• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
De UX305 komt dit jaar niet meer: https://twitter.com/ASUS_BENELUX/status/545178719959011328

Ik heb inmiddels de UX303 in huis. Ik wilde voor de Kerstdagen een nieuwe laptop hebben, dus heb er niet meer op gewacht.

De touchpad en touch screen ondersteuning in Ubuntu ontbreekt nog. Gestures e.d. werken niet, ze werken beide slechts als muis. Erg vervelend, maar het schijnt onderweg te zijn: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1372609

Het touchpad is erg groot en tijdens het typen raak ik het touchpad regelmatig aan met mijn duim en verspringt de muis alle kanten op. Zijn er meer mensen die dit hebben, of zou dit worden verholpen met goede drivers? Ik kan me voorstellen dat er een herkenning van onbedoelde bewegingen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Roelant001 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:09:
Toch maar een Sintech adapter besteld, komt uit China dus zal wel even duren. Dan eerst maar eens kijken of het gaat passen, voor een m.2 SSD aan te schaffen. Zal jullie op de hoogte houden.
Mijn bijna 3 jaar oude UX31A kreeg begin december problemen met de Adata ssd. Bekend probleem us ik heb de Sintech besteld. Deze week binnen gekomen en een M.2 Plextor 256SSD erin gestopt. Utlrabookje loopt weer als een zonnetje n voor veel minder klaar dan een nieuwe kopen (die I7 is nog meer dan snel zat, enige nadeel is het 4Gb geheugen wat niet te upgraden is.)

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:26
Ik ben in de markt voor een UX303LN, een van de weinige laptops van dit formaat met een degelijke dedicated GPU. De beschikbaarheid laat echter nogal te wensen over. Geen enkele winkel lijkt 'm op voorraad te hebben en dat schaft wat lastig aan. Bestaat de kans dat er binnenkort nieuwe leveringen worden gedaan? Kent iemand misschien een adresje? Of kan ik beter stoppen met wachten en een alternatief gaan verzinnen?

- edit
Never mind, Asus vertelde me dat de LN-variant niet in de Benelux verkocht wordt. Dan maar nadenken over een Duitse import...

[ Voor 12% gewijzigd door Stellar op 16-01-2015 12:12 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
partyondude schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:11:
Zenbook voor de tweede keer terug van RMA. Toetsenbord verlichting werkt weer, muisaanwijzer ook aangezien het touchpad vervangen is.

Echter, de aansluiting VGA naar beamer zorgt nog steeds voor een uitvallend beeldscherm, daar was de Zenbook de eerste keer voor opgestuurd.

Kortom, pissige mail naar Asus gestuurd met het vriendelijke verzoek met een andere oplossing te komen dan een derde RMA aanvraag. Ik neem aan dat er van inname product nog geen sprake kan zijn na 2x RMA en nog steeds geen goed functionerend product?

Wordt vervolgd.
Na 7 weken weer terug van garantie. Als maandag blijkt dat de mini HDMI/beamer aansluiting nog steeds niet werkt, ga ik mijn geld terugvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:28

SalimRMAF

SpaceX - 4K

partyondude schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Na 7 weken weer terug van garantie. Als maandag blijkt dat de mini HDMI/beamer aansluiting nog steeds niet werkt, ga ik mijn geld terugvragen.
Lastig, is je laptop 7 weken weggebleven? :?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ja. Nieuw stekkertje gekregen en dat blijkt de oplossing, hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vind mijn UX31A redelijk traag als ik de powersetting niet op high performance zet. Zelfs browsen lijkt wat traag of hakkelig.

Kan iemand mogelijk zijn ervaringen hier even mee posten, en een screenshotje van de powersettings in het configuratiescherm? Zou fijn zijn :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 12:48
ferdw schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:04:
[...]
Mijn bijna 3 jaar oude UX31A kreeg begin december problemen met de Adata ssd. Bekend probleem us ik heb de Sintech besteld. Deze week binnen gekomen en een M.2 Plextor 256SSD erin gestopt. Utlrabookje loopt weer als een zonnetje n voor veel minder klaar dan een nieuwe kopen (die I7 is nog meer dan snel zat, enige nadeel is het 4Gb geheugen wat niet te upgraden is.)
Hier de adapter ook binnen, helaas de kop van het schroefje waar de oude SSD mee vast zit na 2 draai pogingen al helemaal dol gedraaid. (waarschijnlijk niet goede schroevendraaier gekozen door de garantie sticker die er overheen zat, stom, stom |:( ).

Deze week maar eens proberen het schroefje voorzichtig uit te boren, tenzij iemand nog andere suggesties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik ben op zoek naar een opvolger van ASUS (Ux301) maar wil absoluut geen UX305 vanwege de matige degelijkheid. Welke laptop kan ik dan het beste nemen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
SalimRMAF schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:36:
Ik ben op zoek naar een opvolger van ASUS (Ux301) maar wil absoluut geen UX305 vanwege de matige degelijkheid. Welke laptop kan ik dan het beste nemen?
Waarom per se ASUS? Dell en Lenovo maken ook goede laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basement
  • Laatst online: 07-09 10:31
SalimRMAF schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:36:
Waar haal jij vandaan dat de ux305 een matige degenlijkheid zou hebben? De ux305 is nog niet uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stellar schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:40:
Ik ben in de markt voor een UX303LN, een van de weinige laptops van dit formaat met een degelijke dedicated GPU. De beschikbaarheid laat echter nogal te wensen over. Geen enkele winkel lijkt 'm op voorraad te hebben en dat schaft wat lastig aan. Bestaat de kans dat er binnenkort nieuwe leveringen worden gedaan? Kent iemand misschien een adresje? Of kan ik beter stoppen met wachten en een alternatief gaan verzinnen?

- edit
Never mind, Asus vertelde me dat de LN-variant niet in de Benelux verkocht wordt. Dan maar nadenken over een Duitse import...
Zat ook achter een LN te zoeken en zie net een nieuw modelnummer opduiken in een aantal Belgische webshops: UX303LN R4274H. Kennelijk zou het gaan om een Broadwell i7 5500U, 8 GB RAM, 256 GB SSD, Intel HD5500 en NVIDIA GeForce 840M.

Misschien een kans dat ie dan ook naar NL komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Goed, touchpad reageert nergens meer op, muisaanwijzer verdwijnt. Dat is de tweede keer dat dit gebeurt, en in totaal de vierde keer dat de Zenbook terug moet voor garantie.

Ik mag onderhand toch wel eens m'n centen terug gaan vragen denk ik? Apparaat is van de tien maanden dat die in mijn bezit is, vier maanden weg geweest vanwege garantieperikelen. Ben er klaar mee. Iemand enig idee of 4Launch mee wil gaan in mijn verzoek om de laptop in te nemen en m'n geld terug te storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14
Gisteren is mijn oplader kapot gegaan, nu heb ik vanochtend meteen een nieuwe besteld met de hoop dat ik tot die tijd de oplader van mijn zus kon gebruiken omdat die van haar in RMA gaat.
Maar ze moet hem blijkbaar mee versturen, dus dat gaat hem niet worden.

Weet iemand waar je hier in NL een winkel hebt waar je zo'n oplader kan kopen? Want die ik heb besteld is van ebay en dat gaat wel een paar weken duren denk ik. en aangezien ik student ben heb ik hem toch zo snel mogelijk weer nodig.
het gaat over de UX31a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb de mijne (was hem kwijt geraakt) volgens mij uit Duitsland gehaald, die krengen zijn echt heel lastig verkrijgbaar en ontzettend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41
Niet de originele maar deze heb je binnen een dag binnen:

http://viadennis.nl/lader...k/ux31a/VAS192374010.html

(Zelf toevallig vorige week nog besteld omdat ik er ook eentje op het werk wilde kunnen laten liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
Ah dank je wel. Ik heb hem meteen besteld, hopelijk is hij een beetje goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
fyr0 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:57:
Ah dank je wel. Ik heb hem meteen besteld, hopelijk is hij een beetje goed :)
Enige wat ie mist is een ledje op de connector waaraan je kan zien dat ie aan staat, maar anders dan dat prima.

• fyr0
sverzijl schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Enige wat ie mist is een ledje op de connector waaraan je kan zien dat ie aan staat, maar anders dan dat prima.
Ja inderdaad en hij is best wel groot, maarja hij doet zijn werk prima

EDIT:
Ik ben toch niet zo tevreden, als ik de oplader aansluit aan mijn laptop en ik gebruik hem ondertussen begint mijn muisaanwijzer heel erg te trillen als ik mijn vinger op de mousepad leg.
Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

[ Voor 28% gewijzigd door fyr0 op 12-02-2015 17:11 ]

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:07
Ik ben echt benieuwd naar de Zenbook UX305FA, fanless, en met de nieuwe serie CPU's (5Y10). Ik heb geen snelheidsmonster nodig, beetje browsen, tekstverwerken en een serie kijken is alles wat ik van een laptopje verlang.

Er zijn wel wat benchmarks en reviews beschikbaar, maar hier kan ik toch nog niet echt een conclusie uit trekken. Onderkant zou vrij warm kunnen worden, en de CPU houdt natuurlijk niet echt over...

Hoop dat hij binnenkort eens in de mediamarkt komt te liggen, zodat ik hem even in het echt kan aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
fyr0 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Ja inderdaad en hij is best wel groot, maarja hij doet zijn werk prima

EDIT:
Ik ben toch niet zo tevreden, als ik de oplader aansluit aan mijn laptop en ik gebruik hem ondertussen begint mijn muisaanwijzer heel erg te trillen als ik mijn vinger op de mousepad leg.
Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?
Ik moet zeggen dat ik daar nog geen last van heb gehad, maar na jouw opmerking toch even gaan proberen.

1) Als ik de laptop op tafel heb staan en ik raak alleen met mn vinger(s) de mousepad aan zonder verder iets anders van de laptop aan te raken, dan verspringt de muis inderdaad (eerst heel licht, daarna steeds grotere bewegingen). Laptop van stroom af, dan komt dit niet meer voor.
2) Heb ik de laptop op schoot en ik doe hetzelfde als in 1 met stroom erop, dan geen last.
3) Zet ik de laptop op tafel en ik beweeg de muis zoals ik normaal doe (met handpalm rechts naast de mousepad), dan ook nergens last van.

Kan niet meer testen met de originele voeding, die heb ik niet meer.

Beetje vreemd, maar tot jij dit meldde heb ik hier geen last van gehad (en bedankt he ;) )

[edit] Zijn er meer met dit probleem : http://forum.notebookrevi...ical-issues-ux31a.705810/
Zou te maken hebben met een intern grounding issue van de Zenbooks. Deze voeding heeft zelf ook geen ground (ook de originele had dit niet overigens).

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 13-02-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:14
Dersan schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:08:
Ik ben echt benieuwd naar de Zenbook UX305FA, fanless, en met de nieuwe serie CPU's (5Y10).
Ik heb er gisteren even mee mogen spelen bij de Paradigit. Ik vind hem er erg strak uitzien en hij is natuurlijk belachelijk dun. Navigeren in Windows voelt erg vlot maar dat is natuurlijk bij elke nieuwe pc met ssd zo. Ik ben benieuwd naar de prestatie bij echt gebruik. Ik las in een review dat hij al gauw moeite zou hebben met veel open browser tabs. Vooral bij Chrome.

Wat ik wel jammer vind is dat je hem hier alleen met 4GB geheugen kan krijgen. In Duitsland en Engeland krijg je standaard 8GB. Aangezien het geheugen niet te upgraden is had ik toch graag de keuze gehad. Als na een half jaar blijkt dat 4GB niet voldoende is kan je er niets meer aan doen.

Als ze in Nederland een versie uitbrengen met HD scherm, 8GB geheugen en 256GB opslag koop ik die gelijk. Nu durf ik hem niet te kopen omdat ik twijfel of 4GB/128GB wel voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Persoonlijk denk ik dat je echt spijt gaat krijgen van 4GB/128GB. Softwarepakketten worden steeds groter en hebben steeds meer geheugen nodig (zelfs met chrome met wat tabbladen open zit je al snel op 1-1,5GB).
Ik heb nu nog (net) genoeg aan 4GB (85-90% vol bij normaal gebruik), dus mijn volgende zal minimaal 8GB moeten hebben. Die 128GB kan je nog wel vervangen als het echt nodig is.

[edit] 256GB is ook verkrijgbaar, en hij is uitbreidbaar naar 8GB

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 14-02-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
sverzijl schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:19:
[...]

Ik moet zeggen dat ik daar nog geen last van heb gehad, maar na jouw opmerking toch even gaan proberen.

1) Als ik de laptop op tafel heb staan en ik raak alleen met mn vinger(s) de mousepad aan zonder verder iets anders van de laptop aan te raken, dan verspringt de muis inderdaad (eerst heel licht, daarna steeds grotere bewegingen). Laptop van stroom af, dan komt dit niet meer voor.
2) Heb ik de laptop op schoot en ik doe hetzelfde als in 1 met stroom erop, dan geen last.
3) Zet ik de laptop op tafel en ik beweeg de muis zoals ik normaal doe (met handpalm rechts naast de mousepad), dan ook nergens last van.

Kan niet meer testen met de originele voeding, die heb ik niet meer.

Beetje vreemd, maar tot jij dit meldde heb ik hier geen last van gehad (en bedankt he ;) )

[edit] Zijn er meer met dit probleem : http://forum.notebookrevi...ical-issues-ux31a.705810/
Zou te maken hebben met een intern grounding issue van de Zenbooks. Deze voeding heeft zelf ook geen ground (ook de originele had dit niet overigens).
Ah top, ik heb een skin op mijn laptop en heb hem voornamelijk op mijn schoot gerbuikt dus zal het daar wel aanliggen. want hierdoor raak ik de metalen oppervlak van de laptop niet aan, waardoor de energie dus alleen via de mousepad gaat (als ik het goed begrijp

Maar ik zal de link eens goed doorlezen morgen.
En sorry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkey1802
  • Laatst online: 30-08 23:14
sverzijl schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:36:
Persoonlijk denk ik dat je echt spijt gaat krijgen van 4GB/128GB.

[edit] 256GB is ook verkrijgbaar, en hij is uitbreidbaar naar 8GB
Is het geheugen zeker uitbreidbaar? Ik heb in een aantal reviews gelezen dat het geheugen vastgesoldeerd zit en dat alleen opslag vervangbaar is maar in de pricewatch staat bij max geheugen ook 8GB dus dat zou betekenen dat het uit te breiden is.

Maar ik ben het met jou eens dat 4GB waarschijnlijk te weinig is en ook over de Core-M twijfel ik of die wel voldoet voor mij.
Daarom heb ik besloten mijn spaarrekening iets verder te plunderen zodat ik voor iets meer power kan gaan. Net op tijd want ik stond zaterdag al bijna voor de deur bij Paradigit met mijn pinpas in de hand.

Ik denk dat een versie met een i5/i7 5xxxU en 8GB wel interessant zal zijn. Zekers als ze de koeling weten toe te voegen zonder het systeem veel groter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Weet iemand of de ux305 upgradable is naar 8gb? Dan de nl versie.

Ik zie in de specs wel staan max 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
okio schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:31:
Weet iemand of de ux305 upgradable is naar 8gb? Dan de nl versie.

Ik zie in de specs wel staan max 8gb
Nee is niet upgradebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ok Thanks. Dan gaan we het laptopje in Duitsland halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
En dan toetsenbordplakkertjes eroverheen ? Of verkopen ze daar naast QWERTZ ook QWERTY toetsenborden ?

Ik vind het maar armoede dat Asus in NL alleen maar een 4GB versie levert. Kan zo net zo goed m'n 2,5 jaar oude UX31A aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
Laptop met maar max 4gb is niet meer van deze tijd. Zit te twijfelen tussen een zenbook een een dell xps13. Maar zo wordt de keuze wel heel makkelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de ASUS zenbook ux301la dunner is dan de new macbook 12inch?

Ben zelf erg tevreden met mijn ASUS ultrabook. Erg dun en supersnel. Ik weet niet of andere mensen dit ook is overkomen, maar als je goed luistert hoor je een hoog piep geluid uit de ultrabook komen. Ik weet niet waar dit vandaan komt maar soms stoor ik me eraan. Is dit een fabrieksfout ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Performance van de ssd in mijn ux31a is zoals bekend niet denderend. Kan ik deze 1 op 1 vervangen met bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 250GB

Lijkt mij dezelfde connector...enkel de ssd moet sata mode supporten en niet enkel pci begrijp ik...iemand ervaring.

Performance lijkt redelijk beter.. reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?

[ Voor 24% gewijzigd door Ghostrider op 07-06-2015 11:06 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik dacht dat je de SSD's van de UX31A niet kon vervangen. De SSD is toch wel snel genoeg? Zou hem helemaal wegdoen als dat toch niet het geval in.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vziw is het gewoon een mSata disk. Mijn SSD is inmiddels door een reparatiebedrijf vervangen en ik weet dat zij niet de capaciteit hebben om vastgesoldeerde componenten te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ghostrider schreef op zondag 07 juni 2015 @ 10:52:
Performance van de ssd in mijn ux31a is zoals bekend niet denderend. Kan ik deze 1 op 1 vervangen met bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 250GB

Lijkt mij dezelfde connector...enkel de ssd moet sata mode supporten en niet enkel pci begrijp ik...iemand ervaring.

Performance lijkt redelijk beter.. reviews: Drie Samsung 850 EVO-varianten vergeleken - Wat is de snelste EVO-drive?
Even terug lezen bij Roelant001 in "[Ervaringen] Asus Zenbook (alle modellen) deel 2"

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik wil de UX305FA ook wel halen in de kleur goud, helaas is die niet leverbaar in Nederland. Ik vraag mij of oftie überhaupt ooit hier zal komen, maar goed.

In Duitsland verkopen ze hem wel, alleen heeft die dus een Duitse toetsenbord lay-out. Zijn er hier mensen die een dergelijke lay-out hanteren, en hoe bevalt dat? Van wat ik zo las is de Z een Y, en zijn er wat extra umlaut-toetsen etc. Kwestie van op US zetten in Windows en dan moet het wel prima werken toch? Typen doe ik nochtans blind.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Las Vegas, denk niet dat die in het goud zal verschijnen. Ikzelf zou niet overweg kunnen met een Duits toetsenbord, omdat ik niet blind type en volgens mij zijn ook zaken als de apostrofjes dan gewisseld van plaats.

Mijn UX301-4006 toont weer kuren. Al maanden (toen ik nog Windows 10 beta geïnstalleerd had) begon mijn scherm vreemd te doen wanneer er veel zwart op het scherm aanwezig was. Het hele scherm werd dan wit. Ik dacht dat het met de drivers te maken had, maar toen ik Windows 8 erop heb geïnstalleerd (met de juiste drivers) blijft het probleem zich voordoen. Ik kan dus hieruit concluderen dat mijn videokaart kaduuk is?

Mijn laptop is al eens opgestuurd voor garantie (u guess: scherm!).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Laatst online: 11-09 13:01
Hallo allemaal,

Ik overweeg een Zenbook te kopen via Amazon. De 8GB/256GB versie van de UX305FA is daar beschikbaar voor een zeer schappelijke prijs (699 dollar) en is ook na import nog altijd slechts 818 euro.

Alleen vrees ik voor zaken als garantie, wifi bereik, toetsenbord indeling en maximale voltage voor de adapter. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Als reactie op mijn eigen post van hierboven: ik heb deze Zenbook (8GB, 256GB SSD, signature edition: dus zonder bloatware) aangeschaft en had 'm in 6 dagen binnen. Geen importkosten (verkoper vermeld op de doos overigens $400 ipv $699, mochten er toch belastingen worden berekend), vooralsnog geen problemen met het toetsenbord of het wifi-bereik en ook de oplader werkt prima, mits je een klein opzetstukje hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Joeridev op 14-07-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zou het risico niet durven nemen. Scheelt je misschien €100,- maar waar blijft het eurotekentje dan?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ik zal het bij thuiskomst eens proberen. :) Overigens heb ik deze bestelling niet geplaatst om geld te besparen, maar om aan een 8GB versie van de nieuwe UX305 te komen (die in Nederland niet beschikbaar is). Zoals de review op Tweakers ook al aangeeft, is 4GB wel wat krap voor alledaags gebruik.

Overigens kost de 4GB RAM / 256GB SSD versie in Nederland € 899. Dus zelfs voor een snellere, 8GB-versie uit de VS is deze Zenbook nog altijd € 178 goedkoper (verzendkosten inbegrepen). Zonder verzendkosten is dit zelfs € 265. Echt een belachelijk prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik vind het persoonlijk belachelijk dat Asus in NL niet de 8GB variant uitbrengt. Wat moet je nu nog met 4GB in een nieuwe laptop/ultrabook ? (ja ik heb dit nu ook in mn huidige UX31A, maar dat wil ik niet als ik er nog 2-3 jaar mee vooruit moet kunnen. Het is erg krap).

Hadden ze de 8GB in NL ook aangeboden dan had ik hem al lang gekocht. Via Amazon bestellen bij een particulier doe ik niet aangezien ik wel een factuur op bedrijf wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
Ja, dat ook. De versie uit de VS had hier waarschijnlijk goed verkocht geworden. Maar stel dat ze het hadden aangeboden, dan hadden ze er hier waarschijnlijk een euro of 1.000 voor gevraagd. De 4GB RAM / 256GB SSD versie is met €899 immers al 160 piek duurder dan de 128GB versie. Die versie en prijs verschillen zijn echt heel vreemd.

Overigens heb ik 'm op Ebay gekocht en heb ik een factuur ontvangen van de gebruiker, die 'm kennelijk een paar weken eerder had besteld bij Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:18
Is mooi kut, laptop gekocht bij de mediamarkt, versie UX501JW. Maak hem daarnet open, opstarten en start meteen door naar de BIOS ipv Windows. Kunnen we morgen weer terug om 'm om te ruilen. Lekker begin...

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:43
TheRicolaa10 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:49:
Is mooi kut, laptop gekocht bij de mediamarkt, versie UX501JW. Maak hem daarnet open, opstarten en start meteen door naar de BIOS ipv Windows. Kunnen we morgen weer terug om 'm om te ruilen. Lekker begin...
Al een nieuwe meegekregen bij de mm? Wel raar dat ie meteen naar BIOS springt, was ie ongeopend toen je hem meekreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:18
GGdiArgos schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Al een nieuwe meegekregen bij de mm? Wel raar dat ie meteen naar BIOS springt, was ie ongeopend toen je hem meekreeg?
Hij was ongeopend. Ben vandaag maar weer terug gegaan naar de Mediamarkt. Heb 'm daar omgeruild. Met deze geen problemen tot nog toe.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
Beste mede-tweakers,

Ik ben al 2 jaar trotse gebruiker van mijn: Asus Zenbook UX31A-R4066H. Maar de laatste tijd valt mij iets vervelends op. Als ik mijn Zenbook in de automatische battery saving stand heb staan (die gaat aan als hij van de oplader gehaald word), dan hapert hij best veel. Vooral als ik filmpjes op Youtube in HD (720p/1080p) bekijk, als ik overschakel naar prestatie modus dan is er geen enkel probleem.
Ook heb ik gevoel dat hij de laatste tijd iets warmer word, want de ventilator springt redelijk vaak aan.
Maar ik heb het idee dat dit tot een paar maanden terug niet zo het geval was. En dit lijkt mij niet te horen met een laptop van 1.200+ euro's.

Ik zat zelf aan de koelingspasta te denken, dat die wat oud begint te worden. Dus dat deze vervangen moet worden. Maar ik heb hier voor de rest verder geen ervaring mee dus vandaar dat ik jullie graag wil raadplegen.
Een andere optie kan zijn dat hij terug naar de fabriek gestuurd moet worden, maar dit lijkt mij redelijk overbodig. (daarnaast ben ik dan bang dat ze mijn scherm ook gaan vervangen, want hier zit een vlek in: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43360634)

Graag hoor ik adviezen van jullie.

Groetjes,
Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 11-09 17:17
Ik zie dat er een nieuwe versie van de UX305 is uitgekomen: De UX305LA.
Deze heeft meer geheugen een een i5 processor. Weet iemand of deze veel geluid maakt? Ik neem aan dat de LA niet fanless is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Russel88 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:49:
Ik zie dat er een nieuwe versie van de UX305 is uitgekomen: De UX305LA.
Deze heeft meer geheugen een een i5 processor. Weet iemand of deze veel geluid maakt? Ik neem aan dat de LA niet fanless is.
http://www.ultrabookreview.com/7395-asus-zenbook-ux305la/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:38
Ik heb een vraagje ik zit er over na te denken om de core M 8gb versie te kopen. Maar twijfel of de core-M wel aankan wat ik ermee wil doen.

De laptop moet tegelijk kunnen draaien:

- Itunes
- Utorrent
- Chrome (10-15 tabs)
- Photoshop/Illustrator

Gaat dit lukken of is dit onrealistisch met een core-m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb net als velen van jullie ook de UX305FA met inmiddels Windows 10, maar ik heb het probleem dat de videodriver iets te vaak crasht (voornamelijk in YouTube). Windows geeft dan de melding dat de videodriver niet meer reageerde en dat deze is hersteld.

Komt dit bij jullie bekend voor?

Ik heb de nieuwste drivers gedownload via Intel Driver Update Utility en deze downloadt dan versie 15, maar zodra ik deze installeer, installeert hij toch versie 10. Als ik de drivers dan weer check met de Intel Driver Update Utility, zegt hij dat ik versie 10 heb en versie 15 moet downloaden, maar dat heb ik dan dus al gedaan.

Ditzelfde zegt hij ook met de Wireless driver en de Bluetooth driver. Ik download de nieuwste versie en installeer deze dan ook, maar daarna zegt de Driver Update Utility nog steeds (alweer) dat ik de oude versie heb en de nieuwste moet downloaden en installeren. Terwijl ik dat al gedaan heb.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb je Driversweeper al eens gedraaid? En via Apparaatbeheer de drivers verwijderd (nadat je de software hebt verwijderd)?

Sphere, is de UX305CA het 2015 model van de UX305FA? (Skylake)?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49
SalimRMAF schreef op zondag 06 september 2015 @ 00:57:
Heb je Driversweeper al eens gedraaid? En via Apparaatbeheer de drivers verwijderd (nadat je de software hebt verwijderd)?

Sphere, is de UX305CA het 2015 model van de UX305FA? (Skylake)?
Ja is de skylake versie

Inmiddels bij alternate te preordenen.
Nog niet de i5 en i7 versies.

[ Voor 9% gewijzigd door Ryatzu op 06-09-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik ga binnenkort naar Australië en wil daar een zenbook kopen met een i5, 1920x1080 scherm, 8GB RAM en 256GB SSD (ik kan deze hier nergens meer vinden; ik ben net nog een linkje naar komplett.nl tegengekomen, maar daar is 'ie ook al uitverkocht).

Ik lees van Australische gebruikers echter tal van meldingen van scharnieren die afbreken en als je de verhalen mag geloven is het niet de vraag óf het scharnier breekt maar wannéér het scharnier breekt.

Hier op tweakers of andere fora lees ik daar eigenlijk niets over. Zijn Australiërs gewoon rouwdouwers, is het in Nederland ook een issue of speelt hier iets anders?

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik zie maar weinig als ik Google op ux305 +hinge

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De nieuwe modellen hebben een wat andere type nummer:
http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux303ua-r4051t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
He he, eindelijk wat meer fatsoenlijke specs ipv de uitgeklede versies die we tot nu toe vaak zagen voor de NL markt (8GB ipv 4, 256GB SSD ipv 128, en full size HDMI ipv die gammele micro-HDMI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake
  • Laatst online: 07-12-2021
sphere schreef op maandag 21 september 2015 @ 06:11:
Ik zie maar weinig als ik Google op ux305 +hinge
Ik ook niet, vandaar ook mijn post. Maar excuses, DownUnder (en in de US misschien ook?) gaat het om de ux303. Nu kijk ik met een schuin ook naar de ux303 die bij laptopshop.nl staat, maar ik hoop niet dat die ook problemen met de scharnieren hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Pancake op 21-09-2015 20:04 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• TacticalRooster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2021
Hoi, iemand anders last van dat scrollen en zoomen met de touchpad niet meer werkt na Windows 10 update? (UX305F)

EDIT: Gefixt, moest naar configuratiescherm, programma verwijderen, Asus Smart Gesture, Herstellen, en nu werkt het weer!

[ Voor 35% gewijzigd door TacticalRooster op 24-09-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De asus site heeft nu ook de nieuwe zenbooks:
https://www.asus.com/Notebooks/ASUS-ZENBOOK-UX303UA/

Met jawel! Backlit keyboard

[ Voor 13% gewijzigd door Ryatzu op 28-09-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Prachtige lijn, die erg lijkt op mijn 'oude' UX31A. De schermen zullen wel glossy zijn, lijkt me? Kan het niet zo snel teruglezen op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Edmin schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:41:
Prachtige lijn, die erg lijkt op mijn 'oude' UX31A. De schermen zullen wel glossy zijn, lijkt me? Kan het niet zo snel teruglezen op die pagina.
"Experience vivid, crisp graphics with the 13.3-inch Full HD touchscreen display, with its sharp 1920 x 1080 resolution. With 300cd/m2 brightness, a contrast ratio of 770:1 and an anti-glare coating, blacks are deep and whites are stunningly pure.profile, tapering to just 3mm at the front. It's chic, elegant, timeless, and powerful — it's ZenBook UX303."

Anti-glare coating :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ik lees op meerdere sites dat het geheugen te upgraden is:
DIMM Up to 12 G

Standaard heeft de ux303ua-r4051t 8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Is al bekend wat ze gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
De enige versie die ik tot nu toe kan vinden is de:

Asus Zenbook ux303ua-r4051t (Brown version)

Deze staat op meerdere sites aangeboden voor 1199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Nu begin ik een beetje in de war te raken, wat is nu het verschil tussen bijvoorbeeld de UX305LA en de UX303UA ? Beide zijn leverbaar met 8GB, 256 SSD, Core i7.. De UX305 lijkt een betere batterijduur te hebben (tweakers zegt 11u+), terwijl de UX303UA toetsenbord verlichting heeft en minder batterijduur (ik lees 7u), dit terwijl de UX303UA nieuwere CPU's zou moeten hebben... Beide kosten ook ongeveer evenveel (+- 1100 euro)

Wie kan me verlossen uit mijn onwetendheid ende vertwijfeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Simpel gezegt is de 303ua gewoon de opvolger van de 305la.

Toetsenbord verlichting was een veel gevraagd onderdeel en ze hebben gelukkig geluisterd. Overigens zit er nu een display en een full hdmi port op in plaats van enkel een mini hdmi.

• sphere

sphere

Debian abuser

Zou je zo'n 303 keyboard in een 305 kunnen proppen O-)

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 23:08
Wanneer komen de modellen met touchscreen, dedicated (Nvidia) GPU en I5/I7 Skylake CPU? Zoiets als de Asus Zenbook UX501JW maar dan met Skylake.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• Ryatzu
Gijs007 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:57:
Wanneer komen de modellen met touchscreen, dedicated (Nvidia) GPU en I5/I7 Skylake CPU? Zoiets als de Asus Zenbook UX501JW maar dan met Skylake.
Daar is helaas nog niets over beschikbaar, ik gok zelf november/december.

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ryatzu schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:16:
De asus site heeft nu ook de nieuwe zenbooks:
https://www.asus.com/Notebooks/ASUS-ZENBOOK-UX303UA/

Met jawel! Backlit keyboard
Precies wat ik zoek!
Met i5 en een SSD van 128 of 256 GB dan.

Jammer dat ze nog niet te koop zijn.
Ben ook benieuwd hoeveel de i5 versie gaat kosten.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zijn de nieuwe UX303 een waardige opvolger van de UX301LA?

Gulfstream G650

• Ryatzu
Stravincy schreef op woensdag 30 september 2015 @ 17:12:
[...]

Precies wat ik zoek!
Met i5 en een SSD van 128 of 256 GB dan.

Jammer dat ze nog niet te koop zijn.
Ben ook benieuwd hoeveel de i5 versie gaat kosten.
Als de i5 versie in nederland gaat uitkomen (alleen nog maar de i7 in de webshops gezien) dan zal hij denk rond de 1000 kosten net zoals de vorige versies.

• Ryatzu
SalimRMAF schreef op woensdag 30 september 2015 @ 18:18:
Zijn de nieuwe UX303 een waardige opvolger van de UX301LA?
Ik denk het wel ja, zeker als je krijgt naar de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-08 15:33
Opschieten met de 303ua'tjes!
alleen nog maar als pre-order, maar ik wil hem thuis..

Iemand die toevallig meer info heeft over leveringstijden en of releases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Gijs007 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:57:
Goed nieuws!
UX303UB dedicated GPU
http://laptoperelease.com...skylake-and-geforce-940m/

ze hebben het in bovenstaande link trouwens niet over touchscreen, maar dat staat hier en daar wel aangegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door marijn65 op 02-10-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:22

ABD

Die nieuwe Zenbook's , hebben die ook USB type c functionaliteit(opladen en externe apparaten aansluiten via usb), zoals de nieuwe Macbook en Google Pixel 2 dat hebben? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat ze een ac adapter hebben. De usb-c adapter van de Macbook en Pixel 2 gaan ook in een stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
ABD schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:30:
Die nieuwe Zenbook's , hebben die ook USB type c functionaliteit(opladen en externe apparaten aansluiten via usb), zoals de nieuwe Macbook en Google Pixel 2 dat hebben? Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat ze een ac adapter hebben. De usb-c adapter van de Macbook en Pixel 2 gaan ook in een stopcontact.
Zo ver ik weet geen usb-c aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Coolblue heeft laten weten dat ze de UX303UA eigenlijk al verwacht hadden..
Maar er zit helaas vertraging in ;(

Daarnaast is de UX303UB al in de verkoop in België bij centralpoint.be.
Gek genoeg staat hij ook op de Belgische laptopshop van Coolblue (als binnenkort verwacht), maar verwacht Coolblue deze versie van de UX303 niet binnen aanzienbare tijd in Nederland te kunnen verkopen!

http://www.centralpoint.b...b08u1-m00460-num-3901695/
http://www.laptopshop.be/...3ub-r4021t-be-azerty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Ze beginnen nu toch landzaam overal in de webshops te komen. Wacht zelf op de UX305UA

http://webshop.eurosys.be...10-90nb0ab1m00190-p456191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Qurius schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 18:37:
Ze beginnen nu toch landzaam overal in de webshops te komen. Wacht zelf op de UX305UA

http://webshop.eurosys.be...10-90nb0ab1m00190-p456191
http://www.centralpoint.n...ampaign=hardwareinfoclick

Deze staat verwacht op 18 oktober, je 305!
Wat is precies het verschil tussen de 303 en 305 eigenlijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
Voor zover ik weet is de UX303UA eigenlijk wat gedownsized terwijl de UX305UA eigenlijk een geupsizede UX305CA is (dus met Core-M cpu). UX305 is iets kleiner, lichter en biedt wat meer batterijduur aan, maar is bijvoorbeeld niet zelf te upgraden of onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Ik citeer een medewerker van ASUS:

De oude modellen zijn helaas uitverkocht. Nieuwe modellen, met onder meer Windows 10 erop, komen binnen nu en 2 weken binnen bij de winkel. De UX303UA waarschijnlijk als eerste.

Veel specifieker kunnen we helaas nog niet zijn, omdat er altijd tijd zit tussen het verschepen van een laptop, en wanneer deze aankomt.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Qurius schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 23:02:
Voor zover ik weet is de UX303UA eigenlijk wat gedownsized terwijl de UX305UA eigenlijk een geupsizede UX305CA is (dus met Core-M cpu). UX305 is iets kleiner, lichter en biedt wat meer batterijduur aan, maar is bijvoorbeeld niet zelf te upgraden of onderhouden
Aha, oké! Op die fiets. Ik vat m.
Dus eigenlijk, als ik de modellen in rangorde zou zetten, krijg je dit:

1. 305UA (en UB?)
2. 303UB
3. 303UA
4. 303CA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
Ik weet niet hoe illegaal het is wat ik nu ga doen, maar vanuit mijn ogen, een (misschien) wel betere optie:
http://store.hp.com/Nethe...d=P1E18EA&opt=ABH&sel=NTB i7 256
http://store.hp.com/Nethe...d=P1E17EA&opt=ABH&sel=NTB i5 256
http://store.hp.com/Nethe...d=N9Q72EA&opt=ABH&sel=NTB i7 512

nu verkrijgbaar en dezelfde specs als de UX303UA. Maar dan mét touch! En deze versie heeft een i5. Ook met i7 alleen betaal je dan 200 meer...

Ben je echter student, kun je nog eens 10% studentenkorting krijgen, plus shopkorting van 2,5% (als cashback).
Best een prima deal denk ik zo. (Voor de mensen die wachten op de Zen's)

[ Voor 41% gewijzigd door marijn65 op 06-10-2015 22:10 . Reden: linkjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
nu wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:20
Ik krijg een pagina die niet gevonden is...

EDIT: excuus mijn reactie gaat over jouw post van 4 oktober..

[ Voor 15% gewijzigd door jugger naut op 07-10-2015 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
jugger naut schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:57:
[...]

Hmm apart, ze werken bij namelijk wel.. Misschien heeft t met mn studentenaccount te maken.
In ieder geval HP website > HP Spectre x360, zijn drie nieuwe modellen met Skylake's! Staan onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
jugger naut schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:57:
[...]

EDIT: excuus mijn reactie gaat over jouw post van 4 oktober..
Oja nee inderdaad. Dat zie ik nu ook..
Van de site afgehaald blijkbaar. Was eerst te zien als 'binnenkort verwacht' product.. Nu alleen de 305CA nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Kreeg net een mail van CB dat de Asus Zenbook UX303UA-R4051 beschikbaar is.

Zie: http://www.laptopshop.nl/...vemailer&utm_medium=email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kocht in augustus dit jaar de Asus Zenbook UX305, onder andere door het lezen van lovende commentaren op deze website. Ik ben echter niet zo tevreden, aangezien de computer en vooral het internet heel erg traag gaat. Ik zit vaak met mijn laptop en telefoon op hetzelfde netwerk, en met de telefoon gaat het prima en het is eigenlijk ook overal traag... (thuis, bibliotheek..) Ik heb ook geprobeerd te veranderen van internet browser maar dat helpt ook niet.. (Internet Explorer/Google Chrome)
Iemand raad?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:56:
Hallo,

Ik kocht in augustus dit jaar de Asus Zenbook UX305, onder andere door het lezen van lovende commentaren op deze website. Ik ben echter niet zo tevreden, aangezien de computer en vooral het internet heel erg traag gaat. Ik zit vaak met mijn laptop en telefoon op hetzelfde netwerk, en met de telefoon gaat het prima en het is eigenlijk ook overal traag... (thuis, bibliotheek..) Ik heb ook geprobeerd te veranderen van internet browser maar dat helpt ook niet.. (Internet Explorer/Google Chrome)
Iemand raad?

Alvast bedankt!
Tja dat zou aan zoveel kunnen liggen... Zo te horen maak je gebruik van wifi, maar je telefoon werkt wel gewoon op volle snelheid.

Maak even een nieuw topic aan binnen het laptop / netwerk forum. Daar kunnen ze je verder helpen en valt je post ook eerder op ipv hier info zetten ;)

[on topic]
Ik zit al een tijdje te kijken naar de zenbook, puur vanwege het o zo mooie uiterlijk :9~

Die nieuwe UX303UA series lijken nu eindelijk de perfecte oplossing te zijn!
- Rappe CPU (Nieuwe generatie, geen Core M dingetje)
- min 8GB RAM
- Matte
- (Rappe?) SSD
- Wifi AC
- QWERTY Backlit toetsenbord
- Ziet er top uit, weegt vrij weinig

Het enige dat ik mis is USB-C, maar dat neem ik graag met de koop toe ;) En aankijken hoelang de batterij het volhoudt.

[ Voor 20% gewijzigd door Yariva op 06-11-2015 12:06 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
Ik ben op zoek naar een ux305 met 8Gb ram & 256Gb SSD.
Weet iemand hoe ik hier aan kan geraken? Ik zie het wel zitten om uit de USA te bestellen, maar maak me dan toch zorgen voor garantie en dergelijke.. Is dit terecht? Of hoef ik me om garantie & opsturent (kost?) geen zorgen te maken?

Een alternatief is de laptop in duitsland kopen. Maar dan zit ik met een qwertz toetsenbord :/ . Deze zou ik dan graag vervangen, maar ik ben op ebay nog geen vervangend qwerty of azerty toestenbord tegengekomen oor deze laptop.

[ Voor 45% gewijzigd door Oljoner op 13-11-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

De ca is ook al uit die kost 700usd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
Wij zoeken een tester voor de nieuwe Zeeboot. Enige voorwaarde: je moet in België wonen. Lees meer in [ADV] Gezocht: Tweaker (BE) die de nieuwe Zenbook wil testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Afgelopen week een UX305CA-FC022T gekocht
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T
Ontzettend blij mee! Lekker vlot, stil en prachtig design!

Is er een manier om de Functie-toetsen te wijzigen, zodat de fn-toets niet meer nodig is? Ik zou graag het volume en schermhelderheid wijzigen, zonder de fn-toets en de functie-toets te moeten combineren.
Mijn vorige laptop had een bios setting om een fn-lock in te stellen, maar bij de Zenbook lijkt dit niet mogelijk. Ook Google geeft geen mogelijkheden. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
Kan iemand mij vertellen of de ux305ua r4051t een intel realsense camera heeft? Ik wil eigenlijk wel een ultrabook die Windows Hello ondersteunt. Dit is nergens op de Asus site te vinden, ook niet bij de modellen die het zeker wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huit
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 20:52
Ik zag onlangs enkele foto's van recente UX305LA's en zag daar op de F3 en F4 toetsen, de functie voor toetsenbordverlichting lager en hoger te zetten. Het gaat om de Asus Zenbook UX305LA-FC075T en de UX305LA-FC0004R. Bij ASUS zelf kan ik echter geen specs hiervan vinden en de spec op verkoopsites zijn niet eenduidig over wel of geen toetsenbordverlichting. Kan iemand mij vertellen of deze versies inderdaad toetsenbordverlichting hebben?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste