Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 23:07:
Nog steeds de larvesta niet die ik wil.... Wil iv op hp, sp att, def, sp def en speed maar deze krijg ik niet.
Heb een larveta met HP, sp att, sp def, attack, def en speed in day care zitten met een larvesta met sws een iv op defense en ze hebben destiny knot...
Wat doe ik fout?
Je hebt veel meer kans om de juiste te krijgen, als je 2e larvesta ook meer perfecte IV's heeft. De destiny knot zorgt ervoor dat er 5 willekeurige IV's gekozen worden uit beide ouders en die worden dan overgezet naar het kind. Als één van de ouders maar één perfecte IV heeft, dan is de kans veel kleiner dat je de juiste IV's op je kind krijgt. Tussen beide ouders heb jij nu 7 perfecte IV's, van de 12. Als je 2 ouders hebt met beiden 4 perfecte IV's, dan heb je er al 8 van de 12 en dus iets meer kans. Als beide ouders overlappende IV's hebben, heb je ook meer kans, dat het kind die IV's krijgt.
Wat je dus eigenlijk wil hebben is (bijvoorbeeld):
Ouder 1: Perfecte IV's in HP, Sp. At, Sp. Def en Defense
Ouder 2: Perfecte IV's in HP, Sp. Def, Defense en speed.
Dan is de kans heel groot dat het kind HP, Sp. Def en Defense krijgt, omdat beide ouders deze al hebben. Dan heb je nog maar een beetje geluk nodig om ook Speed en Defense te krijgen op het kind, zodat je alles hebt wat je wil hebben.
Jij hebt er blijkbaar al een met 6 perfecte IV's (waarom gebruik je deze dan niet?), dus dan moet je die natuurlijk gewoon gebruiken als één van de ouders en moet je een tweede zoeken met ook zoveel mogelijk perfecte IV's.