Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 14:29
Netjes :)

Denk dat ik ook maar bij dit soort trades blijf. Heb veel uitgeprobeerd, maar met trades gebaseerd op hoge timeframes (H4 en hoger) heb ik vrijwel altijd succes. Bij lagere timeframes zijn de indicatoren regelmatig te onbetrouwbaar om mee te kunnen traden is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mooi om je strategie en trades te zien. Dank voor het delen, zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-07 09:55
Hogere tf's hebben inderdaad veel minder ruis en zijn ideaal als je niet de hele dag met je neus op het scherm wilt zitten :)

Zojuist een nieuwe trade geopend:

Short AUDUSD op 0.9349
SL: 0.9388
TP: 0.9310

Onderbouwing:
Comform mijn strategie. Met kanttekening dat ik hier maar waarschijnlijk maar 1 tp hanteer. Dit s/r level op 0.9370 kent geen actuele data, maar als je wat verder naar links scrollt zie je dat dit in het verleden wel degelijk s/r is geweest.

Je zou kunnen zeggen dat het een counter trend trade is, maar daar houd ik niet echt rekening mee. verder was ik ongeveer 6 pips te laat met mijn entry...

Afbeeldingslocatie: http://charts.mql5.com/4/405/audusd-h8-alpari-temp-file-screenshot-26201-png.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:02

Zjemm

...

dan zal je nu wel je stop loss geraakt hebben

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Slechte cijfers uit Amerika denk ik?
Was vanmiddag long gegaan op USDJPY, die staat nu ook dik in de min. Maar dat trekt vannacht/morgen wel weer bij, hopelijk... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EUR/USD is wel enorm gestegen, dat kan toch haast alleen een enorme daling tot gevolg hebben.
Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Weet niet, de afgelopen dagen waren er al een paar momentjes waarop er een correctie had kunnen komen, maar die kwam steeds niet. Zou het er niet op durven gokken.

Op donderdag en vrijdag is de EURUSD sowieso een ongeleid projectiel. :p (meestal de dagen dat er cijfers/nieuws is, zo ook deze week.)

[ Voor 9% gewijzigd door P.K. op 09-04-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De FOMC was weer vandaag, die heeft altijd een behoorlijke impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als ik ruwweg naar het verleden kijk lijkt het er op dat die FOMC vrij snel gecorrigeerd wordt. Dat mag ik ook hopen want tot nu toe draait het real account slecht. Ik zit er niet met mijn hoofd bij blijkbaar.

Aangezien we al 2 dagen omhoog gaan kan die correctie ook wel weer snel gecorrigeerd worden. :')

[ Voor 19% gewijzigd door Saturnus op 09-04-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn long eur/usd toch maar gesloten, een leuke winst, maar ik denk dat hij binnenkort toch echt gaat zakken. He leek vandaag ook een beetje uit te 'leveln'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:33:
Net mijn long eur/usd toch maar gesloten, een leuke winst, maar ik denk dat hij binnenkort toch echt gaat zakken. He leek vandaag ook een beetje uit te 'leveln'
Hij gaat binnenkort waarschijnlijk wel zakken, maar hij kan nog even verder stijgen. Dat ding stond op 13 maart nog een stuk hoger dan nu. Het kan nog een weekje duren maar zakken zal ie.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Ik verwacht dat sowieso de 1.4000 nog getest gaat worden volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar short gegaan op 1.38925
De stijging van deze laatste dagen lijkt te snel om 1.40 te verantwoorden.

Maar we zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

P.K. schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 15:41:
Ik verwacht dat sowieso de 1.4000 nog getest gaat worden volgende week.
Op basis waarvan verwacht je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
-de trend is omhoog
-ECB doet niet aan QE (en kan dat op korte termijn ook niet doen)
-FED doet wel aan QE en laat werkloosheidcijfer los (gaat dus langer door met huidige beleid)
-CCI en Stoch geven nog geen overbought aan op de week chart, de huidige leg is waarschijnlijk nog niet voltooid.
-de 'low' van de correctie die vorige week eindigde was hoger dan die van de vorige correctie eind jan / begin feb
-de vorige 'high' was 1.3967

Ik verwacht dat we dus op z'n minst weer naar 1.3967 gaan. Mocht die gebroken worden, dan ligt zelfs de weg open naar 1.4200

Uiteraard ging het deze week wel erg hard, kan best zijn dat er begin volgende week eerst een kleine correctie komt (sowieso zijn er veel paren waarbij de dollar op dit moment overbought/oversold is op middellange timeframes), maar ik denk nogsteeds dat de trend omhoog niet gestopt is.

[ Voor 20% gewijzigd door P.K. op 11-04-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Het zou kunnen maar dan zou de koers 300 pips stijgen in 2 weken wat wel erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Vind ik wel meevallen, gebeurt wel vaker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Gelukkig had ik geen eurusd open staan op basis van m'n hierboven beschreven gedachtes. :+

Kan nog niet echt een hoogte krijgen van die eurusd, qua nieuws zou je een doorgaande uptrend verwachten, maar technisch lijkt het de andere kant op te gaan? Als 1.3967 niet gebroken wordt that is.
Rising wedge duid op een aanstaande reversal?
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/jy4iqnjv1/Schermafbeelding_2014_04_14_om_13_44_47.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hey bij welke broker is dat. RBS had met Marketindex hetzelfde platform, maar die sloten in oktober de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Dat is bij Oanda. Gebruik eigenlijk liever MT4, maar krijg die nog niet echt aan de praat op OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heb je Winskin al geprobeerd? Het werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Oh haha, daarmee lukte het in een keer. Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

P.K. schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:56:
Gelukkig had ik geen eurusd open staan op basis van m'n hierboven beschreven gedachtes. :+
Die gedachtes waren imo redelijk, de koers is snel gestegen, daarna is er een retracement gekomen, maar of die retracement doorzet is maar de vraag. Je zei zelf al dat er eerst mogelijk een kleine correctie komt, die is er nu dus, zou best kunnen dat het daarna weer gaat stijgen.
Een reden dat er nu een retracement is kan zijn dat de koers zo snel gestegen is waardoor indicatoren en strategieën zeggen dat de eur/usd overbought is, dus strategieën van veel speculanten zeggen om short te gaan waardoor het aanbod stijgt en de prijs daalt.
De gedachte dat de 1.400 nog getest gaat worden binnenkort is nog niet weerlegd imo.
P.K. schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:56:
Kan nog niet echt een hoogte krijgen van die eurusd, qua nieuws zou je een doorgaande uptrend verwachten, maar technisch lijkt het de andere kant op te gaan? Als 1.3967 niet gebroken wordt that is.
Rising wedge duid op een aanstaande reversal?
[afbeelding]
Ik zal die wedge ff nader moeten bestuderen maar een reversal komt er zeker aangezien de eur/usd aan elkaar hangt van de reversals. De onderliggende trend is stijgend, maar daarop gesuperponeerd heb je een aaneenschakeling van kleinere stijgende en dalende trends.

[ Voor 30% gewijzigd door Salvatron op 14-04-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
P.K. schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:20:
Dat is bij Oanda. Gebruik eigenlijk liever MT4, maar krijg die nog niet echt aan de praat op OSX.
Dit al gelezen: http://www.metatradermac.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

mijn EA heeft kuren :)

waar hij tot vorige week nog goed werkte opend hij nu geen orders meer.
althans.... in de log zegt hij wel dat er een order geopend wordt....maar die komen niet in de trade lijst erbij te staan

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier vertelt een trader waarom hij niet naar fundamentals kijkt: http://www.learntotradeth...r-trade-news-fundamentals

Hier is een artikel over 50% retracements.
http://www.learntotradeth...retracements-price-action

It is a widely accepted fact among chart technicians that most major moves, and many minor ones, will eventually retrace to around the 50% level of the move.

De eur/usd heeft een trend gehad van circa 200 pips (van 1.37 naar 1.39), en is daarna circa 100 pips gedaald (van 1.39 naar 1.38), wat inderdaad circa 50% is. Het zou dus kunnen zijn dat dit een 50%-retracement is in een grotere stijgende trend. bijv. 1.37 -> 1.39 -> 1.38 -> 1.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hier een artikel waarom de euro onder de 1.40 dollar zou moeten blijven en waarom er een retracement was naar 1.83:

http://www.forexinfo.nl/f...ruiming-en-stijgende-euro

Mogelijk zal de ECB dus op enig moment toch de daad bij het woord moeten voegen om de euro onder de $1,40 te houden op de forex.

Men zou de euro dus graag onder de 1.40 willen houden zo te zien

Chris Weston, hoofd markt strategist bij IG Ltd in Melbourne: "He's basically trying to defend the $1,39 level. Above $1,39 you're getting tot the top of the longer-term range."

[ Voor 22% gewijzigd door Salvatron op 15-04-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Interessante artikelen :)
De ECB is er ook totaal niet bij gebaat dat de euro boven de 1.40 komt. Dan zullen ze echt moeten ingrijpen.

Bij fundamentals heb ik steeds meer het idee dat ze alleen maar tijdelijk invloed hebben, een dag later is de koers vaak weer op het zelfde niveau als vóór het nieuws.
Had em al aan de praat gekregen met Wineskin, maar thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
Zjemm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:36:
dan zal je nu wel je stop loss geraakt hebben
Klopt!

Verliezende trade. SL gehit op 0.9388 totaal -39 pips.

Ik sta echter nog steeds achter deze trade. Je ziet ook dat het s/r niveau op 0.9368 op 11 april weer een reversal heeft opgeleverd.

Het risico in deze trade was dat het counter trend was, maar ook daarmee heb ik vaak succes.

Domme pech dus. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
Nieuwe reversal trade:

EURNZD short op 1.6070

Entry op het breken van de low van de reversal/indecision candle

SL: 1.6125 net boven de huidige resistance zone -55 pips
TP: 1.6010 net boven de volgende support zone +60 pips

Afbeeldingslocatie: http://charts.mql5.com/4/470/eurnzd-h8-alpari-temp-file-screenshot-46374-png.png

[ Voor 11% gewijzigd door JackieTreehorn op 16-04-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

JackieTreehorn schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:48:
Nieuwe reversal trade:

EURNZD short op 1.6070

[afbeelding]
Netjes!

(Hallo ik ben nieuw hier :+ )

Een paar vragen:

Laten jullie ook je stop loss mee zakken als de koers de goede kant op gaat?
En is het nog nuttig om af te wachten of ie niet verder zakt dan 1.600? bijv. door tegen die tijd de tp weg te halen en s/l op 1610 ofzo? Is dat vanwege de spread?

En nog een vraag: ik ben nu aan het klooien met Plus500, maar dat is nogal beperkt, weten jullie een goed alternatief welke met Metatrader 5 werkt? Voor in eerste instantie een demo-account en daarna een bescheiden inleg van 1000 euro (dus liefst met lage vaste kosten)

Metatrader 4 werkt niet lekker op mijn laptop ivm slechte schaalbaarhijd (2880x1620 resolutie)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
boekel schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:33:
[...]

Netjes!

(Hallo ik ben nieuw hier :+ )

Een paar vragen:

Laten jullie ook je stop loss mee zakken als de koers de goede kant op gaat?
En is het nog nuttig om af te wachten of ie niet verder zakt dan 1.600? bijv. door tegen die tijd de tp weg te halen en s/l op 1610 ofzo? Is dat vanwege de spread?

En nog een vraag: ik ben nu aan het klooien met Plus500, maar dat is nogal beperkt, weten jullie een goed alternatief welke met Metatrader 5 werkt? Voor in eerste instantie een demo-account en daarna een bescheiden inleg van 1000 euro (dus liefst met lage vaste kosten)

Metatrader 4 werkt niet lekker op mijn laptop ivm slechte schaalbaarhijd (2880x1620 resolutie)
Raar dat Metatrader 4 niet goed bij je werkt er zijn namelijk nog niet heel veel brokers die Metatrader 5 aanbieden, maar je zou ActivTrades of Alpari kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 23:31

boekel

Dusss...

FabiandJ schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:00:
[...]

Raar dat Metatrader 4 niet goed bij je werkt er zijn namelijk nog niet heel veel brokers die Metatrader 5 aanbieden, maar je zou ActivTrades of Alpari kunnen proberen
Het schijnt sinds een bepaalde versie niet meer te werken, zal eens kijken of het inmiddels verbeterd is..
Bedankt voor de links, ik ga e.e.a. proberen :)

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
JackieTreehorn schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:48:
Nieuwe reversal trade:

EURNZD short op 1.6070

[afbeelding]
TP gehit +60 pips 8)

Afbeeldingslocatie: http://charts.mql5.com/4/473/eurnzd-h8-alpari-temp-file-screenshot-51904-png.png

[ Voor 52% gewijzigd door JackieTreehorn op 17-04-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nice ik heb je gevolgt mooie zet

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Al tijden zit ik met de gedachte om te beleggen of iets in die trant aangezien me spaarrekening toch een flut % uitkeerd. Dit echt nog nooit gezien maar ziet er super interesting uit! Volgende maand komt het vakantiegeld zou ik hier een start mee kunnen maken in dit wereldje om het te proberen of zijn dat te kleine bedragen?

Of is dit niets voor een leek en zou ik net zo goed me geld door de wc kunnen spoelen? ( ik zou me natuurlijk wel eerst goed inlezen en niet zomaar iets blindelings doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ik zou eerst maar eens met een demo account beginnen en de basis leren
Dat doe ik nu ook al een jaartje (niet full time maar met wisselende intensiviteit)
Daarmee zul je voor jezelf een plan moeten maken met regels waarbinnen je wilt traden

Je kan prima met weinig geld beginnen, met veel geld zomaar instappen zou ik niet doen

Nu na een jaartje demo-en begin ik het allemaal beter onder de knie te krijgen, ik geef dat nog een tijdje voor ik echt in stap

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Zjemm schreef op zondag 20 april 2014 @ 10:37:
Ik zou eerst maar eens met een demo account beginnen en de basis leren
Dat doe ik nu ook al een jaartje (niet full time maar met wisselende intensiviteit)
Daarmee zul je voor jezelf een plan moeten maken met regels waarbinnen je wilt traden

Je kan prima met weinig geld beginnen, met veel geld zomaar instappen zou ik niet doen

Nu na een jaartje demo-en begin ik het allemaal beter onder de knie te krijgen, ik geef dat nog een tijdje voor ik echt in stap
Thanks for your reply!

Dat lijkt me inderdaad een goede plan van aanpak.. ( me vakantie geld is boven de 2k dus ik was van plan 500-1k hiervoor te reserveren. )
Mooi dat je ook met kleinere bedragen dit kunt doen.. dat is voor mij wel een pluspunt om de eerste stap te zetten.
Waar kan ik het beste een demo account aanmaken? En ik zal morgen gaan beginnen met me meer in te lezen. Misschien nog echte aanraders qua must-reads na jouw jaar ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe eigenlijk ook een demo account, maar dan wel met echt 2k.
Die demo dingen zonder echt geld is in je hoofd toch anders. Strategieën zijn leuk, maar als je met je eigen geld het doet, doe je misschien toch anders. Ik zou een maandje of 2 met nepgeld aanraden, en daarna met een beetje echt geld.

Lees je vooral goed in, via boeken en fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:12
Netjes! trade je voornamelijk pinbars?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
MrFX schreef op zondag 20 april 2014 @ 22:58:
[...]

Netjes! trade je voornamelijk pinbars?
Thanks!

Ik ben niet zo van de namen. Ik trade reversals, maar je zou misschien kunnen zegen dat de candle die een reversal aankondigt vaak een "pinbar" is. Ik noem het de "besluiteloosheidskaars" ;)

Hier vind je meer over mijn strategie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Iemand legt twee trades uit:
Trade 1
Trade 2

De persoon in kwestie die bovenliggende trade uitlegt is eigenaar van deze site http://infinite-prosperity.com/
En alles loopt zo lekker dat ze een nieuw speeltje ophaalt :9~

[ Voor 20% gewijzigd door FabiandJ op 25-04-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Tja en maar trainingen verkopen he dan verdien je wel 😉

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:12
Zjemm schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:30:
Tja en maar trainingen verkopen he dan verdien je wel 😉
Those who can ... will. Those who can 't teach. _/-\o_

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
MrFX schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:45:
[...]

Those who can ... will. Those who can 't teach. _/-\o_
Exactly!

Potentiële trades, die ik nu in de gaten houd:

NZDUSD H8: Reversal long vanaf 0.8520support
GPBNZD H8: Reversal short vanaf 1.9700 resistance
GBPUSD H8: Reversal long vanaf 1.6800 support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 16:41
Bij de GBP/NZD zie ik eerder op de 1.9610 een steun voor long als ik kijk op de 5H chart.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackieTreehorn
Steun/support heb ik inderdaad op 1.9613 voor long.

Ik had het over short vanaf de 1.9700 resistance.

Afbeeldingslocatie: https://charts.mql5.com/4/582/gbpnzd-h8-alpari-temp-file-screenshot-54758-png.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik kwam een hele goeie training tegen op het internet van Jason Stapleton is een zeer bekende in de Forex wereld. Alles van het vinden van een trade op de strategie tot het daadwerkelijk plaatsen hiervan tot het plaatsen van de StopLoss, TakeProfit komt aanbod.

De training staat hier ik heb mij ook alvast opgegeven voor de volgende 4 daagse training die hij gaat geven ik kan ze niet zien, maar alles is later terug kijken :)

Hij duurt 2 uur, maar is het meer dan waard de laatste 15min of zo is een Q&A.

Moet zelf de training nog een keer kijken om de regels echt goed op papier te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 03-05-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Zie 7 Posts terug 😜
Maar inderdaad leuke en leerzame video
Heb me ook opgegeven voor die 4 dagen.

Ben zeer benieuwd wat het wordt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nog leuke trade setups om te delen voor komende week?

Of om te delen waar je vaak de mist in gaat?

Maken jullie een tradeplan waar je je aan houd?
Doe je aan money management?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het klooien met de 2.618 strategie, die in het filmpje in mijn voorlaatste post staat uitgelegd.

En op dit moment lijkt het erop dat er een LONG aankomt voor XAUUSD op de M5 chart.
We hebben een double bottom gehad, vervolgens ging de prijs omhoog maar we wachten op de retracement naar het 618 Fibonacci level 1287.303, zodra die geraakt wordt zou je volgens dat systeem BUY (LONG) moeten gaan met 2 trades.

Trade 1 een TP van 1289.535, met een SL van 1285.458
Trade 2 een TP van 1290.389, met een SL van 1285.458 met het verschil dat zodra Trade 1 gesloten de SL naar het BreakEven Point zal gaan dus 1287.303.

Als TP van Trade 1 zou je ook de Highest Close kunnen gebruiken die zit rond de 1289.250 gok ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.fabje.eu/2618_setup.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 11-05-2014 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Leuk

Gebruik je pending orders ( buy limit) in deze setup of hou je het zelf in de gaten en dus handmatig?

Ik heb zo afgelopen week twee oders klaar gezet met de 2618 waarvan ik een heb moeten cancelen omdat het een heel andere richting op ging en eentje sloot helaas in de min 😞

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zjemm schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:37:
Leuk

Gebruik je pending orders ( buy limit) in deze setup of hou je het zelf in de gaten en dus handmatig?

Ik heb zo afgelopen week twee oders klaar gezet met de 2618 waarvan ik een heb moeten cancelen omdat het een heel andere richting op ging en eentje sloot helaas in de min 😞
Hiervoor moet een BUY Limit voor gebruikt worden, maar kan ik nu niet doen want de markt is dicht....

De 0.618 level was geraakt, maar volgens zou de SL geraakt zijn. Als er geen SL was of flink wat lager, waren de beide TP's wel geraakt.

[ Voor 12% gewijzigd door FabiandJ op 12-05-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

watr ik begrepen had is dat je voor de 2618 wel in een trend moet zitten. misschien is het daarom niet helemaal uitgekomen :)

overigens als ik de tradeempowered filmpjes bekijk valt het me op dat ze veel duidelijkheid creëren door simpelweg op de chart te tekenen. Binnen MT4 is dat nogal beperkt. je kan geen pijlen en lijnen tekenen uit vrije hand.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
De eurusd is goedkoop momenteel. ;)
Ondanks de hevige val van vorige week is er sprake van HH's & HL's, dus nog steeds een uptrend.
Nu is ie aan het pingpingen in de supportzone 1.3740 - 1.3770, ik verwacht niet dat ie er doorheen gaat zakken.

Buy limit ingesteld @ 1.3775, TP 1.3810, SL 1.3735

TP kan eventueel verhoogd worden, volgende ECB meeting is pas de 21e, tot die tijd verwacht ik geen verandering van trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Hij zakt nog steeds 😃

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Op basis van de 2.618 strategie hebben we op XAUUSD M5 een double bottom.
Nu wachten tot die het Fibonachi level van 618 raakt en je zou LONG/BUY kunnen wat is op 1277.212.

En de double bottom is niet meer valide.

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 27-05-2014 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Hij blijft maar dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Het wordt er voorlopig nog niet beter op:

Afbeeldingslocatie: http://fncdn.marcwaringventur.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/05/280514f.png

Gold May 28 at 06:25 GMT 1263.3 H: 1265.5 L: 1260.9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:01
hallo iedereen,

ik ben al een tijdje bezig in de forex, en was eigenlijk op zoek naar een leuk forum om een beetje met elkaar te brainstormen, uiteraard is dat ook gewoon te vinden op tweakers! :)

Zijn er hier ook mensen die zelf een EA geschreven hebben? Dat is namelijk waar ik zelf regelmatig mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
Hallo venomenal,

interresant. Wat doen jouw EA's zoal en draaien ze op live accounts? Ben er na een stuk of twee dozijn te hebben getest achter dat het lastig is op lange termijn een winstgevende EA te vinden.

Heb zelf wel een ideetje voor een EA, maar ben helaas geen coder. Twijfel nog tussen zelf leren en uitbesteden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
He timo,

Ik heb zelf inmiddels al tientallen EA's gemaakt waarvan een aantal winstgevende, gebaseerd op MA, Bollinger, Sto, RSI enz...
Ik heb er wel eentje die inmiddels een aantal weken op een live account draait:
http://www.myfxbook.com/m...menal/venomenal-54/922403

Ik heb zelf destijds ook een stuk of 40 commerciele EA's getest, maar mijn ervaring was dat 99% daarvan niet winstgevend was. Ik heb me wel verbaasd over hoe snel sommige EA's je banksaldo kunnen laten verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Ik ben wel al snel van het idee van 100% rendement per maand afgestapt, ik heb liever een EA die 100% per jaar doet en ook flinke koersschommelingen kan overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10
venomenal schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:33:
Ik ben wel al snel van het idee van 100% rendement per maand afgestapt, ik heb liever een EA die 100% per jaar doet en ook flinke koersschommelingen kan overleven.
Amen!

Gezien de grafiek van de P&L lijkt het me een grid systeem? Zie ook erg veel posities open staan. Heeft niet mijn voorkeur vanwege de margin. Ik geloof verder wel dat grid systemen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ha Venomenal,

Heb ook veel EA's getest maar de meeste werken niet, of een periode wel en dan weer niet.
heb er nu een al een tijd draaien op een demo en om daar iets over te kunnen zeggen moet ik hem toch wel 6 maand laten draaien om te kijken of die overall positief uit komt :)

Daarnaast denk ik dat je met een goed plan en wat tijd je best wat trades manueel kan maken per week en er iets leuks aan over kan houden zonder dat het een dayjob wordt.

Maar ook daar ben ik er goed achter gekomen dat in het leer proces en je plan bouwen veel tijd gaat zitten. maar uiteindelijk ben ik liever afhankelijk van mijn eigen acties als die van een EA.

Kan je meer vertellen over jouw EA? kan je die delen zodat anderen die ook kunnen testen?

En waar trade jij en met hoeveel ben je bijvoorbeeld begonnen? Trade je ook manueel? zo ja, hoe ga je te werk

:)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
@DJTimo,
Klopt, dit is inderdaad een grid systeem. Margin maak ik mij niet zo druk over, gebruik op dit moment met alle trades open 1,03% van mijn margin.

@Zjemm,
Heb je wel al backtests gedraaid op die EA's en/of walk forward tests?
Uiteraard kun je vooral op de wat hogere timeframes best wat winst behalen zonder er al te veel tijd in te steken. Ik heb mij op dit moment echter volledig gericht op het maken van EA's, daar zit al genoeg tijd in :) Ik heb ook wel wat manueel gehandeld, maar om dat goed te doen moet je toch wel aardig het nieuws bijhouden, dat kan ik er nu qua tijd even niet bij hebben.

De EA waar ik net de link van stuurde is een grid trader op basis van RSI, met money management en variabele gridsize.

P.S. Als mensen geen kennis hebben van programmeren/scripten en ze denken een goed idee te hebben dan kun je me best aanspreken hoor, als ik het interessant vind dan wil ik hem misschien wel voor je maken en dan delen we de winst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Ik trade trouwens op dit moment bij Tradefort, FBS, OctaFX en Instaforex (voor PAMM)
Exness is ook wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

nee ik heb mij niet verdiept in het backtesten, het loopt toch op een demo en dat geeft op zicht ook een goed beeld alleen minder snel.

zit er ook een limiet op het aantal trades in je EA? zo ja dan wil ik hem wel eens testen als je dat OK vind

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Er zit wel een limiet op het maximum aantal trades per paar inderdaad. Ik geef de EA liever niet zomaar aan iedereen weg, aangezien het mogelijk is om deze te decompilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Aangezien ik inmiddels een aantal priveberichten heb ontvangen met de vraag of ik mijn EA wil geven even het volgende:

Ik wil mensen best helpen met een EA te maken en/of te brainstormen om tot iets moois te komen, maar het is te makkelijk om zomaar mijn EA waar een hoop tijd en moeite in zit weg te geven aan jan en alleman, ik hoop dat jullie hier wel begrip voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

zomaar 2 EA ideeen. waarvan een al eerder besproken binnen dit topic:

- Hedge EA waarbij zowel een buy en sell tegelijk wordt gegeven met strakke SL en TP. was volgens mij icecreamfarmer's idee?

- Een EA die patronen als gartley en cipher herkend en een notify geeft voor een buy of sell

Schiet er gerust op

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Zjemm schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:31:
zomaar 2 EA ideeen. waarvan een al eerder besproken binnen dit topic:

- Hedge EA waarbij zowel een buy en sell tegelijk wordt gegeven met strakke SL en TP. was volgens mij icecreamfarmer's idee?

- Een EA die patronen als gartley en cipher herkend en een notify geeft voor een buy of sell

Schiet er gerust op
Yep, een backtrack via excel levert nogsteeds een mooi resultaat op. Ik heb alleen de technische kennis niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Toen ik vorig jaar begon heb ik hier ook aangedacht. Niet dat ik nu veel ervaring heb, zeker niet, maar ik vind de tactiek op dit moment erg slecht.

Mijn insteek was om de winnende trade door te laten lopen. Daaruit kan je concluderen dat je op het punt van inzet (buy en sell) geen enkel idee hebt hoe de koers gaat lopen.
De dubbele s/l wordt dus gezet op basis van een maximaal verlies per trade/account, niet op basis van een specifieke koers want als je dat wist zou je niet een buy en sell tegelijk openen.
Daaruit kan je weer concluderen dat je na het behalen van de s/l van de ene trade geen enkel idee hebt of dat daadwerkelijk het punt is dat de andere trade door gaat groeien...of juist gaat krimpen.

Mocht het toch succesvol blijken te zijn, bedenk dan dit: op het moment dat je een buy en sell tegelijk opent heb je onder de streep als het ware 'geen inzet.' Als een van de twee sluit 'open je eigenlijk pas echt de trade.'

Schrijf dan liever een EA die niet een '0 trade' opent maar gewoon direct de winnende trade opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
plus dat je ook nog moet zorgen dat je 2x de spread terug moet verdienen voordat je winst hebt.... en als je niet op tijd je T/P hit kan het ook snel de verkeerde kant opgaan waardoor je 2x zoveel verlies hebt (oftewel de ene trade hit de S/L waardoor je nog maar 1 trade overhoudt en dan gaat de koers opeens de andere kant op)

Maar he! ik weet ook niet alles, kan het gewoon proberen toch....? welke settings heb je daarvoor in gedachten dan? ik zou het wel alleen maar doen op de Majors met een lage spread.

wat betref patronen ben ik ook niet zo zeker van, ik heb echt al vaak zat meegemaakt dat bij een bepaald patroon niet gebeurd wat je eigenlijk zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Dit idee heb ik vorig jaar wel eens uitgevoerd. Dat ging dus gruwelijk mis. Beide orders door mijn SL heen.
Wat gebeurde er: Ik opende twee trades (buy and sell) met een tp en sl.
Toen kwam er nieuws.
Boem de koers schoot naar beneden door mijn sl heen, om vervolgens weer een gigantische spike naar boven te krijgen. Hup tweede sl er ook doorheen.
Na een half minuutje ongeveer was de rust weer terug, en kabbelde de koers vrolijk verder, maar dan zonder mijn 2 orders...

Op zich een goed idee (volgens mij staat er op Babypips ook iets geschreven over een dergelijke handelswijze), maar door de strakke sl is het naar mijns inziens niet handelbaar omdat je de nieuwsfactor (spikes) niet kan omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Precies Venomenal. Ik dacht de spread noem ik maar even niet, aangezien dat voor de meesten hier weinig voorstelt. Voor scalpers telt het natuurlijk extra sterk.

Ook Remco maakt een goed punt.

Waar ik op dit moment erg van houd zijn simpele channels. Die zie je nog wel eens rond 9 uur in de ochtend, of in de namiddag. Inspringen wanneer de derde herhaling zich gaat volstrekken. Dan steeds van richting switchen in de top of het dal. De koers even tijd geven om de goede kant op te gaan, daarna een s/l erop die 0 euro winst betekent. Verspringt de koers te snel of te traag binnen de channel; ook dan stoppen. Het patroon is gebroken.

Er loopt sinds 16:34 op de EUR/USD een channel tussen 1.3614 en 1.3622.
Vanaf 17:37 lijkt die gestopt, maar het kan nog.

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 04-06-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

venomenal schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:14:
plus dat je ook nog moet zorgen dat je 2x de spread terug moet verdienen voordat je winst hebt.... en als je niet op tijd je T/P hit kan het ook snel de verkeerde kant opgaan waardoor je 2x zoveel verlies hebt (oftewel de ene trade hit de S/L waardoor je nog maar 1 trade overhoudt en dan gaat de koers opeens de andere kant op)

Maar he! ik weet ook niet alles, kan het gewoon proberen toch....? welke settings heb je daarvoor in gedachten dan? ik zou het wel alleen maar doen op de Majors met een lage spread.

wat betref patronen ben ik ook niet zo zeker van, ik heb echt al vaak zat meegemaakt dat bij een bepaald patroon niet gebeurd wat je eigenlijk zou willen.
Terug rekenend in excel is er allemaal rekening meegehouden.
Ik heb daarvoor wel cfd van de dj30 gebruikt (excel bestand kun je in dit topic vinden).

Het idee is om op gezette tijden een buy en sell te kopen (opening wallstreet) en deze wanneer ze de strakke SL niet geraakt hebben weer te verkopen vlak voor sluiting wallstreet.

Ja je verliest vaak dubbel echter 2x per maand win je met de ene heel dik. Zoveel dat het al je verliezen goed maakt. In mijn backtrack was de langste periode zonder winst iets van 15 dagen.

Ik snap jullie reserveringen en dacht dat ik een programmeer fout had gemaakt in een formule in excel maar het lijkt te kloppen. Het mooie van het systeem is dat je geen voorspellend algoritme nodig hebt (het is de vraag of die uberhaupt bestaan) maar op gezette tijden op 2 paarden wed waarbij je met een strakke sl (6 of 7 pips) de verliezen beperkt maar 1 of 2x per maand grote winsten (over de 100 pips) pakt.
Ik heb toen trouwens rekening gehouden met de spreads van IG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

kijk dat was ik vergeten te vertellen :)
inderdaad het idee van icecreamfarmer op de DJ30 zoals hij uitlegt.

@venomenal, hoe kijk jij er met de info van icecream farmer tegenaan? bekijk de excel ook eens die hij gepost heeft

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
De excel file is niet meer te downloaden :-(
Maar wordt daar gebruik gemaakt van een bepaald timeframe? Is er ook rekening gehouden met de highest high en lowest low binnen een candle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Remco schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:18:
De excel file is niet meer te downloaden :-(
Maar wordt daar gebruik gemaakt van een bepaald timeframe? Is er ook rekening gehouden met de highest high en lowest low binnen een candle?
Ik zag het ja.
Hij staat volgens mij op mijn werk pc dus je moet ff wachten.
Vond wel een printscreen
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/hwcq69.png
Met een inleg van €440 per dag met €50 sl (beiden totaal) maak je zo'n €5000 winst per maand.
Langste verliesstreak was 11 maal.

EA:
koop op 16:00 1 buy dj30 en 1 sell dj30; SL 7, TP oneindig.
Sell op 22:00 alles wat nog open staat.

Ik heb gewerkt mat day lows and highs van de dj30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
Maar er is wel sprake van een redelijke uptrend rondom die periode. Hoe performt het in een horizontale trend periode? Dus geen trend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Remco schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:23:
Maar er is wel sprake van een redelijke uptrend rondom die periode. Hoe performt het in een horizontale trend periode? Dus geen trend?
Ik heb cijfers tot januari 2014.
Ik zou graag een ea zien zodat ik over een langere tijd kan back tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:09:
[...]

Ik zag het ja.
Hij staat volgens mij op mijn werk pc dus je moet ff wachten.
Vond wel een printscreen
[afbeelding]
Met een inleg van €440 per dag met €50 sl (beiden totaal) maak je zo'n €5000 winst per maand.
Langste verliesstreak was 11 maal.

EA:
koop op 16:00 1 buy dj30 en 1 sell dj30; SL 7, TP oneindig.
Sell op 22:00 alles wat nog open staat.

Ik heb gewerkt mat day lows and highs van de dj30.
Weet je ook wat er gebeurt als je de trades eerst 'virtueel' opent en pas echt opent als een virtuele s/l geraakt is? Ik kan even niet bedenken of dat voordelen of nadelen heeft, maar ben er wel benieuwd naar. Eigenlijk gebruik je de s/l als koersindicator als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Lijkt me wel interessant om er eens een EA voor te schrijven. Is er niemand die iets met dit idee gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ja hebben we :) zie eerder in het topic, echter werkte te EA nog niet, hij opende nog maar 1 trade in plaats van 2. en daat was nog maar de basis functie :P

ik kan die nog wel even voor je opzoeken als je wilt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
kan, dan pas ik hem wel aan naar de wensen van de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

check hier
laat maar even weten of je erbij kunt

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
hahah die is wel extreem basic :)
deze werkt zo te zien ook niet op ECN brokers.

Het enige wat deze ea doet is elke nieuwe candle 2 trades openen, verder niets.
Laat maar even weten welke functionaliteit erin moet komen, dan zal ik hem wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
venomenal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:00:
hahah die is wel extreem basic :)
deze werkt zo te zien ook niet op ECN brokers.

Het enige wat deze ea doet is elke nieuwe candle 2 trades openen, verder niets.
Laat maar even weten welke functionaliteit erin moet komen, dan zal ik hem wel aanpassen.
In een notendop de EA moet werken op de Dow Jones. Zodra de Dow Jones open gaat moet die een BUY en SELL doen, en zodra de Dow Jones dicht gaat moeten de trades weer dicht, zolang de SL natuurlijk nog niet gehit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ik zei toch dat het een beginnetje was :P

als ik kon programmeren had ik beter mijn best gedaan. beetje php-en / bash scripten lukt nog. maar verder ... :p

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
ok, dus de openingstijden van de NYSE.

Ik heb er net al even een gemaakt die niet op tijd opened/closed maar elke keer als de beide waarden gehit zijn opnieuw opent en daar even een optimalisatie op laten draaien op de h1 EURUSD, maar met 200 verschillende stoploss/settings geen enkele winnende combinatie uit de bus gekomen.

@Zjemm: Ow, dus jij bent DJ Patta ;)

[ Voor 5% gewijzigd door venomenal op 05-06-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Haha ken je mn muziek :P

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
nee maar ik zag je naam bovenin het script staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Dan kun je er straks van maken: DJ Patta FT Venomenal 8) oOo

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
Ik heb de EA bijna klaar en zou deze graag met jullie delen zodat jullie hem kunnen testen. Iedereen die bijdrage levert mag hem van me gebruiken. Ik zal hem straks even PM-en

Ik heb hem net even getest en hij lijkt te werken :)
Laat aub even weten met welke settings je mooie resulaten boekt >:)

Als het goed is hebben jullie hem nu ontvangen

[ Voor 33% gewijzigd door venomenal op 05-06-2014 21:15 . Reden: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Das heel snel, dank je wel, ik ga zeker testen. Heb je hem gemaakt rekening houdend met, de DJ30 enz?

Ben benieuwd naar de code, kijken of ik het snap

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venomenal
wat bedoel je met dj30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

venomenal schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:53:
Ik heb de EA bijna klaar en zou deze graag met jullie delen zodat jullie hem kunnen testen. Iedereen die bijdrage levert mag hem van me gebruiken. Ik zal hem straks even PM-en

Ik heb hem net even getest en hij lijkt te werken :)
Laat aub even weten met welke settings je mooie resulaten boekt >:)

Als het goed is hebben jullie hem nu ontvangen
Via excel kwam ik op een stoploss van ongeveer 10% uit als optimaal.
Ik heb zelf weinig ervaring met ea's dus dat wordt nog een uitdaging opzich.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste