Zo dat is wel behoorlijk slecht, is dit normaal? Ik was bijna overtuigd dat dit de nieuwe tablet in ons huis zou gaan worden maar als ik dit zo lees en dan ook nog eens de introductie van de nieuwe retina ipad mini die nu al te koop is, slaan de twijfels toch behoorlijk toe. 4/5 uur vind ik echt niet kunnen.silencedead schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 20:56:
Ik moet zeggen dat de batterijduur mij een beetje tegen valt. Heb hem nu vrij intensief gebruikt 2 uur gamen. En verder internetten en een beetje youtube filmpjes denk ook iets van 2 uur. Nu nog maar 15% over.
Misschien goed plan om even een screenshot van het batterijscherm te plaatsen en ook aan te geven hoeveel schermtijd je hebt gehaald?
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Schermweergave 69% 4 uur bij lege accuMaardiweb schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:10:
Misschien goed plan om even een screenshot van het batterijscherm te plaatsen en ook aan te geven hoeveel schermtijd je hebt gehaald?
Plant vs zombies 6%
real racing 3 6%
Besturingssysteem 5%
Scherm helderheid heeft wel wat hoog gestaan.
Lichtelijk off-topic, maar ik denk dat PvZ 2 niet echt representatief is voor de batterijduur.
Als ik het spel speel op mijn HTC One slurpt ie de batterij binnen no-time leeg terwijl ik daar bij andere games geen last van heb. Ook een vriend van me die op een Note 2 speelt (die toch geroemd wordt om z'n mega batterij) heeft dezelfde ervaring.
Dus als je op je nieuwe device even lekker PvZ2 denkt te gaan spelen en schrikt van de batterijduur, ligt dat volgens mij meer aan PvZ2 dan aan je device. Waarom PvZ2 zo slurpt is mij een raadsel, want er zijn toch wel games die grafisch een stuk meer vragen volgens mij.
Als ik het spel speel op mijn HTC One slurpt ie de batterij binnen no-time leeg terwijl ik daar bij andere games geen last van heb. Ook een vriend van me die op een Note 2 speelt (die toch geroemd wordt om z'n mega batterij) heeft dezelfde ervaring.
Dus als je op je nieuwe device even lekker PvZ2 denkt te gaan spelen en schrikt van de batterijduur, ligt dat volgens mij meer aan PvZ2 dan aan je device. Waarom PvZ2 zo slurpt is mij een raadsel, want er zijn toch wel games die grafisch een stuk meer vragen volgens mij.
Toch heeft PvZ maar een klein aandeel in het verbruik bij silencedead, en is vooral het verbruik van het scherm killing geweest. 4 uur schermtijd (ongeacht de helderheid) is behoorlijk beroerd voor een tablet, is dus wel echt een minpunt voor dit tablet. Zonde want ik was er echt van overtuigd dat dit mijn tablet zou worden, en ook niet helemaal verklaarbaar gezien de accucapaciteit en de maximale helderheid van het scherm.....CrackSlet schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:30:
Lichtelijk off-topic, maar ik denk dat PvZ 2 niet echt representatief is voor de batterijduur.
Die percentages moet je met een korrel zout nemen. 4 uur browsen =! 4 uur gamen. Als je 4 uur kan gamen met je tablet is dat best wel netjes. Als ik met mn smartphone één uur een zwaar spel speel kan ik ook weer richting de lader...luappul schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:36:
[...]
Toch heeft PvZ maar een klein aandeel in het verbruik bij silencedead, en is vooral het verbruik van het scherm killing geweest. 4 uur schermtijd (ongeacht de helderheid) is behoorlijk beroerd voor een tablet, is dus wel echt een minpunt voor dit tablet. Zonde want ik was er echt van overtuigd dat dit mijn tablet zou worden, en ook niet helemaal verklaarbaar gezien de accucapaciteit en de maximale helderheid van het scherm.....
Lees ook op andere fora slechte verhalen over batterij en helderheid van het scherm. Balen want was er van overtuigd dat dit de opvolger van mn Nexus 7 zou worden. Wacht nog even af maar ga toch ondertussen ook verder kijken. Iemand naast ipad mini 2 nog andere suggesties voor 8 inch? 7 inch is voor mij echt te klein, voegt weinig toe aan telefoon met5 inch scherm blijkt uit mijn eigen gebruik.
Zo, nieuwe voeding voor de Nexus 8 geruchten :
http://www.mylgphones.com...oogle-nexus-8-tablet.html
Fingers crossed. maar sowieso wacht ik nog even tot tenminste de genoemde kinderziektes uit de LG software zijn gehaald. Mocht in de tussentijd een nieuwe G** variant op de markt komen, dan kan dat best nog een interessante kandidaat worden.
http://www.mylgphones.com...oogle-nexus-8-tablet.html
Fingers crossed. maar sowieso wacht ik nog even tot tenminste de genoemde kinderziektes uit de LG software zijn gehaald. Mocht in de tussentijd een nieuwe G** variant op de markt komen, dan kan dat best nog een interessante kandidaat worden.
Heeft iemand de ziggo app al aan depraat gekregen? Ik krijg een melding met iets van dat het alleen werkt op een origineel systeem. Maar naar mijn weten heb ik niks veranderd geen root access niks.
Ik heb het ziggo gevraagd op twitter maar uiteraard niks bekendsilencedead schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:46:
Heeft iemand de ziggo app al aan depraat gekregen? Ik krijg een melding met iets van dat het alleen werkt op een origineel systeem. Maar naar mijn weten heb ik niks veranderd geen root access niks.
Zojuist heb ik de knoop doorgehakt en de LG G pad 8.3 gekocht.
Ik heb de tablet langs de Ipad Mini (1e gen.) kunnen bekijken, hieronder de resultaten:

Beide tablets hebben een helderheid van 100% ingesteld staan.
Er zit inderdaad verschil (vooral het wit bij de ipad is veel "witter" en brightness is inderdaad iets feller).
De LG is ongeveer 1cm langer echter denk ik 2mm smaller in het scherm. (al is het voordeel dat bij het bekijken van films het volledige scherm gebruikt word bij de LG wat bij de ipad niet is heb ik vernomen).
Ikzelf heb voor de LG gekozen, ik kan wel blijven wachten op nieuwe tablets en geruchten maar dan kun je blijven uitstellen. Voor de prijs van 300 euro is het een top apparaat.
Ook vond ik het scherm in eerste instantie best goed en was de brightness ruim voldoende, pas bij het langs elkaar leggen kwamen de verschillen goed naarvoren.
Ik heb de tablet langs de Ipad Mini (1e gen.) kunnen bekijken, hieronder de resultaten:

Beide tablets hebben een helderheid van 100% ingesteld staan.
Er zit inderdaad verschil (vooral het wit bij de ipad is veel "witter" en brightness is inderdaad iets feller).
De LG is ongeveer 1cm langer echter denk ik 2mm smaller in het scherm. (al is het voordeel dat bij het bekijken van films het volledige scherm gebruikt word bij de LG wat bij de ipad niet is heb ik vernomen).
Ikzelf heb voor de LG gekozen, ik kan wel blijven wachten op nieuwe tablets en geruchten maar dan kun je blijven uitstellen. Voor de prijs van 300 euro is het een top apparaat.
Ook vond ik het scherm in eerste instantie best goed en was de brightness ruim voldoende, pas bij het langs elkaar leggen kwamen de verschillen goed naarvoren.
[ Voor 39% gewijzigd door willyfreak op 14-11-2013 18:25 ]
Verwijderd
Het verschil in helderheid is enorm. Pagina terug las ik dat iemand moeite had het verschil te zien, dat vind ik best bizar.
De maximale helderheid op de LG is voor mijn gevoel iets van 60% op de iPad. Heb ze ook bij MM in m'n handen gehad en toen ik met de LG (wel mooi formaat) bezig was wilde ik het scherm op 100% zetten.....maar dat stond deze al
Waar ik wel gecharmeerd van ben is de nieuwe Note 10.1. Wat een mooi ding zeg! Aangezien ik nu sowieso een Android tablet wil (heb 2x iPad 1 thuis) wacht ik nog even op de nieuwe Nexus 10 en maak dan een keuze.
De maximale helderheid op de LG is voor mijn gevoel iets van 60% op de iPad. Heb ze ook bij MM in m'n handen gehad en toen ik met de LG (wel mooi formaat) bezig was wilde ik het scherm op 100% zetten.....maar dat stond deze al

Waar ik wel gecharmeerd van ben is de nieuwe Note 10.1. Wat een mooi ding zeg! Aangezien ik nu sowieso een Android tablet wil (heb 2x iPad 1 thuis) wacht ik nog even op de nieuwe Nexus 10 en maak dan een keuze.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 10:06 ]
Vergeet ook niet dat ieders ogen anders zijn. Vooral lichtgevoeligheid wil nogwel eens verschillen. Je moet dus echt zelf gaan kijken of hij goed genoeg voor je is.
Verder als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het dat LG de maximale helderheid heeft teruggeschroefd omdat ze de extra warmte niet goed genoeg kunnen afvoeren.
Verder als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het dat LG de maximale helderheid heeft teruggeschroefd omdat ze de extra warmte niet goed genoeg kunnen afvoeren.
Verwijderd
Dat kan idd ook ja. Ik heb iig niet extra gevoelige ogen of zo 
Dat zou een verklaring kunnen zijn ja. Dan hebben ze dit soort zaken helaas nog niet goed genoeg voor elkaar.
Dat zou een verklaring kunnen zijn ja. Dan hebben ze dit soort zaken helaas nog niet goed genoeg voor elkaar.
Heb er vandaag even mee mogen spelen, wat een fijne tablet!
Het scherm is echt prachtig, dat moet gezegd worden, al is de maximale helderheid inderdaad niet zo hoog als van de nieuwe nexus 7 of ipad mini.
Ik gebruik nu een nexus 7 2012, voornamelijk binnen en nu eigenlijk al nooit op maximale helderheid; dus ik maak daar verder echt geen punt van.
De 8.3 inch is in absolute grootte een heel fijn formaat, de verhoudingen van het scherm zijn ook fijn.
Ik kijk veel video op de tablet en daardoor komt de ipad mini met z'n "vierkante" schermformaat nicht im frage.
Het scherm is echt prachtig, dat moet gezegd worden, al is de maximale helderheid inderdaad niet zo hoog als van de nieuwe nexus 7 of ipad mini.
Ik gebruik nu een nexus 7 2012, voornamelijk binnen en nu eigenlijk al nooit op maximale helderheid; dus ik maak daar verder echt geen punt van.
De 8.3 inch is in absolute grootte een heel fijn formaat, de verhoudingen van het scherm zijn ook fijn.
Ik kijk veel video op de tablet en daardoor komt de ipad mini met z'n "vierkante" schermformaat nicht im frage.
Ik las hier iets over dat het draaien van applicaties vanaf de microSD kaart niet werkt. Heeft iemand dat al getest?
AAP geeft een 4/5: http://www.allaboutphones.nl/reviews/24044/lg-g-pad-83.html
Vanaf de MicroSD kan niet meer vanaf Android JellyBean zijn mijn ervaringen...
Vanaf de MicroSD kan niet meer vanaf Android JellyBean zijn mijn ervaringen...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb nu ook een dikke week deze tablet en ben er op zich dik tevreden over. Het enige waar ik een beetje mee zit is de kwaliteit van het geluid.... die vind ik namelijk erg matig. Als ik het geluid zacht heb staan (tot ongeveer 40 %) dan klinkt het erg dof. Zet ik het geluid harder dan ongeveer 60 %, dan klinkt het wel helder maar een beetje overstuurd. Net alsof het geluid te hard staat.
Nu ben ik misschien erg verwend door mijn HTC One waarbij de speakers niet alleen in stereo aan de voorkant zaten maar ook het geluid gewoon erg goed klinkt, zacht of hard. Ervaren anderen dit ook met het geluid? Of moet ik gewoon niet meer verwachten voor tablets rond deze prijs (met zo'n uitstekend scherm verwacht je toch minstens een redelijk geluid).
Nu ben ik misschien erg verwend door mijn HTC One waarbij de speakers niet alleen in stereo aan de voorkant zaten maar ook het geluid gewoon erg goed klinkt, zacht of hard. Ervaren anderen dit ook met het geluid? Of moet ik gewoon niet meer verwachten voor tablets rond deze prijs (met zo'n uitstekend scherm verwacht je toch minstens een redelijk geluid).
Ik denk hier eigenlijk hetzelfde over. Ik heb zelfs het idee dat mijn Nexus 7 (2012) beter klonk. Ook het trillen van de behuizing als het volume iets hoger staat is wat hinderlijk.bartje_uut_asse schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 19:09:
Ik heb nu ook een dikke week deze tablet en ben er op zich dik tevreden over. Het enige waar ik een beetje mee zit is de kwaliteit van het geluid.... die vind ik namelijk erg matig. Als ik het geluid zacht heb staan (tot ongeveer 40 %) dan klinkt het erg dof. Zet ik het geluid harder dan ongeveer 60 %, dan klinkt het wel helder maar een beetje overstuurd. Net alsof het geluid te hard staat.
Aan de andere kant stoor ik mij er niet vaak aan. Als er geluid uit komt is dat enkel voor af en toe een YouTube filmpje...
Zo zie je maar weer hoe het van de gebruiker afhangt, mij viel juist op dat het geluid erg goed is, ook prima volume komt er uit.
Ik heb eerder een nexus 7 (2013 model) gekocht en na een paar dagen alweer weggedaan, omdat ik het geluid zo belabberd vond. Ik gebruik mijn tablet veel om tv te kijken, en op die nieuwe nexus verstond ik er vaak geen bal meer van. Heb toen een tijdje weer de oude nexus 7 (2012) gebruikt, en sinds vanmiddag dan de Gpad.
Geluid was een van de eerste dingen die ik ging testen, en ik ben er heel tevreden over.
Ik heb eerder een nexus 7 (2013 model) gekocht en na een paar dagen alweer weggedaan, omdat ik het geluid zo belabberd vond. Ik gebruik mijn tablet veel om tv te kijken, en op die nieuwe nexus verstond ik er vaak geen bal meer van. Heb toen een tijdje weer de oude nexus 7 (2012) gebruikt, en sinds vanmiddag dan de Gpad.
Geluid was een van de eerste dingen die ik ging testen, en ik ben er heel tevreden over.
Wat is de eenvoudigste manier om van User te switchen?
Ik kan tot nu toe alleen redelijk omslachtige manieren vinden.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een alternatief voor een snelle manier van switchen tussen Apps
(SlideAside is voor mij toch niet wat het zou kunnen zijn & de Home - knop vast houden is alles behave ideaal) ;
Ik kan jullie echt Switchr aanraden!
(SlideAside is voor mij toch niet wat het zou kunnen zijn & de Home - knop vast houden is alles behave ideaal) ;
Ik kan jullie echt Switchr aanraden!
[ Voor 16% gewijzigd door Scorp op 22-11-2013 01:20 ]
Ik heb de mijne uiteindelijk toch terug gebracht want ben toch niet helemaal tevreden.
- Geluid is redelijk slecht (omdat speakers niet goed geplaatst zijn)
- Helderheid is lager dan gemiddeld (was niet heel erg maar speelde wel mee)
- Ziggo TV app werkte niet (Ziggo kon ook niet aangeven of en wanneer dit opgelost zou worden)
- XBMC werkte niet goed op de tablet
Dit waren mijn min punten al na 1 week gebruiken (misschien 1 accu lading getest) en ben bang hoe langer ik hem ga gebruiken hoe meer ik tegen zal komen.
Dit was mijn eerste Android tablet en merkte gewoon dat het niet zo vloeiend werkt als IOS (browsen, menu's, openen apps) , nu toch maar voor de Ipad mini 2 gekozen.
- Ziggo TV app werkte niet (Ziggo kon ook niet aangeven of en wanneer dit opgelost zou worden)
Dit waren mijn min punten al na 1 week gebruiken (misschien 1 accu lading getest) en ben bang hoe langer ik hem ga gebruiken hoe meer ik tegen zal komen.
Dit was mijn eerste Android tablet en merkte gewoon dat het niet zo vloeiend werkt als IOS (browsen, menu's, openen apps) , nu toch maar voor de Ipad mini 2 gekozen.
[ Voor 3% gewijzigd door willyfreak op 22-11-2013 11:15 ]
Bij stock android:ASW1 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:28:
Wat is de eenvoudigste manier om van User te switchen?
swipe rechtsboven het quick toggle scherm naar beneden.
klik op user foto
lock scherm wordt geopend
selecteer andere user
Ik heb hem nu een week of 2 en ik ben nog wel tevreden.willyfreak schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:13:
Ik heb de mijne uiteindelijk toch terug gebracht want ben toch niet helemaal tevreden.
- Het geluid dat het slecht is, naar mijn meing is elke tablet en telefoon net zo slecht. Er komt geluid uit en ik kan verstaan wat er aan geluid uitkomt en ik vind dat goed genoeg.
- Helderheid is inderdaad lager dan gemiddeld, maar zoals ik hem gebruik kan die feller dan ik hem tot op heden heb gebruikt. Verder is het echt een top scherm, scherp goede kleuren.
- Ziggo TV app werkt niet, hmm ja irritant hoop dat het opgelost word
- XBMC schijnt op geen enkele android tablet goed te werken. Maar met file explorer en VLC kan ik alles streamen vanaf mijn HTPC
- Het werkt inderdaad wat minder vloeiend als IOS, maar gezien de prijs mogelijkheid tot uitbreiden geheugen en dat ik straks (hopelijk, moet mjin kabeltje en reader nog binnen krijgen) mijn compact flash kaartjes van mijn camera in de vakantie kan back-uppen, vind ik het toch het beste compromis wat er beschikbaar is op dit moment.
Zucht.horizon1978 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:48:
[...]
Bij stock android:
swipe rechtsboven blabla...
Het gaat in dit topic niet over stock android, lees de titel eens.
Hij vraagt wat een goede manier is om te switchen, ik geef aan dat dit de stock variant is, mogelijk dat dat ook bij de LG pad kan?ASW1 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:19:
[...]
Zucht.
Het gaat in dit topic niet over stock android, lees de titel eens.
Verwijderd
@ SilenceDead
XMBC v13 Gotham versie speelt HD zonder problemen op de G-Pad af.
http://xbmc.org/xbmc-13-gotham-september-and-october/
Thanks! Werkt nu super!Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:15:
@ SilenceDead
Nu de ziggo app nog
Ik ben bekend met stock; omdat deze optie er op de G pad niet is stel ik de vraag.horizon1978 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:27:
[...]
Hij vraagt wat een goede manier is om te switchen, ik geef aan dat dit de stock variant is, mogelijk dat dat ook bij de LG pad kan?
Een andere manier dan met de power button te locken en direct weer te unlocken heb ik nog niet gevonden.
ik ga morgen toch maar eens naar de Mediamarkt met mijn Ipad mini. eens vergelijken wat de verschillen zijn etc.
ze geven aan dat de response soms wat te wensen overlaat, kijken, als ik em haal, of dat met een andere launcher weg te halen is(KitKat launcher van de Nexus 5) aangezien dit bij mijn Xperia Z van Sony ook perfect werkte.
scherm ben ik wel beniewd naar, aangezien ik mijn Ipad Mini altijd op full brightness gebruik.
ik laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn en of ik de G-Pad meeneem of niet
p.s. ik vind het wel meevallen met de negatieve reviews... ja, de batterij is niet fantastisch, maar dat is die bij de Ipad Mini ook niet meer met IOS7.
ze geven aan dat de response soms wat te wensen overlaat, kijken, als ik em haal, of dat met een andere launcher weg te halen is(KitKat launcher van de Nexus 5) aangezien dit bij mijn Xperia Z van Sony ook perfect werkte.
scherm ben ik wel beniewd naar, aangezien ik mijn Ipad Mini altijd op full brightness gebruik.
ik laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn en of ik de G-Pad meeneem of niet
p.s. ik vind het wel meevallen met de negatieve reviews... ja, de batterij is niet fantastisch, maar dat is die bij de Ipad Mini ook niet meer met IOS7.
Verwijderd
Sommige Reviews spreken over "Great Battery" ...wat is het nou ?MartijnAbel schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:17:
ik ga morgen toch maar eens naar de Mediamarkt met mijn Ipad mini. eens vergelijken wat de verschillen zijn etc.
Sommige Reviews spreken over "No Lag and fast response" wat is het nou ?
YouTube: LG G Pad 8.3 Review Part 2
Graag hoor ik jouw conclusie ook.
Ik heb geen LAG geconstateerd bij Media Markt (30 minuten mee gespeeld)
Heb de G Pad nu ook voor me liggen, helaas een zwarte, terwijl ik persoonlijk wit zou preferen...
Maar ik zal er een kleine review over schrijven. De eerste indrukken van looks en feel en groote zijn erg goed!
Maar ik zal er een kleine review over schrijven. De eerste indrukken van looks en feel en groote zijn erg goed!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb ook het gevoel dat de percentage op de G Pad niet helemaal representatief zijn. Ik merk een aanzienlijk verschil tussen gamen en scherm gewoon aan terwijl ik dit niet terug zie in de percentages. Als het vergelijk met m'n HTC One kan die ook in 3 a 4 uur leeg bij een grafisch zware game, maar wordt aangegeven dat game ook echt een percentage van 50% gebruikt. Op de LG G Pad blijft het percentage gerust steken rond de 7%.Maardiweb schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:16:
[...]
Die percentages moet je met een korrel zout nemen. 4 uur browsen =! 4 uur gamen. Als je 4 uur kan gamen met je tablet is dat best wel netjes. Als ik met mn smartphone één uur een zwaar spel speel kan ik ook weer richting de lader...
Ik heb ook de knoop door gehakt en hem besteld. Ik heb na de review van tweakers nog even getwijfeld, maar nu er nog steeds geen geruchten zijn over andere tablets met hetzelfde formaat maar dan een snapdragon 800 heb ik er vandaag in de mediamarkt mee gespeeld en de lag viel mij alles mee. Vanaf morgen kan ik dus kijken hoe ik de batterijduur ervaar, maar aangezien ik hem vooral thuis gebruik en dan niet langer dan een paar uur achter elkaar denk ik dat dat ook geen probleem zijn voor mij. Ik had een Asus TF300, maar die heeft zo extreem veel lag dat het niet anders kan als dat ik heel blij ga worden met deze tablet
.
Hebben de gene die ook een G Pad 8.3 hebben ook een wiebelige micro usb aansluiting?
Ik heb namelijk als ik mijn usb kabel erin doe best wel wat spelling als ik hem heen en weer beweeg.
Het is net alsof de micro usb loszit in de behuizing.
Het kan aan mij liggen maar wat zijn jullie bevindingen ervan?
Ik heb namelijk als ik mijn usb kabel erin doe best wel wat spelling als ik hem heen en weer beweeg.
Het is net alsof de micro usb loszit in de behuizing.
Het kan aan mij liggen maar wat zijn jullie bevindingen ervan?
[ Voor 16% gewijzigd door StrifeNL op 26-11-2013 21:35 ]
Even voor je gekeken en bij mij zit er wat speling in ja, niet noemenswaardig imho.
Ok bedankt voor de infoCLB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:38:
Even voor je gekeken en bij mij zit er wat speling in ja, niet noemenswaardig imho.
Ik heb hiervoor een andere tablet gehad die had zowat geen spelling.
En deze kan best op en neer bewegen dat voelt een beetje alsof ie breekbaar is.
Een snelle eerste indruk na een avondje gespeeld te hebben...
Formaat is erg lekker, scherm is erg erg mooi, maar dat zeggen alle reviews ook wel. Helderheid is niks op aan te merken op 100%, maar de scaling daarvan is niet echt normaal. Waar 99% nog goed te zien is qua helderheid zorgt 100% ervoor dat ik een gezichtsbruiner heb die binnen 10 seconden m'n gezicht verbrand
Heb lang door alle settingsmenu's zitten scrollen en daar zitten hier en daar wel wat leuke opties tussen,
zoals het kunnen kiezen van thema's (wat is dat marshmallow-thema echt absorbitant f*cking lelijk zeg)
of het kiezen van lettertypes enzovoort. Ook het kunnen aanpassen van de touchbuttons is interessant, maar ik blijf het raar vinden dat er een settingsknop aanwezig is en niet een simpele multitaskknop. Nu moet je de homeknop daarvoor een seconde ingedrukt houden: vind ik irritant. Voor de rest is de skin van LG toch wel aanwezig, ik zeg nog niet persé negatief, maar ja... Als je de notificatiebalk omlaag swiped zie je tal van extra instellingen, menu's en opties die door LG zijn aangebracht. Sommige daarvan zijn handig, maar het is wel iets over de top vind ik nu. Een andere launcher en een iconpack zou daarbij al flink helpen gok ik en het is geen grote afknapper, maar ook geen groot pluspunt, morgen is verder bekijken en 'onderzoeken' dus!
Icoontjes zijn ook allemaal gerestyled en afhankelijk van het thema nog enigzins te pruiken of completely crap. Muziek- en video-applicatie zijn vrij standaard, werken, maar missen hier en daar wat opties die ik graag zie dus die zal ik niet out-of-the-box gebruiken. Maar een Google Play Music welke me wel kan bekoren staat er ook al standaard op... Jammer dat de browser toch geen AOSP-versie blijkt te zijn, waarbij ik 'Quick Controls' kan gebruiken. Aangezien ik m'n telefoon / tablet voor 75% van de tijd voor internet gebruik, moet de browser gewoon 100% goed zijn en dat is deze imho niet. Om over het gedrocht van Google Chrome nog maar niet te spreken. Voor de rest zijn er wat LG-apps meegeleverd, zoals Qpair, remote control, maar dat komt wel.
Interne geheugen is 16GB, waarvan zo'n 11GB beschikbaar is voor de gebruiker. Gelukkig kunnen er geheugenkaartjes in, een hele grote pro wat mij betreft, maar dat heb ik ook nog niet getest. Een notificatielampje lijkt er niet op te zitten en dat had ik eigenlijk wel verwacht... Emailtjes, HangOuts, notificaties, alarmpjes enzovoort... Of kijk ik verder dan m'n neus lang is? 'Knock-on' werkt wel weer erg intuitief, zoals ook op de LG G2 het geval is en dat mag wat mij betreft wel in elke telefoon en tablet worden geïmplementeerd! Morgen maar is verder kijken, nu is even beter een (stukje) film kijken vind ik!
Formaat is erg lekker, scherm is erg erg mooi, maar dat zeggen alle reviews ook wel. Helderheid is niks op aan te merken op 100%, maar de scaling daarvan is niet echt normaal. Waar 99% nog goed te zien is qua helderheid zorgt 100% ervoor dat ik een gezichtsbruiner heb die binnen 10 seconden m'n gezicht verbrand
Heb lang door alle settingsmenu's zitten scrollen en daar zitten hier en daar wel wat leuke opties tussen,
zoals het kunnen kiezen van thema's (wat is dat marshmallow-thema echt absorbitant f*cking lelijk zeg)

of het kiezen van lettertypes enzovoort. Ook het kunnen aanpassen van de touchbuttons is interessant, maar ik blijf het raar vinden dat er een settingsknop aanwezig is en niet een simpele multitaskknop. Nu moet je de homeknop daarvoor een seconde ingedrukt houden: vind ik irritant. Voor de rest is de skin van LG toch wel aanwezig, ik zeg nog niet persé negatief, maar ja... Als je de notificatiebalk omlaag swiped zie je tal van extra instellingen, menu's en opties die door LG zijn aangebracht. Sommige daarvan zijn handig, maar het is wel iets over de top vind ik nu. Een andere launcher en een iconpack zou daarbij al flink helpen gok ik en het is geen grote afknapper, maar ook geen groot pluspunt, morgen is verder bekijken en 'onderzoeken' dus!
Icoontjes zijn ook allemaal gerestyled en afhankelijk van het thema nog enigzins te pruiken of completely crap. Muziek- en video-applicatie zijn vrij standaard, werken, maar missen hier en daar wat opties die ik graag zie dus die zal ik niet out-of-the-box gebruiken. Maar een Google Play Music welke me wel kan bekoren staat er ook al standaard op... Jammer dat de browser toch geen AOSP-versie blijkt te zijn, waarbij ik 'Quick Controls' kan gebruiken. Aangezien ik m'n telefoon / tablet voor 75% van de tijd voor internet gebruik, moet de browser gewoon 100% goed zijn en dat is deze imho niet. Om over het gedrocht van Google Chrome nog maar niet te spreken. Voor de rest zijn er wat LG-apps meegeleverd, zoals Qpair, remote control, maar dat komt wel.
Interne geheugen is 16GB, waarvan zo'n 11GB beschikbaar is voor de gebruiker. Gelukkig kunnen er geheugenkaartjes in, een hele grote pro wat mij betreft, maar dat heb ik ook nog niet getest. Een notificatielampje lijkt er niet op te zitten en dat had ik eigenlijk wel verwacht... Emailtjes, HangOuts, notificaties, alarmpjes enzovoort... Of kijk ik verder dan m'n neus lang is? 'Knock-on' werkt wel weer erg intuitief, zoals ook op de LG G2 het geval is en dat mag wat mij betreft wel in elke telefoon en tablet worden geïmplementeerd! Morgen maar is verder kijken, nu is even beter een (stukje) film kijken vind ik!
Ik zit ook af en toe op mijn samsung note 2 te tikken om aan te gaan. Ik vind het dus inderdaad een handig extra'tje.CLB schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:37:
'Knock-on' werkt wel weer erg intuitief, zoals ook op de LG G2 het geval is en dat mag wat mij betreft wel in elke telefoon en tablet worden geïmplementeerd! Morgen maar is verder kijken, nu is even beter een (stukje) film kijken vind ik!
Binnen!
Eerste reacties:
- waarom kan ik niet de gewone multitask-knop in mijn balk kiezen?!
- Heerlijk formaat, voelt heel degelijk!
