Landorus-T, tja gebruik hem zelf ook maar er zijn tegenwoordig teveel water Pokémon online waardoor hij ook weer useless wordt.Akaendra schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:39:
Ik doe dit keer wel mee met de IC van April.
Sowieso verwacht ik een hoop Landorus-T, want dat is gewoon een van de beste Pokémon op dit moment.
Sowieso zou ik geen pledge moves pakken, dat is een gimmick, leuk voor een keer maar meer ook niet.
Persoonlijk zou ik Overheat pakken op Charizard ipv de Roost, Venusaur is goed genoeg (je zou specifiek Hidden Power Fire kunnen gaan breeden maar je hebt charizard al dus eigenlijk niet zo nodig.
Je moet je wel bedenken tijdens het vormen van een team wat je nu eigenlijk wil natuurlijk.
Er zijn genoeg resources om je te helpen daarmee, denk aan een nuggetbridge (ik weet het is geen smogon, maar wel totale focus op VGC doubles, het officiële format van Pokémon plus dat TPCi mensen er ook regelmatig posten)
YouTube: Pokemon VGC 2015 Team Building Guide [ORAS]
Bovenstaande YT kan je ook wel helpen. Het legt goed uit hoe je een team kunt opbouwen, en het komt van een topspeler af.
EV spreads moet je je pas op focussen als je echt serieus wil gaan spelen, die 252/252 spreads voor nu zijn goed genoeg.
Gebruik momenteel zelf dit team online, sta 2e op de rating ladder van Nederland (doubles), wil nog wel eens even her en der wat aanpassen i.v.m. dit team niet echt uniek is:
Kangaskhan-Mega (F) @ Kangaskhanite
Ability: Parental Bond
EVs: 6 HP / 252 Atk / 252 Spe
Jolly Nature
- Fake Out
- Return
- Sucker Punch
- Low Kick
Suicune @ Leftovers
Ability: Pressure
EVs: 252 HP / 100 Def / 100 SpA / 52 SpD / 4 Spe
Bold Nature