Ik vecht bijna elke dag de strijd aan met virussen en ander gespuis op Windows OS.
Nu zeg ik vaak tegen vrienden, familie en kennissen dat ze eigenlijk GNU/Linux moeten gebruiken, maar als IT-nerd lukt het maar niet om ze te overtuigen.
Wat ik wel kan aanbieden is een overstap plan:
Dit was makkelijk, want het enige wat hij wilde is dat er geen virus meer op komt waardoor zijn PC onbruikbaar wordt (politie lock screen, je kent het wel).
Maar ja, hoe krijg je mensen zover om over te stappen?
Iemand met sales ervaring die niet verzand in tech priet praat waardoor mensen dicht slaan?
Nu zeg ik vaak tegen vrienden, familie en kennissen dat ze eigenlijk GNU/Linux moeten gebruiken, maar als IT-nerd lukt het maar niet om ze te overtuigen.
Wat ik wel kan aanbieden is een overstap plan:
- defragmenteer c:
- sdelete -z c: http://technet.microsoft....ysinternals/bb897443.aspx
- Disk2VHD naar een verwisselbare schijf http://technet.microsoft....ysinternals/ee656415.aspx
- Installeer een GNU/Linux (geen discussie welke, dat is jouw keuze) + KDE (lijkt op windows, GNOME wijkt te veel af)
- Installeer VirtualBox
- $ VBoxManage clonehd WINDOWS.VHD WINDOWS.vdi --format vdi
- Start Windows.vdi
- defragmenteer c:
- sdelete -z c:
- Sluit windows af
- $ VBoxManage modifyhd WINDOWS.vdi -compact
- Creëer snelkoppeling naar windows vanuit VirtualBox
- Games
- Office
- Firefox / Chrome
- etc. etc.
Dit was makkelijk, want het enige wat hij wilde is dat er geen virus meer op komt waardoor zijn PC onbruikbaar wordt (politie lock screen, je kent het wel).
Maar ja, hoe krijg je mensen zover om over te stappen?
Iemand met sales ervaring die niet verzand in tech priet praat waardoor mensen dicht slaan?
Opgepast! in dit topic zitten ook offtopic argumenten tussen windows en linux gebruikers, die hun mening over een OS niet onder bedwang kunnen houden. Je kan er wel veel van leren omdat elk zijn expertise op OS gebied gebruikt als tegenargumenten |
---|
[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 29-11-2013 17:33 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar