• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
ye-roon schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:07:
[...]

Daarom zeg ik ook: Savegame laden van VOOR dat je de quest start, dan even zonen naar hinterlands, dan weer terug. Gezien je in Haven blijft na die missie op de wartable te hebben geselecteerd. Behalve als die save al buiten Haven is natuurlijk.
oh zo, dat is echt een heel stuk terug dan :o

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Zit met een leuke bug.. bij Caer Oswin, moet je de courtyard key looten. Alleen is die loot bij mij gevallen op het dak waar je vanaf springt als je net de courtyard binnen komt... kan er dus niet bij.
Autosave en quicksave zitten beide in de courtyard, en de laatste normale save 3!!!! uur gamen daarvoor....

Is er een fly cheat, of give item cheat oid zodat ik de bug kan herstellen...
de vijand stond onder het dak van de stal, en zn loot vliegt ineens op het dak..

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Heb 'm uitgespeeld en wil even wat kwijt over het einde...

spoiler:
Ben toch wel erg teleurgesteld. Niet zozeer in het verhaal... zat nog een leuke twist in het einde. Maar het hele spel was een enorme build-up naar een uitermate teleurstellend en kort gevecht.

Alle allies die je vergaard hebt, alle requisition quests... alle modifications aan Skyhold... ik had gehoopt op een epische full-scale aanval op je kasteel waar alle die facetten in terug zouden komen; Skyhold in vuur en vlam, een enorm leger Darkspawn/Red Templars op de stoep die je met al je allies, mages/templars (wat je ook gekozen hebt) te lijf gaat. Vijandelijke siege weapons die tegen de muren van Skyhold aan beuken... een enorm slagveld binnen en buiten de muren. In plaats daarvan een gevecht van hooguit 10 min vervolgd door 't einde. Nergens m'n requisitions terug gezien die ik voor de inquisition verzameld heb... geen heroische daden van companions met bijbehorende moeilijke keuzes... ik had op m'n tandvlees willen eindigen in een episch gevecht.

Niets van dat. Een random draak was nog epischer om te bevechten... en duurt nog langer ook.

Mass Effect 3 en DA:O deden dit veeeel beter. Na de ontzettend epische en vette aanval op Haven had ik dit in tienvoud verwacht op Skyhold.

Edit: ook niets gedaan met de Eluvian... tenzij ik wat gemist heb. Misschien bewaren ze dat voor een DLC? Vond het erg jammer eigenlijk, had er graag een keer binnen willen rondlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 11-12-2014 20:44 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

yinx84 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:39:
Puur een reactie op de spoiler.

spoiler:
Dat valt een beetje tegen inderdaad, DA:O en DA:Awakening waren dan beter als ik het zo hoor, DA2 was niet echt een succes maar niet onaardig. ME1/2 hadden beide echt super eindes, suicide missies... ME3 was mjah.. heel vet tot het einde :P.

Ik wacht nog even tot de nieuwe patches uitkomen en de paar patches voor DA:I goed werken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 23:06
Ben het totaal eens met het commentaar over het einde

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Na die laatste kleine update crashed DA:I constant naar de desktop bij mij. Iemand anders hier ook last van?

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
arbraxas schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:35:
Na die laatste kleine update crashed DA:I constant naar de desktop bij mij. Iemand anders hier ook last van?
Daar had ik daarvoor al veel last van :(

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15
Gisteren besloten om Empris de Lion te verkennen. Wat een vette zone! Wat je doet lijkt echt ter verbetering te zijn van de zone. Ook leuk hoe je de boss kan doen. Vanavond maar de grey warden quest doen of zo.

Of misschien toch wat keeps liberaten in andere zones. Tot nu toe geeft elke keep toegang tot een vendor. Misschien kan ik ergens wel goede gear kopen voor mijn 40k smackeroons.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54

ErikKo

Rippie

ye-roon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:59:
Misschien kan ik ergens wel goede gear kopen voor mijn 40k smackeroons.
Zolang ik niet kan zien hoeveel dmg/armor de schematics geven bij het kopen koop ik niets! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeRmX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
ErikKo schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:06:
[...]

Zolang ik niet kan zien hoeveel dmg/armor de schematics geven bij het kopen koop ik niets! :(
Quicksave --> Buy --> Check --> Reload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Ik ben helemaal fan van DA:I, maar mijn god wat is het inventorymenu &*($#(*&$ zeg. Wie heeft dat ontworpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Misha schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:05:
Ik ben helemaal fan van DA:I, maar mijn god wat is het inventorymenu &*($#(*&$ zeg. Wie heeft dat ontworpen?!
de console afdeling gok ik.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

Phydomir

Dennis

Een van de weinige minpunten aan de game. Zo veel micromanagement. Waarom kan ik tijdens het craften niet vergelijken met wat men aan heeft? Eerst upgrades uit je armor en weapons moeten slopen om het weer in je nieuwe armor te moeten stoppen.

De AI van je party had ook wel wat beter gekund. Gisteren voor het eerst een draak gedaan en zo vervelend dat je ranged karakters niet gewoon standaard aan de zijkant gaan staan. Nee, blijf lekker precies in zijn vuur gespuw staan,, stomme mage.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:33

Dazzler2120

FP ProMod
Ik heb jullie advies nodig; ik heb een level 10 nightmare difficulty mage,
spoiler:
en kom niet verder op het punt waar je haven moet begraven in de mountain. Ik kom tot het punt met de Red Templar commander demon, maar daar wordt ik gewoon overrun.
Hoe hebben jullie dit gehaald? Welke skillsetup/charsetup/en taktiek?

alle tips zijn welkom :)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:49:
Ik heb jullie advies nodig; ik heb een level 10 nightmare difficulty mage,
spoiler:
en kom niet verder op het punt waar je haven moet begraven in de mountain. Ik kom tot het punt met de Red Templar commander demon, maar daar wordt ik gewoon overrun.
Hoe hebben jullie dit gehaald? Welke skillsetup/charsetup/en taktiek?

alle tips zijn welkom :)
Zie mijn uitleg hier (eerder in dit topic): ye-roon in "[Multi] Dragon Age: Inquisition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
`Hmm das een goeie, met al je characters ren je daarnaartoe neem ik aan? dus disengage en rennen als een gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Dazzler2120 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:22:
[...]

`Hmm das een goeie, met al je characters ren je daarnaartoe neem ik aan? dus disengage en rennen als een gek?
Omg slow chat.

Anyways: gebruik tactical view om ze daar al vast te zetten voordat je gaat draaien. Zodra die boss spawned gewoon via tactical cam iedereen daarheen sturen. Het heeft meerdere mensen geholpen tot nu toe heb ik begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ye-roon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:25:
[...]

Omg slow chat.

Anyways: gebruik tactical view om ze daar al vast te zetten voordat je gaat draaien. Zodra die boss spawned gewoon via tactical cam iedereen daarheen sturen. Het heeft meerdere mensen geholpen tot nu toe heb ik begrepen :)
Oke got it, na het weekend nog maar eens een poging wagen dan. Thanks voor de tip, moet en zal die nightmare trophy halen, en tbh zodra ik knight enchanter class heb moet dat ook wel lukken, alleen vind ik een mage early game best weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:25
Ben een uur of 10 bezig in dragon age. Ben LVL 6 mage. Eigenlijk helemaal verzopen in The Hinterlands, maar nu de wartable ontdekt in Haven. Volgens mij gaat het nu pas btje beginnen.

Ook mn eerste armor gemaakt en mn eerste wapen. Resultaat was nog slechter dan ik had :p

Op een 1 of andere manier vind ik dit genre altijd heel intressant, maar aan de andere kant ook erg ingewikkeld. Steeds inventory vol, welke gear is beter, waarom welke aanval etc. Ook de werelden voelen zo groot aan dat ik niet weet waar te beginnen.

Misschien ben ik wat traag van begrip en daarom dit genre altijd moeilijk onder de knie krijg. Het blijft me ondanks dat wel intresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21
Misha schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:05:
Volledig mee eens. Ik vond de UI in Skyrim ook zwaar klote, daar kon het met een mod verbeterd worden. In dit geval is dat onmogelijk dus zitten we vast aan deze rotzooi. Prachtige game, maar de console specifieke elementen storen me zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
yinx84 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:39:

spoiler:
Ben toch wel erg teleurgesteld. Niet zozeer in het verhaal... zat nog een leuke twist in het einde. Maar het hele spel was een enorme build-up naar een uitermate teleurstellend en kort gevecht.

Alle allies die je vergaard hebt, alle requisition quests... alle modifications aan Skyhold... ik had gehoopt op een epische full-scale aanval op je kasteel waar alle die facetten in terug zouden komen; Skyhold in vuur en vlam, een enorm leger Darkspawn/Red Templars op de stoep die je met al je allies, mages/templars (wat je ook gekozen hebt) te lijf gaat. Vijandelijke siege weapons die tegen de muren van Skyhold aan beuken... een enorm slagveld binnen en buiten de muren. In plaats daarvan een gevecht van hooguit 10 min vervolgd door 't einde. Nergens m'n requisitions terug gezien die ik voor de inquisition verzameld heb... geen heroische daden van companions met bijbehorende moeilijke keuzes... ik had op m'n tandvlees willen eindigen in een episch gevecht.

Niets van dat. Een random draak was nog epischer om te bevechten... en duurt nog langer ook.

Mass Effect 3 en DA:O deden dit veeeel beter. Na de ontzettend epische en vette aanval op Haven had ik dit in tienvoud verwacht op Skyhold.

Edit: ook niets gedaan met de Eluvian... tenzij ik wat gemist heb. Misschien bewaren ze dat voor een DLC? Vond het erg jammer eigenlijk, had er graag een keer binnen willen rondlopen.
spoiler:
Helemaal met je eens. Ik zat echt zo te kijken, huh was dat het nou? Mijn karakters waren allemaal level 20, en het ging me extreem makkelijk af. Die draak was binnen een minuut neer, en Corypheus nog veel sneller. Ik heb nu ook geen enkele drang om verder nog wat te doen. Ik had gedacht dat er nog veel content na zou komen, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 15-09 23:06
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:13:
Ben een uur of 10 bezig in dragon age. Ben LVL 6 mage. Eigenlijk helemaal verzopen in The Hinterlands, maar nu de wartable ontdekt in Haven. Volgens mij gaat het nu pas btje beginnen.

Ook mn eerste armor gemaakt en mn eerste wapen. Resultaat was nog slechter dan ik had :p

Op een 1 of andere manier vind ik dit genre altijd heel intressant, maar aan de andere kant ook erg ingewikkeld. Steeds inventory vol, welke gear is beter, waarom welke aanval etc. Ook de werelden voelen zo groot aan dat ik niet weet waar te beginnen.

Misschien ben ik wat traag van begrip en daarom dit genre altijd moeilijk onder de knie krijg. Het blijft me ondanks dat wel intresseren.
Niet te lang in de hinterlands blijven hangen. Het spel opent zich pas echt na een aantal main story missions (je merkt zelf wel wanneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Origin heeft net mijn savegame weggegooid. Gelukkig had ik bij puur toeval een nog wat oudere backup, maar net zijn hele fucking uren gameplay weggegooid.

Warez gebeurd hier niet, aanzetten tot ook niet

[ Voor 36% gewijzigd door Gropah op 14-12-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 13:07
Damn wat is Knight Enchanter OP! :o Samen met Blackwall als tank niet dood te krijgen.
Drie giants tegelijkertijd? Geen probleem!
M'n main 2H Reaver was weer als eerste dood (veel te squishy imo, of ik doe wat verkeerd...), Cole de rogue was ook snel vertrokken. Je hebt eigenlijk alleen Vivienne nodig. Op normal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle classes zijn OP. Mijn dual wield assassin rogue haalt crits van 6K en is, met guard on hit op haar wapens, niet kapot te krijgen. Dat is op hard difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
superbassie schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 02:03:
Damn wat is Knight Enchanter OP! :o Samen met Blackwall als tank niet dood te krijgen.
Drie giants tegelijkertijd? Geen probleem!
M'n main 2H Reaver was weer als eerste dood (veel te squishy imo, of ik doe wat verkeerd...), Cole de rogue was ook snel vertrokken. Je hebt eigenlijk alleen Vivienne nodig. Op normal dan.
normal :+

Ik heb me eerste en tweede op hard gedaan, me derde nu op nightmare als rogue. Moet zeggen dat het een stuk pittiger is, meestal altijd zorgen dat je gear up to date is :P. Alleen jammer dat de AI het soms niet snapt, en gewoon geen spells gaat casten en alleen auto attack doet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Groenie schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:08:
[...]

Ik heb me eerste en tweede op hard gedaan, me derde nu op nightmare als rogue. Moet zeggen dat het een stuk pittiger is, meestal altijd zorgen dat je gear up to date is :P. Alleen jammer dat de AI het soms niet snapt, en gewoon geen spells gaat casten en alleen auto attack doet. :(
Die frustratie ken ik :P
Ik heb met mijn rogue assassin best een goeie playthrough gehad, had op beide daggers heal on kill staan, met iedere kill healde ik 12%health dus. Dat helpt wel enorm. (op hard)
Nu op nightmare een mage, to be knight enchanter gemaakt. Ik weet dat KE een OP class is, precies de redfen waarom ik hem gekozen heb. Ik wil gewoon de nightmare difficulty halen ivm trophy :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:31

nFo

Met Silverite kun je heavy armor craften voor de Mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik twijfel nog een beetje op welk platform ik DA wil spelen. Zijn er mensen die m zowel op pc als PS4 hebben gespeeld en een uitgesproken voorkeur voor een van beide hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel 'm op PC, maar met controller. Helpt dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Groenie schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:08:
[...]

Jaja, I know :P Maar wil nog een beetje van het verhaal genieten zonder dat het te frustrerend wordt.

Tweede playthrough zal ik de difficulty wel wat omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Lowizi schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 13:23:
Ik twijfel nog een beetje op welk platform ik DA wil spelen. Zijn er mensen die m zowel op pc als PS4 hebben gespeeld en een uitgesproken voorkeur voor een van beide hebben?
Xbox ONE natuurlijk.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
nFo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 15:18:
[...]

Xbox ONE natuurlijk.... ;)
*ahum* PS4 natuurlijk.... ;)
Nee maar effe serieus, als je pc hem aankan en je op high/ultra settings kan runnen zou ik altijd PC zeggen (evt met controlelr oid).
Anders zou ik gaan voor PS4/console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Kan je die brug niet fixen in Redcliff village rechts boven in Hinterlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb het idee dat gewoon op de PC met muis en toetsenbord heel prima is. Alleen de tactische view is een beetje apart.

En wat betreft normal, daar heb je nauwelijks iemand nodig die je party in leven houdt. Zorg ervoor dat Blackwall tanky is en aggro neemt, laat nog iemand semi tank/DPS zijn en je hebt twee slots vrij voor nukers. Je kan dan zelfs uitsluitend 1 van je nukers spelen, want de AI doet het tanken wel.

Ik begreep dat het mogelijk hoort te zijn met Rift Mage om bijna nooit door je mana heen te zijn, en je spells dus kan gebruiken in de plaats van auto attacks. Überhaupt schijnt Rift Mage leuker te zijn dan Knight Enchanter, en Necromancer trok mij gewoon niet aan. Tot nu toe moet ik toch af en toe een auto attack er tussendoor gooien.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 13-12-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ye-roon schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:25:
[...]

Omg slow chat.

Eindelijk gehaald! Bedankt voor je tip! Lifesaver (en controller saver, frustraties liepen hoog op :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lijkt me simpel: waar wil je zitten als je speelt? Als het geen bezwaar is om achter je bureau te kruipen, dan pc. Flexibeler en mogelijk qua graphics (nu of in de toekomst bij een replay) beter. Je verliest niks, controller kan ook.

Toch liever op de bank? Console.

Qua gameplay maakt het minder uit, de ui en controls zijn geschikt voor console (en werken dus ook op pc, al is het misschien niet altijd zoals je zou willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn gamesaves zijn nu voor de tweede keer verdwenen. Gelukkig maak ik tegenwoordig backups, en had ik bij puur toeval de vorige keer ook backups gemaakt. Wat is dit voor onzin? Ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Overactieve virusscanner met een false positive (pc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Kudos aan BioWare, haha. "Well, shit". Ik kan het niet helpen, hier moest ik om lachen :) Gewoon ook compleet in context :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:25
Amanoo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:33:
[...]

Ik heb het idee dat gewoon op de PC met muis en toetsenbord heel prima is. Alleen de tactische view is een beetje apart.

En wat betreft normal, daar heb je nauwelijks iemand nodig die je party in leven houdt. Zorg ervoor dat Blackwall tanky is en aggro neemt, laat nog iemand semi tank/DPS zijn en je hebt twee slots vrij voor nukers. Je kan dan zelfs uitsluitend 1 van je nukers spelen, want de AI doet het tanken wel.

Ik begreep dat het mogelijk hoort te zijn met Rift Mage om bijna nooit door je mana heen te zijn, en je spells dus kan gebruiken in de plaats van auto attacks. Überhaupt schijnt Rift Mage leuker te zijn dan Knight Enchanter, en Necromancer trok mij gewoon niet aan. Tot nu toe moet ik toch af en toe een auto attack er tussendoor gooien.
Ff Noob vraagje misschien, want volgens doe ik heel veel fout. Als ik een gevecht aan ga, speel ik gewoon met mijn Mage. Wat de anderen doen moeten ze zelf maar weten :p Af en toe een barrier zodat ze wat damage opvangen. Maar moet ik eerst met Blackwall starten en dan steeds weer switchen naar de andere? Of kan je een soort command geven geven dat hij eerst gaat? Zelfs op Normal ga ik met regelmaat dood, dus dat er iets verkeerd gaat lijkt me wel duidelijk. Hoop op wat beginner tips. Alvast dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Lekkerboeie86 schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:32:
[...]

Ff Noob vraagje misschien, want volgens doe ik heel veel fout. Als ik een gevecht aan ga, speel ik gewoon met mijn Mage. Wat de anderen doen moeten ze zelf maar weten :p Af en toe een barrier zodat ze wat damage opvangen. Maar moet ik eerst met Blackwall starten en dan steeds weer switchen naar de andere? Of kan je een soort command geven geven dat hij eerst gaat? Zelfs op Normal ga ik met regelmaat dood, dus dat er iets verkeerd gaat lijkt me wel duidelijk. Hoop op wat beginner tips. Alvast dank _/-\o_
Mijn ervaring is dat flink wat armor op hem gooien en hem zijn gang laten gaan genoeg is. Ik laat hem trouwens zwaard en schild gebruiken. Ik had wel dat die tactiek in het begin minder goed werkte. Toen was alles erg squishy. Maar uiteindelijk kom ik een heel eind met wat jij ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Amanoo schreef op zondag 14 december 2014 @ 03:16:
Mijn gamesaves zijn nu voor de tweede keer verdwenen. Gelukkig maak ik tegenwoordig backups, en had ik bij puur toeval de vorige keer ook backups gemaakt. Wat is dit voor onzin? Ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Op mijn Xbox One ook één keer gebeurd, bijna een hart aanval.
Maar de locale gegevens verwijderen en alle 50 save games worden automagisch weer gedownload van de cloud. :P
Xbox One is nog steeds niet gepatched, zal ik even kijken hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 13:02
nFo schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:43:
[...]

Op mijn Xbox One ook één keer gebeurd, bijna een hart aanval.
Maar de locale gegevens verwijderen en alle 50 save games worden automagisch weer gedownload van de cloud. :P
Xbox One is nog steeds niet gepatched, zal ik even kijken hoe dat zit.
:) zo'n typfoutje, in dit topic.... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

PsychoBoyJack schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:58:
[...]

:) zo'n typfoutje, in dit topic.... _O-
Dat is waarschijnlijk geen typfout. Zou niet de eerste keer zijn dat ik het iemand expres zie zeggen.

In mijn geval lijkt het er trouwens op dat mijn saves van de cloud worden gemikt, althans ik heb doe impressie. Erg lastig. Al kan ik me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
Ik weet dat dit een hele goede game is, en wil m graag spelen. Echter ik vraag me af of ik de combat wel ga trekken. Diablo ongeveer 15 uur gespeeld, maar daarna verloor ik interesse omdat ik het eigenlijk alleen maar dom buttonmashen vond waarbij je met een schuin oog naar je leven bleef kijken om af en toe met een potion dat bij te vullen.
Zelf ben ik ook meer een liefhebber van het ''directe combat'' (gameplay zoals dark souls, lords of the fallen, skyrim.... Het verdedigen, blokken, dodgen en counteren in combat is meer mijn ding zeg maar). Bij Diablo stoorde ik me er dan bijvoorbeeld aan dat ik even stoer wilde wegrollen, maar dat er dan alsnog leven af ging, terwijl ik ik duidelijk niet geraakt werd of er verder een vorm van contact was...

Aan gamers die de combat van Dragon Age goed kennen, is dit herkenbaar in Dragon Age? Of is het veel meer ''directe combat'' dan dat ik het me nu voorstel.... Kijk wel streams enzo, maar daar word het me niet echt duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
PsychoBoyJack schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:02:
Ik weet dat dit een hele goede game is, en wil m graag spelen. Echter ik vraag me af of ik de combat wel ga trekken. Diablo ongeveer 15 uur gespeeld, maar daarna verloor ik interesse omdat ik het eigenlijk alleen maar dom buttonmashen vond waarbij je met een schuin oog naar je leven bleef kijken om af en toe met een potion dat bij te vullen.
Zelf ben ik ook meer een liefhebber van het ''directe combat'' (gameplay zoals dark souls, lords of the fallen, skyrim.... Het verdedigen, blokken, dodgen en counteren in combat is meer mijn ding zeg maar). Bij Diablo stoorde ik me er dan bijvoorbeeld aan dat ik even stoer wilde wegrollen, maar dat er dan alsnog leven af ging, terwijl ik ik duidelijk niet geraakt werd of er verder een vorm van contact was...

