[/quote]Wow, ik heb blijkbaar geluk gehad met mijn installatie die vlekkeloos verliep.
Ik ben al een paar uur bezig het bij een vriend aan de praat te krijgen.
Eerst probleem verholpen: hij had een laptop met 2 videokaarten. Blijkt dat je de snelle eerst moet uitzetten voor het spel uberhaupt opstart.

Maar nu loopt het spel vast na het inloggen op social club. Hebben nog niet eens de activatiecode kunnen invoeren

[quote]
Mogelijke oplossing:
Ik kon ook alleen GTA V opstarten als ik mijn GTX 970 op mijn laptop uitschakelde, de launcher bleef dan vervolgens hangen bij het loaden (en zoeken naar updates). Na veel speurwerk op internet/laptop bleek dat een .dll file de boosdoener was nl: GFSDK_ShadowLib.win64.dll.
Dit heb ik gevonden via de link C:\Users\eigen naam\Documents\Rockstar Games\GTA V en dan kladblok launcher openen, hierin staat vermeld wat de problemen zijn bij het opstarten.
Bij deze link staan veel problemen bij het installeren/opstarten van GTA V op de pc
http://segmentnext.com/20...graphics-and-performance/
Via internet een andere gedownload en geïnstaleerd en nu is GTA V de update van 5 gig aan het downloaden en kan ik gewoon opstarten met mijn GTX 970 aan ipv deze eerst uit te schakelen en op te starten met de intel HD.
Dit heeft bij mij geholpen en nu ben ik de update van 5 Gig aan het downloaden.
19/4 GTA V start zonder problemen op en speelt tot nu toe zonder fouten/crashes
22/4 Loopt als een zonnetje