Ze zijn alledrie ongeveer even snel. Alhoewel de Nexus 5 wel als eerste de nieuwste versie van Android krijgt met recente Android optimalisaties. Als je veel video's kijkt, dan zou ik toch eerder voor een 5" scherm gaan. Dus de Nexus 5 en G2. Tussen die twee neig ik toch naar de Nexus 5, want je bent dan zeker van de allernieuwste versie van (stock) Android.
Verwijderd
In de praktijk zal de Z1 Compact wat sneller zijn omdat deze minder pixels aan hoeft te sturen. Maar bij een snapdragon 800 zal je dat ik de praktijk nauwelijks merken. Het enige voordeel dat de Z1 Compact heeft boven de andere is het handzame formaat. Als je een groter scherm niet uitmaakt, kan je beter de Nexus 5 nemen imo.AquaSheep schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:45:
Ze zijn alledrie ongeveer even snel. Alhoewel de Nexus 5 wel als eerste de nieuwste versie van Android krijgt met recente Android optimalisaties. Als je veel video's kijkt, dan zou ik toch eerder voor een 5" scherm gaan. Dus de Nexus 5 en G2. Tussen die twee neig ik toch naar de Nexus 5, want je bent dan zeker van de allernieuwste versie van (stock) Android.
Baelrog, je zegt dat je over een week mag verlengen. Bedoel je dat op dat moment je nog 3-4 maanden te gaan hebt met je huidige abonnement?
Ik wacht ook op de Z1C en mag sinds 26 november verlengen. Mijn contractdatum is echter pas 26 Februari.
Mijn punt is: Zoals ik het begrijp komt T-Mobile pas midden Februari met een echte leverbare abo + telefoon constructie. Dat betekent dat je, àls je overstapt (T-Mobile is de enige die hem mag leveren, of los kopen i.c.m. sim-only bij een ander natuurlijk), je rekening moet houden met mogelijk 1 maand opzegtermijn en het feit dat je, als je langer aanblijft dan je huidige contract, je die laatste periode het "normale" tarief betaald, niet de eventuele huidige aanbiedingsprijs.
Sorry als iedereen dit al weet, maar ik had er persoonlijk geen rekening mee gehouden. "Gelukkig" heb ik al T-Mobile en komt hij binnen mijn termijn uit. (hoop ik)
Ik wacht ook op de Z1C en mag sinds 26 november verlengen. Mijn contractdatum is echter pas 26 Februari.
Mijn punt is: Zoals ik het begrijp komt T-Mobile pas midden Februari met een echte leverbare abo + telefoon constructie. Dat betekent dat je, àls je overstapt (T-Mobile is de enige die hem mag leveren, of los kopen i.c.m. sim-only bij een ander natuurlijk), je rekening moet houden met mogelijk 1 maand opzegtermijn en het feit dat je, als je langer aanblijft dan je huidige contract, je die laatste periode het "normale" tarief betaald, niet de eventuele huidige aanbiedingsprijs.
Sorry als iedereen dit al weet, maar ik had er persoonlijk geen rekening mee gehouden. "Gelukkig" heb ik al T-Mobile en komt hij binnen mijn termijn uit. (hoop ik)
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Hey bedankt voor je reactie,Koos2009 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:44:
Baelrog, je zegt dat je over een week mag verlengen. Bedoel je dat op dat moment je nog 3-4 maanden te gaan hebt met je huidige abonnement?
Ik zit nu ook bij T-mobile en mocht sinds november al verlengen, ik dacht er echter over om over te stappen naar Tele 2. Dit kan binnenkort.
Is de Z1C beter dan een Lg g2 of nexus 5?
Verwijderd
Niet beter, wel andersBaelrog schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:58:
Is de Z1C beter dan een Lg g2 of nexus 5?
Nadelen van de Nexus 5 zijn het beperkte interne geheugen en de redelijke camera. Bij de Sony Z1C is het mogelijk om het geheugen uit te breiden en is de camera een stuk beter.Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:09:
[...]
In de praktijk zal de Z1 Compact wat sneller zijn omdat deze minder pixels aan hoeft te sturen. Maar bij een snapdragon 800 zal je dat ik de praktijk nauwelijks merken. Het enige voordeel dat de Z1 Compact heeft boven de andere is het handzame formaat. Als je een groter scherm niet uitmaakt, kan je beter de Nexus 5 nemen imo.
Ik heb de Xperia Z1 Compact Zwart net besteld icm een abonnement verlenging. Ik stap over van een iPhone 4S dus ik ben erg benieuwd naar hoe ik Android ga gebruiken en ik zal zeker mijn ervaringen delen als ik het toestel een tijdje in gebruik heb.
Edit: srry voor de eerdere post, verkeerde topic
Edit: srry voor de eerdere post, verkeerde topic
[ Voor 89% gewijzigd door CounterDesk op 13-01-2014 12:19 ]
Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.
Nu hier nog posten: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Misschien een hele domme vraag, maar gaat er een micro-SDXC in passen van 64 GB? Ik zie overal namelijk alleen micro-SDHC staan bij compatibiliteit, en dan ben je dus aan 32 GB gebonden.
Uitbreidingssleuf: microSD™-card tot 64 GB (SDXC wordt ondersteund)
Heeft de Z1 Compact hetzelfde zwakke glas als de Z? Of was dit bij de Z1 al verholpen?
[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen
Time will tell
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Weet iemand of de telefoon met een standaard screen protector uitkomt net zoals bij de xperia s of moet je er zelf een kopen?
Was dit met de z en de z1 ook van toepassing.
Was dit met de z en de z1 ook van toepassing.
Was bij de Z1 al verholpen, en op kleiner formaat lijkt het me ook een minder groot probleem.Davitos schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:57:
Heeft de Z1 Compact hetzelfde zwakke glas als de Z? Of was dit bij de Z1 al verholpen?
Bij de Z1 was het niet verholpen,plus sony zette daar weer een screenprotector op die gevoelig was voor krassen.Hopelijk heeft de compact dit niet allemaal.AmbroosV schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:34:
[...]
Was bij de Z1 al verholpen, en op kleiner formaat lijkt het me ook een minder groot probleem.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ik zie deze telefoon wel als een vervanger van mijn htc hd2 maar de prijs daar valt nog wel over te discusseren want 550 euro vind ik veel te veel.
Gho, te veel. Denk er wel aan dat je een telefoon hebt met de hoogste specs die je kan hebben op een Androidtelefoon, en dan nog in een compact formaat. Dit is een uniek ding. Op Amazon.de heb je 'm al voor €499. Lijkt mij helemaal zo slecht nog niet.Applepiez schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:50:
Ik zie deze telefoon wel als een vervanger van mijn htc hd2 maar de prijs daar valt nog wel over te discusseren want 550 euro vind ik veel te veel.
Duidelijk de Z1 Compact.Baelrog schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 19:16:
Ik mag vanaf volgende week weer een nieuw abbo nemen.
Ik twijfel enorm tussen de Xperia z1 compact, nexus 5 en LG g2,
SOny xperia z 1 compact en g2 hebben wel de 3000 accu erin zitten en kunnen dus lang mee.
Wat ik zoek:
- Ik maak veel foto's, dus wil wel een prima camera erin hebben.
- toekomstklaar.. Ik moet er 2 jaar mee doen met een abbo. Dus het moet over 2 jaar niet een telefoon zijn die dan mega sloom gaat worden..
- mooi, helder scherm. Ik kijk veel video's op youtube en een mooi scherm is dus een pre.
Welke kunnen jullie mij aanraden met deze eisen in gedachte?
Bedankt voor de hulp !
Overigens snap ik niet dat je de Xperia Z1 of HTC One of Samsung Galaxy S4 niet als opties erbij zet als je ook voor een LG G2 zou willen gaan.
Heeft iemand dat probleem hier ook?
Als ik via mijn mobiel (+mobiele site) iets in het z1 compact levertijden topic plaats, dan wordt ik naar dit z1 compact ervaringen topic gestuurd. Mijn reactie is dan ook niet geplaatst.
Ik heb beide topics in mijn bookmarks, maar ik vraag mee af of dit een bug is of dat het probleem alleen bij mij aanwezig is.
Ik hoop dat een man of 5 dit kan testen.
Crap:
Op het moment dat ik hier iets plaats wordt ik weer doorgelinkt naar de levertijden topic....
Ik gebruik Android 4.1 met de standaard Android browser, maar met Opera kan ik dit bericht momenteel wél plaatsen.
Als ik via mijn mobiel (+mobiele site) iets in het z1 compact levertijden topic plaats, dan wordt ik naar dit z1 compact ervaringen topic gestuurd. Mijn reactie is dan ook niet geplaatst.
Ik heb beide topics in mijn bookmarks, maar ik vraag mee af of dit een bug is of dat het probleem alleen bij mij aanwezig is.
Ik hoop dat een man of 5 dit kan testen.
Crap:
Op het moment dat ik hier iets plaats wordt ik weer doorgelinkt naar de levertijden topic....
Ik gebruik Android 4.1 met de standaard Android browser, maar met Opera kan ik dit bericht momenteel wél plaatsen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Heb ik ook! Meldt het even in Lieve Devvers! Ik dacht ook dat ik gek werd... Uiterst vreemd...
Het probleem is nu ook merkbaar op mijn tablet met de standaard browser....
Ik zal zometeen een bericht aanmaken bij de devvers.
De link (probeer) zal ik hier plaatsen.
Even kijken of wijzigen nog wel lukt:
Het probleem is hier te vinden: Reacties worden niet geplaatst en ik word geredirect
Ik zal zometeen een bericht aanmaken bij de devvers.
De link (probeer) zal ik hier plaatsen.
Even kijken of wijzigen nog wel lukt:
Het probleem is hier te vinden: Reacties worden niet geplaatst en ik word geredirect
[ Voor 30% gewijzigd door Kiswum op 18-01-2014 13:40 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Ziet er nice uit. Had wel graag de 'lime green' versie van de voorkant willen zien in vergelijking met de roze.
BFV: SuperflipNL [PS4]
Helaas niks meer dan zwart met 'n heel dun lime / geel randje (doelende op niet helemaal gekleurd
)
Klopt, glas van de voorkant is helemaal zwart. Dus de gekleurde versies zien wel apart uit. Maar voor het gevoel en beter dan mijn verbeelding, had ik graag de lime versie van voren gezien. Uiteindelijk zal ik denk ik zelf ook wel voor de zwarte versie gaan.
Volgens dit bestand heeft de Z1 compact TFT display?
Ik heb meerdere malen gehoord dat hij een IPS display zou krijgen.
Weet iemand hier meer over?
TFT is een verzamelnaam, waar IPS een type van is
SuperflipNL schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:25:
Ziet er nice uit. Had wel graag de 'lime green' versie van de voorkant willen zien in vergelijking met de roze.

Ja, ik had ook zelf al veel gezocht maar niks gevonden. Het lijkt er dat op de press foto's (gerenderd) het meer groen is, maar in het echt lijkt hij meer een gele kleur te hebben.
Staan toch ook genoeg filmpjes op YouTube, al dan niet van de Docomo-versie...?
http://www.engadget.com/2...s-aquos-serie-mini-phone/
Zo, goedemorgen!
4.5" 1920x1080
Snapdragon 800
Waterproof
2,120mAh
124 x 63 x 9.9mm
Japan-only
Zo, goedemorgen!
4.5" 1920x1080
Snapdragon 800
Waterproof
2,120mAh
124 x 63 x 9.9mm
Japan-only
Homnomnom, lelijke behuizing, mooie maten en IGZO-paneel...
Ben benieuwd hoe de batterij presteert met zo'n resolutie en IGZO-techniek.
Ben benieuwd hoe de batterij presteert met zo'n resolutie en IGZO-techniek.
Weet iemand of er op de Z1 compact ook weer zo'n screen protector van sony zit zoals de Z1?
Ik kan er nergens wat over vinden en op foto's/youtube zie je ook niks.... Ik hoop het niet, want ik vind het maar niks zo'n ding
Ik kan er nergens wat over vinden en op foto's/youtube zie je ook niks.... Ik hoop het niet, want ik vind het maar niks zo'n ding
En ook het Sony logo zit hierop, dus die kan je eraf halen als je wilt
Ja, dat is nou jammer...Zou veel mooier zijn als dit gewoon in het glas zou zitten.
Proof?Tommert38 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:57:
En ook het Sony logo zit hierop, dus die kan je eraf halen als je wilt
Ja echt lelijk die protector,en krasgevoelig.Zal wel te maken hebben met het sony logo,goedkoper om te maken...Guusz schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:14:
Ja, dat is nou jammer...Zou veel mooier zijn als dit gewoon in het glas zou zitten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
dus er zit bij voorbaat al een screen protector op het gehard glas was juist krassen tegen moet gaan?AmbroosV schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:46:
Jup, zit erop.
en die screen protector is juist kras gevoeliger?
en kun je die er ook makkelijk vanaf halen mocht het me vervelen?
[ Voor 10% gewijzigd door Proxx op 23-01-2014 08:50 ]
Je kan 'm eraf halen maar dan heb je geen Sony-logo meer op de voorkant en verlies je garantie op je display (mogelijke spontane barsten etc, moesten die toch nog voorkomen). Je kan er beter zelf een goede screenprotector overhangen, eentje van getemperd glas bvb. Of gewoon zo gebruiken. Ik weet niet hoe sommige mensen het doen, maar ik heb op m'n Z1 helemaal niks bescherming zitten, is al een paar keer gevallen en zit altijd zo in m'n zak en daar is op het display niks krasjes te zien. (Wel wat deuken in de rand van een aanvaring met de straat een paar dagen terugProxx schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:33:
[...]
dus er zit bij voorbaat al een screen protector op het gehard glas was juist krassen tegen moet gaan?
en die screen protector is juist kras gevoeliger?
en kun je die er ook makkelijk vanaf halen mocht het me vervelen?

Danku! Die had ik gemist!
Sharp ES-02F SH-02F ziet er beter uit met dezelfde specs.
Helaas alleen via DoCoMo verkrijgbaar vanaf deze week
@Mowikan, Coolblue levert het toestel met hoesje, extern geheugen en screenprotector (vaak zonder extra kosten) bij een abonnement
Helaas alleen via DoCoMo verkrijgbaar vanaf deze week
@Mowikan, Coolblue levert het toestel met hoesje, extern geheugen en screenprotector (vaak zonder extra kosten) bij een abonnement
[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2014 16:24 . Reden: typefout in het artikel ]
De ES-02F? Die ken ik niet? Bedoel je de Sharp AQUOS Serie mini SHL24?
CLB, dat is praktisch hetzelfde toestel, de SHL24 is onlangs aangekondigd en de SH-02F (sorry was een typefoutje) was eind 2013 aangekondigd en nu ongeveer te koop in Japan. Ze zijn beide van sharp, hebben een 4,5" 1080P scherm en ondersteunen LTE en NFC.
Hier meer gegevens:
Kiswum in 'nieuws: Sharp-smartphone krijgt 4,5" igzo-scherm met 487 ppi'
link naar het filmpje, door de afgeronde hoeken voelt hij welicht compacter aan:
YouTube: SHARP AQUOS PHONE EX SH
Hier meer gegevens:
Kiswum in 'nieuws: Sharp-smartphone krijgt 4,5" igzo-scherm met 487 ppi'
link naar het filmpje, door de afgeronde hoeken voelt hij welicht compacter aan:
YouTube: SHARP AQUOS PHONE EX SH
[ Voor 14% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2014 17:06 . Reden: filmpje toegevoegd ]
Dank voor de link!
Voor de geïnteresseerden: review door phonearena :
[ Voor 14% gewijzigd door nyboy1 op 23-01-2014 20:17 ]
Waarom heeft Sony altijd van die idioot hoge minimum helderheidswaardes? Vind het vrij vervelend om mijn telefoon 's nachts in bed te lezen.
Raar minpunt:nyboy1 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:16:
Voor de geïnteresseerden: review door phonearena :
Dat is toch juist de unique selling point tov andere high-end Android telefoons?Relatively small display
Dat is dan ook behoorlijk subjectief, en ligt er maar net aan wat voor gebruiker je bent
Ik vind het ook een vreemd min-punt, dat is 1 van de redenen waarom dat toestel kiest en niet de Z1 toch? Dan kun je net zo goed bij een smartwatch zeggen dat het lastig is om website te bekijken of te typen op dat scherm, dat is toch logisch ??
Voor de rest vond ik de meeste dingen wel fijn om te lezen en het heeft me iets wijzer gemaakt. Ik zou dit toestel graag een weekje willen reviewen
Voor de rest vond ik de meeste dingen wel fijn om te lezen en het heeft me iets wijzer gemaakt. Ik zou dit toestel graag een weekje willen reviewen
De behuizing is groot, maar het display klein... 'relatively small'
Vind ik ook als je ziet dat Sharp een 4,5'' scherm gebruikt in minder ruimte.
Vind ik ook als je ziet dat Sharp een 4,5'' scherm gebruikt in minder ruimte.
Tja, Sharp is nu niet het schoolvoorbeeld van de meeste schermen (helaas);)
Sharp, Samsung S4 en de Motorola Razr M zijn de weinige voorbeelden van toestellen met kleine bezels. De meeste merken hebben toch wel dikkere bezels.
Laten we hopen dat fabrikanten zich niet alleen inzetten in het kleiner maken van de toestellen, maar ook in het kleiner maken van de bezels en toch hun kracht laten behouden.
p.s het kan zijn dat Sony die ruimte nodig had om hem waterdicht te houden of om de hardware kwijt te kunnen, want die van Sharp is met bijna dezelfde specs toch bijna even groot?
Sharp, Samsung S4 en de Motorola Razr M zijn de weinige voorbeelden van toestellen met kleine bezels. De meeste merken hebben toch wel dikkere bezels.
Laten we hopen dat fabrikanten zich niet alleen inzetten in het kleiner maken van de toestellen, maar ook in het kleiner maken van de bezels en toch hun kracht laten behouden.
p.s het kan zijn dat Sony die ruimte nodig had om hem waterdicht te houden of om de hardware kwijt te kunnen, want die van Sharp is met bijna dezelfde specs toch bijna even groot?
[ Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 23-01-2014 22:31 ]
Net opgemerkt dat Sony geen standaard micro-USB poort gebruikt. Ergens wel te verstaan aangezien dit weer een aansluiting minder is dat ze moeten voorzien van een klepje voor de waterbestendigheid.
Alleszins ik ga het missen om overal en altijd wel ergens een kabeltje ter beschikking te hebben. Hiernaast gaan al mijn huidige kabeltjes (thuis, werk en auto) volledig onnuttig worden en kan ik er dus nieuwe gaan kopen.
Btw heeft iemand een idee hoe het eigenlijk zit met het volume niveau van de aux uitgang van de Z1? Mijn huidige telefoon gaat vrij luid (HTC met beatsaudio) en hier kan ik perfect (zonder de volumeknop van mijn auto open te draaien) redelijk luid muziek luisteren. Maar met mijn vorige smartphone was ik verplicht om de volume output van input en output systeem bijna op max te zetten en dat leverde af en toe wel wat geruis op. Mijn auto is DE plek om rustig van muziek te genieten en dat zou ik niet willen missen
.
Alleszins ik ga het missen om overal en altijd wel ergens een kabeltje ter beschikking te hebben. Hiernaast gaan al mijn huidige kabeltjes (thuis, werk en auto) volledig onnuttig worden en kan ik er dus nieuwe gaan kopen.
Btw heeft iemand een idee hoe het eigenlijk zit met het volume niveau van de aux uitgang van de Z1? Mijn huidige telefoon gaat vrij luid (HTC met beatsaudio) en hier kan ik perfect (zonder de volumeknop van mijn auto open te draaien) redelijk luid muziek luisteren. Maar met mijn vorige smartphone was ik verplicht om de volume output van input en output systeem bijna op max te zetten en dat leverde af en toe wel wat geruis op. Mijn auto is DE plek om rustig van muziek te genieten en dat zou ik niet willen missen
Zit achter een klepje
Ow, inderdaad. Nog beter zelfs, nu heb ik de keuze tussen welk kabeltje ik gebruik. Eens op zoek gaan naar een car holder met ingewerkt magnetisch kabeltjeCLB schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:41:
Zit achter een klepje ;
Sony blijft me verbazen alleszins. Trok me vroeger niet echt veel van hun smartphones aan, maar mij hebben ze wel overtuigd ondertussen
Hou er wel rekening mee dat japanse toestellen waarschijnlijk niet alle UMTS/LTE banden aan boord hebben die we in Europa nodig hebben.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Zo te zien werkt hij wel op LTE en 3G in Nederland:
https://www.nttdocomo.co....art_phone/so02f/spec.html
GSM niet (want dat hebben ze daar niet
)
https://www.nttdocomo.co....art_phone/so02f/spec.html
GSM niet (want dat hebben ze daar niet
Ik denk... Dat het over die Sharp-toestellen ging
Klopt, het alhier genoemde alternatief voor de Z1 Compact.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
mits je in japan woont. anders mag je het geen alternatief noemen
Zou ook mooi zijn als dit in Nederland zou komen:
http://www.xperiablog.net...tation-plus-subscription/
http://www.xperiablog.net...tation-plus-subscription/
Klopt, maar de Z1s is USA-only...
Dat weer wel, blijft toch alleen beetje zuur dat wij hier worden overgeslagen wat betreft acties. Enfin neemt niet weg dat het een mooi toestel is.
SuperflipNL schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:19:
Ja, ik had ook zelf al veel gezocht maar niks gevonden.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=m5O6hCohXh4#t=191]CLB schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:36:
Staan toch ook genoeg filmpjes op YouTube, al dan niet van de Docomo-versie...?
Die zwarte versie
Maar die geel/lime groene ziet er toch wel mooi uit van de voorkant. Bedankt voor de video CLB
Maar die geel/lime groene ziet er toch wel mooi uit van de voorkant. Bedankt voor de video CLB
C'est bon, hoop zo snel mogelijk een eigen video te kunnen maken...
Zeker gaaf filmpje!
Goed om de verschillende kleuren naast elkaar te zien. Maar voor mij word het wel een zwarte!
Goed om de verschillende kleuren naast elkaar te zien. Maar voor mij word het wel een zwarte!
In progress: VW kever
Verwijderd
Ik vind de gele cooler, maar denk dat die gele bezel op de voorkant me gaat storen.SuperflipNL schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 13:46:
Die zwarte versie![]()
Dus voor mij wordt 't ook een zwarte.
Ik vind het zo jammer dat de zijkantjes van de gele, goudkleurig zijn, dat doet heel erg af aan de kleur imho.
in zweden ligt de zwarte vanaf vandaag in de winkel.
Hoop dat sony nl ze inderdaad eind volgende week verstuurd.
Hoop dat sony nl ze inderdaad eind volgende week verstuurd.
Mooi toestel die zwarte, welke ik ook besteld heb. Ben echt benieuwd aar hoe snel en vloeiend het gaat zijn. Heb tot nog toe eigenlijk alleen "ronde" telefoons gehad en de xPeria SP stond me wel aan, dus wilde de ZR en hoorde toen van de Z1c.
@Koos: Pak voor de grap dan eens een Z1 (de "grote broer").
Onder de motorkap zit dezelfde hardware, dus dat geeft je een zeer goede indicatie
Mijn ervaring: Super Snel
(in vergelijking met XP Neo / XP S)
Onder de motorkap zit dezelfde hardware, dus dat geeft je een zeer goede indicatie
Mijn ervaring: Super Snel
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Verwijderd
Het lijkt erop dat in de UK de review samples uit zijn. Hier een aardige review van the guardian:
http://www.theguardian.co...s-small-premium-and-great
http://www.theguardian.co...s-small-premium-and-great
As a result of the large-for-its-size battery, the Z1 Compact lasted about two days of full usage with about two hours of emailing, an hour of browsing, 30 minutes of video and constant connectivity pulling in messages and notifications. In most people’s hands the Compact is likely to last much longer.
Pros: Waterproof, compact, fast, great camera, microSD card slot
Cons: Not the latest version of Android, relatively heavy for its size, waterproofing ports doors can be fiddly
@D-Jeff: Heb eerst met een vriend zijn SP gespeeld, toen de ZR bij coolblue in mijn handen gehad, welke ik niet direct premium vond aanvoelen maar technisch best interessant. Toen bij een telefoonzaak de Z1 in mijn handen gehad welke snel, maar veel te groot was en later kwam een collega met de Z aanlopen.
Daar maar meteen wat dingen op ingesteld, hij moest nog wennen, en het toestel wat verkend en afgezien van dat ík hem anders zou personaliseren vind ik het een zeer indrukwekkend toestel. Zeker gezien het feit dat hij, net als ik, een medium user is en zijn accuduur met "mijn" instellingen op een geschatte 4-5 dagen uitkwam......
Daar maar meteen wat dingen op ingesteld, hij moest nog wennen, en het toestel wat verkend en afgezien van dat ík hem anders zou personaliseren vind ik het een zeer indrukwekkend toestel. Zeker gezien het feit dat hij, net als ik, een medium user is en zijn accuduur met "mijn" instellingen op een geschatte 4-5 dagen uitkwam......
Geschatte zegt natuurlijk niks, wat doet de praktijk?
Een review zonder foto's is al geen review... Zoiets kan ik nu ook optikkenVerwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:12:
Het lijkt erop dat in de UK de review samples uit zijn. Hier een aardige review van the guardian:

ik ben aan het denken om een Qi Lader te kopen. dan zit ik zelfs niet met kabeltjes te kloten.Koos2009 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:27:
Heb er nu deze voor besteld.
Hoop dat hij werkt op de Z1c.
@CLB: dat is inderdaad gewoon afwachten.
iemand evaring met die dingen. zou voor mij de eerste keer zijn.
pricewatch: Zens Qi Single Wireless Charger Zwart
deze bijvoorbeeld.
en die magnetic charger is toch anders tegen over die van de Z1, die dock heeft iig ander versie nummer.
kan liggen aan het formaat maar dat weet ik niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Proxx op 27-01-2014 13:55 ]
Is formaat ja, is identieke kabel... Alles om nog wat meer accessoires te verkopen
Heeft de Z1 Compact überhaupt wel Qi wireless charging? Ik zit het op allerlei websites staan, maar niet op die van Sony zelf. Lijkt me toch wel een feature die je minstens ergens op de product pagina zet. Of in de whitepaper, daar staat het ook niet in. Daarnaast is de combinatie van een magnetic dock en de mogelijkheid van wireless charging ook een beetje vreemd....
[ Voor 21% gewijzigd door CounterDesk op 27-01-2014 11:22 ]
Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.
Heeft het niet, de Z niet, de Z1 niet.
Misschien moet Proxx dan maar geen Qi charger kopen
waar halen die *** sites dan die info vandaan. ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet in de whitepaper heb zien staan en ook niet op de site van sony. las het gisteren op verschillende sites dus dacht dat ik er overheen gelezen zou hebben

De magnetische oplaadaansluiting (voor het dock) wordt door de minder intelligente sites als wireless charging aangezien.
Dat is inderdaad wel een interessant punt uit die review. Voor gebruik als klok op het nachtkastje is deze telefoon dus ongeschikt. De Razr Maxx heeft aanmerkelijk betere waardes op dat gebied en die geeft al vrij veel licht op de donkerste stand.Montsubai schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:49:
Waarom heeft Sony altijd van die idioot hoge minimum helderheidswaardes? Vind het vrij vervelend om mijn telefoon 's nachts in bed te lezen.
Jammer, tot nu toe tikte deze telefoon "all the boxes", zelfs apt-x ☑.
Ik vind ook dat het minimum volume veel te hoog is, ook voor gebruik 's avonds laat in bed.rev schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:28:
[...]
Dat is inderdaad wel een interessant punt uit die review. Voor gebruik als klok op het nachtkastje is deze telefoon dus ongeschikt. De Razr Maxx heeft aanmerkelijk betere waardes op dat gebied en die geeft al vrij veel licht op de donkerste stand.
Je zou toch denken dat beide waardes makkelijk aan te passen zijn.
Ik zou meer reviews afwachten. Misschien is er sprake van panel lottery.
Dit kun je met de app night mode zelf aanpassen, precies naar wens.
heb je daar een bron van?AquaSheep schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:42:
Ik zou meer reviews afwachten. Misschien is er sprake van panel lottery.
voor zover als ik reviews hands-on en dergelijke lees heeft iedereen het over een veel beter paneel met beter kijk hoeken. (beter als z1 op de resolution na)
nu snap ik dat sony wel zorgd dat de beste exemplaren naar de reviewers gestuurd worden
Hij zegt niet voor niets misschien... Tevens zal de manier van lamineren anders zijn, wat al scheelt.
Ook al is er weer gebruik gemaakt van verschillende schermen, maar dat is dus afwachten, we zien 't wel.
Ook al is er weer gebruik gemaakt van verschillende schermen, maar dat is dus afwachten, we zien 't wel.
nee klopt maar misschien had hij wel een bron.. of foto's die het doen vermoeden. daarom vroeg ik het.
Ik had inderdaad al wel ergens gelezen dat het scherm, net als op vorige telefoons van Sony, erg tegen viel. Kan dus inderdaad nog verschillen per stuk (Bedoelde je dat met panel lottery?
)
Dan zie ik graag waar... De foto's tot nu toe wijzen eindelijk op normale kijkhoeken namelijk.
Geen bron van panel lottery bij de Z1 Compact, maar bij de Xperia Z en Z1 zou er wel sprake zijn van panel lottery.
Daarom dus even afwachten op meer reviews voordat je iets definitief kunt zeggen over het scherm.
http://tweakers.net/revie...m-en-snelle-hardware.htmlDe vorige Xperia-telefoons stonden niet bekend om hun geweldige beeldschermen. De exemplaren van de Z en Z1 die we op beurzen zagen, maar ook de versies die we gereviewd hebben, hadden schermen met slechte kijkhoeken en relatief weinig contrast. Gek genoeg deelden niet alle reviewwebsites die mening en er zijn ook verhalen van gebruikers die zeggen een toestel met een prima scherm te hebben. Het lijkt er dus op dat Sony zijn panelen bij verschillende fabrikanten inkoopt en daarbij weinig aandacht besteed aan de kwaliteitscontrole.
Daarom dus even afwachten op meer reviews voordat je iets definitief kunt zeggen over het scherm.
Iemand met vragen? Dingen die ik moet checken? Specifieke foto's die jullie willen zien? Zwarte versie...
Let op:
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen
Voor prijzen en levertijden: [Sony Xperia Z1 Compact] Levertijden en Prijzen