Mijn idle temps en temps tijdens het gamen zijn heel normaal hoor, veel beter dan mijn oude q6600 @3,2 ghz.Thomg schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:38:
[...]
Ik heb zo'n gevoel alsof de grafische kaart en de processor een soort van oneindige estafette doen. Letterlijk stok omwisselen om frame, dan zie je het inderdaad niet terug in de grafiek
De 7850 is trouwens veel en nog eens veel sterker dan de 630 ( in het geval je dat nog niet wist ).
[...]
Log dit even ingame.
95c met prime mag gewoon niet. !!!
Ik heb sinds gisteren een 120Hz monitor, en wilde dus met net iets lagere settings BF4 spelen met een hoge framerate. Nu blijkt dat mijn CPU gaat bottlenecken, in veel maps al rond de 70FPS. Ik heb een i5 3450, cores zijn unparked en alles wat ik op google kon vinden heb ik geprobeerd. Volgens mij moet ik hoger kunnen komen. Iemand ideeën?
Wordt je gpu wel 100% gebruikt? (Check het met een programma zoals MSI Afterburner.)wjvds schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:44:
Ik heb sinds gisteren een 120Hz monitor, en wilde dus met net iets lagere settings BF4 spelen met een hoge framerate. Nu blijkt dat mijn CPU gaat bottlenecken, in veel maps al rond de 70FPS. Ik heb een i5 3450, cores zijn unparked en alles wat ik op google kon vinden heb ik geprobeerd. Volgens mij moet ik hoger kunnen komen. Iemand ideeën?
Mocht je nog geen Windows 8.1 hebben, dan helpt dat volgens mij ook om het cpu gebruik iets te verminderen met een dx11 videokaart.
Zodra je het idee hebt dat je cpu gaat bottlenecken, wat is dan jouw cpu usage?
Battlefield 4 multiplayer is erg cpu afhandelijk.
Gisteren deed ik een potje siege of Shanghai en mij cores gingen bijna alle 4 richting de 100% gebruikt.
Dit verschilt wel per server.
Mijn probleem is trouwens duidelijk geworden en de grafiek van perfoverlay.drawgraph 1 geeft een beetje verdraaid beeld.
De cpu pieken liggen niet aan mijn cpu maar aan de grafische kaart die niet krachtig genoeg is.
Gisteren getest met een maatje die een i5 3570k heeft icm een gtx 780.
Hij heeft totaal geen cpu frametime pieken.
GPU wordt amper 50% belast op high settings (HD7970), CPU steeds rond de 90-100%. Duidelijk dat de CPU de GPU dus niet kan bijhouden.
Core unparking op een core i5 heeft niet veel zin want die heeft geen hyperthreading.wjvds schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:56:
GPU wordt amper 50% belast op high settings (HD7970), CPU steeds rond de 90-100%. Duidelijk dat de CPU de GPU dus niet kan bijhouden.
Zo'n core unparking programma gaaft wel leuk aan dat je 3 parked cores heb, maar het maakt volgens mij geen reet uit. (Been there, done that.
Geparkeerde cores moeten opvallen in de task manager.
Vreemd hoor, heb je de turbo modus van je cpu wel aan staan?
Alle settings in het bios ook goed? (Probeer eens default settings van de cpu te laten staan.)
Het probleem van 100% cpu usage zou volgens vele op internet d.m.v. een recente patch van Battlefield 4 verholpen moeten zijn.
Mijn I5 4760k zit rond de 70-80%.
Heb je die issue met hogere en lagere settings? Ook met 64 player multiplayer?
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-04-2014 13:37 ]
turbo modus staat aan, bios instellingen op standaard en geforceerd altijd turbo boost geprobeerd. Issues onafhankelijk van graphics settings. Ik speel alleen maar 64 player multiplayer, wat natuurlijk altijd CPU-intensief is maar toch zou ik toch net wat meer verwachten...
zojuist naval strike gekocht en geinstalleerd , maar bij opstarten de melding, dat ik premium moet kopen, maar voor die 14,95 euro...hoeft dat toch niet meer??
krijg het niet aan de gang
Opgelost...na half uurtje pakte die ineens
krijg het niet aan de gang
Opgelost...na half uurtje pakte die ineens
[ Voor 12% gewijzigd door luifel op 17-04-2014 22:59 ]
Wie heeft er nog meer last van texture lag / texture pop-in. Oftewel als je bijvoorbeeld een paar meter van een boom staat en er vervolgens naar toe loopt dan komen er ineens allemaal nieuwe textures tevoorschijn.
Zie hier een voorbeeld van iemand anders, en kijk naar alle plantjes die ineens tevoorschijn komen:
YouTube: Battlefield 4 Terrain Decoration Pop In
Specs in mijn sig... Ik heb dit overigens de hele tijd, niet alleen als het level net is opgestart en ik speel met een Samsung 830 Pro SSD.
Zie hier een voorbeeld van iemand anders, en kijk naar alle plantjes die ineens tevoorschijn komen:
YouTube: Battlefield 4 Terrain Decoration Pop In
Specs in mijn sig... Ik heb dit overigens de hele tijd, niet alleen als het level net is opgestart en ik speel met een Samsung 830 Pro SSD.
[ Voor 11% gewijzigd door Mick1990 op 21-04-2014 18:36 ]
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Mensen die problemen ondervinden met Battlefield 4 MP...
Er is op dit moment een storing met PunkBuster waardoor je telkens uit een game word gekickt. Er is wel een oplossing voor op dit moment voor x64 bit windows, gamers met x32 bit windows zullen moeten wachten op de oplossing van PB zelf wat ik op het forum lees van BF4.
Mensen met x64 bit windows kunnen het volgende doen:
Link naar BF4 forum waar het gaat om dit probleem, op pagina 19 staat de oplossing nog eens beschreven.
http://battlelog.battlefi...w/2955064777697062945/19/
Er is op dit moment een storing met PunkBuster waardoor je telkens uit een game word gekickt. Er is wel een oplossing voor op dit moment voor x64 bit windows, gamers met x32 bit windows zullen moeten wachten op de oplossing van PB zelf wat ik op het forum lees van BF4.
Mensen met x64 bit windows kunnen het volgende doen:
- Ga naar Origin
- Rechtermuisknop op BF4
- Speleigenschappen
- Bij de lancering van dit spel, zet deze op x64 of als het er al is probeer x86.
Link naar BF4 forum waar het gaat om dit probleem, op pagina 19 staat de oplossing nog eens beschreven.
http://battlelog.battlefi...w/2955064777697062945/19/
Even een update vanuit het kamp van mijn kameraad.
Week geleden hebben we, voor de zoveelste keer, windows opnieuw geinstallleerd. Nu hebben we echter de driver dvd niet laten draaien. Dus alleen kaal windows geinstalleerd, windows update laten draaien en toen bf4 geinstalleerd.
Nu draait de pc al de gehele week als een zonnetje en bovenal; tot nu toe nog geen 1 crash gehad met bf4 (ultra instellingen). De pc blaast ook lang niet zo hard meer, zowel bij bf4 als bij andere bezigheden.
Nu gaan we langzaam aan andere programma's en games weer installeren, die hij nodig vindt.
Conclusie, 1 of andere driver of programma liet de pc onnodig op zijn maximum werken, helaas geen idee wat van driver/programma
Eindelijk kan hij crashvrij (klopt af op hout) bf4 spelen,
Bedankt voor jullie reacties! en als het fenomeen terug komt na het installeren van bepaalde programma's, zal ik het hier plaatsen uiteraard!
Week geleden hebben we, voor de zoveelste keer, windows opnieuw geinstallleerd. Nu hebben we echter de driver dvd niet laten draaien. Dus alleen kaal windows geinstalleerd, windows update laten draaien en toen bf4 geinstalleerd.
Nu draait de pc al de gehele week als een zonnetje en bovenal; tot nu toe nog geen 1 crash gehad met bf4 (ultra instellingen). De pc blaast ook lang niet zo hard meer, zowel bij bf4 als bij andere bezigheden.
Nu gaan we langzaam aan andere programma's en games weer installeren, die hij nodig vindt.
Conclusie, 1 of andere driver of programma liet de pc onnodig op zijn maximum werken, helaas geen idee wat van driver/programma
Eindelijk kan hij crashvrij (klopt af op hout) bf4 spelen,
Bedankt voor jullie reacties! en als het fenomeen terug komt na het installeren van bepaalde programma's, zal ik het hier plaatsen uiteraard!
Ik heb na een re-install van windows 7 64bit een raar probleem met BF4. Hij staat nog op windowed, maar wanneer het venster actief is, zie ik niks. Wanneer ik onder op de windows balk klik, zie ik wel het game-menu in het venster. Zodra ik op iets klik is het gelijk weer zwart. Ik zie verder geen foutmeldingen.
Ik had al catalyst 14.4 geprobeerd en nu 13.12, maar dat maakt geen verschil.
Eerder werkte BF4 goed, voor zover een EA game goed kan werken.
Je kunt misschien proberen om met de BF4 setting editor wat instellingen aan te passen en dan de game te loaden, dan weet je in ieder geval wat je aan het instellen bentBounceMeister schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:32:
Ik heb na een re-install van windows 7 64bit een raar probleem met BF4. Hij staat nog op windowed, maar wanneer het venster actief is, zie ik niks. Wanneer ik onder op de windows balk klik, zie ik wel het game-menu in het venster. Zodra ik op iets klik is het gelijk weer zwart. Ik zie verder geen foutmeldingen.
http://battlefield.realmw...settings-editor/downloads
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Op een andere pc naast mijn game-pc, op hetzelfde lokale netwerk, opeens vanuit het niets dit probleem:
Screenie enzo, zegt het meeste:
http://six-shooter.nl/dump/error3.jpg
Screenie enzo, zegt het meeste:
http://six-shooter.nl/dump/error3.jpg
Voor wie wilt meedoen met het testen van de nieuwe technieken, je kunt je hier aanmelden: http://cte.battlelog.com/bf4/communitytest
Let wel, je begint met een leeg account.
Let wel, je begint met een leeg account.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ik krijg mantle dus met geen mogelijkheid werkend. Word er zo onderhand een beetje gestoord van.
Het spel is complete up to date en heb dan ook 14.4 beta catalyst drivers geinstalleerd, maar de optie voor mantle, laat staan directx 11 is niet eens zichtbaar bij de instellingen ingame.
Edit; en ja, mijn kaart ondersteunt dit gewoon (R9 270x)
Het spel is complete up to date en heb dan ook 14.4 beta catalyst drivers geinstalleerd, maar de optie voor mantle, laat staan directx 11 is niet eens zichtbaar bij de instellingen ingame.
[ Voor 9% gewijzigd door PcManiaxx op 12-05-2014 23:49 ]
Je moet ook de x64 versie spelen en niet de x86 (Kan je veranderen in Origin). Overigens is 14.4 WHQL de laatste driver, niet dat het veel verschil uitmaakt betreft je situatie.PcManiaxx schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:40:
Ik krijg mantle dus met geen mogelijkheid werkend. Word er zo onderhand een beetje gestoord van.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
'fynrd1 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 01:00:
[...]
Je moet ook de x64 versie spelen en niet de x86 (Kan je veranderen in Origin). Overigens is 14.4 WHQL de laatste driver, niet dat het veel verschil uitmaakt betreft je situatie.
Dat is het hem juist. Die gebruik ik!
-spel opnieuw geinstalleerd
-drivers opnieuw geinstalleerd, na een volledig sweep met driver cleaner.
Ik word hier helemaal gek van. Niks wil werken.
[ Voor 23% gewijzigd door PcManiaxx op 13-05-2014 15:23 ]
Heb je die verwijder tool van AMD al eens geprobeerd? Ik had eerst ook steeds problemen met Mantle totdat ik eerst die tool gebruikte VOOR het installeren van de laatste beta (van dat moment)!PcManiaxx schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 10:34:
[...]
'
Dat is het hem juist. Die gebruik ik!
-spel opnieuw geinstalleerd
-drivers opnieuw geinstalleerd, na een volledig sweep met driver cleaner.
Ik word hier helemaal gek van. Niks wil werken.
Beste mensen,
Heb al enige tijd BF4 dit heb ik een lange tijd gespeeld sinds het spel uitgebracht is.
Nu heb ik de laatste tijd niet gespeeld dit doordat ik weinig tijd had.
Vandaag wilde ik eens een potje ''knallen'' maar zodra ik in de server kwam had ik volop veel lag.
Dit was voorheen niet het geval. Heb de nieuwste driver al gedownload AMD driver 14.4 hiervoor had ik 14.1.
Dit heeft verder niks geholpen. Geen flauw idee waaraan dit kan liggen. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt,
Groet
Rafaël
Heb al enige tijd BF4 dit heb ik een lange tijd gespeeld sinds het spel uitgebracht is.
Nu heb ik de laatste tijd niet gespeeld dit doordat ik weinig tijd had.
Vandaag wilde ik eens een potje ''knallen'' maar zodra ik in de server kwam had ik volop veel lag.
Dit was voorheen niet het geval. Heb de nieuwste driver al gedownload AMD driver 14.4 hiervoor had ik 14.1.
Dit heeft verder niks geholpen. Geen flauw idee waaraan dit kan liggen. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Alvast bedankt,
Groet
Rafaël
Ti's zo ik loop een paar meter en je ziet volop veel lag in het Aimen, schieten, lopen, herladen etc. Vervolgens weer even vloeiend zoals het hoort. Geen paar sec later weer lag met aimen, schieten, lopen, herladen etc.
Mijn ping zat tussen de 10 en 50. Voorheen was dit altijd tussen de 10 en 40
Mijn ping zat tussen de 10 en 50. Voorheen was dit altijd tussen de 10 en 40
lijkt op een videoram probleem, waardoor hij moet flushen, wat voor grafische kaart met hoeveel videogeheugen heb je, en met wat voor settings speel je op welke resolutie?
Knal eens alle settings op LOW is het dan weer goed?
Knal eens alle settings op LOW is het dan weer goed?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Niet direct gerelateerd aan BF4 (wat ik nu wel probeer te spelen), maar meerdere hier die problemen hebben met Origin die het verrekt om in te loggen? Direct in Battlelog lukt me ook niet. Hij roept keihard dat wachtwoord niet goed is. Als ik een wachtwoord-reset aanvraag krijg ik "Sorry! Er is een technische storing. Probeer het later nog eens."
Mmm... Inmiddels zegt Origin "Online aanmelding in momenteel niet beschikbaar". Lol vziw kun je alleen maar online aanmelden
Dit zinnetje doet denken dat er ook nog andere manieren zijn.
Mmm... Inmiddels zegt Origin "Online aanmelding in momenteel niet beschikbaar". Lol vziw kun je alleen maar online aanmelden
[ Voor 23% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-06-2014 16:17 ]
zelfde probleem heb ik ook.. kan niet inloggen.
eerder vandaag nog wel, toen gaf battlelog aan dat de patch voor de netcode er was. die had ik ondertussen al gedownload, maar denk dat door de patch nu origin beetje te druk is.
eerder vandaag nog wel, toen gaf battlelog aan dat de patch voor de netcode er was. die had ik ondertussen al gedownload, maar denk dat door de patch nu origin beetje te druk is.
AMD Radeon R9 200 Series is mijn grafische kaart.
Grootte geheugen: 3072 MB
Geheugentype: GDDR5
Heb alle settings op Ultra staan. Dit heb ik voorheen ook altijd gehad. Toen had ik nooit problemen ondervonden. Sinds ik dus opnieuw wilde spelen kwamen deze problemen voor.
Uiteindelijk alle settings op LOW gegooid. Nog steeds dezelfde lag..
Heb single player ook volledig uitgespeeld.
Toen probeerde ik te testen hoe single player momenteel runde. En ja, ook hier lag,, zelfde als in de Multiplayer mode.
Speedfan heb ik geïnstalleerd. Iemand gaf mij dat advies om dat progamma te installeren.
Vervolgens geeft het programma allerlei temperaturen aan. Voor deze temepraturen zie je verschillende logo's staan. De meeste met blauwe pijltjes naar benden en sommige met een groene vink.
De GPU meter, hiervoor staat een tekentje dat op een ''vlammetje'' lijkt. 57C geeft tie aan.
Please, what to do!? Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen...
Heb deze PC pas 6 maanden..
Grootte geheugen: 3072 MB
Geheugentype: GDDR5
Heb alle settings op Ultra staan. Dit heb ik voorheen ook altijd gehad. Toen had ik nooit problemen ondervonden. Sinds ik dus opnieuw wilde spelen kwamen deze problemen voor.
Uiteindelijk alle settings op LOW gegooid. Nog steeds dezelfde lag..
Heb single player ook volledig uitgespeeld.
Toen probeerde ik te testen hoe single player momenteel runde. En ja, ook hier lag,, zelfde als in de Multiplayer mode.
Speedfan heb ik geïnstalleerd. Iemand gaf mij dat advies om dat progamma te installeren.
Vervolgens geeft het programma allerlei temperaturen aan. Voor deze temepraturen zie je verschillende logo's staan. De meeste met blauwe pijltjes naar benden en sommige met een groene vink.
De GPU meter, hiervoor staat een tekentje dat op een ''vlammetje'' lijkt. 57C geeft tie aan.
Please, what to do!? Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen...
Heb deze PC pas 6 maanden..
[ Voor 4% gewijzigd door Raistly op 05-06-2014 22:29 ]
Heb je je drivers recent geupdate ofzo, mss daar iets in mis gegaan, mss die eens opnieuw installeren?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ik had de driver 14.1 nu heb ik de driver 14.4.
Dit zou alleen maar beter moeten zijn toch?
Ik heb een herstelpunt gemaakt. Terug nadat ik weer de driver 14.1 had.
De lag is een stuk minder maar alsnog zie ik enige lag.
Mijn GPU blijft rond de 60C zitten.
Dit zou alleen maar beter moeten zijn toch?
Ik heb een herstelpunt gemaakt. Terug nadat ik weer de driver 14.1 had.
De lag is een stuk minder maar alsnog zie ik enige lag.
Mijn GPU blijft rond de 60C zitten.
[ Voor 48% gewijzigd door Raistly op 05-06-2014 23:41 ]
Wie kan mij helpen???
Sinds geruime tijd krijg ik bij het joinen van een server de navolgende melding: Kan de toepassing niet correct starten, fout 0xc000007b.
Ik druk dan op OK en de map wordt geladen, waarna ik kan spelen.
Afgelopen week heb ik de laatste patch gedownload. Sinds worden de mappen niet geladen en kom ik niet meer in de server.
Wat heb ik tot nu toe gedaan:
- Origin opnieuw geïnstalleerd als administrator
- Gezocht op de gemelde fout (blijkt een windows ding te zijn) advies is om alles opnieuw te installeren, dus BF4 compleet...
Nu ben ik toch al van plan een SSD aan te schaffen, maar kan iemand me een advies geven?
Sinds geruime tijd krijg ik bij het joinen van een server de navolgende melding: Kan de toepassing niet correct starten, fout 0xc000007b.
Afgelopen week heb ik de laatste patch gedownload. Sinds worden de mappen niet geladen en kom ik niet meer in de server.
- Gezocht op de gemelde fout (blijkt een windows ding te zijn) advies is om alles opnieuw te installeren, dus BF4 compleet...
Nu ben ik toch al van plan een SSD aan te schaffen, maar kan iemand me een advies geven?
Informatie uit je 'event log' even hier kopieren.Layumi schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:59:
Wie kan mij helpen???
Event log??? Klinkt misschien vreemd, maar weet niet precies wat je bedoeld. Heb barttlelog open, maar weet niet precies wat je bedoeld..fynrd1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:48:
[...]
Informatie uit je 'event log' even hier kopieren.
Welke log bedoel je?
Welke windows en welke taal gebruik je?Layumi schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:28:
[...]
Event log??? Klinkt misschien vreemd, maar weet niet precies wat je bedoeld. Heb barttlelog open, maar weet niet precies wat je bedoeld..
Welke log bedoel je?
Ok, volg even de instructies in deze link. Ga vervolgens naar het tijdstip dat je deze medling kreeg inc bf4, en post dan het rapport hier.
Kwam dit overigens toevallig tegen, misschien heb je er wat aan. http://battlelog.battlefi...view/2955065230469775311/
[ Voor 16% gewijzigd door fynrd1 op 08-06-2014 18:04 ]
Mag ik je bijzonder bedanken voor je tijd en tip. Ik heb de battlelog tip gevolgd en enkele dll bestanden geplaatst. Werkt weer als een tierelier.....fynrd1 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:37:
[...]
Kwam dit overigens toevallig tegen, misschien heb je er wat aan. http://battlelog.battlefi...view/2955065230469775311/
So thnx
Hey tweakers
Allereerst moet ik zeggen dat ik niet erg veel verstand van pc`s heb.
Heb nu framedrops op rare plekken bij bf4 terwijl er niet veel om me heen gebeurd droppen die naar 25/30 fps. Normaal zitten de frames op 80/110 en ook met veel explosie`s loopt die gewoon door op 50/80 daarom vind ik het zo raar.
Wat ik al geprobeerd heb:
*laatste drivers gedownload.
*grafische performance naar beneden gezet.
*in console fps op 60 gezet i.v.m 60 hz monitor.
Wou nog proberen om mijn cpu te unparken maar weet niet of dat goed is voor mijn pc.
Mijn specs zijn:
Gpu: gtx 770 oc
Cpu: fx8320
Monitor : Dell p2314h
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Bij voorbaat dank
Allereerst moet ik zeggen dat ik niet erg veel verstand van pc`s heb.
Heb nu framedrops op rare plekken bij bf4 terwijl er niet veel om me heen gebeurd droppen die naar 25/30 fps. Normaal zitten de frames op 80/110 en ook met veel explosie`s loopt die gewoon door op 50/80 daarom vind ik het zo raar.
Wat ik al geprobeerd heb:
*laatste drivers gedownload.
*grafische performance naar beneden gezet.
*in console fps op 60 gezet i.v.m 60 hz monitor.
Wou nog proberen om mijn cpu te unparken maar weet niet of dat goed is voor mijn pc.
Mijn specs zijn:
Gpu: gtx 770 oc
Cpu: fx8320
Monitor : Dell p2314h
Heeft iemand enig idee wat ik het beste kan doen?
Bij voorbaat dank
Steam: ThePunkPantherNL
Je vergeet 2 belangrijke dingen te vermelden
- OS
- Geheugen (hoeveel en hoe snel)
- OS
- Geheugen (hoeveel en hoe snel)
Heb windows 8 en heb 8 gb geheugen hoe snel weet ik helaas niet.
De gtx 770 oc is er èèn met 2gb.
Weet dat ik met windows 8.1 iets meer fps kan krijgen maar dat zit er voor mij helaas niet in.
De gtx 770 oc is er èèn met 2gb.
Weet dat ik met windows 8.1 iets meer fps kan krijgen maar dat zit er voor mij helaas niet in.
Waarom zou je een fps cap gebruiken als je problemen hebt met je frames? Probeer eens met v-sync te spelen, misschien dat dat helpt
Bij free slots heb je all aangevinkt dan krijg je alle lege servers
V-sync ook aan en uit gehad blijft hetzelfde probleem dropt die ook gewoon weer naar 20/30 frames.
Het is echt irritant, als die dropt en ik ga stilstaan dan vliegt die opeens weer omhoog maar als ik door ren dat blijft het 20 sec zo.
P.s problemen met frames had ik al voordat ik fps cap had.
V-sync ook aan en uit gehad blijft hetzelfde probleem dropt die ook gewoon weer naar 20/30 frames.
Het is echt irritant, als die dropt en ik ga stilstaan dan vliegt die opeens weer omhoog maar als ik door ren dat blijft het 20 sec zo.
P.s problemen met frames had ik al voordat ik fps cap had.
Thanks, dat lost het probleem op.multynoob schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:25:
Bij free slots heb je all aangevinkt dan krijg je alle lege servers
Wel vreemd trouwens want als je sorteert op veel naar weinig players is de lijst in eens beter met 'all' uit.
Terwijl dat toch niet zo moeten uitmaken maarja...
[ Voor 27% gewijzigd door Marc3l op 10-07-2014 13:04 ]
Anoniem: 590917
Meer mensen last van MSI aferburner die bf4 helemaal vertraagt laat laden en de fps door de midden breekt?
Anoniem: 590917
Ik heb er geen overclock op staan dus dat is het probleem niet. Ik heb vandaag wat tijd gehad om het op te zoeken. en het is dit.
https://battlelog.battlef...view/2955065232029566786/
https://battlelog.battlef...view/2955065232029566786/
^
Voor nVidia kaarten kun je ook EVGA's Precision X gebruiken. Is ook gebaseerd (in ieder geval to v15) op Rivatuner software.
Alleen dit is wat jammer: http://www.techpowerup.co...ion-overclocking-app.html
Voor nVidia kaarten kun je ook EVGA's Precision X gebruiken. Is ook gebaseerd (in ieder geval to v15) op Rivatuner software.
Alleen dit is wat jammer: http://www.techpowerup.co...ion-overclocking-app.html
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het 'geheugenlek' probleem lijkt ook weer terug van weggeweest. Na 2-3 potjes is het gewoon onspeelbaar omdat het OS begint te swappen 
Er is ook geen process wat het geheugen gebruikt - de PC moet dus opnieuw gestart worden. Het probleem was een tijdje weg maar op diverse fora zie ik dat er vele met mij dit probleem hebben (oa hier en .
CPU: i5 2500k
GPU: XFX 6850 (driver 14.4)

Het lijkt gekomen te zijn nadat ik een paar dagen geleden alle DLC's erop heb gezet. Voor mij geen AMD kaart meer, wat een drama zijn die drivers altijd zeg.
Er is ook geen process wat het geheugen gebruikt - de PC moet dus opnieuw gestart worden. Het probleem was een tijdje weg maar op diverse fora zie ik dat er vele met mij dit probleem hebben (oa hier en .

Het lijkt gekomen te zijn nadat ik een paar dagen geleden alle DLC's erop heb gezet. Voor mij geen AMD kaart meer, wat een drama zijn die drivers altijd zeg.
Ik heb het ook. Eigenlijk nog nooit echt problemen gehad. Maar dit is niet meer te doen.Razr schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:49:
Het 'geheugenlek' probleem lijkt ook weer terug van weggeweest. Na 2-3 potjes is het gewoon onspeelbaar omdat het OS begint te swappen
[afbeelding]
Net hetzelfde als bij jou gaat goed voor een 2 tal spelletjes en dan stotter to afsluiten BF4.
Ben al terug gegaan tot 13.2 maar niks helpt ook 14.7 niet aaaaaaahhhhhh rommel.
amd FX-3650
R280x
8gb mem
Anoniem: 70261
Ook hier problemen met het vreten van geheugen na de updates, heb ook net Win 8.1 erop gezet dus dacht eerst dat daar het probleem lag.
Hopen dat ze hier ASAP iets aan doen want het is voor mij nu echt onspeelbaar geworden!
Hopen dat ze hier ASAP iets aan doen want het is voor mij nu echt onspeelbaar geworden!
Hier draait het heel vlot heb wel w7 64bit.
Sinds een week krijg ik bij iedere game die ik probeer te joinen de melding "Your game session has expired", waarna ik van Battlelog moet uitloggen, de browser moet herstarten en weer opnieuw moet inloggen. Dit gebeurt in IE en Chrome. Tot zover nog te doen, maar als ik dan eenmaal aan het gamen ben, hangt aan het eind van iedere ronde de game en moet ik deze killen in de Task Manager.
Hierna treedt het session expired-probleem weer op.
Andere browser, cookies en temp files verwijderen, drivers updaten, rebooten helpt allemaal niet: beide problemen blijven bestaan. Iemand nog suggesties?

Andere browser, cookies en temp files verwijderen, drivers updaten, rebooten helpt allemaal niet: beide problemen blijven bestaan. Iemand nog suggesties?
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Heb via windows update een me GFX kaart geupdate ivm nieuwe windows 8.1, geheugen wordt nu niet meer 100% belast en doet het nu weer goedAnoniem: 70261 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:26:
Ook hier problemen met het vreten van geheugen na de updates, heb ook net Win 8.1 erop gezet dus dacht eerst dat daar het probleem lag.
Welke driverversie geeft je PC nu aan, of kun je eens een screenshot posten van de eigenschappen van je beeldschermadapter (apparaatbeheer)?Anoniem: 70261 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:54:
[...]
Heb via windows update een me GFX kaart geupdate ivm nieuwe windows 8.1, geheugen wordt nu niet meer 100% belast en doet het nu weer goed
Helaas begon het gezeik later weer, kan er niet echt een peil op trekken wanneer het begint.Razr schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:35:
[...]
Welke driverversie geeft je PC nu aan, of kun je eens een screenshot posten van de eigenschappen van je beeldschermadapter (apparaatbeheer)?
Nog geen tijd gehad om weer te gamen maar hoop dat er een update komt .
Anoniem: 418105
Hallo allemaal,
Ik heb gisteren battlefield 4 gekocht voor op mijn laptop. Nu heb ik last van kleine freezes die erg irritant kunnen zijn, ik had het ingame gevraagd en die mensen zeiden dat het aan de laptop lag.
Vervolgens heb ik de settings op medium gezet vanaf high, helaas heeft dit echter niet mogen helpen. Heb de drivers al geupdate maar dat mocht ook niet baten.
Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn? Op google kwam ik erachter dat battlefield nog wel eens problemen heeft maar dat inmiddels verholpen zou zijn.
Laptop Y50-70-00745NL
• 1 TB SSHD (8 GB SSD cache)
• 15,6" Full HD beeldscherm (1920 x 1080)
• 4e Generatie Intel® Core™ i7-4710HQ processor
• 8 GB geheugen
• NVIDIA® GeForce® GTX 860M 2 GB
• Verlicht toetsenbord
• Windows 8.1
Temperaturen tijdens gamen: CPU 60 graden, GPU 54 graden en moederboard 60 graden. (gemeten met speccy)
De freezes zijn compleet random.
Ik heb gisteren battlefield 4 gekocht voor op mijn laptop. Nu heb ik last van kleine freezes die erg irritant kunnen zijn, ik had het ingame gevraagd en die mensen zeiden dat het aan de laptop lag.
Vervolgens heb ik de settings op medium gezet vanaf high, helaas heeft dit echter niet mogen helpen. Heb de drivers al geupdate maar dat mocht ook niet baten.
Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn? Op google kwam ik erachter dat battlefield nog wel eens problemen heeft maar dat inmiddels verholpen zou zijn.
Laptop Y50-70-00745NL
• 1 TB SSHD (8 GB SSD cache)
• 15,6" Full HD beeldscherm (1920 x 1080)
• 4e Generatie Intel® Core™ i7-4710HQ processor
• 8 GB geheugen
• NVIDIA® GeForce® GTX 860M 2 GB
• Verlicht toetsenbord
• Windows 8.1
Temperaturen tijdens gamen: CPU 60 graden, GPU 54 graden en moederboard 60 graden. (gemeten met speccy)
De freezes zijn compleet random.
Kan het misschien lag zijn? Toevallig gekeken over je verschil merkt als je BF4 speelt met kabel of draadloos? Zomaar even een idee. Andere software op de achtergrond actief, scanners oid?
En staat het energieschema in Windows op perfomance / hoge prestaties? I.v.m. onderklokken etc.
En staat het energieschema in Windows op perfomance / hoge prestaties? I.v.m. onderklokken etc.
[ Voor 20% gewijzigd door Razr op 19-08-2014 12:12 ]
Anoniem: 418105
Yep, zelfde probleem.unfor schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:11:
Op low zelfde probleem?
Yep, met kabel/zonder kabel hetzelfde, geen enkele andere software draait op de achtergrond.Razr schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:11:
Kan het misschien lag zijn? Toevallig gekeken over je verschil merkt als je BF4 speelt met kabel of draadloos? Zomaar even een idee. Andere software op de achtergrond actief, scanners oid?
Alles staat op hoge prestaties inderdaad.
OS = Windows 8.1
Memory = 8 gig
Videokaart= Club3D royalQueen 280x
Driverversie = 14.4
Settings= was op dat moment High zonder aanpassingen
Probleem:
Ik speelde BF4, en toen opeens kreeg ik 'No signal, going into sleep'. Het BF geluid stopte, ik kreeg een soort gezoem. Mijn PC draaide nog gewoon normaal, behalve dat hij geen beeld meer gaf. Ik zie geen BSOD file.
Dingen die je geprobeerd hebt: De BSOD file opgezocht, alleen was die er niet.
Heeft er iemand een idee of dit aan BF ligt of aan mijn PC zelf? Alvast bedankt!
Memory = 8 gig
Videokaart= Club3D royalQueen 280x
Driverversie = 14.4
Settings= was op dat moment High zonder aanpassingen
Probleem:
Ik speelde BF4, en toen opeens kreeg ik 'No signal, going into sleep'. Het BF geluid stopte, ik kreeg een soort gezoem. Mijn PC draaide nog gewoon normaal, behalve dat hij geen beeld meer gaf. Ik zie geen BSOD file.
Dingen die je geprobeerd hebt: De BSOD file opgezocht, alleen was die er niet.
Heeft er iemand een idee of dit aan BF ligt of aan mijn PC zelf? Alvast bedankt!
Zie je wat geks in je event viewer / logboek van Windows staan? Heb je geen 'sleep' / 'stand-by' knop op je toetsenbord welke je per ongeluk indrukte?
Ik speel de game al stabiel sinds launch, maar sinds een week of drie crash ik regelmatig. Foutmelding geeft aan dat het om nvwgf2umx.dll gaat. Iemand hier ervaring mee? Heb het internet al afgezocht en ik ben niet de enige... maar niemand lijkt een oplossing te hebben. De dll is in ieder geval van Nvidia.
Wat ik geprobeerd heb:
- 'Origin in-game' uitgevinkt
- Game verwijderd incl registry en opnieuw geïnstalleerd
- Vorige drivers geprobeerd (huidige weg gehaald incl registry)
- Nieuwste drivers opnieuw geinstalleerd (clean install)
- Alle overclocks in m'n systeem teruggedraaid
Ik weet 't ff niet meer!
Wat ik geprobeerd heb:
- 'Origin in-game' uitgevinkt
- Game verwijderd incl registry en opnieuw geïnstalleerd
- Vorige drivers geprobeerd (huidige weg gehaald incl registry)
- Nieuwste drivers opnieuw geinstalleerd (clean install)
- Alle overclocks in m'n systeem teruggedraaid
Ik weet 't ff niet meer!
Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: bf4.exe
Application Version: 1.3.2.3825
Application Timestamp: 53a4d82a
Fault Module Name: nvwgf2umx.dll
Misschien iets met user.cfg gedaan? Zou met directx te maken kunnen hebben.
Heb ook met directx gestoeid.. geupdate.. de hele zooi. Config heb ik inderdaad ook weggehaald bij m'n reinstall.Fonta schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:00:
Misschien iets met user.cfg gedaan? Zou met directx te maken kunnen hebben.
Ik blijf links en rechts wel wat proberen
maar even mezelf gequoteMr. Detonator schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:51:
Laatste tijd heb ik een bug als ik dood ga, en opnieuw gespawned ben, dan maak ik geregeld mee dat mijn kogels de eerste paar seconden echt 0,0 damage doen...ook hoor ik het wapengeluid dan heel zacht....
meer mensen dit opgevallen ?!
niemand hier last van ?...want valt me toch vaak op
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 25-08-2014 22:07 ]
Hoi,
Als ik bij BF4 m'n server list refresh krijg ik soms maar 2 servers te zien, dan heb ik hem gefilterd op conquest en de DLC dragons teeth aangevinkt. Ik denk dat er wel meer als 2 servers gevonden moeten worden toch? Wat ook vreemd is, is als ik dan weer refresh, er ook weer andere servers staan. Soms worden het er meer en soms minder..
Iemand een idee?
Kort: Vind weinig servers, bij refreshen vind hij ook steeds weer andere servers.
Thanks in advance!
Als ik bij BF4 m'n server list refresh krijg ik soms maar 2 servers te zien, dan heb ik hem gefilterd op conquest en de DLC dragons teeth aangevinkt. Ik denk dat er wel meer als 2 servers gevonden moeten worden toch? Wat ook vreemd is, is als ik dan weer refresh, er ook weer andere servers staan. Soms worden het er meer en soms minder..
Iemand een idee?
Kort: Vind weinig servers, bij refreshen vind hij ook steeds weer andere servers.
Thanks in advance!
Ik zou de filters even nakijken, lijkt me dat je perongeluk toch iets aan/uitgevinkt hebt. Ook het aantal spelers kan wellicht de boosdoener zijn, 32 en 64 is bijv het meest populair voor ConquestHapkoek schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:37:
Hoi,
Iemand een idee?![]()
Thanks in advance!
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Idd, check je filters - of maak er even een screenshot van en post em hier.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
@Hapkoek Dit probleem had ik ook een keer, je moet in je filter bij de free slots 1-5 tot 10+ even aanvinken.
Hoop dat het helpt.
Hoop dat het helpt.
Iedereen bedankt voor reageren
Just to be sure, screenshot:
Dit heeft geholpen! Vind nu al veel meer.plientje schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:45:
@Hapkoek Dit probleem had ik ook een keer, je moet in je filter bij de free slots 1-5 tot 10+ even aanvinken.
Hoop dat het helpt.
Just to be sure, screenshot:

Ik heb hier al iets over gezegd in het andere topic, maar aangezien het hier beter past ook nog een post hier.
Ik heb een 120 Hz monitor (zie specs) dus ik wil graag 120 fps constant. Gezien m'n specs zou je ook denken dat dat prima kan, maar tot voor kort draaide het toch niet lekker. Zelfs met slechts 32 man in TDM waren er veel mappen die onder de 120 doken en ook al gaf het 120 aan (limiter dus), voelde het vaak niet soepel.
Dit lijkt aan battlescreen te liggen. Ik draaide op m'n 2e monitor altijd battlescreen en dacht er nooit aan dat dit een impact zou kunnen hebben. Recent noemde iemand in het andere topic dit als mogelijk probleem en dit, naast wat pogingen tot overklokken hebben het opgelost. Ik zit nu strak op de 120 in elke map die ik tot nu toe gespeeld heb (vooral vanilla mappen) en GPU gebruik ligt ruim onder 100%. CPU gaat ook niet naar 100%.
Met battlescreen aan wordt het weer raar haperend, stotterig, ondanks dat he 120 aangeeft in de meeste gevallen. Het kost me, zonder limiter, zo te zien zeker 5-20 fps, maar buiten dat is het vooral dat het nu gewoon echt soepel loopt. Geen idee waarom, maar battlescreen verneukt de boel blijkbaar nogal.
Ik heb nu zelfs alles op Ultra staan, behalve Terrain Decoration en alles daaronder, die staan minimaal/uit omdat ik ze niet nuttig vind.
Dit had ik eerder moeten testen
.
Ik heb een 120 Hz monitor (zie specs) dus ik wil graag 120 fps constant. Gezien m'n specs zou je ook denken dat dat prima kan, maar tot voor kort draaide het toch niet lekker. Zelfs met slechts 32 man in TDM waren er veel mappen die onder de 120 doken en ook al gaf het 120 aan (limiter dus), voelde het vaak niet soepel.
Dit lijkt aan battlescreen te liggen. Ik draaide op m'n 2e monitor altijd battlescreen en dacht er nooit aan dat dit een impact zou kunnen hebben. Recent noemde iemand in het andere topic dit als mogelijk probleem en dit, naast wat pogingen tot overklokken hebben het opgelost. Ik zit nu strak op de 120 in elke map die ik tot nu toe gespeeld heb (vooral vanilla mappen) en GPU gebruik ligt ruim onder 100%. CPU gaat ook niet naar 100%.
Met battlescreen aan wordt het weer raar haperend, stotterig, ondanks dat he 120 aangeeft in de meeste gevallen. Het kost me, zonder limiter, zo te zien zeker 5-20 fps, maar buiten dat is het vooral dat het nu gewoon echt soepel loopt. Geen idee waarom, maar battlescreen verneukt de boel blijkbaar nogal.
Ik heb nu zelfs alles op Ultra staan, behalve Terrain Decoration en alles daaronder, die staan minimaal/uit omdat ik ze niet nuttig vind.
Dit had ik eerder moeten testen
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Anoniem: 80487
Ik had gister een hele dikke vette memory leak na potje drie. Meer mensen die er last van hebben?
Al tijden last van memory leaks na 2 a 3 potjes. Enige work-around die een beetje helpt is alt-tabben aan het einde van iedere ronde en pas terug het spel in als de volgende map is geladen...
Ik heb al sinds een paar maand last van het volgende issue:
- Ik start het spel op, en join een server. Vervolgens crashed het spel compleet en krijg ik de volgende errormessage:
plaatje
Ik heb 't spel ook al opnieuw geïnstalleerd, dit mocht ook niet baten.
Ik speel zelf niet zoveel, maar het is behoorlijk irritant dat áls je een keer wilt spelen, het hele zooitje crashed...
Mijn specs:
OS = Windows 7 64-bit
mem = 16 gig
videokaart= HD6950
driverversie = latest
settings = default
- Ik start het spel op, en join een server. Vervolgens crashed het spel compleet en krijg ik de volgende errormessage:
plaatje
Ik speel zelf niet zoveel, maar het is behoorlijk irritant dat áls je een keer wilt spelen, het hele zooitje crashed...

Mijn specs:
OS = Windows 7 64-bit
mem = 16 gig
videokaart= HD6950
driverversie = latest
settings = default
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Asus GTX Titan
Nu heb ik ook de nieuwe Nvidia driver (344.11). Gister had ik wat tijd om even lekker te gamen en dacht laat ik even BF4 gaan spelen. Dus ik BF4 weer geinstalleerd (Heb een fresh install van Windows) en startte het spel op. Het ging goed totdat ik in het loadscherm kwam.
Ik had een campaign missie gestart om even mijn settings goed te zetten enzo. Ik had verschrikkelijke stutter/lagg, ook in het menu. Kreeg niet eens de kans om de game op te starten ._.
Nou heb ik gelezen dat er wat probleempjes zijn met 344.11 driver maar heeft iemand hier ervaring mee?
Zie sig voor specs
Edit: Ben terug gegaan naar de vorige driver. Alles werkt nu soepeltjes
Ik had een campaign missie gestart om even mijn settings goed te zetten enzo. Ik had verschrikkelijke stutter/lagg, ook in het menu. Kreeg niet eens de kans om de game op te starten ._.
Nou heb ik gelezen dat er wat probleempjes zijn met 344.11 driver maar heeft iemand hier ervaring mee?
Zie sig voor specs
Edit: Ben terug gegaan naar de vorige driver. Alles werkt nu soepeltjes
[ Voor 5% gewijzigd door Meatwagon op 06-10-2014 08:19 . Reden: Probleem zelf op kunnen lossen ^^ ]
Zet de origin overlay eens uit, misschien dat je probleem dan verholpen is. Had er zelf ook last van.Brainscrewer schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:54:
Ik heb al sinds een paar maand last van het volgende issue:
plaatje
Ik speel zelf niet zoveel, maar het is behoorlijk irritant dat áls je een keer wilt spelen, het hele zooitje crashed...![]()
Mijn specs:
OS = Windows 7 64-bit
mem = 16 gig
videokaart= HD6950
driverversie = latest
settings = default
Ga in origin naar origin -> toepassingsinstellingen. Dan naar "Origin in game". Haal het vinkje weg bij "enable origin in game".
Edit: Mocht dat niet baten, probeer catalyst 14.3 eens uit.
[ Voor 5% gewijzigd door KaleBatzZ op 02-10-2014 18:01 ]
Ik lust geen rotte appels...
sinds een maandje weer bf4 willen spelen, origin update en bf update,
kom in het spel, wil een server joinen, maar krijg geen contact?
krijg melding, dat met de server geen verbinding gemaakt kan worden
Iemand een idee?
Opgelost, in origin spel gerepareerd, met andere woorden, spel werd geheel opnieuw geinstaleerd
kom in het spel, wil een server joinen, maar krijg geen contact?
krijg melding, dat met de server geen verbinding gemaakt kan worden
Iemand een idee?
Opgelost, in origin spel gerepareerd, met andere woorden, spel werd geheel opnieuw geinstaleerd
[ Voor 18% gewijzigd door luifel op 10-10-2014 22:18 ]
Goh denk je een leuk spel aangeschaft te hebben, werkt die totaal niet.
Iedere keer dat ik een server join, freezed die meteen vast.
Hoe wil ik dit in godsnaam oplossen!
Al geprobeerd:
- Account file verwijderd uit mijn documenten/battlefield 4.
- Alle drivers up to date.
- Windows up to date
- Alle updates van het spel zelf geinstalleerd
- Spel repairen
- DirectX laatste versie
Iemand een idee wat er nog te doen valt hier tegen?
Of wanneer ze eindelijk met een update komen die dit fixt.
========================================
De melding volgens crash report:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: bf4.exe
Versie van toepassing: 1.3.2.15221
Tijdstempel van toepassing: 541a1598
Naam van foutmodule: atidxx64.dll
Versie van foutmodule: 8.17.10.569
Tijdstempel van foutmodule: 5417611b
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0000000000295b1d
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: dc75
Aanvullende informatie 2: dc751a634e35056b200c6d205d756e89
Aanvullende informatie 3: f187
Aanvullende informatie 4: f1870ee28a28380fe767e42f9406db7d
Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Al geprobeerd:
- Windows up to date
- Spel repairen
- DirectX laatste versie
Probleemhandtekening:
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
[ Voor 48% gewijzigd door darkangel456 op 21-10-2014 02:24 ]
wat zijn je specs?darkangel456 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:12:
Al geprobeerd:
- Windows up to date
- Spel repairen
- DirectX laatste versie
Probleemhandtekening:
Moederbord: Asus rampage 3 extreme
Geheugen; 6 GB DDR 3
Videokaart: HD radeon 6990
CPU: I7 980 Xtreme
Monitor setup van: 3x 24"inch, bij spelen maar 1 actief (als het spel fatsoenlijk zou starten)
Windows 7 ultimate 64 bit.
[ Voor 8% gewijzigd door darkangel456 op 21-10-2014 12:23 ]
Misschien heb je hier wat aan http://answers.ea.com/t5/...4-dll/m-p/2751322#M122905darkangel456 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:12:
Top dit werkt!gstoffers schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:00:
[...]
Misschien heb je hier wat aan http://answers.ea.com/t5/...4-dll/m-p/2751322#M122905
Kon nu tenminste 2 ronden door gamen, daarna werd ik gekickt door een disconnect van punkbuster.
Hartelijk dank.
Graag gedaan, voor punkbuster probleem even handmatig updaten http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.phpdarkangel456 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:01:
[...]
Top dit werkt!
Kon nu tenminste 2 ronden door gamen, daarna werd ik gekickt door een disconnect van punkbuster.
Hartelijk dank.
Nou, lekker... ik heb elke keer van die kleine lags tijdens t spelen. Hoe irritant dat al is was deze wel heel bijzonder: ik zat in vuurgevecht met iemand en door de lags was ik dood maar werd ik al revived maar daarna schoot ie terug naar de "je bent dood" modus waar ik niet meer uit kwam
Uiteindelijk moeten quiten

Meh, nog steeds "you have lost connection to the server"
Win7 64bit
NVidia kaart: GTX780
i5-4679k
8GB
Spel draait verder prima op Ultra met 60fps.
Zijn er nog andere stappen dan deze die ik moet volgen
Win7 64bit
NVidia kaart: GTX780
i5-4679k
8GB
Spel draait verder prima op Ultra met 60fps.
Zijn er nog andere stappen dan deze die ik moet volgen
make sure that you've updated your drivers to latest version. Choose a 'clean install' (usually in the advanced install options)
If the problem only began after updating your graphics driver then try reverting to a previous driver (again choosing 'clean install)
-Do a repair install of the game in Origin. In origin right click your game and from drop down choose repair install.
-Reinstall Punkbuster.
Go to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 and select pbsv.exe . Choose 'reinstall'
Install advice for Punkbuster https://help.ea.com/uk/article/punkbuster-technical-issues [help.ea.com]
- Make sure you download and install the latest Battlelog plugins.
First uninstall old Battlelog plugin by going to "Control Panel\Programs\Programs and Features" and removing "battlelog web plugin".
Then log in using Origin and go to battlelog page where you'll be prompted to download latest web plugin.
After you have installed it you should clear your cache, exit your browser. Then restart your browser, and then re-login to Origin to ensure proper install.
If this doesn't work then you should try a different browser (Chrome/Maxthon/Firefox, etc)
-Make sure that you have latest version of flash installed http://get.adobe.com/flashplayer/?no_redirect [get.adobe.com]
- make sure that your firewall/anti virus isn't preventing the game, Punkbuster or Origin from launching.
Also check the quality of your internet connection.
-Run the game as ADMINISTRATOR.
Go to the Origin games folder (C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4) and find Bf4.exe. Right click it and go to PROPERTIES, then COMPATIBILITY and tick the box next to RUN THIS PROGRAM AS ADMINISTRATOR.
Do the same with BF4_x86.exe as well.
-Disable Origin in game.
In Origin - Application settings - Origin in Game - disable Origin in game
-Run Origin as Administrator
Right click on Origin.exe and go to properties. Then go to compatability tab and tick the box next to RUN AS ADMIN.
-Reinstall DirectX.
1:go to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\directx\redist
2:Find file named DXSETUP.exe and right click on it and choose RUN AS ADMINISTRTOR. Install it. It should update your DirectX install.
3: You might need to reboot computer first.
4: try to launch game.
-Reinstall C++ redistributables.
1:go to C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4\__Installer\vc\vc2012Update3\redist
2: Right Click on vcredist_x64.exe and choose RUN AS ADMINISTRATOR then follow onscreen prompts.
Do the same with vcredist_x86.exe and follow onscreen prompts.
-Update your Microsoft .NET framework.
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=17851 [microsoft.com]
Constantly getting disconnected after 15/20minutes?
- Try this from http://answers.ea.com/t5/...Internet-problem/m-p/2... [answers.ea.com]
1. Log into your modem / router.
2. Turn OFF UPNP.
Turn off PC UPnP Service:
1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery
6. SAVE CHANGE
Getting 'Error Cannot Connect to Server?' - then try forwarding your ports:
Solution from eabarry http://answers.ea.com/t5/...ld-not-join-server-quo... [answers.ea.com]
For Battlefield on PC, please enable the following online ports on your connection:
TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300
For specific instructions on how to open your ports, please visit http://www.portforward.com/ [portforward.com] or contact your router manufacturer.
Also see this EA Help article for information on opening TCP or UDP ports: http://help.ea.com/en/art...ts-for-connection-issues/ [help.ea.com]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als test even een "upgrade" naar Windows 8 64 bit gedaan, vrij vlot weer hetzelfde probleem 
Gauw de image weer terugzetten

