Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxxaM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07-2021
@Patriot Volgens Serebii is die idd niet te vangen in ORAS, ook als je kijkt op de lijst in deze link http://www.serebii.net/om...pphire/unobtainable.shtml zie je daar tussen fletchling staan, best kijk je dus op GTS of zet je zelf 1 over van X en Y als je die hebt, ofwel kan iemand anders hier 1 breeden voor je denk ik c: zelf heb ik enkel een fletchling zonder HA :/

ps: heb ook een paar 4-5IV snivy's met HA over als iemand intresse heeft c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je net begint met pvp, zijn de spelers dan goed of krijg je iemand die net zo goed als ik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:22:
Als je net begint met pvp, zijn de spelers dan goed of krijg je iemand die net zo goed als ik is?
Volgens mij zit er geen matchmaking systeem in de pokemon serie. Dus online spelen is gewoon tegen de eerste de beste tegenstander die je tegenkomt. Tenzij je tegen bekende speelt. Maar pin me hier niet op vast, tis heel lang geleden dat ik competitive pokemon gespeeld heb.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ye-roon schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:14:
[...]

Volgens mij zit er geen matchmaking systeem in de pokemon serie. Dus online spelen is gewoon tegen de eerste de beste tegenstander die je tegenkomt. Tenzij je tegen bekende speelt. Maar pin me hier niet op vast, tis heel lang geleden dat ik competitive pokemon gespeeld heb.
Ja, ik denk dat je waarschijnlijk helemaal wordt afgemaakt door die gasten. Dus je moet echt heel goed zijn om te kunnen winnen. Jammer dat het niet meer zoals vroeger was, dat niemand z'n pokemon ging switchen. Ik heb de battle maison wel gehaald zonder IV getrainde pokemon. Volgens mij hadden ze allemaal 1 goede IV lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:45
Heb nog wat Shroomishjes over gister van het breeden, had er maar 1 nodig maar ik breed er gelijk altijd 5 en kijk dan pas wat de IV's zijn.

Allemaal Adamant met Poison Heal als ability met alles op 31 behalve Special Attack, dus goed ge-iv'ed.

Dus wie interesse heeft? :)

[ Voor 6% gewijzigd door GAITii op 13-01-2015 09:30 ]

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

GAITii schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:30:
Heb nog wat Shroomishjes over gister van het breeden, had er maar 1 nodig maar ik breed er gelijk altijd 5 en kijk dan pas wat de IV's zijn.

Allemaal Adamant met Poison Heal als ability met alles op 31 behalve Special Attack, dus goed ge-iv'ed.

:9~

Mijn fav pokemon, met max stats. Zou wel een hoop tijd schelen om er 1 te breeden. Ik ben alleen net in de team aqua hideout in lilycove, dus heb niet veel bijzonders te ruilen. Misschien een poke met HA die ik via dexnav gehaald heb. (volgens mij alleen infiltrator zubats, misschien wat plusle, also zigzacoon, maar die is beter met pickup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel geïnteresseerd, welke moves heeft die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Standaard verder geen Egg Moves, Breloom heeft maar weinig leuke Egg Moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAITii schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:58:
Standaard verder geen Egg Moves, Breloom heeft maar weinig leuke Egg Moves.
Ok pm je FC maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29

Waarom met Poison Heal? Ik vond Effect Spore juist zo fijn, maar ik speel dan ook geen competitive battles.

En vergeet Shroomish niet te levellen tot 40 voor spore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Poison Heal met Toxic Orb als item :)

Protect, Spore, en de andere 2 even aankijken.

Is leuk maatje voor doubles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Heb zelf Breloom met Technician (weet mijn moveset niet uit mijn hoofd, maar komt van Smogon).

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Leuk initiatief: Wonder Trade Analytics. Eens kijken of mijn Phione een beetje een impact hebben gemaakt :)

Edit: nee dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door wackmaniac op 14-01-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Wat weinig wonder trades op een dag... moet dat niet x1000 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Denk eerder dat er niet zoveel geregistreerd worden. Zou veel leuker zijn als Gamefreak deze data zelf beschikbaar zou stellen. Ik heb alleen al in Alpha Sapphire zo'n 4 boxen via de wonder trade geruild en ik heb pas één keer gehad dat er geen trade partner gevonden kon worden. Dat duidt er een beetje op dat er wel meer dan 1000 trades per dag worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Inderdaad, zelf bewaar ik altijd de lvl.1 Pokémon, zo heb ik nu al 4 boxen vol met alleen maar 'baby's'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Het lijkt er inderdaad op dat je zelf die trades moet toevoegen (rechtsboven). Ook duidelijk dat er vooral level 30 (=FS) en level 1 (= eitje geweest) worden getrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Weet wel zeker dat je het zelf moet toevoegen :)

Hoopa officieel aangekondigd btw: https://www.youtube.com/w...jP4BqR4I&feature=youtu.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een Spiritomb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ja heb ik wel. Maar op de GTS moet die ook wel te vinden zijn lijkt mij.

Vanmorgen voor het eerst niet 's avonds Alpha Sapphire aangehad (moest even wat nakijken). Direct de Shoal Cave maar even ingestapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die willen vaak allemaal legendaries hebben. Echt niet normaal op die GTS. Zelfs voor een magikarp vragen ze nog een diancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Je kan zelf ook dingen op de GTS zetten natuurlijk. Tot nu toe is elke redelijke ruil die ik online zette binnen uren geruild. Maak er wat eerlijks van; biedt een mooie pokemon aan die gewild is en die je wel hebt. Een Dratini ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een phione, misschien wil iemand die wel traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Zaterdag 7 februari zijn er VGC 15 regionals in Arnhem, dus een groot Pokemon toernooi, hier nog mensen die daar ook aanwezig gaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Mensen wat is Ho-Oh toch lastig te vangen. Zelfs wanneer hij slaapt en nog maar 5% HP heeft wil die maar niet in een Luxury Ball...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Waarom wil je hem zo graag in een luxury ball? Die heeft dezelfde catch rate als een gewone pokeball. Ik heb Lugia met een stuk of 10 ultra balls gevangen (paralyzed en 1hp).

Gister sowieso aan het jagen geweest; Regirock, Regice, Registeel en Lugia. Vanmorgen nog even Regigigas gevangen in een quick ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

The looks, ik weet nog wel dat ik dat ook deed. Eerst kijken welke ball het beste erbij paste (bijv. Regice in een Dive ball) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat doe ik eigenlijk alleen bij Pokémon die ik ga trainen. Voor legendaries ga ik vooral voor het completeren van de dex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ik doe het ook puur voor de looks, zo zit in mijn Shiny Beedrill in een Dusk Ball en mijn Shiny Pachirisu in een Heall Ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:54

Barbas

Gallego!

gr33n schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:30:
Zaterdag 7 februari zijn er VGC 15 regionals in Arnhem, dus een groot Pokemon toernooi, hier nog mensen die daar ook aanwezig gaan zijn?
Is het ook mogelijk om niet mee te doen maar alleen te kijken? Wellicht dat ik dan even langs ga, lijkt me wel super vet om een keer mee te maken!

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Zat net te bedenken hoe ik aan mijn spiritomb ben gekomen en bedacht me dat je spiritomb kan vangen in sea mauville. Op Serebii etc staat wel hoe. Je moet de kamers door en in de kamer waar je een stukje tekst krijgt als je binnenkomt zit er een in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ik heb wel een Spiritbomb (1'tje), die ik toevallig heb van de Wonder Trade. Kun je deze breeden? Zoja wil ik er wel 1 voor je breeden :).

Gisteren hele tijd wezen Wonder Traden tijdens wat livestreams op Twitch, streamers geven daar wel eens (dan wel gehackte) Shiny Legendarys/Starters weg, toch een Shiny Emboar en een Shiny Samurott ontvangen, beiden 6IV.
Je hebt er niks aan maar toch wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Ik heb ook enkele shinys van de wonder trade gekregen. Maar ik kan daarmee gewoon online vechten. Weet niet of dat ook bij global link wedstrijden geld. Baal er een beetje van een shiny porygon te hebben gebreed voordat ik met ivs bezig was. Achja kan hem wel als starter in een volgend spel gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr33n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09-2024
Resteleiro schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:49:
[...]

