Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotograaf2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G90mTdkmObN9tC0XXfhyM4SH9Xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2xMPXcys67gVTCZTFz7BcEsO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRGPTNdk12gzfwKth_g0vrLCXn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GAQ4L5hm0wKRxu4AVIQiqVL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlSWfMimR7ECXXapVefcfM1K74w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yPPGGIeVnmtLqGYwZFrpPTGU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb gisteren (bij UsedProducts) deze Asus Zenbook 305 gekocht voor 220 euro en wil hem niet al te duur uitbreiden met 500gb WD Blue M.2 SATA SSD of vergelijkbaar. Ik krijg deze ultrabook volgende week binnen en wil dan de huidige 256Gb SSD in een externe case stoppen. Andere opties zouden Samsung of Crucial zijn (waar de Samsung meer cache heeft en de Crucial data bescherming bij stroomverlies). Dus WD is het goedkoopste met een lager stroomverbruik, Samsung is sneller met inladen vanwege de cache en Crucial is veiliger qua data bij stroomverlies (maar ja, hoe vaak komt dat voor?).

Bvd :)

[ Voor 34% gewijzigd door Fotograaf2004 op 23-05-2021 14:16 . Reden: aanvulling extra opties SSD geheugen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ruffzz op 20-08-2021 22:17 . Reden: nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47
Na het lezen van deze post heb ik na bijna 9 jaar de SSD van mijn UX31A geupgrade (mbv een 18-pin --> M.2 converter). Uiteindelijk tweedehands een Crucial MX500 1TB (SATA) kunnen vinden. Dit is het resultaat:

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lU9Fkrj-dd10QdfFfCxNyFcY0Xg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nCPW2O1JLqu5afzsWyfUjOTG.png?f=user_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsJI2QXjNyfR-0X2aZpe94OLw_s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Dpvp05CAQsboTgUYr4FZ6rA.png?f=user_large

Naast de synthetische benchmarks voelt het ook net even allemaal wat snappier aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Ik heb sinds mei 2022 een (destijds nieuwe) Asus Zenbook UX435EA_UX435EA. Hoewel ik over het algemeen tevreden ben met deze laptop, ben ik teleurgesteld in de accuduur. Ik ben veel onderweg met deze laptop en de laptop moet regelmatig aan de lader. Ik heb het idee dat de batterij over de loop van tijd steeds slechter wordt.

Vandaag heb ik in Windows 10 een zogenaamde battery report gedraaid en ik schrik van de uitkomst. De maximale capaciteit lijkt te zijn afgenomen van 63000 kWh (design capacity) naar 54000 kWh (full charge capacity). En dat met slechts 58 cycles.

Is dit normaal gedrag? Hoe kan ik de tijd dat ik op mijn batterij kan werken verlengen? Kan ik aanspraak maken op garantie van Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
Sinds een paar weken in bezit van een Zenbook met OLED scherm.
Ik ben aangenaam verrast. Prachtig scherm, superdun en vlot. Voor de zekerheid voor 29,- euro een extra jaar uitgebreide garantie aangeschaft.
Bij belasting zijn de fans duidelijk hoorbaar.
https://www.ibood.com/nl/...ed-um3504da-ma204w/938303

[ Voor 7% gewijzigd door Zatara op 23-12-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:53
assass schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:46:
Ik heb sinds mei 2022 een (destijds nieuwe) Asus Zenbook UX435EA_UX435EA. Hoewel ik over het algemeen tevreden ben met deze laptop, ben ik teleurgesteld in de accuduur. Ik ben veel onderweg met deze laptop en de laptop moet regelmatig aan de lader. Ik heb het idee dat de batterij over de loop van tijd steeds slechter wordt.

Vandaag heb ik in Windows 10 een zogenaamde battery report gedraaid en ik schrik van de uitkomst. De maximale capaciteit lijkt te zijn afgenomen van 63000 kWh (design capacity) naar 54000 kWh (full charge capacity). En dat met slechts 58 cycles.

