Na de eerste dag van het weekend vooral bezig te zijn geweest met stuff vangen, en traden waardoor ik nu alle starters heb en een squirtle en een charmander, heb ik gisteravond eindelijk ff relaxed wat kunnen spelen. Ik ben nu zo'n 2 uur bezig en heb net de eerste gym verslagen, tegen over de 30min die ik daar de eerste keer voor nodig had.
Wat me tot nu toe opvalt is dat de nieuwe Kalos pokemon een stuk minder exp nodig lijken te hebben dan de pokemon uit oudere generaties. Vanaf het begin tot aan de gym alleen de starter gebruiken en niet eens alle trainers doen, en je bent met je starter al iets van level 12-14 na de eerste gym. Het gaat echt heel snel.
Dit viel me vooral op toen ik dus voor het echie ging spelen en probeerde een butterfree te krijgen. Die butterfree heeft bijna 2 keer zoveel xp gekregen nu op level 10, dan mijn froakie op level 13. Ook die nieuwe pokemon fletchling gaat als een malle door de levels heen. Ik heb nog geen pidgey, dus ik kan niet vergelijken. Maar tot nu toe tevreden over fletchling. En ik heb hem hoofdzakelijk omdat ik een pokemon met fly nodig ga hebben. Ik heb inmiddels ook een charmander met charizardite Y. Door mijn charmander te ruilen voor een met de X variant. Ik ga deze keer weer voor de charmander en die gooi ik dan wel op de GTS voor een bulbasaur (zonder natuurlijk dat item te koppelen). Op die manier heb ik toch alle 3 de Kanto starters (plus, boosted xp is altijd handig).
spoiler:Wat me tot nu toe wel opvalt is dat de eerste gym erg makkelijk is met de fire starter. Due to obvious type advantage. Het verbaasde me dat de gras starter zo vroeg al een sterke rock attack leert, waardoor je de eerste gym ook steamrolled. De lastigste voor de eerste gym is de water starter, gezien hij/zij geen attack leert die super effective is. Maja, daar had ik Fletchling voor. Je kan zelfs zo'n konijntje vangen en ergens ruilen voor een level 10 met Aerial Ace. Ik zag die move, en dacht: omg zo vroeg een pokemon met die ability? damn. En ja dit staat en spoiler tags, maar toch ben ik kryptisch gebleven for the heck of it. Als je meer weer weten, vraag maar.
Tot nu toe vermaak ik me echt prima met deze game. Het verhaal boeit me zowaar. En er zit een lekkere pacing in. Vanavond dat forest maar ff in om te kijken of ik een Pikachu kan vinden. Alle NPC's praten er over, en ik heb zoooooooo veel gesloopt daar, maar nog niet gezien.
Oh en ik heb X, maar omg, wtf, i need that new poison/water zeepaardje. Ik heb gezien wat hij word, en dat is de eerste die mijn 2 favourite types combineerd. Dus, need per definitie.
En weet iemand of je met de Bank(nog niet released i know) ook vanuit diamond/pearl/platinum kan overzetten? Het zijn beide DS games, maja, dat zal wel niet denk ik. Dat word denk toch ergens op marktplaats een white/white2 halen, misschien uitspelen, misschien hopen dat er een save op staat waar ik zo mee kan transferren. I need my Breloom.