Korvaag schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:50:
Is het niet mogelijk om gewoon voor te leggen wat je allemaal gedaan hebt ? Ik bedoel: je doet geen ongefundeerde claim. Je hebt gewoon heel veel zelf uitgezocht... en met alles uit en 1 apparaat aan kloppen de waardes ook niet. Dan moeten ze bij de netbeheerder toch wel een keer geloven dat zoiets niet klopt ?
Die dingen zijn niet voor niets geijkt en als jij vind dat hij niet goed is, dan zal hij na-geijkt moeten worden.
Geen netbeheerder/leverancier die zal zeggen;
Netbeheerder: ooo u vind dat u teveel stroomverbruikt en volgens u komt dat door onze meter?
Watt gebruikt u nu? 8000kWh per jaar en dat komt dan neer op 666,66 kWh per maand? Klopt deze berekening volgens u?
Klant: volgens mij klopt dat wel ja.
Netbeheer; denk dat het ons gepast lijkt als wij met u een geschikt verbruik afspreken; lijkt 400kWh u wat?
Klant: Mevrouw, dat vind ik nog steeds erg hoog!
Netbeheerder; wat had u zelf in gedacht?
Klant; 3000kWh is gem. voor een zuinig gezin, ik ben alleen, dus 1500kWh per jaar en 125kWh per maand lijkt mij wel reeel.
Netbeheer; Oke, dat klinkt aannemelijk en wij passen het bij ons aan. Laat u het ons weten als wij uw verbruik verder moeten verlagen?
Klant; Maar natuurlijk! Ik ben zeer tevreden en u heeft mij perfect geholpen... tot....
Netbeheerder; Oo meneer wacht u aub even want wij voelen ons hier heeeel erg lullig over! Zullen wij u van de afgelopen XX maanden ook nog de 550kWh verschil terugbetalen?
Je zult echt met keiharde cijfers aan moeten komen en in hun beleving zal dat alleen middels ijken kunnen.