• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Ik heb mijn 5C ge-upgrade naar iOS8, maar heb wel de indruk dat de snelheid iets omlaag is gegaan. het is nog prima te doen, maar echt supersnel is de telefoon nu al niet meer te noemen.
Hoe is jullie ervaring?

[webhero.nl]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:28
koekiemonster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:27:
Ik heb mijn 5C ge-upgrade naar iOS8, maar heb wel de indruk dat de snelheid iets omlaag is gegaan. het is nog prima te doen, maar echt supersnel is de telefoon nu al niet meer te noemen.
Hoe is jullie ervaring?
Apart, ik bedoel de enige echte verschil tussen de 5(C) en de 5S die de snelheid kan beïnvloeden is de 64-bit CPU in de 5S, en qua snelheid is de 5S nou niet echt gigantisch veel (laat staan merkbaar) sneller onder iOS 7 dan de 5(C), dus raar dat het plots onder iOS 8 wel zo is.

Ik begin gewoon echt het gevoel te krijgen dat Apple bewust iOS trager maakt op de oude hardware, ik neem Android KitKat als voorbeeld, een zwaarder OS dat vloeiend op hardware dat vergelijkbaar is als die van de 4S draait, terwijl iOS 8 op de 4S best traag aanvoelt, begrijp mij niet verkeerd maar ik denk dat de iPhone hardware het prima aan kan maar dat Apple het gevoel wilt geven dat het oud is door het trager te maken zodat mensen de neiging krijgen om een nieuwe iPhone te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 19-09-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
- sorry, dubbelpost -

[ Voor 96% gewijzigd door Mizgala28 op 19-09-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

CLB schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:26:
Meisjes iPhone 4S was verrot, had al een 5 gehad, maar die is nergens meer te verkrijgen...
Abbo was klaar dus nieuwe bij Hi afgesloten met pinky iPhone 5C voor 2 tientjes in de maand.

Kek toestelletje, gewoon een veredelde iPhone 5, maar in een meer dan prima behuizing, seht gut aus!
Misschien kijk ik verkeerd, maar ik heb nog geen aanbieding kunnen vinden voor een 5C met 2 tientjes in de maand...
Moest je nog wat bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
koekiemonster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 17:27:
Hoe is jullie ervaring?
Meer 5C eigenaars die dit vinden? Zo ja, erg hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie hier geen verschil tussen iOS7.1 en 8 anders dan wat functionele dingetjes (sharing en widgets met name).

Edit: ik heb de upgrade via iTunes gedaan zonder dingen opnieuw te installeren.

[ Voor 27% gewijzigd door ppl op 29-09-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yarc
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik merk geen snelheidsverschil tussen 7 en 8. Heb wel een clean install gedaan. Doe ik altijd als er een major update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsK92
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:05
Beste mensen,

Voor mijn moeder (60jaar, heeft al n iPad en wil beetje met tijd mee gaan) ben ik op zoek naar nieuwe telefoon.

Nu zag ik aanbiedingen voor de iPhone 5C voorbij komen voor rond de 30 euro per maand. Zelf ben ik in het bezit van een 5S welke mij uitstekend bevalt, maar die is beetje overkill voor mn moeder omdat ze alleen wil kunnen bellen, internetten, whatsappen enzo.

Is de iPhone 5C naar jullie mening nog geschikt als telefoon om minimaal 2 jaar mee vooruit te kunnen?

Onder m'n vrienden die ik om mening gevraagd heb kwam niet echt duidelijk advies naar boven. Dus hoopte dat jullie me misschien zouden kunnen helpen!

Grt. Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
NielsK92 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:34:
Beste mensen,

Voor mijn moeder (60jaar, heeft al n iPad en wil beetje met tijd mee gaan) ben ik op zoek naar nieuwe telefoon.

Nu zag ik aanbiedingen voor de iPhone 5C voorbij komen voor rond de 30 euro per maand. Zelf ben ik in het bezit van een 5S welke mij uitstekend bevalt, maar die is beetje overkill voor mn moeder omdat ze alleen wil kunnen bellen, internetten, whatsappen enzo.

Is de iPhone 5C naar jullie mening nog geschikt als telefoon om minimaal 2 jaar mee vooruit te kunnen?

Onder m'n vrienden die ik om mening gevraagd heb kwam niet echt duidelijk advies naar boven. Dus hoopte dat jullie me misschien zouden kunnen helpen!