- Schermhelderheid is geen enkel probleem, helder genoeg
- resolutie is super
- wel heel veel eye-candy / animaties / bloatware
- Qpair zou veel handiger zijn als het ook met whatsapp werkt
Eerste reacties:
- waarom kan ik niet de gewone multitask-knop in mijn balk kiezen?!
- Heerlijk formaat, voelt heel degelijk!
- Schermhelderheid is geen enkel probleem, helder genoeg
- resolutie is super
- wel heel veel eye-candy / animaties / bloatware
- Qpair zou veel handiger zijn als het ook met whatsapp werkt
Benieuwd wanneer de LTE versie van de 8.3 uit komt (http://www.gsmarena.com/l...s_on_amazon-news-7053.php), zou ik geen gekke prijs vinden, 346 tegen 299 voor de non-lte nu bij de mediamarkt.
Eerste was bekend, LG is nogal gek met sommige dingen... Welke kleur heb je?
@ wessel99: Dat was al bekend, één keer genoemd en voor de rest nooit meer...
@ wessel99: Dat was al bekend, één keer genoemd en voor de rest nooit meer...
Hier ook tf300 en ook kijkend naar de G Pad, ben benieuwd naar je ervaringen!luappul schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:17:
Ik heb ook de knoop door gehakt en hem besteld. Ik heb na de review van tweakers nog even getwijfeld, maar nu er nog steeds geen geruchten zijn over andere tablets met hetzelfde formaat maar dan een snapdragon 800 heb ik er vandaag in de mediamarkt mee gespeeld en de lag viel mij alles mee. Vanaf morgen kan ik dus kijken hoe ik de batterijduur ervaar, maar aangezien ik hem vooral thuis gebruik en dan niet langer dan een paar uur achter elkaar denk ik dat dat ook geen probleem zijn voor mij. Ik had een Asus TF300, maar die heeft zo extreem veel lag dat het niet anders kan als dat ik heel blij ga worden met deze tablet.
Algemeen: hoe lang gaat de batterij mee met voornamelijk browsen?
@ CLB: ik heb de zwarte gekozen, mooi ding! Ik wist idd dat die multitask knop er niet was, maar had niet verwacht dat ik hem zo zou missen. Die slide aside functie vind ik heel onnatuurlijk werken, en daarom waardeloos. Long-press op de home-button is toch minder handig dan een aparte knop ervoor...
@The_Virus: het scherm van de G Pad is minder helder, maar het formaat bevalt me echt heel goed! Ik heb de komende dagen geen tijd om er lang mee te spelen, dus een browsetest moet ik je voorlopig even schuldig blijven.
De G-Pad vertoont in vergelijking met mijn Nexus 5 toch wel hier en daar wat lag, al denk ik dat dat eerder door de overvloed aan software-tweaks komt dan doordat de snapdragon 600 underpowered is. Het stoort mij op dit moment nog niet echt, maar in de toekomst denk ik dat er toch wel een moment gaat komen dat ik er een schone rom op zet...
@The_Virus: het scherm van de G Pad is minder helder, maar het formaat bevalt me echt heel goed! Ik heb de komende dagen geen tijd om er lang mee te spelen, dus een browsetest moet ik je voorlopig even schuldig blijven.
De G-Pad vertoont in vergelijking met mijn Nexus 5 toch wel hier en daar wat lag, al denk ik dat dat eerder door de overvloed aan software-tweaks komt dan doordat de snapdragon 600 underpowered is. Het stoort mij op dit moment nog niet echt, maar in de toekomst denk ik dat er toch wel een moment gaat komen dat ik er een schone rom op zet...
[ Voor 4% gewijzigd door luappul op 28-11-2013 11:58 ]
Vanavond naar de MediaMarkt geweest en met de LG G Pad gespeeld. Ik vond de schermgrote en het gewicht zeer positief.
Daarna nog even naar de Nexus 7 gelopen, daar was mij direct duidelijk dat het scherm te klein is, met het browsen moest ik direct al zoomen.
Wel ga ik nog even op m;n gemak de reviews naast elkaar leggen. Ik hoor ook nog veel negatieve verhalen over de Nexus 7 icm Android 4.4.
Daarna nog even naar de Nexus 7 gelopen, daar was mij direct duidelijk dat het scherm te klein is, met het browsen moest ik direct al zoomen.
Wel ga ik nog even op m;n gemak de reviews naast elkaar leggen. Ik hoor ook nog veel negatieve verhalen over de Nexus 7 icm Android 4.4.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Voor mij was dit ook de afweging: een kleiner maar feller scherm (de hogere dpi van de nexus 7 vond ik niets toevoegen, de G Pad is scherp genoeg), of een groter maar minder helder scherm. Zelfs in de fel verlichte mediamarkt vond ik het scherm van de G Pad fel genoeg, dus voor mij heeft de G Pad gewonnen en tot nu toe absoluut nog geen spijt van.AMDFreak schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:51:
Vanavond naar de MediaMarkt geweest en met de LG G Pad gespeeld. Ik vond de schermgrote en het gewicht zeer positief.
Ook met de accuduur heb ik tot nu toe geen enkel probleem, na er vandaag tussendoor mee te hebben zitten spelen (vooral PvZ:2 en NFS:MW, tijden weet ik niet en helderheid stond op automatisch) was het percentage gedaald van 90% naar 50% (ik weet het, zonder tijden hebben jullie er niks aan maar ik denk dat ik van het weekend wat meer tijd heb om daar beter naar te kijken). Voor mij zal hij dus in zo ongeveer alle situaties wel het einde van de dag halen, dus voor mij voldoet hij zeker.
Sinds gisteren heb ik ook een witte GPad. Zo snel nog geen serieuze lag gehad. Toestenbord altijd binnen een seconde aanwezig (wat volgens de review van Tweakers wel eens anders is). Wie heeft er eigenlijk al wel last van serieuze lag en wie heeft er al een benchmark gedraaid? Ik begin me namelijk af te vragen of een benchmark app de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Het is namelijk niet ongebruikelijk dat ze de powerscheme aanpassen wanneer er een benchmark app gedetecteerd wordt.
Helderheid laat te wensen over, maar is wel werkbaar. In de slaapkamer zonder licht is er wel wat lekkage te zien van de backlight. Maar ja, ik kom van een Samsung Tab 7.7 (OLED).
Wel blij dat ik nu eindelijk van ICS af ben. Samsung is veel te laks geweest met upgrades. Zo heeft Azie wel JB gekregen, maar onduidelijk of de 7.7 in Europa ooit nog een upgrade krijgt. Blijft natuurlijk nog wel de vraag hoe snel LG gaat zijn met upgrades voor de GPad.
Accuduur is niet briljant, maar de lader is gelukkig 1,8 A. Je kunt nog wel een toets toevoegen aan de softbuttons aan de onderkant, maar dat is alleen de keuze tussen QuickMemo en de Status Bar laten openen. Maar misschien is er dus iets mogelijk om zelf daar een toets bij te hacken.
Ik moet nog verder testen (zoals IR), maar voorlopig ben ik blij met mijn GPad.
Helderheid laat te wensen over, maar is wel werkbaar. In de slaapkamer zonder licht is er wel wat lekkage te zien van de backlight. Maar ja, ik kom van een Samsung Tab 7.7 (OLED).
Wel blij dat ik nu eindelijk van ICS af ben. Samsung is veel te laks geweest met upgrades. Zo heeft Azie wel JB gekregen, maar onduidelijk of de 7.7 in Europa ooit nog een upgrade krijgt. Blijft natuurlijk nog wel de vraag hoe snel LG gaat zijn met upgrades voor de GPad.
