nou ik hoop dat diegene die niet veteran zijn stoppen word dood ziek van die cod boysRemz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 00:49:
[...]
Sorry, ik moet hier toch even op reageren.
Waarom zouden veterans een voordeel moeten hebben boven nieuwe spelers? Je maakt de veterans die al jaren lang bekend zijn met het spel alleen nog maar beter. Voor mij zou dat een reden zijn om te stoppen met Battlefield, ik moet niet denken aan de haat die veterans over zich heen krijgen.
Ik ben al blij met cosmetische goodies zoals dogtags, een vermelding op een kill screen(zoals BF3 had met premium members) of een nummer achter je naam zoals bij Bad Company 2.
PS: Battlefield veteran vanaf BF1942 hier.
Ik zeg ook niet dat die heel slecht was maar er waren imho betere wapens in de game, dat is wat ik bedoel. Geen nut om een wapen in een spel te stoppen voor de veterans waar je geen ruk mee kan natuurlijkreemprive schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:33:
[...]
M1garand niet heel goed? Mijn broertje speelde er altijd mee, die haalde echt monsterscores met dat wapen. Ik zou ook alle DMR's van BF4 inruilen voor M1.
Ik heb trouwens echt heel gemengde ervaring de laatste tijd, soms gaan rondes best prima qua hitreg etc, en andere keren, op dezelfde server, is het huilen met de pet op. Snap er niets van, Tussen aparte servers kan ik het begrijpen maar hoe er zoveel verschil is bij simpelweg de volgende ronde is mij onduidelijk.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Dit komt omdat gedurende je connectie met een server er iets lijkt te zijn wat ik alleen kan verklaren met dat er na verloop van tijd een desync optreedt tussen je client en de server. De toch al niet misselijke standaard delay wordt dan nog groter, een reconnect lost de problemen dan weer tijdelijk op. Zodra ik merk dat ik weer op geesten en sponzen loop te schieten reconnect ik direct.SouLLeSSportal schreef op zondag 05 januari 2014 @ 03:54:
Ik heb trouwens echt heel gemengde ervaring de laatste tijd, soms gaan rondes best prima qua hitreg etc, en andere keren, op dezelfde server, is het huilen met de pet op. Snap er niets van, Tussen aparte servers kan ik het begrijpen maar hoe er zoveel verschil is bij simpelweg de volgende ronde is mij onduidelijk.
Is er laatste week een patch uitgekomen ?
op een of andere manier lijkt de game nu een stuk beter te schieten en haal ik alleen maar KD van 2.8 tot 5.0
aan mijn kant heb ik niks veranderd, zit nog steeds op wifi te spelen maar het is nu speelbaar.
ik heb mijn Hud op 100% gezet, omdat dit delay veroorzaakt tussen de killcam en je death.
Of ik heb veel geluk, of ik kan eindelijk weer genieten van een shooter.
op een of andere manier lijkt de game nu een stuk beter te schieten en haal ik alleen maar KD van 2.8 tot 5.0
aan mijn kant heb ik niks veranderd, zit nog steeds op wifi te spelen maar het is nu speelbaar.
ik heb mijn Hud op 100% gezet, omdat dit delay veroorzaakt tussen de killcam en je death.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Als er 10 mensen met 10 ping leaven en er 10 komen met een ping van 50+ ga je dat wel merken.SouLLeSSportal schreef op zondag 05 januari 2014 @ 03:54:
[...]
Ik zeg ook niet dat die heel slecht was maar er waren imho betere wapens in de game, dat is wat ik bedoel. Geen nut om een wapen in een spel te stoppen voor de veterans waar je geen ruk mee kan natuurlijk
En er zijn altijd mensen die torrents aan laten staan of andere verbindings problemen hebben waar door de hele server compleet anders aanvoelt
Dit heb ik ook sinds de laatste patch en volgens mij nog veel meer mensen.Pykow schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:00:
Is er laatste week een patch uitgekomen ?
Kijk het probleem is natuurlijk dat nu alles onder een vergrootglas ligt (terecht overigens) en dan valt elk foutje op.
Maar als ik kijk naar BF3 heb ik ook heel vaak gehad dat het leek dat ik werd ge1shoted zelf mensen waar mee ik op TS zat of dat je meer kogels nodig was dan gedacht en alle andere flaws uit BF3.
Kijk de meeste jankerds hebben nu al een maand niet gespeeld en op elk negatief bericht springen ze er boven op op hun gal te spugen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
het voelt nog steeds niet helemaal lekker zoals BF3, maar het is nu speelbaar.beuker19 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:14:
[...]
Dit heb ik ook sinds de laatste patch en volgens mij nog veel meer mensen.
Kijk het probleem is natuurlijk dat nu alles onder een vergrootglas ligt (terecht overigens) en dan valt elk foutje op.
Maar als ik kijk naar BF3 heb ik ook heel vaak gehad dat het leek dat ik werd ge1shoted zelf mensen waar mee ik op TS zat of dat je meer kogels nodig was dan gedacht en alle andere flaws uit BF3.
Kijk de meeste jankerds hebben nu al een maand niet gespeeld en op elk negatief bericht springen ze er boven op op hun gal te spugen.
geen random deaths, one hit kills steeds of dat ik het gevoel heb, dat me wapen 0,0 damage doet.
het schieten lijkt verbeterd, ik benadruk LIJKT !!.
kijk een fan van BF4 wordt ik nooit, ik vergelijk het nog te veel met BF3 die in mijn ogen 1000x leuker was.
Goede map design (als je de juiste mode op de map speelde) zoals Grand bazaar, Seine crossing, alle maps uit de Aftermath DLC en Noshar canals TDM was echt fijn om unlocks vrij te spelen.
nu heb je alleen operation lockers (Metro achtige map die wel goed uitgewerkt is), guilin peaks en sieg of shanghai die redelijk leuk zijn om te spelen. andere maps vindt ik gewoon crap, geen duidelijke map layout.
net zoals met wapens, speel ik alleen maar met de ACE 23, M416, AK 5C , M249,MG4.
Alle andere wapens zijn minder tot slecht. DMR's zijn verschrikkelijk slecht, Shotguns hebben geen nut, de meeste maps zijn open. zelfs in operation lockers ben je beter weg met een snelle RPM wapen zoals een AEK of PDW.
Met full choke schiet je een aardige afstand, de shotgun heeft naar mijn idee toch een aardige plek in de game. Slugs is niet vergelijkbaar met BF3, die zijn nu vrij nutteloos.Pykow schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:54:
[...]
Shotguns hebben geen nut, de meeste maps zijn open. zelfs in operation lockers ben je beter weg met een snelle RPM wapen zoals een AEK of PDW.
IS het mogelijk om tijdens het spel te wisselen van kit?
Ik probeer veel als engineer te spelen, maar weet niet van tevoren of ik een tank of helicopter ga tegenkomen. Beide meenemen gaat niet, maar bijvoorbeeld wisselen bij een supplypoint?
Ik probeer veel als engineer te spelen, maar weet niet van tevoren of ik een tank of helicopter ga tegenkomen. Beide meenemen gaat niet, maar bijvoorbeeld wisselen bij een supplypoint?
Nee dat kan niet, de enige mogelijkheid om van kit te veranderen in-game is door het oppakken van een kit van een ander die net voor je neus is neergeknald.jopie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:46: Beide meenemen gaat niet, maar bijvoorbeeld wisselen bij een supplypoint?
Je kan je kit veranderen bij zo'n supply drop die de commander kan droppen.
Grappig, want ik vermaak me met CQ juist weer het beste op Zavod, Flood Zone en Paracel Storm. Operation Lockers wordt te vaak een Metro 2.0 (trechtervorm waar je amper uitkomt, zonder via een vaste route te flanken).Pykow schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:54:
nu heb je alleen operation lockers (Metro achtige map die wel goed uitgewerkt is), guilin peaks en sieg of shanghai die redelijk leuk zijn om te spelen. andere maps vindt ik gewoon crap, geen duidelijke map layout.
Zo zie je: goed dat er zoveel verschillende mappen zijn, want iedereen heeft weer zijn of haar eigen favorieten
Hoe dan?SmokingCrop schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:56:
Je kan je kit veranderen bij zo'n supply drop die de commander kan droppen.
SouLLeSSportal in "[PC] Battlefield 4 - deel 2"
wijst zich vanzelf als je er op mikt.
de "use" knop even inhouden, komt ook op het beeld als je er naast staat en er naar kijkt.
Ik heb meer Helicopters met een SRAW neergehaald dan met een stinger of IGLA..jopie schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:46:
IS het mogelijk om tijdens het spel te wisselen van kit?
Hud size, of visibility?Pykow schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:00:
Heeft iemand een reliable linkje over deze fix?
Verwijderd
ook weer iets heel aparts...
haal net in een potje men eerste AA service star:

dus je zou zeggen dat ik dan alles geunlocked zou moeten hebben, maar als ik vervolgens bij men unlocks kijk:

dus je zou zeggen dat ik dan alles geunlocked zou moeten hebben, maar als ik vervolgens bij men unlocks kijk:

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Die bug heb ik ook gehad, 5 weken geleden...Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:32:
ook weer iets heel aparts...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ingame heb je alles wel.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat zijn nou echt goede servers waar veel regulars normaal met elkaar spelen? 
Elke server waar ik tot nu toe kom zijn mensen elkaar voor noob aan het uitmaken, worden geen squadorders uitgedeeld (of worden ze totaal niet opgevolgd) enzovoorts.
Ik speel nu voornamelijk op hardcoreservers en daar lijkt het iets gezelliger (meer teamplay), maar daar loop je weer tegen mensen aan die elkaar zonder reden punishen bij teamkills. Zo ben ik net weer 'gepunished' omdat een teamlid op mijn helikopter basejumpte. Toen ik om uitleg vroeg (er zat toch een heli met 4 passagiers opeens zonder piloot) kreeg ik alleen terug 'Waarom vlieg je onder mij??'
Ik weet dat pubservers ook gevuld kunnen zijn met mensen die voor echte teamplay gaan (bij teamfortress 2 bijvoorbeeld), maar waar vind ik die servers bij bf4?
Elke server waar ik tot nu toe kom zijn mensen elkaar voor noob aan het uitmaken, worden geen squadorders uitgedeeld (of worden ze totaal niet opgevolgd) enzovoorts.
Ik speel nu voornamelijk op hardcoreservers en daar lijkt het iets gezelliger (meer teamplay), maar daar loop je weer tegen mensen aan die elkaar zonder reden punishen bij teamkills. Zo ben ik net weer 'gepunished' omdat een teamlid op mijn helikopter basejumpte. Toen ik om uitleg vroeg (er zat toch een heli met 4 passagiers opeens zonder piloot) kreeg ik alleen terug 'Waarom vlieg je onder mij??'
Ik weet dat pubservers ook gevuld kunnen zijn met mensen die voor echte teamplay gaan (bij teamfortress 2 bijvoorbeeld), maar waar vind ik die servers bij bf4?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
http://battlelog.battlefi...4-7-RUSH-2-Players-Start/
is rush maar hier zit ik meestal mensen doen daar meestal wel wat de bedoeling is en sniper limed
is rush maar hier zit ik meestal mensen doen daar meestal wel wat de bedoeling is en sniper limed
Het lijkt erop dat er weer iets loos is, althans, bij mij dan. Krijg erg vaak could not connect, of wordt na 10 seconden uit de game gegooid "client closed connection" of krijg een melding dat mijn account geen toestemming heeft om dit spel te spelen. Meer mensen last van?
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Verwijderd
Op onze server hebben wij regelmatig geziene gasten, die er aardig wat van kunnen qua teamplay!Gizz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:44:
Wat zijn nou echt goede servers waar veel regulars normaal met elkaar spelen?
Kom gerust eens een kijkje nemen! Wij draaien conquest Large, met China Rising maps, 800 Tickets en een mapvote-optie!
http://battlelog.battlefi...Tickets-Adaptive-MapVote/
Iets objectiever mag de volgende keer ook wel - Gropah
[ Voor 2% gewijzigd door Gropah op 06-01-2014 00:26 ]
Kan probleemloos spelen. Zowel Conquest Large als TDM.wesleytjuh schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:02:
Het lijkt erop dat er weer iets loos is, althans, bij mij dan. Krijg erg vaak could not connect, of wordt na 10 seconden uit de game gegooid "client closed connection" of krijg een melding dat mijn account geen toestemming heeft om dit spel te spelen. Meer mensen last van?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Inderdaad, toevallig staat ie bij mijn favorites !Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:30:
[...]
Op onze server hebben wij regelmatig geziene gasten, die er aardig wat van kunnen qua teamplay!![]()
Kom gerust eens een kijkje nemen! Wij draaien conquest Large, met China Rising maps, 800 Tickets en een mapvote-optie!
http://battlelog.battlefi...Tickets-Adaptive-MapVote/
Ik had niet gedacht dit nog mee te maken, maar schijnbaar toch, op een zogenaamde 'fun server' ook nog, waar het de admins draait om de fun, wordt ik gekicked op mijn hoogte punt. Ik was ze even allemaal lekker in de rug neer aan het maaien (dat niemand ze dekt kan ik ook niets aan doen) met 28-3. Kicked by admin "Stated reason: x" dus ik terug die server in beetje rellen en uiteindelijk de laatste bom geplant met obliteration, maargoed, mijn hele score naar de klote door zo'n eikel 
/rage
/rage
Verwijderd
tsja dan had je dus ook gewoon niet opnieuw moeten joinen, was de battlereport op een gegeven moment wel doorgekomen als ronde voorbij wasloewie1984 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:20:
Ik had niet gedacht dit nog mee te maken, maar schijnbaar toch, op een zogenaamde 'fun server' ook nog, waar het de admins draait om de fun, wordt ik gekicked op mijn hoogte punt. Ik was ze even allemaal lekker in de rug neer aan het maaien (dat niemand ze dekt kan ik ook niets aan doen) met 28-3. Kicked by admin "Stated reason: x" dus ik terug die server in beetje rellen en uiteindelijk de laatste bom geplant met obliteration, maargoed, mijn hele score naar de klote door zo'n eikel
/rage
Je moet nooit opnieuw joinen, dan ben je alles kwijtloewie1984 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:20:
/rage
Te veel spread en je moet echt tussen de 20 < mensen killen, anders is het geen one hit kill en moet je als een gek spammen met dat ding.reemprive schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:44:
[...]
Met full choke schiet je een aardige afstand, de shotgun heeft naar mijn idee toch een aardige plek in de game. Slugs is niet vergelijkbaar met BF3, die zijn nu vrij nutteloos.
Hud size, het is geen fix, maar het lijkt hierdoor wel verminderd te zijn.masq schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:30:
[...]
Hud size, of visibility?
Heeft iemand een reliable linkje over deze fix?
Meen je dat nou ? ik ben juist gestopt met TF2 toen het 1 jaar Free2play was geworden, want niemand speelde meer goed samen zoals de 4 jaar daarvoor. Paar maanden terug heb ik de game voor het laatst nog gespeeld, maar ik kan mijn servers niet meer vindenGizz schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:44:
'
Waarom zou je een server joinen waar admins je voor geen goede reden kicken?
Ik heb dat ook zo vaak gehad, ben je lekker bezig en iedereen aan het ownen en dan kickt een admin je omdat je beter dan hem bent en hem te vaak killed... -_-
Ik heb dat ook zo vaak gehad, ben je lekker bezig en iedereen aan het ownen en dan kickt een admin je omdat je beter dan hem bent en hem te vaak killed... -_-
In het begin erg veel last gehad van crashes en connectie issues. Ervaarde dit als erg vervelend maar sinds de 1e grote patch heb ik nagenoeg geen problemen meer. Heel af en toe crasht de game ( directx error of game stopped working error ) maarja als dit eens in de 20 uur gamen gebeurd vind ik het niet noemenswaardig meer.
Ik beleef nog erg veel plezier aan BF4, hier mijn + en - punten op een rij na ruim 100 uur speeltijd.
+ Episch geluid ( met de top Logitech set is mijn huis zowaar een echte warzone )
+ Geweldige graphics. Ja de game ziet er geweldig uit
+ Gameplay ( vooral conquest ) is simpelweg geweldig. Total warfare ter land, zee én in de lucht.
+ Bevind je je toevallig in een squad die goed samenwerkt is het plezier x3. Geweldig leuk.
+ Seek & Destroy, alles moet kapot.
+ Veel wapens
- Te veel wapens. Ja dit is zowel een plus als min. + omdat het er veel zijn, - omdat ze vaak hetzelfde aanvoelen en de miljoenen unlocks overkill zijn. Counterstrike had al genoeg wapens en deze voelen echt enorm verschillend aan, kan BF nog wat van leren.
- Levelen en unlocken, echt niet mijn kind of pie... Vind een Counterstrike Systeem echt veel leuker zodat je in de game zelf meer kunt veroorloven naarmate de game vordert. Pistol rounds, episch gewoon. Nu is het echt hoe meer je speelt hoe meer unlocks, helaas. En je start met je wapen en je eindigt ermee. Hier zou meer variatie in kunnen zitten.
- Te veel spray & pray. In aanvulling op minpunt 1, de wapens lijken te veel op elkaar en sprayen is te makkelijk. Recoil mag van mijn veeeeel zwaarder.
- Geluid van de wapens mag lomper. Een M416 Rifle maakt héél wat meer herrie dan de game doet vermoeden.
- Rush maps zijn vaak erg slecht ingericht wat resulteert in een camp fest. In BF3 beleefde ik veel lol in deze modus, in BF4 totaal niet meer.
- Eigenlijk is alleen conquest een goed uitgewerkte game modus
- Anti air lijkt overpowered en bugged. Incoming missiles zonder warning en constant lock-on.
- Stats updaten niet goed, (C4, Claymore, Slam, en vast nog andere waar ik geen weet van heb )
Ik beleef nog erg veel plezier aan BF4, hier mijn + en - punten op een rij na ruim 100 uur speeltijd.
+ Episch geluid ( met de top Logitech set is mijn huis zowaar een echte warzone )
+ Gameplay ( vooral conquest ) is simpelweg geweldig. Total warfare ter land, zee én in de lucht.
+ Bevind je je toevallig in een squad die goed samenwerkt is het plezier x3. Geweldig leuk.
+ Veel wapens
- Te veel wapens. Ja dit is zowel een plus als min. + omdat het er veel zijn, - omdat ze vaak hetzelfde aanvoelen en de miljoenen unlocks overkill zijn. Counterstrike had al genoeg wapens en deze voelen echt enorm verschillend aan, kan BF nog wat van leren.
- Levelen en unlocken, echt niet mijn kind of pie... Vind een Counterstrike Systeem echt veel leuker zodat je in de game zelf meer kunt veroorloven naarmate de game vordert. Pistol rounds, episch gewoon. Nu is het echt hoe meer je speelt hoe meer unlocks, helaas. En je start met je wapen en je eindigt ermee. Hier zou meer variatie in kunnen zitten.
- Te veel spray & pray. In aanvulling op minpunt 1, de wapens lijken te veel op elkaar en sprayen is te makkelijk. Recoil mag van mijn veeeeel zwaarder.
- Geluid van de wapens mag lomper. Een M416 Rifle maakt héél wat meer herrie dan de game doet vermoeden.
- Rush maps zijn vaak erg slecht ingericht wat resulteert in een camp fest. In BF3 beleefde ik veel lol in deze modus, in BF4 totaal niet meer.
- Anti air lijkt overpowered en bugged. Incoming missiles zonder warning en constant lock-on.
- Stats updaten niet goed, (C4, Claymore, Slam, en vast nog andere waar ik geen weet van heb )
[ Voor 5% gewijzigd door Wereldreiziger op 06-01-2014 11:44 ]
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
meeste klopt wel, de aa is verder niet echt bugged, dat zijn de active radar rockets, die vuur je af en geven idd 1 sec voor ze raken een lockon geluid, maar gezien dat de raketten over het algemeen raken voordat je ze eigenlijk hoort kun je er niets tegen doen, en de aa tank kan er 4 vrij snel afvuren. Hij blijft wel verschrikkelijk OP.Wereldreiziger schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:28:
In het begin erg veel last gehad van crashes en connectie issues. Ervaarde dit als erg vervelend maar sinds de 1e grote patch heb ik nagenoeg geen problemen meer. Heel af en toe crasht de game ( directx error of game stopped working error ) maarja als dit eens in de 20 uur gamen gebeurd vind ik het niet noemenswaardig meer.
+ Veel wapens
- Levelen en unlocken, echt niet mijn kind of pie... Vind een Counterstrike Systeem echt veel leuker zodat je in de game zelf meer kunt veroorloven. Nu is het echt hoe meer je speelt hoe meer unlocks, helaas.
wat trouwens ook een lekkere gun is, de ACW-R met RDS, lasersight, muzzle brake en ergo grip.Pykow schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:54:
[...]
net zoals met wapens, speel ik alleen maar met de ACE 23, M416, AK 5C , M249,MG4.
Alle andere wapens zijn minder tot slecht. DMR's zijn verschrikkelijk slecht, Shotguns hebben geen nut, de meeste maps zijn open. zelfs in operation lockers ben je beter weg met een snelle RPM wapen zoals een AEK of PDW.
dan is je hipfire bijna net zo goed als zoomed-in. pas een paar dikke scores mee gehaald op public.
YouTube: PENTA Hankes
echt die hipfire is gewoon ziek, dit hele rondje alleen met hipfire geschoten en nog steeds 25% acc.
http://battlelog.battlefi...05763345049792/245668840/
komt ook wel met rush 64 players lockers ze op 1 punt aankomen pushe met 6-7 mensen minimaal maar toch...
daarnaast blijft de ACE-23 echt de allround gun.
http://www.twitch.tv/hankesnl
Ik heb een Iiyama monitor met speakers, en een Turtle Beach PX22 Pro, nu hoor ik alle ingame via de headset, maar gisteren kwam ik erachter dat iemand die een mic. open had staan....dit geluid via mijn monitor speakers kwam.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Dit probleem heb ik niet bij andere spellen.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Dit probleem heb ik niet bij andere spellen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
is voor het problemen topic, dit is niet de plek ervoor.Christiano007 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:02:
Ik heb een Iiyama monitor met speakers, en een Turtle Beach PX22 Pro, nu hoor ik alle ingame via de headset, maar gisteren kwam ik erachter dat iemand die een mic. open had staan....dit geluid via mijn monitor speakers kwam.
Snelle oplossing: Bekijk score met TAB en klik op microfoontje naast zijn naam/score om hem te muten.Christiano007 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:02:
Moeilijke oplossing: Ga naar geluid in config scherm van Windows en zoek uit of je misschien meerdere output kanalen open hebt staan. Geluid kan namelijk ook via zowel HDMI/Videokaart als je geluidskaart worden uitgegeven.
Volg mij op: https://wereldreizigers.nl
uhm Turtle beach PX22 is toch een headset voor de Playstation 3 en xbox360, daar willen sommige juist geluid over de speakers en stemmen via de headset ofzo, misschien dat dit op de PC andersom gebeurd door verschillende kanalen die aangestuurd worden.Christiano007 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:02:
Ik heb ingame de voip uitgeschakeld.
En de MTAR is toch ook wel erg lekker. Eigenlijk een ACW-R maar iets hogere firerate. Ik vind die allebij even fijn, maar MTAR was mijn favoriet in BF3, vandaar dat ik die erg veel gebruik.hankes schreef op maandag 06 januari 2014 @ 11:52:
[...]
wat trouwens ook een lekkere gun is, de ACW-R met RDS, lasersight, muzzle brake en ergo grip.
dan is je hipfire bijna net zo goed als zoomed-in. pas een paar dikke scores mee gehaald op public.
YouTube: PENTA Hankes
echt die hipfire is gewoon ziek, dit hele rondje alleen met hipfire geschoten en nog steeds 25% acc.
http://battlelog.battlefi...05763345049792/245668840/
komt ook wel met rush 64 players lockers ze op 1 punt aankomen pushe met 6-7 mensen minimaal maar toch...
daarnaast blijft de ACE-23 echt de allround gun.
MTAR:
RDS (allemaal fijn)
Supressor (welke het mooiste is)
Green Laser
Folding/Potato Grip.
En een leuke camo (crimson, ink, tiger, shark)
de acw-r is iets beter op medium afstand, de mtar voor hipfire.DGonlag2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:01:
[...]
En de MTAR is toch ook wel erg lekker. Eigenlijk een ACW-R maar iets hogere firerate. Ik vind die allebij even fijn, maar MTAR was mijn favoriet in BF3, vandaar dat ik die erg veel gebruik.
MTAR:
RDS (allemaal fijn)
Supressor (welke het mooiste is)
Green Laser
Folding/Potato Grip.
En een leuke camo (crimson, ink, tiger, shark)
Klopt, de ACW-R gebruik ik meer all round (Rush e.d.) en de MTAR voornamelijk voor Domination en TDM.SouLLeSSportal schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:08:
[...]
de acw-r is iets beter op medium afstand, de mtar voor hipfire.
MTAR is op medium ook nog wel te doen, je moet alleen vrij accuraat aimen en burst fire. Maar dat is toch wel iets wat je veel moet doen in BF4. Full auto werkt echt alleen op close quarters (tenzij je een Ace hebt oid), burst fire is erg efficient.
is ook wat realistischer dan bf3, in het echt schiet je ook met bursts of single shot, en dan ook nog veel langzamer qua tussen pozen. Daarom is burst fire of op langere afstand tapfire heel effectief.DGonlag2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:11:
[...]
Klopt, de ACW-R gebruik ik meer all round (Rush e.d.) en de MTAR voornamelijk voor Domination en TDM.
MTAR is op medium ook nog wel te doen, je moet alleen vrij accuraat aimen en burst fire. Maar dat is toch wel iets wat je veel moet doen in BF4. Full auto werkt echt alleen op close quarters (tenzij je een Ace hebt oid), burst fire is erg efficient.
Ja ik gebruik burst eigenlijk niet maar tapfire inderdaad. Burst is overigens op de PC best te doen, maar op de PS4 is het horror (die triggers zijn craaaaaaap voor burst fire en sidearms)SouLLeSSportal schreef op maandag 06 januari 2014 @ 13:45:
[...]
is ook wat realistischer dan bf3, in het echt schiet je ook met bursts of single shot, en dan ook nog veel langzamer qua tussen pozen. Daarom is burst fire of op langere afstand tapfire heel effectief.
daarom moet je ook dit soort games niet op een console spelenDGonlag2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:00:
[...]
Ja ik gebruik burst eigenlijk niet maar tapfire inderdaad. Burst is overigens op de PC best te doen, maar op de PS4 is het horror (die triggers zijn craaaaaaap voor burst fire en sidearms)
Maar burst vind ik niet alleen de burstfunctie maar meer 5-7 kogels of wat meer, en tapfire echt 1-3 kogels voor lange afstand.
[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 06-01-2014 14:17 ]
In principe niets mis mee, maar die triggers op de PS4 zijn echt klote voor sidearms (je trekt die namelijk omdat er een enemy opduikt of omdat je out of ammo bent). Voor burst en tap gaat het wel, maar de travel van de trigger is te lang om echt goed en snel te kunnen schieten (i.t.t. de muis).SouLLeSSportal schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:16:
[...]
daarom moet je ook dit soort games niet op een console spelen![]()
Maar burst vind ik niet alleen de burstfunctie maar meer 5-7 kogels of wat meer, en tapfire echt 1-3 kogels voor lange afstand.
Voor de rest is Battlefield 4 op de PC in low settings ongeveer even mooi als de PS4
wat vind iedereen trouwens van de handling van de voertuigen, ik vraag me af of ze dit wel een keer goed getest hebben. Die buggies zijn nu 2x zo slecht als in bf3, tanks hobbelen nu nog meer over miniscule gaten en randjes, vage insta kills als je een kiezelsteentje raakt, of je valt in het beste geval helemaal stil, meer airtime dan de gemiddelde rallyauto en dan laten we de jetski aka do the 180 x10 in 1 min er even buiten...
Scout en transport vliegen beide super.
Attack chopper is echt te waardeloos voor woorden, dat vlieg gedrag, ik snap echt niet hoe ze dat zo hebben kunnen doen.
Tanks, zitten in het minste vast en een heuveltje oprijden kost blijkbaar erg veel moeite. Dat heeft vast iets te maken met de schaatsen die ze onder de tanks gemonteerd hebben en het gebied wat blijkbaar uit ijs bestaat of iets dergelijks.
Jeeps stap ik niet eens meer in, lijkt wel of daar C4 op gemonteerd zit dat af gaat zodra je een kiezeltje raakt
Zelfde voor jetski's, ik kan daar alleen maar rondjes mee draaien eigenlijk..
Attack chopper is echt te waardeloos voor woorden, dat vlieg gedrag, ik snap echt niet hoe ze dat zo hebben kunnen doen.
Tanks, zitten in het minste vast en een heuveltje oprijden kost blijkbaar erg veel moeite. Dat heeft vast iets te maken met de schaatsen die ze onder de tanks gemonteerd hebben en het gebied wat blijkbaar uit ijs bestaat of iets dergelijks.
Jeeps stap ik niet eens meer in, lijkt wel of daar C4 op gemonteerd zit dat af gaat zodra je een kiezeltje raakt
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Bagger. Je kan op de meest rare momenten vast komen te zitten terwijl er geen echt logische oorzaak is.SouLLeSSportal schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:48:
wat vind iedereen trouwens van de handling van de voertuigen, ik vraag me af of ze dit wel een keer goed getest hebben. Die buggies zijn nu 2x zo slecht als in bf3, tanks hobbelen nu nog meer over miniscule gaten en randjes, vage insta kills als je een kiezelsteentje raakt, of je valt in het beste geval helemaal stil, meer airtime dan de gemiddelde rallyauto en dan laten we de jetski aka do the 180 x10 in 1 min er even buiten...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
oh ja dat was ik nog vergeten, abrams tank, motor van 1119 kW (1500 PK), kan niet eens een zielig heuveltje op in silk roadwesleytjuh schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:51:
Scout en transport vliegen beide super.
Lav kruipt letterlijk omhoog bij heuvels terwijl die echt niet heel steil zijn. dat mag ook wel verbeterd worden.
Tja, je kan er bijna om janken als je met een tank een heuveltje over kruipt waar zelfs menig oudje geen moeite mee heeft op een fiets. Gewoon jammer, want ik vermaak me verder wel in een tank ookal voelt het af en toe als schaatsen(waar ik niet erg goed in ben) als je weer een 180 met een tank maakt.
[ Voor 12% gewijzigd door wesleytjuh op 06-01-2014 14:59 ]
Van mij mogen overigens de MBTs en LAVs wel een speed boost krijgen, man die dingen komen soms niet vooruit (vooral inderdaad op helemaal niet steile wegen).
Laatst viel er een boom op m'n MBT: 'killed in action' -_-
Dat heb ik sowieso erg veel de afgelopen tijd: random 'killed in action'. Helemaal vanuit het niets. Loop ik ergens BAM dood. Beetje rondrijden in een MBT, BOEM explosie vanuit nowhere (gewoon midden in een veldje). Laatst reed iemand (friendly, non-hardcore) tegen me aan met een MBT. Wordt ik geplet tussen de MBT en een LAV (ook friendly!). Gevolg: killed in action...
In principe niets mis met killed in action, maar het moet wel verklaarbaar zijn. Ik ga soms om geen enkele reden dood. Ook in Operation Locker. Gewoon lekker lopen buiten en dood. En ook niet een enkele keer, maar verschillende keren in één match gehad. (en dat in meerdere matches).
Dat heb ik sowieso erg veel de afgelopen tijd: random 'killed in action'. Helemaal vanuit het niets. Loop ik ergens BAM dood. Beetje rondrijden in een MBT, BOEM explosie vanuit nowhere (gewoon midden in een veldje). Laatst reed iemand (friendly, non-hardcore) tegen me aan met een MBT. Wordt ik geplet tussen de MBT en een LAV (ook friendly!). Gevolg: killed in action...
In principe niets mis met killed in action, maar het moet wel verklaarbaar zijn. Ik ga soms om geen enkele reden dood. Ook in Operation Locker. Gewoon lekker lopen buiten en dood. En ook niet een enkele keer, maar verschillende keren in één match gehad. (en dat in meerdere matches).
Ik had van de week iets vreemds. Operation Locker, ik liep buiten bij B en ik werd continue "gesniped" door iemand die binnen bij D zat. oftewel dwars door een paar honderd meter muur, rotsen en enkele cm's sneeuw.
sommige wapens registreren nog niet goed, ucav geeft bv ook een killed in action, roadkill van suav etc, dus kan zijn dat dit dit is of een admin kill om wat voor reden dan ook, misschien switch van team maar zitten ook genoeg bugs in die je randomly dood laten gaan als je ergens overheen springt bv.DGonlag2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:16:
Van mij mogen overigens de MBTs en LAVs wel een speed boost krijgen, man die dingen komen soms niet vooruit (vooral inderdaad op helemaal niet steile wegen).
mss hacker, of hij schoot wellicht door de opening? weet niet waar je liep natuurlijkbvr1986 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:19:
Ik had van de week iets vreemds. Operation Locker, ik liep buiten bij B en ik werd continue "gesniped" door iemand die binnen bij D zat. oftewel dwars door een paar honderd meter muur, rotsen en enkele cm's sneeuw.
[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 06-01-2014 15:21 ]
Heb ik ook gehad, maar dan op andere maps (die comm station van China Rising en andere maps). Dan moet die kogel 90 graden gedraaid zijn om mij te raken.bvr1986 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:19:
Het rare is: dat gebeurde opnieuw niet 1 keer, maar meerdere keren in dezelfde match.
Snelheid is prima maar het vermogen slaat de plank totaal mis. Klein heuveltje blijf je soms gewoon achter steken of ga je met een slakkengang naar boven toe. Of de klassieker als je iets schuin de helling pakt of een gaatje pakt maak je gelijk een 180/360, dat zit er ook nog steeds in van BF3.DGonlag2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:16:

Meer mensen hier last van? Volgens mij was het 200 - 200 - 300 en is er later 200 - 100 -300 van gemaakt. Heeft iemand de badge al?
if (!coffee) {
Work = false; }
Wat betreft de tanks: ja de snelheid is inderdaad prima, maar die haal je vaak niet. (inderdaad vermogen issues)naaitsab schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Snelheid is prima maar het vermogen slaat de plank totaal mis. Klein heuveltje blijf je soms gewoon achter steken of ga je met een slakkengang naar boven toe. Of de klassieker als je iets schuin de helling pakt of een gaatje pakt maak je gelijk een 180/360, dat zit er ook nog steeds in van BF3.
[afbeelding]
Meer mensen hier last van? Volgens mij was het 200 - 200 - 300 en is er later 200 - 100 -300 van gemaakt. Heeft iemand de badge al?
Die Badge heb ik op de PS4. Is alweer een tijdje geleden maar het was echt 200/200/300 toen. Dat duurde lang met die tanks
Ik vind het prima als je de sprint knop indrukt & dat je zo weg kan schuiven vind ik net een feature die alles wat moeilijker maaktnaaitsab schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Snelheid is prima maar het vermogen slaat de plank totaal mis. Klein heuveltje blijf je soms gewoon achter steken of ga je met een slakkengang naar boven toe. Of de klassieker als je iets schuin de helling pakt of een gaatje pakt maak je gelijk een 180/360, dat zit er ook nog steeds in van BF3.
Ik weet niet beter dan dat het 200 is geweest, maar wel altijd gezien dat het 100 in de tekst en 200 in de stats. Al met al al tijdje geleden gehaaldnaaitsab schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:22:
[...]
[afbeelding]
Zo, aan het einde van de werkdag nog maar een positieve inbreng van het altijd vrolijke MordorHQ 
Het geleuter over de game industry is niet zo boeiend, maar alle problemen met het hart van een mp fps gunplay, hitboxes, netcode etc. zit hij wel spot-on op.
Overigens heeft een DICE dev sliced_lime al aangegeven dat 'het slechts nog enkele bugs zijn' die ervoor zorgen dat de 'netcode' zo beroerd is maar dat het nooit aan de client update rate van 10 hz kan liggen, 'want bf3 gebruikt dat ook en dat was wordt goed'. Ergo, we gaan dus waarschijnlijk in het beste geval de gunplay, netcode etc. kwaliteit van BF3 krijgen na verloop van tijd.
http://www.reddit.com/r/b...te_remains_net_code_will/
Hoewel ik daar momenteel enorm naar terug verlang, is dat an sich wel pijnlijk want BF3 blonk ook niet echt uit wat dat betreft, maar in elk geval zijn public games dan weer een heel stuk leuker!
Het geleuter over de game industry is niet zo boeiend, maar alle problemen met het hart van een mp fps gunplay, hitboxes, netcode etc. zit hij wel spot-on op.
Overigens heeft een DICE dev sliced_lime al aangegeven dat 'het slechts nog enkele bugs zijn' die ervoor zorgen dat de 'netcode' zo beroerd is maar dat het nooit aan de client update rate van 10 hz kan liggen, 'want bf3 gebruikt dat ook en dat was wordt goed'. Ergo, we gaan dus waarschijnlijk in het beste geval de gunplay, netcode etc. kwaliteit van BF3 krijgen na verloop van tijd.
Hoewel ik daar momenteel enorm naar terug verlang, is dat an sich wel pijnlijk want BF3 blonk ook niet echt uit wat dat betreft, maar in elk geval zijn public games dan weer een heel stuk leuker!
Deze vent maakt een pijnlijk punt zwaar duidelijk, omdat mensen niet beter weten accepteren ze het maar.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:58:
Zo, aan het einde van de werkdag nog maar een positieve inbreng van het altijd vrolijke MordorHQ
[video]
Daarnaast is er nog altijd niks gezegd over de hitboxes die vreemd genoeg vaak zich ergens anders bevinden dan het player model.
Het stoort me wel dat DICE momenteel zo goed al stil is buiten dat ze op battelog een klein overzicht geven waar ze mee bezig zijn. Ik hoop van harte dat ze het patchen doorzetten en niet stoppen bij alleen de gamebreaking bugs.
En helemaal vreemd vind ik dat second assault niet gereleased wordt, de dlc zou tijdelijk even exclusief zijn voor de xbox one maar er wordt gewoon niks over gezegd gecombineerd met de waardeloze premium content en ook het uitstellen van die content voel ik me met de hele premium service best wel opgelicht.
Jetski stuurt is wel een beetje onder controle te krijgen maar raak nooit je shift toets aanSouLLeSSportal schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:48:
En inderdaad ik mis de snelheid en controle van de jeeps en buggies die je in BF3 had, lekker over heuvels vliegen gaat niet meer zo lekker..
Hier hetzelfde, maar ik had hem toch alnaaitsab schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:22:
Heb hem binnen, stap er ook niet meer van afnaaitsab schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:22:
[...]
[afbeelding]
Jetski met shift gaat prima. Zolang je maar niet stuurt en geen hoge golven (paracel storm) tegenkomt.Dazzyreil schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:25:
[...]
Jetski stuurt is wel een beetje onder controle te krijgen maar raak nooit je shift toets aan
En inderdaad ik mis de snelheid en controle van de jeeps en buggies die je in BF3 had, lekker over heuvels vliegen gaat niet meer zo lekker..
Wat realistisch is aangezien de jetski niet stuurt met een roer, maar met de straalpijp. Dus als je stuurt met een turbo maak je extra scherpe bochten.
[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 06-01-2014 17:47 ]
Wat een onzin, vaak als je een scherpe bocht probeert te maken draai je 180 graden en sta je stil. In bad company stuurde ze een stuk beter.RocketKoen schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:45:
[...]
Jetski met shift gaat prima. Zolang je maar niet stuurt en geen hoge golven (paracel storm) tegenkomt.
Sowieso snap ik niet waarom ze de movement zo anders hebben gemaakt in vergelijking met bf3, in bf4 ben je meer aan het glijden dan dat je daadwerkelijk je voertuig onder controle hebt.
Ik vind dat het 2 kanten op gaat. Veel mensen vinden zich zelf zo goed maar bakken er niets van en gaan dingen zoeken waar het aan ligt. Nu ben ik het zeker met mensen eens dat er veel bugs in zitten maar laten we ook niet gaan overdrijven. Voor mij persoonlijk speel ik best lekker en kom ik ook weinig rare dingen tegen. Misschien elke keren per game. Punt is uiteindelijk dat ik zelf wel lekker speel en mijn K/D ook prima is. Ik heb daarom ook geen één keer geklaagd.bloodlynx schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:25:
[...]
Deze vent maakt een pijnlijk punt zwaar duidelijk, omdat mensen niet beter weten accepteren ze het maar.
Daarnaast is er nog altijd niks gezegd over de hitboxes die vreemd genoeg vaak zich ergens anders bevinden dan het player model.
Het stoort me wel dat DICE momenteel zo goed al stil is buiten dat ze op battelog een klein overzicht geven waar ze mee bezig zijn. Ik hoop van harte dat ze het patchen doorzetten en niet stoppen bij alleen de gamebreaking bugs.
En helemaal vreemd vind ik dat second assault niet gereleased wordt, de dlc zou tijdelijk even exclusief zijn voor de xbox one maar er wordt gewoon niks over gezegd gecombineerd met de waardeloze premium content en ook het uitstellen van die content voel ik me met de hele premium service best wel opgelicht.
Wat ik hier mee wil zeggen is niet van 'hey ik ben zo goed, zeur niet' , maar meer iets in de trend dat mensen te veel excuses gaan zoeken.
Grote kans dat als mensen hun eigen gameplay zouden recorden, dat ze zouden zien dat ze gewoon scheel zijn en daadwerkelijk missen. Echter in 9/10 gevallen gaan mensen whinen over 'bad netcode'. Terwijl dit misschien maar 1/10 gevallen daadwerkelijk zo is.
Daarbij gezegd maakt het volgens mij ook wel uit met wat voor rig je speelt. Standaard speel ik op servers met een erg lage ping, en heb ik van nature al een leuke ping met mijn provider. (In CSS had ik vaak genoeg een ping van < 10 op NL servers in Amsterdam). Verder trekt mijn PC alles netjes, en heb ik in feite al één onderdeel geëlimineerd, namelijk mijn eigen "lag".
In elk geval snap ik de frustratie wel, maar toch wil ik zeggen dat mensen iets meer plezier moeten hebben in het gamen, minder moeten letten op rare dingen en gewoon verder spelen. Dit zal je game ervaring al heel wat beter maken. Gefrustreerd zijn terwijl je speelt heeft gewoon een harde impact op je performance van je zelf
Verwijderd
heb ik hier ok al een keer gezegd maar toen zijden ze dat ik er geen verstand van hadDouweegbertje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:05:
[...]
Ik vind dat het 2 kanten op gaat. Veel mensen vinden zich zelf zo goed maar bakken er niets van en gaan dingen zoeken waar het aan ligt. Nu ben ik het zeker met mensen eens dat er veel bugs in zitten maar laten we ook niet gaan overdrijven. Voor mij persoonlijk speel ik best lekker en kom ik ook weinig rare dingen tegen. Misschien elke keren per game. Punt is uiteindelijk dat ik zelf wel lekker speel en mijn K/D ook prima is. Ik heb daarom ook geen één keer geklaagd.
Wat ik hier mee wil zeggen is niet van 'hey ik ben zo goed, zeur niet' , maar meer iets in de trend dat mensen te veel excuses gaan zoeken.
Grote kans dat als mensen hun eigen gameplay zouden recorden, dat ze zouden zien dat ze gewoon scheel zijn en daadwerkelijk missen. Echter in 9/10 gevallen gaan mensen whinen over 'bad netcode'. Terwijl dit misschien maar 1/10 gevallen daadwerkelijk zo is.
dat heb ik hier ook al een keer gezegd maar toen zijden ze dat ik er geen verstand van had
Daarbij gezegd maakt het volgens mij ook wel uit met wat voor rig je speelt. Standaard speel ik op servers met een erg lage ping, en heb ik van nature al een leuke ping met mijn provider. (In CSS had ik vaak genoeg een ping van < 10 op NL servers in Amsterdam). Verder trekt mijn PC alles netjes, en heb ik in feite al één onderdeel geëlimineerd, namelijk mijn eigen "lag".
In elk geval snap ik de frustratie wel, maar toch wil ik zeggen dat mensen iets meer plezier moeten hebben in het gamen, minder moeten letten op rare dingen en gewoon verder spelen. Dit zal je game ervaring al heel wat beter maken. Gefrustreerd zijn terwijl je speelt heeft gewoon een harde impact op je performance van je zelf
Dit.Douweegbertje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:05:
Mijn vorige GPU/CPU/RAM/mobo trokken de game op medium (low maakte geen verschil) zo'n 40 FPS op een lege server en < 20 FPS in een zwaar vuurgevecht met veel rook en andere effecten.
Sinds ik m'n specificaties qua GB's en GHz zo'n beetje heb verdubbeld, speel ik op ultra strak met 60 FPS, en samen met m'n toch al niet vervelende ping van 5 (A'dam) - 15 (GB/DE/FR) ms heb ik niet één keer meer gehad dat ik blijkbaar achter een rots bleef haken met m'n jeep en van vijftig meter verder werd teruggetrokken om daarna te ontploffen, ben ik nog maar één keer om een hoek neergeschoten (door een speler met een ping van 150) en is mijn geluid er niet meer mee gestopt op willekeurige momenten.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het heeft echt niets te maken met wat voor rig je speelt, meer wat je van een shooter (mag) verwacht(en). Zelfs ALS het daaraan zou liggen, is dat nog volslagen onacceptabel. Als je voldoet aan de recommended settings, mag je geen extra lag hebben daardoor, klaar.Douweegbertje schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:05:
Ik vind dat het 2 kanten op gaat. Veel mensen vinden zich zelf zo goed maar bakken er niets van en gaan dingen zoeken waar het aan ligt. Nu ben ik het zeker met mensen eens dat er veel bugs in zitten maar laten we ook niet gaan overdrijven. Voor mij persoonlijk speel ik best lekker en kom ik ook weinig rare dingen tegen. Misschien elke keren per game. Punt is uiteindelijk dat ik zelf wel lekker speel en mijn K/D ook prima is. Ik heb daarom ook geen één keer geklaagd.
Ik ben echt blij voor je dat jij er niets van merkt, maar ik heb gister weer een BF4 cup gespeeld en het is door tientallen en tientallen mensen opgenomen of gestreamed. Daar is overduidelijk te zien dat er zo verschrikkelijk veel niet niet klopt aan de hitboxes, hitreg, player model animaties etc. etc.
Het is geen toeval dat semi-pro spelers met nagenoeg perfecte aim van teams als Fnatic, MeetYourMakers, Eyeballers, Epsilon, Exurtus, aAa, etc. etc. in sommige matches verslagen kunnen worden door slechte(re) wanneer alles nét even verkeerd valt. Bovendien spelen zeker de competitieve spelers met de zwaarste (gesponsorde) rigs die er zijn. Daarbij, wanneer het niveau heel dicht tegen elkaar aan zit, zijn verschillen tussen wat speler zien (ook met dezelfde rigs en verbindingen, zoals al vaak is aangetoond) tot wel 350 ms uit elkaar kan lopen doorslaggevend. Als je in dat time-window wordt neergeschoten KAN je er simpelweg niets aan doen. Je ziet of hoort de ander dan gewoon niet.
Natuurlijk helpt gefrustreerd zijn niet mee, maar als je competitief bent ingesteld wil je van jezelf balen als je er niets van bakt. Afvragen 'wat had ik anders moeten doen? wat deed ik fout?', daarvan leren en beter worden. De speler(s) moet(en) altijd de doorslaggevende factor zijn voor de uitkomst in een shooter en niet het spel zelf.
[–]sliced_limeLead Technical Scripter 5 punten 1 uur geleden
Right. As I mentioned in my top-level reply, I simply didn't have time right now to write an in-depth explanation of how everything works. I simply thought this:
Then let someone at Dice know that a huge topic right now [...]
should have a response. There is so much frustration that stems from the belief that we are unaware of the situation. Even if I can't reply to every single person with an in-depth technical explanation I can at least confirm that we're aware of the importance to the community.
I am also not saying BF3 is the gold standard of net code. I'm saying that since these problems exist or are worse in BF4, the problem isn't something that has stayed the same between games. We do strive to always improve - this is simply about what the most important problems are in the current situation and how we need to go about fixing them.
If you're going to attempt to rebuild consumer trust, you have to start by actually talking to us.
Well, yes. And I am one of few who are doing that right now. However, that isn't my job right now (and apologies for that), so that isn't really my focus. My job, right now, is to fix the game.
Dit filmpje slaat de spijker op de kop, eigenlijk zou elke speler van BF4 dit filmpje eens moeten zien. Het ergste is, de helft of meer maakt het geen zak uit. Dit is precies waarom ik geen TDM en andere soortgelijke gamemodes meer speel in BF4, ik ben nu 80% vehicle whore omdat dat nog enigszins leuk speelt. In BF3 was dat exact andersom. Elke keer als je hits duidelijk niet registreren, je health op eens 0% is kan ik me gigantisch aan ergeren. En dan nog bullets/rockets die random weg vliegen, kom op man! Komt erg vaak voor en verpest het op zo'n moment helemaal.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:58:
[video]
Het zou echt een tof spel zijn als ze de core gameplay op orde krijgen, en ik hoop ook zeker dat het lukt maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het nooit zal gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door wesleytjuh op 06-01-2014 18:47 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Dus we moeten BF3 maar pikken als het best mogelijke? Hallo zeg...A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:58:
Ik ben een jaar geleden min of meer gestopt met BF3 spelen omdat ik klaar was met de suppresie, netcode etc. Nu moet ik zeker gaan hopen dat het zo "goed' als BF3 word?
Verder was het ook leuk om te zien dat mijn vermoeden over random deviation bij je eerste schot ook klopt. Ik dacht eerst dat ik scheel schoote met mijn RPG maar het is dus ook gewoon weer een bug...
@ Douweegbertje:
Als je het niet doorhebt dan kan BF3/4 best leuk zijn. Ik had de meeste rotzooi ook niet door tot diep in BF3 zijn levensduur. Toen ik het doorkreeg was de pret snel voorbij voor mij en kapte ik er ook gewoon mee. Ik zie mijzelf eigenlijk BF4 nooit meer opstarten. Zeker niet in huidige vorm. Dat kan veranderen maar ik ga er niet vanuit...
Verder is het enige dat me nog tegenhoud om mijn geld terug te gaan eisen het gevoel dat a) je er niet doorgeen gaat momen bij EA en b) zelfs als het lukt ze je een waardebon zullen geven...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die video is zo extreem spot on, dat is wat ik al loop te 'zeuren' sinds het begin BF3, terwijl dit jaren en jaren terug al begonnen was tbh. BF3 heb ik dan wel meer gespeeld omdat dat spel verder ontwikkeld is dan BF4. Het was nog steeds matig en tot deze dag vind ik het spel niet meer verdienen dan een 7/10 (als alles een avondje goed werkt) Maar Sommige servers met specifieke settings waren net leuk genoeg om ff niet over de rest van de brakheid na te denken. Iets wat met BF4 onmogelijk is, niets werkt 
Verder heb ik niet veel te zeggen behalve; Kijk die video, misschien snapt iedereen nu wat er mis is met EA.
YouTube: ☼ Battlefield 4 - Why its broken & current state of the gaming industry
edit; Kan tegenwoordig ook geen reviews meer serieus nemen. BF3, BF4 die overal een 9.5/10 krijgen. Ik verwacht juist van tweakers.net een kwaliteits review, niet een review met iemand die z'n zaakje leeg sprayed omdat de graphics zo omgwtfbbqgeweldig zijn. Dus Tweakers.net, review kwaliteit omhoog! Of jullie nemen deel uit van de werkwijze die EA is; Belabberde games doodnormaal vinden.
Verder heb ik niet veel te zeggen behalve; Kijk die video, misschien snapt iedereen nu wat er mis is met EA.
YouTube: ☼ Battlefield 4 - Why its broken & current state of the gaming industry
edit; Kan tegenwoordig ook geen reviews meer serieus nemen. BF3, BF4 die overal een 9.5/10 krijgen. Ik verwacht juist van tweakers.net een kwaliteits review, niet een review met iemand die z'n zaakje leeg sprayed omdat de graphics zo omgwtfbbqgeweldig zijn. Dus Tweakers.net, review kwaliteit omhoog! Of jullie nemen deel uit van de werkwijze die EA is; Belabberde games doodnormaal vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door kevz op 06-01-2014 19:14 ]
Ik heb het wel door, maar ik negeer het. Ik zeg ook niet dat het er niet is, dus @ A.W.E.S.O.M.-0.. je hoef het niet uit te leggen ik snap heel het punt. Iedereen heeft ook gelijk, alleen ik probeer heel iets anders aan te geven: je verliest omdat je slecht bent. Uiteindelijk kun je domweg stellen dat iedereen er last van heeft, dus de odds zijn verkapt het zelfde. Natuurlijk snap ik ook wel dat het op top-niveau een match kan bepalen maar daar hadden we het niet over. Gewoon random gameplay, dan moet je gewoon spelen en niet zo veel zeuren.DanielWW2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:45:
[...]
Dus we moeten BF3 maar pikken als het best mogelijke? Hallo zeg...
Ik ben een jaar geleden min of meer gestopt met BF3 spelen omdat ik klaar was met de suppresie, netcode etc. Nu moet ik zeker gaan hopen dat het zo "goed' als BF3 word?
Verder was het ook leuk om te zien dat mijn vermoeden over random deviation bij je eerste schot ook klopt. Ik dacht eerst dat ik scheel schoote met mijn RPG maar het is dus ook gewoon weer een bug...
@ Douweegbertje:
Als je het niet doorhebt dan kan BF3/4 best leuk zijn. Ik had de meeste rotzooi ook niet door tot diep in BF3 zijn levensduur. Toen ik het doorkreeg was de pret snel voorbij voor mij en kapte ik er ook gewoon mee. Ik zie mijzelf eigenlijk BF4 nooit meer opstarten. Zeker niet in huidige vorm. Dat kan veranderen maar ik ga er niet vanuit...
Verder is het enige dat me nog tegenhoud om mijn geld terug te gaan eisen het gevoel dat a) je er niet doorgeen gaat momen bij EA en b) zelfs als het lukt ze je een waardebon zullen geven...
Dit zelfde gezeik was er ook al jaren bij CSS, en bij wat verbeteringen ging dit spel ook wel vooruit. Puntje bij paaltje blijf je gezeik hebben. Er is ook gewoon een rede dat ik bijvoorbeeld nog geen top matches speel in BF4, laat staan dat ik het wil oppakken als een grote e-sport game. Het spel is daar nog niet klaar voor, who cares? Vele games braken pas later door qua e-sport, nooit bij de launch.
Verwachten dat een spel direct na de release 100% goed is voor e-sport is gewoon iets wat niet bestaat. Daarbij weer even mijn punt;
Dan nog als extra, natuurlijk is het niet echt acceptabel als 'klant' dat je zo'n spel krijgt. Punt is, het is even niet anders. Ik heb het spel ook weken links laten liggen vanwege die crashes e.d. maar sinds vorige week heb ik het weer opgepakt en vermaak ik mij redelijk, want het loopt weer stabiel.n elk geval snap ik de frustratie wel, maar toch wil ik zeggen dat mensen iets meer plezier moeten hebben in het gamen, minder moeten letten op rare dingen en gewoon verder spelen. Dit zal je game ervaring al heel wat beter maken. Gefrustreerd zijn terwijl je speelt heeft gewoon een harde impact op je performance van je zelf
Je praat alsof je verwacht dat Battlefield 4 progressie gaat maken. Als de vorige delen ons iets leren is dat het tot nu toe enkel slechter is geworden op deze punten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik zie BF games dus ook niet beter worden. Zo lang als EA door blijft gaan met hun elke 2 jaar BF game gaat deze rotzooi blijven. De game is gewoon te complex geworden voor twee jaar. Dat er ook nog een stelletje "idioten" de baas zijn bij DICE helpt ook niet.
Dingen zoals suppression horen gewoon niet in een FPS. Levelution neemt servercapaciteit in die hard nodig is voor een normale tickrate. Een uniform schademodel is ronduit achterlijk en totaal onmogelijk te balanceren. Dat BF4 beter is op dit punt dan BF3 neemt niet weg dat het achterlijk is. Zelfs "noobfriendly" CoD heeft dit soort dingen door...
Ik ben er ook erg fel op en dat weet ik. In begin 2013 keek ik uit naar de volgende games :
-Sim City
-CoH 2
-Rome II
-BF4
Allemaal stuk voor stuk teleurstellingen door uitgeklede gameplay, waardeloze besluiten van management van de gamestudio's en rushed releases...
Ik ben er gewoon klaar mee dat ik elke keer wat te zien krijg wat een goede game lijkt en bagger krijg. Ik wil het gewoon niet meer pikken.
Dingen zoals suppression horen gewoon niet in een FPS. Levelution neemt servercapaciteit in die hard nodig is voor een normale tickrate. Een uniform schademodel is ronduit achterlijk en totaal onmogelijk te balanceren. Dat BF4 beter is op dit punt dan BF3 neemt niet weg dat het achterlijk is. Zelfs "noobfriendly" CoD heeft dit soort dingen door...
Ik ben er ook erg fel op en dat weet ik. In begin 2013 keek ik uit naar de volgende games :
-Sim City
-CoH 2
-Rome II
-BF4
Allemaal stuk voor stuk teleurstellingen door uitgeklede gameplay, waardeloze besluiten van management van de gamestudio's en rushed releases...
Ik ben er gewoon klaar mee dat ik elke keer wat te zien krijg wat een goede game lijkt en bagger krijg. Ik wil het gewoon niet meer pikken.
Hoe vinden jullie de hitreg momenteel? Ik heb het gevoel alsof deze de laatste dagen compleet over de zeik is. Of in ieder geval de hitmarker.
Voorbeeld: Ik leeg een compleet magazijn uit mijn ACR-W op iemand. Wordt aan het einde van de clip zelf neer geschoten, compleet flabergasted want ik had 0 hitmarkers, terwijl ik naar mijn gevoel 3X zijn complete health eraf geschoten had. 3 sec later. Kill assist 95% counts as kill.
WTF?!
Bovenstaand verhaal was vandaag het meeste opvallend, maar de hele dag door heb je dit soort gevallen.
Voorbeeld: Ik leeg een compleet magazijn uit mijn ACR-W op iemand. Wordt aan het einde van de clip zelf neer geschoten, compleet flabergasted want ik had 0 hitmarkers, terwijl ik naar mijn gevoel 3X zijn complete health eraf geschoten had. 3 sec later. Kill assist 95% counts as kill.
WTF?!
Bovenstaand verhaal was vandaag het meeste opvallend, maar de hele dag door heb je dit soort gevallen.
[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 06-01-2014 20:02 ]
Ik verwacht zeker wel progressie, maar ik zie BF4 niet DE top shooter van 2014 worden inderdaadTsurany schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:38:
Je praat alsof je verwacht dat Battlefield 4 progressie gaat maken. Als de vorige delen ons iets leren is dat het tot nu toe enkel slechter is geworden op deze punten.
@wesleytjuh klopt, vooral gewoon client-side. Normaal zie je wel als je iemand hit, maar ik kill nu vaak mensen zonder dat ik zie dat ik ze heb gehit
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 06-01-2014 20:02 ]
Hitreg is gewoon compleet waardeloos ..... done .....
Soms gaat het goed , soms gaan ze dood zonder ze te raken en soms kan je een compleet magazijn op ze legen wat meestal je eigen dood betekend
Waar ik sinds de laatste patch tegen aanloop is dat ik soms tot 10x naar een server moet connecten wil ik er uberhaupt inkomen , het eindigt of in een rooie balk onderin met could not connect of een wit scherm en terug naar het bureaublad of een zwart scherm met knipperend blokje rechtsboven in , geen idee wat het is maar heb er op beide pc`s last van .
Soms kom ik er ook in 1 keer in maar helaas vrij zeldzaam .
Soms gaat het goed , soms gaan ze dood zonder ze te raken en soms kan je een compleet magazijn op ze legen wat meestal je eigen dood betekend
Waar ik sinds de laatste patch tegen aanloop is dat ik soms tot 10x naar een server moet connecten wil ik er uberhaupt inkomen , het eindigt of in een rooie balk onderin met could not connect of een wit scherm en terug naar het bureaublad of een zwart scherm met knipperend blokje rechtsboven in , geen idee wat het is maar heb er op beide pc`s last van .
[ Voor 13% gewijzigd door Leeuw070 op 06-01-2014 20:20 ]
In de video gaat die gast er nog van uit dat alle problemen worden opgelost. Maar bij EA kunnen ze het nog gekker maken dan dat BF4 uiteindelijk zal zijn in opgeloste staat.
Ik weet niet wie van jullie allemaal de fifa reeks de laatste jaren intensief heeft gespeeld maar daar heeft EA gewoon het verdienmodel op patches gebasseerd. Toen de impact engine werd gelanceerd (meen in 11?) doken de meest wazige filmpjes op van poppetjes met een been 180 graden gedraaid of ventjes die op het moment dat ze elkaar raken het veld uit vliegen. Vervolgens brengen ze het jaar later dezelfde game uit met de "feature" "Improved impact engine".
Dit is dus niet de eerste game waarbij alles maar gewoon wordt uitgegeven en ik ben bang dat het ook zeker niet de laatste is. In maart staat Titanfall op de releaselijsten en ik was daar behoorlijk nieuwschierig naar. Tot ik me weer herrinerde dat het wordt uitgegeven door EA. Daarom vrees ik ook met grote vreze, dat ook dit een game is die toch niet helemaal af was. Laat staan dat de servers op dag 1 goed zullen werken...
EA heeft gruwelijk veel geluk dat er een aantal hele interessante IP`s in hun portfolio zitten en dat iedereen, maar vooral de mainstream consument, toch heel erg benieuwd is wat van iedere nieuwe titel is geworden.
Ik weet niet wie van jullie allemaal de fifa reeks de laatste jaren intensief heeft gespeeld maar daar heeft EA gewoon het verdienmodel op patches gebasseerd. Toen de impact engine werd gelanceerd (meen in 11?) doken de meest wazige filmpjes op van poppetjes met een been 180 graden gedraaid of ventjes die op het moment dat ze elkaar raken het veld uit vliegen. Vervolgens brengen ze het jaar later dezelfde game uit met de "feature" "Improved impact engine".
Dit is dus niet de eerste game waarbij alles maar gewoon wordt uitgegeven en ik ben bang dat het ook zeker niet de laatste is. In maart staat Titanfall op de releaselijsten en ik was daar behoorlijk nieuwschierig naar. Tot ik me weer herrinerde dat het wordt uitgegeven door EA. Daarom vrees ik ook met grote vreze, dat ook dit een game is die toch niet helemaal af was. Laat staan dat de servers op dag 1 goed zullen werken...
EA heeft gruwelijk veel geluk dat er een aantal hele interessante IP`s in hun portfolio zitten en dat iedereen, maar vooral de mainstream consument, toch heel erg benieuwd is wat van iedere nieuwe titel is geworden.
Dat heb ik de laatste dagen erg veel. Enorm irritant wanneer je een server met queue hebt, want dan kan je af en toe 10 minuten bezig zijn om uberhaubt een friend te joinen die in een volle server zit omdat je niet eens kunt connecten.Leeuw070 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:18:
Hitreg is gewoon compleet waardeloos ..... done .....
Soms gaat het goed , soms gaan ze dood zonder ze te raken en soms kan je een compleet magazijn op ze legen wat meestal je eigen dood betekend![]()
Ik denk dat het op zich zou wel kunnen dat ze om 2 jaar een bf game uitbrengen mits ze eerst de tijd nemen om alles goed onder controle te krijgen en alles zo goed uitwerken dat ze princiep zo iets als cod kunnen gaan doen. Niks veranderen, beetje tweaken paar nieuwe mapjes en melken!DanielWW2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:54:
Ik zie BF games dus ook niet beter worden. Zo lang als EA door blijft gaan met hun elke 2 jaar BF game gaat deze rotzooi blijven. De game is gewoon te complex geworden voor twee jaar. Dat er ook nog een stelletje "idioten" de baas zijn bij DICE helpt ook niet.
-Sim City
-CoH 2
-Rome II
-BF4
Oftoppic: Coh2 hoor daar natuurlijk niet in thuis, het was dan telleurstellend omdat het eigenlijk gewoon een full price *addon* was maar de andere waren gewoon niet te spelen en totaal onspeelbaar tijdens te release
Waarom stopt mijn 100% xp boost !!
http://battlelog.battlefi...70358037505920/172685289/
jammer maar helaas AGAIN
ben me boost opeens kwijt geraakt
http://battlelog.battlefi...70358037505920/172685289/
jammer maar helaas AGAIN
ben me boost opeens kwijt geraakt
Met adere woorden, het spel in gewoon tot op het diepst van zijn core verrot - als elke schietpartij uiteindelijk gewoon een loterij is, dan kan je het in plaats van een schietspel net zo goed een kansspel noemen.Leeuw070 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:18:
Ja, het is maar een spelletje, en ik vind verliezen (ook dik) op zich geen ramp (tuurlijk, ik win liever), maar als je met regelmaat op een unfaire of onverklaarbare wijze doodgaat (en ja, ik ga ook vaak genoeg dood door mijn eigen stupiditeit of onoplettendheid, of simpelweg door een betere speler), dan gaat de lol er toch snel af. Het minste dat ik van een schietspel verwacht is toch wel dat het - los van individuele skills - een level playing field is. Het jammere is dat ik vermoed dat de problemen niet zo een, twee weg te patchen zijn (nog los van of het EA/DICE, ondanks hun mooie woorden, het überhaupt een fuck kan schelen - de cash is immers toch al binnen). Ik heb daarom eerlijk gezegd ook weinig hoop op echt fundamentele verbeteringen in de gameplay: misschien wordt het wat stabieler en soepeler, maar ik verwacht niet echt dat de core mechanics nog veel gaan veranderen (lees: echt verbeteren).
Ik heb precies hetzelfde, al sinds dag één, de ene dag meer dan de andere, maar er gaat geen sessie voorbij zonder minstens een paar rode 'Cannot connect'-meldingen.Leeuw070 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:18:
Wat me opviel is dat, wanneer dit probleem voorkomt, dat mijn PC simpelweg blijft 'hangen' tijdens het laden: in de Task Manager is dan te zien dat de game zodra het de laatste fase ingaan ('Loading level') niet of nauwelijks CPU-activiteit meer vertoont, en dat de hoeveelheid gebruikt geheugen ook ergens tussen de 150 en 175MB blijft steken, alsof de task gewoon idle gezet wordt (met als gevolg een verplichte 'End task' om het proces daadwerkelijk te killen - gaat veel sneller dan wachten tot je van Battlelog eindelijk weer mag joinen).
Ik kan dus al zien of het probleem gaat optreden door puur en alleen naar de Task Manager het laden te volgen, voordat Battlelog zelf nog eens met de melding aan komt kakken.
---
Thx. Goed filmpje. Zitten ook paar links in naar andere filmpjes, zoals testrange, die ook verhelderend zijn.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:58:
[video]
Verder niks nieuws. EA is al jaren compleet de weg kwijt. Hitbox shit en netcode gezeik: het zat naar mijn gevoel al niet goed in de allereerste BF series. Hopelijk gaat deze shitstorm niet meer liggen en verliezen ze een hoop geld. Dat is het enige waar al die corrupte managers op reageren....
Overigens, de theorie dat o.a. EA ons afgericht heeft om sub par shit als normaal te beschouwen. Die klopt niet. Ik heb het nooit normaal gevonden. De reden dat ik BF4 dan toch koop is op zichzelf positief, namelijk de naieve hoop dat ze geleerd hebben van hun verleden....
ps: Kan helaas alleen geen link vinden naar het stuk tekst in de video over netcode..... Iemand die hem heeft
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 06-01-2014 21:52 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verbaast me gewoon dat DICE er mee wegkomt om te garanderen
verbeterde netcode = leugen
verbeterde hitreg = leugen
verbeterde anti cheat/hack = leugen al is deze moeilijk hard te maken omdat de hitreg zo vaag is dat het bij sommig moeilijk is te zeggen of ze hacken of het aan de netcode ligt . Maar ze zijn er wel .
Ik had na deze beloftes inderdaad de hoop dat BF4 de verbeterde versie van BF3 zou zijn voor me en daarom ook Digital Deluxe pre-order met Premium gedaan ....... helaas mezelf weer voor de gek gehouden en 120 euro voor een niet 100% functionerende game gegeven ...... ooooooeeeeeehhhhwwwww IT`S SO SHINY !!!!!
Nou nooit meer..... deze jongen is genezen van het EA virus .
verbeterde netcode = leugen
verbeterde hitreg = leugen
verbeterde anti cheat/hack = leugen al is deze moeilijk hard te maken omdat de hitreg zo vaag is dat het bij sommig moeilijk is te zeggen of ze hacken of het aan de netcode ligt . Maar ze zijn er wel .
Ik had na deze beloftes inderdaad de hoop dat BF4 de verbeterde versie van BF3 zou zijn voor me en daarom ook Digital Deluxe pre-order met Premium gedaan ....... helaas mezelf weer voor de gek gehouden en 120 euro voor een niet 100% functionerende game gegeven ...... ooooooeeeeeehhhhwwwww IT`S SO SHINY !!!!!
Nou nooit meer..... deze jongen is genezen van het EA virus .
Wat ik wil aangeven is dat het me niet gaat om goed of slecht spelen. Random gameplay is voor mij niet genoeg, ik wil met en tegen de besten spelen. Pubstompen of stats speel ik niet voor, ik wil spannende potten die tot de laatste tickets zwaar wordt bevochten. Ja, ik speel nog graag samen met vrienden wel eens een potje, maar meer voor de gezelligheid dan dat ik uit BF4 zelf echt het plezier haal. Dat plezier staat echt los van de stats aan het eind van de ronde. Winnen an sich interesseert me niet zoveel mits het maar een toffe pot was.[b][message=41543834,noline]Douweegbertje schreef op maandag 06 januari 2014 @ Ik heb het wel door, maar ik negeer het. Ik zeg ook niet dat het er niet is, dus @ A.W.E.S.O.M.-0.. je hoef het niet uit te leggen ik snap heel het punt. Iedereen heeft ook gelijk, alleen ik probeer heel iets anders aan te geven: je verliest omdat je slecht bent. Uiteindelijk kun je domweg stellen dat iedereen er last van heeft, dus de odds zijn verkapt het zelfde. Natuurlijk snap ik ook wel dat het op top-niveau een match kan bepalen maar daar hadden we het niet over. Gewoon random gameplay, dan moet je gewoon spelen en niet zo veel zeuren.
Dit zelfde gezeik was er ook al jaren bij CSS, en bij wat verbeteringen ging dit spel ook wel vooruit. Puntje bij paaltje blijf je gezeik hebben. Er is ook gewoon een rede dat ik bijvoorbeeld nog geen top matches speel in BF4, laat staan dat ik het wil oppakken als een grote e-sport game. Het spel is daar nog niet klaar voor, who cares? Vele games braken pas later door qua e-sport, nooit bij de launch.
Verwachten dat een spel direct na de release 100% goed is voor e-sport is gewoon iets wat niet bestaat. Daarbij weer even mijn punt;
Als je al kan stellen dat iedereen problemen heeft en het dus uit zou moeten middelen, middelt het niet per potje uit maar over alle potjes. Ergo, er zijn te veel potjes waarin het dus niet 'eerlijk' is en niet iedereen met dezelfde issues kampt. Zoals ik al vaker aangegeven heb weegt voor mij 1 'onterecht' (vanuit het perspectief van mijn client) zwaarder voor mijn gameplezier dan 10 kills. Gameplezier uit een shooter valt en staat voor mij met de zogenaamde core mechanics; hoe schiet het en hoe voelt het.
Ik verwacht al lang geen 100% werkende game meer van EA Dice, maar na communicatie over e-sports en hoe ze player feedback verwerkt hebben ging ik er in elk geval wel vanuit dat dit aspect beter zou zijn dan BF3. Ze wisten precies wat er nog aan BF3 schortte, en dat was echt niet zo heel gekke veel, waarvoor ze twee jaar de tijd hadden om de BF3 engine te optimaliseren alvorens nieuwe content toe te voegen.
Maar in plaats van dat je een in de basis goede game eerst beter maakt voor je nieuwe content toevoegt, komen ze met (voor mij volslagen oninteressante zaken als) levolution, nieuwe gamemodes, nieuwe stats/medals, nieuwe wapens en voertuien etc. etc. op de proppen. Het feit dat zoveel exact dezelfde bugs uit het begin van BF3 1 op 1 weer in BF4 opduiken, daar kan ik gewoon met m'n kop niet bij, het had zoooo makkelijk een absolute topgame kunnen worden.
Goed, ik heb er niet de full price voor neergelegd gelukkig en de volgende game koop ik ook niet tenzij het in een heel rap tempo de wezelijke problemen met de engine worden opgelost. Eerlijk gezegd heb ik daar een heel hard hoofd in, het feit dat goede core mechanics niet de eerste prioriteit hebben na de lessen van BF3 geeft wel duidelijk aan wat ze met deze game voor ogen hebben.
Het is een audiovisueel pareltje geworden en een zeer uitgebreide casual game waar kennelijk heel veel mensen nog plezier uit halen en dat gun ik ze van harte. Ik vind het alleen een waardeloze shooter en daar ben ik erg over teleurgesteld. Mijn hang naar het plezier van de ID engines (Action) Quake II, Quake III, Half-Life etc. is gewoon groot. De source engine heeft ook vele jaren nodig gehad voordat die games ook echt lekker aanvoelde. Daarentegen zie ik weinig tot geen verbeteringen met Frostbite over de jaren en dat is jammer.
edit: Wat de posters boven mij schrijven dus
ps. @Help!!!! YouTube: BF4 - The Actual Problem with the Netcode
Thx. Maar ik zoek link naar de tekst zoals in jouw eerste video (kort) getoond wordt:
Link naar het stuk tekst in de video over netcode
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik denk het niet. Ze gaan gewoon nooit die bugs eruit krijgen en een nieuwe game maken in twee jaar.bloodlynx schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:41:
[...]
Ik denk dat het op zich zou wel kunnen dat ze om 2 jaar een bf game uitbrengen mits ze eerst de tijd nemen om alles goed onder controle te krijgen en alles zo goed uitwerken dat ze princiep zo iets als cod kunnen gaan doen. Niks veranderen, beetje tweaken paar nieuwe mapjes en melken!
Oftoppic: Coh2 hoor daar natuurlijk niet in thuis, het was dan telleurstellend omdat het eigenlijk gewoon een full price *addon* was maar de andere waren gewoon niet te spelen en totaal onspeelbaar tijdens te release
Oh en CoH hoort er zeker thuis. Het spel is uitgekleed, ongebalanceerd en dan komen ze steeds met DLC commanders...
Ik denk eigenlijk niet dat het deze keer zomaar voorbij gaat. Het voelt gewoon anders dan bij andere outrages. Sim City was ook zo voorbij en Rome II ook. Dit gaat nu al bijna twee maanden zo en het blijft maar doorgaan. Wat ook helpt is dat het nu echt om een flagship franchise van EA gaat. C&C, Sim City, Mass Effect zijn allemaal bekende titels maar geen van allen zijn zo groot als BF. De release van een BF game staat minimaal gelijk aan de totale verkoop van games zoals Mass Effect. Als mensen nu echt afstand nemen van BF dan gaat EA het ook eens voelen...Help!!!! schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:14:
[...]
Thx. Goed filmpje. Zitten ook paar links in naar andere filmpjes, zoals testrange, die ook verhelderend zijn.
Verder niks nieuws. EA is al jaren compleet de weg kwijt. Hitbox shit en netcode gezeik: het zat naar mijn gevoel al niet goed in de allereerste BF series. Hopelijk gaat deze shitstorm niet meer liggen en verliezen ze een hoop geld. Dat is het enige waar al die corrupte managers op reageren....
Van mij mag EA nu eindelijk branden.
Ik was het bijna normaal gaan vinden.Overigens, de theorie dat o.a. EA ons afgericht heeft om sub par shit als normaal te beschouwen. Die klopt niet. Ik heb het nooit normaal gevonden. De reden dat ik BF4 dan toch koop is op zichzelf positief, namelijk de naieve hoop dat ze geleerd hebben van hun verleden....
@ A.W.E.S.O.M.-0
Gaat lekker, bijna het hele topic omgepraat naar f*ck this sh*t.
Aah ja, die exacte website heb ook niet, maar dit is dezelfde tekst: is http://archive.forum.americasarmy.com/viewtopic.php?t=25739Help!!!! schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:12:
[...]
Thx. Maar ik zoek link naar de tekst zoals in jouw eerste video (kort) getoond wordt:
Link naar het stuk tekst in de video over netcode
@ A.W.E.S.O.M.-0
[/quote]
Ja sorry, moest het even kwijt, that's all.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vind het echt niet erg hoor.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:18:
Ik heb trouwens wel een theorie. Deze is dat DICE moedwillig hersendood is gemaakt net als Maxis. Bewijstuk A:
http://youtu.be/e-LE0ycgkBQ?t=4m10s
Zoals je kan zien slaat EA Maxis halfdood. De volgende in de rij is DICE.
[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-01-2014 22:23 ]
Ik had het filmpje gedeeld met mijn broertje, hij had toch wel een argument wat zeker een probleem is waar gamers ook debet aan zijn. Van de grote titels(BF en COD) verwachten gamers dat elke 2 jaar een game wordt afgeleverd. Als Treyarch(de eerste komende van deze 2) in november roept dat ze nog een jaar extra nodig hebben om de nieuwe COD af te maken dan zullen alle forums vol staan met gescheld op Treyarch. In dat opzicht is het een deadline die zowel de publisher(EA en Activision) opleggen aan de ontwikkelstudio's. Mocht Treyarch niet klaar zijn dan breekt er uiteraard ook stront uit tussen Treyarch en Activision, want er wordt wat verwacht en een jaar later staat IW al weer klaar.
Dit is misschien wel de grootste reden dat games steeds slechter worden. Er moeten nieuwe features worden aangeleverd om een situatie zoals bij MW2 en MW3 te voorkomen(het enige wat is gewijzigd zijn de maps) terwijl de voorgaande game nog onopgeloste problemen bevat. Bugs stapelen zich op, terwijl DICE bezig is met het oplossen van de problemen die ruimschoots aanwezig zijn in BF4 moet de DLC worden uitgeleverd en zal op korte termijn moeten worden gestart met BF5. Prioriteiten worden constant verschoven.
Vanuit dat oogpunt kan ik er zelfs begrijpen dat in het geval van COD niet de hele engine op de schop gaat. De problemen die hierdoor kunnen ontstaan kunnen zo lang door titels meeslepen dat het 1 botte ergenis wordt. Over die game wordt ook geklaagd, ik heb BO2 kapot gespeeld en daar valt, zeker in vergelijking met alle ellende in BF4, weinig over te zeggen qua halfbakken gunplay. Natuurlijk kan je klagen over allerlei extra's die in een game worden gestopt en het feit dat er grafisch niet veel verandert is t.o.v. eerdere COD's, hoewel ik BO2 wel een stap vooruit vond persoonlijk qua beeld en geluid.
Wat de problemen alleen maar groter maakt is de DLC. Dit is een melkkoe voor de publishers maar legt te veel druk op een studio. Maar misschien moeten wij ons verwachtingspatroon ook wel aanpassen. Moderne games worden steeds complexer omdat er toch wordt verwacht dat er weer genoeg nieuwe aspecten in een game worden gepropt. Ik denk dat het geen onwil is vanuit de ontwikkelstudio(behalve dan bij IW, die interesseren het echt geen ruk) maar dat men niet meer kan voldoen aan de verwachtingen.Als publishers dit niet gaan inzien en gamers hun verwachtingen niet bijstellen qua tijdsbestek dan zal dit niet gaan verbeteren.
Dit is misschien wel de grootste reden dat games steeds slechter worden. Er moeten nieuwe features worden aangeleverd om een situatie zoals bij MW2 en MW3 te voorkomen(het enige wat is gewijzigd zijn de maps) terwijl de voorgaande game nog onopgeloste problemen bevat. Bugs stapelen zich op, terwijl DICE bezig is met het oplossen van de problemen die ruimschoots aanwezig zijn in BF4 moet de DLC worden uitgeleverd en zal op korte termijn moeten worden gestart met BF5. Prioriteiten worden constant verschoven.
Vanuit dat oogpunt kan ik er zelfs begrijpen dat in het geval van COD niet de hele engine op de schop gaat. De problemen die hierdoor kunnen ontstaan kunnen zo lang door titels meeslepen dat het 1 botte ergenis wordt. Over die game wordt ook geklaagd, ik heb BO2 kapot gespeeld en daar valt, zeker in vergelijking met alle ellende in BF4, weinig over te zeggen qua halfbakken gunplay. Natuurlijk kan je klagen over allerlei extra's die in een game worden gestopt en het feit dat er grafisch niet veel verandert is t.o.v. eerdere COD's, hoewel ik BO2 wel een stap vooruit vond persoonlijk qua beeld en geluid.
Wat de problemen alleen maar groter maakt is de DLC. Dit is een melkkoe voor de publishers maar legt te veel druk op een studio. Maar misschien moeten wij ons verwachtingspatroon ook wel aanpassen. Moderne games worden steeds complexer omdat er toch wordt verwacht dat er weer genoeg nieuwe aspecten in een game worden gepropt. Ik denk dat het geen onwil is vanuit de ontwikkelstudio(behalve dan bij IW, die interesseren het echt geen ruk) maar dat men niet meer kan voldoen aan de verwachtingen.Als publishers dit niet gaan inzien en gamers hun verwachtingen niet bijstellen qua tijdsbestek dan zal dit niet gaan verbeteren.
Thx!A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:18:
[...]
Aah ja, die exacte website heb ook niet, maar dit is dezelfde tekst: is http://archive.forum.americasarmy.com/viewtopic.php?t=25739
@ A.W.E.S.O.M.-0
[/quote]
Via jouw link uiteindelijk ook origineel gevonden: http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_%28UT%29
Maar die video is echt goed. Heb al veel video's gezien die issues uitleggen maar dit somt het op een toegankelijke wijze op. Share share.....
Bekend filmpje.DanielWW2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:19:
[...]
Ik vind het echt niet erg hoor.
Ik heb trouwens wel een theorie. Deze is dat DICE moedwillig hersendood is gemaakt net als Maxis. Bewijstuk A:
Zoals je kan zien slaat EA Maxis halfdood. De volgende in de rij is DICE.(Ik vind dit filmpje zo geniaal
)
Maar zeg eerlijk, wie hier lag niet in de stapel mensen: http://youtu.be/e-LE0ycgkBQ?t=31s
[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 07-01-2014 05:11 ]
PC Specs
Wat is nou een beter spel dan BF4 op dit moment? BF3?
Ik bedoel er zijn weinig spellen die er beter uitzien, en dat is voor mij wel belangrijk ook al win ik graag..
Ik zie mezelf ook niet COD spelen, of UT2004 weer uit de kast trekken omdat de hitreg spot on is..
Volgens mij is het een beetje gedaan met pc gaming, dat is wat ik denk.
Ik blijf BF4 wel spelen, maar ik denk niet dat ik er DLC content voor ga aanschaffen en ik hoop dat we Second Assault gratis krijgen.
Ik bedoel er zijn weinig spellen die er beter uitzien, en dat is voor mij wel belangrijk ook al win ik graag..
Ik zie mezelf ook niet COD spelen, of UT2004 weer uit de kast trekken omdat de hitreg spot on is..
Ik blijf BF4 wel spelen, maar ik denk niet dat ik er DLC content voor ga aanschaffen en ik hoop dat we Second Assault gratis krijgen.
Vergis je niet, deze problemen doen zich voor op elk platform. Bij BO2 was er meer geklaag op de consoles dan op de PC wat betreft dit soort zaken. PC had dedicated servers waardoor je alle host problemen niet had die de console wel had en er werd zelfs meer gecheat op consoles dan op de PC. Bij BF4 zijn de problemen voor wat ik heb gehoord op de PC wat groter dan op de PS4 wat betreft connectie en crashes, maar de gunplay problemen zijn identiek.Jovas schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:43:
Dat ligt er aan hoe je beter definieert. Probleem met BF serie is dat het geen echte concurrent heeft.Jovas schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:43:
Voor EA is COD de concurrent maar dat is alleen op verkoop aantallen gebaseert en niet op gameplay want die is nogal anders.
Het ziet er zeker vet uit en voor mij is dat behoorlijk belangrijk. Echter, ik heb wel grote twijfels bij het enorme bloated karakter dat BF gekregen heeft en vraag me sterk af of het fors terugschroeven van dit soort zaken ten gunste van core elementen er niet gewoon voor zou zorgen dat je EN een vet uitziende game hebt EN een goed werkende game.Ik bedoel er zijn weinig spellen die er beter uitzien, en dat is voor mij wel belangrijk ook al win ik graag..
Nou ik verlang eigenlijk wel een beetje terug naar (simpele) shooters die gewoon werken en zonder 3 miljoen greepjes en kijkertjes.Ik zie mezelf ook niet COD spelen, of UT2004 weer uit de kast trekken omdat de hitreg spot on is..
Dat denk ik zeker niet. Er is meer dan BF4. Kijk naar het voorlopige succes van Star Citizen.Volgens mij is het een beetje gedaan met pc gaming, dat is wat ik denk.
Zal best wel spelen maar merk dat ik het spel vaak niet opstart omdat ik geen zin heb in al die vage shit. Concept vind ik echter nog steeds geweldig en heb af en toe ook best een goede game experience.Ik blijf BF4 wel spelen, maar ik denk niet dat ik er DLC content voor ga aanschaffen en ik hoop dat we Second Assault gratis krijgen.
ps: Heb premium al...
[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 06-01-2014 23:05 ]
PC Specs
Kijk is snap alle haat tegen EA niet zo want Maxis en Dice hebben grote zakken met geld gekregen om een game engine te ontwikkelen maar alle 2 zijn vooral de Core gameplay al verrot hoe kan er dan een ooit een goed spel uitkomen.DanielWW2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:19:
[...]
Zoals je kan zien slaat EA Maxis halfdood. De volgende in de rij is DICE.(Ik vind dit filmpje zo geniaal
)
De server problemen met Simcity waren 100% de schuld van EA maar dat je gebieden had zo groot als postzegels om op te bouwen en het hele agents systeem zo kapot waren kan EA toch ook niet aan doen.
Het zelfde voor Dice en zijn Frostbite engine 8 of 9 jaar werken ze al met deze engine die ze zelf ontwikkeld hebben en nog steeds niet goed is.
Kijk dat gewoon de core gameplay niet werkt heeft helemaal niets met EA te maken maar is de fout van in dit geval Maxis en Dice.
Of is de volgende stap om EA ook de schuld te gaan geven dat de AA nu active radar heeft
Kijk EA heeft er helemaal geen belang bij dat de game zo kapot is en heeft er ook gewoon veel geld ingeïnvesteerd in de hoop dat de studio een goed product levert.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Valt nog wel mee, dice mag battlefront maken, ze mogen een deel 2 van mirror's edge maken en er is weer een dice studio in de US.DanielWW2 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:19:
[...]
)
EA heeft voornamelijk als functie de financiering en distributie te regelen voor game devvers. Dat de game niet goed is is zeker hun zaak, of zou in ieder geval zo moeten zijn aangezien zij de uitgever zijn. EA heeft echter een standaard en dat is de standaard van geld. Ja ze hebben costumer help etc, maar dat is alleen voor kleine dingen, grote belangrijke problemen zoals nu met de huidige versie van bf4 is gewoon pure ellende die ze tegen beter weten in hebben verkocht en ze sinds lange tijd al vrij weinig om de klanten geven, ze hebben genoeg 'idioten' die de game toch wel kopen. De uitgaves gedekt en een leuke winst, dan is EA klaar en gaan ze verder met andere games uitmelken.beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:08:
[...]
Kijk is snap alle haat tegen EA niet zo want Maxis en Dice hebben grote zakken met geld gekregen om een game engine te ontwikkelen maar alle 2 zijn vooral de Core gameplay al verrot hoe kan er dan een ooit een goed spel uitkomen.
De server problemen met Simcity waren 100% de schuld van EA maar dat je gebieden had zo groot als postzegels om op te bouwen en het hele agents systeem zo kapot waren kan EA toch ook niet aan doen.
Het zelfde voor Dice en zijn Frostbite engine 8 of 9 jaar werken ze al met deze engine die ze zelf ontwikkeld hebben en nog steeds niet goed is.
Kijk dat gewoon de core gameplay niet werkt heeft helemaal niets met EA te maken maar is de fout van in dit geval Maxis en Dice.
Of is de volgende stap om EA ook de schuld te gaan geven dat de AA nu active radar heeft![]()
Kijk EA heeft er helemaal geen belang bij dat de game zo kapot is en heeft er ook gewoon veel geld ingeïnvesteerd in de hoop dat de studio een goed product levert.
Dat DICE de bal nu zo ver laat vallen met het fixen en niet langere tijd genomen te hebben met het afleveren van een goed werkend product is erger dan dat het daadwerkelijk niet goed werkte. Als ze het uitgegeven hadden, een maandje bezig waren met het fixen en dan een speelbaar goed werkend spel hadden neergezet, had men dit ook geen probleem gevonden.
Nu zitten we inmiddels 3 maand later en nog steeds is er geen woord over de fix voor netcode geweest, alleen een lamme omzeiling van de kill trades door het nog meer random maken wanneer je nu wel raakt en niet.
Maar idd zoals je zegt, de game is in de basis gewoon kut opgebouwd, de netcode is slecht, bf3 wat blijkbaar praktisch het zelfde was is beter terwijl bf4 veel beter zou zijn dan bf3. Dat soort claims geeft een goede gamedevver dat we dice, of iig ik, in hun zag nadat ze bad company 2 hadden uitgebracht, zo hard een slechte naam dat je van AAA game devver in mijn ogen naar een B devver gaat. Ze hebben voor mij nog 2 maand om de game A: significant te verbeteren qua netcode, hitboxes etc. zodat ik raak wat ik zie en niet voor een brakke engine hoef te compenseren.
B: goede balans in de wapens, voertuigen en vliegtuigen/choppers en de damage die die doen. Tevens betere handling en armor tegen .50 cal voor attack chopper, lichte nerf van attack jet, buff van fighter jet en veel betere handling voor de voertuigen.
C: de algemene bugs eruit halen, geen spawn in out of bounds, geen clipping door muren, geen debiele randjes waar je op blijft hangen, geen insta deaths als je over een stoeprand springt, correcte hitboxes van stenen en objecten aangezien je nog steeds invisible randen hebt waar je niet doorheen kan schieten etc etc etc. Maart is de deadline voor mij, komt dit niet, reverse install en dan ga ik wel wat anders spelen.
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten.beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:08:
[...]
Kijk is snap alle haat tegen EA niet zo want Maxis en Dice hebben grote zakken met geld gekregen om een game engine te ontwikkelen maar alle 2 zijn vooral de Core gameplay al verrot hoe kan er dan een ooit een goed spel uitkomen.
Of is de volgende stap om EA ook de schuld te gaan geven dat de AA nu active radar heeft![]()
Om van het hit registratie probleem af te komen moet je een asynchrone netcode schrijven. dwz dat als er iets gebeurt het direct wordt doorgegeven.
Voor een game als bijvoorbeeld counterstrike is dat makkelijk. Je hebt 16 spelers en van elke speler registreer je de positie van de cursor en wanneer ze een knop indrukken of loslaten.
Ging je daar dingen toevoegen zoals collision detection (bijvoorbeeld voertuigen) dan ging het al heel snel fout.
Nu heb je BF4. Om te kijken of je iemand raakt moet je niet meer alleen kijken waar je cursor was op het moment dat je schoot, maar ook de snelheid van de kogel meerekenen. Je zit met 64 man in een server. Tientallen voertuigen, honderden vliegende projectielen (kogels, raketten enz) en een hoop schade aan de map.
Nu is je PC sinds counterstrike een stuk sneller, dus die kan het allemaal wel hebben. De beperking zit in de IP protocollen. Je kan packets niet tegelijk versturen. Als je er 1 verstuurt moet je wachten tot die is aangekomen voordat je de volgende kan sturen. En dan moet daar vaak ook nog tijd tussen zitten voor het ontvangen van packets.
Een server krijgt dus van 64 spelers packets binnen, en moet die daarna doorsturen naar alle spelers.
Als dat allemaal asynchroon gaat dan krijgt je netwerkapparatuur een hartaanval.
Dit is op te lossen door packetjes te bundelen en met een vaste frequentie door te sturen. Op die manier krijgt de server elke periode maar 1 (groot) packet binnen per speler, en kan hij de informatie van alle 64 spelers in een 2e packet bundelen en die naar alle spelers sturen.
Nu moet je alleen nog de frequentie van die updates kiezen. En hier zit het probleem bij BF4.
Hogere frequentie betekent een betere hitregistratie, maar ook een zwaardere last voor de servers.
Maak je de frequentie dus te hoog, dan zijn er niet genoeg servers want die zijn dan te duur. Maak je de frequentie te laag dan gaan spelers klagen over doodgeschoten worden terwijl ze op hun scherm al in cover waren.
De frequentie nu nog verhogen kan niet zomaar. Hosters hebben hun servers al voor een bepaalde prijs verhuurt en als de kosten nu ineens verdubbelen dan komen ze diep in de rode cijfers. Dan mag EA/DICE voor hun volgende game zelf alle servers hosten en dat is een duur grapje.
En een oplossing bedenken die de netcode verbetert zonder dat de servers veel zwaarder belast worden is lastig. De meeste engines lossen het op door de evenementen binnen de view range van de speler heel snel te updaten (100 Hz), en de rest heel langzaam (4Hz). Maar in BF4 zou dat snipers en vliegtuigen ect onspeelbaar maken.
Volgensmij snap je er inderdaad helemaal niets van.beuker19 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:08:
[...]
Als EA alleen maar een enorme zak geld zou geven dan zijn ze toch kompleet achterlijk.
Welk normaal goed geleid bedrijf doet nou zo iets
Hebben ze het wel gedaan dan was het a) duidelijk onvoldoende en/of b) de uitkomst interesseerde ze niet echt want al die idioten preorderen toch wel.
De hamvraag is wel waarom Dice/EA zaken als tickrate enzo niet verhoogt. Bijv: Kan de engine het helemaal niet of kan het alleen als de complexiteit/bloating vd game fors teruggeschroefd wordt of kan het wel maar worden de serverkosten dan te hoog etc....
Zou dat dan niet moeten betekenen op bijv. 32p servers de problemen een stuk minder zijn dan op een 64p server.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 07-01-2014 05:02 ]
PC Specs
Dit gevoel had ik met BF3 ook al; 32 speler servers lopen wat meer 'snappy'. Misschien is het omdat de servers overgeboekt worden, iets te weinig cpu power voor 64 man voor een goede ervaring. Maar ik heb echt het gevoel dat 64 man servers vaker wel dan niet stroperig aanvoelen.Help!!!! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 04:53:
Zou dat dan niet moeten betekenen op bijv. 32p servers de problemen een stuk minder zijn dan op een 64p server.
Nee.Help!!!! schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 04:53:
Het is wel zo dat sommige hosters in het begin teveel servers op 1 blade zetten. Daardoor kregen drukke servers last van rubberbanding. Rubberbanding is een effect dat je krijgt als packets in de verkeerde volgorde aankomen.
@RocketKoen:RocketKoen schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 02:05:
[...]
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten.
....
En een oplossing bedenken die de netcode verbetert zonder dat de servers veel zwaarder belast worden is lastig. De meeste engines lossen het op door de evenementen binnen de view range van de speler heel snel te updaten (100 Hz), en de rest heel langzaam (4Hz). Maar in BF4 zou dat snipers en vliegtuigen ect onspeelbaar maken.
Bedankt voor je heldere uitleg.
En dan nu eens wat positief nieuws in dit topic:
CES: AMD: "Battlefield 4 met Mantle tot 45% sneller"
Goed nieuws voor de diegene die een AMD kaart met GCN architectuur hebben.AMD heeft zojuist tijdens haar CES-persconferentie voor het eerst de Mantle-versie van Battlefield 4 getoond. Tijdens de demonstratie wist Matt Skynner, general manager van de graphics divisie van AMD, te melden dat Battlefield 4 met de Mantle API tot 45% sneller is dan in DirectX modus.
...
De Battlefield 4 Mantle-demonstratie draaide op een systeem met AMD A10 Kaveri processor en AMD Radeon R9 290X Hawaii GPU. De geclaimde prestatiewinst van 45% ten opzichte van DirectX schijnt ook op dit systeem behaald te zijn. Volgens AMD is de te verwachten prestatiewinst afhankelijk van de gebruikte CPU en GPU. Naar verluidt zal in sommige gevallen de winst wat lager zijn, maar je mag in veel situaties ook een veel grotere prestatiewinst dan 45% verwachten. Als specifiek voorbeeld noemde men dual-GPU configuraties, waar Mantle naar verluidt voor zeer hoge prestatiewinsten zorgen.
Zal me benieuwen hoeveel fps ik na de Mantle patch gemiddeld omhoog ga @ultra preset.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene BattleField 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.