Ik heb vandaag de Zenbook Duo 14 (UX8406) als onderdeel van het
testteam ontvangen.
Iemand heeft hem al voor mij getest want hij was al eens uitgepakt en het scherm zat vol vegen. Kan gebeuren niks ernstigs ga alleen geen unboxing maken.
Wat wel jammer is, is dat het keyboard NIET blijkt te werken als deze niet via de pogo pins is verbonden

Dan heb je dus nog niks aan je tweede scherm behalve als duur, luxe ( en onpraktisch) keyboard)
Heb daarom ook maar onderstaande mail verzonden naar het tweakers team :
Na het opstarten moest ik inloggen met een nieuw account dus gedaan. Maar zodra het toetsenbord verwijderd word werkt dit niet meer. Er blijft wel een blauw lampje in de F10 toets knipperen maar hij lijkt geen verbinding te kunnen maken.
In windows zie ik ook een fractie van een seconde een stuurprogramma fout. Ook verdwijnt bij invoer het apparaat Asus Zenbook Duo keyboard en komt er het apparaat MyASUS_splendid voor in de plaats.
Omdat ik niet wist hoe goed de vorige hem heeft leeg gemaakt heb ik maar een volledige systeem herstel uitgevoerd. Maar helaas het probleem van een niet werkend toetsenbord zodra deze van het 2e scherm wordt gehaald blijft. Ik heb geprobeerd drivers te vinden van het keyboard, maar die staan niet op de asus site, heb wel van de chipset, pointing device en bluetooth module alle drivers daar gedownload en opnieuw geïnstalleerd,. Helaas geen effect. Ik heb ook GlideX en ScreenXpert beide opnieuw geïnstalleerd en laten updaten via de windows store maar ook dit verhelpt het probleem niet.
In apparaat beheer zie ik het toetsenbord als een HiD als hij erop ligt, maar deze verdwijnt als ik hem verwijder.
Bluetooth laten zoeken vind de PC ook geen keyboard in de buurt. Ik vermoed dat het keyboard zelf het probleem is, want ik kan de laptop wel met mijn soundbar of Samsung S23 laten verbinden.
Zie ook filmpjes op :
https://photos.app.goo.gl/G88D5nieNQHnNtMFA
Ik weet niet of ik nu zo dom ben, of gewoon pech heb met een defect keyboard.
Ben nu al anderhalf uur aan het troubleshooten, en dat lijkt me voor een nieuw product niet nodig te moeten zijn.
Hoe nu verder, want zonder toetsenbord een dualscreen testen heeft weinig zin lijkt me.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD