Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de reden om de game te pre-orderen terwijl je de komende dagen er achter kunt komen of dat R* goed werk heeft gedaan en je alsnog over kunt gaan tot aanschaf? :?
Ze hebben zo weinig vrij gegeven, het kan goed uit pakken en het kan slecht uit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
Slaapje schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:12:
Hmm via mijn PlayStation zelf kwam de goede versie wel direct naar voren.

@Carlos0_0 Wellicht werkt dat voor jou ook?
Ik zal vanavond eens kijken zit op het moment heerlijk op kantoor, zoals ongeveer elke dag de afgelopen 2 jaar(Was 1 van de weinige denk ik :P).
Wellicht inderdaad via de ps5 zelf wel te vinden is dan, zag ook youtube filmpje inderdaad dat die daar zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:11:
Wat is de reden om de game te pre-orderen terwijl je de komende dagen er achter kunt komen of dat R* goed werk heeft gedaan en je alsnog over kunt gaan tot aanschaf? :?
Ze hebben zo weinig vrij gegeven, het kan goed uit pakken en het kan slecht uit pakken.
Ik ga vanmiddag spelen zodra dat kan in Nieuw Zeeland :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:43:
[...]

Ik ga vanmiddag spelen zodra dat kan in Nieuw Zeeland :)
Je hebt groot gelijk. :)
Ik hou het forum in de gaten, ben benieuwd naar je ervaring. Mocht R* niets verpest hebben dan wil 'm ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben geen goede reviewer hoor. Als het een beetje goede fps heeft (en drops zal ik ook niet snel zien doordat mijn TV VRR ondersteund) en de enorme aliassing goed verminderd is ben ik al snel tevreden.

Ik denk dat je voor de snelste vergelijking ook YouTube: YouTube in de gaten moet houden. Volgens mij zijn die vaak heel snel met hun vergelijkingsvideos.

/ik ga trouwens voor de 60fps versie zonder RT

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-03-2022 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:50:
Ik ben geen goede reviewer hoor. Als het een beetje goede fps heeft (en drops zal ik ook niet snel zien doordat mijn TV VRR ondersteund) en de enorme aliassing goed verminderd is ben ik al snel tevreden.

Ik denk dat je voor de snelste vergelijking ook YouTube: YouTube in de gaten moet houden. Volgens mij zijn die vaak heel snel met hun vergelijkingsvideos.

Ik hou het allemaal in de gaten.
Het gaat mij er om dat het gewoon goed is en er geen grote bugs inzit oid. Je weet het nooit tegenwoordig.
GTA trilogie kuch kuch. Die lieten ze ook gewoon uitkomen in die staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:50:

Waarom zonder RT? Is het niet leuk om dat eerst te proberen en alleen als er teveel dips onder de 60 fps voorkomen pas te wisselen op de mode zonder RT?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Waarom zonder RT? Is het niet leuk om dat eerst te proberen en alleen als er teveel dips onder de 60 fps voorkomen pas te wisselen op de mode zonder RT?
Voor veel mensen is RT echt een groot verschil. Ik zie dat vaak niet echt. Dan zie ik liever iets meer details en scherpte dan dat schaduwen (ik meen dat bij GTA daar de meeste RT zit) er beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Via deze link kom je ook in de store
https://www.playstation.c...uto-v/?emcid=ot-3r-438516
misschien dat je hem dan wel kan binnen halen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Voor veel mensen is RT echt een groot verschil. Ik zie dat vaak niet echt. Dan zie ik liever iets meer details en scherpte dan dat schaduwen (ik meen dat bij GTA daar de meeste RT zit) er beter uit zien.
Ik kan helaas nog geen vergelijkingsvideo's vinden waar je kan zien wat de verschillen per mode zijn. Ik wil minimaal 1080p/60fps met een goede draw distance en niet al te lelijke graphic settings. Ben benieuwd wat Rockstar ons voorschotelt. Ik vind het overigens wel jammer dat we op de console niet zoveel veranderen kunnen aan de Graphic Settings. Eigenlijk zou het op consoles beter zijn een aanbevolen preset te geven van de ontwikkelaar en dan de optie om zelf alle settings aan te passen naar wens zoals op de PC :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Wii4all schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:48:
Via deze link kom je ook in de store
https://www.playstation.c...uto-v/?emcid=ot-3r-438516
misschien dat je hem dan wel kan binnen halen.
Nu heb ik hem via de PlayStation zelf wel kunnen kopen, maar ook via jouw link staan er bij mij alleen mogelijkheden tot kopen bij de ps4, ps5 staat alleen "beschikbaar op".

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Heb een auto export gedaan. Ziet er prima uit, maar verwacht niet veel meer dan wat het al was. Maar dan met een betere framerate en scherper.
Voor mij wel de moeite waard omdat ik story echt overnieuw wil doen. Maar het blijft wat gedateerd.

Veel motionblur trouwens (of iets dergelijks, ben niet heel goed i9n die begrippen.)

[ Voor 15% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-03-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ArthurMorgan Een stabiele frame rate en een hogere resolutie is al genoeg voor mij als het voor de rest allemaal goed loopt. Ik wil ook graag de story weer eens doen en al helemaal in 60fps.

Indien RT zorgt voor een wat lagere resolutie dan zou ik daar voor kiezen maar niet als het ten koste gaat van de frame rate. 60>al het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou voor framerate wel even wachten op een goede analyse site. Ik zie wel wat flaws heb ik het idee. (helemaal in cutscenes, maar daarbuiten lijkt het soms ook niet 100% vloeiend. En ja ik heb de videomode veranderd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er prima uit maar de depth of field is wel extreem, valt je dat ook op @ArthurMorgan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Crosspost met Xbox Series X topic.

Van ResetEra:
So, I compared a bit more now and I'm not sure what to stick with now. With looking at it a bit more, the resolution difference between Fidelity and Performance is quite big, I was wrong and the shadows are so much worse in 60fps mode.

On the other hand, I can barely find anything that's Ray traced, maybe the moving shadows? The difference while playing is really minimal. (unlike the res)

Performance RT mode is a weird implementation, on first glance, it seems to have the same res as the performance mode, so, why does performance without exist? Maybe it drops less res in busy scenes idk. But first comparisons are puzzling.
Fidelity:

Afbeeldingslocatie: https://i2.lensdump.com/i/rFHoLF.png

Performance Mode:

Afbeeldingslocatie: https://i3.lensdump.com/i/rFHua3.png

Performance RT Mode:

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/rFHN60.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Fidelity

Afbeeldingslocatie: https://i1.lensdump.com/i/rFHPlD.png

Performance

Afbeeldingslocatie: https://i2.lensdump.com/i/rFHfbq.png

Fidelity

Afbeeldingslocatie: https://i.lensdump.com/i/rFHc4M.png

Performance

Afbeeldingslocatie: https://i3.lensdump.com/i/rFHUtA.png

Fidelity

Afbeeldingslocatie: https://i2.lensdump.com/i/rFHwia.png

Performance

Afbeeldingslocatie: https://i1.lensdump.com/i/rFHXPQ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:11:
Ziet er prima uit maar de depth of field is wel extreem, valt je dat ook op @ArthurMorgan ?
Ja en het is heel wisselend, soms is de camera een paar mm verplaatsen ook een enorm verschil tussen vage details en gewoon mooi scherp.

Tijdens het bewegen van de camera wordt het sowieso bewust slechter gemaakt dat eindigt pas (ik denk ongeveer) 1/10 van een seconde na het stoppen met bewegen. Het is wel wat raar eerlijk gezegd, weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven.

heb na een post hierboven even performance + RT aangezet. Ik heb zelf het gevoel dat die onscherpte tijdens het bewegen dan nog sterker is.

Waar ik na een paar jaar afwezigheid in GTA wel heel erg aan moet wennen is de autobesturing. Ik heb de afgelopen 2 jaar FH4 en 5 heel veel gespeeld en wil de auto's dus op die wijze besturen. Dat is echt anders :D

[ Voor 48% gewijzigd door ArthurMorgan op 14-03-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hoe zijn de laadtijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Slecht.... ik deed een missie overnieuw. Daarna een seconde of 20 om terug te komen in de story.

Vanwege je vraag ook even helemaal opnieuw opgestart... kost ongeveer een minuut om in SP te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Dat verschil tussen RT en geen RT lijkt tot zover nihil. Wellicht even wachten tot het regent zodat alles spiegelt omdat het nat is. Ik heb het gevoel dat alles wat warmer gekleurt is in deze editie (soort Photoshop warm filter) waardoor alles een warme tint heeft. De Fidelty mode met 4k ziet er lekker scherp uit maar 30 fps is mij echt te weinig. 60 fps is voor mij het minimum en ben nog heen en weer aan het klikken tussen Performance en Performance RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Slecht.... ik deed een missie overnieuw. Daarna een seconde of 20 om terug te komen in de story.

Vanwege je vraag ook even helemaal opnieuw opgestart... kost ongeveer een minuut om in SP te komen.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Denk dat ik de € 9,99 maar in m'n zak hou. ;)
Wat ik nu her en der lees, valt het grafisch allemaal wel mee / tegen.

Fidelity schijnt dan wel mooi te zijn, maar dan zit je met 30FPS.
Performance en Performance RT is dan wel 60FPS, maar kwaliteit drop is wel aanzienlijk blijkbaar i.v.m. Fidelity.

[ Voor 43% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik vind het zelf wel 20 euro waard voor SP. En als je echt helemaal nooit gespeeld hebt misschien wel de normale prijs ook.
Voor mij is het wel ongeveer wat ik ervan verwacht had. Genoeg om er nog eens een 100% game uit te halen. Online ben ik mee gestopt en blijf ik ook gewoon weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Zojuist had ik een missie gestart en het was eindelijk aan het regenen. Tijdens het rijden zag ik een plas water met een neon sign reflectie. De perfecte test om de drie modes te vergelijken.

Fidelty: Super scherpe 4k beelden met een hoge resolutie reflectie van de neon sign. Ziet er erg goed uit.
Performance RT: Het beeld is nu 1080p en de reflectie is ineens erg verpixelt en je kunt niks herkennen.
Performance: Nog steeds 1080p en de reflectie is nu zonder ray tracing. Echter ziet dit er veel scherper uit dan de ray tracing versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:55
ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Jezus hoe kan dat dan? Bizar met zo'n oud spel zeg.. weet niet zeker of ik hem nog ga halen dan, had juist gehoopt op lekker korte laadtijden.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Bedenk me nu dat ik natuurlijk de gratis GTA Online kan downloaden op m'n PS5, om de grafische modes te testen. Zo kan ik uiteindelijk nog beslissen of ik de SP ga kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performance 1080p? Dat is wel heel mager. Had toch wel gehoopt op meer richting de 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:21:
Performance 1080p? Dat is wel heel mager. Had toch wel gehoopt op meer richting de 4k.
4K alleen op de Fidelity Mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:56
Maar zijn de textures bijvoorbeeld ook beter? Meer sfeer omdat er meer bomen en planten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het is gewoon een mix van Ultra / High op PC en dan volgende keuzes:

1. Fidelity = 4k / 30fps / ray tracing
2. Performance RT =1080p / 60fps / ray tracing
3. Performance = 1080p / 60fps / zonder ray tracing.

Je speelt dus gewoon de PC versie met graphics settings gemixed uit ultra en high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht niet dat ik te veel zou vragen met 60fps in combinatie met 1440p tot 4k voor performance mode. Blijkbaar wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Performance RT

Ook al is dit "maar" een 1080p YouTube video.. had er wel iets meer van verwacht eerlijk gezegd.

[ Voor 24% gewijzigd door Rivanov op 14-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Sir_Hendro schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:39:
Het is gewoon een mix van Ultra / High op PC en dan volgende keuzes:

1. Fidelity = 4k / 30fps / ray tracing
2. Performance RT =1080p / 60fps / ray tracing
3. Performance = 1080p / 60fps / zonder ray tracing.

Je speelt dus gewoon de PC versie met graphics settings gemixed uit ultra en high.
Wat een prutsers bij Rockstar, ze presenteerde het alsof er ook nieuwe dingen bij kwamen, expanded & enhanced....

Vandaar dat ze niks meer hebben laten zien of horen over de game.

[ Voor 6% gewijzigd door flugelisoke op 14-03-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
Slaapje schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:12:
Hmm via mijn PlayStation zelf kwam de goede versie wel direct naar voren.

@Carlos0_0 Wellicht werkt dat voor jou ook?
Ik ben hem inderdaad tegen gekomen nu in de ps store, ik zag hem in 1ste instantie niet.
Ik zag wel gta online staan met pre order 15 maart, dus opende deze en drukte op de … knop en kon daar de single player editie selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Over de laadtijden, op de Xbox werkt QR gewoon goed bij SP. Dat scheelt natuurlijk enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ligt het aan mij of had ik meer tijd moeten verwachten? Ik vind 30 seconden echt veels te lang voor een PS5… zeker met HFW en Spiderman in m’n achterhoofd.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:13
Ik verwacht er ook niet teveel van aangezien het geen remaster is of iets dergelijks. Het blijft een game van bijna 10 jaar oud. Voor dat tientje vind ik het wel grappig om nog eens op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-09 21:06
Hoe is de implementatie van de Dualsense?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Vanochtend even GTA Online opgestart om de verschillende grafische modes te bekijken. Ben niet echt impressed. Denk dat ik hier nogeens geen € 9,99 aan ga uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:44:
Vanochtend even GTA Online opgestart om de verschillende grafische modes te bekijken. Ben niet echt impressed. Denk dat ik hier nogeens geen € 9,99 aan ga uitgeven.
Ik had hem gisteravond opgestart om 24:00. Maar ik moet zeggen dat het wel een flinke verbetering is. 60fps doet al heel veel, maar alles is zoveel scherper. Voor 10 euro vind ik dit een no brainer. Ik ga hem wel weer uit spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op basis van die filmpjes (zal vanavond de trial proberen): het lijkt een update te zijn die de meeste andere ontwikkelaars gewoon gratis releasen. Alsof ze alleen een nieuwe settings.ini pushen waarbij de resolutie, scaling van textures en draw distance wat omhoog zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bovenstaand filmpje zo bekijk vind ik het er prima uitzien. Als je de game nog eens wilt doorspelen lijkt me dit een goede update.
Nog even het internet in de gaten houden en als er geen bagger omhoog komt drijven dan ga ik deze week aan de slag.

Edit: aan het downloaden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Mijn bevindingen met de Xbox series S versie. Lekker scherp, mooie details en vloeiend. Maakt het een stuk leuker om in first person te spelen en het auto en motor rijden werkt stukken beter.

Al met al vind ik het de moeite waard om er een tientje of 20 euro voor neer te leggen omdat het je hele ervaring naar een hoger level tilt.

De series X versie vanmiddag eens bekijken met RT performance.

30fps is echt een no-go meer.

[ Voor 19% gewijzigd door flugelisoke op 15-03-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Ik start deze game sowieso wel weer eens in de zoveel tijd op, al is het alleen al voor wat politie achtervolgingen en wat zinloze chaos in de singeplayer. Dus die 10 euro was voor mij een nobrainer, en aangezien ik de story al heel wat jaartjes niet heb doorgespeeld gaat dat nu weer een keer gebeuren. Ook nog eens zonder dat ik een disc hoef te wisselen.

In fidelity mode en ik ga vooral genieten van de nachtscenes in combinatie met regen als ik de verschillende filmpjes zo bekijk.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ArthurMorgan schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:54:
Over de laadtijden, op de Xbox werkt QR gewoon goed bij SP. Dat scheelt natuurlijk enorm.
Hoeveel seconden is dat dan met QR ? Als ik het filmpje van Rivanov bekijk, dan doet de PS5 er 27,x seconden over. Dat vind ik best nog wel lang en uitermate irritant als je QR gewend bent.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
QR is echt spelonafhankelijk, dus net zo lang als andere spellen. Paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 4:40 zie je een groot verschil in explosies tussen last gen en current gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

ArthurMorgan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46:
QR is echt spelonafhankelijk, dus net zo lang als andere spellen. Paar seconden.
Is dat zo ? Een kleine game in QR zetten of een grote game in QR zetten, lijkt me nogal een verschil in de omvang van de save state die ingeladen moet worden. Een kleine game kan bv 10GB zijn, waar een game als GTA V 50GB kan zijn.

Maar een paar seconden Xbox Series X versus 27 seconden PS5 is natuurlijk een no-brainer. Dat zal bijna een verschil zijn van 17 seconden. Dat vind ik nogal wat (Ik ga even uit van BF 5 die ik vaak in en uit QR haal wat ongeveerl 8-10 seconden duurt alvorens ik door de menu's kan klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Hoeveel seconden is dat dan met QR ? Als ik het filmpje van Rivanov bekijk, dan doet de PS5 er 27,x seconden over. Dat vind ik best nog wel lang en uitermate irritant als je QR gewend bent.
Met de activity cards (Vergelijkbaar met quick resume op xbox) op de ps5 kan je games al sneller opstarten. Bij Sony games zit je dan ook in een paar seconden in de game. Maar niet elke ontwikkelaar heeft dit goed geïmplementeerd. Ik heb het bij GTA5 nog niet getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een disc ps4 versie hebben en geen 10 euro willen betalen voor de ps5 versie, je kan de ps4 versie inleveren bij gamemania, dan krijg je gratis een voucher voor de ps5 versie (digitaal):

https://www.gamemania.be/nl/2022/inruilactie-gta5-ps4-ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Met de activity cards (Vergelijkbaar met quick resume op xbox) op de ps5 kan je games al sneller opstarten. Bij Sony games zit je dan ook in een paar seconden in de game. Maar niet elke ontwikkelaar heeft dit goed geïmplementeerd. Ik heb het bij GTA5 nog niet getest.
Ja goede tip !!!. Had me nooit zo in die Activity Cards verdiept. Net even getest met 3 games: BF 5, Spider-man Remastered en Astro's Playroom.

Spider-man: 2 activity cards die op het zelfde punt starten in game. Gaat idd lekker snel, ook nadat je een andere game hebt geladen.

Astro's Playroom: Krijg alleen Activity Cards te zien van de speedruns. Ik kan niet beginnen in de hoofdhub waar je naar alle levels kunt.

BF5: Geen activity cards. Na het starten van een andere game, moet ik de game helemaal opnieuw starten. Als ik op de Xbox BF5 start vanuit QR, zit ik binnen 10 seconden in de multiplayer server browser.

Het is dus idd afhankelijk van of het goed geimplementeerd is, daar waar QR gewoon altijd werkt (even los van de online connectie die wel of niet opnieuw opgebouwd moet worden).

Ben dus wel benieuwd of die activity cards in GTA V zijn geimplementeerd. Kan de game ook op beide platformen halen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik oa BF4 op de PS en Xbox heb gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlchthrt
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-11-2023
Voor mij de beste ervaring tot nu toe met GTA V. Ik speelde vroeger op PS4 en nu op Xbox Series S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gaaf, hier is het een instant buy vanavond op de PS5, eindelijk eens echt de SP spelen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

s0kkie

Cowabunga

Ah shit, here we go again....
4e playthrough voor mij :P PS3 in 2013, PS4 in 2015, PC in 2016 en nu PS5 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hoe meer ik speel hoe tevredener ik word eigenlijk. Helemaal nu ik depth of field in de instellingen uitgezet heb. Het doet me denken aan mijn PC play through in 2015 :D Aan de ene kant is het dus wel echt een oudere game, veel pop in en pop out (auto's op de weg als je in een heli zit bijvoorbeeld). Daar blijkt gewoon uoit dat het een stik oude game is. Maar net als met AC Eizo collectie speelt het gewoon zo lekker soepel op 60 fps dat ik dat er allemaal wel voor over heb.

Zeker geen miskoop voor mij geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb nu een uurtje op mijn Series X gespeeld en het speelt prima weg. Maar het blijft bizar waarom we hier €20/€40 voor moeten betalen. Dit had gewoon een gratis update moeten zijn. Sterker nog, deze game had al Xbox One X en PlayStation 4 Pro support moeten krijgen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:18:
[...]

Ja goede tip !!!. Had me nooit zo in die Activity Cards verdiept. Net even getest met 3 games: BF 5, Spider-man Remastered en Astro's Playroom.

Spider-man: 2 activity cards die op het zelfde punt starten in game. Gaat idd lekker snel, ook nadat je een andere game hebt geladen.

Astro's Playroom: Krijg alleen Activity Cards te zien van de speedruns. Ik kan niet beginnen in de hoofdhub waar je naar alle levels kunt.

BF5: Geen activity cards. Na het starten van een andere game, moet ik de game helemaal opnieuw starten. Als ik op de Xbox BF5 start vanuit QR, zit ik binnen 10 seconden in de multiplayer server browser.

Het is dus idd afhankelijk van of het goed geimplementeerd is, daar waar QR gewoon altijd werkt (even los van de online connectie die wel of niet opnieuw opgebouwd moet worden).

Ben dus wel benieuwd of die activity cards in GTA V zijn geimplementeerd. Kan de game ook op beide platformen halen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik oa BF4 op de PS en Xbox heb gekocht :D
Battlefield 5 is een PS4 game. Activity cards werken alleen met ps5 games. Dus voor die game heeft het niks met implementatie te maken.

Activity cards zijn er vooral voor bedoeld om met terug te gaan naar een activiteit waar je mee bezig was. Naar het hoofdmenu gaan waar je levels kan selecteren is niet een doel op zich. Maar meer dat je direct in de game zit zonder dat je door het menu heen moet lopen. Bij Spiderman begin je dan direct in de game. Astro bot start sowieso al heel snel op, dus dan is een activity card niet echt nodig die je naar de levels brengt.

De activity cards zijn er sowieso voor gta5, de vraag is alleen hoe ze het hebben geimplementeerd. Kan je direct in de game komen waar je mee bezig was bijvoorbeeld. Quick resume werkt door een save state op de ssd te zetten, een activity card zorgt ervoor dat de game opstart zonder het hele menu te doorlopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
aardige aktie misschien voor sommigen bij de gamemania?

https://www.gamemania.nl/nl/2022/inruilactie-gta5-ps4-ps5

GRATIS digitale versie GTA V op PS5 bij inlevering van je PS4-exemplaar van GTA V*

Actie loopt van 15/03/2022 t/m 20/03/2022

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:44:
[...]

Battlefield 5 is een PS4 game. Activity cards werken alleen met ps5 games. Dus voor die game heeft het niks met implementatie te maken.
Als GTA V op de PS5 gebruikt maakt van Activity Cards, dan houdt het dus in dat het een native PS5 game is en waarschijnlijk ook een native Series X|S game ipv een Xbox One/PS4 game die in BC modus draait met opgepoetste graphics en hogere fps ? Ik lees daar niks over namelijk of heb het over het hoofd gezien. Leuk dat er op de cover van de hardcopy/marketing materiaal PS5 en een X|S logo staat, maar dat zegt nog niks over het technische gedeelte. Vind de tijdsduur ook behoorlijk kort om een complete native PS5 en Series game te maken.
Activity cards zijn er vooral voor bedoeld om met terug te gaan naar een activiteit waar je mee bezig was. Naar het hoofdmenu gaan waar je levels kan selecteren is niet een doel op zich. Maar meer dat je direct in de game zit zonder dat je door het menu heen moet lopen. Bij Spiderman begin je dan direct in de game. Astro bot start sowieso al heel snel op, dus dan is een activity card niet echt nodig die je naar de levels brengt.
Dit is eigenlijk voer voor het PS5 topic, maar uiteindelijk is het een een QoL feature die het voor ons als gamer flink wat leuker maakt om even snel een te gamen. Of je nou een vrij kwartiertje hebt of 3 uur, het maakt met dit soort features (QR en AC) een stuk aangenamer om games te spelen die normaal gesproken lange laadtijden hebben. Of je nou terug wil naar het hoofdmenu bij het starten of ergens in game, is denk ik meer persoonlijke voorkeur (om direct de vs discussie Xbox - PS en QR en AC uit de weg te ruimen)
De activity cards zijn er sowieso voor gta5, de vraag is alleen hoe ze het hebben geimplementeerd. Kan je direct in de game komen waar je mee bezig was bijvoorbeeld. Quick resume werkt door een save state op de ssd te zetten, een activity card zorgt ervoor dat de game opstart zonder het hele menu te doorlopen.
Nou test maar even dan. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt op de PS5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:17:
[...]

Als GTA V op de PS5 gebruikt maakt van Activity Cards, dan houdt het dus in dat het een native PS5 game is en waarschijnlijk ook een native Series X|S game ipv een Xbox One/PS4 game die in BC modus draait met opgepoetste graphics en hogere fps ? Ik lees daar niks over namelijk of heb het over het hoofd gezien. Leuk dat er op de cover van de hardcopy/marketing materiaal PS5 en een X|S logo staat, maar dat zegt nog niks over het technische gedeelte. Vind de tijdsduur ook behoorlijk kort om een complete native PS5 en Series game te maken.

[...]

Dit is eigenlijk voer voor het PS5 topic, maar uiteindelijk is het een een QoL feature die het voor ons als gamer flink wat leuker maakt om even snel een te gamen. Of je nou een vrij kwartiertje hebt of 3 uur, het maakt met dit soort features (QR en AC) een stuk aangenamer om games te spelen die normaal gesproken lange laadtijden hebben. Of je nou terug wil naar het hoofdmenu bij het starten of ergens in game, is denk ik meer persoonlijke voorkeur (om direct de vs discussie Xbox - PS en QR en AC uit de weg te ruimen)

[...]

Nou test maar even dan. Ben wel benieuwd hoe lang het duurt op de PS5. :)
GTA 5 is gewoon een native ps5 game, dus ik neem aan dat het ook een native series x game is. Waarom vind je de tijdsduur te kort om een native ps5 game te maken? Het moet alleen geport worden naar de ps5 of series X. Aangezien het allemaal x86 architectuur is, moet dat porten niet zoveel werk zijn.

Je kan bij de ps5 zien of het een native game is als die een ps5 logo heeft als je hem hebt geïnstalleerd. Een native ps5 game heeft ook een aparte trophy lijst t.o.v. ps4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:42:
Ik heb nu een uurtje op mijn Series X gespeeld en het speelt prima weg. Maar het blijft bizar waarom we hier €20/€40 voor moeten betalen. Dit had gewoon een gratis update moeten zijn. Sterker nog, deze game had al Xbox One X en PlayStation 4 Pro support moeten krijgen.
Ik had de game op de ps4 maar niet voor Xbox dus het is ‘t voor mij wel waard. Kan me goed voorstellen dat je het te duur vindt als je ‘m al hebt op de Xbox, een gratis update was beter geweest. Cash grabbers.
Ik ben allang blij dat ik met 60fps aan de slag kan want 30fps hield mij tegen voor een tweede playthrough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:15
Waarom geen newgame+ modus?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
GTA heeft nog nooit een moeilijkheid optie gehad volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:29:
[...]

GTA 5 is gewoon een native ps5 game, dus ik neem aan dat het ook een native series x game is. Waarom vind je de tijdsduur te kort om een native ps5 game te maken? Het moet alleen geport worden naar de ps5 of series X. Aangezien het allemaal x86 architectuur is, moet dat porten niet zoveel werk zijn.

Je kan bij de ps5 zien of het een native game is als die een ps5 logo heeft als je hem hebt geïnstalleerd. Een native ps5 game heeft ook een aparte trophy lijst t.o.v. ps4.
Waarom ik de tijdsduur kort vind ?

1. De Series X en PS5 zijn amper 1,5 jaar op de markt;
2. Het lijkt mij niet dat Rockstar al ruim van te voren met deze zgn Next Gen versie bezig was. Dus voor de release van de Series X en PS5 in 2020;
3. Gezien de ontwikkeltijd van de originele game van pak hem beet ruim 5 jaar vind ik 1,5 jaar vrij kort;
4. Denk ik dat het meer een simpele cash grab is dan dat er echt effort in gestoken is.

En dat er PS5 logo's op staan en Series X|S logo's zegt ook niks. Voelt een beetje als de zoveelste Dreft wasmiddel reclame met: Nu vernieuwd en nog krachtiger.

Het is lastig uit te leggen, maar ik heb meer het idee dat Rockstar nog even snel wat cash wilde binnenharken door op de zogenaamde Next Gen hype mee te liften alvorens er een GTA 6 aangekondigd wordt. Dit allemaal met zo min mogelijk resources te verbruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Haha, in 60fps is het gewoon fantastisch om een rondje te fietsen langs het strand in first person view.

GTA hoeft niet alleen maar actie en schieten te betekenen :+

Vaak genoeg gewoon aan het rondtouren, foto's maken, de natuur in. Beetje de stad bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:22
Weet iemand waar ik GTA V Single Player versie voor de PS5 kan vinden? In de Play Store is hij niet vindbaar (alleen PS4 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MrBasta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:36:
Weet iemand waar ik GTA V Single Player versie voor de PS5 kan vinden? In de Play Store is hij niet vindbaar (alleen PS4 versie).
Op de PS5 zelf in de Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:17:
[...]
Je doet niet alsof GTA 5 vanaf de grond af aan opgebouwd moet worden voor de PS5 en XSS/XSX. Dat is natuurlijk niet het geval. Het is een remaster en geen remake he.... Dus meer dan het opleuken van de resolutie, textures en het toevoegen van RT effecten is het niet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Moet ik dan de GTA Online versie pakken? Want er is geen optie om de Single Player te kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MrBasta schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Moet ik dan de GTA Online versie pakken? Want er is geen optie om de Single Player te kopen :?
Op de drie puntjes "..." klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Hulleman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Je doet niet alsof GTA 5 vanaf de grond af aan opgebouwd moet worden voor de PS5 en XSS/XSX. Dat is natuurlijk niet het geval. Het is een remaster en geen remake he.... Dus meer dan het opleuken van de resolutie, textures en het toevoegen van RT effecten is het niet.
Nee dat weet ik :) Maar daarom mijn vraag, kun je van een native PS5/Series versie spreken als deze niet vanaf de grond opnieuw is opgebouwd ? Of gelden er ook andere criterea ?

De PS5 en Series consoles hebben oa snelle SSD's waardoor je oa niet diverse dingen meerdere keren nodig hebt omdat het toch snel in te lezen valt. Volgens mij waren de games in de vorige generatie oa zo groot omdat 1 afbeelding 10x in de game zat omdat anders de laadtijden dermate lang werden.

Ik heb het idee dat je dan niet van een natvie PS5/Series versie kan spreken ondanks dat het labeltje op het doosje anders zegt. De omvang van de game (SP + Online) is nog steeds 90GB ongeveer. Komt dat dan omdat ipv 10x hetzelfde plaatje van 1MB nu 1 hi-res plaatje van 10MB is of heeft dat andere oorzaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBasta
Rivanov schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:08:
[...]

Op de drie puntjes "..." klikken.
Pfoe voel ik me even een n00b |:(
Dank voor de hulp (en wel vaag dat het via de playstore op mobiel of browser dus niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:13:
[...]
Nee dat weet ik :) Maar daarom mijn vraag, kun je van een native PS5/Series versie spreken als deze niet vanaf de grond opnieuw is opgebouwd ? Of gelden er ook andere criterea ?
Voor zover ik weet word er gesproken van een native app als er geen sprake is van het draaien in backcompat modus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Man man man, wat ben ik blij dat ik GTA V voor de Xbox Series X toch gehaald heb. Echt het ziet er super mooi uit. De kleuren spatten er vanaf, de scherpte. Ik ben er in ieder geval blij mee :). Zo zie je maar weer hoe gecompressed YouTube beelden zijn. De meest negatieve berichten worden vooral door mensen geschreven die het niet in bezit hebben en van een stream af moeten gaan. In het echt een stuk mooier.

[ Voor 29% gewijzigd door BramViking op 15-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRE-Inc schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:17:
[...]

1. De Series X en PS5 zijn amper 1,5 jaar op de markt;
2. Het lijkt mij niet dat Rockstar al ruim van te voren met deze zgn Next Gen versie bezig was. Dus voor de release van de Series X en PS5 in 2020;
3. Gezien de ontwikkeltijd van de originele game van pak hem beet ruim 5 jaar vind ik 1,5 jaar vrij kort;
4. Denk ik dat het meer een simpele cash grab is dan dat er echt effort in gestoken is.

En dat er PS5 logo's op staan en Series X|S logo's zegt ook niks. Voelt een beetje als de zoveelste Dreft wasmiddel reclame met: Nu vernieuwd en nog krachtiger.

Het is lastig uit te leggen, maar ik heb meer het idee dat Rockstar nog even snel wat cash wilde binnenharken door op de zogenaamde Next Gen hype mee te liften alvorens er een GTA 6 aangekondigd wordt. Dit allemaal met zo min mogelijk resources te verbruiken.
Er bestaat ook nog zoiets als de kits die ver voor de launch van een console al beschikbaar zijn. Hoe kan een nieuwe console anders launch games hebben?

5 jaar is de volledige game maken, dit is een remaster. Dus je hebt al een basis van de game. Je hoeft niet opnieuw het verhaal te bedenken, textures vanaf de grond af opbouwen, stemmen in te spreken etc. Dus een remaster kost enorm veel minder tijd dan een groot project zoals gta van de grond af te bouwen. Veel ontwikkelaars besteden remasters ook uit aan kleinere ontwikkelaars, zodat ze zelf kunnen focussen op een nieuwe game. Er is echt geen groot team nodig om een remaster in een korte tijd op de markt te brengen.

Een simpele cash grab vind ik het ook niet, aangezien je de volledige game geremastered kan kopen voor 10 euro. Er zijn bedrijven die daar veel meer voor vragen. En ook de remaster kost tijd en geld en moet betaald worden.

Het is een native ps5/series x game omdat het gebruik maakt van de nieuwste technieken, dus o.a. Dualsense ondersteuning, raytracing, de snelle ssd etc. Een BC game maakt en kan niet zomaar van deze technieken gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Alleen er is één ding wat mij stoort. Ik lijk alleen het icoontje voor GTA Online te hebben. Voordat ik in een online server zit kan ik nog wel switchen naar SP, maar hoort dat wel? Wanneer ik GTA V SP opzoek staat er "you already own this game". Waar ligt dit aan? Xbox Series X trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk:
De graphics zijn niet indrukwekkend maar voldoende. 60 fps is het grootste voordeel. Het is en blijft een heerlijke game en dit is de beste manier om ‘m te herbeleven op console in 2022.
Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

mooie vergelijking van ps3 af naar de 3 opties die er nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Fidelity is toch hoogst haalbare graphicmode op de ps5? Geen RT performance?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ongelofelijk hoe ze dit lelijke spel zo'n mooie upgrade hebben gegeven. Hoezo zien mensen maar weinig verschil? Sterker nog, dit spel is voor het eerst zn geld waard. Echt knap werk afgeleverd. Resolutie, belichting, HDR etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:13
Ziet er goed uit in performance RT, niks te klagen. Speelt lekker soepel op 60fps. Vergelijkbare graphics met de PC versie wat mij betreft. Heb hem zelf op max 1440p gespeeld, maar op 4K ziet het er net wat scherper uit. Belichting in de avond en in de regen is ook netjes, dit is me eerder nooit echt opgevallen. Geen idee of hier iets aan veranderd is met RT. Fidelity op 30fps is het in ieder geval niet waard, zoveel verschil is er niet met perfRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vraagje over de ps5 versie: gta sp en gta online zitten bij elkaar in 1 spel toch? Kan niet gescheiden worden gedownload?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Farabi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:47:
Vraagje over de ps5 versie: gta sp en gta online zitten bij elkaar in 1 spel toch? Kan niet gescheiden worden gedownload?
Als je dit niet weet, hoe weet je dit dan?
Farabi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:36:
Ongelofelijk hoe ze dit lelijke spel zo'n mooie upgrade hebben gegeven. Hoezo zien mensen maar weinig verschil? Sterker nog, dit spel is voor het eerst zn geld waard. Echt knap werk afgeleverd. Resolutie, belichting, HDR etc.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:59:
[...]

Als je dit niet weet, hoe weet je dit dan?

[...]
Waarom denk je dat dit tegenstrijdig is? De psn is echt een puinhoop in dit. Je kon gta online apart downloaden. Maar ik kon opeens ook de singeplayer starten vanaf daar? Vond het onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farabi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Waarom denk je dat dit tegenstrijdig is? De psn is echt een puinhoop in dit. Je kon gta online apart downloaden. Maar ik kon opeens ook de singeplayer starten vanaf daar? Vond het onduidelijk allemaal.
Wanneer je de game opstart krijg je direct de melding of je story of online wil opstarten. Je moet kiezen voordat je de game kan opstarten. Dus dit had je tegen moeten komen toen je de game opstart.

Wat betreft psn, gta online kan je gratis spelen als je ps plus hebt. Als je de game koopt voor 10 euro dan zit online daar direct in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
als de story begint staat er '9 years earlier'. ja, nu is het echt 9 jaar geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ook echt geen ruggegraad. :+
Uiteindelijk toch maar de PS5 versie gekocht i.v.m. de goede DualSense implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Voor €9,99 kon ik de upgrade niet laten liggen. Mss ook maar eens in gta online stappen. Is dat een beetje te doen als complete rookie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Gisteravond uurtje of anderhalf in storymode gespeeld. Leuk hoor, grafisch zie je wel dat het een oude game is, maar toch doen alle moderne effecten het erg goed. Een beetje alsof je een hele oude auto restaureert en daarbij volgooit met de nieuwste snufjes. Vooral in de nacht komt dit goed naar voren toe, als het dan ook nog een beetje regent sta je soms echt te kijken.

En daarnaast blijft het natuurlijk een heerlijke game qua humor, over the top actie en gameplay.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rivanov
Neem aan dat jij dat aangaf op Resetera? de HDR info van EvilBoris.
"Contrast: 100
Paper White: 100
Peak Brightness: what you regularly have for your TV"
Ik ga het proberen vandaag want de info van GamingTech vind ik (weer) twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:22:
@Rivanov
Neem aan dat jij dat aangaf op Resetera? de HDR info van EvilBoris.
"Contrast: 100
Paper White: 100
Peak Brightness: what you regularly have for your TV"
Ik ga het proberen vandaag want de info van GamingTech vind ik (weer) twijfelachtig.
Klopt. Dat ben ik.
Hij plaatste dat op zijn Patreon pagina.

https://www.patreon.com/posts/63853086

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Klopt. Dat ben ik.
Hij plaatste dat op zijn Patreon pagina.

https://www.patreon.com/posts/63853086
Mooi. :)
Heb jij het al getest?

Ik vraag me wel af hoe die GamingTech er toch altijd bij komt. Dan zit hij daar heel interessant met een pen in beeld te praten alsof het feiten zijn en in de praktijk klopt er gewoon weer niet veel van. Fijn dat we EvilBoris hebben. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Farabi schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:09:
Fidelity is toch hoogst haalbare graphicmode op de ps5? Geen RT performance?
Ik zag op het internet een filmpje die zei dat performance RT het beste is as je speelt op een 4k tv. Zoals OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:15
harley2009 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Ik zag op het internet een filmpje die zei dat performance RT het beste is as je speelt op een 4k tv. Zoals OLED.
Als je graag 60 fps speelt wel ;)
Voor mij uiteraard ook de modus om te spelen.
Al ziet de fidelity mode er wel net wat gelikter uit.
Pagina: 1 ... 72 ... 74 Laatste

Let op:
Er is een topic GTA 5 Crew topic
Slowchat & Levertijden-topic

Geen PC vs Console discussie's

Posts met alleen video's/plaatjes/etc dragen niet bij aan het topic en zijn dus ongewenst.
Story-spoilers (spoilers over het verhaal) ALTIJD tussen spoiler tags:
spoiler:
~~~[spoiler] Je verborgen tekst tik je hiertussen ~~~[/spoiler]
.