Accuduur is niet briljant, maar de lader is gelukkig 1,8 A. Je kunt nog wel een toets toevoegen aan de softbuttons aan de onderkant, maar dat is alleen de keuze tussen QuickMemo en de Status Bar laten openen. Maar misschien is er dus iets mogelijk om zelf daar een toets bij te hacken.
Ik moet nog verder testen (zoals IR), maar voorlopig ben ik blij met mijn GPad.
de G pad lijkt mij geweldig omdat het (denk ik) de nexus7 2nd is, maar dan met een 8inch scherm(!) is.
enkel de schil van LG lijkt me vervelend en slecht voor het accu verbruik.
nu vond ik dat er een cyanogenmod custom rom (benaming goed? geen ervaring, sorry) te komen,
hopelijk duurt dat niet te lang.
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=47958836&postcount=26
Ik heb verder geen ervaring met cyanogen en twijfel over de stabiliteit als maar 1 developer er iets mee doet.
Denken jullie dat dit voor echte verbetering van de tablet zorgt, of is er geen grote kans dat het accuduur (sterk) verbeterd wordt?
nu vond ik dat er een cyanogenmod custom rom (benaming goed? geen ervaring, sorry) te komen,
Ik heb verder geen ervaring met cyanogen en twijfel over de stabiliteit als maar 1 developer er iets mee doet.
Denken jullie dat dit voor echte verbetering van de tablet zorgt, of is er geen grote kans dat het accuduur (sterk) verbeterd wordt?
uhm dalingrin is 1 van de vele devvers van roms, die weet echt wel wat ie doet ;-)
Die info is al out-dated. De link verwijst gewoon naar de WiFi-only versie.. Tot dusver nog geen info over een LTE-versie..wessel99 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:41:
Benieuwd wanneer de LTE versie van de 8.3 uit komt (http://www.gsmarena.com/l...s_on_amazon-news-7053.php), zou ik geen gekke prijs vinden, 346 tegen 299 voor de non-lte nu bij de mediamarkt.
Cyanogen heeft een heel team developers, dus wat betreft betrouwbaarheid zit dat wel goed bij die ROM. En ik denk dat het zeker wel invloed gaat hebben op je batterijverbruik, maar ik verwacht geen mirakels van 6 naar 10 uur oid.martijn.gruiter schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:27:
de G pad lijkt mij geweldig omdat het (denk ik) de nexus7 2nd is, maar dan met een 8inch scherm(!) is.
M'n (kleine) review verschijnt deze week op AW...
Al met al vind ik de LG G Pad 8.3 een erg mooie tablet, alleen de skin doet wat 'mwah-gevoelens' oproepen. Nu zijn die met een andere launcher of thema wel weer grotendeels te onderdrukken en weg te moffelen, maar of ik 'm echt zelf ga kopen, weet ik nog niet. Had ook een zwarte versie tot m'n beschikking, terwijl ik de witte op de plaatjes / filmpjes en stuk mooier vind. Dat zou nog iets kunnen zijn om me over te halen
Al met al vind ik de LG G Pad 8.3 een erg mooie tablet, alleen de skin doet wat 'mwah-gevoelens' oproepen. Nu zijn die met een andere launcher of thema wel weer grotendeels te onderdrukken en weg te moffelen, maar of ik 'm echt zelf ga kopen, weet ik nog niet. Had ook een zwarte versie tot m'n beschikking, terwijl ik de witte op de plaatjes / filmpjes en stuk mooier vind. Dat zou nog iets kunnen zijn om me over te halen
Dalingrin ken ik nog van CM7 en CM9 voor de HP Touchpad.martijn.gruiter schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 21:27:
Zeker niet de minste in 'the scene'.
Belooft wat..
CLB schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:05:
offtopic:
Ah lol, ik vroeg me al af waar ik die foto bij je introductietopic op AW van herkende. Blijkbaar dus van jouw profiel
Ah lol, ik vroeg me al af waar ik die foto bij je introductietopic op AW van herkende. Blijkbaar dus van jouw profiel
CrackSlet schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:20:
[...]
Cyanogen heeft een heel team developers, dus wat betreft betrouwbaarheid zit dat wel goed bij die ROM. En ik denk dat het zeker wel invloed gaat hebben op je batterijverbruik, maar ik verwacht geen mirakels van 6 naar 10 uur oid.
MSoft06 schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:22:
uhm dalingrin is 1 van de vele devvers van roms, die weet echt wel wat ie doet ;-)
cornfed99111 schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:12:
[...]
Dalingrin ken ik nog van CM7 en CM9 voor de HP Touchpad.
Zeker niet de minste in 'the scene'.
Belooft wat..
dank voor jullie reacties!MSoft06 schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:22:
ik verwacht idd geen 2x langere accuduur, maar als het maar iets optimaler gebeurd
en als je de skin van LG kan aanpassen/onderdrukken dan denk ik dat ik toch voor de G Pad ga...
Ik heb van het weekend een witte LG G Pad gekocht. Hiervoor had ik een Asus Transformer Prime.
Wat een verademing!
De review van T.net qua bevindingen, daar kan ik mij absoluut niet in vinden.
Scherm zou wellicht iets feller mogen, maar is in mijn ogen fel zat.
Ik zal nog wel een product review schrijven.
Wat een verademing!
De review van T.net qua bevindingen, daar kan ik mij absoluut niet in vinden.
Scherm zou wellicht iets feller mogen, maar is in mijn ogen fel zat.
Ik zal nog wel een product review schrijven.
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Het lijkt erop dat de 8.3 de basis gaat zijn voor een (mogelijke Nexus 8 )LTE variant, via een gelekte LG V530 service manual (8.3 wifi is V500):
http://au.ibtimes.com/art...-8-release-date-specs.htm
http://www.phonearena.com...G-Pad-8.3-variant_id49913
http://au.ibtimes.com/art...-8-release-date-specs.htm
http://www.phonearena.com...G-Pad-8.3-variant_id49913
[ Voor 36% gewijzigd door wessel99 op 04-12-2013 16:30 ]
Ik kan het nergens vinden, is het mogelijk als je je homescreen in landscape hebt de iconen in het dock aan de linkerkant te hebben in plaats van aan de rechterkant?
Niet out-of-the-box denk ik...
Heeft er inmiddels iemand al zo'n flipcover kunnen bemachtigen? Ik zou er graag een voor kerst willen vragen, maar dan moeten ze wel beschikbaar zijn.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
And here it is: Review LG G Pad 8.3: veel tablet voor een aantrekkelijke prijsCLB schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:05:
Voor de twijfelaars ;-)
Opmerkingen na een week gebruik:
-accuduur: bij de eerste twee laadbeurten was deze rampzalig! de batterij liep binnen een paar uur leeg, zelfs in standby. Bij het surfen alleen al verbruikte hij bijna 1% per minuut (scherm op 40%)
Na de derde laadbeurt ben ik hier wel tevreden over. In standby verbruikt hij gedurende een ganse nacht maximaal 1%. Volgens du battery app zou ik 7u kunnen surfen (scherm op 44%) dit lijkt naar mijn gevoel te kloppen.
-scherm: Mooie kleuren, scherp beeld, ideaal voor te lezen. Voor binnenshuis is 40% helderheid meer dan genoeg (persoonlijk)
Zelf heb ik een 4,5 inch gsm, een 7 inch tablet en een 10 inch tablet. Dit formaat is het meest aangename van allen.
-speakers: de speakers klinken gemiddeld. Niet slecht maar ook niet indrukwekkend. Ik kan sommige kritieken (blikkerig geluid) wel begrijpen maar storend is dit niet.
