[ Voor 14% gewijzigd door Ascathon op 04-11-2013 09:27 ]
Ik heb de kleine update ook maar geïnstalleerd. Denk dat 4.3 niet lang meer gaat duren nu.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
[ Voor 19% gewijzigd door Destroyertje op 04-11-2013 09:55 ]
Thanks.Destroyertje schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:55:
Ik krijg nu net de update binnen naar 4.3. Paar minuten nadat ik die kleine update had geinstalleerd. Toestel gekocht bij belsimpel zonder abonnement.
Ben wel verrast, ik zit namelijk op een unofficial firmware, nl 3,57xxxx
voor de rest wel stock software. Ik zie trouwens niks staan over de zobeloofde softwarefix van de camera. Niet dat het opgelost wordt daarmee, maar toch.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Edit: voltooid, lets install this thing, will report back
[ Voor 42% gewijzigd door koenkokes op 04-11-2013 10:18 ]
Had ik idd ook al op XDA gevraagd. Ook daar hebben mensen geen verbetering wbt de camera na de update. De paarse gloed bug wordt dus hiermee zeer wss niet gefixedkoenkokes schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:04:
Ik zie trouwens niks staan over de zobeloofde softwarefix van de camera. Niet dat het opgelost wordt daarmee, maar toch.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Same here, heb hem al 2x opgestuurd, maar het is nu nog minimaal, dus ga hem pas opsturen als het te erg wordt.EzMe schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:18:
[...]
Had ik idd ook al op XDA gevraagd. Ook daar hebben mensen geen verbetering wbt de camera na de update. De paarse gloed bug wordt dus hiermee zeer wss niet gefixedIk wacht het nog even af tot ik zelf de update heb en als deze het probleem niet fixed, ga ik em opsturen.
- blinkfeed uit is praktisch
- icoon voor geluid ziet er anders uit
- Internet app lijkt geüpdate
- HTC apps
[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2013 10:43 ]
Ik zeg het niet graag.. Maar ik zei het tochEzMe schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:18:
[...]
Had ik idd ook al op XDA gevraagd. Ook daar hebben mensen geen verbetering wbt de camera na de update. De paarse gloed bug wordt dus hiermee zeer wss niet gefixedIk wacht het nog even af tot ik zelf de update heb en als deze het probleem niet fixed, ga ik em opsturen.
Heb aankomende week nog een leuk event dus wil 'm nog even houden om te filmen, maar daarna laat ik 'm ook ophalen.

Als je NFC niet nodig hebt, kun je het uitzettenRenaldoN schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:51:
Verrek ja, dat is dus lelijk dat ik dat mu altijd te zien krijg bah

65?koenkokes schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:58:
Ondertussen wel alweer 65% battery, maar dat zal wel door al het backuppen komen.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Yup, net was hij nog 75%. daalt wel snel nu. Zal wel komen door de update mag ik hopen, en dat hij na een paar reboots ofzo weer steady is.
Dat is het probleem, gebruik het dagelijkspvtonger schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:54:
[...]
Als je NFC niet nodig hebt, kun je het uitzetten
NFC icoontje is wat lelijk inderdaad. Maar ik gebruik het wel regelmatig dus ik laat het maar aan staan.
Mijn telefoon trilt nog niet. Dus dat is een hardware error, binnenkort maar eens bellen.
Versie 7.3.0 (#703001224)Icekool schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:05:
Weet iemand welke Google Maps versie er op komt te staan na de update?
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Hboot: 1.55Kwastie schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:10:
Wil iemand voor mij controleren wat de versie van de hboot is na de update? I.v.m. s-off.
Hiermee kan je in principe S-OFF doen: check http://rumrunner.us/
De nieuwe versie staat er bij, dus ik gok dat het daarmee zou moeten lukken, ik moet hem ook nog S-OFF'en.
Dank! Voor mij reden om (nog) niet te updaten. Ik vind de nieuwe versie van Maps verschrikkelijk.
Volgens mij kan je gewoon via internet aan een oudere versie komen. Gewoon een apk'tje downloaden.Icekool schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:15:
[...]
Dank! Voor mij reden om (nog) niet te updaten. Ik vind de nieuwe versie van Maps verschrikkelijk.
Vertrouw je het niet, installeer eerst een vrusscanner.
Ik was die mogelijkheid al even aan het onderzoeken, maar op het werk kan ik dat niet in alle rust doen :-)koenkokes schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:17:
[...]
Volgens mij kan je gewoon via internet aan een oudere versie komen. Gewoon een apk'tje downloaden.
Vertrouw je het niet, installeer eerst een vrusscanner.
Dat werkt voor mij op een touchscreen sowieso niet, maar ik zal het even uittesten als die geïnstalleerd is.SuperVeloce schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:08:
waarschijnlijk merken jullie nu ook dat correctie met typen niet meer goed werkt
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Het zou mogelijk moeten zijn. Op filecrop.com heb je een goeie search engine.Icekool schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:18:
[...]
Ik was die mogelijkheid al even aan het onderzoeken, maar op het werk kan ik dat niet in alle rust doen :-)
Gewoon de naam van de app + appversie + .apk erachter. En je komt al snel bij een filehosting terecht waar dat bestand geupload is. Ik adviseer wel om een virusscanner te gebruiken, (lookout is prima). Want ze stoppen er wel is malware in.
"Vanaf vandaag rolt de update naar Android 4.3 en Sense 5.5 uit voor de HTC One met verbeteringen voor o.a. BlinkFeed en Video Highlights."
https://fbcdn-sphotos-a-a...44214007_2123893925_o.png
Ik dacht even dat mijn Nesspresso machine schoon gemaakt moest worden....pvtonger schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:54:
[...]
Als je NFC niet nodig hebt, kun je het uitzetten

Dat dacht ik dus ook welRonaldM schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:40:
[...]
Ik dacht even dat mijn Nesspresso machine schoon gemaakt moest worden....
Heeft iemand anders dit toevallig ook gehad?
De wijzen komen uit het Oosten!
Vergeet de meerdere schermen op het lock screen en de verbeterde muziekapp nietMikeyMan schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:25:
Belangrijker: merken we al wat van de update?
- blinkfeed uit is praktisch
- icoon voor geluid ziet er anders uit
- Internet app lijkt geüpdate
- HTC apps
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
In de musicapp? Daar gaat het me om namelijk, ik kan het zo 123 niet vinden daarPumanike schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:02:
Bij tabbladen bewerken kun je ook gewoon mappen weer toevoegen
Nevermind, gevonden, thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door netblade op 04-11-2013 12:18 ]
Als ik het mij goed kan herinneren is die functie verwijderd. Maar dat weet ik niet zeker.Xanion schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
Wellicht stom vraagje, maar ik zit nu op 4.3. Hoe stel ik nu wat er op het lockscreen getoond wordt? Mijn scherm is nu leeg na de update, maar krijg ook niet meer gevonden hoe in te stellen.
Gevonden, op het lockscreen zelf van links naar rechts swipen. Het is alleen niet mogelijk volgens mij om een widget toe te voegen op het eerste scherm.Ascathon schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:33:
Waar die optie eerst stond is het in ieder geval helaas weg.
Ander vraagje, ik las overal dat in Sense5.5 de batterij percentage in de battery indicator zelf zou zitten ipv erlangs. Maar moet je dat dan ook ergens in stellen?
[ Voor 10% gewijzigd door Xanion op 04-11-2013 12:42 ]
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Toch vond ik dat vorige activiteitenscherm met mijn agendapunten beter.
[ Voor 30% gewijzigd door Ascathon op 04-11-2013 13:03 ]
Ja, ik ook. Dit vindt ik toch een achteruitgang. Als je nu de telefoon aan zet moet je eerst een swipe uitvoeren voor je je agenda kunt bekijken... Ik wil gewoon mijn agenda op het eerste scherm gelijk zien.Ascathon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:02:
Dat naar rechts swipen kan alleen echt daar boven in. Hebben ze ook niet zo heel gebruikersvriendelijk gemaakt.Hmm, toch niet.
Toch vond ik dat vorige activiteitenscherm met mijn agendapunten beter.
Anoniem: 344236
Ja, maar zo zat ie al in 4.2 met Sense5. Op alle sites staat overal dat deze update de batterij indicator integreert met het percentage. En dat doet ie niet.Anoniem: 344236 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:22:
voor de batterij indicator moet je instellingen/energie en batterijniveau tonen aanvinken
Neem dus aan dat dit fout gemeld is.
Onder settings - security kun je dat weer aanzetten (notification settings - calendar)Xanion schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:07:
[...]
Ja, ik ook. Dit vindt ik toch een achteruitgang. Als je nu de telefoon aan zet moet je eerst een swipe uitvoeren voor je je agenda kunt bekijken... Ik wil gewoon mijn agenda op het eerste scherm gelijk zien.
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Edit: Nu.nl verschijnt daarna ook alleen maar als ik dat bewust selecteer. Kies ik voor "aandachtspunten" dan zie ik alleen de standaardfeeds die BlinkFeed aanbiedt.
[ Voor 25% gewijzigd door Ascathon op 04-11-2013 13:42 ]
Je kunt beter Feedly een keer goed instellen, dan hoef je echt geen blinkfeed meer.Ascathon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:40:
Ik had gehoopt bijvoorbeeld Nu.nl toe te voegen aan BlinkFeed. Dat kan op zich wel, maar dan gaat hij het twitteraccount gebruiken. Liever had ik RSS toegevoegd waarbij een fatsoenlijke RSS reader ook het favicon en afbeeldingen uit de feed entry haalt.
Edit: Nu.nl verschijnt daarna ook alleen maar als ik dat bewust selecteer. Kies ik voor "aandachtspunten" dan zie ik alleen de standaardfeeds die BlinkFeed aanbiedt.
Ja, maar ik gebruikte DashClock en die kan ik nu niet meer op het eerste scherm tonen. Daarvoor moet ik nu eerst swipen.Milly schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:39:
[...]
Onder settings - security kun je dat weer aanzetten (notification settings - calendar)
[ Voor 21% gewijzigd door Xanion op 04-11-2013 13:58 ]
Een RSS URL plakken in de URL balk van de ingebouwde webbrowser, (net geprobeerd bij NU.nl) dan krijg je een popup Actie voltooien met waarin ook "BlinkFeed RSS" in staat.Ascathon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:40:
Ik had gehoopt bijvoorbeeld Nu.nl toe te voegen aan BlinkFeed. Dat kan op zich wel, maar dan gaat hij het twitteraccount gebruiken. Liever had ik RSS toegevoegd waarbij een fatsoenlijke RSS reader ook het favicon en afbeeldingen uit de feed entry haalt.
Dan is ie in blinkfeed beschikbaar in het uitvouw menu.
Tis dat ik die standaard browser uitgeschakeld hebt. Aangezet en op de door jou aangegen manier toegevoegd.CRXDelSol schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:04:
[...]
Een RSS URL plakken in de URL balk van de ingebouwde webbrowser, (net geprobeerd bij NU.nl) dan krijg je een popup Actie voltooien met waarin ook "BlinkFeed RSS" in staat.
Dan is ie in blinkfeed beschikbaar in het uitvouw menu.
Helaas kan ik die dan nog steeds niet toevoegen aan aandachtspunten/hoogtepunten.
(dat kan vast ook via Chrome, maar dan niet door de URL te plakken maar als link te selecteren, niet geprobeerd, want via de omweg lukt het wel)
[ Voor 11% gewijzigd door Ascathon op 04-11-2013 14:17 ]
Je kan deze niet combineren met de andere hoogtepunten .. Je kan deze enkel los tonen, of/of.Ascathon schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:13:
[...]
Tis dat ik die standaard browser uitgeschakeld hebt. Aangezet en op de door jou aangegen manier toegevoegd.
Helaas kan ik die dan nog steeds niet toevoegen aan aandachtspunten/hoogtepunten.
(dat kan vast ook via Chrome, maar dan niet door de URL te plakken maar als link te selecteren, niet geprobeerd, want via de omweg lukt het wel)
Dus niet door je overige Twitter, Facebook feeds e.d. heen.
En Polaris Office 5.imeR schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:03:
[...]
Vergeet de meerdere schermen op het lock screen en de verbeterde muziekapp niet
Gekocht op Amazon.de. CID HTC__102 (stock). Draai ook nog op 4.2.2, Soft. No: 2.24.401.8. Nog geen beschikbare updates.NoepZor schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:55:
Op mijn Duitse HTC One icm. Vodafone NL nog geen update beschikbaar. Benieuwd of ie de update tegelijk met NL of tegelijk met DE krijgt.

De eerste kleine update kwam gewoon goed binnen, maar bij het controleren op de echte update blijft hij "hangen" bij het controleren....
Ik wordt er wel een beetje kregel van dat het niet werkt

Het is een toestel wat bij een Hi abbo zat

Edit.
Ok, het reseten van de One heeft gewerkt....
[ Voor 7% gewijzigd door DCG909 op 04-11-2013 18:07 ]
Hier hetzelfde.Xanion schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:24:
[...]
Ja, maar zo zat ie al in 4.2 met Sense5. Op alle sites staat overal dat deze update de batterij indicator integreert met het percentage. En dat doet ie niet.
Neem dus aan dat dit fout gemeld is.
En hoe kan ik op Facebook posten via HTC Sense? Gevonden
HTC ONE
Dat kon altijd al!adgjm schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:22:
Ook goede toevoeging: je kunt nu bepaalde (bloatware) apps verbergen in de drawer!
Ik heb het gevonden. Als je je animaties uit zet, verschijnen die menus etc. niet meer. (ook bij blinkfeed)FDransfeld schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:20:
In de galerij werken bij mij de knopjes daarboven niet. (Delen, camera en die puntjes.) Heeft iemand anders hier ook last van?
Bij mij ook. Moet je met twee vinger inzoomen.jopie schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:40:
Bij mij is de zoom schuifbalk in de camera app verdwenen.
Is er ook iets positiefs
Niet zozeer slecht. Ik vind het alleen tegenvallen. Door alles te lezen had ik er meer van verwachten, maar het pakt maar simpel uit.drusloos schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:25:
Ligt het aan mij dat ik alleen maar negatieve dingen hoor over de update? Toetsenbord, gallerij etc...
Is er ook iets positiefs
Mijn punten:
BlinkFeed, RSS toevoegen. Liefst op een ietswat minder omslachtige manier. En ook de rich content hiervan tonen + toevoegen in aandachtspunten/highlights.
Ik had Niet storen aanstaan. Pling! Whatsapp kwam er gewoon doorheen. Niks alles muten dus.
Edit: Ze gaan het fixen
[ Voor 15% gewijzigd door Michele_M_ op 05-11-2013 17:25 ]
en ik vind de Galerij ook een verademing vergeleken met hiervoor. En natuurlijk tof dat je je eigen muziek onder de highlight video's kan zetten. Zou nu nog leuk zijn als je die video's ook kan opslaan in hogere kwaliteit dan nu.
Nu weer wachten op 4.4 en hopen dat HTC er ook weer wat Sense verbeteringen ingooit.
Lockscreens gone ??????? ...laten we nou eerlijk zijn dat was de beste functie die er was, eigen achtergrond en instellen....waarom weg ?
En er is me nog iets opgevallen , weet niet of het nu een foutje is of dat het zo hoort, als je in een prog zit en het "menu" wilt oproepen door op de 3 knopjes rechtsboven te tikken , gebeurt er niks , maar gebruik je de home knop hier voor komt het menu wel...
Zie ik iets over het hoofd, ...
Sowieso sinds 4.3 doet htc sync manager en evt myphonexplorer moeilijk...met veel moeite weten te syncen met myphonexplore , maar htc sync manager werkt niet meer.....?
het gaat om contacten die geen foto hebben in whatsapp.
normaal gaf hij dan de foto van facebook weer.
In de google contacten staan de profiel foto's wel, maar heb geen idee hoe ik ze nu ook in whatsapp krijg
Hier werken de 3 knopjes prima (na elke update reboot ik m'n phone altijd even, misschien werkt het)jodel99999 schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:25:
En er is me nog iets opgevallen , weet niet of het nu een foutje is of dat het zo hoort, als je in een prog zit en het "menu" wilt oproepen door op de 3 knopjes rechtsboven te tikken , gebeurt er niks , maar gebruik je de home knop hier voor komt het menu wel...
Zowel met Whatsapp/Gmail/Play store/Authenticator. *Long-press-4-menu gebruik ik nooit, duurt me veels te lang.
Snap niet dat een swipe-up van de back button hier niet voor ingesteld kan worden oid.
Net zoals voor Google Now bijvoorbeeld.
Vind het overigens wel 'jammer' dat ze het multitask overzicht zo 'vol' gemaakt hebben.
Naar mijn idee was het op Android 4.2 (of Sense 5, whatever) wat overzichtelijker.
Desondans alsnog veel beter dan de standaard Android, dus ach.. dit went vast wel.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Er is vooruitgang; ik heb via mijn laptop de boatloader kunnen locken maar het volgende probleem is dat hij nu opstart in de bootloader en als ik hem dan de opdracht geef door te lopen hij nog steeds niet update.
Hij download de update en start dan op in het bootloader scherm waar ik de volgende meldingen zie:
***TAMPERED***
***RELOCKED***
***Security Warning***
M7_UL PVT SHIP S-ON RH
HBOOT 1.54.0000
Radio 4A.17.3250.14
open DSP -v31.120.274.0617
OS 2.24.401.8
eMMC boot 2048MB
aug 9 2013
Om daarna verder te gaan kies ik reboot en dan zit ik weer in mijn reeds geinstalleerde versie 4.2.2
Ik hou de moed er in!
Wie kan mij helpen
HTC ONE
voor de update hoeft hij niet gelocked te zijn, maar je recovery is wel van belang. Je kunt het beste de stock recovery er op zetten en dan installeren. Daarna kun je er weer een custom recovery voor terugzetten65hans65 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 01:12:
Ik krijg het niet voor elkaar om de update er op te zetten, mijn ONE had de orginele software maar was unlocked en s off. Ik heb heel veel moeite gedaan hem weer gelocked te krijgen.
Het probleem is dat ik hem nu gelocked heb en volgens mij ook niet meer in recovery kan. Het lukt ook niet meer om hem terug tre zetten naar fabrieksinstekllingenkraats schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 06:45:
[...]
voor de update hoeft hij niet gelocked te zijn, maar je recovery is wel van belang. Je kunt het beste de stock recovery er op zetten en dan installeren. Daarna kun je er weer een custom recovery voor terugzetten
Als ik opstart na de ota updat schiet hij gelijk naar de bootloader en als ik daarvandaan door ga heb ik nog steed mijn oude systeem.
Opnieuw unlocken?
HTC ONE
Ook vind ik de gallerij app een beetje verneukt, stuk onoverzichtelijker met albums breed onder elkaar naar mijn idee
Ik wil toch ook even mijn ervaring delen hiermee.kraats schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 06:45:
[...]
voor de update hoeft hij niet gelocked te zijn, maar je recovery is wel van belang. Je kunt het beste de stock recovery er op zetten en dan installeren. Daarna kun je er weer een custom recovery voor terugzetten
Basis: 4.2.2, originele firmware zonder enige aanpassing (verse RUU ooit), unlocked bootloader, originele recovery (stock), root installed.
Update: lukt niet.
Bootloader opnieuw gelocked via fastboot.
Update: lukt niet.
RUU opnieuw er op gezet (wat uit ervaring ook alleen maar lukt met een locked bootloader), daarmee dus factory default en ook de root eraf.
Update: werkt!
(Daarna kon ik zonder problemen weer unlocken, rooten en de backups terugplaatsen van de user apps.)
Al met al een paar uurtjes werk.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Dit ervaarde ik dus ook, ik zet altijd 2 wekkers en de 1e hoorde ik dus niet b.v.Saven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:48:
volgens mij is het minimum volume juist wel aangepast. mn wekker ging een stuk minder hard vanochtend
Gelukkig schrok ik wel wakker dus nog optijd wakker
Moet nu wel telkens de telefoon bij het ontwaken ontgrendelen door naar boven te swipen terwijl de schermbeveiliging gewoon uit staat.
Valt dit uit te zetten zodat je direct aan de slag kunt?
Ik heb de alarm slider altijd op ~60% staan, gewoon omdat 100% oorverdovend is om wakker van te schrikken.Saven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:48:
volgens mij is het minimum volume juist wel aangepast. mn wekker ging een stuk minder hard vanochtend
Sinds vanmorgen stond hij opeens op ~30% oid, dus het geluid is niet perse zachter geworden, maar ze hebben de slider wat verschoven met de update..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Via instellingen - beveiliging - 'Vergrendelscherm bij ontwaken negeren' volgens mij...RDMA schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:49:
Net ook de update binnen gehaald en geïnstalleerd.
Moet nu wel telkens de telefoon bij het ontwaken ontgrendelen door naar boven te swipen terwijl de schermbeveiliging gewoon uit staat.
Valt dit uit te zetten zodat je direct aan de slag kunt?