[afhandeling geschillen] Dixons iPad 3 €299 (prijsfout?)

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

St@m

@ Your Service

Nou, nog maar even de laatste informatie via FB
Quint van Dixons Hi Bas. De reden dat we vijf werkdagen hebben ingeroosterd, is omdat er helemaal geen voorraad meer is van het model in kwestie en we daarom nu druk bezig zijn met een alternatief. We komen daarom met een betere oplossing, zoals in de mail stond vermeld. Binnenkort hoor je hier meer over.
Tussen de regels door lees ik dat men op zoek is naar een ander soort tablet om uit te leveren. Ik wacht het af :)

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 10-09-2013 16:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Inmiddels is dus het kwartje gevallen dat hun reputatie op het spel stond. Wel dom dat ze gisteren dachten er zo makkelijk vanaf te komen. En nu maar hopen dat er ook iets aan die website wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

St@m schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:33:
Nou, nog maar even de laatste informatie via FB

[...]

Tussen de regels door lees ik dat men op zoek is naar een ander soort tablet om uit te leveren. Ik wacht het af :)
Dat vermoed ik ook omdat velen de voorwaarden hebben aangehaald in hun communicatie met Dixons. Ach we zien wel wat er komt :) Ik heb mijn geld terug dus ik heb weer precies waar ik mee begon en verder geen geleden schade.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Tsurany schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:46:
[...]

Dat vermoed ik ook omdat velen de voorwaarden hebben aangehaald in hun communicatie met Dixons. Ach we zien wel wat er komt :) Ik heb mijn geld terug dus ik heb weer precies waar ik mee begon en verder geen geleden schade.
Hier mijn geld ook terug. Dat doen ze dan wel weer goed hoor!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Het zou mooi zijn als ze inderdaad met een passend toestel komen. Maar ik reken nog nergens op, want de kortingscodes noemden ze in de 2e e-mail ook een alternatief.
Omdat dit een technische systeem fout betrof van onze kant, hebben we gisteren in de vorm van een tweetal kortingscodes een alternatief aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik heb mijn geld dan nog niet terug....(Rabobank).
Ga zo direct rijden naar Zuid Frankrijk...dus lees de hele Soap wel vanaf daar verder op de camping waar het wel lekker weer is.

Keep us posted ;-)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik heb wel gemengde gevoelens over dat snelle terugstorten. Dixons hoopt zo de angel eruit te trekken, maar de koopovereenkomst wordt er niet mee ongedaan gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Ik heb geen geld teruggestort gekregen, dus ik neem aan dat ze die ipad in de komende 5 dagen nog wel ergens vandaan gaan halen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Het zal wel afhankelijk zijn van jouw en hun bank of het vandaag al zichtbaar is. Bij ING zie ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:26
Geld is hier ook niet terug. Heb met CC betaald. Wel net een mail ontvangen dat dixons met een passende oplossing gaan komen met de 5 werkdagen.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:45
Hier is het geld ook nog niet terug, besteld op zaterdag rond 17:00. Betaald met ideal (rabobank) en ook heb ik de mail van vandaag ontvangen.
Nu maar hopen dat ze dit keer wel een goed alternatief bieden.

[ Voor 18% gewijzigd door Nivali op 10-09-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:41:
En nu maar hopen dat er ook iets aan die website wordt gedaan.
Daar zit het grootste probleem. Het was op zich een mooie actie en met een fatsoenlijk voorraadbeheer was er niets aan de hand geweest en goede reclame voor Dixons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik neem toch aan dat ze nu wakker zijn geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:32
For the record, hier zijn ze vandaag alle drie afgeleverd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Over het geld-terug:

Dit wordt automatisch geregeld. Zo heb ik vorige week ook al iets besteld wat niet geleverd kon worden (De USB-stick actie), je krijgt dan automatisch binnen een aantal werkdagen je geld terug. Het is per bank afhankelijk hoe snel de transactie is voltooid en zichtbaar wordt binnen je eigen internetbankieren. Als je nog niets hebt teruggekregen, dan is de verwerkingstijd gewoon wat langer. Stel dat gisteren de opdracht is gegeven voor terugbetaling van je bestelling, dan kan het zomaar zo zijn dat je dit pas vanavond of morgen terug krijgt.

Bij mij is het geld vanmiddag teruggestort.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

torp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:37:
Ik neem toch aan dat ze nu wakker zijn geworden...
De mails komen via de Basgroep dus ik mag aannemen dat die orde op zaken gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HxsScorch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-08 20:29
Zonet mijn ipad opgehaald in Bussum.
Hij gaf aan dat hij er slechts vijf geleverd had gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/2uuicgo38svhsfm/2013-09-10%2017.42.41.jpg

Nu hopen op degene die ik van de webshop besteld heb.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:32
U vraagt, wij.......;)

linkje

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 10-09-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Hoe zit het met afhaal orders bij filialen? D

eze is in mijn geval de website van dixons niet geannuleerd.

Is het hier wachten op het filiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kon er in het topic niks over vinden en op de Dixons site ook niet. Een van mijn orders staat als "Wachtende" in het systeem. Waar wordt dan op gewacht? Zou verwachten dat die gewoon als geannuleerd zou staan maar dat is niet zo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Ik had 2 orders geplaatst. Van eentje heb ik mijn geld inmiddels terug gekregen :S Van die andere nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
2 orders geplaatst, een betaald met ing de ander met sns.
Bij beide geld terug, dus dat gaat vast goed.

Ik heb toen ook met het AT Tablet gebeuren mee gedaan en toen was het eerst shoptegoed van 20,- en koopovereenkomst ongedaan maken.
Toen werd het een Archos tablet en nog steeds 20,- kado.
Toen werd het wel de AT tablet met een extra hoes erbij en nog steeds de 20,-
Ik meen dat op dat moment de 119,- nog wel uit stond bij TPH.
Uiteindelijk werd het een gratis tablet, met gratis hoes en 20,- shoptegoed kado.

Pas aan de ene kant dus op met de verwachtingen voor hetgeen waar Dixons mee terug gaat komen. Aan de andere kant TPH eindigde met de besteld tablet maar dan gratis en met heel veel extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
het kan ook best dat iedereen die zijn geld heeft teruggekregen een afhaalbewijs krijgt waarmee hij/zij vervolgens zijn ipad kan afhalen bij de dixons in de buurt....Of ze komen gewoon weer met een zielig aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik lees van veel mensen dat ze hun geld terug gehad hebben. Zelf heb ik mijn geld nog niet terug gehad en zit bij de ING BANK. Meerdere mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
MrGangstaQ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:18:
Ik lees van veel mensen dat ze hun geld terug gehad hebben. Zelf heb ik mijn geld nog niet terug gehad en zit bij de ING BANK. Meerdere mensen dit?
Ik heb twee losse bestellingen en voor beiden heb ik geen geld teruggekregen,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb met CC (MC ING) betaald en kan nog niet eens mijn betaling zien, laat staan evt terugbetaling.

Komt vast goed met die terugbetalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

MrGangstaQ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:18:
Ik zit bij Rabobank en heb ook nog niets mogen ontvangen.
In de mail gister gaven ze aan dat dit binnen 48 uur het geval zou zijn dus we wachten rustig af.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Janook
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
8 september 16:04 uur order bevestiging.

Na overleg met mijn ouders nog 1 besteld,

9 september 10:09 uur order bevestiging.

Mails als hier eerder ook ontvangen, gisteren 10-09-2013 Post.nl aan de deur geweest ( was niet thuis) , na controle van niet thuis code zie ik:

Dixons Online
Versterkerstraat 12
1322AP ALMERE

Volgende bezorg datum:

wo 11 sep 2013
11:00-13:00

Ben benieuwd. :)

• torp
Nog steeds niks terug op mijn ING rekening.

• MrGangstaQ
torp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:18:
Nog steeds niks terug op mijn ING rekening.
Volgens mij worden de meeste transacties wanneer ze via een andere bank gaan afgehandeld om een uur of 12/1 uur.

• Raymm
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
@ janook: apart dat je dan zoals nu uitziet geleverd gaat krijgen, want je hebt vrij laat besteld.

• Janook
Raymm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:58:
@ janook: apart dat je dan zoals nu uitziet geleverd gaat krijgen, want je hebt vrij laat besteld.
Zeker , zit ook vol verwachting speciaal thuis te werken.
Heb dezelfde mails gehad als de mensen hiervoor in dit topic , maar er staan geen ordernummer bij , ik heb zoals je ziet in mijn post 2 bestellingen gedaan , met afzonderlijke ordernummers.

zodra Post.nl is geweest meld ik hier of het om de ipad gaat waarmee de stunt is begonnen , voor die andere bestelling ( voor mijn ouders) hoop ik een leuke tegemoetkoming te krijgen.

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41
Joosie200 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:14:
Dit is heel vaag. Ook mijn bestelling via iDEAL is geannuleerd, het annuleringse-mailtje is binnen.

Komt de postbezorger langs...

[afbeelding]

Wait whut? :? Er is geen verzendbevestiging hiervan gestuurd. Is dit een ludieke actie van de orderpickers bij Dixons naar aanleiding van die mega aantal orders die geannuleerd zijn of zo?
Janook schreef op woensdag 11 september 2013 @ 05:12:
8 september 16:04 uur order bevestiging.

Na overleg met mijn ouders nog 1 besteld,

9 september 10:09 uur order bevestiging.

Mails als hier eerder ook ontvangen, gisteren 10-09-2013 Post.nl aan de deur geweest ( was niet thuis) , na controle van niet thuis code zie ik:

Dixons Online
Versterkerstraat 12
1322AP ALMERE

Volgende bezorg datum:

wo 11 sep 2013
11:00-13:00

Ben benieuwd. :)
Kun je met die code het gewicht van het pakket ook zien??
Straks krijg je ook een pakketje stickers binnen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

• Janook
8)7 Dixons Touch stickers 8)7 5 stuks ?????
En dat in een bubbeltjes enveloppe , dacht dat de ipad eruit gevallen was , wat een vreemde actie van Dixons .....
AdmiralSnipe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:10:
[...]

[...]

Kun je met die code het gewicht van het pakket ook zien??
Straks krijg je ook een pakketje stickers binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Janook op 11-09-2013 11:20 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
Janook schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:18:
8)7 Dixons Touch stickers 8)7 5 stuks ?????
En dat in een bubbeltjes enveloppe , dacht dat de ipad eruit gevallen was , wat een vreemde actie van Dixons .....
Dat heet humor en zelf vind ik hem wel leuk.

Iedereen op dit forum weet dat het randjeswerk gaat worden of het nu wel of niet geleverd wordt en of er niet ergens iets fout zit. Dan kan ik zoiets wel waarderen.

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 11-09-2013 11:43 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03
maartend schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:26:
[...]

Dat heet humor en zelf vind ik hem wel leuk.
Komt mij een beetje over als mensen de gek aan steken. Niet iets wat je doet als "gerespecteerd" bedrijf. Heb zelf net ook al gemaild over het alternatieve voorstel waar we 5 werkdagen op mogen wachten. Dat komt voor mij waarschijnlijk te laat. Verwacht niet dat ik er reactie op ga krijgen. (Ze zullen wel te druk zijn met het versturen van stickers)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
warcow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:31:
Komt mij een beetje over als mensen de gek aan steken. Niet iets wat je doet als "gerespecteerd" bedrijf.
Vind het ook hoogst onprofessioneel. Okay, als er bij een iPad drie stickers zitten, prima. Maar los...

Nickname does not reflect reality

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Volgens mij heeft het te maken met een brak verzend/administratiesysteem.
Dan maar lege enveloppen versturen; het zal de enige manier zijn om de order uit het bestelsysteem te verwijderen.
Kost handenvol geld natuurlijk, en voor de vorm doen ze er dan een paar stickers in. :')

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 11-09-2013 12:38 ]

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 20:43
Switchie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:15:
[...]

Ik zit bij Rabobank en heb ook nog niets mogen ontvangen.
In de mail gister gaven ze aan dat dit binnen 48 uur het geval zou zijn dus we wachten rustig af.
Ik heb dezelfde bank. Kan je het melden als je je geld hebt ontvangen? Dan weet ik ongeveer waar ik aan toe ben.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik zit ook bij de rabobank en zag dat het gisteren al op mijn rekening was teruggeboekt.

• Janook
ING heb ik, en nog geen terugboeking van 2 x 299 euro
warcow schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:57:
Ik zit ook bij de rabobank en zag dat het gisteren al op mijn rekening was teruggeboekt.

Verwijderd

Ik heb ABN-Amro en tot op heden heb ik ook nog niks teruggestort gekregen. (2 x € 299,-)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Nofi, maar ik vind het niet zo spannend wie er wel en wie er (nog) niet zijn geld heeft gekregen.

Aangezien het dan wel om dezelfde bedragen gaat, maar andere besteldata en banken is het toch echt het handigst om dit bij Dixons na te vragen wanneer je je geld terug krijgt. Nogmaals nofi, maar als we het allemaal gaan noemen dan hebben we zo weer een slotje ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Zoals aangegeven geen "ik ook" posts, zorg dat je wat inhoudelijks bijdraagt. Dus als je niets meer hebt te melden dat je je geld wel of niet hebt teruggekregen, meld dat dan niet hier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Karf
gambieter schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:53:
[modbreak]meld dat dan niet hier :) [/]
Waar dan wel?

Enfin: Zijn jullie kortingscodes ook geblokkeerd? Ik wilde dus een bestelling maken (wat al lastig was omdat dixons m'n geld heeft), maar mijn codes zijn nu ook nog eens inactief gemaakt. Heb met de klantenservice gebeld en daar zeiden ze dat ik maar gewoon die 5 werkdagen moest wachten.

[ Voor 44% gewijzigd door Karf op 11-09-2013 15:41 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ergens anders, maar niet op dit forum :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• torp
Karf schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:39:
Enfin: Zijn jullie kortingscodes ook geblokkeerd? Ik wilde dus een bestelling maken (wat al lastig was omdat dixons m'n geld heeft), maar mijn codes zijn nu ook nog eens inactief gemaakt. Heb met de klantenservice gebeld en daar zeiden ze dat ik maar gewoon die 5 werkdagen moest wachten.
De communicatie loopt nog niet op rolletjes daar. Dit hadden ze ook in de tweede mail kunnen vertellen.

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Als ze vanavond niet mijn geld hebben terug gestort dan zijn ze dus over de aangegeven 48 uur gegaan. Krijg ik dan weer een waardebon om het goed te maken?

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:45
Ik heb zojuist met Dixons gebeld met betrekking tot de terugbetaling die nog op zich laat wachten. De terugbetaling werd tegengehouden door de bank, vermoedelijk de bank van Dixons zelf volgens de medewerker. Hij verwachtte dat het morgen in orde zou zijn. Voor de order van een collega geldt hetzelfde.

Het lijkt er dus op dat de 48 uur niet voor alle orders gehaald gaat worden. Ben benieuwd of er vanuit Dixons nog een officiële update volgt.

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
*knip* dit soort gebedel is ongewenst

[ Voor 105% gewijzigd door gambieter op 11-09-2013 17:58 ]

• OptiBenz1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01-2023
Iemand die een verwachting heeft over wat dixons als volgende stap gaat doen? Voor alle mensen die een klacht hebben gestuurd een maatregel of voor alle "gedupeerde" ?

• Lord Bendtner
  • Laatst online: 13:16
Ps3-Opt1fl3x schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:00:
Iemand die een verwachting heeft over wat dixons als volgende stap gaat doen? Voor alle mensen die een klacht hebben gestuurd een maatregel of voor alle "gedupeerde" ?
Dat weet niemand. In de mail staat dat Dixons binnen 5 werkdagen zou komen met een alternatieve (betere) oplossing. Tot die tijd kunnen we elkaar eindeloos de vraag blijven stellen wat het zou kunnen zijn, maar blijft het koffiedik kijken. Het lijkt me ook zeer sterk dat ze binnen die termijn die ze alle 'gedupeerden' hebben gesteld enkele personen al wel beloften gaan doen.

Kortom: gewoon nog even geduld hebben.

Better, Best, Bendtner

• Trackerfire
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Ps3-Opt1fl3x schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:00:
Sowieso wordt het een algemene klachtafhandeling. Niemand heeft verder enig idee wat eventueel de uitkomst gaat worden. Afwachten tot uiterlijk volgende week maandag is de enige remedie.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:30
Geweldig, zojuist onderstaande e-mail gekregen;
WIJ STELLEN JOUW MENING OP PRIJS

Beste klant,

Onlangs heb je bij ons een bestelling en/of aankoop gedaan. Wij danken je daar nogmaals hartelijk voor.

We zijn nu erg benieuwd hoe je onze service ervaren hebt. Het is namelijk onze grootste wens om jou de persoonlijke aandacht te geven die jij verdient. Jouw mening is daarom zeer waardevol voor ons!

Het invullen van deze korte vragenlijst is anoniem en neemt slechts enkele minuten van je tijd in beslag. Bedankt dat je ons wil helpen om jouw ervaring met ons te verbeteren.

Ga verder

Start de enquete niet via bovenstaande knop? Kopieer dan de volgende link en plak deze in je internetbrowser:

(link)

Bij voorbaat dank voor je medewerking.

Met vriendelijke groet,

De medewerkers van dixons
Uiteraard zal dit automatisch uitgestuurd worden, maar wel slechte timing.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
Hebben ING klanten nu al wel hun geld terug :) Ik heb nog steeds niets mogen ontvangen :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• m4rtyr
  • Niet online
Same here.. Irritant gedoe.

• Brad Pitt
donald_dick schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:18:
Hebben ING klanten nu al wel hun geld terug :) Ik heb nog steeds niets mogen ontvangen :)
Nope, nada. Vrij irritant wel aangezien het nieuwe aanbod toch niet zodanig gaat worden dat ik er alsnog eentje wil. Sceptisch? Vast wel. Terecht? Vast wel. :P

• St@m

St@m

@ Your Service

donald_dick schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:18:
Ja, dinsdag al. Maar je kunt beter even bij de klantenservice van Dixons vragen wat de status is.

Mail van maandagmiddag/avond:
Dit heeft als gevolg dat je order is geannuleerd en je eventuele aankoopbedrag binnen 48 uur wordt teruggestort.
48 uur, dat is dus woensdagmiddag/avond. Als ze het gistermiddag/avond hebben teruggestort komt het dus in de loop van vandaag op je rekening. Ik hoef ING klanten niet te vertellen dat die bank over het algemeen traag is, dus het kan zijn dat het pas morgen op je rekening staat. Sowieso staat het er meestal pas na een uur of 12 op.

[ Voor 44% gewijzigd door St@m op 12-09-2013 12:36 ]

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:23
Ik heb mijn geld ook nog niet terug (ING Bank), heb alleen een mail gehad dat mijn bestelling is geannuleerd ivm technische fouten in de voorraad die vrijwel iedereen heeft ontvangen. De vervolgmai hierop dat ze binnen 5 dagen met een oplossing gaan komen oid, heb ik niet gehad maar het klanttevredenheidsmailtje weer wel. Heb ze nu zelf ook maar een mail gestuurd, ik reken niet meer op de iPad, maar dat ik nu wel z.s.m. mijn geld terug wil of een andere oplossing zie.

Verwijderd

Volgens wetsartikel 46f lid 2 BW 7 hebben ze dertig dagen de tijd om het geld terug te storten:

'Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden'.

Zou niet teveel verwachten van de compensatie, in 2011 heeft Dixons dezelfde actie gehouden. Zie link
http://kassa.vara.nl/disc...iPad%2BiPad1%2Bwebwinkel/

• donald_dick
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:05:
Volgens wetsartikel 46f lid 2 BW 7 hebben ze dertig dagen de tijd om het geld terug te storten:
Dan moeten ze niet beweren dat ze het binnen 48 uur terugstorten :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
donald_dick schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:24:
[...]

Dan moeten ze niet beweren dat ze het binnen 48 uur terugstorten :)
Terugstorten heeft nog altijd niet een directe koppeling met terug ontvangen.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
net mijn geld teruggestort gekregen op mijn creditcard maar niet de 2.95 die je extra moet betalen wanneer je betaald met creditcard...moet ik daar dus weer achteraan...zucht.

• Trackerfire
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Michel242186 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:52:
net mijn geld teruggestort gekregen op mijn creditcard maar niet de 2.95 die je extra moet betalen wanneer je betaald met creditcard...moet ik daar dus weer achteraan...zucht.
Dat er serieus nog mensen zijn die over 2,95 gaan zitten mieren, dat is het risico van dat je deze deal aan bent gegaan hoor... toch?!

10-09-2013
*
WWW.DIXONS.NL ALMERE NLD **** Credit € 299,00
09-09-2013
*
WWW.DIXONS.NL ALMERE NLD **** Debet € 301,95

Hier ook trouwens, maar daar ga ik me niet druk om maken ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Brad Pitt
Trackerfire schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:54:
Dat er serieus nog mensen zijn die over 2,95 gaan zitten mieren, dat is het risico van dat je deze deal aan bent gegaan hoor... toch?!
Risico, welk risico? Waarom zouden zij die kleine drie Euro *mogen* houden dan? Moet niet gekker worden.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:56:
[...]

Risico, welk risico? Waarom zouden zij die kleine drie Euro *mogen* houden dan? Moet niet gekker worden.
helemaal mee eens...waarom dan die 2.95 betalen??..voor de bonus van de it afdeling?..haha.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:56:
Dat zijn de kosten voor de betaling, die zul je van de creditcard maatschappij terug moeten vragen. Het is een aparte dienst en een keuze die je zelf maakt :)

• St@m

St@m

@ Your Service

gambieter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:00:
[...]

Dat zijn de kosten voor de betaling, die zul je van de creditcard maatschappij terug moeten vragen. Het is een aparte dienst en een keuze die je zelf maakt :)
Is dat zo? Volgens mij zegt Dixons gewoon, wij vragen 2,95 extra voor een CC betaling, net als Azerty bijvoorbeeld 1 euro vraagt voor een iDeal betaling.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

St@m schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:01:
Is dat zo? Volgens mij zegt Dixons gewoon, wij vragen 2,95 extra voor een CC betaling, net als Azerty bijvoorbeeld 1 euro vraagt voor een iDeal betaling.
Aan creditcard betalingen zijn kosten verbonden, meestal een percentage van de kosten. Alleen kiezen de meeste verkopers ervoor die in de prijs te verdisconteren, maar sommigen brengen die extra kosten in rekening.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
Een CC betaling kost een bedrijf geld (ligt aan de afspraken met Eurcard en Mastercard), Dixons belast hier een bedraf voor door.

Of dit legitiem is voor een niet geleverd product, laat ik in het midden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Brad Pitt
gambieter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:03:
...maar sommigen brengen die extra kosten in rekening.
En waarom zou je die dan moeten gaan terugvragen bij de CC-maatschappij?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is de partij die die kosten in rekening brengt. Aangezien de betaling is gedaan, is de dienst geleverd, dus ik geef je weinig kans. Maar de tegenvraag is: waarom zou Dixons kosten voor de rekening moeten nemen die gemaakt zijn door de keuze van de klant? :)

Ik ga me verder niet uitlaten over of het terecht is of niet, maar wilde alleen de verkeerde impressie rechtzetten dat het extra inkomsten voor Dixons zijn.

• St@m

St@m

@ Your Service

Jumpman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:03:
Een CC betaling kost een bedrijf geld (ligt aan de afspraken met Eurcard en Mastercard), Dixons belast hier een bedraf voor door.

Of dit legitiem is voor een niet geleverd product, laat ik in het midden.
Ja, dat snap ik. Als iemand naar mijn zakelijke rekening geld overmaakt kost mij dat ook geld. Dat kan ik doorberekenen aan mijn klant.. en inderdaad.. als ik een product niet lever, maar wel het geld houd voor de transactie.. is dat dan legitiem :?

• Brad Pitt
gambieter schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:07:
Maar de tegenvraag is: waarom zou Dixons kosten voor de rekening moeten nemen die gemaakt zijn door de keuze van de klant? :)
Omdat zij die keuze aanbieden, zij een fout maken, ik graag ál mijn geld terug wil? Hoe ZIJ dat regelen boeit mij verder niet, ik heb hen 301.95 betaald, ik wil graag 301.95 terug. Hoe? Boeit mij niet.

Heb via iDeal betaald hoor, dus ik heb geen last van die drie Euro maar stoor mij er wel aan :)

• Karf
St@m schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:01:
[...]

Achterlijk dat je moet betalen óm te kunnen betalen.

• MrGangstaQ
Hier nog steeds geen geld terug gehad, ook al heb ik gister de Dixons helpdesk gesproken en die zeiden dat het maandag was overgemaakt.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:09
Karf schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:12:
[...]

Achterlijk dat je moet betalen óm te kunnen betalen.
Meestal kan het wel gratis hoor, maar dan moet je het zelf overmaken dmv bankoverschrijving.

Ideal etc. kost ook geld, en omdat de mensen t toch wel betalen omdat t zelf overmaken teveel moeite kost (en langer duurt meestal) wordt het gewoon aan de klant extra berekend.

En opzich, kunnen ze alle betalingskosten wel verwerken in de productprijzen, maar of dat altijd handig is?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Ontbinden betekent dat het aankoopbedrag moet worden terugbetaald.

De vraag is of de creditcardkosten bij Dixons mee zijn binnengekomen en daarna aan de CC maatschappij zijn betaald, of dat de kosten onderweg al ingehouden zijn door de CC maatschappij en dat het volledige bedrag Dixons nooit bereikt heeft.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Brad Pitt
coyote1980 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:32:
Ontbinden betekent dat het aankoopbedrag moet worden terugbetaald.
Ah, eventuele verzendkosten krijg je dus ook niet terug als die los gerekend zouden worden? Apart.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 19:26
Kunnen we alsjeblieft stoppen met de posts over terugbetaling, denk je nu echt dat iemand dit interssant vindt om te lezen? Dat geld komt echt wel terug en door op dit topic dit soort berichten te schrijven krijg je echt niet sneller je geld terug. Bel Dixons maar als je het wilt versnellen! Dit geldt ook voor de 2,95 die je moest betalen voor het gebruik maken van een creditcard! Inhoudelijk graag, alvast bedankt!!!

Ps: ik had hier vanochtend al een mod voor gewaarschuwd, maar tot mijn schrik gaat het nu al twee pagina's over terugbetaling van het aankoopbedrag...

• Brad Pitt
Nostordici schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:41:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met de posts over terugbetaling, denk je nu echt dat iemand dit interssant vindt om te lezen?
Zo rond de 95% van wat hier nog wordt gepost is geheel irrelevant/onzinnig/oninteressant imho :)

Er is verder weinig om over te praten bij gebrek aan ontwikkelingen. Nieuwe aanbod zal waarschijnlijk sucken, wil snél m'n geld terug, da's eigenlijk alles. De manier waarop het concern dit aanpakt vind ik niet geweldig.

• Karf
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:05:

'Indien nakoming onmogelijk is doordat de gekochte zaak niet beschikbaar is, moet de koper daarvan zo spoedig mogelijk worden kennis gegeven en heeft hij recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de kennisgeving plaatsvinden'.
Hoewel wetsartikel 46f stelt dat de verkoper 30 dagen heeft op teruggave, heeft dixons ons verklaart in een mail (Art 3:37 BW , verklaring kan in iedere vorm) dat ze dit binnen 48 uur doen. Dan is dat de verklaring die bindend en telt dus niet die 30 dagen (waar dat is bepaald kan ik ff niet vinden)

[ Voor 7% gewijzigd door Karf op 12-09-2013 15:57 ]

• donald_dick
Gomez12 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:28:
[...]

Terugstorten heeft nog altijd niet een directe koppeling met terug ontvangen.
dat duurt geen 2 dagen :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van Dixons.
Het bedrijf dat de betalingen regelt heeft last van een storing.
Ze zijn er druk mee bezig en hoopten het eigenlijk vandaag voor elkaar te hebben.

Mij werd verteld dat er mondjesmaat wel betalingen doorheen komen, wat verklaard dat de één zijn geld wel heeft en de ander niet.
Ze durfde geen harde toezegging te doen, maar ze verwachtte dat het morgen opgelost zou zijn.
Mij werd in ieder geval 100% verzekerd dat ik mijn geld terug zou krijgen... Wat een opluchting :9

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• torp
Switchie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:57:
Het bedrijf dat de betalingen regelt heeft last van een storing.
Ze zijn er druk mee bezig en hoopten het eigenlijk vandaag voor elkaar te hebben.
Heb ik een déja vu of zo? Waarom komt dit me zo bekend voor?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Mensen, het gaat weer bergafwaarts qua bijdragen, vooral de "ik ook (niet)" posts. We willen jullie graag de kans geven te discussieren, maar dan moet het niveau wel wat hoger gaan worden :)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:31
Dr_Death schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:57:
Ik ga Dixons nog even wijzen op hun algemene voorwaarden.

In artikel 11 staat:
Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.

Volgens hun voorwaarden kunnen ze ons dus niet afschepen met een waardebon. Mochten ze daarin niet meegaan dan kan je een klacht indienen bij de Thuiswinkel organisatie, waar zij bij aangesloten zijn.
Het is echter nogal lastig aan te tonen dat Dixons niet aan zijn inspanningsverplichting heeft voldaan... weet jij hoe lang ze gezocht hebben naar een vervangend artikel?

• torp
Daar hebben ze zichzelf 5 dagen de tijd voor gegeven, en die zijn nog niet voorbij.

[ Voor 22% gewijzigd door torp op 12-09-2013 17:45 ]

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:46
Brad Pitt schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:35:
[...]

Ah, eventuele verzendkosten krijg je dus ook niet terug als die los gerekend zouden worden? Apart.
Het aankoopbedrag is het totaalbedrag dat de winkel in rekening brengt, dus inclusief verzendkosten.

Het probleem is alleen: hoe zit het met de kosten voor de betaalwijze.

Simpele casus:
- Dixons wil 100 euro vangen
- CC maatschappij berekent 2 euro opslag
- Dixons geeft aan CC maatschappij een betaalverzoek van 100 euro door
- CC maatschappij gooit er 2 euro opslag overheen en laat jou 102 betalen en geeft 100 euro door aan Dixons

Dan zou je verwachten dat Dixons 100 euro terugbetaald.

Maar misschien kun je simpelweg stellen dat de betaalwijze onderdeel van de overeenkomst is (net als de verzendkosten) en dat bij het ontbinden van de overeenkomst ook dit onderdeel komt te vervallen. Best lastig maar er is vast iemand die het precies weet :P

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

coyote1980 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:03:
[...]

Het aankoopbedrag is het totaalbedrag dat de winkel in rekening brengt, dus inclusief verzendkosten.

Het probleem is alleen: hoe zit het met de kosten voor de betaalwijze.

Simpele casus:
- Dixons wil 100 euro vangen
- CC maatschappij berekent 2 euro opslag
- Dixons geeft aan CC maatschappij een betaalverzoek van 100 euro door
- CC maatschappij gooit er 2 euro opslag overheen en laat jou 102 betalen en geeft 100 euro door aan Dixons

Dan zou je verwachten dat Dixons 100 euro terugbetaald.

Maar misschien kun je simpelweg stellen dat de betaalwijze onderdeel van de overeenkomst is (net als de verzendkosten) en dat bij het ontbinden van de overeenkomst ook dit onderdeel komt te vervallen. Best lastig maar er is vast iemand die het precies weet :P
Kijken of bij je bestelbevestiging 299 of 301,95 staat. Als er 301,95 staat moet je dat ook terug krijgen, al zouden ze de helft er al van aan een ander bedrijf afgedragen hebben. Wettelijk gezien moet je het volledige bedrag terug krijgen bij retourneren (en dus ook bij annuleren), inclusief extra door het bedrijf gerekende kosten en verzendkosten (de ontvangende partij betaalt normaal gesproken de extra kosten, vandaar dat dit door de verkoper ook van tevoren erbij gedaan wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:27
Ik heb mijn geld ook nog niet erug (ING)
Ook staat er dat mijn bestelling nog in behandeling is.
Zou dat hiermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik vind het verdacht stil...niemand meer iets te melden?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
donnie1992 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:51:
Ik heb mijn geld ook nog niet erug (ING)
Ook staat er dat mijn bestelling nog in behandeling is.
Zou dat hiermee te maken hebben?
Er is een storing in het betalingssysteem van Dixons. Daarom hebben meerdere mensen, waaronder ik zelf, hun geld nog niet terug ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

toxict schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:51:
Ik vind het verdacht stil...niemand meer iets te melden?
Het is afwachten tot ze met een nieuw alternatief komen. Dat komt uiterlijk maandag. Dus tja.. wat valt er verder te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
St@m schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:26:
Het is afwachten tot ze met een nieuw alternatief komen. Dat komt uiterlijk maandag. Dus tja.. wat valt er verder te melden?
Dat de ING klanten hun geld eindelijk eens terug zouden hebben bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
MrGangstaQ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:01:
[...]

Er is een storing in het betalingssysteem van Dixons. Daarom hebben meerdere mensen, waaronder ik zelf, hun geld nog niet terug ontvangen.
Hoe weet jij dat? En waarom weten de andere klanten die op hun geld zitten te wachten dit niet.

Zoiets moet Dixons communiceren, zeker als ze op 9 september expliciet melden dat het binnen 48 uur terug wordt gestort, en op 13 september de mensen met ING nog niks hebben ontvangen.

Ik had gehoopt dat ze gewoon aan de 48 uur zouden houden, maar daarin hebben ze gefaald. Storing of geen storing, ik wil mijn bedrag terug. Als ze het echt willen is het altijd mogelijk, storing of geen storing. Er moeten alternatieve opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

PolluxDKB schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:53:
[...]

Hoe weet jij dat? En waarom weten de andere klanten die op hun geld zitten te wachten dit niet.

Zoiets moet Dixons communiceren, zeker als ze op 9 september expliciet melden dat het binnen 48 uur terug wordt gestort, en op 13 september de mensen met ING nog niks hebben ontvangen.

Ik had gehoopt dat ze gewoon aan de 48 uur zouden houden, maar daarin hebben ze gefaald. Storing of geen storing, ik wil mijn bedrag terug. Als ze het echt willen is het altijd mogelijk, storing of geen storing. Er moeten alternatieve opties zijn.
Het zijn niet alleen de ING klanten die nog niets hebben ontvangen. Betalingen komen mondjesmaat door, maar dit heeft niets met de bank ter maken. Zelf zit ik bij Rabobank en ik heb ook nog niets mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGangstaQ
PolluxDKB schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:53:
[...]

Via de Dixons klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Brad Pitt schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:35:
[...]

Dat de ING klanten hun geld eindelijk eens terug zouden hebben bijvoorbeeld ;)
Dat is niet interessant, nogmaals ik heb het al terug (ING). Voor de rest moet je even geduld hebben want er is blijkbaar een storing bij de partij die de betalingen afhandeld.
En tja, anders neem je contact op met de klantenservice. Hier roepen dat je nog geen geld terug hebt versneld het proces echt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 13-09-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft nog steeds over de terugbetalingen gaan, is dat zo interessant voor iedereen om dat te lezen? Het geld komt echt wel een keer terug, bel gewoon dixons als je je ongeduld wilt uiten. :|
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Probeer svp inhoudelijk bij te dragen, dus geen "ik ook" posts. Het is niet de bedoeling claims te gaan maken over leveringsverplichting zonder daarbij met bronnen te komen, en gespeculeer over compensatie is off-topic. Posts over hoe het ordersysteem te misleiden zullen zonder pardon worden verwijderd.

Dit topic of het forum zijn niet bedoeld voor een "class action" of andere organisatievorm. Dat zal elders moeten gebeuren.