Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zelf wacht ik ff tot er een dergelijke custom rom voor de One X komt.
Ik heb nu 2.24.401.8 en krijg de update nog niet aangeboden.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Hobbywise... Straks niet meer, maar dat terzijdeS1NN3D schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:34:
Binnen 10 minuten na het nieuwsbericht al een topic aangemaakt.
CLB zit weer boven op het nieuws.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar is die niet gewoon de laatste versie die iedereen zou moeten hebben met een stock rom?
Had ik het nou vorige week al gevraagd
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 24-10-2013 13:52 ]
Hmm, heb ook een Noorse ROM (Telenor als provider), maar ik kreeg alleen een bugfix van 600Kb binnen vandaagRene schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:49:
Hier binnen! Noorse HTC One. Even rebooten en opnieuw naar updates zoeken was voldoende. Even geduld dus nog in NL. Vanavond eens uitgebreid testen!
[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 24-10-2013 13:57 ]
Mixed Reality dev
Dan moet je nu nog een x checken op updates. Grote kans dat ie nu beschikbaar is.Menesis schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:54:
[...]
Hmm, heb ook een Noorse ROM (Telenor als provider (en 15GB per maand)), maar ik kreeg alleen een bugfix van 600Kb binnen vandaag
Mijn Nederlandse unbranded HTC One geeft nog niets aan...
[ Voor 10% gewijzigd door Jordyyyyy op 24-10-2013 14:00 ]
Daar hebben ze een link naar het bestand.
Maar dan vraag ik mij wel af of je dit dus moet downloaden op je mobiel en dan instaleren, of downloaden via de pc en dan de mobiel daar aan moet hangen
Met die download kan je niks. Lijkt interne OTA link te zijn... Nog even wachten dus helaasJordyyyyy schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:00:
Is er nu een OTA (dus direct op toestel binnen te halen) update of moeten we de update downloaden via de link in het artikel dat Nss heeft gepost?
Als standaard gebruiker van de HTC One kan je niks met die link en dat .zip bestand. Je zal moeten wachten tot ie voor Nederlandse HTC One's uitkomt.Jordyyyyy schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:00:
Is er nu een OTA (dus direct op toestel binnen te halen) update of moeten we de update downloaden via de link in het artikel dat Nss heeft gepost?
De wijzen komen uit het Oosten!
//edit XDA zegt van niet :((( http://forum.xda-develope...p?p=46770300#post46770300
[ Voor 44% gewijzigd door EzMe op 24-10-2013 16:01 ]
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Neentiguan schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:08:
Is dat niet een hardware probleem dan?
HTC said: "We recently received isolated reports of a purple colour that appears on the images taken with HTC One. After examining the internal relations, we are planning a software update that will improve the contrasts of colour in low light conditions.Majesty schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15:
[...]
Jawel. Als je dit topic volgt is het erg duidelijk dat het wel een hardware issue is. Die 4.3 update gaat dat echt niet fixen.
Overigens hier een 2.24.401.8 unbranded en ook nog niets.
HTC of XDA, Ik weet wel waar ik meer waarde aan hecht.
Ik ook. XDA.EzMe schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:22:
[...]
HTC said: "We recently received isolated reports of a purple colour that appears on the images taken with HTC One. After examining the internal relations, we are planning a software update that will improve the contrasts of colour in low light conditions.
HTC of XDA, Ik weet wel waar ik meer waarde aan hecht.
Als je het aangegeven topic volgt kom je er ook achter dat de update alleen een workaround geeft. Er worden wat settings vastgezet (ISO, witbalans) om de fotokwaliteit op te krikken. Maar wat feitelijk aan de hand is is een slechte camera module. Hoe verklaar je anders dat gelijke toestellen met gelijke software totaal verschillende foto's maken in exact gelijke omstandigheden?
Hier en hier een voorbeeld van mijn telefoon van een tijdje terug. En dat valt nog mee, er zijn veel ergere gevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 24-10-2013 16:35 ]
Zelfde versie hier en ook nog nietsMajesty schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15:
[...]
Jawel. Als je dit topic volgt is het erg duidelijk dat het wel een hardware issue is. Die 4.3 update gaat dat echt niet fixen.
Overigens hier een 2.24.401.8 unbranded en ook nog niets.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
[ Voor 24% gewijzigd door ipje op 24-10-2013 19:54 ]
Ziet er gelikt uit en een paar functies die ik miste zijn toegevoegd!
• Blinkfeed op de schop. Je kan nu makkelijk zelf items toevoegen. Het heeft ook een swipe menu om makkelijk tussen de verschillende items te wisselen. Het is ook met 2 bewegingen aan/uit te zetten (uitzoom gesture op een willekeurig homescreen maken zorgt ervoor dat je blinkfeed kan togglen). Ik heb het nu aangezet, ziet er prima uit!
• Camera en gallerij zijn aangepast. Niet heel veel en het grootste minpunt is dat ze de dual recording functie uit de max niet in de One gezet hebben (2 camera's tegelijk gebruiken). Wel kan je de lengte van de automatische filmpjes aanpassen en Zoe's in GIF opslaan
• TV app, je kan nu meerdere kamers toevoegen. Bijvoorbeeld de woonkamer en de slaapkamer en beide apart instellen,
• Quick toggle menu (swipe met 2 vingers) is aangepast. Je kan de volgorde wijzigen en er is een do not disturb mode aangebracht! Deze miste ik zelf behoorlijk. Mooie is dat je er een tijdsduur aan kan vastplakken en kan kiezen welke personen je toch mogen bereiken! Toppertje!
• Medialink HD koppeling is anders geworden. Positief is dat ze die rare HTC watch app eruitgemikt hebben. Negatief is dat de zo te zien ook de API aangepast hebben waardoor alles gemirrored wordt. Dus niet meer muziek afspelen en op het andere scherm internetten. Hoop dat dit terug te halen is. Getest: youtube HD, 720 en 1080P film etc spelen prima af. Lag is te groot om te gamen (schat 0,2 seconden).
• Makkelijk in de muziek app scrollen tussen visualisaties, albums en wachtrij. Ook laat de widget rond de play knop zien hoever het nummer is. (weet eigenlijk niet of dit nieuw is maar was mij nog nooit opgevallen).
Eerste indruk is dus prima!!! Op naar de Sense 6.0 update en 4.4 android firmware

Blinkfeed menu:

Swipen door de camera en muziek app:

HTC HD link interface:

Tot slot voor de statistieken nog een antutu gedraaid: 27101 punten.
Hier iig ook nog geen update (unbranded 2.24.401.8)
Ik heb namelijk anderhalf week geleden tweedehands een one gekocht, welke vanuit Duitsland zou komen maar er is niets van een of andere carrier op te vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 24-10-2013 22:40 ]
Het beste even CID getter downloaden in playstore..killerbie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:35:
Waar zien jullie welk type toestel jullie hebben? (Branded etc bedoel ik hé)
Ik heb namelijk anderhalf week geleden tweedehands een one gekocht, welke vanuit Duitsland zou komen maar er is niets van een of andere carrier op te vinden.
Op basis van je CID kun je zien wat voor ROM je hebt.
Kun je gewoon op google vinden
p.s geen update nog (unbranded)
[ Voor 3% gewijzigd door skai21 op 25-10-2013 00:14 ]
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ook heel benieuwd naar! Kunnen mensen met de update hier uitsluitsel over geven?R86Bakker schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:15:
Ben wel benieuwd of het kanalengids probleem nu ook is opgelost.
Hier iig ook nog geen update (unbranded 2.24.401.8)
En over de paarse camera; dat is inderdaad een HW defect. Zelfde toestel, zelfde software, maar de ene is paars (mijne) en andere pikzwart (van mijn vriendin). Daarnaast is mijn beeld lang niet zo scherp als die van haar met fotos van bijv een plein.
Mijne gaat na de update + reset waarschijnlijk terug. Heb gewoon een maandagmorgen model gekregen helaas. Toch blijf ik het de beste smartphone op het moment vinden
[ Voor 89% gewijzigd door Knamix op 25-10-2013 11:26 ]
Vandeweek een One Mini naast een One gelegd (met FW 2.24.401.1) en de One Mini won makkelijk
Wel heb ik mijn One na de laatste update een factory reset gegeven, schijnt dat de volume output dan weer normaal is. Had ik zelf overigens niet opgemerkt.
Mijn toestel heeft CID: HTC__E11
[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 26-10-2013 22:48 ]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
dezelfde cid, nog geen update binnenKwastie schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:48:
De mensen die inmiddels de update ontvangen hebben: wat is het CID van het apparaat? Met deze tool kun je dat achterhalen: Google Play: CID Getter
Mijn toestel heeft CID: HTC__E11

Positief is dat hij tussendoor met updates komt. Onze leverancier stond er helemaal niet in en toen ik vanmorgen wakker werd had ik een notificatie van de TV app dat er nieuwe kabelaars in mijn regio waren toegevoegd. Even snel gekeken en onze was toegevoegd.
Zojuist ingesteld en het werkt toch wel erg goed (bijna net zo goed als de Harmony one). Icm met een Samsung TV en Onkyo receiver was alles binnen 5 minuten geregeld. Erg leuk vind ik ook die programmagids met alle voorstellen etc!
Hoop voor de UPC club dat het snel opgelost wordt!
dat is wel apart.MikeyMan schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:05:
Is de browser ook aangepakt? Ding crasht om de haverklap.
ik heb er hier iig geen last van.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ah, thanks voor t testen! Het verbaast mij eerlijk gezegd niet dat de app het nog steeds niet doet. Vanuit HTC NL worden er continu loze beloftes gedaan. Het is niet alleen de UPC-club. Mensen met Ziggo en KPN melden hetzelfde probleem. Zonde, want de tv app belooft inderdaad veel goeds, mits dit probleem wordt opgelost.Rene schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:28:
Zojuist de TV app goed ingesteld. Heb gelijk even gekeken bij UPC (woon zelf in Noorwegen dus heb een andere leverancier), deze mist nog steeds kanaal 1 tot 10.
Positief is dat hij tussendoor met updates komt. Onze leverancier stond er helemaal niet in en toen ik vanmorgen wakker werd had ik een notificatie van de TV app dat er nieuwe kabelaars in mijn regio waren toegevoegd. Even snel gekeken en onze was toegevoegd.
Zojuist ingesteld en het werkt toch wel erg goed (bijna net zo goed als de Harmony one). Icm met een Samsung TV en Onkyo receiver was alles binnen 5 minuten geregeld. Erg leuk vind ik ook die programmagids met alle voorstellen etc!
[ Voor 85% gewijzigd door tiguan op 28-10-2013 14:56 ]
Overigens is de app niet door HTC ontwikkeld dus vermoed dat ze in de clich liggen met de ontwikkelaar. Doet verder niets af aan het feit dat het slechte support is (Voor jullie met UPC en Tele2 dan).
@ beneden:
Jepp, dat gaat prima nu. Hier een voorbeeldfoto van een 100 procent aardedonkere badkamer. Heb de One een foto laten nemen zonder hulp vooraf. Zet nu eerst de LED aan om scherp te stellen en maakt direct daarna de foto. Misschien is deze niet 100 procent scherp (wel op de luidspreker dus wellicht had ik niet in het midden gefocused) maar laat zien hij nu prima in het donker overweg kan.

[ Voor 37% gewijzigd door Rene op 28-10-2013 15:09 ]
En Ziggo niet te vergeten!Rene schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:06:
(Voor jullie met UPC en Tele2 dan).
Beter! Is de belangrijkste update voor mij in ieder geval!Rene schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:06:
@ beneden:
Jepp, dat gaat prima nu. Hier een voorbeeldfoto van een 100 procent aardedonkere badkamer. Heb de One een foto laten nemen zonder hulp vooraf. Zet nu eerst de LED aan om scherp te stellen en maakt direct daarna de foto. Misschien is deze niet 100 procent scherp (wel op de luidspreker dus wellicht had ik niet in het midden gefocused) maar laat zien hij nu prima in het donker overweg kan.
[afbeelding]
Niet alleen UPC hoor, bij Ziggo abonnees (moi) mist het ook.Rene schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:28:
Zojuist de TV app goed ingesteld. Heb gelijk even gekeken bij UPC (woon zelf in Noorwegen dus heb een andere leverancier), deze mist nog steeds kanaal 1 tot 10.
https://twitter.com/HTC_UK/statuses/394893136033746944
De update komt al in de buurt...
https://twitter.com/markmoons/status/395580563064913920
[ Voor 22% gewijzigd door jvang op 30-10-2013 17:55 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik gok tweede week november, als we geluk hebben.
Ik denk niet dat hijzelf met alles en iedereen communiceert hoor, daar zit gewoon een of ander PR mannetje opRonaldM schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:34:
Ik moet zeggen dat ze in Amerika nu wel erg veel mazzel hebben met Jason Mackenzie @JasonMacHTC (President HTC America), hij communiceert heel open en direct over updates via twitter.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Dilek: De update is uitgerold in Nederland, alleen kan dit even duren voordat het voor alle toestellen beschikbaar is.
karish: Sinds wanneer is die uitgerold ?
Dilek: Vorige week.
hmm de heer Moons zegt wat anders -_-'
Ik kreeg ook Dilek, en een minuut daarna Kubra. Ook maar meteen gevraagd hoe het nou zit met die camera problemen in low-light. Ze beweren het volgende:
De update is vorige week uitgerold, zoals Karish zegt. En dit zou ook de beloofde camerafix bevatten.
Ik ben benieuwd. Ik weet haast zeker dat het hardware is, maar hun beweerden dat het 100% opgelost zou worden.
Teleurgesteld dat iedereen wat anders beweerd bij htc.
check dit:ipje schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:28:
Ben benieuwd wanneer android 4.4 gaat uitkomen voor htc one, iemand al een idee?
https://twitter.com/urbanstrata/status/395974680512696320
btw als je dit ff volgt dan weet je alles: http://forum.xda-develope...p?p=46977487#post46977487
[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 31-10-2013 21:44 ]
Het gaat wel om de One Google Editions hè. Dus reken er maar een flink aantal dagen bij voordat we de One met Sense schil krijgen.
De Google edities binnen 15 dagen, de developers en unlocked versies 30 dagen en de rest 90 dagen.... ;-)!R86Bakker schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:46:
Heren,
Het gaat wel om de One Google Editions hè. Dus reken er maar een flink aantal dagen bij voordat we de One met Sense schil krijgen.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Als je jezelf druk maakt om de update van 4.3 staat 4.4 al voor de deur.
[ Voor 108% gewijzigd door Supertip op 31-10-2013 23:46 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
T.o.v. 4.2.2 HTC Sence 5.0 is Google Play 4.3 sneller en mooier geen en extra ballast van allerlei apps.
Wacht nu op de KiKat versie 4.4 Google Play versie.....
Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024
Dat is alleen voor Noord-Amerika, voor Europa is nog niks beloofd.Trackerfire schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:51:
[...]
De Google edities binnen 15 dagen, de developers en unlocked versies 30 dagen en de rest 90 dagen.... ;-)!
Ben ik de enigste of zijn er nog meerdere ?
Zou ik ook wel eens willen weten voor een collega van me. Die begint steeds zenuwachtiger te worden.tweakie001 schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:32:
Ik heb Android 4.3 met sense 5.5 nog niet mogen ontvangen op mijn htc one.
hoi
Hoeveel mensen hier heb je echt horen roepen "ik heb hem, ik heb hem"? Als ik dit draadje moet geloven heeft praktisch niemand de update.tweakie001 schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:32:
Beste tip is om altijd de laatste paar pagina's te lezen. Dan vindt je alle info die je wilt hebben en hoeft er niet steeds dezelfde vragen beantwoord te worden.tweakie001 schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:32:
Dan blijft het topic een stuk kleiner en dan wordt het terugvinden van informatie die je zoekt nog makkelijker.
Update:
nieuws: Over the air-update HTC One met Sense 5.5 begint in Nederland
[ Voor 15% gewijzigd door MikeOO op 04-11-2013 10:48 ]
Waarschijnlijk op voorbereiding van de 4.3 update, neem ik aan?

Ik kreeg net wel de applicatie update maar nu nog niet de software updatedrusloos schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:19:
Uit het 'ervaringen' topic blijkt dat de eerste unbranded toestellen al de 4.3 update hebben
Hier ook.. zullen we een wedstrijdje doen wie het vaakst op 'check now' kan drukken?Upbeat schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:20:
Ik kreeg net wel de applicatie update maar nu nog niet de software update
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?