• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 14:15

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Mijn Asus Memo Pad HD 7 wil niet opstarten nadat (vermoedelijk, weet niet 100% zeker) de batterij leeg is geraakt. Daarvoor heb ik niets aangepast of veranderd op de tablet dat, mijns inziens, de oorzaak kan zijn.

Wat heb ik gedaan:
- Aan USB-oplader via laptop gehangen
- Aan officiele samsung-oplader die ik al lange tijd voor mijn Samsung SII gebruik (en nog steeds goed werkt)
- Ik heb proberen te booten met een pin in het reset-gat
- Ik heb de recovery modus geprobeerd te bereiken middels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1. If device is on, power it off.
2. Press and hold Vol Up + Vol Down + Power
3. Press Vol Down twice for “Recovery Mode”
4. Press Power to select it
5. After it reboots to recovery mode, hold down power and tap Vol Up
6. Use volume keys to scroll to “wipe data/factory reset” and press Power to select it
7. Scroll down to “Yes – erase all user data” and press
Power to select it.
bron: http://www.resettoo.com/r...-factory-default-settings
Geen reactie van de tablet na de eerste actie in deze lijst.

Dit alles heb ik geprobeerd terwijl de tablet aan de power lag. Alles gaf geen enkele reactie van de tablet. Iemand anders een idee voordat ik weer terug kan naar de winkel?

[Voor 6% gewijzigd door Tukk op 13-08-2013 19:08]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Misschien eff de Asus helpdesk bellen? Mogelijk is er nog een wonder middel tot je beschikking?

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• daantjecool
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 13:14
heb ik ook gehad je moet hem 10 seconden ingedrukt houden aande oplader dan verschijnt een batterijtje dan moet je ff wachten en na een tijdje nog eens doen en dan gaat hij weer aan

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 10:58
Same hier, maar die van mij gaat nu echt niet meer aan, met geen mogelijkheid.

Ik ben er overigens helemaal niet overtuigd van dat hij leeg was. Ik denk dat hij nog 70% lading gehad moet hebben maar het scherm gaat niet meer aan en de combinatieknoppen werken ook niet meer. Zo dood als een pier.

Ik ga vandaag terug naar de winkel als ik hem niet meer aan de gang krijg. Er jammer, was er tevreden mee (€139 bij de Albert Heijn)

Owja, toen ik hem aan de lader legde knipperde hij meermaals met het laden scherm. Eerst de rode lader, 5 seconden daarna de groene lader. Toen ging het scherm een aantal keer aan en uit (knipperend met de groene lader) en daarna helemaal niets meer.

Zojuist eens op USB aangesloten, maar ook daar komt niets uit.

[Voor 26% gewijzigd door StraightOn.NL op 14-08-2013 09:09]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
daantjecool schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 08:00:
heb ik ook gehad je moet hem 10 seconden ingedrukt houden aande oplader dan verschijnt een batterijtje dan moet je ff wachten en na een tijdje nog eens doen en dan gaat hij weer aan
Nee, ik heb zeker de 10 seconden gehaald met die knop.
StraightOn.NL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 09:07:

Ik ga vandaag terug naar de winkel als ik hem niet meer aan de gang krijg. Er jammer, was er tevreden mee (€139 bij de Albert Heijn)
Ik was ook tevreden en heb hem ook van de AH. Ik zal ook teruggaan, als er geen antwoord komt.

[Voor 33% gewijzigd door Tukk op 14-08-2013 10:35]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 23:58
Ik verwacht die van mij vanmiddag besteld bij de MM voor 142€. Hopelijk is het alleen een bepaalde partij die er last van heeft of jullie hebben gewoon pech. Welke kleur hebben jullie? Misschien valt daar nog iets aan af te leiden.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik heb ook gewoon de blauwe van de AH, werkt nog helemaal perfect.
Ik zag ze gisteren overigens nog steeds liggen voor 139 euro.

• StraightOn.NL
homernt schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:30:
Ik verwacht die van mij vanmiddag besteld bij de MM voor 142€. Hopelijk is het alleen een bepaalde partij die er last van heeft of jullie hebben gewoon pech. Welke kleur hebben jullie? Misschien valt daar nog iets aan af te leiden.
AH had alleen de donkerblauwe, dus ik neem aan dat de TS die ook heeft :)

• homernt
Ik heb de grijze genomen volgens heeft MM alleen grijs en wit.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Dubbelpost

[Voor 90% gewijzigd door Tukk op 14-08-2013 14:03]

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

AH had alleen de donkerblauwe, dus ik neem aan dat de TS die ook heeft :)
Klopt, een blauwe. Geproduceerd in 13.07

• StraightOn.NL
Ik heb hem vanmiddag omgeruild bij de AH. Kon het geld terugkrijgen of een nieuwe, en dat laatste heb ik dus gedaan. Vind het ondanks de 'klachten' wel een fijn apparaat.

• Pfunk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 16:42
Mijn MemoPad HD 7heeft dit gedrag 1x vertoond (het niet willen aangaan + tijdelijk rood of groen batterijtje tonen). Dit was bij mij toch wel degelijk het geval omdat de accu simpelweg (te) leeg was. Het aansluiten voor het opladen van de tablet was ook niet direct dé oplossing voor het kunnen aanzetten van de tablet, wat dan ook simpelweg resulteerde in het eerder genoemde rode en daarna groene batterijtje. Oftewel... even laten liggen zodat de accu wat genoeg 'juice' heeft binnengekregen en alles verloopt weer als een zonnetje!

Klaarblijkelijk heeft de (accu van de) Memopad HD 7 een minimum aan 'juice' benodigd om aan te kunnen gaan. Ikzelf vond/vind dit geen enkel probleem, echter ben ik wel enigszins gewend dat apparaten het direct doen zodra ze aan de oplader liggen... afijn, dat is dus bij deze tablet niet het geval, maar even een kleine 10 minuten laten liggen aan de oplader (op stroom en niet via enkel de usb op een computer) was in mijn geval voldoende om er weer mee aan de slag te kunnen. Mijn inziens > 10 min. geduld hebben... het is niet kapot!

World OFF - Music ON (( d[-_-]b ))

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Pfunk schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:26:
Mijn MemoPad HD 7heeft dit gedrag 1x vertoond (het niet willen aangaan + tijdelijk rood of groen batterijtje tonen). Dit was bij mij toch wel degelijk het geval omdat de accu simpelweg (te) leeg was. Het aansluiten voor het opladen van de tablet was ook niet direct dé oplossing voor het kunnen aanzetten van de tablet, wat dan ook simpelweg resulteerde in het eerder genoemde rode en daarna groene batterijtje. Oftewel... even laten liggen zodat de accu wat genoeg 'juice' heeft binnengekregen en alles verloopt weer als een zonnetje!

Klaarblijkelijk heeft de (accu van de) Memopad HD 7 een minimum aan 'juice' benodigd om aan te kunnen gaan. Ikzelf vond/vind dit geen enkel probleem, echter ben ik wel enigszins gewend dat apparaten het direct doen zodra ze aan de oplader liggen... afijn, dat is dus bij deze tablet niet het geval, maar even een kleine 10 minuten laten liggen aan de oplader (op stroom en niet via enkel de usb op een computer) was in mijn geval voldoende om er weer mee aan de slag te kunnen. Mijn inziens > 10 min. geduld hebben... het is niet kapot!
Ik heb geen rood of groen icoontje, ik krijg gewoon helemaal niets te zien. Geen lampjes, geen icoontjes, helemaal geen beeld.

• StraightOn.NL
Tukk schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Ik heb geen rood of groen icoontje, ik krijg gewoon helemaal niets te zien. Geen lampjes, geen icoontjes, helemaal geen beeld.
Ik had dit eerst wel, toen dacht ik uiteraard ook. Ah okay, hij is te leeg, laat hem maar eens de hele nacht aan de lader liggen....'s ochtends helaas nog niets. Toen ben ik gaan proberen of de lader wellicht defect was. Deze deed het perfect, maar heb hem toen nog een halve dag aan een andere lader gehangen...Geen effect.