Is dit normaal gedrag? Hoe kan ik de tijd dat ik op mijn batterij kan werken verlengen? Kan ik aanspraak maken op garantie van Asus?
Meeste laptop fabrikanten hebben een modus waarbij de accu minder snel achteruit zou moeten gaan maar capaciteit verliezen ze sowieso (wordt meestal uitgesloten van garantie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_rboeJOvQG36sOVE65exVBMRok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B06nH5Gm7MSHQEDvUmkox1sk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zie dat Alternate de nieuwe Duo inmiddels al op z'n site heeft staan, meerdere Tweakers die op dit apparaat aan het wachten zijn?

uitvoering: ASUS ZenBook Duo UX8406MA-PZ026W (Azerty toetsenbord)

Volgens mij is dit geen AZERTY trouwens, maar verbeter me gerust als ik fout zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 14:45
Ja, ik heb hem ge-preorderd bij Alternate

Ik kreeg een mail van Asus dat je hem kon preorderen bij hun. Ik heb hem gelijk in de winkelwagen gezet echter kwam er iets tussendoor waardoor ik hem niet gelijk heb afgerekend. 20 min later was hij al uitverkocht bij Asus. Ik kon mijn winkelwagen niet meer afrekenen.

Ik heb hem nu bij Alternate besteld ondanks dat er verder nog geen info op de site staat. Ik zie wel wat er gebeurt. Alternate beweert hem binnen 31 dagen te kunnen leveren.
Volgens mij is dit geen AZERTY trouwens, maar verbeter me gerust als ik fout zit :)
Volgens mij is de UX8406MA-PZ026W de qwerty editie.

[ Voor 3% gewijzigd door Tasz op 20-01-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:50:
Ja, ik heb hem ge-preorderd bij Alternate

Ik kreeg een mail van Asus dat je hem kon preorderen bij hun. Ik heb hem gelijk in de winkelwagen gezet echter kwam er iets tussendoor waardoor ik hem niet gelijk heb afgerekend. 20 min later was hij al uitverkocht bij Asus. Ik kon mijn winkelwagen niet meer afrekenen.

Ik heb hem nu bij Alternate besteld ondanks dat er verder nog geen info op de site staat. Ik zie wel wat er gebeurt. Alternate beweert hem binnen 31 dagen te kunnen leveren.

[...]

Volgens mij is de UX8406MA-PZ026W de qwerty editie.
Het is nu gecorrigeerd zie ik, voorheen stond er AZERTY bij in de pricewatch... Ik ga hem ook bij Alternate bestellen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tasz
EValentino schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:38:
[...]

Het is nu gecorrigeerd zie ik, voorheen stond er AZERTY bij in de pricewatch...
Klopt. Ik had een wijzigings verzoek gedaan. Ik kreeg vandaag mail dat hij inderdaad in de pricewatch is gecorrigeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:29:
[...]

Klopt. Ik had een wijzigings verzoek gedaan. Ik kreeg vandaag mail dat hij inderdaad in de pricewatch is gecorrigeerd.
Alternate heeft eindelijk foto’s erbij nu, hebben we zeker weten de goeie besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
@Tasz hij staat nu weer op 29 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
@EValentino Dat is jammer ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
@EValentino Hij is nu helemaal uit de pricewatch. Levering gaat nog wel even duren ben ik bang.☹️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 11:19:
@EValentino Hij is nu helemaal uit de pricewatch. Levering gaat nog wel even duren ben ik bang.☹️
Ik zag het gisteren ook ja, maar toen was die een uur later wel weer te bestellen bij Alternate. Zoals het er naar uit ziet gaan we inderdaad nog wel even geduld moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
@EValentino

Ik heb zojuist een verzend bevestiging gekregen. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:00:
@EValentino

Top! Dan moet ik er ook wel eentje krijgen (hopelijk)

Ik zie wel dat er nieuwe Surfaces komen, even kijken wat die gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
@Tasz ik heb hem ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 19:00:
@EValentino

En? Bevalt die?

Ik had even wat eigenaardigheden met het instellen, na het installeren van wat updates liep die vast en moest ik hem afsluiten met de aan/uit knop.

Ook vond ik de ventilator wat aanwezig, maar nadat de updates waren geinstalleerd en nadat mijn OneDrive alles lokaal had opgeslagen ging dat weg. Daarnaast had ik het fan-profiel op "Whisper mode" gezet waarna hij inderdaad fluisterstil is geworden :9

Ik zal er vast wat PK's mee verliezen, maar ik doe geen hele spannende dingen op de ZenBook. Al met al ben ik er super blij mee, ik "baalde" even vanwege de aankondiging dat Microsoft over 2 weken waarschijnlijk de nieuwe Surface's gaat aankondigen en ik stiekem toch wel een zwak heb voor deze machines, maar nu ik de ZenBook een aantal uurtjes in gebruik heb ben ik helemaal verkocht en wil ik niet meer zonder twee OLED schermen op mijn laptop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
Eerste indruk is echt wow _/-\o_

Ik had geen enkel probleem met de installatie. Twee schermen is echt geniaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Tasz schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Eerste indruk is echt wow _/-\o_

Ik had geen enkel probleem met de installatie. Twee schermen is echt geniaal.
Ik ben er ook super blij mee, ik ga hem de aankomende dagen uitvoerig testen, ik wil zeker weten dat het een blijvertje is voordat mijn retourtermijn verlopen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tasz
Ik heb al een leuke use case gevonden 😉🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G02WtReC5ArbfZX9BUdfWkudaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4A2AhJ3r5ZHlNkd5Y8zFJAdf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:31
Ik heb vandaag de Zenbook Duo 14 (UX8406) als onderdeel van het testteam ontvangen.

Iemand heeft hem al voor mij getest want hij was al eens uitgepakt en het scherm zat vol vegen. Kan gebeuren niks ernstigs ga alleen geen unboxing maken.

Wat wel jammer is, is dat het keyboard NIET blijkt te werken als deze niet via de pogo pins is verbonden :(
Dan heb je dus nog niks aan je tweede scherm behalve als duur, luxe ( en onpraktisch) keyboard)
Heb daarom ook maar onderstaande mail verzonden naar het tweakers team :
Na het opstarten moest ik inloggen met een nieuw account dus gedaan. Maar zodra het toetsenbord verwijderd word werkt dit niet meer. Er blijft wel een blauw lampje in de F10 toets knipperen maar hij lijkt geen verbinding te kunnen maken.
In windows zie ik ook een fractie van een seconde een stuurprogramma fout. Ook verdwijnt bij invoer het apparaat Asus Zenbook Duo keyboard en komt er het apparaat MyASUS_splendid voor in de plaats.

Omdat ik niet wist hoe goed de vorige hem heeft leeg gemaakt heb ik maar een volledige systeem herstel uitgevoerd. Maar helaas het probleem van een niet werkend toetsenbord zodra deze van het 2e scherm wordt gehaald blijft. Ik heb geprobeerd drivers te vinden van het keyboard, maar die staan niet op de asus site, heb wel van de chipset, pointing device en bluetooth module alle drivers daar gedownload en opnieuw geïnstalleerd,. Helaas geen effect. Ik heb ook GlideX en ScreenXpert beide opnieuw geïnstalleerd en laten updaten via de windows store maar ook dit verhelpt het probleem niet.
In apparaat beheer zie ik het toetsenbord als een HiD als hij erop ligt, maar deze verdwijnt als ik hem verwijder.
Bluetooth laten zoeken vind de PC ook geen keyboard in de buurt. Ik vermoed dat het keyboard zelf het probleem is, want ik kan de laptop wel met mijn soundbar of Samsung S23 laten verbinden.

Zie ook filmpjes op : https://photos.app.goo.gl/G88D5nieNQHnNtMFA

Ik weet niet of ik nu zo dom ben, of gewoon pech heb met een defect keyboard.

Ben nu al anderhalf uur aan het troubleshooten, en dat lijkt me voor een nieuw product niet nodig te moeten zijn.
Hoe nu verder, want zonder toetsenbord een dualscreen testen heeft weinig zin lijkt me.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
Heb je al geprobeerd om de bluetooth knop (F10) langdurig in te drukken? Kan je hem dan ook niet vinden in windows?

Ik heb hem nu ontkoppeld en kon hem daarna weer gewoon koppelen met een ander pc en weer terug met de Zenbook.

Je moet wel de gegeven code intoetsen en dan op enter drukken. Maar zover kom je niet begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Het toetsenbord is verbonden via BT zoals hierboven al is vermeld, lijkt me een vrij simpele fix, ik heb deze ook al verbonden met andere apparaten.

[ Voor 20% gewijzigd door EValentino op 05-04-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Hoe is het scharnier van de duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uwedp
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-05 19:45
Hoe verloopt het schrijven op die nieuwe Asus ZenBook duo? Bestaat er eigenlijk ook een paper feel glass protector voor het onderste scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44
Nog iemand langere ervaring met een Duo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:46
Ik heb dus al een aantal maanden een Zenbook UX3405MA en ben er opzich heel blij mee. Prachtig scherm, maar kwam er dus laatst achter dat mn scherm geen HDCP meer ondersteund wat in het begin wel zo was. Schone installatie van W11 gedaan geen verandering en een via asus Cloud Recovery ook niet, Ben ook 1 bios versie omlaag gegaan voor de zekerheid, maar dat hielp dus ook niet.

Kan dus nu alleen nog maar HDR video afspelen via youtube of via de minder legale kanalen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste