• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:43
True, snap ik ook nog wel, maar dat is een damaged sector dus, niet het reallocated event count. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
:? Ik zeg gewoon wat ik zie staan, als het qua naam niet klopt, dan mag je dat bij de makers van HDTune aankaarten.

En ik zei geen event count, ik zei sector count.

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 18-09-2013 19:19 ]

The devil is in the details.

• Quad
Jaja. :9

PVOutput☀️

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
onox schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:53:
De kleinste drive is 120 GB, dus ongeveer 112 GiB, maar zal denk ik inderdaad 128 GiB NAND hebben en daarmee ongeveer 16 GiB (13%) overprovisioning. Dit levert dan pakweg 2080 blokken op als je er vanuit gaat dat een blok 8 MiB is.
Maak ik daar toch een mooie GiB/GB-fout 8)7

Overigens, marcel87 heeft 49152 reallocated sectors, ofwel 49152/16384 = 3 bad blocks. De reallocated event count staat ook op 19 ipv. 16. Ook dat klopt met m'n eerdere theorie.

Jammer dat SMART-waardes met de komst van SSDs enkel nog ondoorzichter worden. 16384 bad sectors lijkt een drama, maar stiekem is het slechts een enkel bad block.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier een splinternieuwe M500 240GB, en ook 16 Reallocated Events.

https://discord.com/invite/tweakers

• Quad
Het is inmiddels duidelijk dat het niet ernstig is, zo ook Crucial meldde.
Ze ontstaan door een burn in test in de fabriek en deze waarden zijn in de firmware niet gereset.

Rest nog wel de vraag waarom ze zo 'eerlijk' zijn, ook omdat het aardig wat verwarring kan opleveren.

PVOutput☀️

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 19:24:
Het is inmiddels duidelijk dat het niet ernstig is, zo ook Crucial meldde.
Ze ontstaan door een burn in test in de fabriek en deze waarden zijn in de firmware niet gereset.

Rest nog wel de vraag waarom ze zo 'eerlijk' zijn, ook omdat het aardig wat verwarring kan opleveren.
Volgens mij zijn ze gewoon een beetje slordig daar bij crucial en heeft dit niets met eerlijk te maken.

• Quad
Daarom 'eerlijk', wij weten het nog niet tot het duidelijk is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 18:12
Inderdaad, afgelopen week had ik Crucial nog gemaild omdat toch nog best veel mensen hier de poll hadden ingevuld. En in het grote SSD topic was al eerder de tip om even de mailen om af te checken waardoor de SMART errors worden gegeven. Dit topic heb ik genoemd in de mail, zodat het meteen blijkt dat het niet om slechts 1 disk gaat.

Het ging me erom wat Crucials reactie zou worden m.b.t. de SMART errors met ID:AA/05/C4 en de wellicht voor nu minder belangrijkere ID:01/C3.

Crucial heeft ondertussen gereageerd op mijn mail en daarin zegt men:
Hello Marcel,

Thank you for your email and I am sorry to hear about your Crucial SSD having bad smart sector showing on the picture attached.

I can confirm that unlike HDD drive or analog hard drives, SSDs do have bad sectors as standard but that this is not indicative of a problem as such, just that the bad block value is not reset when it leaves the factory so the values is showing up flagged from an internal software or Bios system.

You can read more about it in the article “SSD showing bad sectors” from our Crucial web site:
http://forum.crucial.com/...s-bad-sectors/ta-p/111486

I hope my reply was helpful but if you need any additional assistance or advice, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,

<Crucial employee>
eCommerce Sales and Support Agent
mailto:crucialeusupport@micron.com
Tot zover is het mij wel helder. Eigenlijk is dit meer een bevestiging dan iets nieuws dat ik nog niet had gehoord in het SSD topic.

Resterende vragen kan ik nog mailen. Dus als iemand nog andere (vervolg)vragen heeft, laat het mij dan weten in een DM of hier in het topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Aardwolf op 22-09-2013 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Lijkt me nuttig om toe te voegen aan de Topicstart.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Best fijn dat er nu een officiële bevestiging is dan.
Dan waren mijn vermoedens toch correct...

Nog steeds vind ik het wel jammer dat ze de SMART value "Factory bad block" hebben laten vallen en in ruil voor gewoon optellen bij de bad sector count zijn gegaan...

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 22-09-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:28
Er is een nieuwe FW voor de M500 die dit ptobleem zou moeten oplossen:
"SMART fix to ensure zero at all attributes upon shipment"

http://www.crucial.com/su...source=web%3fsource%3dweb

• Aardwolf
Oké informatief, zal ik zo ff aan de startpost toevoegen. thnx :)

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
acale schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:37:
Er is een nieuwe FW voor de M500 die dit ptobleem zou moeten oplossen:
"SMART fix to ensure zero at all attributes upon shipment"

http://www.crucial.com/su...source=web%3fsource%3dweb
helaas hebben ze een aantal smart kenmerk namen veranderd naar bedrijfsspecificatie of onbekend. er lijken verder een aantal te ontbreken die er eerder wel waren. Beetje jammer. Bij mij is er na de update niks veranderd. Sterker nog: mijn raw read error rate is van 16 naar 17 gegaan ;)

• Aardwolf
Hm das minder. Ik heb in de startpost nu bijgewerkt wat er specifiek is veranderd en wat de verwachte verbeteringen zijn.

Maar zijn bij jou (HBSVDK) wel de waarden bij C4 en 05 weg of dat ook niet?

• Quad
Ik zal het vanavond even flashen, goed dat er een fix is.

PVOutput☀️

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Ff voor de duidelijkheid he mensen.......

Mensen die al een M500 hebben...
Dit lost de bestaande BAD sectors niet op!!!

Het is een update die helemaal niks toevoegt aan de functionaliteit of bugs van de SSD oplost, alleen SMART wordt aangepakt..
Deze update is dus niet nodig voor het normaal functioneren van de SSD als je SSD al goed werkt...

Het is gewoon niks meer dat deze firmware op alle nieuwe M500's komen en dat ze hierdoor de fabriek verlaten met een schone SMART en wat extra gegevens...

[ Voor 49% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2013 13:16 ]

• Hahn
Swordlord schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:07:

DIT LOST DE BAD SECTORS NIET OP!!!
Zorg jij weer even voor lichte paniek ;)

Even voor de duidelijkheid hè mensen:
EEN ENKELE BAD SECTOR HEBBEN IS GEEN RAMP, JE SSD IS NIET GELIJK KAPOT

:+

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Nee... ik zorg voor duidelijkheid...

Want de leek mensen denken nu een fix te hebben voor hun "bad sectors".... en als ze niet verdwijnen hebben ze paniek...

Om heel lief de OP te quoten waar ook al die aanname fout is...
Met dank aan tweaker acale in dit topic weten we nu dat er gisteren een nieuwe firmware is uitgekomen die onder andere deze waarden terug zet naar nul.
Nee, die verdwijnen dus niet... Alleen de manier hoe het wordt geteld is veranderd...

Voor toekomstige SSD's die van de band rollen zal deze teller wel op 0 gaan staan...

[ Voor 76% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2013 13:21 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Swordlord schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:07:

Dit lost de bestaande BAD sectors niet op!!!

Het is een update die helemaal niks toevoegt aan de functionaliteit of bugs van de SSD oplost, alleen SMART wordt aangepakt..
Deze update is dus niet nodig voor het normaal functioneren van de SSD als je SSD al goed werkt...

Het is gewoon niks meer dat deze firmware op alle nieuwe M500's komen en dat ze hierdoor de fabriek verlaten met een schone SMART en wat extra gegevens...
Misschien moet je zelf eerst de changelog lezen :?

De FW doet meer dan alleen SMART fixen. Of het nuttig genoeg is om te updaten moet iedereen zelf maar weten.

Release Date: 09/24/2013

Firmware for the M500 (all form factors) is being updated from version MU02 to MU03. The M500 is updateable to this new firmware starting from previous versions using tools provided by Micron.

This update will be mandatory cut-in for new product built in Micron factories, and is an OPTIONAL update for any drive in the field. For end users, it is recommended if the user is experiencing or wishes to prevent an issue related to the following items.

Version MU03 includes the following changes:
•SMART fix to ensure zero at all attributes upon shipment
•SMART counter improvements for better customer data
•Fix for potential Haswell compatibility issue (latest Intel platform)
•Provide system builders with the ability to disable the temperature throttling function (please see updated data sheet)
•Resolved potential problem causing long reboot times on some Apple MacBook systems
•Improved compatibility with latest encryption management software
•Changed polarity of DAS (drive activity signal)
•Improvements in efficiency of background operations for improved lifetime and performance
•Fixed bug in SMART readlog operation (does not affect SMART data)

Additional details can be found in the firmware guide

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

This update will be mandatory cut-in for new product built in Micron factories, and is an OPTIONAL update for any drive in the field.
Says enough...
En ik zeg ook niet dat het totaal nutteloos is... Maar als de drive goed werkt, zal het niet veel veranderen...

[ Voor 29% gewijzigd door Swordlord op 25-09-2013 13:24 ]

• Hahn
Ja natuurlijk is het optioneel, want je moet het zelf uitvoeren. Maar dat betekent niet dat het niks toevoegt.

Dat de SMART-uitlezing de bad sectors verbergt is niet boeiend nee, maar dat is dus blijkbaar niet alles wat die firmware biedt.
Swordlord schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:23:
[...]

En ik zeg ook niet dat het totaal nutteloos is... Maar als de drive goed werkt, zal het niet veel veranderen...
Het is heel lastig om je ongelijk toe te geven, dat weet ik, maar je zei letterlijk:
Het is een update die helemaal niks toevoegt aan de functionaliteit of bugs van de SSD oplost
dus kom op...

[ Voor 60% gewijzigd door Hahn op 25-09-2013 13:25 ]

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Mijn excuses dat ik jullie wilde wijzen op de aannamen fouten die werd gedaan door iedereen...
Zoals dus ook zeer mooi fout staat aangegeven in de OP van dit topic...

Ik ga men bek verder houden, dus zoek het jullie allemaal maar uit...

• Hahn
Zullen we doen :)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Swordlord schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:26:
Mijn excuses dat ik jullie wilde wijzen op de aannamen fouten die werd gedaan door iedereen...
Zoals dus ook zeer mooi fout staat aangegeven in de OP van dit topic...

Ik ga men bek verder houden, dus zoek het jullie allemaal maar uit...
Niet iedereen maakte op voorhand al foute aannames. Dat is iets wat jij er vooral van maakt.

Je laat jezelf wel kennen zeg, zijn er ook wel eens dagen dat je niet het laatste woord hoeft te hebben :?

PC Specs

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Alle dagen behalve woensdag :+ dat snijdt de week zo lekker

• Aardwolf
Zo dan, we zijn weer lekker aant bitchen. Doe es ff lief tegen mekaar.
Swordlord: DM me maar ff dan hoe ik het letterlijk moet veranderen, voordat het weer niet goed is. Ik zie de DM wel verschijnen. :>

Verwijderd

Ik snap niet zogoed waar deze 'bitchfight' voor nodig is. SwordLord probeerde gewoon het belang te nuanceren om de nieuwste firmware te draaien. Geen reden om persoonlijk te worden. Wat mij betreft gaan jullie weer gewoon lief doen tegen elkaar. O+

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

Ik zit enorm te twijfelen tussen een 840 evo 250gb en een m500 240gb. Aan de ene kant zijn het natuurlijk de supercaps van de M500, maar daar tegenover staat de (veel) hogere benchmark resultaten van de 840 evo. In eerste instantie neigde ik meer naar de M500, maar nu dus dit vaag firmware probleempje (wat niet echt kritisch is, maar toch, wekt geen vertrouwen) opduikt slaan de twijfels weer toe...
Hoe zijn jullie ervaringen met de M500 verder?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
derx666 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 03:29:
Ik zit enorm te twijfelen tussen een 840 evo 250gb en een m500 240gb. Aan de ene kant zijn het natuurlijk de supercaps van de M500, maar daar tegenover staat de (veel) hogere benchmark resultaten van de 840 evo. In eerste instantie neigde ik meer naar de M500, maar nu dus dit vaag firmware probleempje (wat niet echt kritisch is, maar toch, wekt geen vertrouwen) opduikt slaan de twijfels weer toe...
Hoe zijn jullie ervaringen met de M500 verder?
Je gaat die benchmark snelheden in de praktijk toch niet halen. De M500 is een prima disk die zijn werk meer dan goed doet. Firmware problemen heeft elke SSD fabrikant. Crucial heeft in deze gewoon een foutje gemaakt door de SMART waarden in de fabriek niet te resetten zoals elke andere SSD fabrikant blijkbaar wel doet.

Niks om je druk of zorgen om te maken. Als je je epeen wilt vergroten met hoge benchmark resultaten, prima, dan neem je de snelste SSD die je kunt vinden, maar dan moet je er wel gelijk 4 van nemen en in RAID-0 zetten. Anders neem je gewoon een SSD waar je je prettig bij voelt :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Elke fabrikant heeft wel iets op zijn kerfstok qua bugs....
Samsung heeft een reputatie van geen bugs, maar ook hun hebben dingen op hun kerfstok... geen kritische dingen, maar dan nog...
Najah, behalve die "per ongeluk" gereleasde 830 firmware met bugged updating tool die elke Samsung 830 zo'n beetje brickte...

Dus ik zeg precies hetzelfde dat Redfoxert ook zegt; neem de SSD waar je je prettig bij voelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 28-09-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
FWIW hierbij nog even de SMART waarden van een 120 GB met de standaard firmware:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/nyfegz.png

• Vector060
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:48
Hierbij een 1maand oude SSD
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nmgj2a.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn 240GB versie van ~3 weken oud:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fwgngtX.png

De "hardware ECC recovered" is best enorm, betekent dat nog iets slechts? Het getal loopt snel op bij elke update ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zoals je ziet hebben wij dat allemaal, niet iets om je zorgen over te maken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zie het ja, prima dan :) Mijn M500 is dus nog van een oude batch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Blijkbaar, hier werkt hij in elk geval als een trein. Kon hem vervangen door een gratis Samsung 840 EVO 250GB maar heb dat niet gedaan, werkt perfect en snelheidsverschil zal marginaal zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Cartman! schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:06:
Ik zie het ja, prima dan :) Mijn M500 is dus nog van een oude batch nog.
Ik weet niet of het van een oude batch is, of dat gewoon al die M500's dit soort dingen hebben. Ik denk eigenlijk het laatste.

Dit is die nu van mij na een paar maand: (klikbaar)
20131221 SMART 240GB SSD M500

Ik heb wel eens het probleem dat bepaalde programma's niet mee opstarten of dat alle programma en document iconen zo zijn alsof ie ze niet kan vinden. Volgens mij ligt dit echt aan de SSD, omdat ik dat nog nooit met een andere install zo heb ervaren. Echter: een reboot of desnoods 2 doet wonderen, daarna is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb last van BSOD's tijdens random low impact dingen zoals het sluiten van m'n browser. Soms als ik een venster sleep en een mp3'tje speel dan hangt t geluid even een seconde. Is het aanneemlijk dat dit aan de SSD ligt of moet ik het in het m'n RAM zoeken?

Windows update wil ook niet goed draaien; al n paar keer gehad dat ie updates draait en dan geeft ie aan dat het niet lukt en dat ie de updates gaat rollbacken. Nooit eerder gehad ook :{

[ Voor 26% gewijzigd door Cartman! op 17-01-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Geen idee. Altijd al last van dan of is het nu opeens? Is er iets in je config veranderd sinds je dat hebt?
Je kan natuurlijk eens chkdsk draaien om te kijken of ie brakke sectoren vind en deze kan omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het is een nieuwe build met schone installatie van Windows 7 64bit. Ik zal eerst n geheugencheck doen nog om dat uit te sluiten. Daarna kan ik mn oude 80GB Intel SSD er eens indoen en kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Met crystaldiskinfo 6.1.0 dev 4 heb ik alle waarden gewoon weer zichtbaar in smart. Geen bedrijfsspecificatie melding meer in smart. Health werkt ook prima. Net als Total written bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik vrees dat de ssd gewoon kuren vertoont, de memtest wees uit dat met m'n ram niks mis is. Zo even langs mycom, hopen dat ik hem kan ruilen voor een nieuwe. Mogelijk neem ik meteen een samsung, de vele bsod's geven me weinig vertrouwen.

edit: Topservice bij MyCom, kon de schijf zonder problemen omruilen voor een Samsung 840 EVO 250GB.

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 21-01-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Frappant, ik kreeg ook een BSOD net, samen met deze melding uit de windows logboeken vind ik het een beetje vervelend worden zo:
Volume C: (\Device\HarddiskVolume1) heeft een onlinescan nodig. Tijdens de volgende geplande onderhoudstaak wordt automatisch een onlinescan uitgevoerd. U kunt ook CHKDSK /SCAN lokaal uitvoeren via de opdrachtregel of REPAIR-VOLUME <station:> -SCAN lokaal of op afstand uitvoeren via PowerShell.
Overigens heb ik in de afgelopen dagen wel 4 keer een freeze gehad waarna enkel een hard reset hielp.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een 960GB liggen, die zal ik ook even screenshotten zodra ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:53:
Frappant, ik kreeg ook een BSOD net, samen met deze melding uit de windows logboeken vind ik het een beetje vervelend worden zo:

[...]

Overigens heb ik in de afgelopen dagen wel 4 keer een freeze gehad waarna enkel een hard reset hielp.
Lijkt op wat ik had dus, ook je SMART-waarden checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar niets veranderd tenopzichte van eerder.
Kreeg ook corrupte PST bestanden en een aantal andere files die ik niet meer kon openen, heb toen een checkdisk uitgevoerd waarna het vervolgens weer werkte. Misschien een OS probleem.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik vindt de ondersteuning van crucial best tegenvallen qua mail ivm defecte v4 128gb ssd. Vragen om een bon terwijl t ook via serienummer kan lijkt me en helemaal als ik dan lees vd vorige eigenaar dat hij via corsair rma heeft lopen bij een voeding zonder bon en dus op basis van serienr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, whoa, ik heb de m500 240gb ssd inmiddels ruim een maand in de pc zitten, niets gemerkt: werkt perfect!

Zal thuis eens de smart waarden uitlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Cartman! schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:56:
edit: Topservice bij MyCom, kon de schijf zonder problemen omruilen voor een Samsung 840 EVO 250GB.
Beter voor je. Had je ook nog vergeleken met je X25M?
Quad schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 12:17:
Dat heb ik inmiddels ook gedaan maar niets veranderd tenopzichte van eerder.
Kreeg ook corrupte PST bestanden en een aantal andere files die ik niet meer kon openen, heb toen een checkdisk uitgevoerd waarna het vervolgens weer werkte. Misschien een OS probleem.
Kan, maar stiekem sta ik er ook niet van te kijken. al die p0rn ook... O-)

Ik ervaar zelf nog steeds dat af en toe opstartprogramma's niet mee starten. Kan het OS zijn, jawel, maar het is wel vreemd dat het sinds met die SSD is. Op andere PC's (incl. andere SSD's) met dezelfde software ervaar ik het niet namelijk. Gekke freezes heb ik dan gelukkig niet (meer), maar ik doe sinds een half jaar geleden ook maandelijks een chkdsk actie, gewoon omdat ik er niet meer vanuit wil gaan dat alles gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Naja, het frappante is dat ik nooit iets heb gehad met de Intel 320 80GB, geen vage meldingen, geen vastlopers niks. En met de M500 wel, of het daaraan ligt.. Geen idee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
marcel87 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:13:
[...]

Beter voor je. Had je ook nog vergeleken met je X25M?
Niet meer gedaan, op de Intel staat m'n vorige installatie nog en daar moet ik eerst ff bestanden vandaan halen om te backuppen. Het is ook een kromme vergelijking omdat de EVO in een compleet nieuw systeem zitten dus wel logisch dat het dan weer sneller is.

Nu met m'n EVO maar hopen dat er geen stroomstoring is, toevallig vorige week een 's nachts namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Laatst online: 28-08 21:55
Ik heb vandaag mijn M500 120GB ssd binnengekregen en heb onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1PacV8C.png

Buiten de wet koop op afstand, zou dit een reden tot retour kunnen zijn? Hoewel de meesten hier aangeven dat de ssd wel gewoon normaal functioneert zit het mij wel aardig dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat zo'n beetje alle M500's hier dezelfde waarde hebben voor de Reallocated Events, nl. 16.

Heb deze week zelf ook twee Crucials M500-960GB ontvangen.
En ja, beiden hebben ze 16 Reallocated Event Counts.

Maar nog erger: na een lange format heeft eentje een Raw Read Error Rate waarde van 2, de andere na de lange format een waarde van zelfs 5.
Deze laatste kreeg door de format ook spontaan 2 Reallocated Sector Counts.

Crucial M500 de meest betrouwbare ssd van het afgelopen jaar ?... :? |:(

Soms bekruipt me het gevoel dat zowel de power-capacitors, alsook de RAID-5 correctie, er enkel is om het kwalitatief inferieure NAND te verhullen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Betrouwbaar zet ik nu ook wel mijn vraagtekens bij. Had ik dit topic maar gezien voordat ik hem deed bestellen, had me een hoop gefoeter gescheeld (nieuwe windows 7 install... 140 updates verder en dan dit).

Heb hem aangemeld voor DOA / RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Laatst online: 22:00
Ik baal tot nu ook, maar dat is waarschijnlijk te snel. Ik clone mijn M4 256 naar mijn vandaag ontvangen M500 480 gb versie. Nu doet Ameio er 20 uur over om te clonen, dat verwijt ik de M500, tot nu ging alles vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
wwwicked schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:50:
Ik heb vandaag mijn M500 120GB ssd binnengekregen en heb onderstaande:

[afbeelding]

Buiten de wet koop op afstand, zou dit een reden tot retour kunnen zijn? Hoewel de meesten hier aangeven dat de ssd wel gewoon normaal functioneert zit het mij wel aardig dwars.
Geen reden tot retour, zou niks ernstigs moeten zijn.
Mijn eerdere problemen verwijt ik aan Windows 8, in Windows 7 is alles weer zeer stabiel. d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Het stelt mij niet gerust in ieder geval. Het is ook niet weg te krijgen blijkbaar (de ssd is geleverd met de laatste firmware revisie).

Ik wacht nog wel af wat de webshop me te vertellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:12
Dus jij hebt liever dat fabrikanten jou voor liegen?
Af-fabriek slechte sectoren zijn vrij normaal voor een ssd. Alleen zie je dat normaal gesproken niet.

Het wordt pas een probleem wanneer het aantal slechte sectoren toeneemt.

[ Voor 63% gewijzigd door wappiewappie op 08-02-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
wwwicked schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:05:
Het stelt mij niet gerust in ieder geval. Het is ook niet weg te krijgen blijkbaar (de ssd is geleverd met de laatste firmware revisie).

Ik wacht nog wel af wat de webshop me te vertellen heeft.
Crucial test de SSD, daardoor krijg je deze uitslag, iedereen heeft het.
Crucial heeft een firmware uitgebracht waardoor deze waarde wordt gereset, wat echter niet betekend dat het er niet is, maar wat ook niet betekend dat je SSD dood is.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 08-02-2014 23:37 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Nee, maar ik word huiverig bij het zien van dergelijke errors. Ik betaal voor een product dat vrij is van defecten en in mijn ogen heb ik dat niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Er is helemaal niks defect, dat maak jij ervan. Al had je nooit naar die waarde gekeken dan had je er niks van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
That's right, niks is defect.. Ik durf te wedden dat de Samsung SSD'S deze waarden ook tonen, als Samsung de firmware niet zo hebben aangepast voor het verlaten van de fabriek. Waarom zouden alle nieuwe SSD'S en HDD'S een mooie 0 uren statistiek hebben terwijl ze eigenlijk wel getest zouden moeten zijn, en een test duurt wel langer dan een uurtje.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Ik zie een warning staan, ik heb daar een hekel aan. Dat is hetzelfde als een auto kopen waarvan het airbag lampje blijft branden. Ook al functioneren de airbags goed, je blijft je storen aan het lampje (ik wel in ieder geval).

[ Voor 20% gewijzigd door Sw333t op 09-02-2014 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nogmaals, het hoort zo bij deze Crucial M500!! Iedereen heeft het..

En hoe weet je het dat die airbags goed werken? Alleen op moment dat ze moeten werken.
Merk je dat de ssd faalt? Nee want je ziet een paar cijfers wat door de firmware niet gereset is. Als er meer bij komen is er wat aan de hand, tot nu toe is je schijf dus gewoon oksel fris.

[ Voor 67% gewijzigd door Quad op 09-02-2014 02:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:23:
... 16 Reallocated Event Counts. ...
Hier op een 240GB(MU3) ook 16 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

wwwicked schreef op zondag 09 februari 2014 @ 02:06:
Ik zie een warning staan, ik heb daar een hekel aan. Dat is hetzelfde als een auto kopen waarvan het airbag lampje blijft branden. Ook al functioneren de airbags goed, je blijft je storen aan het lampje (ik wel in ieder geval).
Als je geen warning wilt zien staan, gebruik dan niet die zooi van HDtune... Want het gaat fout, omdat HDtune voor jouw denkt en HDtune denkt fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bartjuh schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:25:
Hmm, whoa, ik heb de m500 240gb ssd inmiddels ruim een maand in de pc zitten, niets gemerkt: werkt perfect!

Zal thuis eens de smart waarden uitlezen!
Ik heb de SMART waarden uitgelezen van mijn M500 240GB ssd, maar 0 fouten/waarschuwingen. Alles ziet er perfect uit. SSD is 2 maandjes geleden nieuw aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Swordlord schreef op zondag 09 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Als je geen warning wilt zien staan, gebruik dan niet die zooi van HDtune... Want het gaat fout, omdat HDtune voor jouw denkt en HDtune denkt fout...
Als je geen pc problemen wilt, neem dan geen pc. Beetje stomme logica hier.

Dat jullie je erbij neerleggen dat je met een warning zit moeten jullie weten. Ik ga er als betalende consument niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Elk ander SMART analyse tool ziet het niet als een warning ;)
Dus 1 tool ten opzichte van vele is het...

Maargoed, als jij je door de dorpsgek laat gek maken, dan laat je je lekker gek maken.

[ Voor 57% gewijzigd door Swordlord op 09-02-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wwwicked schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Dat jullie je erbij neerleggen dat je met een warning zit moeten jullie weten. Ik ga er als betalende consument niet mee akkoord.
Een warning is geen defect, een warning is geen probleem. Dus je vergelijking gaat mank.

Maar goed, breng 'm terug en neem een ander merk en leef in de illusie dat die hetzelfde 'probleem' niet heeft, omdat andere merken het standaard verbergen. Iedereen blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

[Aluhoedje op]
Misschien heeft bijv. Samsung stiekem wel meer, waarom zouden ze anders de boel resetten ;)
[Aluhoedje af]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 15:12
@wwwicked
Waarom vraag je hier iets, als je het zelf toch beter weet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
Omdat ik dacht hier gelijkgestemden te vinden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:57
beetje vreemd dat je hier kunt lezen dat je geen probleem hebt en dat dan af doet met "...maar helaas"?
Bedenk me net dat je misschien de €24.95 van HDtune terug wilt en dan heb je natuurlijk wel gelijk >:)

[ Voor 33% gewijzigd door BartNL op 09-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik snap niet wat het probleem is want er is helemaal geen probleem.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Als je je er niet goed bij voelt stuur je het ding terug en koop je een ander, simpel toch?

@BartNL Trial-versie is gewoon gratis hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:05
Op het moment zijn de ssd's wel erg aantrekkelijk.

http://tweakers.net/product/322904/crucial-25-inch-m500/

[ Voor 3% gewijzigd door PCSO op 09-02-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
What the? Een week geleden was de M500 240GB nog €125,- :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:05
Quad schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:45:
What the? Een week geleden was de M500 240GB nog €125,- :')
In Engeland bied Cruciale zelf de SSD'S aan voor een scherpe prijs. Schijnbaar krijgen de winkels in NL dat ook te horen.http://gathering.tweakers...ist_messages/1543058/last.

[ Voor 5% gewijzigd door PCSO op 10-02-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
smartctl -t short lijkt bij mij trouwens niet te willen eindigen, is dat verwacht gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Crucial 2.5" M500 960GB € 363,04

Prijs per GB €0.378

We zijn imiddels al door de 0,40€/Gb grens heen, het gaat best hard. Nog even en PC's &laptops worden standaard geleverd met een 240Gb SSD (of een SSD + HD combo) ipv een HD.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zou marketingtechnisch wel slim zijn, afgaande op wat ik vanuit m'n omgeving meekrijg is een korte opstarttijd één van de voornaamste redenen waarom mensen van laptop overstappen op tablet. Met een SSD zijn die bij een laptop ook near instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:13
op dit moment zou dat marketingtechnisch helemaal niet slim zijn. Wellicht in de toekomst als de voor- en nadelen van een SSD bij het grote publiek bekend zijn, maar op dit moment wil men liever een 2TB 5400 RPM schijf dan een 240 GB drive (laat staan dat men extra gaat betalen voor minder ruimte).
Bovendien start windows 8 al snel op door bij het afsluiten een image te maken en een laptop vanuit hibernatie halen gaat ook redelijk snel. (Tenslotte lijkt dat meer op wat je doet met een tablet: als je het over opstarten hebt dan is mijn tablet verreweg inferieur aan mijn laptop en mijn smartphone is dan weer verreweg inferieur aan mijn nokia 6610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Lothlorien67 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:56:
op dit moment zou dat marketingtechnisch helemaal niet slim zijn. Wellicht in de toekomst als de voor- en nadelen van een SSD bij het grote publiek bekend zijn, maar op dit moment wil men liever een 2TB 5400 RPM schijf dan een 240 GB drive (laat staan dat men extra gaat betalen voor minder ruimte).
Je ziet nu dat high end laptops (ultrabooks, macs etc.) al standaard voorzien worden van SSD's samen met, of in plaats van, HDD's. De wens en het nut voor gebruikers is er dus wel degelijk, alleen zijn de laptops in dat segment voor de massa niet te betalen.

Nu de prijs van SSD's zo sterk daalt zoals in de posts hierboven wordt geschetst lijkt het dus oppertuun om een optie, die voorheen alleen in het hogere segment te vinden was, nu ook in midrange of zelfs lager standaard in te bouwen.

Een SSD van 240 gig is m.i. meer dan genoeg voor 95% van de gebruikers als ik naar mij en m'n omgeving kijk, en is al voor 100 euro te krijgen, laat staan voor een fabrikant die wholesale inkoopt. Met de laptopmarkt in het slop zoals het nu is lijkt het me dus een slimme move, mits de fabrikant de lagere capaciteit, en de grote snelheidswinst uit kan leggen.

Maar goed, de tijd zal het leren.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Heb afgelopen week een M500 240GB gekocht voor 1 cent onder de honderd euro.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sw333t schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Je lijkt een beetje op een stressend wijf. Doe gewoon rustig, er is niks aan de hand. Mensen die van niks weten en dit topic doorspitten om info te krijgen, krijgen een verkeerd beeld van het product. Zoek het uit, informeer goed wat er aan de hand is en kom dan met feiten waarom het zogenaamd defect is en waarom je zo als een regelneef op je consumentengedoe terug wilt vallen. Tot die tijd hoef je niet echt in discussie te gaan hier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:02

Ravefiend

Carpe diem!

Eerder werd er in dit topic al gesproken over de MU03 firmware update. Meer recent is ook de MU05 beschikbaar gemaakt met de volgende release notes:
Release Date: 03/25/2014

Firmware for the M500 (all form factors) is being updated from version MU03 to MU05. The M500 is updateable to this new firmware starting from previous versions using tools provided by Micron.

This update will be mandatory cut-in for new product built in Micron factories, and is an OPTIONAL update for any drive in the field. For end users, it is recommended if the user is experiencing or wishes to prevent an issue related to the following items.

Version MU05 includes the following changes:

Improved Drive latency performance in applications with SMART polling
Improved Compatibility with 3rd party encryption management software
Corrected Reporting of SMART attribute 196 and 183
Increased thermal throttling response on 960GB Capacity for greater reliability
Corrected Upgrade issues experienced on MU03 by some customers
Numerous Bug fixes and stability improvements
Als ik even verder kijk, blijkt dat :
  • 196 0xC4 Reallocation Event Count
  • 183 0xB7 SATA Downshift Error Count or Runtime Bad Block
Is er enige duidelijkheid of de aanpassing aan 0xC4 een verbetering is ten opzichte van de eerdere MU03 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Teller gaat toch op 0 dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 03-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ravefiend schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:17:
... Meer recent is ook de MU05 beschikbaar gemaakt ...
Voor de linux-gebruikers: die lost een probleem met queued trim support op, zal nog wel even duren voordat de blacklist van de kerneldriver geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Vraagje.

Ik overweeg deze kaart te bestellen.

Crucial M500 mSata 240GB Mini PCI Express & mSATA

notebooke uitvoering "zie deze link"

Werkt deze kaart ook met een wat oudere notebook met een Mini PCI Express & mSATA poort.

Al vast bedankt.

Lex

UPDATE

Ik heb zelf het antwoord gevonden.

Mini PCI Express met mSATA word vanaf 2009 in de nieuwe chipsets ondersteund, mijn notebook is ouder dus geen mSATA ondersteuning.

Tijd voor een nieuwe notebook "jammer genoeg ben ik blut" en van sparen komt maar weinig.

Lex

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 29-06-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Dit weekend een Crucial M550 256GB ingebouwd, en deze lijkt ook last te hebben van dit euvel (16 Reallocated Events) :o

[ Voor 40% gewijzigd door Gusto op 30-06-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik had hetzelfde, met mijn m.2 SSD M550 SSD. 8 Sectors.

[ Voor 11% gewijzigd door rikadoo op 30-06-2014 08:20 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wilde de M05 update even draaien op een recent gekochte mSATA m500, maar helaas, de ISO kijg ik om de een of andere reden niet geboot in UEFI modus en de computer heeft geen legacy modus... ook draait er geen windows op. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
begintmeta schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Voor de linux-gebruikers: die lost een probleem met queued trim support op, zal nog wel even duren voordat de blacklist van de kerneldriver geupdate is.
Weet je dat wel heel zeker? Er zijn namelijk mensen die beweren dat de problemen nog steeds aanwezig zijn.

Ik beschik zelf ook over een 120GB Crucial M500 en draai Ubuntu 14.04 LTS. Ik ben er dus achter gekomen dat automatische TRIM alleen aan staat op Intel en Samsung SSD's vanwege dit probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Allard Pruim op 01-07-2014 21:32 . Reden: Spelfoutjes gecorrigeerd en linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-10 16:53
Het probleem is dat deze Crucial M500 mSata 240GB Mini PCI Express alleen werkt met notebooks die een chipset aan boord hebben die "Msata" ondersteund.

Oudere notebooks voor 2010 hebben deze ondersteuning veelal niet in de chipset zitten. "enkele notebooks uit 2009 uitgesloten die net wel deze nieuwere generatie chipset aan boord hadden"

Mogelijk dat bepaalde notebooks na een bios of chipset update wel mSata ondersteunen?

Geen MSata dan werkt SSD dus niet ook al is de Mini PCI Express connector exact hetzelfde.

Ik ben heel blij dat ik eerst mijn huiswerk heb gedaan, daardoor de aankoop heb kunnen voorkomen.

Lex

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 03-07-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Allard Pruim schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:16:
[...]
Weet je dat wel heel zeker? Er zijn namelijk mensen die beweren dat de problemen nog steeds aanwezig zijn.

Ik beschik zelf ook over een 120GB Crucial M500 en draai Ubuntu 14.04 LTS. Ik ben er dus achter gekomen dat automatische TRIM alleen aan staat op Intel en Samsung SSD's vanwege dit probleem.
Nee, ik weet het niet zeker, gezien de recente berichten op de kernelmailinglisten. Ik heb zelf niet opgemekrt dat er problemen waren, ondanks dat ik even de kernels heb gedraait die de blacklist hadden aangepast (uit de 3.14-serie) heb. 3.15 heeft de M500MU05 weer in de blacklist staan, en de kernel van ubuntu 14.04 (3.13) heeft hem er nooit uit gehad. Vermoedelijk wel verstandig, ikhoop wel dat snel duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 11:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Heren, vraagje:

Ik heb net 2 Micron 960GB SS'd gescoord ergens en beide (een op MU03 en een op MU05) scoren rond de 250 seq. read en 150 seq. write. De andere waarden zijn eveneens om te huilen.
Andere SSD's in mijn systeem (ouwe 830 bijvoorbeeld) rennen er rondjes omheen met 460 seq. read bijvoorbeeld, en de andere waarden gelijk hoog.

Is hier iets over bekend? Google is hierin niet mijn vriend.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:35
Als je net zo duidelijk bent tegen Google als hier..

- Welke Micron (Crucial?) SSDs?
- Waar hangen ze aan? Toch niet zo'n ASmedia controller?

EDIT: Huh, ik dacht dat ik in het algemene SSD topic zat.

Misschien even een security erase doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Thralas op 02-08-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6p6g79.jpg
Overal tevreden :)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'