Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

• Batino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-11 12:08
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:56:
Ben nu beetje m'n toekomstige team aan het samenstellen, en dat ziet er zo uit:

- Gengar
- Venussaur
- Dragonite
- Gyarados
- Greninja
- Blaziken

Heb niet echt verstand van die technieken ed, dus als iemand tips heeft graag! :P
Niet veel pokemon met dezelfde weakness dus dat is goed :)
Als ik jouw was zou ii wel kijken naar een pokemon met wat meer bulk zodat je een eventuele sweep kan stoppen.

Verwijderd

Batino schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:28:
[...]

Niet veel pokemon met dezelfde weakness dus dat is goed :)
Als ik jouw was zou ii wel kijken naar een pokemon met wat meer bulk zodat je een eventuele sweep kan stoppen.
Dat is venusaur & dragonite. Mits dragonite multiscale heeft.

Als zal een prankster statusser zen team cripplen en hard ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 07:29 ]

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Goed ik heb gisteren wat Tyrunts gebreed. Eentje hou ik zelf, 1tje is de GTS op gegaan voor de gek die er een Yveltal voor geeft ^^ (wishfull thinking, maar ach ik kan toch 20 uur niet spelen ivm slaap en werk, ik waag de gok een keertje ^^). 1 is voor een vriend van me.

Ik heb er dus nog een stuk of 7 over. Hellaas allemaal man, maar ze kennen wel allemaal Fire Fang, Ice Fang en Thunder Fang. Wat natuurlijk best lekker is in combinatie met Strong Jaw. Zeg maar als je interresse hebt. Ik zal vanavond rond 19.00 wel een zooi heen en weer traden.

Oh en @ de persoon die ingame Gerben heet: Heb je de E4 al verslagen? En zo wel: zou je online kunnen komen een keertje? Ik wil weten wat je 3de poke is, dat kan namelijk een garvantula zijn, en, well, neeeeeeeeeeeeed :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-11 10:25
ye-roon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:33:
Goed ik heb gisteren wat Tyrunts gebreed. Eentje hou ik zelf, 1tje is de GTS op gegaan voor de gek die er een Yveltal voor geeft ^^ (wishfull thinking, maar ach ik kan toch 20 uur niet spelen ivm slaap en werk, ik waag de gok een keertje ^^). 1 is voor een vriend van me.

Ik heb er dus nog een stuk of 7 over. Hellaas allemaal man, maar ze kennen wel allemaal Fire Fang, Ice Fang en Thunder Fang. Wat natuurlijk best lekker is in combinatie met Strong Jaw. Zeg maar als je interresse hebt. Ik zal vanavond rond 19.00 wel een zooi heen en weer traden.

Oh en @ de persoon die ingame Gerben heet: Heb je de E4 al verslagen? En zo wel: zou je online kunnen komen een keertje? Ik wil weten wat je 3de poke is, dat kan namelijk een garvantula zijn, en, well, neeeeeeeeeeeeed :)
Dat ben ik! :) Heb gister net de Fairy Badge in ontvangst genomen. Maar ben regelmatig online dus zal na de E4 ook weer meteen online komen. Wat heb ik nog meer in mijn FS zitten?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:28:
[...]

Dat is venusaur & dragonite. Mits dragonite multiscale heeft.

Als zal een prankster statusser zen team cripplen en hard ook.
Wat zou jij me aanraden om eruit te halen en erbij te doen? :P

• ye-roon

ye-roon

knaak

GerbenKwakkel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:42:
[...]

Dat ben ik! :) Heb gister net de Fairy Badge in ontvangst genomen. Maar ben regelmatig online dus zal na de E4 ook weer meteen online komen. Wat heb ik nog meer in mijn FS zitten?
Zodra ik thuis ben zal ik voor je kijken.

• GAITii
Ik gok dat ik mijn 2DS moet omruilen ivm de linkerstrip waar de volumeknop in zit, dat daar speling op zit en dus kan indrukken...

Krijg ik dan weer een nieuwe FC? En is mijn FS Pokémon dus ook weer anders? :(

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11 16:13

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

ye-roon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:33:

Ik zou heel graag zo'n Tyrunt willen hebben. Ik was van plan om er zelf ook een te maken met al die Fang aanvallen. Wat wil je er voor terug? Ik heb nog een aantal Larvestas, Zubats en Ralts met 3 of 4 perfecte IV's.

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

*dagboek open*

Gister de 4de gym gehaald met alleen mijn Blaziken mega :)
Mijn fenekin naar de laatste evolutie geholpen en ook mijn gras starter naar de laatste evolutie.
Toen richting de power plant maar wat een hell.
Ben nog geen eens erdoor heen en zit nu al op vuur starter dood, pidgeotto dood en nog 1 dood.
Dus nog proberen verder te komen met 3 half kevende pokemons.

*dagboek sluit*

ik zal proberen vanavond iedereen zijn FC toe te voegen.

Steam: Ryada.

• ye-roon

ye-roon

knaak

GerbenKwakkel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:16:
Ik gok dat ik mijn 2DS moet omruilen ivm de linkerstrip waar de volumeknop in zit, dat daar speling op zit en dus kan indrukken...

Krijg ik dan weer een nieuwe FC? En is mijn FS Pokémon dus ook weer anders? :(
Je kan gebruik maken van de system transfer feature. Ik weet ff uit me hoofd niet waar die staat, ik dacht in settings.

