De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:26:
ah, daar gaan we weer.
Waarom kan men niet in het initiële verzoek meteen alle wensen etc. opschrijven. :(

Voortschrijdend inzicht kan voorkomen, maar zaken als 'je moet die velden wel en die velden niet kunnen bewerken als ontvanger van de order' zijn geen dingen die ik even als ontwikkelaar uit mijn blote hoofd kan raden dat je het zo wilt hebben.
Haha, ja ik ken het! :9 Dat zou wel een wondere wereld zijn, waarin meteen alle eisen en wensen op papier staan :+

---

Zou PayPal dan eindelijk eens snel worden?
I’m happy to say that the rumors are true and our web applications are moving away from Java and onto JavaScript and node.js.
https://www.paypal-engine.../11/22/node-js-at-paypal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Das nog veel voor AdSense? Ik heb het idee dat het tegenwoordig echt geen drol meer oplevert, dat AdSense. Je moet dan zo vreselijk veel pageviews en clicks genereren.
Nja, hij is 60.000+ keer bekeken. Had hem erop gezet toen ik dat ding paar dagen had, toen de hype op het hoogst was :)
Ik moet zoiets eens vaker proberen eigenlijk.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
TheNephilim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:28:
[...]

Haha, ja ik ken het! :9 Dat zou wel een wondere wereld zijn, waarin meteen alle eisen en wensen op papier staan :+
Voortschrijdend inzicht kan ik mee leven. Soms bedenk je iets en tijdens het ontwikkelen of testen ontdek je dat het toch niet zo lekker werkt als dat je van tevoren had gedacht. Dat kan een probleem in de user-interface zijn, dat kan een functioneel ontwerp fout zijn, dat kan een interpretatie verschil tussen klant en ontwerper zijn. Daar is mee te leven.

Maar dat sommige velden wel en sommige niet bewerkbaar moesten zijn, wist hij al van tevoren. Hij dacht dat ik dat ook wel weet.
Maar natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Herkenbaar. Afgelopen dagen aan allerlei nieuwe features gewerkt met de designer. In meerdere fases zijn ze goedgekeurd om ze na implementatie maar weer te schrappen. Het toch niet is wat ze zoeken. Allemaal intern en niet voor een klant, dus mooie tijdsverspilling. Frustrerend.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:42:
[...]

Voortschrijdend inzicht kan ik mee leven. Soms bedenk je iets en tijdens het ontwikkelen of testen ontdek je dat het toch niet zo lekker werkt als dat je van tevoren had gedacht. Dat kan een probleem in de user-interface zijn, dat kan een functioneel ontwerp fout zijn, dat kan een interpretatie verschil tussen klant en ontwerper zijn. Daar is mee te leven.

Maar dat sommige velden wel en sommige niet bewerkbaar moesten zijn, wist hij al van tevoren. Hij dacht dat ik dat ook wel weet.
Maar natuurlijk 8)7
Wat betreft voortschrijdend inzicht; dat snappen ze aan de andere kant van de tafel vaak niet. Ik moet soms bedenken hoe lang ik ergens mee bezig ben en voor bepaalde dingen is dat gewoon niet nauwkeurig te doen. Je komt problemen tegen, waarvoor je niet meteen een oplossing hebt. Of je komt erachter dat voor het implementeren van het één, je het ander ook aan moet passen.

Heel vervelend ja, als niet duidelijk is wat er aanpasbaar moet zijn vooraf. Niet altijd een probleem, maar dat kan soms veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik vind tijdsinschattingen geven het moeilijkste aspect in mijn werk. Het on-the-spot een tijdsinschatting geven voor iets is gewoon erg lastig. Puur omdat je niet altijd alles van te voren kan inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:15
TheNephilim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:40:
[...] Wat betreft voortschrijdend inzicht; dat snappen ze aan de andere kant van de tafel vaak niet. [...]
Daarom extreem hoge tijdsinschatting geven en bij elke meeting deze naar beneden bijstellen :) Als het goed is weet je ook bij elke meeting beter hoeveel tijd je daadwerkelijk nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

D-Raven schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:44:
Ik vind tijdsinschattingen geven het moeilijkste aspect in mijn werk. Het on-the-spot een tijdsinschatting geven voor iets is gewoon erg lastig. Puur omdat je niet altijd alles van te voren kan inschatten.
Dat is ook bijna één van de moeilijkste dingen, puur vanwege de aard van de werkzaamheden. De volgende keer als je daar een discussie over hebt: Why are software development task estimations regularly off by a factor of 2-3?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:47:
[...]

Dat is ook bijna één van de moeilijkste dingen, puur vanwege de aard van de werkzaamheden. De volgende keer als je daar een discussie over hebt: Why are software development task estimations regularly off by a factor of 2-3?
Tab closed, didn't read…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Korben schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:47:
[...]

Ah, die link heb ik al eens gezien. Blijft een goed verhaal.

Naarmate je meer ervaring opdoet met bepaalde dingen, kun je daar ook betere tijdsinschattingen voor geven, maar het blijft gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

I Am Devloper ‏@iamdevloper
If you are not a developer, I’m afraid you don’t get to use the phrase “it shouldn’t take you too long”.
:)

bron: https://twitter.com/iamdevloper/status/404941734074777600

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30

Bosmonster

*zucht*

Tip: Niet te hard op het zeeppompje slaan.

Dat was een awkward tripje terug naar mn bureau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:37:
Tip: Niet te hard op het zeeppompje slaan.

Dat was een awkward tripje terug naar mn bureau..
Had je klodders wit glibberig spul op je broek zitten? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:41:
[...]

En als het lukt, wat zegt het management dan tegen Rubinski, die 75 uur per week heeft gewerkt terwijl zijn collega's braaf 40 uur kloppen? "Goed gedaan" en dat is het dan?
Ja, meer verwacht ik ook niet.
En wat als het nou niet lukt? Krijg je dan ook nog een "goed gedaan" of krijg je op je kop omdat je niet hebt kunnen leveren, ondanks je (onbeloonde) extra inspanningen?
Dat hoop ik niet nee. Management weet wel wat mijn inspanningen zijn dus ik verwacht daar niet te veel gezeur mee. Tegen midden volgend jaar moet iedereen (dus ook ik) klaar zijn maar als dat voor mij niet lukt, denk ik niet dat het zo'n groot probleem is. Ik gewoon zelf op tijd klaar zijn.
Eerder schreef je:

[...]

Ik interpreteer dit als "Ik had mijn eigen werk, maar hij kon het niet aan dus nu doe ik zijn werk erbij". Heb ik dat correct? Dan lijkt het me dat er wel een noodzaak is om een extra resource te regelen.

Als je het in je eentje moet doen (jij bent zijn vervanger) lijkt het me dat er eveneens een issue is, want jij hebt een achterstand die er niet meer zou moeten zijn. Ofwel zijn de verwachtingen te hoog gespannen, of de werkdruk is te hoog, of de materie is op dit moment voor jou te moeilijk (bijvoorbeeld door onvoldoende kennisoverdracht).

Het is de taak van (project) management om tijdig bij te sturen door bijvoorbeeld een extra resource te regelen, door features uit te stellen, te schrappen, of door de deadline te verplaatsen.
Misschien was mijn uitleg niet helemaal duidelijk dan: enkele maanden voor ik begon, ging mijn collega op ouderschapsverlof. Toen hij terugkwam heeft hij ontdekt hoeveel achterstand hij op dat gebied had en is dan ziek geworden van de druk die op zijn schouders lag. Hierdoor kwam er een positie vrij en die heb ik dan opgevuld. Dit is mijn eerste job en eerste project en ik had daarvoor dus nog geen werk.

Daarnaast heb ik ook een ontzettend goed management die regelmatig met mij polsen hoe alles gaat, of ik de werkdruk nog aan kan en waarom ik zo veel uren draai. Het probleem is gewoon dat het probleem niet opgelost wordt door een extra resource in te schakelen omdat het echt een eenmanstaak is. Het is zoals de geboorte van een kind: 9 moeders gaan er niet voor zorgen dat de baby op 1 maand ter wereld gebracht kan worden.
[...]
Hoezo is dat niet nodig?
Zie vorige vraag.
Long story short, je hebt een probleem en ik raad je met klem aan om daar werk van te maken. En dan bedoel ik geen programmeerwerk.
Zoals meermaals gezegd: Dit is enkel een periode van maximum een maand, daarna zal het heus wel wat rustiger aan verlopen.
[...]

Ik ben 25 en werk al meer dan 5 jaar in de consultancy. Ik vind dat ik een heel toffe werkgever heb en ik heb het er prima naar mijn zin.

Toch probeer ik mijn werk binnen de perken te houden. Als ik veel meer uren maak dan wat op mijn contract staat kan dat op een paar manieren uitpakken:
1) Ik schrijf die uren niet, doe vrolijk mijn ding en concludeer aan het eind van de maand dat de tegenprestatie toch wel een beetje tegenvalt (ik krijg tenslotte niet meer betaald). Op een projectbeoordeling kan een opmerking komen als "Alex is een harde werker", maar daarmee haal ik niet echt een significant hogere beoordeling aan het einde van het jaar.
2) Ik schrijf de uren wel en haal deadlines eerder. Leuke prestatie, maar dat levert een berg overuren op die ik dan weer moet omzetten in vrije dagen of uit laten betalen, of ik krijg gedonder omdat het problemen oplevert.
3) Ik schrijf de uren maar loop alsnog uit (door andere problemen). Dit levert vooral gedonder op: ik ben ontevreden omdat ik de mezelf gestelde doelen niet heb gehaald en de klant wil die extra uren niet betalen, want de deadline is niet gehaald.

Ik bezorg mezelf in mijn ogen vooral ellende door over te werken, iets wat ik er niet voor over heb. Incidenteel kan het natuurlijk een keer voorkomen, maar dat kan dan linksom of rechtsom wel gecompenseerd worden. Vrijdagmiddag een uurtje eerder stoppen, bijvoorbeeld.
Tja, ik kan die beslissing gewoon niet zelf maken om uren te schrijven. Het enige wat ik kan doen is het management op de hoogte brengen van mijn gepresteerde uren en hopen dat zij beslissen of ze mij al dan niet vergoeden (vakantie of geld). Voor een werkweek van +- 85 uur, mag je er wel van uit gaan dat dat zal gebeuren. Voor een werkweek van 60 uur niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hij is er. De Apple TV. :)

https://dl.dropboxusercon...-11-13%2013%2032%2010.jpg

--edit--
ow, we zijn weer in de Rubinski werkt teveel voor te weinig discussie?

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 26-11-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:26:
[...]
Voor een werkweek van +- 85 uur, mag je er wel van uit gaan dat dat zal gebeuren. Voor een werkweek van 60 uur niet echt.
Dus als jij 50% meer werkt dan waar je voor betaald word vind je het niet normaal dat je daar extra voor beloond word?

Kijk als je een keertje een uurtje overwerkt ben ik de laatste die zal zeggen dat dat meteen verrekend moet worden, maar 50% bovenop je normale werkweek vind ik al absurd veel, en dan zou ik tenminste verwachten dat ik daar extra voor betaald word, of dat ik dat op een ander moment gewoon kan compenseren door minder uren te maken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:42:
[...]

Dus als jij 50% meer werkt dan waar je voor betaald word vind je het niet normaal dat je daar extra voor beloond word?

Kijk als je een keertje een uurtje overwerkt ben ik de laatste die zal zeggen dat dat meteen verrekend moet worden, maar 50% bovenop je normale werkweek vind ik al absurd veel, en dan zou ik tenminste verwachten dat ik daar extra voor betaald word, of dat ik dat op een ander moment gewoon kan compenseren door minder uren te maken.
Niet als dit maar heel uitzonderlijk voorkomt. Als dat 3 keer per jaar is, ga ik daar gewoon niet voor zagen. Net zo min als dat het management zaagt als ik vraag om een dagje extra van thuis te werken of eens een uurtje later te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:52:
[...]

Haha nice! Toys for rich boys :p
Nou, dat rich valt anders vies tegen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple TV is een erg leuk apparaatje. Ik kijk vrij weinig TV en heb daarom toch maar besloten geen AppleTV in huis te halen maar ik zie er wel de meerwaarde van. Zeker in combinatie met AirPlay kan het wel wat leuke dingen toevoegen.
--edit--
ow, we zijn weer in de Rubinski werkt teveel voor te weinig discussie?
Let maar niet op die aandachtshoer van een Rubinski :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:49

Tja, ik kan die beslissing gewoon niet zelf maken om uren te schrijven. Het enige wat ik kan doen is het management op de hoogte brengen van mijn gepresteerde uren en hopen dat zij beslissen of ze mij al dan niet vergoeden (vakantie of geld). Voor een werkweek van +- 85 uur, mag je er wel van uit gaan dat dat zal gebeuren. Voor een werkweek van 60 uur niet echt.
Persoonlijk vind ik dat de uren altijd moeten worden geschreven. Dan is het aan het management wat ze er mee doen (niets, uitbetalen, tijd-voor-tijd, iets anders).

Het schrijven van de uren is belangrijk voor de historie. Anders kijkt men 4 jaar later terug op het project en ziet dat het allemaal binnen X uren is geklaard, terwijl er eigenlijk 2*X uren aan zijn besteed. Als er dan nog steeds hetzelfde team en management zit, dan weten ze misschien nog wel dat er is overgewerkt en dat niet is geschreven, maar vaak is er ook wel verloop waardoor dit niet meer helder is.
Zodoende kun je niet een reële schatting maken voor een nieuw project, omdat je data niet klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 26-11-2013 14:10 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:57:
[...]

Apple TV is een erg leuk apparaatje. Ik kijk vrij weinig TV en heb daarom toch maar besloten geen AppleTV in huis te halen maar ik zie er wel de meerwaarde van. Zeker in combinatie met AirPlay kan het wel wat leuke dingen toevoegen.
Ik kijk ook niet heel veel tv, maar wel heel veel films. En daarnaast vind ik het wel handig dat ik youtube etc. op m'n tv kijk kijken terwijl mijn vriendin op de iPad spelletjes aan het spelen is bijvoorbeeld. Daarnaast volg ik Naruto (Anime serie) online en dat zou ik liever gewoon op mijn tv willen doen dan vanachter mijn pc. :)
Jan_V schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:09:
[...]

Persoonlijk vind ik dat de uren altijd moeten worden geschreven. Dan is het aan het management wat ze er mee doen (niets, uitbetalen, tijd-voor-tijd, iets anders).

... duidelijke uitleg ...
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb er sinds vorige week ook één; erg leuk speelgoed. Voor gebruik met AirPlay en Netflix is het een ideaal ding! Films huren via iTunes heb ik nog niet gedaan (mij iets te duur), maar schijnt ook prima te werken. :)

Alleen balen dat mijn MacBook te oud is en dus geen AirPlay ondersteund. Maar daar hebben we AirParrot voor; hoewel dat toch iets minder fijn werkt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
Exact; Hier wordt er van sommige mensen ook verwacht weekends te werken, waarin ze 15 - 16 uur per dag werken. Dit gebeurd trouwens ook tijdens de week.

En deze mensen krijgen hier ook niets voor terug. Qua tijd wordt er 7.5 uur per weekdag gewerkt. niet meer niet minder.

Het hele idee van het op deze manier te doen is echt verkeerd. Gelukkig moet ik hier nog maar 2 weken werken, daarna twee weekjes verlof en dan aan een nieuw hoofdstuk beginnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Paniek in de tent!!!

Zojuist hier een meneer voor ons bedrijf ten val gekomen met de fiets en daarbij flink zijn hoofd geraakt.
Onze heldhaftige BHV'ers zijn er op af gedoken en zijn de man te hulp geschoten. Ambulance en politiemotor aanwezig.

Hele bedrijf stond voor het raam naar buiten te kijken. Kom op mensen, nog nooit een ambulance gezien? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:46:
[...]

Niet als dit maar heel uitzonderlijk voorkomt. Als dat 3 keer per jaar is, ga ik daar gewoon niet voor zagen. Net zo min als dat het management zaagt als ik vraag om een dagje extra van thuis te werken of eens een uurtje later te komen.
3 keer per jaar 3 weken 50% overwerken vind ik uitzonderlijk veel. Dat is heel wat anders dan even een uurtje later komen want meestal werk je dan ook een uurtje of 45 minuten langer door. Dag thuis werken word er ook nog steeds gewerkt dus dat hoeft voor een werkgever niet veel uit te maken. Ik lees uit je post dat dit je eerste baan is en ik respecteer je inspanning maar ik ga je zeggen dat je er nog wel achter komt dat het het niet waard is om zoveel te werken zonder beloning.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Hoogie2004

Whohooooo

Gemiddeld wordt er 47 weken * 5 dagen gewerkt, ik tel dan 25 vakantiedagen = 235 dagen = 1880 uur (met 40 uur per week)
Als je dan 3x per jaar een halve week extra werkt, is 60 uur, en 3,1% meer als dat je zou moeten werken. Je levert dus 3,1% salaris in, dat je imho wel verdiend.

Mja, het zal mij verder ook worst wezen wat anderen doen met hun uren. Ik boek alles, en krijg ook alles betaald, maar met 40 uur vind ik eigenlijk wel voldoende per week. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en ook dan werk ik over (weliswaar betaald)

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-11-2013 15:07 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Zelfs als er al een keer een week lang 60 uur ipv 40 gewerkt moet worden dan moet daar m.i. iets tegenover staan. Op z'n MINST een positieve opmerking op een review. En no way dat ik ga overwerken zonder dat dat geregistreerd wordt.

Dat er te veel werk is voor te weinig mensen is niet jouw probleem. Je kunt prima aanbieden dat je je werkgever daarin helpt maar dan moet er wat tegenover staan. Het enige wat we op deze wereld niet eindeloos hebben is tijd, en tijd is dus gewoon geld waard. Je werkgever bespaart ook omdat die uren niet door een nieuwe werknemer gewerkt worden. Daarvoor zou je dus op z'n minst gewoon loon moeten krijgen.

Komt nog eens bij dat de manier waarop je nu werkt ook nog eens enorm kan backfire-en. Er wordt niks geregistreerd, je werkt veel minder efficient dan wanneer je 8 uur werkt, en je loopt kennelijk achter op de rest omdat je meer werk aangenomen hebt. En jij denkt dat men dat nog weet over een half jaar tijdens je review? Wat vooral blijft hangen zijn de negatieve dingen. Oftewel: je komt bekend te staan als iemand die z'n werk niet optijd afkrijgt.

Je bent te goedgelovig wat betreft de goeie intenties van je werkgever. Een goeie werkgever is het in ieder geval niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 26-11-2013 15:15 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vragen om een uurtje later te komen? Jeetje, heb je soms ook een onderhuidse chip die gescand wordt bij binnenkomst van het pand? Wat een nazi-praktijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
@IamDevloper is echt geweldig :D
Schrödinger's cat applied to web development: If I don't look at it in Internet Explorer then there's a chance it looks fine.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:17:
[...]

Vragen om een uurtje later te komen? Jeetje, heb je soms ook een onderhuidse chip die gescand wordt bij binnenkomst van het pand? Wat een nazi-praktijken :P
Niet iedereen heeft flexibele werktijden. Opzich dus vrij normaal.

Al vind ik Rubinski zijn werktijden behoorlijk flexibel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Eindelijk wat voor ons frontenders!

http://frontenddevreactions.tumblr.com/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Jammer dat de maintainer van http://thejoysofcode.com/ ... z'n wachtwoord kwijt is :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
[...]

The good old fashion clock. Ja er zijn bedrijven waar gewoon geklokt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het o zo geroemde ASML is er eentje van. Daar staat men lekker een kwartiertje koffie te drinken om 1700 om om 1715 uit te klokken. Doe dit een maandje en je hebt een gratis dag te pakken.
Beetje kneuterig ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:05:
Gemiddeld wordt er 47 weken * 5 dagen gewerkt, ik tel dan 25 vakantiedagen = 235 dagen = 1880 uur (met 40 uur per week)
Als je dan 3x per jaar een halve week extra werkt, is 60 uur, en 3,1% meer als dat je zou moeten werken. Je levert dus 3,1% salaris in, dat je imho wel verdiend.

Mja, het zal mij verder ook worst wezen wat anderen doen met hun uren. Ik boek alles, en krijg ook alles betaald, maar met 40 uur vind ik eigenlijk wel voldoende per week. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, en ook dan werk ik over (weliswaar betaald)
Tja, daar gaat het volgens mij bij velen fout. Die 1880 uur werk je ook niet altijd voor de volle 100%. Iedereen kijkt wel eens even op Tweakers of op nu.nl (om maar een voorbeeld te geven).

En ik denk dat ik op jaarbasis toch wel aan 60 uur kom dat ik op deze manier verlies. Dus élk uur factureren dat ik werk, vind ik gewoon onzin aangezien ik niet de volledige 100% van de tijd productief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is op wens van de klant. Als ik niet bij de klant zit, begin ik wanneer ik zin heb en eindig ik wanneer ik zin heb. Momenteel zit ik bij de klant en die wil dat ik ten laatste om 9 uur op kantoor ben.

Het management heeft wel al aangegeven dat ik hierop een uitzondering mag maken omdat ik vaak laat werk 's avonds (werk redelijk veel met Amerikanen) en daardoor zou mogen overschakelen op het Amerikaanse uurrooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:50:
[...]

En ik denk dat ik op jaarbasis toch wel aan 60 uur kom dat ik op deze manier verlies. Dus élk uur factureren dat ik werk, vind ik gewoon onzin aangezien ik niet de volledige 100% van de tijd productief ben.
Laat dat nu net iets zijn waar je je als werknemer niet druk over hoeft te maken. Niemand is 100% van zijn tijd productief bezig. Dit is allemaal in je tarief ingecalculeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:54:
[...]

Laat dat nu net iets zijn waar je je als werknemer niet druk over hoeft te maken. Niemand is 100% van zijn tijd productief bezig. Dit is allemaal in je tarief ingecalculeerd.
Dat zou ik zo niet kunnen stellen. Wellicht heb je voor de IT-sector 100% gelijk, maar ik heb rekken gevuld in de lokale supermarkt en ik kan je verzekeren dat het daar toch wel anders gaat. 2 compleet verschillende zaken maar toch ... Ik ben op een dag gemakkelijk 15 minuten kwijt aan Tweakers e.d., op een dag zoals vandaag wellicht wat meer. Ik zit er dan ook niets mee in om gewoon hier en daar wat (onbetaalde) overuurtjes te doen aangezien ik toch niet altijd even productief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
[...]

Ja, meer verwacht ik ook niet.
Je werkgever zal blij met je zijn!
Dat hoop ik niet nee. Management weet wel wat mijn inspanningen zijn dus ik verwacht daar niet te veel gezeur mee. Tegen midden volgend jaar moet iedereen (dus ook ik) klaar zijn maar als dat voor mij niet lukt, denk ik niet dat het zo'n groot probleem is. Ik gewoon zelf op tijd klaar zijn.
Als er stront aan de knikker is ga jij daar last van krijgen, ondanks je inspanningen. Dan weet het management het ineens niet meer.
Misschien was mijn uitleg niet helemaal duidelijk dan: enkele maanden voor ik begon, ging mijn collega op ouderschapsverlof. Toen hij terugkwam heeft hij ontdekt hoeveel achterstand hij op dat gebied had en is dan ziek geworden van de druk die op zijn schouders lag. Hierdoor kwam er een positie vrij en die heb ik dan opgevuld. Dit is mijn eerste job en eerste project en ik had daarvoor dus nog geen werk.
Ok, eerste job. Dan wil je een goede indruk maken, dat begrijp ik.
Daarnaast heb ik ook een ontzettend goed management die regelmatig met mij polsen hoe alles gaat, of ik de werkdruk nog aan kan en waarom ik zo veel uren draai.
Maar proactief ingrijpen doen ze niet.
Het probleem is gewoon dat het probleem niet opgelost wordt door een extra resource in te schakelen omdat het echt een eenmanstaak is. Het is zoals de geboorte van een kind: 9 moeders gaan er niet voor zorgen dat de baby op 1 maand ter wereld gebracht kan worden.
Als jij al wekenlang dubbele dagen draait om die taak te vervullen dan klinkt het voor mij dat het óf een te complexe taak is die jij op dit moment niet kunt vervullen, of dat de taak wel degelijk te verdelen is over meerdere mensen.
Zoals meermaals gezegd: Dit is enkel een periode van maximum een maand, daarna zal het heus wel wat rustiger aan verlopen.
Denk jij.
Tja, ik kan die beslissing gewoon niet zelf maken om uren te schrijven.
Je kunt wel beslissen om niet meer uren te maken dan waarvoor je wordt gecompenseerd.
Het enige wat ik kan doen is het management op de hoogte brengen van mijn gepresteerde uren en hopen dat zij beslissen of ze mij al dan niet vergoeden (vakantie of geld). Voor een werkweek van +- 85 uur, mag je er wel van uit gaan dat dat zal gebeuren. Voor een werkweek van 60 uur niet echt.
Wat lief dat je denkt dat ze dat doen als je dat nog niet vooraf hebt afgesproken O+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Goed, die onbetaalde overuren zal ik je echt niet kwalijk nemen, ik begrijp het wel. Heb 't zelf ook in extreme vorm gedaan, en in beperkte vorm doe ik het nogsteeds.

Bij productiewerk zoals vakkenvuller moet je inderdaad een bepaalde capaciteit halen. Maar bij denkwerk kan je gewoon niet 100% productief zijn. Bij lopendebandwerk (in letterlijke zin) heb je geen andere keuze, anders mis je producten.

Zo nu en dan een kwartiertje afleiding zoeken op internet werkt alleen maar stimulerend. Het draait uiteraard om verhoudingen, maar in beperkte mate werkt het juist productieverhogend.

Als je structureel in de middag grote tijden met privé bezigheden doorbrengt, dan begrijp ik het structureel overwerken ook wel. Al is het dan meer verschuiving van werktijden van overwerken.

Dus tjah, bij 2 uur internetten, blijf dan lekker 2 uur langer zitten. Maar om kwartiertjes zou ik me niet druk gaan maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-10 15:20
Ach, ik gok dat er meerdere mensen zich tegen deze steen stoten en nog gaan stoten tot ze erachter komen dat zakelijke relaties precies dat zijn, zakelijk. Je baas/management zal altijd de keuze maken waar ze zakelijk voordeel uit denken te behalen (binnen wettelijke/contractuele regels als het meezit). Er zijn er maar weinig die het iets zal deren als dat ten koste gaat van de werknemer (al is dat op de lange termijn meestal ook nadelig voor de werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
kenneth schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:29:
Jammer dat de maintainer van http://thejoysofcode.com/ ... z'n wachtwoord kwijt is :?
Zijn wachtwoord kwijt is? :F :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dank je wel voor die herinnering...

http://thejoysofcode.com/...utton-on-the-joys-of-code _o_
Sowieso een awesome animatie.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

pdebie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:27:
[...]

Zijn wachtwoord kwijt is? :F :')
Of 25 juli verhuisd is naar een land met een Great Firewall :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

http://devopsreactions.tumblr.com/

Gewoon verder waar we gebleven waren :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb hier nog een code voor 1 maand Pluralsight te proberen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

[ Voor 7% gewijzigd door Rhapsody op 26-11-2013 18:09 . Reden: Je hebt een juiste URL nodig blijkbaar, deze is toegevoegd. ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
Rhapsody schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:42:
Members only:
.
eenmalig? zo ja dan sla ik over, heb de komende periode niet zo veel tijd over dus dan is er vast iemand anders die er meer aan heeft... zo nee: nice, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik denk wel eenmalig (als zijnde 1 keer te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Members only:
.
Ook de komende dagen niet genoeg tijd, maar als iemand'm gebruikt, laat het weten, ik wil wel proberen of'ie vaker te activeren is :)
Yes, we should. En dan meteen dat hele OSX de deur uit :P

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 26-11-2013 17:00 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Members only:
.
Ik wil 'm wel gebruiken maar je moet wel de goede campaignurl meegeven: Wrong campaign - please check the URL you were given for validating this code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Oh ik heb zelf wel eens eerder zo'n code gebruikt, en daar hoefde ik geen aparte URL te gebruiken. Hierbij de URL: http://training.pluralsight.com/telerik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden al gezien, maar nu echt een use-case gevonden. M'n Estimote dev kit is besteld. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:14:
Een tijdje geleden al gezien, maar nu echt een use-case gevonden. M'n Estimote dev kit is besteld. :Y
Wauw dat ziet er tof uit :Y

Is dit nou iets wat in een eigen app draait of moet je dit zelf ergens in integreren?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, ik vind het maar niets. Het is een erg leuk concept maar aangezien de klant zelf de app van de winkel moet installeren, zou ik het zelf nooit gebruiken. Bij de supermarkt kan ik er nog inkomen omdat dat soort apps vaak ook een meerwaarde biedt (boodschappenlijstje bvb) maar een kleerwinkel zie ik dat niet zo snel presteren. Ik zie mezelf niet snel apps installeren om extra reclame te zien / horen wanneer ik in een winkel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Rhapsody schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:09:
Oh ik heb zelf wel eens eerder zo'n code gebruikt, en daar hoefde ik geen aparte URL te gebruiken. Hierbij de URL: http://training.pluralsight.com/telerik
Ok naja jammer, iemand heeft 'm al gebruikt.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:32:
[...]

Goh, ik vind het maar niets. Het is een erg leuk concept maar aangezien de klant zelf de app van de winkel moet installeren, zou ik het zelf nooit gebruiken. Bij de supermarkt kan ik er nog inkomen omdat dat soort apps vaak ook een meerwaarde biedt (boodschappenlijstje bvb) maar een kleerwinkel zie ik dat niet zo snel presteren. Ik zie mezelf niet snel apps installeren om extra reclame te zien / horen wanneer ik in een winkel ben.
Ben bang dat dit een beetje QR-codes deel 2 gaat worden, ik zou er niet in investeren.

Tijd geleden hebben we een usecase gemaakt voor zoiets maar dan voor de NS, dan kon je via BT verbinding maken met het station, als er dan een omroep was dan hoorde je die direct op je koptelefoon, gaf realtime tijden e.d. maar tegenwoordig met 4g niet echt nodig meer.

[ Voor 59% gewijzigd door Megamind op 26-11-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Werkt dit nou samen met die beacons van Apple? En krijg je dan ook pushberichten als je geen app geinstalleerd hebt?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, 1 van m'n sites gekloont door een (zo te zien) pro-cloner.

Great :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zucht. Sollicitanten met een goed uitziende CV die de eerste test van codeeval.com falen en daarna nog excuses gaan verzinnen ook........

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 19:37:
Zucht. Sollicitanten met een goed uitziende CV die de eerste test van codeeval.com falen en daarna nog excuses gaan verzinnen ook........
Welke test had je'm gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
En hoeveel tijd, welke taal, hoe strak beoordeeld, waarom was die fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Het is sowieso niet erg als je niet helemaal 40 uur werkt als het werk wat je doet maar wel 40 uur waard is :). Als jij dus niet 100% productief bent in die week maar wel 40 uur waardig werk oplevert is er niks aan de hand. Precies om de reden die GateKeaper geeft. Maar dat je niet altijd 100% productief bent wil nog niet zeggen dat je zoveel moet overwerken. Dit is namelijk bij iedereen zo en werkgevers houden daar echt wel rekening mee.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
Moet gelijk hier aan denken als ik die bay bridge challenge lees ;) http://countaleph.wordpre...figure-out-if-i-can-code/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Fizz Buzz?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Die ja. Met nog een tweede. Puur als eerste snelle test. En dan krijg je dus kandidaten die niet via codeeval.com hun eigen code testen. En een file select dialoog gebruiken terwijl je via een parameter het pad naar de input file meekrijgt. Of Fizz printer terwijl dat F moet zijn. Als begrijpend lezen van een test als deze al niet lukt, hoe ga je dan ooit specs en docs doorlezen om vervolgens een werkend iets op te leveren... Ze krijgen deze test voor het eerste gespek om zo dodo's te filteren...

En ja, strak beoordeeld. Je mag de test op je gemakje thuis maken dus geen tijdsdruk of stress omdat we over je schouder aan het meekijken zijn. De test is zo ontzettend simpel dat je gewoon een 100% score moet hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 26-11-2013 20:16 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm kende codeeval nog niet, maar die Fizz Buzz lijkt me niet al te moeilijk om te doen met bijv. JS, C/C++, java, php, C# of AS3. Andere talen vast ook wel makkelijk, maar dit is alles wat ik weet aan programmeertalen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 26-11-2013 20:18 . Reden: mieren****... ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16

StM

'Alles' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:02

orf

Creepy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:12:
[...]

Die ja. Met nog een tweede. Puur als eerste snelle test. En dan krijg je dus kandidaten die niet via codeeval.com hun eigen code testen. En een file select dialoog gebruiken terwijl je via een parameter het pad naar de input file meekrijgt. Of Fizz printer terwijl dat F moet zijn. Als begrijpend lezen van een test als deze al niet lukt, hoe ga je dan ooit specs en docs doorlezen om vervolgens een werkend iets op te leveren... Ze krijgen deze test voor het eerste gespek om zo dodo's te filteren...

En ja, strak beoordeeld. De test is zo ontzettend simpel dat je gewoon een 100% score moet hebben.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met het begrijpen van de test, terwijl ik zeer regelmatig sollicitatiegesprekken voer als technisch directeur. Ik durf zelfs te stellen dat sommige van mijn beste mensen (in de breedte) de test niet zomaar zullen halen, maar wel hele goede developers zijn.

edit:
En ja, strak beoordeeld. Je mag de test op je gemakje thuis maken dus geen tijdsdruk of stress omdat we over je schouder aan het meekijken zijn. De test is zo ontzettend simpel dat je gewoon een 100% score moet hebben.
Dit had ik niet gezien. Ik ging er (ten onrechte) vanuit dat ze dit even in de online editor moesten doen tijdens het gesprek.

[ Voor 15% gewijzigd door orf op 26-11-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:08:
[...]
Je werkgever zal blij met je zijn!
Dat hoop ik ja.
[...]
Als er stront aan de knikker is ga jij daar last van krijgen, ondanks je inspanningen. Dan weet het management het ineens niet meer.
Er is momenteel al stront aan de knikker, iedereen heeft zijn deadline van vorige week al gehaald, ik zit nog steeds wat achter. Niemand maakt er een probleem van aangezien ze weten dat ik er hard voor werk en dat tegen de volgende deadline wel opgelost moet zijn.
[...]
Ok, eerste job. Dan wil je een goede indruk maken, dat begrijp ik.
Eerste échte job. Op al mijn vorige baantjes (weekend- en vakantiewerk) was mijn motivatie altijd hetzelfde en dat is enorm geapprecieerd geweest door mijn vorige werkgevers al waren dat totaal non-IT gerelateerde bedrijven.
[...]
Maar proactief ingrijpen doen ze niet.
Wat moeten ze doen? Om 18 uur mijn laptop afgeven zodat ik niet meer kan verder werken? Een extra resource gaat het hier volgens mij niet direct oplossen omdat het hier om een taak gaat die door 1 persoon wel gedaan kan worden. Ok, er is achterstand maar zelfs met een extra resource gaat het niet sneller vooruit gaan.
[...]
Als jij al wekenlang dubbele dagen draait om die taak te vervullen dan klinkt het voor mij dat het óf een te complexe taak is die jij op dit moment niet kunt vervullen, of dat de taak wel degelijk te verdelen is over meerdere mensen.
Daar ben ik het deels wel mee eens. Hier binnen het bedrijf is er een bepaalde hiërarchie die werkt met verschillende levels. Ik zit momenteel op het laagste level maar de anderen die vergelijkbaar werk doen zitten minimaal 3 levels hoger. Ik weet dus niet of ik werk doe dat te moeilijk is voor mij of te gemakkelijk is voor de anderen :+.
[...]
Denk jij.
Nee, dat ben ik vrij zeker. Binnenkort ben ik van die achterstand af en zou ik met 40u / week ruim voldoende moeten hebben.
[...]
Je kunt wel beslissen om niet meer uren te maken dan waarvoor je wordt gecompenseerd.
Daar heb je volledig gelijk in maar ik zou praktisch de enige binnen het hele bedrijf zijn die er zo over denkt.
[...]

Wat lief dat je denkt dat ze dat doen als je dat nog niet vooraf hebt afgesproken O+
Ik ben er van overtuigd dat ook managers gewoon mensen zijn die op dit gebied. We zien wel wat er van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Creepy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:12:
[...]

Die ja. Met nog een tweede. Puur als eerste snelle test. En dan krijg je dus kandidaten die niet via codeeval.com hun eigen code testen. Of een file select dialoog gebruiken terwijl je via een parameter het oad naar de input file meekrijgt. Als begrijpend lezen van een test als deze al niet lukt, hoe ga je dan ooit specs en docs doorlezen om vervolgens een werkend iets op te leveren... Ze krijgen deze test voor het eerste gespek om zo dodo's te filteren...
Het is wel zo dat je ook op moet gaan letten dat je geen FizzBuzz experts aanneemt. Ik had op een gegeven moment voor ieder gesprek echt een lijstje met dingen die ik nog even door nam omdat ik wist dat het waarschijnlijk gevraagd ging worden. Wat zie je jezelf over vijf jaar doen. Wat is polymorfisme. Wat is een LEFT JOIN. Wat is het verschil tussen private en protected. Wat zijn je zwakke punten. Hou je van bier.

FizzBuzz wordt ook een beetje standaard.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:18:
[...] Wat zie je jezelf over vijf jaar doen. Wat is polymorfisme. Wat is een LEFT JOIN. Wat is het verschil tussen private en protected. Wat zijn je zwakke punten. Hou je van bier.
[...]
moar plz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 14:48
orf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:17:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb met het begrijpen van de test, terwijl ik zeer regelmatig (technische) sollicitatiegesprekken voer als technisch directeur. Ik durf zelfs te stellen dat sommige van mijn beste mensen (in de breedte) de test niet zomaar zullen halen, maar wel hele goede developers zijn.
Ik kan me hier dus totaal niet in vinden. Wanneer ik kijk naar de FizzBuzz test, dan heb ik genoeg aan de inputsample. De overige uitleg is helpvol, maar niet echt nodig ;)

Ik had ook nog nooit van codeeval gehoord :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Twee keer die vraag gehad, twee keer aangenomen na deze volmondig met JA beantwoord te hebben :Y

Dus mensen als ze vragen of je van bier houdt, dan is "ja" het juiste antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 26-11-2013 20:21 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:20:
[...] Twee keer die vraag gehad, twee keer aangenomen na deze volmondig met JA beantwoord te hebben :Y [...]
Zal wel het type bedrijf zijn dan... Zelf meer van de whisky en rum maar ach :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

[...]

Het is wel zo dat je ook op moet gaan letten dat je geen FizzBuzz experts aanneemt. Ik had op een gegeven moment voor ieder gesprek echt een lijstje met dingen die ik nog even door nam omdat ik wist dat het waarschijnlijk gevraagd ging worden. Wat zie je jezelf over vijf jaar doen. Wat is polymorfisme. Wat is een LEFT JOIN. Wat is het verschil tussen private en protected. Wat zijn je zwakke punten. Hou je van bier.

FizzBuzz wordt ook een beetje standaard.
Dit is dan ook alleen maar om te voorkomen dat ik mijn tijd aan het verdoen ben aan iemand die niet kan coden of niet begrijpend kan lezen. Dan het eerste gesprek en nog een test die realistischer is qua type werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Caelorum schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:24:
[...]

Kijk met jou is te praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:24:
[...]

Bruine rum graag, die Guatemalteekse met dat rieten randje voor puur en die Dominicaanse met het gouden netje voor de mixen :9

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Die laatste moet ik ook altijd ff over nadenken idd :)

Ik vind een vraag als "wat is polymorfisme" ook best lastig te beantwoorden. Niet omdat ik 't niet kan ('ben' al sinds '98 Java programmeur) maar gewoon omdat je als je het in je dagelijks leven continue gebruikt je er eigenlijk al tien jaar niet meer over nagedacht hebt.

Vind het wel grappig om verhalen over Google e.d. te lezen, waar ze best lastige vragen stellen (IMHO vragen die ook erg weinig met je dagelijkse werk te maken hebben) terwijl hier in NL bij standaard bedrijven er eigenlijk nauwelijks naar gevraagd wordt.

Heb zelf zo iets van "Bel maar een van m'n referenties", die kunnen m.i. beter beoordelen hoe goed ik ben. Ik ben overigens gewoon een voorstander van dergelijke simpele code tests; bij m'n huidige werkgever zijn ze ook veel te makkelijk met mensen aannemen. Mij hebben ze ook erg weinig technisch-inhoudelijke dingen gevraagd. In ieder geval niks waar ik lang over na moest denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik kreeg bij mijn laatste application een simpele test:
Please write a program that generates a list of 10,000 numbers in random order each time it is run. Each number in the list must be unique and be between 1 and 10,000 (inclusive).

En de tweede spec was eigenlijk: impress us.

Dus tja, dan maar alles uit de kast halen met MVC, WPF, TDD, IoC en alles waar managers ze geil van worden, had bijna nog een app erbij geschreven :P

Maarja of ik nou weet wat ik doe, dat kan je toch niet beoordelen op zo'n testje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Hydra schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:29:
[...]

Die laatste moet ik ook altijd ff over nadenken idd :)

Ik vind een vraag als "wat is polymorfisme" ook best lastig te beantwoorden. Niet omdat ik 't niet kan ('ben' al sinds '98 Java programmeur) maar gewoon omdat je als je het in je dagelijks leven continue gebruikt je er eigenlijk al tien jaar niet meer over nagedacht hebt.
Klopt, ben er ook mee opgehouden om dat soort dingen te doen. Ben al zes keer vergeten wat protected precies doet in C#. Komt omdat de laatste keer dat het boeiend was voor wat ik deed op het HBO was en het over Java ging waar het volgens mij net wat anders is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
protected vs internal heb ik ook al zo vaak opgezocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 20:13
Ik gebruik internal / protecten en allerhande access modifiers elke dag (in .NET). Misschien ook omdat ik (samen met een andere ontwikkelaar binnen het bedrijf) enkele grote libraries aan het schrijven ben (zijn); waar dat je al snel onderscheidt nodig hebt (ipv gewoon "public" en "private").

Het verschil is niet zo moeilijk, enkel af en toe opzoeken wat hoe heet in welke taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je ze gebruikt dan weet je het inderdaad wel, maar als je alleen maar MVC applicaties schrijft dan gebruik je ze eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Styxxy schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:40:
Ik gebruik internal / protecten en allerhande access modifiers elke dag (in .NET). Misschien ook omdat ik (samen met een andere ontwikkelaar binnen het bedrijf) enkele grote libraries aan het schrijven ben (zijn); waar dat je al snel onderscheidt nodig hebt (ipv gewoon "public" en "private").

Het verschil is niet zo moeilijk, enkel af en toe opzoeken wat hoe heet in welke taal.
Ik heb zelf ook het idee dat je bij libraries die door anderen geconsumeerd gaan worden heel goed op dat soort dingen moet gaan letten maar bij apps of websites is het van wat minder groot belang. Dan is het in mijn optiek meer een soort documentatie.

-------

Emmm...de hoofdsite ligt er nu al een kwartier uit....ik ga toch voor de zekerheid alvast even kijken welke stories er gereleased zijn van mij :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat je laat zien dat je hart voor de zaak hebt is prima, maar je gaat er geen steek verder mee komen als het er echt op aan komt. Promoties gaan eerder naar mensen die meer zichtbaar zijn binnen de organisatie (presentaties, aanpappen met de baas, conferenties) en managers zullen bij problemen vooral proberen de schuld af te schuiven op anderen.

Bovendien, als jij nu al laat zien dat je bereid bent om tot het uiterste te gaan, dan kun je dat over een paar maanden toch niet zomaar weigeren? Dan krijg je nare gesprekken als 'we merken dat je productiviteit de afgelopen periode flink lager was ten opzichte van het eerste halfjaar, hoe komt dat?' waar je vervolgens geen antwoord op kunt geven. Je overuren heb je immers nooit geschreven (je extra efforts zijn dus niet 'visible') en tegen die tijd heb je ongetwijfeld te maken met andere project-/teammanagers.

Managers zijn ook mensen, dat absoluut, maar ze hebben over het algemeen een selectief geheugen, een gekleurd wereldbeeld en een dollargroene bril. Dat heet ook wel de 'management reality distortion field'. Ik bedoel het niet vervelend Rubinski, maar je naïviteit is haast aandoenlijk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Megamind schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:34:
Ik kreeg bij mijn laatste application een simpele test:
Please write a program that generates a list of 10,000 numbers in random order each time it is run. Each number in the list must be unique and be between 1 and 10,000 (inclusive).
Wat ik aan dat soort vragen lastig vind is dat het geen real life toepassing heeft en ik dan teveel tijd na ga zitten denken over welke van de 3 aanpakken (brute force, random picks uit een range, array-shuffle) die ik dan bedenk het beste op kan leveren. Met RL applications kan ik veel beter uit de voeten, heb dus liever dat je me vraagt een WSDL en bijbehorende service implementatie te maken die wat simpele data uit een SQL server oid leest. Kost meer tijd maar dan kom ik ook gewoon direct op een oplossing uit die ik zelf als 'optimaal' zie voor het probleem.
Megamind schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:43:
Als je ze gebruikt dan weet je het inderdaad wel, maar als je alleen maar MVC applicaties schrijft dan gebruik je ze eigenlijk nooit.
Mja. Ik weet prima wat (package) protected in Java doet (m'n .Net is wat roestig) maar ik gebruik 't zelf ook eigenlijk gewoon nooit. De meeste keren dat ik 't gebruikt zie worden is het om mocking makkelijker te maken en dat is m.i. verkeerd gebruik.

Het zijn ook niet het soort problemen waar ik enthousiast van wordt. Vind het leuker me met nieuwe dingen bezig te houden (nu bezig met HTML5, WebGL, websockets) i.p.v. problemen die al opgelost zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 26-11-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Pfff ik zit die codeeval.com FizzBuzz te doen in c# puur ter lering en vermaak en ik zit nu op revisie 9 en nog steeds geen output. Console.WriteLine kennen ze niet, Debug geeft sowieso geen output.

Geen idee hoe ik verder moet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 21:47
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:25:
Pfff ik zit die codeeval.com FizzBuzz te doen in c# puur ter lering en vermaak en ik zit nu op revisie 9 en nog steeds geen output. Console.WriteLine kennen ze niet, Debug geeft sowieso geen output.

Zit erg geen standaard voorbeeldje bij? Bij JavaScript stond ahet inlezen en outputten al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Nope. Maar volgens mij hebben ze het ook pas net toegevoegd. Vond het sowieso wel tegenvallen zonder VS en RS c# te coden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

Huh, Console.WriteLine gebruikte ik hier gewoon en geen problemen met die challenge.

Namespace vergeten o.i.d ?

[ Voor 3% gewijzigd door frG op 26-11-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

frG schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:55:
[...]

Huh, Console.WriteLine gebruikte ik hier gewoon en geen problemen met die challenge.

Namespace vergeten o.i.d ?
<tmp>/source.cs(51,13): error CS0103: The name `Console' does not exist in the current context

Hij zit toch gewoon in System?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:00:
[...]

<tmp>/source.cs(51,13): error CS0103: The name `Console' does not exist in the current context

Ja, ik heb alleen de inhoud van de file gecopy paste in hun editor, en expliciet gekozen voor c#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
een link zou handig zijn
voor onze leering ende vermeack :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
BikkelZ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:00:
[...]

Heb je wel de using statement laten staan bovenaan? In C# zijn deze niet standaard ge"using"d (itt VB.NET).
BasieP schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:34:
een link zou handig zijn
voor onze leering ende vermeack :)
Let op de "verborgen" link:
Pfff ik zit die codeeval.com FizzBuzz te doen in c# puur ter lering en vermaak [...]
* Styxxy : lurker mode on

[ Voor 38% gewijzigd door Styxxy op 26-11-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, als ik zeg "crowdfunding, bierdopje, brein"
Welke devver wil mij backen?

(Dit is een algemeen onderzoek en aan de resultaten mogen geen gevolgen worden gehangen. Er is geen financieel risico noch een fysiek risico.... Hoewel ik dat laatste durf te betwijfelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Firesphere schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:01:
Dus, als ik zeg "crowdfunding, bierdopje, brein"
Welke devver wil mij backen?
Ik denk dat het technische deel niet direct de grootste moeilijkheid is. Het juridische daarentegen ...

[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 26-11-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Jup, juridisch zal het een probleem zijn. Puur het feit dat ze Nederlanders zijn en de beheerders van de site (de site draait in de VS dacht ik) worden ze aangepakt door BREIN. Als jij een buitenlander bereid vind om als officiële beheerder op te draaien (geen Zweed, daar is er ook al een site neergehaald)... Dan ja ;)
Pagina: 1 ... 96 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.