In heel ander nieuws: ik heb nu Shuckle online uitgeprobeerd (max HP EVs en 128 voor Def en SpD) en die past echt briljant bij Togekiss. Die 2 samen moorden normaal gesproken alle legendaries uit v/d tegenstander. Mega Mewtwo? Geen probleem: Thunder Wave + Infestation in de 1e turn, in turn 2 gooien we Toxic op z'n maatje en Air Slashen we Mewtwo dood. Als Xerneas en Mewtwo beide aanwezig zijn, dan krijgt Xerneas eerst de TW (en daarna op Mewtwo) om een evt Power Herb Geomancy trucje te dwarsbomen. Dit is in bijna alle gevallen voldoende om een heel team uit te moorden, maar soms weten ze toch Togekiss neer te meppen.
Op dat moment is het vaak voldoende om Mega Khan dr op uit te sturen en los te gaan met Earthquakes o.i.d. Shuckle is niet dood te krijgen (hij wordt meestal genegeerd, maar hij eet met alle liefde Draco Meteors, Hydro Pumps en weet ik veel wat) en heeft geen problemen om een friendly fire EQ van Mega Khan te krijgen. Ter vergelijking, Shuckle krijgt max 10% dmg daarvan, terwijl onze vriend Mega Ampharos vaak ge-oneshot wordt
Mijn Shuckle is zelfs niet eens gebreed, ik heb dr gewoon 1 gevangen uit Friend Safari met perfecte HP en Defense (en een nature die -SpA en +SpD heeft) en gebruik die. Dus bedankt voor de tip dat Shuckle zo aso is. Ik zit me nu alleen te bedenken dat een Sticky Web toch wel heel interessant wordt als move voor hem, aangezien ik met deze setup nauwelijks Scolipede gebruik (die Khan's speed boost) en wel vaak Thunder Wave gebruik met Togekiss. Sticky Web geeft een vergelijkbare speeddrop voor non-flying/levitating pokes en houdt de optie open voor een andere status. Kortom, dat ga ik waarschijnlijk nog uitproberen. Ik weet alleen niet welke move ik wil droppen:
- Toxic
- Infestation
- Shell Smash
- Rest
Als ik Infestation drop heb ik een probleem met taunt en zonder Rest is hij niet meer onsterfelijk. Tegelijkertijd zou ik het een hel vinden als Shuckle zonder Toxic tegen iemand moet knokken, maar die doet dan weer niks tegen steel en poison types. Aaarrgghh!