-lg interface: deze heeft een (klein) aantal positieve elementen zoals quickmemo, quickremote,... maar moest ik kunnen kiezen dan koos ik meteen voor stock android. Lg zou ook werken aan een kitkat-versie. Dit is echter voorzien voor (eind?) 2014.
Na het rooten heb ik er meteen titanium backup opgezet om een groot aantal lg apps te bevriezen en setcpu te installeren.
De tablet heeft op normale snelheid af en toe last van een kleine hapering (zie review tweakers)
Ik het de tablet met setcpu underclocked naar 1350mhz, wat nog ruim voldoende is voor de apps en games die ik speel.
Een hoesje heb ik besteld via aliexpress:
http://www.aliexpress.com...123753&isViewCP=y&catId=0
Alle voor -en nadelen in overweging genomen kan ik zeggen dat ik best wel tevreden ben van deze tablet.
Opmerkingen na een week gebruik:
-accuduur: bij de eerste twee laadbeurten was deze rampzalig! de batterij liep binnen een paar uur leeg, zelfs in standby. Bij het surfen alleen al verbruikte hij bijna 1% per minuut (scherm op 40%)
Na de derde laadbeurt ben ik hier wel tevreden over. In standby verbruikt hij gedurende een ganse nacht maximaal 1%. Volgens du battery app zou ik 7u kunnen surfen (scherm op 44%) dit lijkt naar mijn gevoel te kloppen.
-scherm: Mooie kleuren, scherp beeld, ideaal voor te lezen. Voor binnenshuis is 40% helderheid meer dan genoeg (persoonlijk)
Zelf heb ik een 4,5 inch gsm, een 7 inch tablet en een 10 inch tablet. Dit formaat is het meest aangename van allen.
-speakers: de speakers klinken gemiddeld. Niet slecht maar ook niet indrukwekkend. Ik kan sommige kritieken (blikkerig geluid) wel begrijpen maar storend is dit niet.
-lg interface: deze heeft een (klein) aantal positieve elementen zoals quickmemo, quickremote,... maar moest ik kunnen kiezen dan koos ik meteen voor stock android. Lg zou ook werken aan een kitkat-versie. Dit is echter voorzien voor (eind?) 2014.
Na het rooten heb ik er meteen titanium backup opgezet om een groot aantal lg apps te bevriezen en setcpu te installeren.
De tablet heeft op normale snelheid af en toe last van een kleine hapering (zie review tweakers)
Ik het de tablet met setcpu underclocked naar 1350mhz, wat nog ruim voldoende is voor de apps en games die ik speel.
Een hoesje heb ik besteld via aliexpress:
http://www.aliexpress.com...123753&isViewCP=y&catId=0
Alle voor -en nadelen in overweging genomen kan ik zeggen dat ik best wel tevreden ben van deze tablet.
[ Voor 12% gewijzigd door Hoegie1504 op 04-12-2013 21:41 ]
Nette review, zoals we hier op tweakers van je gewend zijn! Ik kan me eigenlijk in alle punten van je conclusie vinden, al zou ik de helderheid van het scherm toch wel als een (klein) minpuntje benoemen. Eén kleine correctie, je noemt onder het kopje benchmarks dat de Snapdragon 600 een Adreno 330 GPU heeft, maar dit moet een Adreno 320 zijn.
Nog een vraag: heeft iemand de mogelijkheid gevonden om de tablet in landscape te locken? Bij mij wordt de tablet elke keer naar portrait gedraaid op het moment dat ik de rotatie lock.
[ Voor 11% gewijzigd door luappul op 05-12-2013 09:40 ]
Klein maar fijn, kan daar geen Tweakerslengtes schrijven 
Helderheid van het scherm vind ik zeker geen minpunt, ding veroorzaakt lasogen op 100%
Helderheid van het scherm vind ik zeker geen minpunt, ding veroorzaakt lasogen op 100%
In een kantoor waar een overvloed aan tl-balken hangt valt de helderheid echt mee (of zelfs een beetje tegen) hoorCLB schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:03:
Klein maar fijn, kan daar geen Tweakerslengtes schrijven
Rotatie lock springt bij mij ook naar portret. Lijkt me een bug.
Wanneer je Helderheid op Auto hebt staan, dan lijken de percentages heel raar te reageren. Zonder het Auto vinkje kun je de helderheid veel beter instellen. En ik had het idee dat het scherm nu ook een stukje helderder kan???
Wanneer je Helderheid op Auto hebt staan, dan lijken de percentages heel raar te reageren. Zonder het Auto vinkje kun je de helderheid veel beter instellen. En ik had het idee dat het scherm nu ook een stukje helderder kan???
Verwijderd
Met de Auto-functie aan kun je de slider gebruiken om de gevoeligheid van de helderheid in te stellen o.b.v. de inkomende hoeveelheid licht. De helderheid is in dat geval "relatief". Zonder de auto-functie werkt de helderheid "absoluut".Supremo schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:57:
Rotatie lock springt bij mij ook naar portret. Lijkt me een bug.
Een voorbeeld:
In volle zon is 100% helderheid zowel mét als zonder auto-functie even helder. In een donkere kamer zul je bij 100% helderheid in de auto-stand minder schermverlichting hebben als zonder de auto-stand.
Officiele LG flipcovers (gemaakt van nylon) zijn inmiddels te verkrijgen bij de MediaMarkt voor de 'spetterende' prijs van 39.99 euro (!!). Ik heb dus zojuist een 'leren' flipcover besteld op AliExpress voor 8 euro inclusief verzendkosten naar NL....
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Oei, een mogelijke Nexus 8? 
http://www.tabletsmagazin...euwe-google-nexus-tablet/
Die zal dan toch de voorkeur hebben.
Of de 8.3 LTE :-)PatrickG schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:51:
Oei, een mogelijke Nexus 8?
Ik zit inmiddels zo verlegen om een goede case dat ik zou overwegen die 40 euro te betalen, bij compleet gebrek aan enige andere fatsoenlijke case.Freekers schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:02:
Officiële LG flipcovers (gemaakt van nylon) zijn inmiddels te verkrijgen bij de MediaMarkt voor de 'spetterende' prijs van 39.99 euro (!!). Ik heb dus zojuist een 'leren' flipcover besteld op AliExpress voor 8 euro inclusief verzendkosten naar NL....
Ik kan wel zo'n goedkoop rotding halen maar dan koop ik later alsnog weer iets anders, dus dan kan ik die 8 euro ook "in mindering brengen".
Ligt die officiële flipcover ook bij de saturn dat iemand weet?
De Q-pair app is nu geschikt gemaakt voor de LG-V510, dus dit model lijkt op het punt van release te staan. Eerste verhalen waren een G Pad met LTE ondersteuning, maar de laatste dagen wordt er toch vooral over een Nexus 8 gesproken, onder andere door @evleaks. Ik ben dus benieuwd, maar als er een Nexus 8 komt op basis van dezelfde hardware neem ik aan dat dat voor ons ook voordelen heeft voor de ontwikkeling van nieuwe roms....
Is er een stock android rom beschikbaar voor de 8.3?
De eerste custom ROM is verschenen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2563045
Nee.wessel99 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:01:
Is er een stock android rom beschikbaar voor de 8.3?
Aan CM11 wordt gewerkt.
[ Voor 74% gewijzigd door ASW1 op 10-12-2013 11:30 ]
LG-V510, is een LG G Pad 8.3 Google Play Edition: http://androidworld.nl/ni...d-83-google-play-edition/luappul schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 09:31:
De Q-pair app is nu geschikt gemaakt voor de LG-V510, dus dit model lijkt op het punt van release te staan. Eerste verhalen waren een G Pad met LTE ondersteuning, maar de laatste dagen wordt er toch vooral over een Nexus 8 gesproken, onder andere door @evleaks. Ik ben dus benieuwd, maar als er een Nexus 8 komt op basis van dezelfde hardware neem ik aan dat dat voor ons ook voordelen heeft voor de ontwikkeling van nieuwe roms....
Ik las het ook net: http://www.droid-life.com...-pad-8-3-not-a-new-nexus/
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, een Nexus leek me erg sterk maar een play edition brengt uiteindelijk dezelfde voordelen met zich mee voor ons neem ik aan, een schone en goed werkende rom
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, een Nexus leek me erg sterk maar een play edition brengt uiteindelijk dezelfde voordelen met zich mee voor ons neem ik aan, een schone en goed werkende rom
[ Voor 7% gewijzigd door luappul op 10-12-2013 20:15 ]
Officieel door LG: http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/64046
Ik vraag me af of de slechte brightness van de LG G Pad gefixed is in deze uitvoering.
Dan zal ik waarschijnlijk spijt krijgen van mijn net aangeschafte nexus 7 2013.
Dan zal ik waarschijnlijk spijt krijgen van mijn net aangeschafte nexus 7 2013.
Helaas alleen in Amerika, maar dat kan nog wel... Maar helaas alleen in het zwart... too bad!
Omgerekend 254 euro. If only... Kut Europa 
Had hem gelijk gehaald. LG is wel een productieve Google partner.
Had hem gelijk gehaald. LG is wel een productieve Google partner.
[ Voor 23% gewijzigd door PatrickG op 10-12-2013 22:11 ]
Ik wil een witte haha, first world problems
Komt deze versie dan ook voor bestaande 8.3's uit / kun je die flashen?
Dat zal wel gaan gebeuren ja
wel heel interessant, een GPE versie van deze tablet. Heeft er al iemand iets gelezen over het flashen van den GPE rom op de standaard versie?
Ik ben ook benieuwd of de performance/accu problemen opgelost worden met de GPE software.
Mocht dat makkelijk gaan, dan wil ik deze tablet wel kopen.
Ik ben ook benieuwd of de performance/accu problemen opgelost worden met de GPE software.
Mocht dat makkelijk gaan, dan wil ik deze tablet wel kopen.
Met de CM-rom lijkt de G-pad in ieder geval een stuk beter te presteren! zie: http://forum.xda-develope...read.php?t=2565163&page=6
Volgende week maar ff een exemplaar halen!
Volgende week maar ff een exemplaar halen!
Er is nu een interessante manier om goedkoop aan een G Pad te komen.
Koop Wehkamp cadeaukaarttegoed bij Albert Heijn met 15% korting. Actie loopt tot en met 15 december.
Maak gebruik van de Wehkamp korting à 7,50 met actiecode "december".
Maak gebruik van shopkorting.nl voor extra 4,5% korting over bestelbedrag minus BTW.
Dan kan je hem krijgen voor €233,05.
En je kan kiezen welke kleur je wilt. De mijne is wit...
Koop Wehkamp cadeaukaarttegoed bij Albert Heijn met 15% korting. Actie loopt tot en met 15 december.
Maak gebruik van de Wehkamp korting à 7,50 met actiecode "december".
Maak gebruik van shopkorting.nl voor extra 4,5% korting over bestelbedrag minus BTW.
Dan kan je hem krijgen voor €233,05.
En je kan kiezen welke kleur je wilt. De mijne is wit...
[ Voor 14% gewijzigd door cornfed99111 op 13-12-2013 14:58 ]
Liep die AH actie niet tot 8 december ?
Nee, dat loopt door tot 15 december.
Een goed bewaard geheim blijkbaar, want sommige AH's weten zelf dat niet eens...
Er is een lopend topic daarover waar je alles in kan nalezen: Albert Heijn diverse cadeaukaarten 15% korting
Een goed bewaard geheim blijkbaar, want sommige AH's weten zelf dat niet eens...

Er is een lopend topic daarover waar je alles in kan nalezen: Albert Heijn diverse cadeaukaarten 15% korting
[ Voor 60% gewijzigd door cornfed99111 op 12-12-2013 14:16 ]
Wacht ff, je krijgt 15% korting op de waardebon, dan moet je dus even rekening houden met de kortingscodes. Krijg je die 5,5% korting over de 287 euro of over 287 - 7,50 = 279,50 euro ?
Dan weet ik voor hoeveel ik straks aan waardebonnen moet halen, eentje van 150 euro en eentje van...
Dan weet ik voor hoeveel ik straks aan waardebonnen moet halen, eentje van 150 euro en eentje van...
zal eens kijken straks of die bonnen er zijn
wil ook een witte..
btw shopkorting betaald alleen meer dan 10,- uit..
-15% en -7,50 eennmalig mijn inziens al mooi!
btw shopkorting betaald alleen meer dan 10,- uit..
-15% en -7,50 eennmalig mijn inziens al mooi!
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Ik begrijp er geen hol van haha, ik kom elke keer op 224 euro uit.
Alle bijzonderheden staan in het AH kortingtopic.
Maar in een notedop:
1 cadeaukaart kan maximaal 150 euro laden. Maar je kan er meerdere stapelen!
De korting van Wehkamp zelf moet je dus van het totale aankoopbedrag aftrekken. 299-7,50
Zo moet je dus twee cadeaukaarten halen met 150 euro en 142 euro.
Of je ook cent bedragen kan opzetten, weet ik niet. Vraag het aan de kassa.
Je betaal dus maar €247,78 aan de kassa van AH!
Shopkorting staat los van de Wehkamp en AH actie.
Die krijg je dus later uitgekeerd.
De korting bedraagt dus 4,5% over het aankoopbedrag minus BTW.
299-21%=247x0,014=11,12
Je moet wel in de goede volgorde rekenen!
@ hieronder
Verzendkosten !!!
Maar in een notedop:
1 cadeaukaart kan maximaal 150 euro laden. Maar je kan er meerdere stapelen!
De korting van Wehkamp zelf moet je dus van het totale aankoopbedrag aftrekken. 299-7,50
Zo moet je dus twee cadeaukaarten halen met 150 euro en 142 euro.
Of je ook cent bedragen kan opzetten, weet ik niet. Vraag het aan de kassa.
Je betaal dus maar €247,78 aan de kassa van AH!
Shopkorting staat los van de Wehkamp en AH actie.
Die krijg je dus later uitgekeerd.
De korting bedraagt dus 4,5% over het aankoopbedrag minus BTW.
299-21%=247x0,014=11,12
Je moet wel in de goede volgorde rekenen!
@ hieronder
Verzendkosten !!!
[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 13-12-2013 14:57 ]
Hij kost overigens 287 + 6,05 = 293,05 euro ipv 299 euro.
komen nog verzendkosten bij en dan wordt het bedrag 299,-
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
O haha, wat een gedoe. Dat ze nog verzendkosten rekenen 
Dan weet ik in ieder geval waar het fout ging in mijn berekening.
Heb ik het gelijk voor mij even op een rijtje:
Nexus 7: 194 euro
G Pad: 234 euro
Nog even twijfelen
Dan weet ik in ieder geval waar het fout ging in mijn berekening.
Heb ik het gelijk voor mij even op een rijtje:
Nexus 7: 194 euro
G Pad: 234 euro
Nog even twijfelen
[ Voor 31% gewijzigd door PatrickG op 12-12-2013 16:21 ]
Net bij de AH geweest. Ze keken me raar aan. Later begreep ik dat het bij wehkamp verrekend wordt. Iemand al getest of dit nog het geval is? voor ik met 300,- aan wehkamp tegoed zit