[PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 556916

Thx voor de info ik kan nu weer gamen :D 8)7
TheK1ng schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:13:
Bedankt! Die regel verwijderen werkt bij mij in ieder geval! :D. Ik heb alleen het probleem dat het spel nu (met de 14.2 drivers) nog erger lijkt the stutteren dan voorheen. Met de 14.1 drivers had eigenlijk nergens last van. Is dit bij iemand anders misschienook het geval?
yep , bij mij ook slaat nergens op. Ik kan alleen spelen zonder amd drivers..
GG amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Oplossing, voor mij is dit toevoegen aan user.cfg:
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
RenderDevice.Dx11Enable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0
Het loopt nu als een zonnetje.

[ Voor 5% gewijzigd door TheK1ng op 25-02-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

14.2 is dus uit. Heeft iemand met Crossfire/SLI deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheK1ng schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:38:
Oplossing, voor mij is dit toevoegen aan user.cfg:

[...]

Het loopt nu als een zonnetje.
wat is je voledige .cfg bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dit meen je niet!!

Kom ik thuis na een avond werken tot 22u, ligt er een hd7870 2gb klaar voor me, als vervanging van me hd6950 2gb, ik deze inbouwen, alles lijkt prima te werken, start ik bf4 op om te kijken hoe het loopt en of de settings nog wat omhoog kunnen.. Wat blijkt crash op crash, zowel MP als SP.

Ik ging al twijfelen of het kaartje wel werkte, nieuwere driver erop, clocks verlaagd, helemaal niks wat werkte. Nog even een 3dmark benchmark tool gedownload, en die liet alles perfect werken, toch niet het kaartje dacht ik nog, maar waarom dan bf4 die niet start, toch maar eens in het problemen topic posten of er meer ervaring is met het vervangen van een vga kaartje en bf4 die blijft crashen, en zie hier dat EA/DICE het weer heeft gedaan, cfg file erbij gezocht, ik gebruik immers bf4 settings editor, de regel weggehaald en EUREKA!!

Thnx EA, daar gaat weer 2u van me kostbare gametijd :')

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verdomme. Sinds de patch van vandaag start mijn BF4 niet meer in fullscreen borderless. Nou ja, hij start wel, maar in een window van 1280x720. Gaat pas goed als ik via options naar Fullscreen en dan terug ga.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 20:41
MueR schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:36:
Verdomme. Sinds de patch van vandaag start mijn BF4 niet meer in fullscreen borderless. Nou ja, hij start wel, maar in een window van 1280x720. Gaat pas goed als ik via options naar Fullscreen en dan terug ga.
Alt+Enter werkt ook niet??

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat werkt wel, maar dan zit ie op fullscreen. Zodra ik dan terugga naar borderless werkt het ook prima, tot ik de game quit. De volgende keer is het weer gezeik.

Ik heb de boel al eens gedelete, opnieuw gedownload, repairs, maakt allemaal niet uit. Lijkt net of deze bug weer terug is.

[ Voor 40% gewijzigd door MueR op 26-02-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:54

JoSchaap

Had a life, got a modem..

MueR schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:41:
Dat werkt wel, maar dan zit ie op fullscreen. Zodra ik dan terugga naar borderless werkt het ook prima, tot ik de game quit. De volgende keer is het weer gezeik.

Ik heb de boel al eens gedelete, opnieuw gedownload, repairs, maakt allemaal niet uit. Lijkt net of deze bug weer terug is.
is het niet handiger om deze discussie hier voort te zetten?

:+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

JoSchaap schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:47:
[...]

is het niet handiger om deze discussie hier voort te zetten?

:+
Dat zou kunnen, maar ik wilde gewoon even mopperen na een paar uur aanklooien met reinstalls en repairs en configs :P

Overigens ben ik lang niet de enige, dus schijnbaar heeft Dice weer iets goed verkloot.

[ Voor 31% gewijzigd door MueR op 26-02-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:41:
14.2 is dus uit. Heeft iemand met Crossfire/SLI deze al geprobeerd?
Dat werkt dus niet in mijn geval. Ja, ik weet dat het beta is. Oude drivers met DDU verwijderd en BF4 crasht al bij het opstarten met een DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED error. Crasht ook als CrossFire gedisabled is, zonder melding.

Edit: lol, in Campaign mode krijg ik alleen een zwart scherm en sprint de temperatuur van de videokaart in no time van 50 naar 85+ graden. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 26-02-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 11:19
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:03:
[...]

Dat werkt dus niet in mijn geval. Ja, ik weet dat het beta is. Oude drivers met DDU verwijderd en BF4 crasht al bij het opstarten met een DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED error. Crasht ook als CrossFire gedisabled is, zonder melding.

Edit: lol, in Campaign mode krijg ik alleen een zwart scherm en sprint de temperatuur van de videokaart in no time van 50 naar 85+ graden. Dat lijkt me niet echt bevorderlijk...
Deze error heb ik ook gehad in het begin, probeer eens in windowed mode te spelen.
Dat loste bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip maar ik heb inmiddels een backup image er weer op gezet. Ik wacht wel op de officiële drivers van AMD.

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Anoniem: 556916 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:14:
[...]

wat is je voledige .cfg bestand?
Sorry heb dit topic een paar dagen niet gecheckt maar hier issie (de tekst achter de // weghalen dit zijn comments om het duidelijk te maken):
GameTime.MaxVariableFps 144.000000 //gewoon max fps zou geen verschil moeten maken
PerfOverlay.DrawFps 1 //ook bekend, om mn fps te checken
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0 //blijkbaar blijven deze aan ookal gebruik je mantle
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0 //^
RenderDevice.Dx11Enable 0 //^
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0 //spreekt voor zich
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0 // blijft blijkbaar ook aan ookal gebruik je mantle
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 1024 //werkt voor mij
edit: ik heb sinds maandag ong 9uur bf gespeeld en ben niet een keer gecrasht

[ Voor 4% gewijzigd door TheK1ng op 27-02-2014 12:14 ]

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:41
Ik heb met 14.2 nog steeds de bekende crash na een paar minuten, alleen nu wel met een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/gt22fmivf/mantle_error.jpg

De vorige drivers met de laatste versie van DDU gedeinstalleerd, en de 14.2 betas erop. Heerlijke smooth gameplay, alleen maar voor een paar minuten, crash.

Ik speel met alle settings op high, op een niet overclockte HD 7970 en mijn user.cfg ziet er zo uit:

perfoverlay.enable 1
perfoverlay.drawgraph 1
GameTime.MaxVariableFps 59
perfoverlay.drawfps 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
RenderDevice.Dx11Enable 0
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0

Eeuwige kudos voor de magic trick tegen de crash met Mantle _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Zerosum op 27-02-2014 16:15 ]

TheK1ng schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Sorry heb dit topic een paar dagen niet gecheckt maar hier issie (de tekst achter de // weghalen dit zijn comments om het duidelijk te maken):

[...]

edit: ik heb sinds maandag ong 9uur bf gespeeld en ben niet een keer gecrasht
gister en eersgister had ik heel erg smooth gespeeld en zonder 1 crash maar vandaag :D loopt de game gwn vast bij de loading screen :9 8)7 :9~

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 13:43
Anoniem: 556916 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:30:
[...]

gister en eersgister had ik heel erg smooth gespeeld en zonder 1 crash maar vandaag :D loopt de game gwn vast bij de loading screen :9 8)7 :9~
Check dit: http://battlelog.battlefi...view/2955064774794328459/ even voor de zekerheid.

Met iets snel aanpassen met de "BF4 Settings Editor" stond ie bij mij er ook weer in. terwijl ik het eerder handmatig had verwijderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Laatst online: 27-05 18:41
Eindelijk opgelost!! Ik zat te kijken naar de foutmelding en realiseerde me dat ik ooit de pagefile heb uitgezet toen ik mijn SSD had geinstalleerd. Heb de setting aangepast naar "system managed" op C:\ en geen crashes meer gehad!
Mantle is wel echt erg gaaf, wat een heerlijke smooth gameplay en dan moeten ze de 7000 serie nog optimizen. Dat beloofd dus nog wat. Alles op ultra, heerlijke fps en vooral lekker soepel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m-webbie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:52:
Deze error heb ik ook gehad in het begin, probeer eens in windowed mode te spelen.
Dat loste bij mij het probleem op.
Heb ik alsnog geprobeerd met de 14.2 drivers maar dat werkt helaas ook niet. Krijg dan een driver foutmelding en BF4 crashed. SLI is nog niet geschikt voor deze beta drivers. Met de 13.12 drivers werkt alles gewoon.

Wat ik wel merk is, dat Fullscreen een betere performance geeft dan Borderless. Hiermee zit ik op een gecapedde FPS van steady 60, terwijl ik in Borderles framedrops heb in Test Range.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 01-03-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 284785 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:06:
[...]
Wat ik wel merk is, dat Fullscreen een betere performance geeft dan Borderless. Hiermee zit ik op een gecapedde FPS van steady 60, terwijl ik in Borderles framedrops heb in Test Range.
Heb ik ook last van. Is hier iets aan te doen?

Ik draai BF4 fullscreen op mijn primaire scherm (@ 2560x1600). Het secundaire scherm (2560x1440) is helemaal zwart als ik BF4 start. Als ik echter toch iets op het secundaire scherm plaats (ik wil daar battlescreen), dan dondert de framerate echt behoorlijk in elkaar, ook al lijkt BF4 nog steeds fullscreen te draaien (maar dat zal stiekem borderless zijn?).

Had toch gehoopt dat mijn hardware hier snel genoeg voor zou zijn, maar echt speelbaar is het niet of ik moet de settings flink naar beneden draaien. Ik heb een R9 290x met 13.12 driver, 8GB ram, i7 870, windows 7.

Iemand tips om dit toch te laten werken?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 14:28:

Heb ik ook last van. Is hier iets aan te doen?
Als het aan de server kant ligt niet. Om dat uit te sluiten: in Test Range de video settings testen totdat de fps stabiel is. De R9 290X is natuurlijk een redelijke kaart maar je schermresoluties zijn erg hoog. Ik zou het sec. scherm op een veel lagere resolutie zetten als dat kan en alleen Battlescreen wordt gebruikt. Of BS via een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Hoe kan ik de benchmark van Battlefield 4 opstarten op de PC, en is die altijd hetzelfde zodat ik dit op verschillende systemen kan testen?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

MueR schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 01:41:

Heb precies hetzelfde probleem :(. Dat ik met enige moeite het wel terug kan krijgen in borderless vond ik wel ok, maar kwam er net achter dat ik idd niet fatsoenlijk kan alt-tabben. Niks wil eroverheen komen (behalve tijdens alt-tabben). Aangezien ik een 2e monitor heb viel dit niet eerder op.

Overigens heb ik helemaal geen verschil gezien in fps tussen fullscreen en borderless. Ik heb dit alleen geprobeerd in de test range, maar dat zat echt binnen de 3 fps of zo.

Wat me wel opviel op m'n 2e computer (i7 920 @3.8GHz, 12GB 1600C9, HD6970) was dat ik in de testrange op auto settings rond de 70 fps zit (v-sync uit, geen limiter), constant. Als ik echter de fps cap op 60 dan zakt ie naar 55 :X. Op m'n 1e comp heb ik zoiets niet gezien. Vreemd.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 16:52
Ik heb weer sinds een lange tijd BF4 opgestart en toen moest ik meteen de nieuwste expansion downloaden die ik niet heb gekocht. Maar bij elke server die ik nu join heb ik geen geluid. :S Heb al een beetje op google gekeken en heb al geprobeerd de geluidskwaliteit enzo te veranderen in settings in de documents map. En test range geprobeerd, maar daar kwam ook geen geluid uit.

Iemand een idee?

Ik heb een Xonar Phoebus geluidskaart.

Sony A1II hobby fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
DutchEZmoder schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:25:
Ik heb weer sinds een lange tijd BF4 opgestart en toen moest ik meteen de nieuwste expansion downloaden die ik niet heb gekocht. Maar bij elke server die ik nu join heb ik geen geluid. :S Heb al een beetje op google gekeken en heb al geprobeerd de geluidskwaliteit enzo te veranderen in settings in de documents map. En test range geprobeerd, maar daar kwam ook geen geluid uit.

Iemand een idee?

Ik heb een Xonar Phoebus geluidskaart.
Is dit ook als je meerdere rondes speelt of alleen in de eerste ronde? Dit is namelijk eerder een bug geweest en zal er niet raar van opkijken als hij weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
m-webbie schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:21:
[...]

Is dit ook als je meerdere rondes speelt of alleen in de eerste ronde? Dit is namelijk eerder een bug geweest en zal er niet raar van opkijken als hij weer terug is.
Ik startte het spel vanochtend op en het geluid was er weer. Beetje vreemd maar misschien waren mijn instellingen die ik had veranderd nog niet toegevoegd aan het spel gisteren. In ieder geval doet alles het weer + beter geluid sinds ik max aantal geluiden omhoog gekrikt hebt naar 64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-03 23:37
Ik krijg een directx error als ik bf4 opstart. Soms ook niet, dat doet ie het even maar na 5 min alsnog Direct x 11 eror.

gpu: evga geforce 770 (gpu clock: 1200MHz, mem clock: 1900MHz)
intel i5 4670k clocked naar 3.8 GHz

kan maar geen oplossing op google vinden

GIMJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 22:16

tomk94

Developer

Was net een potje BF4 aan het spelen op mijn Windows 8 Pc met een MSI 270X videokaart, plotseling scherm zwart.

Rebooten, windows logo, scherm weer zwart (lijkt te gebeuren op het moment waar normaal aanmeldscherm komt te staan)

Ik kom wel in Safe Mode en als ik de driver gedeactiveerd kwam ik wel in de normale modus. Heb toen catalyst verwijderd maar nu verdwijnt mijn beeld ook na 30s weer in normale modus. Zonder enige drivers van AMD dus...

Ik kwam op battlelog hetzelfde probleem tegen:
http://battlelog.battlefi...ew/2955065226108090189/1/

Het lijkt dus vrijwel zeker door BF4 te zijn gekomen. Kan alleen geen manieren meer bedenken naast een complete windows 8 herinstallatie die dit probleem oplossen...

Edit: op een andere hd windows opnieuw geïnstalleerd. Werkte allemaal totdat ik de Amd catalyst met drivers installeer van de bijgeleverde msi Dvd. Toen viel die weer uit met precies dezelfde problemen. Lijkt dus een gevalletje kapotte gpu.... Alleen raar dat het pas gebeurt als de Drivers geïnstalleerd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door tomk94 op 06-03-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Gorateron schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:55:
Ik krijg een directx error als ik bf4 opstart. Soms ook niet, dat doet ie het even maar na 5 min alsnog Direct x 11 eror.

Vandaag ook meegemaakt sinds de nieuwe patch. Een reboot heeft het bij mij verholpen. Wéér een nieuw probleem bij een nieuwe patch :P

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Gorateron schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:55:

Kheb em al vaker gegeven als suggestie: Probeer eens te spelen in windowed mode, als dat werkt, heb je het zelfde probleem als ik en kun je pretty much vergeten om in full screen mode te spelen.

Sommigen mensen hebben de heleboel een keer opnieuw geinstalled (inclusief windows) en dat heeft ook geholpen, maar soms ook niet.

Maar voor mij werkt windowed mode dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Wat een drama game qua falende patches.
Na de update van 6 Maart is BF4 compleet onspeelbaar geworden, crashed elke keer na het laden van het level.
Voor de update nog nooit problemen gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door midego op 09-03-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
midego schreef op zondag 09 maart 2014 @ 15:33:
Wat een drama game qua falende patches.
Na de update van 6 Maart is BF4 compleet onspeelbaar geworden, crashed elke keer na het laden van het level.
Voor de update nog nooit problemen gehad.
Geen error? Heb je een user.cfg aangemaakt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
Bij mij krijg ik nu de melding update available. Plugin is up to date. En als ik Update druk komt Origins tevoorschijn waarna er helemaal niks gebeurd... Ik kan het spel dus ook niet spelen zo, elke keer als ik een server in wil staat er dat ik de update moet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
DutchEZmoder schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:37:
Bij mij krijg ik nu de melding update available. Plugin is up to date. En als ik Update druk komt Origins tevoorschijn waarna er helemaal niks gebeurd... Ik kan het spel dus ook niet spelen zo, elke keer als ik een server in wil staat er dat ik de update moet downloaden.
Wat ik op het Battlelog forum vond:

1. Log out and fully exit Origin
2. Open your Registry Editor - Type in regedit on the Start Menu Search field and press Enter
3. Navigate through HKEY_LOCAL_MACHINE > SOFTWARE > Wow6432Node > EA Games > Battlefield 4
4. Check if there is a folder named Xpack1 under Battlefield 4
If YES -> Click on Xpack1, on the right pane check if there is a string named Installed, the Value data should be True
If NO - right-click on Battlefield 4 > New > Key
- a new folder will be created, name it Xpack1
- right-click on Xpack1 > New > String Value > name it Installed
- on the right-pane, double-click on Installed, set Value Data to True
5. Exit Registry Editor
6. Log in to Origin

Misschien dat dit helpt.
Bij mij heb ik Xpack0 en Xpack1
Staan allebij op True.

Als het nodig is wil ik wel een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53
/klaagmodus aan

Ik erger mij echt verschrikkelijk aan de laatste patch van 5 maart. Battlefield is weer compleet onspeelbaar, zelfs de beta werkte bij mij beter. Voor de patch werkte het allemaal, nog lang niet altijd maar het meest van de tijd wel. Na de laatste patch zit ik hier met een game die ik eigenlijk het liefst keihard tegen de muur aan gooi om hem vervolgens aan een baksteen te maken en hem naar buiten te gooien. Ik begrijp gewoon echt niet waar die mensen van Dice/EA mee bezig zijn. Hoe krijgen ze het voor elkaar om zelfs het scorebord te slopen? Bezig met de isue netcode, slopen ze opnieuw de hele soundconfig files. Een game zoals battlefield waar enorm veel geld ingepomt wordt hoort en moet gewoon beter werken dan hij nu werkt! Hoe kunnen de testers al deze problemen over het hoofd kunnen zien? Ze hadden gewoon de game een paar maand uit moeten stellen. Op dit moment is battlefield 3 voor mij een betere game dan battlefield 4 en dit mag eigenlijk niet.

/klaagmodus uit

Zo dat is er uit, misschien kan ik nu beter slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Een paar maanden is volgensmij een illusie. Ik denk dat deze game wellicht al gauw een half jaar tot een jaar langer nodig had gehad om hem goed te krijgen.
Maar met alles wat ik nu ook gelezen heb over netcode e.d. krijg ik sterk het gevoel dat eigenlijk de hele engine een complete overhaul / cleanup nodig heeft.
De netcode en en beperkingen die er ook vanuit serververhuur / consoles zijn vwb bandbreedte e.d. geven mij het gevoel dat dit gewoon zeker nooit meer goed komt.

Enige kans is voor een evt. opvolger waarbij EA/DICE dit (netcode, hogere minimumbandwith) als speerpunt gaat nemen.
Ik koester echter weinig hoop afgaande op EA’s historie….

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:59
Ik heb sinds ongeveer een week het volgende probleem.

Ik kan (wat ik tot nu toe getest heb) vrijwel alles spelen, behalve TDM. En laat dat nou net het speltype zijn wat ik het liefste tussendoor speel, conquest doe ik ook graag maar liever als ik wat meer tijd heb. Echter wordt dit nu een beetje irritant. Wanneer ik een conquest-game start gaat dit prima maar als ik dan bijvoorbeeld nog ff een kwartiertje iets wil doen en dus kies voor TDM start het spel op, krijg ik het laadscherm te zien, daarna het deploy-scherm maar vervolgens freezed het scherm. De muziek loopt door, maar ik kan dus niks zien. Enkele tellen later freezed ook het geluid en kan ik niks meer doen behalve m'n computer rebooten.

Als ik daarna Conquest wil doen gebeurd precies hetzelfde. Ik moet de game via Origin dan repareren, en vervolgens kan ik dus weer spelen, zolang ik maar van TDM afblijf.

Nu weet ik wel dat er soundbugs zitten in TDM, maar die waren met de een-na-laatste update toch weg? Met de laatste zijn ze weer teruggekomen.

Edit: Ik heb gisteravond nog de game gerepareerd, en toen ik net even wilde kijken of het werkte bleef Battlefield alweer hangen. Het begint nu dus te lijken of de game werkt na het reparen, maar vervolgens na een serverswitch niet meer werkt ofzo :/

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb gegoogled maar kan niks specifieks vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door ChokingHazard op 12-03-2014 06:54 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 16:32
ChokingHazard schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:43:
Ik heb sinds ongeveer een week het volgende probleem.

Ik kan (wat ik tot nu toe getest heb) vrijwel alles spelen, behalve TDM. En laat dat nou net het speltype zijn wat ik het liefste tussendoor speel, conquest doe ik ook graag maar liever als ik wat meer tijd heb. Echter wordt dit nu een beetje irritant. Wanneer ik een conquest-game start gaat dit prima maar als ik dan bijvoorbeeld nog ff een kwartiertje iets wil doen en dus kies voor TDM start het spel op, krijg ik het laadscherm te zien, daarna het deploy-scherm maar vervolgens freezed het scherm. De muziek loopt door, maar ik kan dus niks zien. Enkele tellen later freezed ook het geluid en kan ik niks meer doen behalve m'n computer rebooten.

Als ik daarna Conquest wil doen gebeurd precies hetzelfde. Ik moet de game via Origin dan repareren, en vervolgens kan ik dus weer spelen, zolang ik maar van TDM afblijf.

Nu weet ik wel dat er soundbugs zitten in TDM, maar die waren met de een-na-laatste update toch weg? Met de laatste zijn ze weer teruggekomen.

Edit: Ik heb gisteravond nog de game gerepareerd, en toen ik net even wilde kijken of het werkte bleef Battlefield alweer hangen. Het begint nu dus te lijken of de game werkt na het reparen, maar vervolgens na een serverswitch niet meer werkt ofzo :/

Heeft iemand dit probleem ook? Ik heb gegoogled maar kan niks specifieks vinden.
toon volledige bericht
Je kan proberen bf4 op een andere schijf te installeren. Kan wel eens een probleem met de harddisk zijn, bad sectors ofzo, maar kan natuurlijk ook gewoon aan dice liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
Het klopt inderdaad dat de sound bug terug is in TDM, maar ik kan wel gewoon spelen, alleen m'n geluid valt steeds weg.
Geen idee waarom bij jou de boel telkens gerepareerd moet worden. Erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 09:59
gstoffers schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:44:
[...]

Je kan proberen bf4 op een andere schijf te installeren. Kan wel eens een probleem met de harddisk zijn, bad sectors ofzo, maar kan natuurlijk ook gewoon aan dice liggen.
Lijkt me sterk, aangezien na het repareren Conquest gewoon meteen werkt en TDM niet..
m-webbie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:42:
Het klopt inderdaad dat de sound bug terug is in TDM, maar ik kan wel gewoon spelen, alleen m'n geluid valt steeds weg.
Geen idee waarom bij jou de boel telkens gerepareerd moet worden. Erg vreemd
Dat kon ik ook, tot een week geleden. Maar het elke keer moeten reparen van het spel haalt het plezier wel een beetje er van af. Ik ga vanavond maar eens troubleshooten, misschien dat er om een of andere reden iets fout zit in de settings. Al verklaart dat nog steeds niks mbt de gamemode..

Edit 1:Fout waarschijnlijk gevonden. Om MSI Afterburner te gebruiken had ik ontdekt via Google dat je dan in moet stellen dat je BF4 x86 wil gebruiken ipv x64. Volgens mij zijn de problemen toen ook opgetreden, dus ik ga maar eens testen of dat ook zo is O-)
Edit 2:Problemen gefixt, MSI Afterburner ondersteunt geen 64-bits programma's waardoor je niks kunt zien. Wanneer je Battlefield opstart als 32-bits werkt Afterburner wel, maar blijkbaar met de nodige crashes tot gevolg.

[ Voor 63% gewijzigd door ChokingHazard op 13-03-2014 09:02 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53
Een vraagje: Waarom zijn mijn laadtijden korter wanneer ik vsync heb uitgeschakeld? Als ik vcync heb uitgeschakeld dan laad de map wel snel. Ik wil gewoon met v-sync gamen, maar het laden van een map mag wel wat sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519604

Hey iedereen,

Sinds de lancering van Battlefield 4 heb een probleem dat terug blijft komen.

Ik start Battlefield op, daarna kan ik soms 20 mins soms 4 uur achter elkaar spelen.

Battlefield slaat vast (skype, spotify etc.. werken nog wel want ik kan gewoon nog communiceren via Skype en muziek luisteren). Zodra ik dan CTRL+ALT+DEL indruk krijg ik m'n windows pointer te zien. de pointer is stationair in het midden van mijn scherm en beweegt niet als ik met m'n muis beweeg.
Ik heb geprobeert te wachten of m'n taskmanager nog naar voren komt, maar helaas deze komt niet.. Ik moet mijn PC met de reset knop resetten.

Andere games zoals: World of Warcraft, Diablo 3, Call of Duty Ghosts, Skyrim en Titanfall hebben nergens last van en kan ik zonder problemen spelen.

Background information:

Ik speel Battlefield op Ultra met 100+FPS.

PC specs zijn:

I5-4670 3.4GHz
Corsair Hydro H75 (CPU komt niet boven de 55 graden)
8gb 1600MHz ram
MSI ATI Radeon 7990 (GPU komt niet boven de 65 graden)
Mantle rendering aangezet
BF4 staat op mijn SSD.
Windows 8.1 64Bit (volledig geupdate)
CCC 14.2 (BETA), ik krijg hetzelfde probleem met de 'normale' driver.

Edit: Alle andere drivers (mobo, geluidskaart, netwerkkaart) zijn up to date. Verder is ook CoreParking uitgezet

Door deze bug kan ik nog steeds niet optimaal genieten van Battlefield 4..

Als iemand een idee heeft wat dit kan zijn.. Please let me know..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 519604 op 19-03-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:13
@sanqulian
Run even een paar een paar test zoals een memtest en prime95 kijk of deze test iets aangeven of er iets onstabiel is.

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

plientje schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:05:
@sanqulian
Run even een paar een paar test zoals een memtest en prime95 kijk of deze test iets aangeven of er iets onstabiel is.
Bedankt voor je suggestie.

Zal ik doen, maar zou het dan ook niet in andere games voor moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
@sanqulian
dat zou wel moeten maar bf is bij mij nu ook de zwaarste game en bij zwaardere activiteiten doen problemen zich eerder voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
als het je mem zou zijn kun je ook gewoon even je dimms switchen, is een snellere test dan memtest.
Gewoon Dimm 4 in 1 duwen ofzo en 3 in 2. (mocht je er zoveel in je machine hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prime95 gedraait, geen problemen gevonden.

Draai nu wel BF4 in Win 8 compatibility mode... gister avond 2 uur kunnen spelen zonder crash..

Ga het vanavond weer proberen.

bedankt voor alles suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 519604 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:24:
Prime95 gedraait, geen problemen gevonden.

Draai nu wel BF4 in Win 8 compatibility mode... gister avond 2 uur kunnen spelen zonder crash..

Ga het vanavond weer proberen.

bedankt voor alles suggesties!
Heb je prime gedraaid met ftt 1344 en 1792 + maxmem?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 16:32
Ongelofelijk, hoe is het toch mogelijk dat deze gast vanaf december 2013 ongehinderd zijn gang kan gaan en nog steeds geen ban heeft gekregen? Gelukkig was er een admin die hem verwijderd heeft van de server.

http://bf4db.com/players/1744751/weapons

Dat er mensen zijn die de boel verzieken hou je niet tegen maar dat het zo lang moet duren om er van af te zijn is onbegrijpelijk (en onacceptabel).

Sorry moest het ff kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fynrd1 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 19:23:
[...]

Heb je prime gedraaid met ftt 1344 en 1792 + maxmem?
Nee, ik draaide hem op `Blend` mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Hebben meer mensen last van het niet kunnen binden van bepaalde keys?

Ik ben linkshandig en speel dus met ijkl ipv wasd. Mijn prim gun heb ik op 7, sec op 9 maar op één of andere manier kan ik gadget 2 (repair tool, medkit, enz) niet binden naar nummer 8. Hij blijft op nummer 3 staan wat dus erg lastig speelt. Voor de rest kan ik alle keys instellen maar deze blijft weigeren. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFQoN_1
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 00:39
Ik heb battlefield 4 limited edition dus heb ik normaal gezien ook china rising.
Maar als ik een spel wil joinen van china rising dan krijg ik constant dat ik hem moet downloaden en installeren. Waar doe ik dit?
Ik klik dan op open via origin, opent die origin voor de rest niks, dan klik is een keer op retry, dan word het geladen de foto van de map krijg ik niet te zien alleen het blokje dat op en neer springt en dan sluit die het ineens af.
Maar via commander op tablet kan ik wel gewoon maps van china rising spelen als ik op retry klik.
Heb ook al een filmpje gezien dat je via register editor naar battlefield 4 moet gaan en daar xpack1 in moet zetten met installed en dan true, dat doet ook niks.
Wat moet ik dan wel doen?
Kijk er echt al lang naar uit om china rising te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 02:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Anoniem: 519604 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:37:
[...]

Nee, ik draaide hem op `Blend` mode.
Doe dat maar eens mits je blend 24u heb gedraaid

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb nu geen last meer van mijn vorige error.. Windows 8 compatibility mode werkt blijkbaar (of ik heb gewoon geluk).

Nu komt er echter een nog leukere error, tijdens het gamen wordt mijn scherm ineens zoals een TV zonder signaal en komen er allemaal gekleurde lijnen in het scherm (horizontaal). De game loopt vast en ik krijg de error 'BF4.exe is gestopt met werken' en vervolgens gaat Windows zoeken naar een oplossing.

Het gebeurd enkel in BF4 en geen van mijn andere spellen.. Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
@sanqulian

Hmm jij hebt niet teveel geluk met BF4 probeer eerst eens alle testen die je kan bedenken te draaien.
En misschien kan je een specifiekere error proberen te krijgen.
Heb je misschien dingen aangepast in het verleden in BF zoals een config file?

Edit
m-webbie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:19:
Yup bij mij crashte de boel ook zo net, maar inderdaad, UI.DrawEnable 1 weg gemikt uit de user.cfg en de boel werkt weer!
Thanks S.J_84
probeer dit eens is al een oud probleem en dacht dat die gefixed was maar wie weet, ik zou zeggen probeer het eens

[ Voor 42% gewijzigd door plientje op 26-03-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Plientje,

Inderdaad geen geluk.. Ik heb niets aangepast in m'n config files en mijn User.Cfg is leeg, dus ik kan helaas de UI.DrawEnable 1 niet weghalen..

Word er nu wel moe van..

Bedankt voor alle suggesties tho!

EDIT: Mogelijk probleem gevonden: Mantle ondersteunt de HD7990 nog niet..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 519604 op 27-03-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Leuk, sinds de laatste battlelog plugin update heb ik een probleem:

Als ik een server join, opent Chrome doodleuk een ander tabblad met battlelog en gebeurt er vanaf dat moment noppes.

Plugin ondertussen al een keer geherinstalleerd. Een andere browser ga ik niet proberen, het is leuk dat het misschien aan Chrome ligt, maar ik ben niet van plan een andere browser te gaan gebruiken.

Have you tried turning it off and on again: Om de een of andere wazige reden was het herstarten van chrome niet genoeg. Een full reset van m'n systeem wel (Win8.1).

Slaat weer helemaal nergens op 8)7 .

[ Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 28-03-2014 23:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet iemand of win8 stabieler is voor bf4

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
New Yorker schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:46:
Weet iemand of win8 stabieler is voor bf4
Nee niet stabieler maar de directX support is beter wat voor meer FPS zorgt, als dat is wat jij stabieler noemt.... dan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Laatst online: 16-06 23:51
Hallo,

Ik heb sinds kort een hd 7970 kaart en draait opzich prima meestal tussen 70 en 90 fps constant. Het is n MSI twin frozer. Heb n uur ongeveer zonder problemen kunnen spelen,alleen op de map hainan resort en Shanghai klapte de fps naar rond de 30 a 35 en kwam er niet meer boven. Is dat n probleem van bf 4 of videokaart?

Ik draai het spel op ultra op full hd en op Windows 7 home premium met catalyst 13.12.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Nog meer mensen die problemen hebben mbt hun Premium account en DLC die niet werkt?
Heb gezocht op EA forums en een ticket ingeschoten maar geen soelaas.
Kan wel vanilla BF4 spelen en dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heeft er hier iemand een Crossfire setup (2 x 290x?) want ik kom er niet helemaal uit.

Crossfire is geactiveerd (GPUID geeft aan dat het geactiveerd is), in CCC staat CFX aan.
Nu komt het,

Op 1 kaart haal ik ~66-90fps en dat zie ik ook ingame, geen haperingen/stotteringen oid. BF4 draait als een trein (in BF3 @ ultra blijft hij bijna altijd op 200fps hangen met CFX aan).

Nu zet ik CFX aan, en blijft mijn fps ineens op 60 hangen, met geen mogelijkheid krijg ik vsync uit (welke uit staat in BF4/CCC) 1 kaart en ik haal weer 66-90fps, CFX aan niet hoger dan 60... Ook valt het op dat ik dus fps dips krijg dus 40fps.

Ik heb van alles geprobeerd, zowel Mantle als DX maar het maakt niet uit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog meer mensen met mantle en een r290 flinke framedrops...eigenlijk onspeelbaar met bf4?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 19:22
Anoniem: 14038 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:50:
Nog meer mensen die problemen hebben mbt hun Premium account en DLC die niet werkt?
Heb gezocht op EA forums en een ticket ingeschoten maar geen soelaas.
Kan wel vanilla BF4 spelen en dan houdt het op.
Krijg je een melding? Soms helpt het om de DLC map weg te mikken en hem opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkr_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 19:34

Hulkr_

Hulkr_

Rrrrd_ schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22:
Hebben meer mensen last van het niet kunnen binden van bepaalde keys?

Ik ben linkshandig en speel dus met ijkl ipv wasd. Mijn prim gun heb ik op 7, sec op 9 maar op één of andere manier kan ik gadget 2 (repair tool, medkit, enz) niet binden naar nummer 8. Hij blijft op nummer 3 staan wat dus erg lastig speelt. Voor de rest kan ik alle keys instellen maar deze blijft weigeren. Erg irritant.
Opgelost. Bij het binden van gadget 1 moet je dezelfde key binden als 'underslug weapon'. Dan doet hij het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerowyn88
  • Laatst online: 15-08-2024
Waarschijnlijk is dit een bekende issue, maar ik kan er niet een geschikte oplossing voor terugvinden.

Ik heb het probleem dat ik BF servers wil joinen en deze op "Loading" blijft hangen. Eerst krijg ik een vrij lange periode die "map plaatjes" te zien in het laadscherm, maar daarna gaat het beeld op zwart en zie ik alleen het loading icoontje aan de rechterbovenzijde.

Ik heb punkbuster eens opnieuw geinstalleerd, zowel via de installatiebestanden van BF als via de website van punkbuster, maar helaas had dit geen effect.

Het is geinstalleerd op een normale hardeschijf, dus geen SSD, dit zal echter niet dit probleem mogen veroorzaken gezien het echt 10-15 minuten duurt. Heb gisteren het langer afgewachten en toen zag ik in battlelog staan dat het disconnected was, ik denk echter dat dit gewoon betekende dat de verbinding met de server was verbroken.

Als iemand iets weet, bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 23:37
een kameraad van me heeft nog steeds crash problemen, die ik al eerder in dit forum heb aangegeven. Van die crashes waarbij de hele computer naar zwart scherm gaat en alleen nog maar via de aan/uit knop weer tot leven te krijgen is.

Compleet nieuwe pc speciaal voor BF4 nieuw gekocht, rond de bf4launche periode gekocht.
specs:
Processor: Intel Core I7-4770K, 4x 3500 MHz
Moederboard: Asus Z87-K Gaming, Socket 1150, Intel Z87 Express Chipset
RAM: 16384 MB DDR3-RAM
Harde schijf1: SSD 120 GB Samsung 840 EVO (windows en bf4 op geinstalleerd)
Harde schijf2: SATA 1000 GB Seagate/Toshiba/WD (andere games en data)
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 770, 2048 MB GDDR5 (volgens geforce experience up-to-date (de laatste beta))

OS: Windows 8.1 Home Premium (64bit) (volledig up-to-date)

We hebben al zoveel aangegeven oplossingen geprobeerd. geen van allen gaf succes.
Punkbuster oplossingen, hyperthreading uitzetten, vidkaart tuners verwijderen en weet ik wat. wat we allemaal geprobeerd hebben. Geen van allen de oplossing. Soms kan het zo 1 of 2 rondes goed gaan. En soms kan het zo na 5 minuten gebeuren. Kan niet echt zeggen dat het bepaalde maps zijn waar het gebeurd, maar mee over het algemeen.

Heeft iemand nog andere. nieuwere oplossingen, want wij zien door de bomen het bos niet meer na alle bf4 problemen!

[ Voor 21% gewijzigd door Kasper op 12-04-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
@Blo0odyHell
Heb je dit probleem allen bij battlefield of ook andere spellen.
Misschien kan je ook even prime95 en een memtest runnen.(weet niet of je dit al geprobeerd hebt)
En als laaste kijk even naar de temperatuur misschien word hij te warm?

Hoop dat iets van dit je meer info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:37

Thomg

Aww yiss

Krijg nu ook steeds vaker een directx removal error, iets van "caused by driver or application".
Had ik niet met de 7970 Matrix, maar wel met een 780Ti, is best wel frustrerend aangezien dit zo ongeveer eens in de vijf potjes gebeurd.
jerrot schreef op zondag 30 maart 2014 @ 12:33:
Hallo,

Ik heb sinds kort een hd 7970 kaart en draait opzich prima meestal tussen 70 en 90 fps constant. Het is n MSI twin frozer. Heb n uur ongeveer zonder problemen kunnen spelen,alleen op de map hainan resort en Shanghai klapte de fps naar rond de 30 a 35 en kwam er niet meer boven. Is dat n probleem van bf 4 of videokaart?

Ik draai het spel op ultra op full hd en op Windows 7 home premium met catalyst 13.12.

Alvast bedankt
Das normaal.

Edit: zoiets als dit.
http://answers.ea.com/t5/...emovedReason/td-p/1915085
Maar dan 780Ti ipv 780 en een andere driver.

[ Voor 63% gewijzigd door Thomg op 12-04-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
plientje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:42:
@Blo0odyHell
Heb je dit probleem allen bij battlefield of ook andere spellen.
Misschien kan je ook even prime95 en een memtest runnen.(weet niet of je dit al geprobeerd hebt)
En als laaste kijk even naar de temperatuur misschien word hij te warm?

Hoop dat iets van dit je meer info geeft.
Alleen bij battlefield 4. Andere werken naar behoren. Memtest en/of prime95 hebben we nog niet laten draaien, ik zal hem eens vragen dit te doen.

We vermoeden inderdaad ook, dat er iets oververhit raakt. Maar is het bij oververhitting niet dat de computer zichzelf uitschakelt? Hij blijft nu hangen op een zwart scherm, niet compleet uit dus.

Anders denk ik, dat de voeding te zwak is. Dit vind ik wel erg slecht van de PC bouwers/verkopers overigens. Als ik deze site http://support.asus.com/PowerSupply.aspx?SLanguage=en zo snel de processor, ram, vidkaart en harde schijven invul, dan komt hij al op een aanbevolen watt van 700. Ik weet zo gauw niet wat hij in zijn computer heeft, ik meende te herinneren dat het 600 watt voeding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plientje
Blo0odyHell schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:16:
[...]

Alleen bij battlefield 4. Andere werken naar behoren. Memtest en/of prime95 hebben we nog niet laten draaien, ik zal hem eens vragen dit te doen.

We vermoeden inderdaad ook, dat er iets oververhit raakt. Maar is het bij oververhitting niet dat de computer zichzelf uitschakelt? Hij blijft nu hangen op een zwart scherm, niet compleet uit dus.

Anders denk ik, dat de voeding te zwak is. Dit vind ik wel erg slecht van de PC bouwers/verkopers overigens. Als ik deze site http://support.asus.com/PowerSupply.aspx?SLanguage=en zo snel de processor, ram, vidkaart en harde schijven invul, dan komt hij al op een aanbevolen watt van 700. Ik weet zo gauw niet wat hij in zijn computer heeft, ik meende te herinneren dat het 600 watt voeding was.
600W zou voldoende moeten zijn, en wanneer een pc oververhit raakt hoort hij af te sluiten ja, misschien is het bij windows8 anders maar dat weet ik niet zeker.(heb het zelf zien gebeuren bij W7)

Maarja als hij uitvalt tijdens een stresstest is het oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
plientje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:18:
[...]

600W zou voldoende moeten zijn, en wanneer een pc oververhit raakt hoort hij af te sluiten ja, misschien is het bij windows8 anders maar dat weet ik niet zeker.(heb het zelf zien gebeuren bij W7)

M.a.w. sluiten we beide optie daarmee uit. Ook bij w8.1 moet dat in principe het zelfde werken, oververhitting sluit die zichzelf af.
Dat is in zijn situaties niet het geval. Als 600 voldoende moet zijn, is dat het dus ook niet..

Wat zou dan nog het euvel kunnen zijn? (bovenstaande sluit ik nog zeker niet uit hoor)

[ Voor 3% gewijzigd door Kasper op 12-04-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

plientje schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 19:18:
[...]

Ligt er meer aan welke voeding je hebt.
Is het een shitvoeding?
Wel, duh, die kan nooit 600W leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
hij heeft opgezocht wat van voeding erin zit:

600 watt bequiet! netzteil, 80 plus silber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nope, licht niet aan de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Thomg schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:09:
Nope, licht niet aan de voeding.
Gelukkig, aangezien het een gloednieuwe pc was, was hij ook niet van plan om er iets nieuws voor te kopen!
De voeding kunnen we dus uitsluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Blo0odyHell schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:11:
[...]

Gelukkig, aangezien het een gloednieuwe pc was, was hij ook niet van plan om er iets nieuws voor te kopen!
De voeding kunnen we dus uitsluiten!
Nouja, er is altijd nog de kans op een halve DOA voeding.
Kan makkelijk getest worden met een wel werkende voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Thomg schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:12:
[...]

Nouja, er is altijd nog de kans op een halve DOA voeding.
Kan makkelijk getest worden met een wel werkende voeding.
kunnen die crashes naar een zwart scherm, het gevolg zijn van een halve DOA voeding? Of wat zijn specifieke indicaties tot dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Probleem met computers is dat je dat niet zo kunt zeggen, je moet alles 1 voor 1 uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Thomg schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:19:
Probleem met computers is dat je dat niet zo kunt zeggen, je moet alles 1 voor 1 uitsluiten.
Oke heel erg bedankt voor je reacties tot nu toe!

Zal hem toch maar snel een stresstest laten uitvoeren, denk namelijk dat die andere games die hij speelt, lang niet zo zwaar zijn als BF4! Wellicht biedt dat meer inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik weet niet of dit zo hoort, maar ik wil dus mijn campaign afmaken ( al gedaan, maar verwijderd ) om wat wapens te unlocken aangezien en ik heb al 6 van de 9 missions gedaan.
klik
Nu moet ik dus helemaal opnieuw beginnen vanaf level 1?
Dit meen je niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:16

HugoBoss1985

Xenotech

Wat zijn jullie ervaringen met pieken van de cpu frametimes (dus niet fps, framerate!) tijdens battlefield 4 multiplayer?
Met mijn i5 4570k heb ik regelmatig pieken soms tot een max van 45ms, terwijl mijn 4 cores lang niet volledig gebruikt worden.
Overklokken helpt ook niet.
Het begint ongeveer 2 minuten na het joinen van een multiplayer spel.

Deze video's zijn niet van mij maar geven een goed beeld van wat ik ervaar, let op de gele lijn en de maximale waarde van de cpu (geel):

YouTube: Battlefield 4 Spikes Lags and Choppy on high end system
YouTube: Battlefield 4 i7 3770k+GTX 780 Ti and CPU+GPU graph. Maxed settings!
YouTube: Battlefield 4 Multiplayer ULTRA SETTINGS SAPPHIRE DUAL X R9 280X OC with performance graph and FPS

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen met i5, i7 en amd fx cpu's...

Check ook mijn topic hier: Intel i5, i7 en amd FX 8xxx Battlefield 4 cpu frametimes

[ Voor 35% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-04-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

i7 3770K + 780Ti hier, nergens last van...

Offtopic: Eerste keer dat ik gekickt ben omdat ik de admin in elkaar hakte, gemixte gevoelens <+:)

Neem wel een stukkie op met shadowplay.

http://youtu.be/LIrkbQKCzA8 ( ik wist niet dat het ook muziek opnam )
http://youtu.be/gMsYIbCYv-k ( zelfde, deze heeft die spike die je nieteens merkt qua gameplay ~0:33 )

[ Voor 113% gewijzigd door Thomg op 14-04-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Thomg schreef op maandag 14 april 2014 @ 21:31:
i7 3770K + 780Ti hier, nergens last van...

Offtopic: Eerste keer dat ik gekickt ben omdat ik de admin in elkaar hakte, gemixte gevoelens <+:)

Neem wel een stukkie op met shadowplay.

http://youtu.be/LIrkbQKCzA8 ( ik wist niet dat het ook muziek opnam )
http://youtu.be/gMsYIbCYv-k ( zelfde, deze heeft die spike die je nieteens merkt qua gameplay ~0:33 )
Hey man,

Bedankt voor je reactie en je post.
Ziet er veel beter uit dan mijn grafiek resultaten hoor!
Die ene spike op het tweede filmpje is inderdaad een uitschieter, daar heb ik geen last van!
Bij mij liggen de cpu max waardes echter veel hoger, en de pieken gaan tot ongeveer 45ms (jij zit bijna altijd op 20, soms een keer 30.)
Echt klote, ik moet binnen nu en een paar dagen een keuze maken: de i5 houden of omruilen voor iets anders... dus een i7 of amd fx8xxx.

Niet een filmpje van mij maar het lijkt op mijn grafiek:
Ik speel die kaart alleen nooit, meestal paracel storm en daar zit ik dus vaak naar 45ms cpu pieken te kijken...

YouTube: Battlefield 4 Multiplayer ULTRA SETTINGS SAPPHIRE DUAL X R9 280X OC with performance graph and FPS

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-04-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, ik speel ook wel eens paracel storm, maar wel altijd 16/24 man. Dit deelt elkaar wel weer weg aangezien het aantal man/m^2 zo'n beetje hetzelde blijft.

Bij paracel storm zie ik ongeveer hetzelfde.

En, mind you, dit is met shadowplay. Zonder shadowplay zie ik het gemiddelde nog 1 ms lager liggen en die pieken zie ik nooit boven de 100 ms komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Ik ga nog eens even testen met de 13.12 drivers van AMD...
Probeer het eens op een 64 man vehicle server op paracel storm, misschien zie je dan wat anders :P

Net getest met 13.12 whql ipv 14.3 beta... geen verschil!
Het lijkt me wel een cache of memory issue, omdat het pas na enkele minuten spelen gebeurd (maakt ook niet uit elke map wat dat betreft.)

Voor de grap eens mijn videokaart zwaar ondergeklokt... en cpu max waarden van de grafiek gaan dan ook ineens omhoog!
Dus de waardes van mijn cpu frametime pieken gaan ook omhoog.
Misschien dat de cpu echt harder moet werken omdat mijn kaart niet sterk genoeg is?
Het videogebruik blijft overigens mooi onder de 1800mb. (2000mb kaart)

Ik vind het echt super vaag!

Met low/medium preset ipv ultra gaat het cpu usage in task manager omhoog, maar de frametime van de cpu in het spel omlaag.

Morgen testen met een nvidia gt 630 384cores en 1000 mb...

[ Voor 77% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-04-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Zo, wat interessante resultaten met de Nvidia 630gt 384 cores 1 gig...

De cpu frametime pieken beginnen nu gelijk al, niet na een paar minuten spelen.
De cpu frametime pieken zijn er nu ook op low en medium.
De cpu frametime pieken en de cpu frametime lijn gaan gewoon mee met de frametime lijn van de gpu.
Met 630gt 384 zijn de pieken nog wat hoger (soms 55, 60ms.)

Getest met de nieuwste nvidia drivers, alle drivers verwijderd en opgeruimd met display driver uninstaller in de safe mode.
Zelfde resolutie, zelfde FOV... alleen de grafische presets veranderd.

Met de hd 7850 2 gig was het vooral up ultra.

Nu is mijn vermoeden dat die grafiek heel erg leuk is om naar te kijken, maar dat het geen realistisch beeld geeft van "welk onderdeel de bottleneck is".
Het is, denk ik, beter om te kijken naar het cpu gebruik in task manager, en het gpu gebruik in MSI afterburner.

Volgens mij is mijn grafische kaart de oorzaak van de cpu pieken in de grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Ik kijk altijd alleen naar gpu gebruik. Als dat dicht bij de 100% is dan is ie gpu limited, als ie dat niet is dan is ie cpu limited.

Je kan al met 1 core op 100% cpu limited zijn, als windows de desbetreffede thread de hele tijd van core naar core schopt zie je die bottleneck dus niet terug in cpu gebruik. Soms er moeten threads de hele tijd op elkaar wachten, krijg je ook een vertekend beeld, cpu limited met maar 50% use ofzo.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

haarbal schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:48:
Ik kijk altijd alleen naar gpu gebruik. Als dat dicht bij de 100% is dan is ie gpu limited, als ie dat niet is dan is ie cpu limited.

Je kan al met 1 core op 100% cpu limited zijn, als windows de desbetreffede thread de hele tijd van core naar core schopt zie je die bottleneck dus niet terug in cpu gebruik. Soms er moeten threads de hele tijd op elkaar wachten, krijg je ook een vertekend beeld, cpu limited met maar 50% use ofzo.
Volgens MSI afterburner heb ik 100% gpu usage, met de 630gt en met de hd7850.

Is jouw bovenstaande verklaring de reden waarom er, volgens veel mensen, geen verschil zit in prestaties tussen een i5 of i7 (quad core met hyperthreading.) ?

Wat zijn jouw ervaringen met perfoverlay.drawgraph 1 en de cpu frametimes in Battefield 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
Die graphs werken bij mij ook wel prima, maar ik gebruik vrij lage settings en een fps limiter, meestal ben ik dus niet cpu of gpu limited, wel makkelijk te zien welke lijn hoger is, dus of je zonder limiter gpu of cpu limited zou zijn..

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

haarbal schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:50:
Die graphs werken bij mij ook wel prima, maar ik gebruik vrij lage settings en een fps limiter, meestal ben ik dus niet cpu of gpu limited, wel makkelijk te zien welke lijn hoger is, dus of je zonder limiter gpu of cpu limited zou zijn..
Als je een fps limiter gebruikt, bekijk je dan welk component eerder jouw fps limiet bereikt?
Is dat component dan de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Net weer getest in de test range map met perfoverlay.drawgraph 1...

Je raadt het nooit.

AMD HD7850 2 gig:

Low, medium... geen cpu spikes.
Op high, wordt zichtbaar hoger, af en toe een cpu spike naar 20.
Op ultra begint het feest, cpu frametime spikes naar 45.

Op alle presets gaat de cpu frametime lijn mee met de gpu frametime lijn.
De cpu frametime pieken zijn zichtbaar terwijl de gpu frametime lijn een stabiele lijn blijft.

NVIDIA GT630 384 cores 1 gig:

Low, medium, cpu spikes.
Op High en Ultra nog veel erger, uiteraard ook GPU spikes.
Beide frametimes zijn ontzettend hoog en de pieken lopen door elkaar.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-04-2014 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
Thomg schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:19:
We hebben zojuist prime95 laten draaien. En daarnaast Open Hardware Monitor.
Echter zo gauw we prime95 laten beginnen schieten die cpu temps direct naar de 100 en blijven dan de hele tijd tussen de 90 en de 100. Dit leek mij veel te hoog en heb dus prime95 weer laten stoppen.

Daarna hebben we alle ventilator instellingen op maximale gezet. Via bios en de draaiknop op de kast zelf. Dit gaf echter geen verschil.

stationair is de temp van de cpu zo rond de 40 a 55 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kasper op 15-04-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Blo0odyHell schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:16:
[...]

We hebben zojuist prime95 laten draaien. En daarnaast Open Hardware Monitor.
Echter zo gauw we prime95 laten beginnen schieten die cpu temps direct naar de 100 en blijven dan de hele tijd tussen de 90 en de 100. Dit leek mij veel te hoog en heb dus prime95 weer laten stoppen.

Daarna hebben we alle ventilator instellingen op maximale gezet. Via bios en de draaiknop op de kast zelf. Dit gaf echter geen verschil.

stationair is de temp van de cpu zo rond de 40 a 55 graden.
Die haswell i7 4770k wordt heel warm in Prime95, hoe dat komt weet ik niet zeker (slechte ihs verbinding, slechte koelpasta tussen cpu en ihs, internet staat er vol over.)
Mijn i5 4670k heeft precies hetzelfde met Prime 95.
Idle temps en gaming temps zijn goed, maar met Prime 95 schiet het omhoog naar 90 a 100 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:35:
[...]

Die haswell i7 4770k wordt heel warm in Prime95, hoe dat komt weet ik niet zeker (slechte ihs verbinding, slechte koelpasta tussen cpu en ihs, internet staat er vol over.)
Idle temps en gaming temps zijn goed, maar met Prime 95 schiet het omhoog naar 90 a 100 graden.
Oke bedankt, dat zal dus niet de oorzaak zijn van het crash probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Blo0odyHell schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:47:
[...]

Oke bedankt, dat zal dus niet de oorzaak zijn van het crash probleem.
Als het beeld zwart wordt, kan de pc dan ook met de reset knop opnieuw opstarten of alleen met de aan/uit knop?
Hoor je nog wel geluid zodra dat gebeurd? Verder werkt ctrl + alt + del niet?

Als het niet aan de voeding ligt en ook niet aan de cpu (die temperaturen van je kameraard lijken mij heel normaal.) dan ligt het misschien aan de grafische kaart of de drivers daarvan.
Wat zijn de temperaturen van de kaart?
Verschillende drivers geprobeerd?
Jullie zouden nog kunnen proberen om windows opnieuw te installeren, alle nieuwste drivers eerst installeren en dan pas de windows updates.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 15-04-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:56:
[...]

Als het beeld zwart wordt, kan de pc dan ook met de reset knop opnieuw opstarten of alleen met de aan/uit knop?
Hoor je nog wel geluid zodra dat gebeurd? Verder werkt ctrl + alt + del niet?

Als het niet aan de voeding ligt en ook niet aan de cpu (die temperaturen van je kameraard lijken mij heel normaal.) dan ligt het misschien aan de grafische kaart of de drivers daarvan.
Wat zijn de temperaturen van de kaart?
Verschillende drivers geprobeerd?
Jullie zouden nog kunnen proberen om Windows opnieuw te installeren, alle nieuwste drivers eerst installeren en dan pas de Windows updates.
Alleen via uit/aan knop nog maar uit te zetten. Geen geluid van de game meer o.i.d., van hevig blazen tijdens gamen naar rustig stationair geluid.

Temperaturen van de videokaart (gtx770) zien er ook normaal uit. We hebben alle verschillende drivers sinds de BF4 release al gebruikt. Geen van allen gaf verandering. Nu staat de laatste bèta driver geïnstalleerd.

Windows en/of bf4 opnieuw installeren hebben we ook al geprobeerd. Toevallig zaterdag nog bf4 weer eens helemaal opnieuw geïnstalleerd. Toen dachten we dat het beter ging, zondag paar potjes gespeeld. Maar maandag na een paar potjes toch weer de zelfde crash.

Verder zie ik dat er naast BF4 en Origin nog 1 programma draait (achtergrondprogramma's achterwege gelaten), namelijk Intel Rapid Storage Technologies. Maar dit lijkt mij toch, dat het niets te maken heeft met de problemen die zich voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Blo0odyHell schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:51:
[...]

Alleen via uit/aan knop nog maar uit te zetten. Geen geluid van de game meer o.i.d., van hevig blazen tijdens gamen naar rustig stationair geluid.

Temperaturen van de videokaart (gtx770) zien er ook normaal uit. We hebben alle verschillende drivers sinds de BF4 release al gebruikt. Geen van allen gaf verandering. Nu staat de laatste bèta driver geïnstalleerd.

Windows en/of bf4 opnieuw installeren hebben we ook al geprobeerd. Toevallig zaterdag nog bf4 weer eens helemaal opnieuw geïnstalleerd. Toen dachten we dat het beter ging, zondag paar potjes gespeeld. Maar maandag na een paar potjes toch weer de zelfde crash.

Verder zie ik dat er naast BF4 en Origin nog 1 programma draait (achtergrondprogramma's achterwege gelaten), namelijk Intel Rapid Storage Technologies. Maar dit lijkt mij toch, dat het niets te maken heeft met de problemen die zich voor doen?
Mmm ik heb dan geen idee wat er aan de hand is.
Persoonlijk zou ik (maarja is misschien niet mogelijk voor jullie) een andere voeding en of een andere videokaart testen en kijken wat er dan gebeurd.

Zet dat rapid storage technologies anders eens uit... proberen kan geen kwaad. (Ik heb dat uit staan in ieder geval en geen crashes ofzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:15:
[...]

Mmm ik heb dan geen idee wat er aan de hand is.
Persoonlijk zou ik (maarja is misschien niet mogelijk voor jullie) een andere voeding en of een andere videokaart testen en kijken wat er dan gebeurd.

Zet dat rapid storage technologies anders eens uit... proberen kan geen kwaad. (Ik heb dat uit staan in ieder geval en geen crashes ofzo.)
Het is inderdaad niet echt een mogelijkheid om het even met een andere voeding en/of andere videokaart te proberen. In principe zijn beide op papier meer dan voldoende voor BF4 om zelfs op ultra te kunnen spelen. Maar de crashes komen niet minder voor, wanneer de instellingen op lowest staan ipv ultra.
rapid storage uitgezet.. Helaas, als nog dezelfde crash.
Wij hebben ook geen idee meer wat het toch kan/moet zijn. Erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:38:
Zo, wat interessante resultaten met de Nvidia 630gt 384 cores 1 gig...

De cpu frametime pieken beginnen nu gelijk al, niet na een paar minuten spelen.
De cpu frametime pieken zijn er nu ook op low en medium.
De cpu frametime pieken en de cpu frametime lijn gaan gewoon mee met de frametime lijn van de gpu.
Met 630gt 384 zijn de pieken nog wat hoger (soms 55, 60ms.)

Getest met de nieuwste nvidia drivers, alle drivers verwijderd en opgeruimd met display driver uninstaller in de safe mode.
Zelfde resolutie, zelfde FOV... alleen de grafische presets veranderd.

Met de hd 7850 2 gig was het vooral up ultra.

Nu is mijn vermoeden dat die grafiek heel erg leuk is om naar te kijken, maar dat het geen realistisch beeld geeft van "welk onderdeel de bottleneck is".
Het is, denk ik, beter om te kijken naar het cpu gebruik in task manager, en het gpu gebruik in MSI afterburner.

Volgens mij is mijn grafische kaart de oorzaak van de cpu pieken in de grafiek.
toon volledige bericht
Ik heb zo'n gevoel alsof de grafische kaart en de processor een soort van oneindige estafette doen. Letterlijk stok omwisselen om frame, dan zie je het inderdaad niet terug in de grafiek :+

De 7850 is trouwens veel en nog eens veel sterker dan de 630 ( in het geval je dat nog niet wist ).
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:35:
[...]

Log dit even ingame.
95c met prime mag gewoon niet. !!!

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 15-04-2014 23:39 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste