Jeetje, het ziet er nog steeds suf en grauw uit! Bah. Dat vind ik toch een groot nadeel van Homewizard: je moet het doen met de app die je er bij krijgt. Een app die maar niet doorontwikkeld wordt en nog steeds gebreken bevat. Om even wat op te sommen:
1. Ik heb "return to home" ingesteld. Maar als ik een grafiek bekijk en de app afsluit, start hij ook weer op met die grafiek. Return to home werkt dus niet goed.
2. Als ik de status van sensors wil bekijken, de bovenste regel in het venster, dan moet ik omslachtig via "home" weer terug. De "<back" knop ontbreekt nog steeds.
3. In de stroomgrafiek hebben we alleen maar dag- en maandtotalen. Weektotalen doet Homewizard niet aan, ondanks verzoeken. Het verbruik ten opzichte van vorig jaar ontbreekt. Soortgelijke beperkingen vind je ook in de neerslaggrafiek. Wat dat betreft kunnen ze een voorbeeld nemen aan de app Meter Readings (
https://itunes.apple.com/...readings/id320551309?mt=8). Daarin geeft de daggrafiek de dagtotalen aan, de weekgrafiek de weektotalen, de maandgrafiek de maandtotalen enzovoort, en in elke grafiek zie je het verbruik van het voorgaande jaar.
4. Over grafieken gesproken, in de jaarweergave van de temperatuurgrafiek, krijg je een compleet vertekend beeld. Dat komt omdat per maand het absolute maximum en minimum van de gehele maand wordt gebruikt. Eén uitschieter maakt de hele grafiek waardeloos.
5. Elke maand staat er in de app dat er een afgaande rookmelder is gedetecteerd. Ten onrechte, maar dat is Homewizard's manier om aan te geven dat ze getest moeten worden. Ik wil trouwens zelf bepalen of ik daar maandelijks mee lastig gevallen wil worden, van mij hoeft het niet.
6. Het bereik van de Homewizard is bar slecht. Zelfs op dezelfde verdieping werkt de aansturing regelmatig niet.
Nee, Homewizard, het had inmiddels een schitterend systeem moeten zijn, maar helaas.
[
Voor 65% gewijzigd door
hwvh op 05-12-2013 09:13
]