Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Neuh viel wel mee, het is met deze console gen wel wat achteruit gegaan t.o.v. DA2, DAO deed je het meeste toch met de hand dus was het niet zo'n issue. Ging je ook wat sneller dood.

AI dan natuurlijk, DAI is een aanzienlijk betere game dan DA2.

[ Voor 15% gewijzigd door kipkruide op 16-12-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Holy Oo

Heb PSN account jaren geleden gelinked aan een dode Origin account (aka ooit gemaakt, nooit gebruikt). Dus ik moet hem wijzigen, live chat support. 5 minuten later opgelost.

EA support is wel goed bezig.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
vanmorgen josephine versierd.

spoiler:
leuk stukje in mijn kamer waar een romantische zoen plaatsvind. :') De gezichten kunnen elkaar niet echt goed vinden, en ik (qunari) lijk meer een soort gehoornde vampier die een dame in nood probeert te bijten. _O- .

Nu wel benieuwd hoe het zou zijn als ik die dwerg zou versieren. :D

[ Voor 15% gewijzigd door hexta op 17-12-2014 09:28 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Thomderanged schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:47:
Same, heb enkel 3 draken dood maar wel uitgespeeld. Ga volgende playthrough alles proberen te halen.
Ik heb op dit moment als ik het goed heb 5 draken (misschien 6) afgemaakt, merk wel dat er een hoop verschil zit sommige zijn echt 'makkelijk' maar er zijn er ook een paar bij waar elke keer 'armor' weer omhoog gaat.

Maar verder...

Ik vermaak me echt wel heb dus pas 1 'groot rift' gesloten, 1 keep te pakken maar ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat je niet zoals in DA:O onafhankelijk van level elke kant op kan (daar kon je bijna zelf kiezen wat je eerst deed zodra je in de 'main story' terecht kwam).

En een paar minpuntjes,
- Ik kan nergens vinden hoe mijn companions over mijn denken/status waar je in DA:O/2 gewoon een balkje zag over je status per companion.
- Craften is me niet helemaal duidelijk, ik krijg 'masterwork' patterns voor van alles maar alles is slechter dan ik heb, de enige wapens waar ik constant vooruitgang zie zijn daggers/2H wapens en daarvan zijn de meeste gevonden. Waar mijn tank met een 244dps gecraft wapen rondwandelt loopt Cole met 2 x 360+dps wapens.. zelfs 2H wapen is op dit moment max 290dps. Ja Cole kan niet veel hebben maar hij legt wel bijna alles zo om.
- Tactics waren in DA:O beter in te stellen, ja het was misschien wat omslachtig maar ik heb al vaak meegemaakt dat als ik niets aanval de rest ook niets doet, ik weet zeker dat ik in DA:O de rest op 'aggresive' kon zetten. Goed voorbeeld zijn de draken, als ze over vliegen enzo kan ik makkelijk met alleen mijn staff even wat leven afsnoepen en als ze dichtbij zijn een spell of 1-2.
Ook kon je bij de tactic slots veeeeel meer instellen ook bepaalde voorwaarden aan companion spells hangen dat afhankelijk van wat er bij wie gebeurde de tank/rogue b.v. die vijand van een ranged af trekt.
- En die irritante 'Find' (V) die elke steen/ladder/ruk ding laat zien bij alles denk je 'oh dat is belangrijk' maar opgegeven moment ben je het zat om alles te bekijken tot je ineens een quest krijgt waar je iets op moet pikken en je daar een half uur geleden langs gelopen was. Door de soms enorme aantallen 'pings' op je minimap is het lastig in te schatten wat waar is. Ookal een paar keer gehad dat ik een ping kreeg dat er niets was maar dat het b.v. boven me of onder de grond zat.

En misschien een paar bugs?
- Quarries lijken te resetten? Ik vind er 2 in 1 map en 'progress' voor een Skyhold upgrade gaan omhoog, kom ik een Quarry tegen in een andere zone dan staat hij ineens weer op 1/3.. Al denk ik wel dat ik er 1 of 2 gemist heb.
- Af en toe heb ik dat de game crashed als ik 'research' inlever (monster research) ik moet soms 3-4 keer klikken om alles in te leveren. Ik kwam er pas achter toen ik bij een NPC 'sell all' deed en keek tussen de items dat ik een 'monster research item' zag staan die ik verkocht had.
- Als ik met Cullen wil praten in Skyhold gaat m'n beeld op zwart, ik hoor wel praten en andere dingen maar ik kan niets doen.

Wat ik jammer vind is dat het soms erg onduidelijk is hoever je nou werkelijk bent, in Skyhold aangekomen kreeg ik bij sommige companions wel 5-6 'cutscenes' voor gesprekken en quests terwijl er voor een ander niets is, ook bij sommige ingame keuzes zie je ineens 'iedereen approves' voorbij komen waar bij andere keuzes je niets ziet of ineens een popup krijgt dat iemand 'approves' of 'slightly dissapproves' terwijl ik gewoon rond loop?

Voor de rest is het wel vermakelijk maar ik merk wel dat er een hoop 'fetch' quests zijn a MMO style, soms gaan deze samen met een 'grotere quest' maar vaak genoeg dat ik voor 1 knullig item ergens in de middle of nowhere moet zijn waar geen fast travel is. Ondanks dat ik DA:O 8-10 keer uitgespeeld heb viel me dat daar helemaal niet op.

Ondanks dit vermaak ik me goed, de pluspunten wegen zeker wel op tegen de minpunten. Zit nu ~28 uur in het spel en ik wil het zeker uit spelen, ik ga zeker rogue proberen in m'n 2de playthrough.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb nu van 5 van de 8 companions ook de inner circle missions afgerond, dan veranderen die cards (voor party selection) compleet.

spoiler:
Leuke scène dat kaartspelletje :D !

Belangrijk om te weten voor het craften (en waar ik best laat achter kwam):
Als je een schematic bekijkt zie je de DPS bandwidth. De bandwidth die daar wordt aangegeven is al beinvloed door de metals die je uberhaupt beschikbaar hebt! Open namelijk maar eens de schematic en probeer er als main material dragon stuff in te doen waar je niet genoeg van hebt, dan zie je dat de max dps/armor ineens heel veel hoger ligt bijvoorbeeld.

Ik had een masterwork mace (en had de serpent sword equipped). Mace zei "216DPS" en zwaardje had dat ook al. Na een paar missies kwam ik er nog eens langs ... "289DPS" :X ! Rune erin en 309DPS one handed :> .

De meeste mensen deugen!

• prutser001

prutser001

Pfff ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat DAI 'Langer duurt' dan DAO... het is moeilijk uit te leggen. Ik denk dat het meer door de open wereld/MMO elementen komt, zeker Hissing Wastes... mijn god wat is die groot.. Ondanks dat sommige maps erg groot zijn blijven ze interessant.

Heb nu 7 van de 10 draken dood, alleen vaag ik kwam er 1 tegen, vloog over en nooit kunnen vinden..

Na de 'specialiteit' quests heb ik toch gekozen voor Rift mage, Knight enchanter leek me een beetje saai.

En toch nog een paar irritante/vage dingen:

Ik heb wel een paar vage dingen gehad, ik was in Skyhold en ben ff aan mijn 'npc rondje' begonnen en toen kwam ik de 3 trainers tegen.. Een paar uur later krijg ik een cutscene dat ze binnen komen lopen.

Quest voor Josephine was ik al aan het einde en toen hij voorbij was kreeg ik de 2de stap van de quest pas?

En ik word af en toe een beetje gek van dat 'search' ding.. Er licht van alles op maar er is soms echt niets te vinden of het zit onder de map of 'zweeft' in de lucht. Hoop dat ze nog wat dingetjes gaan patchen en niet zoals met DAO dat er een 'community patch' moet komen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
prutser001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:07:
Pfff ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat DAI 'Langer duurt' dan DAO... het is moeilijk uit te leggen. Ik denk dat het meer door de open wereld/MMO elementen komt, zeker Hissing Wastes... mijn god wat is die groot.. Ondanks dat sommige maps erg groot zijn blijven ze interessant.

Heb nu 7 van de 10 draken dood, alleen vaag ik kwam er 1 tegen, vloog over en nooit kunnen vinden..

Na de 'specialiteit' quests heb ik toch gekozen voor Rift mage, Knight enchanter leek me een beetje saai.

En toch nog een paar irritante/vage dingen:

Ik heb wel een paar vage dingen gehad, ik was in Skyhold en ben ff aan mijn 'npc rondje' begonnen en toen kwam ik de 3 trainers tegen.. Een paar uur later krijg ik een cutscene dat ze binnen komen lopen.

Quest voor Josephine was ik al aan het einde en toen hij voorbij was kreeg ik de 2de stap van de quest pas?

En ik word af en toe een beetje gek van dat 'search' ding.. Er licht van alles op maar er is soms echt niets te vinden of het zit onder de map of 'zweeft' in de lucht. Hoop dat ze nog wat dingetjes gaan patchen en niet zoals met DAO dat er een 'community patch' moet komen.
DAI is ook gewoon langer dan DAO :) De hinterlands bijv zijn groter dan alle DAO gebieden samen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 08:04
prutser001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:07:

Toen ik de draak in The Hinterlands voor het eerst tegenkwam, vloog hij weg. Ik liep zijn valley door, enkel om hem daar dood tegen te komen. Lekker makkelijk, maar wel zonde! Eerdere savegame geladen, en toen kon ik wel gruwelijk door hem ingemaakt worden

• prutser001

prutser001

Misha schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:23:
[...]

Toen ik de draak in The Hinterlands voor het eerst tegenkwam, vloog hij weg. Ik liep zijn valley door, enkel om hem daar dood tegen te komen. Lekker makkelijk, maar wel zonde! Eerdere savegame geladen, en toen kon ik wel gruwelijk door hem ingemaakt worden
Ja die kwam ik ook tegen, 1 vuurbal op m'n kont en was dood (lvl8) :P Maar ik ben pas later terug gegaan (lvl13).
Die draak die ik niet meer kan vinden was in het 'Grey Warden' gebied, hij vloog over een berg en toen was ik hem kwijt. Toen hij overvloog zei iemand ook dat het een 'High Dragon' was dus ik was eigenlijk toch al niet echt in de stemming om hem te vinden :P

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 20:00
Een vraagje over craften.
Ik heb een paar masterwork schematics gevonden. Maar zijn er ook plaatsen waar je deze kan kopen?
Is er ook ergens bekend wat de maximale dps is van bijvoorbeeld een staf?

Bij daggers en one handers zit ik met craften ruim boven de 200. Bij een staf max net boven de 100.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:15

Dazzler2120

FP ProMod
prutser001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:28:
[...]

Ja die kwam ik ook tegen, 1 vuurbal op m'n kont en was dood (lvl8) :P Maar ik ben pas later terug gegaan (lvl13).
Die draak die ik niet meer kan vinden was in het 'Grey Warden' gebied, hij vloog over een berg en toen was ik hem kwijt. Toen hij overvloog zei iemand ook dat het een 'High Dragon' was dus ik was eigenlijk toch al niet echt in de stemming om hem te vinden :P
Is dat die dragon in de storm coasts? Of welk gebied is dat?
Ik weet waar de dragons zijn, dus ik kan je de juiste richting opsturen als je wilt :P

PS4 PSN: Dazzler2120

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Phydomir

Dennis

mike0001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:41:
Ik heb een paar masterwork schematics gevonden. Maar zijn er ook plaatsen waar je deze kan kopen?

Bij daggers en one handers zit ik met craften ruim boven de 200. Bij een staf max net boven de 100.
Een staf is dan ook niet gemaakt om mee te slaan. Die DPS wat erbij staat is volgens mij de melee attack of bonus dmg op je spells.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• prutser001

prutser001

Dazzler2120 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:52:
[...]

Is dat die dragon in de storm coasts? Of welk gebied is dat?
Ik weet waar de dragons zijn, dus ik kan je de juiste richting opsturen als je wilt :P
Als het goed is 'Western Approach' ik liep vlakbij dat 'Timeless fort' toen hij over kwam, maar ik denk dat ik hem nog wel tegen ga komen ben nog niet klaar daar, moet nog een rondje maken voor die shards, 2 kamers open nu (Is het het nou echt waard? die paar fire/ice/spirit res?)

Ben meer benieuwd naar die mosaic dingen, zeer lastig te vinden, heb er nog niet 1 compleet.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
prutser001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:07:
[...]

Als het goed is 'Western Approach' ik liep vlakbij dat 'Timeless fort' toen hij over kwam, maar ik denk dat ik hem nog wel tegen ga komen ben nog niet klaar daar, moet nog een rondje maken voor die shards, 2 kamers open nu (Is het het nou echt waard? die paar fire/ice/spirit res?)

Ben meer benieuwd naar die mosaic dingen, zeer lastig te vinden, heb er nog niet 1 compleet.
Die ga je nog tegen komen :) Daar is een hele (side)questline voor die draak in de western approach (gewoon alle quests in die area doen)

Die shards heb ik tot nu toe niet verzameld, moet ik misschien maar wel even doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-12-2014 11:22 ]

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 15:36
mike0001 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:41:

Waar je ze kan kopen weet ik niet.

De maximale DPS hangt af van de materialen die je in je inventory hebt.
En door bepaalde masterwork items kan je dat nog eens extra boosten, met een dragon teeth heb je kans om bv nog eens 10% meer DPS te krijgen.
Zo gebruik ik nu 2 daggers met 430 DPS :-)

• Cassius
  • Niet online
Mike, je hebt dan die perk nodig van the short list + rare stock o.i.d. - dan zullen sommige merchants in higher-tier steden dergelijke recepten aan je aanbieden. Lang niet allemaal natuurlijk, maar ze hebben ze dan wel. Ook kan je via sommige handelstreaties (te koop in Skyhold) en sommige wartable missies soms ook nieuwe schematics direct krijgen of in je shops. Als je ze direct wilt kan je de perk van rare gear voor je rogue/warrior/mage nemen wat later in de game. Krijg je als je geluk hebt wat goed tier2/3 spul met hopelijk een schematic :) .

De meeste mensen deugen!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe krijg je eigenlijk meer punten voor perks? Ik heb er zeer weinig.

Ik moet trouwens zeggen dat Emerald Graves een best lastig gebied is. Als je er rond loopt met level 15 is er een goede kans dankje kont aan je wordt overhandigd.

[ Voor 54% gewijzigd door Amanoo op 18-12-2014 20:16 ]

• Cassius
  • Niet online
Goede punten scoorders:

- Creature research items
- Koop de perks bij een merchant op vloer 0 in
spoiler:
Skyhold

- Rifts sluiten
- Main story missions en eind-inner circle missions

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:19
Heb het spel onlangs gekocht en kwam er achter dat mij 6850 toch wel hopeloos is verouderd voor deze game. Ik denk als ik het optimaal wil beleven dat ik toch eerst een nieuwe videokaart moet kopen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik vindt het moeilijk in te schatten waar je nou precies bent in het hele verhaal, er is gewoon geen indicatie, ook hoe je companions over je denken kan ik nergens zien/vinden.

En op dit moment is mijn grootste irritatie punt dat quest npc's soms gewoon weglopen terwijl je met ze praat?! Hierdoor heb ik al 3 keer een eerdere savegame moeten laden omdat ik de quest niet meer in kon leveren maar hij bleef wel op de kaart staan en leek vast te zitten rechts boven in ondanks dat je een andere quest actief gemaakt hebt. Dit heb ik ook even gemeld @ BW.

Een ander irritatie puntje is dat bij mij het spel af en toe crasht als ik 'research' inlever, ook moet ik soms meerdere malen klikken om mijn research items in te leveren, zeker als ik een lange tijd niet in Skyhold ben geweest. Je zou ook denken dat die items niet in je 'valuables' terecht zouden komen ik vermoed dat ik er heel wat verkocht heb in het begin.

Ook kom ik op meerdere kaarten 'uitroep tekens' tegen die ik gewoon niet kan vinden, zie geen grotten/kelders oid er zit iets maar ik kan het niet vinden.

En kan iemand mij vertellen waar ik runes kan craften of die 'pommels/grips/staffblades' etc? Ik heb letterlijk 50+ van die patterns maar kan niet vinden waar ik ze kan craften, ik vermoed in 'undercroft' maar daar zijn 2-3 apparaten niet 'klikbaar' , die van Dagma.

Ook had ik het leuk gevonden als ik zelf kon aangeven wat er aan Skyhold verbeterd/gerepareerd moet worden. Was alle maps aan het doorlopen om alle quarry en lumber dingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Laatst online: 04-06 12:44
Dahal schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 08:57:
Heb het spel onlangs gekocht en kwam er achter dat mij 6850 toch wel hopeloos is verouderd voor deze game. Ik denk als ik het optimaal wil beleven dat ik toch eerst een nieuwe videokaart moet kopen haha
Als je dat van plan bent raad ik je een 970 aan, draai zelf een 290x en kan alles redelijk maxxen op 1440p zonder msaa, maar die amd dingen worden echt tering warm. Heb er zelf een waterkoeler opgeklusd om de temp onder de 80c te houden.

Had voor dat geld beter een 970 kunnen kopen maar die waren er nog niet, en was wel een leuk projectje, hulde aan conrad voor verder niet te vinden boutjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Gister voor het eerst grote problemen.
Mijn FPS viel na een uur of wat spelen terug naar rond de 5, alles ging in slomotion. Dit bleef aanhouden (in vlagen) dus schommelen tussen slomotion en normaal (rond de 50 FPS)
Als ik het hele spel afsloot (gek dat zelfs de menu's in slowmotion gingen) dan kon ik weer ongeveer een uur spelen voordat dit probleem terugkwam.
Verder was er aan mijn hardware niets fouts te zien, temperaturen bleven zoals ze zouden moeten zijn.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Mijn systeem
Cooler Master HAF XM Geen Voeding, Zwart
Seasonic G-serie 650 Watt, 20+24 Pins
Intel Core I5-4670K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Cooler Master Hyper 412S
Asus Z87-A
Corsair Ddr3 1333 16gb Kit 2x8gb 16 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit...
GigaByte Geforce Gtx 770 Windforce 2048 MB

[ Voor 28% gewijzigd door hexta op 19-12-2014 11:10 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 11:19
kipkruide schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:00:
[...]

Had voor dat geld beter een 970 kunnen kopen maar die waren er nog niet, en was wel een leuk projectje, hulde aan conrad voor verder niet te vinden boutjes :)
Ik zat inderdaad te denken aan een 970 maar las ook dat in Q1 2015 nieuwe videokaarten worden verwacht.. Denk dat ik daar op ga wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 10:49

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

prutser001 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:13:
Ik vindt het moeilijk in te schatten waar je nou precies bent in het hele verhaal, er is gewoon geen indicatie, ook hoe je companions over je denken kan ik nergens zien/vinden.
Daar heb ik ook wel last van, Ik ben net begonnen (lvl 6 nu) en ik heb alleen nog maar Hinterlands gedaan. Ik ben zelfs nog niet 1 keer in Haven geweest omdat ik dat simpelweg niet wist. Pas toen ik maar moeilijk verder kwam tegen lvl 8 groepjes (level 8 riftmonsters zijn niet te doen als je lvl 5/6 bent) en de hele tijd dood ging begon er een lampje te branden: volgens mij moet ik de mainquest eens gaan volgen! :P Ik bedoel hiermee aan te geven dat veel erg onduidelijk is in DA:O. Je moet het allemaal maar uitvinden. Ik had rond lvl 5 pas door dat je op V kon klikken om alles om je heen te 'vinden'. 8)7
prutser001 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:13:
En kan iemand mij vertellen waar ik runes kan craften of die 'pommels/grips/staffblades' etc? Ik heb letterlijk 50+ van die patterns maar kan niet vinden waar ik ze kan craften, ik vermoed in 'undercroft' maar daar zijn 2-3 apparaten niet 'klikbaar' , die van Dagma.
Zojuist voor het eerst in Haven geweest en voor de poort zit de blacksmith. Ik heb daar succesvol een Pommel , Grip en aim-ding (voor kruisboog Varric) gecraft en deze daarna op mijn huidige wapens geplaatst. Het was even uitvinden hoe aangezien je eerst een upgrade (zoals een pommel) moet craften bij het ene werkstation en vervolgens een weapon moet upgraden met deze pommel bij een ander werkstation.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:49
FloydRaalte schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:23:
[...]

Daar heb ik ook wel last van, Ik ben net begonnen (lvl 6 nu) en ik heb alleen nog maar Hinterlands gedaan. Ik ben zelfs nog niet 1 keer in Haven geweest omdat ik dat simpelweg niet wist. Pas toen ik maar moeilijk verder kwam tegen lvl 8 groepjes (level 8 riftmonsters zijn niet te doen als je lvl 5/6 bent) en de hele tijd dood ging begon er een lampje te branden: volgens mij moet ik de mainquest eens gaan volgen! :P Ik bedoel hiermee aan te geven dat veel erg onduidelijk is in DA:O. Je moet het allemaal maar uitvinden. Ik had rond lvl 5 pas door dat je op V kon klikken om alles om je heen te 'vinden'. 8)7
Ik vind het wel relax dat je gebieden kan bezoeken waar de monsters te hoog zijn voor jouw level. Zo blijf je juist gemotiveerd om te levelen en betere gear te zoeken zodat je dit gebied later wel aan kan. Dat is vaak mijn drijfveer, om uitdaging te blijven houden en om ergens naar uit te kijken.

Maar dat vind ik wat anders dan het ontbreken van uitleg over bepaalde commando's. Ik vind het overigens wel vervelend dat je 1000 x op 'v' moet blijven drukken om iets van loot te zien op je map. Waarom wordt dat niet automatisch getoond....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 10:49

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Phoenixx2000 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:23:
[...]

Ik vind het wel relax dat je gebieden kan bezoeken waar de monsters te hoog zijn voor jouw level. Zo blijf je juist gemotiveerd om te levelen en betere gear te zoeken zodat je dit gebied later wel aan kan. Dat is vaak mijn drijfveer, om uitdaging te blijven houden en om ergens naar uit te kijken.

Maar dat vind ik wat anders dan het ontbreken van uitleg over bepaalde commando's. Ik vind het overigens wel vervelend dat je 1000 x op 'v' moet blijven drukken om iets van loot te zien op je map. Waarom wordt dat niet automatisch getoond....?
Daar sluit ik me helemaal bij aan, zo blijft er inderdaad uitdaging in het spel. Het was wel even frustrerend omdat ik niet wist wat ik fout deed, en dan zijn opeens alle monsters te sterk voor je. Duurde even voordat ik erachter kwam dat ik gewoon naar de wereldmap moest :)

Het V commando om de zoeken wordt nu inderdaad vervelend. Ik sla de planten al over. Duurt me gewoon te lang. En daar zit hem nu juist de kneep. Wanneer je iets vindt met 'V' dan moet je er eerst naar toe lopen en vervolgens met F het item oppakken waar ook weer een animatiedelay in zit. Je bent zo 10 seconden kwijt aan simpelweg een plantje plukken. Dat vindt ik waardeloos en is gewoon enorm frustrerend wanneer je dit vaak moet doen. Mijn gameplay fun lijd daar onder om het zo maar te zeggen. Simpel op te lossen door het V commando uit te breiden met een auto-pickup! (lijkt me heerlijk!)

Voor de rest zitten er uiteraard meer van dit soort ongein in maar ik vermaak me nog prima. Het blijft een leuk spel wat er ook nog eens strak uitziet! Jammer dat de 970GTX STRIX zo'n herrie maakt bij deze pracht en praal :o

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ja dat V verhaal word toch wel vervelend.. ik heb nu al 5 of 6 keer gehad dat ik een redelijke hoeveelheid vijanden afgemaakt heb, kom bij een deur 'deze deur kan alleen open met key X' Moet je het hele kolere eind weer terug en alles looten om die key te vinden... Geef dan gewoon aan 'hier ligt die key' ipv alles af te moeten looten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 17:51
prutser001 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:17:
Ja dat V verhaal word toch wel vervelend.. ik heb nu al 5 of 6 keer gehad dat ik een redelijke hoeveelheid vijanden afgemaakt heb, kom bij een deur 'deze deur kan alleen open met key X' Moet je het hele kolere eind weer terug en alles looten om die key te vinden... Geef dan gewoon aan 'hier ligt die key' ipv alles af te moeten looten...
Moet wel een beetje uitdaging in zitten, anders konden ze net zo goed niet de deur op slot doen 8)7

Nu met me 3e playthrough op lvl 13 nightmare me eerste draak in hinterlands om kunnen leggen, wel iets moeilijker dan op hard. Gelukkig dropt hij een leuke staff voor level 15 :(
Dit was wel de eerste keer dat ik opeens red templars ook tegen de draak zag vechten, niet zeker hoe dat kan maar wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 23:01
Ik wou net dragon age gaan spelen maar hij crasht continu ergens in de benchmark.Ook haal ik maar 5 fps ofzo de hele tijd (met een HD6970 en een i5 3570k).
Iemand dit al tegen gekomen?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

3de playthrough? Wat doe jij dan? Racen naar het einde ofzo? Zit nu op ~45 uur, heb nog lang niet alles gedaan aangezien mijn quest log aardig vol staat, mijn halve 'war table' staat nog vol met dingen die ik moet doen.. Ik heb pas net 'here lies the abyss' gedaan, dit is geloof ik mijn 2de grote quest voor de rest ben ik al uren met side quests bezig, inner circle quests, skyhold upgrade quests etc etc..

Ik denk dat ik nog wel een uurtje of 15 te gaan heb als het geen 20 is, zeker met die war table dingen waar sommige gewoon 24 uur gaan duren.
alaintje schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:21:
Ik wou net dragon age gaan spelen maar hij crasht continu ergens in de benchmark.Ook haal ik maar 5 fps ofzo de hele tijd (met een HD6970 en een i5 3570k).
Iemand dit al tegen gekomen?
Ik heb hem heel even op mijn oude systeem gespeeld (3570K/16GB/5870) en daar draaide hij redelijk goed, beetje medium/high en dan zat ik aan ~35fps met af en toe een dipje hier en daar.
Dus het moet iets anders zijn, ik ben wel even met de benchmark in de weer geweest om een fatsoenlijke fps te halen, dus aanpassen->benchmark en na 3 keer was het goed te doen.

Op mijn nieuwe systeem draait het al goed op 1 290x (fullscreen windowed) als ik dus echt fullscreen ga draaien springt crossfire aan en dan knalt het spel! :)

[ Voor 42% gewijzigd door prutser001 op 19-12-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
prutser001 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:59:
3de playthrough? Wat doe jij dan? Racen naar het einde ofzo? Zit nu op ~45 uur, heb nog lang niet alles gedaan aangezien mijn quest log aardig vol staat, mijn halve 'war table' staat nog vol met dingen die ik moet doen.. Ik heb pas net 'here lies the abyss' gedaan, dit is geloof ik mijn 2de grote quest voor de rest ben ik al uren met side quests bezig, inner circle quests, skyhold upgrade quests etc etc..

Ik denk dat ik nog wel een uurtje of 15 te gaan heb als het geen 20 is, zeker met die war table dingen waar sommige gewoon 24 uur gaan duren.

[...]

Ik heb hem heel even op mijn oude systeem gespeeld (3570K/16GB/5870) en daar draaide hij redelijk goed, beetje medium/high en dan zat ik aan ~35fps met af en toe een dipje hier en daar.
Dus het moet iets anders zijn, ik ben wel even met de benchmark in de weer geweest om een fatsoenlijke fps te halen, dus aanpassen->benchmark en na 3 keer was het goed te doen.

Op mijn nieuwe systeem draait het al goed op 1 290x (fullscreen windowed) als ik dus echt fullscreen ga draaien springt crossfire aan en dan knalt het spel! :)
Heb windows even opnieuw geinstalleerd. Maar ben natuurlijk weer een uur bezig om alles te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie

Valt mee, me eerste en tweede playthrough zaten op 35 uur ongeveer. Ik doe liever 3x en dan telkens andere areas pakke (en klasse uiteraard) dan in 1 keer alle content doen (en te hoog level hebben voor sommige delen soms). Me war table is op dit moment eigenlijk leeg, maar na de 1e hoef je ook veel minder te zoeken en gaat het iets rapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

SkyStreaker

Move on up!

Is er al bekend wanneer er de contentpatch(es) uitkom(t)(en)?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:33

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

[...]

Sommige mensen hebben gewoon meer tijd. Ik ben ook bezig met mijn 2e playthrough. In mijn eerste playthrough heb ik alle quests gedaan die ik kon vinden, heeft ongeveer 90 uur geduurd voor de gehele playthrough. Ik zit nu op zo'n 40 uur in mijn 2e playthrough. Je hebt in ieder geval nog heel wat meer te gaan dan 15 uur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Walance schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:50:
[...]

Sommige mensen hebben gewoon meer tijd. Ik ben ook bezig met mijn 2e playthrough. In mijn eerste playthrough heb ik alle quests gedaan die ik kon vinden, heeft ongeveer 90 uur geduurd voor de gehele playthrough. Ik zit nu op zo'n 40 uur in mijn 2e playthrough. Je hebt in ieder geval nog heel wat meer te gaan dan 15 uur :P
Het gekke is dat ik hier een aantal mensen zag zeggen 'uitgespeeld op lvl 20' ik ben nu lvl 23 geloof ik en ik merk dat voor sommige zones te makkelijk zijn inderdaad. Volgens mij schaalde DAO mee, dus afhankelijk van waar je begon was dat het level waar je op speelde.. Ik ben nu nog geen vijand tegen gekomen boven lvl20.

Kwam gister wel weer een leuke bug tegen, moest naar 'valamar' (carta hideout in Hinterlands) en daar was ik al geweest en alles gedaan wat daar te doen was, toch waren er weer darkspawn en werd er gezegt 'close the tunnels' terwijl die ook al dicht waren. En alle npc's van een eerdere quest waren er weer.

En zo kom ik wel meer dingen tegen, het 'trekt' me altijd een beetje uit het spel wat ik wel jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Level 23 al, na 45 uur? Dan ben je snel omhoog gegaan. Ik had het spel uitgespeeld toen ik level 25 was, na 90 uur. Na 40 uur ben iklevel 15, in mijn 2e playthrough.

Ik had overigens geen last van die bug die je beschrijft, ik moest later ook terug naar Valamar, terwijl ik die al veel eerder had voltooid, maar bij mij was het toen leeg, behalve dat nieuwe gebied dat werd geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Hoe flik je dat nu weer? Ik ben na 60 uur nog maar 17 of zo.

En wat dat meeschalen betreft, ja en nee. Deze video legt het een en ander uit: Dragon Age: Inquisition Tier 3 Schematic Farm

[ Voor 58% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-10 18:03
Ik heb ongeveer 20 uur erin en ben lvl 8. Nu maakt het lvl me weinig uit, maar soms speel ik 2/3 uur en heb ik voor mn gevoel niets gedaan.. hoewel ik het een mooie game vind, voel me erg verloren in zo'n grote wereld. Snap ook weinig van de aanvallen, wapens, craften, abilities enz.

[ Voor 49% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 20-12-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Hangt er ook vanaf of je veel dragons / main Q doet, daarvan level je best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 14:36
Zal ook te maken hebben met de difficulty. XP is op alle difficulties hetzelfde. Natuurlijk kill je op 'normal' alles aanzienlijk sneller :)

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 20-12-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als aanvulling op miet door mij eerder geposte filmpje over farmen:

Dragon Age: Inquisition - Stormheart Farming Guid…: http://youtu.be/1xIHumeXKuA

Vanaf level 16 krijg je meer dan 1 metaal per node. Daarnaast schijnen Hissing Wastes vijanden veel tier 3 materialen te droppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Groenie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:01:
Hangt er ook vanaf of je veel dragons / main Q doet, daarvan level je best hard.
Ik hoop dat ik niets spoiler....

Heb inderdaad 8/10 draken dood geloof ik, ik doe heel veel quests/farming (Metalen/cloth etc) en lees elk boek/plaque/note ding. Al die dingen geven ook XP, farmen voor die 'Skyhold' dingen/upgrades en die b.v. tentjes voor scouts waar je ook power points voor krijgt. Zit nu op ~170 power points.. Ik denk dat ik te lang in de lagere zones heb rondgehangen heb echt bakken met quests gedaan, shards en die sterren stelsel dingen, sommige dingen geven bakken XP andere dingen waarvan je zou verwachten dat je juist veel XP zou krijgen... minder dan je verwacht (kan even geen voorbeelden noemen).

Als ik in een nieuwe zone kom pak ik eerst een route naar alle outposts, en alles wat ik tegenkom tussen die outposts. En dan ben je zo een paar uur verder voordat ik eigenlijk ga doen waarvoor ik kom :P

Wel jammer dat 'rift mage' gewoon 'force mage' van DAO/2 is, wel leuk om weer de vijanden door de lucht te zien vliegen. Heb nu frost+rift mage, freeze+stonefist is gewoon instakill in de meeste gevallen.

Ik speel op hard trouwens, ik denk wel dat m'n 2de playthrough nightmare gaat worden.

Aan de ene kant vind ik de vrijheid wel leuk en het lijkt er niet echt op dat je tegen een harde muur aanloopt dat het spel zegt van 'er is niets meer te doen je moet nu de volgende stap in het verhaal nemen'. Maar ik vraag me soms wel een beetje af wat nu wel of niet tot de rode draad behoord en of je dan niet perongeluk content overslaat?

Ik kan ook nog steeds niet vinden waar je je status met je companions kan zien? Ja de kaarten veranderen maar b.v. Varric's kaart is nu bloederig/rood?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bij die bloederige Varric kaart moet je zijn side quest doen. Dat doe je aan de war table, je bent er zelf niet bij betrokken. Het Is de quest line waar dit onderdeel van uitmaakt: http://m.ign.com/wikis/dr...own_3:_Varric%27s_Revenge

In dacht trouwens dat je sommige delen van de side quest alleen krijgt door de juiste advisor te gebruiken in de voorgaande mission, trouwens. Wellicht even oppassen wie je dus gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 20-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
prutser001 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 14:09:
[...]

Aan de ene kant vind ik de vrijheid wel leuk en het lijkt er niet echt op dat je tegen een harde muur aanloopt dat het spel zegt van 'er is niets meer te doen je moet nu de volgende stap in het verhaal nemen'. Maar ik vraag me soms wel een beetje af wat nu wel of niet tot de rode draad behoord en of je dan niet perongeluk content overslaat?
De main quest staat altijd boven in je journal, en daarbij je op de wartable zo een rift gloed (ofzo) omheen.
Hierbij staat ook een recommend level, ik zou dat gewoon aanhouden als punt om door te gaan met de rode draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-10 08:32
Ben na 8 uur spelen een keer de hinterlands uitgegaan. Haven was het en ben level 7. Wel leuke wapens kunnen crafted. Maar Denk nog wel terug naar hinterlands. Nog shards enzo zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Laatst online: 10:35

westergas

rikkie_pc

Net begonnen en zit er lekker in. Kan moeilijk stoppen dus dat is een goed teken. Technisch gezien heb ik nog wel het gevoel dat het een stuk beter kan. Na verloop van tijd zakken de framepjes hopeloos in en moet je het spel even afsluiten. Dan heb ik het wel over enkele uren speeltijd dus op zich geen ramp.

Iets vaags: kom het bij die "war table" of zoiets. Ik klik ergens op en er begint een timer te lopen. Paniek dus. Verder geen idee hoe ik daar bij kom of wat ik moet doen. Ben misschien niet al te snugger maar ik vind het nogal vaag.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Ondertussen 3e draak gedaan op nightmare, zowel ik al draak was lvl 14. Dropt hij dagger van level 12, die ruim slechter is dan wat ik al heb. Ondertussen is de staff van de level 12 draak nog niet in gebruik omdat die voor level 15 is. Zo lastig om dat gewoon te matchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riemer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 20:30
westergas schreef op zondag 21 december 2014 @ 01:25:
Net begonnen en zit er lekker in. Kan moeilijk stoppen dus dat is een goed teken. Technisch gezien heb ik nog wel het gevoel dat het een stuk beter kan. Na verloop van tijd zakken de framepjes hopeloos in en moet je het spel even afsluiten. Dan heb ik het wel over enkele uren speeltijd dus op zich geen ramp.

Iets vaags: kom het bij die "war table" of zoiets. Ik klik ergens op en er begint een timer te lopen. Paniek dus. Verder geen idee hoe ik daar bij kom of wat ik moet doen. Ben misschien niet al te snugger maar ik vind het nogal vaag.
Niks aan de hand! Zijn een behoorlijk aantal missies die door 1 van je advisors gedaan worden. Zij doen deze alleen. Het levert je veelal invloed op of je krijgt toegang tot een nieuw gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Grom, dacht dat ik het lek boven water had. Maar elke cutscene crashed het spel weer naar de desktop.
Het is nu echt een showstopper geworden. Enig nieuws over een nieuwe patch?
Het gedonder begon bij mij na de laatste patch.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Iemand enig idee hoeveel 'influence' je moet hebben (nodig is) om het maximale eruit te halen? Ik ben elke zone afgegaan, alle 'regions/landmarks/astrariums/etc/etc' heb ik nu wel, zit op 16+ influence.

Moet nog 1 draak, geen idee waar die is? alleen die mosaics willen niet echt lukken, uiteraard heb ik wel guides opgezocht maar om nou alle locaties af te gaan... en aangezien je niet weet welke je wel/niet hebt kom je op een hoop plaatsen voor jan l*l en dat word een beetje vervelend.

Hetzelfde geld voor die 'bottles of thedas' zit nu op 23/29 maar hier geld hetzelfde, een hopeloze zoektocht.

Song moet ik er nog 3...

Jammer dat de 'collectables' geen naam hebben of een overzicht zoals in DAO, daar hadden alle collectables een naam en was het niet zo'n probleem om ze te vinden (met guide uiteraard)

Voorderest vermaak ik me wel, merk helaas wel dat ik nu aan het einde van het verhaal begin te geraken, de kaart word steeds leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
65 uur, en bijna alles gedaan met sword+board, alleen nog 1 draakje.
Goed vermaakt, al vond ik de mainquest iets te kort en jammer dat niets echt meeschaalt met je level.
Nu nog een snellere play through als KE op hard, had blackwall niet in de eerst run. (Vanwege andere worldstate?)
Nog even kijken of die 3 inquisistion perks voor meer lore ook meer quests opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

~75 uur over gedaan en uitgespeeld, en nu de spoilers! (dus alleen voor mensen die hem uitgespeeld hebben!)

spoiler:
Om te beginnen.. Ik heb het idee dat je het zelf als speler moet 'rekken' om eigenlijk niet door het spel heen te crossen, waar je in DA:O gewoon 5-6 dingen afgerond moest hebben om naar Denerim te gaan voor die 'Landsmeet' heb ik hier het idee dat meer dan 50% alleen maar voor perks/power/influence en je level is en dat het voor zover ik nu zie 0.0 effect heeft op de uitkomst. Ondanks dat was de weg vermakelijk maar af en toe ook irritant als je weer de halve map moest rondlopen voor 1 of ander ruk questje op een plek waar je pas 10 keer langsgelopen bent.

Voor mijn gevoel zat DA:O beter in elkaar als het om verhaal/wereld ging, wat me ook irriteerde was dat ik nergens kon zien wat mijn 'reputatie' met mijn companions was. Dat die stomme plaatjes veranderde zal best soms veranderde ze wel 3 keer in een half uur? Van 'normaal' naar 'duister' naar 'happy' en sommige zijn helemaal niet verandert door het hele spel heen ondanks dat ik alle quests e.d. gedaan heb. 2 andere zijn eigenlijk het hele spel hetzelfde gebleven maar aan het einde werden ze 'raar'.

Een aantal dingen welke me echt verbazen en ik geen zak van snap... Halverwege mijn playthrough begon Solas maf te doen tegen me, ik deed alle lieve elf dingetjes, hielp die elven met van alles maar hoe meer ik deed de idioter Solas ging doen?! Ook de gesprekken werden steeds stugger en irritanter opgegeven moment liep hij nog net niet te schelden op me, heb hem zelfs een klap voor z'n bakkes verkocht. Niets wat ik deed was goed of positief.

Zit ik die 'schilderijen' van de aftiteling te kijken... Vivienne als Divine?! Hoe dat heeft kunnen gebeuren is me een raadsel... Ik ging er vanuit dat Cassandra dat zou worden. Ik heb geen woord gerept over Vivienne als Divine?

Waarschijnlijk nog een bug maar uit het niets krijg ik ineens een gesprek dat ik moet kiezen tussen 'Navara en Tevinter' als alliantie... Leuk geen idee waar je goed aan doet?! Ik klik op 'leave conversation' en heb die melding daarna nooit meer gezien Ik heb dus ook geen idee of het wat gedaan heeft of niet.

En door een rare bug kon ik geen nieuwe 'Knight Commander' aanstellen (Ser Berris ofz) promoten ging gewoon niet... Schijnt dat je iemand moet judgen en dan krijg je de promo dingen er na of zo... Dit is dus een bug.

Morrigan was wel leuk om die weer te zien, had alleen iets meer verwacht en ze was minder 'sceptisch' of ja anders dan in DA:O.

En helaas in die temple aan het einde met die ruk puzzels... serieus 2,5 uur mee bezig geweest... Liever die 'brug' puzzel in DA:O in de temple. De laatste puzzel kreeg ik niet opgelost... nog een save geladen maar kennelijk kan er iets buggen in die laatste puzzel.. zelfs met een walkthrough er naast met precies dezelfde stappen ging het niet. Toch maar door die tunnel gegaan toen wat dus niet helemaal de bedoeling is.

Er waren wel meer bugs, aantal quests/npcs die niet goed reageerde of gewoon 'weg teleporteerde' tijdens een gesprek en later niet meer aanspreekbaar waren om de quest in te leveren, Iron Bull die constant bleef verdwijnen, Cullen die ik niet heb kunnen spreken net na het intrekken in Skyhold.

En dan aan het einde Flemeth en Solas dood?! Solas was de 'dread wolf'?? Dat Flemeth Mythal was verbaasde me niet echt. En waarom gaf die mafkees die bal aan Corypheus? Was die bal heel hadden ze dan wel geleefd? Is er een ander einde? En wat is de reden om die bal te geven...

Aan het einde was ik lvl 23 of 24 (zal nog wel ff kijken) had mijn influence op 20 (voor die vendor verscheen had ik hem al op 16) Ik hield een goede 120 power points over.. Dus zoveel sidequests/requisition dingen hoef ik niet te doen...

Mjah moet ik zeggen, het was leuk, het ziet er mooi uit en speelt lekker weg met af en toe een raar iets.
Voor mijn gevoel zat DA:O gewoon beter in elkaar als je naar het verhaal kijkt. Ook het schalen van de wereld was beter ipv doelloos rond waggelen in lage level zones om even die laatste 2-3 dingetjes te doen.

Het eind gevecht in DA:O was voor mij ook beter/langer en voelde epic, dit was een beetje 'mwah' vage rotsen in de lucht? Hele shit gaat omhoog en het hele gevecht duurde wat? Zonder cutscenes en lopen misschien 10 minuten. En wat hebben de Skyhold upgrades voor zin gehad? Bezigheids therapie? En toen ik het uitgespeeld had was het nog steeds niet compleet opgeknapt wat ik wel verwacht had, een beetje zoals in Awakenings.

Heb nog wel meer te melden maar ga nu naar bed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
prutser001 schreef op maandag 22 december 2014 @ 01:06:
~75 uur over gedaan en uitgespeeld, en nu de spoilers! (dus alleen voor mensen die hem uitgespeeld hebben!)

spoiler:
Om te beginnen.. Ik heb het idee dat je het zelf als speler moet 'rekken' om eigenlijk niet door het spel heen te crossen, waar je in DA:O gewoon 5-6 dingen afgerond moest hebben om naar Denerim te gaan voor die 'Landsmeet' heb ik hier het idee dat meer dan 50% alleen maar voor perks/power/influence en je level is en dat het voor zover ik nu zie 0.0 effect heeft op de uitkomst. Ondanks dat was de weg vermakelijk maar af en toe ook irritant als je weer de halve map moest rondlopen voor 1 of ander ruk questje op een plek waar je pas 10 keer langsgelopen bent.
spoiler:
Op ongeveer de helft van het spel kom je er achter hoeveel 'lucht' deze game eigenlijk bevat. Vulling die er uiteindelijk toch niet toe doet. Het kan 't spel niks schelen of je één of alle side quests doet... je wordt via een trechter mooi naar het zelfde einde geleid. Heeft alleen invloed op de plaatjes die je op het einde te zien krijgt.

Nu ik daar doorheen prik en ik in m'n volgende playthroughs weer OVERSPOELD wordt door content in de Hinterlands heb ik er direct al geen zin meer in. Ik weet nu dat het allemaal weinig substantieels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 22 december 2014 @ 01:06:

spoiler:
Zit ik die 'schilderijen' van de aftiteling te kijken... Vivienne als Divine?! Hoe dat heeft kunnen gebeuren is me een raadsel... Ik ging er vanuit dat Cassandra dat zou worden. Ik heb geen woord gerept over Vivienne als Divine?

En dan aan het einde Flemeth en Solas dood?! Solas was de 'dread wolf'?? Dat Flemeth Mythal was verbaasde me niet echt. En waarom gaf die mafkees die bal aan Corypheus? Was die bal heel hadden ze dan wel geleefd? Is er een ander einde? En wat is de reden om die bal te geven...
spoiler:
Vivienne als Divine is haar Inner Circle quest, je moet daarna nog een war room table quest doen om haar op de Divine plek te krijgen.

Die bal is in mijn playthrough kapot gegaan? Flemeth leeft ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Tranzity schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:23:
[...]

spoiler:
Vivienne als Divine is haar Inner Circle quest, je moet daarna nog een war room table quest doen om haar op de Divine plek te krijgen.

Die bal is in mijn playthrough kapot gegaan? Flemeth leeft ook nog.
Spoiler spoiler spoiler...

spoiler:
Ja wat er nou precies gebeurde weet ik niet, na de aftiteling .... kwam er een cutscene met Solas en Flemeth.. Flemeth zegt sorry... en je zie blauwe meuk uit haar komen, Solas zegt ook sorry en begint ook te gloeien en z'n ogen worden blauw, ik weet niet zeker of hij echt dood is maar het leek er wel op (DLC einde?).

Aan het einde ben ik gewoon alle table dingen afgelopen, ik wist ook niet dat als je meerdere malen bepaalde resource dingen deed je daar soms een extra bonus bij kreeg... (throne stukjes). Ik heb wel iets voorbij zien komen over 'Divine/cleric' oid maar nooit bij stil gestaan. Had liever die andere als Divine gezien die de hele tijd in die tuin rond loopt.
Inner circle quest? Was me niet opgevallen, 'inner circle' quest was bij mij niets anders dan even een 'hart' halen van een wit beest, daarna 1 gesprek gehad en 'that's it'.

Zat me net te bedenken, een aantal van die table quests duren wel een uur of 6-12 wat dus alleen is om gewoon de boel te rekken. Hadden ze nou te weinig content ofzo?

Ben aan mijn 2de PT begonnen (eigenlijk 3de, had even rogue geprobeerd maar eindigde elke keer met Solas, bow is ook een beetje ruk)

Ook kreeg ik nu bij het starten van het spel 2 daggers zonder naam met 94 aoe dmg?? Beste wapens aangezien het beste wat ik gezien heb tot lvl 4-5 nog geen 40dps is. Waar die nou vandaan komen is me een raadsel. Heb nu wel een human genomen (eerste pt was elf) en er zijn al gelijk dingen anders, ook Cassandra reageert anders en is gelijk veel vriendelijker. Ook Solas lijkt vriendelijker?? (Misschien een bugje ofzo?).

Ben net in Hinterlands aangekomen even kijken of er daar nou ook een paar speciefieke dingen anders zijn. b.v. in ?emerald graves? (waar Dalish camp is) ben ik benieuwd, als Dalish elf kreeg ik nou niet echt een warme ontvangst daar.

Ondanks de gebreken is en blijf Dragon Age verslavend, nu ook een andere 'world state' genomen, de eerste was standaard en kennelijk was ik vergeten deze te importeren... Ik kreeg al gelijk een hele speech over die zak Loghain van de quartermaster..

[ Voor 26% gewijzigd door prutser001 op 23-12-2014 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-05 08:35
Onnozele vraag van een completenist: kun je de main quest uitspelen en terugkeren naar je wereld? of is het dan afgelopen, credits en op naar Witcher 3 (of gewoon een 2nd run)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Druss schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:09:
Onnozele vraag van een completenist: kun je de main quest uitspelen en terugkeren naar je wereld? of is het dan afgelopen, credits en op naar Witcher 3 (of gewoon een 2nd run)?
Ik merk dat er puur door een andere world state er verschrikkelijk veel andere gespreks opties zijn, andere opties, sommige reageren anders op je komst etc. Er schijnen verschillende eindes te zijn maar hoe of wat daar effect op heeft weet ik niet.

DA:O heb ik in het begin 1 keer gespeeld (was noob en had zo'n gevoel van 'ik ben klaar') en ik wist niet dat er andere intro's waren dat dus elk ras/class combo een ander begin kan geven. Na mijn eerste pt heb ik ook een beter idee waar ik op moet letten, dat ik dus vaker naar Haven/Skyhold terug moet om dingen te doen/controleren en er dus ook voor zorgt dat je lekkerder door kan spelen zonder de eerste 6-8 uur alleen in Hinterlands door te brengen. In mijn eerst pt heb ik veeeeel te lang doorgebracht in het start gebied waardoor het een beetje irritant werd omdat je niet echt een idee krijgt van 'ga hier heen' of 'ga daar heen' buiten je quest markers, het is niet helemaal duidelijk wat wel/geen effect heeft
spoiler:
Hetzelfde als je gaat praten met de Templars dat je dan gelijk vast zit aan de Templars, met de mages nooit gesproken).

Uiteindelijk heb ik DA:O 8-9 keer uitgespeeld, zelfs DA2 heb ik een stuk of 5-6 keer gespeeld ook met verschillende keuzes en classes welke ook weer effect hebben op je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Ja en dat kunnen ze bij Bioware wel. In mindere mate was dat ook het geval bij Mass Effect, die serie heeft ook veel van mijn vrije tijd opgeslokt. Krijg daar heel erg het gevoel van; ik wil alles meemaken!! :P Ik maakte ook maar een grapje door te beginnen over andere games :P een 2nd (3th, 4th) playthrough zit wel in de leiding.

Toch blijf ik de vraag houden of je na de main quest terug kan naar mijn huidige wereld en bepaalde collectables kan afmaken? Voornamelijk voor de "heb" en een complete Skyhold maar ook om als een voorbereide inquisitor-baas te verschijnen voor de eindbattle (heb nog geen idee wat me te wachten staat). Ik begrijp dat ik het niet nodig heb, maar RPG en ik wil een voorbereide inquisitor zijn. Daar komt bij dat ik me in andere runs bijvoorbeeld niet alle songs, shards en mosaics weer zie zoeken, terwijl ik door de eerste (vaak intensievere) run vaak 80 / 90% al wel heb opgepikt.

spoiler: fyi (spoiler)
Ik heb net Morrigan de Well of Sorrows laten leeg drinken, en voor mijn gevoel zit er nog een hoofdstuk aan te komen qua main-story. Morrigan staat in de tuin op me te wachten om verder te gaan. In de tussentijd zit ik in een wereld waarvan ik nog niet het gevoel heb alles gezien te hebben/verzamelt heb.

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd en wordt dit ook allemaal meegenomen in je "world state" voor m'n volgende run (in mijn veronderstelling is dat de wereld die je qua keuzes hebt achtergelaten in DA:0 en DA:2)

[ Voor 35% gewijzigd door Druss op 23-12-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
prutser001 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:42:
[...]

Waar die nou vandaan komen is me een raadsel. Heb nu wel een human genomen (eerste pt was elf) en er zijn al gelijk dingen anders, ook Cassandra reageert anders en is gelijk veel vriendelijker. Ook Solas lijkt vriendelijker??
..
It's not a bug, it's a feature.
Solas probeert je alleen te romancen, als je een female elf speelt.
Andere characters, liken je als je andere races speelt.
Cassandra maakt het niet uit welke race enzo.

Anyways, veel van de dingen dat je bestempelt als bug, zijn volgens mij geen bugs. Maar juist uitkomsten van keuzes dat je gemaakt hebt, opties dat je uitgevoerd hebt en dingen dat je gedaan hebt :P
(Ook de keuzes tussen verschillende alliances enzo.)

Om te judgen moet je eerst die personen vinden om te judgen.

Overigens, nadat je de story uitgespeeld hebt, kan je gewoon nog collectibles enzo halen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 23-12-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Okay...begin er een beetje in te komen. Heb er 8 uur in zitten maar speel super traag en verken iedere millimeter. Mooi spel met een paar punten van kritiek;

- Het leeswerk kan me totaal niet boeien en zegt me niets. Soms probeer ik eens wat te lezen maar het dringt gewoon totaal niet door. Heb DA:O niet gespeeld. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

- In combat maakt het niet veel uit wat je doet. Alles gaat vanzelf en je wint gewoon. Je kan net zo goed aan de zijkant gaan staan en wachten totdat je teammates het vuile werk opknappen (allemaal automatisch). Zal wel komen omdat ik op normal speel (doh!). Word dat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
Dazzler2120 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:12:
[...]

Overigens, nadat je de story uitgespeeld hebt, kan je gewoon nog collectibles enzo halen :)
Dank je! ;)

Zitten er eigenlijk nog leuke easter eggs in DA: I?

Zo had ik de Wedge of Destiny (grote gatenkaas) gevonden, durf er niet mee rond te lopen maar tis toch wel grappig en best nog wel een goed schild ook qua specs (op het moment van vinden).
http://i.imgur.com/WrX6ayc.jpg

en ik ben het Krogan hoofd tegengekomen (Mass Effect).
http://gamerant.com/drago...n-mass-effect-easter-egg/

Daar zit overigens meteen een hele conspiracy theorie achter dat het universum van beide spellen dezelfde zou zijn... Eigenlijk best een cool idee, dat zullen ze wellicht bij Bioware ook bedenken nu :P

Anyways dat zijn redelijk makkelijk te vinden eggs iemand nog iets tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Hallo mensen, ik heb nu een heel irritant probleem met mijn setup, ik gebruik 2 monitors en ook al staat de tweede uit tijdens gamen, als ik mijn muis te ver naar een van de 4 kanten beweeg gaat die terug naar windows en verkleind hij de game naar windowed modus. Ik kan geen oplossing vinden nog, heeft iemand een idee, naast het fullscreen windowed te spelen wat gewoon niet te doen is.
Ontzettend storend tijdens gevechten logischerwijze :(

[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-12-2014 11:56 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:55:
Hallo mensen, ik heb nu een heel irritant probleem met mijn setup, ik gebruik 2 monitors en ook al staat de tweede uit tijdens gamen, als ik mijn muis te ver naar een van de 4 kanten beweeg gaat die terug naar windows en verkleind hij de game naar windowed modus. Ik kan geen oplossing vinden nog, heeft iemand een idee, naast het fullscreen windowed te spelen wat gewoon niet te doen is.
Ontzettend storend tijdens gevechten logischerwijze :(
Dan heb jij hem in maximized borderless (of zoiets) staan, zet hem op fullscreen en dat zal je niet meer gebeuren.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
westergas schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:55:
Okay...begin er een beetje in te komen. Heb er 8 uur in zitten maar speel super traag en verken iedere millimeter. Mooi spel met een paar punten van kritiek;

- Het leeswerk kan me totaal niet boeien en zegt me niets. Soms probeer ik eens wat te lezen maar het dringt gewoon totaal niet door. Heb DA:O niet gespeeld. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

- In combat maakt het niet veel uit wat je doet. Alles gaat vanzelf en je wint gewoon. Je kan net zo goed aan de zijkant gaan staan en wachten totdat je teammates het vuile werk opknappen (allemaal automatisch). Zal wel komen omdat ik op normal speel (doh!). Word dat beter?
Ik heb hetzelfde, het boeit geen ruk welke skills je pakt want zolang je maar blijft beuken kom je er toch wel.
Sommige combo's zijn dan leuk maar goed. Ik stond gister met mijn mage op een rock en mijn hele team was dood behalve die mage, die mage kon dus niet geraakt worden, Even misbruikt van gemaakt :+ .

Ook ik kan niet veel volgens van alle blaadjes die ik vind (en dat zijn er nogal wat).
Ook vind ik het raar dat ik in de hinterlands al lvl 12 enemies tegenkom 'om de hoek'.
Zelfs met mijn lvl 8 versla ik die amper wat die one-shotten mij gewoon.

Het craften vind ik daarentegen wel leuk, heb al aardig wat pages en sommige dingen doen vet veel damage. Alleen een schild voegt echt bijna geen armor toe en heeft vind ik geen toegevoegde waarde.
Mijn rogue heb ik lekker met 2 daggers uitgerust met 12% lifesteal :9~ . Die vent gaat bijna niet meer kapot.

Daarnaast erger ik mij wel aan de bugs. Mensen zweven af en toe. Slaan met een hamer 1 meter boven een anvil. De camerahoek is af en toe idioot gekozen, zo stond er gister een dame voor en keek ik dus recht tegen haar tieten aan ipv degene waar ik mee aan het praten was.
Toen ik een gesprek aanging met iemand, welke lang duurde, bleef deze continu dezelfde animatie maken, alsof die misselijk was. Maar wel 30 keer :( . Erg storend.
Soms spring je op een steen of een box, en dan zit je er gewoon ruim één meter boven (net zoals het anvil).En als laatste, de game sluit vaak random af 8)7 . Maar goed dat die zo vaak autosaved _/-\o_ .
Als laatste technisch puntje komt daar nog bij dat als je in een loading screen zit de tekst altijd verdwijnt op de helft van het loading screen, echt logisch joh... Maar dat zijn allemaal kleine dingen waar ik mij opgeteld soms echt vreselijk aan stoor.
Het verhaal: ik volg het wel, maar sommige sidequests zijn gewoon totaal nutteloos. Dan moet je de hele hinterlands over crossen om weet ik wat te doen, krijg je een waardeloos stront amulet. :'( .
Soms zelfs helemaal niks!
Maar agh, er is genoeg te doen in de open wereld en heb er al 10 uur in zitten. En ben pas alleen gaan kijken bij oasis en zo'n andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

arbraxas schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:09:
[...]

Dan heb jij hem in maximized borderless (of zoiets) staan, zet hem op fullscreen en dat zal je niet meer gebeuren.
Bij mijn weten niet maar ik zal dit nogmaals eens even bekijken, dit is niet te doen nu iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
westergas schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:55:
Je hebt de kans het zelf beter te maken door hem op hard te zetten maar gaat afwachten tot de game het zelf voor je beter maakt :X ?

Hint: dat doet de game niet

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 23-12-2014 13:07 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Cassius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:06:
[...]

Je hebt de kans het zelf beter te maken door hem op hard te zetten maar gaat afwachten tot de game het zelf voor je beter maakt :X ?

Hint: dat doet de game niet
Natuurlijk ga ik niet "afwachten tot de game het zelf voor me beter maakt". }:| Zou ook niet weten wat ik me hier bij voor moet stellen btw...een spel dat zichzelf beter maakt...

Wat ik bedoelde is of de combat in de loop van het spel uitdagender word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:16

Lapras

Ice beam

westergas schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:46:
[...]

Natuurlijk ga ik niet "afwachten tot de game het zelf voor me beter maakt". }:| Zou ook niet weten wat ik me hier bij voor moet stellen btw...een spel dat zichzelf beter maakt...

Wat ik bedoelde is of de combat in de loop van het spel uitdagender word.
Nee, eerder eenvoudiger. Ik zou zo snel mogelijk naar Hard of Nightmare overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Als je veel sidequest zou ik nightmare doen, je bent dan vaak een aantal levels hoger dan de main missions van je vragen en die schalen niet verder door. Ik was level 22 toen ik aan de eindmissie op hard begon en dat was geen uitdaging. Wil je vooral de main story doen en blijf je in die recommended zones dan is hard al een prima uitdaging!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Laatst online: 11-10 23:08

ErikKo

Rippie

Cassius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:14:
Als je veel sidequest zou ik nightmare doen, je bent dan vaak een aantal levels hoger dan de main missions van je vragen en die schalen niet verder door. Ik was level 22 toen ik aan de eindmissie op hard begon en dat was geen uitdaging. Wil je vooral de main story doen en blijf je in die recommended zones dan is hard al een prima uitdaging!
Alleen "main quest missions" hebben vaak een indicatie met welk level je die wil doen. Gebieden waar je naartoe kan hebben dat niet, omdat die vaak weer delen hebben voor verschillende levels. Zo zal iedereen in de Hinterlands wel eens naar een rift zijn gelopen die een level of 5 hoger is. Ik heb (zonder dit te realiseren) de hogere gebieden eerst gedaan, met als gevolg dat de overgebleven gebieden geen uitdaging meer waren. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
ErikKo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:43:
[...]

Ik heb (zonder dit te realiseren) de hogere gebieden eerst gedaan, met als gevolg dat de overgebleven gebieden geen uitdaging meer waren. :O
Jep dat heb ik ook gedaan, mag van mij ook aangeschreven worden onder het rijtje "bugs/features".

Begrijp me niet verkeerd, hartstikke leuk dat verschillende omgevingen verschillende niveau's toestaan en je soms moet terugkeren om de omgeving verder te kunnen verkennen. I dig that.

Maar ik kon bijvoorbeeld net/nipt Emprise Du Lion (EDL) aan, waarbij ik de....
spoiler: spoiler
vestiging net niet kon innemen door de (mijn eerste) reus, een 3 tal rifts en dat de draken mij vrolijk instagibten.
Verder heb ik er hard voor moeten vechten maar lukte het net, in mijn ogen very satisfying deel van de speel ervaring.. Daar heb ik ook leuk kunnen levelen dankzij het doen van de side-quests (vraag me niet hoe want volgens mij is de hoogte van te verkrijgen XP niet moeilijkheidsgraad afhankelijk).

Maar toen ik eenmaal andere omgevingen ontdekte na EDL ging ik overal fluitend langs, gevuld met lower level enemies die amper nog pijn doen. Sinds dat moment is de game weinig uitdagend geweest qua enemies. Gelukkig maakt de game het op gebied van verhaal, veelzijdigheid aan omgevingen en collectables voor mij wel goed..

Vandaag (toevalling) lees ik dat EDL een van de latere omgevingen is, ook vanwege...
spoiler: spoiler
de draken die je zou moeten killen ergens tegen het einde van het spel en met een hoger level.
En ik kon al naar EDL voor ik de lagere omgevingen uberhaubt had ontdekt...

Denk toch dat ze wellicht het ontdekken van de omgevingen iets meer liniear hadden mogen maken zodat je een beetje meer langs de juiste moeilijkheidsgraden wordt geleid en de game uitdagend blijft. Of toch gewoon difficulty scaling, waardoor de game vertraagd wordt maar wel uitdagend blijft. En misschien is het daar nog niet te laat voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Druss op 23-12-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Cassius schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:14:
Op hard zit ik ook al aardig te klooien met de rift bij de farms in the hinterlands. de rest gaat verder prima maar ik krijg nu op lvl 7 net de eerste wave dood, wat een magere terror is en een huppeldepup demon die ice magic gebruikt, en net als ik die lui kapot heb komt natuurlijk wave 2 waar ik al zo verzwakt ben dat die in 3 sec alle members afmaken met die ontzettend irritante jump attack van die terrors.
Welke tip/hint kan men geven om een extra member te vinden (geen specifieke info maar dat ik even wat kan varieren) of kan je pas na lvl x een beetje buiten de hinterlands rond huppelen?

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-12-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:01:
[...]

Op hard zit ik ook al aardig te klooien met de rift bij de farms in the hinterlands. de rest gaat verder prima maar ik krijg nu op lvl 7 net de eerste wave dood, wat een magere terror is en een huppeldepup demon die ice magic gebruikt, en net als ik die lui kapot heb komt natuurlijk wave 2 waar ik al zo verzwakt ben dat die in 3 sec alle members afmaken met die ontzettend irritante jump attack van die terrors.
Welke tip/hint kan men geven om een extra member te vinden (geen specifieke info maar dat ik even wat kan varieren) of kan je pas na lvl x een beetje buiten de hinterlands rond huppelen?
Mijn eerste pt was op hard, en hier herken ik me niet in, ja sommige gevechten waren irritant/moeilijk maar de rifts begonnen pas pittig te worden met 1 'hate?' demon (zo'n grote die je ook bij het eerste rift ziet), 2 fire en soms die 'teleport' figuren of wat kleine meuk (Tip dispel de spawns waar ze komen bij nieuwe wave dan zijn ze in 1 klap weg).. Als je rift mage speelt en je hebt '1 van de balken vol' kun je zelf in je eigen 'mini rift' gaan staan en het rift 'disrupten?' en de meeste zijn al dood wat wel redelijk goed werkt. In mijn eerste pt gebruikte ik vooral Cassandra als tank, Sera als rogue (ranged) en Vivienne (ice) met ice en ik als 'rift mage' (force mage..) is het redelijk simpel zeker als je combo's kan laten klappen. (Dan krijg je die vertraging eventjes) de meeste zijn dan dood of bijna dood.

Sera gebruikte ik omdat ik daar een bow voor had met 217? dps, Varric heb ik nooit boven de 154 dps gekregen met Bianca... (Ja had alle upgrades).

Ik ga mijn pt nu heel anders aanpakken en totaal anders doen, zeker met die war table en ik ga er ook meer op letten wie ik voor welke taak gebruik, het was me nooit opgevallen dat voor de ene taak Leliana er 1,5 uur korter over deed dan b.v. Cullen/Josephine of andersom uiteraard.

Ik ben benieuwd wat er deze keer uit komt en of ik dingen anders kan doen.

Spoiler over mage/templar keuze.

spoiler:
Ik heb in mijn eerste pt onbewust de Templars gekozen als alliantie, ik vraag me af wat de voor/nadelen zijn, Solas lijkt het niet bepaald leuk te vinden :P Ik vraag me erg af hoeveel effect dit kan hebben op het verhaal, in het begin geeft Leliana aan 'oh mages alliantie is super' terwijl Cullen er tegen is en met de Templars wil, maar tijdens mijn hele pt bleef Leliana maar mekkeren 'siding with the templars is awesome bla bla the people trust us' terwijl ze in het begin de mages aanprees.

Ik wil het wel proberen maar tijdens elke DA game speel ik mage (of andere party members tijdens combat) maar elke mage die ik tegen kom is of heel beschaafd of verandert in een abomination er zit nooit wat tussen. Heeft iemand al mages gekozen en zo ja wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

prutser001 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:25:
[...]

Mijn eerste pt was op hard, en hier herken ik me niet in, ja sommige gevechten waren irritant/moeilijk maar de rifts begonnen pas pittig te worden met 1 'hate?' demon (zo'n grote die je ook bij het eerste rift ziet), 2 fire en soms die 'teleport' figuren of wat kleine meuk (Tip dispel de spawns waar ze komen bij nieuwe wave dan zijn ze in 1 klap weg).. Als je rift mage speelt en je hebt '1 van de balken vol' kun je zelf in je eigen 'mini rift' gaan staan en het rift 'disrupten?' en de meeste zijn al dood wat wel redelijk goed werkt. In mijn eerste pt gebruikte ik vooral Cassandra als tank, Sera als rogue (ranged) en Vivienne (ice) met ice en ik als 'rift mage' (force mage..) is het redelijk simpel zeker als je combo's kan laten klappen. (Dan krijg je die vertraging eventjes) de meeste zijn dan dood of bijna dood.

Sera gebruikte ik omdat ik daar een bow voor had met 217? dps, Varric heb ik nooit boven de 154 dps gekregen met Bianca... (Ja had alle upgrades).

Ik ga mijn pt nu heel anders aanpakken en totaal anders doen, zeker met die war table en ik ga er ook meer op letten wie ik voor welke taak gebruik, het was me nooit opgevallen dat voor de ene taak Leliana er 1,5 uur korter over deed dan b.v. Cullen/Josephine of andersom uiteraard.

Ik ben benieuwd wat er deze keer uit komt en of ik dingen anders kan doen.
Ik ben elf rogue dual wield, die werkte erg goed vorige DA games maar ik mis nu nog de snelheid van de rogue, heb nu alleen nog de begin members solas, varric en cassandra. Ik moet dus maar even die dispel spell unlocken, dacht die is nu nog wat minder van belang maar bij rifts dus erg handig. Ik probeer ook vaak die rift disrupt te doen maar wordt vrijwel altijd geraakt als ik dat doe. :/
Lang leve de gruwelijk irritante camera daar trouwens omdat je in een valley zit dus je helemaal moeilijk moeilijk omhoog moet kijken. (sowieso super irritante plek daar omdat je ventjes nooit luisteren naar wat ik wil en gewoon regelrecht wat anders doen dan dat ik voor ogen heb. |:(

Dit is ook de enige waar ik niet doorkom, de rest was max 1 x gewiped ofzo en daarna wel gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Varric is erg lastig om veel DPS te geven. Ik krijg hem ook nauwelijks erg hoog. Volgens mij is de clue trouwens om hem veel te laten critten. Als je 160 Damage doet met 50% crits ga je al richting de 240 daadwerkelijke DPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Zijn er uberhaupt mensen die multiplayer spelen?

Vandaag een mooi bijltje gevonden... uit dezelfde kist een Superb gem gevonden dus die had gelijk een mooie bestemming. Jammer dat ik Legionnaire een beetje saai vind.

http://i.imgur.com/sYeMSBE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

yinx84 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:27:
Zijn er uberhaupt mensen die multiplayer spelen?

Vandaag een mooi bijltje gevonden... uit dezelfde kist een Superb gem gevonden dus die had gelijk een mooie bestemming. Jammer dat ik Legionnaire een beetje saai vind.

http://i.imgur.com/sYeMSBE.jpg
Nog niet naar gekeken, ME3 was niet onaardig maar ik denk niet dat ik de moeite ga doen als het op hetzelfde neerkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 10-10 14:11
Wat ik zo hoor van de MP is dat ze je echt bijna forceren om geld in potions en gear te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Nou lekker dan, dikke rollback van lvl 5 naar 3 omdat Origin zo nodig moest crashen... Dat is echt ruk, had al 13 power points, 2,5 influence en was net onderweg naar Val Rayeux en precies daar crashte de boel..

Kijk morgen wel weer... lekker irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Basekid schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:25:
Wat ik zo hoor van de MP is dat ze je echt bijna forceren om geld in potions en gear te stoppen
Die optie is er als je graag van je geld af wil... maar heb geen cent betaald zelf en toch een paar uniques (purples) gevonden. Potions al helemaal niet... die krijg je in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 10-10 10:53

Japser

Jeej!

Is dr geen enkele manier om het besturen van je char met point and click te doen ipv met toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

prutser001 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 21:51:
Nou lekker dan, dikke rollback van lvl 5 naar 3 omdat Origin zo nodig moest crashen... Dat is echt ruk, had al 13 power points, 2,5 influence en was net onderweg naar Val Rayeux en precies daar crashte de boel..

Kijk morgen wel weer... lekker irritant...
Niet voor niets save ik om de haverklap en laat ik Origin niet mijn saves uploaden. Origin is ruk als de neten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Bianca begint bij mij wel DPS te krijgen: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z2mKPqBADN5VAIIaCIyV2lMV/medium.png

Bij het character record van Varric staat dat hij 54% critical chance heeft, welke 80% bedraagt. Dat naast die 200 damage van Bianca maakt dat de damage output van Varric slechts door mijn duurste items geevenaard wordt. Resultaat van veel tier 3 recipes en ingredienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 04-10 09:55
Ik ben een paar dagen een beetje van de multiplayer aan het doen. Maar ik ben benieuwd, hoe krijg je nieuwe items? Naast het kopen van de 1200 gold chests en random van treasure rooms ofc. Krijg je op hogere difficulty ook hogere kans op hogere quality items? Of is alles RNG?

Ik heb nu wel de arcane warrior unlocked, level 10 of zo inmiddels. Nog 1 of 2 levels en al mijn actives zijn level 2, daarna gaan voor de mega goede passives. Al ben ik nu al erg sterk, al die damage tegen weakend enemies, pull of the abyss, fade cloak, BAM volle shields en een zooi dode enemies. Also heeft het zin om armor te upgraden van je character in MP?

Dan singlplayer, ik ben 2de playthrough gestart, weet nog niet zo goed wat ik met mijn rogue wil, maar artificer word het niet. Dus ik twijfel tussen Tempest en Assassin, ik speel archer en verwacht vooral Sera te gebruiken, dus ik weet niet wat sterker is, 2 keer tempest of tempest+assasin. Also als assassin kan ik ook nog naar dual wield daggers switchen mocht ik daar zin in hebben. Ah well te veel dingen, heb alle trophies al, dus het zal vooral op casual/normale gespeeld worden puur voor de fun :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

yinx84 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:09:
[...]

Die optie is er als je graag van je geld af wil... maar heb geen cent betaald zelf en toch een paar uniques (purples) gevonden. Potions al helemaal niet... die krijg je in overvloed.
Kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van de Multiplayer, ME3 MP was leuker naar mijn gevoel.
In single player loop ik de hele tijd op V te rammen als ik rondloop in MP krijg je nu die stomme popup....
Ook dat je niet kan bewegen als je een 'aoe' spell gebruikt is zwaar irritant.. En hetzelfde level/map w/e kan van 'redelijk te doen' naar 'onmogelijk' gaan in 2 rondes.. Craften? Van wat ik tot nu toe gezelen/gehoord heb zitten de crafting materials alleen in de betaalde chests en niet de chests die je gewoon kan kopen met credits. Ik heb het maar een paar uur gespeeld maar ben niet onder de indruk, de ME3 MP heb ik nu 530+ uur gespeeld.

Ze zijn wel slim om die 'platinum' dingen toe te voegen, in ME3 kon je even je credits ophogen met Cheatengine en daarna 30 minuten lang doosjes openen. Maar ik haat mini transacties zeker in een spel als dit.. Weer een uitdaging om dat ook leeg te trekken.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:04

SkyStreaker

Move on up!

Er zit mij iets heel erg dwars... Ik heb DA, DA:O, DA2 helemaal grijs gespeeld. Omdat ik de verhaallijnen en de motivaties e.d. gewoon mooi vond en ik genoot. Bij ME1/2/3 hetzelfde gevoel. Nu heb ik alreeds hier gezegd dat ik wacht op de DLC of contentpatches maar.... :/ Ik heb er dus helemaal geen haast mee. Dat bevalt mij eigenlijk helemaal niet.

Ben ik dan echt zo teleurgesteld en heb ik het niet in de gaten? ;(

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 25-12-2014 10:43 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• prutser001

prutser001

SkyStreaker schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:42:
Er zit mij iets heel erg dwars... Ik heb DA, DA:O, DA2 helemaal grijs gespeeld. Omdat ik de verhaallijnen en de motivaties e.d. gewoon mooi vond en ik genoot. Bij ME1/2/3 hetzelfde gevoel. Nu heb ik alreeds hier gezegd dat ik wacht op de DLC of contentpatches maar.... :/ Ik heb er dus helemaal geen haast mee. Dat bevalt mij eigenlijk helemaal niet.

Ben ik dan echt zo teleurgesteld en heb ik het niet in de gaten? ;(
Geen idee, ik heb ook gemengde gevoelens bij DAI, ja ik heb ook DAO+DLC/Addons, DA2+DLC en de hele ME reeks incl alle DLC. Ik heb gewacht met het kopen van DAI tot de reviews meer van spelers kwamen.
Iedereen is er lovend over, maar het eerste wat ik doe is DAI met DAO(DA2) vergelijken en dan ga je toch gaten/gebreken zien. Nu ik hem uitgespeeld heb (de eerste keer is toch meestal een rotzooitje) ben ik al wel aan mijn 2de pt begonnen maar ik voel me minder gedreven om door te spelen waar in DA:O ik soms 16-18 uur achter elkaar speelde, het was net een goed boek en je wilde het volgende hoofdstuk lezen.

Voor mijn gevoel zijn ME1/2 en DA:O+DLC/addons nog steeds de betere uit de serie, DA2 was gewoon anders maar voelde kaal/klein. ME3 mjah... het was geweldig tot je bij het einde kwam.

Heb ik er spijt van dat ik DAI gekocht heb? Nee, je wil toch verder met het verhaal en ik denk dat dat voor vele geld en ook de reden is dat DA2 ondanks alles toch redelijk verkocht heeft.

En nog een kleine vraag, tijdens het spelen kreeg ik de melding dat de verbinding met de dragon age servers verloren was, ik druk op OK en voor mijn gevoel leek het dat het sneller lade en 'soepeler' liep.
Het draait al goed hoor maar ok.

[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 25-12-2014 11:41 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik doe zelden aan DLC. Bij Mass Effect 1 en 2 liep ik erg achter de feiten aan. Toen ik deel 1 ontdekte was deel 2 allang uit. Tegen de tijd dat ik aan deel 2 begon was daarvoor ook al een hoop DLC uit. Maar kijk bijvoorbeeld naar Assassin's Creed. Speel ik meestal bij release. En als ik een spel uit heb gaat het van de harde schijf af en kijk ik er niet meer naar om. Dan is het voor mij uitgespeeld. Bij Assassin's Creed heb ik nog nooit ook maar 1 DLC gespeeld. Wat mij betreft mag alle DLC gewoon meteen bij de release uitkomen. Hooguit zijn spellen als The Sims of Battlefield uitzonderingen, die kan je simpelweg niet uitspelen. Goed, Battlefield heeft tegenwoordig een story mode, maar is er iemand die dat niet negeert?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Amanoo schreef op donderdag 25 december 2014 @ 14:30:
Ik doe zelden aan DLC. Bij Mass Effect 1 en 2 liep ik erg achter de feiten aan. Toen ik deel 1 ontdekte was deel 2 allang uit. Tegen de tijd dat ik aan deel 2 begon was daarvoor ook al een hoop DLC uit. Maar kijk bijvoorbeeld naar Assassin's Creed. Speel ik meestal bij release. En als ik een spel uit heb gaat het van de harde schijf af en kijk ik er niet meer naar om. Dan is het voor mij uitgespeeld. Bij Assassin's Creed heb ik nog nooit ook maar 1 DLC gespeeld. Wat mij betreft mag alle DLC gewoon meteen bij de release uitkomen. Hooguit zijn spellen als The Sims of Battlefield uitzonderingen, die kan je simpelweg niet uitspelen. Goed, Battlefield heeft tegenwoordig een story mode, maar is er iemand die dat niet negeert?
Ik heb dezelfde problemen met DLC: Als ik een spel rond de release uitspeel, loont het me meestal de moeite niet meer om 6 maanden later nog 's wat DLC te gaan spelen. Ik zit dan al niet meer in de sfeer van de game, en moet de game vaak opnieuw installeren voor een beperkt aantal speeluren. Daar komt nog 's bij dat de verhouding tussen prijs en inhoud vaak veel slechter is bij DLC, ten opzichte van de hoofdgame. Het is vooral een manier voor uitgevers om hun marge te verhogen.

Het stoort me mateloos dat ik nu de neiging heb om DA:I later gaan spelen, alleen om te wachten op de DLC en nog een patch of twee (want ik verwacht nog de nodige verfijning voor de PC-controls, interface, camera en hopelijk iets qua party AI). Ik zou de game nu kunnen spelen en later nog 's opnieuw, maar dat vind ik persoonlijk wat herhaaldelijk en ik zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen.

Ik ben niet 100% tegen DLC; ze kunnen zeer interessant zijn in sommige gevallen (zoals bij Dragon Age 1, Mass Effect en The Last of Us). Ze komen ook aardig tot hun recht in games die je veel langer speelt, zoals online shooters. Maar bij verhalende games is het erg vervelend om te moeten kiezen tussen wachten, of ze later spelen wanneer je de game al achter je had gelaten.

Over een jaartje of anderhalf zal er wel een Dragon Age: Inquisition - Complete Edition uitkomen...

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 00:11
Irritant zeg, net klaar met mijn eerste playthrough en wil ik starten met de tweede met alternatieve storyline, kan ik geen startpunt aanmaken ivm PSN dat weer eruit ligt dankzij een DDoS.

Verder vind ik DAI wel erg tof, mooie werelden, veel content en loot, en ook veel verhaallijnen die door elkaar heen lopen. Een nadeel is dan wel weer dat de main story eigenlijk niet zo heel interessant is. Eigenlijk gewoon mager dat hele gebeuren met corrypheus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb voor Vivienne armor met Fade-Touched Obsidian gemaakt (on hit: gain 3 armor). Ik vermoed dat ik heb overdreven heb en dat ze nu game-breakingly tanky is. Naast dat ze als Knight Enchanter al veel piert met barriers heeft ze ook nog gratis een enorme dosis armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 23:03
Hmm lees ik hierboven nou dat je followers ook kunnen specialiseren? Hoe doe ik dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:34
Ik kan geen game meer starten, de melding "Connecting to The Dragon Age servers..." blijft in een loop hangen op mijn PS4. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

https://support.us.playst.../a_id/237/kw/psn%20status
The PlayStation Network is currently: Offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mavado schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 09:42:
Hmm lees ik hierboven nou dat je followers ook kunnen specialiseren? Hoe doe ik dat precies?
Je party members hebben van zichzelf al een specialisatie. Ik weet niet zeker of je gewoon een bepaald level moet halen, of de Specialisations for the Inquisitor quest moet afmaken of zo, maar uiteindelijk zullen je party members eigenlijk vanzelf een specialisatie hebben. Als je Inquisitor gespecialiseerd is, dan zullen zij het in ieder geval ook zijn, en misschien zijn ze het zelfs al voor die tijd, maar dat heb ik niet gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 23:03
oh, mooi dan ga ik dat gelijk even checken :-) Wel klote situatie, zit met een autosave bij Dutchess florianne, alleen geen potions en weinig health :-( laatste save game is van 3 uur terug. Dat... is.... even jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:03
Heeft het gold in de multiplayer nog een ander doel dan het kopen van chests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

g0tanks schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:37:
Ik zag dat er nog geen topic was voor de nieuwe Dragon Age: Inquisition, dus bij dezen. :) De release date is ergens in Q3 van 2014 en naarmate er meer informatie vrijkomt zal ik (hopelijk) de TS updaten.

Op dit moment is er al een 'trailer' in de vorm van een making of video:
[video]

En ook is er op de afgelopen PAX 2013 een live gameplay demo getoond:
[video]
Lijkt me toch genoeg info beschikbaar om een fatsoenelijke TS te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Niet online
Mavado schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:52:
oh, mooi dan ga ik dat gelijk even checken :-) Wel klote situatie, zit met een autosave bij Dutchess florianne, alleen geen potions en weinig health :-( laatste save game is van 3 uur terug. Dat... is.... even jammer.
Zelfde issue gehad, zelfs pittig op normal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Tranzity schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:40:
[...]

Zelfde issue gehad, zelfs pittig op normal
Had je beter je best moeten doen voor een andere storyline :+
Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste