Hi all,
Gisteren mijn nieuwe UX302LG-C4002H opengeschroefd en de 2GB DDR3 vervangen door een 8GB plankje. Met behulp van deze youtube:
YouTube: Asus UX302 RAM and SSD Upgrade Part 2
Er is een wezelijk verschil tijdens deze operatie in vergelijking met de youtube. Als je een Nvidia - versie hebt is 1 van de HDD schroefjes lastiger te verwijderen. uiteindelijk lukt het wel, maar er zit een kabel in de weg die niet (zomaar) los kan.
Bovendien ontbreekt het aan info over hoe je de back plate van de laptop weer terug gemonteerd krijgt.
Is niet moeilijk maar je moet wel ff goed kijken. Zorg dat de backplate zo plat mogelijk op de laptop ligt em begin met voorzichtig drukken bij de laptop scharnieren, totdat alles op z'n plek klikt. Let aan de zijkanten van de backplate op de speaker gaasjes, deze verbuigen makkelijk!
Indien gewenst kan ik foto's uploaden van het in en uit elkaar halen van de laptop voor andere knutselaars.
Ik heb overigens de 500 GB HDD vervangen door een Samsung EVO 840 500 GB.
Als ik de HDD clone op de SSD, dan werkt het gewoon.
Maar wat ik het liefste zou willen is mijn huidige windows 8.1. overzetten (fresh install) naar de SSD.
Dit is mij nog niet gelukt, omdat er bij de Zenbook (uiteraard) geen Windows installatie schijf geleverd wordt.
Iemand een idee hoe dit toch zou kunnen met de windows versie die op de HDD staat?
Groet,
DubbelJoe
[
Voor 3% gewijzigd door
dubbeljoe op 21-08-2014 10:48
]