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Meerdere mensen die last krijgen van fps drops als Battlescreen geactiveerd is op een 2e monitor? Zorgt voor 20% CPU usage! Is erg vreemd, want voorheen nergens last van gehad. Uiteraard al andere browsers geprobeerd en zelfs Windows opnieuw geïnstalleerd voor een ander euvel. Niks... Zelfs de geanimeerde achtergrond zorgt voor haast 10% CPU en zo'n 10 fps verschil. Deze kun je gelukkig uitzetten in je Soldier settings.
Voor de duidelijkheid, Shanghai 64 Player CQ 1080p op Ultra met 4x MSAA:
Met Battlescreen op een 2e monitor: max 60 fps met constante fps drops naar 30 fps
Met de serverbrowser op de achtergrond met de animatie aan: max 90 fps, soms drops naar 50 fps
Met de serverbrowser op de achtergrond zonder animatie: max 110 fps minimum 70 fps.
Voor de duidelijkheid, Shanghai 64 Player CQ 1080p op Ultra met 4x MSAA:
Met Battlescreen op een 2e monitor: max 60 fps met constante fps drops naar 30 fps
Met de serverbrowser op de achtergrond met de animatie aan: max 90 fps, soms drops naar 50 fps
Met de serverbrowser op de achtergrond zonder animatie: max 110 fps minimum 70 fps.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Anoniem: 394709
vanwege premium zou je vandaag last stand kunnen downloaden, maar kan geen eens gewoon battlefield spelen -,-. naast de uitgave van last stand tegelijkertijd een update gereleaset, maar niks wil downloaden? na het controleren krijg ik een foutmelding met kan update niet downloaden. (voor update, en last stand zelfde melding) heb al alles opnieuw opgestart etc. meer mensen hier last van?
edit: na herinstallatie origin, staat er niks meer onder mijn games. opnieuw laden van games werkt niet... starten van battlefield 4 resulteerd in 10 tallen schermpjes die tevoorschijnkwamen, vragende om een productcode. hopelijk gewoon drukte op de server..
edit: na herinstallatie origin, staat er niks meer onder mijn games. opnieuw laden van games werkt niet... starten van battlefield 4 resulteerd in 10 tallen schermpjes die tevoorschijnkwamen, vragende om een productcode. hopelijk gewoon drukte op de server..
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 394709 op 18-11-2014 17:53 ]
Hallo iedereen,
probleem 1
Ik kocht een tweede Zotac 780 amp ! bij om SLI te draaien.
Beiden draaien prima , en als ik gebruik maak van een benchmark programma ` HEAVEN` krijg ik een stijging van 98 fps meer dan het gebruik van één kaart .
Maar als ik momenteel battlefield 4 draai op multiplayer krijg ik soms maar 80 fps en vaak framedrops van 150+ naar 15 fps
Terwijl ik met 1 kaart 100-120 fps draaide met uiteraard de typische framedrops maar dan meestal max naar 45
Wanneer ik naar msi afterburner kijk , zie ik ook dat beide gpu's maar voor +- 30 procent worden gebruikt
probleem 2
Wanneer ik probeer om mijn GPU te Overclocken ( zelfs lichtjes ) crashed battlefield 4 gelijk en krijg ik een direct x error.
De instellingen die ik gebruik :
The settings i am using :
* 1 Monitor
* 1920 x 1080 119.98 HZ
* fullsccreen mode
* Vertical sync off
Graphics :
* Texture Quality Ultra
* Texture filtering high
* Lighting Qua High
* Effects High
* Post process Qua High
* Mesh Qua High
* Terrain qua High
* Terrain decoration high
* Antialliasing deferred 4xMSAA
* Antialliasing post high
* Ambient occlusion OFF
Setup:
* Windows 7
* Intel Core i5 4670K Boxed slightly overclocked at 3.4 GHZ
* Thermalright True Spirit 140
* MSI Z87-G45 Gaming
* 2 x Zotac GeForce GTX 780 3GB AMP! (ZT-70203-10P)
* Samsung 840 EVO 250GB
* Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
* Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU 8 gig in total
* Cooler Master V Series V700 Psu
* Antec Performance One P280 case
Gpu settings :
* Driver version 344.75
* Bios on both cards 80.80.21.00.42
* Stock oc settings ( otherwise bff4 crashes )
Maatregelen die ik genomen heb :
* Unparked all cores
* Custom user cfg
* clean install drivers
* windows updates
* user files verwijderd
* game gerepareerd
probleem 1
Beiden draaien prima , en als ik gebruik maak van een benchmark programma ` HEAVEN` krijg ik een stijging van 98 fps meer dan het gebruik van één kaart .
Maar als ik momenteel battlefield 4 draai op multiplayer krijg ik soms maar 80 fps en vaak framedrops van 150+ naar 15 fps
Terwijl ik met 1 kaart 100-120 fps draaide met uiteraard de typische framedrops maar dan meestal max naar 45
Wanneer ik naar msi afterburner kijk , zie ik ook dat beide gpu's maar voor +- 30 procent worden gebruikt
probleem 2
Wanneer ik probeer om mijn GPU te Overclocken ( zelfs lichtjes ) crashed battlefield 4 gelijk en krijg ik een direct x error.
* 1 Monitor
* 1920 x 1080 119.98 HZ
* fullsccreen mode
* Vertical sync off
Graphics :
* Texture Quality Ultra
* Texture filtering high
* Lighting Qua High
* Effects High
* Post process Qua High
* Mesh Qua High
* Terrain qua High
* Ambient occlusion OFF
Setup:
* Windows 7
* MSI Z87-G45 Gaming
* Samsung 840 EVO 250GB
Gpu settings :
* Driver version 344.75
* Unparked all cores
* Custom user cfg
* clean install drivers
* windows updates
* user files verwijderd
* game gerepareerd
[ Voor 15% gewijzigd door mr.bievers op 20-11-2014 18:42 ]
Heb je nu wel of niet windows een herinstallatie gegeven? Of alleen DDU gedraaid en drivers gedaan?
En hoe warm worden de kaarten?
Probeer ook eens de Valley en 3Dmark benchmarks?
En hoezo geef je aan dat je cpu overclocked is? Hij draait standaard op 3.4 en turbo naar 3.8.
En hoe warm worden de kaarten?
Probeer ook eens de Valley en 3Dmark benchmarks?
En hoezo geef je aan dat je cpu overclocked is? Hij draait standaard op 3.4 en turbo naar 3.8.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Probleem gevonden... m'n el cheapo sitecom switch was het probleem. Tevens lijkt de boel bij mij onder windows 7 64bit niet soepel te draaien, want ook zonder de switch ertussen kreeg ik toen disconnects.steveman schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:58:
Als test even een "upgrade" naar Windows 8 64 bit gedaan, vrij vlot weer hetzelfde probleem
Nu met Windows 8.1 64bit en m'n gloednieuwe TP link switch : geen problemen, eindelijk!
Frappant dat precies dezelfde config wel gewoon werkte met BF3...
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 26-11-2014 23:16 ]
BF4 start niet door hier. Vorige week nieuwe processor, mobo en SSD geplaatst, spel geïnstalleerd en speelde prima. Vandaag dus niet, kom wel in Battlelog, Origin start ook op, maar daar blijft het bij. Meer mensen last van?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 770's. Om razend van te worden.mr.bievers schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:28:
Hallo iedereen,
probleem 1
probleem 2
* 1 Monitor
* 1920 x 1080 119.98 HZ
* fullsccreen mode
* Vertical sync off
Graphics :
* Texture Quality Ultra
* Texture filtering high
* Lighting Qua High
* Effects High
* Post process Qua High
* Mesh Qua High
* Terrain qua High
* Ambient occlusion OFF
Setup:
* Windows 7
* MSI Z87-G45 Gaming
* Samsung 840 EVO 250GB
Gpu settings :
* Driver version 344.75
* Unparked all cores
* Custom user cfg
* clean install drivers
* windows updates
* user files verwijderd
* game gerepareerd
Ik zet altijd mijn V-sync aan en daarbij ook nog eens de command: gametime.maxvariablefps 60 Dit heeft bij mij het probleem aanzienlijk verholpen.
Ik zit met een vreemde Battlescreen probleem. Zowel FF als Chrome geven aan dat ze server niet kan zien en dus niet kunnen connecten.
Vroeger heb ik daar geen problemen mee, maar nu doen ze gewoon niks. Het spel zelf draait natuurlijk prima zonder problemen. De battlescreen op 2e monitor zal dus niet gaan.
Computer is Window 7 x64, 8GB RAM, i5 en HD7870 video. Zal dus niet aan liggen.
Wat is veel voorkomende probleem bij niet kunnen laden van Battlescreen? Moet ik ergens poort openzetten? Zou anders wel vreemd staan dat nu niet werkt, en vroeger wel.
Update: met tablet ook geen Battlescreen. Zijn er echt aantal poorten geblokkeerd?
Alvast dank.
Vroeger heb ik daar geen problemen mee, maar nu doen ze gewoon niks. Het spel zelf draait natuurlijk prima zonder problemen. De battlescreen op 2e monitor zal dus niet gaan.
Wat is veel voorkomende probleem bij niet kunnen laden van Battlescreen? Moet ik ergens poort openzetten? Zou anders wel vreemd staan dat nu niet werkt, en vroeger wel.
Update: met tablet ook geen Battlescreen. Zijn er echt aantal poorten geblokkeerd?
Alvast dank.
[ Voor 6% gewijzigd door MrDummy op 04-12-2014 23:04 ]
Gisteravond merkte ik dat ik last had van het 'microstutter-probleem'. Met andere woorden: mijn FPS was prima (80+), maar in sommige gebieden voelde het eerder aan als 40FPS.
Ik besloot om maar eens wat onderzoek te doen naar het probleem door, hier en daar, met wat instellingen te spelen. Dat gaf mij de volgende data:
No Vsync & No FPS-cap:

No VSync & FPS-cap:

Only VSync:

VSync + FPS-cap:

Uiteindelijk bleek de optie om VSync te activeren en tegelijkertijd de FPS vast te zetten (net onder de 60FPS) de beste optie, ondanks de 'angst' voor eventuele input lag en het feit dat er toch wat 'screen tearing' te zien is op mijn 60Hz monitor.
Daarnaast heb ik diverse zaken geprobeerd als het installeren van Battlefield 4 op een SSD, andere AMD Catalyst-drivers en een OC van de CPU. Echter, niets kon het probleem écht verhelpen.
Wat ik mij nu afvraag: Waarom zijn de verschillen in de grafieken zo groot? De ene keer wordt de GPU zwaarder belast en de andere keer mijn CPU. En dat terwijl ik enkel grafische opties aanpas.
Nu speel ik met 'Mantle' geactiveerd en AMD Catalyst 14.11.2 Beta.
Voor mijn systeemspecificaties zie mijn signature.
Ik besloot om maar eens wat onderzoek te doen naar het probleem door, hier en daar, met wat instellingen te spelen. Dat gaf mij de volgende data:
No Vsync & No FPS-cap:

No VSync & FPS-cap:

Only VSync:

VSync + FPS-cap:

Uiteindelijk bleek de optie om VSync te activeren en tegelijkertijd de FPS vast te zetten (net onder de 60FPS) de beste optie, ondanks de 'angst' voor eventuele input lag en het feit dat er toch wat 'screen tearing' te zien is op mijn 60Hz monitor.
Daarnaast heb ik diverse zaken geprobeerd als het installeren van Battlefield 4 op een SSD, andere AMD Catalyst-drivers en een OC van de CPU. Echter, niets kon het probleem écht verhelpen.
Wat ik mij nu afvraag: Waarom zijn de verschillen in de grafieken zo groot? De ene keer wordt de GPU zwaarder belast en de andere keer mijn CPU. En dat terwijl ik enkel grafische opties aanpas.
Nu speel ik met 'Mantle' geactiveerd en AMD Catalyst 14.11.2 Beta.
Voor mijn systeemspecificaties zie mijn signature.
Ik heb geen oplossing voor je, maar wel een waarschuwing: Voor mij, en toen ik zocht blijkbaar voor vele anderen, kost Battlescreen je een berg FPS en speelt het significant slechter met battlescreen aan. Ondanks mijn systeem, zie sig, ging ik naar onder de 60 fps waar ik anders 120+ zit op bepaalde punten (vooral Siege of Shanghai bv) en draaide het gewoon nooit soepel, ook al gaf ie 120 fps aan.MrDummy schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:09:
Ik zit met een vreemde Battlescreen probleem. Zowel FF als Chrome geven aan dat ze server niet kan zien en dus niet kunnen connecten.
Alvast dank.
@Yonix
Ik weet niet of je nu gewoon van random moment grafieken laat zien, maar het is natuurlijk geen eerlijk vergelijk als je op andere punten bent. Heb je hetzelfde probleem op de test range?
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ja. De microstutter is overal op te merken, bij elk level.Termy schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:21:
[...]
@Yonix
Ik weet niet of je nu gewoon van random moment grafieken laat zien, maar het is natuurlijk geen eerlijk vergelijk als je op andere punten bent. Heb je hetzelfde probleem op de test range?
Hm, ok. Vreemd. Ik merk het soms ook (ondanks 120 fps, capped maar geen vsync) en het is me niet duidelijk waarom dat soms wel en soms niet gebeurt. Ik speel het overigens in windowed borderless en krijg soms de indruk dat het bij veel wisselen tussen het spel en de browser (op 2e monitor) de stutter wel eens begint. Helaas kan ik dat tot nu toe niet echt loskoppelen van andere factoren, zoals een drukke(re) server of zwaardere map.
Risico's neem ik van aan, bedankt. Dus mijn totale weigering van Battlescreen is niet bekend. Het lijkt meer op connectie issue, want de plugin ziet wel de draaiende spel. Vroeger heb ik geen problemen mee, nu doet het gewoon niks meer. Windows is netjes opgebouwd en niet zoveel games erop gedaan.Termy schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:21:
[...]
Ik heb geen oplossing voor je, maar wel een waarschuwing: Voor mij, en toen ik zocht blijkbaar voor vele anderen, kost Battlescreen je een berg FPS en speelt het significant slechter met battlescreen aan. Ondanks mijn systeem, zie sig, ging ik naar onder de 60 fps waar ik anders 120+ zit op bepaalde punten (vooral Siege of Shanghai bv) en draaide het gewoon nooit soepel, ook al gaf ie 120 fps aan.
Zeker omdat tablet ook dezelfde probleem laat zien, ga ik misschien onderzoeken via mijn mobiel internet, om achter te komen of het aan provider ligt of niet. De tablet ziet verder prima dat ik bezig ben met een spel. Een deel komt dus goed doorheen, maar battlescreen zelf pakt het niet, ook niet op normale servers.
Weigerende Battlescreen is ook te lezen op Battlefield discussieboard, maar het is daar wel beetje onoverzichtelijk, al die problemen door elkaar. Het spel loopt zelf uitstekend.
Oplossingen of tips zijn daarom nog steeds welkom.
Ik heb op dit moment dat de game helemaal niet wil opstarten. Ik draai op Win 8.1 via SSD en krijg twee verschillende meldingen:
- We're sorry, it looks like your game didn't start properly. Deze melding komt vanuit Battlelog.

Dit probleem is volgens mij gekomen nadat ik de laatste plugin geïnstalleerd heb.
Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd, Origin opnieuw geïnstalleerd, PC meerdere malen opnieuw opgestart, Chrome gebruikt ipv IE, cookies en alle tijdelijke internetbestanden verwijderd...
Vanuit Origin heb ik ook de volgende melding gekregen
- Helaas, er is een fout opgetreden. We kunnen geen verbinding met EA maken om BF4 op deze computer te activeren met jouw account. Probeer het later nog eens.

Deze laatste melding heb ik ongeveer 3 keer gekregen en is niet systematisch. De eerste melding is dat wel.
Iemand een idee?
18-12-2014:
Spel verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, Battlelog plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: nog steeds geen verandering.
Begin nu echt wel een hekel aan EA/Origin te krijgen, want ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn pc ligt...
- We're sorry, it looks like your game didn't start properly. Deze melding komt vanuit Battlelog.

Dit probleem is volgens mij gekomen nadat ik de laatste plugin geïnstalleerd heb.
Ik heb het spel opnieuw geïnstalleerd, Origin opnieuw geïnstalleerd, PC meerdere malen opnieuw opgestart, Chrome gebruikt ipv IE, cookies en alle tijdelijke internetbestanden verwijderd...
Vanuit Origin heb ik ook de volgende melding gekregen
- Helaas, er is een fout opgetreden. We kunnen geen verbinding met EA maken om BF4 op deze computer te activeren met jouw account. Probeer het later nog eens.

Deze laatste melding heb ik ongeveer 3 keer gekregen en is niet systematisch. De eerste melding is dat wel.
Iemand een idee?
18-12-2014:
Spel verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, Battlelog plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: nog steeds geen verandering.
Begin nu echt wel een hekel aan EA/Origin te krijgen, want ik kan me haast niet voorstellen dat het aan mijn pc ligt...
[ Voor 28% gewijzigd door BvZwolle op 18-12-2014 22:48 . Reden: foto's toegevoegd/nieuwe datum met handelingen ]