Is het ook mogelijk om niet mee te doen maar alleen te kijken? Wellicht dat ik dan even langs ga, lijkt me wel super vet om een keer mee te maken!
Geen idee of er streaming mogelijkheden gaan zijn, bij de premier challenges (kleinere toernooien) was dat in ieder geval niet het geval. Zou leuk zijn als dat er bij dit toernooi wel gaat zijn. Maar meedoen is belangrijker dan winnen, dus waarom probeer je gewoon niet met een eigen team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Lal, vanavond tijdens een Twitch livestream... type !raffle voor shiny Mew. Dacht doe eens gek. Jahoor, een shiny Mew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Welke Twitch streams doen dat soort dingen? Ik wil ook shinies en het is nog best wel wat rotwerk om dat in de fs te doen of via Masuda Method.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

wackmaniac schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:19:
Welke Twitch streams doen dat soort dingen? Ik wil ook shinies en het is nog best wel wat rotwerk om dat in de fs te doen of via Masuda Method.
Streamers die viewers willen en zo mensen lokken? :) Daarna moeten ze maar hopen dat die viewers followen/subscriben en vaker komen kijken. Maja, als de stream leuk genoeg is kijken er vanzelf mensen naar. Zeker voor net beginnende streamers is dit een tactiek die veel gebruikt word. Je moet alleen oppassen dat je het te vaak doet, want als je er dan mee mindert/stopt kan je ook die groep mensen weer afstoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees regelmatig dingen over Pokémon in specifieke Pokéballs... Heeft dit daadwerkelijk effect of is dit wederom competitive gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

Geen van beide, alleen voor de looks, een Chansey in een (Roze) Heal ball matcht goed, kwa kleur of denk aan Regice in een Dive ball :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Serperior met hidden ability via de Mystery Gift; code POKEMON497. http://www.pokemonunited....hikbaar-via-mystery-gift/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Gisteravond al opgehaald :)

Wat is aan dit ding nog meer speciaal dan alleen zijn HA? En hoe kan ik die ability nou het best zien, in de vorm van, zijn verhogingen en verlagingen van de statistieken worden omgedraaid...? Huh?

[ Voor 44% gewijzigd door GAITii op 22-01-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Niets, alleen HA en wss minstens 2 perfecte iv's, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
GAITii schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:17:
Gisteravond al opgehaald :)

Wat is aan dit ding nog meer speciaal dan alleen zijn HA? En hoe kan ik die ability nou het best zien, in de vorm van, zijn verhogingen en verlagingen van de statistieken worden omgedraaid...? Huh?
Over de HA: ja. Dus Leaf Storm verlaagt normaal de SA met 2 stages, nu wordt dat dus verhoogd met 2! En als een tegenstander je speed verlaagt, wordt die dus eigenlijk verhoogd! Helaas werkt het ook omgekeerd, dus een move als Swagger (attack +2 en confusion), is nu een dubbel nadeel.

edit: en trouwens bedankt voor het delen van de code. Vanavond maar even doen!

[ Voor 6% gewijzigd door mat.hi.as op 22-01-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ahja, dus des te vaker je Leaf Storm des te hoger je Special Attack.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Cool heb hem net gelijk gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Is er trouwens iemand bereid om alle andere codes (POKEMON001 t/m POKEMON721) te proberen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dit was in eerste instantie een Japans event, ook de andere starters zijn aangekondigd in Japan, maar nog niet in Europa. Emboar (POKEMON500) en Samurott (POKEMON503) kunnen we denk ik ook nog wel verwachten over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
mat.hi.as schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 09:38:
Is er trouwens iemand bereid om alle andere codes (POKEMON001 t/m POKEMON721) te proberen? :+
Ik ga me kapot lachen wanneer je bijvoorbeeld die Events die nu in Japen draaien, gewoon op deze manier ook binnen kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

GAITii schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Ik ga me kapot lachen wanneer je bijvoorbeeld die Events die nu in Japen draaien, gewoon op deze manier ook binnen kunt halen.
Eerder andersom: ik vind het beschamend dat Nintendo events eerst (en geregeld alleen) in Japan uitgeeft en niet worldwide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Bee.nl schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Eerder andersom: ik vind het beschamend dat Nintendo events eerst (en geregeld alleen) in Japan uitgeeft en niet worldwide.
/agree. Op bulbapedia staan zoveel events om bepaalde Pokemon te krijgen, die alleen in Japan gebeuren. Of via tijdschriften die alleen daar uitkomen. Erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
GAITii schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Ga er maar niet vanuit; toen dit even in Japan was heb ik het geprobeerd en het lukte niet. Geen idee trouwens of je dit zou kunnen omzeilen door via een proxy in Japan verbinding te maken of dat er gekeken wordt naar zaken als de regio van je spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

wackmaniac schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Ga er maar niet vanuit; toen dit even in Japan was heb ik het geprobeerd en het lukte niet. Geen idee trouwens of je dit zou kunnen omzeilen door via een proxy in Japan verbinding te maken of dat er gekeken wordt naar zaken als de regio van je spel.
Volgens mij moet je een Japanse spel hebben (en 3DS, alleen dit weet ik niet zeker). Tenminste, dit was eerder wel zo, ging je opzoek naar een minder legale Japanse bestand van het spel om vervolgens de Japanse events binnen te hengelen en dan te traden naar je meer legale Europese spel :+

Edit: voor Europa werkt de code POKEMON497 nu wel, je krijgt dan de Serperior met Hidden Ability Contrary :)

[ Voor 8% gewijzigd door Satom op 22-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Moet je daarvoor echt een Japanse cartridge voor hebben of zou dit simpel kunnen door middel van een Japanse VPN maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

@GAITii: Het is opengesteld voor de EU. Dus gewoon met je eiden vetrouwde internet verbinding.

De andere twee zullen vanzelf volgen, voor meer info, zie serebii.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
ye-roon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:03:
@GAITii: Het is opengesteld voor de EU. Dus gewoon met je eiden vetrouwde internet verbinding.

De andere twee zullen vanzelf volgen, voor meer info, zie serebii.net
I know, maar ik zat te doelen op specifiek Japanse events die niet in Europa beschikbaar zijn.

Serperior heb ik gisteravond binnen gehengeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom

Satom

Verzamel ervaringen

GAITii schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:04:
[...]

I know, maar ik zat te doelen op specifiek Japanse events die niet in Europa beschikbaar zijn.

Serperior heb ik gisteravond binnen gehengeld! :)
VPN zal niet werken, volgens mij zit het in de 3DS fimware, om te bepalen met welke regio je verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxxaM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07-2021
http://www.pokemon.com/us/pokemon-news/three-stars-of-unova/

de andere gaan ook nog beschikbaar komen in de volgende weken c: gewoon even geduld dus c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Spelen hier nog mensen ORAS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:54

Barbas

Gallego!

Speel nog steeds OR en ook Y overigens, de laatste tijd wat meer Pokemon Y :P

Waarom dan? :+

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Druk bezig met de Living Dex; nog 6 mon voor Hoenn dex. Blijf het gewoon stug spelen tot de national dex vol is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
De living dex valt toch onder elke 1e vanuit een evolutie? Dus Bulbasaur, Charmander, Squirtle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Merk dat wanneer je je game begint met geruilde Pokemon deze al snel overpowered zijn. Het is dan eerder lastig om ervoor te zorgen dat ze niet boven een bepaald level komen (ivm ongehoorzaamheid) dan dat je te laag zit bij een Gym. Dat hadden ze wel iets in kunnen tomen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Elke evolutievorm; dus Bulbasaur, Ivysaur èn Venusaur. Leek me leuk.

Heb trouwens heel veel profijt gehad van de Wonder Trade en de GTS. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Wonder Trade werkt inderdaad super goed, hiermee heb ik ook al zeker 100 niet-vangbare in Omega Ruby gekregen.

Op de GTS kom ik heel vaak onnozele requests tegen, bijvoorbeeld Ratata voor een Ho-Oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik kijk en als er niets is, dan maak ik zelf een trade aan. Elke trade is binnen enkele uren geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GAITii schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:04:
Op de GTS kom ik heel vaak onnozele requests tegen, bijvoorbeeld Ratata voor een Ho-Oh...
Dat is niet onnozel, dat is hoe mensen zonder Bank spul van de ene game naar de andere krijgen zonder een tweede DS nodig te hebben. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
NMe schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Dat is niet onnozel, dat is hoe mensen zonder Bank spul van de ene game naar de andere krijgen zonder een tweede DS nodig te hebben. ;)
Heya! Niet eens aan gedacht eigenlijk... :P

Iemand hier ook competitive bezig? Ben momenteel bezig met een team bouwen maar zit een beetje vast;

Mega-Venusaur @ Venusaurite
Thick Fat
- Leech Seed
- Giga Drain
- Sludge Bomb
- Synthesis

Garchomp @ Rocky Helment
Rough Skin
- Dragon Claw
- Earthquake
- Rock Slide
- Stealth Rock

Gardevoir @ Choice Specs
Trace
- Moonblast
- Dazzling Gleam
- Psychic
- Shadow Ball

Rotom-Heat ??? @ Leftovers
Levitate
- Overheat
- Volt Switch
- Thunderbolt
- Protect

Starmie?

En dan nog 1 die ongeveer gelijk is aan Venusaur maar dan Special Wall... Iemand die een leuk idee heeft? Starmie wou ik sowieso Rapid Spin geven om eventuele vallen weg te halen.

[ Voor 53% gewijzigd door GAITii op 27-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:45
(jarig!)
Leuke aanvulling zou bv chansey/blissey of umbreon zijn.

Als je competetive gaat spelen zou ik even op smogon bij 'tiers' kijken. Als je online gaat spelen tegen anderen dan wordt er vaak een tier aangehouden. Dit geeft simpelweg een klasse aan. Legendaries zitten veelal in ubers, vervolgens heb je overused waar de sterkste pokemon in zitten die de ubers tier niet aankunnen. Daarnaast heb je nog een aantal klasses.
De rotom-h die je hebt gekozen doet het goed in doubles maar minder in de overused tier. Verder ziet het er uit als een leuk team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ja ik keek altijd in de klassen van VGC '14 '15 en National Champion Ships, maar niet echt specifiek naar tiers...

Is het verstandiger om wel naar tiers te kijken? En Pokémon aanhouden vanuit 1 tier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
(jarig!)
VGCs zijn doubles en is ook een aparte tier. NCs is weer iets compleet anders, volgens mij zijn daar met name legendaries gebanned.

Ik kijk zelf bij het bouwen van een team inderdaad wel naar de tiers. Je mag altijd pokemon uit een lagere tier pakken.
Soms heb je echter per se een bepaalde pokemon nodig voor je team die niet in de ene tier zit maar wel in een tier daaronder. Dan is het natuurlijk verstandig die wel te kiezen!

Smogon heeft ook een forum, kijk daar anders ook een rond. Daar zijn veel mensen met nog veel meer ervaring dan ik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 22:32
Voor de mensen die nog breeding slaves/6IV Ditto's nodig hebben of een complete pokedex willen hebben:

http://projectpokemon.org...-for-XY-and-ORAS&p=195497

Als je naar onder doorscrolt staat er ook een link om je complete pc boxen te vervangen.
Vond het zelf wel handig, niet om online te gebruiken maar om het breeden/pokedex completen wat makkelijker te maken. (En om van elke nature een ditto+everstone te fiksen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Reckless Emboar kan nu gedownload worden met de code POKEMON500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:33
Thanks! Net gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
HMR90 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:25:
Voor de mensen die nog breeding slaves/6IV Ditto's nodig hebben of een complete pokedex willen hebben:

http://projectpokemon.org...-for-XY-and-ORAS&p=195497

Als je naar onder doorscrolt staat er ook een link om je complete pc boxen te vervangen.
Vond het zelf wel handig, niet om online te gebruiken maar om het breeden/pokedex completen wat makkelijker te maken. (En om van elke nature een ditto+everstone te fiksen :P)
Heb jij dit zelf ook al uitgevoerd, en werkte het?

Geen zin in om mijn savegame te verknallen eigenlijk :9

Heb zelf een 3DS XL van vorig jaar, maar hoe kom ik achter welke firmware ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Staat volgens mij ook wel in de thread. Heb laatst nog bijgewerkt, dus ik gok dat mijn firmware te oud is.

Positiever is dat ik twee mon verwijderd ben van de Hoenn dex: Groudon en Jirachi. Vanavond maar eens even overzetten uit X en op naar de national dex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-09 22:32
GAITii schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Heb jij dit zelf ook al uitgevoerd, en werkte het?

Geen zin in om mijn savegame te verknallen eigenlijk :9

Heb zelf een 3DS XL van vorig jaar, maar hoe kom ik achter welke firmware ik heb...
Ja het werkt, heb alle pokemon t/m 5 gen nu in m'n pc.

Naar system settings gaan en dan rechts onderin(bovenste scherm), nieuwste is 9.4(twee weken geleden geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb de hele thread op pokemon-project gelezen, maar ik ga het toch gewoon ouderwets op de legale wijze proberen. Heb in X mijn dex al op 100%, dat gecombineerd met GTS, gaat ervoor zorgen dat ik mijn national dex completeer. Gister de Hoenn dex compleet gemaakt (incl Jirachi), dus de oval charm is binnen :)

Gister alvast begonnen met wat eitjes regelen in X, zodat ik mijn national dex in AS kan vullenen het viel me weer op dat de daycare in X en stuk fijne gepositioneerd zit dan in AS (gebruik daycare bij Battle Resort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
wackmaniac schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:51:
Heb de hele thread op pokemon-project gelezen, maar ik ga het toch gewoon ouderwets op de legale wijze proberen. Heb in X mijn dex al op 100%, dat gecombineerd met GTS, gaat ervoor zorgen dat ik mijn national dex completeer. Gister de Hoenn dex compleet gemaakt (incl Jirachi), dus de oval charm is binnen :)

Gister alvast begonnen met wat eitjes regelen in X, zodat ik mijn national dex in AS kan vullenen het viel me weer op dat de daycare in X en stuk fijne gepositioneerd zit dan in AS (gebruik daycare bij Battle Resort).
Ik vind de Battle Resort daycare een stuk fijner, dit omdat deze meteen de 'loop'-mogelijkheid en een IV-checker heeft.

Verder werkt dat van Pokemon Project goed. Opzich leuk voor de Wonder Trade, GTS en breeden :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ben juist niet zo wild van de loop-functionaliteit; ik vloog in X gewoon naar Lumiose City, O-Power lvl 3 aan en rondjes fietsen. Nu moet ik tussendoor nog sturen enzo :) Daar komt bij dat de camera in AS meer uitgezoomd is dan in X, waardoor het lastiger te zien is of de day care dude is omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
wackmaniac schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:32:
Ben juist niet zo wild van de loop-functionaliteit; ik vloog in X gewoon naar Lumiose City, O-Power lvl 3 aan en rondjes fietsen. Nu moet ik tussendoor nog sturen enzo :) Daar komt bij dat de camera in AS meer uitgezoomd is dan in X, waardoor het lastiger te zien is of de day care dude is omgedraaid.
Nee, je kan gewoon op je fiets springen en ook automatisch rond Battle Resort fietsen. Gewoon je Circle Pad omhoog duwen, papiertje eronder en gaan, dan gaat die ook automatisch. Op YT staan daar wel video's over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Haha, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Is er trouwens een manier om te checken hoe legit een Pokémon is terwijl hij gewoon in de bank gezet kan worden, locatie, level, moves, IV's, EV's niks geks aan te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:42

Dazzler2120

FP ProMod
Gisteren op mijn 2de OR cartridge (Ja ik heb 2keer OR... Dont ask me why :P) gestart
nu een adamant ralts, meteen ff volledig ge ev'd. deze run gaat voor mij een ander team worden; so far in gedachte:
Sceptile/ hidden ability serperior is ook een goede mogelijkheid
Gallade
Lapras/bulky water/icepokemon (Suggesties?)
Salamence/Dragonite
Tyranitar/aggron (waarschijnlijk aggron)
Togekiss

Gedachtes van deze team setup? Tips, of donatie egg's/mon's hiervoor? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 03-02-2015 17:17 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In X/Y had je daar dat vijfhoekicoontje voor. Is er niet zoiets in OR/AS? Nooit op gelet eigenlijk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Die pentagram was voor shiny. Of bedoel je die toggable vijfhoek, om de stats mee te markeren? Of snap ik er nou niks van? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Het blauwe pentagon is voor elke gevangen / gebreede Pokémon in generatie 6 games (X/Y en OR/AS).
Dus Pokémon die over zijn gezet vanuit B2/W2 en alles daarvoor naar X/Y of OR/AS zullen het blauwe pentagon niet hebben en 'helaas' ook niet mee kunnen doen in rated Battle Spot.

Shiny's hebben een rood sterretje in hun profiel voor de andere markings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dazzler2120 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:08:
Lapras/bulky water/icepokemon (Suggesties?)
Swampert? Ground/Water en kan Ice-type aanvallen leren. Een nevermelt ice erop en je ice-attacks zijn bijna equivalent met STAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
wackmaniac schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:41:
[...]

Swampert? Ground/Water en kan Ice-type aanvallen leren. Een nevermelt ice erop en je ice-attacks zijn bijna equivalent met STAB.
Ik wil max 1 starter gebruiken... maar als alternatief daarop zou natuurlijk wel iets als een wishcash kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dan zou ik misschien eerder voor Seismitoad of Jellicent gaan, die hebben iets meer mogelijkheden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Seismitoad is inderdaad ook leuk, en interessant omdat ik normaal nooit met hem speel...
Ik ga er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Ik heb gisteravond dit team bedacht:

Ferrothorn @ Rocky Helmet
Ability: Iron Barbs
EVs: 252 HP / 252 Def / 4 SpD
Impish Nature
IVs: 0 Spe
- Power Whip
- Gyro Ball
- Stealth Rock
- Leech Seed

Politoed @ Damp Rock
Ability: Drizzle
EVs: 252 HP / 4 SpA / 252 SpD
Calm Nature
- Scald
- Ice Beam
- Focus Blast
- Toxic

Garchomp-Mega @ Garchompite
Ability: Sand Force
EVs: 4 HP / 252 Atk / 252 Spe
Jolly Nature
- Dragon Claw
- Earthquake
- Rock Slide
- Fire Fang

Gardevoir @ Choice Specs
Ability: Telepathy
EVs: 4 HP / 252 SpA / 252 Spe
Modest Nature
- Hyper Voice
- Moonblast
- Psyshock
- Shadow Ball

Zapdos @ Leftovers
Ability: Pressure
EVs: 252 HP / 168 Def / 68 SpA / 20 Spe
Bold Nature
- Thunder
- Heat Wave
- Defog
- Roost

Primeape @ Choice Scarf
Ability: Defiant
EVs: 252 Atk / 4 Def / 252 Spe
Jolly Nature
- Close Combat
- U-turn
- Ice Punch
- Earthquake

Is een wat meer defensive opstelling met Ferrothorn en Politoed als lead.
Politoed die voor regen zorgt, Zapdos expres Thunder gegeven i.p.v. T-bolt omdat Thunder toch 100% accuracy krijgt en sterker is. Daarnaast zit ik nog te denken of Primeape de juiste keuze is, hij kwam als laatste erbij... Ook Zapdos met Defog is misschien een beetje tegenstrijdig met Stealth Rock en Rain bedenk ik mij net eigenlijk...

Verder houd ik wel van een beetje vervelend zijn in een battle doormiddel van Stealth Rock, Leech Seed, Toxic en dat soort dingen.

Iemand enige op of aanmerkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door GAITii op 04-02-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
(jarig!)
Primeape is vrij zwak, zou die dan zelf vervangen voor Conkeldurr of als je snel wil blijven mega Lopunny. Betekent wel dat Garchomp dan geen mega kan zijn. Voor de rest ziet het eruit als een leuk team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Batino schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:40:
Primeape is vrij zwak, zou die dan zelf vervangen voor Conkeldurr of als je snel wil blijven mega Lopunny. Betekent wel dat Garchomp dan geen mega kan zijn. Voor de rest ziet het eruit als een leuk team!
Een Machamp ipv Primeape is misschien ook een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
(jarig!)
Dazzler2120 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:36:
[...]

Een Machamp ipv Primeape is misschien ook een goede optie?
Machamp is vrij traag, daarom dacht ik aan Lopunny. Een andere optie zou dan ook Conkeldurr kunnen zijn, die heeft wat meer bulk.

[ Voor 54% gewijzigd door Batino op 05-02-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als je snelheid en fighting wilt kan je Breloom pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SergeantSnuggle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Weet iemand al iets over de code voor Samurott met Shell armor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ja, zie Serebii
This special event is the first to use shared Serial Codes and offers the Unova Starter Pokémon with their Hidden Abilities. The passwords are as follows: Serperior - POKEMON497, Emboar - POKEMON500, Emboar - POKEMON500, Samurott - POKEMON503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batino
(jarig!)
Samurott zou 5 februari al te halen moeten zijn met die code, dat werkt alleen niet. Ik heb de andere twee wel gewoon kunnen halen. Daarin ben ik niet de enige, volgens mij heeft niemand Samurott nog kunnen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Ah, ik had zelf nog geen tijd gehad om de code te proberen, maar blijkbaar werkt deze inderdaad nog niet.
Pagina: 1 ... 66 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.