Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07

JoeZuCK

_Fonz > all.

Amanoo schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:29:
[...]

spoiler:
Naar ik begrijp was het geen echte archdemon, maar een gewone high dragon die Corypheus heeft omgetoverd in een Horcrux

Weet je zeker dat die draak in Fallow Mire was? Dat is dat gebied dat vol zit met zombies. Die komen tevoorschijn als je in het water stapt. Nu ik erover nadenk krijg ik het vermoeden dat DAI wat heeft geleend van Harry Potter (zie ook mijn spoiler), al zal het bij Harry Potter ook vast niet origineel zijn.
Excuus .. was the Storm Coast.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
InF.Inc schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:22:
[...]

Met bovenstaande helemaal eens. Ook de draak in the Storm Coast was episch. Tenminste .. die zag ik knokken met een reus. Dus lekker afgewacht totdat de reus dood was en loot kon pakken.. :+
Die heb ik ook gezien, echter ging wachten met de draak aanvallen en ging nog wat andere dingen doen. Nu is de draak er niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Die heb ik ook gezien, echter ging wachten met de draak aanvallen en ging nog wat andere dingen doen. Nu is de draak er niet meer :(
Waarschijnlijk heeft hij gewoon even koffiepauze... je zult zelf maar de hele dag op zo'n muur staan lopen schreeuwen! 8)7

Zonder gekheid: hopelijk komt hij wel terug. Na het lezen van jouw bericht heb ik echt zo'n gevoel dat ik die draak snel moet verslaan!

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

FloydRaalte schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:29:
[...]

Waarschijnlijk heeft hij gewoon even koffiepauze... je zult zelf maar de hele dag op zo'n muur staan lopen schreeuwen! 8)7

Zonder gekheid: hopelijk komt hij wel terug. Na het lezen van jouw bericht heb ik echt zo'n gevoel dat ik die draak snel moet verslaan!
Ik ben (en ik zal niet verklappen waar) Dragonlings tegengekomen level 12 in de Storm Coast .. zal me niets verbazen als mama even verderop zit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Vraagje: op welk lvl kozen jullie de specialization? Ik ben nu lvl 11 en zit er al voor 40 uur in. Speel op normal, maar ik kom er heel moeilijk door heen. Ik ga heel vaak dood :( waarschijnlijk ben ik gewoon heel slecht, maar wil nog niet opgeven.

Speel nu met een Mage mochten mensen wat tips voor me hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:04:
Vraagje: op welk lvl kozen jullie de specialization? Ik ben nu lvl 11 en zit er al voor 40 uur in. Speel op normal, maar ik kom er heel moeilijk door heen. Ik ga heel vaak dood :( waarschijnlijk ben ik gewoon heel slecht, maar wil nog niet opgeven.

Ik ging ook vaak dood in het begin. Ik deed puur Hinterlands quests en kamde alles helemaal uit. Het wordt dan op een gegeven moment te moeilijk aangezien je niet snel genoeg leveled en de mobs dat wel doen. Het loont daarom om af en toe ook de mainquest te volgen (in ieder geval tot je in Skyhold bent) zodat je meer gebieden binnen kunt komen. Praat ook met al je partymembers in je thuisbasis, deze hebben vaak informatie voor je wat extra quests en nieuwe gebieden kan unlocken. Wanneer je level 11 bent moet je toch minimaal Hinterlands, stormcoast, crestwood, fallow mire en forbidden oasis kunnen afronden. (op draken na :P) Daar zitten soms wel moeilijke Rifts tussen waar je alsnog wel eens dood gaat.

Ik snap je vraag trouwens niet helemaal. Je specialization kies je toch direct als je de game begint? Ik ben nu met de meeste chars bezig aan mijn 2de skilltree/specialization aangezien ik de eerste vol heb.

[ Voor 8% gewijzigd door FloydRaalte op 06-01-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:04:

Ik speel op hard level 10 .. is te doen, ga ook soms erg vaak dood. Ik heb nu ingesteld dat als we een groepje vijanden encouteren er eerst guard wordt gespeld. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Hij bedoelt rift mage / knight enchanter / etc

Die quests krijg je in skyhold

je kan eens zoeken naar goeie builds voor je mage, dat scheelt een heel stuk. Bepaalde passives zijn heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

Ggrrrrrr ik wordt gek van die Deft Hands, Fine Tools perk! Die heb je veel nodig zeg! En laat ik die nu juist niet hebben. Blijkt dat je 4 perkpoints moet besteden om deze te unlocken ofzo? Net weer een missie in de fallow mire waarbij helemaal naar het eindpunt moet om een Grey Warden artifect te zoeken. Blijkt deze week achter een deur te zitten die niet open kan zonder die kl*** perk!

-edit-
Nu moet ik influence gaan farmen om die zeldzame perkpoints te krijgen. (1 level infleunce = 1 perkpoint) Nou dan maar zoveel mogelijk requisition quests doen aangezien deze repeatable zijn en ores en plants terug 'groeien'. Volgens mij zijn die healingherbs en iron requisitionquests daar het meest geschikt voor.

Wel slecht dat die hele perk skilltree van de categorie 'Secrets' zo uitermate tegenvalt qua perks. Daar moet ik nu dus 4 waardeloze perks uitkiezen om die 'Deft hands, Fine tools' perk te unlocken.

En dat allemaal omdat er een aantal missies zijn waarbij je deze perk gewoon nodig hebt!

[ Voor 44% gewijzigd door FloydRaalte op 06-01-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
FloydRaalte schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:57:
[...]

Maar bij alle 3 de draken dus de algemene regel dat je ongeveer level 16 moet zijn? Ben nu in crestwood (zeer makkelijk gebied wanneer je level 13 bent) aangekomen bij deze draak en ik heb net wel die Wyvren in de cave verslagen, dat ging prima. Maar goed die draak zal wel een stukje pittiger zijn dus ik durf nog niet :P

Op zich wel weer zo'n mooi momentje wanneer je net over de heuvel komt en dan de vallei in kijkt en in de verte zo'n mega draak met uitgeklapte vleugels op een oude muur ziet zitten... en dan dondert zijn ROAR! door de vallei... best episch! :o

Ik heb trouwens de pesthekel aan het inventory systeem. Erg onoverzichtelijk. Ook wanneer je spullen verkoopt zou het handig zijn om direct een vergelijking te kunnen maken met de items die bepaalde chars aan hebben. Dat kan dus niet en je moet eerst exit Sell/Buy en dan open Inventory. Erg tijdrovend/omslachtig. Ik ga nu altijd terug naar Skyhold omdat ik daar door alle chars tegelijk kan "cyclelen" om te kijken of ik upgrades heb ontvangen. Ook bij het verkopen van spullen blijft de iteminfo in beeld staan va het item wat je zojuist verkocht hebt. In feite staat de cursor dan al op het volgende item die je dan geneigd bent ook te verkopen omdat je die slechte statts van het vorige item nog in beeld hebt.

Hetzelfde geld voor het armor en weapons upgrade systeem. Welke stagiaire bij Bioware/EA dit heeft uitgevonden weet ik niet maar ik hoop dat hij niet in dienst is genomen. Ik snap het allemaal wel maar het is gewoon omslachtig en onoverzichtelijk.
Ik ben level 16, en ik kom ongeveer halverwege de healthbar van de draak in The Hinterlands, voordat mijn party dood is :p :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Stronkie schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 22:18:
[...]

Lijkt me toch genoeg info beschikbaar om een fatsoenelijke TS te maken
Ik heb zelf het spel nog niet in bezit i.v.m. gebrek aan tijd om te spelen. Lijkt me beter als iemand die het spel wel heeft gespeeld dit doet. Wellicht dat jij of iemand anders de TS wil aanpassen? :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
SouLLeSSportal schreef op maandag 05 januari 2015 @ 19:12:
[...]

spoiler:
Morrigan zit wel gewoon in het spel hoor? DA origins is ook volgens mij hele tijd voor dit verhaal al geweest, dus op zich logisch dat lang niet iedereen er nog is.
Ze is geen companion :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Nee dat niet nee haha, moet zeggen dat ze wel wat fletser is qua karakter dan ervoor maar goed ben nog lang niet aan het einde, dus wellicht komt er nog wat meer diepte in het verhaal.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FloydRaalte schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:41:
Ggrrrrrr ik wordt gek van die Deft Hands, Fine Tools perk! Die heb je veel nodig zeg! En laat ik die nu juist niet hebben. Blijkt dat je 4 perkpoints moet besteden om deze te unlocken ofzo? Net weer een missie in de fallow mire waarbij helemaal naar het eindpunt moet om een Grey Warden artifect te zoeken. Blijkt deze week achter een deur te zitten die niet open kan zonder die kl*** perk!

-edit-
Nu moet ik influence gaan farmen om die zeldzame perkpoints te krijgen. (1 level infleunce = 1 perkpoint) Nou dan maar zoveel mogelijk requisition quests doen aangezien deze repeatable zijn en ores en plants terug 'groeien'. Volgens mij zijn die healingherbs en iron requisitionquests daar het meest geschikt voor.

Wel slecht dat die hele perk skilltree van de categorie 'Secrets' zo uitermate tegenvalt qua perks. Daar moet ik nu dus 4 waardeloze perks uitkiezen om die 'Deft hands, Fine tools' perk te unlocken.

En dat allemaal omdat er een aantal missies zijn waarbij je deze perk gewoon nodig hebt!
ivm mogelijke spoiler maar even tags eromheen:
spoiler:
Als je agents unlocked dan krijg je daarmee dus ook punten in die trees, dus je hoeft niet perse alleen die punten te verkrijgen, ik heb 2 punten daarin en 2-3 agents erbij dus kon die deft tools vrij snel unlocken, daarna een rondje gedaan met alle deuren in 30 min :)

Ik vind dat de boel wel erg op console is ingezet, menu werkt echt dramatisch met muis, ook je quests moet je 100x klikken voordat hij de juiste area opent etc. echt asap een patch voor die troep.
Gelijk ook even muis look only erin patchen zodat die ongelovelijk irriitante second aim met de links rechts toetsen eruit gehaald wordt. Ik snap niet dat ze dit zo hebben kunnen releasen voor pc, echt te erg voor woorden.

Daarnaast is de game wel echt supertof, net eerste draak in exalted plains neergehaald na 3x proberen. pff 30 min verder per poging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Laatst online: 05-05-2024
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 15:42:
Ik vind dat de boel wel erg op console is ingezet, menu werkt echt dramatisch met muis, ook je quests moet je 100x klikken voordat hij de juiste area opent etc. echt asap een patch voor die troep.
Gelijk ook even muis look only erin patchen zodat die ongelovelijk irriitante second aim met de links rechts toetsen eruit gehaald wordt. Ik snap niet dat ze dit zo hebben kunnen releasen voor pc, echt te erg voor woorden.
Met een controller is het niet veel beter, ik speel het op de PS4 en vind de menu's ook verschrikkelijk.
Ongelovelijk omslachtig en onoverzichtelijk, vooral als je spullen gaat kopen/verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Inflexus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Met een controller is het niet veel beter, ik speel het op de PS4 en vind de menu's ook verschrikkelijk.
Ongelovelijk omslachtig en onoverzichtelijk, vooral als je spullen gaat kopen/verkopen.
met een controller ben je, zonder denigrerend over te komen op consoles, beperkter hoe en wat je kan doen dan met een muis en tobo. Dat een goede gamedevver als bioware dit niet heeft gesplitst is wel erg jammer.
Het meest vervelende is wel dat je niet goed kan zien wat nu tier 1-2-3 is, tussen unique/rare en common dan weer wel maar ook welke dan weer beter is is ook lastig te zien en moet je elke keer boven de betreffende items hoveren met je muis. ook een indeling van wat ze nu aan houden is onduidelijk en zijn sinds jaar en dag mogelijkheden die niet al te moeilijk zouden moeten zijn om te implementeren dat je bv kan sorteren op rarity of tier ofzo.

ook het constant ingeklapte journal voor quests is ontzettend onnodig, nu moet ik elke keer die specifieke area en quest opzoeken, laat dat gewoon uitgeklapt staan ffs. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bookmark daar zou wel handig zijn. Zo bijvoorbeeld ook zaken als een lifeward amulet - als je dan dood gaat *hoor* je het effect afgaan en zie je de heal, maar er is een cooldown ... die mag je gokken ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflexus
  • Laatst online: 05-05-2024
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:33:
met een controller ben je, zonder denigrerend over te komen op consoles, beperkter hoe en wat je kan doen dan met een muis en tobo.
Ik snap wat je bedoelt, maar wat ik probeer te zeggen is dat de menustructuur ook voor consoles erg slecht is. Ik heb behoorlijk wat RPG's op consoles gespeeld maar DA:I heeft wel de meest waardeloze menu's. Het is onnodig omslachtig en inconsistent in de besturing en daarbij ook nog onoverzichtelijk en soms onduidelijk. Dit hoeft niet, er zijn talloze games waar dit wel goed en gestroomlijnd werkt.
Het vreemde is dat buiten de menu's om het spel prima te spelen valt met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Even een spoiler vraagje Over Bull's inner circle quest.

spoiler:
In mijn eerste pt heb ik dus de Chargers laten gaan en de Qunari alliance gekozen, 1 ding wat ik zag was 1 quest waar er transport vernietigd werd? (Kan wat gemist hebben). Buiten dat is me niets bijzonders opgevallen of andere dingen die in mijn voordeel zouden zijn.

Nu heb ik dus de Chargers gered maar ik verwacht buiten dat Bull nu vrolijker is weinig verschil of mis ik iets?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Inflexus schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:23:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar wat ik probeer te zeggen is dat de menustructuur ook voor consoles erg slecht is. Ik heb behoorlijk wat RPG's op consoles gespeeld maar DA:I heeft wel de meest waardeloze menu's. Het is onnodig omslachtig en inconsistent in de besturing en daarbij ook nog onoverzichtelijk en soms onduidelijk. Dit hoeft niet, er zijn talloze games waar dit wel goed en gestroomlijnd werkt.
Het vreemde is dat buiten de menu's om het spel prima te spelen valt met een controller.
Geen ervaring zelf maar ik geloof je meteen. Wat ik meer op doelde is dat het idd al niet goed is waar het eigenlijk voor bedoelt is, de consoles maar voor de pc al helemaal niet goed is opgezet.
*pc master race* O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:42
Jammer dat je niet net als bij Skyrim je character achteraf kan aanpassen. Ik heb er nu een dikke 15 uur in zitten (nog steeds in de Hinterlands)
En ben niet tevreden met me character. Ik heb een mage. Liefst een beetje lang haar. ALLEEN DAT HEBBEN ZE NIET. Mijn grootste ergenis als RPG speler is dat er alleen maar lomp haar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Je grootste ergernis is het haar? Dan is het verder wel echt een top ervaring ;) ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Voor mij is het spel onspeelbaar geworden.
Wat eerst pas na een uur of 2 kwam, komt nu soms al na 5 of 10 minuten;
Framedrops maar 5FPS, en dus alles in slowmotion. Dan weer een minuutje normale snelheid en weer slowmotion voor een minuut. Dat blijft afwisselen tot ik het hele spel opnieuw heb opgestart.

Aan mijn specs kan het niet liggen;
Cooler Master HAF XM
Seasonic G-serie 650 Watt
Intel Core I5-4670K 3.40 GHz
Cooler Master Hyper 412S
Asus Z87-A
Corsair Ddr3 1333 16gb Kit 2x8gb 16 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
GigaByte Geforce Gtx 770 Windforce 2048 MB
Windows 7 64-Bit

Heeft iemand nog suggesties? of is het gewoon compleet weggegooid geld? ;w

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15
prutser001 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:20:
Even een spoiler vraagje Over Bull's inner circle quest.

spoiler:
In mijn eerste pt heb ik dus de Chargers laten gaan en de Qunari alliance gekozen, 1 ding wat ik zag was 1 quest waar er transport vernietigd werd? (Kan wat gemist hebben). Buiten dat is me niets bijzonders opgevallen of andere dingen die in mijn voordeel zouden zijn.

Nu heb ik dus de Chargers gered maar ik verwacht buiten dat Bull nu vrolijker is weinig verschil of mis ik iets?
spoiler:
Je "moet" Bull terug brengen bij de Qun als je het beste schemetic voor een staff wil krijgen. Die is namelijk alleen te krijgen van een wartable missie. Moet je natuurlijk wel de goede mensen gebruiken voor die missie, want als die missie faalt dan kan je niet door met de volgende missie.

Ma goed, die schematic is dus de enige staff schematic met 19 metal voor de damage, de andere staves hebben max 17 voor de damage. Het feit dat je er ook Cunning op kan plakken en een hoop attack% maakt het een beest van een staff.

Ja, missies kunnen "falen" of als je met bepaald persoon doet dan "stopt" die missie chain. Zo heb ik dus niet mijn race specific mount kunnen halen(elf). Want blijkbaar heb ik een foutje gemaakt met het beschermen van mijn clan. Ik had volgens mij Cullen gestuurd met een leger, daar waren ze van geschrokken en wilden niets meer met me te maken hebben.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:37:
Framedrops maar 5FPS, en dus alles in slowmotion. Dan weer een minuutje normale snelheid en weer slowmotion voor een minuut. Dat blijft afwisselen tot ik het hele spel opnieuw heb opgestart.

Cooler Master HAF XM
Cooler Master Hyper 412S
Asus Z87-A
Corsair Ddr3 1333 16gb Kit 2x8gb 16 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Windows 7 64-Bit

Nog nooit gehad, ik heb het nu met 2500k, 16gb, gtx670, hd7950 en gtx970 gespeeld en alleen bij de 670 en 7950 af en toe een stottertje gehad, maar dat was als bijv. 2 giants een leap attack deden, tijdens dat ik een spell castte en mijn rogues hidden knifes doen.
Je zou je save map kunnen kopieren en game opnieuw installeren, of evt bioware eens een mailtje doen toekomen.
Wellicht is het een memory leak, of miss langzame hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
SouLLeSSportal schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:26:
[...]

Nog nooit gehad, ik heb het nu met 2500k, 16gb, gtx670, hd7950 en gtx970 gespeeld en alleen bij de 670 en 7950 af en toe een stottertje gehad, maar dat was als bijv. 2 giants een leap attack deden, tijdens dat ik een spell castte en mijn rogues hidden knifes doen.
Je zou je save map kunnen kopieren en game opnieuw installeren, of evt bioware eens een mailtje doen toekomen.
Wellicht is het een memory leak, of miss langzame hdd?
Ik heb een SSD en hoe rustig of druk het in een gebied is lijkt niet uit te maken. In battle in een druk gebied of gewoon idle in een lege woestijn maakt niets uit.
Hmm, Save map bewaren en game opnieuw installen is wel een optie om te proberen ja. (zou wellicht ook via de origin cloud kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Blijft altijd lastig te zien hoe en wat, zou iig je saves op je harde schijf opslaan, ik vertrouw de cloud maar tot een bepaald punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ok dat wist ik niet, maar voor die staff hoef ik het niet te doen, heb er nu 1 met 22metaal, met upgrades e.d. 190dps. De beloningen zijn te minimaal om je er goed op in te lezen, ik heb deze pt wel een hele sloot meer patterns zonder veel meer moeite te doen. Ik heb de 'grand enchanter staff' en 'Superb dragon staff?' en nog 2 daar tussen beide zeer goed.

Ik pak meestal de snelste :P Ik kan me om die reden waarschijnlijk dan ook niets herinneren over die 'elf' missie.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:37:

Cooler Master HAF XM
Cooler Master Hyper 412S
Asus Z87-A
Windows 7 64-Bit

Ik weet dat Dragon Age (of FrostBite Engine 3) het fijner vind om 3GB aan VRAM te hebben. Dus op Ultra high gaat misschien net niet? Sowieso wel vreemd dat na 5-10 minuten alles stottert, hitte probleempje?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
JerX schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:00:
[...]

Ik weet dat Dragon Age (of FrostBite Engine 3) het fijner vind om 3GB aan VRAM te hebben. Dus op Ultra high gaat misschien net niet? Sowieso wel vreemd dat na 5-10 minuten alles stottert, hitte probleempje?
Ultra is nooit een probleem geweest. Enkel anti aliasing kan ik niet op zn hoogste zetten. Verder heb ik ook nooit problemen gehad met alles (behalve AI) op ultra, ook niet in drukke gebieden.
En het is niet zozeer stotteren als wel gewoon slowmotion lopen.
Hitte is het sowieso niet. dat heb ik gechecked.

[ Voor 8% gewijzigd door hexta op 07-01-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik zit ook aan hitte te denken als het consequent na een bepaalde tijd gebeurd. Anders je settings eens flink terugdraaien (gewoon even op low) om te zien of dat het oplost - zo ja; weet je ook waar je kan sleutelen.

Wat ik ook had, maar wat bij mij opgelost was met een patch, dat de game met een bepaalde savegame een memory leak had. Als ik die save laadde en ging spelen gebruikte de game op een gegeven moment 6GB RAM en meer ... en dan moest mijn bak gaan swappen met single-digit FPS tot gevolg.

[ Voor 40% gewijzigd door Cassius op 07-01-2015 11:04 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
prutser001 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:57:
[...]

Ok dat wist ik niet, maar voor die staff hoef ik het niet te doen, heb er nu 1 met 22metaal, met upgrades e.d. 190dps. De beloningen zijn te minimaal om je er goed op in te lezen, ik heb deze pt wel een hele sloot meer patterns zonder veel meer moeite te doen. Ik heb de 'grand enchanter staff' en 'Superb dragon staff?' en nog 2 daar tussen beide zeer goed.

Ik pak meestal de snelste :P Ik kan me om die reden waarschijnlijk dan ook niets herinneren over die 'elf' missie.
Well the Masterwork Archon Staff heeft meer metaal dan die grand enchanter staff, ik gaf 17/19 ff als voorbeeld gezien ik nu op werk zit en ik niet ingame kan kijken wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb een aantal hoge tier3 patterns en de hoogste die ik gezien heb ik 30 voor een 2H? (standaard 289dps+10%(mastercraft)+superb rune en dan zat hij geloof ik op 356? wat op zich niet onaardig is. Bull walst letterlijk over alles heen :)

Ik zit ook op me werk dus zal wel even kijken wat ik nou precies heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Cassius schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:02:
Ik zit ook aan hitte te denken als het consequent na een bepaalde tijd gebeurd. Anders je settings eens flink terugdraaien (gewoon even op low) om te zien of dat het oplost - zo ja; weet je ook waar je kan sleutelen.

Wat ik ook had, maar wat bij mij opgelost was met een patch, dat de game met een bepaalde savegame een memory leak had. Als ik die save laadde en ging spelen gebruikte de game op een gegeven moment 6GB RAM en meer ... en dan moest mijn bak gaan swappen met single-digit FPS tot gevolg.
Ram is het probleem ook niet voor zover ik kan zien. Dus mijn gewone ram dan, die zit nooit op ook maar 3/4e van vol. ook niet tijdens de slowmotion periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Dubrillion schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:07:
En ben niet tevreden met me character. Ik heb een mage. Liefst een beetje lang haar. ALLEEN DAT HEBBEN ZE NIET. Mijn grootste ergenis als RPG speler is dat er alleen maar lomp haar is...
Bioware heeft nooit lang haar gedaan in hun spellen, waarschijnlijk omdat het moeilijk goed te doen is. Je krijgt namelijk vrijwel altijd clipping problemen, ga maar na. Het is een kosten/baten plaatje. De haartypes die ze nu hebben zijn one size fits all. Lang haar zou per ras en armour type aangepaste versies moeten krijgen om de meest storende clipping problemen te voorkomen, ik denk dat ze liever tijd en geld aan andere zaken besteden.

Voor DA:O gebruikte ik zelf laatst flink wat mods, onder andere een custom build uiterlijk voor mijn Warden, inclusief lang haar. Erg leuk wanneer ze stil stond, maar tijdens cutscenes stak het continue door d'r eigen lijf heen omdat het zo stijf als een plank was.

Physics voor het haar zou natuurlijk kunnen (zie Tomb Raider van een jaar geleden) maar ook dit zou teveel moeite/geld kosten ten opzichte van de winst en ook nog eens teveel resources van de gemiddelde PC vergen.

Persoonlijk vind ik het ook jammer, maar technisch bekeken valt het goed te begrijpen waarom er geen lang haar in zit. Soort van oplossing: zet de helmen aan, dan valt het minder op.

tldr, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:06:
[...]

Ram is het probleem ook niet voor zover ik kan zien. Dus mijn gewone ram dan, die zit nooit op ook maar 3/4e van vol. ook niet tijdens de slowmotion periodes.
Speel je via Origins? Wat dan zou kunnen helpen is je Origins overlay uit te zetten.
Origin > Application Settings > Origin in Game

Een andere oplossing om meer fps te krijgen is om zelf een CFG file aan te maken:

1. Open Notepad
2. Copy Paste this:

WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
PerfOverlay.DrawFps 1

3. save file as user.cfg and put it into the DA: Inquisition main install directory (the one with the executable)

If this isn't enough and you need some SERIOUS frame increases at the loss of some visual fidelity, you can also try adding other things as well. For example, to really get the most framerate you can use

PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.VsyncEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0

Now, there will be some visual fidelity loss (most notably in shadows), however this is good for anywhere between 10-25 fps jump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FloydRaalte schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:40:
[...]

Speel je via Origins? Wat dan zou kunnen helpen is je Origins overlay uit te zetten.
Origin > Application Settings > Origin in Game

Een andere oplossing om meer fps te krijgen is om zelf een CFG file aan te maken:

1. Open Notepad
2. Copy Paste this:

PerfOverlay.DrawFps 1

3. save file as user.cfg and put it into the DA: Inquisition main install directory (the one with the executable)

If this isn't enough and you need some SERIOUS frame increases at the loss of some visual fidelity, you can also try adding other things as well. For example, to really get the most framerate you can use

PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.VsyncEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
WorldRender.MotionBlurForceOn 0
WorldRender.MotionBlurFixedShutterTime 0
WorldRender.MotionBlurMax 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapResolution 256
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0

Now, there will be some visual fidelity loss (most notably in shadows), however this is good for anywhere between 10-25 fps jump.
Yeah, heb ik al gezien idd, maar dit zijn allemaal dingen voor mensen die een lage framerate hebben. Niet mensen die een goede framerate hebben maar na een tijdje spelen 1 min slowmotion 1 min normaal 1 min slomo 1 min normaal krijgen.

Het is dit exacte probleem; http://208.74.205.233/t5/...073/highlight/true#M21979
Geen oplossing helaas. :|

Overigens ook wel raar dat als ik save en terug ga naar het hoofdscherm, dat dat ook nog steeds in slowmotion is..

[ Voor 8% gewijzigd door hexta op 07-01-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Japser

Jeej!

Vraagje:

spoiler:
Mensen toevallig nog tips voor die Knight Captain Denam (Behemoth?) fight bij de trebuchet? Ik heb een save dat ik begin met de trebuchet te draaien en dan nog 12 healthpotions over heb. Nou is het zo dat tegen de tijd dat de grote baas komt, ik er nog maar 3~4 overheb...en da's niet bepaald genoeg tegen die gast (speel op Hard). Word continu afgemaakt, mede door de belabberde combat controls en AI maar dat terzijde.

Beter dat ik gewoon die hele quest opnieuw start vanaf het begin dat Haven wordt aangevallen? Of is er een mogelijkheid dat ik em nog neer krijg door special tactics?

Heb de cutscene al wel eens gehaald maar dat was toen ik besloot gewoon zelf door te friemelen aan de trebuchet en mn party liet killen door Denam. Toen haalde ik full bar op de trebuchet en was de baas dus niet dood...maar ik vind dat dat niet kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte

FloydRaalte

hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Yeah, heb ik al gezien idd, maar dit zijn allemaal dingen voor mensen die een lage framerate hebben. Niet mensen die een goede framerate hebben maar na een tijdje spelen 1 min slowmotion 1 min normaal 1 min slomo 1 min normaal krijgen.

Volgens mij is het dit probleem; http://answers.ea.com/t5/...-slow-motion/td-p/4067240
Geen oplossing helaas. :|
Ah ik lees het nu inderdaad ook op andere fora. Vaag probleem en nog niet echt een oplossing als ik het zo zie. Ook geen patch :'(

Je zou nog die cutscene stutter oplossing kunnen proberen door [spatie]-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+ achter je .exe te zetten. (in properties)

Heb ook wel gelezen dat Vsync uitzetten kan helpen... maar ben bang dat dit niet makkelijk oplosbaar is.

-edit-
Zuur als je de game gekocht hebt en het werkt niet naar behoren.
Ik zou dan gewoon de piratenversie proberen, puur alleen al om te testen of deze versie wel werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door FloydRaalte op 07-01-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
FloydRaalte schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Ah ik lees het nu inderdaad ook op andere fora. Vaag probleem en nog niet echt een oplossing als ik het zo zie. Ook geen patch :'(

Je zou nog die cutscene stutter oplossing kunnen proberen door [spatie]-GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+ achter je .exe te zetten. (in properties)

Heb ook wel gelezen dat Vsync uitzetten kan helpen... maar ben bang dat dit niet makkelijk oplosbaar is.
Dat heb ik al. :P
En dat lijkt geen oplossing. Ook als ik hem afsluit is hij in het hoofdmenu nog in slowmotion, tot ik hem echt helemaal afsluit.

Dit is het exact;
Slowdown/Slow motion bug
‎12-02-2014 11:33 AM
I've been playing about 30 hours now and I'm consistently getting a bug where the game periodically slows down. To be clear I'm not talking about frame rate or lag, the frame rate remains smooth - the game is slowing down, every part of it including the menus. Warping to another map will fix it at least briefly but there's no real pattern to when this bug happens or for how long, it comes and goes randomly (seemingly).

I've seen this bug mentioned in a few other places online but not addressed and never discussed at length.

To clarify further I'm 99% sure this bug has nothing to do with my computer since I'm running 8 cores and a GTX Titan and 16gb of RAM.

The game runs great on maximum settings most of the time, it's just when this bug decides to happen that I get slowdown. I've tried putting the settings down and it doesn't help, I've tried running in fullscreen, windowed, borderless, etc. I've tried the "Repair" option in Origin. Nothing really helps as far as I can tell.

I really have no idea what to do about this besides maybe uninstalling/reinstalling but I don't have much faith in that idea since the Repair didn't help.

I'm running an Nvidia card so is this just part of the larger "Nvidia problems" that's promised to be resolved at some point? Should I just hold out for the upcoming patches or does anyone have an idea for something proactive I can do?

http://208.74.205.233/t5/...073/highlight/true#M21979

[ Voor 54% gewijzigd door hexta op 07-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Hoewel ik eigenlijk al het belangrijke wel gedaan heb in mijn eerste playthrough van DA:I en ik er wel even klaar mee was, begint het toch te kriebelen om een andere world state te laden en alle 'slechte' keuzes te maken. Hoe speelt een two-handed reaver en hoe is een rift mage? Dat zijn de twee classes waar ik in mijn vorige playthrough geen ervaring mee heb opgedaan.

Het zou opnieuw op nightmare zijn, deze keer waarschijnlijk met friendly fire aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Dat heb ik al. :P
En dat lijkt geen oplossing. Ook als ik hem afsluit is hij in het hoofdmenu nog in slowmotion, tot ik hem echt helemaal afsluit.

// Knip //

http://208.74.205.233/t5/...073/highlight/true#M21979
Gebeurd dit constant dan ofzo? Ik heb ook wel eens dat hij in 'Slomo' gaat maar dat is alleen bij een combo dingen als je in 1 klap mega schade doet en b.v. Shatter krijgt. Ik heb Vsync wel aan staan vanwegen mega screen tearing tijdens cutscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
prutser001 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Gebeurd dit constant dan ofzo? Ik heb ook wel eens dat hij in 'Slomo' gaat maar dat is alleen bij een combo dingen als je in 1 klap mega schade doet en b.v. Shatter krijgt. Ik heb Vsync wel aan staan vanwegen mega screen tearing tijdens cutscenes.
jep. ook als ik terug in skyhold ben, tijdens het menu als ik hem opsla, tijdens het menu als ik hem heb afgesloten.

En eerder in het spel kwam het wel eens na 2 of 3 uur spelen, nou dan is restarten niet zo'n probleem. Maar na 5 of 10 min al.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Laatst online: 15:35
hexta schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:30:
[...]

jep. ook als ik terug in skyhold ben, tijdens het menu als ik hem opsla, tijdens het menu als ik hem heb afgesloten.

En eerder in het spel kwam het wel eens na 2 of 3 uur spelen, nou dan is restarten niet zo'n probleem. Maar na 5 of 10 min al.. :X
Ik heb deze slowdown/ slowmotion bug ook gehad. Dit was vlak nadat ik het spel gekocht had, ook van alles geprobeerd wat hierboven beschreven staat. Niets werkte... Random tijdens het spelen dat alles in slowmotion ging (dus niet stotterend alsof er lage fps zijn, maar gewoon vloeiend in slowmotion, evenals de menus/map/inventory).
Na een hele tijd proberen maar gestopt, ik zag dat windows nieuwe updates voor me had (windows 7) en deze geinstalleerd en computer uit gezet. Paar uur later weer geprobeerd, en de problemen waren verholpen... en tot op heden geen last meer van gehad :o :)
Het enige verschil zit hem dus in de windows update die ik gedaan heb en de restart van de pc. Overigens heb ik in origins de origins overlay ook uit gezet (misschien had deze wel een complete restart nodig voor het zou werken).
Het is en blijft een vreemde bug iig, en hoe het nu precies opgelost is bij mij durf ik dus niet te zeggen... :+

Ik vind het wel echt een super spel! Eerste dragon age die ik speel. Heb me van te voren wel goed ingelezen in de lore, dus dat is me vrij duidelijk nu.
Het enige waar ik moeite mee heb is om te bepalen wanneer ik het beste van gebied kan wisselen. De een zegt zo snel mogelijk uit hinterlands en de ander zegt weer van niet. Het punt is dat ik niet teveel content wil missen, maar ook niet dik overlevelled wil raken voor de main quest.
Ondertussen iets van 12 uur gespeeld en mijn inquisitor is een level 7 dual dagger rogue. Ben nu bezig in de storm coast. Hinterlands gedeelte van de side quests gedaan maar voor mijn gevoel nog niet eens op de helft daar.

spoiler:
Qua main quest heb ik net Alexius verslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
De slowdowns waarover gepraat word heb ik ook ervaren op de PS4. In combat vooral. Net alsof het iets episch wat je doet en dan ff een slowmotion iets aan de hand is. Dit gebeurde sporadisch toen ik veel attacks in quick succesion deed.

Tot ik mijn eigen gear gemaakt het en het bijna elk gevecht wel triggert. Ik heb 10% Chain Lightning on hit, 10% Hidden Blades for 5 hits on hit. Dan Energy Barrage(6 hits). Zodra alles procced is het net alsof mijn playstation snoeihard aan het crashen is. Gezien hidden blades van chainlighting en chainlightning van hidden blades kan proccen, kan die slowdown nog wel ff door gaan. Zeker omdat Solas zijn Pull of the Abyss en aoe spells dan ook geactiveerd had. Zodra dat over is, is de slowdown ook voorbij.

Slowdown nog niet gemerkt buiten combat.

Ik denk dus dat het iets in de engine is en niet afhankelijk van het systeem waar het op gespeeld word.

[ Voor 6% gewijzigd door ye-roon op 07-01-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik heb wel af en toe dat een ability getriggered wordt dat de boel even een sec of wat in slomo gaat, maar dat is niet constant of langere tijd, alleen tijdens combat. Dat is gewoon een game feature.

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 07-01-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Dat zijn die detonator abilities - abilities die je uitvoert op een disabled enemy. Die geven die slowdown met dat geluidseffect. Maar lijkt me inderdaad heel anders als het probleem dat ervaren wordt.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 14:02
Zit nu aan 25 uur ! Tot nu toch wel fantastisch. Maar toch blijf ik die War Table niet snappen je hebt 2 kanten maar waarom ?

Iemand een duidelijke uitleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 14-09 15:07
sturtiebe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:37:
Zit nu aan 25 uur ! Tot nu toch wel fantastisch. Maar toch blijf ik die War Table niet snappen je hebt 2 kanten maar waarom ?

Iemand een duidelijke uitleg ?
Kijk hier maar eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik kan daar niet zo snel wat vinden over de tweedeling van de map? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
SouLLeSSportal schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:31:
[...]

Ik kan daar niet zo snel wat vinden over de tweedeling van de map? :?
Het is gewoon een makkelijke tweedeling om de kaart overzichtelijk te houden. Het verhaal centreert zich op het koninkrijk Ferelden en het Orlesiaans imperium, als je die twee in één keer op je scherm wilt zien dan heb je veel loze ruimte aan de boven- en onderkant van je scherm. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Lapras schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:20:
Hoewel ik eigenlijk al het belangrijke wel gedaan heb in mijn eerste playthrough van DA:I en ik er wel even klaar mee was, begint het toch te kriebelen om een andere world state te laden en alle 'slechte' keuzes te maken. Hoe speelt een two-handed reaver en hoe is een rift mage? Dat zijn de twee classes waar ik in mijn vorige playthrough geen ervaring mee heb opgedaan.

Het zou opnieuw op nightmare zijn, deze keer waarschijnlijk met friendly fire aan.
2h met friendly fire ga je niet vrolijk van worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ja ok, ik dacht dat er nog een plot twist in zat dat die kaart zo verdeeld was :) Maar had op zich ook met scroll bar opgelost kunnen worden, maar zal wel weer met console handiger zijn zo te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

JerX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:45:
[...]

2h met friendly fire ga je niet vrolijk van worden :P
Nee, dat was in DA2 ook al zo. Maar dacht dat het nu wel te doen zou zijn als hij de enige melee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die weet wat ik met al die wooden figurines, statues, pendants en meuk moet? Ik verzamel het braaf met de gedachte dat ik er later nog iets mee kan, maar zit nu op 50 uur en nog altijd geen referenties daarnaar. Wat moet ik ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
InF.Inc schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:49:
Iemand die weet wat ik met al die wooden figurines, statues, pendants en meuk moet? Ik verzamel het braaf met de gedachte dat ik er later nog iets mee kan, maar zit nu op 50 uur en nog altijd geen referenties daarnaar. Wat moet ik ermee?
Dit is wat ik tot nog toe ervan begrepen heb:

Items met een geel ruit-ikoontje kan je inwisselen bij de creatures bank voor bonussen in het spel.
De rest kan je eigenlijk verkopen om inventory ruimte vrij te maken. Ze worden in sommige gevallen gebruikt om specifieke requisitie-opdrachten te vervullen die je bij de kampementen krijgt (denk b.v. aan Spider Ichor voor een anti-venom potion voor je troepen in de Storm Coast). Dit zijn herhalende opdrachten die enkel een Power punt opleveren. De items zelf zijn te farmen op de map zelf, mocht je om Power verlegen zitten.

Twee uitzonderingen (voor zover ik weer): De breeches die je tijdens je eerste ontmoeting met Sera krijgt (kan je geloof ik ooit een quest mee beginnen) en de sad wood splinters die je vind wanneer je een grote poort kapot beukt (bruikbaar in één specifieke template voor een item, schild geloof ik).

edit: Uitzonderingen zijn in ieder geval de items waarvan het ikoontje een roodomlijnde zwarte buidel is, deze worden op zeker voor iets gebruikt. Meestal niets wereldschokkends maar wellicht belangrijk voor mensen die 'alles gedaan willen hebben'.

[ Voor 8% gewijzigd door Inanna op 08-01-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Nou 2de pt er op zitten 73 uur over gedaan. Spoilers ahead.

spoiler:
Als world state had ik deze keer Morrigan met old god baby (samen met Allistar) dus ik was benieuwd wat daar uit zou komen. (Volgende pt word met warden+morrigan en old god baby en beide door eluvian).

Als mage deze keer de mages gekozen, en flink meer van de wereld gezien/gedaan toch blijven er een paar locaties over die niet unlocked zijn? 2 van die 'mosaic' dingen compleet wat werkelijk geen bal uit lijkt te maken en de 'verhalen' of beter gezecht interpretaties die daar uit komen zijn maar weinig zeggend. Veeeeel meer patterns en spul gevonden/unlocked deze keer. Ook veeel meer interactie gehad met m'n companions, voor zover ik weet alles gedaan. Deze keer 10 draken dood, een hoop puzzels gedaan (tomb of Fayriel? in Hissing wastes) en andere, elven ruins, 1 of ander mega mansion en meerdere locaties.
Ook Solas was anders, nam me mee in de fade, vertelde allemaal verhaaltje en deze keer was hij heel normaal en nam zelfs afscheid toen Corypheus dood was en ik dacht even dat die bal heel was maar na het gevecht was hij toch weer kapot ook zei hij dat het 'allemaal niet de bedoeling was'.

Ook deze keer de puzzels gedaan in die tempel wat toch wel een leuker einde geeft.
Ik heb Morrigan uit de well laten drinken wat wel leuke gesprekken gaf.
Wel apart dat je na die well (met Solas er bij) en Flemeth/Mythal gezien te hebben dat niets over kan zeggen tegen Solas ondanks dat toch wel logisch zou moeten zijn. Hij schijnt er alleen wat van te zeggen als je zelf drinkt.

Omdat je dankzij dit spel een soort 'alles doen OCD' krijgt was ik uiteraard weer lvl 25 aan het einde dus het was niet echt een uitdaging, volgende maar op nightmare. Zeker als je een sloot van die Tier3 patterns hebt en ook maakt, wapens/armor met 'on hit guard' en met alle 'fadetouched' crafting spullen die ik deze keer tegen kwam echt hele vette gear gemaakt welke dus uiteindelijk zwaar overpowered was.. Iron Bull liep met een 2H rond met 360 dmg ofzo, Cole met 2 daggers ook over de 400dmg per stuk, Sera een boog met 217 dmg je waarmee je gewoon crits kon maken van 6000-9000... Na wat craften en geluk had ik zelf een staff met 190dmg. Zelf heb ik expres niet gekozen om KE te nemen en ben voor necromancer gegaan, dat je met KE erg overpowered bent neemt nog niet weg dat Necromancer dat niet is, zeker met groepen is Virulent Walking Bomb echt 1 groot vuurwerk en als je dan nog die 'mark' erover gooit vechten ze nog voor je ook. Ook dankzijn 'guard on hit' heb je dus 'barrier+armor+leven'.

Was een leuke playthrough en ik denk dat ik nu zo'n beetje alles wel gedaan heb, ik vermoed dat bepaalde locaties zijn gelocked afhankelijk van je keuzes. Beide keuzes mages/templars hebben eerlijk gezegd weinig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:49:
Je hebt een persoon die in het begin in haven in de chantry in dezelfde room staat als josephine waar je een tafel hebt, daar lever je de gele ruit items in voor damage bonus vs die vijanden als je voldoende research hebt laten uitvoeren door die npc. Later kan je die in skyhold vinden op de verdieping van Leliana geloof ik.
De rest van die meuk kan je verkopen, voorzover ik nu nog zie.

NB: sommige van die enemy tokens met gele ruitjes en sommige valuable items heb je soms nodig voor quests dus let hier wel op dat je die dan eerst afrond voordat je de boel inlevert/verkoopt want je kan niet selecteren welke wel en welke research items je niet wil inleveren!

[ Voor 19% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-01-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:12
Hoe populair is de DA3 Multiplayer hier? Ik wil zondag met m'n vriendin en een vriend eens goed aan de slag om wat missies door te rammen ipv. dat met randoms te moeten doen. Iemand die zin heeft om met ons mee op skype of mumble te komen en de 4e speler te zijn? Liefst iemand die competent is als tank-achtige character :)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Warbringer schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:56:
Hoe populair is de DA3 Multiplayer hier? Ik wil zondag met m'n vriendin en een vriend eens goed aan de slag om wat missies door te rammen ipv. dat met randoms te moeten doen. Iemand die zin heeft om met ons mee op skype of mumble te komen en de 4e speler te zijn? Liefst iemand die competent is als tank-achtige character :)
Ik heb een paar potjes gedaan en was niet bepaald onder de indruk, vergeleken met de ME3 MP is de DAI MP een stapje terug ook de 'gok store' is nou niet bepaald leuk. Een aantal keer gehad dat er een level 20 mee ging en dat maakte het te makkelijk maar als je met z'n vieren gaat en je bent allemaal level 1-5 is het gewoon niet te doen. De drops zijn schaars en ik had tenminste wel verwacht dat je drops zou krijgen die bij je class hoorde tot nu toe in de 8-9 potjes die ik gespeeld heb alleen maar spul voor andere classes gekregen en mage is heel saai en de skill trees zijn raar.

En dat ze nu dus 'platinum currency' hebben toegevoegd ipv alleen met 'credits' (gold) dingen te kunnen kopen is puur gedaan omdat je in ME3 simpelweg met cheatengine b.v. credits toe kon voegen. Dit puur om hun cash grab te kunnen vergroten. Ik had liever 'open world' mp gezien waar je b.v. gewoon een andere speler kan volgen als 1 van de companions. Het had helemaal mooi geweest als je gewoon de hele verhaal lijn met z'n vieren door had kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Laatst online: 29-08 21:27
Vraagje :). Ik zit er aan te denken om Dragon Age 3 ook te halen ivm de lovende reviews. Alleen heb ik deel 1 alleen gespeeld en 2 overgeslagen (al kan ik me deel 1 ook niet meer herinneren haha). Kun je gewoon vanaf 3 beginnen zonder dat je wat bijzonders mist?

En voor welk platform zou ik moeten gaan? Lees veel dat de besturing op de PC niet lekker speelt, heb namelijk ook een PS4 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 14:26
Het is mijn eerste DA, maar het is prima te doen hoor, zonder dat je eerste delen hebt gespeeld. Misschien dat je wat binding mist met personages, maar ik zie dat voor de gameplay niet echt als gemis. Ik heb mij wel even ingelezen op XGN, hier is een kort verslag te lezen over de gebeurtenissen in de eerdere delen. In het begin is het spel wat overweldigend, maar alles valt vrij snel op zijn plaats. Gewoon even doorzetten dus. Ik speel zelf op de PS4, prima besturing, alleen de menu structuur is wat omslachtig. Over de pc kan ik niet oordelen. Eigenlijk hou ik niet zo van RPG, maar dit spel spreekt mij wel aan. Ik zou er gewoon voor gaan een je lekker in het avontuur laten onderdompelen. Ik ben zelf geen eens zover in de game, maar het is echt wel een toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
Gister mijn eerste draak verslagen(Hinterlands). Nadat ik meermaals doodging(4-5x) heb ik mijn classes geherspecialiseerd.

Maar met Mark Of Death, Pull of The Abyss én die aanval van jezelf, was de draak binnen 3-4 slagen al op 50% :')

Ik vind de Skyhold upgrades om te huilen trouwens :/

Lore
https://www.youtube.com/w...jlzAYFb3DMtimVGD3kT1HEVIH

Als iemand interesse heeft om de background/historie van DA te lezen, hierboven is een korte serie met achtergrond informatie(erg goed, misschien kan hij bij de startpost?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qballbeg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08 10:34
Ik heb volgens mij nog niks geupgrade in Skyhold.
Haalt het wel iets uit of is het meer cosmetisch?

Ga nu mijn 2e draak zoeken, net ook die uit de Hinterlands verslagen. Ging opzich heel makkelijk met 2 mages (waaronder mezelf) en Iron Bull en Cassandra. binnen een paar minuten was er niks meer van hem over ;)

Skull Joooooke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 15:14
Welk level ben je dan als je een draak verslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevevr
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 10:13
Tot nu toe 3 draken tegen gekomen. De een vloog weg nadat het in gevecht was met een giant..De ander hoorde ik een paar keer en toen ik er heen ging was er een wegvliegende draak te zien.. En een Royal dragon, zo'n rode draak na wat quests. Maar die is moeilijk! Nu al 3 pogingen gedaan, de 4e komt morgen weer!

Ben nu level 18 trouwens. Eerste draak kwam ik tegen rond level 10 in The Hinterlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Zo vorig weekend dragon age uitgespeeld. Koste me 62 uur, 10 draken en alle shards. Een nieuwe play zit er voorlopig niet in :P Aangezien ik elke zone heb gedaan en zo beetje elke quest afgerond die ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-09 01:03
Als het getal bij je savegame aan geeft hoeveel uur/minuten je al bezig bent (is dat zo?), dan heb ik al iets van 12 uur gespeeld. Heb geen flauw idee wat handig is om te doen, dus heb nu eerst op lvl 5 de Storm Coast helemaal doorlopen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 14:26
Ik ben eerst in Hinterlands bezig. Stukje Storm Coast gedaan. In Skyhold ben ik nog niet. Toch al wat epische momenten gehad, kan mij haast niet voorstellen dat dit nog beter gaat worden. Wat een game zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Laatst online: 27-09-2022
Heb het spel sinds de release, maar nooit echt tijd voor gehad om er echt aan te beginnen (zat ook veel te spelen in de character creation).

In de kerstperiode heb ik expres de tijd gepakt om het spel eens intensief te spelen, na 60 uur ben ik klaar met mijn (1e) playthrough en heb alle achievements (PS4) geunlocked.

Persoonlijk gevoel, als female elf mage krijgt je het meeste mee met het verhaal.
Er lijkt extra interactie te zijn, maar dat kan natuurlijk ook een illusie zijn.

Zoals de meeste hier al aangeven wordt het op den duur vrij makkelijk, master work crafting (en later tier 3 items) zijn enorm sterk.
Het feit dat ik Knight Enchanter was heeft ook enorm geholpen natuurlijk (constant vol hp, volle guard en volle barrier).

Al met al, vond het een zeer goede game, ik betwijfel of ik een extra playthrough ga doen, wat ik heb gehoord van vrienden is dat de grote keuze's eigenlijk niet zo'n grote impact hebben.

Qua multiplayer:
Low level runs kunnen vrij frustrerend zijn (mensen die deurtje niet open doen bijv.)
Ook zijn de reward enorm matig, is voor mij niet een reden om te blijven spelen.
Maar smaken verschillen natuurlijk.

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Maxxus schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:35:
Heb het spel sinds de release, maar nooit echt tijd voor gehad om er echt aan te beginnen (zat ook veel te spelen in de character creation).

In de kerstperiode heb ik expres de tijd gepakt om het spel eens intensief te spelen, na 60 uur ben ik klaar met mijn (1e) playthrough en heb alle achievements (PS4) geunlocked.

Persoonlijk gevoel, als female elf mage krijgt je het meeste mee met het verhaal.
Er lijkt extra interactie te zijn, maar dat kan natuurlijk ook een illusie zijn.

Zoals de meeste hier al aangeven wordt het op den duur vrij makkelijk, master work crafting (en later tier 3 items) zijn enorm sterk.
Het feit dat ik Knight Enchanter was heeft ook enorm geholpen natuurlijk (constant vol hp, volle guard en volle barrier).

Al met al, vond het een zeer goede game, ik betwijfel of ik een extra playthrough ga doen, wat ik heb gehoord van vrienden is dat de grote keuze's eigenlijk niet zo'n grote impact hebben.

Qua multiplayer:
Low level runs kunnen vrij frustrerend zijn (mensen die deurtje niet open doen bijv.)
Ook zijn de reward enorm matig, is voor mij niet een reden om te blijven spelen.
Maar smaken verschillen natuurlijk.
Precies mijn redenaties lol.

Al ben ik na het craften van mijn awesome weapons en armor meer een "mage" gaan spelen dan een "melee mage". Vond ranged combat gewoon veel toffer. Plus het feit dat alles in 1 cast plat lag door zieke procs..

Mocht ik nog een playthrough doen dan is het op casual, voor de story en andere opties proberen. Misschien dat ik mijn mage playthrough nog over doe met een female elf op casual. Ik ga dan wel Rift Mage, want ik vond KE best een beetje boring. Rift Mage was echt een "mage" explosions, pull of the abyss, dunno, gewoon awesome :) Ik vond Necromancer niet handig. De meeste wapens hebben AoE damage, zelfde geldt voor abilities. Dan heb je die aoe fear en moet je alles single target gaat slopen omdat ze allemaal weg rennen. Ook die ability dat een enemy tijdelijk friendly word is minder prettig gezien dat je langer in combat houd en je langer van het looten van de enemy houdt. Conclusie, Rift Mage is best Mage :)

Ik heb wel wat van de multiplayer geprobeerd, heb ook de arcane warrior unlocked, die speelt wel tof, maar low level play zit vol met nerds die niet snappen dat je daar ook geld kan verdienen. De progressie van het geld en gear gaat me echter te langzaam. Het lijkt alsof ze echt willen dat je geld uit geeft. Ik heb veel ME3 Multiplayer gedaan en dat was compleet andere koek. Ook veel toffer imho. In ME3 was je gewoon je main character en de rewards kwamen gestaag maar je kon wel al direct spelen wat je leuk vond. Althans, tot je de Asari Adept had unlocked en dan de hele avond BOOM, BOOM roept van de biotic explosions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
Nol_NL schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 11:32:
In Skyhold ben ik nog niet. Toch al wat epische momenten gehad, kan mij haast niet voorstellen dat dit nog beter gaat worden. Wat een game zeg :)
Ik vond het moment dat je naar Skyhold gaat tot nu toe (+/- 28 uur, maar ik doe kalm an) het meest epische.

Maar zoals gezegd, ik speel kalm aan, dus wellicht dat er nog meer volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Siebsel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Ik vond het moment dat je naar Skyhold gaat tot nu toe (+/- 28 uur, maar ik doe kalm an) het meest epische.

Komen nog wel wat andere momenten maar is idd wel belangrijk punt in de game. Zit nu op 80+ uur en lvl 21 geloof ik, speel ook lekker kalm, de gesprekken allemaal afluisteren etc. volgende playthrough maar eens wat anders spelen dan rogue, het speelt voor mij wel goed maar ga dan op nightmare iets anders proberen, mage of 2h ofzo. meestal speel ik rpg's als dual of 1h + shield char.

Wat ik wellicht probeer mij volledig op mage te richten met support in achterhoofd. Dat, of ik ga spelen als 2h reaver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Misschien is dit wel even leuk om te lezen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B7Ve7R-IMAANWmr.jpg

Ik ben level 15 en nog geen een down. Van 2 weet ik ze te benaderen (Western Approach en Hinterlands), 1 heb ik alleen zien vechten met een reus in The Storm Coast en vervolgens vloog ze weg en 1 zag ik langsvliegen in Crestwood. De rest nog in geen velden of wegen te bekennen.

Het geheim zit hem in het respeccen van je chars. Nog wat Dragon Slaying runes erbij en kijken wat de vulnerabilities zijn van de draak en jezelf beschermen tegen zijn aanvallen. Vuurdraak? Logisch dan om fire resistance items te gebruiken.

[ Voor 69% gewijzigd door JoeZuCK op 15-01-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:50:
Misschien is dit wel even leuk om te lezen:

[afbeelding]

Ik ben level 15 en nog geen een down. Van 2 weet ik ze te benaderen (Western Approach en Hinterlands), 1 heb ik alleen zien vechten met een reus in The Storm Coast en vervolgens vloog ze weg en 1 zag ik langsvliegen in Crestwood. De rest nog in geen velden of wegen te bekennen.

Het geheim zit hem in het respeccen van je chars. Nog wat Dragon Slaying runes erbij en kijken wat de vulnerabilities zijn van de draak en jezelf beschermen tegen zijn aanvallen. Vuurdraak? Logisch dan om fire resistance items te gebruiken.
Op hard niet echt nodig te respeccen, gewoon zorgen dat je full potions hebt, je mage cooldown reductie heeft bij basic attacks en wat buffs wat dat betreft, kan reviven met bescherming en vooral full shield kan casten. kwestie van zorgen dat je af en toe attacks ontwijkt vooral als die omhoog gaat en logischerwijze wapens gebruikt die tenminste de weakness van de betreffende draak heeft of dragonslaying rune bevatten. minimaal een warrior die bij hits guard erbij krijgt etc. Zo heb ik de afgelopen 3 draken vrij simpel neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 21:06
Siebsel schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:39:
[...]

Lol, ik ben met 12 uur al naar Skyhold gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SouLLeSSportal schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:41:
[...]

Op hard niet echt nodig te respeccen, gewoon zorgen dat je full potions hebt, je mage cooldown reductie heeft bij basic attacks en wat buffs wat dat betreft, kan reviven met bescherming en vooral full shield kan casten. kwestie van zorgen dat je af en toe attacks ontwijkt vooral als die omhoog gaat en logischerwijze wapens gebruikt die tenminste de weakness van de betreffende draak heeft of dragonslaying rune bevatten. minimaal een warrior die bij hits guard erbij krijgt etc. Zo heb ik de afgelopen 3 draken vrij simpel neergehaald.
Je bedoelt cooldown reduction zodat je een bepaalde spell kunt blijven spammen? Ik wissel mijn spells wat af, vond het dan ook niet nodig om cooldown reduction te hebben op mijn chars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Je bedoelt cooldown reduction zodat je een bepaalde spell kunt blijven spammen? Ik wissel mijn spells wat af, vond het dan ook niet nodig om cooldown reduction te hebben op mijn chars.
idd, vooral als je de uitdaging zoekt om op je eigen level of onder het level van de draak het gevecht al aan te gaan op hard of nightmare kan je daarmee iig vaak genoeg de barrier spell casten. op andere niveaus is het niet nodig nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

SouLLeSSportal schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:36:
[...]

idd, vooral als je de uitdaging zoekt om op je eigen level of onder het level van de draak het gevecht al aan te gaan op hard of nightmare kan je daarmee iig vaak genoeg de barrier spell casten. op andere niveaus is het niet nodig nee.
Bleh .. volgens mij heb ik Vivienne preferred staat op het casten van barrier en nog wat uit haar enchanter skill tree. Vind het wel best. Gebruik mijn items liever voor andere dingen dan cooldown reduction. Maar het is wel een nuttige tip voor het verslaan van een draak idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Heb bij Vivienne de ice tree gekozen en daar de ice trap keuze gemaakt. Lekker nuttig - nu vind je die ice traps op de meest vreemde (nutteloze) plaatsen.

Heb nu 14uur gespeeld en zit op lvl 7. Net voor het eerst de Fallow Mire in gegaan. Zombies, onweer, moeras...niet erg vrolijk. Kun je ook gewoon een gebied overslaan?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
X-Kiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:24:
Kun je ook gewoon een gebied overslaan?
Zeker, als je puur voor het verhaal gaat hoef je eigenlijk alleen maar de gebieden waar een rift boven staat (op de War table).

Deze extra gebieden kunnen wel extra dingen opleveren (war table quests, agents, power).
Maar het is niet noodzakelijk voor de main quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

X-Kiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:24:
Heb bij Vivienne de ice tree gekozen en daar de ice trap keuze gemaakt. Lekker nuttig - nu vind je die ice traps op de meest vreemde (nutteloze) plaatsen.

Heb nu 14uur gespeeld en zit op lvl 7. Net voor het eerst de Fallow Mire in gegaan. Zombies, onweer, moeras...niet erg vrolijk. Kun je ook gewoon een gebied overslaan?
Heb voor Vivienne ook de Ice Tree gekozen ..
spoiler:
kon ook niet anders ja als je haar van de trap zag komen en die gast zag bevriezen
. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Maxxus schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:55:
[...]

Zeker, als je puur voor het verhaal gaat hoef je eigenlijk alleen maar de gebieden waar een rift boven staat (op de War table).

Deze extra gebieden kunnen wel extra dingen opleveren (war table quests, agents, power).
Maar het is niet noodzakelijk voor de main quest.
Kijk, dat beantwoord meteen een volgende vraag 'hoe weet je waar het verhaal door gaat?' Want dat is voor mij in ieder geval niet erg duidelijk. Dank.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
InF.Inc schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:01:
[...]

Heb voor Vivienne ook de Ice Tree gekozen ..
spoiler:
kon ook niet anders ja als je haar van de trap zag komen en die gast zag bevriezen
. :+
Het is inderdaad passend voor zo'n ice-queen :Y

Maar mijn idee erachter was anders. Ik ben zelf een mage en heb gekozen voor hoge aoe dps, dus lightning. Maar dan heb ik ook nog crowd control nodig. Zo'n ice spec bevriest de tegenstanders continu, dus kan ik lekker mijn ding doen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:57
Poulske schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:22:
[...]

Lol, ik ben met 12 uur al naar Skyhold gegaan.
Ik ook bij zoiets hoor ;) Maar ik wou maar even aangeven dat dat moment tot nu toe (voor mij) het meest episch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik word gek. Ik moet de
spoiler:
Grand Duchess
vermoorden, maar zelfs met 12 bottles health voor mijn party krijg ik haar nog niet voor de helft neer. Ik heb een klotesamenstelling wbt party, maar nergens kan ik mijn party aanpassen. Ik kom nu gewoon niet verder

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 15-01-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
InF.Inc schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:18:
Ik word gek. Ik moet de
spoiler:
Grand Duchess
vermoorden, maar zelfs met 12 bottles health voor mijn party krijg ik haar nog niet voor de helft neer. Ik heb een klotesamenstelling wbt party, maar nergens kan ik mijn party aanpassen. Ik kom nu gewoon niet verder
spoiler:
Het is niet meer mogelijk een eerdere save te laden waar je meer dan 80% approval hebt voordat je de final area ingaat? Je kan haar dan exposen to the court en dan hoef je heel die battle niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
maar zelfs met 12 bottles health voor mijn party krijg ik haar nog niet voor de helft neer. Ik heb een klotesamenstelling wbt party, maar nergens kan ik mijn party aanpassen. Ik kom nu gewoon niet verder
Ik weet niet welke party setup je gebruikt (en welk niveau het is).
Maar wat ik van dat gevecht herinner, focus altijd de archers en eventuele andere npcs, voordat je de boss gaat slopen.

Wat soms ook helpt is switchen naar je tank character en die zelf even besturen, taunt de boss en laat de rest van je party zijn/haar ding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

ye-roon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:17:
[...]

spoiler:
Het is niet meer mogelijk een eerdere save te laden waar je meer dan 80% approval hebt voordat je de final area ingaat? Je kan haar dan exposen to the court en dan hoef je heel die battle niet te doen
spoiler:
Nope 45% en Iron Bull, Cassandra en Sera in mijn party .. no barrier of wat .. :'(
Ik weet niet welke party setup je gebruikt (en welk niveau het is).
Maar wat ik van dat gevecht herinner, focus altijd de archers en eventuele andere npcs, voordat je de boss gaat slopen.

Wat soms ook helpt is switchen naar je tank character en die zelf even besturen, taunt de boss en laat de rest van je party zijn/haar ding doen.
Ik speel op hard. Die tips had ik al gelezen op Reddit volgens mij.. Ik gebruik nooit walkthroughs, maar zelfs het opzoeken van tips vind ik een teken van zwakte. Maar ja, dat stukje is zo frustrerend! Had gelijk al geen zin meer in spelen. Had Bioware gameplay wise wel iets anders mee kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Begin volgende week krijg ik waarschijnlijk mijn DA:I DE binnen. Ben erg benieuwd! Heb al wat lore doorgelezen, maar het is nog aardig veel. :p

Denk wel dat ik een elf rogue archer ga worden. :) Archers zijn awesome. Jammer dat de elves zo'n lage status hebben in de gemeenschap.

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Ktenolix schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:52:
Begin volgende week krijg ik waarschijnlijk mijn DA:I DE binnen. Ben erg benieuwd! Heb al wat lore doorgelezen, maar het is nog aardig veel. :p

Denk wel dat ik een elf rogue archer ga worden. :) Archers zijn awesome. Jammer dat de elves zo'n lage status hebben in de gemeenschap.
Elves hebben dan wel weer een veel rijkere geschiedenis dan de andere rassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
InF.Inc schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:04:
[...]

spoiler:
Nope 45% en Iron Bull, Cassandra en Sera in mijn party .. no barrier of wat .. :'(

[...]

Ik speel op hard. Die tips had ik al gelezen op Reddit volgens mij.. Ik gebruik nooit walkthroughs, maar zelfs het opzoeken van tips vind ik een teken van zwakte. Maar ja, dat stukje is zo frustrerend! Had gelijk al geen zin meer in spelen. Had Bioware gameplay wise wel iets anders mee kunnen doen..
Dat is wel heel tegenovergesteld van mij :o
Ik speel op easy (want geen zin in frustraties) en lees voor het spelen al de walktrough omdat ik niets wil missen/overslaan.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

X-Kiwi schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Ik speel op easy (want geen zin in frustraties) en lees voor het spelen al de walktrough omdat ik niets wil missen/overslaan.
Mijn vriendin speelt op easy .. Kan het van mijn vriendin voorstellen, maar van jou .. you sissy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik word gek. Ik moet de
spoiler:
Grand Duchess
Dat is idd lastig gevecht vooral als je nog niet veel levels hebt.
spoiler:
ik had dit gevecht moeten doen met nog 1 of 2 regen potions en wat antivan fire bombs :'( wel 15X over moeten doen. uiteindelijk is het belangrijk om te zorgen dat je tank zoveel mogelijk de klappen van de duchess op vangt, de rogues de normal enemies en dan vooral zoals gezegd de archers afmaken zsm. dan is het zorgen dat je op de juiste momenten revives en barriers activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
X-Kiwi schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Is een walkthrough niet een enorme spoiler van het verhaal? Ik speel altijd bij BioWare eerst op mijn gemakje op normal (alhoewel dat bij Origins snel casual werd) het verhaal door en lees dan pas een walkthrough door om op de hoogste moeilijkheidsgraad het verhaal uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

InF.Inc schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:04:

aan de ene kant zeg ik van ja had wel handig geweest, maar aan de andere kant, dat je zo eigenlijk verrast wordt met de situatie en daarmee om moet gaan vind ik ook wel weer een geweldige uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Hmm, speel nu op Nightmare met een Archer en 'Artificer'? en das wel leuk, alleen nu 1 keer die 'vertraging bug' gehad toen er een heel leger over mijn bommetjes liep was echt een mega explosie! Het zag er wel heeeel vet uit.

Wat ik niet snap is waarom ze voor dat 'level ->gebied' gegaan zijn ipv 'scalen' zoals bij DAO. Als dit was om er voor te zorgen dat spelers bepaalde gebieden niet in kunnen sluit die dan af ofzo. Ik ben nu al lvl18 met leuke gear en heb net pas 'Here lies the abyss' gedaan.

Sommige gevechten zijn pittig en soms lijkt het wel alsof bepaalde vijanden me raken als een trein.. Een fire demon gaf me een klap voor 550+ dmg.. En soms zie ik de dmg niet hoger gaan dan 150-200 afhankelijk van de vijand uiteraard. Die draak in Exalted Plains was zo kapoet, waar de draak in Hinterlands me compleet afmaakte de eerste poging? Beetje vreemd.

En nu even een paar spoilers :

spoiler:
Na here lies the abyss gedaan te hebben heb ik deze keer Straud dood laten gaan in the fade, Hawke in leven en de Wardens naar huis gestuurd stom dat Hawke ze moet 'begeleiden' maar ok, omdat het deze keer niet bij mijn playthrough paste. Ik krijg een beetje het gevoel dat er een hoop 'hete lucht' keuzes zijn die totaal geen effect hebben op de rest van het verhaal. Blackwall vroeg wel of hij kon blijven tot dat we klaar waren wat toch wel een opvallende vraag was als je nee zegt is hij gelijk weg.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je weinig fout kan doen en dat het niet echt uitmaakt wat je kiest.
Hetzelfde geld voor Mage/Templar effectief zie je weinig verschil, hier en daar een paar verschillen in de cutscenes en als je de Mages kiest staat Fiona in Skyhold en daar kan je een kort gesprekje mee voeren.

Niets lijkt effect te hebben op het einde, al zou je de mages kiezen en iemand 'tranquil' maken dan schijnt het dat je daar problemen mee kan krijgen, wat weet ik niet. Het is in ieder geval niet zoals in DAO als je je daar als complete rukker gedraagd en echt de meest idiote keuzes maakt dan zou je het kunnen verknallen aan het einde, Mass Effect 1 en 2 helemaal als je daar de 'Suicide missions' echt compleet verkeerd aanpakt dan kan iedereen dood zijn aan het einde, inclusief jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

spoiler:
nou ik sluit me wel een beetje aan bij prutser, invloed op wat voor keuzes je maakt maakt niet uit, de boss fight is more or less het zelfde, het is meer dat je alleen kan bepalen of je het stroompje linksom de paal of rechtsom de paal kan laten stromen. Welke keuze dan ook het komt toch gewoon bij B aan vanaf A.
En waar is de lovescene??? Ik romance de shit op josephine en enige wat je meemaakt is paar zoenen en een bankhangscene voor de haard??? kom op wtf. ik wilde dat spannende antivan lichaam wel in volle glorie gezien hebben eigenlijk. :'( Mag toch hopen dat dat niet komt door keuzes van mij :X

Uiteindelijk blijft het wel een heerlijk spel en zitten er genoeg mooie, spannende en onverwachte wendingen in, maar ik had het meer qua invloed willen zien zoals bij dragon age 2 of mass effect waarbij je keuzes ook doorwerken naar betere/slechtere verhouding met een main npc wat bij grote vriendschap extra stats bonus oplevert en vice versa voor slechte relatie en dus een kans dat op gegeven moment diegene pleite is. Dit huidige systeem is te veel aan het handje houden, enige keuze die je over het algemeen hoeft te doen is die met een ster, naam of romance om de boel approved te krijgen of de complimenten keuze. zo wordt je automatisch naar een goodie knuffelbeer gestuurd terwijl het paragon renegade systeem zoveel interessanter is en meer mogelijkheden biedt imho.

Als laatste vind ik het raar dat ze de main quest op max lvl 19 adviseren, dat is toch zo irritant vind ik, ik kan nog genoeg doen maar op lvl 21 is het op hard appeltje eitje, merendeel niet eens tac cam gebruikt maar gewoon met mage gespeeld en af en toe een shield eropgegooid wanneer er weer eens eentje bijna doodging. Ik ben dan meer voor een minimaal lvl voor bepaalde gebieden maar maar je hebt dan een marge dat je bv 10 kan starten maar dat het dan godse moeilijk is, recommended is dan bv lvl 12 en lvlt vanaf lvl 12 alle enemies van de quests met je mee. Dan blijft het spel uitdagend en kan je veel makkelijker de hele game uitdagende gevechten verwachten. Ik heb vanaf lvl 14 denk ik 2x echt helemaal gewiped tijdens gevecht met 2 giants en 3 van die rhino's en gruwelijk veel keer tijdens dutches gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

westergas

rikkie_pc

Nou het is hem niet geworden voor me. Kon er niet inkomen door de (in mijn ogen) onduidelijke en rommelige combat. Zo veel tijd heb ik nou ook weer niet om te gamen en ik moest me er echt toe zetten om het spel op te starten.

Toch maar verder wachten op The Witcher 3 :Y

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

spoiler:
Ik snap niet echt hoe het kan dat andere die het spelen op 'het juiste level' zitten in elke playthrough zat ik er flink overheen, eerst pt : lvl 25 of 26, 2de pt : lvl 27... en nu in mijn 3de pt op nightmare moet ik Winterpalace nog in (Emperor Celene) en ben al level 18. Ik moet nog Emerald Graves, Hissing Wastes en ben alle shards aan het opsparen zodat ik die Oasis in 1 keer kan doen en nog wat companion quests. En ik zit nu op ~43 uur en daar komen nog aardig wat uurtjes bij.

Ik heb weinig moeite gehad in mijn eerdere playthroughs, ja de eerste was pittig want het is allemaal 'nieuw' en dat was op normal, ja als je te laag level was voor bepaalde dingen werd ik ingepakt, als je er voor kiest je companions zelf te 'levelen' dus alle spells/skills te kiezen dan word het al makkelijker gebruik je daarbij ook nog gecrafte items dan scheelt dat ook al een heel stuk, het valt me wel op dat als je het standaard laat gaan 'auto level up' (waarom kun je in godsnaam niet gewoon een vinkje zetten zoals in DAO/2??) dat er verschil in zit ten opzichte van de gespeelde class, eerst 2 keer als mage en nu als hunter en ik zie bij automatische keuzes een aardig verschil. 2de pt op hard en ja het begin is lastiger omdat je niets hebt maar zodra de crafting mats binnen komen maak je al snel betere items dan dat je kan vinden. Sommige paarse items lijken wel ok als je ze vind maar ze zijn al snel niet veel meer waard.

Nu is het wel zo dat ik mijn companions anders aangepakt heb, eerst ging ik voor 'de gok' om zo met mindere materialen toch die 10% extra te krijgen op de gecrafte stats. Nu ben ik alleen maar gegaan voor 'guard on hit' en als je dit op je wapens + armor hebt dan gaat het best hard, zeker met die 'Barrage spell' en 'Leaping shot/Explosive shot' soms gewoon volle bak na een goede hit en dat betekent gewoon een extra 'levensbalk' al is het dan armor zeker voor de mages/rogues scheelt dat een stuk om over de tanks nog maar te zwijgen (ja ik heb gefarmed op bepaalde locaties voor de 'fade touched meuk'.
En een tip : Als je ringen vind gebruik de ringen met 'vaste stats' niet die 'improved blabla spell/belt/necklaceringen' , dus xx fire/frost/spirit/lightning/armor/ranged-melee def/constitution/crit/bleed etc uiteraard als je ze tegenkomt.. er zijn een paar plekken waar je goede ringen kan kopen (crestwood geloof ik?) Die spell ringen zijn bugged, soms doen ze niets, soms buggen ze en gaat je dmg naar beneden of je doet helemaal geen schade...

Over de romances, in mijn eerste pt koos ik ook voor Josephine en dat vond ik best leuk, ook dat je de speech van Lelliana krijgt was wel grappig het gaf meer een romantiek idee. In mijn 2de pt was ik een female elf mage en koos ik voor Sera omdat ja... dat was gewoon leuk, beetje ongein uithalen en vooral de 'cadeau quest' was erg leuk daar zie je genoeg haha. Nu in mijn 3de pt ben ik voor Cassandra gegaan en dat valt niet tegen om haar te 'courten' is echt grappig :D. Als je het mij vraagt hadden er wel wat meer keuzes in mogen zitten kwa vrouwelijk schoon, alleen Sera/Cassandra/Josephine zijn te romancen, Lelliana en Vivienne niet.
Als vrouw kun je bijna alles romancen (female elf -> Solas) en als man zowel Dorian/Bull/Cassandra er is te weinig variatie.

En de gespreks keuzes zijn me soms niet helemaal duidelijk, toen ik de Wardens wegstuurde had ik gewoon het idee van 'Jullie moeten weg omdat jullie overgenomen kunnen worden door Corypheus dus blijf maar daar tot het over is' en niet 'Jullie zijn verbannen en mogen nooit meer terug komen' En waarom moet Hawke mee? Zo waren er wel meer opties dat ik dacht 'wat zeg je nou'?..
westergas schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:20:
Nou het is hem niet geworden voor me. Kon er niet inkomen door de (in mijn ogen) onduidelijke en rommelige combat. Zo veel tijd heb ik nou ook weer niet om te gamen en ik moest me er echt toe zetten om het spel op te starten.

Toch maar verder wachten op The Witcher 3 :Y
Ik weet niet wat je er rommelig aan vind maar als je gewoon op casual speel hoef je alleen maar te focussen op je eigen ventje, de rest doet zijn werk wel. Als het niet om de combat gaat ben je beter af op casual. En persoonlijk vond ik de combat in W1/2 ruk misschien dat het in W3 beter is. En DA:I is niet echt een spel wat je voor de combat speelt als je niet minimaal op hard/nightmare speelt, casual/normal zijn erg makkelijk. DAI speel je meer voor het verhaal, en ja DA2 was meer hack/slash.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste