LoneWolf schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:36:
[...]
Ik ben over naar een raspberry pi met domoticz (voorlopig) met een rfxcom 433e. Zo kan ik mn huidige kaku spul gebruiken en langzaam naar zwave over.
homewizard is nooit geworden wat ik ervan verwacht had en wat ze beloofden 2 jaar geleden, fatsoenlijk geconditioneerd schakelen is er nog steeds niet bij.
Ze zijn in verhouding te duur ook voor wat ze bieden tegenwoordig, een miscaverde vera lite systeem kan al meer qua schakelen en begint al bij
140 euro...
Als je dan er een rfxcom bijtelt ben je ook 240 kwijt, maar heb je veel meer mogelijkheden.hc lite kost 250 euro en is al vele malen beter, alleen dan nog niet voor kaku geschikt, maar alleen het wat duurdere en denk ik ook duurzamere zwave.
Een energy control kost
129 euro... Bij de andere kan dat met een kabel va. 22 euro!
Ook de kaku schakelaars vind ik kwalitatief niet echt denderend, heb er de afgelopen 2 jaar al 2 stuk na net een jaar... En dan geen garantie.
Ik ben ook benieuwd naar apples homekit integratie van al deze paketten..... Ik zie homewizard daar niet zo gauw tussen staan...
Ik heb ook twee kaku schakelaars en één inbouw-dimmer defect gehad na een jaar. Gewoon even bellen naar KaKu en ze sturen je gewoon een nieuwe op.
Dat was anders bij een Fibaro Z-wave schakelaar, 3 maanden oud voor
60 euro gekocht bij een groot online domotica bedrijf. Hij moest opgestuurd worden naar de fabriek Bla Bla, 2 maanden later had ik hem terug. Nog steeds defect! Weer opgestuurd, zit nu nog steeds te wachten.
Eén Hue GU
10 Lamp defect, keurig omgeruild bij het iCentre.
Ik heb van alles door elkaar draaien, Domoticz, Fibaro, Homewizard, Hue, ICS
1000 en van alles gaat wel ééns wat stuk. Ik gebruik de Kaku apparaten nu een jaar of
10 en ik vind dat de uitval echt heel erg meevalt. Het leuke is dat het gewoon met heel veel samenwerkt en zo weinig kost tov. het tweeweg verkeer.
Homewizard "met Antenne" defect. ruim na de twee jaar garantie. Hij is keurig kosteloos gerepareerd, door Rob van Egmond van Homewizard. Zelfs de verzendkosten heb ik niet hoeven te betalen.
Ik ben ook niet altijd blij met de homewizard, maar bij alles wat ik in gebruik heb is dit wel het meest fijne apparaat om mee te werken.
Als ik dat vergelijk met de Fibaro Home Centre 2, wat een drama, Z-Wave protocol... Je zou geen schakeling meer missen, nou op papier misschien! Ik heb een schakelaar op
15 meter vanaf de Fibaro die keurig ingelezen is, van de 20 schakelingen mist hij er zeker
1, in de Fibaro staat er dan dat hij keurig aangezet is. Van dit apparaat werken de Push notificaties
100% echt elke notificatie binnen de 5 seconde.
De Domoticz werkt leuk, maar is ook niet perfect, ik gebruik het op een Raspberry PI, de interface is niet om over naar huis te schrijven. Als ik de Hue aanstuur met een timer aan dan mist hij vaak de opdrachten en blijft de lamp uit! Uit werkt wel altijd. Na menige update staat de Domoticz op offline en moet ik hem handmatig starten. De Notificaties, komen standaard veel te laat binnen, wat wel heel mooi en betrouwbaar werkt zijn de camera's, je geeft een string van een willekeurige camera (merk onafhankelijk) in en het werkt, voordeur open of bel indrukken en je krijgt een mail met foto, nog nooit ook maar één foto gemist!
Elk apparaat heeft zijn makken, maar de HW is gewoon leuk speelgoed wat prima werkt voor die prijs, natuurlijk is het niet perfect en mis ik ook de Lan aansluiting en de notificaties komen soms niet aan, maar ze blijven wel ontwikkelen en vergeleken met andere fabrikanten doen ze het helemaal niet zo slecht.
Oh, misschien ik draaf een beetje door