Grt. Niels
Qua updates gaat hij zeker nog 2 jaar mee, dus dat is zeker geen probleem.

Wel een hoesje nemen, ik hoor vaak dat er snel krassen op de achterkant komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 29-12-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met iOS 9 op de 5C?
Mijn vriendin durft namelijk niet upgraden om haar 5C niet te vertragen en op internet vind je toch wisselende verhalen. De ene zegt dat hij enkel iets trager opstart, de andere vindt toch dat het een stuk minder vloeiend gaat allemaal.

Op mn ipad mini 1st gen gaat het alleszins niet echt vlot (maar dat was het ook al niet met iOS 8 ), maar die heeft nog de hardware van de iPhone 4S, terwijl de 5C toch een generatie nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb al sinds de public beta iOS 9 op mijn 5C, works like a charm. N=1...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Gaat hier ook prima.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Werkt hier ook prima op mijn iPhone 5c. Werkt beter dan op een iPhone 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
Studiocitroen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:39:
Werkt hier ook prima op mijn iPhone 5c. Werkt beter dan op een iPhone 5s.
Ik vind het uiteraard fijn dat jouw 5C prima werkt. Maar ik vind het vreemd dat een 5C (grotendeels gebaseerd op de iPhone 5 uit 2012) beter werkt dan een 5S snellere (64 bit) chip uit 2013. Ik heb het inderdaad vaker gelezen. Mijn iPhone 5S is overigens nog goed te doen, maar draait niet meer volledig snappy wat bij 8.x nog wel was. Ik denk wel dat er in 9.1 en later wat optimalisaties zijn die de 5S weer goed krijgen of iig beter dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo vreemd is dat niet. iOS 9 is de eerste versie die selectief functies uitschakelt om de performance op oudere devices te verbeteren. Ik vermoed dat er op de 5 / 5C dus iets is uitgeschakeld dat op de 5S juist is ingeschakeld omdat die dat wel aan kan maar waardoor hij per saldo wat trager wordt?

Mijn vriendin heeft twee stuks 5S (een zakelijk en een privé) en ik merk inderdaad dat mijn 5C niet trager aanvoelt dan de 5S ondanks het verschil in specs.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Bedankt voor de geruststelling! Nu haar 5C eens updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm, mijn iPhone 5C is plotseling overleden. Ging zomaar *floep* uit en wil met geen mogelijkheid meer aan. Recovery mode werkt ook niet...

Mooi excuus om een iPhone 6 te bestellen. >:)

Verwijderd

Mijn meest recente versie van de 5C begint ondertussen wat kuren te vertonen, de 'telefoon/bel'-app start soms niet meer op en dan blijft het scherm blank. Daarnaast heeft de GPS moeite gekregen om de locatie te bepalen. Dit was eerst snappy, tegenwoordig duurt het zo'n 3 minuten. Restarten heeft geen effect meer waar dit eerder wel het geval was.

Naast het eens een keer volledig opnieuw installeren zouden dit onderwerpen zijn welke ik nog bij Apple aan zou kunnen kaarten ivm garantie of goodwill? Of zal het toestel zo rond de twee jaar dan toch tegen het einde van zijn leven komen? Qua accu kan ik dit nog begrijpen, qua andere hardwarematige zaken vind ik dit toch wat teleurstellend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:53
Op dit moment is de iPhone 5c nieuw te koop voor € 193,-

Nu heb ik op dit moment ruim 4 jaar een pricewatch: Samsung Galaxy Y S5360 Grijs (toentertijd in de aanbieding voor € 35 kunnen kopen). Hij begint echter steeds meer kuren te vertonen. Slecht bereik e.d.

Nu doe ik zelf niet veel met een telefoon. Bellen, SMS, 9292, mail checken. Oftewel, geen social media, geen navigatie etc. Ook zou ik graag af willen van android wegens het update gezeur en de optie willen hebben om redelijke foto's te maken met mijn telefoon (naast mijn DSLR).

Oftewel, zouden jullie mij deze telefoon aanraden voor deze prijs. Gezien mijn huidige telefoon begrijpen jullie wellicht dat ik dit voor mijn perspectief veel geld vind voor een nieuwe telefoon. Maar daarnaast vind ik enige prijs/kwaliteit ook erg belangrijk.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gezien dit artikel (nieuws: Apple brengt publieke bèta van iOS 11 uit zou ik je helemaal niet aanraden een 5C te kopen, maar voor een 5S te gaan. De 5C wordt binnenkort niet meer ondersteund, de 5S voorlopig nog wel.

De 5S is wel een stuk duurder, maar via Tweakers Vraag&Aanbod goed te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heineken schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:05:
De 5S is wel een stuk duurder, maar via Tweakers Vraag&Aanbod goed te verkrijgen.
Is het überhaupt aan te raden om een telefoon via de V&A te kopen? Nog nooit gedaan namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

CurlyMo schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:07:
[...]

Is het überhaupt aan te raden om een telefoon via de V&A te kopen? Nog nooit gedaan namelijk :)
Ik heb er diverse telefoons gekocht en verkocht, ging altijd goed en is een stuk prettiger dan bijvoorbeeld Marktplaats omdat de verkopers beoordeeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Napsju schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:06:
Even de schaar in die simkaart zetten dus. Ik heb voor de 5c van mijn vrouw vorige week nog een Vectone simkaart op maat geknipt. Werkt uitstekend, en dat voor 1 eurocent per MB. Bellen doet ze er nooit mee.
Oude simkaarten kunnen iets dikker zijn dan nanokaarten. Niet doen dus als je niets wilt verbuigen.
Edit : beetje reply op beetje oude post

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-07-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Heineken schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:09:
[...]

Ik heb er diverse telefoons gekocht en verkocht, ging altijd goed en is een stuk prettiger dan bijvoorbeeld Marktplaats omdat de verkopers beoordeeld kunnen worden.
Oftewel, beter een 2de hands 5s voor € 200,- dan een nieuwe 5c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
CurlyMo schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 18:20:
[...]

Oftewel, beter een 2de hands 5s voor € 200,- dan een nieuwe 5c?
Dat is helaas niet zonder meer het geval, je moet gewoon tegen elkaar afwegen, wat belangrijk voor je is.
Qua toestel zou ook ik de voorkeur geven aan een 5s, en hier in V&A kun je van een vertrouwde verkoper (dus met veel goede feedback) prima kopen, heb hier zelf pas nog 'n mooie 5s voor schoonmoeder gekocht.
Maar een nieuwe telefoon heeft volledige garantie, is compleet met alle, nog ongebruikte, accessoires, en heeft een nieuwe accu, ook niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Marly schreef op zondag 30 juli 2017 @ 03:18:
[...]

Dat is helaas niet zonder meer het geval, je moet gewoon tegen elkaar afwegen, wat belangrijk voor je is.
Qua toestel zou ook ik de voorkeur geven aan een 5s, en hier in V&A kun je van een vertrouwde verkoper (dus met veel goede feedback) prima kopen, heb hier zelf pas nog 'n mooie 5s voor schoonmoeder gekocht.
Maar een nieuwe telefoon heeft volledige garantie, is compleet met alle, nog ongebruikte, accessoires, en heeft een nieuwe accu, ook niet onbelangrijk.
Wat ik belangrijk vind is bellen, smsen, mailen, 9292 achtige apps en mooie foto's. Ook wil ik een paar dagen met een accu kunnen doen want ik gebruik vrijwel nooit internet op mijn mobiel (alleen wanneer het nodig is) en doe niet aan social media. Daarbij liever geen android en niet te duur. Aardig anders dan de masssa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Volgende maand als ios 11 uitkomt ligt de 5C vast voor nog minder op Marktplaats.
Ik heb in Oktober er eentje met 8 gb verkocht voor 80 euro.
Tegen die tijd krijg je voor dat bedrag vast een versie met 32 gb.
Zelf heb ik die nu ook en blijf die nog gebruiken tot ik het niet langer aandurf wbt de veiligheid ivm het ontbreken van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
CurlyMo schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Wat ik belangrijk vind is bellen, smsen, mailen, 9292 achtige apps en mooie foto's. Ook wil ik een paar dagen met een accu kunnen doen want ik gebruik vrijwel nooit internet op mijn mobiel (alleen wanneer het nodig is) en doe niet aan social media. Daarbij liever geen android en niet te duur. Aardig anders dan de masssa :)
Kijk ook eens naar de SE als €336 voor een nieuw toestel je niet te veel is. Op de selfie camera en scherm uiteraard na de hardware van de 6s. Hij is snel en gaat lang met z'n accu mee. Plus nieuw en dan weet je zeker dat accu etc. nog goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
Dank voor de tip. Ik heb uiteindelijk een tweede hands 5C gekocht voor € 100,- Gaat op dit moment een week mee op een volle accu en met 2G.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.