Aan gamers die de combat van Dragon Age goed kennen, is dit herkenbaar in Dragon Age? Of is het veel meer ''directe combat'' dan dat ik het me nu voorstel.... Kijk wel streams enzo, maar daar word het me niet echt duidelijk...
Als ik je uitleg snap, dan is het een direct combat systeem.
Heb je the elder scrolls gespeeld? Ik vind het vergelijkbaar daarmee. Tis zeker geen button smashen :p
ik vind het een geweldig spel, maar het is natuurlijk altijd een kwestie van een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Mja ik vind het behoorlijk button smashen hoor, er komen bij het raken van vijanden weinig andere skills dan flink op de muis klikken aan te pas.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
Dank voor de reacties, maar nu dus nog geen steek verder... :) The Elder scrolls? Skyrim, ja dat heb ik gespeeld, zoals ik al aan gaf...
Zit er een mogelijkheid voor blocken, dodgen en counteren bij? Denk nu van niet.
Zou ik eventueel beter met ranged character aan de slag kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
PsychoBoyJack schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:02:
Het is geen directe combat zoals in Skyrim, het is eerder zoiets als World of Warcraft. In tegenstelling tot de vorige Dragon Age delen heb je geen auto-follow en zal je dus wel zelf continue je positie moeten aanpassen, maar de aanvallen gaan min of meer automatisch, hits worden merendeels bepaald door de skills van je personage en niet zozeer door je eigen behendigheid.

Edit: blocken e.d. is ook afhankelijk van de skills van je personage, je kan niet zelf actief afweren.

[ Voor 6% gewijzigd door Inanna op 15-12-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Al kan je wel met wat handig rennen en springen soms bepaalde hits ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Ik merk heel erg dat bij het spelen met een controller de game veel leuker wordt. Met muis en KB is het gewoon niet veel aan imo. Zelf merk ik dat ik relatief vaak het tactical combat systeem gebruik. Hou ik het overzicht, vooral bazen is dit handig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
PsychoBoyJack schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:31:
Dank voor de reacties, maar nu dus nog geen steek verder... :) The Elder scrolls? Skyrim, ja dat heb ik gespeeld, zoals ik al aan gaf...
Zit er een mogelijkheid voor blocken, dodgen en counteren bij? Denk nu van niet.
Zou ik eventueel beter met ranged character aan de slag kunnen gaan?
Tis redelijk button smashen en "autohit". Autohit moet je je knop inhouden en eventueel een skill uitvoeren. Volgens mij kan je niet dodgen (behalve weg rennen), niet dat je het echt nodig hebt..

Ranged (Rogue + Bow) schijnt zo saai te zijn, das pas definitie van autohit :P Wizard is overigens wel een leukere ranged om te spelen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Heb de knoop ook maar doorgehakt en DAI aangeschaft, en moet zeggen niet slecht. Was wel een beetje sceptisch in het begin. De personages zijn wel ok Varric lijkt wat 'duisterder' te zijn en Leliana is volgens mij de weg kwijt. (En je vraagt je nog steeds af wat er met je Warden of Hawke is gebeurt). En ik had voor de lol mijn karakter met dezelfde naam en zover het lukte uiterlijk aangemaakt als in DA:O geen enkele reactie (Ja de achternaam is anders.....)

De wereld is mooi en groot maar toch gaf DA:O me een 'grootser gevoel' dan dat DAI doet waarom weet ik niet (heb er nu zo'n 20+ uren in zitten en ben lvl12), ook ben ik nog niet in 'the deep roads' geweest wat je toch wel zou verwachten (zit het er wel in?).

Ik mis nog steeds het kamp zoals in DA:O, dit gaf toch wel meer het 'reis grote afstanden' gevoel, en die random encounters bij het reizen/fast travel. Ook jammer dat je geen oude locaties kan opzoeken buiten Redcliffe (voor zover ik weet) Ik zou graag even kijken in Denerim of Orzammar of die warden outpost.

Ik zie wel hoe het verder gaat, tot nu toe is het vermakelijk, ben alleen benieuwd of ik DAI ook uit ga spelen met elke ras/class combi zoals in DA:O.

Performance is trouwens geweldig voor hoe het er uit ziet, alle pracht en praal aan met Mantle en voila ~120fps in de meeste gevallen, helaas geven cutscenes met beweging mega screen tearing.

En klopt het dat de benchmark maf doet? Ik zie alles in sneltrein vaart en als de benchmark klaar is komt een keer het geluid :P

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Amanoo schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 18:33:
[...]

Ik weet niet of je de beslissing al gemaakt hebt. Maar ik zou voor Rift Mage gaan.

Ik speel zelf als Knight Enchanter op Nightmare en het is zo saaaaaaaai. Tuurlijk je bent een jedi op de battle field, maar het maakt het zo saai omdat je gewoon bijna niet dood kan. Zeker niet nu ik 3 armor on hit op een staff gestop heb.

Echter ik heb Solas bij me(ik gebruikte altijd Dorian, maar ik vond die AoE fear niet tof als ik daar net me AoE dump, creature word tijdelijk je pet is niet handig omdat het je in combat houdt etc). Maar goed, Solas. Rift Mage is gewoon bad-ass, je hebt die mooie pull of the abyss, combineer dat met fire mine, blizzard, whatever. Je hebt een AoE knockdown effect. Kortom je bent een mage, een mage die de battlefield controleerd en beheerst. Ik begrijp dat mensen voor KE gaan want het is super sterk(mijn beweegrede was dat ik arcane warrior was in DA:O). Maar mocht ik kunnen switchen dan zou ik voor Rift Mage gaan. Mocht ik nog een keer een mage spelen, ook voor rift mage. Also, de ultimate skill. Alles. gaat. dood.

Plus als je moeite hebt met dragons op Nightmare dan neem je Vivienne mee, solo je de draak met vivienne, ga je daarna door met rift mage spelen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Afgelopen weekend toch maar eens begonnen aan Dragon Age: Inquisition. Ik wou eerst Origins spelen, maar deze liep zo vaak vast dat ik er wel weer klaar mee was :(.

Wat betreft Inquisition, wat een game! Zo uitgebreid en zoveel te doen. Ben nog steeds in The Hinterlands aan het dwalen en quests aan het doen.Eerste draak ook al tegengekomen, maar die was nog even een leveltje of 7 te hoog voor me, dus dat werdt even wegrennen! Ik ben nog wel veel aan het uitvogelen, je kan zoveel dingen craften etc. Ben nog wel heel wat uurtjes zoet met deze game denk ik zo :)

Ik werdt wel weer even terug op aarde gezet wat betreft de kracht van mijn tot nu toe goed presterende MSI GTX 660... Dragon Age: Inquisition spelen op high of ultra zit er echt niet in. Best een zware game dus. Misschien toch binnenkort maar eens kijken voor een nieuwe videokaart denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm Ik ga toch voor me nightmare mage voor een KE..
Ik merk aan mezelf dat ik écht gefrustreerd raak als ik 10 keer hetzelfde moet doen. (Bijvoorbeeld die breach in crestwood; 4 waves, met 2 waves van die envy demons... Zwaar frustrerend. Vanavond maar eens even respeccen voor dispell en dan met 2 mages dispell uitvoeren daar :p)
Moet en zald ie platinum trophy halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Dazzler2120 schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:57:
Hmm Ik ga toch voor me nightmare mage voor een KE..
Ik merk aan mezelf dat ik écht gefrustreerd raak als ik 10 keer hetzelfde moet doen. (Bijvoorbeeld die breach in crestwood; 4 waves, met 2 waves van die envy demons... Zwaar frustrerend. Vanavond maar eens even respeccen voor dispell en dan met 2 mages dispell uitvoeren daar :p)
Moet en zald ie platinum trophy halen!
Ik doe nu nightmare met rogue (main) en 2 mages. De 2 mages doen uiteraard dispel bij de 2e wave. De rogue start dan in stealth zodat hij geen agro krijgt en meteen aan ze disrupt kan beginnen.
De autocast van dispel heb ik uitgezet, omdat ze dan vaak stunned en frozen eraf halen bij de enemies :( , CC is meteen weg dan. Expres geen KE als main.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Groenie schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:05:
[...]

Ik doe nu nightmare met rogue (main) en 2 mages. De 2 mages doen uiteraard dispel bij de 2e wave. De rogue start dan in stealth zodat hij geen agro krijgt en meteen aan ze disrupt kan beginnen.
De autocast van dispel heb ik uitgezet, omdat ze dan vaak stunned en frozen eraf halen bij de enemies :( , CC is meteen weg dan. Expres geen KE als main.
Rogue assassin heb ik gehad als me Hard PT char :P
Geen zin om 2 keer dezelfde class te spelen. Maar die tactiek gebruikte ik toen ook, invis om aggro te voorkomen, en vervolgens disspellen.
Ik ben nieuw op de mage class, dus die playstyle is effe wennen voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:15
Zo heb DA:I gister voor het eerst gespeeld.( 2-4 uurtjes ) Moet zeggen dat ik het nu al erg gaaf vind.
Je wordt vrij snel in het verhaal gezogen. Moet wel wennen aan de controls, maar moet zeggen dat ze een goede combo gemaakt hebben van DA:O en DA:2. Er had wel iets meer van DA:O mogen hebben van mij. Kan niet wachten om weer te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:38
Ik hoor veel positieve verhalen over dit spel en heb 'm op basis hiervan ook aangeschaft, maar het valt mij wel wat tegen. Ik ben niet bekend met de Dragon Age verhaallijn, dus dat kan een rol spelen, maar ik vind er (behalve de omgevingen) weinig variatie in zitten. Als Rogue ben ik in gevechten uitsluitend aan het klikken en als eindelijk alle vijanden zijn verslagen en ik een rift heb gesloten, begint het een paar minuten later weer van voor af aan.

Ook het gebrek aan immersie valt mij tegen. Bij Skyrim zit je binnen no-time midden in het (zij)verhaal, door de bijna letterlijke 'tastbaarheid' van de boeken, brieven en notities. Bij Dragon Age verschijnt tekst vaak als onaantrekkelijke pop-up, wat de betrokkenheid bij het verhaal in mijn beleving wat aantast.

Ik vrees dat ik deze game gauw zal vergeten. Wat ik oprecht jammer vind, niet alleen vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Joeridev schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:46:
Ik hoor veel positieve verhalen over dit spel en heb 'm op basis hiervan ook aangeschaft, maar het valt mij wel wat tegen. Ik ben niet bekend met de Dragon Age verhaallijn, dus dat kan een rol spelen, maar ik vind er (behalve de omgevingen) weinig variatie in zitten. Als Rogue ben ik in gevechten uitsluitend aan het klikken en als eindelijk alle vijanden zijn verslagen en ik een rift heb gesloten, begint het een paar minuten later weer van voor af aan.

Ook het gebrek aan immersie valt mij tegen. Bij Skyrim zit je binnen no-time midden in het (zij)verhaal, door de bijna letterlijke 'tastbaarheid' van de boeken, brieven en notities. Bij Dragon Age verschijnt tekst vaak als onaantrekkelijke pop-up, wat de betrokkenheid bij het verhaal in mijn beleving wat aantast.

Ik vrees dat ik deze game gauw zal vergeten. Wat ik oprecht jammer vind, niet alleen vanwege de kosten.
Die pop-ups zien er dan niet zo aantrekkelijk uit. Het is geen spel dat je uit moet spelen in 10 uur.. Ze vertellen wel het verhaal dus het lijkt me een goed idee om het wel te lezen om het leuk te houden. voor mij is het ook de eerste DA die ik speel, maar ik vind het wel een erg vet spel. Juist het verhaal wat erin zit is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vanmiddag maar DA:I gaan halen, laatste die ik heb gespeeld was deel 1, vlak na release.

Ben nu ook met die keep aan het klooien, maar snap er nog weinig van >< te lang geleden allemaal. Hadden ze dit niet beter ingame kunnen verwerken? :p

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 15-12-2014 15:13 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:09

odan

The dark side is within all!

lanerios schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:13:
Vanmiddag maar DA:I gaan halen, laatste die ik heb gespeeld was deel 1, vlak na release.

Ben nu ook met die keep aan het klooien, maar snap er nog weinig van >< te lang geleden allemaal. Hadden ze dit niet beter ingame kunnen verwerken? :p
a. hij kan de saves van de ouden niet lezen.
b. nu kunnen de cracked versies hier geen gebruik van maken. dus mogelijk reden om hem alsnog te kopen

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Niet te vergeten dat ze toch wel vrij rijke characters hebben. Ik blijf Merrill toch wel een van de gaafste characters vinden, maar ik ben ook best blij met de terugkeer van Varric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Joeridev schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:46:

De gevechten in Dragon Age is niet het sterke punt van de game, praat is met de gasten van de Inquisition, is veel leuker.
Heeft ongeveer het zelfde dialoog systeem als Mass Effect als je daar bekend mee bent.
Niet gaan lezen, maar praten met die gasten, vooral als je een missie gedaan hebt.
Ik was in skyhold al uren aan het lullen, zonder dat het gaat vervelen en je krijgt zo ook weer nieuwe quests. :P

Partners in crime: :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iYc0TWe7p8WhDfLXXgEUDFB0/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 15-12-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik moet zeggen dat het wel vermaakt maar toch mis ik iets van DA:O maar ik kan niet zeggen wat... Misschien dat 'The Darkspawn' als vijand leuker was/meer aanwezig?

Tot ik er net achter kwam hoever ik nou werkelijk in het verhaal was :P

Dit was wel ff vet, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Net na ruim 52 uur de end credits voorbij zien rollen. De scene daarna roept meer vragen op dan het beantwoord. Al met al weer een hele vette RPG van de mannen van Bioware. Niet zonder min punten maar zo goed dat er zeker nog een 2e playthrough zal gaan komen waarin de andere keuze's gemaakt gaan worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het inmiddels met de stabiliteit op de PS4? Treedt er frequent een crash of andere game-breaking bug op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:44
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:15:
Hoe staat het inmiddels met de stabiliteit op de PS4? Treedt er frequent een crash of andere game-breaking bug op?
Sinds de laatste patch heb ik op de PS4 weinig tot geen last meer gehad van bugs :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Phydomir schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:14:
Net na ruim 52 uur de end credits voorbij zien rollen. De scene daarna roept meer vragen op dan het beantwoord. Al met al weer een hele vette RPG van de mannen van Bioware. Niet zonder min punten maar zo goed dat er zeker nog een 2e playthrough zal gaan komen waarin de andere keuze's gemaakt gaan worden.
Je moet wat meer side quest gaan doen, wordt het denk ik ook een wat duidelijker allemaal.
Ik ben met 140 uur nog steeds bezig.
Xbox One, ook eindelijk gepatched, zoeken werkt wat beter, achtergrond geluid wat anders.
Duplicate glitch werkt nog steeds... >:)

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 15-12-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
Na 110 uur dan eindelijk de credits gezien. En nog niet eens alles gedaan. Wat een geweldige game! _/-\o_
De graphics zijn prima op de PS4. Wel wat bugs tegengekomen, maar niet storend.
spoiler:
En de laatste cutscene laat zien dat er iig nog een vervolg komt. Hopelijk in de vorm van een volledige game en niet alleen een DLC.

Morgen maar opnieuw beginnen met een mage of rogue. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

nFo schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:10:
Je moet wat meer side quest gaan doen, wordt het denk ik ook een wat duidelijker allemaal.
Ik ben met 140 uur nog steeds bezig.
Ik heb behoorlijk wat aan side quests gedaan maar als ik eerlijk ben stelt meer dan de helft daarvan echt niets voor. Voegt helemaal niets toe aan het verhaal en is pure opvulling. De gebieden waar ik het meeste plezier aan heb gehad zijn de gebieden met de te veroveren kastelen. Daar had ik het idee dat de side quests echt iets toe voegden aan het geheel met een epische verovering aan het einde. De ring van een gesneuvelde man terug vinden voegt daar niet zo heel veel aan toe.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me geen seconde verveeld en vind 52 uur echt een hele prima score voor een rpg. Maar ik heb nu wel een beetje het idee dat ik met dit karakter gewoon klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Sinds ik heb hem uitgespeeld heb ik echt 0,0 behoefte aan een tweede playthrough. Ik kan het niet opbrengen...
spoiler:
zoals ik al eerder had ge-rant blijkt alles wat je buiten de main quest om doet filler materiaal en heeft niets invloed op het einde. Zelfs 'DE' grote keuze tussen de mages en templars komt op wat losse conversations in Skyhold na helemaal niet meer terug, terwijl ze daar zo veel cools hadden kunnen doen, vooral aan het einde. Ook voor die requisitions, waar ik toch wel wat moeite in heb gestopt, word je niet beloond en blijkt een nutteloze Power-grind te zijn. Had toch minimaal verwacht dat die spullen mijn inquisition of veste zouden baten. Totaal geen invloed op ook maar iets en dus niet rewarding.

Ik moet wel stiekem bekennen dat ik me kostelijk vermaak met de multiplayer, ondanks dat het echt één grote nutteloze grind is :X Verstand op 0 en lekker hakken/schieten. Vond de Mass Effect 3 multiplayer ook erg leuk om dezelfde reden.

[ Voor 16% gewijzigd door yinx84 op 16-12-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 22:15:
Ik heb de game sinds release ik heb op de PS4 nog niets gemerkt van crashes of game breaking bugs. Mja okay 1 keer een gesprek wat niet automatisch doorging. Vierkantje indrukken en klaar.

Daarnaast hoor ik ook veel mensen over extreme laadtijden, zelfs op PC waar de game op een ssd geinstalleerd staat. Ik heb op PS4 echt nergens last van. Ik ben me altijd aan het verbazen hoe snel het gaat. Ik save de game meestal in skyhold, als ik op continue druk in main menu ben ik meestal in 15-20 seconden ingame. Ik heb vaak niet eens tijd om die tarot kaartjes te switchen en de 2de/3de te lezen.

Ik moet wel zeggen dat ik zo'n seagate hybrid ssd/hdd in mijn ps4 heb gestopt. Met Destiny merkte ik niet echt verschil, maar blijkbaar met deze game wel.
yinx84 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:50:
Sinds ik heb hem uitgespeeld heb ik echt 0,0 behoefte aan een tweede playthrough. Ik kan het niet opbrengen...

*knip*

Ik moet wel stiekem bekennen dat ik me kostelijk vermaak met de multiplayer, ondanks dat het echt één grote nutteloze grind is :X Verstand op 0 en lekker hakken/schieten. Vond de Mass Effect 3 multiplayer ook erg leuk om dezelfde reden.
Ik ben nu 100 uur ingame. Heb net bijna alles in emerald graves gedaan, moet in het noorden nog 2 questjes en ergens vinden waar de draak is, komt vanavond wel. Ik heb de main quests Here Lies the Abyss en Wicked Eyes, Wicked Hearts gedaan, ben dus op de volgende stap. Alle companions quests zijn ook af. 2 elemental rooms in die temple gedaan, nu bezig met de 3de. Ook zo'n beetje alle sidequests in alle zones beneden de level range van emerald graves gedaan. Heb al wel de keep in emprise du lion. Dus moet daar nog wat quests en daarna hissing wastes en daarna ga ik denken over de main quest :)

Dus ja, ik kan zonder je spoiler te hebben gelezen wel indenken waarom je ff niet moet denken aan een nieuwe playthrough.

Je tweede opmerking though, multiplayer, verstand op 0 en hakken/schieten. Ik heb me prima vermaakt met ME3 multiplayer, ik zou het nog steeds doen als ik nog xboxlive zou hebben, of uberhaubt m'n xbox nog aangesloten zou hebben.. Ik ga na de single player maar eens kijken in de multiplayer. Heb multiplayer alleen ff gestart vanwege die "gratis kist". Sowieso ga ik geen geld daar aan uitgeven lol.

Anyways, voor mij voorlopig ook geen tweede playthrough, al komt die er zeker wel aan. Ik wil toch spelen als een female dwarf rogue. Misschien nog een playthrough als warrior daarna. Maar volgende playthroughs gaan op casual. Ik ben nu bezig op nightmare. Ik heb straks alle trophies in 1 playthrough. Al moet ik misschien nog ergens een zooi demons vinden (1000 demons killed). Al zijn er 75 rifts, gemiddeld 10 demons per rift. dat is 750. dan moet ik er nog 250 van de wereld en main missions. Dus dat moet wel lukken, hoop ik. Anyways, time for work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb een irritant probleem, ik ben dus nu in Skyhold aangekomen en daar moet ik met Cullen praten, zodra ik een conversatie met hem start gaat het beeld op zwart en zie ik constant dat 'laad/save logo' rechts onderin. Ik kan hier niets doen.. Ik kwam ook niets tegen over deze 'bug' als ik op Google ging zoeken.

Ik was eigenlijk wel verrast, na uren en uren rondzwerven in Hinterlands, Oasis, Mire, Wastes, Coast en de wat quest gerelateerd dingen had ik zoiets van 'oh is dit alles' :P Totdat het moment dus kwam.. (Ik dacht eerlijk gezegt dat het spel voorbij was). Waarschijnlijk ben ik nu te hoog level in verhouding tot de rest van het spel maar dat mag de pret niet drukken. Speel op Hard en buiten de draken en een paar speciale vijanden geeft het toch wel dat 'DA:O vecht gevoel' waar je 'eeuwig' staat te hakken op sommige monsters. Ook 2 draken dood nu! Dit waren echt supervette gevechten! Alleen niet echt grappig als je een nieuw camp maakt en die scout zegt van 'moet je daar eens kijken' en je loopt naar binnen (had koptelefoon niet op dus hoorde niets) en je krijgt een fireball op je donder en 1hp (had zo'n shield ding als ik op low health kwam) :P

Ik denk dat Hinterlands wel redelijk klaar is, ik heb alleen grote moeite om gear te vinden/craften welke in verhouding ligt met wat ik af en toe tegenkom. Wat ik kan craften is ver onder de maat vergeleken met een paar items die ik tegenkwam, zo heeft Cassandra (de vaste tank) al items klaarliggen voor lvl20?! waar ik voor mijn mage blij mag zijn met gear voor level 10 (ben nu lvl13) Ook ligt de DPS per wapen/class enorm uit elkaar, mages lopen met 80-100dps waar Iron bull met een 264DPS wapen loopt, Cole heeft 2 daggers op ~250DPS? Ach ga me er niet echt druk om maken, vermaak me nu goed.

spoiler:
Ik krijg wel het idee dat die Blackwell de nieuwe 'DA2' Anders is elke keer met hem praten geeft wel een paar romance opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik vind de multi dus echt wel lachen, tis wel difficult om een goede strategie te krijgen. Helemaal als je een team hebt dat neit goed samenspeelt.
Als er dus mensen zijn voor multi, voeg me dan effe toe :)
Ik speel zelf vooral legionairre, en dat bevalt me heel goed. Lekker tanken. Heb geluk gehad met een kistje en een legendary axe daaruit gekregen met 180DPS.
Ik merk wel dat armor echt de key is, niet DPS, niet je level maar armor. Dus echt zo snel mogelijk goeie armor builden
prutser001 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 08:50:
Ik heb een irritant probleem, ik ben dus nu in Skyhold aangekomen en daar moet ik met Cullen praten, zodra ik een conversatie met hem start gaat het beeld op zwart en zie ik constant dat 'laad/save logo' rechts onderin. Ik kan hier niets doen.. Ik kwam ook niets tegen over deze 'bug' als ik op Google ging zoeken.

Ik was eigenlijk wel verrast, na uren en uren rondzwerven in Hinterlands, Oasis, Mire, Wastes, Coast en de wat quest gerelateerd dingen had ik zoiets van 'oh is dit alles' :P Totdat het moment dus kwam.. (Ik dacht eerlijk gezegt dat het spel voorbij was). Waarschijnlijk ben ik nu te hoog level in verhouding tot de rest van het spel maar dat mag de pret niet drukken. Speel op Hard en buiten de draken en een paar speciale vijanden geeft het toch wel dat 'DA:O vecht gevoel' waar je 'eeuwig' staat te hakken op sommige monsters. Ook 2 draken dood nu! Dit waren echt supervette gevechten! Alleen niet echt grappig als je een nieuw camp maakt en die scout zegt van 'moet je daar eens kijken' en je loopt naar binnen (had koptelefoon niet op dus hoorde niets) en je krijgt een fireball op je donder en 1hp (had zo'n shield ding als ik op low health kwam) :P

Ik denk dat Hinterlands wel redelijk klaar is, ik heb alleen grote moeite om gear te vinden/craften welke in verhouding ligt met wat ik af en toe tegenkom. Wat ik kan craften is ver onder de maat vergeleken met een paar items die ik tegenkwam, zo heeft Cassandra (de vaste tank) al items klaarliggen voor lvl20?! waar ik voor mijn mage blij mag zijn met gear voor level 10 (ben nu lvl13) Ook ligt de DPS per wapen/class enorm uit elkaar, mages lopen met 80-100dps waar Iron bull met een 264DPS wapen loopt, Cole heeft 2 daggers op ~250DPS? Ach ga me er niet echt druk om maken, vermaak me nu goed.

spoiler:
Ik krijg wel het idee dat die Blackwell de nieuwe 'DA2' Anders is elke keer met hem praten geeft wel een paar romance opties.
Wat betreft de DPS, als mage zijnde doe je vooral DPS met abilities. Dit verhoogt je mage DPS , het gaat dan ook niet om je weapon DPS, en moet zeggend at ik me auto attack alleen gebruik als ik out of mana ben.
Cole/rogue is een soort glass canon. Heeft veel DPS op de daggers zitten, maar is ook zo dood als je zelf niet goed uitkijkt. Ik vind het ook niet prettig om cole mee te nemen, aangezien hij dicht bij de enemy móét zijn. Heb veel liever een varric met long range dps erbij.

[ Voor 72% gewijzigd door Dazzler2120 op 16-12-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah Cole legt de meeste wel om in 1 a 2 klappen, alleen bij langere gevechten (draak) dan ligt hij meestal wel grond te happen... Maar als hij aan het knallen is dan zie je het leven er letterlijk afvliegen. Ik had op gegeven moment alleen Cassandra als tank en 3 x ranged om te kijken hoe dat ging maar dat maakt het wel saai/simpel. 2 mages/Varric, 2 rogues/ikzelf. Met 2 mages beide frost is alles koek en ei, CC ftw... Een beetje afhankelijk van welke vijand zit ik af en toe op 2.5k crits met m'n mage. Ik heb nu al 3 keer een respec gedaan maar frost speelt toch wel het lekkerst, een 'mix' tussen frost/fire is waar ik nu mee bezig ben. Ik mis wel 'force mage' krachten, ik vond het heerlijk om ze over mijn scherm te zien vliegen in DA2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
prutser001 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:33:
Mjah Cole legt de meeste wel om in 1 a 2 klappen, alleen bij langere gevechten (draak) dan ligt hij meestal wel grond te happen... Maar als hij aan het knallen is dan zie je het leven er letterlijk afvliegen. Ik had op gegeven moment alleen Cassandra als tank en 3 x ranged om te kijken hoe dat ging maar dat maakt het wel saai/simpel. 2 mages/Varric, 2 rogues/ikzelf. Met 2 mages beide frost is alles koek en ei, CC ftw... Een beetje afhankelijk van welke vijand zit ik af en toe op 2.5k crits met m'n mage. Ik heb nu al 3 keer een respec gedaan maar frost speelt toch wel het lekkerst, een 'mix' tussen frost/fire is waar ik nu mee bezig ben. Ik mis wel 'force mage' krachten, ik vond het heerlijk om ze over mijn scherm te zien vliegen in DA2 :P
Ja dat begrijp ik inderdaad, probleem is dat hem dat op nightmare niet meer lukt :P Dus dan doet die 2 klappen en dan leeft de enemy nog... Dan zijn de rapen gaar :P Hij is bij mij alleen maar kostbare potions erdoorheen te jagen, om vervolgens toch in 2 of 3 hits dood te gaan. Ik heb hem dus ingewisseld :P Survivability is voor mij the way to go!

Heb zelf ook rogue assassin gespeeld op me hard playthrough, daarbij lukte dit inderdaad vrij goed

IVm achievement hunting ben ik een KE gestart, bevalt me goed, snap wel wat er bedoeld wordt dat die bijna niet dood kan :P
Enige manier dat een dragon me kan doden is als hij constant wegspringt als ik bij hem ben (wat echt annoying is)
Begin nu met speccen van frost en spirit magic ivm survivability

shock/frost combo werkte bij mij ook altijd goed.
Ik gebruik nu blackwall/dorian/iron bull combi, iron bull moet ik alleen nog wat armor gaan geven :P

Overigens, dorian exploding enemies/blizzard combo, is zó grappig he :') Je ziet alles 1 voor 1 ontploffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heb bijna alles met de standaard party gespeeld. Speelde zelf een 2H warrior en wat ik een fijne combinatie vond was die void ability van Solas (waarbij de tegenstanders daar naartoe worden gezogen) en dan mijn whirlwind die bij iedere draai mee dmg deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
Hebben meer mensen er last van dat de game op de PS3 wel heel vaak crashed? Vooral als je in de menus bezig bent. Een paar keer switchen naar een ander menu en de ps3 staat vast....

Inmiddels dusdanig irritant dat verder spelen er even niet meer in zit. Laatste patch heeft niets opgelost, lijkt zelfs erger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
janus_freggel schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:43:
Hebben meer mensen er last van dat de game op de PS3 wel heel vaak crashed? Vooral als je in de menus bezig bent. Een paar keer switchen naar een ander menu en de ps3 staat vast....

Inmiddels dusdanig irritant dat verder spelen er even niet meer in zit. Laatste patch heeft niets opgelost, lijkt zelfs erger geworden.
Die heb ik niet,
heb wel aantal andere bugs;

- Soms kan ik een conversatie niet starten met een NPC. NPC zegt zijn opening line, en vervolgens gebeurt niks. (Easy fix; save/load doen en convo starten)
- Bij het starten van een convo waar ik vaak mee praat, spam ik wel eens vierkantje om de opening line te skippen, wilt wel eens gebeuren dat ik dan begin met een ability te casten. Easy fix; meer geduld hebben |:(

Zijn eigenlijk de enige 2 bugs wat met regelmaat voorkomt op de ps4 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
ja alleen die easy fix op een ps3, herstarten en save laden duurt totaal 10 minuten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
janus_freggel schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:52:
ja alleen die easy fix op een ps3, herstarten en save laden duurt totaal 10 minuten ;-)
Je hoeft niet te herstarten he. Je kan gewoon in optie menu saven, en daarna de load button gebruiken om je save te laden (werkt iig op de ps4)
Duurt minuutje ofzo, is zeker een irritatie punt
hoop dus ook dat dit snel gefixt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Ps3 loopt dusdanig vast dat deze herstart moet worden, anders had ik er nog wel mee kunnen leven en doorgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:32
Gisterenavond de PS4 opgehaald. Begonnen met een Warrior S&S. Begin nu toch wel te twijfelen als ik lees wat anderen schrijven over Knight Enchanter ed. Iemand die ook Warrior S&S heeft gerolled en mij kan behoeden van een reroll? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Vulchare schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:01:
Gisterenavond de PS4 opgehaald. Begonnen met een Warrior S&S. Begin nu toch wel te twijfelen als ik lees wat anderen schrijven over Knight Enchanter ed. Iemand die ook Warrior S&S heeft gerolled en mij kan behoeden van een reroll? :+
Vooruitstormen, de helft knockout bashen met je shield, iedereen taunten en daarmee armor krijgen, en dan raggen heeft toch ook zijn charmes. >:)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Wie kan mij uitleggen hoe de AI werkt? Ik begrijp er echt de ballen van. Mijn party bestaat uit Rogue (ik) Varric, Blackwall en Solas. Prima combinatie. Maar het lijkt net alsof ik honing aan mijn reet heb. Varric en Solas zitten altijd vlakbij mij in de buurt, wat betekent dat ze ontzettend vaak aangevallen worden of damage krijgen van een AoE-aanval. Ik heb ze al ontelbare keren moeten reviven. Waarom volgen ze me in de dogfight, en blijven ze niet net als de vijand op een afstandje ranged aanvallen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Misha schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:40:
Wie kan mij uitleggen hoe de AI werkt? Ik begrijp er echt de ballen van. Mijn party bestaat uit Rogue (ik) Varric, Blackwall en Solas. Prima combinatie. Maar het lijkt net alsof ik honing aan mijn reet heb. Varric en Solas zitten altijd vlakbij mij in de buurt, wat betekent dat ze ontzettend vaak aangevallen worden of damage krijgen van een AoE-aanval. Ik heb ze al ontelbare keren moeten reviven. Waarom volgen ze me in de dogfight, en blijven ze niet net als de vijand op een afstandje ranged aanvallen doen?
Bij behavior kan je alles instellen wat betreft AI. Ze staan standaard op "protect player" oid.
Ik raad aan om bij je tank te zetten "protect blackwall" en bij DPS/rangers te zetten "Follow varric/solas"

dat heeft dat issue voor mij opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misha schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:40:
De AI is retarded, maar dit kan je redelijk fixen door de party members niet de active player (wat meestal je main) is te laten followen maar een andere player te beschermen. Zo heb ik mijn ranged members die elkaar beschermden (kruislings) en mijn melees die elkaar beschermden (kruislings). Dat werkte voor mij beter dan een ranged en een melee combinatie omdat de AI de ranged hero dan te vaak in melee range bracht.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:15
Gister weer lekker vermaakt met DO:I. Sidequest zijn zeer leuk om te doen. was alleen te ver gelopen en kwam een draak tegen. Varric bleef maar dood gaan door zijn vuurballen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulchare schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:01:
Als je genoeg guard kunt genereren ben je onverslaanbaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Uitgespeeld, wacht voor een 2e playthrough (die ik 100% wil doen) wel op de duidelijk voelbare DLC-vibe.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 13:13
Same, heb enkel 3 draken dood maar wel uitgespeeld. Ga volgende playthrough alles proberen te halen.

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ga vanavond opnieuw beginnen. Heeft dat dragon age keep gebeuren nog invloed op het spel? Of is het 2 dialogue dingen die veranderen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:44:
[...]

Als je genoeg guard kunt genereren ben je onverslaanbaar. :P
Guard? Who needs that? Genoeg pantser! (alsin, 300+) en je lacht om de meeste vijanden hun pogingen :Y)

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

lanerios schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:49:
Ga vanavond opnieuw beginnen. Heeft dat dragon age keep gebeuren nog invloed op het spel? Of is het 2 dialogue dingen die veranderen?
Het heeft zeker invloed, die dingen komen terug in meerdere conversaties en quests. Het heeft ook invloed op bepaalde karakters die je ontmoet, zoals...
spoiler:
Alistar bijvoorbeeld, als hij bij jou DA:O heeft overleefd, komt hij weer terug in DA:I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
lanerios schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:49:
Je kan een complete andere origin creeren, mensen die dood zijn, of leven (zo kon lelianna DA:O niet overleven). Andere uitkomst in kirkwall/archdemon etc. Mensen die anders reageren. Anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Phydomir schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 07:33:
[...]

Ik heb behoorlijk wat aan side quests gedaan maar als ik eerlijk ben stelt meer dan de helft daarvan echt niets voor. Voegt helemaal niets toe aan het verhaal en is pure opvulling. De gebieden waar ik het meeste plezier aan heb gehad zijn de gebieden met de te veroveren kastelen. Daar had ik het idee dat de side quests echt iets toe voegden aan het geheel met een epische verovering aan het einde. De ring van een gesneuvelde man terug vinden voegt daar niet zo heel veel aan toe.

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb me geen seconde verveeld en vind 52 uur echt een hele prima score voor een rpg. Maar ik heb nu wel een beetje het idee dat ik met dit karakter gewoon klaar ben.
Dat is waar, niet alle side quest zijn even interessant, haal de ring van pietje op.
Maar als je daardoor weer in nieuwe gebieden komt, zat gister opeens in een elven tempel ofzo, dat was zeker de moeite waard.
Al is dat van te voren niet te zeggen natuurlijk waar de side quest naar toe leid.

Iemand die weirdo ook gezien: Lord Trifles Minutiae, met zijn Quizquizition.
Wat is de hoofdstad van Ferelden ? Weet ik veel.... 8)7 lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Cassius schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:48:
[...]

De AI is retarded, maar dit kan je redelijk fixen door de party members niet de active player (wat meestal je main) is te laten followen maar een andere player te beschermen. Zo heb ik mijn ranged members die elkaar beschermden (kruislings) en mijn melees die elkaar beschermden (kruislings). Dat werkte voor mij beter dan een ranged en een melee combinatie omdat de AI de ranged hero dan te vaak in melee range bracht.
Dat heb ik ook zo ingesteld, maar alsnog blijven ze aan mijn reet plakken. Ik begrijp niet dat ze niet op een afstand blijven staan. Ze zijn _ranged_, waarom gaan ze achter mij staan als ik sta in te hakken op een Behemoth? En dan positioneer je ze zelf via de tactical menu ergens anders... staan ze 3 seconde later doodvrolijk weer direct achter je.

Ik begin er echt een beetje moedeloos van te worden. Ik kan mij niet herinneren dat dit in de vorige DA's ook was...
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste