Ik heb op dit moment als ik het goed heb 5 draken (misschien 6) afgemaakt, merk wel dat er een hoop verschil zit sommige zijn echt 'makkelijk' maar er zijn er ook een paar bij waar elke keer 'armor' weer omhoog gaat.
Maar verder...
Ik vermaak me echt wel heb dus pas 1 'groot rift' gesloten, 1 keep te pakken maar ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat je niet zoals in DA:O onafhankelijk van level elke kant op kan (daar kon je bijna zelf kiezen wat je eerst deed zodra je in de 'main story' terecht kwam).
En een paar minpuntjes,
- Ik kan nergens vinden hoe mijn companions over mijn denken/status waar je in DA:O/2 gewoon een balkje zag over je status per companion.
- Craften is me niet helemaal duidelijk, ik krijg 'masterwork' patterns voor van alles maar alles is slechter dan ik heb, de enige wapens waar ik constant vooruitgang zie zijn daggers/2H wapens en daarvan zijn de meeste gevonden. Waar mijn tank met een 244dps gecraft wapen rondwandelt loopt Cole met 2 x 360+dps wapens.. zelfs 2H wapen is op dit moment max 290dps. Ja Cole kan niet veel hebben maar hij legt wel bijna alles zo om.
- Tactics waren in DA:O beter in te stellen, ja het was misschien wat omslachtig maar ik heb al vaak meegemaakt dat als ik niets aanval de rest ook niets doet, ik weet zeker dat ik in DA:O de rest op 'aggresive' kon zetten. Goed voorbeeld zijn de draken, als ze over vliegen enzo kan ik makkelijk met alleen mijn staff even wat leven afsnoepen en als ze dichtbij zijn een spell of 1-2.
Ook kon je bij de tactic slots veeeeel meer instellen ook bepaalde voorwaarden aan companion spells hangen dat afhankelijk van wat er bij wie gebeurde de tank/rogue b.v. die vijand van een ranged af trekt.
- En die irritante 'Find' (V) die elke steen/ladder/ruk ding laat zien bij alles denk je 'oh dat is belangrijk' maar opgegeven moment ben je het zat om alles te bekijken tot je ineens een quest krijgt waar je iets op moet pikken en je daar een half uur geleden langs gelopen was. Door de soms enorme aantallen 'pings' op je minimap is het lastig in te schatten wat waar is. Ookal een paar keer gehad dat ik een ping kreeg dat er niets was maar dat het b.v. boven me of onder de grond zat.
En misschien een paar bugs?
- Quarries lijken te resetten? Ik vind er 2 in 1 map en 'progress' voor een Skyhold upgrade gaan omhoog, kom ik een Quarry tegen in een andere zone dan staat hij ineens weer op 1/3.. Al denk ik wel dat ik er 1 of 2 gemist heb.
- Af en toe heb ik dat de game crashed als ik 'research' inlever (monster research) ik moet soms 3-4 keer klikken om alles in te leveren. Ik kwam er pas achter toen ik bij een NPC 'sell all' deed en keek tussen de items dat ik een 'monster research item' zag staan die ik verkocht had.
- Als ik met Cullen wil praten in Skyhold gaat m'n beeld op zwart, ik hoor wel praten en andere dingen maar ik kan niets doen.
Wat ik jammer vind is dat het soms erg onduidelijk is hoever je nou werkelijk bent, in Skyhold aangekomen kreeg ik bij sommige companions wel 5-6 'cutscenes' voor gesprekken en quests terwijl er voor een ander niets is, ook bij sommige ingame keuzes zie je ineens 'iedereen approves' voorbij komen waar bij andere keuzes je niets ziet of ineens een popup krijgt dat iemand 'approves' of 'slightly dissapproves' terwijl ik gewoon rond loop?
Voor de rest is het wel vermakelijk maar ik merk wel dat er een hoop 'fetch' quests zijn a MMO style, soms gaan deze samen met een 'grotere quest' maar vaak genoeg dat ik voor 1 knullig item ergens in de middle of nowhere moet zijn waar geen fast travel is. Ondanks dat ik DA:O 8-10 keer uitgespeeld heb viel me dat daar helemaal niet op.
Ondanks dit vermaak ik me goed, de pluspunten wegen zeker wel op tegen de minpunten. Zit nu ~28 uur in het spel en ik wil het zeker uit spelen, ik ga zeker rogue proberen in m'n 2de playthrough.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"