Ja oké thx. Was bekend met natures maar die kleuren niet ;pBatino schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:04:
[...]
Geeft aan wat de nature met de pokemon doet. Rood verhoogt de stat Blauw verlaagt de stat, kan je verder niks aan veranderen
Nice, wel met multiscale hoop ik?Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:06:
Dratini 31 iv op hp, attack, def, sp def en speed. Ev 252 op attack en speed en 6 op hp. Nu lekker domweg naar 100 brengen dan heb ik wel een aardige dragonite lijkt me;p
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x
Verwijderd
Is er nog iemand acheter de oplossing met jolteon voor electrify gekomen? die nieuwe move
Wat is het probleem?Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:09:
Is er nog iemand acheter de oplossing met jolteon voor electrify gekomen? die nieuwe move
Verwijderd
Electrify is een nieuwe move dat als jij eerst mag de aanval van je tegenstander electrisch wordt en dat dat met de ability van jolteon wel handig is omdat jolteon toch iedereen outspeeld. Maar jolteon leert deze move niet
Pfoe, dat gedoe met de IV/EV's (oid) ik snap er geen snars van..
Ik heb nu tientallen uren Pokemon Y gespeeld (en daarvoor de meeste vorige pokemon games, alleen Black / White 1/2 niet) en ik vraag me echt af hoe mensen op het idee komen om zich zo diep in die stats van de pokemon te verdiepen..
Ze hebben het er eigenlijk bijna nergens in het spel over en je wint toch eigenlijk de meeste battles door gewoon een hoger level te hebben en het juiste type pokemon te hebben. Maken die enkele procenten (denk ik?) wat het uiteindelijk verschil maakt om speciaal dagen te breeden zoveel uit
?
Ik heb het gevoel dat ik iets mis/niet snap wat het zo speciaal maakt!
Ik zoek trouwens nog wel wat mensen voor een friend safari..
Erik
Friendcode: 5284 - 1442 - 8867
Ik heb nu tientallen uren Pokemon Y gespeeld (en daarvoor de meeste vorige pokemon games, alleen Black / White 1/2 niet) en ik vraag me echt af hoe mensen op het idee komen om zich zo diep in die stats van de pokemon te verdiepen..
Ze hebben het er eigenlijk bijna nergens in het spel over en je wint toch eigenlijk de meeste battles door gewoon een hoger level te hebben en het juiste type pokemon te hebben. Maken die enkele procenten (denk ik?) wat het uiteindelijk verschil maakt om speciaal dagen te breeden zoveel uit
Erik
This space is occupied
Verwijderd
Ik deed dit ook nooit, maar ik wil het nu wel doen omdat ik online is een keer op niveau wil vechten en kijken of ik mee kan doen of niet. Die kleine aantal procentjes maken online veel uitCollaborator schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:19:
Pfoe, dat gedoe met de IV/EV's (oid) ik snap er geen snars van..![]()
Ze hebben het er eigenlijk bijna nergens in het spel over en je wint toch eigenlijk de meeste battles door gewoon een hoger level te hebben en het juiste type pokemon te hebben. Maken die enkele procenten wat het uiteindelijk verschil maakt om speciaal dagen te breeden (denk ik?) zoveel uit?
Erik
Online ben je zonder specifieke EV/IV training echt kansloos...daar spelen allemaal mensen met 6 perfect EV/IV getrainde beesten.Collaborator schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:19:
Pfoe, dat gedoe met de IV/EV's (oid) ik snap er geen snars van..![]()
Ze hebben het er eigenlijk bijna nergens in het spel over en je wint toch eigenlijk de meeste battles door gewoon een hoger level te hebben en het juiste type pokemon te hebben. Maken die enkele procenten (denk ik?) wat het uiteindelijk verschil maakt om speciaal dagen te breeden zoveel uit?
Erik
Verwijderd
Daarom zou ik echt gebruik gaan maken van de nieuwe mogelijkheden van iv training en super training. Het is niet echt moeilijk meer om een 6 iv getrainde pokemon te krijgen. Ik heb een dragonite van 5 iv's en sp attacks gebruik ik niet dus deze 6e heb ik maar laten gaan. Deze heb ik in een paar uur gebreed dus het is niet zo heel moeilijk om een 'maxed' pokemon te krijgenCubic X schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Online ben je zonder specifieke EV/IV training echt kansloos...daar spelen allemaal mensen met 6 perfect EV/IV getrainde beesten.
Nog niet, wel als we pokemon kunnen overzetten van de vorige gensCubic X schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Online ben je zonder specifieke EV/IV training echt kansloos...daar spelen allemaal mensen met 6 perfect EV/IV getrainde beesten.
Verwijderd
Ik heb een torchic met iv's unkown/31/31/31/31/31 en adamant met speed boost ability. Als ik hem ev train heb ik toch een maxed blaziken op hp na?
Simpel gezegd:
Als je gewoon leuk de story wil uitspelen, alle pokemon wilt vangen en dan soms eventjes met een vriend battlen, maak je dan maar nergens druk over en speel lekker hoe je wilt.
Als je online wilt battlen dan kan je het beste leren wat iv's, ev's en een lijst met natures bookmarken als je eens een keer wilt winnen
Als je gewoon leuk de story wil uitspelen, alle pokemon wilt vangen en dan soms eventjes met een vriend battlen, maak je dan maar nergens druk over en speel lekker hoe je wilt.
Als je online wilt battlen dan kan je het beste leren wat iv's, ev's en een lijst met natures bookmarken als je eens een keer wilt winnen
nice!Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:57:
Ik heb een torchic met iv's unkown/31/31/31/31/31 en adamant met speed boost ability. Als ik hem ev train heb ik toch een maxed blaziken op hp na?
klopt, ik zou persoonlijk 4EV in HP, 252 EV in Attack en EV in 252 Speed aanhouden.
Als je met vrienden wilt battlen zijn al je pokemon dan ook lvl50 of lager of het level zoals ze zijn?
Is er iemand in de gelegenheid om even mijn kadabra over te nemen en daarna terug te geven? Zodat ik dan een alakazam heb ?
PSN: McMillan0984
ik kan je eventueel morgen ochtend helpenClavat schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:16:
Is er iemand in de gelegenheid om even mijn kadabra over te nemen en daarna terug te geven? Zodat ik dan een alakazam heb ?
Ik heb momenteel een 2DS + Pokemon X in mijn winkelmandje staan. Is het die 160 euro waard? Vroeger Yellow en Crystal kapot gespeeld, letterlijk. Batterij is echt leeg in de cartridge.
Heb nog ff een laatste zetje nodig
!
Heb nog ff een laatste zetje nodig
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Morgenvroeg gaat helaas niet moet gewoon werken helaas
PSN: McMillan0984
Verwijderd
Gwn yoloGerbenKwakkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:32:
Ik heb momenteel een 2DS + Pokemon X in mijn winkelmandje staan. Is het die 160 euro waard? Vroeger Yellow en Crystal kapot gespeeld, letterlijk. Batterij is echt leeg in de cartridge.
Heb nog ff een laatste zetje nodig![]()
!
Ik heb ook een 2e Pokemon en een 2DS extra gekocht ervoor. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.GerbenKwakkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:32:
!
Ik weet niet wat je doel is in Pokémon, maar als je een beetje Pokémon vangt en traint zit je snel aan de 30 speeluren voordat je het verhaallijn hebt uitgespeeld. Daarna kun je je dex gaan completen, gaan richten op IV/EV breeding/training zoals je in dit topic wel gelezen hebt en competitive battlen.GerbenKwakkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:32:
!
In eerste instantie wel ja. Ik twijfel of dit topic over 2/3 maand nog actief is en niet iedereen weer de DS naast zich heeft gelegd... Zodat er nog redelijk wat getrade kan worden enzo.
Zoals ik al zei heeft mijn 2e 3DS (Pokemon Y) een Friend Code met Normal Type. De eerste twee zijn geen Ditto helaas, maar de 3e unlocked pas als ik de Elite4 heb gecleared.
Nu bedacht ik me net, als ik mijn "uitgespeelde" Pokemon X in die tweede 3DS doe dan speel ik de Elite4 op die 2e (normal) Friend Code. Kans is heel klein dat er een Ditto onder die 3e kraslaag zit, maar is wel aanwezig.
Probleem is, als ik dat doe verneukt ie mijn Berries, dagelijkse events en de friendlist op de 'echte' 2DS wordt opnieuw opgebouwd dus weet ik niet meer welke pokemon iedereen in de Friend Safari heb. Dus het is nogal wat werk, maar als iemand me erbij wil helpen (2e friendcode toevoegen en achteraf kijken wat ik erin heb) dan wil ik het wel proberen.
Nu bedacht ik me net, als ik mijn "uitgespeelde" Pokemon X in die tweede 3DS doe dan speel ik de Elite4 op die 2e (normal) Friend Code. Kans is heel klein dat er een Ditto onder die 3e kraslaag zit, maar is wel aanwezig.
Probleem is, als ik dat doe verneukt ie mijn Berries, dagelijkse events en de friendlist op de 'echte' 2DS wordt opnieuw opgebouwd dus weet ik niet meer welke pokemon iedereen in de Friend Safari heb. Dus het is nogal wat werk, maar als iemand me erbij wil helpen (2e friendcode toevoegen en achteraf kijken wat ik erin heb) dan wil ik het wel proberen.
Heb de pc/ds momenteel niet bij de hand maar daar wil en kan ik je wel bij helpen!BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:41:
Zoals ik al zei heeft mijn 2e 3DS (Pokemon Y) een Friend Code met Normal Type. De eerste twee zijn geen Ditto helaas, maar de 3e unlocked pas als ik de Elite4 heb gecleared.
Ik ben nu online, nadat ik de Elite4 op de Normal Type friendcode heb gedaan.BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 21:41:
Mijn Normal Type friendcode is 0834-1774-0291. Als je me toevoegt dan ook graag even een reply of DM met jouw friendcode anders werkt het niet
Ik had die al geadd BM, mijn FC: 4897-6035-1600
kheb alleen de E4 nog niet. Ennnuh ik zie je online op je andere account, met je punk hair
kheb alleen de E4 nog niet. Ennnuh ik zie je online op je andere account, met je punk hair
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ja is wel handig als iemand de E4 heeft gedaan, het doel is om te kijken wat ik daar in de Friend Safari hebye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:28:
Ik had die al geadd BM, mijn FC: 4897-6035-1600
Die punk is mijn Pokemon Y game, zonder voortgang helaas.
http://pokemondb.net/pokedex/helioptile is de enige die hem leert, hij zit in de Dragon egg group als ik bulapedia mag geloven.Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:17:
[...]
Electrify is een nieuwe move dat als jij eerst mag de aanval van je tegenstander electrisch wordt en dat dat met de ability van jolteon wel handig is omdat jolteon toch iedereen outspeeld. Maar jolteon leert deze move niet
http://pokemondb.net/move/electrify
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Helioptile
Nee man, ik was op werk en heb daarna aan mijn opleiding zitten werken. ER zijn belangrijkere dingen dan pokemon geloof het of niet 
Ik heb nu wel weer iedereen toegevoegd van het google docs lijstje. Misschien een idee om iets van een reminder te posten hier zo nu en dan aan iedereen: WERK JE FRIENDSCODES OP JE 3DS BIJ!
En zo heeft iedereen meer vriendjes en meer friend safari meuk. En meer targets om je O-powers te spammen om ze zo te levelen
@Jveer: yep zo ver was ik ook. Vandaar dat ik moet gaan zoeken naar een pokemon die met 1 van de volgende 2 condities er van uitgaande dat die pokemon en Eevee beide Electrify kunnen leren:
Een pokemon in de field egg group en de dragon egg group.
of (more likely)
Een pokemon in de field egg group en de monster egg group.
Wat je dan doet is male electrische salamander breeden met een female uit eentje in de monster egg group om zo Electrify op die te krijgen. En daarna breed je een mannetje van dat gelukkige stel met een vrouwtje uit de Eeveelution lijn. En dan krijg je een Eevee met Electrify, Thunderstone er tegenaan e-voila.
Ik heb nu wel weer iedereen toegevoegd van het google docs lijstje. Misschien een idee om iets van een reminder te posten hier zo nu en dan aan iedereen: WERK JE FRIENDSCODES OP JE 3DS BIJ!
En zo heeft iedereen meer vriendjes en meer friend safari meuk. En meer targets om je O-powers te spammen om ze zo te levelen
@Jveer: yep zo ver was ik ook. Vandaar dat ik moet gaan zoeken naar een pokemon die met 1 van de volgende 2 condities er van uitgaande dat die pokemon en Eevee beide Electrify kunnen leren:
Een pokemon in de field egg group en de dragon egg group.
of (more likely)
Een pokemon in de field egg group en de monster egg group.
Wat je dan doet is male electrische salamander breeden met een female uit eentje in de monster egg group om zo Electrify op die te krijgen. En daarna breed je een mannetje van dat gelukkige stel met een vrouwtje uit de Eeveelution lijn. En dan krijg je een Eevee met Electrify, Thunderstone er tegenaan e-voila.
[ Voor 41% gewijzigd door ye-roon op 23-10-2013 23:00 ]
Ik denk niet dat Jolteon die move kan leren door te breeden of levelen, zou veel te OP zijn. Maar het zal misschien een leuk idee zijn om die move te gebruiken naast Jolteon in een Double Battle of Triple Battle
Die O-Powers levellen, kan je dat ook steeds op de zelfde friend spammen?
Ja.BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:57:
Die O-Powers levellen, kan je dat ook steeds op de zelfde friend spammen?
Heliolisk heeft een base speed van 109 misschien als je een Speed nature en Speed EV train dat die dicht in de buurt komt van Jolteon en de andere out speed om Electrify te gebruiken. Moet je maar even kijken.DutchEZmoder schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:57:
Ik denk niet dat Jolteon die move kan leren door te breeden of levelen, zou veel te OP zijn. Maar het zal misschien een leuk idee zijn om die move te gebruiken naast Jolteon in een Double Battle of Triple Battle
Ja 109 is best snel, misschien erg handing in de battle tower ofzo hoe dat ook heet. Maar Jolteon heeft iets van 130 ofzo uit mijn hoofd.Jveer schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:23:
[...]
Heliolisk heeft een base speed van 109 misschien als je een Speed nature en Speed EV train dat die dicht in de buurt komt van Jolteon en de andere out speed om Electrify te gebruiken. Moet je maar even kijken.
In Dual/Triple battles kan je dat mooi gebruiken naast een Pokemon met Lightning Rod (Hidden Ability van Pikachu familie, o.a.)
Lightning Rod trekt alle Electric aanvallen naar zich toe en verhoogt de special attack van die Pokemon. Ook is die Pokemon immuun voor de damage ervan.
Lightning Rod trekt alle Electric aanvallen naar zich toe en verhoogt de special attack van die Pokemon. Ook is die Pokemon immuun voor de damage ervan.
Ja idd, ook rhydon etc.BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:31:
In Dual/Triple battles kan je dat mooi gebruiken naast een Pokemon met Lightning Rod (Hidden Ability van Pikachu familie, o.a.)
Ground Types krijgen die bonus niet helaas.
Ok, ik heb dus GenV overgeslagen. En ik was dus heel zuinig aan het doen op mijn TM's. Zo van, ik moet zorgen dat ik ze leer aan de goede, of iig aan een mannetje zodat hij de moves kan door breeden.
En toen zat ik gisteren door mij tm/hm lijstje te bladeren. En ik zie Rock Smash er nog tussen staan. En toen dacht ik: ja maar, die heb ik al aan Linoone geleerd. Dus ik heb even gesaved. Start die TM op, leer hem aan charizard. En ik kon hem daarna nog een keer starten. En nog een keer. Echt omg.... Kijk ik net op bulbapedia: infinite use item akin to HM since genV.
Aan de ene kant maakt het me blij. Aan de andere kant haalt het wel alle strategie en carefull planning weg over "wat te doen met die ene waardevolle TM" "Kan ik die move ook via via Breeden op de pokemon zodat ik die TM bewaar voor een pokemon waar dat niet kan". Nu zal het zo zijn zodra ik Ice Beam vind/koop: Grenninja, veel plezier! Zelfde voor DarkPulse. Maar ach, maakt het leven wel een stuk makkelijker en tbh, waarom zou zo'n apparaat maar 1 use hebben? In real life kom je daar ook niet meer mee weg, dus het is wel mee gegaan met de tijd.
En toen zat ik gisteren door mij tm/hm lijstje te bladeren. En ik zie Rock Smash er nog tussen staan. En toen dacht ik: ja maar, die heb ik al aan Linoone geleerd. Dus ik heb even gesaved. Start die TM op, leer hem aan charizard. En ik kon hem daarna nog een keer starten. En nog een keer. Echt omg.... Kijk ik net op bulbapedia: infinite use item akin to HM since genV.
Aan de ene kant maakt het me blij. Aan de andere kant haalt het wel alle strategie en carefull planning weg over "wat te doen met die ene waardevolle TM" "Kan ik die move ook via via Breeden op de pokemon zodat ik die TM bewaar voor een pokemon waar dat niet kan". Nu zal het zo zijn zodra ik Ice Beam vind/koop: Grenninja, veel plezier! Zelfde voor DarkPulse. Maar ach, maakt het leven wel een stuk makkelijker en tbh, waarom zou zo'n apparaat maar 1 use hebben? In real life kom je daar ook niet meer mee weg, dus het is wel mee gegaan met de tijd.
Hahaye-roon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 07:15:
Ok, ik heb dus GenV overgeslagen. En ik was dus heel zuinig aan het doen op mijn TM's. Zo van, ik moet zorgen dat ik ze leer aan de goede, of iig aan een mannetje zodat hij de moves kan door breeden.
Voorheen vond ik het nogal vervelend dat je het maar 1x kon gebruiken, dan gebruik je het op een pokemon en dan een week later heb je een veel betere gevangen en dan kan je het niet meer op hem gebruiken.
Ik denk dat het verschil tussen HM en TM ook zat dat de eerste echt nodig was om progressie te boeken. Je kon namelijk echt niet verder komen zonder strength en cut vroeger. Nu is dat anders, cut is alleen voor een item te vinden.DutchEZmoder schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:59:
[...]
HahaDacht ik ook in gen 5... Vraag mezelf nog af waarom een TM een TM heet en een HM een HM. HM zijn moves die je buiten battle kan gebruiken, maar Rock Smash, Flash, en nog 1 of 2 moves zijn TM en kun je ook buiten battle gebruiken.
Voorheen vond ik het nogal vervelend dat je het maar 1x kon gebruiken, dan gebruik je het op een pokemon en dan een week later heb je een veel betere gevangen en dan kan je het niet meer op hem gebruiken.
Ik vond het ook vervelend, echter het voegde wel een extra strategische laag toe aan het spel. Zo van: je moet zuinig zijn op de TM's en eerst uitzoeken of ze meerdere keren te verkrijgen zijn, door bv de game corner/department stores/battle tower etc. Zodra je zeker wist dat dit kon, dan gewoon gebruiken en had je een nieuwe nodig dan haalde je die ergens.
Maar in gold bv, was ik erg blij dat ik 3 Earthquake TM's had. dmv ruilen met andere die het niet wilde om de een of andere vage rede. Nu in X zal het gewoon worden zodra ik die vind: w00p, charizard, pupitar, succes er mee. Mischien me Chessnaught uit de bank halen om te zien of hij em ook leert. En zo zal het met alle andere TM's vanaf nu ook gaan.
Dus aan de ene kant blij, want het maakt me leven een stuk makkelijker. Aan de andere kant, is een strategisch aspect verloren gegaan.
Maar in gold bv, was ik erg blij dat ik 3 Earthquake TM's had. dmv ruilen met andere die het niet wilde om de een of andere vage rede. Nu in X zal het gewoon worden zodra ik die vind: w00p, charizard, pupitar, succes er mee. Mischien me Chessnaught uit de bank halen om te zien of hij em ook leert. En zo zal het met alle andere TM's vanaf nu ook gaan.
Dus aan de ene kant blij, want het maakt me leven een stuk makkelijker. Aan de andere kant, is een strategisch aspect verloren gegaan.
verschil zit er nu inderdaad alleen nog in dat je de moves alleen kan vergeten als je naar de move-deleter gaatmat.hi.as schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:16:
[...]
Ik denk dat het verschil tussen HM en TM ook zat dat de eerste echt nodig was om progressie te boeken. Je kon namelijk echt niet verder komen zonder strength en cut vroeger. Nu is dat anders, cut is alleen voor een item te vinden.
Darnit....
Waarom is de FC lijst nu weer veranderd? Nu moet ik alle namen weer langs lopen om te kijken welke ik had toegevoegd......
Btw.
Wel geinig dat ik een hele bekende naam in die lijst zie staan XD
Waarom is de FC lijst nu weer veranderd? Nu moet ik alle namen weer langs lopen om te kijken welke ik had toegevoegd......
Btw.
Wel geinig dat ik een hele bekende naam in die lijst zie staan XD
Ik heb gisteravond iedereen uit de FC lijst toegevoegd, als alle mensen uit de FC lijst mij ook even kunnen toevoegen voor zover ze dat nog niet hebben gedaan?
Ja ik merk dat 8 mensen uit die lijst mij nog niet hebben toegevoegd en ik sta vrij bovenaan haha. Ik heb nu iedereen toegevoegd daaro
Ik merkte ook dat in de laatste route, van het sneeuw stadje tot de Victory Road, dat er een 'puzzel' is die je met HM moves moet doen om een TM te vinden.
Maar het probleem is, als je niet de juiste HM's (strength en cut) bij je hebt, maar je er toch mee begint, dat je niet meer terug kan. Als ik ook geen Fly bij me zou hebben gehad dan kwam ik vast te zitten. Die hele regel dat je geen HM's kan verwijderen is juist om dat soort situaties te voorkomen, maar een HM pokemon in de box laten zitten is bij deze al voldoende daarvoor.
Enige optie die je zou hebben is wilde pokemon aanvallen totdat al je PP op is en je met alleen struggle jezelf op den duur afmaakt.
Maar het probleem is, als je niet de juiste HM's (strength en cut) bij je hebt, maar je er toch mee begint, dat je niet meer terug kan. Als ik ook geen Fly bij me zou hebben gehad dan kwam ik vast te zitten. Die hele regel dat je geen HM's kan verwijderen is juist om dat soort situaties te voorkomen, maar een HM pokemon in de box laten zitten is bij deze al voldoende daarvoor.
Enige optie die je zou hebben is wilde pokemon aanvallen totdat al je PP op is en je met alleen struggle jezelf op den duur afmaakt.
Ik zie dat mathias er nu ook weer bij staat. Ik heb gister avond iedereen in de google docs spreadsheet toegevoegd en vanmorgen de 2 nieuwe van gisteravond. En inderdaad zelfs de nieuw toegevoegden hebben nog niet eens alle oude toegevoegd
Dus ik was niet meteen vriendjes met alle nieuwe, maar met sommige wel.
Misschien is het een idee om zo'n geel blokje boven de quickreply en reply te plaatsen met daarin:
Heb jij vandaag je friendcode list al bijgewerkt?
Dat zorgt er denk ik ook voor dat we het er niet meer over hoeven te hebben en we het kunnen hebben over: Mega Blastoise met Dragon Pulse, Water Pulse, Dark Pulse en Aura Sphere *drool*.
Weet iemand trouwens of Arbok de elemental Fangs uitzichzelf leert? (Thunder, Poison, Ice, Fire Fang)? Of kan je die met een move tutor aan hem leren? Want, uhm, als dat kan dan moet ik ff een goed mannetje gaan breeden met goede IV's. Zorgen dat hij ze allemaal kent. En dan die breeden met een female Tyrunt/Tyrantum en zo een rock/dragon Strong Jaw pokemon te krijgen die de elemental fangs die dan meer damage doen
Misschien is het een idee om zo'n geel blokje boven de quickreply en reply te plaatsen met daarin:
Dat zorgt er denk ik ook voor dat we het er niet meer over hoeven te hebben en we het kunnen hebben over: Mega Blastoise met Dragon Pulse, Water Pulse, Dark Pulse en Aura Sphere *drool*.
Weet iemand trouwens of Arbok de elemental Fangs uitzichzelf leert? (Thunder, Poison, Ice, Fire Fang)? Of kan je die met een move tutor aan hem leren? Want, uhm, als dat kan dan moet ik ff een goed mannetje gaan breeden met goede IV's. Zorgen dat hij ze allemaal kent. En dan die breeden met een female Tyrunt/Tyrantum en zo een rock/dragon Strong Jaw pokemon te krijgen die de elemental fangs die dan meer damage doen
Ik ben hier al een tijdje over aan het nadenken maar ik zie hier in het topic soms staan dat er 2 verschillende pokemons met elkaar gebreed worden.
Misschien denk ik verkeerd maar ik snap dit niet
Steam: Ryada.
In black en white kon arbok ice, thunder en fire fang bij de move tutor leren en poison fang door te breeden.ye-roon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:48:
Ik zie dat mathias er nu ook weer bij staat. Ik heb gister avond iedereen in de google docs spreadsheet toegevoegd en vanmorgen de 2 nieuwe van gisteravond. En inderdaad zelfs de nieuw toegevoegden hebben nog niet eens alle oude toegevoegdDus ik was niet meteen vriendjes met alle nieuwe, maar met sommige wel.
http://www.serebii.net/pokedex-bw/024.shtml
Voorbeeld:wambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:51:
Ik ben hier al een tijdje over aan het nadenken maar ik zie hier in het topic soms staan dat er 2 verschillende pokemons met elkaar gebreed worden.
Als je een sigilyph met Psycho shift wil (deze leert hij niet zelf en is er niet als tm) dan moet je deze breeden met een andere pokemon die in dezelfde egg group zit (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Egg_Group) die deze move wel heeft. vervolgens leert de baby sigilyph dan psycho shift.
Aha weer wat geleerd.Batino schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:54:
[...]
Voorbeeld:
Als je een sigilyph met Psycho shift wil (deze leert hij niet zelf en is er niet als tm) dan moet je deze breeden met een andere pokemon die in dezelfde egg group zit (http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Egg_Group) die deze move wel heeft. vervolgens leert de baby sigilyph dan psycho shift.
Je hebt meer dan 700 Pokemon, maar iedere pokemon behoort tot één of twee van de 15 egg groups. Twee Pokemon kunnen nageslacht produceren als ze minimaal één egg group met elkaar gemeen hebben.wambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:51:
Ditto heeft zijn eigen egg group die als een joker geldt en dus met elke andere, behalve twee, egg group kan matchen. De enige twee die niet kunnen is de Ditto egg group zelf (ditto kan zichzelf niet voortplanten dus) en de Undiscovered egg group, daar zitten bijv. de Legendary pokemon in. Undiscovered kan ook niet met zichzelf voortplanten, dus die zijn ook niet te breeden.
Sommige baby pokemon (zoals pichu bijv.) zitten ook in de undiscovered groep. Blijkbaar is het logisch dat babies zich nog niet kunnen voortplanten
Dit verklaat ook weer wat.BlackMage schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:57:
[...]
Je hebt meer dan 700 Pokemon, maar iedere pokemon behoort tot één of twee van de 15 egg groups. Twee Pokemon kunnen nageslacht produceren als ze minimaal één egg group met elkaar gemeen hebben.
Ditto heeft zijn eigen egg group die als een joker geldt en dus met elke andere, behalve twee, egg group kan matchen. De enige twee die niet kunnen is de Ditto egg group zelf (ditto kan zichzelf niet voortplanten dus) en de Undiscovered egg group, daar zitten bijv. de Legendary pokemon in. Undiscovered kan ook niet met zichzelf voortplanten, dus die zijn ook niet te breeden.
Sommige baby pokemon (zoals pichu bijv.) zitten ook in de undiscovered groep. Blijkbaar is het logisch dat babies zich nog niet kunnen voortplanten
Lijkt me logisch dat babies zich niet kunnen voortplanten
Ja maar niet alle vers uitgekomen eitjes zijn baby pokemon, lang niet elke zelfs. Als je een charmander breed dan kan je een seconde nadat het eitje is uitgekomen die nieuwe charmander weer in een hokje stoppen met een anderwambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:59:
[...]
Dit verklaat ook weer wat.
Lijkt me logisch dat babies zich niet kunnen voortplanten
Hopelijk krijg ik morgen mijn loon binnen. dan is het in de avond gelijk naar de winkel voor een 3DS en Pokemon X of Y. ben er nog steeds niet over uit!
zodra ik mijn 3DS heb zal ik iedereen toevoegen en mijn code in google docs zetten.
Ben echt benieuwd naar de game. hoe meer ik in dit topic lees, hoe meer ik het spel wil hebben!.
nog heel even wachten, en blijf maar typen met alle X and Y GOODNESS!
zodra ik mijn 3DS heb zal ik iedereen toevoegen en mijn code in google docs zetten.
Ben echt benieuwd naar de game. hoe meer ik in dit topic lees, hoe meer ik het spel wil hebben!.
Ik deel precies dezelfde mening als jou.fenylalaline schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:04:
Hopelijk krijg ik morgen mijn loon binnen. dan is het in de avond gelijk naar de winkel voor een 3DS en Pokemon X of Y. ben er nog steeds niet over uit!
Als morgen mijn loon binnen is meteen na het werk naar de winkel gaan
Dan in de avond het spel kapot spelen en dan de volgende ochtend om 7 uur weer opstaan om te gaan werken
Ook deze mening deel ik! Morgen vanuit werk een 2DS + Pokemon X of Y halen, en dan door naar The Reality (LAN party in Drachten), het hele weekend Pokemon, FIFA 14 en GTA V spelen.fenylalaline schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:04:
Hoe komen jullie aan zoveel shiny pokemon in mijn hele leven ben ik nog geen enkele shiny pokemon tegengekomen, en ik heb alle pokemon spellen gespeeld tot ik de dex complete had en alles had gedaan.
Verwijderd
Vivillons verschillen blijkbaar per geografische locatie: http://imgur.com/a/0Qt5N
Hebben ze leuk gedaan, wil ze nu allemaal
(vooral Ocean, Icy Snow en Tundra zijn cool
)
Hebben ze leuk gedaan, wil ze nu allemaal
Is het mogelijk om een female snorlax te breeden met een andere pokemon dan Ditto (ik heb geen Ditto...ben nog maar bij de 1ste badge)? Snorlax zit in de Monster egg-group net zoals Squirtle, maar dat lijkt mij geen mogelijke combi?
Of heeft iemand een Ditto voor mij? Hoeft geen perfecte IV's te zijn (wel leuk als dat zo is
).
Of heeft iemand een Ditto voor mij? Hoeft geen perfecte IV's te zijn (wel leuk als dat zo is
[ Voor 20% gewijzigd door Cubic X op 24-10-2013 11:20 ]
ja dat is mogelijk.Cubic X schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:19:
Is het mogelijk om een female snorlax te breeden met een andere pokemon dan Ditto (ik heb geen Ditto...ben nog maar bij de 1ste badge)? Snorlax zit in de Monster egg-group net zoals Squirtle, maar dat lijkt mij geen mogelijke combi?
Of heeft iemand een Ditto voor mij? Hoeft geen perfecte IV's te zijn (wel leuk als dat zo is).
sorry heb maar 1 ditto (ook gekregen
[ Voor 3% gewijzigd door eathan op 24-10-2013 11:21 . Reden: typo ]
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
http://www.serebii.net/xy/fishchain.shtmlwambamNL schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:18:
Hoe komen jullie aan zoveel shiny pokemon in mijn hele leven ben ik nog geen enkele shiny pokemon tegengekomen, en ik heb alle pokemon spellen gespeeld tot ik de dex complete had en alles had gedaan.
en als je de E4 hebt verlsagen kan je de pokeradar krijgen
ik kan wel een ditto voor je vangen, deze zal waarschijnlijk wel slecht zijn aangezien ik nog niemand in de friend safari heb met een dittoCubic X schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:19:
Of heeft iemand een Ditto voor mij? Hoeft geen perfecte IV's te zijn (wel leuk als dat zo is).
andere pokemon die je met snorlax kan breeden: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Monster_(Egg_Group)
[ Voor 8% gewijzigd door Batino op 24-10-2013 11:24 ]
Als Snorlax en Squirtle in de zelfde Egg Group zitten en een ander geslacht hebben dan kan je ze breeden. De nieuwe Pokemon is dan als de moeder.
Ja Camphrier Town pokecenter zit een man die dat doet.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:30:
Is het mogelijk om de nicknames van je pokemon te veranderen? Zo ja, waar?
Kan overgens alleen met je eigen Pokemon. Als je ze van iemand anders (zelfs ingame) hebt geruild dan werkt het niet.
Alleen klopt die map niet. Ik heb mijn 3DS op ZuidHolland staan. En volgens dat kaartje zou ik dan Continental Vivillion moeten krijgen. Maar toen ik de mijne evolvde werd het er 1 van de Meadow type.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:18:
Vivillons verschillen blijkbaar per geografische locatie: http://imgur.com/a/0Qt5N
Hebben ze leuk gedaan, wil ze nu allemaal(vooral Ocean, Icy Snow en Tundra zijn cool
)
Mijne werd ook Meadow, die kaart is niet officieel, maar je kan aangeven waar je woont en wat voor type je kreeg dan vullen ze 'm denk ik aan.ye-roon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:55:
[...]
Alleen klopt die map niet. Ik heb mijn 3DS op ZuidHolland staan. En volgens dat kaartje zou ik dan Continental Vivillion moeten krijgen. Maar toen ik de mijne evolvde werd het er 1 van de Meadow type.
Nu ik een maandje naar het buitenland ga voor werk, ook maar een 3DS gekocht, nu mijn DS kwijt is(ik verdenk dat vriendinlief die in het vliegtuig heeft laten liggen..) OoT 3D en Pokemon Y _0_ Heb nu de E4 verslagen en ben wel benieuwd naar de friend safari. Als mensen mij toe willen voegen graag: 4742 - 6034 - 9603.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Ik zal je toevoegen, lees anders de begin post eens daar staan alle friend codes en kan je die van jou ook toevoegen: Het grote Pokémon topicjd1987 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:26:
Nu ik een maandje naar het buitenland ga voor werk, ook maar een 3DS gekocht, nu mijn DS kwijt is(ik verdenk dat vriendinlief die in het vliegtuig heeft laten liggen..) OoT 3D en Pokemon Y _0_ Heb nu de E4 verslagen en ben wel benieuwd naar de friend safari. Als mensen mij toe willen voegen graag: 4727 - 6034 - 9603.
Edit: Je friendcode klopt niet krijg ik als foutmelding.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchEZmoder op 24-10-2013 12:30 ]
Typo, de eerste is 4742! Neem vanavond even de OP door en zal wat mensen toevoegen.
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Moar shinies! Show them to me!
Constructed: Silver || Limited: Silver
Verwijderd
Is het nog wel speciaal zo shiny´s krijgen? nu is het speciale er wel van af volgens mij;p
Elke shiny die je nog niet hebt is speciaal
Verwijderd
Ik heb in mn leven maar 1 shiny gehad dat was swablu. Maar als je er zo binnen een halfuur een shiny kan krijgen is het toch anders lijkt me;p
Heb jij al een shinyVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:10:
Ik heb in mn leven maar 1 shiny gehad dat was swablu. Maar als je er zo binnen een halfuur een shiny kan krijgen is het toch anders lijkt me;p
Verwijderd
Ik zoek eigenlijk een magikarp shiny, dus als je 1 hebt ruil ik die voor een shiny geodude
Edit: en ik zoek de tyranitar en manetric megastone ik bied die van aggron en hounddoom. Waarom krijgen wij de steen van de ander, echt vervelend.
Edit: ik bedoel vervelend omdat je gedwongen wordt om te gaan ruilen of beide spellen te kopen.
Edit: en ik zoek de tyranitar en manetric megastone ik bied die van aggron en hounddoom. Waarom krijgen wij de steen van de ander, echt vervelend.
Edit: ik bedoel vervelend omdat je gedwongen wordt om te gaan ruilen of beide spellen te kopen.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 14:18 ]
Verwijderd
Of een vriendin hebben die de andere heeftVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:16:
Ik zoek eigenlijk een magikarp shiny, dus als je 1 hebt ruil ik die voor een shiny geodude
Verwijderd
dat is ook een oplossingVerwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:25:
[...]
Of een vriendin hebben die de andere heeft
Ik heb nog nooit een 'echte' shiny gezien. Ik heb die shiny Gyarados uit HeartGold (telt niet, die kom je altijd tegen), shiny Palkia, Giratina en Dialga (van die MediaMarkt events) en shiny Suicune, Raikou en Entei (ook event)
Verwijderd
Ik kwam geodude in een horde tegen. Hij was bijna dood, omdat één uit de horde steeds magnitude gebruikte -.-BlackMage schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:27:
Ik heb nog nooit een 'echte' shiny gezien. Ik heb die shiny Gyarados uit HeartGold (telt niet, die kom je altijd tegen), shiny Palkia, Giratina en Dialga (van die MediaMarkt events) en shiny Suicune, Raikou en Entei (ook event)
Verwijderd
Wat ook leuk is dat als je een horde sevipers met een zangoose krijgt of anders om. Dan killen ze degene in zen eentje 1st voordat ze jou aanvallen.Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:28:
[...]
Ik kwam geodude in een horde tegen. Hij was bijna dood, omdat één uit de horde steeds magnitude gebruikte -.-
Dus als de unieke dan de shiny is
Ik heb in black 2 een shiny combee gevangen, helaas een male dus geen vespiquen.
en in ruby ven ik een shiny poochiena tegen gekomen. was alleen in het begin dus toen had ik nog geen pokeballs. dat was best wel vervelend.
weet er iemand of een gebreede pokemon van een shiny pokemon ook shiny is, of iig. een grotere kans heeft dat hij/zij shiny wordt.
en in ruby ven ik een shiny poochiena tegen gekomen. was alleen in het begin dus toen had ik nog geen pokeballs. dat was best wel vervelend.
weet er iemand of een gebreede pokemon van een shiny pokemon ook shiny is, of iig. een grotere kans heeft dat hij/zij shiny wordt.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
kans is hetzelfde als met een normale pokemoneathan schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:33:
Ik heb in black 2 een shiny combee gevangen, helaas een male dus geen vespiquen.
Je kan in Black2/White2 een Key Item krijgen die de kans op een Shiny verhoogt. Als je dat combineert met beide ouders uit een andere regio dan heb je ongeveer 0,1% kans op een Shiny als ie uit het eitje kruipt. 8 keer zoveel kans als zonder deze methoden.Batino schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:36:
[...]
kans is hetzelfde als met een normale pokemon
Verwijderd
Dat shiny gebeuren vind ik niet eens zo belangrijk het gaat mij alleen om die van gyarados en charizard.
Zijn die T-tar, Aggron, Manectric, Houndoom stenen onbeperkt verkrijgbaar? of krijg je er maar 1 per game?Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:16:
Dit topic is gesloten.
![]()