• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Tortelli schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:01:
Bij de buren een review van een aantal 290 en 290Xen:
http://nl.hardware.info/r...asus-gigabyte-en-sapphire

Heb zelf sinds een krappe week een R9 290 WindForce OC en moet zeggen dat hij het (tot nu toe ;)) perfect doet. Kaart is ook erg stil in idle!.
Ik heb die ook sinds een week, prima kaart en met €380,- ook nog redelijk betaalbaar :)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

partyondude schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:35:
[...]

Ik heb die ook sinds een week, prima kaart en met €380,- ook nog redelijk betaalbaar :)
Niet om de sapphire tri-x te verdedigen maar die van mij was 393 euro bij 4launch. Battlefield 4 verkocht voor 20 euro. Resultaat: kaart voor 373 euro.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Uiteindelijk dus maar een paar FPS verschil.. Dat is mij het wachten niet waard. Ik ga dan denk ik voor deze:
https://www.4launch.nl/sh...kers#p-4-productid-344644

Goede keuze?

Ik ben alleen zo bang dat ik een geretourneerde kaart krijg.. Daar hou ik niet van. Puur psychisch, maar 't zit me dan gewoom niet lekker. 'Wie weet wat er allemaal met die kaart gesjoemeld is' denk ik dan. Wat zijn jullie meningen?

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 20-02-2014 21:44 ]

PC Specs

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:48

Thomg

Aww yiss

Prima keus.

De lightning zal vooral beter koelen en dus hogere kloksnelheden thermisch ondersteunen zonder je oren kapot te maken.

Qua geretourneerde kaart...
Ik klaag niet, als ze dat niet deden zou de prijs wel 50 euro hoger liggen.

• Montu
Ik wil best wat meer betalen als ik dan zeker weet dat deze rechtstreeks uit de fabriek komt. Is er geen webshop die dit aanbiedt?

PC Specs

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:10:
Ik wil best wat meer betalen als ik dan zeker weet dat deze rechtstreeks uit de fabriek komt. Is er geen webshop die dit aanbiedt?
geretourneerde kaart?
Op de sapphire dozen zitten sapphire stickers. Is deze open of weg dan weet je al genoeg. ;)
Zie je de stickers?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2013/11/Sapphire-R9-280X-Toxic-2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 20-02-2014 22:27 ]

• Montu
Net live met een medewerker van 4Launch gechat. Deze weette me te vertellen dat geretourneerde kaarten naar de koopjeshoek gaan. Ik zou dus een variant krijgen die rechtstreeks van de leverancier komt. Betekent dit dan ook een kaart waar alles nog gesealed is?

PC Specs

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:36:
Net live met een medewerker van 4Launch gechat. Deze weette me te vertellen dat geretourneerde kaarten naar de koopjeshoek gaan. Ik zou dus een variant krijgen die rechtstreeks van de leverancier komt. Betekent dit dan ook een kaart waar alles nog gesealed is?
Nope.
Alleen de kaarten die met afwijking worden teruggestuurd.

• Montu
Ik zie de stickers. Dus wat die medewerker me weette te vertellen was lariekoek?

PC Specs

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Jirachi schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:36:
en een slachterij verkoopt alleen 100% rundenvlees O-)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

icegodd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:45:
[...]

en een slachterij verkoopt alleen 100% rundenvlees O-)
;)

Je was met net voor.

• Montu
Nouja, als de stickers verbroken zijn gaat ie gewoon retour..

PC Specs

• Montu
De medewerker heeft wel gelijk als dit waar is. Dit staat namelijk op 4Launch haar koopjeshoek:

Wilt u voor een sterk gereduceerde prijs over leuke producten beschikken? Heeft u er geen moeite mee dat er een krasje op zit of een accessoire mist? Dan kunt u in onze koopjeshoek uw slag slaan. Van notebook tot koelkast en van airco tot tablet, het is allemaal beschikbaar met hoge kortingen!

Wat u kunt verwachten:

- Per product staat aangegeven wat de huidige staat is. Vaak is enkel de doos een keer geopend;
- De producten zijn uitvoerig gecontroleerd en getest door onze serviceafdeling;
- U krijgt drie maanden garantie op deze artikelen;

Deze producten kunt u niet via de webshop bestellen. Indien u vragen heeft over een product kunt u mailen naar verkoop@4Launch.nl ovv koopjeshoek. Bestellingen kunt u plaatsen door op de bestelknop te drukken en vervolgens in de email onderstaande gegevens in te vullen:

- Uw klantnummer;
- De gewenste verzend- en betaalwijze;
- Eventueel alternatief afleveradres.

[ Voor 8% gewijzigd door Montu op 20-02-2014 22:55 ]

PC Specs

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik heb nu een MSI GTX 670 Power Edition OC videokaart en die draait nog prima maar ik merk toch wel bij de nieuwere games dat de kaart het steeds zwaarder krijgt om alles vloeiend op max + AA te draaien in 1080p dus ik neig eigenlijk vanwege de goeie prijs/performance verhouding wel naar een van vele typen aftermarket R9 290 kaarten.

Nu baart mij een ding wel zorgen en dat is het zogenaame "black screen" fenomeen waar de 290 en de 290x serie last van schijnt te hebben...Ik heb diverse forums geraadpleegd en ik kan daaruit afleiden dat het probleem zich vrij willekeurig voordoet bij een groot aantal R9 290 en 290x kaarten van diverse merken en uitvoeringen. Kun je nu zeggen dat het een driver probleem is of toch echt een hardware probleem?

Wie van hier ervaart dit probleem ook en hoe heb je dit opgelost? Als het al op te lossen is?

Graag advies want €400 is toch een hoop geld en ik heb nu een kaart waar ik nooit geen problemen mee heb gehad en anders kies ik voor een aftermarket GTX 780 maar misschien nog beter de GTX 800 serie maar dat kan nog wel ff duren.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Jirachi schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:53:
De medewerker heeft wel gelijk als dit waar is. Dit staat namelijk op 4Launch haar koopjeshoek:

Wilt u voor een sterk gereduceerde prijs over leuke producten beschikken? Heeft u er geen moeite mee dat er een krasje op zit of een accessoire mist? Dan kunt u in onze koopjeshoek uw slag slaan. Van notebook tot koelkast en van airco tot tablet, het is allemaal beschikbaar met hoge kortingen!

Wat u kunt verwachten:

- Per product staat aangegeven wat de huidige staat is. Vaak is enkel de doos een keer geopend;
- De producten zijn uitvoerig gecontroleerd en getest door onze serviceafdeling;
- U krijgt drie maanden garantie op deze artikelen;

Deze producten kunt u niet via de webshop bestellen. Indien u vragen heeft over een product kunt u mailen naar verkoop@4Launch.nl ovv koopjeshoek. Bestellingen kunt u plaatsen door op de bestelknop te drukken en vervolgens in de email onderstaande gegevens in te vullen:

- Uw klantnummer;
- De gewenste verzend- en betaalwijze;
- Eventueel alternatief afleveradres.
Hmmm, als dit klopt krijg ik de indruk dat 4Launch mij niet netjes behandeld heeft.

Vorige week een nieuwe Gigabyte R9 290 OC Windforce kaart opgepikt, voor €380,-. Thuis uitgepakt, nergens meer een seal te bekennen, kaart zat in een reeds geopende (anti-statische?) zak. Kortom, alles was duidelijk al een keer eerder geopend. Kreeg daar al een raar gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

partyondude schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:01:
[...]

Hmmm, als dit klopt krijg ik de indruk dat 4Launch mij niet netjes behandeld heeft.

Vorige week een nieuwe Gigabyte R9 290 OC Windforce kaart opgepikt, voor €380,-. Thuis uitgepakt, nergens meer een seal te bekennen, kaart zat in een reeds geopende (anti-statische?) zak. Kortom, alles was open. Kreeg daar al een raar gevoel bij.
hebben ze wel. Ze mogen dit doen. In de koopjeshoek staan alleen producten die iets missen of mankeren. Producten die met wet koop op afstand zijn teruggestuurd kan jij gewoon krijgen.

Wil je weten of je doos gesealed had moeten zijn? Google even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Blijkbaar hoeft dat niet, anders zou je de suggestie om het te Googlen niet doen lijkt me :P Ik vind het ook geen grote ramp, maar het viel me wel direct op.

[ Voor 25% gewijzigd door partyondude op 21-02-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:05
Dan heb ik echt medelijden met mensen die dingen krijgen die ik onder KOA heb teruggestuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

!mark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:12:
Dan heb ik echt medelijden met mensen die dingen krijgen die ik onder KOA heb teruggestuurd :P
:/
Solly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik heb een Sapphire R9 290 en heb tot vandaag veel problemen ermee gehad. Veel BSODs, hangs, en drivers crashen in Windows. In gnu/linux had ik geen probleem met de opensource drivers.
Van alles gelezen over het probleem. No solution in sight.

Maar werkt alles.

Oplossing: Windows Aero uit te zetten. Geen idee waarom het werkt, maar tot nu nog geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

coreoverload schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:22:
Ik heb een Sapphire R9 290 en heb tot vandaag veel problemen ermee gehad. Veel BSODs, hangs, en drivers crashen in Windows. In gnu/linux had ik geen probleem met de opensource drivers.
Van alles gelezen over het probleem. No solution in sight.

Maar werkt alles.

Oplossing: Windows Aero uit te zetten. Geen idee waarom het werkt, maar tot nu nog geen probleem gehad.
Ikzelf erger me de pest eraan als aero uit staat.
Welke 290?
De reference of tri-x?
Hynix of Elpida?

http://www.overclock.net/...90-290x-black-screen-poll

En dan klaagt men dat ik niet zo picky moet zijn over type geheugen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 21-02-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Thomg schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:30:
[...]

Welke 290?
De reference of tri-x?
Hynix of Elpida?

Ik zal ook nooit meer elpida kopen. Dat bedrijf is failliet en maar goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Elpida is idd gewoon troep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
Thomg schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:30:
[...]

Welke 290?
De reference of tri-x?
Hynix of Elpida?

Reference,en met Elpida geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

coreoverload schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:44:
[...]

Reference,en met Elpida geheugen.
Nieuwste bios flashen. Anders terugsturen, geld terug en aftermarket kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Of legacy proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
Frozen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:56:
[...]

Nieuwste bios flashen. Anders terugsturen, geld terug en aftermarket kopen.
Maar in mijn geval werkt het prima als ik Windows Aero uitzet. Maar ik ga het nog een paar dagen stresstesten(furmark,3dmark,swarm,enz...)-zodat het niet alleen plottseling kans is dat het eigenlijk werkt.

Bios flashen is een slim idee,maar ik heb gehoord dat de nieuwe bios van Sapphire de fan naar 47% minimum in plaats van 40% draait zo ik weet niet als het veel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

coreoverload schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:12:
[...]

Maar in mijn geval werkt het prima als ik Windows Aero uitzet. Maar ik ga het nog een paar dagen stresstesten(furmark,3dmark,swarm,enz...)-zodat het niet alleen plottseling kans is dat het eigenlijk werkt.

Bios flashen is een slim idee,maar ik heb gehoord dat de nieuwe bios van Sapphire de fan naar 47% minimum in plaats van 40% draait zo ik weet niet als het veel nut heeft.
Kan je zelf toch aanpassen met VBE7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
Thomg schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:12:
[...]

Kan je zelf toch aanpassen met VBE7?
Had geen idee dat dit bestond. Handig zeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Dat van die fan kun je anders ook nog veranderen in powertune, of een custom profiel in AB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coreoverload
!mark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 01:15:
Dat van die fan kun je anders ook nog veranderen in powertune, of een custom profiel in AB
Ben ik al bezig mee, eerst was het Sapphire Trixx(geen idee wat voor reputatie dit app. heeft),en nu MSI Afterburner.

Maar nooit te laat om wat 'manual' tuning te doen zodat het voor euwig zo werkt.

Elk kaart heeft 2 verschillende BIOS van wat ik weet.
Flash je ze allebei tegelijk of is het zo dat je maar eentje kan flashen?
En dan de andere BIOS als 'backup' zodat je de 'broken' BIOS terug kan flashen naar een werkende versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bull schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 23:54:
Nu baart mij een ding wel zorgen en dat is het zogenaame "black screen" fenomeen waar de 290 en de 290x serie last van schijnt te hebben...Ik heb diverse forums geraadpleegd en ik kan daaruit afleiden dat het probleem zich vrij willekeurig voordoet bij een groot aantal R9 290 en 290x kaarten van diverse merken en uitvoeringen. Kun je nu zeggen dat het een driver probleem is of toch echt een hardware probleem?
Dit lijkt gerelateerd te zijn aan het geheugen: het komt voornamelijk voor bij Elpida maar het is niet bij iedere kaart met dat geheugen, natuurlijk. Als je het wil vermijden, zoek je een kaart met Hynix geheugen of een reeks die het gebruikt. Wat ik erover hoor/lees is dat er soms net niet genoeg voltage op het geheugen zit om 100% stabiel te zijn. Correct me if I'm wrong !
!mark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:12:
Met die mentaliteit naai je ook jezelf |:(

Ik vind het zo onlogisch dat men verwacht iets van honderden euro te kopen, om het dan gebruikt terug te sturen en te verwachten dat het gewoon "verdwijnt". Natuurlijk gaat iemand het moeten kopen, een IT winkel maakt geen >25% marge op hun producten, wat ze dan maar kunnen wegflikkeren door wat een ander niet goed vind.

Ik heb nog nooit iets moeten terugsturen met de Koop Op Afstand-regeling, ik onderzoek altijd op voorhand mijn aankoop of ik geen fout maak, daar leer ik uiteindelijk weer veel van. KOA is vooral een bescherming voor kopers die geen moeite willen doen om simpele dingen te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik erger mijzelf ook kapot aan mensen die een nieuw, verzegeld product openen en vervolgens terugsturen.

Als ik iets koop voor ruim 500 euro, dan wil ik een nieuw product. Als een andere koper de doos al geopend heeft, is het een 2e hands product. Als mijn r9 290x zo op de mat ligt en de verzegeling is weg, dan gaat hij meteen retour.

[ Voor 88% gewijzigd door Montu op 21-02-2014 09:29 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Phuncz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:26:
Met die mentaliteit naai je ook jezelf |:(

Ik vind het zo onlogisch dat men verwacht iets van honderden euro te kopen, om het dan gebruikt terug te sturen en te verwachten dat het gewoon "verdwijnt". Natuurlijk gaat iemand het moeten kopen, een IT winkel maakt geen >25% marge op hun producten, wat ze dan maar kunnen wegflikkeren door wat een ander niet goed vind.

Ik heb nog nooit iets moeten terugsturen met de Koop Op Afstand-regeling, ik onderzoek altijd op voorhand mijn aankoop of ik geen fout maak, daar leer ik uiteindelijk weer veel van. KOA is vooral een bescherming voor kopers die geen moeite willen doen om simpele dingen te checken.
Ik zal je even een recent voorbeeld geven.
Ik heb laatst een 1440p scherm voor 500 euro gekocht, blijkt er dode pixel in het midden te zitten. Dit valt volgt volgens de ISO normen niet onder garantie(dus RMA heeft geen zin). Sorry hoor maar ik dus niet tegen een dode pixel aankijken bij een nieuwe scherm van die prijs. Mijn enige optie is dan de wet KOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik heb spijt dat ik de kaart bestelt heb bij 4Launch. Als ik sommige feviews lees op internet... Dat ze alleen gereviseerde producten verkopen en retourneren heel moeizaam gaat....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Frozen schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 00:07:
[...]

hebben ze wel. Ze mogen dit doen. In de koopjeshoek staan alleen producten die iets missen of mankeren. Producten die met wet koop op afstand zijn teruggestuurd kan jij gewoon krijgen.

Wil je weten of je doos gesealed had moeten zijn? Google even ;)
Wat google zegt boeit me niet zo.

Als bedrijf X mij een product verkoopt als nieuw/ongebruikt dan moet het ook nieuw zijn en uit de fabriek.

Als de seals open zijn dan heeft iemand anders het gebruikt of geopend (99% vd gevallen zal dit een KOA retour van iemand anders zijn).
Ik ga daar niet mee akkoord en stuur het dan ook terug.

KOA retour ontvangen producten zullen ze met korting moeten verkopen om ervan af te raken. Dat is hoe vervelend ook gewoon bedrijfsrisico.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Hoe kan ik zien of ik temaken heb met een geresiveerd product?nkan ik dat aan de seals zien ofzo?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vrijwel altijd zit de video kaart in een antistatische zak die dicht zit met een seal. En vaak zit er ook een seal op de doos. Als er met die seal gerommeld is, zie je het meestal wel.

Als er iets is met de seal dan weet je dat iemand anders het product eerder geopend/gebruikt whatever heeft.

Uiteraard kun je ervoor kiezen het produkt gewoon testen (het is toch al geopend door iemand anders) en als het bevalt alsnog houden.
Dat iemand het gebruikt heeft hoeft natuurlijk geen afbreuk te doen aan het produkt.

Maar als je het terugstuurt, stuur het dan onder KOA zonder verdere opgave van reden. Anders kom je in misschien in een discussie waar je in de 1e plaats al nooit had moeten komen omdat zij je een gebruikt produkt opsturen waar jij helemaal niks aan kan doen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Bedankt voor de hulp.

Ik vind het gewoon niet prettig om een product te ontvangen waar al ''iets'' alvorens mee gebeurt is. Het zit hem vooral in de onwetendheid wát ermee gebeurt is.

Ik zal het product, ongeacht de seals, wel even testen. Mocht hij dan bevallen, dan gaat hij waarschijnlijk alsnog retour. :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ach, met die Gigabyte kaart van mij is helemaal niks mis. Het is jammer dat die al eens uitgepakt is, maar ik ga me er verder niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

!mark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:44:
Ik zal je even een recent voorbeeld geven.
Ik heb laatst een 1440p scherm voor 500 euro gekocht, blijkt er dode pixel in het midden te zitten. Dit valt volgt volgens de ISO normen niet onder garantie(dus RMA heeft geen zin). Sorry hoor maar ik dus niet tegen een dode pixel aankijken bij een nieuwe scherm van die prijs. Mijn enige optie is dan de wet KOA
Dus nu zadel je iemand anders op met dat scherm, niet goed genoeg voor jou maar wel voor een ander. O-)

Sowieso is 1 dode pixel op 3,7 miljoen pixels nog niet eens uitzonderlijk én ze kunnen na een tijdje (paar dagen tot een week) gewoon wel werken. Heb ik zelfs voorgehad met een PSP, de allereerste modellen: eerst twee dode pixels, na twee weken dacht ik: "he, had ik geen dode pixels ?" en ze waren weg.

Het is ook een frame-of-mind dat je er last van hebt, als je hem in de meeste gevallen niet ziet behalve als je ernaar op zoek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Nou ik ergerde me er kapot aan, zo'n witte punt in het midden van het scherm. Het probleem bij schermen is de ISO norm, ik vind het nergens op slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan weet je dat voor de volgende keer dat je een Class 0 scherm moet kopen.

Vroeger was er nog niet eens een ISO-norm of een algemene afspraak: elk merk deed maar wat en elke winkel deed het nog anders. Dus in mijn ogen is de ISO-norm juist een verduidelijking voor de klant want nu weet ie waar ie zich aan mag verwachten. Als de klant tenminste de basis informatie hierover had opgezocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37
Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:06:
Ik erger mijzelf ook kapot aan mensen die een nieuw, verzegeld product openen en vervolgens terugsturen.

Als ik iets koop voor ruim 500 euro, dan wil ik een nieuw product. Als een andere koper de doos al geopend heeft, is het een 2e hands product. Als mijn r9 290x zo op de mat ligt en de verzegeling is weg, dan gaat hij meteen retour.
Dat heb ik met een HD7970 gehad. Ik kreeg een gebruikte kaart geleverd. De beschermplasticjes zaten niet meer om de CrossFire en PCI-E poort en tot overmaat van ramp was de IO slotplaat nog krom ook. Je kon ook goed zien dat de koperen PCI-E spoortjes beschadigd waren en dus in een slot gezeten hadden.

Overduidelijk gebruikt dus. De verkoper nam hem gelukkig weer terug en heeft me het volledige bedrag (inclusief verzendkosten) terug op de rekening gestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
@Phuncz: Ok dan zou ik dus om een kaart met Hynix geheugen erop moeten kijken als ik safe wil zitten?

Ben al van een zeker dat het Hynix geheugen gebruikt en dat is de MSI Radeon R9 290 Gaming 4G. Zal ff verder speuren of er nog meer kaarten zijn met Hynix geheugen want het meerendeel lijkt op Elpida te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Over het geheugen vehaal: volgens mij heeft 95%+ van de elpidia geheugen kaarten 0,0 problemen.

Draait super smooth hier, geen problemen. Bovendien kan je het toch niet weten en met KOA ben je gewoon beschermd er tegen. Wat je nu krijgt is dat mensen een kaart bestellen en terug sturen omdat er mense nzijn die denken dat er potentieel slechte geheugen in zit, waar ze verder eigenlijk totaal geen problemen mee zouden hebben.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf heb ik ook een R9 290X met Elpida geheugen zonder problemen, het is zeker niet "standaard" een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Het is ook een klein aantal, de kans is alleen veel groter dat je problemen krijgt met elpida.
Iets van 1% tegen 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De kaart ontvangen, maar hartstikke 2e hands. De doos is super bekrast en de sealstickers zijn niet van sapphire. Retour dus.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Phuncz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:29:
Zelf heb ik ook een R9 290X met Elpida geheugen zonder problemen, het is zeker niet "standaard" een issue.
Ah ok. Dat is eigenlijk het lastige eraan want je weet nooit of je een goeie of een "slechte" krijgt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:12

Esumontere

Floep, banaan.

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 15:27:
De kaart ontvangen, maar hartstikke 2e hands. De doos is super bekrast en de sealstickers zijn niet van sapphire. Retour dus.
Als de kaart goed is zie ik echt geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Bull schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:11:
[...]

Ah ok. Dat is eigenlijk het lastige eraan want je weet nooit of je een goeie of een "slechte" krijgt... :/
Dat weet je sowieso nooit, de 290's kennen over het algemeen een wat hoger uitvals risco. Maar dat risco is voor de winkel. Enige risco wat je hebt als klant is dat je meer geduld moet hebben

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Esumontere schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Als de kaart goed is zie ik echt geen probleem...
Ik herinner me nog iemand die meerdere R9 280X-kaarten heeft teruggestuurd omdat ze niet ver genoeg overklokten. Dus het kan inderdaad een kaart zijn die perfect werkt maar niet bijzonder goed overklokt. Niet dat dat belangrijk is voor de meesten, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Phuncz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:10:
Dan weet je dat voor de volgende keer dat je een Class 0 scherm moet kopen.
En een flinke smak geld extra betalen, het geld groeit me niet op de rug :P
Phuncz schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 17:51:
Ik herinner me nog iemand die meerdere R9 280X-kaarten heeft teruggestuurd omdat ze niet ver genoeg overklokten. Dus het kan inderdaad een kaart zijn die perfect werkt maar niet bijzonder goed overklokt. Niet dat dat belangrijk is voor de meesten, natuurlijk.
Om kaarten hiervoor onder KOA terug te sturen is inderdaad belachelijk, zou ik ook ik ook nooit doen(dan maar minder een mindere OC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@phuncz
Wie zal dat nou zijn geweest?
Maar ik maak iig mijn dozen zo open dat je niet ziet dat er ooit iemand aan de kaart heeft gezeten. Stickers zijn er voorzichtig afgehaald en weer netjes teruggeplakt. Alle beschermdingetjes weer terug op de graka.
Alleen bij de trix is dat lastig aangezien daar over de gehele kaart van dat plakkende folie op. Die krijg je nooit meer teruggeplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

!mark schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:11:
[...]

En een flinke smak geld extra betalen, het geld groeit me niet op de rug :P
Natuurlijk is dat veel geld op zich, maar er is een reden dat je voor een 1440p scherm Class 0 met een degelijk paneel meer betaalt.

offtopic:
Eigenlijk is het "voor een dubbeltje op de eerste rij", waardoor iemand anders met een gebruikt scherm tevreden moet zijn. Mij maakt het niet uit wat je koopt maar als je een goed scherm verwacht, voor een lage prijs én ook nog eens buiten-specificatie prestatie verwacht (pixel defecten zijn inherent aan de productie van LCD-panelen), dan maak je in mijn ogen misbruik van het systeem.

Ik ben dan ook benieuwd hoe lang het duurt voordat de Nederlander die zonder schroom alles omruilt wat niet voldoet aan zijn onrealistische eisen (niet op jou bedoeld in dit geval) recht tegenover de Nederlander die het beu is gebruikte producten te kopen. Hoe lang zal Kopen Op Afstand dan nog wel blijven bestaan ? De winkelier kunnen we makkelijk de schuld geven natuurlijk, evenals de fabrikant, maar in mijn ogen is het nog steeds de koper zijn verantwoordelijkheid om te weten wat hij koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
RMA bij 4Launch aangevraagd. Ik heb bij de opmerkingen gezet: Doos ongeopend gelaten dus seals zitten er nog op.

Ik wil nu toch even kijken hoe de kaart eruit ziet.. Is het geen probleem om nog even de doos open te maken en een kijkje te nemen?

De kaart wordt sowieso wel ge'RMA't.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:11:
RMA bij 4Launch aangevraagd. Ik heb bij de opmerkingen gezet: Doos ongeopend gelaten dus seals zitten er nog op.

Ik wil nu toch even kijken hoe de kaart eruit ziet.. Is het geen probleem om nog even de doos open te maken en een kijkje te nemen?

Kreeg net een mailtje van 4launch dat de doos er niet bij zat...
( 280X Royalqueen ).
Yea...
Ik volg ze even niet meer.
Alles zat erbij.
Gaat de verkeerde kant op met 4launch, ik voel het aan mijn botten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geen probleem, wet koop op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Moet ik dan niet een nieuw rma aanmaken zonder die opmerking? Dalijk gaan ze daarom zeuren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 20:24:
Moet ik dan niet een nieuw rma aanmaken zonder die opmerking? Dalijk gaan ze daarom zeuren.
Nope, anders vraag je het via de chat ;)
Ik heb zelf goede ervaringen met 4launch.

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 21-02-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude

Waarom zou je dat doen? Lekker dicht laten en opsturen als dat het plan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand het probleem dat BF4 crashed als je de details hoger dan low hebt staan? Ik heb met 2 R9 290X kaarten getest in 2 PC's beide hebben het. PC loopt niet vast maar beeld gaat stil staan en dan kun je hem met de task manager wel killen. Maar het is echt super iritant.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
Astennu schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:20:
Kent iemand het probleem dat BF4 crashed als je de details hoger dan low hebt staan? Ik heb met 2 R9 290X kaarten getest in 2 PC's beide hebben het. PC loopt niet vast maar beeld gaat stil staan en dan kun je hem met de task manager wel killen. Maar het is echt super iritant.
Had met mijn 280x wel eens dat hij random bleef hangen(geluid blijft dan ook loopen), en dan kun je hem met taakbeheer dichtgooien. Dit was op ultra settings. Nu met mijn nieuwe kaart (gtx780) geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is volgens mij hetzelfde. Maar eerst had ik het niet en nu continu. Met de 6970 heb ik het niet gehad maar die had ik altijd al op low draaien. 2560x1600 is gewoon te zwaar anders haal ik geen 60 fps.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Zal ik eerst de r9 290x trix die ik vandaag ontvangen heb van 4Launch toch maar eerst testen, ipv bij voorbaad een beschadigde/niet gesealde doos retour te zenden? Er zitten zelfs allemaal kleine lichte krasjes op de plastice fans..

Is het uberhaupt mogelijk om evt via contact ergens aan te geven dat je een fabric sealed product wil?

[ Voor 11% gewijzigd door Montu op 21-02-2014 23:24 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:23:
Zal ik eerst de r9 290x trix die ik vandaag ontvangen heb van 4Launch toch maar eerst testen, ipv bij voorbaad een beschadigde/niet gesealde doos retour te zenden? Er zitten zelfs allemaal kleine lichte krasjes op de plastice fans..

Is het uberhaupt mogelijk om evt via contact ergens aan te geven dat je een fabric sealed product wil?
Beantwoord eerst mijn vraag even, zat er plastic op de kaart zoals in deze video? http://youtu.be/adt7BqSJDDw?t=4m35s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Die plastic doorzichtige folie over de kaart om de fans heen? Ja. Maar die is volgens mij wel opnieuw erop gedaan.. Beetje vuiligheid en het zit er niet echt netjes en strak op.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:30:
Die plastic doorzichtige folie over de kaart om de fans heen? Ja. Maar die is volgens mij wel opnieuw erop gedaan.. Beetje vuiligheid en het zit er niet echt netjes en strak op.
Dan zou ik hem gewoon even testen en kijken wat hij doet. In het gpu overclocktopic kan je genoeg scores vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Welke benchmark kan ik dan het best even draaien om te vergelijken?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:42:
Welke benchmark kan ik dan het best even draaien om te vergelijken?
Benchmark valley/3dmark11
Bij valley op extreme hd moet je ongeveer 2400 scoren.

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 21-02-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !mark
3d mark firestrike, zou je een graphics score van 10500 punten moeten halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

!mark schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 00:33:
3d mark firestrike, zou je een graphics score van 10500 punten moeten halen
Firestrike duurt lang om te benchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de kaart nu op 900-1050 draaien ipv 1040-1250 (stock)
En tot nu toe nog geen crash.... :'( zou betekeken dat er iets mis is.

Wel raar dat twee kaarten dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Astennu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:12:
Ik heb de kaart nu op 900-1050 draaien ipv 1040-1250 (stock)
En tot nu toe nog geen crash.... :'( zou betekeken dat er iets mis is.

Wel raar dat twee kaarten dat hebben.
Kijk eens wat er gebeurt als je die i7 terugclockt. Misschien gebruiken die grote vrienden wel te power. (lijkt me toch sterk... die 860w seasonic zou toch wel een 300w + 300w + 140w moeten kunnen houden...
Hoewel ik heb gezien in een review dat een systeem met een overgeclockte cpu + tri-x 500w trok.
Zeg dat er 140w door de cpu opgeslurpt wordt, dan zou er dus +- 350w door de graka gegeten worden.
350*2+140 = 840... Dat zou die seasonic ook wel moeten trekken.

Misschien is je ram onstabiel op een of andere manier? Ik zou die ook lekker op stock zetten.
Je mobo zou ze iig wel moeten kunnen houden.. pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 22-02-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik draai op een I3 en inderdaad wel een andere PSU. Aan de andere kant bij mijn broer ging het ook mis en die heeft een V700 (seasonic MK3 platorm)

Daarnaast heeft kaart underclocken niets met de CPU OC of Ram OC te maken. Zou wel met de voeding te maken kunnen hebben.

Ik zal dat morgen wel even uitsluiten. Maar omdat hij in 2 pc's hetzelfde deed is dat toch wel apart en zou het best aan de kaart kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Astennu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:33:
Ik draai op een I3 en inderdaad wel een andere PSU. Aan de andere kant bij mijn broer ging het ook mis en die heeft een V700 (seasonic MK3 platorm)

Daarnaast heeft kaart underclocken niets met de CPU OC of Ram OC te maken. Zou wel met de voeding te maken kunnen hebben.

Ik zal dat morgen wel even uitsluiten. Maar omdat hij in 2 pc's hetzelfde deed is dat toch wel apart en zou het best aan de kaart kunnen liggen.
Misschien ligt het wel aan die i3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Me broer heeft een i5 ;) maar goed ik zal er eens naar kijken. En anders zit er niets anders op dan terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De kaart zit erin. Laatste drivers downloaden? Ik download nu catalyst software en beta driver 14.1.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Astennu schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:33:

Hier draait een R9 290X met een Core i5-4670K op een 450W voeding, wel allemaal default clocks, maar rotsstabiel tijdens Battlefield met de 13.12 WHQL drivers.

Gebruik je op beide misschien de 14.1 beta drivers ?
Is het niet toevallig het black screen probleem wat gerelateerd is aan het geheugen van de GPU ?
Check met Afterburner de CPU clock, de GPU clock, de CPU temp, de GPU temp en laat deze naar een log file schrijven eventueel.

Mijn enige probleem momenteel met de R9 290X is dat met de standaard settings, als ik een HD filmpje (MPC-HC, madVR) vooruitspoel en hij op zijn 95°C target temp zit, hij door te snel oplopen van de temperatuur een thermal shutdown doet, maar dat heb ik opgelost door de target temp naar 85°C te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik scoor 2574 met Valley op extreme HD en ik scoor 11335 op firestrike graphicsscore (9129 in totaal bij firestrike)

coreclock op 1040 MHz en Memoryclock op 1300 MHz. Da's standaard volgens mij.

De scores lijken dan goed.. Wat zouden jullie doen, terugsturen of lekker houden?

[ Voor 90% gewijzigd door Montu op 22-02-2014 10:23 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jirachi schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 09:52:
Ik scoor 2574 met Valley op extreme HD en ik scoor 11335 op firestrike graphicsscore (9129 in totaal bij firestrike)

coreclock op 1040 MHz en Memoryclock op 1300 MHz. Da's standaard volgens mij.

De scores lijken dan goed.. Wat zouden jullie doen, terugsturen of lekker houden?
Zeer nette scores, houden dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Frozen schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Zeer nette scores, houden dat ding.
Ja, toch wel? Maar wie weet wat ermee gebeurt is.. Misschien heeft de vorige koper geprobeerd over te klokken en de temps tot 100C op laten lopen.. ik noem maar iets

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nou, dan heb je garantie mocht dat ooit problemen op gaan leveren. Daar kom je ook niet achter. Als die kaart bevalt, lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Jirachi schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:03:
[...]

Ja, toch wel? Maar wie weet wat ermee gebeurt is.. Misschien heeft de vorige koper geprobeerd over te klokken en de temps tot 100C op laten lopen.. ik noem maar iets
Bij 100°C doet ie thermal shutdown. Dat heb ik al een vijftal keer meegemaakt tijdens testen van de OverDrive settings en het voorgenoemde probleem wat ik had met doorspoelen van video. Maar hij werkt toch nog vlekkeloos hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 21:34
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een MSI Radeon R9 270X Gaming 2GB. Maar tijdens gamen krijg ik textures die nogal glitchen, of een aantal grijze blokjes bij elkaar. Ik heb dit bij verschillende spellen, bijv. Payday 2, GTA IV, Team Fortress 2, Dirt 3. Bij de ene erger dan bij de ander en het ljikt ook erger te worden als ik ga alt-tabben. Ik dacht eerst dat dit aan de drivers lag en ben van 13.12 naar 14.1 gegaan maar dit heeft niks opgelost. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

[b][message=41808922,noline]

Wie van hier ervaart dit probleem ook en hoe heb je dit opgelost? Als het al op te lossen is?
Ik ken het "black screen" fenomeen nog niet maar heb de afgelopen 2 dagen meerdere BSOD's gehad en 3x dat het scherm niet meer aan wil nadat de pc een poosje aan heeft gestaan (idlen).
(pc is niet echt gecrashed, windows share werkte b.v.nog prima).

Alle drivers verwijderd, de beta 14.1 drivers geinstalleerd maar had net weer hetzelfde probleem....

(Heb de Gigabyte GV-R929OC-4GD )
Heb de kaart nu een week, eerste 3-4 dagen geen enkel probleem gehad.

Lijkt er ook op dat ik soms vreemde artifects heb, nu ik dit half getypt heb zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/IMG_20140222_190232k.jpg
Kaart draait volledig origineel, nu maar wat gedownclockt (geheugen op 1200mhz). Ben benieuwd of hij nu blijft draaien.
edit: hielp niet.

Denk dat ik mijn oude 6950 maar terug ga prikken voorlopig. Blij dat ik die nog niet verkocht heb :P.

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 22-02-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Probeer de discussie te houden over de ervaringen met de AMD R9 videokaarten. Discussies over het krijgen van geretourneerde videokaarten of monitoren met defecte pixels hoort hier niet thuis. Dat is een discussie die beter past bij het Shopping Forum, mocht je de behoefte om de discussie voor te zetten.

Dat was het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:41
Tortelli schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:01:
[...]

Lijkt er ook op dat ik soms vreemde artifects heb, nu ik dit half getypt heb zie ik dit:
[afbeelding]
Kaart draait volledig origineel, nu maar wat gedownclockt (geheugen op 1200mhz). Ben benieuwd of hij nu blijft draaien.
edit: hielp niet.

Denk dat ik mijn oude 6950 maar terug ga prikken voorlopig. Blij dat ik die nog niet verkocht heb :P.
Artifacts in Firefox zijn niet ongewoon met een GCN kaart. Ik heb het ook wel eens met een HD7950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hij crashed nu ook als ik een benchmark wil draaien als Valley of Star Swarm Stress Test.
Weer terug naar 13.12 drivers (die draaide ik ook al), als ook die problemen geven ben ik bang dat er echt iets mis is met de kaart.

Edit:
Driver 13.12 nu draaiende, Valley ruim een half uur gedraaid zonder problemen. Vreemde is ook dat ik alleen crashes heb gehad tijdens idle of het afspelen van een filmpje (720p mp4).

10:48, pc is weer gecrashed na een nacht idlen 8)7.

[ Voor 50% gewijzigd door Tortelli op 23-02-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Kan ik ook nog van de KOA wet gebruik maken als ik de R9 290X overklok?

[ Voor 7% gewijzigd door Montu op 23-02-2014 11:07 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Waarom wil je nog steeds gebruik maken van Kopen Op Afstand ? De kaart doet toch wat je wil en is in goede staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
De plastic behuizing en de fans zitten vol met lichte krasjes. Dat geeft me wel twijfels over hoe met het product eerder omgegaan is.

Verder valt me de kaart een beetje tegen eerlijk gezegd. Ik had misschien te hoge verwachtingen. Ik kom van een GTX 660 Ti in een SLi set-up en ik merk bijna geen verschil. Omdat ik naar 1440p wil gaan, is denk ik de beste optie om 2x een R9 290 aan te schaffen.

[ Voor 50% gewijzigd door Montu op 23-02-2014 12:08 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dan moet je hem gewoon terugsturen en 2x een R9 290 halen, overklokken gaat je weinig opleveren als je je nu al tekort gedaan voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Is het trouwens normaal dat ik mn muis een beetje dubbel/vierdubbel zie als ik hem beweeg. Als ik goed kijk zie ik dat z'n 'schaduw' m niet bij kan houden als ik middelmatig snel met mn muis beweeg,

EDIT: Scores zijn nu veel lager op valley!

Waar ik eerst 2573 scoorde met de R9 290X, scoor ik nu 1704. Nog een keer geprobeerd, 1690!

Ik heb niks aan de settings veranderd van zowel de kaart als valley.

EDIT2: Na reboot weer score van 2560. Hoe kan dit?

[ Voor 40% gewijzigd door Montu op 23-02-2014 13:47 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:28
Jirachi schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:46:
Is het trouwens normaal dat ik mn muis een beetje dubbel/vierdubbel zie als ik hem beweeg. Als ik goed kijk zie ik dat z'n 'schaduw' m niet bij kan houden als ik middelmatig snel met mn muis beweeg,

Waar ik eerst 2573 scoorde met de R9 290X, scoor ik nu 1704. Nog een keer geprobeerd, 1690!

Lijkt een temperatuur probleem, de kaart clocked zichzelf terug naarmate deze erg warm wordt. Heb je een reference kaart? Deze worden nogal warm ( 90 graden ) en het is dus niet gek dat deze schommelt in de benchmark scores.

Wat betreft ghosting van de muis, dit is toch al sinds de 1e Windows versie zo? Ik geloof dat je dat ook ergens kan uitzetten bij video settings, maar standaard staat dit aan. Kijk ook of je monitor Hz nog goed staat, het ghosten is bijv. een stuk smoother op 120hz dan op 60Hz.

Het verschil zou wel duidelijk merkbaar moeten zijn met de 660TI tho, de 290 is vergelijkbaar met de 780 en beide kaarten knallen met gemak over de 660 heen ( de 290 met name in de hogere resoluties ). Echter zijn de Valley bench scores bedroevend laag vergeleken met realtime FPS results in games.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:22
Sinds twee weken in het bezit van de MSI R9 290 Gaming TWNFRZR. Weer een flinke stap voorwaarts vanaf de GTX670OC. Moet alleen wel even wennen aan de temperatuur. Een snelle overclock leert dat 1080/1350 zonder verdere aanpassingen behaald kan worden. Deze week maar een een reviewtje schrijven.

@1050/1330 een nette 9975 (11703 op graphics) score in 3Dmark firestrike (Normal).
http://www.3dmark.com/fs/1758777

Het valt mij echter wel op dat de core load niet 100% is ingame. zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HzzDQ6BIgXUs5e9SgBuPVxt8/full.jpg

Wellicht is dat ook logisch omdat dit ingame (Black Flag) niet altijd nodig is. Deze gedacht wordt ondersteund omdat tijdens een furmark bench de load wel 100% is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dnxeYozZWscLXX8n4bAOSIsO/full.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Lumics op 24-02-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 09:19
Jirachi schreef op zondag 23 februari 2014 @ 12:46:

Is een "known issue" van de 14.1 beta v1.6 drivers. Na een koude start draait de kaart maar op 50-60% van zijn kunnen. Na een "warme" reboot is het opgelost.

Volgens Terry Makedon zou er mogelijk deze week een nieuwe beta vrijgeven worden (vermoedelijk v1.7)
laten we hopen dat dit vervelende issue daarin is opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Lord Maximus op 24-02-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
@mcsluis: Ah nice, ben benieuwd naar jouw (aankomende) review. :)

Pagina: 1 ... 16 ... 34 Laatste