Lothlorien67 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:56:
op dit moment zou dat marketingtechnisch helemaal niet slim zijn. Wellicht in de toekomst als de voor- en nadelen van een SSD bij het grote publiek bekend zijn, maar op dit moment wil men liever een 2TB 5400 RPM schijf dan een 240 GB drive (laat staan dat men extra gaat betalen voor minder ruimte).
Je ziet nu dat high end laptops (ultrabooks, macs etc.) al standaard voorzien worden van SSD's samen met, of in plaats van, HDD's. De wens en het nut voor gebruikers is er dus wel degelijk, alleen zijn de laptops in dat segment voor de massa niet te betalen.
Nu de prijs van SSD's zo sterk daalt zoals in de posts hierboven wordt geschetst lijkt het dus oppertuun om een optie, die voorheen alleen in het hogere segment te vinden was, nu ook in midrange of zelfs lager standaard in te bouwen.
Een SSD van 240 gig is m.i. meer dan genoeg voor 95% van de gebruikers als ik naar mij en m'n omgeving kijk, en is al voor 100 euro te krijgen, laat staan voor een fabrikant die wholesale inkoopt. Met de laptopmarkt in het slop zoals het nu is lijkt het me dus een slimme move, mits de fabrikant de lagere capaciteit, en de grote snelheidswinst uit kan leggen.
Maar goed, de tijd zal het leren.