Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:54
(jarig!)
wwwicked schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Als je geen pc problemen wilt, neem dan geen pc. Beetje stomme logica hier.

Dat jullie je erbij neerleggen dat je met een warning zit moeten jullie weten. Ik ga er als betalende consument niet mee akkoord.
Een warning is geen defect, een warning is geen probleem. Dus je vergelijking gaat mank.

Maar goed, breng 'm terug en neem een ander merk en leef in de illusie dat die hetzelfde 'probleem' niet heeft, omdat andere merken het standaard verbergen. Iedereen blij :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

[Aluhoedje op]
Misschien heeft bijv. Samsung stiekem wel meer, waarom zouden ze anders de boel resetten ;)
[Aluhoedje af]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:14
@wwwicked
Waarom vraag je hier iets, als je het zelf toch beter weet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sw333t
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 21:35
Omdat ik dacht hier gelijkgestemden te vinden, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
beetje vreemd dat je hier kunt lezen dat je geen probleem hebt en dat dan af doet met "...maar helaas"?
Bedenk me net dat je misschien de €24.95 van HDtune terug wilt en dan heb je natuurlijk wel gelijk >:)

[ Voor 33% gewijzigd door BartNL op 09-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27
Ik snap niet wat het probleem is want er is helemaal geen probleem.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je je er niet goed bij voelt stuur je het ding terug en koop je een ander, simpel toch?

@BartNL Trial-versie is gewoon gratis hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 07:49
Op het moment zijn de ssd's wel erg aantrekkelijk.

http://tweakers.net/product/322904/crucial-25-inch-m500/

[ Voor 3% gewijzigd door PCSO op 09-02-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:27
What the? Een week geleden was de M500 240GB nog €125,- :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 07:49
Quad schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:45:
What the? Een week geleden was de M500 240GB nog €125,- :')
In Engeland bied Cruciale zelf de SSD'S aan voor een scherpe prijs. Schijnbaar krijgen de winkels in NL dat ook te horen.http://gathering.tweakers...ist_messages/1543058/last.

[ Voor 5% gewijzigd door PCSO op 10-02-2014 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
smartctl -t short lijkt bij mij trouwens niet te willen eindigen, is dat verwacht gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Crucial 2.5" M500 960GB € 363,04

Prijs per GB €0.378

We zijn imiddels al door de 0,40€/Gb grens heen, het gaat best hard. Nog even en PC's &laptops worden standaard geleverd met een 240Gb SSD (of een SSD + HD combo) ipv een HD.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Zou marketingtechnisch wel slim zijn, afgaande op wat ik vanuit m'n omgeving meekrijg is een korte opstarttijd één van de voornaamste redenen waarom mensen van laptop overstappen op tablet. Met een SSD zijn die bij een laptop ook near instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:17
op dit moment zou dat marketingtechnisch helemaal niet slim zijn. Wellicht in de toekomst als de voor- en nadelen van een SSD bij het grote publiek bekend zijn, maar op dit moment wil men liever een 2TB 5400 RPM schijf dan een 240 GB drive (laat staan dat men extra gaat betalen voor minder ruimte).
Bovendien start windows 8 al snel op door bij het afsluiten een image te maken en een laptop vanuit hibernatie halen gaat ook redelijk snel. (Tenslotte lijkt dat meer op wat je doet met een tablet: als je het over opstarten hebt dan is mijn tablet verreweg inferieur aan mijn laptop en mijn smartphone is dan weer verreweg inferieur aan mijn nokia 6610)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Lothlorien67 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:56:
op dit moment zou dat marketingtechnisch helemaal niet slim zijn. Wellicht in de toekomst als de voor- en nadelen van een SSD bij het grote publiek bekend zijn, maar op dit moment wil men liever een 2TB 5400 RPM schijf dan een 240 GB drive (laat staan dat men extra gaat betalen voor minder ruimte).
Je ziet nu dat high end laptops (ultrabooks, macs etc.) al standaard voorzien worden van SSD's samen met, of in plaats van, HDD's. De wens en het nut voor gebruikers is er dus wel degelijk, alleen zijn de laptops in dat segment voor de massa niet te betalen.

Nu de prijs van SSD's zo sterk daalt zoals in de posts hierboven wordt geschetst lijkt het dus oppertuun om een optie, die voorheen alleen in het hogere segment te vinden was, nu ook in midrange of zelfs lager standaard in te bouwen.

Een SSD van 240 gig is m.i. meer dan genoeg voor 95% van de gebruikers als ik naar mij en m'n omgeving kijk, en is al voor 100 euro te krijgen, laat staan voor een fabrikant die wholesale inkoopt. Met de laptopmarkt in het slop zoals het nu is lijkt het me dus een slimme move, mits de fabrikant de lagere capaciteit, en de grote snelheidswinst uit kan leggen.

Maar goed, de tijd zal het leren.

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 14:28
Heb afgelopen week een M500 240GB gekocht voor 1 cent onder de honderd euro.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Sw333t schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:12:
[...]

Als je geen pc problemen wilt, neem dan geen pc. Beetje stomme logica hier.

Dat jullie je erbij neerleggen dat je met een warning zit moeten jullie weten. Ik ga er als betalende consument niet mee akkoord.
Je lijkt een beetje op een stressend wijf. Doe gewoon rustig, er is niks aan de hand. Mensen die van niks weten en dit topic doorspitten om info te krijgen, krijgen een verkeerd beeld van het product. Zoek het uit, informeer goed wat er aan de hand is en kom dan met feiten waarom het zogenaamd defect is en waarom je zo als een regelneef op je consumentengedoe terug wilt vallen. Tot die tijd hoef je niet echt in discussie te gaan hier toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 09:36

Ravefiend

Carpe diem!

Eerder werd er in dit topic al gesproken over de MU03 firmware update. Meer recent is ook de MU05 beschikbaar gemaakt met de volgende release notes:
Release Date: 03/25/2014

Firmware for the M500 (all form factors) is being updated from version MU03 to MU05. The M500 is updateable to this new firmware starting from previous versions using tools provided by Micron.

This update will be mandatory cut-in for new product built in Micron factories, and is an OPTIONAL update for any drive in the field. For end users, it is recommended if the user is experiencing or wishes to prevent an issue related to the following items.

Version MU05 includes the following changes:

Improved Drive latency performance in applications with SMART polling
Improved Compatibility with 3rd party encryption management software
Corrected Reporting of SMART attribute 196 and 183
Increased thermal throttling response on 960GB Capacity for greater reliability
Corrected Upgrade issues experienced on MU03 by some customers
Numerous Bug fixes and stability improvements
Als ik even verder kijk, blijkt dat :
  • 196 0xC4 Reallocation Event Count
  • 183 0xB7 SATA Downshift Error Count or Runtime Bad Block
Is er enige duidelijkheid of de aanpassing aan 0xC4 een verbetering is ten opzichte van de eerdere MU03 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 20:26

Swordlord

Act first, think never

Teller gaat toch op 0 dan.

[ Voor 23% gewijzigd door Swordlord op 03-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ravefiend schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:17:
... Meer recent is ook de MU05 beschikbaar gemaakt ...
Voor de linux-gebruikers: die lost een probleem met queued trim support op, zal nog wel even duren voordat de blacklist van de kerneldriver geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Vraagje.

Ik overweeg deze kaart te bestellen.

Crucial M500 mSata 240GB Mini PCI Express & mSATA

notebooke uitvoering "zie deze link"

Werkt deze kaart ook met een wat oudere notebook met een Mini PCI Express & mSATA poort.

Al vast bedankt.

Lex

UPDATE

Ik heb zelf het antwoord gevonden.

Mini PCI Express met mSATA word vanaf 2009 in de nieuwe chipsets ondersteund, mijn notebook is ouder dus geen mSATA ondersteuning.

Tijd voor een nieuwe notebook "jammer genoeg ben ik blut" en van sparen komt maar weinig.

Lex

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 29-06-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Dit weekend een Crucial M550 256GB ingebouwd, en deze lijkt ook last te hebben van dit euvel (16 Reallocated Events) :o

[ Voor 40% gewijzigd door Gusto op 30-06-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik had hetzelfde, met mijn m.2 SSD M550 SSD. 8 Sectors.

[ Voor 11% gewijzigd door rikadoo op 30-06-2014 08:20 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik wilde de M05 update even draaien op een recent gekochte mSATA m500, maar helaas, de ISO kijg ik om de een of andere reden niet geboot in UEFI modus en de computer heeft geen legacy modus... ook draait er geen windows op. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:59
begintmeta schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Voor de linux-gebruikers: die lost een probleem met queued trim support op, zal nog wel even duren voordat de blacklist van de kerneldriver geupdate is.
Weet je dat wel heel zeker? Er zijn namelijk mensen die beweren dat de problemen nog steeds aanwezig zijn.

Ik beschik zelf ook over een 120GB Crucial M500 en draai Ubuntu 14.04 LTS. Ik ben er dus achter gekomen dat automatische TRIM alleen aan staat op Intel en Samsung SSD's vanwege dit probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Allard Pruim op 01-07-2014 21:32 . Reden: Spelfoutjes gecorrigeerd en linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 20:15
Het probleem is dat deze Crucial M500 mSata 240GB Mini PCI Express alleen werkt met notebooks die een chipset aan boord hebben die "Msata" ondersteund.

Oudere notebooks voor 2010 hebben deze ondersteuning veelal niet in de chipset zitten. "enkele notebooks uit 2009 uitgesloten die net wel deze nieuwere generatie chipset aan boord hadden"

Mogelijk dat bepaalde notebooks na een bios of chipset update wel mSata ondersteunen?

Geen MSata dan werkt SSD dus niet ook al is de Mini PCI Express connector exact hetzelfde.

Ik ben heel blij dat ik eerst mijn huiswerk heb gedaan, daardoor de aankoop heb kunnen voorkomen.

Lex

[ Voor 33% gewijzigd door LEX63 op 03-07-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Allard Pruim schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:16:
[...]
Weet je dat wel heel zeker? Er zijn namelijk mensen die beweren dat de problemen nog steeds aanwezig zijn.

Ik beschik zelf ook over een 120GB Crucial M500 en draai Ubuntu 14.04 LTS. Ik ben er dus achter gekomen dat automatische TRIM alleen aan staat op Intel en Samsung SSD's vanwege dit probleem.
Nee, ik weet het niet zeker, gezien de recente berichten op de kernelmailinglisten. Ik heb zelf niet opgemekrt dat er problemen waren, ondanks dat ik even de kernels heb gedraait die de blacklist hadden aangepast (uit de 3.14-serie) heb. 3.15 heeft de M500MU05 weer in de blacklist staan, en de kernel van ubuntu 14.04 (3.13) heeft hem er nooit uit gehad. Vermoedelijk wel verstandig, ikhoop wel dat snel duidelijkheid komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:45

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Heren, vraagje:

Ik heb net 2 Micron 960GB SS'd gescoord ergens en beide (een op MU03 en een op MU05) scoren rond de 250 seq. read en 150 seq. write. De andere waarden zijn eveneens om te huilen.
Andere SSD's in mijn systeem (ouwe 830 bijvoorbeeld) rennen er rondjes omheen met 460 seq. read bijvoorbeeld, en de andere waarden gelijk hoog.

Is hier iets over bekend? Google is hierin niet mijn vriend.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 09:57
Als je net zo duidelijk bent tegen Google als hier..

- Welke Micron (Crucial?) SSDs?
- Waar hangen ze aan? Toch niet zo'n ASmedia controller?

EDIT: Huh, ik dacht dat ik in het algemene SSD topic zat.

Misschien even een security erase doen?

[ Voor 28% gewijzigd door Thralas op 02-08-2014 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6p6g79.jpg
Overal tevreden :)

Verstand van 'Alles' van 'Niets'