Je zet daarmee je mii, je friend code, je gekochte games, je saves etc (en als je ambassador program hebt, die ook) op je SD kaart en dan in je vervangende 2DS stop je dat kaartje en importeer je al die gegevens.

@Walance oh nice, een zubat lijkt me cool dan :) ik wil mijn oude crobat uit gold opnieuw gaan maken :)

Ik moet nog wel ff uitvogelen hoe ik poison fang er ook nog op krijg. Arbok leert die niet namelijk. Echter Seviper wel en in B/W kon je Poison Fang op Ekans Breeden. Maar ik zie hem in de X/Y pokedex niet staan bij egg moves. Dat word dus ff testen.

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

wambamNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:38:
*dagboek open*

Gister de 4de gym gehaald met alleen mijn Blaziken mega :)
Mijn fenekin naar de laatste evolutie geholpen en ook mijn gras starter naar de laatste evolutie.
Toen richting de power plant maar wat een hell.
Ben nog geen eens erdoor heen en zit nu al op vuur starter dood, pidgeotto dood en nog 1 dood.
Dus nog proberen verder te komen met 3 half kevende pokemons.

*dagboek sluit*

ik zal proberen vanavond iedereen zijn FC toe te voegen.
Neem altijd voldoende proviant mee. In het stadje met die racetrack voor fietsen kun je bij een vrouwtje dat rondloopt in het midden van die stad vrij goedkoop soda pops kopen. Deze genezen 60 hp, en kun je per dozijn kopen. Altijd om een dozin of 2 op zak te hebben (tot je later moo moo milk krijgt) Ten slotte kun je bij bijna elke poke mart revives halen om je pokemon ter plekke weer tot leven te wekken. Neem er daar minimaal ook een stuk of 5 van mee. Dan wordt het een stuk makkelijker.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• Ryada

Ryada

She/Her

IIsnickerII schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:46:
[...]

Neem altijd voldoende proviant mee. In het stadje met die racetrack voor fietsen kun je bij een vrouwtje dat rondloopt in het midden van die stad vrij goedkoop soda pops kopen. Deze genezen 60 hp, en kun je per dozijn kopen. Altijd om een dozin of 2 op zak te hebben (tot je later moo moo milk krijgt) Ten slotte kun je bij bijna elke poke mart revives halen om je pokemon ter plekke weer tot leven te wekken. Neem er daar minimaal ook een stuk of 5 van mee. Dan wordt het een stuk makkelijker.
Ik ben nog het oude pokemon gewend namelijk:
1. Neem 1 pokemon (je starter)
2. Zet hem voorin je party.
3. Battle met iedereen.
4. Overlevel die ene pokemon.
5. Speel het hele spel uit met je starter

Verwijderd

wambamNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:48:
[...]

3. Battle met iedereen.
Dat kan hier dus ook maar dankzij exp share lvlen je andere ook mee.

Leuk Breeding detail vind ik dat de bal van de moeder wordt overgenomen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 09:55 ]

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:53:
[...]

Dat kan hier dus ook maar dankzij exp share lvlen je andere ook mee.
Tot nu toe gedaan maar hij is toch een paar keer dood gegaan waar ik in de andere series geen last van had.

• GAITii
[...]

3. Battle met iedereen.
Hahaha, ik ben nog erg van de Pokemon Yellow 'stempel'. Heb in het begin Pikachu gevangen, is nu level 48, terwijl mijn andere Pokemons zoals Charizard, Greninja en Pidgeot nog maar 43 ofzo zijn.

Ook wil ik hem geen Thunderstone geven. Wil eigenlijk voor de league nog een Kadabra / Alakazam, of een Haunter / Gengar. Of een Nidoking >:)

Verwijderd

wambamNL schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:54:
[...]

Tot nu toe gedaan maar hij is toch een paar keer dood gegaan waar ik in de andere series geen last van had.
Komt omdat er vroeger minder coverage nodig was.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:58:
[...]

Komt omdat er vroeger minder coverage nodig was.
Yup. Je KAN het redden met een pokemon, ik raad het zelf alleen af. Het is naar mijn idee veel leuker en minder repetitief als je meerdere pokemon gebruikt.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
oh ja, eindelijk een perfect iv growlith, met de goede nature (modest) en egg-move (morning sun).
en het koste me maar 46 eggs.
dus ik heb nog wel een lading growlithes over met 3 perfect iv's een 6-tal met 4 perfect iv's en 2 met 5 perfect iv's.
dus als je een redelijk goede growlithe wil hebben kun je een dm naar me sturen.
voor de 2 met 5 perfect in's wil ik wel iets goeds terug, maar de rest gooi ik anders toch op de wonder trade.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:30
eathan schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:44:
oh ja, eindelijk een perfect iv growlith, met de goede nature (modest) en egg-move (morning sun).
en het koste me maar 46 eggs.
dus ik heb nog wel een lading growlithes over met 3 perfect iv's een 6-tal met 4 perfect iv's en 2 met 5 perfect iv's.
dus als je een redelijk goede growlithe wil hebben kun je een dm naar me sturen.
voor de 2 met 5 perfect in's wil ik wel iets goeds terug, maar de rest gooi ik anders toch op de wonder trade.
Grats! :P

Zelf heb ik liever een Growlithe die Jolly of Adamant is, Arcanine heeft super attack moves. (flare blitz/extremespeed/close combat/...)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-11-2013 11:03 ]

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• eathan
DutchEZmoder schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:02:
[...]

Grats! :P

Zelf heb ik liever een Growlithe die Jolly of Adamant is, Arcanine heeft super attack moves. (flare blitz/extremespeed/close combat/...)
ik ga er een sunny day arcanine van maken.
dus solar beam , morning sun, sunny day (duh) en flamethrower.
en dat zijn alleen maar sp.A. moves (en weather/ healing).

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

• Walance

Walance

ye-roon schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:39:
@Walance oh nice, een zubat lijkt me cool dan :) ik wil mijn oude crobat uit gold opnieuw gaan maken :)

Ik moet nog wel ff uitvogelen hoe ik poison fang er ook nog op krijg. Arbok leert die niet namelijk. Echter Seviper wel en in B/W kon je Poison Fang op Ekans Breeden. Maar ik zie hem in de X/Y pokedex niet staan bij egg moves. Dat word dus ff testen.
Oke, ik zal vanavond een mooie uitzoeken voor je :) Als je hebt gevonden hoe je poison fang krijgt, dan hoor ik dat graag, die wil ik ook :P

// Edit: Je mag trouwens wel de 2 zubats hebben waarmee ik het breeden heb gedaan. Ze hebben (als ik het me goed herinner) de Jolly nature en de volgende perfecte IV's:
HP - Defense - Attack - Sp. Def
HP - Defense - Sp. Def - Speed

[ Voor 16% gewijzigd door Walance op 05-11-2013 14:23 ]

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 07:45
[...]

3. Battle met iedereen.
Dat werkt sinds gen5 al niet zo tof meer. De AI van tegenstanders wordt elke generatie weer een beetje beter, waardoor ze nu actief naar zwakke plekken van jouw mon gaan zoeken, en het levelsysteem is ook op de schop gegaan waardoor het zwaar overlevellen gewoon veel meer moeite kost.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ik denk alsvogt:

Male Seviper met Poison Fang. Female Ekans/Arbok. Breed.

Zorg dat je male Ekans krijgt met Poison Fang, level die naar 22, evolve naar Arbok. Arbok leert Thunder, Ice, Fire Fang bij de move relearner. Dan leer je die 3 ook. En heb je de 4 elemental fangs. Die je later terug kan leren op je Tyrunt mocht de meta veranderen en je een andere Fang nodig hebt voor je build :)

• DutchEZmoder
Een Tyrunt met alle elemental fangs lijkt mij niet zo erg goed. Hij leert Crunch wat een stuk sterker is dan de elemental fangs, Head Smash wat super krachtig is, Dragon Claw omdat het STAB is en dan heb je 1 move over ik zou voor Stealth Rocks gaan maar kan ook nog een aanval zijn natuurlijk.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• Walance

Walance

Oh ik had het mis, ik had niet 2 zubats gebruikt om te breeden, er was een ditto bij. Maar de beste zubat die ik nog wel over heb is deze:
Max IV's: HP - Attack - Defense - Sp. Def
Nature: Jolly
Abillity: Inner Focus

Wil je deze hebben voor één zo'n Tyrunt, @ye-roon?
Stuur me maar een DM of friend request wanneer je tijd hebt om te ruilen :)

• ye-roon

ye-roon

knaak

Ok mensen ik ben Online :) Als je wil traden, stuur een verzoekje :)

en @EZmoder: het is ook niet om ze allemaal te gebruiken, het is om later te kunnen switchen als de meta daar om vraagt. Plus Poison Fang, boosted door Strong Jaw raakt grass en Fairy, die beide niet lief zijn voor een rock/dragon :)

• DutchEZmoder
Ah ja wel handig. Poison Fang is ook wel goed idd.

Heb zojuist een perfecte Inkay gebreed met alle 6 de IV's op 31! :D <3

• Batino
Eerste team is af :)
Is er iemand hier die ook een team heeft met pokemon die goede IVs hebben en EV trained zijn? Zou het wel leuk vinden om het team even uit te proberen :D

Verwijderd

Iemand een Timid bulbassaur met 4 IV's over?

Kan er een M & F Gastly (Timid) met beide 4 IVs voor geven. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 21:20 ]

• GAITii
Mensen heb een nieuwe Friend Code, helaas. Mijn oude 2DS was de linker plastic strip van kapot. Mijn nieuwe Friend Code is:

0361 - 7487 - 5231

Mijn naam is gewoon Gerben.

Zal de gehele lijst ook wel weer toevoegen.

• DutchEZmoder
Batino schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:21:
Eerste team is af :)
Is er iemand hier die ook een team heeft met pokemon die goede IVs hebben en EV trained zijn? Zou het wel leuk vinden om het team even uit te proberen :D
Ik heb mijn nieuwe team bijna af enkel nog even tot level 50 trainen, dan wil ik wel even met je testen.

Verwijderd

Lukt me niet om Timid nature te krijgen, maar Modest voor Venussaur lijkt me ook prima toch?

Of is dit echt een afrader? :P

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:08:
Lukt me niet om Timid nature te krijgen, maar Modest voor Venussaur lijkt me ook prima toch?

Of is dit echt een afrader? :P
Bijna alle natures kunnen goed uitpakken voor Venusaur omdat je er echt van alles mee kan maken. Modest werkt dus ook erg goed als special attacker ipv Timid.

Wilt er iemand mijn Inkay even heen en weer ruilen aub?

[ Voor 6% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-11-2013 22:21 ]

• Walance

Walance

Dat kan ik wel even doen, ik kom nu online.

• DutchEZmoder
Walance schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:23:
Dat kan ik wel even doen, ik kom nu online.
Thanks, ik ben even met de E4 aan het vechten na dit gevecht kom ik ook online.

• Walance

Walance

Zou die moeten evolueren of zo? Want dat is niet gebeurd :P

• DutchEZmoder
Walance schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:33:
Zou die moeten evolueren of zo? Want dat is niet gebeurd :P
Ja idd als je je 3ds ondersteboven houd schijnt het, heb ik net gedaan maar niks gebeurd.

Kunnen we nog een keer proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-11-2013 22:34 ]

• Walance

Walance

Hmm, we kunnen het nogmaals proberen als je wil.

• DutchEZmoder
Walance schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:34:
Hmm, we kunnen het nogmaals proberen als je wil.
Oke! :)

OOOOh wacht hoeft niet te ruilen ik moet hem gewoon 1 level omhoog doen met de 3ds ondersteboven LOL. Sorry.

Zag net dit filmpje XD YouTube: Pokémon X and Y: How to evolve Inkay

[ Voor 42% gewijzigd door DutchEZmoder op 05-11-2013 22:37 ]

• Walance

Walance

Aha oke lol :D Ik was mijn 3ds ook al ondersteboven aan het houden.

[ Voor 65% gewijzigd door Walance op 05-11-2013 22:38 ]

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Ik heb net een Sandile gevangen en normaal gesproken tikt je pokeball 3x op en neer en dan is die gevangen.

Nu gebeurde het dat hij in 1x gevangen was, is dit iets 'speciaals' ?

• DutchEZmoder
DonDjo schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:48:
Ik heb net een Sandile gevangen en normaal gesproken tikt je pokeball 3x op en neer en dan is die gevangen.

Nu gebeurde het dat hij in 1x gevangen was, is dit iets 'speciaals' ?
Dat is een critical capture en dat gebeurd heel zelden. Dan heb je de pokemon gewoon meteen gevangen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
DutchEZmoder schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:49:
[...]

Dat is een critical capture en dat gebeurd heel zelden. Dan heb je de pokemon gewoon meteen gevangen.
De kans dat het gebeurt is in ieder geval een stuk groter dan het tegenkomen van een shiney. Al een stuk of 5/10 keer meegemaakt. Ik heb ergens gelezen dat de kans groter wordt naarmate je meer Pokémon hebt gevangen.

Verwijderd

Nog steeds de larvesta niet die ik wil.... Wil iv op hp, sp att, def, sp def en speed maar deze krijg ik niet.
Heb een larveta met HP, sp att, sp def, attack, def en speed in day care zitten met een larvesta met sws een iv op defense en ze hebben destiny knot...

Wat doe ik fout?

• mat.hi.as
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:07:
Nog steeds de larvesta niet die ik wil.... Wil iv op hp, sp att, def, sp def en speed maar deze krijg ik niet.
Heb een larveta met HP, sp att, sp def, attack, def en speed in day care zitten met een larvesta met sws een iv op defense en ze hebben destiny knot...

Wat doe ik fout?
Meer geduld hebben :P Als ik het goed begrijp is je eerste een helemaal perfecte met 6 IVs, je tweede niet. Om de goede baby te krijgen heb je nu 1/6 * (1/2)^4 kans, wat ongeveer 1 op 100 is. Vervang de tweede Larvesta door een gebreede Pokémon met meerdere perfecte IVs om de kans groter te maken.

• GAITii
Ik heb iedereen weer toegevoegd als vriend :)

• Walance

Walance

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:07:

Wat doe ik fout?
Je hebt veel meer kans om de juiste te krijgen, als je 2e larvesta ook meer perfecte IV's heeft. De destiny knot zorgt ervoor dat er 5 willekeurige IV's gekozen worden uit beide ouders en die worden dan overgezet naar het kind. Als één van de ouders maar één perfecte IV heeft, dan is de kans veel kleiner dat je de juiste IV's op je kind krijgt. Tussen beide ouders heb jij nu 7 perfecte IV's, van de 12. Als je 2 ouders hebt met beiden 4 perfecte IV's, dan heb je er al 8 van de 12 en dus iets meer kans. Als beide ouders overlappende IV's hebben, heb je ook meer kans, dat het kind die IV's krijgt.

Wat je dus eigenlijk wil hebben is (bijvoorbeeld):
Ouder 1: Perfecte IV's in HP, Sp. At, Sp. Def en Defense
Ouder 2: Perfecte IV's in HP, Sp. Def, Defense en speed.
Dan is de kans heel groot dat het kind HP, Sp. Def en Defense krijgt, omdat beide ouders deze al hebben. Dan heb je nog maar een beetje geluk nodig om ook Speed en Defense te krijgen op het kind, zodat je alles hebt wat je wil hebben.

Jij hebt er blijkbaar al een met 6 perfecte IV's (waarom gebruik je deze dan niet?), dus dan moet je die natuurlijk gewoon gebruiken als één van de ouders en moet je een tweede zoeken met ook zoveel mogelijk perfecte IV's.

• DutchEZmoder
Ja wat Walance zegt en na elke partij eieren de IV's checken en als er 1 betere IV's heeft dan de ouders dan vervangen en een volgende partij eieren broeden, en herhalen.

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Gister heb ik Xerneas gevangen, was al benieuwd wanneer die in de story naar voren kwam. Wel gaaf gedaan hoe dat verhaal doorloopt. Wat ik alleen niet had verwacht dat ik hem in de 2de ultra ball al had gevangen :P
weet iemand of de andere legendary pokemon wel lastiger te vangen zijn. dat vond ik juist zo gaaf, dat je soms 30x moest resetten omdat of je pokeballs op waren of dat die dood ging.

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

• Walance

Walance

Dat is hier al heel vaak verteld :P Xerneas is heel makkelijk, omdat hij wil dat jij hem vangt, de andere legendaries zijn wel moeilijker ja (hoewel ze voor mij nog steeds makkelijker leken dan in de vorige games).

Verwijderd

Weer een flawless pokemon uit de Safari :) zou bijna stoppen met breeden als ik geen eggmoves nodig had :<

• ye-roon

ye-roon

knaak

wow, vang je er zo veel dan? :p

anyways, ik heb gisteren via de friendsafari reddit een aantal safaries er bij die ik nog niet had. Enige waar ik nog echt een safari van wil is Ditto, Togepi, Metang en Mawile. Met een Eevee Safari als bonus. Maar gezien ik al een 4IV Japanse eevee heb kan ik dat gewoon verder breeden met dittos :)

Gisteren dus ook een Galvantula safari, en damn wat vind ik die poke leuk. Leuke typing, compoundeyes voor super accurate Thunder. Hijs best snel. Ja, daar ga ik er wel eentje van trainen.

Eerst is het tijd voor een hoop ditto's though. En het goed instellen van al m'n boxes. En proberen de central, daarna coastal en daarna mountain dex vol te krijgen. God, dat gaat nog een hoop tijd kosten :D En still loving every minute :)

• eathan
ye-roon schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:47:

anyways, ik heb gisteren via de friendsafari reddit een aantal safaries er bij die ik nog niet had. Enige waar ik nog echt een safari van wil is Ditto, Togepi, Metang en Mawile. Met een Eevee Safari als bonus. Maar gezien ik al een 4IV Japanse eevee heb kan ik dat gewoon verder breeden met dittos :)
ik heb 2 friend safari's met een mawile.
en die heb ik allebij uit de g docs lijst gehaald.
en ik geloof dat ik ook een eevee safari heb. maar die kan ook van een vriend van me zijn

• ye-roon

ye-roon

knaak

eathan schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:52:
[...]

ik heb 2 friend safari's met een mawile.
en die heb ik allebij uit de g docs lijst gehaald.
en ik geloof dat ik ook een eevee safari heb. maar die kan ook van een vriend van me zijn
Mja, ik heb iedereen uit de lijst toegevoegd, maar nog niet iedereen heeft mij toegevoegd (zo rond de 20 friend verzoeken nog niet accepted ^^. Dus misschien komt het nog :)

• Ryada

Ryada

She/Her

*dagboek open* (ja ik ga het elke dag doen want ik heb totaal geen idee wat ik anders moet vertellen hierzo)

Gister de powerplant gered van Team Flare daarna meteen naar het volgende stadje gegaan waar ik een of andere oude lange man die wat vreemds zij tegen kwam.
Daarzo de 5de gym gehaald was wel een leuke gym.
En op naar het volgende stadje
De abomasnow gered van Team Flare en een abomanite gekregen :+
Daarna door naar het volgende stadje en de 6de gym gehaald deed me erg denken aan die psychic gym in fire red en leaf green.
En mijn pidgeotto in een pidgeot laten evolueren :P
Ook de pokeball factory gered van Team Flate.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 15:24

Lapras

Ice beam

Ik voeg vanavond iedereen toe. Zal dan ook mijn FC erin zetten. Op mijn werk geen toegang tot Google docs helaas.

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Was op de helft met toevoegen, weet niet wie daar precies bij zitten, die andere helft vanavond maar eens afmaken!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-11 16:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Is de starter die je kiest altijd shiny?

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Patriot schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:18:
Is de starter die je kiest altijd shiny?
Nee, meestal niet.

Constructed: Silver || Limited: Silver

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ah, heb even gekeken, is inderdaad gewoon de normale 1 op 8000 kans. Nouja, dan had ik geluk. Heb de game net een half uur binnen, en heb mijn eerste shiny al :P Chespin ftw :3

• DutchEZmoder
Heeft iemand al eens een Meowstic/Espurr gebreed? Ik had 5 eieren en uit alle 5 een vrouwtje, maar ik wil een mannetje :P Op Serebii staat gewoon 50% kans op een m of f, maar misschien niet met breeden? Of heb ik gewoon pech?

• mat.hi.as
  • Nu online
Patriot schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:25:
[...]

Ah, heb even gekeken, is inderdaad gewoon de normale 1 op 8000 kans. Nouja, dan had ik geluk. Heb de game net een half uur binnen, en heb mijn eerste shiny al :P Chespin ftw :3
d:)b Opschepper :P. Heeft mij uuuuren aan meerdere Pokémon generaties gekost voordat ik mn eerste (behalve de Red Gyrados ergens) shiney kreeg, krijg jij hem gewoon als eerste... :P

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Haha, sorry, stond er zelf ook al van te kijken eerlijk gezegd. Heb in vorige generaties nog wel eens ge-softreset voor shiny starters, maar dat heb ik altijd na een aantal uur opgegeven omdat het me te saai was. Dacht eigenlijk dat het een beetje een zelfde mechanic was als de IV's, gewoon veel makkelijker gemaakt. Blijkbaar niet, ben benieuwd of nu al mijn geluk op is of dat ik juist nog meer gelukjes zal krijgen :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zo, mijn friendcode ook maar even in het overzicht gedrukt. Ben begonnen met toevoegen van de overige friend codes, maar het zijn er inmiddels al flink wat, dus dat zal wel paar daagjes duren :)

Read the code, write the code, be the code!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-11 15:24

Lapras

Ice beam

Ik begin vanavond ook achteraan. Of bij mensen die een Ditto hebben.

Overigens kom ik er net achter dat ik de HM Cut helemaal niet in mijn bezit heb. Ook niet nodig gehad blijkbaar. Toch bijzonder.

• GAITii
Iedereen toevoegen duurt ongeveer een uurtje. Ben je even bezig maar dan heb je ook iedereen toegevoegd. Gister ook gedaan met me nieuwe 2DS :)

• Batino
Lapras schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:22:
Ik begin vanavond ook achteraan. Of bij mensen die een Ditto hebben.

Overigens kom ik er net achter dat ik de HM Cut helemaal niet in mijn bezit heb. Ook niet nodig gehad blijkbaar. Toch bijzonder.
HMs zijn niet meer zo belangrijk als in de eerdere versies waar je vast zou lopen zonder een HM (bosje/steen in de weg) nu zijn de HMs vooral om items te krijgen :)

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Hehe 3 dagen bezig geweest om een 5 IV Snorlax te breeden... Had echt pech met het gender, het waren steeds mannetjes, dus moest ze met een Ditto blijven breeden -.-

• Batino
Zijn 6v6 battles zijn alleen mogelijk tegen mensen die je geregistreerd hebt als vriend?

• DutchEZmoder
Batino schreef op woensdag 06 november 2013 @ 19:21:
Zijn 6v6 battles zijn alleen mogelijk tegen mensen die je geregistreerd hebt als vriend?
Enkel als je iemand rechtstreeks uitdaagt kan je 6 vs 6 doen :( (vrienden/acquaintance en passerby)

Verwijderd

Wat zijn dan nu de mogelijke battles als ik vragen mag? Heb me er nog niet echt in verdiept.. Want ik vind het best raar dat je niet gewoon 6v6 kan spelen :S.

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:29:
Wat zijn dan nu de mogelijke battles als ik vragen mag? Heb me er nog niet echt in verdiept.. Want ik vind het best raar dat je niet gewoon 6v6 kan spelen :S.
Kan wel, maar dan moet je iemand uitdagen. De random battles waarbij de server je aan iemand koppelt zijn alleen 3 vs 3 of in double battles 4 vs 4 en tripple battle 6 tegen 6. Rotation battles zijn 4 vs 4.

• DutchEZmoder
Na een paar uurtjes IV breeden dan toch eindelijk een bijna perfecte Espurr gebreed waar ik tevreden mee ben :)

Espurr - #677 (Timid)
Male (♂)
HP: 31
Att: 31
Def: 31
SpA: 31
SpD: 31
Speed: 29 - 30

Heeft de Own Tempo ability dus als hij evolueert heeft ie Prankster, dan zijn die 1 of 2 speed IV's niet zo heel belangrijk :P

Edit: wtf speel tegen 1 of andere noob die horn drill gebruikt en gewoon al 2x heeft geraakt -_-'

hahah en als hij dan geburned wordt door m'n Talonflame disconnect ie XD

[ Voor 19% gewijzigd door DutchEZmoder op 07-11-2013 00:06 ]

• mat.hi.as
  • Nu online
DutchEZmoder schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:04:
Na een paar uurtjes IV breeden dan toch eindelijk een bijna perfecte Espurr gebreed waar ik tevreden mee ben :)

Espurr - #677 (Timid)
Male (♂)
HP: 31
Att: 31
Def: 31
SpA: 31
SpD: 31
Speed: 29 - 30

Heeft de Own Tempo ability dus als hij evolueert heeft ie Prankster, dan zijn die 1 of 2 speed IV's niet zo heel belangrijk :P

Edit: wtf speel tegen 1 of andere noob die horn drill gebruikt en gewoon al 2x heeft geraakt -_-'

hahah en als hij dan geburned wordt door m'n Talonflame disconnect ie XD
Prankster is ook wel een mooie ability voor shuckle. Zou je die kunnen overzetten met die ability capsule?

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 14:22
Ik heel de Terminus Cave afgezocht naar Zygarde. Moet je terug komen als de champion bent ...

• Rick-Jan
  • Laatst online: 22:48

Rick-Jan

always connected

Dubrillion schreef op donderdag 07 november 2013 @ 07:58:
Ik heel de Terminus Cave afgezocht naar Zygarde. Moet je terug komen als de champion bent ...
Had hier gister precies hetzelfde :P hadden ze wel mogen zeggen!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:30
Kan je bij X&Y een soort touchpad functie aanzetten om mee te lopen? Ik wil graag met pen only spelen maar volgens mij kan je niet lopen met de pen of mis ik iets? :(

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Zoo eindelijk de Elite 4 verslagen!
Nu op jacht naar de perfecte pokémon.

Ik zal vanavond mensen even toevoegen als friends en zet mijne er ook gelijk bij.
Heb een Bug safari btw.

Iemand die toevallig Mawile heeft in zijn safari, wil die heel graag!

• mat.hi.as
  • Nu online
mat.hi.as schreef op donderdag 07 november 2013 @ 00:54:
[...]

Prankster is ook wel een mooie ability voor shuckle. Zou je die kunnen overzetten met die ability capsule?
Ik loop gewoon te blaten :+. Met die ability capsule kan je zoiets niet, alleen switchen tussen twee (non-hidden) abilities. Helaas...

• Jveer
  • Laatst online: 28-10 09:57
Voordat ik naar school ging nog even in de Safari van Mathias gekeken en kwam een Shiny Braixen tegen, natuurlijk ook gevangen! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Jveer op 07-11-2013 08:52 ]

• DutchEZmoder
mat.hi.as schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:49:
[...]

Ik loop gewoon te blaten :+. Met die ability capsule kan je zoiets niet, alleen switchen tussen twee (non-hidden) abilities. Helaas...
Ja inderdaad :P Maar Contrary is ook een super goede ability! :)

Ik had gisteren even een nieuw team getest die nog niet helemaal compleet is maar ik kon niet wachten :P Ging vooral om Malamar die Superpower gebruikt, Shuckle met Sticky Web en dan Espurr die Charm gebruikt op Malamar om zijn attack met 2 te verhogen :D Dan nog reflect en ik had een erg mooie sweep. Ik wil nu eigenlijk nog een leuke pokemon breeden met Scary Face en/of iets om sp.def te verhogen van Malamar.

Verwijderd

Krijg je nu wel een win als de tegenstander disconnect?

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:14:
Krijg je nu wel een win als de tegenstander disconnect?
Mja ik doe enkel Free Battles dus zonder rating, dan gebeurd er niks maar als je rated battles doet wel. Ik doe geen rated omdat mensen echt koste wat kost moeten winnen en je desnoods een uur time stallen.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hmmm, agility Galvantula met Timid nature en Electric ball. 150 power stab DAMAGE.

Of thunder, bug buzz, energy ball, thunderwave/sticky web. SO MANY CHOICES.

• Walance

Walance

Rick-Jan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:16:

Had hier gister precies hetzelfde :P hadden ze wel mogen zeggen!
Dat zeggen ze ook. Als je nooit met npc's praat, moet je niet klagen :P Er staat ergens in NPC in die grot, voor de ingang naar het deel waar Zygarde is en hij zegt dat je daar alleen doorheen mag als je champion bent.

• wackmaniac
  • Nu online
Wel een redelijke eikel die Zygarde; heeft met ong 30 pokeballs gekost om te vangen ...

Pfff, de GTS staat bomvol met mensen die voor een redelijk standaard lv 1 pok (in mijn geval een Heracross) rustig een lv 90 counter part (pinsir), een nog onvangbare pok of een legendary vragen. Verschrikkelijk! Keerzijde is dat wanneer je een schappelijke trade plaatst (heracross voor pinsir) deze binnen no time geruild is :)

Weet iemand trouwens of er nog wat extra manieren zijn om shine stones en moonstones te krijgen? Er zijn meer poks die evolueren met een van deze stones dan dat er stones in het spel zitten.

• ye-roon

ye-roon

knaak

wackmaniac schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:34:
Wel een redelijke eikel die Zygarde; heeft met ong 30 pokeballs gekost om te vangen ...

Pfff, de GTS staat bomvol met mensen die voor een redelijk standaard lv 1 pok (in mijn geval een Heracross) rustig een lv 90 counter part (pinsir), een nog onvangbare pok of een legendary vragen. Verschrikkelijk! Keerzijde is dat wanneer je een schappelijke trade plaatst (heracross voor pinsir) deze binnen no time geruild is :)

Weet iemand trouwens of er nog wat extra manieren zijn om shine stones en moonstones te krijgen? Er zijn meer poks die evolueren met een van deze stones dan dat er stones in het spel zitten.
Je kan ze verdienen in de extra levels die je unlocked in PowerTraining zodra je dus 1 poke max EV trained heb. Ze unlocken dan, en als je de eerste 6 haalt, dan unlock je nog 6 levels en in 1 van die kan je een shiny stone winnen.

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Walance schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:28:
[...]

Dat zeggen ze ook. Als je nooit met npc's praat, moet je niet klagen :P Er staat ergens in NPC in die grot, voor de ingang naar het deel waar Zygarde is en hij zegt dat je daar alleen doorheen mag als je champion bent.
Slaat nergens op dat je suggereert dat wij nooit :) met npc's praten.
Dat bedoelen wij juist. De hele grot door tot ze aan het einde zeggen jammer maar je moet een champion zijn.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• mat.hi.as
  • Nu online
Rick-Jan schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:42:
[...]

Slaat nergens op dat je suggereert dat wij nooit :) met npc's praten.
Dat bedoelen wij juist. De hele grot door tot ze aan het einde zeggen jammer maar je moet een champion zijn.
Tsjah. Als je in die grot op zoek was naar Zygarde, heb je dat op internet opgezocht. Had dan net wat verder gekeken, en gezien dat je champion moest zijn. Is het niet altijd zo dat je alle legendary's (behalve die van de box cover) kan vangen na de e4 verslagen te hebben? Ook mewtwo + bird komen na de e4.

• wackmaniac
  • Nu online
True.

Heb deze game trouwens doorgespeeld door uitputtend alle weggetjes en NPC's te proberen en na de e4 de hele wereld nog een keer door met een fijne HM-slave (Bunnelby) en alle watertjes te bevissen, alle bosjes te cutten etc.

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

mat.hi.as schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:45:
[...]

Tsjah. Als je in die grot op zoek was naar Zygarde, heb je dat op internet opgezocht. Had dan net wat verder gekeken, en gezien dat je champion moest zijn. Is het niet altijd zo dat je alle legendary's (behalve die van de box cover) kan vangen na de e4 verslagen te hebben? Ook mewtwo + bird komen na de e4.
au contraire. Ik ben die grot in geweest voordat ik de e4 verslagen had, en ik kwam die NPC ook tegen. Mijn nostalgische pokemon instincten zeiden mij dat achter die NPC een legendary verscholen zat. Dat kon enkel Zygarde of Mewtwo zijn. Toen ik even later mewtwo gevangen had, wist ik dat Zygarde in die grot zou zitten. :3

• GAITii
Zit Zygarde daar echt in dan?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

IIsnickerII schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:23:
[...]

au contraire. Ik ben die grot in geweest voordat ik de e4 verslagen had, en ik kwam die NPC ook tegen. Mijn nostalgische pokemon instincten zeiden mij dat achter die NPC een legendary verscholen zat. Dat kon enkel Zygarde of Mewtwo zijn. Toen ik even later mewtwo gevangen had, wist ik dat Zygarde in die grot zou zitten. :3
Zelfde hier, maar kwam gewoon die grot tegen en ben die gaan verkennen. Niks op internet opgezocht oid, pas later bleek dat je die pas kan krijgen na de e4, maar ik heb al wel yveltal gevangen, daarom vond ik het raar.

• mat.hi.as
  • Nu online
IIsnickerII schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:23:
[...]

Je kan Mewtwo niet vangen voordat je de e4 verslagen hebt :? Ik ben namelijk daar geweest voordat ik de e4 verslagen had, en het zag er inderdaad uit alsof daar iets zou komen :P. Ook de locatie van Zygarde is toch wel redelijk duidelijk, als je er bent gekomen. Maar ook de locatie van de birds
spoiler:
volgens mij is dat dat rare eiland waar je verder niks kan, vlak nadat je surf hebt gekregen
ligt voor de hand.

Prima dat je dingen volledig afloopt en uitzoekt, dat probeer ik ook zoveel mogelijk, maar er moet toch nog wel iets van endgame overblijven? Anders ga je in een full-legendary team de e4 binnen :P

• DutchEZmoder
<3 Triple Battles!

Klefki links, Malamar midden en Meowstic M rechts. Klefki doet Metal Sound op Malamar voor +2 SpD, Klefki doet Charm op Malamar voor +2 attack en dan Superpower met Malamar voor nog eens +1 attack en +1 def :P 1e of 2e beurt reflect met Klefki en niemand houd Malamar nog tegen :P

Malamar is max hp en max SpD :) Te goed gewoon :D

[ Voor 8% gewijzigd door DutchEZmoder op 07-11-2013 12:29 ]

Verwijderd

Welke IV kan ik het best voor Aegislash laten wegvallen?

• embee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

Ik zou zeggen SpA. De meeste moves voor Aegislash zijn physical. Tenzij je iets aparts wilt met de paar special moves die je er op kunt krijgen.

Naast een ghost en een steel special attack (STAB) kun je er een normal en Hidden Power op krijgen. De keuze bij physical attacks is veel groter.

[ Voor 34% gewijzigd door embee op 07-11-2013 13:54 . Reden: Uitbreiding antwoord ]

Constructed: Silver || Limited: Silver

Verwijderd

embee schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:52:
Ik zou zeggen SpA. De meeste moves voor Aegislash zijn physical. Tenzij je iets aparts wilt met de paar special moves die je er op kunt krijgen.

Naast een ghost en een steel special attack (STAB) kun je er een normal en Hidden Power op krijgen. De keuze bij physical attacks is veel groter.
Dankje!

Heeft iemand toevallig een aegislash met 4 IVs (-SpA) liefst met Adamant nature :P
Kan er een bulbassaur met 31/x/31/31/31/31 voor geven, alleen met Careful nature.

• DutchEZmoder
Heeft er iemand misschien een Liepard (F) te ruil? (met prankster)

[ Voor 13% gewijzigd door DutchEZmoder op 07-11-2013 22:00 ]

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 14:22
Ik vanmorgen twintig minuten vissen voor een Dratini... is het een female met Quircky nature.....
Ik vind Quircky niet erg, maar ik hou wel van mijn Pokémon Male...
Pagina: 1 ... 37 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.