De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.479 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:18:
[...]

Het is wel zo dat je ook op moet gaan letten dat je geen FizzBuzz experts aanneemt. Ik had op een gegeven moment voor ieder gesprek echt een lijstje met dingen die ik nog even door nam omdat ik wist dat het waarschijnlijk gevraagd ging worden. Wat zie je jezelf over vijf jaar doen. Wat is polymorfisme. Wat is een LEFT JOIN. Wat is het verschil tussen private en protected. Wat zijn je zwakke punten. Hou je van bier.

FizzBuzz wordt ook een beetje standaard.
Ik kom net van een interview en kreeg PRECIES die vragen :/ Bedankt voor je post want ik ze in m'n hoofd alvast bedracht :D Alleen kreeg ik ook een vraag, een alternatief voor een interface en een alternatief voor dependency injection.

Op de laatste vraag dan na, bier is hier niet zo populair omdat het een vermogen kost.

[ Voor 6% gewijzigd door Megamind op 27-11-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTWZZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:31:
[...]

Wauw dat ziet er tof uit :Y

Is dit nou iets wat in een eigen app draait of moet je dit zelf ergens in integreren?
Moet je zelf integreren, kan op iOS door middel de API die ze zelf ter beschikking stellen of door het zelf te implementeren dmv de Apple API's.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:32:
[...]

Goh, ik vind het maar niets. Het is een erg leuk concept maar aangezien de klant zelf de app van de winkel moet installeren, zou ik het zelf nooit gebruiken. Bij de supermarkt kan ik er nog inkomen omdat dat soort apps vaak ook een meerwaarde biedt (boodschappenlijstje bvb) maar een kleerwinkel zie ik dat niet zo snel presteren. Ik zie mezelf niet snel apps installeren om extra reclame te zien / horen wanneer ik in een winkel ben.
Dat is enkel het voorbeeld. Zelf zie ik me er nog niet zo snel gebruik van maken zoals ze in het voorbeeld laten zien, maar er zijn genoeg use-cases waar het wel nuttig is.
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:46:
[...]

Werkt dit nou samen met die beacons van Apple? En krijg je dan ook pushberichten als je geen app geinstalleerd hebt?
Fungeert inderdaad als een iBeacon, maar werkt daarnaast ook voor Android en zo.

@Megamind: Wat was je antwoord op het alternatief voor dependency injection?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:12:
[...]

@Megamind: Wat was je antwoord op het alternatief voor dependency injection?
Lambda's :P Niet persé alternatief op DI maar meer hoe je testcode inject in je constructors om toch onafhankelijk te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Megamind op 27-11-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:15
Megamind schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:03:
[...]

een alternatief voor een interface
Abstract class
en een alternatief voor dependency injection.
Factory method.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Megamind schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:03:
[...]

Ik kom net van een interview en kreeg PRECIES die vragen :/ Bedankt voor je post want ik ze in m'n hoofd alvast bedracht :D Alleen kreeg ik ook een vraag, een alternatief voor een interface en een alternatief voor dependency injection.
Haha nou van mij zouden ze dan al tijdens het sollicitatiegesprek advies krijgen voor betere vragen tijdens sollicitatiegesprekken.
Styxxy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:53:
[...]

Heb je wel de using statement laten staan bovenaan? In C# zijn deze niet standaard ge"using"d (itt VB.NET).
Grmbl dacht die standaard geinclude was en alles inclusief int string enzovoort bevatte.... :-(

Valt nog best tegen als je geen VS gebruikt :z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
wsitedesign schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:44:
Jup, juridisch zal het een probleem zijn. Puur het feit dat ze Nederlanders zijn en de beheerders van de site (de site draait in de VS dacht ik) worden ze aangepakt door BREIN. Als jij een buitenlander bereid vind om als officiële beheerder op te draaien (geen Zweed, daar is er ook al een site neergehaald)... Dan ja ;)
Wel heel erg slecht dat een goede community die alleen maar helpen en niet echt iets verkeerds doen (daar bedoel ik mee geen films/series als download aanbieden) zo word aangepakt. Ze hebben via twitter al hulp aangeboden gekregen om toch juridische stappen te maken. SRT heeft trouwens ook zo'n brief gekregen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Over die interviews, dit is wel een handig boek om even door te nemen. Waarschijnlijk weet je alles wel, maar toch om het na een tijd weer eens te doen kan best lastig zijn: http://www.amazon.com/Pro...-Programmer/dp/047012167X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 14:48
Shit shit shit shit shit.... Wilde net een seizoen fringe voorzien van ondertitels :( Nu moet ik het zonder gaan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Er zijn meer sites met ondertitles heh? :P Ik kijk naar een lijst van alle nederlandse subs van seizoen 5 van fringe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Zoijar schreef op woensdag 27 november 2013 @ 08:43:
Er zijn meer sites met ondertitles heh? :P Ik kijk naar een lijst van alle nederlandse subs van seizoen 5 van fringe...
I know, maar ik ben te lui om nu te zoeken, en ben gewoon pissed dat brein ALWEER zo'n mooie site van het web weet te toveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:31
En de manier waarop ze het doen is nog veel smeriger. Gewoon dreigen met rechtzaken. Daar komt het op neer. Vele partijen (zoals bierdopje) hebben de (financiële) middelen niet om zo'n rechtzaak aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Goedemorgen *zet een pot pleur neer*

Mocht er een Zweed gezocht worden ben ik best bereidt om hierover na te denken. Geen ervaring als beheerder maar een middelvinger naar BREIN ben ik best bereidt op te steken haha!

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:22
pdebie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:01:
En de manier waarop ze het doen is nog veel smeriger. Gewoon dreigen met rechtzaken. Daar komt het op neer. Vele partijen (zoals bierdopje) hebben de (financiële) middelen niet om zo'n rechtzaak aan te gaan.
Tja, geleerd van ons grote voorbeeld.

