen in de praktijk en de afkortingen zijn dan ook niet vertaald. Een Amierkaan noemt een APFSDA gewoon een Sabot (zeg: Saybow in het Engels) en wij noemden hem in de tank ' Super'. Als ik wilde dat de lader een APFSDS in de schietbuisstopte, dan riep ik: "Super laden". Een HEAT heette: Brisant.

Ik denk dan ook dat je het beste kunt vertalen met: pantserdoorborende granaat, brisantgranaat, keramische pantserdoorborende granaat; hoe flauw dat ook mogen klinken.

Als je wil, dan kan ik je wel helpen bij het vertalen van de meer technische termen. Stuur maar een DM als je wat vragen hebt.

Ik weet even niet hoe het in de game is vertaald atm, maar zo is de correcte term voor 'turret' toren en niet koepel.

filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:57:
[...]

Babs out!
Ik zou eskadronscommandant worden in 2011. En toen besloot men in dat jaar alle tanks weg te bezuinigen.... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 02-12-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
Minimaal 60k FAP punten voor de Faillöwe??
Dat ga ik niet meer halen, sta nu op net geen 38k.
Damn, ik moet echt op zoek naar een (betere) clan voor de volgende campaign.

[ Voor 18% gewijzigd door SNAFU op 02-12-2013 14:39 ]

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Game_overrr schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:25:
Heb zelf net de Leopard PT A geunlocked maar ik vind het (nog) geen verbetering tne opzichte van de Indien panzer waar ik zo fijn mee speelde. Nu als een gek achter de l7 gun aan.
Die tank is full ops heel leuk hoor. Maar ja, die gun is noodzakelijk, evenals de beste motor. Is een gevalletje als de E-50. High tier, stock, medium. De ergste vorm van rampentanks die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
[b]User schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:02
Alle missies worden pas aan het eind van de hele campaign verrekend. Maar ik denk niet dat heel veel clans die missies gehaald hebben. EXNO/0M zat op Brandenburg en Engeland, en ZER0 zat op Kiev. :P
Hmm. En die clans die die missies halen zitten natuurlijk al redelijk goed qua famepoints dus hooguit vallen de spelers tussen 9,500 en 10,000 buiten de boot na deze nacalculatie.

Ik zie trouwens dat de famepoints van de tweede stage verkeerd verrekent lijken te zijn. Ik heb x2 gekregen over al mijn famepoints ipv over de famepoints die ik in de tweede stage heb gehaald.

Babs out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:30:
[...]

Er zit een klein verschil in technische vertaling en daadwerkelijk gebruikte terminologie. Wij gebruikten twee hoofdsoorten munitie: APFSDS-T en HEAT, oftewel: Armour-Piercing Fin-Stabilized Discarding Sabot- Tracer en High Explosive Anti Tank. Een andere variant die we niet meer gebruikten, maar nog wel in de Leo1 zat, was de HESH: High Explosive Squash Head. Niemand gebruikt die termen in de praktijk en de afkortingen zijn dan ook niet vertaald. Een Amierkaan noemt een APFSDA gewoon een Sabot (zeg: Saybow in het Engels) en wij noemden hem in de tank ' Super'. Als ik wilde dat de lader een APFSDS in de schietbuisstopte, dan riep ik: "Super laden". Een HEAT heette: Brisant.

Ik denk dan ook dat je het beste kunt vertalen met: pantserdoorborende granaat, brisantgranaat, keramische pantserdoorborende granaat; hoe flauw dat ook mogen klinken.

Als je wil, dan kan ik je wel helpen bij het vertalen van de meer technische termen. Stuur maar een DM als je wat vragen hebt.

Ik weet even niet hoe het in de game is vertaald atm, maar zo is de correcte term voor 'turret' toren en niet koepel.
toon volledige bericht
Probleem is dat "keramische pantserdoorborende granaat" practisch overal te lang is. :-( In de Engelse client worden voor zover ik weet gewoon de afkortingen gebruikt, maar ja, die hebben wij inderdaad niet. :N

En turret is vertaald met 'koepel'. Ik weet dat het niet correct is, maar we hebben er voor gekozen omdat we verwachtten dat 'toren' te 'verwarrend' is voor jongere spelers die geen verstand hebben van tanks.

Ik ben er zelf voor om zo veel mogelijk de termen te gebruiken die men in het leger ook gebruikt. Ik denk dat ik binnenkort eens alle medailles ga langslopen. D'r zitten er een paar tussen waar ik het persoonlijk nog niet echt mee eens ben. Zo is er bijvoorbeeld een categorie "Herinnerings Medailles". Ew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Je hebt het dan over de Commemorative Achievements he? Dat is sowieso een lastige, omdat ik vind dat in de Engelse vertaling dat woord ook al verkeerd gebruikt wordt.

Commemorative vertaald een beetje naar herdenking of gedenking. Om dat label aan een medaille als Cool-Headed of Spartan te hangen is een beetje apart in mijn ogen.

Als je letterlijk wilt vertalen zou ik "Herdenkingsmedaille" of "Gedenkingsmedaille" gebruiken, maar wellicht is het beter om een woord te zoeken dat meer slaat op het type achievement: "Eervolle Vermelding" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
BramSd schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:27:
Je hebt het dan over de Commemorative Achievements he? Dat is sowieso een lastige, omdat ik vind dat in de Engelse vertaling dat woord ook al verkeerd gebruikt wordt.

Commemorative vertaald een beetje naar herdenking of gedenking. Om dat label aan een medaille als Cool-Headed of Spartan te hangen is een beetje apart in mijn ogen.

Als je letterlijk wilt vertalen zou ik "Herdenkingsmedaille" of "Gedenkingsmedaille" gebruiken, maar wellicht is het beter om een woord te zoeken dat meer slaat op het type achievement: "Eervolle Vermelding" of zoiets.
Mijn punt was meer dat ie niet aan elkaar geschreven is. :P

Het zijn die medailles die je krijgt als de tegenstander aan het falen is. 'Lucky', 'Cool-Headed' en dergelijke. Mij lijkt Herinneringsmedaille dan wel prima.

Also, een hele poos geleden kwam ik er achter dat een de naam van een bepaalde medaille van de marine af kwam. :X *whoops*, even rap aangepast. :P
Als ik me niet vergis heet die medaille nu 'Meesterschutter', naar de medaille van de Bult Francis Cup. :) Babs, je pa weet misschien nog wel wat dat was/is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58

wontcachme

You catch me? No you wont

filipy23 schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:08:
[...]

Hmm. En die clans die die missies halen zitten natuurlijk al redelijk goed qua famepoints dus hooguit vallen de spelers tussen 9,500 en 10,000 buiten de boot na deze nacalculatie.

Ik zie trouwens dat de famepoints van de tweede stage verkeerd verrekent lijken te zijn. Ik heb x2 gekregen over al mijn famepoints ipv over de famepoints die ik in de tweede stage heb gehaald.

Babs out!
Klopt toch ook? Anders waren de FP ook wel per stage ingedeeld lijkt mij.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

User schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:29:
[...]
Mijn punt was meer dat ie niet aan elkaar geschreven is. :P
Idd :/
Herinneringsmedaille is overigens een goede term. Ik heb zelf een paar HVO's (herinneringsmedailles vredesoperaties) op de plank liggen :P
Als ik me niet vergis heet die medaille nu 'Meesterschutter', naar de medaille van de Bult Francis Cup. :) Babs, je pa weet misschien nog wel wat dat was/is. ;)
Oeh, de BF-cup. Good times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Zijn/waren de leopard tanks echt daadwerkelijk zo kwetsbaar als dat ze in het spel zijn Ed_L? ik bedoel dan voornamelijk op nooit wat bouncen (slecht gesloped) en zulke dunne armor zonder andere voorzieningen zoals die pakketjes met springstof die tegenploffen?

Of heb je zelf in het spel geen leopard tank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Leopard 1 zit in de game. Dit was ook IRL een medium, die gemaakt is voor snelle mobiele oorlogsvoering , namelijk het voeren van het vertragend gevecht in Europa. De Leopard 1 was relatief licht bepantserd. Hoe het ding tegen klassieke munitie bestand was, weet ik niet. Wel heb ik regelmatig op oude Leopard 1 tanks geschoten met een Leopard 2 (120mm L44 en L55) en daarmee was elke hit een penetratie. Zelfs met trainingsmunitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
batsma schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:00:
Zijn/waren de leopard tanks echt daadwerkelijk zo kwetsbaar als dat ze in het spel zijn Ed_L? ik bedoel dan voornamelijk op nooit wat bouncen (slecht gesloped) en zulke dunne armor zonder andere voorzieningen zoals die pakketjes met springstof die tegenploffen?

Of heb je zelf in het spel geen leopard tank?
Ik denk niet dat Ed in een Leopard gezeten heeft die een treffer kreeg. :>
Leo's staan niet echt bekend om hun geweldige bepantsering, voor zover ik weet. :P

Edit:
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:05:
De Leopard 1 zit in de game. Dit was ook IRL een medium, die gemaakt is voor snelle mobiele oorlogsvoering , namelijk het voeren van het vertragend gevecht in Europa. De Leopard 1 was relatief licht bepantserd. Hoe het ding tegen klassieke munitie bestand was, weet ik niet. Wel heb ik regelmatig op oude Leopard 1 tanks geschoten met een Leopard 2 (120mm L44 en L55) en daarmee was elke hit een penetratie. Zelfs met trainingsmunitie...
Voor zover ik weet, is de Leo 1 gemaakt in de tijd dat men er vanuit ging dat pantser nutteloos was aangezien de meeste pantsergranaten een metertje aan RHA kunnen doorboren. Men dacht van: Het maakt geen klap uit of we nu 50mm pantser hebben, of 500mm. Dan maar minder pantser en een hogere snelheid en wendbaarheid.

[ Voor 42% gewijzigd door User op 02-12-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Leopard 2 was dan weer een echte heavy, met zeer sterke bepantsering. Zeker de toren in de 2A5 en A6 was enorm sterk; veel sterker dan die van bijvoorbeeld een Abrams.

Verder zijn de werkelijke pantserwaardes van dit soort tanks nog steeds geheim. Het frontpantser van de Leo2 wordt gewaardeerd op het equivalent van meer dan 1 meter dik homogeen staal. Onder de metalen buitenkant zit een mengsel van staal en keramische platen, die samen sterker zijn dan een enkel materiaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Edmin op 02-12-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 22:41

TRX

Defeat
Battle: Murovanka 2-12-2013 16:26:44
Vehicle: VK 36.01 (H)
Experience received: 1.504
Credits received: 47.186
Battle Achievements: Top Gun, Sniper, Reaper

crap :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik loop net tegen een hele rare vastloper aan.

Ik start WoT, selecteer mijn IS-3 en ga een random battle in. De map laadt (Murovanka) en ik zie het overzichtsscherm van de teams... en verder komt WoT niet. Waar mijn type tank hoort te staan (IS-3) staat Ac. mle 48. Twee keer mijn pc gereboot en zodra ik WoT opstart, kom ik weer in dit scherm en kan niet verder.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRacer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 08:41
Edmin schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:16:
Ik loop net tegen een hele rare vastloper aan.

Ik start WoT, selecteer mijn IS-3 en ga een random battle in. De map laadt (Murovanka) en ik zie het overzichtsscherm van de teams... en verder komt WoT niet. Waar mijn type tank hoort te staan (IS-3) staat Ac. mle 48. Twee keer mijn pc gereboot en zodra ik WoT opstart, kom ik weer in dit scherm en kan niet verder.

Iemand tips?
Probeer het eens zonder mods? -> Hernoem de map van 0.8.9 maar zorg ervoor dat er wel een lege map 0.8.9 bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat werkte idd.... De volgende map laadde ook al niet. Toch een probleempje met de Attica modpack?
Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)