dat zijn featuresDevata schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:28:
Het spel zit dus vol met dit soort fouten of onlogica ’s. Het verdwijnen van auto’s of auto’s die ineens (gerepareerd) ergens anders geparkeerd staan vind ik echt vervelend, de rest niet maar dat had op zich ook niet gehoeven.
Echter buiten deze schoonheidsfouten is het een erg vermakelijk spel dat goed draait en redelijk stabiel.
Blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem dat het spel crasht tijdens de een missie. Er is blijkbaar voor elke missie een workaround, maar helaas crasht die bij mij de volgende missie weer.. Hopelijk komt R* snel met een patch hier voor.
Voor mensen die dus ook last hebben van het crashen tijdens de zelfde missie:
Voor mensen die dus ook last hebben van het crashen tijdens de zelfde missie:
Nou het pimpen werkt bij niet. Enig idee waarom? Na het bevestigen van de order zie je dat je auto is getuned, maar na het opnieuw starten van de app is alles naar stockwaarden.Rubman schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:39:
Inmiddels heeft de iFruit app op android een update gehad waarbij de PC versie van GTA V beschikbaar is gekomen. (optie Rockstar Social Club).
Eindelijk Chop trainen en auto's pimpen met je telefoon.
Het viel me op dat je bij een bepaalde missie een rugzak draagt en die verdwijnt als je de auto in stapt, en vervolgens weer netjes op je rug terug hangt als je uit staptDevata schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:28:
GTA speelt zich prima weg en draait zonder problemen.
Het valt me wel op dat er erg veel kleine schoonheidsfoutjes in het spel zitten. Zo vind ik het wat amateuristisch overkomen dat een zwaar beschadigde auto na een missie (of zelfs een gesprekje van 3 min) ineens weer gerepareerd is en dat je in een cutscene (bijvoorbeeld al je bij een telefooncel staat te bellen) de auto niet ziet waar je hem hebt geparkeerd en dat hij erna ineens ergens anders staat geparkeerd. Het vervelendste vind ik wat dat betreft overigens nog auto’s die nadat ik mijn rug heb gedraaid of 10 meter heb gelopen ineens weg zijn.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Inderdaad, geen idee waarom dat is, krijg wel bij het opnieuw plaatsen van order dat er al 1 pending is en of ik die wil overschrijven.turkeyhakan schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:47:
[...]
Nou het pimpen werkt bij niet. Enig idee waarom? Na het bevestigen van de order zie je dat je auto is getuned, maar na het opnieuw starten van de app is alles naar stockwaarden.
Waarschijnlijk moet je hem dus ingame ook even ergens ophalen
[ Voor 19% gewijzigd door Rubman op 20-04-2015 09:50 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik ben benieuwd of er wel geld wordt afgeschreven...
Op de 360 en One is dit beiden gelukt en werkzaam. Verwacht nu niet anders. Daarna echt een buttload aan geldturkeyhakan schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:07:
[...]
Werkt dit echt? Ik heb zo mijn twijfels.. en wil mijn geld ook niet kwijt raken, heb het met een missie verdiend.
[...]
Dat is wel een goede tip! Kan je geld van je story mode niet overzetten naar online? Ik wil graag een leuke auto kopen, maar heb "maar" * geld met mijn online character.
Voor de juwelier heist heb ik * gekregen. Zijn er nog meer missies waar je zo veel mee kunt verdienen?
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Dat is wat mij betreft minder storend, want dat verandert het spel niet echt. Maar als een auto die je "geleend" hebt en ergens hebt geparkeerd om een kleine missie tussendoor te doen opeens verdwenen is, dan is dat storender.TommyGun schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:49:
[...]
Het viel me op dat je bij een bepaalde missie een rugzak draagt en die verdwijnt als je de auto in stapt, en vervolgens weer netjes op je rug terug hangt als je uit stapt![]()
. Dat soort dingen vind ik doorgaans ook vrij slordig en storend ja.
Zo kwam ik gisteren een overvaller tegen die ik voor de lol even te voet heb achtervolgd, maar vrij snel ben kwijtgeraakt. Daarna teruggelopen naar waar ik m'n auto had gelaten en het ding was verdwenen. Dit duurde in totaal een paar minuten (IRL).
Op andere momenten kan ik een auto die ik heb gebruikt wel gewoon weer oppikken. Er is niet echt een touw aan vast te knopen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Nu de game al een paar dagen speelbaar is (en de meeste bugs zijn tegengekomen) vroeg ik me af of ik het spel wel kan spelen/zou moeten aanschaffen.
Specs:
Intel i5-2400 (+ mugen)
Club 3D Radeon R9 270 royalQueen
ASUS P8H67-M Pro (b3)
8GB DDR3 Geheugen
840 EVO SSD
Het probleem lijkt de VRAM, die maar 2GB groot is. Ik lees overal dat deze game toch flink wat VRAM opslokt (8GB~).
What to do?
Thanks!
Specs:
Intel i5-2400 (+ mugen)
ASUS P8H67-M Pro (b3)
8GB DDR3 Geheugen
840 EVO SSD
Het probleem lijkt de VRAM, die maar 2GB groot is. Ik lees overal dat deze game toch flink wat VRAM opslokt (8GB~).
What to do?
Thanks!
heb hier 4gb ram, en 2gb video geheugen, game draait (voor mij) meer dan prima.
heb torrentje gebruikt alvore game aanschaf om te beoordelen of deze draait
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 20-04-2015 10:01 ]
4 posts boven je...Dennis de Vries schreef op maandag 20 april 2015 @ 03:06:
Andere mensen die nu ook opeens de err_gfx_D3D_init crash hebben?
Bij mij liep het spel de eerste paar dagen super, geen crashes, alleen soms online desyncs.
Sinds gisteravond heb ik deze beruchte crash nu ook. Een paar mensen op de Steam-forums gaven hetzelfde aan, nadat ze een Windows-update hadden gekregen.
Toevallig had ik gistermiddag ook een update van Windows.
Ja, je zou hem denk ik op ongeveer high kunnen spelen. Je videokaart heeft 2GB aan geheugen, om alles maxed out te spelen heb je ongeveer 4GB nodig.HollowGamer schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:59:
Nu de game al een paar dagen speelbaar is (en de meeste bugs zijn tegengekomen) vroeg ik me af of ik het spel wel kan spelen/zou moeten aanschaffen.
Specs:
Intel i5-2400 (+ mugen)
ASUS P8H67-M Pro (b3)
8GB DDR3 Geheugen
840 EVO SSD
What to do?
Thanks!
Voor wie intresse heeft, op de rockstar support site staan de commandline / parameters die je aan je exe kunt toevoegen. Werkt zoals in GTA IV via een commandline.txt die je in de root van je GTA V instalatie moet zetten.
https://support.rockstarg...mand-Lines-for-GTAV-on-PC
Je kan er bijvoorbeeld via "-frameLimit" je frames per seconde mee limeteren en zo een soort van manuele vsync mee maken of te grote schomelingen in je fps mee aanpakken en via "-noInGameDOF" kan je het Depth of Field effect uitschakelen. Voor wie gewoon snel even een benchmark wilt draaien is er "-benchmark" en nog een hele hoop opties.
Wou dat even meegeven.
Dacht dat ik dit gisteren avond al gepost had, maar kan het niet terugvinden...
Je kan er bijvoorbeeld via "-frameLimit" je frames per seconde mee limeteren en zo een soort van manuele vsync mee maken of te grote schomelingen in je fps mee aanpakken en via "-noInGameDOF" kan je het Depth of Field effect uitschakelen. Voor wie gewoon snel even een benchmark wilt draaien is er "-benchmark" en nog een hele hoop opties.
Wou dat even meegeven.
Dacht dat ik dit gisteren avond al gepost had, maar kan het niet terugvinden...
[ Voor 6% gewijzigd door Marsmillo op 20-04-2015 11:03 ]
ik had gisteren een voetganger wiens fiets was gestolen geholpen, paar dagen later kreeg ik een smsje van hem, hij bedankte mij voor de hulp en gaf mij 100k aandelen in zijn bedrijf
Woah! Dat is ideaal voor AMD-bezitters. Kunnen we eindelijk een soort van adaptive V-sync voor deze game aan de praat krijgen! Bij Nvidia is dat standaard een optie, bij AMD jammer genoeg niet, maar op deze manier kunnen we dat dan toch voor elkaar fixen.Marsmillo schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:03:
Je kan er bijvoorbeeld via "-frameLimit" je frames per seconde mee limeteren en zo een soort van manuele vsync mee maken of te grote schomelingen in je fps mee aanpakken
Enorm bedankt voor de tip, ga er vanavond gelijk naar kijken!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zelf nog niets kunnen testen, dus weet niet of het werkt, je moet maar iets laten weten.
Als tearing verdwijnt door je FPS op 60 te locken zou je ook geen vsync nodig hebben. Als je gelukt hebt verminderd het.
[ Voor 17% gewijzigd door evilpin0 op 20-04-2015 12:18 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Resulteert dus in minder GPU gebruik. Waardoor je eventueel je settings hoger kan zetten. Ik ga het ook proberen.evilpin0 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:17:
Als tearing verdwijnt door je FPS op 60 te locken zou je ook geen vsync nodig hebben. Als je gelukt hebt verminderd het.
Nouja, je hebt natuurlijk tearing en judder, net afhankelijk of je boven of onder je framerate zit. GTA V begint bij mij redelijk te stutteren als hij 80fps op mijn 60fps scherm wil proppen. Dus zet ik v-sync aan, wat dat oplost. Daalt mijn framerate echter onder de 60fps, dan mis ik gelijk een heel frame, terwijl ik in dat geval wat halve frames helemaal niet zo erg vind.evilpin0 schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:17:
Als tearing verdwijnt door je FPS op 60 te locken zou je ook geen vsync nodig hebben.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hallo,
Ik heb een Dell laptop met de volgende specs.
i7-3630QM
8 Gb ram geheugen 1600MHz DDR3
videokaart 2 Gb Nvidia GT 650m
Is GTA V daarop nog een beetje te spelen en wat zou ik dan mogen verwachten qua beeld (resolutie en FPS)
Om nou bijna €60 uit te geven aan een spel en het valt ontzettend tegen, zoveel geld heb ik ook weer niet.
i7-3630QM
Is GTA V daarop nog een beetje te spelen en wat zou ik dan mogen verwachten qua beeld (resolutie en FPS)
Om nou bijna €60 uit te geven aan een spel en het valt ontzettend tegen, zoveel geld heb ik ook weer niet.
je kunt er dus niet op traden (stockmarket?)Rubman schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:39:
Inmiddels heeft de iFruit app op android een update gehad waarbij de PC versie van GTA V beschikbaar is gekomen. (optie Rockstar Social Club).
Eindelijk Chop trainen en auto's pimpen met je telefoon.
€60 ?Norinco schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:45:
Hallo,
i7-3630QM
42 bedoel je.
Ik heb even op google gezocht op gta v en je videokaart:
YouTube: GTA 5 Gameplay (PC) GeForce GT 650M (1080p settings)
Jij moet iets meer kunnen krijgen vanwege je geheugen en CPU... maar ik zou dit wel als basis aanhouden voor je beslissing denk ik.
YouTube: GTA 5 Gameplay (PC) GeForce GT 650M (1080p settings)
Jij moet iets meer kunnen krijgen vanwege je geheugen en CPU... maar ik zou dit wel als basis aanhouden voor je beslissing denk ik.
[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-04-2015 13:14 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik heb de 840m, en ik speel alles op normaal met de texures naar high en motion blur aan op full hd. Daarnaast heb ik de view distance wat omhoog gegooid. Hij loopt lekker op 30 á 40 fps.Norinco schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:45:
Hallo,
i7-3630QM
Hier op een 550m met 1GB VRAM met Core i7 prima te spelen op 720P resolutie!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nog mensen waarbij de derde Tonya missie niet werkt met de tow truck? Ik laat de man instappen bij mij en dan stopt de muziek van de radio plots en kan ik de missie niet verder doen. Als ik wegrij met de auto eraan vast faalt de missie en blijft mijn pc vasthangen.
klinkt inderdaad aps passive mode echter staat er in dat dit dus alleen te gebruiken is lopend en niet in auto's. Echter is dat juist het ding ze zitten vaak in een auto of op een motor en achtervolgen je tot je lang genoeg stil staat waarna ze een sticky bom of proximity bom in de buurt van je leggen en weer weg rijden.
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
Ik wil niet de zoveelste ''kan ik dit spel spelen met mijn setup'' post toevoegen want ik heb het spel zelf al. Maar na wat rotzooien draait mijn spel best oké maar ook niet meer dan dat. Ik heb op dit moment een I5 4670k met 6gb geheugen en een HD7870xt (2gb vram) Het spel geeft mooi aan hoeveel videogeheugen je nodig hebt bij bepaalde instellingen. Ik zie hier in het forum echter veel mensen die met een wat mindere setup textures op high kunnen spelen. Bij mij stonden ze standaard op normal waarbij ik met de overige opties (die wel veelal op high staan) toch nog wat hickups ervaar.. Voornamelijk bij snellere actie. Toch zou er maar iets van 1800 mb vram gebruikt worden. Als ik textures op High zet dan gaat het vram gebruik meteen naar 2400 mb vram? Is dat dan toch geen probleem? heb het verder nog niet uitgetest.. Maar enig advies zou ik op prijs stellen.
Edit: 6 gb wordt 8gb geheugen Dit zit er tijdelijk in ivm defect van mijn eigen geheugen
Edit: 6 gb wordt 8gb geheugen Dit zit er tijdelijk in ivm defect van mijn eigen geheugen
[ Voor 5% gewijzigd door Chrosser op 20-04-2015 14:04 ]
Ik werk iets van 500MB boven mijn 2GB uit. Levert geen problemen op.
Als je hickups hebt, staat dan toevallig je radio op selfradio? Dat is namelijk bij veel mensen (onder wie ondergetekende) het probleem.
Ik heb de density van aantal personen naar 60% gebracht en de verschillende personages naar 70%, daardoor zakte het aantal MB en kon ik andere opties omhoog schroeven.
Als je hickups hebt, staat dan toevallig je radio op selfradio? Dat is namelijk bij veel mensen (onder wie ondergetekende) het probleem.
Ik heb de density van aantal personen naar 60% gebracht en de verschillende personages naar 70%, daardoor zakte het aantal MB en kon ik andere opties omhoog schroeven.
[ Voor 29% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-04-2015 14:15 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Missie gisteren zonder problemen gehaald, heb tot nu toe 2x een crash ergens en als ik het dan erna nog een keer doe dan werkt het zonder problemen.Linus_BE schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:40:
Nog mensen waarbij de derde Tonya missie niet werkt met de tow truck? Ik laat de man instappen bij mij en dan stopt de muziek van de radio plots en kan ik de missie niet verder doen. Als ik wegrij met de auto eraan vast faalt de missie en blijft mijn pc vasthangen.
Ik draai zelf met mijn 2500k en HD7870 op 1080p vrijwel constant boven de 50 FPS op medium/high. Wat ik aanraad is de draw distance etc wat terugschroeven, hiermee valt best wat te winnen. Overigens gebruik ik geen FXAA en heb ik MSAA op 2X staan. In totaal kom ik op zo'n 1500MB van de 2000MB uit met dat handige metertje.Chrosser schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:03:
Ik wil niet de zoveelste ''kan ik dit spel spelen met mijn setup'' post toevoegen want ik heb het spel zelf al. Maar na wat rotzooien draait mijn spel best oké maar ook niet meer dan dat. Ik heb op dit moment een I5 4670k met 6gb geheugen en een HD7870xt (2gb vram) Het spel geeft mooi aan hoeveel videogeheugen je nodig hebt bij bepaalde instellingen. Ik zie hier in het forum echter veel mensen die met een wat mindere setup textures op high kunnen spelen. Bij mij stonden ze standaard op normal waarbij ik met de overige opties (die wel veelal op high staan) toch nog wat hickups ervaar.. Voornamelijk bij snellere actie. Toch zou er maar iets van 1800 mb vram gebruikt worden. Als ik textures op High zet dan gaat het vram gebruik meteen naar 2400 mb vram? Is dat dan toch geen probleem? heb het verder nog niet uitgetest.. Maar enig advies zou ik op prijs stellen.
| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |
Verwijderd
De perfecte GTA 5 pc bestaat nog niet
Behalve als je Geforce Titan X kaarten in SLI hebt staan of iets in die lijn
Of SLI GTX 690 hebt ;DVerwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:10:
De perfecte GTA 5 pc bestaat nog niet![]()
Passive mode is ook te gebruiken in auto's. Je auto wordt dan doorzichtig en men rijdt er dwars doorheen als men je wil rammen. (Op de PS4 althans)Macsylver schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:00:
[...]
klinkt inderdaad aps passive mode echter staat er in dat dit dus alleen te gebruiken is lopend en niet in auto's. Echter is dat juist het ding ze zitten vaak in een auto of op een motor en achtervolgen je tot je lang genoeg stil staat waarna ze een sticky bom of proximity bom in de buurt van je leggen en weer weg rijden.
In passive mode hoor je echter geen wapens te kunnen gebruiken, ook geen stickies dus. Dat is dus wel raar, wellicht een glitch?
PSN: fonsmeister
Verwijderd
is een bug. Ik had dat laatst ook toen ik passive was. Kon gewoon mijn wapen trekken en anderen killen terwijl ik niet te raken was in passivefonsmeister schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:45:
[...]
Passive mode is ook te gebruiken in auto's. Je auto wordt dan doorzichtig en men rijdt er dwars doorheen als men je wil rammen. (Op de PS4 althans)
In passive mode hoor je echter geen wapens te kunnen gebruiken, ook geen stickies dus. Dat is dus wel raar, wellicht een glitch?
Pff, beetje suf dit. Ik had 300.000 in aandelen,, laad ik mijn safegame, alles weg (alle aandelen weg van die eerste Heist). Een eerdere safegame laden is beetje zonde, want zit een dag verschil in (5/6 uur spelen), vind ik wat zonde. Heb ik weer net zoveel als in het begin, nog 1000 oid, erg vervelend
BF1: Don-Panio
De grap is als je uit de auto springt voordat je de persoon in passive mode raakt hij alsnog overreden wordtfonsmeister schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:45:
[...]
Passive mode is ook te gebruiken in auto's. Je auto wordt dan doorzichtig en men rijdt er dwars doorheen als men je wil rammen. (Op de PS4 althans)
Verwijderd
Iemand tips voor aandelen in het begin voor Trevor, Michael en Franklin. Ze hebben nog niet veel geld om bedrijven te kopen. Zoals Michael heeft maar 11.000 op dit moment en ik wil dat best in aandelen steken voor een paar ingame weken.
Op steam toch bijna €60. Kwam nog op budgetgaming andere prijzen tegen alleen waren dat geen steamkeys maar Rockstar Social Club keys. Zijn die hetzelfde?
R* Social Club keys werken niet op Steam. Hij download de game dan van R* zelf. De enige manier om op dit moment aan een Steam key te komen is via Steam zelfNorinco schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:46:
[...]
Op steam toch bijna €60. Kwam nog op budgetgaming andere prijzen tegen alleen waren dat geen steamkeys maar Rockstar Social Club keys. Zijn die hetzelfde?
Klopt maar Steamversie start na download alsnog social club heb...dus ja.kaanmijo schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:59:
[...]
R* Social Club keys werken niet op Steam. Hij download de game dan van R* zelf. De enige manier om op dit moment aan een Steam key te komen is via Steam zelf
GTA5 is helaas geen steamworks title
[ Voor 5% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-04-2015 18:03 ]
Wanneer je downloadsnelheid laag ligt kan je beter voor de 7 discs gaan, anders ben je mogelijk dagen bezig met downloaden. Bij de Media Markt kost de game 42 euro (zie folder).Norinco schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:46:
[...]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Verwijderd
Hmmm... GTA draait hier niet echt lekker 
Heb een PC met:
FX-6100
7970
en 8 GB RAM
Ik weet natuurlijk dat alles op het allerhoogste het niet gaat worden maar heb nu zelfs nog framedrops en soms spontane lag bij alle setting op 'normal' en de resolutie al naar beneden aangepast op 1620x1050..
Op het internet lees ik overal dat ik mn videokaart driver moet updaten en dat de oplossing is maar ik heb nu al 2 pogingen gedaan en het is nog steeds dramatisch. Ik wou net een een ticket insturen bij rockstar waar ik een DXdiag aan toe wou voegen. Toen ik de dxdiag bekeek stond er bij driver version: 14.5 ipv 15.4...
Iemand die weet hoe dat kan?Heet de zogenaamde 15.4 driver van AMD in Windows anders of heeft het installeren niet gewerkt?
Heb een PC met:
FX-6100
7970
en 8 GB RAM
Ik weet natuurlijk dat alles op het allerhoogste het niet gaat worden maar heb nu zelfs nog framedrops en soms spontane lag bij alle setting op 'normal' en de resolutie al naar beneden aangepast op 1620x1050..
Op het internet lees ik overal dat ik mn videokaart driver moet updaten en dat de oplossing is maar ik heb nu al 2 pogingen gedaan en het is nog steeds dramatisch. Ik wou net een een ticket insturen bij rockstar waar ik een DXdiag aan toe wou voegen. Toen ik de dxdiag bekeek stond er bij driver version: 14.5 ipv 15.4...
Iemand die weet hoe dat kan?Heet de zogenaamde 15.4 driver van AMD in Windows anders of heeft het installeren niet gewerkt?
Net online gekocht, nadat de mediamarkt en mycom in Arnhem niks meer hadden.
(nu hopen dat de download beetje vlotjes gaat, ik had al vrij weinig zin om geforceerd thuis te zitten om 7 cd's te wisselen
...)
@wi17 kijk even of je CPU aan het throttlen is , bij mij was dat het probleem met een fx6100. Moederbordje kon de hitte niet meer aan bij hoge loads. andere koeling en ander moederbordje heeft het verholpen.
(nu hopen dat de download beetje vlotjes gaat, ik had al vrij weinig zin om geforceerd thuis te zitten om 7 cd's te wisselen
@wi17 kijk even of je CPU aan het throttlen is , bij mij was dat het probleem met een fx6100. Moederbordje kon de hitte niet meer aan bij hoge loads. andere koeling en ander moederbordje heeft het verholpen.
[ Voor 32% gewijzigd door frisods op 20-04-2015 18:25 ]
Snap niet waarom sommige zo tegen die dvd versie zijn. Die installatie duurde bij mij 2 uur inclusief de 5gb download en de update. Ondertussen doe je toch lekker wat anders op je pc.
Mijn voorkeur ging naar de cd , ik vind het fysieke fijn eraan 
je hebt ook groot gelijk zolang je wat te doen hebt (op de pc of thuis) ik kan ondertussen even mooi naar buiten van het zonnetje genieten
je hebt ook groot gelijk zolang je wat te doen hebt (op de pc of thuis) ik kan ondertussen even mooi naar buiten van het zonnetje genieten
15.4 is de versie van catalyst control center zelf. De gpu beta driver versie voor gta is 14.502 (die je nu als het goed is zou moeten hebben), de oude niet beta daarvoor is 14.501.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:20:
Heb een PC met:
FX-6100
7970
en 8 GB RAM
Ik denk dat het daar aan ligt. Kijk anders even bij catalyst control center>informatie> software & software update.
Vanmiddag GTA5 op een 4K monitor gespeeld maar OMG wat ziet dat er vet uit zeg
[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 20-04-2015 19:04 ]
Weet iemand of je GTA 5 install map kan verplaatsen zonder problemen?
Wil GTA op een ander opslag zetten.
Alleen geen zin om alles opnieuw te installeren.
Gewoon proberen. Indient t niet lukt moet je alles opnieuw installeren, wat je anders sowieso al moet88Gamer88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:07:
Haha wacht ik liever effe miss moet je eerst trucje doen voor dat ga verplaatsenMu.siQ schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:12:
[...]
Gewoon proberen. Indient t niet lukt moet je alles opnieuw installeren, wat je anders sowieso al moet
Zou ik niet doen. Zo ver ik weet zal je dan ook aanpassingen in windows register moeten maken.88Gamer88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:07:
Weet niet of het met nonsteam ook kan, maar hier staat hoe met het steam kan: http://www.reddit.com/r/G...move_gta_to_my_ssd_steam/88Gamer88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:07:
Kan prima, gewoon verplaatsen en daarna de installer er weer overheen gooien. En dan uiteraard naar je nieuwe map verwijzen88Gamer88 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:17:
[...]
Haha wacht ik liever effe miss moet je eerst trucje doen voor dat ga verplaatsen
[ Voor 7% gewijzigd door tomdabom op 20-04-2015 19:36 ]
Pfff wordt hier zo moe van, achtelijke resolutie wil maar niet veranderen...
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Mijn spel sloot net gewoon zonder reden af, geen fout melding niets. Die patch heeft het wel echt verkracht voor mij.
Hebben jullie nog een tactiek voor aimen? Ik ben altijd héééééél slecht geweest met shooters zoals BF3 en BF4 en ben dan ook niet verder gegaan als de open beta er van. Maar nu met GTA V wil ik het toch wel onder de knie krijgen en de enigste manier waarop ik nu players gekilld krijg is door op ze te schieten (of naast
) met een rocketlauncher
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Headshots en sprayen. Dan wel met de muis uiteraard.auto660 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:58:
Hebben jullie nog een tactiek voor aimen? Ik ben altijd héééééél slecht geweest met shooters zoals BF3 en BF4 en ben dan ook niet verder gegaan als de open beta er van. Maar nu met GTA V wil ik het toch wel onder de knie krijgen en de enigste manier waarop ik nu players gekilld krijg is door op ze te schieten (of naast) met een rocketlauncher
Verwijderd
Thanks! Het goede nieuws is dus dat ik hem al wel geïnstalleerd heb het slechte nieuws is dat ik nog steeds framedrops heb zelf bij alles op low waar ik pieken van over de 90 fps heb...Steven316 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:04:
[...]
15.4 is de versie van catalyst control center zelf. De gpu beta driver versie voor gta is 14.502 (die je nu als het goed is zou moeten hebben), de oude niet beta daarvoor is 14.501.
Ik denk dat het daar aan ligt. Kijk anders even bij catalyst control center>informatie> software & software update.
Zag laatst deze parodie gemaakt met de GTA5 Video Editor. Ziet er erg gaaf uit, ben zeer benieuwd naar hoe die editor in de praktijk is wanneer ik GTA5 binnen krijg:
[ Voor 3% gewijzigd door oscarw op 20-04-2015 20:33 ]
Ah, iemand linkte mij op een ander forum deze:
https://youtu.be/G8WDPbvYbgg
Filmpje waarin iemand de tijd genomen heeft om al de grafische settings een voor een af te lopen en de verschillen in beeld te brengen. Kan handig zijn voor als je je grafische settings net goed aan het tweaken bent om de meeste performance uit je systeem te trekken.
https://youtu.be/G8WDPbvYbgg
Filmpje waarin iemand de tijd genomen heeft om al de grafische settings een voor een af te lopen en de verschillen in beeld te brengen. Kan handig zijn voor als je je grafische settings net goed aan het tweaken bent om de meeste performance uit je systeem te trekken.
Wi17, draai anders even grafieken met daarin o.a.:Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:11:
[...]
Thanks! Het goede nieuws is dus dat ik hem al wel geïnstalleerd heb het slechte nieuws is dat ik nog steeds framedrops heb zelf bij alles op low waar ik pieken van over de 90 fps heb...
gpu temp
gpu geheugen gebruik
gpu gebruik
cpu temps
cpu gebruik
voltage van gpu en vcore cpu
ram gebruik
fps in een grafiek
pagefile gebruik
Dit kan je (grotendeels) doen met een programma zoals MSI Afterburner (mét de OSD aan). Kan je direct goede aanwijzingen krijgen van waar het nou aan ligt. Misschien wordt de temperatuur van een component te hoog, doet pagefile raar, kan de voeding niet goed het systeem met load aan.
Ook is het uiteraard een idee om te kijken of geen andere programma's op de achtergrond teveel cpu tijd innemen.
Ik wil nog even extra benadrukken wat een SUBLIEM spel ik het vind.
Ik zat gisteren in een politie-achtervolging, toen zette ik de Cinema Cam aan (met R) en op een gegeven moment leek het letterlijk wel een film waar ik naar zat te kijken, waarin ik zelf de auto bestuurde.
Echt. Magistraal
Ik zat gisteren in een politie-achtervolging, toen zette ik de Cinema Cam aan (met R) en op een gegeven moment leek het letterlijk wel een film waar ik naar zat te kijken, waarin ik zelf de auto bestuurde.
Echt. Magistraal
Verwijderd
Ik zit momenteel niet achter mn computer maar heb een tijdje geleden wel naar deze zaken gekeken. Heb er net ook nog even GTA 5 gespeeld en wat mij met name opviel was dat zowel mn GPU als CPU niet naar de volle 100% gingen... Mijn GPU kwam zelfs niet boven de 35% en mn cores van cpu wisselde nogal. Nu weet ik wel dat mijn CPU een bottleneck zou vormen voor mn GPU maar 35% is wel erg laag...Pastafarian schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:40:
[...]
Wi17, draai anders even grafieken met daarin o.a.:
gpu temp
gpu geheugen gebruik
gpu gebruik
cpu temps
cpu gebruik
voltage van gpu en vcore cpu
ram gebruik
fps in een grafiek
pagefile gebruik
Dit kan je (grotendeels) doen met een programma zoals MSI Afterburner (mét de OSD aan). Kan je direct goede aanwijzingen krijgen van waar het nou aan ligt. Misschien wordt de temperatuur van een component te hoog, doet pagefile raar, kan de voeding niet goed het systeem met load aan.
Ook is het uiteraard een idee om te kijken of geen andere programma's op de achtergrond teveel cpu tijd innemen.
Temperaturen is trouwens weinig mis mee CPU en GPU blijven beide onder 50c. Heb dan toch het vermoeden dat het mn voeding is... Die is met 500 watt namelijk aan de krappe kant echter heb ik nog nooit blue screen of shutdowns mee gemaakt bij belasting. Terwijl ik er wel aardig mee gegamed heb (Far Cry 4,Battlefield 3, Assasins Creed Unity etc.)
Zou morgen anders nog wel even opzoek gaan naar meer opvallend heden tijdens het spelen met behulp van msi afterburner.
Thanks!himlims_ schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:01:
[...]
heb hier 4gb ram, en 2gb video geheugen, game draait (voor mij) meer dan prima.
heb torrentje gebruikt alvore game aanschaf om te beoordelen of deze draait
Jammer dat er geen demo is..
Ah mooi.turkeyhakan schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:43:
[...]
Ja, je zou hem denk ik op ongeveer high kunnen spelen. Je videokaart heeft 2GB aan geheugen, om alles maxed out te spelen heb je ongeveer 4GB nodig.
Hoef niet alles op high te spelen, als het maar rond de 60fps~ zit.
Ik neem aan dat 4GB wel helemaal vol zit? Zoiets lees ik zo'n beetje op elk forum.
Weet iemand of en waar ik ergens de foto's die ik in de SP heb gemaakt terug kan vinden?
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Lees het laatste kopje; met de introductie van de PC versie is er het een en ander veranderd.Macsylver schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:00:
[...]
Hier ook een HD7970, heb alles op very high/high waar mogelijk, alleen shadows op high en grass ook (1 stap onder de hoogste). MSAA 2x, advanced graphics uit. Draait helemaal soepel, zowel in als buiten de stad op 1080p.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:20:
Heb een PC met:
FX-6100
7970
en 8 GB RAM
Verdere specs:
i5 3570K 4,5Ghz
16GB
Win 8.1
15.4 driver
Grote kans dat het je CPU is, probeer hem eens over te clocken.
Ik speel gta 5 op een echt low end pc and i still love it 
Gtx 460 gpu en maar 4gb ram en draait zonder problemen op low settings
Nou naar aanleiding van een tip om in het Nvidia control panel vsync aan te zetten voor GTA V en in GTA zelf uit te laten staan lijkt dit een beetje te helpen tegen stotters en bibbers in cutscenes en buitengebieden.
Heb ook eens gespeeld met realtemp en msi afterburner open op m'n 2e monitor en m'n GPU word niet warmer dan +/- 60 graden en m'n CPU heb ik niet boven de 43 graden gezien als hoogste core temp. Was eerst bang dat het misschien een CPU issue was maar dit is inmiddels uitgesloten. Denk dat er na nog een update van rockstar het meeste er dan wel uit zou moeten zijn.
Heb ook eens gespeeld met realtemp en msi afterburner open op m'n 2e monitor en m'n GPU word niet warmer dan +/- 60 graden en m'n CPU heb ik niet boven de 43 graden gezien als hoogste core temp. Was eerst bang dat het misschien een CPU issue was maar dit is inmiddels uitgesloten. Denk dat er na nog een update van rockstar het meeste er dan wel uit zou moeten zijn.
Heb zelf ook HD7970, maar met een i7 2600K processor. Meestal 60fps, sommige momenten dropt ie maar vrijwel nooit onder de 30fps. Echter heb ik wel dat als ik buiten ergens loop/inzoom waar veel gras is dat ie maximaal dropt... Daarom heb ik grass maar omlaag geschroeft. Denk wel dat mijn CPU een kleine bottleneck is op het momentDeagle schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:39:
[...]
Hier ook een HD7970, heb alles op very high/high waar mogelijk, alleen shadows op high en grass ook (1 stap onder de hoogste). MSAA 2x, advanced graphics uit. Draait helemaal soepel, zowel in als buiten de stad op 1080p.
Verdere specs:
i5 3570K 4,5Ghz
16GB
Win 8.1
15.4 driver
Grote kans dat het je CPU is, probeer hem eens over te clocken.
[ Voor 0% gewijzigd door MitchellHearth op 20-04-2015 23:28 . Reden: moet natuurlijk 2600K zijn ]
Ja dat had ik ook, maar door een overclock op de gpu (1000mhz/1450mhz) en grass op high ipv v.high loopt het lekker!MitchellHearth schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:25:
[...]
Heb zelf ook HD7970, maar met een i7 4600K processor. Meestal 60fps, sommige momenten dropt ie maar vrijwel nooit onder de 30fps. Echter heb ik wel dat als ik buiten ergens loop/inzoom waar veel gras is dat ie maximaal dropt... Daarom heb ik grass maar omlaag geschroeft. Denk wel dat mijn CPU een kleine bottleneck is op het moment
Maar probeer eens een OC op de cpu en gpu uit en waarschijnlijk heb je er dan ook niet veel last meer van.
[ Voor 8% gewijzigd door Deagle op 20-04-2015 23:29 ]
Iemand een idee hoe ik het volgende weg krijg ?

Ben alle opties bij langs geweest maar ik zie niet hoe je dat bericht weg krijgt.

Ben alle opties bij langs geweest maar ik zie niet hoe je dat bericht weg krijgt.
Smiling as the shit comes down...
De 'replay-opneem-modus' uitzetten I guess.
Lig al in m'n nest en ik weet niet uit m'n hoofd welke knop dat is. Even in je key-bindings kijken denk ik.
Lig al in m'n nest en ik weet niet uit m'n hoofd welke knop dat is. Even in je key-bindings kijken denk ik.
Ik dacht F1?AzzKickah schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:48:
De 'replay-opneem-modus' uitzetten I guess.
Ik heb nu ineens een vervelende bug. De voortgang wordt niet meer bijgehouden.
Edit: kennelijk was de autosave option uitgeschakeld. Iets dat ik in ieder geval niet bewust heb gedaan.
Edit: kennelijk was de autosave option uitgeschakeld. Iets dat ik in ieder geval niet bewust heb gedaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Devata op 21-04-2015 01:11 ]
Dit is niet GTA maar van AMD's app. Je moet even die gaming evolved app settings checken! Had het zelf ook..ScrooLoose schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:29:
[afbeelding]
Hier een X4 955BE met 8GB RAM en een GTX470 en draait ook super op normal met een enkel dingetje op high. Misschien geen 60fps meer zeker goed speelbaar zonder vervelende stotteringen of haperingen.One Mike schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:50:
Ik speel gta 5 op een echt low end pc and i still love it
Heb maar een zwak computertje, dus GTA5 eerst maar eens getest via een torrent. Meteen hooked, maar loopt op mijn HD4890 maar op zo'n 20fps, op 720p met alles low. Een beetje actie in beeld en het dropt als een dolle.
Gisteravond toch maar netjes gekocht, nu nog een half uur downloaden
En op zoek naar een ander kaartje...
Gisteravond toch maar netjes gekocht, nu nog een half uur downloaden
En op zoek naar een ander kaartje...
Verwijderd
Ik weet niet of het een goed idee is omdat iemand dat weet op het internet blijkbaar dus doe maar wat. Ik koop met Michael de Scrapyard, Trevor de Hen House en met Franklin Smoke on the water.
Alleen over Michael kwam ik er achter dat je de Scrapyard nodig bent om de duurdere bedrijven te kopen. Dus zo veel mogelijk auto's opblazen om zo de 10.000.000.000 binnen te halen voor de golf club.
Alleen over Michael kwam ik er achter dat je de Scrapyard nodig bent om de duurdere bedrijven te kopen. Dus zo veel mogelijk auto's opblazen om zo de 10.000.000.000 binnen te halen voor de golf club.
Ik kreeg net een bericht via de app-store (android) dat de iFruit app nu ook zou werken voor PC accounts.
Eindelijk Chop trainen en cars modden!
Putting the laughter in manslaughter GTA5 PC Ch0caholic
Misschien is het een tijdverdrijf, maar zit er ook nog een in-game adventage aan dat je chop trained in de app? Ik heb de app ook op mijn telefoon, maar ik wordt nu al helemaal gek van al die 'push-berichten' (die ik trouwens NIET heb geaccepteerd) dat hij eten en drinken wil...PiP0 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:27:
Ik kreeg net een bericht via de app-store (android) dat de iFruit app nu ook zou werken voor PC accounts.
I'm an Ironman!
Zelf gedaan op de xbone. Is leuk, voor 5 minuten. Verder compleet zinloos, voegt totaal niets toe aan de game. Modden ingame is veel leuker.PiP0 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:27:
Flikker op gek, ik zit toch niet te wachten op een soort Tamagotchi achtig iets.
Geweldige game maar dat laat maar achterwege.
Geweldige game maar dat laat maar achterwege.
Zoiets dacht ik al, het enige waarvoor ik de app heb gebruikt is het aanpassen van mijn nummerbord voor online. Dat is iets wat alleen via de app kan dacht ik.Mu.siQ schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:33:
[...]
Zelf gedaan op de xbone. Is leuk, voor 5 minuten. Verder compleet zinloos, voegt totaal niets toe aan de game. Modden ingame is veel leuker.
I'm an Ironman!
Heb inderdaad ook de scrapyard en de helicopter deck gekocht (die laatste was at randomVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:24:
Ik weet niet of het een goed idee is omdat iemand dat weet op het internet blijkbaar dus doe maar wat. Ik koop met Michael de Scrapyard, Trevor de Hen House en met Franklin Smoke on the water.
Met die iFruit app kon ik wel eenmalig alles upgraden zonder dat het iets kostte. Geen idee of ik dat anders ook kon in game.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
ik zes keer een race overnieuw gedaan want anders was de mission failed.. mn toetsenbord bijna door de kamer gegooid van frustratie door in de laatste bochten tegen godlike palen en boxen aan te botsen.. en zo alsnog de race te verliezen... heb ik de race eindelijk gewonnen en een lousy 200 dollar verdiend. Als ik dat had geweten haha!
Zonder die speciale ability van Franklin is het inderdaad lastig. De eerste twee keer had ik ook nog niet door dat dat mogelijk was...
Verwijderd
Op een brug een grote vrachtwagen parkeren en dan wachten tot het vol staat met auto's en dan met een RPG op de vrachtwagen schieten. Je maakt zo in eens heel veel oud ijzerIrcghost schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:37:
[...]
Heb inderdaad ook de scrapyard en de helicopter deck gekocht (die laatste was at random). Wat zou het beste werken voor de scrapyard? Constant taxi's bestellen?
Als je ALT indrukt krijg je linksonder twee opties. Iets met recording en action replay. De action replay moet je uitzetten.ScrooLoose schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:29:
[afbeelding]
Hoe ben je aan het nodige geld geraakt? Waarin moet je beleggen in het begin van het spel? Of zijn er andere 'snel rijk' trucjes?Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:39:
[...]
Op een brug een grote vrachtwagen parkeren en dan wachten tot het vol staat met auto's en dan met een RPG op de vrachtwagen schieten. Je maakt zo in eens heel veel oud ijzerDit werkt alleen in de stad en een week later krijg je daar centen voor.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
http://www.tradeindetecti...-gta-v-how-to-make-money/JanAd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:45:
[...]
Hoe ben je aan het nodige geld geraakt? Waarin moet je beleggen in het begin van het spel? Of zijn er andere 'snel rijk' trucjes?
Moet je even story mode money guide googelen je kunt inderdaad beleggen in bepaalde aandelen die snel veranderen door invloed van bepaalde missies die je speelt. Het is mogelijk enkele 100en miljoen zo per character te krijgen.JanAd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:45:
[...]
Hoe ben je aan het nodige geld geraakt? Waarin moet je beleggen in het begin van het spel? Of zijn er andere 'snel rijk' trucjes?
ahhhh.. Wow thanks haha. Ik dacht dat ik ze allemaal naar de scrapyard moest rijdenVerwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:39:
[...]
Op een brug een grote vrachtwagen parkeren en dan wachten tot het vol staat met auto's en dan met een RPG op de vrachtwagen schieten. Je maakt zo in eens heel veel oud ijzerDit werkt alleen in de stad en een week later krijg je daar centen voor.
Mercie, ik had al een aantal zaken gevonden maar ik wist niet zeker of de trucjes voor PS4 ed ook voor Pc gelden.TheUninvited schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:50:
[...]
Moet je even story mode money guide googelen je kunt inderdaad beleggen in bepaalde aandelen die snel veranderen door invloed van bepaalde missies die je speelt. Het is mogelijk enkele 100en miljoen zo per character te krijgen.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Verwijderd
Dat is niet nodig anders was het wat te veel gedoe.Ircghost schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:56:
[...]
ahhhh.. Wow thanks haha. Ik dacht dat ik ze allemaal naar de scrapyard moest rijden.
Weet iemand of je Online het aantal telefoontjes kan beperken oid? Ik word letterlijk elke 30-60 seconden gebeld door Lester en soms anderen, en het irriteert me echt mateloos als ik alleen aan het freeroamen ben en het elke minuut 1 of 2x moet wegdrukken. Lester belt altijd voor een volgende Heist, ook als ik hem heb uit laten spreken krijg ik het de volgende keer als ik online kom weer hetzelfde telefoontje, en ik heb ook geen zin om het telkens aan te horen. Telefoon op stil zetten kan maar dan moet ik 'm alsnog telkens wegdrukken..
Verwijderd
Ben ik de enige die opeens een patch krijgt? Kan er nergens iets over vinden op het internet.
Nee ik moest net ook patchen!Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:11:
Ben ik de enige die opeens een patch krijgt? Kan er nergens iets over vinden op het internet.
Let op:
~~~[html]Het delen van informatie over illegale, pirated of torrentbare versies is <strong>NIET toegestaan</strong>.
<u>Story-spoilers (spoilers over het verhaal) <strong>ALTIJD</strong> tussen spoiler tags: ~~~~~~~[spoiler] *spoiler hier typen* ~~~~~~~[/spoiler].</u>~~~[/html]
Om te zien waar men de game het goedkoopst kan krijgen is er de pricewatch
~~~[html]Het delen van informatie over illegale, pirated of torrentbare versies is <strong>NIET toegestaan</strong>.
<u>Story-spoilers (spoilers over het verhaal) <strong>ALTIJD</strong> tussen spoiler tags: ~~~~~~~[spoiler] *spoiler hier typen* ~~~~~~~[/spoiler].</u>~~~[/html]
Om te zien waar men de game het goedkoopst kan krijgen is er de pricewatch