• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:02:
Na het EV trainen van mijn Lucario besloot ik om maar is even die lastige IV te gaan checken.
Ik weet niet wat ik zag

hp: 31
At: 01
def. 06
SPA: 30
spd: 31
Speed: 18

Mild nature (-def +SPA) en ev zijn 252 spa en 252 speed. 4spd
Haha daarom ook beter eerst IV's checken voordat je gaat trainen :P Tenzij het gewoon om het verhaal door te spelen is.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

• Loct
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-03 19:42
Heb mijne net ook toegevoegd aan de lijst.
Voor degene die de elite 4 hebben gedaan:
spoiler:
Geen idee welke friend safari ik heb, dus als iemand dat voor me kan checken.
:>

[ Voor 162% gewijzigd door Loct op 23-10-2013 10:13 ]

• DutchEZmoder
Mijn lijst met meest rare nieuwe pokémon:
Chesnaught
Diggersby
Aromatisse
Slurpuff
Binacle en Barbaracle
Hawlucha
Avalugg
Zygarde

En dat zijn bijna alle nieuwe pokémon :P

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x

Verwijderd

Gisteravond gefish chained, 2 uurtjes bezig geweest ofso en 2 Shiny Relicanths. Opzich niet slecht maar ging voor een Dralage. Vanavond weer proberen.

Hoogste chain was 119. (Dit check je op route16 bij het vissershutje)

Men Flawless Timid Mewtwo afgetrained. Met mega evo 360 Special atack op lvl 70 :) en dat is dan timid.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:37 ]

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:36:
Gisteravond gefish chained, 2 uurtjes bezig geweest ofso en 2 Shiny Relicanths. Opzich niet slecht maar ging voor een Dralage. Vanavond weer proberen.

Hoogste chain was 119. (Dit check je op route16 bij het vissershutje)
Nice ik had al moeite met 3x achter elkaar XD

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Nice ik had al moeite met 3x achter elkaar XD
Ik int begin ook maar ik zet het geluid aan en druk op geluid met ogen dicht :)

Enige reden dat ik de chain brack was omdat ik door kramp in men vingen het pookje bewoog :<

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Ik int begin ook maar ik zet het geluid aan en druk op geluid met ogen dicht :)

Enige reden dat ik de chain brack was omdat ik door kramp in men vingen het pookje bewoog :<
Bij mij kwam het doordat geen vis wou bijten :(

Heeft iemand al een flying gem gevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchEZmoder op 23-10-2013 10:44 ]

Verwijderd

DutchEZmoder schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:43:
[...]

Bij mij kwam het doordat geen vis wou bijten :(

Heeft iemand al een flying gem gevonden?
Moet je een poke met sticky hold of suction cups op plaats 1 dood of levend.

Ik gebruikte mijn shiny gulpin :) en in een hoekje.

Je hebt bij Cyllage een mooie spot waar die nooit zou mogen breaken.

Ga link langs het shalowe water de zee op en dan noord tot aan de stenen, daar is 1 Tegel waar die compleet omringd is door stenen waar je kan fishen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 10:47 ]

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:46:
[...]

Moet je een poke met sticky hold of suction cups op plaats 1 dood of levend.

Ik gebruikte mijn shiny gulpin :) en in een hoekje.

Je hebt bij Cyllage een mooie spot waar die nooit zou mogen breaken.

Ga link langs het shalowe water de zee op en dan noord tot aan de stenen, daar is 1 Tegel waar die compleet omringd is door stenen waar je kan fishen.
Oke bedankt voor de tips! :D

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54
Hier is denk ik een nuttige guide voor een goede fishing streak.
http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67572859

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

Bijna een ideale dratini gebreed;p 31 iv op attack, speed en hp

• DutchEZmoder
Hmm zo raar ik werd met mijn Mega Alakazam outspeed door een Aerodactyl van een trainer. Allebei level 50 en hij had een berry die water attacks halveert dus geen scarf. Ik heb base 150 speed en vorige gen was Aerodactyl 130 speed....

Verwijderd

Pfft moet maar eens een Flawless meditite of medicham opzoek. 600+ Attack mega medicham op lvl 100 :) Powerup punch erbij bam :P

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Nieuwe aanwinst.

Afbeeldingslocatie: http://i895.photobucket.com/albums/ac160/OneManCollectiblez/20131023_121719-1.jpg

Ik wilde eigenlijk een horsea :P

[ Voor 12% gewijzigd door DeeSung op 23-10-2013 12:29 ]

Verwijderd

Echt iedereen krijgt een skrelp en ik heb een box vool relicanths :D

• DeeSung
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:32:
Echt iedereen krijgt een skrelp en ik heb een box vool relicanths :D
Gebruik dan een good rod. Vang je horsea of skrelp

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar wat is nou het voordeel van zo'n shiny pokemon? :P

• eathan
Het is shiny.
en er is (origineel) een kans van 1 op 8192 dat je een shiny vindt

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Verwijderd

DeeSung schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:37:
[...]

Gebruik dan een good rod. Vang je horsea of skrelp
Maar wil ook geen horsea.

Acht vanavond maar weer proberen.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Zodra ik de game uitgespeeld heb ga ik wel ergens een uur staan vissen oid :) Ik moet toch eerst "catcher" of gaan breeden, of ten tijde van de pokemon Bank overzetten vanaf een eerdere game.

Even voor de duidelijkheid, mijn Catcher is een Breloom, met hoge attack IV. Adamant nature, EV trained in Attack en Speed. En de attacks: Spore en False Swipe. Spore garandeerd een sleep induce. En False swipe komend van 130 attack + EV+Adamant zorgt ervoor dat pokes snel op 1HP zitten.

Of gewoon catch power level 3 activeren en dan een quickball, werkt vast ook :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Verwijderd

Is het mogelijk mewto redelijk snel met ultra balls te vangen, of gewoon master gebruiken?

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Gebruik dusk balls. Neem er gewoon 20 mee, als het daar niet mee lukt, reset en opnieuw proberen :)

Zonde om je Master Ball te gebruiken. Maar then again, er is niets in X/Y wat wel de moeite waard is voor een Master Ball.

Verwijderd

Dankje ga 't proberen :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:09:
Is het mogelijk mewto redelijk snel met ultra balls te vangen, of gewoon master gebruiken?
Ik deed het met masterball, maar ik zou voor de grap een pokemon vangen in Friendsafare met masterbal en die dan breeden, dan krijgen de kindjes ook een masterball :P

Btw gebruiker geen pokemon met de volgende abilitys tijdens shiny hunting:

Flame Body, Poision point.

Zelf ben ik een amoongus aan het trainen met Stun spore/Sweetscent/ingrain

Ability is dan ook regenerator. Ingrain zodat je niet ge whirlwind kan worden.
Zou ook nog een damp pokemon moeten meenemen voor Selfdestructs. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 13:25 ]

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11 12:10
BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:11:
Gebruik dusk balls. Neem er gewoon 20 mee, als het daar niet mee lukt, reset en opnieuw proberen :)

Zonde om je Master Ball te gebruiken. Maar then again, er is niets in X/Y wat wel de moeite waard is voor een Master Ball.
Plus dat mewtwo de enige is met een flink irritante ability om hem te vangen (Recover). Ik had hem gevangen met een gewone ultrabal na 20 tries ofzo (alleen low hp, geen sleep etc.). Uiteindelijk gereset omdat hij een hele slechte nature had maar ga hem binnenkort gewoon vangen met master ball en dan resetten tot ik goede nature's/IV's heb.
Yveltal werkt trouwens goed tegen Mewtwo aangezien hij ook kan regennen en mewtwo's aanvallen niet veel schade op hem/haar doen.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Ik deed het met masterball, maar ik zou voor de grap een pokemon vangen in Friendsafare met masterbal en die dan breeden, dan krijgen de kindjes ook een masterball :P
Doe dat met een ditto, en opeens allles heeft een masterball!

• BlackMage
Nelusz schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Plus dat mewtwo de enige is met een flink irritante ability om hem te vangen (Recover). Ik had hem gevangen met een gewone ultrabal na 20 tries ofzo (alleen low hp, geen sleep etc.). Uiteindelijk gereset omdat hij een hele slechte nature had maar ga hem binnenkort gewoon vangen met master ball en dan resetten tot ik goede nature's/IV's heb.
Yveltal werkt trouwens goed tegen Mewtwo aangezien hij ook kan regennen en mewtwo's aanvallen niet veel schade op hem/haar doen.
Yveltal/Xerneas hebben een hele hoge catch rate. Ik denk dat ie in het rode HP, een status als Paralyze en een dusk ball al meer dan 80% kans heeft om in de bal te blijven.

Niet-story legendaries hebben met bovenstaande omstandigheden iets meer dan 5% kans per bal.

Maargoed wat de Master Ball betreft, je hebt er maar 1 van en als je een tweede wilt moet je 15 uur opnieuw spelen. Wie weet komen er nog remakes van bijv. Ruby/Sapphire in Gen6 en dan is een extra Master Ball wel handig want remakes zitten doorgaans vol met roaming Pokemon.

Verwijderd

ye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Doe dat met een ditto, en opeens allles heeft een masterball!
Nope want ditto geld altijd als de vader. Of de original poke nou male of female is :)

• ye-roon

ye-roon

knaak

Dus, als ik mijn male charmander breed met een ditto. Dan word hij moeder? this game is weird!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik aan een pokemon met Flame Body kom?

• eathan
ye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:32:
Dus, als ik mijn male charmander breed met een ditto. Dan word hij moeder? this game is weird!
nog veel leuker.

als je een female azurill laat evolueren heb je een kans van 1 op 3 dat het een male wordt.

dit omdat een azurill 75% kans heeft dat het een female is terwijl marill 50% kans heeft.
dit wordt bepaald door de personal value en ergens in die nummer 'staat' waar in de gender schaal de pokemon hoort, en als de schaal veranderd door evolutie veranderd de gender ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:37:
Weet iemand hoe ik aan een pokemon met Flame Body kom?
Talonflame de evo van fletchling heeft het.

Magmar en macargo ook.

Verwijderd

een dratini met 31 iv op attack speed en hp. Nu ev trainen en naar lv 100 doen en ik heb een hele goede dragonite;p

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:01
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/bfj9jp.jpg

Alleen nog Fire Red bemachtigen (Leaf Green kan ik van een maat overnemen) en dan kan ik alle Pokémon zelf vangen. Alles lekker rustig doorspelen :) Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik alle National Dex'en vol heb.

Verwijderd

BlackthunderAwf schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:33:
[afbeelding]

Alleen nog Fire Red bemachtigen (Leaf Green kan ik van een maat overnemen) en dan kan ik alle Pokémon zelf vangen. Alles lekker rustig doorspelen :) Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik alle National Dex'en vol heb.
had je deze al of tweede hands gekocht?

• ye-roon

ye-roon

knaak

[afbeelding]

dedication!

en toch wel beetje jammer dat X en Y omgekeerd liggen. Het rijtje rood/donkere games ligt links en blauw/lichte games rechts. Met onder aan X in de rode rij(terwijl hij blauw is) en Y in de blauwe rij.

Btw, weet iemand of hij/zij Grass is in de Friend Safari en of hij/zij dan Shroomish/Breloom als vangbare optie heeft?

Verwijderd

Kom nu een Moltres ineens tegen, kan ik deze vaker tegen komen? Anders gebruik ik mn Master ball maar xD

• embee
  • Laatst online: 17-09-2024

embee

MTGA: Yue-Gung#67121

ye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

dedication!

en toch wel beetje jammer dat X en Y omgekeerd liggen. Het rijtje rood/donkere games ligt links en blauw/lichte games rechts. Met onder aan X in de rode rij(terwijl hij blauw is) en Y in de blauwe rij.
/drool

Mooie verzameling! _/-\o_

X en Y liggen goed, alleen Diamond & Pearl niet, volgens mij...

Constructed: Silver || Limited: Silver

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:41:
Kom nu een Moltres ineens tegen, kan ik deze vaker tegen komen? Anders gebruik ik mn Master ball maar xD
sterker nog je kunt geen ballen gooien, je moet hem 10-15 keer tegen komen en dan pas gaat ie naar een plek waar hij altijd zit dan kun je pas een bal gooien

Verwijderd

Iemand nog geintresseerd in een dratini met max iv op attack en speed? hij heeft ook een hidden ability

Verwijderd

Heb t gemerkt idd :P

Verwijderd

Ik wil die dratini wel overnemen, ben pas vanavond online dus als je hem tot dan kan bewaren zou tof zijn :)

• BlackMage
[afbeelding]

Mooie collectie.

Ikzelf heb alleen de ´eerste´ games van de serie, dus geen Emerald, Platinum of Black2/White2. Die heb je ook niet nodig want die games introduceren uit oogpunt van backwards compatibility geen nieuwe Pokemon.

Ook heb jij FireRed/LeafGreen niet nodig voor het vangen van alles, omdat je alle DS games hebt ben je volledig onafhankelijk van de GBA cardridges.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:07:
Ik wil die dratini wel overnemen, ben pas vanavond online dus als je hem tot dan kan bewaren zou tof zijn :)
Nou ik bood ze aan op serebii chat en ze gaan als een speer erdoorheen. Populaire pokemon

• eathan
BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:09:
[...]

Mooie collectie.

Ikzelf heb alleen de ´eerste´ games van de serie, dus geen Emerald, Platinum of Black2/White2. Die heb je ook niet nodig want die games introduceren uit oogpunt van backwards compatibility geen nieuwe Pokemon.

Ook heb jij FireRed/LeafGreen niet nodig voor het vangen van alles, omdat je alle DS games hebt ben je volledig onafhankelijk van de GBA cardridges.
niet helemaal waar.

de eerste 2 gens kunnen niet over worden gezet naar gen 3 en daarmee dus ook niet naar 4, 5, en 6.
en als je toch een collectie wil hebben moet je het wel goed doen

Verwijderd

En Volt tackle kan je afaik alleen op emerald breeden met een light ball :D

• BlackMage
eathan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

niet helemaal waar.

de eerste 2 gens kunnen niet over worden gezet naar gen 3 en daarmee dus ook niet naar 4, 5, en 6.
en als je toch een collectie wil hebben moet je het wel goed doen
Ik zei niets over de eerste 2 gens toch :P

Als je alle DS games hebt, kan je daaruit alle Pokemon halen, zelfs van gen1,2 en 3. Je hebt dus geen GBA cardridges meer nodig. Dit komt door de remakes SoulSilver en HeartGold die zelf al vrijwel alles van gen1,2 en 3 hebben. Alleen een paar legendaries moet je halen uit Black2/White2.

• BlackthunderAwf
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:39:
[...]

had je deze al of tweede hands gekocht?
3/4e is denk ik nieuw. Ik heb alleen van de GBA games niet de doosjes, helaas.

Hoe moet ik de foto dan wel maken? Haha. Eerst maar eens alle gyms verslaan en de dexes compleet maken.

Verwijderd

Zou het verstandig zijn om mijn 31 iv hp attack en speed dratini nog door te breden of is dat onnodig? misschien def en sp def erbij maar volgens mij neemt dit heel veel tijd in beslag

• DeeSung
  • Niet online
Waar vang je dratini?

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:21:
Zou het verstandig zijn om mijn 31 iv hp attack en speed dratini nog door te breden of is dat onnodig? misschien def en sp def erbij maar volgens mij neemt dit heel veel tijd in beslag
Als je die dratini uit een Friend Safari hebt is het vrij eenvoudig om door te breeden. Gewoon een groot aantal vangen en met de juiste items steeds breeden.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

Als je die dratini uit een Friend Safari hebt is het vrij eenvoudig om door te breeden. Gewoon een groot aantal vangen en met de juiste items steeds breeden.
Nou het ligt best wel moeilijk he;p Aangezien je destiny knot gebruikt en niet meer de power items

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:25:
[...]

Nou het ligt best wel moeilijk he;p Aangezien je destiny knot gebruikt en niet meer de power items
Je kan gewoon de guide voor de Ditto's die hier in het topic zweeft gebruiken. Vervang de Ditto's voor de zelfde pokemon en je bent klaar. Je moet alleen wel de geslachten in de gaten houden, Ditto's zijn universeel. Dus je moet wellicht wat langer door breeden tot je een baby hebt met én de juiste IV's en juiste geslacht om de volgende broed fase te doen.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:
[...]

Je kan gewoon de guide voor de Ditto's die hier in het topic zweeft gebruiken. Vervang de Ditto's voor de zelfde pokemon en je bent klaar. Je moet alleen wel de geslachten in de gaten houden, Ditto's zijn universeel. Dus je moet wellicht wat langer door breeden tot je een baby hebt met én de juiste IV's en juiste geslacht om de volgende broed fase te doen.
Ik heb nu een female met iv op attack speed en hp. Ik wil defense hierbij. Dan moet ik toch gewoon een ditto hebben met 31 iv op defense en je geeft ditto de destiny knot en dan wachten met breeden tot je ze alle 4 hebt?

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Ik heb nu een female met iv op attack speed en hp. Ik wil defense hierbij. Dan moet ik toch gewoon een ditto hebben met 31 iv op defense en je geeft ditto de destiny knot en dan wachten met breeden tot je ze alle 4 hebt?
Zover ik het begrijp geef je de ouder met 3 perfecte IV's de Destiny Knot, waardoor er 3 IV's van die ouder worden doorgegeven naar het kind. De andere ouder heeft een perfecte IV in een andere stat, die geef je het betreffende power item waardoor dat IV ook wordt doorgegeven aan het kind. Resultaat: een kind met 4 perfecte IV's.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

Zover ik het begrijp geef je de ouder met 3 perfecte IV's de Destiny Knot, waardoor er 3 IV's van die ouder worden doorgegeven naar het kind. De andere ouder heeft een perfecte IV in een andere stat, die geef je het betreffende power item waardoor dat IV ook wordt doorgegeven aan het kind. Resultaat: een kind met 4 perfecte IV's.
Ja dat is dus t probleem ;p moet ik een female dragonair in safari zone zoeken die en male is en de iv 31 in def. Duurt wel tijdje

Daarbij komt ook nog dat het adamant moet zijn. Dus je moet 2 ouders hebben die adamant zijn omdat je de een destiny knot geeft en de ander een power item. Het komt er dus op neer dat je geen everstone kan geven waardoor je verplicht bent de ouders adamant te laten zijn.

Dus vang eisen in safari zone voor dragonair: male, adamant, iv in defense.
Dit is heel moeilijk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 15:42 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 16:38

Ryada

She/Her

[afbeelding]

Ik heb nog wel Rire Red voor je :) excuses ls dit in DM had gemoeten

Steam: Ryada.

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Ja dat is dus t probleem ;p moet ik een female dragonair in safari zone zoeken die en male is en de iv 31 in def. Duurt wel tijdje
In de friend safari heb je sowieso 2 perfecte IV's per vangst. 1 op 3 kans dat je één hebt met de 31 in def. Dan 1 op 2 kans dat het een juist geslacht heeft.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

In de friend safari heb je sowieso 2 perfecte IV's per vangst. 1 op 3 kans dat je één hebt met de 31 in def. Dan 1 op 2 kans dat het een juist geslacht heeft.
Zie mijn gewijzigde reactie;p

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

[afbeelding]

Niet lullig bedoelt, maar exclusief Arceus, Shaymin ed.. Moet zeggen dat het er gaaf uitziet, alle games op een rijtje! Heb ze zelf ook vanaf de GBA t/m de DS. Heb geen 3DS en zit echt met het twijfel gevoel van, een 3DS kopen om alleen maar Pokémon Y & X te kunnen spelen gaat wel ver? :X

• Ryada

Ryada

She/Her

Satom schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:42:
[...]
Niet lullig bedoelt, maar exclusief Arceus, Shaymin ed.. Moet zeggen dat het er gaaf uitziet, alle games op een rijtje! Heb ze zelf ook vanaf de GBA t/m de DS. Heb geen 3DS en zit echt met het twijfel gevoel van, een 3DS kopen om alleen maar Pokémon Y & X te kunnen spelen gaat wel ver? :X
Je hebt ook nog een paar andere spellen voor de 3ds van pokemon (ik kom even niet op de namen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:11:
[...]

Nou ik bood ze aan op serebii chat en ze gaan als een speer erdoorheen. Populaire pokemon
Ah damn, dan maar even bij goomy blijven als mijn huidige goto draak type.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:53
Vandaag dit spel gehaald, dacht wel klaar te zijn met Pokemon maar eindelijk een leuk online systeem plus de oude pokemon erin terug. Heb me friendcode ingevuld en probeer jullie ook toe te voegen :)

• ye-roon

ye-roon

knaak

[...]
Nee hoor. De 3DS is misschien wel de console met de beste games van het moment imho. En met die VC games heb je echt een library waar je uit kan plukken.
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:44:
[...]

Ah damn, dan maar even bij goomy blijven als mijn huidige goto draak type.
Mega Ampharos! 80's rock style!

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Zie mijn gewijzigde reactie;p
Je moet de hele guide volgen en de Ditto's vervangen.

Die Ditto's maken het alleen makkelijker omdat je niet meer op het geslacht hoeft te letten. Maar afgezien daarvan heeft een Ditto toch geen meerwaarde? Of zie ik het verkeerd?

• eathan
BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Die Ditto's maken het alleen makkelijker omdat je niet meer op het geslacht hoeft te letten. Maar afgezien daarvan heeft een Ditto toch geen meerwaarde? Of zie ik het verkeerd?
je hoeft niet op het geslacht te letten en niet elke een hele lading extra pokemon te vangen omdat niet elke pokemon in de zelfde egg group zit.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Ik volg je sws even niet. JIj wou toch 2 dratini's laten breeden ;p

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:53
1 vraagje alleen.. Ik ben nog niet tegen gekomen hoe je nou tegen elkaar online speelt, komt deze optie later pas in het spel?

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 22:27

Satom

Verzamel ervaringen

ye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Nee hoor. De 3DS is misschien wel de console met de beste games van het moment imho. En met die VC games heb je echt een library waar je uit kan plukken.
Ik ben helaas niet zo'n gamer, speel maar enkele games! Desondanks ga ik toch even een beetje Google, klinkt wel interessant :9
wambamNL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Je hebt ook nog een paar andere spellen voor de 3ds van pokemon (ik kom even niet op de namen).
Ik ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de spellen in deze genre-categorie :+

• Betelgeuse
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-08 11:31
Mijn Friend Safari bestaat momenteel uit: 2x Ice, 2x Bug...

Tijd voor meer friendcodes! Ik heb mezelf al toegevoegd aan het lijstje in de TS dus als men mij even kan toevoegen, dankjewel :)

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:50:
[...]

Ik volg je sws even niet. JIj wou toch 2 dratini's laten breeden ;p
Guide gaat over 1x Dratini en 1x Ditto. Maar je kan net zo goed alleen maar Dratini's gebruiken. Dus overal waar de guide het over Ditto heeft zet jij een Dratini van het tegengestelde geslacht in. De rest van de eisen aan de Ditto's uit de guide blijven dan wel.

Guide:
http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67535721

• BlackthunderAwf
[...]
Er zijn inderdaad enkele exclusives/event die ik niet kan bemachtigen. Misschien dmv heen en weer traden kan ik ze toch in de dex krijgen :). En anders hopen dat ze in een later event terug komen.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Guide gaat over 1x Dratini en 1x Ditto. Maar je kan net zo goed alleen maar Dratini's gebruiken. Dus overal waar de guide het over Ditto heeft zet jij een Dratini van het tegengestelde geslacht in. De rest van de eisen aan de Ditto's uit de guide blijven dan wel.

Guide:
http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67535721
Ja maar dan krijg je toch het probleem dat je geen goede nature krijgt. Want je gebruikt niet de everstone volgens jou terwijl het wel in de guide staat. JIj gebruikt destiny knot en een power item. de power item wordt na 2x breeden vervangen voor destiny knot.

• BlackMage
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:56:
[...]

Ja maar dan krijg je toch het probleem dat je geen goede nature krijgt. Want je gebruikt niet de everstone volgens jou terwijl het wel in de guide staat. JIj gebruikt destiny knot en een power item. de power item wordt na 2x breeden vervangen voor destiny knot.
Ik ben geen expert in breeden. Maar ik zeg dit:

Als de guide zoals ik linkte werkt maar je hebt geen Ditto's, dan kan je volgens mij gewoon de Ditto's vervangen door een Pokemon van het zelfde soort.

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:00:
[...]

Ik ben geen expert in breeden. Maar ik zeg dit:

Als de guide zoals ik linkte werkt maar je hebt geen Ditto's, dan kan je volgens mij gewoon de Ditto's vervangen door een Pokemon van het zelfde soort.
Stel ik wil adamant nature, waar het om gaat. De kans dat deze wordt overgegeven met everstone is aanzienlijk groter dan zonder. Zonder everstone is de kans kleiner dat je de nature krijgt die je wil. Dus dit is laat maar zeggen een vereiste. Je kunt everstone ook weglaten, maar dan moeten beide parents volgens mij adamant nature zijn. Dus dan moet de dratini die je in plaats van ditto doet male zijn, de juiste nature hebben en de iv stat hebben die je wil. Anders komt er volgens mij een baby uit die je niet wil hebben.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hmm ik lees net een interessant stukje over typing op serebii. En 1 move in het bijzonder trekt mijn aandacht. Electrify. Als je die move eerder gebruikt dan dat de tegenstander mag aanvallen. Dan word de aanval van de tegenstander ALTIJD van het type electric. Wat dus inhoud dat je het altijd resist. Handig als je een move wil scouten. Maar wat nou, als je een Jolteon hebt, met Electrify. 130 speed, dus die out speed zo'n beetje alles. En de ability: Volt Absorb. Stel, die nasty poke, met die nasty ground attack switched in (zolang het geen ground type is). Electrify, thanks for the health back!

Dus, vraagje. Weet iemand een pokemon die zowel in de Field group zit, als in de monster of dragon group? Die wel een beetje iets met Electric te maken heeft zodat deze eventueel te breeden is? Dat zou echt amazing zijn :)

Verwijderd

ye-roon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:
Hmm ik lees net een interessant stukje over typing op serebii. En 1 move in het bijzonder trekt mijn aandacht. Electrify. Als je die move eerder gebruikt dan dat de tegenstander mag aanvallen. Dan word de aanval van de tegenstander ALTIJD van het type electric. Wat dus inhoud dat je het altijd resist. Handig als je een move wil scouten. Maar wat nou, als je een Jolteon hebt, met Electrify. 130 speed, dus die out speed zo'n beetje alles. En de ability: Volt Absorb. Stel, die nasty poke, met die nasty ground attack switched in (zolang het geen ground type is). Electrify, thanks for the health back!

Dus, vraagje. Weet iemand een pokemon die zowel in de Field group zit, als in de monster of dragon group? Die wel een beetje iets met Electric te maken heeft zodat deze eventueel te breeden is? Dat zou echt amazing zijn :)
Foi daar zeg je me wat! als je erachter bent gekomen dan breed ik ze wel haha;p

• DutchEZmoder
Even wat anders, maar deze pagina wordt gigantisch veel geliked door NL en België: https://www.facebook.com/pietitie?ref=profile als je dat ook wilt doen ;)

• Ryada

Ryada

She/Her

DutchEZmoder schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:21:
Even wat anders, maar deze pagina wordt gigantisch veel geliked door NL en België: https://www.facebook.com/pietitie?ref=profile als je dat ook wilt doen ;)
Tenzij er een zwarte piet als pokemon is is dat een beetje off-topic ;)

• DutchEZmoder
wambamNL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Tenzij er een zwarte piet als pokemon is is dat een beetje off-topic ;)
Jynx :P

• Ryada

Ryada

She/Her

Jynx noem ik geen zwarte piet als er ook een champion in LoL zit die Jynx heet.
(btw ik denk dat dit totaal off-topic is :P)

• DutchEZmoder
wambamNL schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Jynx noem ik geen zwarte piet als er ook een champion in LoL zit die Jynx heet.
(btw ik denk dat dit totaal off-topic is :P)
Boeie 't gaat over Zwarte Piet :P Dan mag het toch wel een beetje? :P

• Ryada

Ryada

She/Her

DutchEZmoder schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

Boeie 't gaat over Zwarte Piet :P Dan mag het toch wel een beetje? :P
Niet mij aankijken daar gaan de forum mods over :9

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Ik heb me een geluk jonge, ik besloot om maar verder te gaan met breeden met die dratini van iv op attack speed en hp met een ditto met sp def en def. Krijg ik gelijk een dratini met hp, attack, speed, def en sp def. Nu stop ik want sp attack heb ik niet nodig. Hoe lucky is dit;p

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
[afbeelding]

Mooie collectie!

De mijne is net het omgekeerde, bezit alle games t/m GBA, op uitzondering van Leaf Green, Fire Red, Ruby (en Sapphire, al kan ik dat ook nog wel van een vriend te pakken krijgen). Best wel jammer dat ik geen een van alle doosjes meer heb, zijn reeds lang geleden in de builbak verdwenen ;w

Misschien ga ik later nog wel eens m'n collectie vervolledigen, t/m alle GBA spellen moet wel lukken :)

• DeeSung
  • Niet online
En daarom moet je ook voorangs aanvallen hebben. Quickattack en bullet punch enzo

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Wat is eigenlijk handig met skills zoals cut en strength? Gebruiken op de veel gebruikte pokemon of een aparte pakken voor al deze skills?

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Cardinal schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:01:
Wat is eigenlijk handig met skills zoals cut en strength? Gebruiken op de veel gebruikte pokemon of een aparte pakken voor al deze skills?
Het is zonde om daar je primaire pokemon voor te gebruiken; gaat ten koste van de andere moves. Ik zou een HM slave daarvoor gebruiken. Vaak wordt daarvoor een normal type gepakt, omdat die veel van de beschikbare HM's kan leren.

• Batino
  • Laatst online: 06-11 11:38
Yay, shiny Clawitzer, een van de beste shinys in gen 6 imo

Verwijderd

Ben me een beetje aan het verdiepen in het breeden met perfect IV's, maar denk dat ik fouten ga maken dus om dat te voorkomen even hier aankloppen.

Ik heb een aantal dittos uit de FS met deze stats:

Ditto #1: Attack + Speed (Quiet)
Ditto #2: Attack + Sp. Def + Speed (Quiet)
Ditto #3: Attack + Sp. Def (Jolly)
Ditto #4: HP + Defense + Sp Atk (Brave)
Ditto #5: HP + Attack (Serious)
Ditto #6: Attack + Sp. Def (Bashful)

Kan & wilt iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken als ik bijv. een Ditto samen met een Venussaur wil laten gaan? 8)7

• Batino
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:45:
Ben me een beetje aan het verdiepen in het breeden met perfect IV's, maar denk dat ik fouten ga maken dus om dat te voorkomen even hier aankloppen.

Ik heb een aantal dittos uit de FS met deze stats:

Ditto #1: Attack + Speed (Quiet)
Ditto #2: Attack + Sp. Def + Speed (Quiet)
Ditto #3: Attack + Sp. Def (Jolly)
Ditto #4: HP + Defense + Sp Atk (Brave)
Ditto #5: HP + Attack (Serious)
Ditto #6: Attack + Sp. Def (Bashful)

Kan & wilt iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken als ik bijv. een Ditto samen met een Venussaur wil laten gaan? 8)7
Om te beginnen moet je bedenken wat voor Venusaur je wil.
Nature, ability, moves, welke IV stats wil je minimaal 31 hebben?

Verwijderd

Batino schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:51:
[...]

Om te beginnen moet je bedenken wat voor Venusaur je wil.
Nature, ability, moves, welke IV stats wil je minimaal 31 hebben?
Venussaur is handig in een drought team, dan verdubbelt zijn speed met zn hidden ability. Als je zn hidden ability niet wil zou ik voor gaan voor timid nature met 31 op special attack en 31 op speed

Verwijderd

Daar heb ik dus totaal nul verstand van, dit is de eerste pokemon versie waarin ik me meer ga verdiepen dan het spelletje uitspelen.

Weet jij of iemand anders of er site is met evt. tips voor stuff like that? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:54:
Daar heb ik dus totaal nul verstand van, dit is de eerste pokemon versie waarin ik me meer ga verdiepen dan het spelletje uitspelen.

Weet jij of iemand anders of er site is met evt. tips voor stuff like that? :)
http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67535721 gewoon verstand op 0 en volg deze guide en dan komt alles wel goed;p

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

http://www.gamefaqs.com/boards/696959-pokemon-x/67535721 gewoon verstand op 0 en volg deze guide en dan komt alles wel goed;p
Dankjewel ga er even voor zitten. :9

• DutchEZmoder
Met Venusaur kan je alle kanten op, al z'n stats zijn best goed, maar speed is wat laag.

Je kan hem een physical attacker maken dan zou ik wel voor Adamant nature gaan, zeker in deze gen omdat ie een nieuwe gras aanval krijgt die physical is. Earthquake, swords dance etc allemaal leuk. Beste met z'n hidden ability te gebruiken.

Staller: Max hp en max in defense of special defense, en leech seed, toxic geven, giga drain.

Mixed, leech seed, sleep powder, giga drain, sludge bomb, modest nature max hp, gedeeltelijk special attack en special defense, deze gebruik ik :P

• Batino
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:54:
[...]

Venussaur is handig in een drought team, dan verdubbelt zijn speed met zn hidden ability. Als je zn hidden ability niet wil zou ik voor gaan voor timid nature met 31 op special attack en 31 op speed
Was een vraag aan Matthijs haha :)

Hier staan ook nog veel pokemon sets: http://www.smogon.com/bw/pokemon/
XY lijst is er nog niet, even CTRL+F en zoek je pokemon :)

Verwijderd

Als je bij stats kijkt van summery van je pokemon, staat een bepaalde stat in een beplaade kleur letters. attack is bijvoorbeeld rood geschreven en hp blauw en de rest heeft normale kleur letters. Heeft dit een speciale betekenis?

• DutchEZmoder
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:03:
Als je bij stats kijkt van summery van je pokemon, staat een bepaalde stat in een beplaade kleur letters. attack is bijvoorbeeld rood geschreven en hp blauw en de rest heeft normale kleur letters. Heeft dit een speciale betekenis?
Ja afhankelijk van je nature krijgt 1 stat +10% meer en 1 stat -10%. Of neutraal. Maar dan zijn de letters niet gekleurd.

• Batino
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:03:
Geeft aan wat de nature met de pokemon doet. Rood verhoogt de stat Blauw verlaagt de stat, kan je verder niks aan veranderen :)
Pagina: 1 ... 25 ... 84 Laatste

Dit topic is gesloten.