• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:33

Uiterlijk:

Specificaties:

Besturingssysteem:AndroidTM 4.2 (Android 4.2.2 op dit moment)
Scherm:7" LED Backlight WXGA (1280x800) IPS Panel
CPU/GPUQuad-Core, 1.2 GHz (MediaTek MT8215 / Imagination Technologies SGX 544 PowerVR)
Geheugen:1GB
Opslag:16GB op tablet
Optioneel 16GB één jaar ASUS Webstorage Space
Connectiviteit:WLAN802.11 b/g/n
Bluetooth V4.0
Camera:1.2 MP Frontcamera
5.0 MP Achtercamera
Audio:Stereoluidsprekers
Interfaces:1 x micro USB
1 x Audio jack: Head phone/Mic
1 x Card reader (Micro-SD up to 32G)
Sensoren:1.G-Sensor
2.E-compass
3.Hall sensor
Gebundelde toepassingenAsus Launcher
MyLibrary
File Manager
Kindle
Zinio
SuperNote Lite
App Backup
App Locker
Accu:10 uur; 15Wh Li-polymer Battery*4
GPS:Ja
Beschikbare kleuren:Wit/Blauw/Roze/Groen/Grijs
Afmetingen:196.8 x 120.6 x 10.8 mm (WxDxH)
Gewicht:302 g

Updates:

04-09-2013: Eerste opzet, uitbreiding zal volgen. Dit is m'n eerste openings-/producttopic dus het is nog even oefenen. :)

[Voor 69% gewijzigd door E-B op 02-10-2013 21:04]

• E-B
Ik heb gisteren deze kleine, schattige, tablet binnen gekregen. Ik heb hem aangeschaft omdat ik een hard budget had vrij gemaakt voor de aanschaf van een 7" tablet.

Vorige week heb ik nog in Duitsland gestaan om een nieuwe Nexus 7 te scoren en ergens ben ik wel blij dat dat niet is gelukt. Ik ben mij er van bewust dat je voor 100 euro extra ook meer dan 100 euro aan features cadeau krijgt maar het lag ook zo'n 100 euro boven mijn budget. Nu heb ik een tablet met (degelijke) hoes en SD kaart voor nog geen 200 euro. En ik moet zeggen dat ik nu al meer dan tevreden over de keuze en aankoop ben. Ik vind dat je voor de prijs een nette tablet krijgt en voor de zaken waarvoor ik hem gebruik (navigatie, browsen en TV kijken) lijkt hij zeer geschikt. Ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken. Het enige waar ik mij aan stoor op dit moment is dat de tablet niet reageert op de cover bij het open en dicht doen (zou hij wel moeten doen, geloof ik) (update: mijn cover blijkt hier toch niet geschikt voor).

Het zou aan mij kunnen liggen (het is nog vroeg) maar op GoT heb ik nog geen algemene "Asus MeMo Pad HD 7" topic kunnen vinden. Ik ben dan ook van plan om deze aan te gaan maken. Is er iemand die kan bevestigen dat er nog niet een dergelijke topic is? Gewoon om te voorkomen dat ik geen dubbel werk lever. :)

[Voor 98% gewijzigd door E-B op 04-09-2013 12:45]

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:11
Ik heb gister ook een hd7 gekocht en hij bevalt me voor zo ver ik kan zeggen goed. Kon inderdaad ook geen algemeen topic vinden maar dat is ie denk ik wel waard. Ik twijfel nu nog of ik em terug zal brengen en omruil voor een nexus hd ivm beter scherm.

Ik vind trouwens het asus toetsenbord echt ruk, ligt dat aan mij of zijn er meer mensen?

• Shimaan24
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 23:15
Ikzelf heb die ervaring niet met het toetsenbord moet ik bekennen.

Zelf heb ik de hd7 nu zo 3 weken en ben zeer tevreden over. Scherm is mooi scherp en fijn. Ik vind 'm ook snel en snappy voor wat ik ermee doe: mailen, internetten, navigatie, etc.

Prijs / kwaliteitverhouding van deze tablet is wat mij betreft onovertroffen.

Anoniem: 472429

Toetsenbord beviel mij ook niet goed. Heb nu swype erop gezet.
Ik krijg alleen de spellings controle niet goed ingesteld. Staat op systeemtaal (Nederlands), maar hij blijft alles onderstrepen.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 472429 op 04-09-2013 13:53]

Een ander probleem waar ik tegenaanloop is bij het ophalen van mail.
Als de grootte van het bericht groter is dan de ingstelde mail grootte dan gaat het altijd fout bij het laden van de rest van de mail. Anderen hier ook tegenaan gelopen?
Ik gebruik de standaard mail app en een hotmail account

• Hazewinkel1989
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-05 18:42
Ik heb mijn HD7 dinsdag binnen gekregen van bol.com. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe ook erg over te spreken ben. Alleen toen ik hem voor het eerst opstartte leek het mij verstandig om meteen een software update uit te voeren. Zo gezegd zo gedaan, maar na een klein uurtje apps installeren begon de tablet meldingen te tonen dat de Laucher was gestopt. Deze startte ook niet meer op en pas na een reset deed hij het weer, en alleen maar om na 15 minuten weer het zelfde probleem te vertonen. Of het aan een app of bepaalde instelling lag weet ik niet, maar ik heb alles weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Sindsdien doet hij het goed, ik heb tot nu nog maar één enkele keer het 'Laucher gestopt' probleem gehad, al bleef dat enkel bij een venster en geen reset.

Is dit probleem al bij iemand anders opgetreden? En anders is het een waarschuwing om te wachten met updaten ;)

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34
Ik heb die launcher foutmeldingen ook gezien toen ik de tablet voor mijn moeder ging "inrichten". Maar na een tip van een tweaker heb ik de Apex launcher erop gezet (gratis in de Play store). Sindsdien geen foutmeldingen meer gezien en de Apex Launcher heeft ook nog eens veel settings om aan te passen zonder de normale Android ervaring overboord te gooien. Mijn moeder is geen Tweaker en kan er ook gewoon mee overweg ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Launcher crash heb ik vaak als ik vaak achter elkaar op back druk. Verder nooit vastlopers.
Voor dat geld is het gewoon een super apparaat.

De enige twee dingen die ik mis, zijn de mogelijkheid om extra gebruikers aan te maken (zou standaard android 4.2 moeten zijn) en USB host functie.

• Psyler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 21:33
Ik heb een keer gehad dat de touch niet reageerde (was alleen in een blok in het midden), je zag ook dat er een kleurverschil was, aangezien boven en beneden normaal functioneerde. Even herstart gedaan en daarna weer goed. Mogelijk launcher of app.

Verder ben ik zeer tevreden met de tablet. Eerste ervaring met een tablet, maar zeker waar voor zijn geld (prijs/kwaliteitverhouding)

Alleen nog geen Android 4.3 en zoals kanefan67 al zei, geen Multi-User optie.

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 10:58
Ik heb deze tablet ook, opzich een leuk apparaat, maar de problemen stapelen zich wel een beetje op...

Zie ook dit topic: Asus Memo Pad HD 7 wil niet opstarten

1e exemplaar die ik had, wilde opeens niet meer opstarten...doa en omgeruild
2e exemplaar, ook soms rare vastlopers, bij lang in-actief zijn gaat hij niet meer goed aan en moet ik hem met een hard-boot reboten

Ik heb ook last van de launcher fout, maar dat is gewoon Android

Helaas dient zich nu het volgende probleem aan; verticaal scrollen werkt bijna niet meer. Het is dus niet hetzelfde probleem als hierboven gemeld wordt:

Zowel in landscape als portrait modus, horizontaal werkt perfect.

Scroll ik bijvoorbeeld in de tweakers.net app of nu.nl dan is het bijna onmogelijk om tot onderaan te scrollen zonder dat je perongeluk allerlei artikelen hebt geopend...

=====================
Crap... Rechteronderhoek van het scherm registreert vingerbewegingen niet meer goed.

Teken programma opstarten en tekenen maar...dan zie je duidelijk wat het wel doet en wat niet.

Hij trekt wat vreemde verticale strepen.

Lijkt me niet dat dat in de firmware zit helaas. Volgende week maar weer terug naar de appie...grrr

[Voor 17% gewijzigd door StraightOn.NL op 06-09-2013 19:38]

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 21:39
Misschien handig om de firmware versie te vermelden bij problemen?

• E-B
Ik heb net de/een Android 4.2.2 update net binnen gekregen! *O*

Had hem niet verwacht en heb helaas ook niet veel tijd om te spelen. Er zat verder geen changelog bij de update dus kan nu nog niet precies aangeven wat de veranderingen zijn op de Android versie na.

Chapeau Asus, hoop dat ik in de toekomst ook nog updates kan verwachten. Eerlijk gezegd vind ik dit al netjes.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:45
Hey bedankt voor de tip, ben hem nu aan het binnenhalen.

Edit: het gastaccount is met deze update ook beschikbaar. Verder nog niks bijzonders ontdekt.

[Voor 47% gewijzigd door yorroy op 02-10-2013 21:22]

• Psyler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 21:33
Ik heb hem binnengehaald en de veranderingen die ik gezien heb zijn:

- Accounts (Meerdere gebruikers)
- Icoon Play Games

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leuk tablet voor bijna niets, 127 euro betaald en stukken beter dan ik verwacht had, prachtig scherm, reageert snel, heb er een 32GB Mirco SD in. Echt alles top, meer tablet heb je in de 7 inch klasse niet nodig.

En natuurlijk net de update naar 4.2.2 geïnstalleerd

Qua launcher gebruik ik Nova prime en als keyboard Swype.

1 vraag : Ik zie op youtube diverse mensen asphalt 8 draaien, maar volgens de play store is die niet compatible met de asus. Iemand een idee ?

Echt een leuk ding om naast mijn Windows RT tablet te hebben. NU nog een ipad en de collectie is compleet ;) Die 127 euro was overigens een actie van Otto duitsland.

[Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 03-10-2013 08:50]

Heeft iemand de originele 4.2.1 build.prop?
Bij mij loopt de update vast omdat die van mij niet meer origineel is......

serieus de boel verklooid..... stuck on boot....
recovery met factory reset en wip cache werkt niet.

kan ik iets via fastboot?

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15
Had er ook 1 gekocht. Probleem met (meerdere) sdcard. Deze werd zo nu en dan niet meer herkend. Heb deze 2 keer zonder resultaat laten repareren en toen teruggebracht naar de winkel.
Schijnt meer voor te komen. Heeft iets te maken met de ruimte van de sdcard. Lijkt het contact te verliezen.

[Voor 5% gewijzigd door jobr op 03-10-2013 18:14]

• tweakradje
Heeft iemand na de laaste update ook dat het tablet soms erg traag wordt uit de slaapstand? Ik vermoed dat het aan de wifi driver ligt. Een top commando vanuit de shell:

User 0%, System 19%, IOW 0%, IRQ 1%
User 1 + Nice 0 + Sys 243 + Idle 960 + IOW 0 + IRQ 0 + SIRQ 20 = 1224

PID PR CPU% S #THR VSS RSS PCY UID Name
587 0 20% R 1 0K 0K root ksdioirqd/mmc2
5910 0 0% R 1 1368K 564K root top
447 0 0% S 100 493404K 86432K fg system system_server

ksdioirqd/mmc2 verbruikt 20% cpu constant. Das niet goed. Als je dan wifi uit zet en weer aan is het weer in orde.

Nieuwe bug?

• tweakradje
Anoniem: 472429 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:11:
Heeft iemand de originele 4.2.1 build.prop?
Bij mij loopt de update vast omdat die van mij niet meer origineel is......
Android tip: zit niet aan de originele build.prop maar zet in /system altijd een default.prop van jezelf (met de juiste rechten). De /system/default.prop overruled de build.prop instellingen.

@tweakradje. Bedankt voor de tip.

De tablet gisteren terug gehad uit reparatie door ASUS.
Tablet is nu weer stock 4.2.1. Helaas was niet gelijk 4.2.2 erop gezet.

Natuurlijk gelijk geprobeerd de update op te halen. Maar wat schetst mijn verbazing. Hij geeft aan dat er geen update beschikbaar is.....

Zou ASUS de update terug getrokken hebben?

Op een russisch forum heeft men overigens uitgedokterd hoe je de memopad kan unbricken. Op een duits forum staat een vertaling en een how/to:

http://www.android-hilfe....d7-original-firmware.html

• tweakradje
Thx. Ga daar ff kijken. 4pda ken ik wel :)

edit: laatste update van asus die ik nu heb is 4.2.4.106716_20130918

[Voor 46% gewijzigd door tweakradje op 17-10-2013 00:19]

De originele 4.2.1 had de volgende release key:
ME173X_WW_user_4.2.2.91525_20130711

Ik heb hem nu terug gekregen van ASUS met:
ME173X_WW_user_4.2.3.70794_20130719

• tweakradje
Ik probeer de FM radio aan de praat te krijgen. De mt6628 chip is 4-in-1 Wifi/Bluetooth/GPS/FM.
Van een ander soortgelijk model (px2) heb ik alle? nodige files op de MX173X gezet. Als ik de FM app start en er een hoofdtelefoon in stop crashed de FM app nog. De logcat hieronder:
E/MediaPlayerFactory( 132): Failed to create player object of type 7, create failed

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
D/AudioMTKStreamOut(  132): write(), buffer = 0x42ef1e70 bytes = 4096 mLatency = 92
D/MediaPlayer( 2594): mPlayerID = 3
D/MediaPlayerService(  132): setDataSource(MEDIATEK://MEDIAPLAYER_PLAYERTYPE_FM)
D/MediaPlayerFactory(  132): getPlayerType(): using url, check for DRM protected midi.
D/DrmMtkUtil/DrmUtil(  132): checkDcf ----> path [MEDIATEK://MEDIAPLAYER_PLAYERTYPE_FM]
V/DrmMtkUtil/DrmUtil(  132): checkExistence ----> [MEDIATEK://MEDIAPLAYER_PLAYERTYPE_FM]               
E/DrmMtkUtil/DrmUtil(  132): checkExistence failed, reason [No such file or directory]
E/DrmMtkUtil/DrmUtil(  132): checkDcf: file does not exist.
D/MediaPlayerService(  132): player type = 7
E/MediaPlayerFactory(  132): Failed to create player object of type 7, create failed              <<<<<??????
E/MediaPlayer( 2594): Unable to to create media player
E/FmRx/Service( 2594): setDataSource: java.io.IOException: setDataSource failed.: status=0x80000000
D/FmRx/Service( 2594): FMRadioService.onStartCommand intent: Intent { cmp=com.mediatek.FMRadio/.FMRadioService } startId
D/MediaPlayerService(  132): disconnect(3) from pid 2594

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 23:58
Die van mij wilde vanmorgen niet meer opstarten pas toen hij aan de oplader zat. Hij was bijna opgeladen want na een minuut zat hij alweer op honderd procent. Ik heb versie 4.2.4.106716_20130918 er opstaan.

Hoe dan ook het was wel even schrikken.

[Voor 8% gewijzigd door homernt op 20-10-2013 14:03]

• tweakradje
Ben gestopt met FM Radio. In het bestand /system/data/misc/ProjectConfig.mk staat het volgende:
MTK_FMRADIO_APP = yes
MTK_FM_50KHZ_SUPPORT = no
MTK_FM_CHIP = MT6628_FM
MTK_FM_RECORDING_SUPPORT = no
MTK_FM_RX_AUDIO = FM_DIGITAL_INPUT
MTK_FM_RX_SUPPORT = yes
MTK_FM_SHORT_ANTENNA_SUPPORT = yes
MTK_FM_SUPPORT = yes
MTK_FM_TX_AUDIO = FM_ANALOG_OUTPUT
MTK_FM_TX_SUPPORT = no

De laatste regel duidt er op dat er geen support in de Asus kernel zit voor FM Radio. Dan houdt het op. Kan ook geen andrere kernel vinden (voor zelfde IPS scherm).
Misschien kan Asus (of OEM Alps) het de volgende keer aanzetten als ze een nieuwe build draaien.
Volgende firmware komt er alweer aan met fixes voor de vorige 4.2.4. Problemen met sdcard snelheid zouden dan opgelost moeten zijn.

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 13:14
ja kan er toch een custom opzetten via xda devolpers of heb ik het nu mis

ps. ook ik ben de trotste eigenaar van dit apparaat

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
homernt schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:01:
Die van mij wilde vanmorgen niet meer opstarten pas toen hij aan de oplader zat. Hij was bijna opgeladen want na een minuut zat hij alweer op honderd procent. Ik heb versie 4.2.4.106716_20130918 er opstaan.

Bij ons is ie weleens zo vastgelopen dat de aan/uit-knop inhouden niet meer werkte. Zelfs dáár reageerde 'ie niet meer op. We hebben 'm weggelegd en de batterij op die manier laten leeglopen (het scherm bleef aan), waarna ie het weer deed na wat opladen.

Eigenlijk vind ik maar één dingecht heel schraal en vooral onnodig: Asus heeft de support voor meerdere accounts eruit gesloopt. De volgende keer ga ik voor een merk dat dit soort crap niet uithaalt want ik vind dat echt onwijs klote van Asus.

Verder loopt ie weleens vast ja, maar dat is op die ene uitzondering na een kwestie van rebooten. So be it. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• tweakradje
Meerdere accounts: root hem en zet in een bestand default.prop in /system met de inhoud:
fw.max_users=4
fw.power_user_switcher=true
default.prop met owner root.root en mod 0644
Reboot en voila :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hmmmm dat vind ik wel een interessante optie. Dank je voor de tip!

• homernt
Dat voor meerdere accounts werkt toch gewoon na de laatste update? Ik ben de enige die hem gebruikt dus ik heb daar niet verder nagekeken en vind het dus ook geen geen probleem als het niet zou werken.
Cyphax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:12:
[...]

Bij ons is ie weleens zo vastgelopen dat de aan/uit-knop inhouden niet meer werkte. Zelfs dáár reageerde 'ie niet meer op. We hebben 'm weggelegd en de batterij op die manier laten leeglopen (het scherm bleef aan), waarna ie het weer deed na wat opladen.

Eigenlijk vind ik maar één dingecht heel schraal en vooral onnodig: Asus heeft de support voor meerdere accounts eruit gesloopt. De volgende keer ga ik voor een merk dat dit soort crap niet uithaalt want ik vind dat echt onwijs klote van Asus.

Verder loopt ie weleens vast ja, maar dat is op die ene uitzondering na een kwestie van rebooten. So be it. :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hmmmm laatste update? Die van ons draait nog op dezelfde versie als waar ie mee uit de fabriek kwam. Ik moet nog eens goed kijken merk ik wel. :D

• tweakradje
CWM recovery en unlocked bootloader info: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2339895

Anoniem: 472429 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:29:
@tweakradje. Bedankt voor de tip.

De tablet gisteren terug gehad uit reparatie door ASUS.
Tablet is nu weer stock 4.2.1. Helaas was niet gelijk 4.2.2 erop gezet.

Natuurlijk gelijk geprobeerd de update op te halen. Maar wat schetst mijn verbazing. Hij geeft aan dat er geen update beschikbaar is.....

Zou ASUS de update terug getrokken hebben?

Op een russisch forum heeft men overigens uitgedokterd hoe je de memopad kan unbricken. Op een duits forum staat een vertaling en een how/to:

http://www.android-hilfe....d7-original-firmware.html
Via de handleiding op het Duitse forum mijn memopad handmatig geupdate naar de laatste versie. Nu uiteindelijk ook op android 4.2.2. Eerste indruk is dat hij wat soepeler loopt dan de 4.2.1 versie die service erop had gezet. Ook geen crashes van de launcher meer gezien.

Ik heb de indruk dat de gaming performance met de laatste android 4.2.2 firmware achteruit is gegaan.
Asphalt 8 loopt niet meer soepel in de hoogste resolutie. Deed hij wel met 4.2.1

• homernt
homernt schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:01:

Gisterenavond dus weer de batterij stond nu op 35%. Gisteren dit hoesje binnen gekregen best blij mee. Het past goed en maakt het geheel niet veel breder/hoger/zwaarder.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Weet iemand hier hoe je die tablet laat updaten? Ik heb gisteren zitten zoeken maar ik kom nergens in de settings iets over updates tegen, en ik zie ook geen app met een naam die doet vermoeden dat ermee kan updaten. Ik kan me wel iets herinneren over een update net toen we 'm binnen hadden en dat ik die wellicht toen heb geïnstalleerd, maar echt zeker weten doe ik het even niet.

[Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 25-10-2013 13:23]

• StraightOn.NL
Cyphax schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:22:
Weet iemand hier hoe je die tablet laat updaten? Ik heb gisteren zitten zoeken maar ik kom nergens in de settings iets over updates tegen, en ik zie ook geen app met een naam die doet vermoeden dat ermee kan updaten. Ik kan me wel iets herinneren over een update net toen we 'm binnen hadden en dat ik die wellicht toen heb geïnstalleerd, maar echt zeker weten doe ik het even niet.
Homescreen >> Slide down menu >> instellingen >> info over deze tablet >> (versie of systeem update, ben even niet zeker maar daar zit het)

[Voor 65% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-10-2013 13:29]

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:01
HaseMike schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:47:
Leuk tablet voor bijna niets, 127 euro betaald en stukken beter dan ik verwacht had, prachtig scherm, reageert snel, heb er een 32GB Mirco SD in. Echt alles top, meer tablet heb je in de 7 inch klasse niet nodig.

En natuurlijk net de update naar 4.2.2 geïnstalleerd

Qua launcher gebruik ik Nova prime en als keyboard Swype.

1 vraag : Ik zie op youtube diverse mensen asphalt 8 draaien, maar volgens de play store is die niet compatible met de asus. Iemand een idee ?

Echt een leuk ding om naast mijn Windows RT tablet te hebben. NU nog een ipad en de collectie is compleet ;) Die 127 euro was overigens een actie van Otto duitsland.
Mag ik vragen welke SD kaart je hebt? Ik heb zelf een 32 GB van Samsung maar om de een of andere reden herkent hij hem niet. Hij herkent wel dat een SD kaart in de lezer wordt gestopt en wil hem activeren maar verder komt hij niet.

Voor de rest, een heerlijke tablet voor die prijs.

• HaseMike
  • Niet online
soskes schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 06:20:
[...]
Mag ik vragen welke SD kaart je hebt? Ik heb zelf een 32 GB van Samsung maar om de een of andere reden herkent hij hem niet.
Ik heb deze SD kaart : Transcend Premium Class 10 microSDHC 32GB plus SD-Adapter (UHS-I, 45Mbps)

Ook de 16GB variant daarvan doet het prima. Ik blijf me verbazen over de snelheid, voor alles behalve de zwaarste games, en het scherm voor deze prijs.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 23:11

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb de MemoPad, en ik dacht dat die best snel zou zijn maar het valt eigenlijk tegen.

De opstarttijden zijn goed, maar wanneer ie eenmaal aan staat haakt het e..e.a. regelmatig. iOS is vele malen sneller, wat is dit?

Gulfstream G650

• yorroy
SalimRMAF schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:32:
Ik heb de MemoPad, en ik dacht dat die best snel zou zijn maar het valt eigenlijk tegen.

De opstarttijden zijn goed, maar wanneer ie eenmaal aan staat haakt het e..e.a. regelmatig. iOS is vele malen sneller, wat is dit?
De vergelijking is ook niet helemaal eerlijk. een iOS device is een stukje duurder dan deze tablet. De iPad mini bijvoorbeeld is minstens 2x zo duur.
Ik heb zelf een iPad2, iPhone 5c en deze Memopad. Als je echt de smoothness van iOS op een Android tablet wil hebben zit je toch echt aan een high end model. Een Nexus 7 loopt overigens ook aardig smooth.
Bij de laatste Android telefoons met een Snapdragon 800 processor zie je naar mijn mening eigenlijk ook voor het eerst pas een echt snel Android systeem. Je kan wellicht eens een Stock Android ROM proberen, misschien dat die wat sneller zijn. Ik weet alleen niet of deze er al zijn voor de Memopad. Ik heb zelf een andere launcher (Apex Launcher) geinstalleerd, deze loopt wel net iets lekkerder dan de standaard launcher van Asus.

Overigens ben ik nog tevreden met deze tablet, helemaal voor deze prijs. Toch pak ik vaak wel liever mijn oude iPad2. De Memopad is daarentegen gewoon een stuk makkelijk als je even een keer een filmpje of serie wil kijken in bed als de vrouw de TV in beslag heeft genomen.

[Voor 19% gewijzigd door yorroy op 27-10-2013 21:31]

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:53

Prijs verschil.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
StraightOn.NL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

Homescreen >> Slide down menu >> instellingen >> info over deze tablet >> (versie of systeem update, ben even niet zeker maar daar zit het)
Ik heb 'm laten controleren, hij had de juiste versie al en ineens zag ik op de pagina terug "Users" voor de verandering wel staan. Ik weet niet hoe ik daar overheen heb gekeken (misschien voor die update dan). 8)7

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 14:50
Kan iemand mij vertellen of Carmageddon helemaal soepel (dus zonder stotters) draait op deze tablet?

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:48
Heb er geen problemen mee gehad. Dus draait prima ;)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het zou mij verbazen als ie het niet goed zou doen; deze tablet is stukken sneller dan mijn telefoon, en daar ging Carmageddon al dik prima op. :)

• Cooler_King
Bedankt voor de info.. Wellicht dat ik dan vanavond ook eentje ga bestellen. De Nexus 7 vind ik persoonlijk wat overkill (100 euro duurder, Full HD scherm op 7 inch zie ik het nut niet van in, en geen sd-kaart slot). Deze MeMo Pad is uitstekend geprijsd en specs lijken toch wel goed genoeg voor de meeste dingen. Ik hoop alleen dat 7 inch groot genoeg is voor mij.

Ik zag ook dat er een Memo Pad 8 en 10 zitten aan te komen met een iets snellere cpu (1.6ghz).. Echter, de prijs wordt als het goed is 199 pond / 249 euro, en daarmee snijden ze zichzelf toch flink in de vingers imo: http://www.mobilegeeks.de...-in-deutschland-zu-haben/

edit: Heb ook maar alvast wat screen protectors besteld op ebay

[Voor 22% gewijzigd door Cooler_King op 28-10-2013 16:13]

• StraightOn.NL

Ik denk dat je je zwaar hebt laten bezeiken door de/een verkoper als je deze met een iOS device wilt vergelijken. Ik denk dat de meesten hier tussen de €125 en €150 hebben betaald en geen €300+ waar jij de tablet mee vergelijkt. In het vervolg eerst even rondkijken voor dat je zo'n aankoop doet. Prijs-kwaliteit van de tablet is niets mis mee...verwachtingen echter wel.

Er komt blijkbaar een dual sim versie van de HD7

http://support.asus.com/k...al%20SIM&os=&hashedid=n/a

Recovery en eerste alternatieve ROM zijn beschikbaar.

http://forum.xda-develope...p?p=46928324#post46928324

• yorroy
Aah eindelijk, heeft al met al nog best lang geduurd vind ik.
Maar beter laat dan nooit. Nu hopen op een fijne ROM met Android 4.3 of zelfs 4.4
Hoewel de bloatware van Asus nog meevalt vergeleken met bijvoorbeeld Samsung ben ik het liever kwijt dat rijk.

Op verschillende fora lees ik dat binnenkort 4.3 beschikbaar komt voor de tablet.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
We merken trouwens dat de camera-app de tablet regelmatig laat hangen. Dat wil zeggen dat we dan de power-knop even een paar seconden moeten inhouden zodat ie opnieuw opstart. Lijkt vooral te gebeuren op het moment dat ie een foto neemt, je ziet dan die animatie van een sluiter die dichtgaat, en dat maakt ie dan vervolgens niet af als het mis gaat.
Komt jullie dat bekend voor toevallig?

• Cooler_King
Rooten gaat trouwens gemakkelijk met dit proggie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2130276

Weet iemand of ik hem dan met SuperSU kan unrooten naar originele staat? (ben nog relatief nieuw met android/tablets)

Vanmorgen de alternatieve ROM erop gezet.
loopt als een speer. lijkt beter te reageren dan de stock rom.
praktisch alle apps van ASUS zijn eruit gehaald. Dus meer RAM beschikbaar.
CPU governer lijkt alleen nog niet optimaal voor de vier kernen te werken. geadviseerd wordt deze nog niet te gebruiken.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 23:11

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Kanefan, dus het enige voordeel bij rooten is dat je minder bloatware krijgt, en iets meer snelheid?

Gulfstream G650

En de mogelijkheid een volledige systeem backup te maken in recovery mode!

• yorroy
nieuws: Google presenteert Android 4.4
4.4 dus nu officieel gelanceerd. Onder andere beter gebruik van geheugen en Google Chrome dat een stuk stabieler en sneller moet lopen. Hopelijk snel een release van Asus, of lekker een kale custom rom met 4.4 :-)

• robspijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 19:36
-

[Voor 99% gewijzigd door robspijk op 01-11-2013 09:09]

• yorroy
Hij is nu wel heel dik in de aanbieding, 98 euro bij de Mediamarkt
pricewatch: Asus Memo Pad HD 7 Wit

• StraightOn.NL
yorroy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:32:
Hij is nu wel heel dik in de aanbieding, 98 euro bij de Mediamarkt
pricewatch: Asus Memo Pad HD 7 Wit
Dat is echt wel cheap. Ik heb hem vandaag nog zakelijk gebruikt en we hadden een kleine vergelijkingsessie met SharePoint op mobile devices.

We hadden een Yarvink Xenta 201, een oude Transformer en een Asus Vivotab? Win 8 met en een Atom Z...

Anyways, de Asus MemoPad was VERuit het snelste en meest bruikbaar.

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:22
Is het al met al een aanrader? Zoals ik het hier lees zijn er wat (kleine) probleempjes? Zit nu erg te twijfelen, vooral omdat hij nu in de aanbieding is voor 100 euro :) Aan de andere kant heb je voor 160-180 ook al een nexus 7 (overigens wel het oude model)..

Ik wil hem overigens vooral gebruiken voor het kijken van films (speelt hij 720p films vloeiend?), het lezen van pdfjes en af en toe een spelletje..

[Voor 3% gewijzigd door Frozen-Bullet op 01-11-2013 20:34]

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nu een HTC Flyer waar vooral mijn zoontje van 3 mee speelt. Hij speelt (nog) geen ingewikkelde games, maar zodra er 3D bij komt kijken wordt het soms wat moeilijk voor de tablet. Vanwege de huidige lage prijs van deze MeMo pad ben ik gaan kijken of het wat is.

Ik heb de videochips van de HTC Flyer en de Asus MeMo pad HD 7 opgezocht en gegoogled, maar ben er nog niet uit of de Asus sneller gaat zijn. Sommige benchmarks zijn beter, sommige hetzelfde of lager.

HTC Flyer:
CPU: Qualcomm MSM8255 1,5GHz
GPU: Adreno 205

MeMo Pad::
CPU: MediaTek MT8125 1,2GHz
GPU: SGX 544 PowerVR

Ik heb wat youtubefilmpjes gezien van iets wat op Grand Theft Auto lijkt en een racespel met de naam Asphalt, en die liepen niet echt soepel.
Heeft iemand toevallig ervaring met deze twee tablets of kent het verschil van de GPU's?

• tweakradje
De snelheid is afhankelijk van de powersave functie van asus. Er zijn 3 standen:
cpu0 staat altijd aan!

/etc/cpu-normal.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#CPU_MODE_NORMAL
#cpu core on/off
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu1/online
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu2/online
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu3/online

#adjust cpu frequency
echo 1209000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

/etc/cpu-balance.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#CPU_MODE_BALANCE
#cpu core on/off
echo 1 > /sys/devices/system/cpu/cpu1/online
echo 0 > /sys/devices/system/cpu/cpu2/online
echo 0 > /sys/devices/system/cpu/cpu3/online

#adjust cpu frequency
echo 754000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

/etc/cpu-power-saving.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#CPU_MODE_SAVING
#cpu core on/off
echo 0 > /sys/devices/system/cpu/cpu1/online
echo 0 > /sys/devices/system/cpu/cpu2/online
echo 0 > /sys/devices/system/cpu/cpu3/online

#adjust cpu frequency
echo 497250 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_max_freq

cpu freq en aantal cores worden naar gelang verhoogd of verlaagd. De keuze is aan de gebruiker.

100 euro is echt weinig voor zo'n snel tablet met hoge resolutie IPS. Ik heb MKV's afgespeeld met MX player via ES File explorer zonder een schokje. En het geluid knalde er uit.

Hopelijk slaagt de persoon bij XDA er snel in de FM functie aan de praat te krijgen. Mooi systeem voor in de auto.

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik denk dat ik hem vandaag ga halen... Ben een Apple-gebruiker (iphone en macbook + airport express) en daarom zou een iPad heel goed aansluiten bij wat ik al heb, zeker gezien de apps die ik al eens heb aangekocht.

Maar man... Die prijs! Ik wilde eigenlijk een iPad mini retina, maar die is 389 euro straks. De oude iPad mini kun je maar beter niet kopen als je denkt aan restwaarde en tweedehands zijn ze nu nog duur. Ik overwoog de Nexus 7 en LG G pad, maar niets tipt aan de prijs van de Asus Memo tablet. Hij kreeg bij z'n introductie met een prijs van 160 euro al goede reviews, moet je voorstellen wat ze op dit moment zouden geven als score met een prijs van 98 euro. Dan zit er ook nog eens een SD-slot in.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Smarron

The bend

Ik zit al een tijdje te kijken naar een vervanger voor de tablet van mijn zoontje. Dat is een Qware Pro2 en al 2,5 jaar oud. Scherm gebarsten en af en toe kuren met opstarten van spelletjes. Ook de leukste games (Despicable Me) draaien gewoon niet goed.

Nu is deze aanbieding van 98 euro bijna te mooi om waar te zijn, maar dat is het niet! :D Vandaag bestellen dus! Best bang for buck als je het mij vraagt! De oude prijs van 149 euro had ik net wat teveel gevonden, maar dit is is perfect!

En de custom roms zijn er ook al zie ik, mijn dag kan niet meer stuk! _/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• BounceMeister
  • Niet online
Als ik deze tablet ga kopen, wil ik er een siliconen of rubber case bij en een screen protector op plakken.
Ik heb voorlopig alleen nog maar leren hoesjes gevonden en mijn favo screenprotector van xtremeguard is er ook niet voor de HD 7.
Ik zie wel een xtremeguard screen protector voor de ME172V, maar ik weet niet of het scherm en de camerapositie etc daar precies hetzelfde is?

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:34
Pas op met de "aanbieding" bij de Mycom want in de Tweakers pricewatch staat foutief de prijs vermeld van de Memo Pad (geen HD7 !).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• PatrickG
Dan moet je inderdaad maar zorgen dat je hem bij de Saturn of Mediamarkt haalt. Overigens zal de BCC ook wel meedoen met de actie als je ze erop wijst. Tenslotte hebben ze de prijsgarantie.

• BounceMeister
  • Niet online
Mr_Blobby schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:32:
Pas op met de "aanbieding" bij de Mycom want in de Tweakers pricewatch staat foutief de prijs vermeld van de Memo Pad (geen HD7 !).
Hmm, ik heb hem net een minuut geleden besteld bij de MediaMarkt.

De specificaties op de MM site kloppen ook helemaal met het HD 7 model. Dus ik heb er wel goed vertrouwen in. Bij Mycom zie je gelijk dat het de oude ME172 is.

(Ik heb in ieder geval een stap voor stap registratie van het bestelproces. Mochten ze achteraf een ander idee hebben van wat er al een aantal dagen op hun site staat.)

[Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 02-11-2013 13:42]

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ga zo naar de MM Ede toe. Daar zouden ze op voorraad zijn. Hou jullie wel op de hoogte.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb de HD versie besteld op saturn.nl en deze is vandaag in goede orde aangekomen.

Ik kan alleen geen mooie hoesjes vinden op ebay, zouden cases voor de nexus 7 ook passen?

• Smarron

Smarron

The bend

BounceMeister schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:41:
[...]

Hmm, ik heb hem net een minuut geleden besteld bij de MediaMarkt.

De specificaties op de MM site kloppen ook helemaal met het HD 7 model. Dus ik heb er wel goed vertrouwen in. Bij Mycom zie je gelijk dat het de oude ME172 is.

(Ik heb in ieder geval een stap voor stap registratie van het bestelproces. Mochten ze achteraf een ander idee hebben van wat er al een aantal dagen op hun site staat.)
Zou je printscreens kunnen posten? De MM website het de prijs weggehaald. Ok in de MM zelf is geen prijs te bekennen van 98 euro.

• PatrickG
Haha aaahhh shit... Te laat zijn we dus :-(

• Cooler_King
Dit was de link: http://www.mediamarkt.nl/...e=4&product_code=79383269

en hier Saturn: http://www.saturn.nl/mcs/...=17&product_code=79228556

Ging het alleen om de witte versie dus? Zal wel een heel beperkte voorraad zijn geweest, en alleen online?

[Voor 56% gewijzigd door Cooler_King op 02-11-2013 19:52]

• Frozen-Bullet
Het was inderdaad de witte (HD) versie, ik heb hem gisteravond besteld bij Saturn. (voor 22:00 uur, maar de bestelling had blijkbaar wat vertraging, hij kwam pas door om 22:06)
Heb tot nu toe nog geen bevestiging dat hij is verzonden, dat is wel wat apart..

• BounceMeister
  • Niet online
Bij hardware.info kon ik in de pricewatch zien dat er vanmiddag (toen ik bestelde) nog 24 op voorraad waren. Eerder waren het er 28. Nu zullen ze op zijn.

Saturn staat daar nu nog op 3. (om 19:53). (Maar op de Saturn site zelf uitverkocht)

Op verzoek:
Smarron schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:05:
[...]

Zou je printscreens kunnen posten? De MM website het de prijs weggehaald. Ok in de MM zelf is geen prijs te bekennen van 98 euro.
Asus MeMo Pad HD 7 ME173X MediaMarkt 2013-11-02Asus MeMo Pad HD 7 ME173X MediaMarkt 2013-11-02 specs-1Asus MeMo Pad HD 7 ME173X MediaMarkt 2013-11-02 specs-2Asus MeMo Pad HD 7 ME173X MediaMarkt 2013-11-02 winkelmand

[Voor 105% gewijzigd door BounceMeister op 02-11-2013 20:10. Reden: Foto toegevoegd, nog meer foto's toegevoegd en "bij saturn uitverkocht" toegevoegd.]

• Smarron

Smarron

The bend

Bedankt voor de foto's, maar het mocht helaas niet baten. Ik stond vanmiddag met een vriend in de winkel in Ede en toen konden we niks vinden. Wel HD7's maar voor 142 Euro. Gelijk gevraagd hoe dat zat en toen kwamen we erachter dat de prijzen van zowel Saturn als MM van de website waren gehaald.
Toen was het natuurlijk makkelijk voor hun, ze wilden hem gewoon niet voor 98 euro meegeven (en ik had geen bewijs meer). Ik heb begrepen dat er eerder op de dag 1 klant was geweest die hem wel voor die prijs mee had gekregen, maar toen stond het nog op internet. Op basis daarvan hebben ze dus heel snel de prijzen weggehaald.

Volgende keer dus meteen bestellen ipv naar de winkel toelopen (MM zit hier hemelsbreed op 200 meter van mij vandaan). Ik baal er echt van, maar het is niet anders. Ik ben nu aan het twijfelen of ik deze voor 140 euro moet kopen, of een 2e hands Nexus 7 (2012 model) voor minder.

• groggy
  • Niet online
Blij dat ik de tablet gisteren besteld heb, fijn apparaatje tussen de ipad en de telefoon

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-01 19:36
Smarron schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:17:
Op basis daarvan hebben ze dus heel snel de prijzen weggehaald.
Het was dus een fout, die lage prijs?

• BounceMeister
  • Niet online
Nee, de voorraad was niet zo groot, dus ze waren imho gewoon op.

Toevoeging:
Als ik dan toch met scrteenshots bezig ben, hier de voorraadstatus van hardware.info om 13:27. MM heeft er 24 en Saturn 26. De status loopt achter, dus er zullen er op dat moment minder zijn geweest.
Asus Memo Pad HD 7 Prijslijst van hardware.info 2013-11-02

fyi
Mijn huidige bestelstatus:
"op voorraad, direct leverbaar; in behandeling", "Bestelling verzonden naar magazijn" en "Uw bestelling wordt voorbereid voor verzending."
Hopen dat ze zondagavond ook verzenden.

[Voor 96% gewijzigd door BounceMeister op 03-11-2013 10:20. Reden: pics or it didn't happen]

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:20
Ik heb nu hier de non-HD versie liggen via de MyCom, is van m'n ouders, maar ik mag er eerst wat apps opzetten, maar sommige zijn niet compatibel (zoals H&M, Promotor, Land van ANWB, enz). Is er nog een eenvoudig truukje om dat te omzeilen.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-05 14:56
Ik had het geluk hem meteen vrijdag avond besteld te hebben bij Saturn. Gister om half 4 was de HD7 geleverd voor 101 Euro. Ideale tablet voor mijn moeder die nu makkelijk eens kan mailen, uitzending gemist kan bekijken of wat internetten.

Ben nu op zoek naar een mooi hoesje.

[Voor 7% gewijzigd door Juicie op 03-11-2013 20:26]

• groggy
  • Niet online
Juicie schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:26:
Ik had het geluk hem meteen vrijdag avond besteld te hebben bij Saturn. Gister om half 4 was de HD7 geleverd voor 101 Euro. Ideale tablet voor mijn moeder die nu makkelijk eens kan mailen, uitzending gemist kan bekijken of wat internetten.

Ben nu op zoek naar een mooi hoesje.
Als je wat gevonden hebt informeer mij. Ik kan op ebay alleen van die lelijke lederen hoesje vinden...

• Juicie
http://www.aliexpress.com...her-Cover/1299035651.html

Dit is tot nu toe de mooiste die ik heb kunnen vinden.

• groggy
  • Niet online
Ja dat is wel mooi, alleen prijzig in verhouding tot de waarde vd tablet

• Juicie
Duur inderdaad maar als er echt geen andere opties zijn dan zal ik wel voor een van de twee orginele asus covers moeten gaan.

• BounceMeister
  • Niet online
Die heb ik net ook gevonden, maar dan bij asus.nl zelf. Dat had Google voor me gedaan, want zelf niet eens aan gedacht. :F
Er zijn meerdere kleuren, de zwarte kost 20 euro. Maar dan wel weer 6 euro verzendkosten.

Eigenlijk zoek ik òf een hele goedkope silicone cover òf een goed beschermende, zoals die van Amzer met extra dikke hoekpunten.

Een goede screenprotector zoek ik ook nog, XtremeGuard heeft alleen het oude model.

[Voor 6% gewijzigd door BounceMeister op 03-11-2013 22:08. Reden: screenprotector]

• Smarron

Smarron

The bend

Zou iemand 3 games willen testen op speelbaarheid?

Real Racing 3, Temple Run 2 en Despicable Me

Ik lees op verschillende websites dat deze wat zwaardere games niet goed speelbaar zijn op de HD7. Dat zou me wel verbazen want deze games draaien zelfs nog op mijn TF101.

• HaseMike
  • Niet online
Ik kan je vertellen dat Asphalt 7 niet echt speelbaar is en Asphalt 8 niet compatible. Bijna alle andere games die ik geprobeerd hebt werken snel genoeg. De bovenstaande 3 heb ik nog niet geprobeerd, zal even kijken.

HaseMike schreef op maandag 04 november 2013 @ 07:00:
Ik kan je vertellen dat Asphalt 7 niet echt speelbaar is en Asphalt 8 niet compatible. Bijna alle andere games die ik geprobeerd hebt werken snel genoeg. De bovenstaande 3 heb ik nog niet geprobeerd, zal even kijken.
Asphalt 8 speelt gewoon op de TAB. In hoogste resolutie zo goed als vlekkeloos. Af en toe een kleine hapering, maar niet storend.

• HaseMike
  • Niet online
Anoniem: 472429 schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:38:
[...]
Asphalt 8 speelt gewoon op de TAB.
Ik heb net nog even gecontroleerd maar krijg toch echt een "Niet compatible" in the play store :" This app is incompatible with all of your devices. Asus ME173X"

HaseMike schreef op maandag 04 november 2013 @ 08:59:
[...]

Ik heb net nog even gecontroleerd maar krijg toch echt een "Niet compatible" in the play store :" This app is incompatible with all of your devices. Asus ME173X"
Heb hem ook niet uit de store ;-)

• HaseMike
  • Niet online
Anoniem: 472429 schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:37:
[...]
Heb hem ook niet uit de store ;-)
Typisch ik heb ervoor betaald en krijg hem niet en als ik hem via andere wegen binnenhaal doet hij het, zoals je zei, wel. Handig van google om betalende klanten niet te supporten...

Maar goed hij doet het inderdaad, is redelijk speelbaar maar niet bepaald vloeiend.

HaseMike schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:46:
[...]

Typisch ik heb ervoor betaald en krijg hem niet en als ik hem via andere wegen binnenhaal doet hij het, zoals je zei, wel. Handig van google om betalende klanten niet te supporten...

Maar goed hij doet het inderdaad, is redelijk speelbaar maar niet bepaald vloeiend.
Als intelligent opslaan uit staat (in energiebeheer-> energiebesparing ) en je zorgt dat er genoeg RAM vrij is loopt hij best goed.

• homernt
Juicie schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:05:
Duur inderdaad maar als er echt geen andere opties zijn dan zal ik wel voor een van de twee orginele asus covers moeten gaan.

Knip...
Ik had deze al eerder gepost. Ik heb deze en ik ben er blij mee.

• Cooler_King

• Frozen-Bullet
Weet iemand trouwens of de memo pad hd7 sleep/wake ondersteunt?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee