Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo,

Ik heb nu wat meer dingen uitgetest.
Als ik mijn earplugs er volledig in doe hoor ik zowel de speakers als mijn earplugs.
Wanneer ik vervolgens het systeem geluid op mute zet hoor ik alleen mijn earplugs, dit kan nooit de bedoeling zijn?

Ik draai windows 8, zal asus live update even opnieuw installen.

edit: 0 updates beschikbaar vis asus update

[ Voor 7% gewijzigd door jwdgk op 05-11-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Ik raad je aan om even contact op te nemen met de technische helpdesk van ASUS Nederland om een fysiek defect uit te sluiten. Wellicht is er bij hun iets bekend over dit probleem.

http://support.asus.com/Hotlines.aspx?SLanguage=nl-nl

-------------
Update betreft de UX301:

Vanmorgen heeft de verkoop afdeling van Alternate Nederland bevestigd dat ze vandaag een levering zouden ontvangen. Deze hebben zojuist ontvangen en de volgende modellen zijn nu op voorraad:

- ASUS UX301LA-C4003H (i5-4200U, 4GB, 128GB, 1080p): €1.399,-
http://www.alternate.nl/html/product/1086668
- ASUS UX301LA-C4006H (i7-4500U, 8GB, 256GB, 1080p): €1.599,-
http://www.alternate.nl/html/product/1095882

Als het goed ontvang ik mijn unit dus morgen.

Ik vraag mij wel af waarom deze prijzen nog niet in de Pricewatch staan. Heeft iemand hier een verklaring voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
- ASUS UX301LA-C4003H (i5-4200U, 4GB, 128GB, 1080p): €1,285,-

BIj 4Launch, gister nog 1265 overigens. Levertijd is ook veranderd, dit was 11 dagen ofzo, en is nu van 1 tot 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 20:24
Ik heb een C4006H van Alternate. Mooi ding, maar wat een gedoe om een 8.1 iso te regelen zeg. Niet normaal. Keyboard is in ieder geval een stuk beter dan de UX31E (1e generatie) en het touchscreen went snel. Maakt W8 een stuk intuitiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Avenger84 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:50:
Ik heb een C4006H van Alternate. Mooi ding, maar wat een gedoe om een 8.1 iso te regelen zeg. Niet normaal. Keyboard is in ieder geval een stuk beter dan de UX31E (1e generatie) en het touchscreen went snel. Maakt W8 een stuk intuitiever.
als je win 8 hebt kun je gewoon naar de windows store gaan (= een app) en kiezen voor de 8.1 update :)

maar persoonlijk vond ik 8.1 tegenvallen, meer achteruitgang dan vooruitgang. ik zou liever teruggaan naar 8

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 06-11-2013 15:40 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Vandaag ook eindelijk de C4006H ontvangen: wat een apparaat zeg, prachtig!
Ik hoop dit weekend een user review (verwacht geen wonderen) te publiceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Zie in het donker wel aardig wat backlight bleeding rondom het scherm. Heb jij dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Nee, heb ik totaal geen last van...

EDIT: Wat is wel heb, is dat ik al meerdere keren op de Power Button heb gedrukt bij het verwijderen van iets. De Power Button zit helemaal rechts boven in het toetsenbord, op de plaats van de Delete knop. Deze zit er naast maar je grijpt automatisch naar de hoek, i.p.v. er naast. Zal wel even wennen zijn...

[ Voor 81% gewijzigd door 737freak op 06-11-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:18
Ik heb even een vraag voor de Zenbook Kenners. Ik ben voor iemand een Ultrabook aan het uitzoeken en het maximum budget ligt op 1200 euro. Ik had gehoopt dat de ASUS UX301LA-C4003H rond de 1200 zou gaan kosten alleen dat is dus helaas wat hoger uitgevallen.

Nu kan ik wachten tot de C4003H in prijs daalt, maar dit kan wel even duren gezien dat de laptop pas van deze week of begin volgende week leverbaar is. Ik heb daarom ook nog even gekeken naar een oudere serie van Zenbook en dan kom ik uit op de UX31A-R4002P. VOor zover ik kan zien zit er een oudere generatie intel processor er in. Maar dat lijkt een van het weinige nuttige verschil, touch screen is niet belangrijk, de R4002P heeft wel een grotere SSD en is goedkoper.

Wat adviseren jullie, afwachten op de C4003H of je kan net zo goed de goedkoperen R4002P kopen?

Edit; Heb deze vraag al gesteld in een ander Topic, gezien deze niet is voor aankoop advies.

[ Voor 168% gewijzigd door SirMemeAlot op 07-11-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Aangezien er alleen nog maar reviews van het 28W topmodel zijn, ben ik een aantal accuduur testen van de 15W i7-4500U aan het doen. Ik probeer deze te bundelen met een user review, als ik tijd heb deze te schrijven...

[ Voor 4% gewijzigd door 737freak op 10-11-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Ben benieuwd of de i5 4200U beter gaat scoren qua accuduur, hopelijk hier ook binnenkort benchmarks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Bij full load zal de accu duur gelijk zijn vanwege hetzelfde maximale verbruik van 15W.
Bij licht gebruik verwacht ik ook weinig verschil aangezien de i7 zichzelf ook al ver terug klokt in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Nette service van zowe alternate als asus, vandaag een nieuwe ux301 gekregen ivm backlight bleeding.
Helaas zelfde verhaal. Laptop opgestart, bij een zwart schem waarbinnen windows wordt geladen zie ik aan de onderkant en de rechterkant van het scherm hele zachte halve kringen waar licht vanuit de onderkant van de behuizing uit lijkt te komen. Welliswaar minder dan de vorige, maar toch zichtbaar. Zeker als je er op let.

De vraag is nu in hoeverre je het merkt bij dagelijks gebruik. Ik denk dat het wel zal meevallen, omdat je praktisch nooit naar een zwarte desktop kijkt. Misschien met films.
Nog maar even over verzinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mrc4nl schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:40:
[...]

als je win 8 hebt kun je gewoon naar de windows store gaan (= een app) en kiezen voor de 8.1 update :)

maar persoonlijk vond ik 8.1 tegenvallen, meer achteruitgang dan vooruitgang. ik zou liever teruggaan naar 8
Dat deed hij pas nadat er veeeeele updates geinstalleerd waren. Ik had ook gelezen dat je gewoon naar de Windows-store kon gaan en dan de update zou zien staan.

Nope, eerst moet het beestje helemaal up to date zijn. Dan pas. ;)

(op mijn UX301LA-C4006H dan)

Enne, lightbleeding all over the place, viel me een beetje tegen voor een laptop van 1600 eur. Oh ja, nog een leuke ervaring van de topkwaliteit... De '.' (punt dus) toets ging erg rot, alsof er iets onder zat. Eerst dacht ik nog "nieuwigheid", maar ik werd steeds meer overtuigd dat er iets onder die toets zou zitten.

Risico maar genomen of ik die toets makkelijk eruit zou kunnen wippen, ja dat kan makkelijk, en wat zie ik tot mijn verbazing??? Een heeeeel klein schroefje los onder de './>' toets. Nadat ik eruit gepield had werkte de toets weer zoals het hoort.

Beetje domper over de bouwkwaliteit kwaliteits-controle voor zo'n duur ding. :'(

Maar goed, verder is hij lekker vlot en vind ik het best.

(aanvullend, het lightbleeden zie ik heel erg bij het opstarten, bij een film kijken viel het me niet op!)

[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 20-12-2013 13:07 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-DE022H Zal Misco een foutje hebben gemaakt met de prijs? Nog best redelijk voor de i7 4558U, 2560x1440 en 256GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Weet er iemand waarom zoveel mensen oog hebben voor de

pricewatch: Asus N550JV-CM068H

In plaats van de Zenbook?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Omdat de Zenbook ontzettend duur is, een tragere CPU heeft, geen fatsoenlijke videokaart en de N550 heeft dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SalimRMAF schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:37:
Weet er iemand waarom zoveel mensen oog hebben voor de

pricewatch: Asus N550JV-CM068H

In plaats van de Zenbook?
Geen idee, maar hij is mij te groot en te zwaar, geen SSD en ik vind dat hij er niet mooi uit ziet, daarom heb ik er niet naar gekeken. 8)

[ Voor 29% gewijzigd door NaN op 18-11-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger84
Hebben jullie ook een tegenvallende brightness? Ik heb er een UX31E naast staan en die is echt aanzienlijk helderder in te stellen. Ik heb het idee dat het een driver issue is, omdat hij na het updaten van windows opeens wel helder bleek te kunnen. Na het aanpassen van de brightness dmv de sneltoetsen ging hij niet meer naar het voorgaande heldere niveau. Intel drivers zijn up to date volgens intel.

Betreft een compleet schone installatie van W8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Ik heb nergens last van, het scherm is meer dan helder genoeg. Hij wilt alleen nog wel eens op willekeurige momenten een stukje donkerder gaan maar daarna corrigeert hij zich weer.

Ook de probleem van de backlight bleeding heb ik even verder getest (donkere ruimte, zwart scherm, 100% brightness) maar ik kan geen enkel probleem ontdekken.

Voor mijn user review heb ik nog geen tijd gehad, maar hier heb ik wel de resultaten van m'n accu-test:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5ljAE.png

Mochten er specifieke vragen zijn, dan hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

737freak schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:37:
Ik heb nergens last van, het scherm is meer dan helder genoeg. Hij wilt alleen nog wel eens op willekeurige momenten een stukje donkerder gaan maar daarna corrigeert hij zich weer.

Ook de probleem van de backlight bleeding heb ik even verder getest (donkere ruimte, zwart scherm, 100% brightness) maar ik kan geen enkel probleem ontdekken.

Voor mijn user review heb ik nog geen tijd gehad, maar hier heb ik wel de resultaten van m'n accu-test:

[afbeelding]

Mochten er specifieke vragen zijn, dan hoor ik het wel...
Ik heb wel een vraag, blijft de UX301 heel wanneer je hem uit een vliegende 737 gooit? :D

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik heb sinds kort mijn "Asus Zenbook UX32VD-R4002V (i7 3517U)" verkocht.

Wou alleen even zeggen dat ik heel erg te spreken was over dit model, maar ik niet met Windows kan omgaan. Ik ben nu 29 jaar en heb vanaf mijn vierde of vijfde op de mac gewerkt. Dus met 25 jaar ervaring op de Apple ben ik nu toch voor een MBP Retina 15" gegaan.

De Asus was erg fijn, goede accuduur, goed scherm, alles werkte naar behoren en hij was licht! Damn. Je kon er eigenlijk bijna alles op. Ik heb er redelijk veel op kunnen doen, InDesign vormgeven, 3D-ontwerpen.

Had er wel een Samsung 400 Pro SSD in geplaatst en 10Gb totaal werkgeheugen. Al met al een prima ding waar je zeker nog een tijd goed mee uit de voeten kan.

Ciao,
Marinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09 17:02
psychiat0r schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:52:
[...]

Geen problemen met wifi hier. De problemen met het scherm treden alleen op wanneer m'n laptop niet aan de voeding hangt dus het lijkt me een energie besparende functie. Ik heb alleen geen idee waar die functie is ingesteld, die kan ik nergens terug vinden...
En de schermproblemen zijn opgelost. Bleek een optie te zijn in de Intel drivers die verstopt stond. Recent heb ik de nieuwe drivers geïnstalleerd waar deze optie te vinden in de Control Panel was:
  • Power
  • On battery
  • Display Power Saving Technology Off
Dit kon ik eerder niet terug vinden in de control panel maar dat zal wel aan mij hebben gelegen B)

Tegenwoordig wel last van een voluit loeiende fan, en die gaat echt HARD. Zo hard dat ik me er aan stoor maar bijvoorbeeld ook mijn collega's... Ik heb het probleem ongeveer kunnen terugbrengen tot de GPU, als ik die Windows uit zet, stopt het probleem maar hoor ik af en toe geklik, alsof er een relais geschakeld wordt ofzo. Volgens mij wordt dan de fan ingeschakeld?

Ik heb al aardig wat gedaan om het probleem op te lossen:
  • NVidia drivers geupdate
  • Windows updates verwijderd vanaf het moment dat het probleem optreed
  • De GPU uitgezet in Windows (wat deels werkt maar het systeem merkbaar trager maakt)
  • De BIOS geupdate (214)
Maar niets werkt... Ik begin nu redelijk overtuigd te raken dat het moederbord gewoon stuk is. Zijn er nog oplossingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
psychiat0r schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:25:

Tegenwoordig wel last van een voluit loeiende fan, en die gaat echt HARD.
...knip...
Maar niets werkt... Ik begin nu redelijk overtuigd te raken dat het moederbord gewoon stuk is. Zijn er nog oplossingen die ik kan proberen?
En het probleem heeft zichzelf verholpen? Na druk geweest te zijn om het op te lossen heb ik het uiteindelijk opgegeven en de GPU uitgezet. Wordt de laptop wat langzamer van en warmer maar geen geluid. Zondagavond even een filmpje op Netflix gepakt waarbij de temperatuur dus ook een mooi opliep.

Sinds gisteren geen enkel probleem meer. Bizar.

Verwijderd

Is al bekend wanneer de UX302LG in Nederland geleverd kan worden, en of er behalve de UX302LG-C4002H ook andere modellen in de Benelux geleverd gaan worden? Volgens deze review bestaan de volgende modellen:
  • Zenbook UX302LG-C4002H - i5-4200U, Nvidia 730M, 500 GB HDD + 16 GB SSD, 4 GB RAM;
  • Zenbook UX302LG-C4008H - i5-4200U, Nvidia 730M, 750 GB HDD + 16 GB SSD, 8 GB RAM;
  • Zenbook UX302LG-C4028H - i5-4200U, Nvidia 730M, 256 GB SSD, 8 GB RAM;
  • Zenbook UX302LG-C4007H - i7-4500U, Nvidia 730M, 750 GB HDD + 16 GB SSD, 8 GB RAM;
  • Zenbook UX302LG-C4014P - i7-4500U, Nvidia 730M, 256 GB SSD, 8 GB RAM, Windows 8 Pro;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

http://www.bobshop.nl/nl/...ker&utm_campaign=datafeed

Een goedkoop alternatief voor de 'duurdere modellen'. Geen retina, maar voor de rest wel alle upgrade zoals een 256GB SSD, en 8GB RAM-geheugen.

Alleen nog nergens op voorraad jammer genoeg. Denk dat dit hem gaat worden, als vervanging van mijn 31E.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
@BlackHawk007: Hier is nog niets over bekend, helaas...

Dit is toch niet zo netjes van ASUS:

Je koopt een UX301 met een 256GB SSD, hier betaal je al de hoofdprijs voor t.o.v. het 128GB model. Van die 256GB geeft natuurlijk een netto opslagcapaciteit van 238GB (blokken van 1024 of 1000 bytes), dit is heel normaal.

Vervolgens blijkt er van die 238GB nog eens 20GB van af te gaan omdat er een verborgen 'recovery partitie' aanwezig is. Daarnaast gaat er nog 1GB (100MB+900MB) verloren aan een voor het systeem reserveerde partitie en de recovery daarvan.

Uiteindelijk heb je een SSD met 217GB aan opslag.

Dit staat nergens beschreven:
Een consument die "256GB opslag" leest en daar diep voor in de buidel tast wordt eigenlijk gewoon genaaid.
Zowel de handleiding, de website van ASUS, als de productpagina noemen het bovenstaande niet.

Iets vergelijkbaars treedt op bij het RAM geheugen: volgens de specificaties is er 8GB RAM aanwezig. Hier is echter maar 7,98GB van bruikbaar vanwege het shared-geheugen met de IGP.

Dit staat ook nergens beschreven, terwijl je voor opslag en geheugen upgrades wel de hoofdprijs betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Hmm heb nu ongeveer een half jaartje de UX31A-C4027H. Sinds een tijdje krijg ik geen output meer uit m'n micro-HDMI poort. VGA doet het prima.

Heb al verschillende drivers en verschillende kabels geprobeerd :/. Maar het lijkt alsof de monitor wel 'voelt' alsof er een HDMI kabel wordt aangesloten. De monitor (Dell UH2311) reageert er namelijk wel op door uit standby modus te gaan, maar krijg dan vervolgens de melding "Entering Power Save modus". Als ik de kabel eruit trekt zegt ie "No cable connected".

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:30
Ik heb mijn U500VZ-CM83 nog wat of wel de UX51VZA nu 2 weken in mijn bezit. In principe ben ik er tevreden over, de enige grote fout is de ventilatoren.

Sinds gister zijn ze nadat ik mn laptop uit standby haalde de ventilatoren op z'n maximum gaan blazen. Zelfs na een boot beginnen ze gelijk weer. Ik ben al een paar uur aan het zoeken nu. Heb verschillende programma's gedownload om het te stoppen, eerst deden de ventilatoren het wel normaal namelijk. Notebook fan control, speedfan, en het in de BIOS gekeken of er iets stond om de ventilator aan te sturen. Zonder succes.

Heeft een van jullie mischien een oplossing hiervoor? Het lijkt namelijk nu alsof er een soort straalmotor in zit. Temperaturen zijn ok trouwens (alles < 40 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

SalimRMAF schreef op zondag 01 december 2013 @ 01:13:
http://www.bobshop.nl/nl/...ker&utm_campaign=datafeed

Een goedkoop alternatief voor de 'duurdere modellen'. Geen retina, maar voor de rest wel alle upgrade zoals een 256GB SSD, en 8GB RAM-geheugen.

Alleen nog nergens op voorraad jammer genoeg. Denk dat dit hem gaat worden, als vervanging van mijn 31E.
Nog steeds erg pittig qua prijs; een Vaio Pro met dezelfde specs is momenteel honderden euro's goedkoper voor dezelfde prijs en is ook nog 320 gram lichter.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
Laurens Kata schreef op donderdag 05 december 2013 @ 21:46:
Ik heb mijn U500VZ-CM83 nog wat of wel de UX51VZA nu 2 weken in mijn bezit. In principe ben ik er tevreden over, de enige grote fout is de ventilatoren.

Sinds gister zijn ze nadat ik mn laptop uit standby haalde de ventilatoren op z'n maximum gaan blazen. Zelfs na een boot beginnen ze gelijk weer. Ik ben al een paar uur aan het zoeken nu. Heb verschillende programma's gedownload om het te stoppen, eerst deden de ventilatoren het wel normaal namelijk. Notebook fan control, speedfan, en het in de BIOS gekeken of er iets stond om de ventilator aan te sturen. Zonder succes.

Heeft een van jullie mischien een oplossing hiervoor? Het lijkt namelijk nu alsof er een soort straalmotor in zit. Temperaturen zijn ok trouwens (alles < 40 graden).
Daar heb ik ook last van gehad, op een UX32VD welliswaar. Ik vermoed dat het een hardware fout is maar bij mij is het probleem vanzelf opgelost door via de Device Manager de GPU uit te schakelen, Volgens mij is het de GPU fan die liep te loeien.
Ik heb er sindsdien een paar andere problemen bij gekregen maar hij stijgt in elk geval niet meer op B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik heb enigszins jullie advies nodig,

Ik vind de UX301 een zeer mooi apparaat en denk er sterk aan om deze aan te schaffen. Echter twijfel ik over het aantal RAM geheugen in het UX301LA-C4003H model. Deze heeft de i5 en 4GB RAM en is te koop voor 1260 EUR.

Nou weet ik dat het gebruik belangrijk is om te bepalen of dit model toereikend voor mij is. Ik ga niet echt gamen of grafische bewerkingen uitvoeren, maar ik vind het wel prettig als het model snel genoeg is om grote spreadsheets naast elkaar te bewerken, openen e.d. Daarnaast vind ik het wel prettig om meerdere applicaties naast elkaar te draaien. Maar zoals eerder aangegeven zijn dit over het algemeen geen zeer zware taken.

Verder denk ik niet dat ik de snelheid van een i7 nodig heb, of een grotere ssd. Het 1080p scherm voldoet daarnaast ook. Verder wil ik niet echt meer dan 1300EUR uitgeven, vandaar dit model.

Wat denken jullie van het model?

Een ander alternatief kan de Sony Vaio Pro 13 zijn, want deze heeft met de huidige kortingen dezelfde i5 met 8GB RAM en een 256GB. Echter vind ik de 'stevigheid' van de UX301 toch wat prettiger..

Hoor graag jullie ervarigen/meningen! Thanks

uiteindelijk de ux301 gekocht met i7 en 8gb ram met het full hd scherm

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2013 13:02 . Reden: geen antwoord meer nodig ]

• 737freak
En toen gebeurde op een middag dit plotseling met het scherm van m'n UX301:

YouTube: ASUS UX301 screen problem

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
737freak schreef op donderdag 19 december 2013 @ 21:37:
En toen gebeurde op een middag dit plotseling met het scherm van m'n UX301:

YouTube: ASUS UX301 screen problem

Iemand een idee wat het kan zijn?
Lijkt wel alsof de scheiding ontstaat door de pictogrammen op het bureaublad.. Al systeemherstel gedaan? Videokaartdriver opnieuw geïnstalleerd? Windows herinstallatie :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Zoals het nu lijkt, is het absuluut een hardwarematige fout.

Hier nog een filmpje:
YouTube: Ux301 screen problem 2

Verder is het scherm ingebrand. Op de onderstaande foto heb ik in Google Chrome een volledig zwart plaatje van 1920x1080 geopend in full screen, zoals je kunt zien is er nog een stuk van de desktop aanwezig op het scherm: dit is ingebrand.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5SXTr.jpg

Een laptop van €1600 die na een maand al een defect scherm heeft, leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@737freak: Ik weet niet hoelang je de laptop in je bezit hebt (7 dagen in Nederland, 14 in België), maar als het kan zou ik dit maandagochtend model terugsturen naar Asus en een nieuw exemplaar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwdgk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2023
Sinds een week doet mijn audio output van mijn HDMI het niet meer. Bij mijn afspeelapparaten staan alleen m'n speakers met beschrijving realtek highdefinition audio. Deze staat ook geselecteerd als standaardapparaat. Verder staan er geen afspeelapparaten tussen (niet aangesloten en uitgeschakelde apparaten aangevinkt). Als ik via intel een scan doe naar drivers die een update nodig hebben is het mogelijk om de graphicscard te updaten. Wanneer ik dit doe krijg ik alleen een melding dat mijn ux31A niet licensed is voor deze update.

Wat kan ik verder doen om audio via HDMI weer aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychiat0r
jwdgk schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:53:
Sinds een week doet mijn audio output van mijn HDMI het niet meer. Bij mijn afspeelapparaten staan alleen m'n speakers met beschrijving realtek highdefinition audio. Deze staat ook geselecteerd als standaardapparaat. Verder staan er geen afspeelapparaten tussen (niet aangesloten en uitgeschakelde apparaten aangevinkt). Als ik via intel een scan doe naar drivers die een update nodig hebben is het mogelijk om de graphicscard te updaten. Wanneer ik dit doe krijg ik alleen een melding dat mijn ux31A niet licensed is voor deze update.

Wat kan ik verder doen om audio via HDMI weer aan de gang te krijgen?
Dit probleem heb ik soms met mijn TV. Wat dan meestal helpt is de hdmi kabel er even uit te halen en weer in te pluggen. Bij mij verschijnt dan na 1 of 2 keer dat te doen, de TV weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn scherm lijkt opeens schuin in het frame (van mijn Asus Zenbook UX32VD-R4002H) te zitten. In de rechter bovenhoek heb ik nu een randje zwart en en de rechter onderhoek mist nu een gedeelte van mijn scherm.
Dit kan toch niet softwarematig zijn?
Is dit bij meer mensen gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een week geleden is mijn UX31A kapot gegaan. De diagnose: SSD naar de eeuwige jachtvelden. De reparatie was snel uitgevoerd door Asus' officiele reparatiecentrum, maar nu ik in de BIOS kijk blijkt mijn 120GB Adata vervangen te zijn door de veel tragere Sandisk. Uiteraard baal ik hier best van. Ik zit er nog aan te twijfelen of ik hierover moet gaan klagen. De Adata was immers een Sandforce SSD en die blijken minder betrouwbaar. Iemand hier ervaringen met de prestatieverschillen tussen de twee varianten SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Edmin schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:48:
Een week geleden is mijn UX31A kapot gegaan. De diagnose: SSD naar de eeuwige jachtvelden. De reparatie was snel uitgevoerd door Asus' officiele reparatiecentrum, maar nu ik in de BIOS kijk blijkt mijn 120GB Adata vervangen te zijn door de veel tragere Sandisk. Uiteraard baal ik hier best van. Ik zit er nog aan te twijfelen of ik hierover moet gaan klagen. De Adata was immers een Sandforce SSD en die blijken minder betrouwbaar. Iemand hier ervaringen met de prestatieverschillen tussen de twee varianten SSD?
Stel jezelf de vraag of je iets 'mist'. Ik heb ook de trage Sandisk, maar persoonlijk vindt ik het de snelste laptop die er is.

Dus even geduld... :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Weet iemand hoe je de activate Intel Anti-Theft software melding na het opstarten weg kan krijgen zonder een clean Windows install te doen? Wat ik ook doe, ja klikken, nee klikken, 'do not show message this again' aanvinken, de melding komt elke keer weer terug. Als ik ja klik gebeurt er overigens niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Bij MediaMarkt is de UX301 ineens omlaag gegaan. Ze hopen dat je hem nu te vroeg koopt, want vanaf woensdag is ie BTW-vrij en nog eens een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

henrid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 20:40:
Bij MediaMarkt is de UX301 ineens omlaag gegaan. Ze hopen dat je hem nu te vroeg koopt, want vanaf woensdag is ie BTW-vrij en nog eens een stuk goedkoper.
Wat was de prijs als ik vragen mag? En welke versie bedoel je eigenlijk?

Misschien wordt het tijd dat ik er één ga halen (als vervanger van mijn 31E).

Wil dan wel de witte. Die hebben ze niet (online). :/

UX301LA-C4006H (i7, 8GB, 265GB)
€1320,- Met BTW-korting: €1090,-

UX301LA-C4003H (i5, 4GB, 265GB)
€1150,- Met BTW-korting: €950,-

€150,- kost het dus, maar dan heb je héél wat beters!

[ Voor 19% gewijzigd door SalimRMAF op 27-01-2014 21:37 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
DE022 was bijna 1800 en is nu 1615
C4006 was bijna 1500 en is nu 1321
C4003 was (denk ik) bijna 1300 en is nu 1156
C4005 is de witte en staat niet in de webshop
In de winkel kan ik ze sowieso niet vinden
Maar zonder BTW zijn ze dus nog een stuk goedkoper
Ik verwacht trouwens niet dat ze die BTW van de huidige prijzen afdoen he, want ze zullen ze vlak van te voren vast weer verhogen naar de oude prijs, maar er zit denk ik gewoon een grote marge op die dingen.

[ Voor 28% gewijzigd door henrid op 27-01-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Ik heb sinds kort hier een UX301-C4006; erg fijn apparaat!

Alleen één probleem; zodra ik mijn koptelefoon of in-ears aansluit, dan hoor je duidelijk ruis / gesuis wat ook in frequentie veranderd. Je hoort het wanneer je niks afspeelt, maar ook als je wel geluid afspeelt. Vooral bij lage volumes is dit nogal irritant..

Heeft iemand eerder van dit probleem gehoord?
henrid schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:41:
DE022 was bijna 1800 en is nu 1615
C4006 was bijna 1500 en is nu 1321
C4003 was (denk ik) bijna 1300 en is nu 1156
C4005 is de witte en staat niet in de webshop
In de winkel kan ik ze sowieso niet vinden
Maar zonder BTW zijn ze dus nog een stuk goedkoper
Ik verwacht trouwens niet dat ze die BTW van de huidige prijzen afdoen he, want ze zullen ze vlak van te voren vast weer verhogen naar de oude prijs, maar er zit denk ik gewoon een grote marge op die dingen.
Ik heb een tijdje de pricewatch in de gaten gehouden. De MediaMarkt had de 4006 er eerst op gezet met een prijs van 1321, echter niet leverbaar. Daarna ineens 1499 en wel leverbaar, en nu is hij uit de pricewatch verdwenen. Ik denk dan ook dat je ervan uit kunt gaan dat de 4006 niet goedkoper dan die 1321 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn UX31A gaat _toch_ weer terug naar de reparatiedienst. Hij valt nu af en toe (twee keer gistern op een hele werkdag) in een klap volledig uit. Geen shut down procedure, geen BSOD, maar gewoon net alsof ik de accu er ineens uit trek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
SuB-ZeuZ schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:16:Ik heb een tijdje de pricewatch in de gaten gehouden. De MediaMarkt had de 4006 er eerst op gezet met een prijs van 1321, echter niet leverbaar. Daarna ineens 1499 en wel leverbaar, en nu is hij uit de pricewatch verdwenen. Ik denk dan ook dat je ervan uit kunt gaan dat de 4006 niet goedkoper dan die 1321 gaat worden.
Toch wel... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Edmin schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:53:
Mijn UX31A gaat _toch_ weer terug naar de reparatiedienst. Hij valt nu af en toe (twee keer gistern op een hele werkdag) in een klap volledig uit. Geen shut down procedure, geen BSOD, maar gewoon net alsof ik de accu er ineens uit trek. :(
Niet alleen een Zenbook probleem, heb hier ook een tijdje geleden last van gehad met mijn Vivobook. Nu geen last meer van, geen idee hoe het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gek genoeg lijkt het voor mij samen te vallen met het gebruik van Win8 ipv Win7, wat ik er eerst op had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En weer open omdat deze mod niet met knopjes om kan gaan.... oeps :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Edmin schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:50:
En weer open omdat deze mod niet met knopjes om kan gaan.... oeps :X
(we zien het als het per ongeluk intoetsen van de 'del-toets' op de zenbook) }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Net toen ik de knoop doorhakte, en besloot om de (duurdere) zenbook te halen, aangezien de 1050,--versie was uitverkocht, heeft Media Markt hem niet meer.

De BCC dan? Bijna... Niet leverbaar. Jammer...

http://www.bcc.nl/asus-301lac4006.html

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Dat is balen. Ja en BCC gooit natuurlijk meteen de prijs weer omhoog, of doet net alsof het ineens niet meer beschikbaar is. En ik ben nog aan het wachten op de DE022H, maar betwijfel of die dit weekend nog op voorraad komt bij MM. Dan ga ik toch gewoon weer een half jaartje wachten, met het gevoel dat ik intussen veel geld bespaard heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 03:28
Staat: een dode pixel in het scherm langs de linker rand ongveer in het midden

.. aan jou de keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
teruggestuurd vanwege dode pixel.
is de verkoper betrouwbaar? jazeker. of je hem moet kopen, dat is helemaal aan jou!

prijs nieuw: pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4006H zo te zien best een leuke korting :)

[ Voor 25% gewijzigd door mrc4nl op 02-02-2014 23:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

graphy schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:33:
Staat: een dode pixel in het scherm langs de linker rand ongveer in het midden

.. aan jou de keus
Dodepixel-recovery software uitvoeren, of er de hele tijd aan tikken. Dan paf! Maar het maakt me niets uit, die ene pixel. Morgen even e.e.a. vragen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nja, heb de 4006 gehaald, maar er zit windows 8 op, en geen 8.1 pro.

Is het verstandig om een 8.1 update uit te voeren? (er zitten op de mijne wel 3 dode pixels!, en veel backlight bleeding) :/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
SalimRMAF schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:59:
Nja, heb de 4006 gehaald, maar er zit windows 8 op, en geen 8.1 pro.

Is het verstandig om een 8.1 update uit te voeren? (er zitten op de mijne wel 3 dode pixels!, en veel backlight bleeding) :/
mijn ervaringen met een wat minder legale upgrade naar 8.1 zeg ik: nee dat is het niet waard. er zitten wat rare dingen tussen die het voor mij niet beter hebben gemaakt. (geen rechtermuisknop voor kiezen wifi bijv)
Ook heb ik last van touchpad lag. als ik hettoetsenbord gebruik en direct wil klikken registreert ie de eerste seconde geen kliks. super irritant.

het enige zichtbare is dat er een startknop linksonder staat. maar met de gewone win8 kon je ook al in de hoek kon klikken voor start.

note: het minder legale gedeelte kan de werking tov de normale 8.1 hebben beinvloed. en ik heb een oude acer, geen zenbook

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 06-02-2014 15:41 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Minder legaal? Doel je dan op 8.1, of de PRO-variant? Ik denk de pro-versie, maar ik denk niet dat ik daar iets aan heb.

Ik dacht dat je 'gewoon' naar 8.1 kon updaten. 8.1 Bevat enkele voordelen, zoals direct booten naar de desktop, iets waar ik niet zonder kan.

Op dit moment zie ik dit staan bij de instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v3OfVQF.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Instaleer eerst alle updates via Windows Update. Als je daarna opnieuw opstart en de Windows Store app opent, zie je een tile dat Windows 8.1 kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Heeft iemand enig idee waar je een losse (originele!) lader voor de UX301LA kan bestellen? Ik zoek me de rambam maar kan hem nergens vinden.

Typenummer is ADP 45AW C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je zou een repaircenter kunnen proberen. In dit geval Asus Nederland of Comserve Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
SuB-ZeuZ schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:25:
Heeft iemand enig idee waar je een losse (originele!) lader voor de UX301LA kan bestellen? Ik zoek me de rambam maar kan hem nergens vinden.

Typenummer is ADP 45AW C.
amazon.de?
http://www.amazon.de/Netz...fRID=1B9SSTMZDJMVZ34Z12C7

kost je wel een whopping 80 euro :x
en je kan alleen betalen met creditcard

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
*struikel* Onze vrienden van Asus vroegen zich af of Tweakers het interessant zouden vinden om een review te schrijven over hun UX301. In ruil voor die inzet zouden we een aantal externe HDD's mogen verloten onder de reviewers. Voordat ik ja of nee zeg tegen Asus, wil ik graag weten of jullie interesse hebben in zo'n actie. Laat het me maar weten. :)

Actie is voorbij. Asus neemt contact op met de winnaars! :)

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 14-04-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

zeef schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:35:
*struikel* Onze vrienden van Asus vroegen zich af of Tweakers het interessant zouden vinden om een review te schrijven over hun UX301. In ruil voor die inzet zouden we een aantal externe HDD's mogen verloten onder de reviewers. Voordat ik ja of nee zeg tegen Asus, wil ik graag weten of jullie interesse hebben in zo'n actie. Laat het me maar weten. :)
Ik ben sowieso van de partij. Heb een UX301-4006. Ik wilde een review schrijven, maar door gebrek aan tijd ben ik er nog niet aan toe gekomen. Wat zijn de spelregels etc.? :9

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Nou, wie vanaf een vandaag een productreview plaatst loot mee. Hoe meer sterren voor je review, hoe meer kans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Dat is een leuke actie! Ik ga even mijn best doen op een mooie review.

EDIT: Klaar!
productreview: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4006H review door 737freak

[ Voor 56% gewijzigd door 737freak op 15-03-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb zojuist ook een review achtergelaten. :)

Een eerlijke review.
O+

PS: Waarom kan ik geen afbeeldingen invoegen in de review?

[ Voor 29% gewijzigd door SalimRMAF op 16-03-2014 00:51 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Fijn om die reviews te lezen. Het gaat tenslotte bij deze producten niet om een paar knikkers, dus het is goed om te lezen wat gebruikers ervan vinden :) Mocht ik er één gaan halen, dan wordt het de C4006H versie.

[ Voor 16% gewijzigd door partyondude op 19-03-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

partyondude schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:04:
Fijn om die reviews te lezen. Het gaat tenslotte bij deze producten niet om een paar knikkers, dus het is goed om te lezen wat gebruikers ervan vinden :) Mocht ik er één gaan halen, dan wordt het de C4006H versie.
Precies, en ik ben niet kritisch o.i.d., maar ik vind wel dat Asus wat aan haar schermen mag doen...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vreemd trouwens om in jouw review te lezen dat WIN8.1 voor een verslechtering van prestaties zorgt op bepaalde vlakken. Meer gebruikers last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een tweedehands Zenbook UX31A laptop. Echter bij elke actie die ik uitvoer, vensters sluiten, een programma starten. Hoor ik de fan even hard blazen. Ik heb Windows vanuit de recovery partitie terug geinstalleerd op de SSD met alle fabrieks instellingen voor ingebruikname. Ik kan nergens vinden hoe ik het gedrag van de fan kan corrigeren. Enig idee wat hier aan te doen is?

Nog een vraagje, heeft deze zenbook touch een msata aansluitng zodat ik evt de ssd kan vervangen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Partyondude, ik denk dat het meer met 8.1 te maken heeft, dan met de laptop.

Kozak, een BIOS-update misschien?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
De actieprijs van de C4006H (i7, 8GB, 256 GB SSD) is helaas afgelopen, deze kost nu weer €1.499,-. Daardoor wordt deze wat meer interessant: pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4003H Hier zit een i5 met 4 GB en een 128 GB SSD in.

Ervaring met de i5 variant hier? Gaat dat heel veel in performance schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

partyondude schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:00:
De actieprijs van de C4006H (i7, 8GB, 256 GB SSD) is helaas afgelopen, deze kost nu weer €1.499,-. Daardoor wordt deze wat meer interessant: pricewatch: Asus Zenbook Touch UX301LA-C4003H Hier zit een i5 met 4 GB en een 128 GB SSD in.

Ervaring met de i5 variant hier? Gaat dat heel veel in performance schelen?
Ik had hiervoor een i5 en 4GB, naar mijn gevoel ook al erg snel. Maar het ligt er voornamelijk aan wat je nu hebt en waarmee je het wilt vergelijken. Kun je me daar meer over vertellen?

Relatief gezien kan ik je al sowieso vertellen dat het niet veel zal uitmaken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik gebruik nu een desktop met een Crucial M4 SSD en een i5 2500K, de laptop die ik heb is een simpele Lenovo van €400,-. Heb trouwens niet gewacht op advies in dit topic en vandaag toch de C4006H gekocht. Vooralsnog valt het WIN updaten me wat tegen, het lijkt soms alsof er niets gedownload wordt of dat de update niet lukt. Vreemd, nooit eerder meegemaakt. Heb nu wel na een aantal sessies de WIN 8.1 in de store staan, nog niet geïnstalleerd.

Verder sla ik (maar dat kan komen door het syncen van Dropbox en Drive) niet stijl achterover van de snelheid en dat verbaast me. Dit apparaat zou me toch uit m'n sokken moeten blazen lijkt me. Vorig jaar heb ik de i7 versie van het vorige model geïnstalleerd voor mijn zus (die er tot op heden zeer tevreden mee is) en die vond ik tot zover indrukwekkender, met name het booten ging daar bizar snel.

Scherm is prachtig, (film kijken is zeer goed te doen) touch werkt prima, daar wen ik snel aan denk ik, geluid uit de speakers vind ik erg fraai voor een laptop. Het zal even wennen worden maar al met al lijkt me dit een prima aanschaf.

Al eerder gemeld hier meen ik, maar dat er dik 40 GB van die 256 GB foetsie is, is vrij matig zeg :/

Wel diep droevig dat ik mijn Office 2013 licentie niet mee kan nemen van die gare Lenovo |:(

[ Voor 6% gewijzigd door partyondude op 08-04-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Kijk even op welk energie-profiel Windows ingesteld staat. Standaard wordt het profiel van de ASUS 'Power4Gear' applicatie in 'Low Power' modes gebruikt als de laptop niet aan de netstroom zit. Dit profiel begrenst de kloksnelheid om de accuduur te verlengen. Wellicht kan het veranderen van een aantal instellingen een goede balans tussen accuduur en prestaties opleveren.

Een 256GB harde schijf resulteert in 238GB bruikbare ruimte binnen Windows.
(meer info: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/172191en)
Daar ben je al 18GB kwijt geraakt. De overige 'missende gigabytes' worden gebruikt door de herstelpartitie en de setup van Windows. Vroeger kreeg je een reparatie-dvd met Windows bij je computer, tegenwoordig zit je licentie vast aan je moederbord en wordt een herstelpartitie gebruikt om Windows opnieuw te instaleren.

Ik ben met je eens dat het niet erg netjes is. Als men 256GB opslagruimte adverteert, dan moet men dat ook leveren.

Als ik inlog op de Office 2013 site (http://office.microsoft.com/nl-nl/) en klik op 'Office installeren', dan kan ik daar mijn installaties en activaties beheren. Zo heb ik mijn Office 2013 voor Hoger Onderwijs geïnstalleerd op m'n desktop en laptop, als ik één van die 2 opnieuw moet installeren kan dat dus vrij eenvoudig.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bedankt voor de tips :) Voor wat betreft Office heb ik gewoon pech gehad. Ik heb een 2013 docenten versie op mijn desktop staan (de Lenovo heeft 2010 zie ik net) en die mag ik maar 1x gebruiken en ook maar 1x kopen. Aardig balen, want met €12.50 spotgoedkoop. Ik kan nog wel een UK versie voor datzelfde geld kopen, maar weet niet of ik dan de taal in kan stellen op Nederlands.

Verder een geweldig apparaat, ik had eerst m'n bedenkingen bij touchscreen maar volgens mij is het, zeker in combinatie met WIN8, vrij briljant. Gisteren even een aflevering van de Big Bang Theory opgezet, het scherm is echt prachtig scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb een Wifi probleem. Op het werk knalt m'n verbinding er echt iedere minuut uit. En dat is raar, want dat gebeurt thuis niet :/ De Zenbook is voorzien van de allerlaatste WIN 8.1 updates.

Ik heb net de BIOS en de WIFI LAN driver een update gegeven. Morgen kan ik het weer testen, maar herkent iemand dit probleem? Het is knap irritant.

EDIT:

Ook met de nieuwe drivers blijf ik continu verbindingsproblemen houden wat echt onwerkbaar is als er met de laptop beeldmateriaal gestreamd moet worden in het kader van lesgeven |:( Dit is echt een serieus probleem. Iemand een idee wat te doen?

EDIT 2:

Laatste Intell wifi driver gedownload (niet die van de Asus site, dat had ik al gedaan) en het is gelukkig opgelost :)

[ Voor 116% gewijzigd door partyondude op 10-04-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Vraagje; is er iemand hier die totaal geen last heeft van backlight bleed op 'n Zenbook (maakt niet uit welke)?

Ik zit namelijk te wachten op wanneer de UX303 uitkomt, maar ik lees enorm veel klachten over backlight bleed op de Zenbooks. Klinkt toch erg zorgwekkend voor een product van +1000€ -- wat je eigenlijk een apparaat met hoog niveau van quality control voor terug verwacht te krijgen.

Edit:
En voor de gene die wel backlight bleed hebben ondervonden; heb je enige ervaring met Asus' customer care in de zin dat Asus niet moeilijk doet en ook echt (bijvoorbeeld) het scherm vervangen?

[ Voor 20% gewijzigd door PostHEX op 11-04-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

PostHEX schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:11:
Vraagje; is er iemand hier die totaal geen last heeft van backlight bleed op 'n Zenbook (maakt niet uit welke)?

Ik zit namelijk te wachten op wanneer de UX303 uitkomt, maar ik lees enorm veel klachten over backlight bleed op de Zenbooks. Klinkt toch erg zorgwekkend voor een product van +1000€ -- wat je eigenlijk een apparaat met hoog niveau van quality control voor terug verwacht te krijgen.

Edit:
En voor de gene die wel backlight bleed hebben ondervonden; heb je enige ervaring met Asus' customer care in de zin dat Asus niet moeilijk doet en ook echt (bijvoorbeeld) het scherm vervangen?
Denk niet dat je met BB recht hebt op een ander scherm! Zelfs met de dode pixels moet het wel erg bont worden alvorens je aanspraak kunt maken op garantie. }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
M.a.w; premium Asus product ≠ premium service? Dit is altijd de reden waarom ik een hekel heb aan een nieuw LCD/LED gerelateerd product te kopen. Dode pixels vind ik wel mee vallen. Tenminste ik heb nog nooit een product met een LCD scherm gehad die een dode of vaste gelopen pixel had. Backlight bleed is uit mijn ervaring een veel groter probleem (iets dat jammer genoeg makkelijk voorkomen kan worden als het fabrikanten een bal kon schelen). Misschien dat ook laptops ooit OLED schermen krijgen, zijn we van dat gezeur af (alhoewel krijgen we beeld retentie er weer voor terug). Denk dat de enige consolidatie is dat een winkel hopelijk een mogelijk toekomstige laptop miskoop terug neemt na een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Ik vertrouw totaal niet op garantie van de leverancier bij zulke dubieuze kwesties, en bovendien is de winkel waar je hem koopt de plaats om ermee terug te gaan. Voordat ik iets koop vraag ik altijd aan de winkel hoe ze omgaan met dode pixel problemen, en vaak mag je de laptop dan gewoon inruilen (binnen 14 dagen). Helemaal als je via internet koopt en in de webshop en dan bijv. in de winkel afhaalt (MM, Coolblue, vast wel meer). Dan mag je hem daar aanzetten en bevalt ie niet, dan hoef je hem niet te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Geen dode pixels hier, in ieder geval nog niet gevonden, ik zoek er ook niet naar. Wel duidelijk backlight bleeding, dat valt me tegen. Maar het is niet zo storend om er een garantiezaak van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

O+ Ik heb een Asus HDD gewonnen i.v.m. het schrijven van een review. Bedankt, moderator en Asus!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 737freak
Gefelicteerd, partyondude!

Ik ben ook een zeer gelukkige winnaar! Mijn dank is groot, ASUS & Tweakers! :)

[ Voor 18% gewijzigd door 737freak op 15-04-2014 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmm, dus eigenlijk moet er nog één komen :) Ik heb totaal geen verstand van hoe je zo'n fraaie opmaak voor elkaar krijgt zoals je vaak ziet hier in reviews. Maar goed, heb er ook helemaal geen tijd voor. Ben een steeds meer tevreden gebruiker van de Zenbook. Machtig mooi apparaat, wat heel fors aan de prijs is :P Ik begin nu pas WIN8 te snappen, terwijl ik dit al een jaar of zo op m'n desktop draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 23:40
Pff, zojuist mijn Zenbook (UX31A) voor de 4e keer RMA gemeld bij Asus. Voor de 4e keer is het moederbord defect. Heb in de aanvraag aangegeven dat ik een andere oplossing wil dan reparatie, want ik heb geen vertrouwen in dat het apparaat nu wel goed wordt gemaakt, en de garantie verloopt in juli.

Jullie nog tips voor me hoe ik het met Asus kan oppakken als ze aangeven enkel te kunnen repareren?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Na 3 reparaties aan hetzelfde defect mag je wettelijk gezien toch afstand doen van het product en een andere oplossing verlangen van de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Het punt is dat het defect niet 3x hetzelfde is geweest, alleen de oplossing. Eerst ging de notebook niet uit (2x), daarna laadde hij niet meer op en nu heb ik grafische problemen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
Voor de gene die geïnteresseerd zijn, in Europa brengt Asus twee Zenbook modellen met matte schermen uit;
http://news.softpedia.com...n-NVIDIA-GPU-432383.shtml

[ Voor 4% gewijzigd door PostHEX op 23-04-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

PostHEX schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:47:
Voor de gene die geïnteresseerd zijn, in Europa brengt Asus twee Zenbook modellen met matte schermen uit;
http://news.softpedia.com...n-NVIDIA-GPU-432383.shtml
Volgens mij was dit best oud nieuws.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
In ieder geval niet oud genoeg dat je niets over de UX32LN in de OP leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 11-09 15:14
Mijn eerste reactie hier, terwijl ik al een tijdje een gelukkige eigenaar ben van een Zenbook Ux31a.
Erg mooi en machtig apparaat, zeer tevreden mee. Mooi dat hij van metaal is, maar een nadeel eraan is dat hij wel krasgevoelig is.
Nu gebruik ik het apparaat vaak op de bank, op mijn schoot dus. Maar ik draag eigenlijk altijd een riem dus komen er snel krassen op de onderkant. Vandaag ben ik een beetje opzoek gegaan naar oplossingen. Ik heb er 2 gevonden:
1. een hardcase, maar dat maakt de lekker dunne laptop bijna twee keer zo dik en dat zou ik erg zonde vinden.
2. is een sticker, dit spreekt mij erg aan. vooral omdat je een carbon motief kan nemen.

en nu de vraag, heeft iemand hier ervaringen mee?
want ik kan wel wat sites vinden, maar daar zijn ze allemaal op gefotoshopt.

Wat sites waar ik wat info had gevonden over de skins:
http://phantomskinz.com/asuszenbookux31achromatics.aspx
http://www.ghost-armor.co...etails/asus-zenbook-ux31e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zou hem gewoon standaard laten, krassen zal ie toch wel (net als alle telefoons) en dat je er later minder geld voor kan vragen so what. Gemak en vrijheid gaat voor moeite en extra voorzichtig zijn (terwijl het apparaat wel wat kan hebben).

Anders kun je ook kijken naar het wrappen van je laptop. Dat zal denk ik mooier ogen dan jouw voorgestelde skins.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 11-09 15:14
Ja klopt, maar ik vind die carbon look ook wel wat hebben ;)

Een wrap is misschien ook een leuk idee, dank je.
volgens mij ook een stukje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Inmiddels vanuit Asus te horen gekregen dat ik een credit ga krijgen, en meteen een Surface Pro 2 aangeschaft, heerlijk apparaat!

Maar Asus heeft er dus niet moeilijk over gedaan, wat wel prettig is.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn UX31a gaat ook goed, hij laadt niet meer op :(

Lampje op de lader brand ook niet. Hopelijk is het de lader en niet de laptop zelf.

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste