Zeker hebben mensen een onderzoeksplicht en verantwoordelijkheid bij het aangaan van een lening. Echter wordt dat als potentiële klant erg lastig wanneer op deze manier betrouwbaar geachte cijfers worden gebruikt. Helaas kent niet iedereen de analyse van bijvoorbeeld PolderPV.ollie1965 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:09:
Heren ik zou bijna zeggen![]()
MOD BREAK
Als ondernemer dien je dingen te melden die de wet je verplicht.
In dit geval heeft hij wel degelijk die dingen gedaan die noodzakelijk zijn (snelle blik)
Namelijk
[afbeelding]
Omdat het een lening betreft.
Dat hij er ook een berekening bij plaatst die volgens meerdere niet correct is........
Tja dat kan, om dan vervolgens ook het woord "opgelicht" "misleid" "kat in de zak" te plaatsen, die opmerking is wel heel zwaar (en sommige opmerkingen mogelijk zelfs strafbaar).
Als dit woordgebruik voortkomt om hem uit de tent te lokken dan zijn er altijd nog andere manieren
Als hij informatie geeft dan heeft de klant ook een onderzoeksplicht, iets wat vele nog wel eens vergeten.
En verder in herhaling zoals hier gepost
En ja het klopt er zijn mensen in deze wereld die soms tegen zich zelf beschermt dienen te worden (onbewust onbekwaam ?). Maar zo werkt in principe ons systeem niet in eerst instantie,
Ben je echt overtuigd dat de berekening niet klopt en deze wordt op herhaaldelijk verzoek niet aangepast, maak er dan een zaak van!
Hint reclamecode commissie
Wanneer iemand oprecht cijfers verkeerd interpreteert, dan zal je mij ook zeker niet horen. Een foutje is snel gemaakt en niet iedereen beschikt over de statische/analytische capaciteiten (en als ik) om al het cijfermateriaal te doorgronden.
De problemen ontstaan wanneer iemand bewust cijfers verdraait om de businesscase positiever te maken dan hij is. En bewust kosten niet noemt. Wanneer je door velen bent gewezen op onjuistheden en zaken die veel te rooskleurig zijn en je houdt toch vast aan je cijfers en modellen, dan ben je dus bewust mensen verkeerd aan het voorlichten.
Bewust mensen verkeerd voorlichten om er beter van te worden (persoonlijk, dan wel zakelijk) is naar mijn mening oplichting en daar moeten mensen voor gewaarschuwd worden. Binnen dit topic is dat nu vaak genoeg gedaan in allerlei bewoordingen. Van mij zelfs heel stevig. Strafbaar zelfs? Toe maar

reserveringshouder Tesla Model 3