[Google Nexus 5] Ervaringen en Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 101.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
foto's samenvoegen tot een gif, bewegende mensen uit een foto wissen, je eigen "ghost" toevoegen op basis van meerdere foto's, foto's en filmpjes samen voegen tot een compilatie met een achtergrondmuziekje, etc. Wat HTC dus ook in Sense 5 al een half jaar doet... Ik vind het allemaal nog niet erg vernieuwend.

Edit: en dat was het dus alweer voor vandaag, niet heel interessant dus.

[ Voor 19% gewijzigd door luappul op 29-10-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11-2023
Het is afgelopen en geen Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ja zegt. wat is dit dan ???/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hou dan geen live stream jeetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:05
chengbondkwok schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:18:
Beetje rustig dit topic, even wat leven in blazen :P

De eerste foto's die vermoedelijk met de Nexus 5 zijn geschoten.

Google houdt morgen een Google+ event, waarbij vermoedelijk de samenvoeging van Hangouts en SMS aangekondigd gaat worden.
Zoals ik gisteravond al zei. Geen Nexus 5. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:34:
hou dan geen live stream jeetje....
Want? Ik vond het wel interessant. Dat er niets tussen zat wat jou interesseerde is een tweede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Was te verwachten, enige wat ik verwachte is dat ze iets "per ongeluk" verklappen, maar zelfs dat is niet gebeurt.

Ze lachen zich vast kapot bij Google :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:39
Tegenvaller. Had het dan stiekem gespoilert in een van de foto's ipv de Galaxy Nexus als frame te gebruiken :P Dat zou wel grappig geweest zijn maar helaas, enkel Google+. Tsja. Misschien vrijdag dan met dat LG Ontbijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat google+ wordt wel echt met sprongen beter zeg. Jammer alleen dat al mijn vrienden er niet in geloven 8)7

(Zelfde geld voor Hangouts btw)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
dus waarschijnlijk vrijdag geen nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:30
Aggressor schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:45:
dus waarschijnlijk vrijdag geen nexus 5?
Hij kan vrijdag ook nog aangekondigd worden en meteen in de verkoop gaan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Laatst online: 08:57
Mizgala28 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:37:
Ze lachen zich vast kapot bij Google :+
Nu ik er langer over nadenk, eigenlijk is dit natuurlijk briljant bedacht van Google. Hoeveel mensen hebben nu niet naar de stream gekeken die G+ geen ene reet intereseerde maar wel op een N5 hoopte. Door gebruik te maken van die hype hebben ze wel mooi de awesome G+ features aan een potentieel nieuwe doelgroep getoond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Kans is groot dat ze grootschalig beschikbaar zullen zijn. Zoals ook vandaag eerder werd aangegeven in dit topic. Hier nog iets meer onderbouwing:

http://www.androidgeek.it...-il-via-libera-da-google/

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2kqZOmstLQE/Um-OFryTwBI/AAAAAAAADAE/4aLdy8CMZPg/w600-h396-no/Nexus5-LG-Canada-magazzino.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Pikkemans op 29-10-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21
Wil hem nog altijd graag hebben straks maar ik wacht eerst de review op Tweakers.net af voor ik tot een eventuele aankoop over ga.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2pph8x0.png
Insert12 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:48:
[...]

Hij kan vrijdag ook nog aangekondigd worden en meteen in de verkoop gaan he.
Niet hier, als hij aangekondigd wordt vrijdag is het hier immers al zaterdag.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 29-10-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Volgens mij komt er een aankondiging van LG Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
alwaysleft schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:21:
[...]

Dat iedereen dit zomaar doet geloven 8)7
Je moet geloven wat je zelf wilt, maar mijn informatie is betrouwbaar en zal ook zo uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:28:
[...]

Je moet geloven wat je zelf wilt, maar mijn informatie is betrouwbaar en zal ook zo uitkomen.
weet je dan toevallig iets over een Belgische release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Paul O'Brien van Modaco (over het algemeen erg betrouwbare info) heeft op Twitter al meerdere malen geroepen dat deze week een belangrijke week voor Google gaat worden met verwijzingen naar de Nexus 5.

Ga er maar vanuit dat 'ie deze week nog aangekondigd zal worden met een release zeer snel daarna.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Kenny1001 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:29:
[...]

weet je dan toevallig iets over een Belgische release?
Het probleem is dat ik niet teveel mag zeggen, aangezien mij nadrukkelijk is verzocht om dit niet te communiceren. Het enige wat ik weet is dat de Nexus 5 vanaf aankomende vrijdag is bestellen en dat de voorraad zeer ruim zal zijn. Het is dus niet zo dat de toestellen nog moeten binnen komen, want die liggen allemaal al klaar om verkocht te worden. Misschien gooien sommige winkels hem donderdag of zelfs woensdag al in de verkoop, maar officieel mag de Nexus 5 pas 1 november worden verkocht. Dit is ook de datum dat Tweakers en Nu zijn uitgenodigd voor een pers-evenement van LG Nederland.

[ Voor 29% gewijzigd door NotSoSteady op 29-10-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Het probleem is dat ik niet teveel mag zeggen, aangezien mij nadrukkelijk is verzocht om dit niet te communiceren. Het enige wat ik weet is dat de Nexus 5 vanaf aankomende vrijdag is bestellen en dat de voorraad zeer ruim zal zijn.
Te bestellen via de Play Store of via retailwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
chengbondkwok schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Te bestellen via de Play Store of via retailwinkels?
Mijn info is retail of de Play (Hardware) Store naar Nederland gaat komen weet ik niet, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Mijn info is retail of de Play (Hardware) Store naar Nederland gaat komen weet ik niet, maar ik verwacht van niet.
Bummer, dit betekent dus dat de prijs 400+ zal zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Ben zeer benieuwd.
Als winkels hem al hebben is het toch opmerkelijk dat er niets uitlekt .
LG = streng :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:45
NotSoSteady schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Bedankt voor het delen van de info! Weet je toevallig iets over een aankondiging/presentatie van LG en/of Google? LG zal dan waarschijnlijk vrijdag ochtend worden, de ontbijtsessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Donderdag presentatie, vrijdag lekker smikkelen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vraag me af, dan werk je in de magazijn waar je die telefoons hebt en niemand die van de medewerkers eentje mag kopen.

Lullig, alhoewel is het bovengenoemde wel mogelijk, dat gebeurde met de S2, een vroegere kennis van mij werkte in de magazijn en mocht van zijn baas eentje gewoon kopen, resultaat hij had de S2 ruim 5 dagen voordat wie dat ook hem in NL kon kopen.

Hij mocht alleen niet mee patsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:08
Kan niet wachten tot de eerste reviews binnen stromen!

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

svorstenberg schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 03:13:
Kan niet wachten tot de eerste reviews binnen stromen!
Op de batterij zal wel veel aan te merken zijn.. zelfde batterij als Nexus 4, terwijl scherm en resolutie groter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
barcawinner schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:09:
[...]

Op de batterij zal wel veel aan te merken zijn.. zelfde batterij als Nexus 4, terwijl scherm en resolutie groter zijn geworden.
Ja, onbegrijpelijk. Had er toch een 2600 MAH batterij in verwacht, minimaal. Dat wordt 2 keer per dag opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
lg g2 is in duitse saturn 479, ik vind alle prijs boven 400 voor n5 duur........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Bij Amazon was de g2 maandagavond even 415, toen ik beslist had om te bestellen was deze uitverkocht. Nu toch maar wachten tot het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 19:23
bluemind schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:22:
lg g2 is in duitse saturn 479, ik vind alle prijs boven 400 voor n5 duur........
wortelsoft schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:28:
Bij Amazon was de g2 maandagavond even 415, toen ik beslist had om te bestellen was deze uitverkocht. Nu toch maar wachten tot het weekend.
Amai, al een scherpe prijsdaling. Als we uitgaan van een ~ €350-399 introductieprijs van de N5, dan lijkt de G2 wel zeer aanlokkelijk. Zoals ik al eerder zei, een G2 met root en een stabiele CM erop...winner.

De batterij van 2300mAh is volgens mij bepalend voor de 'lage' prijs van de N5, een batterij van 3000mAh is (denk ik) behoorlijk duurder in aankoop voor de fabrikant en dat zou erg knabbelen aan de winstmarge die sowieso al krap gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Drwho1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:39:
[...]

[...]

Amai, al een scherpe prijsdaling. Als we uitgaan van een ~ €350-399 introductieprijs van de N5, dan lijkt de G2 wel zeer aanlokkelijk. Zoals ik al eerder zei, een G2 met root en een stabiele CM erop...winner.

De batterij van 2300mAh is volgens mij bepalend voor de 'lage' prijs van de N5, een batterij van 3000mAh is (denk ik) behoorlijk duurder in aankoop voor de fabrikant en dat zou erg knabbelen aan de winstmarge die sowieso al krap gaat zijn.
Dan reken je de volledige kostprijs daarvan door in je product. Die accu zal niet meer dan een tientje duurder zijn (10 is al veel te veel denk ik, aangezien ze de accu's in enorme aantallen kunnen kopen). Mensen die een N5 willen kopen gaan echt niet overstappen omdat hij een paar euro duurder is dan gedacht. Sterker nog, ik gok dat er veel meer mensen m zouden kopen als hij een aantal uur extra mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Batterij zou toch verwisselbaar zijn? Dan komen er ongetwijfeld third-party batterijen op de markt die wel een hogere capaciteit hebben lijkt me..... Voor paar tientjes extra heb je dan een batterij met veel capaciteit en een reservebatterij....

[ Voor 24% gewijzigd door luappul op 30-10-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
luappul schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:22:
Batterij zou toch verwisselbaar zijn? Dan komen er ongetwijfeld third-party batterijen op de markt die wel een hogere capaciteit hebben lijkt me..... Voor paar tientjes extra heb je dan een batterij met veel capaciteit en een reservebatterij....
Wordt waarschijnlijk vaste batterij ala G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

barcawinner schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:09:
[...]

Nee, niet dezelfde: Nexus 4 = 2100mAh <> Nexus 5 = 2300mAh
luappul schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:22:
Accu is niet verwisselbaar.

Echt waar sommige mensen hun informatie vandaan halen 8)7

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
alwaysleft schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:26:
[...]
Wordt waarschijnlijk vaste batterij ala G2.
Serieus? Dat had ik nog even gemist, zou voor mij wel het eerste grote minpunt zijn....
Eerste verhalen waren dat de 2300mAh verwisselbaar was en de 3000mAh niet, toen bekend werd dat de 3000mAh niet bestond ben ik er blind vanuit gegaan dat de 2300mAh nog steeds verwisselbaar was :N

[ Voor 28% gewijzigd door luappul op 30-10-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 12-09 16:21
Mijn huidige Galaxy S Plus is al een paar maand aan vervanging toe, maar wil graag wachten tot de N5 uit komt. Haal hem dan asap via een Duitse vriend uit de Play Store daar mits <400. Verwacht dat de batterijduur ongeveer gelijk gaat zijn aan die van de N4, aangezien ze vast de nieuwe Android weer wat energie efficienter hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Er zijn ooit afbeeldingen geweest waarop je iemand de achterkant ziet openmaken. Dus toen dacht ik ook dat de accu verwisselbaar zou zijn. Niet dat ik OOIT twee accu's hebt gehad en deze hebt moeten verwisselen. Over het algemeen heb ik 60% op mijn N4 aan het eind van de werkdag. In de auto prik ik hem dan soms aan de stroom en heb ik 75% als ik thuis ben. Ik Facebook, Twitter en Instagram niet. Wel best wat WhatsApp en internet en spelletjes en dergelijke. Maar vaak heb ik mensen met een iPhone die zeggen:''me telefoon is leeg, dus kan het nu niet laten zien''. Of iets dergelijks. Dus de accu is geen issue voor mij. Er zou van mij zelfs niet eens een Full-HD scherm op hoeven. Ik wacht dan ook even de Reviews af en ik wil wel persé een 32GB. Mijn 16Gb bevat 6Gb aan muziek en 4Gb aan foto's en filmpjes. Dan gaat het best hard... Ik heb sinds vorige week 2Gb 4G data van KPN waardoor ik wel wat vaker Drive zal gaan gebruiken denk ik. Maar om nou volgas muziek te gaan streamen van Drive gaat me wat te ver |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Dubrillion op 30-10-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die batterij specs zijn toch helemaal niet officieel nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Niks is nog officieel...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Precies wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Over de batterij, mAh zegt niet alles, kijk maar naar de accutests van tweakers. Over het algemeen is het wel hoe meer mAh hoe hoger de accuduur maar kijk maar naar alle iphones, ze hebben weinig mAh maar een goede accuduur door goede optimalisatie. Deze nexus 5 heel een hele lichte schil, standaard android, die ook niet veel gebruikt. Ik denk dat de accuduur wel goed genoeg zal zijn, ook al heeft hij 'maar' 2.300 mAh.

Verder lijkt mij deze Nexus 5 wel een goede opvolger voor mijn samsung galaxy gio, die al een jaar aan vervanging toe is. Dit wordt dan de eerste keer dat ik iets uit Duitsland haal, maar overal is een eerste keer voor :) .

[ Voor 21% gewijzigd door markdm op 30-10-2013 10:17 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
markdm schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:13:
Over de batterij, mAh zegt niet alles, kijk maar naar de accutests van tweakers. Over het algemeen is het wel hoe meer mAh hoe hoger de accuduur maar kijk maar naar alle iphones, ze hebben weinig mAh maar een goede accuduur door goede optimalisatie. Deze nexus 5 heel een hele lichte schil, standaard android, die ook niet veel gebruikt. Ik denk dat de accuduur wel goed genoeg zal zijn, ook al heeft hij 'maar' 2.300 mAh.

*knip*
Bij de Nexus 4 valt dit dus erg tegen... Ook hier werd gezegd dat standaard Android de accu alleen maar goed zou doen en we ons niet druk hoefde te maken om 'maar' 2100mAh. Echter, valt de batterijduur van deze telefoon gewoon erg tegen. Mede door de 'bugs' welke nog steeds in Android zitten, Google maar bijvoorbeeld eens op 'mediaserver nexus 4'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
FabianNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Bij de Nexus 4 valt dit dus erg tegen... Ook hier werd gezegd dat standaard Android de accu alleen maar goed zou doen en we ons niet druk hoefde te maken om 'maar' 2100mAh. Echter, valt de batterijduur van deze telefoon gewoon erg tegen. Mede door de 'bugs' welke nog steeds in Android zitten, Google maar bijvoorbeeld eens op 'mediaserver nexus 4'.
Maar dat los je dus niet op door de batterij te vergroten, maar door de bugs op te lossen/beter te testen vanuit Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
themole schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Maar dat los je dus niet op door de batterij te vergroten, maar door de bugs op te lossen/beter te testen vanuit Google.
Klopt... Hoop dan ook van harte dat 4.4 meer aandacht besteed aan het energieverbruik, en hoe groter de batterij in de Nexus 5 zit, des te beter natuurlijk. Dan is een bug wat minder storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
FabianNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:24:
[...]

Klopt... Hoop dan ook van harte dat 4.4 meer aandacht besteed aan het energieverbruik, en hoe groter de batterij in de Nexus 5 zit, des te beter natuurlijk. Dan is een bug wat minder storend.
Hoeft niet. LG G2 en de Xperia Z1 hebben allebei een 3000mah batterij, maar de G2 doet het uitstekend terwijl de Z1 teleurstelt. Verder had de HTC One ook maar een 2300mah batterij met een Full HD scherm (4.7' dat wel), en die deed het ook prima.

We zullen zien, maar ik heb wel vertrouwen in de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 19:23
mark-k schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:09:
[...]

Dan reken je de volledige kostprijs daarvan door in je product. Die accu zal niet meer dan een tientje duurder zijn (10 is al veel te veel denk ik, aangezien ze de accu's in enorme aantallen kunnen kopen). Mensen die een N5 willen kopen gaan echt niet overstappen omdat hij een paar euro duurder is dan gedacht. Sterker nog, ik gok dat er veel meer mensen m zouden kopen als hij een aantal uur extra mee kan.
De kostprijs van de onderdelen wordt niet om-en-om doorgerekend aan de consument natuurlijk. Dus een tientje duurder op de batterij kost de consument meer dan een tientje op de retailprijs.
Batterijen blijven duur in productie, ik denk niet dat je er komt met een tientje meer om het verschil tussen 2300mAh en 3000mAh te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
Mensen, de grootte van de batterij is helemaal niet alles, dat is enkel het beginpunt!

Kijk maar eens naar de review van de HTC One op Tweakers.

Daar haalt ie de volgende resultaten:
  • Accutest - Zwaar gebruik: 3/11 (16 uur)
  • Accutest - Gemiddeld gebruik: 3/11 (43 uur)
  • Accutest - Licht gebruik: 3/11 (141 uur)
Overal derde, niet slecht toch voor een telefoon met een batterij van 2300 mAh?

Laten we nu eens naar de Note 2 kijken in dezelfde review, een telefoon met een batterij van 3100 mAh! Die laat de HTC One natuurlijk ver achter zich.

De resultaten:
  • Accutest - Zwaar gebruik: 4/11 (16 uur)
  • Accutest - Gemiddeld gebruik: 2/11 (44 uur)
  • Accutest - Licht gebruik: 5/11 (127 uur)
Wat is dat nu? Hij is helemaal niet beter! Gemiddeld genomen zou ik zelfs zeggen dat de batterijduur wat minder is.

Natuurlijk, een één op één vergelijking is niet 100% betrouwbaar omdat er altijd dingen verschillen zoals de grootte van het scherm (beide echter 1080p). Natuurlijk kun je ook een 2300 mAh telefoon vinden die het nog geen halve dag volhoudt. Maar houd dus in gedachten dat enkel omdat het 2300 mAh is het niet direct slecht hoeft te zijn!

Twee voordelen die de Nexus 5 al zal hebben wat batterijduur betreft:
  • Puur Android, geen troep welke er overheen draait
  • Nieuwere technologie, zoals de Power Management Controller (oa ook in de G2 en Note 3) en Envelope Tracking welke ook in de Note 3 zit.
Schrijf hem dus nog niet enkel af vanwege de batterij, maar laten we gewoon geduldig op de reviews wachten.

Edit: Een ander voorbeeld is de Sony Xperia Z. De schermdiagonaal hier is 5.0" itt 4.7" van de HTC One en de accu is 2330 mAh. Deze staat in de eerste twee benchmarks als laatste en in de derde als vierde.

[ Voor 12% gewijzigd door Xylon op 30-10-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Edit: verkeerd gekeken.

[ Voor 99% gewijzigd door Malarky op 30-10-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Malarky schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:22:
Amazon heeft de 16GB weer op voorraad voor €462 en de 32GB voor €549. Geen hele sterke prijzen, maar de eerste bezitters zullen vast wat extra moeten betalen.

Iedereen kan er tenminste wel aan komen nu.
?
De nexus 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:23

Malarky

Wils voor wat ieder

Nee, ik wordt net wakker ;), Komt allemaal omdat het vandaag woensdag is.

Om er nog wat nuttigs van te maken: https://pbs.twimg.com/media/BX0PVntCEAA8yle.png

400 euro volgens deze Duitse website voor de 16GB en 1 november als release date.

[ Voor 100% gewijzigd door Malarky op 30-10-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 18:11
Xylon, ik snap het punt, maar het is in dit geval wel een erg ongelukkige vergelijking.
Het aandeel van het scherm in het totale verbruik is uiterst groot. En dan gaat het nog niet eens zozeer om de resolutie, maar vooral de schermtechniek en grootte. De Note II heeft een super Amoled techniek en de One een IPS achtige techniek. Nu is de accutest methodiek van Tweakers semi transparant. Er worden websites ingeladen en andere dingen gedaan, maar juist bij de vergelijking tussen de Note II en de One is relevant hoe die pagina's eruit zien. En dat verandert over de tijd! Als om wat voor reden dan ook de websites veel zwart bevatten (grote banner) dan is de Amoled techniek in het voordeel, heel erg wit dan is de One in het voordeel. Kijk je naar sites dan zie je steeds meer wit, wat de One een voordeel, het scherm verbruikt juist meer als het zwart moet weergegeven.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Xylon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:14:
...omdat er altijd dingen verschillen zoals de grootte van het scherm
Scherm is de grootste verbruiker, period. Die hele vergelijking kan je dus gewoon niet maken.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

markdm schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:13:

Verder lijkt mij deze Nexus 5 wel een goede opvolger voor mijn samsung galaxy gio, die al een jaar aan vervanging toe is. Dit wordt dan de eerste keer dat ik iets uit Duitsland haal, maar overal is een eerste keer voor :) .
Dat iPhones een goede accuduur hebben/hadden komt voornamelijk door het relatief kleine scherm en dat de achtergrond taken voor apps vrij beperkt waren, echter sinds iOS7 is daar verandering ingekomen met de optie "Background App Refresh". Hierdoor werd er vervolgens massaal geklaagd door gebruikers dat hun accuduur behoorlijk achteruit was gegaan, aangezien dit al heel lang mogelijk is op Android kon je de accuduur eigenlijk niet eerlijk vergelijken.

Dat is ook direct de voornaamste oorzaak dat de accuduur bij Android vaak te wensen over laat dit hangt gewoon heel sterk af van welke apps je geïnstalleerd hebt staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Brad Pitt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Scherm is de grootste verbruiker, period. Die hele vergelijking kan je dus gewoon niet maken.
Zou de Sony Xperia Z dan een betere vergelijking zijn? :) . 5" vergeleken met 4.7" van de HTC One en 5.5" van de Note 3. De accu is haast hetzelfde met 2330 mAh. Echter is de Sony de slechtste in de eerste twee benchmarks en en vierde in de laatste.

Nja, linksom of rechtsom, er valt gewoon niets met zekerheid te zeggen totdat ie getest is :) .

[ Voor 9% gewijzigd door Xylon op 30-10-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zasa
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
HHHAAAAAAAHHHH schiet nou maar op Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Prachtding, by far het mooiste design van wat ik gezien heb (veelal op basis van renders) dan de andere smartphones.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Het ziet er prachtig uit. Google heeft mijn geld al zo'n beetje binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Quad schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Prachtding, by far het mooiste design van wat ik gezien heb (veelal op basis van renders) dan de andere smartphones.
themole schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:53:
Het ziet er prachtig uit. Google heeft mijn geld al zo'n beetje binnen. :P
En dat alles op basis van één out-of-focus foto van de voorkant? :)

Ik wil hem ook graag, maar kan op basis van één foto niet zeggen dat ik hem nou zoveel mooier vind dan andere phones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Haha inderdaad, dat wou ik net zeggen.
Als die foto ook met een Nexus 5 gemaakt is, zou ik me ernstig zorgen gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Op basis van renders en de foto's die even in de playstore stonden vind ik het een prachtding.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Misschien een domme vraag maar in hoeverre is die toestel te vergelijken met de Iphone 5s?
Ik weet dat ze in een andere prijsklasse zitten, maar kwa performance is de Iphone 5 echt sterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
Originele source van het plaatje, en later wat running foto's en meer specs als het de medewerker van de betreffende winkel lukt:

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=25209064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rixos schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:02:
Misschien een domme vraag maar in hoeverre is die toestel te vergelijken met de Iphone 5s?
Ik weet dat ze in een andere prijsklasse zitten, maar kwa performance is de Iphone 5 echt sterker?
Nee. Dat is ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Lijkt mij een sterke bedreiging voor het marktaandeel van Apple dan.
Helemaal omdat ie zoveel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rixos schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Lijkt mij een sterke bedreiging voor het marktaandeel van Apple dan.
Helemaal omdat ie zoveel goedkoper is.
Apple heeft nou eenmaal nogal een fanbase. Op basis van prestaties zijn ze al lang niet meer de beste. En op basis van prijs/kwaliteit al helemaal niet.
Maar dit lijkt me niet de plek voor een Apple/Android discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Momus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Apple heeft nou eenmaal nogal een fanbase. Op basis van prestaties zijn ze al lang niet meer de beste. En op basis van prijs/kwaliteit al helemaal niet.
Daar heb je een punt, ik zal er over ophouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010

Greveldinges

Thank you, thank you very much

-

[ Voor 100% gewijzigd door Greveldinges op 30-10-2013 12:15 ]

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Staat toch echt 3 september. :+
En een stempel met 29 oktober.

Best gek om van te worden van al die data..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:08:
[...]

Toch blazen ze met ARMv8 (64bit enz) wel echt de concurrentie uit het water.
Nice, dit is wel de eerste keer dat we echt zien dat hij Nexus5 gaat heten toch?

(Camera vasthouden is wel lastig trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:16:
[...]

Toch blazen ze met ARMv8 (64bit enz) wel echt de concurrentie uit het water.

[...]
In welk opzicht? 64bit is weinig boeiend.. komt meer over als een troll..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Laguna schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

Het is moeilijk te vergelijken gezien het ook verschillende operating systems zijn, maar hier kun je wat vergelijkingen zien, inclusief ook een uitleg van de A7 SoC en nog meer informatie. AnandTech heeft naar mijn mening vaak ook de betere reviews.

Tevens ook een uitleg wat de gevolgen zijn van de switch naar 64-bit en eventuele redenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Xylon op 30-10-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEALPHA
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-04 22:04
Xylon schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:27:
[...]

Het is moeilijk te vergelijken gezien het ook verschillende operating systems zijn, maar hier kun je wat vergelijkingen zien, inclusief ook een uitleg van de A7 SoC en nog meer informatie. AnandTech heeft naar mijn mening vaak ook de betere reviews.
Is het vergelijken tussen de iPhone en Nexus 5 niet een klein beetje offtopic? Is die A7 soc sterk genoeg om de top van android aan te drijven (mocht dat überhaupt mogelijk zijn?

Ontopic:
Verwacht dat ie deze week wel uit zal komen, maar is de kans (las iets over een meeting van LG Nederland) nu aanwezig dat ie leverbaar wordt in Nederland? Woon niet heel ver van de grens maar Duitsland is zo'n gedoe met kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:24:
[...]

ARMv8 is toch wel enorm veel belovend. Apple springt daar nu toch al goed op in.

Overkill of niet, zodra Android telefoons erop over gaan is ook iedereen hier vanzelf enthousiast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeggen dat Apple geen ontzettend mooie processor heeft neergezet. Sorry hoor, maar dan ben je écht aan 't trollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
hou op met dat Iphone geleuter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
29 Oktober, 3 September.... Volgens mij valt er niet veel uit te halen... Anders dan een DIKKE TEASE 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Smultie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:43:
Zeggen dat Apple geen ontzettend mooie processor heeft neergezet. Sorry hoor, maar dan ben je écht aan 't trollen!
Niet willen zien hoe of wat omdat er een Appeltje op staat, ik kan dat maar lastig begrijpen altijd.
Maar goed niet iedereen staat er objectief in zullen we maar zeggen.
Nou omdat jij het zegt dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

offtopic:
Echt jongens 2 verschillende besturing systemen vergelijken in een topic waar het niet behoort. Drop it.

Ik merk ook gewoon dat iedereen heel erg ongeduldig begint te raken.
* Phntm bijt zijn nagels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarom gaat het toch iedere keer weer Off-topic bij telefoon-topics? 8)7
Er wordt hier een foto gepost van een Nexus 5 en toch zijn er weer van die mensen die dan iets over Apple moeten gaan roepen om de discussie weer de verkeerde kant op te laten gaat. |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Peatsmoke op 30-10-2013 12:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Jongens, psst. "Apple"!

Eerder werd er een screenshot getoond van de website digitec.ch, als ik daar nu op Nexus zoek, zie ik het volgende staan:
"Das neue Google Handy wird ab 31.10 Online zu finden sein. ab 20 Uhr könnt ihr das Gerät bei uns vorbestellen"

Hunnie zeggen nu dat je vanaf de 31e kan pre-orderen.
Als dat zo is, dan zou je verwachten dat vandaag de aankondiging is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Lijkt mij eerder dat hij er vanaf morgen is en dat er vandaag om 20u al besteld kan worden? Dan zou de aankondiging misschien vandaag voor 20u kunnen zijn?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Ah, goed punt. 'Ab 20 Uhr' is 'Vanaf 20 uur' niet 'over 20 uur'.
Who knows! Even in de gaten houden dus =)

Of het betekend dat hij op de 31e online staat en dat je om 20.00 uur op de 31e kan pre-orderen... :P

[ Voor 32% gewijzigd door Gytax op 30-10-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
Het is niet heel helder geformuleerd, maar ik denk dat vanavond 20.00 uur is. Als ik met mijn vwo-duits van een paar jaar oud dit snel vertaal.

'De nieuwe Google telefoon zal vanaf 31.10 op internet te vinden zijn. Vanaf 20 uur kunt u het apparaat bij ons pre-orderen. '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoRoco
  • Niet online
themole schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:06:
Het is niet heel helder geformuleerd, maar ik denk dat vanavond 20.00 uur is. Als ik met mijn vwo-duits van een paar jaar oud dit snel vertaal.

'De nieuwe Google telefoon zal vanaf 31.10 op internet te vinden zijn. Vanaf 20 uur kunt u het apparaat bij ons pre-orderen. '
Het is vandaag de 30ste he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
LocoRoco schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:
[...]

Het is vandaag de 30ste he ;)
Dan klopt het toch nog steeds? 30ste pre-orderen, 31ste daadwerkelijk kopen/verkrijgbaar.
Maar, laten we niet vergeten dat Belsimpel.nl verkondigde vandaag de Nexus 5 te gaan verkopen... En tot op heden is dat ook onzin gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themole
FabianNL schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:10:
[...]

Dan klopt het toch nog steeds? 30ste pre-orderen, 31ste daadwerkelijk kopen/verkrijgbaar.
Maar, laten we niet vergeten dat Belsimpel.nl verkondigde vandaag de Nexus 5 te gaan verkopen... En tot op heden is dat ook onzin gebleken.
Belsimpel heeft vermeld dat mensen donderdag hun nexus zouden krijgen als ik me niet vergis. Zou nog prima kunnen, vanavond aankondiging. Morgen in de verkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Kom nou maar op met heldere info. De specs weten we op wat fijne details na. Ik wil prijzen en een 32Gb versie :D. Dan kan ik gaan besluiten of ik deze vanaf dag 1 moet hebben of ik wacht op me volgende salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
themole schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Belsimpel heeft vermeld dat mensen donderdag hun nexus zouden krijgen als ik me niet vergis. Zou nog prima kunnen, vanavond aankondiging. Morgen in de verkoop. ;)
Vanaf woensdag leverbaar hebben ze gesteld... Maar, wil alleen aangeven dat we nu niet opeens moeten vasthouden aan 20.00u vanavond. Hij komt een dezer dagen uit, maar of dat nu vandaag, morgen, vrijdag of zaterdag zal zijn, weet "niemand".
Ik zet met mijn geld in op 1 november verkrijgbaar, morgen de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Inderdaad, ik ben ook klaar met die datums, gewoon op 1 november uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Voor de tussentijd kunnen de applelovers & de android lovers zich hiermee uitleven.
YouTube: Android KITKAT 4.4 - The future of confectionery

Althans: ik moet er wel Ive om lachen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Hoe bedoel je we proberen iemand voor lul te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:07

Nakebod

Nope.

Dat is gewoon pure geniale marketing.
Al zal daar verwacht ik eerder het Google Marketing team achterzitten dan die van KitKat zelf.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nogmaals de officiële lancering is op 1 november, dit staat 100% vast en de toestellen zijn bij de bekende webshops al binnen. Waarom BelSimpel de pagina eerder online gooide heeft naar mijn sinds alles te maken met marketing, want door de verschillende backlinks staan ze nu al bovenaan op de zoekwoorden "Nexus 5 abonnement". Op 1 november heeft LG Nederland ook een pers-evenement in de planning staan en gezien de tijdsperiode zal dit niet voor een nieuwe stofzuiger zijn.

https://www.google.nl/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 30-10-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
NotSoSteady schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:51:
Nogmaals de officiële lancering is op 1 november, dit staat 100% vast en de toestellen zijn bij de bekende webshops al binnen. Waarom BelSimpel de pagina eerder online gooide heeft naar mijn sinds alles te maken met marketing, want door de verschillende backlinks staan ze nu al bovenaan op de zoekwoorden "Nexus 5 abonnement". Op 1 november heeft LG Nederland ook een pers-evenement in de planning staan en gezien de tijdsperiode zal dit niet voor een nieuwe stofzuiger zijn.

https://www.google.nl/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8
Aankondiging op de 31ste? En/of wanneer verlopen de NDA's? Of mag je daar niks over zeggen? O-)
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor om alleen het toestel te bespreken.
Levertijden mag je hier bespreken.