[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste
Acties:
  • 70.479 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Die zou je dan in je afteractionreport terug moeten kunnen zien op het eerste blad.
Daar staan de tanks die je geraakt hebt, je hoeft er niet perse damage op gedaan te hebben.
Zie daar soms tanks tussen staan waar ik dan 0 damage schot op heb gehad.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:17
Zojuist de replay terug gekeken en het kan zijn dat een Is3 ervoor stond alleen kwam ik daar dan blijkbaar niet doorheen. Bedankt voor het inzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Wat zegt dat nou zo'n WN7 of 8 rating en hoe wordt dat berekent? Ik speel nog niet zo lang en mijn hoogste tier is een tier 6. Hoe kan mijn preformance goed zijn en mijn WN8 bad? Vage bende.

Ik stop weer met kijken naar stats haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
SehudeKoza schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:57:
http://www.noobmeter.com/playerWN8/eu/ < even je username erachter, kun je gelijk je (voorlopige!) WN8 zien.

Die 400+ battles in m'n T49 en Hellcat helpen niet echt :9
Thanks, leuk om te zien!
Zeker gezien het feit ik dan uitkom op:
WN8 rating (preliminary): 2,655 (Unicum)
Performance Rating: 1,877 (Great)
Efficiency Rating: 1,860 (Unicum)
WN6 Rating: 1,904 (Great)
WN7 Rating: 1,904 (Great)
Battles: 14,446
Win Rate: 66.16%
Piekartz87 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:02:
Het ene is good het andere bad. Snap er weinig van :P
Je speelt nog niet zo lang als ik het goed begrepen hebt en daarbij speel je misschien wel wat lagere tiers die als OP/sealclubber tanks gezien wordt omdat je er langs komt met het grinden. Als je dan moet overcompenseren dan zal dat als nieuwe speler lastig zijn. Anderzijds, weinig battles betekent dat er nog alle kans is om het beter te maken :)
Vooral het plezier hebben is belangrijk.
Piekartz87 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:15:
Wat zegt dat nou zo'n WN7 of 8 rating en hoe wordt dat berekent? Ik speel nog niet zo lang en mijn hoogste tier is een tier 6. Hoe kan mijn preformance goed zijn en mijn WN8 bad? Vage bende.

Het zijn verschillende berekeningen om je performance in de battle of overall aan te kunnen geven.
Hierbij nemen ze verschillende factoren mee zoals kills, damage, spots, capture en of defense points etc.
WN7 (en straks WN8) wordt op het moment gezien als het meest accuraat :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Ik wil (naast de Comet en de Black Prince) weer iets anders gaan grinden, volgende lijnen hebben mijn voorkeur omdat ik al op T4/5 zit:
Duitse TD's (vanaf de Hetzer), Duitse heavy's (vanaf Pz. IV) of de Russische heavy's (vanaf de KV-1). Ik sta natuurlijk ook nog open voor andere ideeën of tips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Piekartz87 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:15:

je hebt bijna 400 battles gedaan. dat is in wot termen helemaal niks. Compleet normaal dat je nu nog wat minder goed scoort. Dit is allemaal stof die uiteindelijk interessant gaat worden, maar ik zou me voorlopig houden bij zoveel mogelijk kennis opnemen en bronnen van kennis aanboren(clan joinen, platoonen, streams kijken. Dat soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Mr_Size schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:06:
[...]

Meteen invoeren idd, mijn WN8 komt ook hoger uit :D

WN8 rating (preliminary): 1,695 (Great)

Performance Rating: 1,715 (Good)
Efficiency Rating: 1,388 (Good)
WN6 Rating: 1,556 (Great)
WN7 Rating: 1,557 (Great)
Battles: 5,442
Win Rate: 55.15%
Mijn Wn7 was 1537 en wn8 zou bijna 1,957 zijn? Beetje vreemd zo'n groot verschil? Heb helaas al lang niet meer gespeeld, maar wilde dit eens even checken na de discussie hier. Ben zeer benieuwd wat de basis is voor de WN8 rarting en waarom die het beter het niveau van een speler zou weergeven dan de wn7 rating. Iemand van de stats mensen hier al wat insights over?

@Perpixel. Ok bedankt voor de uitleg. Dus geen vervanging het is gewoon weer een " andere " / nieuwe waarde.

WN8 rating (preliminary): 1,957 (Great)
WN8 rating debug information: actDMG = 1231.31, actSPOT = 1.14, actFRAG = 1.16, actDEF = 1.21
expDMG = 996.46, expSPOT = 1.00, expFRAG = 1.01, expDEF = 1.07
rDMG = 1.24, rSPOT = 1.14, rFRAG = 1.15, rDEF = 1.12
rDMGc = 1.02, rSPOTc = 0.77, rFRAGc = 1.01, rDEFc = 0.93
Performance Rating: 1,659 (Good)
Efficiency Rating: 1,412 (Good)
WN6 Rating: 1,537 (Great)
WN7 Rating: 1,537 (Great)
Battles: 6,682
Win Rate: 55.24%

[ Voor 12% gewijzigd door Gizzy op 30-09-2013 11:30 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Bedankt voor de aanmoedigende reacties ;)

Zit sinds een week of wat bij een kleine clan. De eerste platoon battles gingen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
psychoclown schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:19:
[...]

Thanks, leuk om te zien!
Zeker gezien het feit ik dan uitkom op:
Laat die WN8 maar komen. Zit op 2390 :D Wederom heeft kyozu weer een hogere score... Volgens mij gaat het me niet lukken om je ergens mee in te halen :P

Gaat een leuk project voortkomen uit die WN8: de slechtst presterende tank pakken en die dikste crew en equipment op zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ynm8lf.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Piekartz87 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:24:
Bedankt voor de aanmoedigende reacties ;)

Zit sinds een week of wat bij een kleine clan. De eerste platoon battles gingen erg goed.
Waar ik me altijd op richt is damage dealen en guns van je team in bedrijf houden. Heb je een redelijk goede speler bij je die low hp is, neem wat hits voor 'm. Kan hij vaker schieten en jij uiteindelijk ook als het goed is. Als je merkt dat je alleen blijft en de rush van je team komt niks tegen, dan kan je er donder op zeggen dat jij het haasje gaat zijn. Houdt dus oog op de mini map en probeer te vermijden dat je ergens echt alleen staat. Ook een cap niet tot de dood verdedigen alleen. Probeer naar je team toe te gaan en terug te komen met hulp oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
nog een keer :) je kunt je wn8 niet vergelijken met je wn7. Het enige wat je kunt zien is als je wn8 gelijk of lager is. dan heb je veel op tanks gespeeld, maar zelfs dat gaat niet altijd op. De bell curve loopt namelijk compleet anders. Waar wn7 een redelijk symmetrische bell curve was. is wn8 een veel asymmetrischer. lagere scores zullen eerder gelijk blijven met wn7, maar hoe hoger de score des te groter het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:59

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

oosterhofjf schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:28:
[...]

Laat die WN8 maar komen. Zit op 2390 :D Wederom heeft kyozu weer een hogere score... Volgens mij gaat het me niet lukken om je ergens mee in te halen :P

Gaat een leuk project voortkomen uit die WN8: de slechtst presterende tank pakken en die dikste crew en equipment op zetten.

[afbeelding]

Niets is onmogelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

en och, met wn8 ben ik net zo gemiddeld als nu. Dus ja :P

lang level de lol zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
SehudeKoza schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
Ik wil (naast de Comet en de Black Prince) weer iets anders gaan grinden, volgende lijnen hebben mijn voorkeur omdat ik al op T4/5 zit:
Duitse TD's (vanaf de Hetzer), Duitse heavy's (vanaf Pz. IV) of de Russische heavy's (vanaf de KV-1). Ik sta natuurlijk ook nog open voor andere ideeën of tips. :)
Over de Russische heavies kan ik niets zeggen, maar die andere twee lijnen wel. Heb nu bijna de grind naar de Jagdtiger afgerond en erg veel plezier beleefd aan de Jagpanther en Jagdpanther II. Vooral die laatste is met de topgun een beest, zeer veel fun om mee te spelen! Ik ben ook bezig met de Duitse heavy lijn richting de E-100. Tiger en Tiger II vond ik allebei erg leuk en begin de E-75 nu ook aardig onder de knie te krijgen, hoewel hij nog steeds wel behoorlijk stock is, heb alleen nog maar de tracks unlocked.

Maar wat voor speler ben je? Daar zou ik mijn keuze van laten afhangen. Ik beleef aan beide lijnen iig veel plezier, maar ben dan ook een echte TD speler en in mindere mate een Heavy speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
oosterhofjf schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:28:
[...]

Wie weet, het is ook maar 265 punten hoger en je weet niet hoe snel je die punten zult kunnen vergaren met WN8 (met WN7 is een puntje per dag in ~10 battles niet zo gek maar misschien is dat wel 2 punten met WN8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Nah, dat WN8 is voor mij een beetje onbegrijpelijk, hij valt in verhouding met andere nogal tegen. En zoveel OP? tanks speel ik nou ook weer niet. Ik grind elke tank en heb dus ong. 300+ battles op elke tank staan. Naja bij launch zullen we wel zien hoe het uitpakt dan. Wss sloopt me winrate het.

Overall
WN8 rating (preliminary): 2,508 (Unicum)
Performance Rating: 1,863 (Great)
Efficiency Rating: 1,761 (Unicum)
WN6 Rating: 1,927 (Great)
WN7 Rating: 1,927 (Great)
Battles: 14,528
Win Rate: 59.18%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42
Na alleen maar heavy tanks te spelen heb ik besloten om me nu eens te focussen op de T57 heavy line.
Dit zal dan me 2e tier 10 gaan worden (misschien 3e). Maar ik moet zeggen dat ik de T71 boven alle verwachtingen wel een leuke tank vind :)

Zelf ben ik meer een heavy speler en was ook al langzaam op weg naar de E100, maar ik denk dat ik die even op een laag pitje zet en me ga focussen op de T57 Heavy.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
@BURIKC
Mr_Size schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:30:
[...]

Over de Russische heavies kan ik niets zeggen, maar die andere twee lijnen wel. Heb nu bijna de grind naar de Jagdtiger afgerond en erg veel plezier beleefd aan de Jagpanther en Jagdpanther II. Vooral die laatste is met de topgun een beest, zeer veel fun om mee te spelen! Ik ben ook bezig met de Duitse heavy lijn richting de E-100. Tiger en Tiger II vond ik allebei erg leuk en begin de E-75 nu ook aardig onder de knie te krijgen, hoewel hij nog steeds wel behoorlijk stock is, heb alleen nog maar de tracks unlocked.

Maar wat voor speler ben je? Daar zou ik mijn keuze van laten afhangen. Ik beleef aan beide lijnen iig veel plezier, maar ben dan ook een echte TD speler en in mindere mate een Heavy speler.
Even doorgaand op de suggestie van Mr. Size. Stel jezelf eens de vraag vind je de comet leuker of de Black Prince.

Als je de comet leuk vindt, dan is de StugIII wel leuk. Ook een beetje een snelvuur canon, maar minder flexibel dan de comet.
De Black Prince is dan weer meer een heavy. Wat betreft heavies is mijn ervaring dat de Duitse tanks zeker niet slecht zijn, maar door de verhalen uit de geschiedenis worden ze in het spel overschat. Als je je verwachtingen dus aanpast en je ze speelt (angelen ed.), dan zijn ze heel goed te pruimen. De Russische tanks zijn goed, doen lekkere damage en goede armor. Anglen werkt bij sommige averechts, dus ook deze tanks zijn geen no-brainers. Wellicht een lijn die voor een " beginner" wat vergevensgezinder is.

Duitse hvies zijn ook iets meer snipers, dan de russische tanks. Het verschil is wat kleiner geworden, in de zin dat de russische tanks wat accurater zijn geworden. Dus de russische lijn is het flexibelst. Ik vind de Duitse lijn gewoon cool en de Tiger II kan zo hard ownen als je hem goed speelt. Dus ik vind de Duitse lijn leuker dan de Russische. Heb ze allebei gedaan. Duitsers nu tot E75 maar die wordt nog geupgrade voor het eerste spel en de Russen tot de IS4 en IS7.

Mocht je toch voor de JPanzer lijn gaan, houdt er rekening mee dat de JP4 even een bittere pil is. Maar daarna de JPanther is een juweeltje en de JPII nog beter. De JPII heeft bij de voorkeur over de Ferdi. Met de JPII ben je veel flexibeler. De Ferdi lijkt armor te hebben, maar bijna iedereen heeft een uber pen gun of weet waar je zwakheden zitten. Je hebt dus meer aan de snelheid van de JPII naar mijn mening.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
jantje 2 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:36:
Nah, dat WN8 is voor mij een beetje onbegrijpelijk, hij valt in verhouding met andere nogal tegen. En zoveel OP? tanks speel ik nou ook weer niet. Ik grind elke tank en heb dus ong. 300+ battles op elke tank staan. Naja bij launch zullen we wel zien hoe het uitpakt dan. Wss sloopt me winrate het.

WN8 rating (preliminary): 2,508 (Unicum)
WN7 Rating: 1,927 (Great)
Lijkt wel alsof je niet tevreden bent met deze stats? Daarentegen is je WN8 juist hoger omdat je waarschijnlijk goed presteert zonder 'OP' tanks te spelen. Datzelfde is bij mij ook het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Zelfs met OP tanks spelen kun je nog hoge stats krijgen btw. Dan moet je deze alleen wel absurd goed spelen.

embryonicjourney:
WN8 rating (preliminary): 4,133 (Unicum)
Performance Rating: 2,458 (Unicum)
Efficiency Rating: 2,328 (Unicum)
WN6 Rating: 2,756 (Unicum)
WN7 Rating: 2,756 (Unicum)
Battles: 6,492
Win Rate: 72.26%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

p0st

Dutch Reefer

Ach het maakt voor mij niets uit welke WN versie er gebruikt wordt, ik kom bij allemaal ongeveer hetzelfde uit de bus, zie nu ook de WN8 :)

Performance Rating: 1,536 (Good)
Efficiency Rating: 1,274 (Good)

WN6 Rating: 1,343 (Good)
WN7 Rating: 1,360 (Great)
WN8 Rating: 1,397 (Great)

Battles: 4,666
Win Rate: 53.90%

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Mr_Size schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:30:
[...]

Gizzy schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:38:

Mocht je toch voor de JPanzer lijn gaan, houdt er rekening mee dat de JP4 even een bittere pil is. Maar daarna de JPanther is een juweeltje en de JPII nog beter. De JPII heeft bij de voorkeur over de Ferdi. Met de JPII ben je veel flexibeler. De Ferdi lijkt armor te hebben, maar bijna iedereen heeft een uber pen gun of weet waar je zwakheden zitten. Je hebt dus meer aan de snelheid van de JPII naar mijn mening.

Succes met je keuze.
Comet en Black Prince vind ik beide leuk, de gun depression op de Comet is fantastisch, zelfs vergeleken met de Amerikanen en met de BP bounce ik zelfs T34 schoten. :)

Ik hoor inderdaad veel goeds over de Duitse TD's, denk dat ik mij daar maar toe ga zetten aangezien ik de KV-1 een draak van een tank vind. Worden de TD's nog aangepast in 8.9 als de 2e lijn ernaast komt?

edit: is op de JagdPz IV, de 7.5 of de 8.8 een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

WN8 rating (preliminary): 2,186 (Unicum)
Performance Rating: 1,705 (Good)
Efficiency Rating: 1,538 (Great)
WN6 Rating: 1,570 (Great)
WN7 Rating: 1,570 (Great)
Battles: 10,302
Win Rate: 54.68%

f*ck me, zo goed ben ik echt niet. "Goed" heb ik geen probleem mee mezelf te zien. Maar unicum 8)7
Gaat niet gewoon iedereen 500 punten omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Joindry schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:10:
WN8 rating (preliminary): 2,186 (Unicum)
Performance Rating: 1,705 (Good)
Efficiency Rating: 1,538 (Great)
WN6 Rating: 1,570 (Great)
WN7 Rating: 1,570 (Great)
Battles: 10,302
Win Rate: 54.68%

f*ck me, zo goed ben ik echt niet. "Goed" heb ik geen probleem mee mezelf te zien. Maar unicum 8)7
Gaat niet gewoon iedereen 500 punten omhoog?
Alleen Atticus niet, rest wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
en 2186 is geen unicum. noobmeter gaat ervan uit dan 2000+ altijd unicum is, maar bij wn8 is 2400+ pas unicum (alhoewel dat voorlopig is. kan zijn dat dat nog gaat wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

WN8 rating (preliminary): 2,386 (Unicum)
WN8 rating debug information: actDMG = 1650.10, actSPOT = 1.54, actFRAG = 1.29, actDEF = 1.10
expDMG = 1148.34, expSPOT = 1.40, expFRAG = 0.93, expDEF = 0.90
rDMG = 1.44, rSPOT = 1.10, rFRAG = 1.38, rDEF = 1.22
rDMGc = 1.22, rSPOTc = 0.73, rFRAGc = 1.24, rDEFc = 1.03
Performance Rating: 1,841 (Great)
Efficiency Rating: 1,695 (Great)
WN6 Rating: 1,781 (Great)
WN7 Rating: 1,781 (Great)
Battles: 11,530
Win Rate: 62.67%

*O* *O* *O* *O*

I aint no OP tank biatch :P :P

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 30-09-2013 12:20 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Leuk die WN8, maar XVM gebruikt toch WN6 nog, en hun eigen scaling, zolang dat niet veranderd, of je veranderd je config om de WN6 rating qua kleuren weer te geven, zal niemand daar naar kijken denk ik.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:36
Mr_Size schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:12:
[...]
Alleen Atticus niet, rest wel :+
Ik ook niet, maar zo kom ik nooit aan die 1100 natuurlijk ;)

WN8 rating (preliminary): 1,071 (Average)
Performance Rating: 1,326 (Average)
Efficiency Rating: 1,104 (Average)
WN6 Rating: 1,090 (Average)
WN7 Rating: 1,090 (Average)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Mickroz schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:22:
Leuk die WN8, maar XVM gebruikt toch WN6 nog, en hun eigen scaling, zolang dat niet veranderd, of je veranderd je config om de WN6 rating qua kleuren weer te geven, zal niemand daar naar kijken denk ik.
Zoals ik al eerder aan heb proberen te geven is wn8 nog niet definitief. iedereen kijkt hier dus ook naar voorlopig stats(met een incorrecte schaalverdeling erachter). xvm is nooit wn7 gaan gebruiken omdat ze het verschil te klein vonden. Op het moment dat wn8 definitief uitkomt zal deze ook geimplementeerd worden in xvm. 1 van de ontwikkelaars van xvm is namelijk ook mede ontwikkelaar van wn8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Ahh ok, ik wist niet dat er iemand van XVM aan mee werkte.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
SehudeKoza schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:05:
[...]
edit: is op de JagdPz IV, de 7.5 of de 8.8 een betere keuze?
Ik weet niet hoe de 8.8 is sinds de aanpassingen op deze gun. Ik heb de JPIV zelf gegrind met de 7.5. Helaas kan ik je hier dus niet een eenduidig antwoord op geven. Wellicht dat andere mensen hier ervaring hebben met de gepatchte 8.8gun (niet de 8.8 patch ;) ) op de vk3601 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Gizzy schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:24:
Ik weet niet hoe de 8.8 is sinds de aanpassingen op deze gun. Ik heb de JPIV zelf gegrind met de 7.5. Helaas kan ik je hier dus niet een eenduidig antwoord op geven. Wellicht dat andere mensen hier ervaring hebben met de gepatchte 8.8gun (niet de 8.8 patch ;) ) op de vk3601 oid.
Ik heb de JPIV met de 8,8 gespeeld, maar wel in patch 8.4 ofzo. Je hebt soms wat pen problemen, maar daar staat weer een hogere alpha tegenover. Vond de alpha van de 7,5 toch net wat te laag op T6.

Maar de JPIV is niet de beste tank uit de lijn imo, met zijn opvolger de Jagdpanther heb ik veeeel meer lol beleefd en ook veel meer gespeeld (heb zowel de JPII als de Ferdi unlocked). De topgun van de Jagdpanther is ook echt geweldig, die is zelfs op de JPII nog acceptabel als je de topgun nog niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 18:31

BTU_Natas

Superior dutchie

Iemand die mijn wn8 kan achterhalen, kan niet bij de site waar ik nu ben. username = BTU_Natas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22

Grouchy

meep meep

BTU_Natas schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:03:
Iemand die mijn wn8 kan achterhalen, kan niet bij de site waar ik nu ben. username = BTU_Natas
Nom nom nom

BTU_Natas - WN8 early alpha test page
Overall
WN8 rating (preliminary): 1,653 (Great)

Performance Rating: 1,498 (Good)
Efficiency Rating: 1,393 (Good)
WN6 Rating: 1,395 (Great)
WN7 Rating: 1,395 (Great)
Battles: 12,959
Win Rate: 52.99%

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Oe nice, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dacht neem hier eens een kijkje, krijg ik alleen maar cijfers naar mijn hoofd geslingerd (stelletje stats*******). :P Sinds kort WoT maar weer eens geïnstalleerd, kijken of er nog veel is veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Long time no see MRCL, spel zal je vast wel bekoren.
Van 2D naar 3D gegaan, geluidseffecten erbij, physics geïmplanteerd etc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

MRCL schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:10:
Dacht neem hier eens een kijkje, krijg ik alleen maar cijfers naar mijn hoofd geslingerd (stelletje stats*******). :P Sinds kort WoT maar weer eens geïnstalleerd, kijken of er nog veel is veranderd :)
Onder wat voor steen bij jij nou in eens vandaan gekropen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:10
MRCL schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:10:
Smerige artyspeler! O-)

Welcome back ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

mrcl nubje wb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 07:33
Zo zo MRCL, was het een zware steen? :P

Welcome back man! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de zin van oude bekenden, post ik ook even een x weer wat :) ben drukdruk op het werk en thuis!
maar vind af en toe een gaatje om ff paar potjes te schieten!

Echter 1 vraag ? : Is er een guide voor die nieuwe missies e.d. ?

Ik vind namelijk door het feit van de Engels-> Nederlands vertaling van WoT het soms wat onleesbaar/onbegrijpelijk.

+ dat ik de missies niet echt 1,2,3 snap altijd (mijn eigen stommiteit denk ik)
Maar is er een guide hoe je makkelijk missies kan halen?

Of zijn de missies meer zoals de Achievements zoals zoveel bounces in een game etc...

Sorry voor misschien domme vraag, maar zoals ik zei speel niet super veel, en WoT hun nederlandse vertaling is ook niet super veel :D haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Als je denkt dat je de vertaling beter kan maken, nodig ik je uit om dat vooral te doen.

(Hoewel ik er gezien je post mijn twijfels bij heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik denk dat onze jan niet direct commentaar heeft op jou werk user, maar ik geloof dat hij nog niet helemaal door heeft dat je tegenwoordig de missies ook in-game kan zien. Er zijn namelijk geen vertalingen van de missies te vinden op de website. (weet niet of deze missies in game wel vertaald worden?).

Maar als antwoord op jan zijn vraag. Er is in game gewoon een lijst met welke missies er nog zijn en wat je er nog voor moet doen. en dit zijn vaak (eigenlijk altijd) gewoon eenvoudige dingen als. "20 kills halen met deze tank" of "zoveel xp halen in 1 dag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:47:
In de zin van oude bekenden, post ik ook even een x weer wat :) ben drukdruk op het werk en thuis!
maar vind af en toe een gaatje om ff paar potjes te schieten!

Echter 1 vraag ? : Is er een guide voor die nieuwe missies e.d. ?

Ik vind namelijk door het feit van de Engels-> Nederlands vertaling van WoT het soms wat onleesbaar/onbegrijpelijk.

+ dat ik de missies niet echt 1,2,3 snap altijd (mijn eigen stommiteit denk ik)
Maar is er een guide hoe je makkelijk missies kan halen?

Of zijn de missies meer zoals de Achievements zoals zoveel bounces in een game etc...

Sorry voor misschien domme vraag, maar zoals ik zei speel niet super veel, en WoT hun nederlandse vertaling is ook niet super veel :D haha
Geniale post weer :D _O-

Om je vraag ook nog te beantwoorden: nee, er is geen guide (buiten dan wat pixel aangeeft). Gewoon een paar keer lezen en dan kom je er vast uit. En met de NL versie is niets mis hoor (aait User over de bol :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha sorry user, bedoel het niet verkeerd mijn nederlands is soms ook super bagger

maar ik las laatst 1 van die missies (ingame) en snapte er geen klap van :) kan ook komen door mijn vroegere alcohol gebruik... who knows !! excuses als ik je hartje pijn heb gedaan.

Maar ok, ik dacht misschien is er een soort 5 kills met tank / 10 kills met tank / etc etc trapgewijse missies zijn.

maar dan start ik er gewoon eens mee en ga kijke :) ik denk straks doe ik weer iets vreselijks doms maar heb ik nu al gedaan door user indirect te beledigen geloof ik :P dus ik ben weer in stil modus hahahhaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
WN8 rating (preliminary): 2,587 (Unicum)
WN8 rating debug information: actDMG = 1768.29, actSPOT = 1.41, actFRAG = 1.38, actDEF = 1.14
expDMG = 1253.33, expSPOT = 0.97, expFRAG = 0.97, expDEF = 0.95
rDMG = 1.41, rSPOT = 1.46, rFRAG = 1.43, rDEF = 1.20
rDMGc = 1.19, rSPOTc = 1.09, rFRAGc = 1.29, rDEFc = 1.01
Performance Rating: 1,767 (Great)
Efficiency Rating: 1,739 (Great)
WN6 Rating: 1,793 (Great)
WN7 Rating: 1,793 (Great)
Battles: 6,771
Win Rate: 54.14%

Verschil bij mij tussen WN7 en WN8 is grofweg 700... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Probleem met de missies is dat wij niet wisten hoe het menu er uit kwam te zien en waar bepaalde termen kwamen te staan. Sommige dingen zien er nu een beetje vaag uit, wat in 8.9 gefixed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

User, ik snap het :) maar ik bedoelde het ook niet verkeerd

maar zoals je zegt soms staat er een woord in een zin waardoor mijn hoofd gaat laggen :)
Maar ik ga er gewoon naar kijken en kijken of ik er wat van kan maken

zal wel niet .. mij kennende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Ze moeten de wn8 rating nog normaliseren naar mijn smaak. Een nieuwe schaal lijkt me bijzonder onwennig om de kwlaiteit van je team in te schatten.

Deze vent heeft de schaal al kapot gemaakt, 3873 WN8. http://www.noobmeter.com/playerWN8/eu/nuxtor/504669559/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

WN8 lijkt de betere spelers nog hogere stats te geven, de gemiddelden blijven gelijk en de slechten worden zo rood straks in game dat het zeer aan de ogen gaat doen.

Wat is er mis met wn6/7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

BTU_Natas schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:43:
WN8 lijkt de betere spelers nog hogere stats te geven, de gemiddelden blijven gelijk en de slechten worden zo rood straks in game dat het zeer aan de ogen gaat doen.

Wat is er mis met wn6/7?
Waarschijnlijk minder accuraat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Naja, met mijn overdreven aggresieve speelstijl, zeggen de getallen toch niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Misschien maar een stukje schrijven voor in de ts ofzo. want heb het al een paar keer uitgelegd ;)

wn8 neemt mee welke tanks een persoon gespeeld heeft op deze manier worden mensen die alleen OP tanks spelen eruit gefilterd. Hierdoor kun je minder snel "statspadden", maar worden ook arty en scouts eerlijker beoordeeld. je kunt van een tier 7 scout namelijk niet verwachten dat hij evenveel damage doet als een tier 7 td.

verder is de schaalverdeling gewoon anders. vanwege andere normalisatie waardes. super unicum is dus ook pas 3000+ en unicum 2400+ de schaal van noobmeter is dus ook gewoon niet correct, maar voor de tijdelijke test ernaast gezet. je zult nu dus ook hogere waardes gaan zien, maar er is ook een threshold. Bots zullen dus ipv 42 als wn7 bijv. gewoon 0 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Dat je het anders berekent snap ik, maar waarom je de schaal aanpast? Dat lijkt mij puur voor de e-peen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
Er is één ding wat ze van mij mogen veranderen, maar dat is meer iets voor WG dan voor de XVM bedenkers. Dat is het krijgen van decappunten bij een loss en cappunten wanneer je wint op teamkills. Met name die eerste vind ik altijd ontzettend lame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
nee de schaal is niet aangepast. hij is verbreed. er is een compleet andere formule gebruikt. hij is alleen genormaliseerd richting wn7 om mensen het gevoel te geven dat het nog hetzelfde is.(iets waar ik het niet mee eens was. om dit soort misopvattingen te voorkomen)

waar wn7 van 0 tot ong 3000 liep(er is nooit een absoluut maximum), loopt wn8 tot ca 4500 a 5000. Je moet dit alleen niet zien als een symmetrische bell-curve. wn7 zat hier veel dichter in de buurt. dit is een asymmetrische bellcurve. dit is een beetje lastig uit te leggen. maar om "de gemiddelde" spelers rond dezelfde waarde te houden (zodat er geen grote "WN8 IS KUT want mijn rating is gedaald" zou komen) zijn wel de uiteindelijke pieken hoger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Deal 50,000 points of damage during a single day

Reward: 250 000
Easy money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
Ilikebananas schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:03:
Er is één ding wat ze van mij mogen veranderen, maar dat is meer iets voor WG dan voor de XVM bedenkers. Dat is het krijgen van decappunten bij een loss en cappunten wanneer je wint op teamkills. Met name die eerste vind ik altijd ontzettend lame.
Dus het wagen van een (laatste) poging om te zorgen dat het andere team niet wint, is "lame" en zou je dus ook niet voor beloont mogen worden? Waarom zou je het verliezende team dan überhaupt experience geven, ze hebben immers verloren. Ze hebben niets voor niets een "courageous resistance" bonus toegevoegd, zodat mensen het niet meteen opgeven als ze dreigen te verliezen. Je laatste punt, daarentegen, is juist wel "ontzettend lame," en zou zwaar moeten worden afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Rgras 50.000 points of dmg?

ik zit momenteel ongeveer in de tier IV / V
lijkt me vrij pittig of onderschat ik de dmg die ik doe ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dan duurt het inderdaad wat langer, maar zodra je op tier X zit heb je dit in no time behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

perpixel schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:07:
nee de schaal is niet aangepast. hij is verbreed. er is een compleet andere formule gebruikt. hij is alleen genormaliseerd richting wn7 om mensen het gevoel te geven dat het nog hetzelfde is.(iets waar ik het niet mee eens was. om dit soort misopvattingen te voorkomen)

waar wn7 van 0 tot ong 3000 liep(er is nooit een absoluut maximum), loopt wn8 tot ca 4500 a 5000. Je moet dit alleen niet zien als een symmetrische bell-curve. wn7 zat hier veel dichter in de buurt. dit is een asymmetrische bellcurve. dit is een beetje lastig uit te leggen. maar om "de gemiddelde" spelers rond dezelfde waarde te houden (zodat er geen grote "WN8 IS KUT want mijn rating is gedaald" zou komen) zijn wel de uiteindelijke pieken hoger geworden.
Really? Hij is niet aangepast. hij is verbreed. Juist ja.

Verschillen worden dus nu veel groter, als je aan de juiste kant van de schaal zit.

Als ik ergens in december een re-roll ga doen, rijd ik straks dus ook met 3000+wn8 rond, door de juiste tanks te kiezen en mijn normale spel aan te houden? Correct?Lijkt mij heel hard stat padden...

Ik moet erbij zeggen ik reageer op wat mensen zeggen hier,en heb me er helaas niet in kunnen verdiepen.
Met andere woorden, graag meer uitleg!

Welke tanks worden door wn8 als OP gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
perpixel schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:58:
https://docs.google.com/f...xcmptR00/edit?usp=sharing

de waardes zijn bepaald aan de top 5% van de vbaddict db. en zijn gecrosschecked tegen de noobmeter db. Dit is nog voorlopig, maar komt al aardig in de buurt.

en inderdaad de link hierboven kun je je voorlopige wn8 bepalen. De waardering is wel anders. Dus je score hoort hoger te zijn dan dat hij nu is. zoals het er nu voor staat wordt 2400+ unicum en 3000+ superunicum
Die tabel heb ik hier al vaker geplaatst. Verder is het niet zo simpel als verbreed. hij is gewoon compleet anders. dit is de reden waarom ik het niet slim vond dat ze hem richting hetzelfde normaliseerde. Je moet het dus ook niet zien alsof je nu ineens geklommen bent. maar een andere waardering van hetzelfde niveau

Ik zal vanavond een uitgebreide uitleg geven over de uiteindelijke werking van de formule. misschien dat het dan duidelijk wordt.

[ Voor 53% gewijzigd door perpixel op 30-09-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Ah tof! kijk er naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 11:48

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Vind ik wel beter dan de 15 wins. Zal de "partytankers" er een stuk van tussen halen.

In combo met de top of three actie vorospel ik veel objects en isu's. :|

[ Voor 14% gewijzigd door Joindry op 30-09-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
Joindry schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:27:
[...]

Vind ik wel beter dan de 15 wins. Zal de "partytankers" er een stuk van tussen halen.
Of de "krijg zoveel kills," waarbij je in je eentje een tank sloopt, en je laatste schot net niet genoeg damage doet. En andere spelers er dus met de kill vandoor gaan, omdat je te langzaam was met herladen. Maakt me normaal niets uit, maar wel als het voor een missie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Nu online

p0st

Dutch Reefer

50k damage is inderdaad 'leuker' dan de 15 wins, omdat je zelf meer invloed hebt op de damage die je doet dan op het feit of je wint of verliest. Dat wordt in ieder geval veel hogere tiers spelen, waarschijnlijk de ISU en later de 704 omdat die ook nog eens Top of the Tree zijn de eerste helft van de maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Top of the tree komt zeer goed uit :P Ik ben bijna bij de 268 namelijk, hehehe.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
ThomasG schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:09:
[...]
Dus het wagen van een (laatste) poging om te zorgen dat het andere team niet wint, is "lame" en zou je dus ook niet voor beloont mogen worden? Waarom zou je het verliezende team dan überhaupt experience geven, ze hebben immers verloren. Ze hebben niets voor niets een "courageous resistance" bonus toegevoegd, zodat mensen het niet meteen opgeven als ze dreigen te verliezen. Je laatste punt, daarentegen, is juist wel "ontzettend lame," en zou zwaar moeten worden afgestraft.
XP is iets anders dan cap/decap punten. Het spel draait om schieten op andere tanks, andere manieren om een battle te winnen dan het uitschakelen van de vijand zijn een soort van achterdeuren.

Je hoort mij niet zeggen dat het wagen van een laatste poging lame is, alleen vind ik dat het in het geval van cappen/decappen een geval van "no cure, no pay" zou moeten zijn. Gisteren 99 decappunten gekregen, plus een defender medaille. Ik decapte en werd daardoor (moest uit cover komen) meteen afgeschoten door de rest van de vijand. Het stond al 7 tegen 13 oid, dus dat werd een loss. Nu het systeem zo werkt maak ik er gebruik van, maar ik vind het compleet zinloos dat ik daar een medaille voor krijg. Hetzelfde geldt voor cappen, wil je cappen, prima, maar je krijgt alleen de cappunten als je daarop wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Ilikebananas schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:36:
[...]

XP is iets anders dan cap/decap punten. Het spel draait om schieten op andere tanks, andere manieren om een battle te winnen dan het uitschakelen van de vijand zijn een soort van achterdeuren.

Je hoort mij niet zeggen dat het wagen van een laatste poging lame is, alleen vind ik dat het in het geval van cappen/decappen een geval van "no cure, no pay" zou moeten zijn. Gisteren 99 decappunten gekregen, plus een defender medaille. Ik decapte en werd daardoor (moest uit cover komen) meteen afgeschoten door de rest van de vijand. Het stond al 7 tegen 13 oid, dus dat werd een loss. Nu het systeem zo werkt maak ik er gebruik van, maar ik vind het compleet zinloos dat ik daar een medaille voor krijg. Hetzelfde geldt voor cappen, wil je cappen, prima, maar je krijgt alleen de cappunten als je daarop wint.
In de meeste gevallen biedt decappen de mogelijkheid om een grote invloed op de game uit te oefenen. Immers geef je je team nog enkele seconden tot een meerdere minuten de tijd om toch nog te winnen. Je kunt dus stellen dat die moeite icm de mogelijkheden voor jouw team worden beloond. De situaties die jij beschrijft komen ook voor, maar ook niet al te vaak.
Gemiddeld haal ik eens in de 20 potten een slok defence punten naar binnen. Dan gaat het in de meeste gevallen om het net wel of net niet binnen halen van de win. Van die keren dat ik defence punten binnen haal komt het bijna niet voor dat het al een 100% loss zekerheid is. Denk dat ik eens in de 2/3 dagen zo'n pot heb.

[ Voor 13% gewijzigd door pkregting op 30-09-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Nu online

p0st

Dutch Reefer

Ik heb mijn ModPack weer een update gegeven!

Changelog v8
- Damage Announcer toegevoegd (zie screenshot, werkt ook voor tanks die niet gespot zijn)
- Icoontjes van Messenger Mod verder aangepast en getweaked
- Contour Mod verander van POGS naar Jackhammer (cleaner + pixelfont)

Volledige inhoud en Download

Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://antn.nl/wp-content/gallery/wot/shot_102.jpg
Afbeeldingslocatie: http://antn.nl/wp-content/gallery/wot/shot_103.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
wsLy schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:35:
Top of the tree komt zeer goed uit :P Ik ben bijna bij de 268 namelijk, hehehe.
Ken er nog 1..had gister bijna de 704 gekocht, nog ff wachten dus.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

Dus met de nieuwe missie van 50k damage en je krijgt 250.000, de max power die vandaag nog loopt dus voor elke 5k damage krijg je 25.000 en dan nog eens 250.000 als je 15x wint. Juist em. Dat wordt cashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Laatst online: 19-09 20:57
Nee, want die 5K missie is morgen afgelopen als die nieuwe ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
BTU_Natas schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:08:
Dus met de nieuwe missie van 50k damage en je krijgt 250.000, de max power die vandaag nog loopt dus voor elke 5k damage krijg je 25.000 en dan nog eens 250.000 als je 15x wint. Juist em. Dat wordt cashen
15 wins was een Septembermission en 50K damage is de nieuwe Oktober mission.. ;)
lremcol schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:10:
Nee, want die 5K missie is morgen afgelopen als die nieuwe ingaat.
Yup was alleen weekendmission... ;)

WG gaat niet voor <+:) spelen dat snap je natuurlijk wel toch??

[ Voor 26% gewijzigd door ShockWave op 30-09-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas

BTU_Natas

Superior dutchie

je hebt gelijk, my bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Mooie video van The_Flash en ik die even huishouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
belofte maakt schuld. Dus bij deze.

De basis van WN8 is compleet anders dan die van voorgaande WN* versies. Waarin voorgaande versies uitgingen van je gemiddelde tier en op basis hiervan bepaalde wat je statistieken zouden moeten zijn. Gaat wn8 uit van je reeds gespeelde tanks.

Wat dit betekend is dat het een stuk minder makkelijk is om deze rating te boosten. Waarin je voorheen een erg sterke tank voor je tier uitzocht wordt je nu verplicht om op deze tank ook aanzienlijk beter te spelen dan op andere tanks uit deze tier.

Hoe wordt dan de waarde bepaald van iedere tank? Deze waardes door een persoon laten bepalen werkt natuurlijk niet. Iedereen is namelijk van nature bevooroordeeld.

Om deze waardes te bepalen zijn er meerdere bronnen geraadpleegd. Er is begonnen door de database van vbaddict te nemen en van elke tank de top 5% van de spelers te nemen en het gemiddelde van hun waardes op deze tanks(deze halen namelijk het maximum uit de tank. zo weet je waartoe de tank in staat is). Deze waardes zijn vervolgens gecross-checked tegen de noobmeter database en de xvm database om tot een zo precies mogelijke uitslag te komen.

Deze waardes zijn vervolgens omgevormd tot een "gemiddelde" waarde waar je aan zou moeten voldoen. Hier wordt nog aan gefinetuned, maar een voorlopige tabel is hier te vinden. https://docs.google.com/f...xcmptR00/edit?usp=sharing

Nu we deze waardes hebben bepaald wordt het belangrijk hoe we deze af gaan lezen en vergelijken met een speler. Hiervoor neem je de gemiddelde waardes van een speler en zet deze af tegen wat hij had moeten doen. Dit zijn de actSTAT(actual stats) en de expSTAT(expected) die je in noobmeter ziet.

ik neem even mijn waardes als voorbeeld:
actDMG = 1083.87, actSPOT = 1.40, actFRAG = 1.13, actDEF = 1.34
expDMG = 976.01, expSPOT = 1.25, expFRAG = 1.12, expDEF = 1.13

om hier nou iets werkbaars van te maken en te kunnen gebruiken in een rating moeten deze waardes vergeleken worden. Hieruit komen je rSTAT(result). als alles precies 1 is kom je op 1200 wn8 uit. Dit wordt gezien als de gemiddelde speler.

dit zou er zou uit moeten zien:
rDMG = 1.11, rSPOT = 1.11, rFRAG = 1.01, rDEF = 1.18

Voor het gladstrijken van de formule en het uitsluiten van botters is er een baseline nodig. deze wordt op de volgende manier berekend:
rFRAGc = MAX(0,rFRAG - 0.14)
rDMGc = MAX(0,rDMG - 0.22)
rSPOTc = MAX(0,rSPOT - 0.37)
rDEFc = MAX(0,rDEF - 0.19)

Verder zijn er nog wat maximum ingebouwd om excessief "padden" te voorkomen.
rSPOTc heeft een maximum van 1.2
rDEFc heeft een maximum van 1.4

Hier komen dan je uiteindelijk rSTATc waardes uit. met deze waardes kun je je uiteindelijk wn8 berekenen. mijn rSTATc waardes zijn:
rDMGc = 0.89, rSPOTc = 0.74, rFRAGc = 0.87, rDEFc = 0.99

Om hier dan je uiteindelijk score van te maken is de volgende formule nodig:
890 * rDMGc + 280 * MIN(1.2,rSPOTc) +180* rFRAGc + 430 * rDMGc * rFRAGc + 300 * MIN(1.2,rSPOTc) * MIN(1.4,rDEFc)

Hier zou je je eigen waardes in moeten vullen en dan zou je je uiteindelijke wn8 moeten krijgen. De constante in deze formule zijn om hem te normaliseren naar de bekendere waardes. de MIN waardes zijn voor het implementeren in de verschillende stats site's en worden gebruikt om te controleren of je niet onder de baseline zit(en dus 0 moet krijgen).

Op dit moment wordt aan alle waardes nog gesleuteld, maar ik hoop dat dit wat meer inzicht geeft in de opbouw van wn8 en waarom ik denk dat het een grote verbetering is over wn7.

[ Voor 4% gewijzigd door perpixel op 30-09-2013 19:45 . Reden: Leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Top 3 russian TD en 50k damage... oeh raak een beetje opgewonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ilikebananas schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:36:
[...]
Je snapt hopelijk wel dat dit jouw mening is en niet een feit ? Ik kan net zo goed zeggen dat het spel draait om cappen en alle andere manieren om een battle te winnen (zoals alle tanks killen) zijn een soort van achterdeur :+

Feit is echter dat je met beide een potje kunt winnen en beide dus belangrijk zijn. Aangezien het spel niet kan zien of (de)cappen functioneel was of niet vind ik het niet raar dat je voor beide exp/credits krijgt. Waarom zou je bij b.v. een potje die gewonnen wordt met cap op 100% en tegelijkertijd de laatste kill alleen die kill belonen. Als die er ten slotte niet geweest was was er ook gewonnen. En vaak heeft cappen zelfs als voordeel dat de tegenpartij uit dekking komt wat er juist voor zorgt dat die laatste kill gemaakt kan worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Is er hier iemand die vandaag een ontspannen potje WoT heeft gespeeld zonder zich druk te maken om zijn/haar stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
rgras schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:10:
Is er hier iemand die vandaag een ontspannen potje WoT heeft gespeeld zonder zich druk te maken om zijn/haar stats?
Yup :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
rgras schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:10:
Je hebt duidelijk gemaakt dat je stats niet interessant vindt, maar moet dat dan elke post herhaald worden? we kunnen ook terug gaan naar het alleen maar zeuren over slechte teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Nice uitgelegd Perpix, al snap ik de helft niet. Te wiskundig voor mij :p Maar het principe is me duidelijk en de gedachte erachter snap ik. In een scout 'verwacht' je minder dmg te doen dan een TD van dezelfde tier en dat wordt in WN8 dus beter geschaald. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
atticus182 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:50:

Changelog v8
- Damage Announcer toegevoegd (zie screenshot, werkt ook voor tanks die niet gespot zijn)
- Icoontjes van Messenger Mod verder aangepast en getweaked
- Contour Mod verander van POGS naar Jackhammer (cleaner + pixelfont)

....
Het enige wat nog mist is een mod waaraan je de draw distance kunt zien, verder, epic werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Mr_Size schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:53:
Nice uitgelegd Perpix, al snap ik de helft niet. Te wiskundig voor mij :p Maar het principe is me duidelijk en de gedachte erachter snap ik. In een scout 'verwacht' je minder dmg te doen dan een TD van dezelfde tier en dat wordt in WN8 dus beter geschaald. Nice :)
ag het is geen hele zware wiskunde hoor ;) ik ben ook maar een mbo-ertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceltl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-03-2021
ik zou me graag willen aanmelden bij jullie ? :)
in game naam is marceltl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
perpixel schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:52:
ag het is geen hele zware wiskunde hoor ;) ik ben ook maar een mbo-ertje
Tja, ik heb universiteit gedaan, maar dat wil niet zeggen dat ik goed ben in wiskunde. Ben een keiharde alfa wat dat betreft :+

Vanavond net de 50K XP kunnen binnenharken, teams waren erg wisselend. Dieptepunt was wel op El Halluf noordelijke spawn dat 3 T9's op G9 gingen staan :| Needless to say dat de andere kant van de map, waar zij dus horen te staan compleet geraped werd. Zat helaas in een T29, dus voelde me niet echt geroepen om dan maar hun rol in te gaan vullen..
Maar goed, de extra dag premium in ieder geval in 2,5 uur bij elkaar geschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Nu online

p0st

Dutch Reefer

batsma schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:54:
[...]

Het enige wat nog mist is een mod waaraan je de draw distance kunt zien, verder, epic werk
Die kun je er zelf in knutselen hoor :), in het bestand mmap.xml kun je dat allemaal regelen, maar bedankt voor de tip want dat wilde ik zelf ook nog toevoegen!

Als je DEZE Mmap.xml gebruikt ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/558/0mzg.jpg

Thanks voor het compliment trouwens :D

// edit: Ik kwam net trouwens een bizar LeFH platoontje tegen trouwens :P gelukkig de match wel gewonnen omdat de rest van hun spelers niet zo heel denderend speelden (to say the least)

Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/649/xqf7.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door p0st op 01-10-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Nog even een grafiekje over de verdeling van wn7 onder de spelers. Hier zie je dat de verspreiding wat breder is, maar de piek gelijk is gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/1237/jfms.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zo ik heb een nieuw huisje gevonden, tests succesvol door gestaan en nu op naar full member. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Zo vanavond even wat dubbels gedaan met tier 7/8 en doorgehaald met de Conquerer en T-54.
Ging allemaal erg lekker.. :P
Wins / Battles: 80.0% (24 / 30)
Exp (avg): 33772 (1125.73)
FreeXp: 2475
Credits: 908495
DmgDlt (avg): 69236 (2307.87)
Frags (avg): 52 (1.73)
Hits: (293 / 363) (80.72%)
Heb mijn avg. damage op de Brit lekker omhoog kunnen halen door 85% boven de 3k dmg te doen, begin bijna te denken om deze te gaan houden als tier 9 heavy.
T-54 ging ook erg lekker maar deze schommelde een beetje tussen de 2k tot 3.5k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
Natuurlijk is het mijn mening...

Nog meer mijn idee:
Het spel draait naar mijn idee om het beschieten, beschadigen en uitschakelen van tanks. Daar heb je immers dat kanon voor op je tank zitten. Andere dingen zoals spotten en cappen staan in het teken daarvan. De capzone en cappen is naar mijn idee alleen een manier om te voorkomen dat mensen in een hoekje gaan zitten campen. Daarmee is het wel een valide manier geworden om te winnen, maar pas wanneer je echt wint zou je er naar mijn idee punten voor moeten krijgen. Als je een tegenstander spot begint de teller ook pas goed te lopen wanneer hij wordt gedamaged, pas dan levert het wat op. Hetzelfde geldt voor decappen, leuk dat je je team meer tijd geeft, maar ze moeten er wel wat mee doen.

Ik snap best dat WG ook aan het verliezende team een vergoeding geeft, anders wordt verliezen wel heel erg zuur. Maar de beloning voor cappen/decappen mogen ze van mij aanpassen. Ik besef ook dat dit niet gaat gebeuren. Ten eerste zou ik dit aan WG moeten voorleggen en vervolgens ben ik bang dat ze zich weinig van mijn mening zullen aantrekken.

Heb ik hierboven genoeg aangegeven dat het mijn mening is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
Ilikebananas schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:12:
Natuurlijk is het mijn mening...

.......
Ik snap best dat WG ook aan het verliezende team een vergoeding geeft, anders wordt verliezen wel heel erg zuur. Maar de beloning voor cappen/decappen mogen ze van mij aanpassen. Ik besef ook dat dit niet gaat gebeuren. Ten eerste zou ik dit aan WG moeten voorleggen en vervolgens ben ik bang dat ze zich weinig van mijn mening zullen aantrekken.

Heb ik hierboven genoeg aangegeven dat het mijn mening is?
Vond het volgende bij de makers van noobmeter, dat vond ik wel een mooie samenvatting over rating en het spelen van WOT:

Another common criticism is that we should stop caring about statistics and just play the game, since statistics eventually lead to mockery. Unfortunately World of Tanks is a competitive game, and as in all competitive games, there must be a measuring stick in order to know if you are improving and how much you are improving, otherwise we might as well go play Farmville. Shooting tanks for the heck of it gets boring after a while. The idea behind WN is to use it as a tool to make sure you keep improving, and also as a wealth of information when used in XVM to help you make critical decisions based on the skill of your teammates and enemies.

[ Voor 20% gewijzigd door defiler1974 op 01-10-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Heldere uitleg perpixel, dank!

Heb jij misschien de bron, dan kan ik dit delen met mn mede panda's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atticus182 schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:50:
Bedankt Atticus! _/-\o_ Ben erg blij met je modpack en ga hem weer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
SimpelenLeuk schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:28:
Heldere uitleg perpixel, dank!

Heb jij misschien de bron, dan kan ik dit delen met mn mede panda's.
is een verzameling van topic van 32 pagina's waar ik zelf een samenvatting van heb geschreven. er is dus niet echt een engelse versie van beschikbaar. Die gaat er wel komen zodra wn8 definitief is :) ik kan hem wel vertalen als dat echt nodig is?
Pagina: 1 ... 11 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de vernieuwde playertable? Stuur psychoclown dan een DM met het volgende (uitgeschreven zodat je mij een beetje werk bespaard met kopiëren en plakken!):
1. Tweakers naam
2. Ingame naam
3. Clan
4. WoTlabs of Noobmeter profile (vrijblijvend en optioneel)