Toen deed hij helemaal niets meer en heb het advies in dit topic opgevolgd.

Wat ik wel nog ergens gelezen heb en wat mijn vermoeden een beetje is, dat als je kiest voor de Super Energy Saving Mode (of hoe het ook heet) dat hij in een soort 'Deep Sleep' gaat, ala EIST bij een Intel CPU.

Als dan de accu leegraakt kan hij niet meer ontwaken, ook niet nadat de accu weer volledig is opgeladen. Stond ergens op een Chinees forum, niet specifiek voor deze Memo Pad maar het klinkt plausibel

Mijn nieuwe werkt tot nu toe overigens prima, ik zet hem in ieder geval niet meer in de super save modus :)

[Voor 16% gewijzigd door StraightOn.NL op 16-08-2013 09:32]

• homernt
Ik heb die van mijn eindelijk binnen heden morgen. Ik zat al even naar save mode te kijken. Ik laat hem voorlopig wel op de default staan. Heeft die save mode nou ook invloed op de klok snelheid? Dit is wel het geval bij mij Samsung S2 plus maar hier kon ik dat er niet uithallen met de informatie die erbij stond.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik zal voor de zekerheid ook de default energy stand niet gebruiken.

Ik heb een nieuwe, bij de AH deden ze niet moeilijk met omruilen (na een akkoord van de filiaalmanager)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb dit probleem ook. Wat mij opviel de laatste dagen. Als ik hem aan de lader legde zag ik het icoontje van laden, maar als ik 's ochtends keek was de batterijlevel nog hetzelfde als toen ik hem aan de lader legde. Uiteindelijk was de accu helemaal leeg en nu start hij niet meer op.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• StraightOn.NL
Ik had het probleem eergisteren ook bijna weer. Hij was gelukkig nog niet helemaal leeg. Maar hij kwam niet meer uit de sleep modus...en hij gaf niet het signaal dat hij aan het opladen was.

Na een hard-reset starte (10 sec power on-off indrukken) starte hij wel nog op, waarna ik hem wél kon opladen. Daarna was er niets meer aan de hand.

Het hardnekkige zit het dus volgens mij, in de deep sleep. Als hij tijdens deep sleep leegraakt kan hij niet meer booten en laden.

En in de Energy Saving Mode Ultra (sorry ik weet nog steeds niet hoe het heet) gaat de Memo al relatief snel in deep sleep. In de normale modus is dat volgens mij pas na 12 uur standby, maar dat kan ik zo 1, 2, 3 niet in de instelling terugvinden.

::Ter info::

Ik heb dit proberen te melden op het productforum van Asus, maar die lijkt niet echt bereikbaar...althans het is mij nog niet geluk daar daadwerkelijk iets te posten.

[Voor 11% gewijzigd door StraightOn.NL op 26-08-2013 17:08]

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:30
heb het ook gehad met ook 1 van AH. wel apart dat juist de versies van de AH dit probleem vertoond. Ik had overigens niet de keus voor een nieuwe. Kon alleen kiezen voor geld terug en evt weer een nieuwe bestellen via hun site, zonder de korting! (actie was weer afgelopen). slechte service!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:15
Paroal schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 04:18:
heb het ook gehad met ook 1 van AH. wel apart dat juist de versies van de AH dit probleem vertoond. Ik had overigens niet de keus voor een nieuwe. Kon alleen kiezen voor geld terug en evt weer een nieuwe bestellen via hun site, zonder de korting! (actie was weer afgelopen). slechte service!
Die je toch gewoon een RMA in bij ASUS.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb hem weer ingeruild en de 10" genomen. God ben ik blij dat ik dit gedaan heb. Heb een Samsung Note als smartphone, dan is die 7" niet echt een toevoeging.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 21:39
"Ik heb proberen te booten met een pin in het reset-gat"

Uh...dat is de microfoon. Hij heeft geen reset "gat". Hopelijk doet je mic het nog.

Ik ken twee van die me173x-en, eentje van de MediaMarkt en eentje via Bol. Die van Bol kwam gisteren met een firmware update. Die van de MM niet. Die had al de laatste versie.

Prima tablet met gps trouwens. De beste onder de 150 euro :)

• StraightOn.NL
Ik vind het een leuke tablet...maar hij is nog niet echt volmaakt.

Dit is mijn tweede exemplaar...

Hij heeft nu enorme moeite met verticaal scrollen. Zowel in landscape als portrait modus, horizontaal werkt perfect.

Scroll ik bijvoorbeeld in de tweakers.net app of nu.nl dan is het bijna onmogelijk om tot onderaan te scrollen zonder dat je perongeluk allerlei artikelen hebt geopend...

Dit gedrag vertoont hij sinds een paar dagen en er is in de tussentijds werkelijk niets mee gebeurt...Anyone?

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
tweakradje schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:35:
"Ik heb proberen te booten met een pin in het reset-gat"
Whoops...
Uh...dat is de microfoon. Hij heeft geen reset "gat". Hopelijk doet je mic het nog.

Ik ken twee van die me173x-en, eentje van de MediaMarkt en eentje via Bol. Die van Bol kwam gisteren met een firmware update. Die van de MM niet. Die had al de laatste versie.

Prima tablet met gps trouwens. De beste onder de 150 euro :)
Zeker het beste onder de 150 euro, maar ik zit sinds gisteren met de tweede met hetzelfde euvel. Ook van de AH. :(

Ik zal nu niet in de mic gaan drukken...
StraightOn.NL schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:05:
Ik had het probleem eergisteren ook bijna weer. Hij was gelukkig nog niet helemaal leeg. Maar hij kwam niet meer uit de sleep modus...en hij gaf niet het signaal dat hij aan het opladen was.

Na een hard-reset starte (10 sec power on-off indrukken) starte hij wel nog op, waarna ik hem wél kon opladen. Daarna was er niets meer aan de hand.

Het hardnekkige zit het dus volgens mij, in de deep sleep. Als hij tijdens deep sleep leegraakt kan hij niet meer booten en laden.

En in de Energy Saving Mode Ultra (sorry ik weet nog steeds niet hoe het heet) gaat de Memo al relatief snel in deep sleep. In de normale modus is dat volgens mij pas na 12 uur standby, maar dat kan ik zo 1, 2, 3 niet in de instelling terugvinden.

::Ter info::

Ik heb dit proberen te melden op het productforum van Asus, maar die lijkt niet echt bereikbaar...althans het is mij nog niet geluk daar daadwerkelijk iets te posten.
Zal ik gaan proberen.

Ik heb n.a.v. jouw post dat Energy Saving al uit gezet, meteen nadat ik het apparaat uit de doos haalde.

[Voor 45% gewijzigd door Tukk op 10-09-2013 08:39]

• Lander0606
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-12-2020
Als die niet opstart, doe je het volgende:

-Steek je Android-toestel in je computer op USB 3.0
-Druk met een tandenstoker in het gaatje van fabrieksinstelingen herstellen(bovenaan naast koptelefoon, meestal)
-Druk ong. 5 sec je opstartknop in en er volgt een icoontje van" batterij is plat(rood)"
-laat die nu even opladen(meestal 5u)

Good Luck:)

• liedetector
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-07-2018
Lijkt me dat het 2,5 jaar later toch wel opgelost is????

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

Smarron

The bend

Nu het topic toch weer is aangewakkerd, is er ook een andere manier om dit op te lossen en daarvoor hoef je hem niet te resetten.

Toevallig heb ik dit vandaag nog moeten doen (what are the odds) met de HD7.

Volgens mij is bovenstaande tablet net iets nieuwer, want bij mij ziet de connector er iets anders uit en op een andere plek, maar het principe werkt hetzelfde. Kabeltje loshalen, even wachten en weer aansluiten. Dan doet hij het weer. Dit is me al 3x gelukt dus het werkt perfect. Nu nog mijn zoon leren dat hij de tablet echt tijdig op moet laden en hem niet elke keer helemaal leeg moet laten lopen.

Dit is de goeie:

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee