Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb video's gemaakt op o.a. hardcore feestjes,en tot dusver het beste geluid wat ik heb gehoord van een telefoon/camera.
Ben het er dus niet helemaal mee eens :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Zo... nog maar eens wat plaatjes van de afgelopen dagen:

Zoomopname:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3709/10145526013_d038766954_z.jpg
Ongezoomde 38MP-versie

Zoomopname:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5546/10145535253_e70582d573_z.jpg
Ongezoomde 38MP-versie

Zomaar een opname op straat:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7330/10145294744_78e872b5c9_z.jpg
Crop uit de 5MP versie
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3715/10145752336_ff39b55772_o.jpg
Crop uit de 38MP versie
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2815/10145793193_f4201eef9b_o.jpg
38MP versie

Lastige lichtomstandigheden:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/10145451076_15d0a6618c_z.jpg
5MP versie

Herfstkleuren:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2858/10145389256_b4fd150df9_z.jpg
5MP versie

Low-light in tunnel:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5531/10145384536_12a388e46c_z.jpg
5MP versie

Kleurrijke collage:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3781/10145303335_15d538166d_z.jpg
5MP versie

Tafel en stoel:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7439/10145385516_c5517123db_z.jpg
5MP versie

Afgelopen vrijdag heb ik mogen ervaren dat de kwaliteit van de foto's erg overtuigend is en dat de camera van de 1020 als 'snapshot' camera erg goed werkt. Ik ben architect en kom dan nog wel eens op een bouwplaats. Dan heb ik niet altijd mijn camera mee (ik fotografeer ook graag voltooide architectuur met mijn DSLR :) ), maar het is natuurlijk wel handig om zo even wat shots te kunnen maken van de situatie ter plekke. Van de foto's die ik afgelopen vrijdag maakte geloofde men niet dat die met een telefoon gemaakt waren. Maar dus wel :)

Paar shotjes (morgen meer):
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7450/10145401826_e1d603ca08_z.jpg
5MP versie
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3783/10145574083_f8edf579c2_z.jpg
5MP versie
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2889/10145453225_fd581b86c7_z.jpg
5MP versie

[ Voor 57% gewijzigd door Dexter op 08-10-2013 00:42 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Dexter schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:28:
Zo... nog maar eens wat plaatjes van de afgelopen dagen:
Misschien ook wel interessant als je er bij vertelt welke instellingen je gebruikt bij het maken van die foto's? Want in mijn ervaring valt het met de Auto instelling soms nog wel tegen wat voor resultaat je krijgt, terwijl je veel betere resultaten kunt krijgen als je de instellingen handmatig aanpast.

Overigens nog iets heel anders, ik werd zaterdag gebeld terwijl ik aan het wandelen was, en gedurende de eerste ongeveer 10 seconden van het gesprek was er een ontzettende feedback op de lijn. Ik hoorde dus mijn eigen stem met plusminus 1 seconde vertraging als echo terug. Gelukkig verdween dat dus na zo'n 10 seconden, maar het was erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Zal eens kijken of ik daar wat van kan posten (moet ik even kijken of ik het netjes terug kan vinden...zal wel in de EXIF staan). Ik weet alleen niet of ik ook kan zien of ik auto-instellingen had of niet. Ben het met je eens...de AUTO-instellingen werken onder veel omstandigheden minder goed dan handmatige instellingen. Vooral belichting en witbalans zitten er nog wel eens naast. En omdat ik altijd standaard zonder flits fotografeer (tenzij het echt niet anders gaat) moet ik sowieso vaak wel wat 'instellen'.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:47
prachtige foto! mijn pa krijgt één dezer dagen ook de 925 of de 1020 en hij heeft ook een spiegelreflex dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen, één ding wat hij niet geloofde is dat je een onderwerp van de foto scherp krijgt en de achtergrond heel erg onscherp en dat kan ook gewoon met de 1020. Mooie telefoon met een bizar mooie camera. Vraagje nog:

hoelang duurt het voordat je een foto gemaakt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Hangt er een beetje van af. Als je de camera-app hebt opgestart (dat duurt even paar seconden) dan kun je vrij snel scherpstellen (+/- 1 sec) en afdrukken. Het afdrukken gaat zonder veel vertraging als je de ontspanknop indrukt. Daarna moet de foto opgeslagen worden en dat duur een seconde of 2 a 3.

Als je in je home-screen van windows zit duurt het zo'n 6 seconden in totaal (opstarten app, scherpstellen, foto maken en opslaan). Als je in lock-screen zit duurt het zo'n 1,5 seconden langer (door de ontspanknop 1,5 seconde ingedrukt te houden start je de camera app op.

En daarbij ga ik uit van het gebruik van de Nokia Pro Camera app met automatische instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

@Dexter, heb je de lichtjesroute toevallig al gefietst? Ik denk dat dat wel mooi kan zijn om te fotograferen.
Volgens mij heb ik 1 (pas) lichteffect foto in het donker voorbij zien komen.
Glow is pas aan het eind van de maand, dus ik denk dat dat te ver weg is voor de test.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Niet gefietst, maar kan wel eens kijken of ik (wordt misschien morgenavond) wat kan vastleggen. Hoop eigenlijk ook op Strijp S keer in de avond even rondje te lopen. Dat levert meestal ook wel mooie plaatjes op, maar beetje volle agenda hier. Zaterdag ga ik nog naar een festival, en hoewel ik niet zo heel erg ben van het fotograferen tijdens festival (=irritant als mensen hele tijd hun camera/telefoon omhoog houden om te filmen/fotograferen) kan ik misschien daar ook wel wat shots maken in low light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een zeer actief Symbian user (vanaf de 7650 tot de 808 nu) ben ook ik op zoek naar een nieuw toestel en aangezien ik al jaren met een Nokia rondloop ben ik zeer geïnteresseerd in de Lumia 1020. Mijn vraag is echter voor de testers.... Zit er iemand tussen die ook al jaren met Symbian meedraait die nu de stap naar WP heeft gedaan? Zijn er voordelen/nadelen om om te schakelen naar deze telefoon?

Kom maar op met de reacties, ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Nope, al aantal jaren Windows Mobile (HTC HD en HTC HD2) en daarna Windows Phone 7 (HTC HD2) en nu Windows Phone 8 (Nokia Lumia 920 en Nokia Lumia 1020) gebruiker. Dus aangaande Symbian naar WP overstap kan ik je niet verder helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Dexter op 08-10-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb ook nooit Symbian gebruikt, iPhone en Blackberry hier. Wat ik kan zeggen over Windows Phone 8 is dat het vergeleken met iOS en Android nog in de kinderschoenen staat. Het grootste minpunt is iets waar Microsoft weinig aan kan doen en dat is het gebrek aan apps in de store. Maar er zijn ook bepaalde dingen in het OS die ik mis. Zo is er geen orientation lock in de browser, net als geen back/forward knop. Kan je apps nog niet individueel afsluiten in de taskmanager, omdat te doen moet je net zo lang op de back knop rammen tot alles weg is. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Als Microsoft hard zijn best doet kunnen ze erg iets heel moois van maken maar dan moeten ze wel een beetje opschieten. Voorlopig biedt het in mijn ogen eigenlijk niks wat andere telefoons niet hebben qua OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:29:
Als een zeer actief Symbian user (vanaf de 7650 tot de 808 nu) ben ook ik op zoek naar een nieuw toestel en aangezien ik al jaren met een Nokia rondloop ben ik zeer geïnteresseerd in de Lumia 1020. Mijn vraag is echter voor de testers.... Zit er iemand tussen die ook al jaren met Symbian meedraait die nu de stap naar WP heeft gedaan? Zijn er voordelen/nadelen om om te schakelen naar deze telefoon?

Tja, Symbian als platform/mobiel-OS is dood. Dan heb je dus te kiezen tussen 3 'grote' platformen:
- iPhone --> Apple ecosysteem
- Android --> Google ecosysteem
- Windows Phone --> Microsoft ecosysteem (WP is (nog) niet echt groot, maar Microsoft heeft wel het geld en de mogelijkheden om het groter te maken).

Bij elk ecosysteem heb je de beste ervaring als je alles in dat ecosysteem zet. Dus al je contacten, je email-platform, je sociale netwerk, etc.

Het ligt er dus aan waar je voorkeur ligt en dat bepaalt feitelijk voor welk platform je kiest. Heb je bv. erg veel met Google (Gmail, Youtube, Google+, Hangouts, Google Maps, Google Play (Music)) dan is de keuze voor Android logisch omdat de integratie van al die Google systemen erg goed is. Ben je een Windows persoon die veel gebruik maakt van Outlook/Exchange en Skype dan ben je bij Windows Phone op je plek. facebook bv. draait volgens mij ook beter op WP en op iOS dan op Android. En Twitter is dan weer erg platform onafhankelijk.

Dus ja, als je alles wat je wilt doen kunt doen met Windows Phone en de beste camera op een mobiele telefoon wilt hebben, dan is de Lumia 1020 de beste telefoon voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 09-10-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:02
Veel te weinig tijd :) vandaar de weinige posts maar vandaag even een update-je.

Om eens te kijken hoe snel de camera reageert heb ik uit een rijdende auto (jaaa ik weet het, het mag niet :)) een tweetal foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r1zEFwXl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Oy2WeiKl.jpg

Zoals je kunt zien kun je onder redelijk wat bewegingssnelheid toch nog redelijk opnames maken waarbij het contrast mooi uitkomt bij diverse soorten licht.

Daarnaast is het altijd de de vraag hoe een camera omgaat met lastig licht. Daarvoor heb ik hem eens op mijn aquarium gericht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/flPJRWql.jpg
Dit is de originele opname zonder crop.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V6EoRiVl.jpg
En de maanvis eruit ge-cropt.

Al met al geen slecht resultaat, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er wel een paar heb moeten maken voordat ik tevreden was over het resultaat.

Who is "General Failure" and why is he reading my disk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021

Ik ben geen tester voor tweaker, maar heb sinds 27-09 de lumia 1020.
Daarvoor een heleboel symbian, om een rijtje te noemen (niet volledig de nummers voor de n97 weet ik niet meer): n97, n8, n808.
Nu dus overgestapt.
In het forum voor de 1020 geef ik 2 maal aan nog diverse onderdelen te missen. Met name de mogelijkheid om alles zelf in te kunnen stellen. Ik was zo gewend aan 5 startschermen met mailapp waarin je direct de header en eerste regels zie, de grote klok met alam functie met mp3 mogelijkheid, het simpel toekennen van mp3 als ringtone.

Na een dag of 10 ermee rondgelopen te hebben zie ik nog wel verbeterpunten maar een aantal zaken gaan veel beter dan op de 808. Internet is sneller, webpagina's laden sneller. Er zijn meer apps (dat hoor je niet vaak :) ) Apps die ik nu heb draaien die ik niet op symbian had:
tv gids
park mobile
ing
mijn tennis (knltb app)
one note (notities maken, goede integratie met agenda)
sevenMPC (mpd app die mpd server bedient, werkte niet goed onder symbian)

Apps die beter werken:
twitter, facebook, snelkoppeling naar een webpagina als kleine tile, geweldige integratie met office, geweldige integratie met skydrive, voetbaluitslagen doet het veel beter, openbaar vervoer app doet het beter.
Verder zijn maps en drive erg goed, maar dat vond ik op de 808 ook al.
Het instellen van de mailaccounts werkt vergelijkbaar als onder symbian, je voegt makkelijk allerlei accounts toe (hotmail, gmail, yahoo).

Ik hoop dat er met de updates komend jaar nog wat meer zaken beter worden, maar over all vind ik het een verbetering.
bokeh fotootje:
[img]<iframe src="https://skydrive.live.com/embed?cid=ABC87AD4D13C193A&resid=ABC87AD4D13C193A%211965&authkey=AM3klBtI-tHjs5Y" width="179" height="318" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>[/img]

[ Voor 4% gewijzigd door liffey op 09-10-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

MP3 als ringtone is toch supermakkelijk? Gewoon MP3-file op je telefoon (via verkenner) in mapje Ringtone zetten en dan kun je hem selecteren bij de ringtones... tenminste...zo heb ik Tubular Bells op mijn 1020 als ringtone ingesteld.

En als je de e-mail tile op je homescreen groot zet zie je daar toch ook een header met eerste regel? (alleen is het er maar één en ververst die tile niet direct :( ) Of is dat niet wat je bedoelt?

[ Voor 30% gewijzigd door Dexter op 09-10-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Dexter schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:56:
MP3 als ringtone is toch supermakkelijk? Gewoon MP3-file op je telefoon (via verkenner) in mapje Ringtone zetten en dan kun je hem selecteren bij de ringtones... tenminste...zo heb ik Tubular Bells op mijn 1020 als ringtone ingesteld.

En als je de e-mail tile op je homescreen groot zet zie je daar toch ook een header met eerste regel? (alleen is het er maar één en ververst die tile niet direct :( ) Of is dat niet wat je bedoelt?
Die ringtone tip is top! zoals gezegd, kan alleen maar beter worden _/-\o_
Wat die mail widget betreft, die haalt het voorlopig niet bij die op Symbian zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17

Ik heb jaren lang Symbian gebruikt, N73, SE Satio, N8, daarna N9 (Meego)
Heb sinds een week de 1020, WP 8 is soepel en snel maar het loopt achter qua featers/functies/settings.
In dit geval kunnen Meego en Symbian meer!, De stomste kleine dingen in WP kun je niet aanpassen of het is er niet ingebouwd.

1: De stomste dingen zoals haptic feedback dus vibratie voor de 3 knoppen onderaan kun je niet uit zetten.
2: Alarm geeft niet aan hoeveel tijd je nog hebt voordat het af gaat.
3: Als je meer dan 15 apps installeert staat er een letter boven, dus bijv Angry Birds dan staat er een A boven, dit kun je niet uitzetten. Het word per letter gegroepeerd.
4: Whatsapp chat's hebben allemaal zelfde kleur, vooral in groeps gesprekken was ik gewend dat elke deelnemer een andere kleur heeft zodat je makkelijk kunt zien wie wat zegt. Nu moet ik vaak dubbel checken wie reageert!
5: In de Tasklist kun je apps niet killen je moet eerst naar de app om het af te sluiten. (fix in gdr3)
6:Je moet een hotmail calender aanzetten anders zie je bijv verjaardagen niet die je in je agenda zet. Dit is zo stront vervelend want zie ook verjaardagen van mensen die ik niet meer spreek. Dus als je hotmail agenda uit staat dan zie afspraken en verjaardagen die zelf in je tel hebt gezet niet meer.
7: Geen rotatie lock in menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Jay47 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:55:
[...]

3: Als je meer dan 15 apps installeert staat er een letter boven, dus bijv Angry Birds dan staat er een A boven, dit kun je niet uitzetten. Het word per letter gegroepeerd.
Dat is geen nadeel, dat is een feature. Als je op de letter klikt kun je heel snel naar de apps met die beginletter.

Ben het met je eens dat Symbian een hoop zaken kan die Windows Phone niet kan, maar er zijn ook voordelen. Ik ben echt nog dol op mijn Nokia 808, maar Windows Phone werkt wel een stuk soepeler. Windows Phone is vanuit een geheel andere visie ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
coenox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:21:
[...]

Dat is geen nadeel, dat is een feature. Als je op de letter klikt kun je heel snel naar de apps met die beginletter.

Ben het met je eens dat Symbian een hoop zaken kan die Windows Phone niet kan, maar er zijn ook voordelen. Ik ben echt nog dol op mijn Nokia 808, maar Windows Phone werkt wel een stuk soepeler. Windows Phone is vanuit een geheel andere visie ontwikkeld.
Klopt dat het een feature is maar het maakt je app lijst ook veel langer, misschien kunnen ze ooit een update uitbrengen waardoor je de apps naast elkaar kan zetten. Want onder elkaar vind de een goed maar de ander zoals ik vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Mijn review staat ook online:
productreview: Nokia Lumia 1020 Zwart review door Brilsmurfffje

Top actie, bedankt Tweakers en Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb sinds een week de 1020, WP 8 is soepel en snel maar het loopt achter qua featers/functies/settings.
In dit geval kunnen Meego en Symbian meer!, De stomste kleine dingen in WP kun je niet aanpassen of het is er niet ingebouwd.

1: De stomste dingen zoals haptic feedback dus vibratie voor de 3 knoppen onderaan kun je niet uit zetten.
4: Whatsapp chat's hebben allemaal zelfde kleur, vooral in groeps gesprekken was ik gewend dat elke deelnemer een andere kleur heeft zodat je makkelijk kunt zien wie wat zegt. Nu moet ik vaak dubbel checken wie reageert!
5: In de Tasklist kun je apps niet killen je moet eerst naar de app om het af te sluiten. (fix in gdr3)
6:Je moet een hotmail calender aanzetten anders zie je bijv verjaardagen niet die je in je agenda zet. Dit is zo stront vervelend want zie ook verjaardagen van mensen die ik niet meer spreek. Dus als je hotmail agenda uit staat dan zie afspraken en verjaardagen die zelf in je tel hebt gezet niet meer.
wat jij de nadelen noemt zijn juist de veelal positieve kenmerken van wp. Daarmee onderscheiden ze zich juist mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:35:
[...]

wat jij de nadelen noemt zijn juist de veelal positieve kenmerken van wp. Daarmee onderscheiden ze zich juist mee
Wait, wut? WP onderscheidt zich van de rest door een incomplete featureset? WP onderscheid zich door geen orientation lock te hebben? En door geen instellingen te hebben voor veel functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
[...]

Ik ben het met bijna al je kritiekpunten eens, maar die letters vind ik wel handig. Als je op 1 letter klikt schuift het hele menu in elkaar, zie je het alphabet en kun je dus heel snel naar de o of p of z.
Al is jou kritiek natuurlijk niet dat het er is, maar dat je het niet kunt uitzetten. Daar heb je dan wel weer gelijk in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heel veel van de hier (terecht) genoemde kritiekpunten schijnen met GDR3 geplet te worden. Niet dat we dan ineens het uber-OS hebben, maar het is in ieder geval weer een stap in de goede richting.
Feit blijft dan wel dat de 1020 een beest van een camera is, met een te middelmatige smartphone er om heen...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Mee eens...moet zeggen dat ik me nog het meeste erger aan het scherm, het ontbreken van draadloos laden. en de accucapaciteit zou anno 2013 ook wel wat ruimer mogen zijn. Verder vind ik het wat betreft 'middelmatigheid' van de smartphone wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:35:
[...]

Euhh juist ja! 8)7 WP is zeker je eerste smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay47 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:18:
[...]

Euhh juist ja! 8)7 WP is zeker je eerste smartphone?
Nee hoor. De 920 was mijn voorlaatste. Nu met veel meer plezier note 3. Dat is was ik bedoelde. WM onderscheid zich op bepaalde punten. Al die punten die werden genoemd weet je van te voren. De 920 heb ik puur gekocht als camerafoon, wat hij, toen hij uitkwam, erg goed deed

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
[...]

Meeste punten kan ik nog inkomen, alleen snap ik niet waarom je een app wilt sluiten? Dit is iets wat je met android/ios of symbian moet doen maar met Windows 8, wp7.8 en wp8 is dit totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0sz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 00:20
KraveN schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:36:
Gelukkige winnaars, ik weet niet of de vragen alleen gericht mogen zijn op de camera. Maar ik ben wel benieuwd naar Windows Phone 8 als mobiel OS. Nu zag ik dat een aantal van jullie al voor de lumnia 1020 gebruik maakten van WP8. Maar zijn er ook mensen die vanvan Android of IOS afkomen en iets willen vertellen over de ervaringen met WP8.
Ik kom van Android en heb onlangs de Lumia 920 gekocht. Heb er een uitgebreide review over geschreven, hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gister de GDR3 update eropgezet , ga vandaag maar eens kijken of er verschillen zijn qua accuduur

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik begin me steeds meer te irriteren aan (een steeds sneller?) snel leeglopende accu. Heb al mijn instellingen netjes op orde, maar toch loopt ie in 5 uurtjes 20% terug terwijl hij niks doet. Mijn 920 deed dat een heel stuk beter... :( Even kwartiertje muziek luisteren en ik ben weer 7-8% battery-capaciteit armer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
dreameater schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 08:35:
Gister de GDR3 update eropgezet , ga vandaag maar eens kijken of er verschillen zijn qua accuduur
Waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Je moet een Windows Phone developer zijn om die te kunnen installeren. En dat kost geld, zo'n lidmaatschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:04:
[...]

Nee hoor. De 920 was mijn voorlaatste. Nu met veel meer plezier note 3. Dat is was ik bedoelde. WM onderscheid zich op bepaalde punten. Al die punten die werden genoemd weet je van te voren. De 920 heb ik puur gekocht als camerafoon, wat hij, toen hij uitkwam, erg goed deed
Maar hoe precies zie je dan eender welk van de punten in Jay47 in "Ervaring Tweakers Testers met de Nokia Lumia 1020" als voordeel in plaats van nadeel? Ik kan me van geen van die punten voorstellen dat iemand dat juist handig vindt? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Twylight schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:56:
[...]

Je moet een Windows Phone developer zijn om die te kunnen installeren. En dat kost geld, zo'n lidmaatschap
Nope...zie artikel op FrontPage van t.net ?

reviews: Windows Phone 8 Update 3: met het oog op de toekomst

[ Voor 25% gewijzigd door Dexter op 15-10-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ah, ok. Nice.

Misschien maar eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
Dexter schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:57:
Mee eens...moet zeggen dat ik me nog het meeste erger aan het scherm, het ontbreken van draadloos laden. en de accucapaciteit zou anno 2013 ook wel wat ruimer mogen zijn. Verder vind ik het wat betreft 'middelmatigheid' van de smartphone wel meevallen.
V.w.b. draadloos laden: weliswaar niet standaard, maar toch wel via een gratis hoesje.

Wat ik zelf fijn vond aan specifiek mijn N8 (en Symbian) was HDMI-aansluiting, de mogelijkheid tot uitbreiding geheugen, gebruik van profielen en telefoon kunnen uitzetten en dat alarm het nog steeds doet (vooral handig bij naar bed gaan).

Verder vind ik WP (Nokia) persoonlijk toch wel fijner in het dagelijkse gebruik dan toen ik mijn N8 in gebruik had en dat zit met name in de snelheid en betrouwbaarheid van het besturingssysteem. Nihil tot geen vastlopers bij WP (Lumia 800 en 1020) en snelheid spreekt voor zich. Qua apps is er ook meer aanbod voor WP, maar in de basis zou ik mijn meest gebruikte apps op WP ook op Symbian kunnen terugvinden of een variant erop. Natuurlijk zitten in Symbian bepaalde zaken die WP niet heeft en vice versa of zijn sommige zaken minder logisch in WP, maar daar raakte ik zelf snel aan gewend.

Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw persoonlijke voorkeur en waarvoor jij je telefoon gebruikt. Ik vooral basisdingen: bellen, whatsapp, mailen, agenda/alarm, navigatie, webbrowsen en belangrijkste goede foto's/films maken (was overigens bij Lumia 800 een drama). Dan volstaat de Lumia 1020 meer dan voldoende in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:45
twilex schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:51:
[...]

Met focusseren (scherpstellen) bepaal je wat (afstand) je scherp stelt maar verander je niet de scherptediepte. Stel je de voorgrond scherp dan wordt de achtergrond onscherp(er), stel je de achtergrond scherp dan wordt de voorgrond onscherp(er).
Hoewel de rest van je post klopt is deze opmerking niet juist. Ook de focusafstand is van invloed op de scherptediepte. Hoe dichter bij je scherpstelt, hoe kleiner de scherptediepte wordt.

Scherptediepte wordt bepaald door drie factoren: brandpuntafstand van de lens (hoe langer de brandpuntsafstand, hoe kleiner de scherptediepte), diafragma (hoe groter de diafragma, hoe kleiner de scherptediepte) en de afstand (hoe dichterbij, hoe kleiner de scherptediepte).

In een telefooncamera met een vast objectief en diafragma kun je dus alleen een kleine scherptediepte krijgen door heel dichtbij te focussen. Je kunt overigens ook nog de illusie van een kleine scherptediepte creëren door lege ruimte te gebruiken tussen het scherpe object en de achtergrond in de verte.

Dat alles brengt mij bij de volgende vraag aan de testers:

Kan een van jullie een portretje maken van iemand op bijv. 0.5-1m afstand? Kortom, wordt de achtergrond al iets onscherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
Afgelopen periode lekker veel gebruikt maar ik loop tegen het volgende aan (GDR3 beta al geïnstalleerd):
Bluetooth en WIFI gaan niet samen, ook verbreekt bluetooth steeds de verbinding en kan niet meer opnieuw verbinden (reboot van de telefoon nodig!). Als beide aanstaan wordt de WIFI knop grijs en kan ook niet meer aan of uit gezet worden (en weer rebooten.
Hebben jullie hier ook last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
Afgelopen weekend een uitstapje gemaakt naar Keulen en natuurlijk wat foto's gemaakt.
Hieronder het resultaat:

De Dom natuurlijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9auYWZ5l.jpg

De Dom op afstand
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FQWegesl.jpg

Nu ingezoomd op het toestel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UPGSBHml.jpg

Een hapje voor onderweg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qF4u8Nal.jpg

De bogen genomen met de Nokia 1020
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V28c3axl.jpg

Een vergelijking met mijn Nikon D800
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DP2BcI0l.jpg

Zoals je bij de laatste 2 kunt zien levert de camera van de Nokia 1020 een behoorlijk goede foto op!!

Edit: Foto's klikbaar

[ Voor 16% gewijzigd door T_Spirit op 22-10-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mooie foto's ! Ook best gaaf voor de semi profi's onder ons dat je straks foto's in RAW kunt opslaan en kunt bewerken. Lees dit:
http://www.wpcentral.com/...focus-app-and-raw-support

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
dreameater schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:48:
Mooie foto's ! Ook best gaaf voor de semi profi's onder ons dat je straks foto's in RAW kunt opslaan en kunt bewerken. Lees dit:
http://www.wpcentral.com/...focus-app-and-raw-support
Ben benieuwd, ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik zit net een beetje te klooien in de store om de nieuwste HERE DRIVE en HERE Transit binnen te halen .. wat blijkt. De update van Nokia Camera is al te downloaden! Dus nu een fijne gecombineerde smart cam / pro cam app zó moet het

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Echt supernice dat je straks ook in RAW kunt schieten (grap is dat we het daar op de pers-event-avond van Nokia ook al uitgebreid over hadden met een aantal tweakers ter plaatse). Nieuwe app werkt goed, logische vervolgstap dat het gecombineerd is. Ben ook erg benieuwd naar Refocus-app, hoewel ik dat ook een beetje als een gadget beschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik krijg zojuist een 'Nokia update' binnen, nu aan het installeren... Wat de heck kan dit zijn?

(Geen app ofzo hé , ik bedoel echt een Firmware update) Ik zit nu weer tegen die tandwieltjes aan te kijken. (cool :D)
  • Imaging enhancements
  • Touch functionality improvements
  • Performance and stability improvement
Het is dus een FW update puur voor de 1020. Ik mag dit soort dagen wel, veel nieuws op hardware gebied maar qua software ben ik toch ook redelijk excited :>

[ Voor 40% gewijzigd door dreameater op 23-10-2013 10:24 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
dreameater schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:16:
Ik krijg zojuist een 'Nokia update' binnen, nu aan het installeren... Wat de heck kan dit zijn?

(Geen app ofzo hé , ik bedoel echt een Firmware update) Ik zit nu weer tegen die tandwieltjes aan te kijken. (cool :D)
reviews: Windows Phone 8 Update 3: met het oog op de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Twylight , die had ik al een tijdje ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ah, dan weet ik het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Ik zoek nog een leuk cameraatje en nog een leuke telefoon dus ik dacht misschien is de 1020 wel wat...
Ik bedoel naar 6 jaar zoeken wordt het toch wel een keer tijd ;)
Maar nu vroeg ik me af of die lange tijden bij het fotograveren het lekker weg klikken in de weg staat...
Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Te vervelend of net doable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
dreamwalker schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:37:
Ik zoek nog een leuk cameraatje en nog een leuke telefoon dus ik dacht misschien is de 1020 wel wat...
Ik bedoel naar 6 jaar zoeken wordt het toch wel een keer tijd ;)
Maar nu vroeg ik me af of die lange tijden bij het fotograveren het lekker weg klikken in de weg staat...
Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?
Te vervelend of net doable?
Het is wel meer een "maak een mooie foto" telefoon en niet een "maak snel 10 foto's en zie later welke de beste is" telefoon zoals bv de iPhone :P Dat kan niet met de Lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
met de smartcam kun je we zoiets, maar inderdaad niet zoals de iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
maar dat heeft waarschijnlijk niet de maximale resolutie die mogelijk is kan ik me zo voostellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
Nee, dat klopt, ik dacht dat is gelezen had dat 5 megapixel was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen jullie uit met de opslag. Ik stel me voor dat, als je raw gaat schieten, het geheugen snel vol gaat lopen. En wordt een opname automatisch geupload naar skydrive?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
Het uploaden kun je instellen zodat het alleen over WIFI gebeurt. Deze telefoon heet 32GB opslag ( in in de praktijk ongeveer 30GB) dus plaats genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Tijdens de Nokia presentatie was ik niet onder de indruk van het verstoppen van de Full Res versie van je foto's, er is nu een app beschikbaar die je de volle 38MP shots laat delen vanaf het toestel, en zelfs SkyDrive sync werkt ermee, 1Shot (in beta):

http://allaboutwindowspho...beta_offers_full_reso.php

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25
De app Nokia Storyteller, komt die ook naar de Lumia 1020?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

rimave schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:42:
De app Nokia Storyteller, komt die ook naar de Lumia 1020?
Jep alle nokia apps komen voor alle lumia's uit. In iedergeval dat is wat ik zo op het internet lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de lumia 1020 in bezit,ondertussen ben ik flink aan het fotograferen gegaan en heb alle instellingen bij pro-cam al geprobeerd,nu heb ik het volgende probleem:de eerste foto die ik in het donker neem is mooi helder met een goeie flits,echter de foto's daarna blijven bijna allemaal donker terwijl ik de zelfde instellingen gebruik als bij de eerste foto.wel heb ik het idee dat bij de eerste foto de flits helder is en bij de rest een korte flits.van de tien foto's zijn er acht zo slecht dat ze heel onduidelijk zijn,iemand een oplossing of is mijn flitser kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Misschien even wat voorbeeldjes posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:De testperiode is nu toch wel ruimschoots voorbij. Daarom mogen jullie vanaf nu weer verder in [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 1020 om jullie ervaringen met de Nokia Lumia 1020 te delen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.