when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Nou hier!eathan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:38:
[...]
het is geloof ik 5 euro voor een jaar. en de eerste maand is trail.
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Het begin vond ik ook iets lastiger, grotere afstanden afleggen met weinig heal mogelijkheden.IIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:14:
Het is hier op het topic druk geweest zie ik. Ik ben dit weekend zo verklampt geweest aan X dat ik geen tijd heb genomen om het topic bij te houden.
Hier presenteer ik mijn FC:
Steven 4613-7033-2863
Ik voeg iedereen van de TS vanavond toe.
Vonden jullie de eerste helft van de game ook zo lastig. Ik heb het gevoel dat de moeilijkheidsgraad in deze game hoger ligt dan zijn voorgangers.
Later gaat alles veel sneller, maar de trainers levelen niet echt mee

Vraag me ook af hoe je aan geld moet komen als je bijna alles verslagen hebt...
Ze hadden de VS seeker terug moeten brengen...
Verwijderd

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Zit hier op 18 uur en 7 badges. Heb dan ook niet met iedereen gesprokenIIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:44:
Ik ben volgens mij meer aan het grinden dan nodig is, of ik neem gewoon te veel mijn tijd. Ik heb er nu 25 uur in zitten en heb pas net de 5e gym verslagen
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Verwijderd
Er is een hele online community die je kan overwinnen. Als de content klaar is, kun je je gaan verdiepen in IV breeding, EV training en Competitive Battles.GerbenKwakkel schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:46:
Is er na de het behalen van de League nog veel te doen? Of is de game dan alweer klaar?
Verwijderd
Daarover gesproken, wat is het verschil tussen EV en IV?IIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:50:
[...]
Er is een hele online community die je kan overwinnen. Als de content klaar is, kun je je gaan verdiepen in IV breeding, EV training en Competitive Battles.
Had net een Zoroark gevangen, en als eerste in mijn party gezet.
Begin ik een gevecht heeft ie wel het zelfde level (49) maar er staat een Blaziken (zowel als naam als pokemon)

[ Voor 22% gewijzigd door wackmaniac op 14-10-2013 10:52 ]
Read the code, write the code, be the code!
Huh? heb ik dan even iets gemist ??wackmaniac schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:52:
Dat is geen bug, maar een ability, zat ook al in B2/W2
Doet hij zich dan random voor als iemand anders ?
Edit: Ah dat verklaart het misschien, heb geen B2/W2 gespeeld
[ Voor 11% gewijzigd door DutchCrownNL op 14-10-2013 10:53 ]
zoroark heeft een abilie die er voor zorgt dat hij/zij in een andere pokemon veranderd. deze 'cloak' gaat weg zodra hij wordt gehit.DutchCrownNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:51:
Heb denk ik een bug gevonden.
Begin ik een gevecht heeft ie wel het zelfde level (49) maar er staat een Blaziken (zowel als naam als pokemon)
staat in zijn info pagina onder abilitie.
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Verwijderd
haha, maak kennis met ZoroarkDutchCrownNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:51:
Heb denk ik een bug gevonden.
IV's (Individual Values) zijn de genetische stats van een pokemon, die bepaald zijn bij de geboorte. Kortgezegd: een pokemon met 10 IV's in attack heeft 10 attack minder op lvl 100 dan dezelfde pokemon met 20 IV's in attack.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:51:
[...]
Daarover gesproken, wat is het verschil tussen EV en IV?
EV's (Effort Value) krijg je elke keer als je een pokemon verslaat. Elke soort pokemon geeft zijn eigen aantal EV's aan stats. Door deze optimaal te benutten kun je op lvl 100 een groot verschil in stats zien. Maar ik ga dat hier niet helemaal uitleggen, dat kun je prima googlen. er zijn ook een paar enorm goede youtube videos hierover.
Verwijderd
Oke, EV had ik idd van gehoord. Bijvoorbeel dat mensen in fire red uren tegen zubats ofzo gingen vechten tot ze level 100 waren. Maar met ev training hoort het nu makkelijker te gaan als ik het goed heb.IIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
IV's (Individual Values) zijn de genetische stats van een pokemon, die bepaald zijn bij de geboorte. Kortgezegd: een pokemon met 10 IV's in attack heeft 10 attack minder op lvl 100 dan dezelfde pokemon met 20 IV's in attack.
EV's (Effort Value) krijg je elke keer als je een pokemon verslaat. Elke soort pokemon geeft zijn eigen aantal EV's aan stats. Door deze optimaal te benutten kun je op lvl 100 een groot verschil in stats zien. Maar ik ga dat hier niet helemaal uitleggen, dat kun je prima googlen. er zijn ook een paar enorm goede youtube videos hierover.
Klopt. Met Super Training kun je EV's trainen en bijhouden. Maar er is een maximum aantal EV's. Dus tegen zubats vechten tot lvl 100 heeft niet veel zin. Na een stuk of 252 zit je aan je max EV speed. Met pokerus gaat het 2x zo snel (126) en met een macho brace als held item nog eens 2x (63). Dus zo moeilijk is het niet om EV te trainen. In B/W2 kan ik een pokemon in een half uurtje tot 3 kwartier van 0 naar max ge EV-trained hebben.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:57:
[...]
Oke, EV had ik idd van gehoord. Bijvoorbeel dat mensen in fire red uren tegen zubats ofzo gingen vechten tot ze level 100 waren. Maar met ev training hoort het nu makkelijker te gaan als ik het goed heb.
Verwijderd
Kijk dit geeft me dan wel oopIIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:01:
[...]
Klopt. Met Super Training kun je EV's trainen en bijhouden. Maar er is een maximum aantal EV's. Dus tegen zubats vechten tot lvl 100 heeft niet veel zin. Na een stuk of 252 zit je aan je max EV speed. Met pokerus gaat het 2x zo snel (126) en met een macho brace als held item nog eens 2x (63). Dus zo moeilijk is het niet om EV te trainen. In B/W2 kan ik een pokemon in een half uurtje tot 3 kwartier van 0 naar max ge EV-trained hebben.

http://www.marriland.com/.../428524-ev-training-guide
http://www.marriland.com/.../421917-iv-breeding-guide
Verwijderd
Ooo, ik wil wel een Ditto! Wil graag beginnen met breeden, maar zit nog niet ver genoeg in het spel om aan Ditto te komen.DutchCrownNL schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:23:
Iemand interesse in een Ditto ?
Heb ook een Jigglypuff in de aanbieding (vrouw)
* chesnaught
* blastoise
* pikachu
* pidgeot
* blaziken
* een nog nader te bepalen ice of fairy of dragon type, ik neig naar klefki, maar dat is puur afgaande op typing
- MetagrossVerwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:30:
Beetje off topic: Hoe ziet jullie ideale team eruit?
- Tyranitar
- Gengar
- Heracross
- Hydreigon
- Aegislash (was eerst dragonite, maar aegislash is een BAAS)
Verwijderd
beldum en zijn evoluties zijn neit verkrijgbaar in x/y, volgens serebiiIIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:34:
[...]
- Metagross
- Tyranitar
- Gengar
- Heracross
- Hydreigon
- Aegislash (was eerst dragonite, maar aegislash is een BAAS)
Pokemon bank?Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:36:
[...]
beldum en zijn evoluties zijn neit verkrijgbaar in x/y, volgens serebii
Mijn ideale team zou vooral gaan bestaan uit pokemon die ik zelf cool of fijn vind werken, ookal is het misschien niet helemaal logisch.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:30:
Beetje off topic: Hoe ziet jullie ideale team eruit?
1. greninja is mijn starter en ik vind dat die altijd in mijn partie moet zitten (met uitzondering van de tijd voor een snelle breed.
2. lugia, ja hij.zij is gewoon veels te cool om er niet in te hebben.
3. yveltal, netzoals me starter vind ik dat de titel legendary er altijd in moet.
4. (mega) gengar, ik vind de mega form er het beste uit zien, en ik heb nog nooit echt met een ghost gewerkt dus word wel eens tijd.
5. een electric type. waarschijnlijk jolteon, die heb ik toch nog van black 2 over.
6. weet nog niet zeker. misschien giratina en anders waarschijnlijk een fire type.
Dankjewel!
Dankjewel! Alhoewel de guide voor BW is geschreven, zal het ook wel gelden voor XY. Ik had die rare symbooltjes al gezien, maar niet gesnapt waar ze voor waren
Verwijderd
Ik ben juist helemaal niet onder de indruk van de starters, ze zitten daarom ook alle 3 in de box. Ik vond ze echt tegenvallen. Ik heb nu de kanto-starters in mijn team en ben ik een stuk meer tevreden mee;peathan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:39:
[...]
Mijn ideale team zou vooral gaan bestaan uit pokemon die ik zelf cool of fijn vind werken, ookal is het misschien niet helemaal logisch.
1. greninja is mijn starter en ik vind dat die altijd in mijn partie moet zitten (met uitzondering van de tijd voor een snelle breed.
2. lugia, ja hij.zij is gewoon veels te cool om er niet in te hebben.
3. yveltal, netzoals me starter vind ik dat de titel legendary er altijd in moet.
4. (mega) gengar, ik vind de mega form er het beste uit zien, en ik heb nog nooit echt met een ghost gewerkt dus word wel eens tijd.
5. een electric type. waarschijnlijk jolteon, die heb ik toch nog van black 2 over.
6. weet nog niet zeker. misschien giratina en anders waarschijnlijk een fire type.
iedereen zo zijn mening.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Ik ben juist helemaal niet onder de indruk van de starters, ze zitten daarom ook alle 3 in de box. Ik vond ze echt tegenvallen. Ik heb nu de kanto-starters in mijn team en ben ik een stuk meer tevreden mee;p
en het liefste zou ik ook altijd een empoleon er in hebben maar voorlopig is dat nog niet echt mogelijk.
en toen realiseerde in me dat empoleon niet en mijn lijstje staat.
Goodra is live.
Ik heb nooit echt een ideale team. Vooral nu je bijna iedere pokemon van iedere gen kan krijgen. Er is te veel om uit te kiezen.
Momenteel een Salamance, Garchomp en Goomy aan het trainen.
3 verschillende dragon types, omdat ik niet weet welke ik wil.
Not to mention er is ook nog Axew die potentie heeft.
---
Ik weet niet of er mensen al gestort zijn op het ingame trainings programmatje. Maar ik kwam er gisteren avond achter dat, als je pokemon eenmaal maximaal getrained is, je met sommige minigames kan doen om rare stones te winnen.
Ik heb zo al een firestone en leaf stone in korte tijd gekregen.
Ik moet zeggen ik was niet erg onder de indruk van m'n starter Chespin, maar nu het een Chesnaught vind ik hem echt erg goed. Hele hoge HP en erg hoge attack + defense. Dat +Bulk Up en Power-up Punch + Seed Bomb en het is echt een goede attacker.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Ik ben juist helemaal niet onder de indruk van de starters, ze zitten daarom ook alle 3 in de box. Ik vond ze echt tegenvallen. Ik heb nu de kanto-starters in mijn team en ben ik een stuk meer tevreden mee;p
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Relevant: www.reddit.com/r/churchofgoomyLunaTempesta schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:51:
Goodra is love.
Goodra is live.
Ik heb nooit echt een ideale team. Vooral nu je bijna iedere pokemon van iedere gen kan krijgen. Er is te veel om uit te kiezen.
3 verschillende dragon types, omdat ik niet weet welke ik wil.
Not to mention er is ook nog Axew die potentie heeft.
---
Ik weet niet of er mensen al gestort zijn op het ingame trainings programmatje. Maar ik kwam er gisteren avond achter dat, als je pokemon eenmaal maximaal getrained is, je met sommige minigames kan doen om rare stones te winnen.
Ik heb zo al een firestone en leaf stone in korte tijd gekregen.
---
Ben gister even bezig geweest om mijn Cubone (

En nee klopt. Dat is via die mini game/supertraining.
Met mijn scrafty kreeg ik op een gegeven moment de keuze om de volgende 'cups' te doen.
Leave cup, Fire cup, Water cup en nog een andere waar ik de naam van kwijt ben. Er staat ook bij 'These might have a small change of giving a strange stone' o.i.d
Verwijderd
Het is geen 100% kans dat je die stones krijgt. Ik had voor de dawn en dusk stones elk ongeveer 5 potjes nodig. Dat duurt ongeveer 5-10 minuten per stone.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:02:
A top, dan hoef ik dus niet zuinig aan te doen met de stenen die ik al gevonden heb in het spel.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ander kleurtje inderdaad. Ook zie je een soort van sparkel vuurwerk achtig iets (tenminste, in de oudere games. Hier nog geen shiny gezien) als je ze net ziet verschijnen.Melkaz schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:42:
Hoe herken je in battle nou een Shiney Pokemon? Als ik zo plaatjes zie van Shineys in X/Y hebben ze een andere kleur tint, maar ik heb alleen Generation 1 gespeeld dus of een Pokemon nou Blauw of Geel is..ik zou het niet weten! Neem aan dat ze in combat ook nog een andere aura oid hebben?
Wat is er nou zo bijzonder aan die Goomy ?LunaTempesta schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:51:
Goodra is love.
Goodra is live.
Een shiny heeft inderdaad een aparte kleur van het origineel. Op het moment dat deze in de strijd wordt gegooit, laat deze ook een aantal fonkeltjes zien. Het is meestal best wel duidelijk wanneer een pokemon een shiny is.Melkaz schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:42:
Hoe herken je in battle nou een Shiney Pokemon? Als ik zo plaatjes zie van Shineys in X/Y hebben ze een andere kleur tint, maar ik heb alleen Generation 1 gespeeld dus of een Pokemon nou Blauw of Geel is..ik zou het niet weten! Neem aan dat ze in combat ook nog een andere aura oid hebben?
Volgens mij vrij weinigDubrillion schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:45:
[...]
Wat is er nou zo bijzonder aan die Goomy ?
Zijn nog geen stats bekend maar ik denk gewoon een 600 base stat dragon, zoals veel andere dragons als Dragonite, Salamence, Garchomp, Haxorus etc.
De ability Sap Sipper geeft ze volledige immunity voor grass en verhoogt de attack als je er toch mee geraakt wordt. Maar waarom je uberhaubt grass tegen dragon inzet weet ik ook niet.
Hydration is volgens mij ook een vrij nutteloze ability. Tenzij je hem ook rain dance en rest geeft, zodat je hem als een soort tank kan inzetten. Maar weet niet eens of dat uberhaubt kan met dat beest.
psn: jagermeistertim
Idd. De 3DS is dan ook echt een nostalgie apparaat, wellicht dat meer mensen opnieuw zijn aangestoken door het opnieuw spelen van titels als OOT, Starfox etc.Verassend dat zoveel mensen die alleen de oudere spellen gespeeld hebben inneens deze generatie oppakken.
Van wat ik uit reacties hier uit dit topic kan opmaken is dat veel van de "herintreders" zelfs een 3DS systeem aanschaffen voor deze games.TTHEEBO1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:32:
[...]
Idd. De 3DS is dan ook echt een nostalgie apparaat, wellicht dat meer mensen opnieuw zijn aangestoken door het opnieuw spelen van titels als OOT, Starfox etc.
Ik kan me niet herinneren dat D/P/P en B/W/B2/W2 deze reactie veroorzaakten.BlackMage schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:35:
[...]
Van wat ik uit reacties hier uit dit topic kan opmaken is dat veel van de "herintreders" zelfs een 3DS systeem aanschaffen voor deze games.
En denk zelfs dat ik de X versie ook nog ga halen.
En zowiezo de Gen5 maar welke weet ik nog niet.
Daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen.
Alleen al om straks de bank te vullen
PSN: McMillan0984
Ik heb onwijs veel lol gehad met B2. Enorm contentvol, en genoeg te doen na de elite four. B2/W2 zijn echt aanraders, maar dan moet je er wel tegen kunnen dat de battles weer met sprites zijn in plaats van in 3dClavat schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:37:
Ind ik heb voor dit een 3ds aangeschaft.
En denk zelfs dat ik de X versie ook nog ga halen.
En zowiezo de Gen5 maar welke weet ik nog niet.
Daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen.
Alleen al om straks de bank te vullen
Verwijderd
je moet hem laten lvle in de buurt van een moss stone. dit is een locatie en niet een item.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:41:
Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn Eevee evalueert naar een Leafeon? Grass stone werkte niet en online kom ik er niet veel wijzer uit
weet helaas neit waar die is.
voor onze scizor en scyher liefhebber.
Ik heb eerlijkgezegd het vermoeden dat dit niet kan in deze versie. Een Leafeon evolueert normaal gesproken als hij lvl up gaat in een bepaalde area, maar volgens mij is zo'n soort area niet aanwezig in X/Y. Dat betekend dat je pas een leafeon kan krijgen als pokemon bank uit is.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:41:
Weet iemand hier toevallig hoe ik mijn Eevee evalueert naar een Leafeon? Grass stone werkte niet en online kom ik er niet veel wijzer uit
EDIT: Proven wrong

[ Voor 3% gewijzigd door IIsnickerII op 14-10-2013 13:45 ]
Je hebt dan ook een Moss Rock nodig:Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:41:
http://www.neoseeker.com/...46-leafeon-in-mossy-rock/
Leafeon en Glacion werken anders dan de eerdere Eevee's.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:41:
Je moet Eevee een levelup geven (in je party hebben en exp share aan hebben is voldoende) als je naast een speciale steen loopt ingame. Het bestaan van de ijs steen is bevestigd (ik zocht zelf een howto voor Glacion) dus ik ga er vanuit dat er ook een gras steen is.
Espeon en Umbreon werken met vriendschap, die moet max zijn en dan levelup geven overdag (voor Espeon) of snachts (voor Umbreon).
Voor Sylpheon:
Ik speel het wel het liefst met 3d uit.
Want ik merk dat er dan een framedrop is.
Sprites wat zijn sprites?
[ Voor 11% gewijzigd door Clavat op 14-10-2013 13:47 ]
PSN: McMillan0984
Ik speel op een 2DSClavat schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:47:
Spelen jullie met 3d aan of uit?
Ik speel het wel het liefst met 3d uit.
Want ik merk dat er dan een framedrop is.
Maar als die leeg is op de 3DS XL en daar zet ik het inderdaad uit. Niet alleen stelt de 3d niets voor (alleen in battle), maar het zorgt inderdaad voor framedrops en het kost veel meer stroom. De XL moet in ieder geval genoeg stroom leveren totdat de 2DS weer vol is.
Yep, hier ook!IIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:28:
Verassend dat zoveel mensen die alleen de oudere spellen gespeeld hebben inneens deze generatie oppakken.
speciaal 3DSXL gekocht om pokemon te spelen.
Heb vroeger blue/red/yellow en gold en silver gespeeld
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik heb op de Spoiler geklikt, omdat ik een onwijze fan ben van Scizor....
Maar wat heeft dit ermee te maken

Iemand BTW al een Scyther gevonden ?
Ik speel trouwens met 3D uit. In gevechten is het leuk, maar vind de framedrops irritant

[ Voor 10% gewijzigd door Dubrillion op 14-10-2013 13:54 ]
Haha sameIIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:49:
Uit, mijn ogen zijn retarded en hebben een cylinderafwijking waardoor de 3d er uit ziet alsof twee beeldjes net niet over elkaar staan. Als ik het kon zien had ik het waarschijnlijk aangezet.
Maar van wat ik heb gezien, is het 3D in deze game niet al te bijzonder. Het is niet zo goed als in OoT bijvoorbeeld.
Dat is nou het punt, de correctie van mijn bril/lenzen verkloot compleet het 3d effect. Maar als ik mijn bril af zet kan ik met de ideale 3d afstand (ongeveer 50-70cm) met mijn -5 het beeld niet meer zien...ye-roon schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:53:
[...]
Haha samem'n cylindrische afwijking zorgt echt voor dat dit stereoscopische gewoon weg niet goed werkt. Ook met 3d in de bios heb ik moeite. Echter zet ik me bril af en ga dan op de 3ds spelen dan heb ik nergens last van en is het prima, dit heeft weer het bijkomend nadeel dat ik de 3ds dichtbij moet houden anders zie ik het wazig. Dus ja, het staat uit.
Maar van wat ik heb gezien, is het 3D in deze game niet al te bijzonder. Het is niet zo goed als in OoT bijvoorbeeld.

ik had misschien wat duidelijker mogen zijnDubrillion schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:53:
[...]
Ik heb op de Spoiler geklikt, omdat ik een onwijze fan ben van Scizor....
Maar wat heeft dit ermee te maken![]()
Iemand BTW al een Scyther gevonden ?
Ik speel trouwens met 3D uit. In gevechten is het leuk, maar vind de framedrops irritant
Zelf gekocht voor OoT, maar na een paar uur ben ik daar uiteindelijk mee gestopt. Op de één of andere manier deed het af aan de mooie herinneringen die ik aan het spel had en dat vond ik zonde. Dat zal met Pokemon wel anders zijn :-)Van wat ik uit reacties hier uit dit topic kan opmaken is dat veel van de "herintreders" zelfs een 3DS systeem aanschaffen voor deze games.
omg, for realzies? Dat is freaking amazing!eathan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:57:
[...]
ik had misschien wat duidelijker mogen zijn
spoiler:als je wat naar beneden scrolld zie je de mega evo van scizor
bloody hell waar ben ik mee bezig.TTHEEBO1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:58:
[...]
Zelf gekocht voor OoT, maar na een paar uur ben ik daar uiteindelijk mee gestopt. Op de één of andere manier deed het af aan de mooie herinneringen die ik aan het spel had en dat vond ik zonde. Dat zal met Pokemon wel anders zijn :-)
nu als het goed is wel
eathan schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:00:
[...]
bloody hell waar ben ik mee bezig.
nu als het goed is wel

Braixen
Frogadier
Pikachu
Noibat
Goomy
HM Slave Linoone
Netjes! Dan ga je het een stuk makkelijker krijgen bij de eerste 4 badges. Die kunnen knap lastig zijn als je je niet voorbereid.Silversin schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:03:
15 uur geklokt en nog steeds 1 badge. Heb wel mijn team compleet, fully ev'd en al.
Braixen
Frogadier
Pikachu
Noibat
Goomy
HM Slave Linoone
Ben vooral benieuwd naar de elite 4. Blijkbaar zijn ze weer lekker net zo lastig als die van gen 1.IIsnickerII schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Netjes! Dan ga je het een stuk makkelijker krijgen bij de eerste 4 badges. Die kunnen knap lastig zijn als je je niet voorbereid.
JoepieSilversin schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:11:
[...]
Ben vooral benieuwd naar de elite 4. Blijkbaar zijn ze weer lekker net zo lastig als die van gen 1.

Ik kwam altijd met een underleveled team naar de E4 daar.
Gen1 heb ik het hele spel met alleen Charizard gedaan, inclusief Elite4 en Champion. Met alleen een enkele hyper potion, wat ethers en één revive toen ie sneuvelde in het gevecht tegen Lance. Dit is me in Gen2, Gen3 en Gen4 nog niet gelukt, daar moest ik echt een gevarieerd team hebben en op type vs type lettenSilversin schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:11:
[...]
Ben vooral benieuwd naar de elite 4. Blijkbaar zijn ze weer lekker net zo lastig als die van gen 1.
In Gen 4 was ik er een beetje unprepared. Ik had alleen mijn infernape op 65 oid. Daarbij een magmortar op 55, dialga op 47 en die 3 lake guardians op 50 (die dus nooit gebruikt in battle).Silversin schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:26:
Gen 1 e4 vond ik best lastig met Lance zn dragon team en Blue. Enige andere champion waar ik het ook lastig bij kreeg was Cynthia, maar haar e4 was te makkelijk.
Ik heb daar veel moeten softresetten tijdens de E4. En Cynthia was opzich niet zo lastig, maar die Garchomp van haar was erg gevaarlijk omdat een Earthquake van dat ding alles behalve die 3 guardians in 1 klap vloerde.
Verwijderd
Ik ben vanochtend in de bus gewoon bezig geweest om ze allemaal weer te "equaliserenVerwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:11:
Ja dat had ik ook gemerkt, daarom gaat ie vanavond zeker uit!

Ook de toevoegingen van de super training (ipv EV training) en amie (ipv happiness) lijken het zelfde thema te hebben: Minder hersenloos grinden en meer actief bezig zijn.
Je moet niet vergeten dat er nu 718 verschillende Pokemon zijn. Zelfs als je alleen de eind evoluties rekent zijn het er nog wel 300-350 denk ik. Er is dus meer dan genoeg te doen in het spel.
In vorige generaties was het zelfs in de competitieve sfeer algemeen geaccepteerd om je team met cheats 'battle ready' te krijgen. Dat moet niet noodzakelijk zijn om plezier te hebben aan je spel.
Dat verklaart dus ook waarom ik de eerste helft van de game zo lastig vondBlackMage schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:15:
Die expshare vind ik een van de betere toevoegingen van het spel. Van wat ik heb gemerkt gaat het spel er ook vanuit dat je het ding aan hebt. De levels van trainers groeien harder dan andere games en ze gebruiken ook veel gevarieerdere Pokemon dus moet je wel een gevarieerd team hebben om er iets tegen te doen. Het 'trainen' van je Pokemon door constant wilde Pokemon te verslaan vind ik geen goed voorbeeld van leuke gameplay.
Ook de toevoegingen van de super training (ipv EV training) en amie (ipv happiness) lijken het zelfde thema te hebben: Minder hersenloos grinden en meer actief bezig zijn.
Je moet niet vergeten dat er nu 718 verschillende Pokemon zijn. Zelfs als je alleen de eind evoluties rekent zijn het er nog wel 300-350 denk ik. Er is dus meer dan genoeg te doen in het spel.
In vorige generaties was het zelfs in de competitieve sfeer algemeen geaccepteerd om je team met cheats 'battle ready' te krijgen. Dat moet niet noodzakelijk zijn om plezier te hebben aan je spel.
Ik vond dat namelijk een zeer vervelende verandering in B/W (die ik daardoor nog steeds niet heb uitgespeeld).
Ik weet niet wat je hier bedoelt. Ik neem aan dat je bedoelt dat het verschil van level van de pokemon van de tegenstander en die van jou invloed heeft op het uiteindelijke uitgereikte exp. In dat geval, Ja, dat is nog steeds hier.Patriot schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:22:
Is het overigens nog steeds zo dat de hoeveelheid XP die je krijgt afhangt van het level van jouw pokémon t.o.v. het leven van de pokémon die je verslaat?
Ik vond dat namelijk een zeer vervelende verandering in B/W (die ik daardoor nog steeds niet heb uitgespeeld).
Bijv. de specifieke pkm die gewoon zwaar vervelend zijn tegen mijn team wat ik had. Ik had nog niet echt een battle team, dus ik had er maar 4 die konden vechten, waarvan 1 die bijna waardeloos bleek...
Dan wordt het wel lastig.....
Ik vind het 3D effect bij Zygarde juist leuk, vlak voor het gevecht krijg je een speciaal scherm wat dan met een 3-D effect vervaagt naar het gevecht zelf.
Ziet er best leuk uit
Ik wist niet dat een cylinder in je bril het 3D effect verpest, ik vond het al vreemd dat ik altijd net een soort ghosting bleef zien bij films.....
Zou een custom 3D bril in zo'n geval niet werken? (dus een 3D bril op sterkte oid)
Kwam trouwens gelijk Moltres tegen na de pkm league.
Gras in, BOEM moltres in your face.....
Maar dat ding flee'de gelijk
Want dat is wat in Gen4 gebeurde. Mijn Infernape was al voorbij de level 60 en de trainers liepen nog met level 30-40 rond. En dan mag je ineens de Elite4 gaan doen met een voorsprong van slechts 5-10 levels. Dan red je dat niet meer met één big bad.
Daarom hebben ze dat in gen5 aangepast.
Een bril beïnvloed de lichtinval op je oog. Zodat al het licht dat op je oog valt zo gevormt is, dat het voor jou duidelijker te zien is. Dit zorgt er voor dat het licht met een omweg je netvlies bereikt. Het feit dat het beeld vervormt word zorgt ervoor dat 3d beeld niet op de correcte manier je oog bereikt. Dus voor de slechtzienden onder ons, heeft 3d geen zin, tenzij je het kan calibreren. Mensen rond de -2 zonder cylinderafwijking hoeven zich echter geen zorgen te maken, dan werkt het prima. Maar een cylinderafwijking is funest voor 3d beeld.DCG909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:27:
Ik vond de E4 niet perse moeilijk, maar vervelend.
Bijv. de specifieke pkm die gewoon zwaar vervelend zijn tegen mijn team wat ik had. Ik had nog niet echt een battle team, dus ik had er maar 4 die konden vechten, waarvan 1 die bijna waardeloos bleek...
Dan wordt het wel lastig.....
Ik vind het 3D effect bij Zygarde juist leuk, vlak voor het gevecht krijg je een speciaal scherm wat dan met een 3-D effect vervaagt naar het gevecht zelf.
Ziet er best leuk uit
Ik wist niet dat een cylinder in je bril het 3D effect verpest, ik vond het al vreemd dat ik altijd net een soort ghosting bleef zien bij films.....
Zou een custom 3D bril in zo'n geval niet werken? (dus een 3D bril op sterkte oid)
Kwam trouwens gelijk Moltres tegen na de pkm league.
Gras in, BOEM moltres in your face.....
Maar dat ding flee'de gelijk
Special Attack. Absoluut Special Attack.ye-roon schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:34:
Weet iemand trouwens of die Froakie meer een special attacker of een physical attacker is/word? Mijn froakie heeft nu zowerl attack als special attack op hetzelfde niveau, het is beide niet om naar huis te schrijven. En ik wil wat EV training gaan doen op de stat waar hij het beste in is, om het beter te makenIk hoop stiekem op Special attack ivm Surf, maja, vandaar de vraag.

[ Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 14-10-2013 15:40 ]
Er zijn een aantal goede dark special attacks, zoals dark pulse, die waarschijnlijk ergens wel verkrijgbaar zal zijn als TM of Move Tutor.Dubrillion schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:39:
Dat denk ik ook wel. Mijn attack stat is ook niet echt denderend. Wat best vervelend is als je nog Quick Attack of andere Normal en Psysical attacks gebruikt. Special Attack is duidelijk hoger. Al had ik anders verwacht als je zijn uiterlijk ziet en hij ook nog een Dark typing mee krijgt
Verwijderd
Later komen er ook wel snelle special attacks voor Froakie bij, maar dan is het al een Geninja en die aanval is niet bepaald sterk... maar wel sneller dan quick attack
Ik vermoed overigens wel dat Landros etc. ook in het spel zullen zitten, in de glitter cave wordt er aan het einde namelijk naar hun gerefereerd.
(hopelijk zitten Groudon, kyogre, de twee vogels etc. er ook in)
Klopt. je kan ze dan uit hun Therian form halen. MAAR WAAROM ZOU IK DAT WILLENDCG909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:46:
Dark pulse is idd een TM.
Later komen er ook wel snelle special attacks voor Froakie bij, maar dan is het al een Geninja en die aanval is niet bepaald sterk... maar wel sneller dan quick attack
Ik vermoed overigens wel dat Landros etc. ook in het spel zullen zitten, in de glitter cave wordt er aan het einde namelijk naar hun gerefereerd.
Verwijderd
BlackMage schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:31:
Ja, maar zoals ik zei de trainers groeien een stuk harder met level, dus het zal niet zo snel voorkomen dat je pokemon 2x zo hoog level is als die van de trainers die je tegenkomt.
Want dat is wat in Gen4 gebeurde. Mijn Infernape was al voorbij de level 60 en de trainers liepen nog met level 30-40 rond. En dan mag je ineens de Elite4 gaan doen met een voorsprong van slechts 5-10 levels. Dan red je dat niet meer met één big bad.
Daarom hebben ze dat in gen5 aangepast.
Die NPC's zijn om die dingen te transformeren van hun ene form naar de andere (die in BW2 geïntroduceerd zijn). Er is ook een NPC die vraagt naar Genesect, die gaat je waarschijnlijk die drive hold items geven nodig voor transformatie. Ook las ik al iets van iemand die de meteorieten voor Deoxys heeft gevonden. Ook de arceus plates zijn te vinden en daarom denk ik ook dat de rest (Griseous Orb, die bloemen voor Shaymin, etc) ook wel te vinden is.DCG909 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:46:
Dark pulse is idd een TM.
Dit topic is gesloten.