[ Voor 81% gewijzigd door farlane op 27-11-2013 09:06 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 16:11
Megamind schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:22:
[...]
Niet persé alternatief op DI maar meer hoe je testcode inject in je constructors om toch onafhankelijk te zijn.
Static singleton :+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

"Boehoe een belangenbehartiger staat niet toe dat we illegale dingen doen :'( "

Wat een huilies ook altijd bij dat soort sites. Altijd lekker stoer doen en bij de eerste de beste cease-and-desist gaan lopen janken met argumenten die nergens op slaan ("het is een particuliere partij", so what? Ooit van civielrecht gehoord? En advocaten?).

De bron van al dat gehuil komt neer op een ding: "ik ben te lam om geld neer te leggen voor andermans werk." Geeft niet, maar verhul dat dan niet met lamme excuses.

Ach, de wereld is beter af zonder fansubbers die allemaal in groep 3 zijn gestopt met het leren van de Nederlandse taal.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vind het raar dat een site met ondertitels wordt aangepakt. Het is nou niet alsof je daar veel mee opschiet, zo'n goedbetaalde baan is ondertitelaar volgens mij niet.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Alex) schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:32:
Ik vind het raar dat een site met ondertitels wordt aangepakt. Het is nou niet alsof je daar veel mee opschiet, zo'n goedbetaalde baan is ondertitelaar volgens mij niet.
Sterker nog, op die site zijn alleen amateurondertitelaars te vinden, die dat dus gratis en voor niks als hobby doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Robbiedobbie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:36:
[...]

Sterker nog, op die site zijn alleen amateurondertitelaars te vinden, die dat dus gratis en voor niks als hobby doen...
Denk dat het meer te maken heeft met aansporen tot, daar hebben ze al eerder mee gewonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
kenneth schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:28:

Wat een huilies ook altijd bij dat soort sites. Altijd lekker stoer doen en bij de eerste de beste cease-and-desist gaan lopen janken met argumenten die nergens op slaan ("het is een particuliere partij", so what? Ooit van civielrecht gehoord? En advocaten?).

De bron van al dat gehuil komt neer op een ding: "ik ben te lam om geld neer te leggen voor andermans werk." Geeft niet, maar verhul dat dan niet met lamme excuses.

Ach, de wereld is beter af zonder fansubbers die allemaal in groep 3 zijn gestopt met het leren van de Nederlandse taal.
Is het illegaal dan? Ze verspreiden zelf-vertaalde versies van ondertitels van films. Niet de originele werken.

edit: Om m'n eigen punt te beantwoorden: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/vvv/exploitatie/
Een vertaling is op zichzelf een auteursrechtelijk beschermd werk, maar wel een verveelvoudiging van het origineel. De vertaler moet dus toestemming hebben van de auteur van het origineel om de vertaling te mogen verspreiden.
Het verspreiden van vertaalde ondertitels is dus wel dubieus.

[ Voor 18% gewijzigd door HuHu op 27-11-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Juist. En los van alle juridische redenen: de ophef en energie om maar vooral geen geld uit te geven aan de vrucht van iemands arbeid vind ik een beetje triest. Ik heb mezelf (wie niet) in het verleden ook schuldig eraan gemaakt maar eigenlijk is het een beetje hypocriet om wel goed betaald te willen worden voor je eigen werk maar niet voor het werk van anderen willen betalen. En dat niet alles(!) belandt bij de oorspronkelijke auteur is geen reden voor piraterij, hooguit om het hele product maar links te laten liggen.

/moralhighground :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
kenneth schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:08:
Juist. En los van alle juridische redenen: de ophef en energie om maar vooral geen geld uit te geven aan de vrucht van iemands arbeid vind ik een beetje triest. Ik heb mezelf (wie niet) in het verleden ook schuldig eraan gemaakt maar eigenlijk is het een beetje hypocriet om wel goed betaald te willen worden voor je eigen werk maar niet voor het werk van anderen willen betalen. En dat niet alles(!) belandt bij de oorspronkelijke auteur is geen reden voor piraterij, hooguit om het hele product maar links te laten liggen.

/moralhighground :P
Op het gebied van series is er gewoon nog veel te verbeteren. Veel series komen in amerika uit, en zijn minstens een jaar lang niet te zien in nederland. In dat jaar wordt het hele plot al gespoiled op ongeveer alle populaire fora en websites (reddit bijv.), waardoor serie kijken er niet beter op wordt. Wanneer een video provider komt zoals netflix, die alle series uit amerika 1 dag later hier kan streamen (met minstens engelse ondertitels), stop ik met downloaden en betaal ik ervoor...

EDIT: En het moet ook HD zijn, niet die prut kwaliteit die netflix momenteel hier heeft :(

[ Voor 3% gewijzigd door Robbiedobbie op 27-11-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19-10 19:17
En ondertitels worden natuurlijk vooral gebruikt voor gedownloade films/series, dus als ze het moeilijker maken om shows met ondertiteling te kijken, worden legale alternatieven mischien interessanter (zoals Netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 15:53
Barryvdh schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:12:
En ondertitels worden natuurlijk vooral gebruikt voor gedownloade films/series, dus als ze het moeilijker maken om shows met ondertiteling te kijken, worden legale alternatieven mischien interessanter (zoals Netflix)
Netflix is op dit moment niet interessant door de verouderde films die er op staan. Wanneer ze dat aanpakken ben ik er van overtuigd dat Netflix een beter alternatief is voor downloaden

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Amen! _/-\o_

Ik heb dat ook nooit begrepen. Het illegale downloaden goedpraten. "Ja, maar we betalen thuiskopieheffing". Fuck off... Iedereen download, en ook ik heb 't met regelmaat gedaan. Maar goedpraten, neuh. Besef gewoon dat het niet de juiste weg is, en als een product te duur is om te kopen, heb je nog niet het recht om het te downloaden.

Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Robbiedobbie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:11:
[...]

Op het gebied van series is er gewoon nog veel te verbeteren. Veel series komen in amerika uit, en zijn minstens een jaar lang niet te zien in nederland. In dat jaar wordt het hele plot al gespoiled op ongeveer alle populaire fora en websites (reddit bijv.), waardoor serie kijken er niet beter op wordt. Wanneer een video provider komt zoals netflix, die alle series uit amerika 1 dag later hier kan streamen (met minstens engelse ondertitels), stop ik met downloaden en betaal ik ervoor...

EDIT: En het moet ook HD zijn, niet die prut kwaliteit die netflix momenteel hier heeft :(
Klopt, ik snap ook niet waarom de aanbieders van series zo moeilijk doen. Ze vragen of te veel geld voor een tijdige release in (bijv.) Nederland, of hebben ze daar een andere reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
SuperSjoerd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:13:
[...]

Netflix is op dit moment niet interessant door de verouderde films die er op staan. Wanneer ze dat aanpakken ben ik er van overtuigd dat Netflix een beter alternatief is voor downloaden
Netflix gaat het hem niet worden denk ik. Netflix heeft te veel beveiligingen en andere slechte punten, waardoor ze de gewone gebruiker benadelen. De kwaliteit is momenteel nog KUT, er is geen mogelijkheid tot kijken op linux, welk een groot punt is (ik weet dat het met wine te draaien valt, maar natively zou wel zo mooi zijn...).
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:16:
[...]

Klopt, ik snap ook niet waarom de aanbieders van series zo moeilijk doen. Ze vragen of te veel geld voor een tijdige release in (bijv.) Nederland, of hebben ze daar een andere reden voor?
Volgens mij heeft dat te maken met veel te strenge exclusiviteits deals, waardoor niet alleen andere tvzenders in hetzelfde land, maar ook die in het buitenland worden uitgesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Op het gebied van series is er gewoon nog veel te verbeteren. Veel series komen in amerika uit, en zijn minstens een jaar lang niet te zien in nederland. In dat jaar wordt het hele plot al gespoiled op ongeveer alle populaire fora en websites (reddit bijv.), waardoor serie kijken er niet beter op wordt.
Als je je daar aan stoort, dan lees je dat forum toch gewoon niet.
Wanneer een video provider komt zoals netflix, die alle series uit amerika 1 dag later hier kan streamen (met minstens engelse ondertitels), stop ik met downloaden en betaal ik ervoor...
En zodra het 1 dag is, moet het direct, en zodra er Engelse ondertitels zijn, moeten ze Nederlands. Netflix is een goed begin, maar naast Netflix hebben we hier genoeg andere opties. Meerdere kabelproviders die ook een dergelijke service hebben of gaan beginnen. Heeft HBO hier al een ingang? Videoland sowieso al, en er is ook een bioscoop die bioscoopfilms naar je tv toe streamt.
Netflix is gewoon prima kwaliteit, vele malen beter als je tv-signaal. Uiteraard wel afhankelijk van je internetsnelheid. En achja, iets met vooroordelen enzo, maar zodra ze fullhd @ max bit gaan streamen, dan klaag je wel weer over het maandbedrag.

Tegen "gratis" valt niet te concurreren. Het is echt een mentaliteitsprobleem. In Nederland is het illegale downloaden te breed geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Netflix is ook in HD als je internet maar snel genoeg is en je hebt ingesteld bij je profiel.
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:16:
[...]

Vaak hebben de nederlandse zenders al een licentie waardoor het of exclusief is of heel duur voor een 2e, omdat dat in het contract staat.
Ben ik niet met je eens. Ik heb vaak genoeg gehad dat de vertaling van een amateur beter was dan die van de "professional". Daarnaast is het maken van ondertitels ook niet exclusief in de zin van: als A ondertitels maakt voor serie B, maar niemand (dus ook niet C) meer ondertitels maken. Als je dit wel bedoeld dan vraag ik mij af hoe dat dan zit met software, want vaak genoeg zijn er programma's die vrijwel hetzelfde doen maar 1 is bijv closed source van een bedrijf en 1 open source gemaakt door een community en ze zijn los van elkaar ontwikkeld. Zou die open source versie dan ook niet mogen bestaan? Lijkt mij van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Robbiedobbie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:18:
[...]

Netflix gaat het hem niet worden denk ik. Netflix heeft te veel beveiligingen en andere slechte punten, waardoor ze de gewone gebruiker benadelen. De kwaliteit is momenteel nog KUT, er is geen mogelijkheid tot kijken op linux, welk een groot punt is (ik weet dat het met wine te draaien valt, maar natively zou wel zo mooi zijn...).
tjemig...... Met dat soort redenaties kun je elk inatief volledig de grond in boren om het maar voor jezelf te kunnen blijven verkopen dat je wel illegaal bezig MOET zijn..

Spotify... nee de bitrate is te laag, ik kan het niet op mijn iPod Classic gebruiken die ik met rockbox gehacked heb. Als iemand nu eens voor 2 duppies alle muziek in FLAC zou aanbieden kan ik er misschien over denken..

Netflix, nee de HD kwaliteit is te laag voor mijn 4K tv, en daarbij ik kan ze niet op mijn chromebook kijken en ik ben te arm/student/te lam om een om een client te kopen die ik wel aan mijn tv van kan hangen.

En zo kan ik nog wel 20 excuses opvissen van mensen, de bodem lijn is eigenlijk dat het gewoon kutsmoesjes zijn om geen geld uit te willen geven aan content omdat het ook gratis van het net te plukken is.

En ja ik betaal netjes voor spotify en netflix, en zelfs voor unblock-us om af en toe te kunnen switchen naar andere landen dan NL voor netflix. En ja dat is mij die 20 euro per maand wel waard, al was het alleen maar voor het gemak dat ik op de bank kan hangen, en zonder toestanden met sites die down zijn, sickbeard clients op een nas etc. Gewoon iets kan kijken en luisteren. En ja het is niet super nieuw, maar het is ook weer niet zo dat op netflix alleen zwart/wit films uit de jaren 20 staan.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Op het gebied van series is er gewoon nog veel te verbeteren. Veel series komen in amerika uit, en zijn minstens een jaar lang niet te zien in nederland.
Allemaal erg vervelend maar er bestaat geen universeel recht op het kijken van series.
Netflix gaat het hem niet worden denk ik. Netflix heeft te veel beveiligingen en andere slechte punten, waardoor ze de gewone gebruiker benadelen. De kwaliteit is momenteel nog KUT, er is geen mogelijkheid tot kijken op linux, welk een groot punt is
Er is altijd wel een reden te verzinnen om je geld op zak te houden. Is je goed recht. Maar download die boel dan ook niet. Of zeg gewoon eerlijk dat je schijt hebt aan auteursrecht.
Gropah schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:22:
Ben ik niet met je eens. Ik heb vaak genoeg gehad dat de vertaling van een amateur beter was dan die van de "professional". Daarnaast is het maken van ondertitels ook niet exclusief in de zin van: als A ondertitels maakt voor serie B, maar niemand (dus ook niet C) meer ondertitels maken.
Als de rechthebbende een partij toestemming geeft om ondertitels te maken, heeft die ene partij dat. Geeft de rechthebbende twee partijen toestemming , dan hebben twee partijen dat. Hoe dan ook bepaalt de rechthebbende dat, niet degene die graag ondertitels wil maken.
Als je dit wel bedoeld dan vraag ik mij af hoe dat dan zit met software, want vaak genoeg zijn er programma's die vrijwel hetzelfde doen maar 1 is bijv closed source van een bedrijf en 1 open source gemaakt door een community en ze zijn los van elkaar ontwikkeld. Zou die open source versie dan ook niet mogen bestaan? Lijkt mij van niet.
Ik snap je vergelijking niet helemaal denk ik. Maar als jij zelf een film wilt maken geinspireerd door een bestaande film dan mag dat (zie The Asylum), als jij een film een-op-een wilt namaken, is het een afgeleid werk, het creatieve gedeelte behoort immers iemand anders toe.

[ Voor 25% gewijzigd door kenneth op 27-11-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zullen we hier maar verder: Bierdopje.com stopt met ondertitels, door BREIN?

en nee, dat is geen vraag ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:31:
[...]

tjemig...... Met dat soort redenaties kun je elk inatief volledig de grond in boren om het maar voor jezelf te kunnen blijven verkopen dat je wel illegaal bezig MOET zijn..

Spotify... nee de bitrate is te laag, ik kan het niet op mijn iPod Classic gebruiken die ik met rockbox gehacked heb. Als iemand nu eens voor 2 duppies alle muziek in FLAC zou aanbieden kan ik er misschien over denken..

Netflix, nee de HD kwaliteit is te laag voor mijn 4K tv, en daarbij ik kan ze niet op mijn chromebook kijken en ik ben te arm/student/te lam om een om een client te kopen die ik wel aan mijn tv van kan hangen.

En zo kan ik nog wel 20 excuses opvissen van mensen, de bodem lijn is eigenlijk dat het gewoon kutsmoesjes zijn om geen geld uit te willen geven aan content omdat het ook gratis van het net te plukken is.

En ja ik betaal netjes voor spotify en netflix, en zelfs voor unblock-us om af en toe te kunnen switchen naar andere landen dan NL voor netflix. En ja dat is mij die 20 euro per maand wel waard, al was het alleen maar voor het gemak dat ik op de bank kan hangen, en zonder toestanden met sites die down zijn, sickbeard clients op een nas etc. Gewoon iets kan kijken en luisteren. En ja het is niet super nieuw, maar het is ook weer niet zo dat op netflix alleen zwart/wit films uit de jaren 20 staan.
O geloof me, ik ben voorstander voor zo'n diensten, zolang ze maar werken. Ik heb een abbonement op spotify welk ik erg veel gebruik. Spotify heeft gewoon goed genoege kwaliteit, en een groot aanbod. Netflix heb ik niet werkend kunnen krijgen in HD, terwijl mijn internet snel genoeg is om bluray kwaliteit te ondersteunen. Bovendien is het aanbod gewoon dieptriest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb inmiddels 2 maanden een Netflix-abonnement (moet ik eens opzeggen, want ik gebruik het zo goed als niet). De kwaliteit is over het algemeen prima (HD) maar het is jammer dat het aanbod achterblijft bij de VS.

De HD-kwaliteit vind ik op mijn laptop niet goed werken, ik vermoed dat dit met het gebruikte Silverlight te maken heeft - andere players kunnen HD-content wel goed tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Robbiedobbie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:39:
[...]

Bovendien is het aanbod gewoon dieptriest...
Daar denkt mijn betere Ik thuis anders over :) Die wordt juist blij van het aanbod uit de US. Fringe S1 tot S4 back to back, zelfde voor CSI, Bones etc.

Het ligt er idd maar net aan wat je wilt zien, de grote blockbusters net uit de bios ga je er niet vinden, maar dat is logisch want die moeten eerst nog langs de Pay per View aanbieders etc. Alhoewel, ik moet zeggen dat het aanbod wel steeds vlotter en beter wordt als je beetje creatief switched tussen NL, US, UK en Can.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:44:
[...]

Het ligt er idd maar net aan wat je wilt zien, de grote blockbusters net uit de bios ga je er niet vinden, maar dat is logisch want die moeten eerst nog langs de Pay per View aanbieders etc.
De mogelijkheid om die blockbusters thuis te zien, is er gewoon. Naar mijn mening dus geen excuus om het betalingsvrij te downloaden. http://www.pathe-thuis.nl/

Wel € 5,00 om een film te huren (of iets meer om te kopen) maar je kan 'm thuis zien, met vrienden. Een bioscoopkaartje is al een € 10,00 zonder 3D toeslag, dus in je eentje kan het prima uit, en met een paar vrienden al helemaal.

We leven echt niet meer in het tijdperk dat je niets kon zien tenzij je downloadde. Alleen houden mensen zich daar gewoon graag aan vast om hun gedrag goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kruidvat doet er nog 3 á 4 werkdagen over om foto's af te drukken en bezorgen. Dat valt me tegen, dat moet ondertussen toch sneller kunnen? Ze krijgen de foto's digitaal binnen, kan zo afgedrukt worden zou je zeggen :/ Maar goed, dan maar naar de lokale fotoboer die een stuk duurder is.

Nog maar een bakje koffie dan, voor ik weer verder ga met product types en dergelijke. Blijft lastig, om dat netjes te krijgen, maar stukje bij beetje hebben we dan wel een complete webshop gebouwd. Zonder legio opties, schermpjes en andere nutteloze onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:55
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:
Kruidvat doet er nog 3 á 4 werkdagen over om foto's af te drukken en bezorgen. Dat valt me tegen, dat moet ondertussen toch sneller kunnen? Ze krijgen de foto's digitaal binnen, kan zo afgedrukt worden zou je zeggen :/ Maar goed, dan maar naar de lokale fotoboer die een stuk duurder is.
Hema kan dat, ff koffie halen en klaar.
Nog maar een bakje koffie dan, voor ik weer verder ga met product types en dergelijke. Blijft lastig, om dat netjes te krijgen, maar stukje bij beter hebben we dan wel een complete webshop gebouwd. Zonder legio opties, schermpjes en andere nutteloze onderdelen.
Yep dat is altijd een leuke haha, kan je mee bezig blijven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

djluc schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:55:
[...]
Hema kan dat, ff koffie halen en klaar.
Ah, goeie tip, die bieden inderdaad een 2-uurs service. Iets goedkoper dan de fotoboer (32 cent vs 45 cent) dus even zien wat het word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En de kwaliteit van de Hema foto's is best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:52:
Kruidvat laat zijn foto's afdrukken bij het Duitse CEWE. Het fysieke transport van CEWE naar de winkel kan best al voor 1 à 2 dagen levertijd zorgen, tel er nog een dagje voor het afdrukken bij en je zit zo aan de 3-4 dagen. Je kunt ook direct bij ze bestellen via de Nederlandse site (cewe-fotoservice.nl), maar dan geven ze ook 3 werkdagen aan. Via de Duitse site leveren ze niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Alex) schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:44:
Ik heb inmiddels 2 maanden een Netflix-abonnement (moet ik eens opzeggen, want ik gebruik het zo goed als niet). De kwaliteit is over het algemeen prima (HD) maar het is jammer dat het aanbod achterblijft bij de VS.

De HD-kwaliteit vind ik op mijn laptop niet goed werken, ik vermoed dat dit met het gebruikte Silverlight te maken heeft - andere players kunnen HD-content wel goed tonen.
Ik heb ook een netflix abbo maar gebruik zo'n tool dat netflix denkt dat ik in US zit. Dan word het aanbod heel wat beter ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/git_commit.png

true story :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zet altijd ook de title tekst erbij :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dus... ik babbel met een library van een niet nader te specificeren vendor om verbinding te maken met het platform van die niet nader te specificeren vendor. De library support "Windows authentication", wat mij doet vermoeden dat hij Kerberos gebruikt (en draait onder de credentials van de ingelogde user).

Nope. De library wil per sé een Windows-username en password hebben... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:52
Oh god, zeker waar ^^
[...] er is geen mogelijkheid tot kijken op linux, welk een groot punt is [...]
Dat komt door silverlight ja.. Gelukkig voor jou zijn ze al een tijdje bezig met HTML5. IE11 krijgt bijv. een HTML5 site voor geschoteld en niet die silverlight meuk. Je zou eventueel kunnen proberen de site te openen met de IE11 useragent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Caelorum schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:35:

[...]

Dat komt door silverlight ja.. Gelukkig voor jou zijn ze al een tijdje bezig met HTML5. IE11 krijgt bijv. een HTML5 site voor geschoteld en niet die silverlight meuk. Je zou eventueel kunnen proberen de site te openen met de IE11 useragent.
Zaten ze niet vast aan Silverlight om de DRM die in andere players niet te vinden is? Eigenlijk wel raar, dat Silverlight de enige online media speler is die DRM bied. Je zou zeggen dat andere bedrijven al in de gat gesprongen waren.

---

Denk je eens Battlefield 4 met je vriendin te spelen, is het onmogelijk om bij elkaar in de squad te komen. Eerder kwam je netjes bij elkaar in één squad, maar dat hebben ze uit gezet zo lijkt het. Als dat waar is, is het voor mij geen bips meer aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Pfff, lang geleden dit zeg. Moet een XML transformeren naar een andere indeling.

van:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<catalogue>
  <products>
    <product>
      <name>naampje</name>
      <price>25.50</price>
    <product>
  </products>
</catalogue>

naar:
XML:
1
2
3
4
5
6
<items>
  <product>
    <articlename>naampje</articlename>
    <articleprice>25.50</articleprice>
  <product>
</items>

xslt gebruiken dan maar?

----------
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:56:
Denk je eens Battlefield 4 met je vriendin te spelen, ......
Lucky bastard. Mijne vind alleen Rayman, Bejeweled en Plants vs Zombies leuk.

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 27-11-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
pdebie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:57:
Pfff, lang geleden dit zeg. Moet een XML transformeren naar een andere indeling.

van:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<catalogue>
  <products>
    <product>
      <name>naampje</name>
      <price>25.50</price>
    <product>
  </products>
</catalogue>

naar:
XML:
1
2
3
4
5
6
<items>
  <product>
    <articlename>naampje</articlename>
    <articleprice>25.50</articleprice>
  <product>
</items>

xslt gebruiken dan maar?

----------

[...]

Lucky bastard. Mijne vind alleen Rayman, Bejeweled en Plants vs Zombies leuk.
Dat lijkt me inderdaad het gemakkelijkste ja!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:56:
[...]

Denk je eens Battlefield 4 met je vriendin te spelen
Ben ik de enige die hierbij aan Howard en Bernadette (uit The Big Bang Theory) moet denken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:36

alienfruit

the alien you never expected

Iemand ervaring met Lovefilm.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Alex) schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:05:
[...]

Ben ik de enige die hierbij aan Howard en Bernadette (uit The Big Bang Theory) moet denken? :+
Ja, ik dacht meer aan Penny blowing up Sheldons face. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Deze url skip ik even om te bekijken op mijn werk ok?
Lovefilm..... dat kan je op meerdere manier opvatten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Unlimited access to more than 5,000 movies and TV episodes, many in HD
Watch instantly in high quality on your TV, PS3™, Xbox 360®, laptop and iPad®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Dit mailtje hadden ze denk ik graag intern gehouden...
.
Stagiair afgewezen: "Is niks, is een neger" http://nos.nl/op3/artikel/579811/
:X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nee ho ho, niet de woorden verdraaien hè!

Het ging om een donker gekleurde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat stond daar? Is alweer 403 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-snip-

[ Voor 27% gewijzigd door BtM909 op 27-11-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19-10 19:17
Ach, staat op GeenStijl ook gewoon een link naar de facebook inclusief contactgegevens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Barryvdh schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:24:
[...]

Ach, staat op GeenStijl ook gewoon een link naar de facebook inclusief contactgegevens ;)
Hmm, misschien zijn ze er wel blij mee :+ Negatieve reclame is ook reclame laten we maar zeggen.

Ik denk niet dat ze ooit zoveel bezoekers op hun site hebben gehad als vandaag _O-
Verder natuurlijk niet zo handig om zo'n opmerking te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Robbiedobbie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:28:
Hmm, misschien zijn ze er wel blij mee :+ Negatieve reclame is ook reclame laten we maar zeggen.

Ik denk niet dat ze ooit zoveel bezoekers op hun site hebben gehad als vandaag _O-
Verder natuurlijk niet zo handig om zo'n opmerking te maken...
Zou kunnen. Hoewel de meeste bezoekers niet veel meer zien dan:
.
code:
1
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[42000] [1203] User mikedewilde already has more than 'max_user_connections' active connections' in (...)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Het feit dat GeenStijl het nooit zo nauw neemt met dat soort dingen betekent niet dat wij het hier wel gewoon netjes kunnen houden ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Woy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:36:
[...]

Het feit dat GeenStijl het nooit zo nauw neemt met dat soort dingen betekend niet dat wij het hier wel gewoon netjes kunnen houden ;)
Die zin wil je misschien even opnieuw lezen :+
Het betekent niet dat wij het wel netjes houden?

Verder, kansloze mail natuurlijk, maar helaas vaak wel realiteit.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ben alweer een half uur aan het klooien om KeePass ftp adressen te laten openen in WinSCP :/ Waarom moet dat weer zo ingewikkeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bedrijf in kwestie waar het "onhandige mailtje" verstuurd is, zit om de hoek bij de klant waar ik momenteel zit. Zojuist toevallig langsgekomen, stonden nog geen boze mensen voor de deur, maar ik denk dat hij zijn bedrijf zo'n beetje op kan doeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

De website is nu in ieder geval al offline gehaald. Was er net nog op aan het rondneuzen. Handig hoor, een webshop, met winkelwagenfunctionaliteit, maar zonder prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Did it 8)

Niet zo'n handig mailtje inderdaad. Sowieso moet je als je mailt altijd bedenken dat dat mailtje wel eens ergens anders terecht kan komen. Dat je iemand face-to-face bepaalde dingen toevertrouwd maakt vaak niet uit, maar mailen... pfoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Maar wij zijn geen GeenStijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:48:
Ben alweer een half uur aan het klooien om KeePass ftp adressen te laten openen in WinSCP :/ Waarom moet dat weer zo ingewikkeld :?
Als je daar nou een topic voor opent, dan helpen we je zo ;)

Problem is easily solved nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:03:
Did it 8)

Niet zo'n handig mailtje inderdaad. Sowieso moet je als je mailt altijd bedenken dat dat mailtje wel eens ergens anders terecht kan komen. Dat je iemand face-to-face bepaalde dingen toevertrouwd maakt vaak niet uit, maar mailen... pfoe.
Dus als je iemand om z'n huidskleur afwijst is het prima, zolang je dat maar face-to-face doet? Ze krijgen hiermee precies wat ze verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:09:
[...]

Als je daar nou een topic voor opent, dan helpen we je zo ;)

Problem is easily solved nl.
Haha, heb het al voor elkaar; "Did it 8)". Het was zo'n typisch ik-zie-niet-wat-ik-fout-doe probleem :+ Ik had de URL geen ftp:// meegegeven :p
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:14:
[...]

Dus als je iemand om z'n huidskleur afwijst is het prima, zolang je dat maar face-to-face doet? Ze krijgen hiermee precies wat ze verdienen.
Het ging me niet om deze uitspraak, maar over uitspraken in het algemeen. Iedereen heeft wel eens iets over een klant ofzo, iets waarmee je best kunt grappen onder elkaar. Zoiets moet je alleen niet gaan mailen, zeker niet bij dergelijk grote bedrijven. Dan ligt het namelijk zo op straat.

[ Voor 43% gewijzigd door TheNephilim op 27-11-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:48:
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:14:
Ik had de URL geen ftp:// meegegeven :p
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:51:
[...] maar ik denk dat hij zijn bedrijf zo'n beetje op kan doeken...
Het is ook een business opportunity denk ik dan maar. Genoeg mensen die juist vanwege zo'n mail (instelling) naar die specifieke winkel gaan. Of je dat zelf ook wil is natuurlijk een tweede...

====
Ok, vreemd genoeg begin ik wel een beetje warm te lopen voor Android devven. Ik spam momenteel maar callbacks all over the place en beetje queue hier maken beetje queue daar maken en het komt allemaal wel goed uiteindelijk. Toch vind ik het enorm jammer dat er geen property binding is in Android. Dat maakt devven voor WP8 nog steeds 10.000x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:36:
[...]

Het feit dat GeenStijl het nooit zo nauw neemt met dat soort dingen betekent niet dat wij het hier wel gewoon netjes kunnen houden ;)
Hier of daar? Wat van het ene modje niet mag, doet het andere modje gewoon zelf :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
* PdeBie is inmiddels hevig aan het coden en beseft ineens dat hij het muzieknummer, wat hij op dat moment hoort, verdacht vaak heeft gehoord al

* iPhone muziek app staat waarschijnlijk al 2 uur lang op 'herhaal nummer'. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jaja, ik ga al koffie halen :+

De documentatie deed wel moeilijk overigens, niet een duidelijk en eenduidig antwoord en voorbeeld. Had uiteindelijk een werkende commandline, maar miste dus ftp://
pdebie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:30:
* PdeBie is inmiddels hevig aan het coden en beseft ineens dat hij het muzieknummer, wat hij op dat moment hoort, verdacht vaak heeft gehoord al

* iPhone muziek app staat waarschijnlijk al 2 uur lang op 'herhaal nummer'. :')
Haha :p Moet hier ook nodig weer nieuwe muziek op m'n telefoon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HuHu schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:24:
[...]

Hier of daar? Wat van het ene modje niet mag, doet het andere modje gewoon zelf :D.
Het is natuurlijk allemaal niet zo zwart wit ;) dus niet heel gek dat er ook onder moderators anders gedacht word over wat wel/niet kan. Nou is linken naar een twitter bericht met de gegevens nog wel wat anders dan direct het plaatje met alle gegevens er in.

Verder werd er ook hier door BtM909 niet zwaar aan getild, maar gewoon uit voorzorg verwijderd.

Maar het geeft wel mooi aan dat zelfs de Modjes gewoon mensen zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 27-11-2013 14:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
TheNephilim schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:03:
Did it 8)

Doet me denken aan de keren dat verschillende mensen hier nogal denigrerende en best gedetailleerde informatie en zelfs mailwisselingen met klanten hier plaatsen :) Het kan altijd uitkomen, naast het feit dat het moreel (net als dat bovenstaande mailtje) niet zo handig is.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn foto gewoon van het artikel dat hierboven staat gehaald ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:21:
[...]

Ok, vreemd genoeg begin ik wel een beetje warm te lopen voor Android devven. Ik spam momenteel maar callbacks all over the place en beetje queue hier maken beetje queue daar maken en het komt allemaal wel goed uiteindelijk. Toch vind ik het enorm jammer dat er geen property binding is in Android. Dat maakt devven voor WP8 nog steeds 10.000x beter.
Waar gebruik je die queues voor? Gewoon als Lists?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:37:
[...]

Het is natuurlijk allemaal niet zo zwart wit ;) dus niet heel gek dat er ook onder moderators anders gedacht word over wat wel/niet kan. Nou is linken naar een twitter bericht met de gegevens nog wel wat anders dan direct het plaatje met alle gegevens er in.

Verder werd er ook hier door BtM909 niet zwaar aan getild, maar gewoon uit voorzorg verwijderd.

Dus eigenlijk nemen jullie het net zo nauw met dat soort dingen als Geenstijl? Want die linkt ook alleen en toont niet direct het plaatje met alle gegevens erin.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:36

alienfruit

the alien you never expected

Argh, lekker rustig dagje. Ze hebben mijn SAP dev access weggenomen. Kan niks doen. Alle SAPers zijn druk met productieproblemen, slapen of weten niks van de betreffende BAPIs. Lekker. Natuurlijk moet de schizzle morgen wel af zijn. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
HuHu schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:57:
[...]

Dus eigenlijk nemen jullie het net zo nauw met dat soort dingen als Geenstijl? Want die linkt ook alleen en toont niet direct het plaatje met alle gegevens erin.

;)
Ik heb het artikel op Geenstijl niet gezien dus dat weet ik niet. Ik weet alleen wel dat Geenstijl het doorgaans niet zo nauw neemt met privacy, en ook gerust oproepen om bij iemand voor de deur te gaan staan laat staan.

Dit geval met een linkje naar een externe site waar de gegevens staan is w.m.b. een twijfelgeval, maar zou ik zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:59:
Argh, lekker rustig dagje. Ze hebben mijn SAP dev access weggenomen. Kan niks doen. Alle SAPers zijn druk met productieproblemen, slapen of weten niks van de betreffende BAPIs. Lekker. Natuurlijk moet de schizzle morgen wel af zijn. Zucht.
Hetzelfde hier: Het ziet er zo naar uit dat ik gewoon om 18 uur naar huis kan vandaag oOo
Ik heb een fout gevonden in de IDOC die Vistex aanlevert en zij hebben hiervoor een OSS note moeten voor openen. Aangezien het morgen Thanksgiving is, verwacht ik voor begin volgende week geen oplossing.

Eindelijk rust _/-\o_
...
Althans voor een week(je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:11:
[...]

Hetzelfde hier: Het ziet er zo naar uit dat ik gewoon om 18 uur naar huis kan vandaag oOo
Ik heb een fout gevonden in de IDOC die Vistex aanlevert en zij hebben hiervoor een OSS note moeten voor openen. Aangezien het morgen Thanksgiving is, verwacht ik voor begin volgende week geen oplossing.

Eindelijk rust _/-\o_
...
Althans voor een week(je)
Daarna weer lekker 80 uur werken in de week? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Woy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:37:
[...]

Dat modjes nooit een éénduidig beeld naar buiten kunnen brengen. :+

Mja goed lekker boeiend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BikkelZ schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:55:
[...]
Waar gebruik je die queues voor? Gewoon als Lists?
ah, sorry taskqueues ^^ Moest ook wel want kreeg het voor elkaar een outofmemoryexception te krijgen. Zeer waarschijnlijk omdat ik pakweg 20 bitmaps aan het downloaden was tegelijkertijd. Daar had die toch wat problemen mee. Dus dan maar 1 voor 1 downloaden die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:16:
[...]

Daarna weer lekker 80 uur werken in de week? :+
Nee, dan moet ie de misgelopen uren nog goedmaken, dus die komen bovenop z'n standaard 80 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:28:
[...]

Nee, dan moet ie de misgelopen uren nog goedmaken, dus die komen bovenop z'n standaard 80 :+
Doe mij zo'n werknemer, die je maar voor de helft van z'n uren hoeft te betalen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:29:
[...]

Doe mij zo'n werknemer, die je maar voor de helft van z'n uren hoeft te betalen! :+
Als je mij ten minste dubbel zo veel per uur betaald zie ik het probleem niet zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het elektronicabedrijf zou hem een tweede mailtje hebben gestuurd, met excuses. Volgens de sollicitant staat daarin dat er een donkere medewerker bij het bedrijf werkt, die de term neger zelf ook gebruikt
You don't get it, do you |:(. Fuck zeg, ik vind dit zowaar nog erger dan het originele mailtje.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
lol!

sorry, maar wij hebben hier nog zo'n donkere kerel lopen die zegt zelf ook 'yow nigga!'
Dus het is er een beetje ingeburgerd bij ons.
Maar eeh, gezien je cv kunnen we je toch niet gebruiken.
Peace out nigga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante blog over "Hero Programmers", ik heb het idee dat een niet nader te noemen persoon uit de CC hier onder valt. :9

http://ashfurrow.com/blog/on-heroes-and-schedules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Nou wil ik ook niet zeggen dat die donkere gekleurde jongen er erg betrouwbaar uit ziet op zijn facebook foto's. Als hij ook in zulke kleren op sollicitatie kwam opdagen en ze hebben al eens eerder problemen gehad met donkere gekleurde mensen dan snap ik dat wel hoor. Natuurlijk mag dat nooit zoals het nu is gegaan naar buiten komen want dat is gewoon niet netjes maar dit gebeurt elke dag maar meestal krijg je dan zo'n standaard afwijzingsbrief :p.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:35:
[...]

You don't get it, do you |:(. Fuck zeg, ik vind dit zowaar nog erger dan het originele mailtje.
Het gaat er natuurlijk alleen om dat hij neger genoemd wordt. Het feit dat dat de reden is dat hij niet aangenomen wordt is natuurlijk totaal niet van belang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3tzbfc.jpg

Even een alarmsysteem gebouwd in Powershell die een e-mail verstuurd zodra wij een bepaalde waarde hebben in de tabel in PostgreSQL. Gezien het feit dat ik voorheen totaal niet bekend was met Powershell toch best trots op! 8)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 12:51
pdebie schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:57:

[...]

xslt gebruiken dan maar?
Ik ben zelf niet zo ervaren met XSLT (veel te lang geleden). Ik zou het al snel gewoon via een console app doen waarbij ik inlees en deserialize, converteer naar een andere object structuur en terug serializen.

Anyway, dat zijn meestal soort zaken dat je eenmalig doet en daar kies je gewoon de tools voor dat jou het makkelijkste lijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ah, inmiddels heb ik er al een xslt convertertje voor geschreven. :)

Je geeft de url van de in te lezen XML op, je geeft de url van de xslt file op en hij spuugt een nieuw XML Document uit op basis van die gegevens.

-- edit --

nu nog een keer de toevoeging maken dat je een XML direct als string kan inschieten i.p.v. de URL van een XML en dan heb ik er een handig tooltje (voor zover ik dit nog gebruik) bij.

[ Voor 31% gewijzigd door PdeBie op 27-11-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:01:
[...]

Het gaat er natuurlijk alleen om dat hij neger genoemd wordt. Het feit dat dat de reden is dat hij niet aangenomen wordt is natuurlijk totaal niet van belang :+
Dat is wel de strekking van zijn verhaal ja |:(. En dan snapt die vent (en wel meer mensen in NL trouwens) niet eens dat "neger" niet hetzelfde is als het Amerikaanse "nigger". De mensen die zich beledigd voelen door de term neger kijken teveel televisie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 97 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.