ik zie ik zie wat jij niet ziet
edit: beste opentime voor de EA lijkt 14:26 te zijn
[ Voor 3% gewijzigd door venomenal op 06-06-2014 15:34 ]
kun je de mq4 file ook ergens uploaden? Ik ben benieuwd naar je code, en mogelijk dat ik nog wat verbeteringen kan toevoegenvenomenal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:53:
Ik heb de EA bijna klaar en zou deze graag met jullie delen zodat jullie hem kunnen testen. Iedereen die bijdrage levert mag hem van me gebruiken. Ik zal hem straks even PM-en
Ik heb hem net even getest en hij lijkt te werken![]()
Laat aub even weten met welke settings je mooie resulaten boekt
Als het goed is hebben jullie hem nu ontvangen
@Zjemm: Je strategie helaas minder
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Je bedoelt met een tracker op de index?Zjemm schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:38:
Het gaat ook om de strategie van icecreamfarmer, dus op de dj30. Zie eerdere posts
Je koopt contracts for differents voor die index.venomenal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:19:
Ik begrijp wel dat dj30 staat voor Dow Jones 30. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat ik niet begrijp wat het probleem is. De Dow Jones is namelijk geen beurs maar een index van 30 bedrijven van de New York Stock Exchange (NYSE) en dat is de beurs op wall street. In de EA zelf kun je een open tijd en een close tijd instellen, hier kun je dus de tijd instellen van de beurs waar je hem op wil gebruiken. Je kunt deze EA gebruiken op forex, maar ook op indexes, indices, metalen, vlees, granen en alles wat jouw broker ook maar aanbied, dit ligt dus aan de broker, als jij een broker hebt waar je in snickers kan handelen moet dat lukken, deze EA kan er als het goed is gewoon mee overweg.
edit: beste opentime voor de EA lijkt 14:26 te zijn
Het is een beetje zoals forex maar dan op de beurs.
maar het kan misschien ook zijn dat ie niet werkt vanwege het unieke nummer in de EA
Geen idee of het werkt, maar misschien is de AEX een betere index om zon EA op te proberen?
Zeker in de uren 8:00u - 12:00u gebeuren daar maar zelden rare dingen.
Het eerste half uur na opening gaat ie eigenlijk ook altijd maar één kant op.
venomenal.nl/download/tweakers_ea2.zip
op de een of ander manier opent hij geen trades.
ik zal het eens op andere carts proberen, en anders op een ander demo account (excel markets)
[ Voor 3% gewijzigd door Zjemm op 18-06-2014 08:10 ]
zie het volgende:
2014.06.19 09:00:55.514 venomenal_for_Tweakers.net_v1.1 AEX25,H4: result 0, lastbuyprice 0.0, lastsellprice 0.0
@Zjemm, denk vooralsnog niet echt dat deze EA de moeite is om het uit te zoeken
[ Voor 27% gewijzigd door venomenal op 20-06-2014 12:02 ]
Nou houden we het maar bij handmatig
zelf er even een weekje tussenuit geweest
EURO: 690% profit, begonnen met $997 en staat nu op $7885
GOUD: 280% profit, begonnen met $997 en staat nu op $3822
Mooi resultaat
Vertel eens wat meer over dat systeem als je wilt. Is dat op basis van fibo?
Is een grid strategie, op basis van wat die allemaal een trade start weet ik niet ik krijg helaas de broncode niet. Een aantal members hier en ik krijgen de trades binnen via een signal service van hem een x percentage aan winst gaat naar hem voor de service.venomenal schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:08:
He FabiandJ,
Vertel eens wat meer over dat systeem als je wilt. Is dat op basis van fibo?
[ Voor 18% gewijzigd door FabiandJ op 01-07-2014 15:55 ]
Ik heb zelf de stap gewaagd met mijn vakantiegeld en het gaat lekker tot nu toeZjemm schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:45:
Ja blijft jammer dat mensen met een lagere instap daar niet op mee kunnen draaien 😔
Mooi resultaat
Via zijn website:venomenal schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:09:
heb je een myfxbook link ofzo?
http://www.myfxbook.com/m...wles/eurostar-v2-1/628800
http://www.myfxbook.com/members/hansbowles/goldstar-1/905104
Wat was het startbedrag ook alweer?Erasmo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 17:05:
[...]
Ik heb zelf de stap gewaagd met mijn vakantiegeld en het gaat lekker tot nu toe
Ik ben ingestapt voor 2500 euro, maar ik weet niet of daar nog slots voor vrij zijn.
Oh dat is al te hoog. Heb vorige maand mijn forex speculatie avontuur van 2013 geheel afgeschreven.Erasmo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:40:
[...]
Ik ben ingestapt voor 2500 euro, maar ik weet niet of daar nog slots voor vrij zijn.
En wil niet meer dan €500 weer vrij geven voor zeer risicovolle beleggingen.
Al zou ik willen dat ik toen van die ae had geweten dan was het verzevenvoudigd ipv alles weg
Via mij is het minimale instap bedrag €2500.Zjemm schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:14:
Net gecheckt 7500 is de minimale instap nu
Misschien volgend jaar, ik heb mijn portie speculatieve trading wel gehad vorig en dit jaar.FabiandJ schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 07:31:
[...]
Via mij is het minimale instap bedrag €2500.
Iets van 500 of 1000 zou ik nog wel willen proberen maar 2500 gaat mij echt te ver.
Doet die EA trouwens ook aan uitbetalen?
[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-07-2014 09:04 ]
Wat bedoel je met of de EA aan uitbetalen doet? Dat moet je altijd nog zelf doen bij je broker via een withdrawlicecreamfarmer schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:03:
[...]
Misschien volgend jaar, ik heb mijn portie speculatieve trading wel gehad vorig en dit jaar.
Iets van 500 of 1000 zou ik nog wel willen proberen maar 2500 gaat mij echt te ver.
Doet die EA trouwens ook aan uitbetalen?
En als 2500 je te ver gaat, je zou altijd nog met bijvoorbeeld vrienden of mensen van hier samen een account kunnen openen en dan meedoen.
Op dit moment zijn we aan het kijken of we het mogelijk kunnen oplossen door het gebruik van een PAMM account, dat werkt volgens deze manier.Zjemm schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:37:
heb ik ook aan zitten denken, maar dan komt er ook een stukje vertrouwen bij kijken... Wie beheerd het account .... afspraken... enz enz.

Het aantal brokers die pamm aanbieden is alleen beperkt
[ Voor 11% gewijzigd door venomenal op 04-07-2014 07:43 . Reden: typo ]
Het systeem waar je jullie het hierboven over hebben, wat is dat precies? Volg het niet helemaal.
of een grid met martingale gezien de equity dipjes en lot sizes.. of inderdaad een grid/hedge systeem die contant buy/sell orders blijft openen (op bijv. elke 10pips.) totdat in 1 richting er iets meer pips profit zijn dan het verlies van de andere kant ...FabiandJ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:53:
[...]
Is een grid strategie, op basis van wat die allemaal een trade start weet ik niet ik krijg helaas de broncode niet. Een aantal members hier en ik krijgen de trades binnen via een signal service van hem een x percentage aan winst gaat naar hem voor de service.
hoezo is trouwens goldstar (+286.96%) wel verified en eurostar(+706.73%) niet?
[ Voor 6% gewijzigd door efan op 04-07-2014 12:38 ]
Het systeem waar we het hierboven over hebben is een Signal Service van een vriend van mij, waar een aantal mensen hier en ik gebruik van maken. Hoe het op dit moment in zijn werk gaat is, jij start een account met een minimale inleg van €2500. Vervolgens krijg je doormiddel van een script die in Metatrader geladen wordt en wat extra gegevens toegang tot de signal service van hem. Zodra hij een trade start of sluit zal dit ook op jou account gebeuren. Aan het einde van elke maand zal je dan een performance fee moeten betalen aan mijn vriend, zie het als een abonnement. Hierbij geld wel, heb je een maand geen winst gemaakt hoef je ook geen performance fee te betalen.Mutybay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:23:
Ik ben geïnteresseerd geraakt in forex door bitcoins en ben mij nu aan het inlezen. De basis in het zelfde s/l en t/p kan ik op de bitcoin ook toepassen. In de analyses moet ik mij nog gaan verdiepen:)
Het systeem waar je jullie het hierboven over hebben, wat is dat precies? Volg het niet helemaal.
Weet ik niet, ik ga helaas niet over dat account zal hem eens schoppen dat die het eens moet fixen.ido schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:36:
[...]
of een grid met martingale gezien de equity dipjes en lot sizes.. of inderdaad een grid/hedge systeem die contant buy/sell orders blijft openen (op bijv. elke 10pips.) totdat in 1 richting er iets meer pips profit zijn dan het verlies van de andere kant ...
hoezo is trouwens goldstar (+286.96%) wel verified en eurostar(+706.73%) niet?
[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 04-07-2014 13:21 ]
Dat dat op zo'n manier opgelost zou kunnen worden dan doe ik graag meeFabiandJ schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:04:
[...]
Op dit moment zijn we aan het kijken of we het mogelijk kunnen oplossen door het gebruik van een PAMM account, dat werkt volgens deze manier.
dus als hier serieus naar gekeken wordt hou me dan op de hoogte
Even los hiervan, ben ik ook wel benieuwd naar de Constellation software van Jason Stapleton en zijn team.
Van wat ik in zijn video's ervan kan zien is dat het goed werkt en je snel de juiste patronen laat zien. Wat je er vervolgens mee doet is geheel aan jezelf. dat spreekt me wel aan
If it works, don't fix itDJTimo schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:29:
Ik kan natuurlijk niet zien op basis van welke criteria er gehandeld wordt, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Toch draait het per saldo wel winst, dus dat is dan wel weer fijn.
Als je de grafieken bekijkt, dan zie je dat het stabiel werkt. Dit in tegenstelling tot veel andere signals. Die performen goed, maar kennen ook behoorlijke drawdowns. Dan liever minder winst, maar iets meer zekerheid.
Ik ben me de laatste weken wat meer aan het verdiepen in die patronen. Het allerallerallermooiste daarvan, is dat je compleet rationeel kunt handelen. Gewoon altijd de regels volgen en dan komt het altijd goed.Zjemm schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:19:
[...]
Even los hiervan, ben ik ook wel benieuwd naar de Constellation software van Jason Stapleton en zijn team.
Van wat ik in zijn video's ervan kan zien is dat het goed werkt en je snel de juiste patronen laat zien. Wat je er vervolgens mee doet is geheel aan jezelf. dat spreekt me wel aan
Ben wel een beetje bang voor de prijs van die Constellation software. Ik vermoed dat deze redelijk stijl zal zijn.
Zeker!Remco schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:19:
[...]
If it works, don't fix it![]()
Als je de grafieken bekijkt, dan zie je dat het stabiel werkt. Dit in tegenstelling tot veel andere signals. Die performen goed, maar kennen ook behoorlijke drawdowns. Dan liever minder winst, maar iets meer zekerheid.
[...]
Het systeem waar we het hierboven over hebben is een Signal Service van een vriend van mij, waar een aantal mensen hier en ik gebruik van maken. Hoe het op dit moment in zijn werk gaat is, jij start een account met een minimale inleg van €2500. Vervolgens krijg je doormiddel van een script die in Metatrader geladen wordt en wat extra gegevens toegang tot de signal service van hem. Zodra hij een trade start of sluit zal dit ook op jou account gebeuren. Aan het einde van elke maand zal je dan een performance fee moeten betalen aan mijn vriend, zie het als een abonnement. Hierbij geld wel, heb je een maand geen winst gemaakt hoef je ook geen performance fee
fee te betalen.
[uote]
Aan wat voor een winst percentages moet ik dan denken En wat zijn de risico's?
Deze?
Waarom zit niet iedereen hierin dan?
Hoeveel winst je haalt per maand is moeilijk te zeggen maar gemiddeld als we even uitgaan van standaard 0.01 lots zit je tussen de €100 en €200 voor het GOLD systeem. Het EURO systeem is iets agressiever en zal zelf sneller de lotsize verhogen naarmate je balance op je account groeit en kan je snel naar winsten per maand gaan van €200+. In dit geval gaan we even uit van een startbedrag van €2500, dan zal per maand 40% van je winst als performance fee afgestaan moeten worden.Mutybay schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:11:
Aan wat voor een winst percentages moet ik dan denken En wat zijn de risico's?
Omdat veel mensen het minimale startbedrag van €2500 te hoog vinden.Mutybay schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:02:
Deze?
[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 05-07-2014 13:12 ]
En het is een hoog risico.Mutybay schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:02:
Deze?
Traden heeft een hoog risico, persoonlijk vind ik bij deze twee systemen het risico laag.
Tuurlijk je kan een flinke drawdown hebben, maar om deze reden is dus een minimaal instapbedrag bepaald om dit soort situaties te kunnen overleven want uit eindelijk zal die door de meerdere trades die je hebt uit eindelijk winst behalen of het is een verlies van maximaal €2. Van alles trades (grids) die ik tot nu toe gezien heb waren het er maximaal een stuk of 5 die verlies hadden, de rest is allemaal met profit afgesloten.
Wou binnenkort mijn geld bij Alex vermogensbeheer brengen, maar dat is +- 5% netto per jaar rendement en daar loop je ook het risico dat je je geld kwijt raakt. Dus dan is dit een stuk interessanter.
Je geld kwijt raken kan altijdMutybay schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:48:
Heb je toevallig een link voor meer info FabiandJ?
Wou binnenkort mijn geld bij Alex vermogensbeheer brengen, maar dat is +- 5% netto per jaar rendement en daar loop je ook het risico dat je je geld kwijt raakt. Dus dan is dit een stuk interessanter.
Maar is inderdaad een indicator die Bat, Gartley, Butterfly -en Cypherpatterns in de charts projecteert. Ik heb de preview gezien en het ziet er zeer veelbelovend uit. Ik heb geen ervaring met vergelijkbare producten (zoals bv deze http://www.pointzero-trading.com/Products/PZHarmonicTrading), maar als Constellation performed op het niveau wat men beloofd is het wat mij betreft de heilige graal.
dus met de juiste houding kun je daar best leuk mee traden denk ik.
Doordat je het nog wel zelf moet doen, leer je er ook nog wat van. Die jason herkend de patronen en de retracement levels al zonder enige software
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Maar geen kant-en-klaar indicator dus. Die schijnen ook vaak te repainten en zo. Heb het nog niet aangedurft daar (veel) geld voor te betalen.
[ Voor 30% gewijzigd door DJTimo op 17-07-2014 10:37 ]
Je zou eens kunnen kijken naar deze thread http://www.forexfactory.com/showthread.php?t=402903DJTimo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:32:
De standaard fib tools icm de triangle tool. Heel goed om mee te oefenen, maar zwaar tijdrovend als je meters wil maken. Zeker als je zo goed bent (ahum) als ik.
Maar geen kant-en-klaar indicator dus. Die schijnen ook vaak te repainten en zo. Heb het nog niet aangedurft daar (veel) geld voor te betalen.
Sinds enkele reacties in dit draadje toch maar eens enthousiast aan de gang gegaan met harmonic patterns. Het boek (Trade what you see) wat Jason aanhaald op internet opgespoord en m.b.v. de bovenstaande ZUP v135 indicator aan de gang gegaan.
constellation zal 2479 dollar kosten, krijg je 3 licenties voor
[ Voor 38% gewijzigd door Zjemm op 17-07-2014 15:44 ]
De support van begin juni breken of toch maar terug omhoog?

Nou hij is er doorheen, support ligt nu rond de 1.349400Saturnus schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:02:
Wat denken jullie dat EUR/USD gaat doen?
De support van begin juni breken of toch maar terug omhoog?
[ Voor 6% gewijzigd door FabiandJ op 18-07-2014 15:28 ]
Het zou me niet verbazen als hij opveerd van de trendlijn (( juni 2012 - juni 2013 18-07-14)week grafiek)FabiandJ schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Nou hij is er doorheen, support ligt nu rond de 1.349400
Zijn er geen andere interessante toevoegingen?
ben zelf begonnen met de ZUP indicator waarbij ik alleen de gartley, bat gebruik. eens kijken wat dat doet
De Depth of Market is volgens mij meer bedoeld als alternatief tradepanel met one click mogelijkheden.
Constellation draait nu een paar dagen en eerste indruk is dat het doet wat het moet doen, namelijk razendsnel patronen vinden. Je kan daarbij instellen dat je alleen bullish of bearisch patronen wil zien, patronen met een minimale potentiele TP van x-aantal pips of meer en nog wat filters.
Inmiddels heb ik ook de eerste trade geopend op basis van een butterfly (hier in rood). Eens kijken hoe dat uitpakt.

heb je nou 2 trades open met elk een verschillend target? of zie ik dat verkeerd?
Als we de 2.618 strategie gebruikt zouden hebben zouden we op 1307.057 long gegaan moeten zijn, met TP 1308.629 en SL 1304.540.
[ Voor 79% gewijzigd door FabiandJ op 22-07-2014 13:20 ]
Goed gezien. T1 op 0.382 retracement van de AD swing en T2 op de 0.618 van de AD swing. Als T1 gehit is, gaat de SL van 2e trade naar breakeven.Zjemm schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:43:
nice,
heb je nou 2 trades open met elk een verschillend target? of zie ik dat verkeerd?
RR-ratio is dan niet echt briljant.FabiandJ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:06:
Zojuist een double bottom op XAUUSD op de timeframes M5,M15 en M30.
Als we de 2.618 strategie gebruikt zouden hebben zouden we op 1307.057 long gegaan moeten zijn, met TP 1308.629 en SL 1304.540.
[ Voor 33% gewijzigd door DJTimo op 22-07-2014 13:25 ]
Klopt, maar dat komt omdat de Highest High en Lowest Low van de double bottom een hele kleine range had, was deze groter geweest was de RR-ratio een stuk hoger geweest.
Lol, nu heeft die en Double Top
[ Voor 21% gewijzigd door FabiandJ op 22-07-2014 13:34 ]
Ja inderdaad. Helaas dus. Ik dacht al er mist iets...hoeveelheden denk ik?DJTimo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:07:
Heb de wijzigingen en toelichtingen gelezen op http://forum.mql4.com/63784
De Depth of Market is volgens mij meer bedoeld als alternatief tradepanel met one click mogelijkheden.
Ja, normaal zou je bij een market depth (market data level 2) de dikte van het boek verwachten. Of te wel, het volume wat direct voor het oprapen/aanstampen ligt. In de context van MT4 is deze naam enigzins misleidend.Saturnus schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Ja inderdaad. Helaas dus. Ik dacht al er mist iets...hoeveelheden denk ik?
lijkt me niet de bedoeling
Over waardeloos gesproken, mijn AUDCHF patroon is inmiddels uitgestopt. Vanavond maar even evalueren of ik iets fout heb gedaan (te strakke SL bv) of dat ik gewoon een "goede" verliestrade heb.

Bearish Bat pattern op de USDCHF daily. RSI is al overbought, terwijl het patroon nog moet worden voltooid. Het is een wat langere timeframe (voelt haast als beleggen) dan ik gewend ben, maar het voldoet aan mijn regels, dus neem ik 'm.
Short @ 0.9102
Stop @ 0.9180
TP1 @ 0.8950
TP2 @ 0.8855
R:R T1 --> 1.94
R:R T2 --> 3.23
Nu maar afwachten of we worden gevuld.
Ik ga niet blind trades openen met ieder patroon dat zich aandoet. Zo probeer ik de bias van de trend te respecteren en de RSI als extra filter te gebruiken. Daarnaast moet ook de RR-ratio aantrekkelijk zijn; minimaal 1:1 voor target 1.